abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204044868
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 00:20 schreef Evenstar het volgende: [..] Precies. Sancties die er nu zijn gewoon langdurig aanhouden. Laat Rusland maar economisch naar de klote gaan door de sancties. Ook het leveren van defensieve wapens kan gewoon blijven doorgaan. Laat Rusland maar militair gezien naar de klote gaan en meer en meer materiaal verliezen. Ik snap dat veel mensen in een soort van "paniek" zitten en denken dat Rusland alles en iedereen gaat aanvallen nadat ze klaar zijn in Oekrane, maar ik zie dat echt niet gebeuren. Waarom denk je dat ze Oekrane hebben gepakt en niet Letland, Litouwen of Estland? Waarom niet Finland? Die laatste is niet eens NAVO-lid. Je kan van alles zeggen over Putin, maar dom is hij echt niet. Ik denk ook niet dat die opeens "batshit crazy" is geworden. Aanval op Oekrane zag je al maanden of zelfs jaren aankomen. Hij heeft dit zelf al meerdere malen hardop gezegd. Oekrane was nog het enige wat Putin kon pakken/aanvallen om zijn invloed uit te breiden. Wit-Rusland is zogenaamd soeverein, maar zonder de hulp van Putin was Lukashenko al van een brug gegooid. Nu wilde hij hetzelfde doen in Oekrane. Hij, of eigenlijk zijn inlichtingendienst, heeft/hebben zich wel zwaar vergist in hoe welwillend Oekrane zou zijn. Als Putin echt uit was om een WWIII had hij wel iets geprobeerd in Finland, Letland, Litouwen, Estland of een ander NAVO-lid. Oekrane was zijn laatste kans en door Oekrane richting de EU en NAVO te trekken kon Putin, in zijn ogen, niet anders dan nu aanvallen. Nee, ik wil niet dat men maar buigt en toegeeft aan Putin, maar escaleren omdat je een te grote ego hebt om dit op te lossen met diplomatie lijkt mij ook niet een weg die wij moeten inslaan. Ja, Rusland is de agressor. Ja, Rusland valt een soeverein land binnen. Ja, Rusland zorgt voor onnodig veel doden, waaronder ook burgers. Echter is het ook een feit dat Rusland Oekrane morgen met de grond gelijk zou kunnen maken als ze echt uit waren op totale vernietiging. Dat zowel Rusland als de VS (en dus ook de NAVO) het op zo'n manier benaderen is eigenlijk een teken dat niemand uit is op verdere escalatie.
Ik heb vooral bij Polen wel een beetje het idee dat ze de grenzen echt aan het opzoeken zijn; die zie ik de navo er wel in trekken. Verder helemaal eens met je post.
pi_204044870
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 00:19 schreef UitStraling het volgende: [..] Die aantallen kloppen niet, kijk naar ons, die paar resterende F16's zijn eigenlijk compleet versleten (ze durfden die van de week niet door de geluidbarrire heen te laten vliegen) en die paar F35's die we hebben schijnen niet zo best te zijn nog niet (kinderziektes en gewenning en derde keuze) plus het is eigenlijk de speelgoedversie van de F22.
Ik denk dat je de industrialiteit van het westen onderschat zodra men overschakeld naar een oorlogsindustrie. En een verwaarloosde krijgsmacht in Nederland zegt natuurlijk niks over de krijgsmacht in andere NATO staten.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_204044872
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 00:17 schreef Cherni het volgende:

[..]

Ik onderschat de Russen niet. Dat hebben we al veel te lang gedaan net als met China. Maar een wereldmacht zal Rusland nooit worden. Zeker niet op deze manier.
Ik denk dat wij als gewone burgers veel te veel ontzag hebben voor mensen als Poetin. 69 jaar oud, in de oost-Duitse provincie op een achteraf kantoortje tijdens de nadagen van de koude oorlog de KGB-er uitgehangen en nu lopen te zaniken dat vroeger, toen de sovjet-unie nog bestond, alles beter was.

Die man hoort net als westerse babyboomers in een veel te dure camper ergens op een weggetje in de Eifel te rijden en met een rood aangelopen hoofd te toeteren naar forenzen die op weg naar het werk zijn en het gore lef hebben de meest verwende generatie aller tijden in de weg te rijden tijdens hun vakantie.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 12 maart 2022 @ 00:27:29 #5
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_204044874
Uiteindelijk is Oekrane gewoon hoe dan ook de lul. De vraag is vooral hoe ver ze willen gaan en hoe lang ze dit willen (en kunnen) volhouden. Oekrane kan dit niet winnen zonder echte inmenging van de NAVO en de NAVO heeft al gezegd dit niet te gaan doen.

Oekrane zal uiteindelijk iets moeten opgeven. Hoe langer ze het volhouden en echt sterk blijven staan, hoe minder ze moeten toegeven. Risico is alleen dat je verdediging op een gegeven moment ook als een kaartenhuis in elkaar kan donderen en dan heb je geen poot meer om op te staan als je bij een onderhandelingstafel aankomt.

Verder denk ik ook niet dat Putin iets debiels gaat doen om NAVO to provoceren. Wat wint hij daar in godsnaam mee? Hij weet ook wel dat hij in Oekrane hoe dan ook gaat winnen.
pi_204044880
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 00:27 schreef Evenstar het volgende:
Uiteindelijk is Oekrane gewoon hoe dan ook de lul. De vraag is vooral hoe ver ze willen gaan en hoe lang ze dit willen (en kunnen) volhouden. Oekrane kan dit niet winnen zonder echte inmenging van de NAVO en de NAVO heeft al gezegd dit niet te gaan doen.

Oekrane zal uiteindelijk iets moeten opgeven. Hoe langer ze het volhouden en echt sterk blijven staan, hoe minder ze moeten toegeven. Risico is alleen dat je verdediging op een gegeven moment ook als een kaartenhuis in elkaar kan donderen en dan heb je geen poot meer om op te staan als je bij een onderhandelingstafel aankomt.

Verder denk ik ook niet dat Putin iets debiels gaat doen om NAVO to provoceren. Wat wint hij daar in godsnaam mee? Hij weet ook wel dat hij in Oekrane hoe dan ook gaat winnen.
Komt ie nu mee.
Vakman pur sang
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 12 maart 2022 @ 00:29:43 #7
416575 crew  Evenstar
pi_204044881
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 00:26 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik heb vooral bij Polen wel een beetje het idee dat ze de grenzen echt aan het opzoeken zijn; die zie ik de navo er wel in trekken. Verder helemaal eens met je post.
Eens wat betreft Polen, maar gelukkig kunnen zij zelf weinig doen. Artikel 5 is een "defensive pact", dus als Polen op eigen houtje iets gaat doen zoeken ze het maar lekker uit. Ik was even bang dat het ging escaleren door het leveren van de vliegtuigen, maar gelukkig was Biden (of de mannen om hem heen) slim genoeg om dit tegen te houden.
pi_204044884
quote:
Ik zie het anders, Rusland kan dit niet winnen. Zie de Russen in Afghanistan of de Amerikanen in Vietnam.

De Oekraners hoeven alleen maar de kosten zo hoog te maken (makkelijker gezegd dan gedaan).
  zaterdag 12 maart 2022 @ 00:32:34 #9
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204044888
quote:
Hij weet ook wel dat hij in Oekrane hoe dan ook gaat winnen.
Ik zie nog altijd wel het scenario gebeuren dat Ukraine het tot mei/juni volhoudt en dat dan (volgens het FSB document) Rusland economisch en maatschappelijk implodeert. Het vechten houdt op en alle Russen gaan terug.
pi_204044890
Putin gaat helemaal niks winnen in Oekrane. Slechts vele onnodige doden aan beide zijdes. Maar hij wint geen aanzien, geen stabiele regio, geen sterke economie, geen politieke invloed, geen podium op het wereldtoneel. Dat verloor hij allemaal toen hij de invasie startte. Het is hierdoor voor hem eigenlijk compleet irrelevant geworden of hij Oekrane weet te verslaan of niet. Het draait nu alleen maar om gezicht redden.
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_204044893
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 00:26 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Ik denk dat je de industrialiteit van het westen onderschat zodra men overschakeld naar een oorlogsindustrie. En een verwaarloosde krijgsmacht in Nederland zegt natuurlijk niks over de krijgsmacht in andere NATO staten.
Ja maar dat duurt nog eventjes, kijk naar Duitsland of Itali, Beretta en Krauss-Maffei pruttelen lekker op Russisch gas.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 12 maart 2022 @ 00:33:13 #12
416575 crew  Evenstar
pi_204044895
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 00:31 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ik zie het anders, Rusland kan dit niet winnen. Zie de Russen in Afghanistan of de Amerikanen in Vietnam.

De Oekraners hoeven alleen maar de kosten zo hoog te maken (makkelijker gezegd dan gedaan).
Dit is toch wel anders en meer "out in the open". Putin gaat hier niet zonder een "overwinning" terugtrekken. Wat die overwinning dan ook mag zijn. De Krim erkennen, onafhankelijke Donbas, andere regering, neutraliteit .....

Of het een echte overwinning is maakt helemaal niet uit.
pi_204044899
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 00:32 schreef Barbusse het volgende:
Putin gaat helemaal niks winnen in Oekrane. Slechts vele onnodige doden aan beide zijdes. Maar hij wint geen aanzien, geen stabiele regio, geen sterke economie, geen politieke invloed, geen podium op het wereldtoneel. Dat verloor hij allemaal toen hij de invasie startte. Het is hierdoor voor hem eigenlijk compleet irrelevant geworden of hij Oekrane weet te verslaan of niet. Het draait nu alleen maar om gezicht redden.
True to the bone.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 12 maart 2022 @ 00:35:28 #14
416575 crew  Evenstar
pi_204044905
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 00:32 schreef Barbusse het volgende:
Heel mooi verwoord. Dit is eigenlijk wat ik hierboven bedoel met "overwinning".

Hij zal iets moeten krijgen om het te kunnen verkopen als een "overwinning", maar uiteindelijk zal Rusland als land verliezen en terug in de tijd gaan.

Maar Oekrane kan ook niet winnen. Als Rusland wil bombarderen ze morgen alles plat. Denk dus dat er iets onderhandeld moet worden.
pi_204044908
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 00:32 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Ja maar dat duurt nog eventjes, kijk naar Duitsland of Itali, Beretta en Krauss-Maffei pruttelen lekker op Russisch gas.
Mwoah, ik zie dat wel degelijk snel veranderen zodra men echt overschakeld naar een oorlogsindustrie hoor.
pi_204044911
quote:

[..]
Nederland is wellicht een vol land maar wel een klein land. We moeten het niet hebben van spierballen en het voordeel dat we een besturende hoofdstad hebben lichtjaren land inwaards. Een aanval kunnen we niet alleen afslaan.

Maar we kunnen in missies snel schakelen, gaan met de tijd mee en hebben veel ervaren effectieve en efficiente militairen, die beter zijn dan een stel sovjetdenkers. Putin heeft al het geld dat hij bij de Olicharchen weggehaald heeft voornamelijk in eigen zak gestoken ipv in modernisatie van het leger.
pi_204044915
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 00:32 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Ik zie nog altijd wel het scenario gebeuren dat Ukraine het tot mei/juni volhoudt en dat dan (volgens het FSB document) Rusland economisch en maatschappelijk implodeert. Het vechten houdt op en alle Russen gaan terug.
Ja hoor.
Vakman pur sang
pi_204044921
quote:

Poetin gaat nog jarenlang Russische tienertjes en twintigers in Oekrane laten sneuvelen en in zinken doodskisten naar moedertje Rusland laten terugkeren terwijl de Russische bevolking urenlang in de rij mag staan omdat er zich op dat moment heeft rondgesproken dat er n brood in een bepaalde supermarkt ligt in heel Moskou. Ondertussen betalen wij dan vijf euro voor een liter benzine en krijgen we jaarlijks een narekening van 20.000 euro op onze energierekening.

Dat zijn de offers die Europese burgers (en daar tel ik de Russen ook toe) dienen te brengen om de natte droom van een paar incontinente dinosaurussen uit de tijd van de koude oorlog, de stoommachine, de telegraaf en grotschilderingen dienen te verwezenlijken voordat ze definitief beginnen te dementeren.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_204044926
Een min of meer voor beide partijen acceptabele onderhandeling kan de situatie ontdooien.
Alleen de vraag is tot hoever beiden willen gaan.
Vakman pur sang
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 12 maart 2022 @ 00:39:17 #20
416575 crew  Evenstar
pi_204044929
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 00:37 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Poetin gaat nog jarenlang Russische tienertjes en twintigers in Oekrane laten sneuvelen en in zinken doodskisten naar moedertje Rusland laten terugkeren terwijl de Russische bevolking urenlang in de rij mag staan omdat er zich op dat moment heeft rondgesproken dat er n brood in een bepaalde supermarkt ligt in heel Moskou. Ondertussen betalen wij dan vijf euro voor een liter benzine en krijgen we jaarlijks een narekening van 20.000 euro op onze energierekening.

Dat zijn de offers die Europese burgers (en daar tel ik de Russen ook toe) dienen te brengen om de natte droom van een paar incontinente dinosaurussen uit de tijd van de koude oorlog, de stoommachine, de telegraaf en grotschilderingen dienen te verwezenlijken voordat ze definitief beginnen te dementeren.
Putin heeft straks niemand meer om voor hem te vechten. Ik zie dit sowieso niet jaren dooretteren. Daar is het te groot voor en is het op een wereldtoneel. NIet ergens in een hoekje van het Midden-Oosten waar niemand naar wil kijken, maar gewoon in Europa.
pi_204044941
Tis ook zo dat de pijn eerst enorm moet zijn en de potten leeg, zodat het ook niet opnieuw kan ontvlammen of elders verder etteren.
Vakman pur sang
pi_204044954
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 00:35 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Heel mooi verwoord. Dit is eigenlijk wat ik hierboven bedoel met "overwinning".

Hij zal iets moeten krijgen om het te kunnen verkopen als een "overwinning", maar uiteindelijk zal Rusland als land verliezen en terug in de tijd gaan.

Maar Oekrane kan ook niet winnen. Als Rusland wil bombarderen ze morgen alles plat. Denk dus dat er iets onderhandeld moet worden.
Ik heb een ballon voor hem?

Zelfs als hij de Krim krijgt en de onafhankelijkheid van die 2 oostelijke regio's voor elkaar krijgt is het een phyrrusoverwinning, want de Krim was al defacto Russisch, en die twee regio's zullen nog jaren onrustig blijven met als enige verschil dat hij dan verantwoordelijk zal worden gehouden voor die onrust.

Wat de uitkomst ook zal zijn, hij heeft nu al verloren.
  zaterdag 12 maart 2022 @ 00:44:04 #23
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_204044958
twitter

Satellietbeelden: Russen steeds dichter bij Kiev
Russische militaire eenheden blijven verder oprukken naar Kiev. Dat blijkt uit nieuwe satellietbeelden van Maxar Technologies. Er wordt artillerie afgevuurd richting woonwijken van de Oekraense hoofdstad.

Volgens de satellietbeelden staan in de plaats Moschun even ten noordwesten van Kiev meerdere huizen en andere gebouwen in brand. Ook zijn er inslagkraters en grote schade te zien.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_204044961
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 00:43 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Ik heb een ballon voor hem?

Zelfs als hij de Krim krijgt en de onafhankelijkheid van die 2 oostelijke regio's voor elkaar krijgt is het een phyrrusoverwinning, want de Krim was al defacto Russisch, en die twee regio's zullen nog jaren onrustig blijven met als enige verschil dat hij dan verantwoordelijk zal worden gehouden voor die onrust.

Wat de uitkomst ook zal zijn, hij heeft nu al verloren.
Als je hem al kunt inschatten is voor hem die pijn altijd nog minder dan een westers en EU-Oekrane.
Vakman pur sang
  zaterdag 12 maart 2022 @ 00:46:38 #25
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204044964
quote:

[..]
Polen heeft alle recht wantrouwen te hebben richting de oosterbuur.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_204044966
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 00:40 schreef Lospedrosa het volgende:
Tis ook zo dat de pijn eerst enorm moet zijn en de potten leeg, zodat het ook niet opnieuw kan ontvlammen of elders verder etteren.
De potten van de happy few raken nooit leeg; er zijn namelijk altijd genoeg gewone burgers om af te laten slachten om de onvoorstelbare rijkdom van de happy few in stand te houden. Tweeduizend Oekraense mensenlevens zijn slechts "a small price to pay" voor het vier miljoen pond kostende flatje van de dochter van Lavrov's minnares.
pi_204044967
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 00:45 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Als je hem al kunt inschatten is voor hem die pijn altijd nog minder dan een westers en EU-Oekrane.
Putin doet dit niet in z'n eentje, en ik denk niet dat iedereen om hem heen zo nihilistisch is.
pi_204044969
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 00:46 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
De potten van de happy few raken nooit leeg; er zijn namelijk altijd genoeg gewone burgers om af te laten slachten om de onvoorstelbare rijkdom van de happy few in stand te houden. Tweeduizend Oekraense mensenlevens zijn slechts "a small price to pay" voor het vier miljoen pond kostende flatje van de dochter van Lavrov's minnares.
H?
Vakman pur sang
  zaterdag 12 maart 2022 @ 00:48:20 #29
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204044973
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 00:29 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Eens wat betreft Polen, maar gelukkig kunnen zij zelf weinig doen. Artikel 5 is een "defensive pact", dus als Polen op eigen houtje iets gaat doen zoeken ze het maar lekker uit. Ik was even bang dat het ging escaleren door het leveren van de vliegtuigen, maar gelukkig was Biden (of de mannen om hem heen) slim genoeg om dit tegen te houden.
Zou niet de eerste keer zijn dat Polen dat geflikt wordt. En precies waarom ze thans zo waakzaam zijn.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_204044974
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 00:47 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Putin doet dit niet in z'n eentje, en ik denk niet dat iedereen om hem heen zo nihilistisch is.
Dat denk ik wel. Anders was die inval nooit gekomen, zoals je al zegt, Putin doet dit niet alleen.
Vakman pur sang
  Overall beste user 2022 zaterdag 12 maart 2022 @ 00:48:31 #31
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_204044975
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 00:31 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Klopt, maar dankzij de keiharde sancties lopen de kosten voor Rusland heel snel enorm op. Het is ook aan de burger amper te verkopen dat ze dankzij een impopulaire inval door een impopulaire president nu allerlei impopulaire maatregelen moeten slikken. Dat gaat niet meer werken. Russen gaan ook protesteren. De oudjes die vandaag met weemoed terugdenken aan de USSR omdat ze toen wat betekenden hebben echt geen zin meer in de bijbehorende rijen bij de bakker. Komen er dan enorme aantallen doden terug is dat slecht nieuws voor Poetin.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_204044981
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 00:46 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Beetje zuur alleen als al je assets bevroren en gevorderd worden.
pi_204044983
quote:

[..]
Ik kan me er nog iets bij voorstellen als Kiev vreselijk bloedig wordt en ze dan op Lviv afgaan, dat Polen als peacekeeping mission tot 20 km oost van Lviv rijdt, zonder al te zware wapens.

Een soort truc die de Russen deden in Servie

zaterdag 12 maart 2022 @ 00:50:11 #34
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_204044988
Polengoden.
pi_204044993
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 00:48 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Zou niet de eerste keer zijn dat Polen dat geflikt wordt. En precies waarom ze thans zo waakzaam zijn.
Ik voorzie een dreigend tekort aan bagagesjouwers op luchthavens, aan stukadoors en badkamerverbouwers en een overschot aan vodka.
pi_204044995
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 00:48 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat denk ik wel. Anders was die inval nooit gekomen, zoals je al zegt, Putin doet dit niet alleen.
Dat erodeert heel erg snel als men naar de verliezen kijkt. Niet de verliezen op het slagveld, maar die in hun portomennee. En die zijn aanzienlijk.
  zaterdag 12 maart 2022 @ 00:52:46 #37
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204045001
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 00:51 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Ik voorzie een dreigend tekort aan bagagesjouwers op luchthavens, aan stukadoors en badkamerverbouwers en een overschot aan vodka.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_204045002
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 00:49 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Beetje zuur alleen als al je assets bevroren en gevorderd worden.
Ik denk dat opgeofferde mensenlevens die de toekomst van een land hadden kunnen vormgeven wel wat zuurder zijn dan de "assets" van een handjevol oligarchen, diplomaten en politici.

[ Bericht 0% gewijzigd door DDDDDaaf op 12-03-2022 01:03:46 ]
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 12 maart 2022 @ 00:58:13 #39
416575 crew  Evenstar
pi_204045015
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 00:38 schreef Lospedrosa het volgende:
Een min of meer voor beide partijen acceptabele onderhandeling kan de situatie ontdooien.
Alleen de vraag is tot hoever beiden willen gaan.
Tot nu toe komen ze niet verder dan:

Rusland: Hier heb je een miljoenmiljard eisen waar je aan moet voldoen

Oekrane: Krijg de tering

De Krim erkennen, is toch al handen van Rusland. Ga je nooit meer terugkrijgen.
Donbas onafhankelijk maken. Ook al zal het daar onrustig blijven.
Neutraal blijven.

.... maar ja, dat had je ook een jaar geleden kunnen doen, misschien zat je dan nu niet in alle ellende.
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 00:52 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Ik denk dat opgeofferde mensenlevens die de toekomst van een land hadden kunnen vormgegeven wel wat zuurder zijn dan de "assets" van een handjevol oligarchen, diplomaten en politici.
Tuurlijk is dat zuur voor ieder weldenkend mens. Denk je echter dat die oligarchen, diplomaten en politici in Rusland daar ook maar n FUCK om geven?
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 12 maart 2022 @ 01:00:49 #40
416575 crew  Evenstar
pi_204045020
twitter

_O-

Zulke mensen meteen naar frontlinie sturen.
  Overall beste user 2022 zaterdag 12 maart 2022 @ 01:01:08 #41
3928 Ulx
pi_204045021
twitter

Poeh...
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_204045025
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 00:52 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Ik denk dat opgeofferde mensenlevens die de toekomst van een land hadden kunnen vormgegeven wel wat zuurder zijn dan de "assets" van een handjevol oligarchen, diplomaten en politici.
Die oligarchen, diplomaten en politici vormen echter wel de basis voor Putin's macht. Hij zal eerder naar hen luisteren dan naar een paar duizend demonstranten.
pi_204045030
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 00:47 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
H?
Jij gelooft de retoriek over de NATO, die aan de grenzen van Rusland staat of het "groot-Russisch rijk", dat in ere hersteld dient te worden, nog? Dezelfde Russische politici die staan te fulmineren over door het westen ondersteunde nazi's in Oekrane wonen al sinds jaar en dag in datzelfde verderfelijke westen en genieten van alle geneugten die het leven tussen de westerse nazi's te bieden heeft.

Als het niet zo veel levens kostte en zo ongelofelijk treurig was zouden we met zijn allen hartelijk kunnen lachen om de archasche propaganda en ongebreidelde hypocrisie van de Russische "elite" die deze oorlog begonnen is.
pi_204045046
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 00:58 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Tuurlijk is dat zuur voor ieder weldenkend mens. Denk je echter dat die oligarchen, diplomaten en politici in Rusland daar ook maar n FUCK om geven?
Daar maak ik me inderdaad geen enkele illusie over. Voor mensen met zulke onvoorstelbare macht en rijkdom zijn wij gewone burgers, of dat nu Russen, Oekraners of westerlingen zijn, in het meest gunstige geval maar gewoon getallen en in het meest ongunstige geval ongedierte dat probleemloos uitgeroeid kan worden.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 12 maart 2022 @ 01:12:08 #45
416575 crew  Evenstar
pi_204045048
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 01:10 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Daar maak ik me inderdaad geen enkele illusie over. Voor mensen met zulke onvoorstelbare macht en rijkdom zijn wij gewone burgers, of dat nu Russen, Oekraners of westerlingen zijn, in het meest gunstige geval maar gewoon getallen en in het meest ongunstige geval ongedierte dat probleemloos uitgeroeid kan worden.
Juist, helaas de harde waarheid.

Daarom is de enige manier om ze te raken door verregaande sancties door te voeren en deze langdurig aan te houden. Men moet dan alleen niet na n dag al piepen dat je aan de pomp 2,30 moet betalen......
  zaterdag 12 maart 2022 @ 01:18:58 #46
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_204045064
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 01:00 schreef Evenstar het volgende:
[ twitter ]

_O-

Je doet hier wel grappig over, maar het is niet alleen zij die hierdoor geraakt gaat worden. Die 5 volgers ook, waar moeten zij nou gaan eten? :)
Lach met een schone bips
  Overall beste user 2022 zaterdag 12 maart 2022 @ 01:20:41 #47
3928 Ulx
pi_204045069
Goeie deal.

twitter
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 12 maart 2022 @ 01:21:28 #48
416575 crew  Evenstar
pi_204045073
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 01:18 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Je doet hier wel grappig over, maar het is niet alleen zij die hierdoor geraakt gaat worden. Die 5 volgers ook, waar moeten zij nou gaan eten? :)
Sorry, je hebt gelijk.....

Hele wereld stort in.
pi_204045075
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 01:12 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Juist, helaas de harde waarheid.

Daarom is de enige manier om ze te raken door verregaande sancties door te voeren en deze langdurig aan te houden. Men moet dan alleen niet na n dag al piepen dat je aan de pomp 2,30 moet betalen......
De enige manier waarop we dit soort excessen kunnen voorkomen is door als gewone burger altijd kritisch en wantrouwend tegenover politici te blijven en te weigeren ons als instrument of middel voor een doel te laten misbruiken.
  zaterdag 12 maart 2022 @ 01:24:50 #50
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_204045077
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 01:21 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Sorry, je hebt gelijk.....

Hele wereld stort in.
Zijn zware tijden :'(
Lach met een schone bips
  zaterdag 12 maart 2022 @ 01:24:58 #51
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204045078
(18+13)*600= 18600
(18+13)*1000= 31000

twitter

twitter

twitter

[ Bericht 10% gewijzigd door slashdotter3 op 12-03-2022 01:40:40 ]
  zaterdag 12 maart 2022 @ 01:25:18 #52
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  Overall beste user 2022 zaterdag 12 maart 2022 @ 01:27:17 #53
3928 Ulx
pi_204045085
quote:
Dat zijn zware verliezen.
pi_204045093
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 01:00 schreef Evenstar het volgende:
[ twitter ]

_O-

Ga je schamen, stumper.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  Overall beste user 2022 zaterdag 12 maart 2022 @ 01:34:45 #55
3928 Ulx
pi_204045102
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 01:25 schreef slashdotter3 het volgende:
Syrische versterking voor Rusland komt eraan
[ twitter ]
Ik ben benieuwd hoe die behandeld gaan worden als ze gevangen genomen worden. Ik gok op blauwe ogen en bloedneuzen.
pi_204045119
quote:
2s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 01:31 schreef OllieA het volgende:

[..]
Ga je schamen, stumper.
Denk niet dat ze hier meeleest.
  zaterdag 12 maart 2022 @ 02:02:33 #57
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_204045129
quote:

[..]
Het gaat nu alleen nog om Rusland. Ik vraag me wel af wat er gebeurt als dit een WOIII-scenario wordt, waar Biden dus op hint wanneer er een directe confrontatie met de NAVO zou zijn. Welke kant kiest China op dat moment? Dat lijkt mij redelijk cruciaal en niet uitgesloten dat zij de Russische kant kiezen.

Heb je dan in het westen zoveel mogelijkheden om op te schalen naar een oorlogsindustrie? Grondstofwinning, halffabrikaten, staalproductie, etc: we hebben ontzettend veel 'ge-outsourced' naar dat land. Tijdens WOII hadden we nogal wat kolonin over de wereld, dus ook in Azi en Afrika waar we onze grondstoffen 'makkelijk' vandaan haalden. Dat is nu ook voor een behoorlijk aandeel in handen van China.

We hadden nog veel zware industrie, we hadden onze eigen kolenwinning voor energie. Daarvan is veel gewoon weg. En wanneer Rusland dus samen met China zou zijn, heb je twee landen die zelf al een overvloed aan grondstoffen hebben, aanzienlijke belangen/invloed in andere grondstofrijke landen, een reeds opgetuigde industrialisatie (China) die inmiddels al de grootste ter wereld is, etc.

De VS is nog steeds nummer 2 in de wereld en Europese landen scoren nog steeds hoog. Maar ik vraag me af of we het abrupt wegvallen van de import van grondstoffen en halffabrikaten uit China zelf en door hen gecontroleerde grondstofbronnen in Afrika en Azi kunnen opvangen. Misschien kan dat 'makkelijk' en zijn voldoende alternatieven snel voorhanden, maar voor nu betwijfel ik dat.

Afgezien van bovenstaande heb je met China aan Rusland's zijde ook nog eens een enorme militaire macht erbij tegenover je. Het overwicht in de lucht van de NAVO wordt, naast grondinstallaties, voor een belangrijk deel bepaald door de F-22's van de VS. De Russen zetten daar de Su-57 tegenover, maar daar wordt smakelijk om gelachen omdat ze er 4 of 5 hebben. De Chinese J-20 wordt echter ook als een geduchte concurrent beschouwd en daar zijn inmiddels zo'n 150 (geschat) in actieve dienst. Om over een grondleger van meer dan 2 miljoen manschappen nog maar te zwijgen, uit een land met 1,4 miljard inwoners. India laten we hierbij nog buiten beschouwing, maar als die ook die kant zouden kiezen...

[ Bericht 0% gewijzigd door Repentless op 12-03-2022 02:07:53 ]
  Overall beste user 2022 zaterdag 12 maart 2022 @ 02:06:09 #58
3928 Ulx
pi_204045134
Als het Poetin's eigen boot is zou het wel leuk zijn om die te pakken.

twitter
  Overall beste user 2022 zaterdag 12 maart 2022 @ 02:07:52 #59
3928 Ulx
pi_204045137
Die F22 is overschat. Ze hebben er veel te weinig om effectief in te zetten.
pi_204045139
twitter
pi_204045146
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 02:08 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Meer kopen
  zaterdag 12 maart 2022 @ 02:30:17 #62
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_204045175
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 02:07 schreef Ulx het volgende:
Die F22 is overschat. Ze hebben er veel te weinig om effectief in te zetten.
Hoeveel zouden ze er dan nodig hebben? Qua aantal exclusieve meest geavanceerde straaljagers komt alleen China dus in de buurt. Daarnaast heeft de VS ook nog eens 61 F-35's.
pi_204045197
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 01:50 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Denk niet dat ze hier meeleest.
De stumper in deze is Evenstar, die zich zou moeten schamen dat ie zoiets post.
En dan moet ik dat nog uitleggen ook.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_204045211
quote:
2s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 02:47 schreef OllieA het volgende:

[..]
  zaterdag 12 maart 2022 @ 02:58:35 #65
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204045217
quote:
So do bio labs exist inside Ukraine, and is the US supporting them?

Yes, and yes. Ukraine does operate biological laboratories which receive US funding. The US undersecretary of state Victoria Nuland affirmed those facts in a Senate foreign relations committee hearing this week in which the Republican senator Marco Rubio asked her directly whether Ukraine had biological weapons.

Nuland did not answer the question head on. “Ukraine has biological research facilities,” she replied, adding that there was concern that Russian forces were trying to gain control of the labs. “We are working with the Ukrainians on how they can prevent any of those research materials from falling into the hands of Russian forces.”
https://www.theguardian.c(...)trade-crackdown-live
are we infinite or am I alone
  zaterdag 12 maart 2022 @ 02:59:56 #66
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_204045219
quote:
2s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 02:47 schreef OllieA het volgende:

[..]
Ja, je zou maar een grapje maken. Schande!
pi_204045293
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_204045432
twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zaterdag 12 maart 2022 @ 04:20:55 #69
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204045452
Google is your friend, abuse your friends
pi_204045650
quote:

[..]
Ook geen gezeik meer over soevereine landen dan. Als je niet bij de NAVO hoort zoek je het zelf maar uit. Wij roepen straks wel hoe erg we het allemaal vinden
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_204045677
Ik ben niet zo'n fan van frontnieuws maar ik heb ook video's gezien die bevestigen wat ze hier zeggen.

https://www.frontnieuws.c(...)schild-zegt-rusland/

De reden dat Rusland op die school schoot was omdat het Azov bataljon zich er in verschuilt.
pi_204045703
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 07:15 schreef Candymannetje het volgende:
Ik ben niet zo'n fan van frontnieuws maar ik heb ook video's gezien die bevestigen wat ze hier zeggen.

De reden dat Rusland op die school schoot was omdat het Azov bataljon zich er in verschuilt.
Wat een propaganda website is dat, enkel pro-Rus artikelen. :')
pi_204045709
quote:

Eerst was het niet waar, daarna was het een 'false flag', daarna zou het ziekenhuis leeg zijn en nu dit weer. Ik geloof helemaal niets meer wat de Russen claimen
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_204045718
quote:

Voor een vredesmissie schieten die gekke Russen wel erg veel hoor
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_204045726
quote:
als je bang bent dat het in Russische handen valt maak je alles toch onschadelijk?
pi_204045731
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 07:32 schreef TLC het volgende:

[..]
Voor een vredesmissie schieten die gekke Russen wel erg veel hoor
Vredesmissie is het niet natuurlijk.
Geen enkel weldenkend mens gelooft dat.
  zaterdag 12 maart 2022 @ 07:49:33 #78
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_204045766
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 02:30 schreef Repentless het volgende:

[..]
Hoeveel zouden ze er dan nodig hebben? Qua aantal exclusieve meest geavanceerde straaljagers komt alleen China dus in de buurt. Daarnaast heeft de VS ook nog eens 61 F-35's.
61?

Honderden inmiddels. Op dit moment staan er 19 in Europa. 12 van Hill AFB op Spangdahlem, Lakenheath zit in transitie fase en die hebben er 7 nu. 6 daarvan staan al in Letland/Litouwen.
pi_204045768
quote:

[..]
Biden heeft gister nog laten weten dat hij ook navo landen gaat steunen die op eigen houtje Oekrane helpt. Verbaast me niks als Polen daar dus gebruik van zou maken. Biden staat ook onder druk in eigen land; republikeinen willen dat dus deal met Polen doorgaat. Zoveel druk dat ik verwacht dat die deal alsnog wel gebeurd en anders steunt Biden Polen alsnog
  zaterdag 12 maart 2022 @ 07:52:16 #80
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_204045776
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 07:50 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Biden heeft gister nog laten weten dat hij ook navo landen gaat steunen die op eigen houtje Oekrane helpt. Verbaast me niks als Polen daar dus gebruik van zou maken. Biden staat ook onder druk in eigen land; republikeinen willen dat dus deal met Polen doorgaat. Zoveel druk dat ik verwacht dat die deal alsnog wel gebeurd en anders steunt Biden Polen alsnog
Polen heeft al wapens geleverd aan Ukraine, o.a. Pion. Dit gebeurt via een omweg: levering aan de US op papier, en meteen via Jasionka door naar de Ukraiense grens.
pi_204045777
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 00:46 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Polen heeft alle recht wantrouwen te hebben richting de oosterbuur.
Wantrouwen is logisch. Een conflict tussen nato en Rusland uitlokken door Putin’s grenzen op te zoeken gaat toch wel wat verder.
pi_204045788
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 00:37 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

pi_204045792
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 07:52 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Wantrouwen is logisch. Een conflict tussen nato en Rusland uitlokken door Putin’s grenzen op te zoeken gaat toch wel wat verder.
Poetin kan ook gewoon de invasie afblazen en Oekrane verlaten.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_204045818
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 07:27 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Eerst was het niet waar, daarna was het een 'false flag', daarna zou het ziekenhuis leeg zijn en nu dit weer. Ik geloof helemaal niets meer wat de Russen claimen
Het volgt het patroon van die meme die eerst in de op stond.

Zelfde zag je bij mh17.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_204045927
Komt het AD weer met ‘Russen naderen hoofdstad Kiev blijkt uit satelliet beelden’

Dit is toch nu al 1,5 week zo?
  Redactie Frontpage zaterdag 12 maart 2022 @ 08:34:18 #86
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_204045979
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 07:58 schreef Wantie het volgende:

[..]
Theoretisch gezien wel ja, hij heeft alleen zo'n groot ego dat die nooit zal afdruipen en een verlies zal accepteren.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_204045989
quote:
9s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 08:34 schreef LTVDK het volgende:

[..]
Theoretisch gezien wel ja, hij heeft alleen zo'n groot ego dat die nooit zal afdruipen en een verlies zal accepteren.
Daarom is er maar 1 weg voorwaarts in deze wereld
pi_204045995
Is zink op een gegeven moment niet gewoon te duur?
  zaterdag 12 maart 2022 @ 08:36:21 #89
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_204046002
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 07:58 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat zal ie nooit doen, de volgende stap is bombarderen en als er dan nog verzet leeft gaat er gifgas overheen

Dus eerst moet het westen hem helemaal economisch afkijpen tot zijn rijke vrienden hem gaan haten
Men moet naar de malediven en die mega boten laten zinken , alles van die vrienden afpakken
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 12 maart 2022 @ 08:36:39 #90
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_204046003
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 02:06 schreef Ulx het volgende:
Als het Poetin's eigen boot is zou het wel leuk zijn om die te pakken.

[ twitter ]
Die naam :D

Zou Putin ook elke dag een nieuwe vrouw gehaf hebben en die de volgende ochtend laten vermoorden uit angst tot hij een bijzondere ontmoette?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zaterdag 12 maart 2022 @ 08:40:31 #91
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_204046031
x

[ Bericht 97% gewijzigd door michaelmoore op 12-03-2022 08:41:04 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_204046104
Dat WW3 bericht van Biden op twitter is echt zo tegenstrijdig. Dat ze het verzonnen krijgen daar in Washington.. :N
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_204046110
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 17:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Zwitserland gaat weer terug naar status Neutraal

[ twitter ]

Tell my wife i said....hello.

Whehe, gewoon die transporten buiten kantooruren doen
pi_204046188
quote:

:')
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
  zaterdag 12 maart 2022 @ 09:07:48 #95
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_204046216
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 08:50 schreef Jor_Dii het volgende:
Dat WW3 bericht van Biden op twitter is echt zo tegenstrijdig. Dat ze het verzonnen krijgen daar in Washington.. :N
Doe er dan ffkes een linkje bij voor hen zonder Twitter :7.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_204046220
quote:
Hoezo? Niks mis mee?
pi_204046299
twitter
pi_204046300
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 09:07 schreef Samzz het volgende:

[..]
Doe er dan ffkes een linkje bij voor hen zonder Twitter :7.
Je hebt ook geen browser?

Waarschijnlijk doelt hij hier op ... lijkt me een volstrekt normale en duidelijke tweet, dus geen idee wat hij bedoelt:
twitter
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_204046312
quote:
Ik zie geen tegenstrijdigheid.
pi_204046318
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 08:27 schreef Jauke het volgende:
Komt het AD weer met ‘Russen naderen hoofdstad Kiev blijkt uit satelliet beelden’

Dit is toch nu al 1,5 week zo?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')