Putin mogen ze wat mij betreft gewoon aan de galg hangen op het Maidanpleinquote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:06 schreef Momo het volgende:
[..]
Dan zou er toch ook een bel afgaan voor die Russen, als ze dit soort dingen op tv hoort? Welke "bevrijder" zou lijken gaan ophangen in steden?
Waarom zou het westen zich inmengen voor Finland en niet voor Oekraine?quote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:10 schreef Jor_Dii het volgende:
Voor de mensen die de tegenstrijdigheid in Biden’s tweet niet zien: door dit te zeggen als Biden, geef je min of meer groen licht aan Putin om andere non NATO landen aan te vallen, wat wmb wel degelijk tot een inmenging zou zorgen vanuit het Westen mocht men - bijvoorbeeld - Finland proberen te annexeren.
Omdat Finland lid is van de EU.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:16 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Waarom zou het westen zich inmengen voor Finland en niet voor Oekraine?
Mochten er nog twijfels zijn over aan welke kant van de geschiedenis Putin staat.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:12 schreef polderturk het volgende:
Rusland gaat Hezbollah naar Oekraïne sturen.
[ twitter ]
Finland is geen NATO lid en dat is allesbepalend in deze.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:16 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Omdat Finland lid is van de EU.
Dat is nog steeds geen NAVO. De woorden zijn helder 'We will defend every inch of NATO'quote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:16 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Omdat Finland lid is van de EU.
Neuhquote:
Kogels en granaten vangen.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:19 schreef sp3c het volgende:
[..]
Neuh
Wat hebben die figuren nou te zoeken op een modern slagveld?
Ik snap het sowieso niet. De Russen hebben daar toch ook flink huisgehouden in de jaren 90? Is dat allemaal vergeven en vergeten? Of is de haat jegens het westen groter?quote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:19 schreef sp3c het volgende:
[..]
Neuh
Die zijn op aandringen van Rusland juist verwijderd en Oekraine heeft zich verplicht om die niet meer te produceren maar Kernenergie alleen voor vreedzame doeleinden te ontwikkelenquote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:14 schreef polderturk het volgende:
Oekraïne had kernwapens moeten produceren. Hebben ze 8 jaar de tijd voor gehad.
De EU wel. De onafhankelijkheid van Oekraine betekende de opdeling van de industrie van de USSR. De industrie in Rusland was afhankelijk van de Oekrianse industrie (als leverancier of afnemer).quote:Op zaterdag 12 maart 2022 10:40 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Rusland gebruikt de NAVO als excuus. De NAVO heeft niks met dit conflict te maken.
quote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:19 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Finland is geen NATO lid en dat is allesbepalend in deze.
Dat zijn de woorden van Biden en dat is logisch dat hij er zo in staat.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:19 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dat is nog steeds geen NAVO. De woorden zijn helder 'We will defend every inch of NATO'
De vleesmolen.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:19 schreef sp3c het volgende:
[..]
Neuh
Dat zijn niet de woorden van Biden, maar de woorden van Jens Stoltenberg, het hoofd van de NAVO...quote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:22 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
[..]
Dat zijn de woorden van Biden en dat is logisch dat hij er zo in staat.
Maar Europa is iets anders. Als Finland wordt aangevallen dan is dat een aanval op de economische unie en geloof maar dat er dan meer gebeurt dan wat sancties en een Javelin.
Overigens denk ik dat Finland niets te vrezen heeft van dit Rusland, maar dat terzijde.
Maar Oekraïne heeft geen high tec leger las ik hier de hele tijdquote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:22 schreef polderturk het volgende:
Direct hit net artillerie.
Blijkbaar heeft Oekraïne ook de beschikking over lasergestuurde artillerie.
[ twitter ]
En in ruil daarvoor zouden de andere kernmacht en de grenzen van Oekraïne respecteren.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:22 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Die zijn op aandringen van Rusland juist verwijderd en Oekraine heeft zich verplicht om die niet meer te produceren maar Kernenergie alleen voor vreedzame doeleinden te ontwikkelen
Ze zijn de Krim en de Donbass binnengevallen. Ik zou dat verdrag genegeerd hebben.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:22 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Die zijn op aandringen van Rusland juist verwijderd en Oekraine heeft zich verplicht om die niet meer te produceren maar Kernenergie alleen voor vreedzame doeleinden te ontwikkelen
Er gaat dan helemaal niks gebeuren want er is geen verdrag die dit staaft. Dus vergeet het maar.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:22 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
[..]
Dat zijn de woorden van Biden en dat is logisch dat hij er zo in staat.
Maar Europa is iets anders. Als Finland wordt aangevallen dan is dat een aanval op de economische unie en geloof maar dat er dan meer gebeurt dan wat sancties en een Javelin.
Overigens denk ik dat Finland niets te vrezen heeft van dit Rusland, maar dat terzijde.
Nu weten we dus waarom Rusland dit zo graag wilde, Rusland heeft toen zelf ook veel oude kernkoppen vernietigdquote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:24 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
En in ruil daarvoor zouden de andere kernmacht en de grenzen van Oekraïne respecteren.
Nou, dat is een top deal geweest.
Biden zei letterlijk hetzelfde.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:23 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dat zijn niet de woorden van Biden, maar de woorden van Jens Stoltenberg, het hoofd van de NAVO...
Dus stiekem hoogverrijkt uranium maken?quote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:25 schreef polderturk het volgende:
[..]
Ze zijn de Krim en de Donbass binnengevallen. Ik zou dat verdrag genegeerd hebben.
daar zit wel 25 jaar tussen hequote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:25 schreef polderturk het volgende:
[..]
Ze zijn de Krim en de Donbass binnengevallen. Ik zou dat verdrag genegeerd hebben.
of kopen van de NATOquote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:25 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dus stiekem hoogverrijkt uranium maken?
Oké, maar Jens gaat daarover.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:25 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Biden zei letterlijk hetzelfde.
Is ook niet relevant verder. Dat de NATO over de NATO gaat is helder. Ik zeg toch ook nergens dat NATO iets gaat doen als Finland wordt aangevallen?
Puur hypothetisch, maar Zweden gaat sowieso Finland helpen.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:25 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Er gaat dan helemaal niks gebeuren want er is geen verdrag die dit staaft. Dus vergeet het maar.
Ze hadden Plutonium uit hun reactoren kunnen halen. Of verarmd Uranium in de reactoren stoppen zodat het omgezet kan worden naar Plutonium. Of Thorium in de reactoren stoppen zodat het omgezet kan worden naar Uranium-233.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:25 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dus stiekem hoogverrijkt uranium maken?
Voorlopig niet nee. Moldavië is wel de sjaak vrees ik. En de Baltische staten hebben misschien ook wat te vrezenquote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:27 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Puur hypothetisch, maar Zweden gaat sowieso Finland helpen.
Maar nogmaals, Putin gaat Finland niet aanvallen. Die komt de eerste rij bomen nog niet voorbij.
Nee hoor. Putin valt echt de Baltische staten niet aan. Dan rust de NATO niet tot hij tussen 6 plankjes ligt.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:28 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Voorlopig niet nee. Moldavië is wel de sjaak vrees ik. En de Baltische staten hebben misschien ook wat te vrezen
Maar de NATO verkoopt geen verrijkt Uranium aan Oekrainequote:
Geef de Baltische staten atoombommen.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:28 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Voorlopig niet nee. Moldavië is wel de sjaak vrees ik. En de Baltische staten hebben misschien ook wat te vrezen
Nouja, zeg nooit nooit, een paar weken geleden kwam deze post vaak voorbij met dan Oekraine in plaats van Finland.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
Zijn er nou nog steeds mensen die geloven dat Rusland Finland gaat aanvallen
De situaties zijn echt totaal niet te vergelijken.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:30 schreef Momo het volgende:
[..]
Nouja, zeg nooit nooit, een paar weken geleden kwam deze post vaak voorbij met dan Oekraine in plaats van Finland.
Ah, ik wist niet dat dat kon op die manier, maar schijnbaar welquote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:28 schreef polderturk het volgende:
[..]
Ze hadden Plutonium uit hun reactoren kunnen halen. Of verarmd Uranium in de reactoren stoppen zodat het omgezet kan worden naar Plutonium. Of Thorium in de reactoren stoppen zodat het omgezet kan worden naar Uranium-233.
Opties zat.
Als rusland de Baltische staten aanvalt wat ie graag zou willen, dan hebben we een derde wereldoorlog en tevens de laatste oorlogquote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:28 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ja dat zeg ikquote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:30 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Maar de NATO verkoopt geen verrijkt Uranium aan Oekraine
Hij is er gek genoeg voorquote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:31 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Als rusland de Baltische staten aanvalt wat ie graag zou willen, dan hebben we een derde wereldoorlog en tevens de laatste oorlog
Nee is het is een stuk onwaarschijnlijk zeker, maar wie weet wat Poetin allemaal in zijn hoofd had zitten tijdens die speech met zijn "Groot Rusland", voor alsnog hebben ze het heel lastig in Oekraine. Die dachten dat ze daar binnen 3 dagen door zouden zijn.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:30 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De situaties zijn echt totaal niet te vergelijken.
Exact. Rusland is in Finland al een paar keer flink op de bek gegaan en toen was het nog een echte wereldmacht.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:30 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De situaties zijn echt totaal niet te vergelijken.
Finland is als EU-lid praktisch geschakeld NAVO-lid.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:25 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Biden zei letterlijk hetzelfde.
Is ook niet relevant verder. Dat de NATO over de NATO gaat is helder. Ik zeg toch ook nergens dat NATO iets gaat doen als Finland wordt aangevallen?
Niet de laatste oorlog, maar de eerstvolgende gaat in ieder geval gevochten worden met stokken en stenen.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:31 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Als rusland de Baltische staten aanvalt wat ie graag zou willen, dan hebben we een derde wereldoorlog en tevens de laatste oorlog
Ik geloof niet dat hij dat Groot Rusland echt nastreeft. Het is een beetje retoriek voor de Haviken in zijn regering. Hij wil alleen de democratie buiten de deur houden.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:33 schreef Momo het volgende:
[..]
Nee is het is een stuk onwaarschijnlijk zeker, maar wie weet wat Poetin allemaal in zijn hoofd had zitten tijdens die speech met zijn "Groot Rusland", voor alsnog hebben ze het heel lastig in Oekraine. Die dachten dat ze daar binnen 3 dagen door zouden zijn.
Dit is echt onzin.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:33 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Finland is als EU-lid praktisch geschakeld NAVO-lid.
Wie precies spreekt erover? Vijf jaar geleden werd op de BBC gesproken over de herinvoering van publieke terechtstellingen. Maar er was slechts één persoon die dat voorstelde, Gisella Allen, een 84-jarige UKIP verkiezingskandidaat voor de Glasgow Council.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:06 schreef Momo het volgende:
[..]
Dan zou er toch ook een bel afgaan voor die Russen, als ze dit soort dingen op tv hoort? Welke "bevrijder" zou lijken gaan ophangen in steden?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |