Ik heb vooral bij Polen wel een beetje het idee dat ze de grenzen echt aan het opzoeken zijn; die zie ik de navo er wel in trekken. Verder helemaal eens met je post.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 00:20 schreef Evenstar het volgende: [..] Precies. Sancties die er nu zijn gewoon langdurig aanhouden. Laat Rusland maar economisch naar de klote gaan door de sancties. Ook het leveren van defensieve wapens kan gewoon blijven doorgaan. Laat Rusland maar militair gezien naar de klote gaan en meer en meer materiaal verliezen. Ik snap dat veel mensen in een soort van "paniek" zitten en denken dat Rusland alles en iedereen gaat aanvallen nadat ze klaar zijn in Oekrane, maar ik zie dat echt niet gebeuren. Waarom denk je dat ze Oekrane hebben gepakt en niet Letland, Litouwen of Estland? Waarom niet Finland? Die laatste is niet eens NAVO-lid. Je kan van alles zeggen over Putin, maar dom is hij echt niet. Ik denk ook niet dat die opeens "batshit crazy" is geworden. Aanval op Oekrane zag je al maanden of zelfs jaren aankomen. Hij heeft dit zelf al meerdere malen hardop gezegd. Oekrane was nog het enige wat Putin kon pakken/aanvallen om zijn invloed uit te breiden. Wit-Rusland is zogenaamd soeverein, maar zonder de hulp van Putin was Lukashenko al van een brug gegooid. Nu wilde hij hetzelfde doen in Oekrane. Hij, of eigenlijk zijn inlichtingendienst, heeft/hebben zich wel zwaar vergist in hoe welwillend Oekrane zou zijn. Als Putin echt uit was om een WWIII had hij wel iets geprobeerd in Finland, Letland, Litouwen, Estland of een ander NAVO-lid. Oekrane was zijn laatste kans en door Oekrane richting de EU en NAVO te trekken kon Putin, in zijn ogen, niet anders dan nu aanvallen. Nee, ik wil niet dat men maar buigt en toegeeft aan Putin, maar escaleren omdat je een te grote ego hebt om dit op te lossen met diplomatie lijkt mij ook niet een weg die wij moeten inslaan. Ja, Rusland is de agressor. Ja, Rusland valt een soeverein land binnen. Ja, Rusland zorgt voor onnodig veel doden, waaronder ook burgers. Echter is het ook een feit dat Rusland Oekrane morgen met de grond gelijk zou kunnen maken als ze echt uit waren op totale vernietiging. Dat zowel Rusland als de VS (en dus ook de NAVO) het op zo'n manier benaderen is eigenlijk een teken dat niemand uit is op verdere escalatie.
Ik denk dat je de industrialiteit van het westen onderschat zodra men overschakeld naar een oorlogsindustrie. En een verwaarloosde krijgsmacht in Nederland zegt natuurlijk niks over de krijgsmacht in andere NATO staten.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 00:19 schreef UitStraling het volgende: [..] Die aantallen kloppen niet, kijk naar ons, die paar resterende F16's zijn eigenlijk compleet versleten (ze durfden die van de week niet door de geluidbarrire heen te laten vliegen) en die paar F35's die we hebben schijnen niet zo best te zijn nog niet (kinderziektes en gewenning en derde keuze) plus het is eigenlijk de speelgoedversie van de F22.
Ik denk dat wij als gewone burgers veel te veel ontzag hebben voor mensen als Poetin. 69 jaar oud, in de oost-Duitse provincie op een achteraf kantoortje tijdens de nadagen van de koude oorlog de KGB-er uitgehangen en nu lopen te zaniken dat vroeger, toen de sovjet-unie nog bestond, alles beter was.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 00:17 schreef Cherni het volgende:
[..]
Ik onderschat de Russen niet. Dat hebben we al veel te lang gedaan net als met China. Maar een wereldmacht zal Rusland nooit worden. Zeker niet op deze manier.
Komt ie nu mee.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 00:27 schreef Evenstar het volgende:
Uiteindelijk is Oekrane gewoon hoe dan ook de lul. De vraag is vooral hoe ver ze willen gaan en hoe lang ze dit willen (en kunnen) volhouden. Oekrane kan dit niet winnen zonder echte inmenging van de NAVO en de NAVO heeft al gezegd dit niet te gaan doen.
Oekrane zal uiteindelijk iets moeten opgeven. Hoe langer ze het volhouden en echt sterk blijven staan, hoe minder ze moeten toegeven. Risico is alleen dat je verdediging op een gegeven moment ook als een kaartenhuis in elkaar kan donderen en dan heb je geen poot meer om op te staan als je bij een onderhandelingstafel aankomt.
Verder denk ik ook niet dat Putin iets debiels gaat doen om NAVO to provoceren. Wat wint hij daar in godsnaam mee? Hij weet ook wel dat hij in Oekrane hoe dan ook gaat winnen.
Eens wat betreft Polen, maar gelukkig kunnen zij zelf weinig doen. Artikel 5 is een "defensive pact", dus als Polen op eigen houtje iets gaat doen zoeken ze het maar lekker uit. Ik was even bang dat het ging escaleren door het leveren van de vliegtuigen, maar gelukkig was Biden (of de mannen om hem heen) slim genoeg om dit tegen te houden.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 00:26 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik heb vooral bij Polen wel een beetje het idee dat ze de grenzen echt aan het opzoeken zijn; die zie ik de navo er wel in trekken. Verder helemaal eens met je post.
Ik zie het anders, Rusland kan dit niet winnen. Zie de Russen in Afghanistan of de Amerikanen in Vietnam.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 00:27 schreef Evenstar het volgende:
Uiteindelijk is Oekrane gewoon hoe dan ook de lul. De vraag is vooral hoe ver ze willen gaan en hoe lang ze dit willen (en kunnen) volhouden. Oekrane kan dit niet winnen zonder echte inmenging van de NAVO en de NAVO heeft al gezegd dit niet te gaan doen.
Ik zie nog altijd wel het scenario gebeuren dat Ukraine het tot mei/juni volhoudt en dat dan (volgens het FSB document) Rusland economisch en maatschappelijk implodeert. Het vechten houdt op en alle Russen gaan terug.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 00:27 schreef Evenstar het volgende:
Hij weet ook wel dat hij in Oekrane hoe dan ook gaat winnen.
Ja maar dat duurt nog eventjes, kijk naar Duitsland of Itali, Beretta en Krauss-Maffei pruttelen lekker op Russisch gas.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 00:26 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik denk dat je de industrialiteit van het westen onderschat zodra men overschakeld naar een oorlogsindustrie. En een verwaarloosde krijgsmacht in Nederland zegt natuurlijk niks over de krijgsmacht in andere NATO staten.
Dit is toch wel anders en meer "out in the open". Putin gaat hier niet zonder een "overwinning" terugtrekken. Wat die overwinning dan ook mag zijn. De Krim erkennen, onafhankelijke Donbas, andere regering, neutraliteit .....quote:Op zaterdag 12 maart 2022 00:31 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik zie het anders, Rusland kan dit niet winnen. Zie de Russen in Afghanistan of de Amerikanen in Vietnam.
De Oekraners hoeven alleen maar de kosten zo hoog te maken (makkelijker gezegd dan gedaan).
True to the bone.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 00:32 schreef Barbusse het volgende:
Putin gaat helemaal niks winnen in Oekrane. Slechts vele onnodige doden aan beide zijdes. Maar hij wint geen aanzien, geen stabiele regio, geen sterke economie, geen politieke invloed, geen podium op het wereldtoneel. Dat verloor hij allemaal toen hij de invasie startte. Het is hierdoor voor hem eigenlijk compleet irrelevant geworden of hij Oekrane weet te verslaan of niet. Het draait nu alleen maar om gezicht redden.
Heel mooi verwoord. Dit is eigenlijk wat ik hierboven bedoel met "overwinning".quote:Op zaterdag 12 maart 2022 00:32 schreef Barbusse het volgende:
Putin gaat helemaal niks winnen in Oekrane. Slechts vele onnodige doden aan beide zijdes. Maar hij wint geen aanzien, geen stabiele regio, geen sterke economie, geen politieke invloed, geen podium op het wereldtoneel. Dat verloor hij allemaal toen hij de invasie startte. Het is hierdoor voor hem eigenlijk compleet irrelevant geworden of hij Oekrane weet te verslaan of niet. Het draait nu alleen maar om gezicht redden.
Mwoah, ik zie dat wel degelijk snel veranderen zodra men echt overschakeld naar een oorlogsindustrie hoor.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 00:32 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ja maar dat duurt nog eventjes, kijk naar Duitsland of Itali, Beretta en Krauss-Maffei pruttelen lekker op Russisch gas.
Nederland is wellicht een vol land maar wel een klein land. We moeten het niet hebben van spierballen en het voordeel dat we een besturende hoofdstad hebben lichtjaren land inwaards. Een aanval kunnen we niet alleen afslaan.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 00:26 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik denk dat je de industrialiteit van het westen onderschat zodra men overschakeld naar een oorlogsindustrie. En een verwaarloosde krijgsmacht in Nederland zegt natuurlijk niks over de krijgsmacht in andere NATO staten.
Ja hoor.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 00:32 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ik zie nog altijd wel het scenario gebeuren dat Ukraine het tot mei/juni volhoudt en dat dan (volgens het FSB document) Rusland economisch en maatschappelijk implodeert. Het vechten houdt op en alle Russen gaan terug.
Poetin gaat nog jarenlang Russische tienertjes en twintigers in Oekrane laten sneuvelen en in zinken doodskisten naar moedertje Rusland laten terugkeren terwijl de Russische bevolking urenlang in de rij mag staan omdat er zich op dat moment heeft rondgesproken dat er n brood in een bepaalde supermarkt ligt in heel Moskou. Ondertussen betalen wij dan vijf euro voor een liter benzine en krijgen we jaarlijks een narekening van 20.000 euro op onze energierekening.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 00:27 schreef Evenstar het volgende:
Oekrane zal uiteindelijk iets moeten opgeven. Hoe langer ze het volhouden en echt sterk blijven staan, hoe minder ze moeten toegeven. Risico is alleen dat je verdediging op een gegeven moment ook als een kaartenhuis in elkaar kan donderen en dan heb je geen poot meer om op te staan als je bij een onderhandelingstafel aankomt.
Verder denk ik ook niet dat Putin iets debiels gaat doen om NAVO to provoceren. Wat wint hij daar in godsnaam mee? Hij weet ook wel dat hij in Oekrane hoe dan ook gaat winnen.
Putin heeft straks niemand meer om voor hem te vechten. Ik zie dit sowieso niet jaren dooretteren. Daar is het te groot voor en is het op een wereldtoneel. NIet ergens in een hoekje van het Midden-Oosten waar niemand naar wil kijken, maar gewoon in Europa.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 00:37 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Poetin gaat nog jarenlang Russische tienertjes en twintigers in Oekrane laten sneuvelen en in zinken doodskisten naar moedertje Rusland laten terugkeren terwijl de Russische bevolking urenlang in de rij mag staan omdat er zich op dat moment heeft rondgesproken dat er n brood in een bepaalde supermarkt ligt in heel Moskou. Ondertussen betalen wij dan vijf euro voor een liter benzine en krijgen we jaarlijks een narekening van 20.000 euro op onze energierekening.
Dat zijn de offers die Europese burgers (en daar tel ik de Russen ook toe) dienen te brengen om de natte droom van een paar incontinente dinosaurussen uit de tijd van de koude oorlog, de stoommachine, de telegraaf en grotschilderingen dienen te verwezenlijken voordat ze definitief beginnen te dementeren.
Ik heb een ballon voor hem?quote:Op zaterdag 12 maart 2022 00:35 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Heel mooi verwoord. Dit is eigenlijk wat ik hierboven bedoel met "overwinning".
Hij zal iets moeten krijgen om het te kunnen verkopen als een "overwinning", maar uiteindelijk zal Rusland als land verliezen en terug in de tijd gaan.
Maar Oekrane kan ook niet winnen. Als Rusland wil bombarderen ze morgen alles plat. Denk dus dat er iets onderhandeld moet worden.
Als je hem al kunt inschatten is voor hem die pijn altijd nog minder dan een westers en EU-Oekrane.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 00:43 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik heb een ballon voor hem?
Zelfs als hij de Krim krijgt en de onafhankelijkheid van die 2 oostelijke regio's voor elkaar krijgt is het een phyrrusoverwinning, want de Krim was al defacto Russisch, en die twee regio's zullen nog jaren onrustig blijven met als enige verschil dat hij dan verantwoordelijk zal worden gehouden voor die onrust.
Wat de uitkomst ook zal zijn, hij heeft nu al verloren.
Polen heeft alle recht wantrouwen te hebben richting de oosterbuur.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 00:26 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik heb vooral bij Polen wel een beetje het idee dat ze de grenzen echt aan het opzoeken zijn; die zie ik de navo er wel in trekken. Verder helemaal eens met je post.
De potten van de happy few raken nooit leeg; er zijn namelijk altijd genoeg gewone burgers om af te laten slachten om de onvoorstelbare rijkdom van de happy few in stand te houden. Tweeduizend Oekraense mensenlevens zijn slechts "a small price to pay" voor het vier miljoen pond kostende flatje van de dochter van Lavrov's minnares.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 00:40 schreef Lospedrosa het volgende:
Tis ook zo dat de pijn eerst enorm moet zijn en de potten leeg, zodat het ook niet opnieuw kan ontvlammen of elders verder etteren.
Putin doet dit niet in z'n eentje, en ik denk niet dat iedereen om hem heen zo nihilistisch is.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 00:45 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Als je hem al kunt inschatten is voor hem die pijn altijd nog minder dan een westers en EU-Oekrane.
H?quote:Op zaterdag 12 maart 2022 00:46 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
De potten van de happy few raken nooit leeg; er zijn namelijk altijd genoeg gewone burgers om af te laten slachten om de onvoorstelbare rijkdom van de happy few in stand te houden. Tweeduizend Oekraense mensenlevens zijn slechts "a small price to pay" voor het vier miljoen pond kostende flatje van de dochter van Lavrov's minnares.
Zou niet de eerste keer zijn dat Polen dat geflikt wordt. En precies waarom ze thans zo waakzaam zijn.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 00:29 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Eens wat betreft Polen, maar gelukkig kunnen zij zelf weinig doen. Artikel 5 is een "defensive pact", dus als Polen op eigen houtje iets gaat doen zoeken ze het maar lekker uit. Ik was even bang dat het ging escaleren door het leveren van de vliegtuigen, maar gelukkig was Biden (of de mannen om hem heen) slim genoeg om dit tegen te houden.
Dat denk ik wel. Anders was die inval nooit gekomen, zoals je al zegt, Putin doet dit niet alleen.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 00:47 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Putin doet dit niet in z'n eentje, en ik denk niet dat iedereen om hem heen zo nihilistisch is.
Klopt, maar dankzij de keiharde sancties lopen de kosten voor Rusland heel snel enorm op. Het is ook aan de burger amper te verkopen dat ze dankzij een impopulaire inval door een impopulaire president nu allerlei impopulaire maatregelen moeten slikken. Dat gaat niet meer werken. Russen gaan ook protesteren. De oudjes die vandaag met weemoed terugdenken aan de USSR omdat ze toen wat betekenden hebben echt geen zin meer in de bijbehorende rijen bij de bakker. Komen er dan enorme aantallen doden terug is dat slecht nieuws voor Poetin.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 00:31 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik zie het anders, Rusland kan dit niet winnen. Zie de Russen in Afghanistan of de Amerikanen in Vietnam.
De Oekraners hoeven alleen maar de kosten zo hoog te maken (makkelijker gezegd dan gedaan).
Beetje zuur alleen als al je assets bevroren en gevorderd worden.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 00:46 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
De potten van de happy few raken nooit leeg; er zijn namelijk altijd genoeg gewone burgers om af te laten slachten om de onvoorstelbare rijkdom van de happy few in stand te houden. Tweeduizend Oekraense mensenlevens zijn slechts "a small price to pay" voor het vier miljoen pond kostende flatje van de dochter van Lavrov's minnares.
Ik kan me er nog iets bij voorstellen als Kiev vreselijk bloedig wordt en ze dan op Lviv afgaan, dat Polen als peacekeeping mission tot 20 km oost van Lviv rijdt, zonder al te zware wapens.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 00:26 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik voorzie een dreigend tekort aan bagagesjouwers op luchthavens, aan stukadoors en badkamerverbouwers en een overschot aan vodka.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 00:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zou niet de eerste keer zijn dat Polen dat geflikt wordt. En precies waarom ze thans zo waakzaam zijn.
Dat erodeert heel erg snel als men naar de verliezen kijkt. Niet de verliezen op het slagveld, maar die in hun portomennee. En die zijn aanzienlijk.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 00:48 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat denk ik wel. Anders was die inval nooit gekomen, zoals je al zegt, Putin doet dit niet alleen.
quote:Op zaterdag 12 maart 2022 00:51 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik voorzie een dreigend tekort aan bagagesjouwers op luchthavens, aan stukadoors en badkamerverbouwers en een overschot aan vodka.
Ik denk dat opgeofferde mensenlevens die de toekomst van een land hadden kunnen vormgeven wel wat zuurder zijn dan de "assets" van een handjevol oligarchen, diplomaten en politici.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 00:49 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Beetje zuur alleen als al je assets bevroren en gevorderd worden.
Tot nu toe komen ze niet verder dan:quote:Op zaterdag 12 maart 2022 00:38 schreef Lospedrosa het volgende:
Een min of meer voor beide partijen acceptabele onderhandeling kan de situatie ontdooien.
Alleen de vraag is tot hoever beiden willen gaan.
Tuurlijk is dat zuur voor ieder weldenkend mens. Denk je echter dat die oligarchen, diplomaten en politici in Rusland daar ook maar n FUCK om geven?quote:Op zaterdag 12 maart 2022 00:52 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik denk dat opgeofferde mensenlevens die de toekomst van een land hadden kunnen vormgegeven wel wat zuurder zijn dan de "assets" van een handjevol oligarchen, diplomaten en politici.
Die oligarchen, diplomaten en politici vormen echter wel de basis voor Putin's macht. Hij zal eerder naar hen luisteren dan naar een paar duizend demonstranten.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 00:52 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik denk dat opgeofferde mensenlevens die de toekomst van een land hadden kunnen vormgegeven wel wat zuurder zijn dan de "assets" van een handjevol oligarchen, diplomaten en politici.
Jij gelooft de retoriek over de NATO, die aan de grenzen van Rusland staat of het "groot-Russisch rijk", dat in ere hersteld dient te worden, nog? Dezelfde Russische politici die staan te fulmineren over door het westen ondersteunde nazi's in Oekrane wonen al sinds jaar en dag in datzelfde verderfelijke westen en genieten van alle geneugten die het leven tussen de westerse nazi's te bieden heeft.quote:
Daar maak ik me inderdaad geen enkele illusie over. Voor mensen met zulke onvoorstelbare macht en rijkdom zijn wij gewone burgers, of dat nu Russen, Oekraners of westerlingen zijn, in het meest gunstige geval maar gewoon getallen en in het meest ongunstige geval ongedierte dat probleemloos uitgeroeid kan worden.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 00:58 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Tuurlijk is dat zuur voor ieder weldenkend mens. Denk je echter dat die oligarchen, diplomaten en politici in Rusland daar ook maar n FUCK om geven?
Juist, helaas de harde waarheid.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 01:10 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Daar maak ik me inderdaad geen enkele illusie over. Voor mensen met zulke onvoorstelbare macht en rijkdom zijn wij gewone burgers, of dat nu Russen, Oekraners of westerlingen zijn, in het meest gunstige geval maar gewoon getallen en in het meest ongunstige geval ongedierte dat probleemloos uitgeroeid kan worden.
Je doet hier wel grappig over, maar het is niet alleen zij die hierdoor geraakt gaat worden. Die 5 volgers ook, waar moeten zij nou gaan eten?quote:Op zaterdag 12 maart 2022 01:00 schreef Evenstar het volgende:
[ twitter ]
Zulke mensen meteen naar frontlinie sturen.
Sorry, je hebt gelijk.....quote:Op zaterdag 12 maart 2022 01:18 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Je doet hier wel grappig over, maar het is niet alleen zij die hierdoor geraakt gaat worden. Die 5 volgers ook, waar moeten zij nou gaan eten?
De enige manier waarop we dit soort excessen kunnen voorkomen is door als gewone burger altijd kritisch en wantrouwend tegenover politici te blijven en te weigeren ons als instrument of middel voor een doel te laten misbruiken.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 01:12 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Juist, helaas de harde waarheid.
Daarom is de enige manier om ze te raken door verregaande sancties door te voeren en deze langdurig aan te houden. Men moet dan alleen niet na n dag al piepen dat je aan de pomp 2,30 moet betalen......
Zijn zware tijdenquote:Op zaterdag 12 maart 2022 01:21 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Sorry, je hebt gelijk.....
Hele wereld stort in.
Dat zijn zware verliezen.quote:
Ga je schamen, stumper.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 01:00 schreef Evenstar het volgende:
[ twitter ]
Ik ben benieuwd hoe die behandeld gaan worden als ze gevangen genomen worden. Ik gok op blauwe ogen en bloedneuzen.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 01:25 schreef slashdotter3 het volgende:
Syrische versterking voor Rusland komt eraan
[ twitter ]
Het gaat nu alleen nog om Rusland. Ik vraag me wel af wat er gebeurt als dit een WOIII-scenario wordt, waar Biden dus op hint wanneer er een directe confrontatie met de NAVO zou zijn. Welke kant kiest China op dat moment? Dat lijkt mij redelijk cruciaal en niet uitgesloten dat zij de Russische kant kiezen.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 00:26 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Hoeveel zouden ze er dan nodig hebben? Qua aantal exclusieve meest geavanceerde straaljagers komt alleen China dus in de buurt. Daarnaast heeft de VS ook nog eens 61 F-35's.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 02:07 schreef Ulx het volgende:
Die F22 is overschat. Ze hebben er veel te weinig om effectief in te zetten.
De stumper in deze is Evenstar, die zich zou moeten schamen dat ie zoiets post.quote:
quote:Op zaterdag 12 maart 2022 02:47 schreef OllieA het volgende:
[..]
De stumper in deze is Evenstar, die zich zou moeten schamen dat ie zoiets post.
En dan moet ik dat nog uitleggen ook.
https://www.theguardian.c(...)trade-crackdown-livequote:So do bio labs exist inside Ukraine, and is the US supporting them?
Yes, and yes. Ukraine does operate biological laboratories which receive US funding. The US undersecretary of state Victoria Nuland affirmed those facts in a Senate foreign relations committee hearing this week in which the Republican senator Marco Rubio asked her directly whether Ukraine had biological weapons.
Nuland did not answer the question head on. “Ukraine has biological research facilities,” she replied, adding that there was concern that Russian forces were trying to gain control of the labs. “We are working with the Ukrainians on how they can prevent any of those research materials from falling into the hands of Russian forces.”
Ja, je zou maar een grapje maken. Schande!quote:Op zaterdag 12 maart 2022 02:47 schreef OllieA het volgende:
[..]
De stumper in deze is Evenstar, die zich zou moeten schamen dat ie zoiets post.
En dan moet ik dat nog uitleggen ook.
Wat is het punt?quote:Op zaterdag 12 maart 2022 02:58 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
https://www.theguardian.c(...)trade-crackdown-live
Ook geen gezeik meer over soevereine landen dan. Als je niet bij de NAVO hoort zoek je het zelf maar uit. Wij roepen straks wel hoe erg we het allemaal vindenquote:Op zaterdag 12 maart 2022 00:29 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Eens wat betreft Polen, maar gelukkig kunnen zij zelf weinig doen. Artikel 5 is een "defensive pact", dus als Polen op eigen houtje iets gaat doen zoeken ze het maar lekker uit. Ik was even bang dat het ging escaleren door het leveren van de vliegtuigen, maar gelukkig was Biden (of de mannen om hem heen) slim genoeg om dit tegen te houden.
Wat een propaganda website is dat, enkel pro-Rus artikelen.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 07:15 schreef Candymannetje het volgende:
Ik ben niet zo'n fan van frontnieuws maar ik heb ook video's gezien die bevestigen wat ze hier zeggen.
https://www.frontnieuws.c(...)schild-zegt-rusland/
De reden dat Rusland op die school schoot was omdat het Azov bataljon zich er in verschuilt.
Eerst was het niet waar, daarna was het een 'false flag', daarna zou het ziekenhuis leeg zijn en nu dit weer. Ik geloof helemaal niets meer wat de Russen claimenquote:Op zaterdag 12 maart 2022 07:15 schreef Candymannetje het volgende:
Ik ben niet zo'n fan van frontnieuws maar ik heb ook video's gezien die bevestigen wat ze hier zeggen.
De reden dat Rusland op die school schoot was omdat het Azov bataljon zich er in verschuilt.
Voor een vredesmissie schieten die gekke Russen wel erg veel hoorquote:Op zaterdag 12 maart 2022 07:15 schreef Candymannetje het volgende:
als je bang bent dat het in Russische handen valt maak je alles toch onschadelijk?quote:Op zaterdag 12 maart 2022 02:58 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
https://www.theguardian.c(...)trade-crackdown-live
Vredesmissie is het niet natuurlijk.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 07:32 schreef TLC het volgende:
[..]
Voor een vredesmissie schieten die gekke Russen wel erg veel hoor
61?quote:Op zaterdag 12 maart 2022 02:30 schreef Repentless het volgende:
[..]
Hoeveel zouden ze er dan nodig hebben? Qua aantal exclusieve meest geavanceerde straaljagers komt alleen China dus in de buurt. Daarnaast heeft de VS ook nog eens 61 F-35's.
Biden heeft gister nog laten weten dat hij ook navo landen gaat steunen die op eigen houtje Oekrane helpt. Verbaast me niks als Polen daar dus gebruik van zou maken. Biden staat ook onder druk in eigen land; republikeinen willen dat dus deal met Polen doorgaat. Zoveel druk dat ik verwacht dat die deal alsnog wel gebeurd en anders steunt Biden Polen alsnogquote:Op zaterdag 12 maart 2022 00:29 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Polen heeft al wapens geleverd aan Ukraine, o.a. Pion. Dit gebeurt via een omweg: levering aan de US op papier, en meteen via Jasionka door naar de Ukraiense grens.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 07:50 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Biden heeft gister nog laten weten dat hij ook navo landen gaat steunen die op eigen houtje Oekrane helpt. Verbaast me niks als Polen daar dus gebruik van zou maken. Biden staat ook onder druk in eigen land; republikeinen willen dat dus deal met Polen doorgaat. Zoveel druk dat ik verwacht dat die deal alsnog wel gebeurd en anders steunt Biden Polen alsnog
Wantrouwen is logisch. Een conflict tussen nato en Rusland uitlokken door Putin’s grenzen op te zoeken gaat toch wel wat verder.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 00:46 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Polen heeft alle recht wantrouwen te hebben richting de oosterbuur.
quote:Op zaterdag 12 maart 2022 00:37 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Poetin gaat nog jarenlang Russische tienertjes en twintigers in Oekrane laten sneuvelen en in zinken doodskisten naar moedertje Rusland laten terugkeren terwijl de Russische bevolking urenlang in de rij mag staan omdat er zich op dat moment heeft rondgesproken dat er n brood in een bepaalde supermarkt ligt in heel Moskou. Ondertussen betalen wij dan vijf euro voor een liter benzine en krijgen we jaarlijks een narekening van 20.000 euro op onze energierekening.
Dat zijn de offers die Europese burgers (en daar tel ik de Russen ook toe) dienen te brengen om de natte droom van een paar incontinente dinosaurussen uit de tijd van de koude oorlog, de stoommachine, de telegraaf en grotschilderingen dienen te verwezenlijken voordat ze definitief beginnen te dementeren.
Poetin kan ook gewoon de invasie afblazen en Oekrane verlaten.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 07:52 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wantrouwen is logisch. Een conflict tussen nato en Rusland uitlokken door Putin’s grenzen op te zoeken gaat toch wel wat verder.
Het volgt het patroon van die meme die eerst in de op stond.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 07:27 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Eerst was het niet waar, daarna was het een 'false flag', daarna zou het ziekenhuis leeg zijn en nu dit weer. Ik geloof helemaal niets meer wat de Russen claimen
Theoretisch gezien wel ja, hij heeft alleen zo'n groot ego dat die nooit zal afdruipen en een verlies zal accepteren.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 07:58 schreef Wantie het volgende:
[..]
Poetin kan ook gewoon de invasie afblazen en Oekrane verlaten.
Daarom is er maar 1 weg voorwaarts in deze wereldquote:Op zaterdag 12 maart 2022 08:34 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Theoretisch gezien wel ja, hij heeft alleen zo'n groot ego dat die nooit zal afdruipen en een verlies zal accepteren.
Dat zal ie nooit doen, de volgende stap is bombarderen en als er dan nog verzet leeft gaat er gifgas overheenquote:Op zaterdag 12 maart 2022 07:58 schreef Wantie het volgende:
[..]
Poetin kan ook gewoon de invasie afblazen en Oekrane verlaten.
Die naamquote:Op zaterdag 12 maart 2022 02:06 schreef Ulx het volgende:
Als het Poetin's eigen boot is zou het wel leuk zijn om die te pakken.
[ twitter ]
Whehe, gewoon die transporten buiten kantooruren doenquote:Op vrijdag 11 maart 2022 17:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Zwitserland gaat weer terug naar status Neutraal
[ twitter ]
Tell my wife i said....hello.
quote:Op zaterdag 12 maart 2022 07:15 schreef Candymannetje het volgende:
Doe er dan ffkes een linkje bij voor hen zonder Twitterquote:Op zaterdag 12 maart 2022 08:50 schreef Jor_Dii het volgende:
Dat WW3 bericht van Biden op twitter is echt zo tegenstrijdig. Dat ze het verzonnen krijgen daar in Washington..
Hoezo? Niks mis mee?quote:Op zaterdag 12 maart 2022 08:50 schreef Jor_Dii het volgende:
Dat WW3 bericht van Biden op twitter is echt zo tegenstrijdig. Dat ze het verzonnen krijgen daar in Washington..
Je hebt ook geen browser?quote:Op zaterdag 12 maart 2022 09:07 schreef Samzz het volgende:
[..]
Doe er dan ffkes een linkje bij voor hen zonder Twitter.
Ik zie geen tegenstrijdigheid.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 08:50 schreef Jor_Dii het volgende:
quote:Op zaterdag 12 maart 2022 08:27 schreef Jauke het volgende:
Komt het AD weer met ‘Russen naderen hoofdstad Kiev blijkt uit satelliet beelden’
Dit is toch nu al 1,5 week zo?
Ik zie geen tegenstrijdigheid.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 08:50 schreef Jor_Dii het volgende:
Jawel, maar ik ben niet zo handig met twitter en dit is makkelijkerquote:Op zaterdag 12 maart 2022 09:21 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Je hebt ook geen browser?
Waarschijnlijk doelt hij hier op ... lijkt me een volstrekt normale en duidelijke tweet, dus geen idee wat hij bedoelt:
[ twitter ]
quote:Oil depots on fire near Kyiv
Local media in Ukraine report that two oil depots near Kyiv are on fire after Russian attacks.
One depot was hit in the town of Vasylkiv, 36 kilometres south of the capital, and another was hit in the village of Kryachky, according to the Kyiv Independent.
Vasylkiv is also home to a large airbase and has become a major Russian target.
Natuurlijk, zoals in praktisch elk land. Waarom zou het gek zijn dat Oekrane universiteiten en onderzoeksinstellingen heeft die onderzoek doen naar ziekteverwekkers?quote:Op zaterdag 12 maart 2022 09:50 schreef Candymannetje het volgende:
Schijnbaar zijn er toch laboratoria in Oekrane.
mijn ex heeft nog met het polio virus gewerkt en het pokken virus, bij het RIVMquote:Op zaterdag 12 maart 2022 09:50 schreef Candymannetje het volgende:
Schijnbaar zijn er toch laboratoria in Oekrane.
Hopelijk kunnen ze alles veilig stellen voordat er op geschoten wordt.
https://www.reuters.com/w(...)-prevent-2022-03-11/
Dat Nuland de vraag over biologische wapens niet beantwoordde was opvallend. En de VS noemde het bio-defense labs. Biodefense labs doen in essentie hetzelfde onderzoek als bioweapons labs. Het enige verschil is wat me de resultaten van het onderzoek gedaan wordt.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 09:53 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Natuurlijk, zoals in praktisch elk land. Waarom zou het gek zijn dat Oekrane universiteiten en onderzoeksinstellingen heeft die onderzoek doen naar ziekteverwekkers?
Men is daar ook mee bezig. Maar de partijen liggen te ver uit elkaar om tot overeenstemming te komen. Standpunten gaan veranderen naarmate de financile en militaire situatie verandert. Het ziet er vooralsnog naar uit dat de Russen wat dat betreft aan het langere eind aan het trekken zijn.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 09:39 schreef AnneX het volgende:
Vergeefs vermoedelijk hoop ik al die weken, dat men achter de schermen druk is met diplomatie.
Zoiets als in scenario’s van Madam Secretary of the West Wing.
Waar ben je Aaron Sorkin?
Ja oke. En nu? Al zou het kloppen dat de Oekrane bezig was met biodefense?quote:Op zaterdag 12 maart 2022 10:00 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Dat Nuland de vraag over biologische wapens niet beantwoordde was opvallend. En de VS noemde het bio-defense labs. Biodefense labs doen in essentie hetzelfde onderzoek als bioweapons labs. Het enige verschil is wat me de resultaten van het onderzoek gedaan wordt.
weet je wat opvallend is? als Rusland (of diens proxy bronnen) roepen dat ze het vliegend Spaghetti monster gaan verslaan in de Oekrane, jij het narratief gewoon over neemt.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 10:00 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Dat Nuland de vraag over biologische wapens niet beantwoordde was opvallend. En de VS noemde het bio-defense labs. Biodefense labs doen in essentie hetzelfde onderzoek als bioweapons labs. Het enige verschil is wat me de resultaten van het onderzoek gedaan wordt.
Groot risico voor een uitbraak van een virus?quote:Op zaterdag 12 maart 2022 10:02 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Ja oke. En nu? Al zou het kloppen dat de Oekrane bezig was met biodefense?
Net zo groot als een kernramp lijkt mij.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 10:04 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Groot risico voor een uitbraak van een virus?
quote:Op zaterdag 12 maart 2022 09:57 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
mijn ex heeft nog met het polio virus gewerkt en het pokken virus, bij het RIVM
ieder land doet dat
ze kweekten het virus op bolletjes voor een vaccin te maken
Mensen lijken te vergeten dat Oekraine deel was van de Sovjet Unie. De KGB mag dan hernoemd zijn naar SBU, die mensen zullen nog steeds op dezelfde manier denken.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 10:04 schreef Korenfok het volgende:
[..]
weet je wat opvallend is? als Rusland (of diens proxy bronnen) roepen dat ze het vliegend Spaghetti monster gaan verslaan in de Oekrane, jij het narratief gewoon over neemt.
Ja idd, als het fout gaat dan heeft dat flinke gevolgen.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 10:05 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Net zo groot als een kernramp lijkt mij.
Ditquote:Op zaterdag 12 maart 2022 10:05 schreef Glazenmaker het volgende:
Na al het nazi geleuter, nu het gezeik over biologische wapens en na weken van clustermunitie op woonwijken gooien. Zijn er nog mensen die geloven dat het arme Rusland enkel een neutrale buffer wil hebben?
Omdat er ook wel eens ziekteverwekkers gemodificeerd worden, zoals hier in Rotterdam.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 09:53 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Natuurlijk, zoals in praktisch elk land. Waarom zou het gek zijn dat Oekrane universiteiten en onderzoeksinstellingen heeft die onderzoek doen naar ziekteverwekkers?
Wat vreselijk.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 10:10 schreef Fargo het volgende:
Korte update: mijn vriendin zit nog steeds muurvast in Sumy en het begint een beetje zijn tol te eisen. Het luchtalarm klinkt meerdere keren per dag. De laatste drie dagen heeft ze geprobeerd om in een van de bussen te komen, maar er is geen ruimte. Ouderen, invaliden en vrouwen met kinderen gaan voor. Er waren bij lange na niet genoeg bussen om iedereen weg te krijgen. Het breekt je hart om voor te stellen dat ze daar staat en elke bus ziet vertrekken.
De berichtgeving over nieuwe 'green corridors' zijn onduidelijk. Het is maar de vraag of vandaag opnieuw mensen de stad uit kunnen komen. De opties die de mensen hebben naast de green corridors zijn te gevaarlijk. Er is ook veel angst dat Rusland het geweld opvoert na een aantal dagen green corridors te hebben geaccepteerd. Dus de schrik zit er ook wel een beetje in.
Denk jij dat Rusland was binnengevallen als Oekrane niet wilde toetreden tot de EU en NAVO?quote:Op zaterdag 12 maart 2022 10:05 schreef Glazenmaker het volgende:
Na al het nazi geleuter, nu het gezeik over biologische wapens en na weken van clustermunitie op woonwijken gooien. Zijn er nog mensen die geloven dat het arme Rusland enkel een neutrale buffer wil hebben?
Wat vreselijk. Ik vind het ook echt onvoorstelbaar dat er niet meer mogeiljkheden worden geboden om te evacueren en te bevoorraden.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 10:10 schreef Fargo het volgende:
Korte update: mijn vriendin zit nog steeds muurvast in Sumy en het begint een beetje zijn tol te eisen. Het luchtalarm klinkt meerdere keren per dag. De laatste drie dagen heeft ze geprobeerd om in een van de bussen te komen, maar er is geen ruimte. Ouderen, invaliden en vrouwen met kinderen gaan voor. Er waren bij lange na niet genoeg bussen om iedereen weg te krijgen. Het breekt je hart om voor te stellen dat ze daar staat en elke bus ziet vertrekken.
De berichtgeving over nieuwe 'green corridors' zijn onduidelijk. Het is maar de vraag of vandaag opnieuw mensen de stad uit kunnen komen. De opties die de mensen hebben naast de green corridors zijn te gevaarlijk. Er is ook veel angst dat Rusland het geweld opvoert na een aantal dagen green corridors te hebben geaccepteerd. Dus de schrik zit er ook wel een beetje in.
Je gaat toch niet serieus een punt proberen te maken dat het binnen vallen door rusland de schuld is van de Oekrane zelf omdat ze als zelfstandige natie hun eigen keuzes willen maken?quote:Op zaterdag 12 maart 2022 10:21 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Denk jij dat Rusland was binnengevallen als Oekrane niet wilde toetreden tot de EU en NAVO?
Ja, die kans was zeer zeker aanwezig.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 10:21 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Denk jij dat Rusland was binnengevallen als Oekrane niet wilde toetreden tot de EU en NAVO?
Ja, die zijn er helaas, ook in Nederland.....quote:Op zaterdag 12 maart 2022 10:05 schreef Glazenmaker het volgende:
Nee hoor maar er zijn een paar grootmachten in de wereld en die bepalen welk land waarbij mag horen.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 10:23 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Je gaat toch niet serieus een punt proberen te maken dat het binnen vallen foor rusland de schuld is van de Oekrane zelf omdat ze als zelfstandige natie hun eigen keuzes willen maken?
Veel sterkte kerel!quote:Op zaterdag 12 maart 2022 10:10 schreef Fargo het volgende:
Mooi klote, je zou in staat zijn om er heen te rijden maar daar bereik je waarschijnlijk niks mee.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 10:10 schreef Fargo het volgende:
De NATO is een verbond van democratische staten die elkaar helpen als ze aangevallen worden, De MATO heeft geen enkel belang om nog meer landen toe te latenquote:Op zaterdag 12 maart 2022 10:26 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Nee hoor maar er zijn een paar grootmachten in de wereld en die bepalen welk land waarbij mag horen.
Daar hebben de individuele landen niks over te zeggen.
Dit gaat niet over Oekrane maar over NAVO vs Rusland.
En de Oekraners zijn daar de dupe van.
Dat ben ik ook, maar je strandt gewoon aan de grens natuurlijk. Zodra ze het land uit is en een veilige grens is overgestoken rij ik er direct heen.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 10:30 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Mooi klote, je zou in staat zijn om er heen te rijden maar daar bereik je waarschijnlijk niks mee.
Wow wat een onzin.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 10:26 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Nee hoor maar er zijn een paar grootmachten in de wereld en die bepalen welk land waarbij mag horen.
Waarom? Voor ouderen is het prima om maar belegerd te worden en dood te gaan?quote:Op zaterdag 12 maart 2022 10:32 schreef Complotwappie het volgende:
Debiel dat bejaarden voorrang krijgen imo. En triest om het te nemen als bejaard.
1985 wil zijn balance of power terug.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 10:26 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Oekraine heeft wel een aanvraag ingediend om lid van de EU te worden met de euroquote:Op zaterdag 12 maart 2022 10:34 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Wow wat een onzin.
Dit gaat totaal niet over NAVO vs Rusland.
Dit gaat over Rusland.
Rusland is gewoon agressief een vrij land aan het binnenvallen en burgers aan het bombarderen.
Zonder enige aanleiding.
Echt ziek dat mensen zoiets gaan verdedigen.
Ja, boven de 40 neemt je recht op leven gewoon af, je wordt dood hout dat beter weggesnoeid kan worden.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 10:32 schreef Complotwappie het volgende:
Debiel dat bejaarden voorrang krijgen imo. En triest om het te nemen als bejaard.
Beter om toch? Kunnen we er makkelijker heen reizen.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 10:38 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Oekraine heeft wel een aanvraag ingediend om lid van de EU te worden met de euro
Rusland gebruikt de NAVO als excuus. De NAVO heeft niks met dit conflict te maken.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 10:26 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dat recht hebben ze.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 10:38 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Oekraine heeft wel een aanvraag ingediend om lid van de EU te worden met de euro
En dat doet de NAVO dan ook niet.quote:NAto mag zich niet bemoeien met een oorlog tussen andere landen die niet aangesloten zijn bij de NATO
Prima-er dan wanneer je 20 bent jaquote:Op zaterdag 12 maart 2022 10:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Waarom? Voor ouderen is het prima om maar belegerd te worden en dood te gaan?
Bejaard ben je idd vanaf 40. Ben je 10? Het omgedraaide van je karikatuur is hier daadwerkelijk het geval: jonge levens zijn minder waard.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 10:39 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, boven de 40 neemt je recht op leven gewoon af, je wordt dood hout dat beter weggesnoeid kan worden.
Pffquote:Op zaterdag 12 maart 2022 10:10 schreef Fargo het volgende:
Ik ben vaak in de oekraine geweest, je kunt er zo naar toe hoorquote:Op zaterdag 12 maart 2022 10:39 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Beter om toch? Kunnen we er makkelijker heen reizen.
Een land binnen gaan vallen omdat het lid van de EU wil worden? Dan wel van de NAVO?
Dus de NAVO moet landen gaan binnen vallen die lid willen worden van de Russische alliantie?
Dan hadden ze Belarus al moeten aanvallen, die zitten tegen Polen aan!
Hoe durft Rusland!
Wat is dan de reden volgens jou?quote:Op zaterdag 12 maart 2022 10:40 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Rusland gebruikt de NAVO als excuus. De NAVO heeft niks met dit conflict te maken.
Ik snap je helemaal maar helaas is die balance of power nog steeds actief.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 10:37 schreef -XOR- het volgende:
[..]
1985 wil zijn balance of power terug.
Echt, het gemak waarmee mensenlevens worden gereduceerd tot onbelangrijk op basis van bijvoorbeeld zoiets als leeftijd.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 10:41 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Prima-er dan wanneer je 20 bent ja.
Als Oekrane het had toegelaten om weer een satelietstaat van Rusland te worden, waarbij Poetin bepaalt welke koers Oekrane gaat varen, dan was Rusland Oekrane niet binnen gevallen.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 10:21 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Het beginpunt hier is juist dat een groep wordt voorgetrokken!quote:Op zaterdag 12 maart 2022 10:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Echt, het gemak waarmee mensenlevens worden gereduceerd tot onbelangrijk op basis van bijvoorbeeld zoiets als leeftijd.
.
Zeker niet.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 10:41 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Bejaard ben je idd vanaf 40. Ben je 10? Het omgedraaide van je karikatuur is hier daadwerkelijk het geval: jonge levens zijn minder waard.
Rusland is een democratisch land binnen gevallenquote:Op zaterdag 12 maart 2022 10:44 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Wat is dan de reden volgens jou?
Hij heeft dat recht niet, net zo min als de USA het recht heeft om een land binnen te vallen om "democratie" te brengen.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 10:47 schreef Wantie het volgende:
[..]
Als Oekrane het had toegelaten om weer een satelietstaat van Rusland te worden, waarbij Poetin bepaalt welke koers Oekrane gaat varen, dan was Rusland Oekrane niet binnen gevallen.
Maar hoezo geeft dat Poetin het recht om een ander land met geweld zijn wil op te leggen als dat land dat niet 'vrijwillig' doet.
Och gossie, Calimero-gedrag.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 10:48 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Het beginpunt hier is juist dat een groep wordt voorgetrokken!
Juist, zodat het land niet lid gaat worden van de EU en NAVO.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 10:48 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Rusland is een democratisch land binnen gevallen
met het doel een marionet president neer te zetten , net als vroeger in de sovjet unie
Dat legitimeert deze actie van Rusland niet.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 10:50 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Hij heeft dat recht niet, net zo min als de USA het recht heeft om een land binnen te vallen om "democratie" te brengen.
Maar ze doen het gewoon.
Oekraine heeft nauwelijks tot geen gas, wel veel zeer goede landbouwgrond net als ruslandquote:Op zaterdag 12 maart 2022 10:51 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Juist, zodat het land niet lid gaat worden van de EU en NAVO.
En waarschijnlijk wilt Rusland ook niet dat al dat schaliegas in handen van de westerse landen valt want dan vallen zijn inkomsten weg.
Je kan het omschrijven zoals je wilt en vergoelijken met welke redenatie dan ook; de conclusie is dat mensen hierbij worden gereduceerd tot hun leeftijd, zoals je dat zelf zo calimero-achtig omschreef.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 10:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Och gossie, Calimero-gedrag.
Er wordt niemand voorgetrokken. Er wordt op basis van de situatie ter plaatse en inschatting hoe goed dit te overleven is besloten dat mensen waarvoor dat moeilijker is, eerder mogen vertrekken. Dat is niet 'voortrekken'
Je kunt allerlei redenen verzinnen. Misschien wil Poetin van Kiev een parkeerterrein maken voor zijn limousines. Feit blijft dat hij dat recht niet heeft om dat te doen.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 10:51 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
En waarschijnlijk wilt Rusland ook niet dat al dat schaliegas in handen van de westerse landen valt want dan vallen zijn inkomsten weg.
Ik geloof dat het nu al een stuk erger is.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 10:51 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Tja, klaag bij Rutte waarom je geen AOW krijgt...quote:Op zaterdag 12 maart 2022 10:53 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Je kan het omschrijven zoals je wilt en vergoelijken met welke redenatie dan ook; de conclusie is dat mensen hierbij worden gereduceerd tot hun leeftijd, zoals je dat zelf zo calimero-achtig omschreef.
Bij de strenge lijn van <18 jaar = kinderporno wordt ook een groep gereduceerd tot hun leeftijd. Wat is je punt?quote:Op zaterdag 12 maart 2022 10:53 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Je kan het omschrijven zoals je wilt en vergoelijken met welke redenatie dan ook; de conclusie is dat mensen hierbij worden gereduceerd tot hun leeftijd, zoals je dat zelf zo calimero-achtig omschreef.
Klopt helemaal.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 10:52 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat legitimeert deze actie van Rusland niet.
Niet leefijd, mogelijkheid te overleven in een dergelijke situatie. En jong, ziek en oud is dat lastiger dan wanneer je een gezonde volwassene bent.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 10:53 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Lees mijn reactie eens beter.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 10:41 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Bejaard ben je idd vanaf 40. Ben je 10? Het omgedraaide van je karikatuur is hier daadwerkelijk het geval: jonge levens zijn minder waard.
https://edition.cnn.com/2(...)56&utm_medium=socialquote:Ukraine halts half of world's neon output for chips, clouding outlook
Ukraine's two leading suppliers of neon, which produce about half the world's supply of the key ingredient for making chips, have halted their operations as Moscow has sharpened its attack on the country, threatening to raise prices and aggravate the semiconductor shortage.
Some 45%-54% of the world's semiconductor grade neon, critical for the lasers used to make chips, comes from two Ukrainian companies, Ingas and Cryoin, according to Reuters calculations based on figures from the companies and market research firm Techcet. Global neon consumption for chip production reached about 540 metric tons last year, Techcet estimates.
[..]
Cryoin, which produced roughly 10,000 to 15,000 cubic meters of neon per month, and is located in Odessa, halted operations on Feb. 24 when the attacks began to keep employees safe, according to business development director Larissa Bondarenko.
Bondarenko said the company would be unable to fill orders for 13,000 cubic meter of neon in March unless the violence stopped. She said the company could weather at least three months with the plant closed, but warned that if equipment were damaged, that would prove a bigger drag on company finances and make it harder to restart operations quickly.
She also said she was unsure the company could access additional raw materials for making neon.
Taiwan's Economy Ministry, in a statement to Reuters, said Taiwanese firms had already made advanced preparations and had "safety stocks" of neon, so it did not see any problems in the supply chain in the near term.
Er zijn wel een aantal legitieme redenen om dit te doen hoorquote:Op zaterdag 12 maart 2022 10:55 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Klopt helemaal.
Er is geen legitieme reden om zomaar een land binnen te vallen.
Ik keur de actie ook helemaal niet goed ofzo.
Iedere oorlog is er n te veel.
Het maakt niet zoveel uit wat volgens mij de reden is. Feit is dat Oekrane geen NAVO-land is, feit is dat NAVO geen aanval op Rusland heeft geplaatst. NAVO de schuld in hun schoenen proberen te schuiven is op geen enkel feit gestoeld.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 10:44 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Hoe beter ik m lees, hoe dommer ie wordt.quote:
Volgens mij gaat dat niet over dat konvooi. Rusland is al dagen bezig met een omtrekkende beweging rond Kiev.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 10:47 schreef tesssssssss het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)maatregelen-sancties
Is dat Russische konvooi nu al in Kiev?
Artikel is van 2 uur geleden.
Het oosten van Oekrane heeft een grote voorraad schaliegas.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 10:52 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Oekraine heeft nauwelijks tot geen gas, wel veel zeer goede landbouwgrond net als rusland
Oekranie zal ook gene lid van de NATO worden , ook al willen ze het nog zo graag
Veel sterkte! Ik hoop dat ze er snel uitkomt!quote:Op zaterdag 12 maart 2022 10:10 schreef Fargo het volgende:
Dat zegt veel over je leesvaardigheid.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 10:58 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Hoe beter ik m lezen, hoe dommer ie wordt.
Wat vind jij een legitieme reden?quote:Op zaterdag 12 maart 2022 10:57 schreef sp3c het volgende:
[..]
Er zijn wel een aantal legitieme redenen om dit te doen hoor
Autocorrectquote:Op zaterdag 12 maart 2022 10:59 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat zegt veel over je leesvaardigheid.
Preventief, reactief, VN veiligheidsraadquote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:00 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Wat vind jij een legitieme reden?
Echt vaag geklets.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 10:26 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
kletskoekquote:Op zaterdag 12 maart 2022 10:59 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Het oosten van Oekrane heeft een grote voorraad schaliegas.
Nederlandse en Amerikaanse bedrijven zouden dat gaan delven.
quote:Itali neemt megajacht Russische miljardair in beslag
Melnitsjenko is eigenaar van het grote kunstmestconcern EuroChem en steenkolenbedrijf Suek. De Italiaanse autoriteiten namen eerder al een groot jacht in beslag dat eigendom is van Aleksej Mordasjov, de rijkste man van Rusland. Ook hebben de Italianen villa’s van rijke Russen geconfisceerd.
In Duitsland en Frankrijk zijn ook jachten van Russische miljardairs in beslag genomen.
Dan zou er toch ook een bel afgaan voor die Russen, als ze dit soort dingen op tv hoort? Welke "bevrijder" zou lijken gaan ophangen in steden?quote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:03 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Ik zou niet gaan voor overgave en hopen dat het wel mee zal vallen, als ik Zelenskyy was.
Je moet niet alles geloven wat op Twitter staat he.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:03 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Ik zou niet gaan voor overgave en hopen dat het wel mee zal vallen, als ik Zelenskyy was.
Ze hebben een keer een paar dagen zonder elektriciteit gezeten, en zonder stromend water, maar verder altijd 'verbinding' gehad. Valt me nog alleszins mee.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 10:44 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Pff
Zo te lezen is er nog wel in bepaalde mate sprake van internet, elektriciteit en dat soort zaken?
Onder die noemer is Rusland dus Oekrane binnen gevallen.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:03 schreef sp3c het volgende:
[..]
Preventief, reactief, VN veiligheidsraad
en da tmag nietquote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:09 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Onder die noemer is Rusland dus Oekrane binnen gevallen.
Weet ikquote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:09 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Onder die noemer is Rusland dus Oekrane binnen gevallen.
Het staat buiten kijf dat het verdomd hard is voor iemand als de genoemde vriendin om telkens nog geen plekje te kunnen bemachtigen omdat anderen zwakker worden geacht en eerder kunnen vertrekken. Op individueel niveau is dat gewoon kut. Maar dat dit zo wordt gedaan, lijkt me inderdaad gewoon vrij logisch.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:04 schreef Momo het volgende:
Ik snap best dat ze de meest zwakke inwoners eerst uit de stad halen, maar ook dat het best zuur kan zijn als je alles en iedereen voor ziet gaan. Je kan bediscussiren waarom 80+ jaar voor gaan op twintigers. Maar toch die mensen kunnen zich veel minder goed weren nu.
Ja hoorquote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:12 schreef polderturk het volgende:
Rusland gaat Hezbollah naar Oekrane sturen.
[ twitter ]
Hopen dat dat nog zo blijft, en vooral dat ze snel weg kan daar. Sterkte manquote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:08 schreef Fargo het volgende:
[..]
Ze hebben een keer een paar dagen zonder elektriciteit gezeten, en zonder stromend water, maar verder altijd 'verbinding' gehad. Valt me nog alleszins mee.
Dat vind ik ookquote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:11 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
en da tmag niet
onder de noemer tanks en kogels een democratisch land ingegaan
Putin mogen ze wat mij betreft gewoon aan de galg hangen op het Maidanpleinquote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:06 schreef Momo het volgende:
[..]
Dan zou er toch ook een bel afgaan voor die Russen, als ze dit soort dingen op tv hoort? Welke "bevrijder" zou lijken gaan ophangen in steden?
Waarom zou het westen zich inmengen voor Finland en niet voor Oekraine?quote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:10 schreef Jor_Dii het volgende:
Voor de mensen die de tegenstrijdigheid in Biden’s tweet niet zien: door dit te zeggen als Biden, geef je min of meer groen licht aan Putin om andere non NATO landen aan te vallen, wat wmb wel degelijk tot een inmenging zou zorgen vanuit het Westen mocht men - bijvoorbeeld - Finland proberen te annexeren.
Omdat Finland lid is van de EU.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:16 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Waarom zou het westen zich inmengen voor Finland en niet voor Oekraine?
Mochten er nog twijfels zijn over aan welke kant van de geschiedenis Putin staat.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:12 schreef polderturk het volgende:
Rusland gaat Hezbollah naar Oekrane sturen.
[ twitter ]
Finland is geen NATO lid en dat is allesbepalend in deze.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:16 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Omdat Finland lid is van de EU.
Dat is nog steeds geen NAVO. De woorden zijn helder 'We will defend every inch of NATO'quote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:16 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Omdat Finland lid is van de EU.
Neuhquote:
Kogels en granaten vangen.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:19 schreef sp3c het volgende:
[..]
Neuh
Wat hebben die figuren nou te zoeken op een modern slagveld?
Ik snap het sowieso niet. De Russen hebben daar toch ook flink huisgehouden in de jaren 90? Is dat allemaal vergeven en vergeten? Of is de haat jegens het westen groter?quote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:19 schreef sp3c het volgende:
[..]
Neuh
Die zijn op aandringen van Rusland juist verwijderd en Oekraine heeft zich verplicht om die niet meer te produceren maar Kernenergie alleen voor vreedzame doeleinden te ontwikkelenquote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:14 schreef polderturk het volgende:
Oekrane had kernwapens moeten produceren. Hebben ze 8 jaar de tijd voor gehad.
De EU wel. De onafhankelijkheid van Oekraine betekende de opdeling van de industrie van de USSR. De industrie in Rusland was afhankelijk van de Oekrianse industrie (als leverancier of afnemer).quote:Op zaterdag 12 maart 2022 10:40 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Rusland gebruikt de NAVO als excuus. De NAVO heeft niks met dit conflict te maken.
quote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:19 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Finland is geen NATO lid en dat is allesbepalend in deze.
Dat zijn de woorden van Biden en dat is logisch dat hij er zo in staat.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:19 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dat is nog steeds geen NAVO. De woorden zijn helder 'We will defend every inch of NATO'
De vleesmolen.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:19 schreef sp3c het volgende:
[..]
Neuh
Dat zijn niet de woorden van Biden, maar de woorden van Jens Stoltenberg, het hoofd van de NAVO...quote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:22 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
[..]
Dat zijn de woorden van Biden en dat is logisch dat hij er zo in staat.
Maar Europa is iets anders. Als Finland wordt aangevallen dan is dat een aanval op de economische unie en geloof maar dat er dan meer gebeurt dan wat sancties en een Javelin.
Overigens denk ik dat Finland niets te vrezen heeft van dit Rusland, maar dat terzijde.
Maar Oekrane heeft geen high tec leger las ik hier de hele tijdquote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:22 schreef polderturk het volgende:
Direct hit net artillerie.
Blijkbaar heeft Oekrane ook de beschikking over lasergestuurde artillerie.
[ twitter ]
En in ruil daarvoor zouden de andere kernmacht en de grenzen van Oekrane respecteren.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:22 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Die zijn op aandringen van Rusland juist verwijderd en Oekraine heeft zich verplicht om die niet meer te produceren maar Kernenergie alleen voor vreedzame doeleinden te ontwikkelen
Ze zijn de Krim en de Donbass binnengevallen. Ik zou dat verdrag genegeerd hebben.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:22 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Die zijn op aandringen van Rusland juist verwijderd en Oekraine heeft zich verplicht om die niet meer te produceren maar Kernenergie alleen voor vreedzame doeleinden te ontwikkelen
Er gaat dan helemaal niks gebeuren want er is geen verdrag die dit staaft. Dus vergeet het maar.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:22 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
[..]
Dat zijn de woorden van Biden en dat is logisch dat hij er zo in staat.
Maar Europa is iets anders. Als Finland wordt aangevallen dan is dat een aanval op de economische unie en geloof maar dat er dan meer gebeurt dan wat sancties en een Javelin.
Overigens denk ik dat Finland niets te vrezen heeft van dit Rusland, maar dat terzijde.
Nu weten we dus waarom Rusland dit zo graag wilde, Rusland heeft toen zelf ook veel oude kernkoppen vernietigdquote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:24 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
En in ruil daarvoor zouden de andere kernmacht en de grenzen van Oekrane respecteren.
Nou, dat is een top deal geweest.
Biden zei letterlijk hetzelfde.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:23 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dat zijn niet de woorden van Biden, maar de woorden van Jens Stoltenberg, het hoofd van de NAVO...
Dus stiekem hoogverrijkt uranium maken?quote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:25 schreef polderturk het volgende:
[..]
Ze zijn de Krim en de Donbass binnengevallen. Ik zou dat verdrag genegeerd hebben.
daar zit wel 25 jaar tussen hequote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:25 schreef polderturk het volgende:
[..]
Ze zijn de Krim en de Donbass binnengevallen. Ik zou dat verdrag genegeerd hebben.
of kopen van de NATOquote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:25 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dus stiekem hoogverrijkt uranium maken?
Ok, maar Jens gaat daarover.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:25 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Biden zei letterlijk hetzelfde.
Is ook niet relevant verder. Dat de NATO over de NATO gaat is helder. Ik zeg toch ook nergens dat NATO iets gaat doen als Finland wordt aangevallen?
Puur hypothetisch, maar Zweden gaat sowieso Finland helpen.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:25 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Er gaat dan helemaal niks gebeuren want er is geen verdrag die dit staaft. Dus vergeet het maar.
Ze hadden Plutonium uit hun reactoren kunnen halen. Of verarmd Uranium in de reactoren stoppen zodat het omgezet kan worden naar Plutonium. Of Thorium in de reactoren stoppen zodat het omgezet kan worden naar Uranium-233.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:25 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dus stiekem hoogverrijkt uranium maken?
Voorlopig niet nee. Moldavi is wel de sjaak vrees ik. En de Baltische staten hebben misschien ook wat te vrezenquote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:27 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Puur hypothetisch, maar Zweden gaat sowieso Finland helpen.
Maar nogmaals, Putin gaat Finland niet aanvallen. Die komt de eerste rij bomen nog niet voorbij.
Nee hoor. Putin valt echt de Baltische staten niet aan. Dan rust de NATO niet tot hij tussen 6 plankjes ligt.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:28 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Voorlopig niet nee. Moldavi is wel de sjaak vrees ik. En de Baltische staten hebben misschien ook wat te vrezen
Maar de NATO verkoopt geen verrijkt Uranium aan Oekrainequote:
Geef de Baltische staten atoombommen.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:28 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Voorlopig niet nee. Moldavi is wel de sjaak vrees ik. En de Baltische staten hebben misschien ook wat te vrezen
Nouja, zeg nooit nooit, een paar weken geleden kwam deze post vaak voorbij met dan Oekraine in plaats van Finland.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
Zijn er nou nog steeds mensen die geloven dat Rusland Finland gaat aanvallen
De situaties zijn echt totaal niet te vergelijken.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:30 schreef Momo het volgende:
[..]
Nouja, zeg nooit nooit, een paar weken geleden kwam deze post vaak voorbij met dan Oekraine in plaats van Finland.
Ah, ik wist niet dat dat kon op die manier, maar schijnbaar welquote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:28 schreef polderturk het volgende:
[..]
Ze hadden Plutonium uit hun reactoren kunnen halen. Of verarmd Uranium in de reactoren stoppen zodat het omgezet kan worden naar Plutonium. Of Thorium in de reactoren stoppen zodat het omgezet kan worden naar Uranium-233.
Opties zat.
Als rusland de Baltische staten aanvalt wat ie graag zou willen, dan hebben we een derde wereldoorlog en tevens de laatste oorlogquote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:28 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ja dat zeg ikquote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:30 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Maar de NATO verkoopt geen verrijkt Uranium aan Oekraine
Hij is er gek genoeg voorquote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:31 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Als rusland de Baltische staten aanvalt wat ie graag zou willen, dan hebben we een derde wereldoorlog en tevens de laatste oorlog
Nee is het is een stuk onwaarschijnlijk zeker, maar wie weet wat Poetin allemaal in zijn hoofd had zitten tijdens die speech met zijn "Groot Rusland", voor alsnog hebben ze het heel lastig in Oekraine. Die dachten dat ze daar binnen 3 dagen door zouden zijn.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:30 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De situaties zijn echt totaal niet te vergelijken.
Exact. Rusland is in Finland al een paar keer flink op de bek gegaan en toen was het nog een echte wereldmacht.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:30 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De situaties zijn echt totaal niet te vergelijken.
Finland is als EU-lid praktisch geschakeld NAVO-lid.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:25 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Biden zei letterlijk hetzelfde.
Is ook niet relevant verder. Dat de NATO over de NATO gaat is helder. Ik zeg toch ook nergens dat NATO iets gaat doen als Finland wordt aangevallen?
Niet de laatste oorlog, maar de eerstvolgende gaat in ieder geval gevochten worden met stokken en stenen.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:31 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Als rusland de Baltische staten aanvalt wat ie graag zou willen, dan hebben we een derde wereldoorlog en tevens de laatste oorlog
Ik geloof niet dat hij dat Groot Rusland echt nastreeft. Het is een beetje retoriek voor de Haviken in zijn regering. Hij wil alleen de democratie buiten de deur houden.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:33 schreef Momo het volgende:
[..]
Nee is het is een stuk onwaarschijnlijk zeker, maar wie weet wat Poetin allemaal in zijn hoofd had zitten tijdens die speech met zijn "Groot Rusland", voor alsnog hebben ze het heel lastig in Oekraine. Die dachten dat ze daar binnen 3 dagen door zouden zijn.
Dit is echt onzin.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:33 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Finland is als EU-lid praktisch geschakeld NAVO-lid.
Wie precies spreekt erover? Vijf jaar geleden werd op de BBC gesproken over de herinvoering van publieke terechtstellingen. Maar er was slechts n persoon die dat voorstelde, Gisella Allen, een 84-jarige UKIP verkiezingskandidaat voor de Glasgow Council.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:06 schreef Momo het volgende:
[..]
Dan zou er toch ook een bel afgaan voor die Russen, als ze dit soort dingen op tv hoort? Welke "bevrijder" zou lijken gaan ophangen in steden?
Ruslands agressie en willen innemen van meer grond.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 10:44 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
ALs we een donkere periode krijgen van een paar honderd jaar dan worden het zelfs geen stokkenquote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:34 schreef Hathor het volgende:
[..]
Niet de laatste oorlog, maar de eerstvolgende gaat in ieder geval gevochten worden met stokken en stenen.
Ok Einsteinquote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:34 schreef Hathor het volgende:
[..]
Niet de laatste oorlog, maar de eerstvolgende gaat in ieder geval gevochten worden met stokken en stenen.
Zoals ik blijf benadrukken, Putin is niet bang voor de NAVO of EU. Hij is bang voor democratie omdat het zijn positie aantast als te veel buurlanden welvarendheid tonen.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:35 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ruslands agressie en willen innemen van meer grond.
Denken dat Oekrane deel is van het eigenlijke Rusland en daarom deel hoort te zijn van Rusland.
Slaat helemaal nergens op natuurlijk.
Het NAVO/EU onzin verhaal van Rusland dat dat een reden voor oorlog zou zijn slaat natuurlijk nergens op.
En door Oekrane in te nemen zorg je overigens juist dat je naast de NAVO komt te liggen xD.
NAVO is een bescherming en handelspact. Dus daar hoef je geen enkele agressie tegen te voelen.
Ik ga er niet vanuit dat Putin Finland aan gaat vallen, maar als hij dat zou doen zouden EU landen wel in oorlog raken met Rusland. Vrijwel alle EU landen zitten bij de navo. Dan wordt de navo er vanzelf bij betrokken.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:19 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dat is nog steeds geen NAVO. De woorden zijn helder 'We will defend every inch of NATO'
Nogal breed dit "an obligation to aid and assist it by all the means in their power". Kunnen ook economische sancties zijn toch?quote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:37 schreef -XOR- het volgende:
[..]
https://eur-lex.europa.eu(...)ll%20EU%20countries.
Met onderschatten bedoel ik als macht waarbij China/Rusland een belangrijke speler is en wij ons te afhankelijk hebben gemaakt(denk aan gas). Met onderschatten bedoel ik niet het leger of het gebruik van kernwapens.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 00:26 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik denk dat wij als gewone burgers veel te veel ontzag hebben voor mensen als Poetin. 69 jaar oud, in de oost-Duitse provincie op een achteraf kantoortje tijdens de nadagen van de koude oorlog de KGB-er uitgehangen en nu lopen te zaniken dat vroeger, toen de sovjet-unie nog bestond, alles beter was.
Die man hoort net als westerse babyboomers in een veel te dure camper ergens op een weggetje in de Eifel te rijden en met een rood aangelopen hoofd te toeteren naar forenzen die op weg naar het werk zijn en het gore lef hebben de meest verwende generatie aller tijden in de weg te rijden tijdens hun vakantie.
Moldavi ben ik ook absoluut van overtuigd. Het grenst aan Oekrane, heeft volgens mij een behoorlijk Russisch gezinde bevolking, en heeft in de grensregio Transnistri al Russische militairen.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:28 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ja? Op het moment dat de EU landen Finland zouden helpen dan is de NATO nergens toe verplicht. Dat is echt een denkfout.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:37 schreef -XOR- het volgende:
[..]
https://eur-lex.europa.eu(...)ll%20EU%20countries.
Neuh, dit gaat echt wel over millitaire sancties. "All means in their power" en het is een common defence clause. Ga er maar vanuit dat EU-lidmaatschap betekent dat je praktisch ook wel onder NAVO artikel 5 valt wanneer je aangevallen wordt.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:38 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Nogal breed dit "an obligation to aid and assist it by all the means in their power". Kunnen ook economische sancties zijn toch?
Ik denk overigens wel dat Finland een stap te ver zou zijn en dat de NAVO wl in gaat grijpen
Ook jij maakt dezelfde denkfout.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:38 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik ga er niet vanuit dat Putin Finland aan gaat vallen, maar als hij dat zou doen zouden EU landen wel in oorlog raken met Rusland. Vrijwel alle EU landen zitten bij de navo. Dan wordt de navo er vanzelf bij betrokken.
Technisch gezien kunnen Noorwegen, de VS en Canada zich dan inderdaad buiten dat conflict houden maar dat zal in de praktijk niet gebeuren. Een aanval op Finland zal onherroepelijk een keten op gang brengen die eindigt in een Wereldoorlog.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:40 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ja? Op het moment dat de EU landen Finland zouden helpen dan is de NATO nergens toe verplicht. Dat is echt een denkfout.
Als Duitsland Finland te hulp zou schieten en Rusland besluit vervolgens om Duitsland aan te vallen dan is dat geen artikel 5 situatie omdat Duitsland zelf de strijd tegen Rusland is gestart.
Dat is nu net het hele punt en de reden waarom Putins angst voor de NATO nergens op slaat. Als n land agressie toont, heb je niet direct oorlog met het hele verbond.
Ik verwacht voorlopig niks van die Russen buiten Oekraine, ze zijn daar al helemaal op hun bek aan het gaan.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:40 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Moldavi ben ik ook absoluut van overtuigd. Het grenst aan Oekrane, heeft volgens mij een behoorlijk Russisch gezinde bevolking, en heeft in de grensregio Transnistri al Russische militairen.
De vraag is of hij dat nog door durft te zetten nu de invasie in Oekrane zo slecht verloopt.
Dat sowieso. Die zijn hun halve grondmacht kwijt als het zo doorgaat.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:42 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik verwacht voorlopig niks van die Russen buiten Oekraine, ze zijn daar al helemaal op hun bek aan het gaan.
En de helft van hun tanks zijn nu van de boeren in Oekraine.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:44 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat sowieso. Die zijn hun halve grondmacht kwijt als het zo doorgaat.
Kiev gaan ze alleen in handen krijgen met dagenlange bombardementen. Als ze er gewoon ingaan wordt het een enorm bloedbad en krijgen ze het waarschijnlijk nog niet in handenquote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:44 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er wel veel soldaten in Rusland, bijvoorbeeld ook in Kazachstan. Maar als die daar weg zijn staat Rusland kwetsbaar op bepaalde plekken. En ze er zijn nogal wat volkeren en landen die wel een appeltje te schillen hebben met Rusland.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:44 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Als ik China was zou ik nu stiekem wat gebieden van Rusland afknabbelen in het oosten van Ruslandquote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:47 schreef Momo het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er wel veel soldaten in Rusland, bijvoorbeeld ook in Kazachstan. Maar als die daar weg zijn staat Rusland kwetsbaar op bepaalde plekken. En ze er zijn nogal wat volkeren en landen die wel een appeltje te schillen hebben met Rusland.
Mongolie wil zijn rijk terug.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:50 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Als ik China was zou ik nu stiekem wat gebieden van Rusland afknabbelen in het oosten van Rusland![]()
Als Rusland een aanval pleegt op Duitsland; omdat Duitsland Finland heeft geholpen komt de rest echt wel in actie hoor. Oekrane behoort niet tot de EU of de navo en je ziet al hoeveel kritiek er is dat er niet meegevochten word. No way dat de navo niks doet als een groot gedeelte van de navo landen betrokken zijn in een oorlog.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:41 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ook jij maakt dezelfde denkfout.
Niemand maar dan ook werkelijk niemand gaat Rusland aanvallen.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:47 schreef Momo het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er wel veel soldaten in Rusland, bijvoorbeeld ook in Kazachstan. Maar als die daar weg zijn staat Rusland kwetsbaar op bepaalde plekken. En ze er zijn nogal wat volkeren en landen die wel een appeltje te schillen hebben met Rusland.
Dit hele conflict zou best effect kunnen hebben op andere zaken en dat balletjes gaan rollen. Grote onrust in Belarus in 2020, Russen moet ingrijpen om het rustig te laten worden. Ook eerder dit jaar onrustig in Kazachstan, Russen moeten komen want eigen leger kan de opstand niet meer aan. Putin heeft zijn klauwen daar nog in staan, maar voor hoelang nog?quote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:50 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Als ik China was zou ik nu stiekem wat gebieden van Rusland afknabbelen in het oosten van Rusland![]()
Zodra Rusland failliet is moeten ze toch wel aankloppen bij China. Xi kan net zo goed wachten tot Rusland aanbiedt een vazalstaat te worden, scheelt oorlog.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:50 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Maar wel Russen buiten de deur schoppen in hun eigen gebieden.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:53 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Niemand maar dan ook werkelijk niemand gaat Rusland aanvallen.
nee die heeft de meeste kernkoppen en rakketten ter wereldquote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:53 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Niemand maar dan ook werkelijk niemand gaat Rusland aanvallen.
quote:Roemeense missie
Bovendien is het kabinet nog in gesprek over een missie met Franse militairen in Roemeni. Daar zouden zo’n tweehonderd Nederlanders naartoe gaan. Woensdag overlegt een delegatie van het kabinet in Parijs over de oorlog in Oekrane.
Sinds vorige week zijn er al 150 militairen van de Luchtmobiele Brigade in Roemeni voor een oefening, vlak bij de grens met Oekrane. Die oefening zou in eerste instantie in Duitsland worden gehouden, maar is verplaatst vanwege de Russische inval in Oekrane.
Op dit moment zijn ook al zo’n 250 Nederlandse militairen in Litouwen. Zij doen ook mee aan een NAVO-missie ter afschrikking van Rusland.
Lunch Update
Dan is hij dus wel bang voor de EU?quote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:37 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Zoals ik blijf benadrukken, Putin is niet bang voor de NAVO of EU. Hij is bang voor democratie omdat het zijn positie aantast als te veel buurlanden welvarendheid tonen.
Ook dat gaat niet gebeuren.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:54 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar wel Russen buiten de deur schoppen in hun eigen gebieden.
Nooit van gehoordquote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:58 schreef Zipportal het volgende:
Dit is een vrouw. JuliaGodin. @:Coco @:Lenny_Leonard @:Wereldgozer komen verstandige dingen uit.
Amerikaanse troep.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:58 schreef Zipportal het volgende:
Dit is een vrouw. JuliaGodin. @:Coco @:Lenny_Leonard @:Wereldgozer komen verstandige dingen uit.
Prima nieuws. Die zijn nog zo van het padje af dat ze denken ook maar een minieme kans te maken.quote:
Dit inderdaad. Poetin is stikjaloers dat hij geen concurrerend systeem tegenover de liberale democratie weet te zetten dus doet hij er alles aan om deze orde te ontwrichten. Eerst door wat ultrarechtse partijtjes te steunen en fake news te verspreiden, nu gebruikt hij militaire middelen om de democratie buiten de deur te houden.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:37 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Zoals ik blijf benadrukken, Putin is niet bang voor de NAVO of EU. Hij is bang voor democratie omdat het zijn positie aantast als te veel buurlanden welvarendheid tonen.
Probleem is dat er, inderdaad ruimte is.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:41 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ook jij maakt dezelfde denkfout.
Toch is het echt zo, als je interesse hebt en je er meer in verdiept dan zal je het zien.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:35 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Denken dat Oekrane deel is van het eigenlijke Rusland en daarom deel hoort te zijn van Rusland.
Het NAVO/EU onzin verhaal van Rusland dat dat een reden voor oorlog zou zijn slaat natuurlijk nergens op.
En door Oekrane in te nemen zorg je overigens juist dat je naast de NAVO komt te liggen xD.
NAVO is een bescherming en handelspact. Dus daar hoef je geen enkele agressie tegen te voelen.
Ironisch genoeg is de relatie tussen Rusland en Zweden ook de allerslechtste van alle Russische onderhouden met EU-lidstaten.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 12:02 schreef ExTec het volgende:
[..]
Probleem is dat er, inderdaad ruimte is.
Finland en Zweden zouden er verstandig aan doen eergisteren lid te worden van de NAVO.
Hun standpunt dat dat "verder kan destabiliseren" is werkelijk te dom voor woorden.
Zelfs dat niet.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:45 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Kiev gaan ze alleen in handen krijgen met dagenlange bombardementen. Als ze er gewoon ingaan wordt het een enorm bloedbad en krijgen ze het waarschijnlijk nog niet in handen
quote:Op zaterdag 12 maart 2022 01:00 schreef Evenstar het volgende:
[ twitter ]
Je stelt zelf dat ze het willen innemen om het hebben van meer grond om vervolgens te beargumenteren waarom dat in strijdt is met de motivatie die je niet erkent wanneer je stelt dat ze het land innemen omwille van het hebben van meer grondquote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:35 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Als Poetin je betaald om dat soort onzin in te nemen en te verkondigen dan snap ik je best.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 12:05 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Toch is het echt zo, als je interesse hebt en je er meer in verdiept dan zal je het zien.
De NAVO is er vooral ter verdediging tegen aanhoudende Russische agressie.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 12:05 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Toch is het echt zo, als je interesse hebt en je er meer in verdiept dan zal je het zien.
quote:Op zaterdag 12 maart 2022 12:06 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Dat wordt een echte baan zoeken waar je meer moet kunnen dan mooi zijn
Nee, dit gaat over Rusland die de Oekrane binnenvalt onder valse voorwendselenquote:Op zaterdag 12 maart 2022 10:26 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |