abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204044868
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 00:20 schreef Evenstar het volgende: [..] Precies. Sancties die er nu zijn gewoon langdurig aanhouden. Laat Rusland maar economisch naar de klote gaan door de sancties. Ook het leveren van defensieve wapens kan gewoon blijven doorgaan. Laat Rusland maar militair gezien naar de klote gaan en meer en meer materiaal verliezen. Ik snap dat veel mensen in een soort van "paniek" zitten en denken dat Rusland alles en iedereen gaat aanvallen nadat ze klaar zijn in Oekrane, maar ik zie dat echt niet gebeuren. Waarom denk je dat ze Oekrane hebben gepakt en niet Letland, Litouwen of Estland? Waarom niet Finland? Die laatste is niet eens NAVO-lid. Je kan van alles zeggen over Putin, maar dom is hij echt niet. Ik denk ook niet dat die opeens "batshit crazy" is geworden. Aanval op Oekrane zag je al maanden of zelfs jaren aankomen. Hij heeft dit zelf al meerdere malen hardop gezegd. Oekrane was nog het enige wat Putin kon pakken/aanvallen om zijn invloed uit te breiden. Wit-Rusland is zogenaamd soeverein, maar zonder de hulp van Putin was Lukashenko al van een brug gegooid. Nu wilde hij hetzelfde doen in Oekrane. Hij, of eigenlijk zijn inlichtingendienst, heeft/hebben zich wel zwaar vergist in hoe welwillend Oekrane zou zijn. Als Putin echt uit was om een WWIII had hij wel iets geprobeerd in Finland, Letland, Litouwen, Estland of een ander NAVO-lid. Oekrane was zijn laatste kans en door Oekrane richting de EU en NAVO te trekken kon Putin, in zijn ogen, niet anders dan nu aanvallen. Nee, ik wil niet dat men maar buigt en toegeeft aan Putin, maar escaleren omdat je een te grote ego hebt om dit op te lossen met diplomatie lijkt mij ook niet een weg die wij moeten inslaan. Ja, Rusland is de agressor. Ja, Rusland valt een soeverein land binnen. Ja, Rusland zorgt voor onnodig veel doden, waaronder ook burgers. Echter is het ook een feit dat Rusland Oekrane morgen met de grond gelijk zou kunnen maken als ze echt uit waren op totale vernietiging. Dat zowel Rusland als de VS (en dus ook de NAVO) het op zo'n manier benaderen is eigenlijk een teken dat niemand uit is op verdere escalatie.
Ik heb vooral bij Polen wel een beetje het idee dat ze de grenzen echt aan het opzoeken zijn; die zie ik de navo er wel in trekken. Verder helemaal eens met je post.
pi_204044870
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 00:19 schreef UitStraling het volgende: [..] Die aantallen kloppen niet, kijk naar ons, die paar resterende F16's zijn eigenlijk compleet versleten (ze durfden die van de week niet door de geluidbarrire heen te laten vliegen) en die paar F35's die we hebben schijnen niet zo best te zijn nog niet (kinderziektes en gewenning en derde keuze) plus het is eigenlijk de speelgoedversie van de F22.
Ik denk dat je de industrialiteit van het westen onderschat zodra men overschakeld naar een oorlogsindustrie. En een verwaarloosde krijgsmacht in Nederland zegt natuurlijk niks over de krijgsmacht in andere NATO staten.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_204044872
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 00:17 schreef Cherni het volgende:

[..]

Ik onderschat de Russen niet. Dat hebben we al veel te lang gedaan net als met China. Maar een wereldmacht zal Rusland nooit worden. Zeker niet op deze manier.
Ik denk dat wij als gewone burgers veel te veel ontzag hebben voor mensen als Poetin. 69 jaar oud, in de oost-Duitse provincie op een achteraf kantoortje tijdens de nadagen van de koude oorlog de KGB-er uitgehangen en nu lopen te zaniken dat vroeger, toen de sovjet-unie nog bestond, alles beter was.

Die man hoort net als westerse babyboomers in een veel te dure camper ergens op een weggetje in de Eifel te rijden en met een rood aangelopen hoofd te toeteren naar forenzen die op weg naar het werk zijn en het gore lef hebben de meest verwende generatie aller tijden in de weg te rijden tijdens hun vakantie.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 12 maart 2022 @ 00:27:29 #5
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_204044874
Uiteindelijk is Oekrane gewoon hoe dan ook de lul. De vraag is vooral hoe ver ze willen gaan en hoe lang ze dit willen (en kunnen) volhouden. Oekrane kan dit niet winnen zonder echte inmenging van de NAVO en de NAVO heeft al gezegd dit niet te gaan doen.

Oekrane zal uiteindelijk iets moeten opgeven. Hoe langer ze het volhouden en echt sterk blijven staan, hoe minder ze moeten toegeven. Risico is alleen dat je verdediging op een gegeven moment ook als een kaartenhuis in elkaar kan donderen en dan heb je geen poot meer om op te staan als je bij een onderhandelingstafel aankomt.

Verder denk ik ook niet dat Putin iets debiels gaat doen om NAVO to provoceren. Wat wint hij daar in godsnaam mee? Hij weet ook wel dat hij in Oekrane hoe dan ook gaat winnen.
pi_204044880
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 00:27 schreef Evenstar het volgende:
Uiteindelijk is Oekrane gewoon hoe dan ook de lul. De vraag is vooral hoe ver ze willen gaan en hoe lang ze dit willen (en kunnen) volhouden. Oekrane kan dit niet winnen zonder echte inmenging van de NAVO en de NAVO heeft al gezegd dit niet te gaan doen.

Oekrane zal uiteindelijk iets moeten opgeven. Hoe langer ze het volhouden en echt sterk blijven staan, hoe minder ze moeten toegeven. Risico is alleen dat je verdediging op een gegeven moment ook als een kaartenhuis in elkaar kan donderen en dan heb je geen poot meer om op te staan als je bij een onderhandelingstafel aankomt.

Verder denk ik ook niet dat Putin iets debiels gaat doen om NAVO to provoceren. Wat wint hij daar in godsnaam mee? Hij weet ook wel dat hij in Oekrane hoe dan ook gaat winnen.
Komt ie nu mee.
Vakman pur sang
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 12 maart 2022 @ 00:29:43 #7
416575 crew  Evenstar
pi_204044881
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 00:26 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik heb vooral bij Polen wel een beetje het idee dat ze de grenzen echt aan het opzoeken zijn; die zie ik de navo er wel in trekken. Verder helemaal eens met je post.
Eens wat betreft Polen, maar gelukkig kunnen zij zelf weinig doen. Artikel 5 is een "defensive pact", dus als Polen op eigen houtje iets gaat doen zoeken ze het maar lekker uit. Ik was even bang dat het ging escaleren door het leveren van de vliegtuigen, maar gelukkig was Biden (of de mannen om hem heen) slim genoeg om dit tegen te houden.
pi_204044884
quote:
Ik zie het anders, Rusland kan dit niet winnen. Zie de Russen in Afghanistan of de Amerikanen in Vietnam.

De Oekraners hoeven alleen maar de kosten zo hoog te maken (makkelijker gezegd dan gedaan).
  zaterdag 12 maart 2022 @ 00:32:34 #9
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204044888
quote:
Hij weet ook wel dat hij in Oekrane hoe dan ook gaat winnen.
Ik zie nog altijd wel het scenario gebeuren dat Ukraine het tot mei/juni volhoudt en dat dan (volgens het FSB document) Rusland economisch en maatschappelijk implodeert. Het vechten houdt op en alle Russen gaan terug.
pi_204044890
Putin gaat helemaal niks winnen in Oekrane. Slechts vele onnodige doden aan beide zijdes. Maar hij wint geen aanzien, geen stabiele regio, geen sterke economie, geen politieke invloed, geen podium op het wereldtoneel. Dat verloor hij allemaal toen hij de invasie startte. Het is hierdoor voor hem eigenlijk compleet irrelevant geworden of hij Oekrane weet te verslaan of niet. Het draait nu alleen maar om gezicht redden.
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_204044893
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 00:26 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Ik denk dat je de industrialiteit van het westen onderschat zodra men overschakeld naar een oorlogsindustrie. En een verwaarloosde krijgsmacht in Nederland zegt natuurlijk niks over de krijgsmacht in andere NATO staten.
Ja maar dat duurt nog eventjes, kijk naar Duitsland of Itali, Beretta en Krauss-Maffei pruttelen lekker op Russisch gas.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 12 maart 2022 @ 00:33:13 #12
416575 crew  Evenstar
pi_204044895
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 00:31 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ik zie het anders, Rusland kan dit niet winnen. Zie de Russen in Afghanistan of de Amerikanen in Vietnam.

De Oekraners hoeven alleen maar de kosten zo hoog te maken (makkelijker gezegd dan gedaan).
Dit is toch wel anders en meer "out in the open". Putin gaat hier niet zonder een "overwinning" terugtrekken. Wat die overwinning dan ook mag zijn. De Krim erkennen, onafhankelijke Donbas, andere regering, neutraliteit .....

Of het een echte overwinning is maakt helemaal niet uit.
pi_204044899
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 00:32 schreef Barbusse het volgende:
Putin gaat helemaal niks winnen in Oekrane. Slechts vele onnodige doden aan beide zijdes. Maar hij wint geen aanzien, geen stabiele regio, geen sterke economie, geen politieke invloed, geen podium op het wereldtoneel. Dat verloor hij allemaal toen hij de invasie startte. Het is hierdoor voor hem eigenlijk compleet irrelevant geworden of hij Oekrane weet te verslaan of niet. Het draait nu alleen maar om gezicht redden.
True to the bone.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 12 maart 2022 @ 00:35:28 #14
416575 crew  Evenstar
pi_204044905
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 00:32 schreef Barbusse het volgende:
Heel mooi verwoord. Dit is eigenlijk wat ik hierboven bedoel met "overwinning".

Hij zal iets moeten krijgen om het te kunnen verkopen als een "overwinning", maar uiteindelijk zal Rusland als land verliezen en terug in de tijd gaan.

Maar Oekrane kan ook niet winnen. Als Rusland wil bombarderen ze morgen alles plat. Denk dus dat er iets onderhandeld moet worden.
pi_204044908
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 00:32 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Ja maar dat duurt nog eventjes, kijk naar Duitsland of Itali, Beretta en Krauss-Maffei pruttelen lekker op Russisch gas.
Mwoah, ik zie dat wel degelijk snel veranderen zodra men echt overschakeld naar een oorlogsindustrie hoor.
pi_204044911
quote:

[..]
Nederland is wellicht een vol land maar wel een klein land. We moeten het niet hebben van spierballen en het voordeel dat we een besturende hoofdstad hebben lichtjaren land inwaards. Een aanval kunnen we niet alleen afslaan.

Maar we kunnen in missies snel schakelen, gaan met de tijd mee en hebben veel ervaren effectieve en efficiente militairen, die beter zijn dan een stel sovjetdenkers. Putin heeft al het geld dat hij bij de Olicharchen weggehaald heeft voornamelijk in eigen zak gestoken ipv in modernisatie van het leger.
pi_204044915
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 00:32 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Ik zie nog altijd wel het scenario gebeuren dat Ukraine het tot mei/juni volhoudt en dat dan (volgens het FSB document) Rusland economisch en maatschappelijk implodeert. Het vechten houdt op en alle Russen gaan terug.
Ja hoor.
Vakman pur sang
pi_204044921
quote:

Poetin gaat nog jarenlang Russische tienertjes en twintigers in Oekrane laten sneuvelen en in zinken doodskisten naar moedertje Rusland laten terugkeren terwijl de Russische bevolking urenlang in de rij mag staan omdat er zich op dat moment heeft rondgesproken dat er n brood in een bepaalde supermarkt ligt in heel Moskou. Ondertussen betalen wij dan vijf euro voor een liter benzine en krijgen we jaarlijks een narekening van 20.000 euro op onze energierekening.

Dat zijn de offers die Europese burgers (en daar tel ik de Russen ook toe) dienen te brengen om de natte droom van een paar incontinente dinosaurussen uit de tijd van de koude oorlog, de stoommachine, de telegraaf en grotschilderingen dienen te verwezenlijken voordat ze definitief beginnen te dementeren.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_204044926
Een min of meer voor beide partijen acceptabele onderhandeling kan de situatie ontdooien.
Alleen de vraag is tot hoever beiden willen gaan.
Vakman pur sang
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 12 maart 2022 @ 00:39:17 #20
416575 crew  Evenstar
pi_204044929
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 00:37 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Poetin gaat nog jarenlang Russische tienertjes en twintigers in Oekrane laten sneuvelen en in zinken doodskisten naar moedertje Rusland laten terugkeren terwijl de Russische bevolking urenlang in de rij mag staan omdat er zich op dat moment heeft rondgesproken dat er n brood in een bepaalde supermarkt ligt in heel Moskou. Ondertussen betalen wij dan vijf euro voor een liter benzine en krijgen we jaarlijks een narekening van 20.000 euro op onze energierekening.

Dat zijn de offers die Europese burgers (en daar tel ik de Russen ook toe) dienen te brengen om de natte droom van een paar incontinente dinosaurussen uit de tijd van de koude oorlog, de stoommachine, de telegraaf en grotschilderingen dienen te verwezenlijken voordat ze definitief beginnen te dementeren.
Putin heeft straks niemand meer om voor hem te vechten. Ik zie dit sowieso niet jaren dooretteren. Daar is het te groot voor en is het op een wereldtoneel. NIet ergens in een hoekje van het Midden-Oosten waar niemand naar wil kijken, maar gewoon in Europa.
pi_204044941
Tis ook zo dat de pijn eerst enorm moet zijn en de potten leeg, zodat het ook niet opnieuw kan ontvlammen of elders verder etteren.
Vakman pur sang
pi_204044954
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 00:35 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Heel mooi verwoord. Dit is eigenlijk wat ik hierboven bedoel met "overwinning".

Hij zal iets moeten krijgen om het te kunnen verkopen als een "overwinning", maar uiteindelijk zal Rusland als land verliezen en terug in de tijd gaan.

Maar Oekrane kan ook niet winnen. Als Rusland wil bombarderen ze morgen alles plat. Denk dus dat er iets onderhandeld moet worden.
Ik heb een ballon voor hem?

Zelfs als hij de Krim krijgt en de onafhankelijkheid van die 2 oostelijke regio's voor elkaar krijgt is het een phyrrusoverwinning, want de Krim was al defacto Russisch, en die twee regio's zullen nog jaren onrustig blijven met als enige verschil dat hij dan verantwoordelijk zal worden gehouden voor die onrust.

Wat de uitkomst ook zal zijn, hij heeft nu al verloren.
  zaterdag 12 maart 2022 @ 00:44:04 #23
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_204044958
twitter

Satellietbeelden: Russen steeds dichter bij Kiev
Russische militaire eenheden blijven verder oprukken naar Kiev. Dat blijkt uit nieuwe satellietbeelden van Maxar Technologies. Er wordt artillerie afgevuurd richting woonwijken van de Oekraense hoofdstad.

Volgens de satellietbeelden staan in de plaats Moschun even ten noordwesten van Kiev meerdere huizen en andere gebouwen in brand. Ook zijn er inslagkraters en grote schade te zien.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_204044961
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 00:43 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Ik heb een ballon voor hem?

Zelfs als hij de Krim krijgt en de onafhankelijkheid van die 2 oostelijke regio's voor elkaar krijgt is het een phyrrusoverwinning, want de Krim was al defacto Russisch, en die twee regio's zullen nog jaren onrustig blijven met als enige verschil dat hij dan verantwoordelijk zal worden gehouden voor die onrust.

Wat de uitkomst ook zal zijn, hij heeft nu al verloren.
Als je hem al kunt inschatten is voor hem die pijn altijd nog minder dan een westers en EU-Oekrane.
Vakman pur sang
  zaterdag 12 maart 2022 @ 00:46:38 #25
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204044964
quote:

[..]
Polen heeft alle recht wantrouwen te hebben richting de oosterbuur.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_204044966
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 00:40 schreef Lospedrosa het volgende:
Tis ook zo dat de pijn eerst enorm moet zijn en de potten leeg, zodat het ook niet opnieuw kan ontvlammen of elders verder etteren.
De potten van de happy few raken nooit leeg; er zijn namelijk altijd genoeg gewone burgers om af te laten slachten om de onvoorstelbare rijkdom van de happy few in stand te houden. Tweeduizend Oekraense mensenlevens zijn slechts "a small price to pay" voor het vier miljoen pond kostende flatje van de dochter van Lavrov's minnares.
pi_204044967
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 00:45 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Als je hem al kunt inschatten is voor hem die pijn altijd nog minder dan een westers en EU-Oekrane.
Putin doet dit niet in z'n eentje, en ik denk niet dat iedereen om hem heen zo nihilistisch is.
pi_204044969
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 00:46 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
De potten van de happy few raken nooit leeg; er zijn namelijk altijd genoeg gewone burgers om af te laten slachten om de onvoorstelbare rijkdom van de happy few in stand te houden. Tweeduizend Oekraense mensenlevens zijn slechts "a small price to pay" voor het vier miljoen pond kostende flatje van de dochter van Lavrov's minnares.
H?
Vakman pur sang
  zaterdag 12 maart 2022 @ 00:48:20 #29
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204044973
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 00:29 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Eens wat betreft Polen, maar gelukkig kunnen zij zelf weinig doen. Artikel 5 is een "defensive pact", dus als Polen op eigen houtje iets gaat doen zoeken ze het maar lekker uit. Ik was even bang dat het ging escaleren door het leveren van de vliegtuigen, maar gelukkig was Biden (of de mannen om hem heen) slim genoeg om dit tegen te houden.
Zou niet de eerste keer zijn dat Polen dat geflikt wordt. En precies waarom ze thans zo waakzaam zijn.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_204044974
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 00:47 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Putin doet dit niet in z'n eentje, en ik denk niet dat iedereen om hem heen zo nihilistisch is.
Dat denk ik wel. Anders was die inval nooit gekomen, zoals je al zegt, Putin doet dit niet alleen.
Vakman pur sang
  Overall beste user 2022 zaterdag 12 maart 2022 @ 00:48:31 #31
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_204044975
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 00:31 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Klopt, maar dankzij de keiharde sancties lopen de kosten voor Rusland heel snel enorm op. Het is ook aan de burger amper te verkopen dat ze dankzij een impopulaire inval door een impopulaire president nu allerlei impopulaire maatregelen moeten slikken. Dat gaat niet meer werken. Russen gaan ook protesteren. De oudjes die vandaag met weemoed terugdenken aan de USSR omdat ze toen wat betekenden hebben echt geen zin meer in de bijbehorende rijen bij de bakker. Komen er dan enorme aantallen doden terug is dat slecht nieuws voor Poetin.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_204044981
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 00:46 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Beetje zuur alleen als al je assets bevroren en gevorderd worden.
pi_204044983
quote:

[..]
Ik kan me er nog iets bij voorstellen als Kiev vreselijk bloedig wordt en ze dan op Lviv afgaan, dat Polen als peacekeeping mission tot 20 km oost van Lviv rijdt, zonder al te zware wapens.

Een soort truc die de Russen deden in Servie

zaterdag 12 maart 2022 @ 00:50:11 #34
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_204044988
Polengoden.
pi_204044993
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 00:48 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Zou niet de eerste keer zijn dat Polen dat geflikt wordt. En precies waarom ze thans zo waakzaam zijn.
Ik voorzie een dreigend tekort aan bagagesjouwers op luchthavens, aan stukadoors en badkamerverbouwers en een overschot aan vodka.
pi_204044995
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 00:48 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat denk ik wel. Anders was die inval nooit gekomen, zoals je al zegt, Putin doet dit niet alleen.
Dat erodeert heel erg snel als men naar de verliezen kijkt. Niet de verliezen op het slagveld, maar die in hun portomennee. En die zijn aanzienlijk.
  zaterdag 12 maart 2022 @ 00:52:46 #37
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204045001
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 00:51 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Ik voorzie een dreigend tekort aan bagagesjouwers op luchthavens, aan stukadoors en badkamerverbouwers en een overschot aan vodka.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_204045002
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 00:49 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Beetje zuur alleen als al je assets bevroren en gevorderd worden.
Ik denk dat opgeofferde mensenlevens die de toekomst van een land hadden kunnen vormgeven wel wat zuurder zijn dan de "assets" van een handjevol oligarchen, diplomaten en politici.

[ Bericht 0% gewijzigd door DDDDDaaf op 12-03-2022 01:03:46 ]
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 12 maart 2022 @ 00:58:13 #39
416575 crew  Evenstar
pi_204045015
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 00:38 schreef Lospedrosa het volgende:
Een min of meer voor beide partijen acceptabele onderhandeling kan de situatie ontdooien.
Alleen de vraag is tot hoever beiden willen gaan.
Tot nu toe komen ze niet verder dan:

Rusland: Hier heb je een miljoenmiljard eisen waar je aan moet voldoen

Oekrane: Krijg de tering

De Krim erkennen, is toch al handen van Rusland. Ga je nooit meer terugkrijgen.
Donbas onafhankelijk maken. Ook al zal het daar onrustig blijven.
Neutraal blijven.

.... maar ja, dat had je ook een jaar geleden kunnen doen, misschien zat je dan nu niet in alle ellende.
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 00:52 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Ik denk dat opgeofferde mensenlevens die de toekomst van een land hadden kunnen vormgegeven wel wat zuurder zijn dan de "assets" van een handjevol oligarchen, diplomaten en politici.
Tuurlijk is dat zuur voor ieder weldenkend mens. Denk je echter dat die oligarchen, diplomaten en politici in Rusland daar ook maar n FUCK om geven?
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 12 maart 2022 @ 01:00:49 #40
416575 crew  Evenstar
pi_204045020
twitter

_O-

Zulke mensen meteen naar frontlinie sturen.
  Overall beste user 2022 zaterdag 12 maart 2022 @ 01:01:08 #41
3928 Ulx
pi_204045021
twitter

Poeh...
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_204045025
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 00:52 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Ik denk dat opgeofferde mensenlevens die de toekomst van een land hadden kunnen vormgegeven wel wat zuurder zijn dan de "assets" van een handjevol oligarchen, diplomaten en politici.
Die oligarchen, diplomaten en politici vormen echter wel de basis voor Putin's macht. Hij zal eerder naar hen luisteren dan naar een paar duizend demonstranten.
pi_204045030
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 00:47 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
H?
Jij gelooft de retoriek over de NATO, die aan de grenzen van Rusland staat of het "groot-Russisch rijk", dat in ere hersteld dient te worden, nog? Dezelfde Russische politici die staan te fulmineren over door het westen ondersteunde nazi's in Oekrane wonen al sinds jaar en dag in datzelfde verderfelijke westen en genieten van alle geneugten die het leven tussen de westerse nazi's te bieden heeft.

Als het niet zo veel levens kostte en zo ongelofelijk treurig was zouden we met zijn allen hartelijk kunnen lachen om de archasche propaganda en ongebreidelde hypocrisie van de Russische "elite" die deze oorlog begonnen is.
pi_204045046
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 00:58 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Tuurlijk is dat zuur voor ieder weldenkend mens. Denk je echter dat die oligarchen, diplomaten en politici in Rusland daar ook maar n FUCK om geven?
Daar maak ik me inderdaad geen enkele illusie over. Voor mensen met zulke onvoorstelbare macht en rijkdom zijn wij gewone burgers, of dat nu Russen, Oekraners of westerlingen zijn, in het meest gunstige geval maar gewoon getallen en in het meest ongunstige geval ongedierte dat probleemloos uitgeroeid kan worden.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 12 maart 2022 @ 01:12:08 #45
416575 crew  Evenstar
pi_204045048
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 01:10 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Daar maak ik me inderdaad geen enkele illusie over. Voor mensen met zulke onvoorstelbare macht en rijkdom zijn wij gewone burgers, of dat nu Russen, Oekraners of westerlingen zijn, in het meest gunstige geval maar gewoon getallen en in het meest ongunstige geval ongedierte dat probleemloos uitgeroeid kan worden.
Juist, helaas de harde waarheid.

Daarom is de enige manier om ze te raken door verregaande sancties door te voeren en deze langdurig aan te houden. Men moet dan alleen niet na n dag al piepen dat je aan de pomp 2,30 moet betalen......
  zaterdag 12 maart 2022 @ 01:18:58 #46
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_204045064
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 01:00 schreef Evenstar het volgende:
[ twitter ]

_O-

Je doet hier wel grappig over, maar het is niet alleen zij die hierdoor geraakt gaat worden. Die 5 volgers ook, waar moeten zij nou gaan eten? :)
Lach met een schone bips
  Overall beste user 2022 zaterdag 12 maart 2022 @ 01:20:41 #47
3928 Ulx
pi_204045069
Goeie deal.

twitter
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 12 maart 2022 @ 01:21:28 #48
416575 crew  Evenstar
pi_204045073
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 01:18 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Je doet hier wel grappig over, maar het is niet alleen zij die hierdoor geraakt gaat worden. Die 5 volgers ook, waar moeten zij nou gaan eten? :)
Sorry, je hebt gelijk.....

Hele wereld stort in.
pi_204045075
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 01:12 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Juist, helaas de harde waarheid.

Daarom is de enige manier om ze te raken door verregaande sancties door te voeren en deze langdurig aan te houden. Men moet dan alleen niet na n dag al piepen dat je aan de pomp 2,30 moet betalen......
De enige manier waarop we dit soort excessen kunnen voorkomen is door als gewone burger altijd kritisch en wantrouwend tegenover politici te blijven en te weigeren ons als instrument of middel voor een doel te laten misbruiken.
  zaterdag 12 maart 2022 @ 01:24:50 #50
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_204045077
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 01:21 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Sorry, je hebt gelijk.....

Hele wereld stort in.
Zijn zware tijden :'(
Lach met een schone bips
  zaterdag 12 maart 2022 @ 01:24:58 #51
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204045078
(18+13)*600= 18600
(18+13)*1000= 31000

twitter

twitter

twitter

[ Bericht 10% gewijzigd door slashdotter3 op 12-03-2022 01:40:40 ]
  zaterdag 12 maart 2022 @ 01:25:18 #52
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  Overall beste user 2022 zaterdag 12 maart 2022 @ 01:27:17 #53
3928 Ulx
pi_204045085
quote:
Dat zijn zware verliezen.
pi_204045093
quote:
[ twitter ]

_O-

Ga je schamen, stumper.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  Overall beste user 2022 zaterdag 12 maart 2022 @ 01:34:45 #55
3928 Ulx
pi_204045102
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 01:25 schreef slashdotter3 het volgende:
Syrische versterking voor Rusland komt eraan
[ twitter ]
Ik ben benieuwd hoe die behandeld gaan worden als ze gevangen genomen worden. Ik gok op blauwe ogen en bloedneuzen.
pi_204045119
quote:
2s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 01:31 schreef OllieA het volgende:

[..]
Ga je schamen, stumper.
Denk niet dat ze hier meeleest.
  zaterdag 12 maart 2022 @ 02:02:33 #57
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_204045129
quote:

[..]
Het gaat nu alleen nog om Rusland. Ik vraag me wel af wat er gebeurt als dit een WOIII-scenario wordt, waar Biden dus op hint wanneer er een directe confrontatie met de NAVO zou zijn. Welke kant kiest China op dat moment? Dat lijkt mij redelijk cruciaal en niet uitgesloten dat zij de Russische kant kiezen.

Heb je dan in het westen zoveel mogelijkheden om op te schalen naar een oorlogsindustrie? Grondstofwinning, halffabrikaten, staalproductie, etc: we hebben ontzettend veel 'ge-outsourced' naar dat land. Tijdens WOII hadden we nogal wat kolonin over de wereld, dus ook in Azi en Afrika waar we onze grondstoffen 'makkelijk' vandaan haalden. Dat is nu ook voor een behoorlijk aandeel in handen van China.

We hadden nog veel zware industrie, we hadden onze eigen kolenwinning voor energie. Daarvan is veel gewoon weg. En wanneer Rusland dus samen met China zou zijn, heb je twee landen die zelf al een overvloed aan grondstoffen hebben, aanzienlijke belangen/invloed in andere grondstofrijke landen, een reeds opgetuigde industrialisatie (China) die inmiddels al de grootste ter wereld is, etc.

De VS is nog steeds nummer 2 in de wereld en Europese landen scoren nog steeds hoog. Maar ik vraag me af of we het abrupt wegvallen van de import van grondstoffen en halffabrikaten uit China zelf en door hen gecontroleerde grondstofbronnen in Afrika en Azi kunnen opvangen. Misschien kan dat 'makkelijk' en zijn voldoende alternatieven snel voorhanden, maar voor nu betwijfel ik dat.

Afgezien van bovenstaande heb je met China aan Rusland's zijde ook nog eens een enorme militaire macht erbij tegenover je. Het overwicht in de lucht van de NAVO wordt, naast grondinstallaties, voor een belangrijk deel bepaald door de F-22's van de VS. De Russen zetten daar de Su-57 tegenover, maar daar wordt smakelijk om gelachen omdat ze er 4 of 5 hebben. De Chinese J-20 wordt echter ook als een geduchte concurrent beschouwd en daar zijn inmiddels zo'n 150 (geschat) in actieve dienst. Om over een grondleger van meer dan 2 miljoen manschappen nog maar te zwijgen, uit een land met 1,4 miljard inwoners. India laten we hierbij nog buiten beschouwing, maar als die ook die kant zouden kiezen...

[ Bericht 0% gewijzigd door Repentless op 12-03-2022 02:07:53 ]
  Overall beste user 2022 zaterdag 12 maart 2022 @ 02:06:09 #58
3928 Ulx
pi_204045134
Als het Poetin's eigen boot is zou het wel leuk zijn om die te pakken.

twitter
  Overall beste user 2022 zaterdag 12 maart 2022 @ 02:07:52 #59
3928 Ulx
pi_204045137
Die F22 is overschat. Ze hebben er veel te weinig om effectief in te zetten.
pi_204045139
twitter
pi_204045146
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 02:08 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Meer kopen
  zaterdag 12 maart 2022 @ 02:30:17 #62
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_204045175
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 02:07 schreef Ulx het volgende:
Die F22 is overschat. Ze hebben er veel te weinig om effectief in te zetten.
Hoeveel zouden ze er dan nodig hebben? Qua aantal exclusieve meest geavanceerde straaljagers komt alleen China dus in de buurt. Daarnaast heeft de VS ook nog eens 61 F-35's.
pi_204045197
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 01:50 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Denk niet dat ze hier meeleest.
De stumper in deze is Evenstar, die zich zou moeten schamen dat ie zoiets post.
En dan moet ik dat nog uitleggen ook.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_204045211
quote:
2s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 02:47 schreef OllieA het volgende:

[..]
  zaterdag 12 maart 2022 @ 02:58:35 #65
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204045217
quote:
So do bio labs exist inside Ukraine, and is the US supporting them?

Yes, and yes. Ukraine does operate biological laboratories which receive US funding. The US undersecretary of state Victoria Nuland affirmed those facts in a Senate foreign relations committee hearing this week in which the Republican senator Marco Rubio asked her directly whether Ukraine had biological weapons.

Nuland did not answer the question head on. “Ukraine has biological research facilities,” she replied, adding that there was concern that Russian forces were trying to gain control of the labs. “We are working with the Ukrainians on how they can prevent any of those research materials from falling into the hands of Russian forces.”
https://www.theguardian.c(...)trade-crackdown-live
are we infinite or am I alone
  zaterdag 12 maart 2022 @ 02:59:56 #66
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_204045219
quote:
2s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 02:47 schreef OllieA het volgende:

[..]
Ja, je zou maar een grapje maken. Schande!
pi_204045293
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_204045432
twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zaterdag 12 maart 2022 @ 04:20:55 #69
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204045452
Google is your friend, abuse your friends
pi_204045650
quote:

[..]
Ook geen gezeik meer over soevereine landen dan. Als je niet bij de NAVO hoort zoek je het zelf maar uit. Wij roepen straks wel hoe erg we het allemaal vinden
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_204045677
Ik ben niet zo'n fan van frontnieuws maar ik heb ook video's gezien die bevestigen wat ze hier zeggen.

https://www.frontnieuws.c(...)schild-zegt-rusland/

De reden dat Rusland op die school schoot was omdat het Azov bataljon zich er in verschuilt.
pi_204045703
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 07:15 schreef Candymannetje het volgende:
Ik ben niet zo'n fan van frontnieuws maar ik heb ook video's gezien die bevestigen wat ze hier zeggen.

De reden dat Rusland op die school schoot was omdat het Azov bataljon zich er in verschuilt.
Wat een propaganda website is dat, enkel pro-Rus artikelen. :')
pi_204045709
quote:

Eerst was het niet waar, daarna was het een 'false flag', daarna zou het ziekenhuis leeg zijn en nu dit weer. Ik geloof helemaal niets meer wat de Russen claimen
pi_204045718
quote:

Voor een vredesmissie schieten die gekke Russen wel erg veel hoor
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_204045726
quote:
als je bang bent dat het in Russische handen valt maak je alles toch onschadelijk?
pi_204045731
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 07:32 schreef TLC het volgende:

[..]
Voor een vredesmissie schieten die gekke Russen wel erg veel hoor
Vredesmissie is het niet natuurlijk.
Geen enkel weldenkend mens gelooft dat.
  zaterdag 12 maart 2022 @ 07:49:33 #78
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_204045766
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 02:30 schreef Repentless het volgende:

[..]
Hoeveel zouden ze er dan nodig hebben? Qua aantal exclusieve meest geavanceerde straaljagers komt alleen China dus in de buurt. Daarnaast heeft de VS ook nog eens 61 F-35's.
61?

Honderden inmiddels. Op dit moment staan er 19 in Europa. 12 van Hill AFB op Spangdahlem, Lakenheath zit in transitie fase en die hebben er 7 nu. 6 daarvan staan al in Letland/Litouwen.
pi_204045768
quote:

[..]
Biden heeft gister nog laten weten dat hij ook navo landen gaat steunen die op eigen houtje Oekrane helpt. Verbaast me niks als Polen daar dus gebruik van zou maken. Biden staat ook onder druk in eigen land; republikeinen willen dat dus deal met Polen doorgaat. Zoveel druk dat ik verwacht dat die deal alsnog wel gebeurd en anders steunt Biden Polen alsnog
  zaterdag 12 maart 2022 @ 07:52:16 #80
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_204045776
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 07:50 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Biden heeft gister nog laten weten dat hij ook navo landen gaat steunen die op eigen houtje Oekrane helpt. Verbaast me niks als Polen daar dus gebruik van zou maken. Biden staat ook onder druk in eigen land; republikeinen willen dat dus deal met Polen doorgaat. Zoveel druk dat ik verwacht dat die deal alsnog wel gebeurd en anders steunt Biden Polen alsnog
Polen heeft al wapens geleverd aan Ukraine, o.a. Pion. Dit gebeurt via een omweg: levering aan de US op papier, en meteen via Jasionka door naar de Ukraiense grens.
pi_204045777
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 00:46 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Polen heeft alle recht wantrouwen te hebben richting de oosterbuur.
Wantrouwen is logisch. Een conflict tussen nato en Rusland uitlokken door Putin’s grenzen op te zoeken gaat toch wel wat verder.
pi_204045788
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 00:37 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

pi_204045792
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 07:52 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Wantrouwen is logisch. Een conflict tussen nato en Rusland uitlokken door Putin’s grenzen op te zoeken gaat toch wel wat verder.
Poetin kan ook gewoon de invasie afblazen en Oekrane verlaten.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_204045818
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 07:27 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Eerst was het niet waar, daarna was het een 'false flag', daarna zou het ziekenhuis leeg zijn en nu dit weer. Ik geloof helemaal niets meer wat de Russen claimen
Het volgt het patroon van die meme die eerst in de op stond.

Zelfde zag je bij mh17.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_204045927
Komt het AD weer met ‘Russen naderen hoofdstad Kiev blijkt uit satelliet beelden’

Dit is toch nu al 1,5 week zo?
  Redactie Frontpage zaterdag 12 maart 2022 @ 08:34:18 #86
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_204045979
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 07:58 schreef Wantie het volgende:

[..]
Theoretisch gezien wel ja, hij heeft alleen zo'n groot ego dat die nooit zal afdruipen en een verlies zal accepteren.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_204045989
quote:
9s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 08:34 schreef LTVDK het volgende:

[..]
Theoretisch gezien wel ja, hij heeft alleen zo'n groot ego dat die nooit zal afdruipen en een verlies zal accepteren.
Daarom is er maar 1 weg voorwaarts in deze wereld
pi_204045995
Is zink op een gegeven moment niet gewoon te duur?
  zaterdag 12 maart 2022 @ 08:36:21 #89
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_204046002
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 07:58 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat zal ie nooit doen, de volgende stap is bombarderen en als er dan nog verzet leeft gaat er gifgas overheen

Dus eerst moet het westen hem helemaal economisch afkijpen tot zijn rijke vrienden hem gaan haten
Men moet naar de malediven en die mega boten laten zinken , alles van die vrienden afpakken
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 12 maart 2022 @ 08:36:39 #90
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_204046003
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 02:06 schreef Ulx het volgende:
Als het Poetin's eigen boot is zou het wel leuk zijn om die te pakken.

[ twitter ]
Die naam :D

Zou Putin ook elke dag een nieuwe vrouw gehaf hebben en die de volgende ochtend laten vermoorden uit angst tot hij een bijzondere ontmoette?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zaterdag 12 maart 2022 @ 08:40:31 #91
323876 michaelmoore
pi_204046031
x

[ Bericht 97% gewijzigd door michaelmoore op 12-03-2022 08:41:04 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_204046104
Dat WW3 bericht van Biden op twitter is echt zo tegenstrijdig. Dat ze het verzonnen krijgen daar in Washington.. :N
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_204046110
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 17:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Zwitserland gaat weer terug naar status Neutraal

[ twitter ]

Tell my wife i said....hello.

Whehe, gewoon die transporten buiten kantooruren doen
pi_204046188
quote:

:')
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
  zaterdag 12 maart 2022 @ 09:07:48 #95
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_204046216
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 08:50 schreef Jor_Dii het volgende:
Dat WW3 bericht van Biden op twitter is echt zo tegenstrijdig. Dat ze het verzonnen krijgen daar in Washington.. :N
Doe er dan ffkes een linkje bij voor hen zonder Twitter :7.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_204046220
quote:
Hoezo? Niks mis mee?
pi_204046299
twitter
pi_204046300
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 09:07 schreef Samzz het volgende:

[..]
Doe er dan ffkes een linkje bij voor hen zonder Twitter :7.
Je hebt ook geen browser?

Waarschijnlijk doelt hij hier op ... lijkt me een volstrekt normale en duidelijke tweet, dus geen idee wat hij bedoelt:
twitter
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_204046312
quote:
Ik zie geen tegenstrijdigheid.
pi_204046318
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 08:27 schreef Jauke het volgende:
Komt het AD weer met ‘Russen naderen hoofdstad Kiev blijkt uit satelliet beelden’

Dit is toch nu al 1,5 week zo?
pi_204046324
quote:
Ik zie geen tegenstrijdigheid.
  zaterdag 12 maart 2022 @ 09:25:40 #102
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_204046339
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 09:21 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Je hebt ook geen browser?

Waarschijnlijk doelt hij hier op ... lijkt me een volstrekt normale en duidelijke tweet, dus geen idee wat hij bedoelt:
[ twitter ]
Jawel, maar ik ben niet zo handig met twitter en dit is makkelijker :@.

Als hij op dit bericht doelt, dan snap ik het ook niet. Dit is gewoon in lijn met wat Amerika al weken zegt.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  zaterdag 12 maart 2022 @ 09:30:52 #103
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_204046379
Nou @Jor_Dii verklaar je nader! 99% van het topic wacht met smart. :D
pi_204046459
Vergeefs vermoedelijk hoop ik al die weken, dat men achter de schermen druk is met diplomatie.
Zoiets als in scenario’s van Madam Secretary of the West Wing.
Waar ben je Aaron Sorkin?
pi_204046590
Schijnbaar zijn er toch laboratoria in Oekrane.
Hopelijk kunnen ze alles veilig stellen voordat er op geschoten wordt.
https://www.reuters.com/w(...)-prevent-2022-03-11/
  zaterdag 12 maart 2022 @ 09:51:14 #106
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204046601
quote:
Oil depots on fire near Kyiv

Local media in Ukraine report that two oil depots near Kyiv are on fire after Russian attacks.

One depot was hit in the town of Vasylkiv, 36 kilometres south of the capital, and another was hit in the village of Kryachky, according to the Kyiv Independent.

Vasylkiv is also home to a large airbase and has become a major Russian target.
  zaterdag 12 maart 2022 @ 09:53:46 #107
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204046628
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 09:50 schreef Candymannetje het volgende:

Natuurlijk, zoals in praktisch elk land. Waarom zou het gek zijn dat Oekrane universiteiten en onderzoeksinstellingen heeft die onderzoek doen naar ziekteverwekkers?
Huilen dan.
  zaterdag 12 maart 2022 @ 09:57:41 #108
323876 michaelmoore
pi_204046676
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 09:50 schreef Candymannetje het volgende:
Hopelijk kunnen ze alles veilig stellen voordat er op geschoten wordt.
https://www.reuters.com/w(...)-prevent-2022-03-11/
mijn ex heeft nog met het polio virus gewerkt en het pokken virus, bij het RIVM
ieder land doet dat

ze kweekten het virus op bolletjes voor een vaccin te maken
  zaterdag 12 maart 2022 @ 10:00:53 #109
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204046699
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 09:53 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Natuurlijk, zoals in praktisch elk land. Waarom zou het gek zijn dat Oekrane universiteiten en onderzoeksinstellingen heeft die onderzoek doen naar ziekteverwekkers?
Dat Nuland de vraag over biologische wapens niet beantwoordde was opvallend. En de VS noemde het bio-defense labs. Biodefense labs doen in essentie hetzelfde onderzoek als bioweapons labs. Het enige verschil is wat me de resultaten van het onderzoek gedaan wordt.
pi_204046707
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 09:39 schreef AnneX het volgende:
Vergeefs vermoedelijk hoop ik al die weken, dat men achter de schermen druk is met diplomatie.
Zoiets als in scenario’s van Madam Secretary of the West Wing.
Waar ben je Aaron Sorkin?
Men is daar ook mee bezig. Maar de partijen liggen te ver uit elkaar om tot overeenstemming te komen. Standpunten gaan veranderen naarmate de financile en militaire situatie verandert. Het ziet er vooralsnog naar uit dat de Russen wat dat betreft aan het langere eind aan het trekken zijn.
pi_204046712
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 10:00 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Dat Nuland de vraag over biologische wapens niet beantwoordde was opvallend. En de VS noemde het bio-defense labs. Biodefense labs doen in essentie hetzelfde onderzoek als bioweapons labs. Het enige verschil is wat me de resultaten van het onderzoek gedaan wordt.
Ja oke. En nu? Al zou het kloppen dat de Oekrane bezig was met biodefense?
pi_204046725
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 10:00 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
weet je wat opvallend is? als Rusland (of diens proxy bronnen) roepen dat ze het vliegend Spaghetti monster gaan verslaan in de Oekrane, jij het narratief gewoon over neemt.
pi_204046730
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 10:02 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Ja oke. En nu? Al zou het kloppen dat de Oekrane bezig was met biodefense?
Groot risico voor een uitbraak van een virus?
pi_204046733
Na al het nazi geleuter, nu het gezeik over biologische wapens en na weken van clustermunitie op woonwijken gooien. Zijn er nog mensen die geloven dat het arme Rusland enkel een neutrale buffer wil hebben?
pi_204046736
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 10:04 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Groot risico voor een uitbraak van een virus?
Net zo groot als een kernramp lijkt mij.
  Miss 200.000.000! zaterdag 12 maart 2022 @ 10:09:53 #116
367000 roos94
pi_204046794
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 09:57 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
mijn ex heeft nog met het polio virus gewerkt en het pokken virus, bij het RIVM
ieder land doet dat

ze kweekten het virus op bolletjes voor een vaccin te maken
pi_204046798
Korte update: mijn vriendin zit nog steeds muurvast in Sumy en het begint een beetje zijn tol te eisen. Het luchtalarm klinkt meerdere keren per dag. De laatste drie dagen heeft ze geprobeerd om in een van de bussen te komen, maar er is geen ruimte. Ouderen, invaliden en vrouwen met kinderen gaan voor. Er waren bij lange na niet genoeg bussen om iedereen weg te krijgen. Het breekt je hart om voor te stellen dat ze daar staat en elke bus ziet vertrekken.

De berichtgeving over nieuwe 'green corridors' zijn onduidelijk. Het is maar de vraag of vandaag opnieuw mensen de stad uit kunnen komen. De opties die de mensen hebben naast de green corridors zijn te gevaarlijk. Er is ook veel angst dat Rusland het geweld opvoert na een aantal dagen green corridors te hebben geaccepteerd. Dus de schrik zit er ook wel een beetje in.
  zaterdag 12 maart 2022 @ 10:13:41 #118
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204046833
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 10:04 schreef Korenfok het volgende:

[..]
weet je wat opvallend is? als Rusland (of diens proxy bronnen) roepen dat ze het vliegend Spaghetti monster gaan verslaan in de Oekrane, jij het narratief gewoon over neemt.
Mensen lijken te vergeten dat Oekraine deel was van de Sovjet Unie. De KGB mag dan hernoemd zijn naar SBU, die mensen zullen nog steeds op dezelfde manier denken.
pi_204046836
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 10:05 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Net zo groot als een kernramp lijkt mij.
Ja idd, als het fout gaat dan heeft dat flinke gevolgen.
Hier in Nederland liggen ook gevaarlijke gemodificeerde virussen opgeslagen.
Lijkt me niet fijn als dat fout gaat.
  zaterdag 12 maart 2022 @ 10:14:46 #120
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204046844
twitter
  zaterdag 12 maart 2022 @ 10:18:26 #121
168739 Red_85
'echt wel'
pi_204046876
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 10:05 schreef Glazenmaker het volgende:
Na al het nazi geleuter, nu het gezeik over biologische wapens en na weken van clustermunitie op woonwijken gooien. Zijn er nog mensen die geloven dat het arme Rusland enkel een neutrale buffer wil hebben?
Dit
:')
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_204046883
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 09:53 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Omdat er ook wel eens ziekteverwekkers gemodificeerd worden, zoals hier in Rotterdam.

https://www.medicalfacts.(...)dodelijk-griepvirus/
pi_204046891
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 10:10 schreef Fargo het volgende:
Korte update: mijn vriendin zit nog steeds muurvast in Sumy en het begint een beetje zijn tol te eisen. Het luchtalarm klinkt meerdere keren per dag. De laatste drie dagen heeft ze geprobeerd om in een van de bussen te komen, maar er is geen ruimte. Ouderen, invaliden en vrouwen met kinderen gaan voor. Er waren bij lange na niet genoeg bussen om iedereen weg te krijgen. Het breekt je hart om voor te stellen dat ze daar staat en elke bus ziet vertrekken.

De berichtgeving over nieuwe 'green corridors' zijn onduidelijk. Het is maar de vraag of vandaag opnieuw mensen de stad uit kunnen komen. De opties die de mensen hebben naast de green corridors zijn te gevaarlijk. Er is ook veel angst dat Rusland het geweld opvoert na een aantal dagen green corridors te hebben geaccepteerd. Dus de schrik zit er ook wel een beetje in.
Wat vreselijk. :{
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_204046899
quote:
Denk jij dat Rusland was binnengevallen als Oekrane niet wilde toetreden tot de EU en NAVO?
  Moderator zaterdag 12 maart 2022 @ 10:21:49 #125
5428 crew  miss_sly
pi_204046907
quote:

Wat vreselijk. Ik vind het ook echt onvoorstelbaar dat er niet meer mogeiljkheden worden geboden om te evacueren en te bevoorraden.

Sterkte voor jou en je vriendin.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_204046932
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 10:21 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Denk jij dat Rusland was binnengevallen als Oekrane niet wilde toetreden tot de EU en NAVO?
Je gaat toch niet serieus een punt proberen te maken dat het binnen vallen door rusland de schuld is van de Oekrane zelf omdat ze als zelfstandige natie hun eigen keuzes willen maken?

Beetje niveau van "kort rokje? Ja dan vraag je er om om verkracht te worden"
  zaterdag 12 maart 2022 @ 10:24:32 #127
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_204046944
quote:

[..]
Ja, die kans was zeer zeker aanwezig.

Tenzij Oekrane weer een marionet van Rusland installeerde en een soort van Wit-Rusland werd. En dat is dus terecht wat ze niet wilden daar.
Krekker is de bom!
  zaterdag 12 maart 2022 @ 10:25:30 #128
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_204046953
quote:
Ja, die zijn er helaas, ook in Nederland.....
pi_204046963
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 10:23 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Je gaat toch niet serieus een punt proberen te maken dat het binnen vallen foor rusland de schuld is van de Oekrane zelf omdat ze als zelfstandige natie hun eigen keuzes willen maken?
Nee hoor maar er zijn een paar grootmachten in de wereld en die bepalen welk land waarbij mag horen.
Daar hebben de individuele landen niks over te zeggen.
Dit gaat niet over Oekrane maar over NAVO vs Rusland.
En de Oekraners zijn daar de dupe van.
pi_204046965
quote:

Veel sterkte kerel!
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_204046997
quote:

Mooi klote, je zou in staat zijn om er heen te rijden maar daar bereik je waarschijnlijk niks mee.
  zaterdag 12 maart 2022 @ 10:30:47 #132
323876 michaelmoore
pi_204047003
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 10:26 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Nee hoor maar er zijn een paar grootmachten in de wereld en die bepalen welk land waarbij mag horen.
De NATO is een verbond van democratische staten die elkaar helpen als ze aangevallen worden, De MATO heeft geen enkel belang om nog meer landen toe te laten

Rusland is een land met een dictator die met vrije verkiezingen, gelijk weg zou zijn

Oekraine zou zeer graag lid van de NATO willen worden , maar ze wordt niet toe gelaten omdat Rusland dat niet wilde,
pi_204047018
Debiel dat bejaarden voorrang krijgen imo. En triest om het te nemen als bejaard.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_204047036
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 10:30 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Mooi klote, je zou in staat zijn om er heen te rijden maar daar bereik je waarschijnlijk niks mee.
Dat ben ik ook, maar je strandt gewoon aan de grens natuurlijk. Zodra ze het land uit is en een veilige grens is overgestoken rij ik er direct heen.
pi_204047044
quote:

[..]
Wow wat een onzin.

Dit gaat totaal niet over NAVO vs Rusland.
Dit gaat over Rusland.
Rusland is gewoon agressief een vrij land aan het binnenvallen en burgers aan het bombarderen.
Zonder enige aanleiding.

Echt ziek dat mensen zoiets gaan verdedigen.
  Moderator zaterdag 12 maart 2022 @ 10:36:12 #136
5428 crew  miss_sly
pi_204047070
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 10:32 schreef Complotwappie het volgende:
Debiel dat bejaarden voorrang krijgen imo. En triest om het te nemen als bejaard.
Waarom? Voor ouderen is het prima om maar belegerd te worden en dood te gaan?
  zaterdag 12 maart 2022 @ 10:37:57 #137
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_204047089
quote:

[..]
1985 wil zijn balance of power terug.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zaterdag 12 maart 2022 @ 10:38:00 #138
323876 michaelmoore
pi_204047091
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 10:34 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Wow wat een onzin.

Dit gaat totaal niet over NAVO vs Rusland.
Dit gaat over Rusland.
Rusland is gewoon agressief een vrij land aan het binnenvallen en burgers aan het bombarderen.
Zonder enige aanleiding.

Echt ziek dat mensen zoiets gaan verdedigen.
Oekraine heeft wel een aanvraag ingediend om lid van de EU te worden met de euro

NAto mag zich niet bemoeien met een oorlog tussen andere landen die niet aangesloten zijn bij de NATO
pi_204047109
Als de tegenstander ook nightvision brillen heeft, dan zijn ze de lul denk ik met die lampjes op hun hoofden.

twitter
pi_204047112
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 10:32 schreef Complotwappie het volgende:
Ja, boven de 40 neemt je recht op leven gewoon af, je wordt dood hout dat beter weggesnoeid kan worden.
pi_204047116
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 10:38 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Oekraine heeft wel een aanvraag ingediend om lid van de EU te worden met de euro
Beter om toch? Kunnen we er makkelijker heen reizen.

Een land binnen gaan vallen omdat het lid van de EU wil worden? Dan wel van de NAVO?
Dus de NAVO moet landen gaan binnen vallen die lid willen worden van de Russische alliantie?
Dan hadden ze Belarus al moeten aanvallen, die zitten tegen Polen aan!
Hoe durft Rusland!
pi_204047127
quote:

[..]
Rusland gebruikt de NAVO als excuus. De NAVO heeft niks met dit conflict te maken.
pi_204047139
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 10:38 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Dat recht hebben ze.

quote:
NAto mag zich niet bemoeien met een oorlog tussen andere landen die niet aangesloten zijn bij de NATO
En dat doet de NAVO dan ook niet.
pi_204047142
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 10:36 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Waarom? Voor ouderen is het prima om maar belegerd te worden en dood te gaan?
Prima-er dan wanneer je 20 bent ja :').
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_204047151
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 10:39 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, boven de 40 neemt je recht op leven gewoon af, je wordt dood hout dat beter weggesnoeid kan worden.
Bejaard ben je idd vanaf 40. Ben je 10? Het omgedraaide van je karikatuur is hier daadwerkelijk het geval: jonge levens zijn minder waard.
pi_204047168
twitter
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 12 maart 2022 @ 10:44:11 #147
284411 crew  heywoodu
pi_204047184
quote:

Pff :{

Zo te lezen is er nog wel in bepaalde mate sprake van internet, elektriciteit en dat soort zaken?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
  zaterdag 12 maart 2022 @ 10:44:46 #148
323876 michaelmoore
pi_204047191
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 10:39 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Beter om toch? Kunnen we er makkelijker heen reizen.

Een land binnen gaan vallen omdat het lid van de EU wil worden? Dan wel van de NAVO?
Dus de NAVO moet landen gaan binnen vallen die lid willen worden van de Russische alliantie?
Dan hadden ze Belarus al moeten aanvallen, die zitten tegen Polen aan!
Hoe durft Rusland!
Ik ben vaak in de oekraine geweest, je kunt er zo naar toe hoor

Tenminste vorig jaar nog wel

Ik ben ook op de krim geweest in Jalta en sevastopol ,met de trein vanaf Kiev

Daarvoor hoeft een land niet lid van de EU te zijn, voordeel voor oekraine is wel dat als lid van de EU , ze hier mogen komen wonen en werken
pi_204047192
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 10:40 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Rusland gebruikt de NAVO als excuus. De NAVO heeft niks met dit conflict te maken.
Wat is dan de reden volgens jou?
pi_204047219
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 10:37 schreef -XOR- het volgende:

[..]
1985 wil zijn balance of power terug.
Ik snap je helemaal maar helaas is die balance of power nog steeds actief.
En Rusland dreigt nu de balans kwijt te raken.
  Moderator zaterdag 12 maart 2022 @ 10:46:51 #151
5428 crew  miss_sly
pi_204047221
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 10:41 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Prima-er dan wanneer je 20 bent ja :').
Echt, het gemak waarmee mensenlevens worden gereduceerd tot onbelangrijk op basis van bijvoorbeeld zoiets als leeftijd.

Het is niet prima. Het is op geen enkele manier prima dat wie dan ook in deze belachelijke oorlog het leven laat. Ook geen oudere mensen. En ook oudere mensen hebben nog hun nut voor de samenleving. Dat veel jongere mensen dat niet meer kunnen of willen zien, vind ik echt ongelofelijk.
pi_204047227
quote:

[..]
Als Oekrane het had toegelaten om weer een satelietstaat van Rusland te worden, waarbij Poetin bepaalt welke koers Oekrane gaat varen, dan was Rusland Oekrane niet binnen gevallen.

Maar hoezo geeft dat Poetin het recht om een ander land met geweld zijn wil op te leggen als dat land dat niet 'vrijwillig' doet.
pi_204047229
https://www.rtlnieuws.nl/(...)maatregelen-sancties

Is dat Russische konvooi nu al in Kiev?

Artikel is van 2 uur geleden.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_204047236
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 10:46 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Echt, het gemak waarmee mensenlevens worden gereduceerd tot onbelangrijk op basis van bijvoorbeeld zoiets als leeftijd.
.
Het beginpunt hier is juist dat een groep wordt voorgetrokken!
  Moderator zaterdag 12 maart 2022 @ 10:48:21 #155
5428 crew  miss_sly
pi_204047238
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 10:41 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Bejaard ben je idd vanaf 40. Ben je 10? Het omgedraaide van je karikatuur is hier daadwerkelijk het geval: jonge levens zijn minder waard.
Zeker niet.
Maar als je jonger bent, ben je wel wat langer bestand tegen de situatie waarin je je bevindt in een belegerde stad.
  zaterdag 12 maart 2022 @ 10:48:39 #156
323876 michaelmoore
pi_204047241
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 10:44 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Rusland is een democratisch land binnen gevallen

met het doel een marionet president neer te zetten , net als vroeger in de sovjet unie
pi_204047264
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 10:47 schreef Wantie het volgende:

[..]
Als Oekrane het had toegelaten om weer een satelietstaat van Rusland te worden, waarbij Poetin bepaalt welke koers Oekrane gaat varen, dan was Rusland Oekrane niet binnen gevallen.

Maar hoezo geeft dat Poetin het recht om een ander land met geweld zijn wil op te leggen als dat land dat niet 'vrijwillig' doet.
Hij heeft dat recht niet, net zo min als de USA het recht heeft om een land binnen te vallen om "democratie" te brengen.
Maar ze doen het gewoon.
  Moderator zaterdag 12 maart 2022 @ 10:51:11 #158
5428 crew  miss_sly
pi_204047275
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 10:48 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Het beginpunt hier is juist dat een groep wordt voorgetrokken!
Och gossie, Calimero-gedrag.

Er wordt niemand voorgetrokken. Er wordt op basis van de situatie ter plaatse en inschatting hoe goed dit te overleven is besloten dat mensen waarvoor dat moeilijker is, eerder mogen vertrekken. Dat is niet 'voortrekken' :')
pi_204047287
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 10:48 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Rusland is een democratisch land binnen gevallen

met het doel een marionet president neer te zetten , net als vroeger in de sovjet unie
Juist, zodat het land niet lid gaat worden van de EU en NAVO.
En waarschijnlijk wilt Rusland ook niet dat al dat schaliegas in handen van de westerse landen valt want dan vallen zijn inkomsten weg.
pi_204047291
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 10:50 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Hij heeft dat recht niet, net zo min als de USA het recht heeft om een land binnen te vallen om "democratie" te brengen.
Maar ze doen het gewoon.
Dat legitimeert deze actie van Rusland niet.
  zaterdag 12 maart 2022 @ 10:52:37 #161
323876 michaelmoore
pi_204047303
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 10:51 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
En waarschijnlijk wilt Rusland ook niet dat al dat schaliegas in handen van de westerse landen valt want dan vallen zijn inkomsten weg.
Oekraine heeft nauwelijks tot geen gas, wel veel zeer goede landbouwgrond net als rusland

Oekranie zal ook gene lid van de NATO worden , ook al willen ze het nog zo graag
pi_204047316
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 10:51 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Och gossie, Calimero-gedrag.

Er wordt niemand voorgetrokken. Er wordt op basis van de situatie ter plaatse en inschatting hoe goed dit te overleven is besloten dat mensen waarvoor dat moeilijker is, eerder mogen vertrekken. Dat is niet 'voortrekken' :')
Je kan het omschrijven zoals je wilt en vergoelijken met welke redenatie dan ook; de conclusie is dat mensen hierbij worden gereduceerd tot hun leeftijd, zoals je dat zelf zo calimero-achtig omschreef.

De afweging zelf is natuurlijk discutabel. Dat jonge mensen zich iets beter kunnen ophouden terwijl ze bommen proberen te ontwijken maakt het onder de streep niet vanzelfsprekend winstgevend qua bv aantal gewonnen levensjaren.
pi_204047319
quote:

[..]
Je kunt allerlei redenen verzinnen. Misschien wil Poetin van Kiev een parkeerterrein maken voor zijn limousines. Feit blijft dat hij dat recht niet heeft om dat te doen.
  zaterdag 12 maart 2022 @ 10:54:00 #164
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204047324
quote:

[..]
Ik geloof dat het nu al een stuk erger is.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_204047343
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 10:53 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Je kan het omschrijven zoals je wilt en vergoelijken met welke redenatie dan ook; de conclusie is dat mensen hierbij worden gereduceerd tot hun leeftijd, zoals je dat zelf zo calimero-achtig omschreef.
Tja, klaag bij Rutte waarom je geen AOW krijgt...

In zulke situaties worden de zwakkeren als eerste in veiligheid gebracht, niet degenen die het meest laf zijn.
pi_204047348
quote:

[..]
Bij de strenge lijn van <18 jaar = kinderporno wordt ook een groep gereduceerd tot hun leeftijd. Wat is je punt?
pi_204047350
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 10:52 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat legitimeert deze actie van Rusland niet.
Klopt helemaal.
Er is geen legitieme reden om zomaar een land binnen te vallen.
Ik keur de actie ook helemaal niet goed ofzo.
Iedere oorlog is er n te veel.
  Moderator zaterdag 12 maart 2022 @ 10:55:58 #168
5428 crew  miss_sly
pi_204047357
quote:

[..]
Niet leefijd, mogelijkheid te overleven in een dergelijke situatie. En jong, ziek en oud is dat lastiger dan wanneer je een gezonde volwassene bent.
pi_204047360
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 10:41 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Lees mijn reactie eens beter.
pi_204047363
https://www.ftm.nl/artike(...)fLzhZsugFu%2Fg%3D%3D

Interessant artikel van Follow the Money over de vermeende relatie tussen de Nederlander Jorrit en Poetins dochter Maria.
  zaterdag 12 maart 2022 @ 10:57:12 #171
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204047373
quote:
Ukraine halts half of world's neon output for chips, clouding outlook

Ukraine's two leading suppliers of neon, which produce about half the world's supply of the key ingredient for making chips, have halted their operations as Moscow has sharpened its attack on the country, threatening to raise prices and aggravate the semiconductor shortage.
Some 45%-54% of the world's semiconductor grade neon, critical for the lasers used to make chips, comes from two Ukrainian companies, Ingas and Cryoin, according to Reuters calculations based on figures from the companies and market research firm Techcet. Global neon consumption for chip production reached about 540 metric tons last year, Techcet estimates.

[..]

Cryoin, which produced roughly 10,000 to 15,000 cubic meters of neon per month, and is located in Odessa, halted operations on Feb. 24 when the attacks began to keep employees safe, according to business development director Larissa Bondarenko.
Bondarenko said the company would be unable to fill orders for 13,000 cubic meter of neon in March unless the violence stopped. She said the company could weather at least three months with the plant closed, but warned that if equipment were damaged, that would prove a bigger drag on company finances and make it harder to restart operations quickly.
She also said she was unsure the company could access additional raw materials for making neon.
Taiwan's Economy Ministry, in a statement to Reuters, said Taiwanese firms had already made advanced preparations and had "safety stocks" of neon, so it did not see any problems in the supply chain in the near term.
https://edition.cnn.com/2(...)56&utm_medium=social

Oekraine en Rusland produceren samen 90% van het neon op de markt. Neon-lasers zijn zeer stabiel en worden oa gebruikt om chips te engraven.

De produktie in Oekraine is afhankelijk van staalproduktie in Rusland. Rusland stuurt vloeibare zuurstof voor de staalproduktie naar Oekraine, waar het gezuiverd en het neon eruit gehaald wordt, en dan teruggestuurd.
  Moderator zaterdag 12 maart 2022 @ 10:57:34 #172
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204047381
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 10:55 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Klopt helemaal.
Er is geen legitieme reden om zomaar een land binnen te vallen.
Ik keur de actie ook helemaal niet goed ofzo.
Iedere oorlog is er n te veel.
Er zijn wel een aantal legitieme redenen om dit te doen hoor
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_204047384
quote:

[..]
Het maakt niet zoveel uit wat volgens mij de reden is. Feit is dat Oekrane geen NAVO-land is, feit is dat NAVO geen aanval op Rusland heeft geplaatst. NAVO de schuld in hun schoenen proberen te schuiven is op geen enkel feit gestoeld.
pi_204047399
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 10:56 schreef Wantie het volgende:

[..]
Lees mijn reactie eens beter.
Hoe beter ik m lees, hoe dommer ie wordt.
pi_204047400
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 10:47 schreef tesssssssss het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)maatregelen-sancties

Is dat Russische konvooi nu al in Kiev?

Artikel is van 2 uur geleden.
Volgens mij gaat dat niet over dat konvooi. Rusland is al dagen bezig met een omtrekkende beweging rond Kiev.
pi_204047403
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 10:52 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Oekraine heeft nauwelijks tot geen gas, wel veel zeer goede landbouwgrond net als rusland

Oekranie zal ook gene lid van de NATO worden , ook al willen ze het nog zo graag
Het oosten van Oekrane heeft een grote voorraad schaliegas.
Nederlandse en Amerikaanse bedrijven zouden dat gaan delven.
  zaterdag 12 maart 2022 @ 10:59:26 #177
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_204047411
quote:

Veel sterkte! Ik hoop dat ze er snel uitkomt!
pi_204047412
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 10:58 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Hoe beter ik m lezen, hoe dommer ie wordt.
Dat zegt veel over je leesvaardigheid.
pi_204047420
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 10:57 schreef sp3c het volgende:

[..]
Er zijn wel een aantal legitieme redenen om dit te doen hoor
Wat vind jij een legitieme reden?
pi_204047423
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 10:59 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat zegt veel over je leesvaardigheid.
Autocorrect :'). Maar neuh, I know what you did.
  Moderator zaterdag 12 maart 2022 @ 11:03:00 #181
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204047456
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 11:00 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Wat vind jij een legitieme reden?
Preventief, reactief, VN veiligheidsraad
  Overall beste user 2022 zaterdag 12 maart 2022 @ 11:03:10 #182
3928 Ulx
pi_204047458
twitter

Ik zou niet gaan voor overgave en hopen dat het wel mee zal vallen, als ik Zelenskyy was.
  zaterdag 12 maart 2022 @ 11:03:35 #183
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_204047465
quote:

[..]
Echt vaag geklets.

De NAVO stond niet aan de grens klaar om Rusland aan te vallen.

De Oekraners zijn dus de dupe van Rusland en van niemand anders.
  zaterdag 12 maart 2022 @ 11:04:26 #184
323876 michaelmoore
pi_204047477
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 10:59 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Het oosten van Oekrane heeft een grote voorraad schaliegas.
Nederlandse en Amerikaanse bedrijven zouden dat gaan delven.
kletskoek
dat is aan de oekrainse regering om dat te verkopen

Of komt Belgie hier in gronngen gas boren ??
  zaterdag 12 maart 2022 @ 11:04:33 #185
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204047479
twitter
  zaterdag 12 maart 2022 @ 11:04:46 #186
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_204047482
Ik snap best dat ze de meest zwakke inwoners eerst uit de stad halen, maar ook dat het best zuur kan zijn als je alles en iedereen voor ziet gaan. Je kan bediscussiren waarom 80+ jaar voor gaan op twintigers. Maar toch die mensen kunnen zich veel minder goed weren nu.
  zaterdag 12 maart 2022 @ 11:05:38 #187
323876 michaelmoore
pi_204047492
https://www.telegraaf.nl/(...)miljardair-in-beslag

500 miljoen dollar
Zo verkopen die boot en met de opbrengst raketten kopen voor Javelins
quote:
Itali neemt megajacht Russische miljardair in beslag

Melnitsjenko is eigenaar van het grote kunstmestconcern EuroChem en steenkolenbedrijf Suek. De Italiaanse autoriteiten namen eerder al een groot jacht in beslag dat eigendom is van Aleksej Mordasjov, de rijkste man van Rusland. Ook hebben de Italianen villa’s van rijke Russen geconfisceerd.

In Duitsland en Frankrijk zijn ook jachten van Russische miljardairs in beslag genomen.
  zaterdag 12 maart 2022 @ 11:06:12 #188
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_204047495
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 11:03 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Ik zou niet gaan voor overgave en hopen dat het wel mee zal vallen, als ik Zelenskyy was.
Dan zou er toch ook een bel afgaan voor die Russen, als ze dit soort dingen op tv hoort? Welke "bevrijder" zou lijken gaan ophangen in steden?
  zaterdag 12 maart 2022 @ 11:07:07 #189
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_204047502
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 11:03 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Je moet niet alles geloven wat op Twitter staat he.
pi_204047512
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 10:44 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Pff :{

Zo te lezen is er nog wel in bepaalde mate sprake van internet, elektriciteit en dat soort zaken?
Ze hebben een keer een paar dagen zonder elektriciteit gezeten, en zonder stromend water, maar verder altijd 'verbinding' gehad. Valt me nog alleszins mee.
pi_204047536
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 11:03 schreef sp3c het volgende:

[..]
Preventief, reactief, VN veiligheidsraad
Onder die noemer is Rusland dus Oekrane binnen gevallen.
pi_204047544
Voor de mensen die de tegenstrijdigheid in Biden’s tweet niet zien: door dit te zeggen als Biden, geef je min of meer groen licht aan Putin om andere non NATO landen aan te vallen, wat wmb wel degelijk tot een inmenging zou zorgen vanuit het Westen mocht men - bijvoorbeeld - Finland proberen te annexeren.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  zaterdag 12 maart 2022 @ 11:11:01 #193
323876 michaelmoore
pi_204047551
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 11:09 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
en da tmag niet
onder de noemer tanks en kogels een democratisch land ingegaan
  Moderator zaterdag 12 maart 2022 @ 11:11:08 #194
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204047556
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 11:09 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Weet ik
  Moderator zaterdag 12 maart 2022 @ 11:11:26 #195
5428 crew  miss_sly
pi_204047561
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 11:04 schreef Momo het volgende:
Ik snap best dat ze de meest zwakke inwoners eerst uit de stad halen, maar ook dat het best zuur kan zijn als je alles en iedereen voor ziet gaan. Je kan bediscussiren waarom 80+ jaar voor gaan op twintigers. Maar toch die mensen kunnen zich veel minder goed weren nu.
Het staat buiten kijf dat het verdomd hard is voor iemand als de genoemde vriendin om telkens nog geen plekje te kunnen bemachtigen omdat anderen zwakker worden geacht en eerder kunnen vertrekken. Op individueel niveau is dat gewoon kut. Maar dat dit zo wordt gedaan, lijkt me inderdaad gewoon vrij logisch.
pi_204047566
Rusland gaat Hezbollah naar Oekrane sturen.

twitter
  Moderator zaterdag 12 maart 2022 @ 11:13:02 #197
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204047576
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 11:12 schreef polderturk het volgende:

[ twitter ]
Ja hoor :')
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 12 maart 2022 @ 11:13:46 #198
284411 crew  heywoodu
pi_204047580
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 11:08 schreef Fargo het volgende:

[..]
Ze hebben een keer een paar dagen zonder elektriciteit gezeten, en zonder stromend water, maar verder altijd 'verbinding' gehad. Valt me nog alleszins mee.
Hopen dat dat nog zo blijft, en vooral dat ze snel weg kan daar. Sterkte man -O-
pi_204047590
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 11:11 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
en da tmag niet
onder de noemer tanks en kogels een democratisch land ingegaan
Dat vind ik ook
pi_204047591
Oekrane had kernwapens moeten produceren. Hebben ze 8 jaar de tijd voor gehad.
  zaterdag 12 maart 2022 @ 11:15:59 #201
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_204047603
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 11:06 schreef Momo het volgende:

[..]
Dan zou er toch ook een bel afgaan voor die Russen, als ze dit soort dingen op tv hoort? Welke "bevrijder" zou lijken gaan ophangen in steden?
Putin mogen ze wat mij betreft gewoon aan de galg hangen op het Maidanplein
pi_204047609
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 11:10 schreef Jor_Dii het volgende:
Voor de mensen die de tegenstrijdigheid in Biden’s tweet niet zien: door dit te zeggen als Biden, geef je min of meer groen licht aan Putin om andere non NATO landen aan te vallen, wat wmb wel degelijk tot een inmenging zou zorgen vanuit het Westen mocht men - bijvoorbeeld - Finland proberen te annexeren.
Waarom zou het westen zich inmengen voor Finland en niet voor Oekraine?
pi_204047615
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 11:16 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Waarom zou het westen zich inmengen voor Finland en niet voor Oekraine?
Omdat Finland lid is van de EU.
pi_204047616
Grafiek lijkt niet af te zwakken.

twitter
pi_204047636
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 11:13 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ja hoor :')
Geloof je het niet?
pi_204047640
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 11:12 schreef polderturk het volgende:

[ twitter ]
Mochten er nog twijfels zijn over aan welke kant van de geschiedenis Putin staat. :')
pi_204047643
Patriot naar Oekrane?

twitter
  Moderator zaterdag 12 maart 2022 @ 11:18:48 #208
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204047645
Wat als je Oekrane bent, je ziet 200.000 man verzamelen bij de grens en je weet dat ze aan gaan vallen

Mag je dan niet preventief met kogels en tanks er wat aan proberen te doen aan de andere kant van de grens?

Tuurlijk wel

Of die 200.000 man zijn je land binnen gevallen, je slaat die aanval af en dan mag je niet met tanks en kogels erachteraan Rusland in?

Tuurlijk wel
pi_204047652
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 11:16 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Finland is geen NATO lid en dat is allesbepalend in deze.
  zaterdag 12 maart 2022 @ 11:19:12 #210
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_204047654
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 11:16 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Dat is nog steeds geen NAVO. De woorden zijn helder 'We will defend every inch of NATO'
  Moderator zaterdag 12 maart 2022 @ 11:19:44 #211
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204047660
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 11:17 schreef polderturk het volgende:

[..]
Geloof je het niet?
Neuh

Wat hebben die figuren nou te zoeken op een modern slagveld?
pi_204047674
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 11:19 schreef sp3c het volgende:

[..]
Neuh

Kogels en granaten vangen.
Цой жив
  zaterdag 12 maart 2022 @ 11:22:08 #213
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_204047680
quote:

[..]
Neuh

Ik snap het sowieso niet. De Russen hebben daar toch ook flink huisgehouden in de jaren 90? Is dat allemaal vergeven en vergeten? Of is de haat jegens het westen groter?
pi_204047682
Direct hit net artillerie.

Blijkbaar heeft Oekrane ook de beschikking over lasergestuurde artillerie.
twitter
  zaterdag 12 maart 2022 @ 11:22:17 #215
323876 michaelmoore
pi_204047683
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 11:14 schreef polderturk het volgende:
Oekrane had kernwapens moeten produceren. Hebben ze 8 jaar de tijd voor gehad.
Die zijn op aandringen van Rusland juist verwijderd en Oekraine heeft zich verplicht om die niet meer te produceren maar Kernenergie alleen voor vreedzame doeleinden te ontwikkelen
  zaterdag 12 maart 2022 @ 11:22:29 #216
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204047686
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 10:40 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
De EU wel. De onafhankelijkheid van Oekraine betekende de opdeling van de industrie van de USSR. De industrie in Rusland was afhankelijk van de Oekrianse industrie (als leverancier of afnemer).
De associatieovereenkomst tussen EU en Oekraine maakte die handel duurder. EU tariffs op Oekrainse goederen werden geschrapt, maar in ruil moest Oekraine tariffs heffen op Russische goederen.
Dat was de reden voor het Russische verzet ertegen.
  zaterdag 12 maart 2022 @ 11:22:35 #217
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_204047690
Zijn er nou nog steeds mensen die geloven dat Rusland Finland gaat aanvallen :')
pi_204047691
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 11:19 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Finland is geen NATO lid en dat is allesbepalend in deze.
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 11:19 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Dat is nog steeds geen NAVO. De woorden zijn helder 'We will defend every inch of NATO'
Dat zijn de woorden van Biden en dat is logisch dat hij er zo in staat.

Maar Europa is iets anders. Als Finland wordt aangevallen dan is dat een aanval op de economische unie en geloof maar dat er dan meer gebeurt dan wat sancties en een Javelin.

Overigens denk ik dat Finland niets te vrezen heeft van dit Rusland, maar dat terzijde.
pi_204047698
quote:

[..]
Neuh

De vleesmolen.
  zaterdag 12 maart 2022 @ 11:23:39 #220
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_204047704
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 11:22 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
[..]

Maar Europa is iets anders. Als Finland wordt aangevallen dan is dat een aanval op de economische unie en geloof maar dat er dan meer gebeurt dan wat sancties en een Javelin.

Overigens denk ik dat Finland niets te vrezen heeft van dit Rusland, maar dat terzijde.
Dat zijn niet de woorden van Biden, maar de woorden van Jens Stoltenberg, het hoofd van de NAVO...
  zaterdag 12 maart 2022 @ 11:23:49 #221
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_204047707
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 11:22 schreef polderturk het volgende:
Direct hit net artillerie.

Blijkbaar heeft Oekrane ook de beschikking over lasergestuurde artillerie.
[ twitter ]
Maar Oekrane heeft geen high tec leger las ik hier de hele tijd :')
pi_204047717
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 11:22 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Die zijn op aandringen van Rusland juist verwijderd en Oekraine heeft zich verplicht om die niet meer te produceren maar Kernenergie alleen voor vreedzame doeleinden te ontwikkelen
En in ruil daarvoor zouden de andere kernmacht en de grenzen van Oekrane respecteren.

Nou, dat is een top deal geweest.
pi_204047723
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 11:22 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Ze zijn de Krim en de Donbass binnengevallen. Ik zou dat verdrag genegeerd hebben.
pi_204047730
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 11:22 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
[..]

Er gaat dan helemaal niks gebeuren want er is geen verdrag die dit staaft. Dus vergeet het maar.
  zaterdag 12 maart 2022 @ 11:25:39 #225
323876 michaelmoore
pi_204047732
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 11:24 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
En in ruil daarvoor zouden de andere kernmacht en de grenzen van Oekrane respecteren.

Nou, dat is een top deal geweest.
Nu weten we dus waarom Rusland dit zo graag wilde, Rusland heeft toen zelf ook veel oude kernkoppen vernietigd
pi_204047735
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 11:23 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Dat zijn niet de woorden van Biden, maar de woorden van Jens Stoltenberg, het hoofd van de NAVO...
Biden zei letterlijk hetzelfde.

Is ook niet relevant verder. Dat de NATO over de NATO gaat is helder. Ik zeg toch ook nergens dat NATO iets gaat doen als Finland wordt aangevallen?
  zaterdag 12 maart 2022 @ 11:25:58 #227
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_204047736
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 11:25 schreef polderturk het volgende:

[..]
Ze zijn de Krim en de Donbass binnengevallen. Ik zou dat verdrag genegeerd hebben.
Dus stiekem hoogverrijkt uranium maken?
  zaterdag 12 maart 2022 @ 11:26:05 #228
323876 michaelmoore
pi_204047738
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 11:25 schreef polderturk het volgende:

[..]
daar zit wel 25 jaar tussen he
  zaterdag 12 maart 2022 @ 11:26:28 #229
323876 michaelmoore
pi_204047742
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 11:25 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
of kopen van de NATO
  zaterdag 12 maart 2022 @ 11:27:20 #230
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_204047751
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 11:25 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Is ook niet relevant verder. Dat de NATO over de NATO gaat is helder. Ik zeg toch ook nergens dat NATO iets gaat doen als Finland wordt aangevallen?
Ok, maar Jens gaat daarover.

Wie gaat dan wel iets doen volgens jou?
pi_204047753
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 11:25 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Er gaat dan helemaal niks gebeuren want er is geen verdrag die dit staaft. Dus vergeet het maar.
Puur hypothetisch, maar Zweden gaat sowieso Finland helpen.

Maar nogmaals, Putin gaat Finland niet aanvallen. Die komt de eerste rij bomen nog niet voorbij.
  zaterdag 12 maart 2022 @ 11:27:53 #232
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_204047757
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 11:26 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
of kopen van de NATO
Ja dat zullen ze doen :')
pi_204047766
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 11:25 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Ze hadden Plutonium uit hun reactoren kunnen halen. Of verarmd Uranium in de reactoren stoppen zodat het omgezet kan worden naar Plutonium. Of Thorium in de reactoren stoppen zodat het omgezet kan worden naar Uranium-233.

Opties zat.
  zaterdag 12 maart 2022 @ 11:28:47 #234
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_204047767
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 11:27 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Puur hypothetisch, maar Zweden gaat sowieso Finland helpen.

Maar nogmaals, Putin gaat Finland niet aanvallen. Die komt de eerste rij bomen nog niet voorbij.
Voorlopig niet nee. Moldavi is wel de sjaak vrees ik. En de Baltische staten hebben misschien ook wat te vrezen
pi_204047780
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 11:28 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Voorlopig niet nee. Moldavi is wel de sjaak vrees ik. En de Baltische staten hebben misschien ook wat te vrezen
Nee hoor. Putin valt echt de Baltische staten niet aan. Dan rust de NATO niet tot hij tussen 6 plankjes ligt.
  zaterdag 12 maart 2022 @ 11:30:03 #236
323876 michaelmoore
pi_204047782
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 11:27 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Ja dat zullen ze doen :')
Maar de NATO verkoopt geen verrijkt Uranium aan Oekraine
pi_204047783
quote:

[..]
Geef de Baltische staten atoombommen.
  zaterdag 12 maart 2022 @ 11:30:21 #238
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_204047786
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 11:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
Zijn er nou nog steeds mensen die geloven dat Rusland Finland gaat aanvallen :')
Nouja, zeg nooit nooit, een paar weken geleden kwam deze post vaak voorbij met dan Oekraine in plaats van Finland.
  zaterdag 12 maart 2022 @ 11:30:58 #239
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_204047796
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 11:30 schreef Momo het volgende:

[..]
Nouja, zeg nooit nooit, een paar weken geleden kwam deze post vaak voorbij met dan Oekraine in plaats van Finland.
De situaties zijn echt totaal niet te vergelijken.
  zaterdag 12 maart 2022 @ 11:31:02 #240
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_204047797
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 11:28 schreef polderturk het volgende:

[..]
Ze hadden Plutonium uit hun reactoren kunnen halen. Of verarmd Uranium in de reactoren stoppen zodat het omgezet kan worden naar Plutonium. Of Thorium in de reactoren stoppen zodat het omgezet kan worden naar Uranium-233.

Opties zat.
Ah, ik wist niet dat dat kon op die manier, maar schijnbaar wel

https://nl.wikipedia.org/wiki/Plutonium
  zaterdag 12 maart 2022 @ 11:31:14 #241
323876 michaelmoore
pi_204047800
quote:

[..]
Als rusland de Baltische staten aanvalt wat ie graag zou willen, dan hebben we een derde wereldoorlog en tevens de laatste oorlog
  zaterdag 12 maart 2022 @ 11:31:31 #242
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_204047805
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 11:30 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Maar de NATO verkoopt geen verrijkt Uranium aan Oekraine
Ja dat zeg ik
  zaterdag 12 maart 2022 @ 11:32:18 #243
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_204047815
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 11:31 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Als rusland de Baltische staten aanvalt wat ie graag zou willen, dan hebben we een derde wereldoorlog en tevens de laatste oorlog
Hij is er gek genoeg voor
  zaterdag 12 maart 2022 @ 11:33:03 #244
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_204047823
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 11:30 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Nee is het is een stuk onwaarschijnlijk zeker, maar wie weet wat Poetin allemaal in zijn hoofd had zitten tijdens die speech met zijn "Groot Rusland", voor alsnog hebben ze het heel lastig in Oekraine. Die dachten dat ze daar binnen 3 dagen door zouden zijn.
pi_204047825
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 11:30 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Exact. Rusland is in Finland al een paar keer flink op de bek gegaan en toen was het nog een echte wereldmacht.
  zaterdag 12 maart 2022 @ 11:33:49 #246
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_204047831
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 11:25 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Finland is als EU-lid praktisch geschakeld NAVO-lid.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zaterdag 12 maart 2022 @ 11:34:08 #247
117098 Hathor
Effe niet
pi_204047834
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 11:31 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Niet de laatste oorlog, maar de eerstvolgende gaat in ieder geval gevochten worden met stokken en stenen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_204047835
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 11:33 schreef Momo het volgende:

[..]
Nee is het is een stuk onwaarschijnlijk zeker, maar wie weet wat Poetin allemaal in zijn hoofd had zitten tijdens die speech met zijn "Groot Rusland", voor alsnog hebben ze het heel lastig in Oekraine. Die dachten dat ze daar binnen 3 dagen door zouden zijn.
Ik geloof niet dat hij dat Groot Rusland echt nastreeft. Het is een beetje retoriek voor de Haviken in zijn regering. Hij wil alleen de democratie buiten de deur houden.
pi_204047843
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 11:33 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Finland is als EU-lid praktisch geschakeld NAVO-lid.
Dit is echt onzin.
  zaterdag 12 maart 2022 @ 11:35:08 #250
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204047845
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 11:06 schreef Momo het volgende:

[..]
Wie precies spreekt erover? Vijf jaar geleden werd op de BBC gesproken over de herinvoering van publieke terechtstellingen. Maar er was slechts n persoon die dat voorstelde, Gisella Allen, een 84-jarige UKIP verkiezingskandidaat voor de Glasgow Council.

https://www.independent.c(...)ourses-a7696651.html
pi_204047851
quote:

[..]
Ruslands agressie en willen innemen van meer grond.
Denken dat Oekrane deel is van het eigenlijke Rusland en daarom deel hoort te zijn van Rusland.

Slaat helemaal nergens op natuurlijk.

Het NAVO/EU onzin verhaal van Rusland dat dat een reden voor oorlog zou zijn slaat natuurlijk nergens op.
En door Oekrane in te nemen zorg je overigens juist dat je naast de NAVO komt te liggen xD.

NAVO is een bescherming en handelspact. Dus daar hoef je geen enkele agressie tegen te voelen.
  zaterdag 12 maart 2022 @ 11:35:53 #252
323876 michaelmoore
pi_204047854
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 11:34 schreef Hathor het volgende:

[..]
Niet de laatste oorlog, maar de eerstvolgende gaat in ieder geval gevochten worden met stokken en stenen.
ALs we een donkere periode krijgen van een paar honderd jaar dan worden het zelfs geen stokken
  Overall beste user 2022 zaterdag 12 maart 2022 @ 11:36:26 #253
3928 Ulx
pi_204047865
twitter
  zaterdag 12 maart 2022 @ 11:36:27 #254
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_204047866
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 11:34 schreef Hathor het volgende:

[..]
Ok Einstein
  zaterdag 12 maart 2022 @ 11:37:04 #255
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_204047876
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_204047881
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 11:35 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Denken dat Oekrane deel is van het eigenlijke Rusland en daarom deel hoort te zijn van Rusland.

Het NAVO/EU onzin verhaal van Rusland dat dat een reden voor oorlog zou zijn slaat natuurlijk nergens op.
En door Oekrane in te nemen zorg je overigens juist dat je naast de NAVO komt te liggen xD.

NAVO is een bescherming en handelspact. Dus daar hoef je geen enkele agressie tegen te voelen.
Zoals ik blijf benadrukken, Putin is niet bang voor de NAVO of EU. Hij is bang voor democratie omdat het zijn positie aantast als te veel buurlanden welvarendheid tonen.
pi_204047895
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 11:19 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Ik ga er niet vanuit dat Putin Finland aan gaat vallen, maar als hij dat zou doen zouden EU landen wel in oorlog raken met Rusland. Vrijwel alle EU landen zitten bij de navo. Dan wordt de navo er vanzelf bij betrokken.
  zaterdag 12 maart 2022 @ 11:38:29 #258
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_204047900
quote:
Nogal breed dit "an obligation to aid and assist it by all the means in their power". Kunnen ook economische sancties zijn toch?

Ik denk overigens wel dat Finland een stap te ver zou zijn en dat de NAVO wl in zal grijpen
pi_204047905
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 00:26 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Ik denk dat wij als gewone burgers veel te veel ontzag hebben voor mensen als Poetin. 69 jaar oud, in de oost-Duitse provincie op een achteraf kantoortje tijdens de nadagen van de koude oorlog de KGB-er uitgehangen en nu lopen te zaniken dat vroeger, toen de sovjet-unie nog bestond, alles beter was.

Die man hoort net als westerse babyboomers in een veel te dure camper ergens op een weggetje in de Eifel te rijden en met een rood aangelopen hoofd te toeteren naar forenzen die op weg naar het werk zijn en het gore lef hebben de meest verwende generatie aller tijden in de weg te rijden tijdens hun vakantie.
Met onderschatten bedoel ik als macht waarbij China/Rusland een belangrijke speler is en wij ons te afhankelijk hebben gemaakt(denk aan gas). Met onderschatten bedoel ik niet het leger of het gebruik van kernwapens.
pi_204047919
quote:

[..]
Moldavi ben ik ook absoluut van overtuigd. Het grenst aan Oekrane, heeft volgens mij een behoorlijk Russisch gezinde bevolking, en heeft in de grensregio Transnistri al Russische militairen.

De vraag is of hij dat nog door durft te zetten nu de invasie in Oekrane zo slecht verloopt.
pi_204047927
quote:
Ja? Op het moment dat de EU landen Finland zouden helpen dan is de NATO nergens toe verplicht. Dat is echt een denkfout.

Als Duitsland Finland te hulp zou schieten en Rusland besluit vervolgens om Duitsland aan te vallen dan is dat geen artikel 5 situatie omdat Duitsland zelf de strijd tegen Rusland is gestart.

Dat is nu net het hele punt en de reden waarom Putins angst voor de NATO nergens op slaat. Als n land agressie toont, heb je niet direct oorlog met het hele verbond.
  zaterdag 12 maart 2022 @ 11:41:04 #262
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_204047929
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 11:38 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Nogal breed dit "an obligation to aid and assist it by all the means in their power". Kunnen ook economische sancties zijn toch?

Ik denk overigens wel dat Finland een stap te ver zou zijn en dat de NAVO wl in gaat grijpen
Neuh, dit gaat echt wel over millitaire sancties. "All means in their power" en het is een common defence clause. Ga er maar vanuit dat EU-lidmaatschap betekent dat je praktisch ook wel onder NAVO artikel 5 valt wanneer je aangevallen wordt.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_204047934
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 11:38 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik ga er niet vanuit dat Putin Finland aan gaat vallen, maar als hij dat zou doen zouden EU landen wel in oorlog raken met Rusland. Vrijwel alle EU landen zitten bij de navo. Dan wordt de navo er vanzelf bij betrokken.
Ook jij maakt dezelfde denkfout.
  zaterdag 12 maart 2022 @ 11:42:07 #264
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_204047941
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 11:40 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Ja? Op het moment dat de EU landen Finland zouden helpen dan is de NATO nergens toe verplicht. Dat is echt een denkfout.

Als Duitsland Finland te hulp zou schieten en Rusland besluit vervolgens om Duitsland aan te vallen dan is dat geen artikel 5 situatie omdat Duitsland zelf de strijd tegen Rusland is gestart.

Dat is nu net het hele punt en de reden waarom Putins angst voor de NATO nergens op slaat. Als n land agressie toont, heb je niet direct oorlog met het hele verbond.
Technisch gezien kunnen Noorwegen, de VS en Canada zich dan inderdaad buiten dat conflict houden maar dat zal in de praktijk niet gebeuren. Een aanval op Finland zal onherroepelijk een keten op gang brengen die eindigt in een Wereldoorlog.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zaterdag 12 maart 2022 @ 11:42:49 #265
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_204047952
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 11:40 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Moldavi ben ik ook absoluut van overtuigd. Het grenst aan Oekrane, heeft volgens mij een behoorlijk Russisch gezinde bevolking, en heeft in de grensregio Transnistri al Russische militairen.

De vraag is of hij dat nog door durft te zetten nu de invasie in Oekrane zo slecht verloopt.
Ik verwacht voorlopig niks van die Russen buiten Oekraine, ze zijn daar al helemaal op hun bek aan het gaan.
pi_204047969
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 11:42 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Ik verwacht voorlopig niks van die Russen buiten Oekraine, ze zijn daar al helemaal op hun bek aan het gaan.
Dat sowieso. Die zijn hun halve grondmacht kwijt als het zo doorgaat.
pi_204047987
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 11:44 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
En de helft van hun tanks zijn nu van de boeren in Oekraine.
  zaterdag 12 maart 2022 @ 11:45:50 #268
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_204047989
quote:

[..]
Kiev gaan ze alleen in handen krijgen met dagenlange bombardementen. Als ze er gewoon ingaan wordt het een enorm bloedbad en krijgen ze het waarschijnlijk nog niet in handen
  zaterdag 12 maart 2022 @ 11:46:26 #269
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204047994
twitter
  zaterdag 12 maart 2022 @ 11:47:27 #270
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_204048002
quote:

[..]
Volgens mij zijn er wel veel soldaten in Rusland, bijvoorbeeld ook in Kazachstan. Maar als die daar weg zijn staat Rusland kwetsbaar op bepaalde plekken. En ze er zijn nogal wat volkeren en landen die wel een appeltje te schillen hebben met Rusland.
  zaterdag 12 maart 2022 @ 11:48:22 #271
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204048006
twitter
  zaterdag 12 maart 2022 @ 11:49:25 #272
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204048016
twitter
pi_204048023
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 11:47 schreef Momo het volgende:

[..]
Volgens mij zijn er wel veel soldaten in Rusland, bijvoorbeeld ook in Kazachstan. Maar als die daar weg zijn staat Rusland kwetsbaar op bepaalde plekken. En ze er zijn nogal wat volkeren en landen die wel een appeltje te schillen hebben met Rusland.
Als ik China was zou ik nu stiekem wat gebieden van Rusland afknabbelen in het oosten van Rusland :+ :P
  zaterdag 12 maart 2022 @ 11:51:35 #274
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_204048033
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 11:50 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Als ik China was zou ik nu stiekem wat gebieden van Rusland afknabbelen in het oosten van Rusland :+ :P
Mongolie wil zijn rijk terug.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_204048038
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 11:41 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Als Rusland een aanval pleegt op Duitsland; omdat Duitsland Finland heeft geholpen komt de rest echt wel in actie hoor. Oekrane behoort niet tot de EU of de navo en je ziet al hoeveel kritiek er is dat er niet meegevochten word. No way dat de navo niks doet als een groot gedeelte van de navo landen betrokken zijn in een oorlog.
  zaterdag 12 maart 2022 @ 11:53:13 #276
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_204048053
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 11:47 schreef Momo het volgende:

[..]
Niemand maar dan ook werkelijk niemand gaat Rusland aanvallen.
  zaterdag 12 maart 2022 @ 11:53:29 #277
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_204048055
quote:

[..]
Dit hele conflict zou best effect kunnen hebben op andere zaken en dat balletjes gaan rollen. Grote onrust in Belarus in 2020, Russen moet ingrijpen om het rustig te laten worden. Ook eerder dit jaar onrustig in Kazachstan, Russen moeten komen want eigen leger kan de opstand niet meer aan. Putin heeft zijn klauwen daar nog in staan, maar voor hoelang nog?
  Overall beste user 2022 zaterdag 12 maart 2022 @ 11:53:38 #278
3928 Ulx
pi_204048056
quote:

[..]
Zodra Rusland failliet is moeten ze toch wel aankloppen bij China. Xi kan net zo goed wachten tot Rusland aanbiedt een vazalstaat te worden, scheelt oorlog.
  zaterdag 12 maart 2022 @ 11:54:07 #279
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_204048059
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 11:53 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
Maar wel Russen buiten de deur schoppen in hun eigen gebieden.
pi_204048060
twitter
  zaterdag 12 maart 2022 @ 11:54:58 #281
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204048074
twitter

Loitering munition (aka suicide drone)?
  zaterdag 12 maart 2022 @ 11:56:50 #282
323876 michaelmoore
pi_204048100
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 11:53 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
nee die heeft de meeste kernkoppen en rakketten ter wereld
Maar de nato wordt wel langzaam aan de oorlog ingerommeld
quote:
Roemeense missie
Bovendien is het kabinet nog in gesprek over een missie met Franse militairen in Roemeni. Daar zouden zo’n tweehonderd Nederlanders naartoe gaan. Woensdag overlegt een delegatie van het kabinet in Parijs over de oorlog in Oekrane.

Sinds vorige week zijn er al 150 militairen van de Luchtmobiele Brigade in Roemeni voor een oefening, vlak bij de grens met Oekrane. Die oefening zou in eerste instantie in Duitsland worden gehouden, maar is verplaatst vanwege de Russische inval in Oekrane.

Op dit moment zijn ook al zo’n 250 Nederlandse militairen in Litouwen. Zij doen ook mee aan een NAVO-missie ter afschrikking van Rusland.

Lunch Update
  zaterdag 12 maart 2022 @ 11:57:36 #283
6484 ExTec
pi_204048114
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 11:37 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Zoals ik blijf benadrukken, Putin is niet bang voor de NAVO of EU. Hij is bang voor democratie omdat het zijn positie aantast als te veel buurlanden welvarendheid tonen.
Dan is hij dus wel bang voor de EU?

Niet in militair opzicht, nee. Maar wel in ideologisch opzicht.
  zaterdag 12 maart 2022 @ 11:58:01 #284
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_204048118
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 11:54 schreef Momo het volgende:

[..]
Maar wel Russen buiten de deur schoppen in hun eigen gebieden.
Ook dat gaat niet gebeuren.
pi_204048120

Dit is een vrouw. JuliaGodin. @Coco @Lenny_Leonard @Wereldgozer komen verstandige dingen uit. :)
pi_204048135
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 11:58 schreef Zipportal het volgende:

Dit is een vrouw. JuliaGodin. @:Coco @:Lenny_Leonard @:Wereldgozer komen verstandige dingen uit. :)
Nooit van gehoord

Ik speel hem door aan @RamboDirk
  zaterdag 12 maart 2022 @ 12:00:12 #287
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204048152
twitter
  Moderator zaterdag 12 maart 2022 @ 12:00:22 #288
198720 crew  Coco
dat vind je leuk h
pi_204048154
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 11:58 schreef Zipportal het volgende:

Dit is een vrouw. JuliaGodin. @:Coco @:Lenny_Leonard @:Wereldgozer komen verstandige dingen uit. :)
Amerikaanse troep.

Wel fapje gemacht.
What can change the nature of a man?
  zaterdag 12 maart 2022 @ 12:01:41 #289
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_204048171
quote:
Prima nieuws. Die zijn nog zo van het padje af dat ze denken ook maar een minieme kans te maken.
  zaterdag 12 maart 2022 @ 12:02:35 #290
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_204048180
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 11:37 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Dit inderdaad. Poetin is stikjaloers dat hij geen concurrerend systeem tegenover de liberale democratie weet te zetten dus doet hij er alles aan om deze orde te ontwrichten. Eerst door wat ultrarechtse partijtjes te steunen en fake news te verspreiden, nu gebruikt hij militaire middelen om de democratie buiten de deur te houden.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zaterdag 12 maart 2022 @ 12:02:54 #291
6484 ExTec
pi_204048184
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 11:41 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Probleem is dat er, inderdaad ruimte is.

Finland en Zweden zouden er verstandig aan doen eergisteren lid te worden van de NAVO.

Hun standpunt dat dat "verder kan destabiliseren" is werkelijk te dom voor woorden.
pi_204048213
quote:

[..]

Toch is het echt zo, als je interesse hebt en je er meer in verdiept dan zal je het zien.
  zaterdag 12 maart 2022 @ 12:05:56 #293
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_204048218
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 12:02 schreef ExTec het volgende:

[..]
Probleem is dat er, inderdaad ruimte is.

Finland en Zweden zouden er verstandig aan doen eergisteren lid te worden van de NAVO.

Hun standpunt dat dat "verder kan destabiliseren" is werkelijk te dom voor woorden.
Ironisch genoeg is de relatie tussen Rusland en Zweden ook de allerslechtste van alle Russische onderhouden met EU-lidstaten.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zaterdag 12 maart 2022 @ 12:06:30 #294
6484 ExTec
pi_204048226
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 11:45 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Kiev gaan ze alleen in handen krijgen met dagenlange bombardementen. Als ze er gewoon ingaan wordt het een enorm bloedbad en krijgen ze het waarschijnlijk nog niet in handen
Zelfs dat niet.

Ja, dan zijn alle burgers dood. Maar het verzet niet. En laten runes van een stad nou perfecte plekken zijn om te kunnen schuilen.

Kijk maar naar de slag om stalingrad.
  zaterdag 12 maart 2022 @ 12:06:34 #295
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204048228
quote:
[ twitter ]

_O-

twitter

Dat wordt een echte baan zoeken waar je meer moet kunnen dan mooi zijn ;(
pi_204048249
quote:
Grappig. Hoe willen ze die aanvallen dan als ze over NAVO landen gaan?
pi_204048277
quote:

[..]

Je stelt zelf dat ze het willen innemen om het hebben van meer grond om vervolgens te beargumenteren waarom dat in strijdt is met de motivatie die je niet erkent wanneer je stelt dat ze het land innemen omwille van het hebben van meer grond :').
pi_204048287
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 12:05 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Toch is het echt zo, als je interesse hebt en je er meer in verdiept dan zal je het zien.
Als Poetin je betaald om dat soort onzin in te nemen en te verkondigen dan snap ik je best.

Maar nee feitelijk gezien is het niet zo.
Een NAVO/EU lidmaatschap is niets gevaarlijks voor Rusland of wie dan ook.
NAVO zal nooit iets agressiefs uitvoeren en zal nooit een gevaar voor Rusland zijn. TENZIJ Rusland ZELF agressief doet.
  zaterdag 12 maart 2022 @ 12:10:55 #299
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_204048291
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 12:05 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
De NAVO is er vooral ter verdediging tegen aanhoudende Russische agressie.

Wat ik wel snap is dat Rusland zich een beetje allenig en weerloos voelt tussen de NAVO en China ingeklemd. Op termijn zal het ook beter zijn om de NAVO af te schaffen en de Europese gemeenschappelijke defensie verder vorm te geven.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zaterdag 12 maart 2022 @ 12:11:02 #300
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_204048294
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 12:06 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
[ twitter ]

Dat wordt een echte baan zoeken waar je meer moet kunnen dan mooi zijn ;(
twitter

Deze nuchtere reactie bezorgt me kippnevel.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_204048317
quote:

[..]
Nee, dit gaat over Rusland die de Oekrane binnenvalt onder valse voorwendselen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')