abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204046324
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 08:50 schreef Jor_Dii het volgende:
Dat WW3 bericht van Biden op twitter is echt zo tegenstrijdig. Dat ze het verzonnen krijgen daar in Washington.. :N
Ik zie geen tegenstrijdigheid.
  zaterdag 12 maart 2022 @ 09:25:40 #102
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_204046339
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 09:21 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Je hebt ook geen browser?

Waarschijnlijk doelt hij hier op ... lijkt me een volstrekt normale en duidelijke tweet, dus geen idee wat hij bedoelt:
[ twitter ]
Jawel, maar ik ben niet zo handig met twitter en dit is makkelijker :@.

Als hij op dit bericht doelt, dan snap ik het ook niet. Dit is gewoon in lijn met wat Amerika al weken zegt.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  zaterdag 12 maart 2022 @ 09:30:52 #103
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2026/2027
pi_204046379
Nou @Jor_Dii verklaar je nader! 99% van het topic wacht met smart. :D
pi_204046459
Vergeefs vermoedelijk hoop ik al die weken, dat men achter de schermen druk is met diplomatie.
Zoiets als in scenario’s van Madam Secretary of the West Wing.
Waar ben je Aaron Sorkin?
pi_204046590
Schijnbaar zijn er toch laboratoria in Oekrane.
Hopelijk kunnen ze alles veilig stellen voordat er op geschoten wordt.
https://www.reuters.com/w(...)-prevent-2022-03-11/
  zaterdag 12 maart 2022 @ 09:51:14 #106
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204046601
quote:
Oil depots on fire near Kyiv

Local media in Ukraine report that two oil depots near Kyiv are on fire after Russian attacks.

One depot was hit in the town of Vasylkiv, 36 kilometres south of the capital, and another was hit in the village of Kryachky, according to the Kyiv Independent.

Vasylkiv is also home to a large airbase and has become a major Russian target.
are we infinite or am I alone
  zaterdag 12 maart 2022 @ 09:53:46 #107
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204046628
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 09:50 schreef Candymannetje het volgende:

Natuurlijk, zoals in praktisch elk land. Waarom zou het gek zijn dat Oekrane universiteiten en onderzoeksinstellingen heeft die onderzoek doen naar ziekteverwekkers?
Huilen dan.
  zaterdag 12 maart 2022 @ 09:57:41 #108
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_204046676
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 09:50 schreef Candymannetje het volgende:
Hopelijk kunnen ze alles veilig stellen voordat er op geschoten wordt.
https://www.reuters.com/w(...)-prevent-2022-03-11/
mijn ex heeft nog met het polio virus gewerkt en het pokken virus, bij het RIVM
ieder land doet dat

ze kweekten het virus op bolletjes voor een vaccin te maken
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 12 maart 2022 @ 10:00:53 #109
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204046699
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 09:53 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Natuurlijk, zoals in praktisch elk land. Waarom zou het gek zijn dat Oekrane universiteiten en onderzoeksinstellingen heeft die onderzoek doen naar ziekteverwekkers?
Dat Nuland de vraag over biologische wapens niet beantwoordde was opvallend. En de VS noemde het bio-defense labs. Biodefense labs doen in essentie hetzelfde onderzoek als bioweapons labs. Het enige verschil is wat me de resultaten van het onderzoek gedaan wordt.
pi_204046707
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 09:39 schreef AnneX het volgende:
Vergeefs vermoedelijk hoop ik al die weken, dat men achter de schermen druk is met diplomatie.
Zoiets als in scenario’s van Madam Secretary of the West Wing.
Waar ben je Aaron Sorkin?
Men is daar ook mee bezig. Maar de partijen liggen te ver uit elkaar om tot overeenstemming te komen. Standpunten gaan veranderen naarmate de financile en militaire situatie verandert. Het ziet er vooralsnog naar uit dat de Russen wat dat betreft aan het langere eind aan het trekken zijn.
pi_204046712
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 10:00 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Dat Nuland de vraag over biologische wapens niet beantwoordde was opvallend. En de VS noemde het bio-defense labs. Biodefense labs doen in essentie hetzelfde onderzoek als bioweapons labs. Het enige verschil is wat me de resultaten van het onderzoek gedaan wordt.
Ja oke. En nu? Al zou het kloppen dat de Oekrane bezig was met biodefense?
pi_204046725
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 10:00 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
weet je wat opvallend is? als Rusland (of diens proxy bronnen) roepen dat ze het vliegend Spaghetti monster gaan verslaan in de Oekrane, jij het narratief gewoon over neemt.
pi_204046730
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 10:02 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Ja oke. En nu? Al zou het kloppen dat de Oekrane bezig was met biodefense?
Groot risico voor een uitbraak van een virus?
pi_204046733
Na al het nazi geleuter, nu het gezeik over biologische wapens en na weken van clustermunitie op woonwijken gooien. Zijn er nog mensen die geloven dat het arme Rusland enkel een neutrale buffer wil hebben?
pi_204046736
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 10:04 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Groot risico voor een uitbraak van een virus?
Net zo groot als een kernramp lijkt mij.
  Miss 200.000.000! zaterdag 12 maart 2022 @ 10:09:53 #116
367000 roos94
pi_204046794
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 09:57 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
mijn ex heeft nog met het polio virus gewerkt en het pokken virus, bij het RIVM
ieder land doet dat

ze kweekten het virus op bolletjes voor een vaccin te maken
pi_204046798
Korte update: mijn vriendin zit nog steeds muurvast in Sumy en het begint een beetje zijn tol te eisen. Het luchtalarm klinkt meerdere keren per dag. De laatste drie dagen heeft ze geprobeerd om in een van de bussen te komen, maar er is geen ruimte. Ouderen, invaliden en vrouwen met kinderen gaan voor. Er waren bij lange na niet genoeg bussen om iedereen weg te krijgen. Het breekt je hart om voor te stellen dat ze daar staat en elke bus ziet vertrekken.

De berichtgeving over nieuwe 'green corridors' zijn onduidelijk. Het is maar de vraag of vandaag opnieuw mensen de stad uit kunnen komen. De opties die de mensen hebben naast de green corridors zijn te gevaarlijk. Er is ook veel angst dat Rusland het geweld opvoert na een aantal dagen green corridors te hebben geaccepteerd. Dus de schrik zit er ook wel een beetje in.
  zaterdag 12 maart 2022 @ 10:13:41 #118
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204046833
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 10:04 schreef Korenfok het volgende:

[..]
weet je wat opvallend is? als Rusland (of diens proxy bronnen) roepen dat ze het vliegend Spaghetti monster gaan verslaan in de Oekrane, jij het narratief gewoon over neemt.
Mensen lijken te vergeten dat Oekraine deel was van de Sovjet Unie. De KGB mag dan hernoemd zijn naar SBU, die mensen zullen nog steeds op dezelfde manier denken.
pi_204046836
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 10:05 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Net zo groot als een kernramp lijkt mij.
Ja idd, als het fout gaat dan heeft dat flinke gevolgen.
Hier in Nederland liggen ook gevaarlijke gemodificeerde virussen opgeslagen.
Lijkt me niet fijn als dat fout gaat.
  zaterdag 12 maart 2022 @ 10:14:46 #120
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204046844
twitter
  zaterdag 12 maart 2022 @ 10:18:26 #121
168739 Red_85
'echt wel'
pi_204046876
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 10:05 schreef Glazenmaker het volgende:
Na al het nazi geleuter, nu het gezeik over biologische wapens en na weken van clustermunitie op woonwijken gooien. Zijn er nog mensen die geloven dat het arme Rusland enkel een neutrale buffer wil hebben?
Dit
:')
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_204046883
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 09:53 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Omdat er ook wel eens ziekteverwekkers gemodificeerd worden, zoals hier in Rotterdam.

https://www.medicalfacts.(...)dodelijk-griepvirus/
pi_204046891
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 10:10 schreef Fargo het volgende:
Korte update: mijn vriendin zit nog steeds muurvast in Sumy en het begint een beetje zijn tol te eisen. Het luchtalarm klinkt meerdere keren per dag. De laatste drie dagen heeft ze geprobeerd om in een van de bussen te komen, maar er is geen ruimte. Ouderen, invaliden en vrouwen met kinderen gaan voor. Er waren bij lange na niet genoeg bussen om iedereen weg te krijgen. Het breekt je hart om voor te stellen dat ze daar staat en elke bus ziet vertrekken.

De berichtgeving over nieuwe 'green corridors' zijn onduidelijk. Het is maar de vraag of vandaag opnieuw mensen de stad uit kunnen komen. De opties die de mensen hebben naast de green corridors zijn te gevaarlijk. Er is ook veel angst dat Rusland het geweld opvoert na een aantal dagen green corridors te hebben geaccepteerd. Dus de schrik zit er ook wel een beetje in.
Wat vreselijk. :{
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_204046899
quote:
Denk jij dat Rusland was binnengevallen als Oekrane niet wilde toetreden tot de EU en NAVO?
  Moderator zaterdag 12 maart 2022 @ 10:21:49 #125
5428 crew  miss_sly
pi_204046907
quote:

Wat vreselijk. Ik vind het ook echt onvoorstelbaar dat er niet meer mogeiljkheden worden geboden om te evacueren en te bevoorraden.

Sterkte voor jou en je vriendin.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_204046932
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 10:21 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Denk jij dat Rusland was binnengevallen als Oekrane niet wilde toetreden tot de EU en NAVO?
Je gaat toch niet serieus een punt proberen te maken dat het binnen vallen door rusland de schuld is van de Oekrane zelf omdat ze als zelfstandige natie hun eigen keuzes willen maken?

Beetje niveau van "kort rokje? Ja dan vraag je er om om verkracht te worden"
  zaterdag 12 maart 2022 @ 10:24:32 #127
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_204046944
quote:

[..]
Ja, die kans was zeer zeker aanwezig.

Tenzij Oekrane weer een marionet van Rusland installeerde en een soort van Wit-Rusland werd. En dat is dus terecht wat ze niet wilden daar.
Krekker is de bom!
  zaterdag 12 maart 2022 @ 10:25:30 #128
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_204046953
quote:
Ja, die zijn er helaas, ook in Nederland.....
pi_204046963
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 10:23 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Je gaat toch niet serieus een punt proberen te maken dat het binnen vallen foor rusland de schuld is van de Oekrane zelf omdat ze als zelfstandige natie hun eigen keuzes willen maken?
Nee hoor maar er zijn een paar grootmachten in de wereld en die bepalen welk land waarbij mag horen.
Daar hebben de individuele landen niks over te zeggen.
Dit gaat niet over Oekrane maar over NAVO vs Rusland.
En de Oekraners zijn daar de dupe van.
pi_204046965
quote:

Veel sterkte kerel!
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_204046997
quote:

Mooi klote, je zou in staat zijn om er heen te rijden maar daar bereik je waarschijnlijk niks mee.
  zaterdag 12 maart 2022 @ 10:30:47 #132
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_204047003
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 10:26 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Nee hoor maar er zijn een paar grootmachten in de wereld en die bepalen welk land waarbij mag horen.
De NATO is een verbond van democratische staten die elkaar helpen als ze aangevallen worden, De MATO heeft geen enkel belang om nog meer landen toe te laten

Rusland is een land met een dictator die met vrije verkiezingen, gelijk weg zou zijn

Oekraine zou zeer graag lid van de NATO willen worden , maar ze wordt niet toe gelaten omdat Rusland dat niet wilde,
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_204047018
Debiel dat bejaarden voorrang krijgen imo. En triest om het te nemen als bejaard.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_204047036
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 10:30 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Mooi klote, je zou in staat zijn om er heen te rijden maar daar bereik je waarschijnlijk niks mee.
Dat ben ik ook, maar je strandt gewoon aan de grens natuurlijk. Zodra ze het land uit is en een veilige grens is overgestoken rij ik er direct heen.
pi_204047044
quote:

[..]
Wow wat een onzin.

Dit gaat totaal niet over NAVO vs Rusland.
Dit gaat over Rusland.
Rusland is gewoon agressief een vrij land aan het binnenvallen en burgers aan het bombarderen.
Zonder enige aanleiding.

Echt ziek dat mensen zoiets gaan verdedigen.
  Moderator zaterdag 12 maart 2022 @ 10:36:12 #136
5428 crew  miss_sly
pi_204047070
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 10:32 schreef Complotwappie het volgende:
Debiel dat bejaarden voorrang krijgen imo. En triest om het te nemen als bejaard.
Waarom? Voor ouderen is het prima om maar belegerd te worden en dood te gaan?
  zaterdag 12 maart 2022 @ 10:37:57 #137
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_204047089
quote:

[..]
1985 wil zijn balance of power terug.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zaterdag 12 maart 2022 @ 10:38:00 #138
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_204047091
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 10:34 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Wow wat een onzin.

Dit gaat totaal niet over NAVO vs Rusland.
Dit gaat over Rusland.
Rusland is gewoon agressief een vrij land aan het binnenvallen en burgers aan het bombarderen.
Zonder enige aanleiding.

Echt ziek dat mensen zoiets gaan verdedigen.
Oekraine heeft wel een aanvraag ingediend om lid van de EU te worden met de euro

NAto mag zich niet bemoeien met een oorlog tussen andere landen die niet aangesloten zijn bij de NATO
pi_204047109
Als de tegenstander ook nightvision brillen heeft, dan zijn ze de lul denk ik met die lampjes op hun hoofden.

twitter
pi_204047112
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 10:32 schreef Complotwappie het volgende:
Ja, boven de 40 neemt je recht op leven gewoon af, je wordt dood hout dat beter weggesnoeid kan worden.
Die 50k Noord-Koreaanse levens gaan evengoed Oekraense levens vernietigen. Het is de zoveelste meesterzet van Russische president - phpmystyle
pi_204047116
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 10:38 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Oekraine heeft wel een aanvraag ingediend om lid van de EU te worden met de euro
Beter om toch? Kunnen we er makkelijker heen reizen.

Een land binnen gaan vallen omdat het lid van de EU wil worden? Dan wel van de NAVO?
Dus de NAVO moet landen gaan binnen vallen die lid willen worden van de Russische alliantie?
Dan hadden ze Belarus al moeten aanvallen, die zitten tegen Polen aan!
Hoe durft Rusland!
pi_204047127
quote:

[..]
Rusland gebruikt de NAVO als excuus. De NAVO heeft niks met dit conflict te maken.
pi_204047139
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 10:38 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Dat recht hebben ze.

quote:
NAto mag zich niet bemoeien met een oorlog tussen andere landen die niet aangesloten zijn bij de NATO
En dat doet de NAVO dan ook niet.
Die 50k Noord-Koreaanse levens gaan evengoed Oekraense levens vernietigen. Het is de zoveelste meesterzet van Russische president - phpmystyle
pi_204047142
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 10:36 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Waarom? Voor ouderen is het prima om maar belegerd te worden en dood te gaan?
Prima-er dan wanneer je 20 bent ja :').
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_204047151
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 10:39 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, boven de 40 neemt je recht op leven gewoon af, je wordt dood hout dat beter weggesnoeid kan worden.
Bejaard ben je idd vanaf 40. Ben je 10? Het omgedraaide van je karikatuur is hier daadwerkelijk het geval: jonge levens zijn minder waard.
pi_204047168
twitter
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 12 maart 2022 @ 10:44:11 #147
284411 crew  heywoodu
pi_204047184
quote:

Pff :{

Zo te lezen is er nog wel in bepaalde mate sprake van internet, elektriciteit en dat soort zaken?
  zaterdag 12 maart 2022 @ 10:44:46 #148
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_204047191
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 10:39 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Beter om toch? Kunnen we er makkelijker heen reizen.

Een land binnen gaan vallen omdat het lid van de EU wil worden? Dan wel van de NAVO?
Dus de NAVO moet landen gaan binnen vallen die lid willen worden van de Russische alliantie?
Dan hadden ze Belarus al moeten aanvallen, die zitten tegen Polen aan!
Hoe durft Rusland!
Ik ben vaak in de oekraine geweest, je kunt er zo naar toe hoor

Tenminste vorig jaar nog wel

Ik ben ook op de krim geweest in Jalta en sevastopol ,met de trein vanaf Kiev

Daarvoor hoeft een land niet lid van de EU te zijn, voordeel voor oekraine is wel dat als lid van de EU , ze hier mogen komen wonen en werken
pi_204047192
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 10:40 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Rusland gebruikt de NAVO als excuus. De NAVO heeft niks met dit conflict te maken.
Wat is dan de reden volgens jou?
pi_204047219
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 10:37 schreef -XOR- het volgende:

[..]
1985 wil zijn balance of power terug.
Ik snap je helemaal maar helaas is die balance of power nog steeds actief.
En Rusland dreigt nu de balans kwijt te raken.
  Moderator zaterdag 12 maart 2022 @ 10:46:51 #151
5428 crew  miss_sly
pi_204047221
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 10:41 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Prima-er dan wanneer je 20 bent ja :').
Echt, het gemak waarmee mensenlevens worden gereduceerd tot onbelangrijk op basis van bijvoorbeeld zoiets als leeftijd.

Het is niet prima. Het is op geen enkele manier prima dat wie dan ook in deze belachelijke oorlog het leven laat. Ook geen oudere mensen. En ook oudere mensen hebben nog hun nut voor de samenleving. Dat veel jongere mensen dat niet meer kunnen of willen zien, vind ik echt ongelofelijk.
pi_204047227
quote:

[..]
Als Oekrane het had toegelaten om weer een satelietstaat van Rusland te worden, waarbij Poetin bepaalt welke koers Oekrane gaat varen, dan was Rusland Oekrane niet binnen gevallen.

Maar hoezo geeft dat Poetin het recht om een ander land met geweld zijn wil op te leggen als dat land dat niet 'vrijwillig' doet.
pi_204047229
https://www.rtlnieuws.nl/(...)maatregelen-sancties

Is dat Russische konvooi nu al in Kiev?

Artikel is van 2 uur geleden.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_204047236
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 10:46 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Echt, het gemak waarmee mensenlevens worden gereduceerd tot onbelangrijk op basis van bijvoorbeeld zoiets als leeftijd.
.
Het beginpunt hier is juist dat een groep wordt voorgetrokken!
  Moderator zaterdag 12 maart 2022 @ 10:48:21 #155
5428 crew  miss_sly
pi_204047238
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 10:41 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Bejaard ben je idd vanaf 40. Ben je 10? Het omgedraaide van je karikatuur is hier daadwerkelijk het geval: jonge levens zijn minder waard.
Zeker niet.
Maar als je jonger bent, ben je wel wat langer bestand tegen de situatie waarin je je bevindt in een belegerde stad.
  zaterdag 12 maart 2022 @ 10:48:39 #156
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_204047241
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 10:44 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Rusland is een democratisch land binnen gevallen

met het doel een marionet president neer te zetten , net als vroeger in de sovjet unie
pi_204047264
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 10:47 schreef Wantie het volgende:

[..]
Als Oekrane het had toegelaten om weer een satelietstaat van Rusland te worden, waarbij Poetin bepaalt welke koers Oekrane gaat varen, dan was Rusland Oekrane niet binnen gevallen.

Maar hoezo geeft dat Poetin het recht om een ander land met geweld zijn wil op te leggen als dat land dat niet 'vrijwillig' doet.
Hij heeft dat recht niet, net zo min als de USA het recht heeft om een land binnen te vallen om "democratie" te brengen.
Maar ze doen het gewoon.
  Moderator zaterdag 12 maart 2022 @ 10:51:11 #158
5428 crew  miss_sly
pi_204047275
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 10:48 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Het beginpunt hier is juist dat een groep wordt voorgetrokken!
Och gossie, Calimero-gedrag.

Er wordt niemand voorgetrokken. Er wordt op basis van de situatie ter plaatse en inschatting hoe goed dit te overleven is besloten dat mensen waarvoor dat moeilijker is, eerder mogen vertrekken. Dat is niet 'voortrekken' :')
pi_204047287
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 10:48 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Rusland is een democratisch land binnen gevallen

met het doel een marionet president neer te zetten , net als vroeger in de sovjet unie
Juist, zodat het land niet lid gaat worden van de EU en NAVO.
En waarschijnlijk wilt Rusland ook niet dat al dat schaliegas in handen van de westerse landen valt want dan vallen zijn inkomsten weg.
pi_204047291
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 10:50 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Hij heeft dat recht niet, net zo min als de USA het recht heeft om een land binnen te vallen om "democratie" te brengen.
Maar ze doen het gewoon.
Dat legitimeert deze actie van Rusland niet.
  zaterdag 12 maart 2022 @ 10:52:37 #161
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_204047303
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 10:51 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
En waarschijnlijk wilt Rusland ook niet dat al dat schaliegas in handen van de westerse landen valt want dan vallen zijn inkomsten weg.
Oekraine heeft nauwelijks tot geen gas, wel veel zeer goede landbouwgrond net als rusland

Oekranie zal ook gene lid van de NATO worden , ook al willen ze het nog zo graag
pi_204047316
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 10:51 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Och gossie, Calimero-gedrag.

Er wordt niemand voorgetrokken. Er wordt op basis van de situatie ter plaatse en inschatting hoe goed dit te overleven is besloten dat mensen waarvoor dat moeilijker is, eerder mogen vertrekken. Dat is niet 'voortrekken' :')
Je kan het omschrijven zoals je wilt en vergoelijken met welke redenatie dan ook; de conclusie is dat mensen hierbij worden gereduceerd tot hun leeftijd, zoals je dat zelf zo calimero-achtig omschreef.

De afweging zelf is natuurlijk discutabel. Dat jonge mensen zich iets beter kunnen ophouden terwijl ze bommen proberen te ontwijken maakt het onder de streep niet vanzelfsprekend winstgevend qua bv aantal gewonnen levensjaren.
pi_204047319
quote:

[..]
Je kunt allerlei redenen verzinnen. Misschien wil Poetin van Kiev een parkeerterrein maken voor zijn limousines. Feit blijft dat hij dat recht niet heeft om dat te doen.
  zaterdag 12 maart 2022 @ 10:54:00 #164
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_204047324
quote:

[..]
Ik geloof dat het nu al een stuk erger is.
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
pi_204047343
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 10:53 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Je kan het omschrijven zoals je wilt en vergoelijken met welke redenatie dan ook; de conclusie is dat mensen hierbij worden gereduceerd tot hun leeftijd, zoals je dat zelf zo calimero-achtig omschreef.
Tja, klaag bij Rutte waarom je geen AOW krijgt...

In zulke situaties worden de zwakkeren als eerste in veiligheid gebracht, niet degenen die het meest laf zijn.
pi_204047348
quote:

[..]
Bij de strenge lijn van <18 jaar = kinderporno wordt ook een groep gereduceerd tot hun leeftijd. Wat is je punt?
pi_204047350
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 10:52 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat legitimeert deze actie van Rusland niet.
Klopt helemaal.
Er is geen legitieme reden om zomaar een land binnen te vallen.
Ik keur de actie ook helemaal niet goed ofzo.
Iedere oorlog is er n te veel.
  Moderator zaterdag 12 maart 2022 @ 10:55:58 #168
5428 crew  miss_sly
pi_204047357
quote:

[..]
Niet leefijd, mogelijkheid te overleven in een dergelijke situatie. En jong, ziek en oud is dat lastiger dan wanneer je een gezonde volwassene bent.
pi_204047360
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 10:41 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Lees mijn reactie eens beter.
pi_204047363
https://www.ftm.nl/artike(...)fLzhZsugFu%2Fg%3D%3D

Interessant artikel van Follow the Money over de vermeende relatie tussen de Nederlander Jorrit en Poetins dochter Maria.
  zaterdag 12 maart 2022 @ 10:57:12 #171
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204047373
quote:
Ukraine halts half of world's neon output for chips, clouding outlook

Ukraine's two leading suppliers of neon, which produce about half the world's supply of the key ingredient for making chips, have halted their operations as Moscow has sharpened its attack on the country, threatening to raise prices and aggravate the semiconductor shortage.
Some 45%-54% of the world's semiconductor grade neon, critical for the lasers used to make chips, comes from two Ukrainian companies, Ingas and Cryoin, according to Reuters calculations based on figures from the companies and market research firm Techcet. Global neon consumption for chip production reached about 540 metric tons last year, Techcet estimates.

[..]

Cryoin, which produced roughly 10,000 to 15,000 cubic meters of neon per month, and is located in Odessa, halted operations on Feb. 24 when the attacks began to keep employees safe, according to business development director Larissa Bondarenko.
Bondarenko said the company would be unable to fill orders for 13,000 cubic meter of neon in March unless the violence stopped. She said the company could weather at least three months with the plant closed, but warned that if equipment were damaged, that would prove a bigger drag on company finances and make it harder to restart operations quickly.
She also said she was unsure the company could access additional raw materials for making neon.
Taiwan's Economy Ministry, in a statement to Reuters, said Taiwanese firms had already made advanced preparations and had "safety stocks" of neon, so it did not see any problems in the supply chain in the near term.
https://edition.cnn.com/2(...)56&utm_medium=social

Oekraine en Rusland produceren samen 90% van het neon op de markt. Neon-lasers zijn zeer stabiel en worden oa gebruikt om chips te engraven.

De produktie in Oekraine is afhankelijk van staalproduktie in Rusland. Rusland stuurt vloeibare zuurstof voor de staalproduktie naar Oekraine, waar het gezuiverd en het neon eruit gehaald wordt, en dan teruggestuurd.
  Moderator zaterdag 12 maart 2022 @ 10:57:34 #172
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204047381
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 10:55 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Klopt helemaal.
Er is geen legitieme reden om zomaar een land binnen te vallen.
Ik keur de actie ook helemaal niet goed ofzo.
Iedere oorlog is er n te veel.
Er zijn wel een aantal legitieme redenen om dit te doen hoor
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_204047384
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 10:44 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Het maakt niet zoveel uit wat volgens mij de reden is. Feit is dat Oekrane geen NAVO-land is, feit is dat NAVO geen aanval op Rusland heeft geplaatst. NAVO de schuld in hun schoenen proberen te schuiven is op geen enkel feit gestoeld.
pi_204047399
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 10:56 schreef Wantie het volgende:

[..]
Lees mijn reactie eens beter.
Hoe beter ik m lees, hoe dommer ie wordt.
pi_204047400
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 10:47 schreef tesssssssss het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)maatregelen-sancties

Is dat Russische konvooi nu al in Kiev?

Artikel is van 2 uur geleden.
Volgens mij gaat dat niet over dat konvooi. Rusland is al dagen bezig met een omtrekkende beweging rond Kiev.
pi_204047403
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 10:52 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Oekraine heeft nauwelijks tot geen gas, wel veel zeer goede landbouwgrond net als rusland

Oekranie zal ook gene lid van de NATO worden , ook al willen ze het nog zo graag
Het oosten van Oekrane heeft een grote voorraad schaliegas.
Nederlandse en Amerikaanse bedrijven zouden dat gaan delven.
  zaterdag 12 maart 2022 @ 10:59:26 #177
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_204047411
quote:

Veel sterkte! Ik hoop dat ze er snel uitkomt!
pi_204047412
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 10:58 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Hoe beter ik m lezen, hoe dommer ie wordt.
Dat zegt veel over je leesvaardigheid.
pi_204047420
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 10:57 schreef sp3c het volgende:

[..]
Er zijn wel een aantal legitieme redenen om dit te doen hoor
Wat vind jij een legitieme reden?
pi_204047423
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 10:59 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat zegt veel over je leesvaardigheid.
Autocorrect :'). Maar neuh, I know what you did.
  Moderator zaterdag 12 maart 2022 @ 11:03:00 #181
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204047456
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 11:00 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Wat vind jij een legitieme reden?
Preventief, reactief, VN veiligheidsraad
pi_204047458
twitter

Ik zou niet gaan voor overgave en hopen dat het wel mee zal vallen, als ik Zelenskyy was.
  zaterdag 12 maart 2022 @ 11:03:35 #183
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_204047465
quote:

[..]
Echt vaag geklets.

De NAVO stond niet aan de grens klaar om Rusland aan te vallen.

De Oekraners zijn dus de dupe van Rusland en van niemand anders.
Scorched earth
  zaterdag 12 maart 2022 @ 11:04:26 #184
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_204047477
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 10:59 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Het oosten van Oekrane heeft een grote voorraad schaliegas.
Nederlandse en Amerikaanse bedrijven zouden dat gaan delven.
kletskoek
dat is aan de oekrainse regering om dat te verkopen

Of komt Belgie hier in gronngen gas boren ??
  zaterdag 12 maart 2022 @ 11:04:33 #185
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204047479
twitter
  zaterdag 12 maart 2022 @ 11:04:46 #186
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_204047482
Ik snap best dat ze de meest zwakke inwoners eerst uit de stad halen, maar ook dat het best zuur kan zijn als je alles en iedereen voor ziet gaan. Je kan bediscussiren waarom 80+ jaar voor gaan op twintigers. Maar toch die mensen kunnen zich veel minder goed weren nu.
  zaterdag 12 maart 2022 @ 11:05:38 #187
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_204047492
https://www.telegraaf.nl/(...)miljardair-in-beslag

500 miljoen dollar
Zo verkopen die boot en met de opbrengst raketten kopen voor Javelins
quote:
Itali neemt megajacht Russische miljardair in beslag

Melnitsjenko is eigenaar van het grote kunstmestconcern EuroChem en steenkolenbedrijf Suek. De Italiaanse autoriteiten namen eerder al een groot jacht in beslag dat eigendom is van Aleksej Mordasjov, de rijkste man van Rusland. Ook hebben de Italianen villa’s van rijke Russen geconfisceerd.

In Duitsland en Frankrijk zijn ook jachten van Russische miljardairs in beslag genomen.
  zaterdag 12 maart 2022 @ 11:06:12 #188
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_204047495
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 11:03 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Ik zou niet gaan voor overgave en hopen dat het wel mee zal vallen, als ik Zelenskyy was.
Dan zou er toch ook een bel afgaan voor die Russen, als ze dit soort dingen op tv hoort? Welke "bevrijder" zou lijken gaan ophangen in steden?
  zaterdag 12 maart 2022 @ 11:07:07 #189
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_204047502
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 11:03 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Je moet niet alles geloven wat op Twitter staat he.
pi_204047512
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 10:44 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Pff :{

Zo te lezen is er nog wel in bepaalde mate sprake van internet, elektriciteit en dat soort zaken?
Ze hebben een keer een paar dagen zonder elektriciteit gezeten, en zonder stromend water, maar verder altijd 'verbinding' gehad. Valt me nog alleszins mee.
pi_204047536
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 11:03 schreef sp3c het volgende:

[..]
Preventief, reactief, VN veiligheidsraad
Onder die noemer is Rusland dus Oekrane binnen gevallen.
pi_204047544
Voor de mensen die de tegenstrijdigheid in Biden’s tweet niet zien: door dit te zeggen als Biden, geef je min of meer groen licht aan Putin om andere non NATO landen aan te vallen, wat wmb wel degelijk tot een inmenging zou zorgen vanuit het Westen mocht men - bijvoorbeeld - Finland proberen te annexeren.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  zaterdag 12 maart 2022 @ 11:11:01 #193
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_204047551
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 11:09 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
en da tmag niet
onder de noemer tanks en kogels een democratisch land ingegaan
  Moderator zaterdag 12 maart 2022 @ 11:11:08 #194
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204047556
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 11:09 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Weet ik
  Moderator zaterdag 12 maart 2022 @ 11:11:26 #195
5428 crew  miss_sly
pi_204047561
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 11:04 schreef Momo het volgende:
Ik snap best dat ze de meest zwakke inwoners eerst uit de stad halen, maar ook dat het best zuur kan zijn als je alles en iedereen voor ziet gaan. Je kan bediscussiren waarom 80+ jaar voor gaan op twintigers. Maar toch die mensen kunnen zich veel minder goed weren nu.
Het staat buiten kijf dat het verdomd hard is voor iemand als de genoemde vriendin om telkens nog geen plekje te kunnen bemachtigen omdat anderen zwakker worden geacht en eerder kunnen vertrekken. Op individueel niveau is dat gewoon kut. Maar dat dit zo wordt gedaan, lijkt me inderdaad gewoon vrij logisch.
pi_204047566
Rusland gaat Hezbollah naar Oekrane sturen.

twitter
  Moderator zaterdag 12 maart 2022 @ 11:13:02 #197
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204047576
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 11:12 schreef polderturk het volgende:
Rusland gaat Hezbollah naar Oekrane sturen.

[ twitter ]
Ja hoor :')
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 12 maart 2022 @ 11:13:46 #198
284411 crew  heywoodu
pi_204047580
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 11:08 schreef Fargo het volgende:

[..]
Ze hebben een keer een paar dagen zonder elektriciteit gezeten, en zonder stromend water, maar verder altijd 'verbinding' gehad. Valt me nog alleszins mee.
Hopen dat dat nog zo blijft, en vooral dat ze snel weg kan daar. Sterkte man -O-
pi_204047590
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 11:11 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
en da tmag niet
onder de noemer tanks en kogels een democratisch land ingegaan
Dat vind ik ook
pi_204047591
Oekrane had kernwapens moeten produceren. Hebben ze 8 jaar de tijd voor gehad.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')