Ruslands agressie en willen innemen van meer grond.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 10:44 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Wat is dan de reden volgens jou?
ALs we een donkere periode krijgen van een paar honderd jaar dan worden het zelfs geen stokkenquote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:34 schreef Hathor het volgende:
[..]
Niet de laatste oorlog, maar de eerstvolgende gaat in ieder geval gevochten worden met stokken en stenen.
Oké Einsteinquote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:34 schreef Hathor het volgende:
[..]
Niet de laatste oorlog, maar de eerstvolgende gaat in ieder geval gevochten worden met stokken en stenen.
Zoals ik blijf benadrukken, Putin is niet bang voor de NAVO of EU. Hij is bang voor democratie omdat het zijn positie aantast als te veel buurlanden welvarendheid tonen.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:35 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ruslands agressie en willen innemen van meer grond.
Denken dat Oekraïne deel is van het eigenlijke Rusland en daarom deel hoort te zijn van Rusland.
Slaat helemaal nergens op natuurlijk.
Het NAVO/EU onzin verhaal van Rusland dat dat een reden voor oorlog zou zijn slaat natuurlijk nergens op.
En door Oekraïne in te nemen zorg je overigens juist dat je naast de NAVO komt te liggen xD.
NAVO is een bescherming en handelspact. Dus daar hoef je geen enkele agressie tegen te voelen.
Ik ga er niet vanuit dat Putin Finland aan gaat vallen, maar als hij dat zou doen zouden EU landen wel in oorlog raken met Rusland. Vrijwel alle EU landen zitten bij de navo. Dan wordt de navo er vanzelf bij betrokken.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:19 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dat is nog steeds geen NAVO. De woorden zijn helder 'We will defend every inch of NATO'
Nogal breed dit "an obligation to aid and assist it by all the means in their power". Kunnen ook economische sancties zijn toch?quote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:37 schreef -XOR- het volgende:
[..]
https://eur-lex.europa.eu(...)ll%20EU%20countries.
Met onderschatten bedoel ik als macht waarbij China/Rusland een belangrijke speler is en wij ons te afhankelijk hebben gemaakt(denk aan gas). Met onderschatten bedoel ik niet het leger of het gebruik van kernwapens.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 00:26 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik denk dat wij als gewone burgers veel te veel ontzag hebben voor mensen als Poetin. 69 jaar oud, in de oost-Duitse provincie op een achteraf kantoortje tijdens de nadagen van de koude oorlog de KGB-er uitgehangen en nu lopen te zaniken dat vroeger, toen de sovjet-unie nog bestond, alles beter was.
Die man hoort net als westerse babyboomers in een veel te dure camper ergens op een weggetje in de Eifel te rijden en met een rood aangelopen hoofd te toeteren naar forenzen die op weg naar het werk zijn en het gore lef hebben de meest verwende generatie aller tijden in de weg te rijden tijdens hun vakantie.
Moldavië ben ik ook absoluut van overtuigd. Het grenst aan Oekraïne, heeft volgens mij een behoorlijk Russisch gezinde bevolking, en heeft in de grensregio Transnistrië al Russische militairen.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:28 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Voorlopig niet nee. Moldavië is wel de sjaak vrees ik. En de Baltische staten hebben misschien ook wat te vrezen
Ja? Op het moment dat de EU landen Finland zouden helpen dan is de NATO nergens toe verplicht. Dat is echt een denkfout.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:37 schreef -XOR- het volgende:
[..]
https://eur-lex.europa.eu(...)ll%20EU%20countries.
Neuh, dit gaat echt wel over millitaire sancties. "All means in their power" en het is een common defence clause. Ga er maar vanuit dat EU-lidmaatschap betekent dat je praktisch ook wel onder NAVO artikel 5 valt wanneer je aangevallen wordt.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:38 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Nogal breed dit "an obligation to aid and assist it by all the means in their power". Kunnen ook economische sancties zijn toch?
Ik denk overigens wel dat Finland een stap te ver zou zijn en dat de NAVO wél in gaat grijpen
Ook jij maakt dezelfde denkfout.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:38 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik ga er niet vanuit dat Putin Finland aan gaat vallen, maar als hij dat zou doen zouden EU landen wel in oorlog raken met Rusland. Vrijwel alle EU landen zitten bij de navo. Dan wordt de navo er vanzelf bij betrokken.
Technisch gezien kunnen Noorwegen, de VS en Canada zich dan inderdaad buiten dat conflict houden maar dat zal in de praktijk niet gebeuren. Een aanval op Finland zal onherroepelijk een keten op gang brengen die eindigt in een Wereldoorlog.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:40 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ja? Op het moment dat de EU landen Finland zouden helpen dan is de NATO nergens toe verplicht. Dat is echt een denkfout.
Als Duitsland Finland te hulp zou schieten en Rusland besluit vervolgens om Duitsland aan te vallen dan is dat geen artikel 5 situatie omdat Duitsland zelf de strijd tegen Rusland is gestart.
Dat is nu net het hele punt en de reden waarom Putins angst voor de NATO nergens op slaat. Als één land agressie toont, heb je niet direct oorlog met het hele verbond.
Ik verwacht voorlopig niks van die Russen buiten Oekraine, ze zijn daar al helemaal op hun bek aan het gaan.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:40 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Moldavië ben ik ook absoluut van overtuigd. Het grenst aan Oekraïne, heeft volgens mij een behoorlijk Russisch gezinde bevolking, en heeft in de grensregio Transnistrië al Russische militairen.
De vraag is of hij dat nog door durft te zetten nu de invasie in Oekraïne zo slecht verloopt.
Dat sowieso. Die zijn hun halve grondmacht kwijt als het zo doorgaat.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:42 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik verwacht voorlopig niks van die Russen buiten Oekraine, ze zijn daar al helemaal op hun bek aan het gaan.
En de helft van hun tanks zijn nu van de boeren in Oekraine.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:44 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat sowieso. Die zijn hun halve grondmacht kwijt als het zo doorgaat.
Kiev gaan ze alleen in handen krijgen met dagenlange bombardementen. Als ze er gewoon ingaan wordt het een enorm bloedbad en krijgen ze het waarschijnlijk nog niet in handenquote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:44 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er wel veel soldaten in Rusland, bijvoorbeeld ook in Kazachstan. Maar als die daar weg zijn staat Rusland kwetsbaar op bepaalde plekken. En ze er zijn nogal wat volkeren en landen die wel een appeltje te schillen hebben met Rusland.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:44 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Als ik China was zou ik nu stiekem wat gebieden van Rusland afknabbelen in het oosten van Ruslandquote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:47 schreef Momo het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er wel veel soldaten in Rusland, bijvoorbeeld ook in Kazachstan. Maar als die daar weg zijn staat Rusland kwetsbaar op bepaalde plekken. En ze er zijn nogal wat volkeren en landen die wel een appeltje te schillen hebben met Rusland.
Mongolie wil zijn rijk terug.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:50 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Als ik China was zou ik nu stiekem wat gebieden van Rusland afknabbelen in het oosten van Rusland![]()
Als Rusland een aanval pleegt op Duitsland; omdat Duitsland Finland heeft geholpen komt de rest echt wel in actie hoor. Oekraïne behoort niet tot de EU of de navo en je ziet al hoeveel kritiek er is dat er niet meegevochten word. No way dat de navo niks doet als een groot gedeelte van de navo landen betrokken zijn in een oorlog.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:41 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ook jij maakt dezelfde denkfout.
Niemand maar dan ook werkelijk niemand gaat Rusland aanvallen.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:47 schreef Momo het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er wel veel soldaten in Rusland, bijvoorbeeld ook in Kazachstan. Maar als die daar weg zijn staat Rusland kwetsbaar op bepaalde plekken. En ze er zijn nogal wat volkeren en landen die wel een appeltje te schillen hebben met Rusland.
Dit hele conflict zou best effect kunnen hebben op andere zaken en dat balletjes gaan rollen. Grote onrust in Belarus in 2020, Russen moet ingrijpen om het rustig te laten worden. Ook eerder dit jaar onrustig in Kazachstan, Russen moeten komen want eigen leger kan de opstand niet meer aan. Putin heeft zijn klauwen daar nog in staan, maar voor hoelang nog?quote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:50 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Als ik China was zou ik nu stiekem wat gebieden van Rusland afknabbelen in het oosten van Rusland![]()
Zodra Rusland failliet is moeten ze toch wel aankloppen bij China. Xi kan net zo goed wachten tot Rusland aanbiedt een vazalstaat te worden, scheelt oorlog.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:50 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Maar wel Russen buiten de deur schoppen in hun eigen gebieden.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:53 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Niemand maar dan ook werkelijk niemand gaat Rusland aanvallen.
nee die heeft de meeste kernkoppen en rakketten ter wereldquote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:53 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Niemand maar dan ook werkelijk niemand gaat Rusland aanvallen.
quote:Roemeense missie
Bovendien is het kabinet nog in gesprek over een missie met Franse militairen in Roemenië. Daar zouden zo’n tweehonderd Nederlanders naartoe gaan. Woensdag overlegt een delegatie van het kabinet in Parijs over de oorlog in Oekraïne.
Sinds vorige week zijn er al 150 militairen van de Luchtmobiele Brigade in Roemenië voor een oefening, vlak bij de grens met Oekraïne. Die oefening zou in eerste instantie in Duitsland worden gehouden, maar is verplaatst vanwege de Russische inval in Oekraïne.
Op dit moment zijn ook al zo’n 250 Nederlandse militairen in Litouwen. Zij doen ook mee aan een NAVO-missie ter afschrikking van Rusland.
Lunch Update
Dan is hij dus wel bang voor de EU?quote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:37 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Zoals ik blijf benadrukken, Putin is niet bang voor de NAVO of EU. Hij is bang voor democratie omdat het zijn positie aantast als te veel buurlanden welvarendheid tonen.
Ook dat gaat niet gebeuren.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:54 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar wel Russen buiten de deur schoppen in hun eigen gebieden.
Nooit van gehoordquote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:58 schreef Zipportal het volgende:
Dit is een vrouw. JuliaGodin. @:Coco @:Lenny_Leonard @:Wereldgozer komen verstandige dingen uit.
Amerikaanse troep.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:58 schreef Zipportal het volgende:
Dit is een vrouw. JuliaGodin. @:Coco @:Lenny_Leonard @:Wereldgozer komen verstandige dingen uit.
Prima nieuws. Die zijn nog zo van het padje af dat ze denken ook maar een minieme kans te maken.quote:
Dit inderdaad. Poetin is stikjaloers dat hij geen concurrerend systeem tegenover de liberale democratie weet te zetten dus doet hij er alles aan om deze orde te ontwrichten. Eerst door wat ultrarechtse partijtjes te steunen en fake news te verspreiden, nu gebruikt hij militaire middelen om de democratie buiten de deur te houden.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:37 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Zoals ik blijf benadrukken, Putin is niet bang voor de NAVO of EU. Hij is bang voor democratie omdat het zijn positie aantast als te veel buurlanden welvarendheid tonen.
Probleem is dat er, inderdaad ruimte is.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:41 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ook jij maakt dezelfde denkfout.
Toch is het echt zo, als je interesse hebt en je er meer in verdiept dan zal je het zien.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:35 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Denken dat Oekraïne deel is van het eigenlijke Rusland en daarom deel hoort te zijn van Rusland.
Het NAVO/EU onzin verhaal van Rusland dat dat een reden voor oorlog zou zijn slaat natuurlijk nergens op.
En door Oekraïne in te nemen zorg je overigens juist dat je naast de NAVO komt te liggen xD.
NAVO is een bescherming en handelspact. Dus daar hoef je geen enkele agressie tegen te voelen.
Ironisch genoeg is de relatie tussen Rusland en Zweden ook de allerslechtste van alle Russische onderhouden met EU-lidstaten.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 12:02 schreef ExTec het volgende:
[..]
Probleem is dat er, inderdaad ruimte is.
Finland en Zweden zouden er verstandig aan doen eergisteren lid te worden van de NAVO.
Hun standpunt dat dat "verder kan destabiliseren" is werkelijk te dom voor woorden.
Zelfs dat niet.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:45 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Kiev gaan ze alleen in handen krijgen met dagenlange bombardementen. Als ze er gewoon ingaan wordt het een enorm bloedbad en krijgen ze het waarschijnlijk nog niet in handen
quote:Op zaterdag 12 maart 2022 01:00 schreef Evenstar het volgende:
[ twitter ]
Zulke mensen meteen naar frontlinie sturen.
Je stelt zelf dat ze het willen innemen om het hebben van meer grond om vervolgens te beargumenteren waarom dat in strijdt is met de motivatie die je niet erkent wanneer je stelt dat ze het land innemen omwille van het hebben van meer grondquote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:35 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Als Poetin je betaald om dat soort onzin in te nemen en te verkondigen dan snap ik je best.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 12:05 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Toch is het echt zo, als je interesse hebt en je er meer in verdiept dan zal je het zien.
De NAVO is er vooral ter verdediging tegen aanhoudende Russische agressie.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 12:05 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Toch is het echt zo, als je interesse hebt en je er meer in verdiept dan zal je het zien.
quote:Op zaterdag 12 maart 2022 12:06 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Dat wordt een echte baan zoeken waar je meer moet kunnen dan mooi zijn
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |