quote:Rusland gaat Meta aanpakken als extremistische organisatie
Het Russische OM wil dat Meta Platforms, het moederbedrijf van Facebook en Instagram, erkend wordt als een extremistische organisatie. Daarmee kunnen alle activiteiten van Meta binnen Rusland worden verboden. Dat schrijft het Russische staatspersbureau Interfax.
Volgens de procureur-generaal maakt Meta zich schuldig aan "het propageren van terrorisme" en "aanzetten tot haat en vijandschap met de dreiging van geweld".
Facebook en Instagram maakten recent bekend dat mensen die oproepen tot geweld tegen het Russische leger en politici uit Rusland en Belarus, niet zullen worden geblokkeerd. Die versoepelde regels gelden alleen in Oost-Europese landen en Rusland.
https://nos.nl/collectie/(...)ekraine-op-de-vlucht
Ik ben het met je eens dat het niet over woke-heid gaat. Daarom zou ik graag zien dat de mensen die het de hele tijd naar een woke-discussie trekken daar wat minder de ruimte voor krijgen.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 13:59 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Deze hele discussie komt helemaal niet voort uit woke ofzo, maar uit het onheus bejegenen van normale, hier wonende en werkende russen.
Er is natuurlijk ruim gesorteerd, maar het is hoopvol dat er zo velen zijn die niet volledig vast zitten in de staats propaganda bubbel.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 13:52 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Bij al die vragen over de 'special operation' antwoorden ze allemaal heel ontwijkend, alsof ze wel weten wat er aan de hand is maar het niet durven uit te spreken voor de camera
Laten we het inderdaad vanaf nu hebben over de inval van Oekrane door Rusland, en de interne aangelegenheden bewaren voor een ander topic.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 14:02 schreef Momo het volgende:
Ik ben geen mod hier maar dat elkaar uitmaken voor trol en elke keer over woke etc. beginnen heeft toch geen enkele toegevoegde waarde?
Goeie vraag welquote:
Ik zal Vladimir even bellen om het hem te vragen.quote:
Wanneer zal Telegram hier gesanctioneerd gaan worden?quote:
Je mag al tijdenlang hier zeggen dat een dode Putin beter zou zijn, dus wie weet...quote:
Wel mooie opmerking tussendoor. "Van mening veranderen? Dat is voor oude mannen als ik lastig."quote:Op vrijdag 11 maart 2022 14:03 schreef ExTec het volgende:
[..]
Er is natuurlijk ruim gesorteerd, maar het is hoopvol dat er zo velen zijn die niet volledig vast zitten in de staats propaganda bubbel.
Ik las dat het telegram kanaal van rt.com met enige regelmaat verwijderd wordt. Soort whack a mole ofzo.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 14:04 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Wanneer zal Telegram hier gesanctioneerd gaan worden?
Tja, dit zal wel als reactie zijn op de eerste beslissingen van Facebook & co. Russen gebruiken toch voornamelijk VKontakte en Telegram volgens mij.quote:
Blijft weinig over zo. Meta is ook een kutbedrijf. Ik gebruik nog Kakaotalk maar dat is omdat ik in Zuid-Korea gewoond hebt (niemand gebruikt dat hier in Nederland). En je hebt nog Signal.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 14:06 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik las dat het telegram kanaal van rt.com met enige regelmaat verwijderd wordt. Soort whack a mole ofzo.
Anderzijds heeft de oprichter van bewezen z'n hand niet om te draaien om iig in het verleden de FSB mee te laten lezen.
En VK, wie zal het zeggen.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 14:04 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Wanneer zal Telegram hier gesanctioneerd gaan worden?
Zijn er mensen buiten Rusland die VK gebruiken? Puur voor hun eigen niet-russische netwerk?quote:
Signal is de enige berichtenapp die privacy serieus neemt. Iedereen die Telegram neemt om Facebook/Meta een hak te zetten, houdt vooral zichzelf voor de gek.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 14:06 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik las dat het telegram kanaal van rt.com met enige regelmaat verwijderd wordt. Soort whack a mole ofzo.
Anderzijds heeft de oprichter van bewezen z'n hand niet om te draaien om iig in het verleden de FSB mee te laten lezen.
Lijkt me niet heel waarschijnlijk.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 14:08 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Zijn er mensen buiten Rusland die VK gebruiken? Puur voor hun eigen niet-russische netwerk?
Eens, je ziet in de bekende filmpjes van Ukrainers in actie dat ze ook telegram gebruiken. Risicovol. Ben je beter af met whatsapp. Dat is alleen een bedreiging voor je privacy, telegram kan een bedreiging voor je leven zijn.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 14:09 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Signal is de enige berichtenapp die privacy serieus neemt. Iedereen die Telegram neemt om Facebook/Meta een hak te zetten, houdt vooral zichzelf voor de gek.
Whatsapp is geloof ik in dat opzicht nog veiliger dan Telegram, ja.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 14:09 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Signal is de enige berichtenapp die privacy serieus neemt. Iedereen die Telegram neemt om Facebook/Meta een hak te zetten, houdt vooral zichzelf voor de gek.
De tandloze tijger heeft weer gesproken. Wat zijn we toch bang. Rol die vliegtuigen gewoon over de grens manquote:
Ik zou vliegen met die dingen, daar zijn ze voor gemaaktquote:Op vrijdag 11 maart 2022 14:13 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
De tandloze tijger heeft weer gesproken. Wat zijn we toch bang. Rol die vliegtuigen gewoon over de grens man
Eh niet helemaal waar. Telegram gebruikt een zelfgemaakte encryptie dus je weet niet of het veilig is maar met whatsapp liggen de encryptiesleutels bij whatsapp/facebook zelf...dus tja...quote:Op vrijdag 11 maart 2022 14:12 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Whatsapp is geloof ik in dat opzicht nog veiliger dan Telegram, ja.
Daar zijn ze dus bang voor, dat dat als provocatie gezien wordt. Ze hadden het sowieso niet zo aan de grote klok moeten hangen. Vlieg of rol ze gewoon in de nacht het land in. konvooitje support erachteraan en knallenquote:Op vrijdag 11 maart 2022 14:13 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Ik zou vliegen met die dingen, daar zijn ze voor gemaakt
Whatsapp is niet gemaakt door een Rus die ondertussen in Dubai leeft. En die de FSB simpel af kan persen door zijn familie die nog in RU is te bedreigen.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 14:13 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Eh niet helemaal waar. Telegram gebruikt een zelfgemaakte encryptie dus je weet niet of het veilig is maar met whatsapp liggen de encryptiesleutels bij whatsapp/facebook zelf...dus tja...
Rol die vliegtuigen zelf over de grens man.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 14:13 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
De tandloze tijger heeft weer gesproken. Wat zijn we toch bang. Rol die vliegtuigen gewoon over de grens man
Meh, zelfgemaakte encryptie door een of andere Russische beunhaas is hoogstwaarschijnlijk minder veilig dan de encryptie zoals die is gemplementeerd door een honderdtal slimmeriken in WhatsApp. Bij WhatsApp hebben ze geheid een paar backdoors gemplementeerd waar ze zelf weet van hebben en bij kunnen, maar dat van Telegram is waarschijnlijk n bewust niet waterdicht en ook nog eens lek op allerlei plekken waar de maker geen weet van heeft.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 14:13 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Eh niet helemaal waar. Telegram gebruikt een zelfgemaakte encryptie dus je weet niet of het veilig is maar met whatsapp liggen de encryptiesleutels bij whatsapp/facebook zelf...dus tja...
Het is koud water vrees op dit punt.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 14:14 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Daar zijn ze dus bang voor, dat dat als provocatie gezien wordt. Ze hadden het sowieso niet zo aan de grote klok moeten hangen. Vlieg of rol ze gewoon in de nacht het land in. konvooitje support erachteraan en knallen
Ik kan ze een vliegtuigje (P51) van balsahout bezorgen, maar daar houdt het wel mee op...quote:Op vrijdag 11 maart 2022 14:16 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Rol die vliegtuigen zelf over de grens man.
Uiteindelijk kan je imo beter voor Signal gaan. Dan zit je overal goed, enige minpunt van Signal t.o.v. Telegram is dat je geen goede bots hebt zoals Telegram dat wel heeft.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 14:16 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Meh, zelfgemaakte encryptie door een of andere Russische beunhaas is hoogstwaarschijnlijk minder veilig dan de encryptie zoals die is gemplementeerd door een honderdtal slimmeriken in WhatsApp. Bij WhatsApp hebben ze geheid een paar backdoors gemplementeerd waar ze zelf weet van hebben en bij kunnen, maar dat van Telegram is waarschijnlijk n bewust niet waterdicht en ook nog eens lek op allerlei plekken waar de maker geen weet van heeft.
quote:Vrijwilligers welkom in Russische leger
Poetin wil vrijwilligers toelaten in het Russische leger om te vechten tegen Oekrane, zei hij vrijdag op een bijeenkomst van de Russische veiligheidsraad. Volgens defensieminister Sergei Shoigu staan er zestienduizend mensen in het Midden-Oosten klaar om mee te vechten aan Russische zijde. Het zou gaan om mensen die eerder tegen Islamitische Staat hebben gevochten.
https://www.nu.nl/spannin(...)en-in-het-leger.html
Een beetje vreemd is het wel. Poetin heeft voor zover ik weet ook geen rode lijn gezet op specifiek vliegtuigen.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 14:17 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het is koud water vrees op dit punt.
We douwen iedereen die ademt in Ukraine voor 1000en USD wapens in de handen. Maar een vliegtuig is een brug te ver. Ik zie het niet.
Binnenkort zou het VK zelfs hypermodern luchtafweer gaan leveren. Zouden de vliegtuigen dan tch vanuit NAVO-bases opereren? Of wat was het plan?quote:Op vrijdag 11 maart 2022 14:17 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het is koud water vrees op dit punt.
We douwen iedereen die ademt in Ukraine voor 1000en USD wapens in de handen. Maar een vliegtuig is een brug te ver. Ik zie het niet.
Wie maakt het facebook event ‘zwaai hier baudet uit’ aan?quote:
En dan een direct conflict met Rusland riskeren? Wat voor zin heeft dat?quote:Op vrijdag 11 maart 2022 14:13 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dat is grote bluf. Hypermodern luchtafweer, anti-tank, vrijwilligers, etc. etc. mag wel, maar een vliegtuig zou een oorlog met de NAVO uitlokken? Voordat de vliegtuigen naar Oekrane gaan zijn ze 'overgekocht' en dus van Oekrane zelfquote:Op vrijdag 11 maart 2022 14:25 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
En dan een direct conflict met Rusland riskeren? Wat voor zin heeft dat?
Gelukkig hebben users als deze geen pap te brokkelen in het supranationale beleid.
Er is een verschil tussen materiaal met en zonder bemanning. Als je NAVO-vliegtuigen stuurt om Russen uit de lucht te schieten dan start je een oorlog.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 14:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Een beetje vreemd is het wel. Poetin heeft voor zover ik weet ook geen rode lijn gezet op specifiek vliegtuigen.
Op Red Dead Online zitten ook allemaal Russen die cheaten tijdens battlesquote:Op vrijdag 11 maart 2022 14:24 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Hopelijk bannen ze Steam
Zijn we eindelijk verlost van Russen in CSGO en Dota
Maar het zijn geen 'NAVO-vliegtuigen' meer zodra ze in Oekrane zijnquote:Op vrijdag 11 maart 2022 14:28 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen materiaal met en zonder bemanning. Als je NAVO-vliegtuigen stuurt om Russen uit de lucht te schieten dan start je een oorlog.
In dit tweet gaf Stoltenberg aan geen troepen of militaire voertuigen te willen leveren aan Oekrane. Jij stelt vervolgens dat we 'de vliegtuigen over de grens moeten rollen', zonder blijkbaar van kennis te zijn dat er Europese soldaten, in jouw geval dan piloten, ingezet zullen worden.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 14:27 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dat is grote bluf. Hypermodern luchtafweer, vrijwilligers, etc. etc. mag wel, maar een vliegtuig zou een oorlog met de NAVO uitlokken? Voordat de vliegtuigen naar Oekrane gaan zijn ze 'overgekocht' en dus van Oekrane zelf
Dit is niet best.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 14:25 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]
Nee maar als we gewoon Putin appeasen en wat stukjes land afgeven komt het helemaal goed jongens.
Het moeten toch Mig's zijn omdat de Oekraners daarmee kunnen vliegen? Er gaat helemaal geen EU / NAVO bemanning mee.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 14:30 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
In dit tweet gaf Stoltenberg aan geen troepen of militaire voertuigen te willen leveren aan Oekrane. Jij stelt vervolgens dat we 'de vliegtuigen over de grens moeten rollen', zonder blijkbaar van kennis te zijn dat er Europese soldaten, in jouw geval dan piloten, ingezet zullen worden.
Wat denk je wat er zal gebeuren als een NAVO-piloot een Russisch militair voertuig naar beneden haalt? Dat zou in de ogen van Poetin een oorlogsverklaring zijn.
Precies. En voor allerlei angsthazen gaan roepen "MAAR NUKES!" - een Nuke van putin en moskou is een zelfverlichtende parkeerplaats, zo simpel. En dat weet hij ook wel.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 14:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Een beetje vreemd is het wel. Poetin heeft voor zover ik weet ook geen rode lijn gezet op specifiek vliegtuigen.
Neem die tweet nog maar eens een keertje door. Dan snap je hopelijk dat het gaat om NAVO-bemanning.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 14:29 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Maar het zijn geen 'NAVO-vliegtuigen' meer zodra ze in Oekrane zijnEn de bemanning zijn Oekraners
Er werd vooraf al gezegd dat de Russen hele lijsten met namen hadden met essentile Oekraners die gearresteerd moesten worden na de bezetting. Dit zal ook wel in lijn zijn met dat idee.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 14:25 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]
Nee maar als we gewoon Putin appeasen en wat stukjes land afgeven komt het helemaal goed jongens.
Er is wel wat meer nodig dan een konvooitje, van & met wie, om een jet fatsoenlijk zijn operatie te laten doen.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 14:14 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Daar zijn ze dus bang voor, dat dat als provocatie gezien wordt. Ze hadden het sowieso niet zo aan de grote klok moeten hangen. Vlieg of rol ze gewoon in de nacht het land in. konvooitje support erachteraan en knallen
Maar daar gaat die tweet van Stoltenberg niet over. Die heeft betrekking op die no-fly zone die Zelensky zo graag wil.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 14:29 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Maar het zijn geen 'NAVO-vliegtuigen' meer zodra ze in Oekrane zijnEn de bemanning zijn Oekraners
Hebben we het over hetzelfde? De Poolse Mig's?quote:Op vrijdag 11 maart 2022 14:33 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Neem die tweet nog maar eens een keertje. Dan snap je hopelijk dat het gaat om NAVO-bemanning.
We hebben het over dat die 29 MiGs die Polen wil doneren die kant opgaan h. Niet dat NAVO vliegtuigen daar heen gaan.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 14:28 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen materiaal met en zonder bemanning. Als je NAVO-vliegtuigen stuurt om Russen uit de lucht te schieten dan start je een oorlog.
`quote:Op vrijdag 11 maart 2022 14:33 schreef ExTec het volgende:
[..]
Precies. En voor allerlei angsthazen gaan roepen "MAAR NUKES!" - een Nuke van putin en moskou is een zelfverlichtende parkeerplaats, zo simpel. En dat weet hij ook wel.
Een praktisch puntje, is idd, dat de luchthaven waarvan die MiG opstijgt instant ook een doel is. Is immers instant vijandelijke infra geworden. Maar dan vlieg je om russische radar bereik heen, of rolt je ze doodleuk de grens over. Het schijnt dat boeren in Ukraine meer dan zat ervaring hebben met militaire hardware verplaatsen.
Wat was er trouwens gebeurd in Warschau 1945 en in Kiev 1933?quote:Op vrijdag 11 maart 2022 14:25 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]
Goh het lijkst Saudi-Arabi in Jemen wel.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 14:25 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]
Sure. Maar ondertussen knalt Vlad die Globemasters die Javelins komen brengen ook niet uit de lucht.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 14:37 schreef sp3c het volgende:
[..]
`
in principe staat de intertnationale wetgeving preventieve aanvallen (mits proportioneel) gewoon toe dus feitelijk zijn die migs en hun vliegtuigen al legitieme doelen vanaf het moment dat Polen zegt ze te willen leveren
nee zo onberekenbaar is hij toch nietquote:Op vrijdag 11 maart 2022 14:39 schreef ExTec het volgende:
[..]
Sure. Maar ondertussen knalt Vlad die Globemasters die Javelins komen brengen ook niet uit de lucht.
Jij hebt een tweet geciteerd die ging over Stoltenberg (secretaris-generaal van de NAVO) die geen troepen en materieel wilden gebruiken (en geen no-fly-zone wil instellen in Oekrane), omdat zulke bewegingen gezien zou kunnen worden als oorlogsverklaring. De NAVO stuurt dan aan op een rechtstreeks conflict met Rusland. En jij stelde dat we dan maar lukraak de vliegtuigen naar Oekrane moesten sturen.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 14:34 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Hebben we het over hetzelfde? De Poolse Mig's?
Ok. My bad. Ik dacht dat het over de Poolse Mig's gingquote:Op vrijdag 11 maart 2022 14:41 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Jij hebt een tweet geciteerd die ging over Stoltenberg (secretaris-generaal van de NAVO) die geen troepen en materieel wilden gebruiken (en geen no-fly-zone wil instellen in Oekrane), omdat zulke bewegingen gezien zou kunnen worden als oorlogsverklaring. De NAVO stuurt dan aan op een rechtstreeks conflict met Rusland. En jij stelde dat we dan maar lukraak de vliegtuigen naar Oekrane moesten sturen.
Ik ben blij dat de NAVO vooralsnog diens hoofd koel houdt.
Het zij je vergeven.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 14:45 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ok. My bad. Ik dacht dat het over de Poolse Mig's ging
Zeer interessant verhaal dit.quote:
gaat lekker daar.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 14:48 schreef polderturk het volgende:
De derde generaal die omgelegd is. [ twitter ]
Oekrane is dus ineens "onze (achter)tuin" en dit is volgens jou dus ook al een wereldoorlog. En daarom hebben "wij er ervaring en affiniteit mee". WOII speelde zich niet in de Pacific (waar Japan al sinds '37 bezig was maar er nog geen sprake was van WOII), het Midden-Oosten en Afrika af? Arabieren weten niet zo goed wat WOII was ofzo, alleen wij?quote:Op vrijdag 11 maart 2022 12:30 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het speelt zich nu simpelweg in onze achtertuin af. Plus dat we de WO's met een reden Wereldoorlogen noemde. "Wij" hebben 2 keer de wereld in de fik gezet. En dat is 2 keer in onze (achter)tuin begonnen.
En je herhaalt nog een keer de bedenkelijke redenering dat OMDAT ze in het MO bijna dagelijks ervaring hebben met wapengekletter, dat zich vertaalt naar dat ze daar graag kanonnenvoer willen zijn voor putin.
Vanwege steun aan Assad lijkt me ook onwaarschijnlijk, want die laat die dictator nou nog lang niet out of the woods zijn. Als je Assad wil steunen, blijf je daar om voor hem te vechten.
En we laten bedrijven als Meta bepalen wat op dit moment wel of niet gezegd mag worden.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 13:29 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Een tendens die we natuurlijk vaker zien tegenwoordig. Voornamelijk onder een bepaalde groep mensen. Ben je het niet voor de volle 100% eens met bepaalde standpunten omtrent bijvoorbeeld, migranten, homo's, transgenders, het klimaat of corona? Dan ben je een xenofobe, homofobe, transfobe, klimaatontkennende anti-vaxxer.
Tijdelijk nazi's verheerlijken is ook erg hip.quote:Haatzaaien mag volgens Meta niet op de sites. Maar het bedrijf zou nu een uitzondering maken voor oproepen Russen te doden, met name president Vladimir Poetin, zijn Belarussische ambtgenoot Aleksandr Loekasjenko en militairen en bewindslieden uit Rusland.
Het staat je vrij om over te stappen naar een andere social media site wiens regelementen je meer aanstaan. Misschien heeft VKontakte wel wat betere regels op dat punt.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 14:54 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
En we laten bedrijven als Meta bepalen wat op dit moment wel of niet gezegd mag worden.
Op AD.nl:
[..]
Tijdelijk nazi's verheerlijken is ook erg hip.
Ben je het daar niet mee eens? Dan ben je waarschijnlijk een Poetin-lover.
Geen tomtom uiteraard, maar je moet alsnog ergens de coordinaten invoeren, en die moeten dus ergens opgezocht worden in een database neem ik aan (in het leger), wat nou als je echt niet goed oplet en de verkeerde naam hebt ingetikt en zo de verkeerde coordinaten krijgtquote:
Als je het niet wil snappen, prima.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 14:50 schreef Repentless het volgende:
[..]
Oekrane is dus ineens "onze (achter)tuin" en dit is volgens jou dus ook al een wereldoorlog. En daarom hebben "wij er ervaring en affiniteit mee". WOII speelde zich niet in de Pacific (waar Japan al sinds '37 bezig was maar er nog geen sprake was van WOII), het Midden-Oosten en Afrika af? Arabieren weten niet zo goed wat WOII was ofzo, alleen wij?
In WOI was Nederland niet neutraal? Over je "achtertuin" gesproken: even over de grens in de Ardennen was zo'n beetje het grootste slagveld.
Joegoslavi in de jaren '90 was geen oorlog? Of was dat iets anders? Niet "onze (achter)tuin?"
De reden die ik noem is niet omdat ze te maken hebben met dagelijks wapengekletter, maar omdat zij door de voortdurende buitenlandse inmenging in hun regio prima bekend zijn met internationale conflicten. Maar jij wilt het doen voorkomen dat het raar is wanneer Arabieren zich hierin zouden mengen omdat ze er geen enkele link mee zouden hebben of er iets van weten, maar dat "wij" als ervaringsdeskundigen wel weten waar het over gaat en daardoor onze inmenging hierin wel heel logisch is. Lachwekkend.
Net de 10 kleine negertjesquote:Op vrijdag 11 maart 2022 14:48 schreef polderturk het volgende:
Dat is op z'n minst erg divers.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 15:00 schreef ExTec het volgende:
[..]
10 verticaal uitgedaagde People Of Color?
Wat doen die generaals zo dicht bij het vuur? Dat is toch vrij ongebruikelijk? Of doen de Russen dat doorgaans anders?quote:Op vrijdag 11 maart 2022 14:48 schreef polderturk het volgende:
Slechte communicatie dus de boel leiden vanuit een centraal punt lukt niet, dus moeten ze ter plekke de boel sturen en dan ben je aan het front.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 15:02 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Wat doen die generaals zo dicht bij het vuur? Dat is toch vrij ongebruikelijk? Of doen de Russen dat doorgaans anders?
Russen zetten generaals altijd bij het front, dit is inderdaad standaard Russische praktijken.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 15:02 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Wat doen die generaals zo dicht bij het vuur? Dat is toch vrij ongebruikelijk? Of doen de Russen dat doorgaans anders?
Nee, dit is normaal in het Russische leger, al eeuwen zo.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 15:04 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Slechte communicatie dus de boel leiden vanuit een centraal punt lukt niet, dus moeten ze ter plekke de boel sturen en dan ben je aan het front.
https://www.theguardian.c(...)499a8f08ec6557dfb7a0quote:President Volodymyr Zelenskiy said Ukraine had reached a “strategic turning point” in its war with Russia in his latest address to the Ukrainian people.
Speaking outdoors in a street with a Ukrainian flag in the background, the Ukrainian leader said:
"It is impossible to say how many days we still have to free Ukrainian land. But we can say we will do it. For we have already reached a strategic turning point. We are already moving towards our goal, our victory."
He added:
"Ukrainians are proud people who always defend their land, and will not give the occupier a single piece of this land."
Wat gaan die 29 te leveren (Poolse) Migs dan daar doen of betekenen.?quote:Op vrijdag 11 maart 2022 14:35 schreef ExTec het volgende:
[..]
We hebben het over dat die 29 MiGs die Polen wil doneren die kant opgaan h. Niet dat NAVO vliegtuigen daar heen gaan.
Het swingt wel veel heen en weer. Op NOS nog dat kiev nu echt omsingeld was door dat konvooi wat opeens posities innam.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 15:07 schreef Tocadisco het volgende:
Zelensky is zowaar optimistisch over hun kansen:
[..]
https://www.theguardian.c(...)499a8f08ec6557dfb7a0
In herinner mij die tijd ook als de dag van gisterquote:Op vrijdag 11 maart 2022 15:09 schreef RetepV het volgende:
Als ik zie hoe hoog de ego's van iedereen op de social media's, en erger: van sommige regeringsleiders, op dit moment is, krijg ik flashbacks naar de aanloop naar WO1.
Het lijkt er op alsof de sluimerende gevolgen van de 70 jaar koude-oorlog anti-rusland propaganda nu dan toch gemobiliseerd wordt.
Hoe oud ben jij precies?quote:Op vrijdag 11 maart 2022 15:09 schreef RetepV het volgende:
Als ik zie hoe hoog de ego's van iedereen op de social media's, en erger: van sommige regeringsleiders, op dit moment is, krijg ik flashbacks naar de aanloop naar WO1.
quote:Op vrijdag 11 maart 2022 14:48 schreef polderturk het volgende:
Graan? Daar verwachten we inderdaad tekorten van.quote:
Uit de eerste week: https://www.reddit.com/r/(...)ing_russian_soldier/quote:Op vrijdag 11 maart 2022 15:15 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Graan? Daar verwachten we inderdaad tekorten van.
Europese intel gaf aan dat ze nog aardig wat vliegtuigen hadden, en ze inschatte dat die 29 meer ook geen verschil gingen maken.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 15:08 schreef Vallon het volgende:
[..]
Wat gaan die 29 te leveren (Poolse) Migs dan daar doen of betekenen.?
Wat is/was er nog overgebleven van de reeds bestaande bestaande Oekransche luchtvloot bron van 270 jets: 80 stuks Su-15s, 110 * MiG-23s en 80 * MiG-25s ? Die kennelijk - dus ? - vleugellam, niet inzetbaar of inoperabel zijn (gemaakt).
Er zijn meen ik 3 luchtbases in Oekrane van waaruit die dingen kunnen vliegen, waarvan er maar n in beeld komt als mogelijk bruikbaar (westelijk Oekrane). Ik geef je op een briefje dat die vliegvelden tot as worden gemaakt als die gebruikt (kunnen) gaan worden om aanvallende operaties te gaan vliegen. Geen militair, en neem maar dat de KMA van Rusland minstens even goed is als die van Breda, zal toestaan dat ze vanuit de lucht kunnen worden bestreden.
Dat zet en geeft mij overigens nog steeds de vraag waarom Rusland in haar aanval geen structurele luchtondersteuning gebruikt. Is dat volksliefde, kan dat niet of is het een weloverwogen - strategische - keuze om het 'conflict' beheersbaar en beperkt tot de grond te houden ?
Ah, mooi gezegd wel.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 15:18 schreef Theebag het volgende:
[..]
Uit de eerste week: https://www.reddit.com/r/(...)ing_russian_soldier/
Ja, de val van Thermopylae zit me ook nog steeds zeer dwars, houd me wakker.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 15:09 schreef RetepV het volgende:
Ja want dat is mijn punt inderdaad.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 14:56 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Het staat je vrij om over te stappen naar een andere social media site wiens regelementen je meer aanstaan. Misschien heeft VKontakte wel wat betere regels op dat punt.
Ben er al 2 jaar achter dat domheid de grootste crisis isquote:Op vrijdag 11 maart 2022 15:23 schreef HiZ het volgende:
In de loop van deze crisis begin ik me af te vragen of FVD aanhangers staatsgevaarlijk zijn of dat ze gewoon dringend psychiatrische behandeling nodig hebben.
Tenzij nukes of gehele inzet reservisten, heeft hij gelijk.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 15:07 schreef Tocadisco het volgende:
Zelensky is zowaar optimistisch over hun kansen:
[..]
https://www.theguardian.c(...)499a8f08ec6557dfb7a0
Eeen echte Dictator sterft in het Harnas , Mugabe was 93 voor hij zijn heerszucht afzwaktequote:Op vrijdag 11 maart 2022 06:49 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Poetin is een boomer, op die leeftijd nog ambities hebben voor de komende decennia is op zijn zachtst gezegd een beetje nutteloos.
omdat Poetin heeft aangedrongen op terugtrekking uit de helft van de NAVO uit alle voormalige sovjetstatenquote:
Tja de President komt ook wel's bij het front om de moraal op te poetsen... toch ?quote:Op vrijdag 11 maart 2022 15:02 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Ben heel benieuwd naar de uiteindelijke, meer geloofwaardige, aantallen.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 15:25 schreef polderturk het volgende:
Visueel geconfirmeerde militaire materile verliezen.
Rusland: 1083
Oekrane: 293
Rusland heeft 3,7 keer meer verliezen dan Oekrane.
Echter heeft Oekrane 44 miljoen inwoners en Rusland 144 miljoen inwoners. Rusland heeft 3,27 keer zoveel inwoners. Ze kunnen dus ook meer verliezen hebben.
Wereldoorlogen gebeuren niet als er geen bereidheid tot vechten onder het volk is. Maar de bereidheid tot vechten is heel hoog op dit moment. En er zijn mogelijkheden om die nog verder aan te wakkeren.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 15:23 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, de val van Thermopylae zit me ook nog steeds zeer dwars, houd me wakker.
Borrell heeft het misschien verknoeit toen hij de deal aankondigde. Ze wilden het waarschijnlijk geheim houden.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 14:13 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ik denk dat 50/50 realistischer is. Ik zie geen reden waarom de verliezen aan Russische kant bijna 4x hoger zouden zijn, behalve dan dat Oekraine de media-kant sterk domineert en dus het beeld van deze verliezen kan bepalen.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 15:25 schreef polderturk het volgende:
Echter heeft Oekrane 44 miljoen inwoners en Rusland 144 miljoen inwoners. Rusland heeft 3,27 keer zoveel inwoners. Ze kunnen dus ook meer verliezen hebben.
In de regel lijdt de aanvallende partij altijd meer verliezen heb ik me laten vertellen. Dus het zou kunnen. @polderturk denkt echter dat iedere levende ziel in Rusland en Oekrane ingezet kan worden als soldaatquote:Op vrijdag 11 maart 2022 15:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk dat 50/50 realistischer is. Ik zie geen reden waarom de verliezen aan Russische kant bijna 4x hoger zouden zijn, behalve dan dat Oekraine de media-kant sterk domineert en dus het beeld van deze verliezen kan bepalen.
Heb je teveel films gekeken?quote:Op vrijdag 11 maart 2022 15:30 schreef RetepV het volgende:
Als er veel Nederlanders gaan, en er veel Nederlanders in een bodybag terug gaan komen, dan zal onze regering misschien gaan besluiten dat ze iets moeten gaan doen in Oekrane. En regeringen van andere landen zullen met dezelfde dilemma's te maken gaan krijgen.
De vraag is wie die beelden natrekt. Er zijn wel een aantal instanties die alles proberen vast te leggen. Maar Oekraine geeft natuurlijk zelf geen beelden vrij van verliezen vanwege tactische redenen en rusland zal het misschien helemaal niks vast leggen dus er zal idd wel enige marge in zitten.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 15:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk dat 50/50 realistischer is. Ik zie geen reden waarom de verliezen aan Russische kant bijna 4x hoger zouden zijn, behalve dan dat Oekraine de media-kant sterk domineert en dus het beeld van deze verliezen kan bepalen.
De aanvallende partij leidt niet per definitie meer verliezen. Wel is zou dat de gevechtskrachtsverhouding voor de aanvallende partij ongeveer (afhankelijk van heel veel andere omstandigheden) ongeveer 3 op 1 moet zijn (op de lagere, tactische niveaus)quote:Op vrijdag 11 maart 2022 15:34 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
In de regel lijdt de aanvallende partij altijd meer verliezen heb ik me laten vertellen. Dus het zou kunnen. @:Polderturk denkt echter dat iedere levende ziel in Rusland en Oekrane ingezet kunnen worden als soldaat
Nee, ik denk dat je op de KMA leert dat dat onverstandig is. Want zeer begrijpelijk heeft het leger heel veel soldaten en maar weinig generaals. En doe je een PR uitje, prima, maar dan doe je dat achter het front.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 15:29 schreef Vallon het volgende:
[..]
Tja de President komt ook wel's bij het front om de moraal op te poetsen... toch ?
Kan toch prima een consequentie zijn van de militaire keuzes die beide kanten gemaakt hebben? Rusland trekt met veel zwaar materieel het land in en de Oekraners verdedigen zich door middel van hit and run tactieken, dan loopt het aantal verliezen al aardig snel op.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 15:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Heb ik al eens gezegd dat ik het fijn zou vinden als je eens inhoudelijk zou reageren?quote:
Laat dat land maar imploderen. Des te eerder zetten ze het huidige regime af.quote:
Dan zou je het voordeel juist eerder bij de Russen verwachten.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 15:36 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Kan toch prima een consequentie zijn van de militaire keuzes die beide kanten gemaakt hebben. Rusland trekt met veel zwaar materieel het land in en de Oekraners verdedigen zich door middel van hit and run tactieken, dan loopt het aantal verliezen al aardig snel op.
De commandant is daar waar het zwaartepunt is. En dat is in zo'n geval dus juist vooraan.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 15:35 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, ik denk dat je op de KMA leert dat dat onverstandig is. Want zeer begrijpelijk heeft het leger heel veel soldaten en maar weinig generaals. En doe je een PR uitje, prima, maar dan doe je dat achter het front.
Misschien nog eens nadenken of de kwaliteit van Russische militaire academies echt wel zo goed is als die van hun westerse tegenhangers
Ik vind het weinig vanzelfsprekend dat vreemden zich aanmelden voor de gehaktmolen van putin.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 15:30 schreef RetepV het volgende:
En dat nu Poetin hetzelfde doet, maar dan om tegen Oekrane te vechten.
https://apnews.com/articl(...)9d8a8f270fa789183d57quote:Drone likely flying from Ukraine war zone crashes in Croatia
A drone that apparently flew undetected over several NATO countries all the way from the Ukrainian war zone crashed overnight on the outskirts of the Croatian capital, Zagreb, triggering a loud blast but causing no injuries, Croatian authorities said Friday.
A statement issued by Croatia’s government said the “pilotless military aircraft” entered Croatian airspace from neighboring Hungary at a speed of 700 kph (430 mph) and an altitude of 1,300 meters (4,300 feet).
The government said that an official criminal investigation will be launched and that NATO will be informed about the incident. The crash means that the large drone flew for at least 350 miles (560 kilometers) apparently undetected by air defenses in Croatia, Hungary and possibly Romania, all members of the Western military alliance.
Military experts of The War Zone online magazine said that the aircraft is likely a Soviet-era Tu-141 “Strizh” reconnaissance drone that must have severely malfunctioned. It said that Ukraine is the only known current operator of the Tu-141.
Croatian President Zoran Milanovic said “the serious incident” must be thoroughly investigated to determine “how a relatively unsophisticated drone flew for over an hour over NATO countries without being detected.”
Ik denk dat dat nog niet zo snel zal gaan eerlijk gezegd..quote:Op vrijdag 11 maart 2022 15:36 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Laat dat land maar imploderen. Des te eerder zetten ze het huidige regime af.
RAND-theorie; aanvaller vs verdediger heeft een verhouding van 3:1 in doden/gewonden en beschadigd/vernietigd materieel. Maar er zitten wel heel veel variabelen aan vast natuurlijk.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 15:34 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
In de regel lijdt de aanvallende partij altijd meer verliezen heb ik me laten vertellen. Dus het zou kunnen. @:Polderturk denkt echter dat iedere levende ziel in Rusland en Oekrane ingezet kan worden als soldaat
Een half uur geleden las ik nog dat die drone uit Rusland was komen aanvliegen.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 15:40 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
https://apnews.com/articl(...)9d8a8f270fa789183d57
Omdat ik geen idee heb hoe je anders, op een rijke fantasie na, aan zo'n onrealistisch scenario komt.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 15:36 schreef RetepV het volgende:
[..]
Heb ik al eens gezegd dat ik het fijn zou vinden als je eens inhoudelijk zou reageren?
Vertel me eens waarom je denkt dat ik teveel films heb gekeken?
Nee, hij is van rusland, uit Oekrains bezet gebied aan komen vliegen.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 15:43 schreef RetepV het volgende:
[..]
Een half uur geleden las ik nog dat die drone uit Rusland was komen aanvliegen.
In je eigen bron staat letterlijk het tegenovergestelde.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 15:45 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Nee, hij is van rusland, uit Oekrains bezet gebied aan komen vliegen.
https://www.thedrive.com/(...)e-crashed-in-croatia
Ik heb een rijke fantasie, heb ik geen films voor nodig. Maar ik kwam op het idee omdat ik eigenlijk schrik van de grootte van de ego's die over social media heen en weer vliegen. De bereidheid tot vechten lijkt heel groot.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 15:44 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Omdat ik geen idee heb hoe je anders, op een rijke fantasie na, aan zo'n onrealistisch scenario komt.
Ah je hebt gelijk, ik zat al te diep in de reacties te lezenquote:Op vrijdag 11 maart 2022 15:47 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
In je eigen bron staat letterlijk het tegenovergestelde.
Aantallen, hoe zeer ook individueel het ook pijn doet, zijn vooral betekeningsloos omdat het verlies vooral ligt in de misrekening. Dan nog kan iemand de oorlog winnen en de strijd daarvoor verliezen.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 15:25 schreef polderturk het volgende:
So sad.quote:
Ik mis in deze post een beetje de notie dat Rusland Oekraine is binnengevallen en niet andersom.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 15:30 schreef RetepV het volgende:
[..]
Wereldoorlogen gebeuren niet als er geen bereidheid tot vechten onder het volk is. Maar de bereidheid tot vechten is heel hoog op dit moment. En er zijn mogelijkheden om die nog verder aan te wakkeren.
En als de bereidheid tot vechten een kritiek punt bereikt, dan gebeurt de wereldoorlog bijna vanzelf.
Ik doel op dat eerst Zelensky de bereidheid van het volk om te vechten aanspreekt, door iedere wereldburger die in Oekrane tegen Rusland wil vechten een geweer en een uitrusting te geven. En dat nu Poetin hetzelfde doet, maar dan om tegen Oekrane te vechten.
Als er veel Nederlanders gaan, en er veel Nederlanders in een bodybag terug gaan komen, dan zal onze regering misschien gaan besluiten dat ze iets moeten gaan doen in Oekrane. En regeringen van andere landen zullen met dezelfde dilemma's te maken gaan krijgen.
Hoe meer herrie daar in de tent, hoe beter.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 15:57 schreef AnneX het volgende:
Huisarrest 😎
Draadjes zijn vaak vol info ook.
[ twitter ]
SPOILER: deze reactie :')Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
Hoe dat geheim - kunnen - houden ?quote:Op vrijdag 11 maart 2022 15:31 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Borrell heeft het misschien verknoeit toen hij de deal aankondigde. Ze wilden het waarschijnlijk geheim houden.
Ik kon het bericht niet meer terug vinden waar ik het had gelezen. Misschien al verwijderd, of ik had het gewoon verkeerd begrepen. Maar even een recap, het is dus dit:quote:Op vrijdag 11 maart 2022 15:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ah je hebt gelijk, ik zat al te diep in de reacties te lezen
Lijkt me raar als Oekraine dat zelf zou doen. Hebben totaal geen baat bij om ook nog wit-russen te moeten gaan verslaan.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 15:59 schreef speknek het volgende:
Kan propaganda zijn (maar waarom?) maar het zou nogmaals aangeven hoe wanhopig Rusland begint te worden.
[ twitter ]
Syrische en Afrikaanse mercenaries inhuren, dienstplichtigen die niet/wel het leger ingestuurd zijn en gedwongen verklaringen moeten ondertekenen dat ze er op vrijwillige basis waren, Siberische ordetroepen die dood aan het front gevonden worden, generaals die op de frontlinie staan, schieten op buurlanden in de hoop ze mee te trekken... Weet iemand nog waar het echte Russische leger gebleven is?
Je trekt mijn reactie scheef (TR waardig) door selectief commentaar te geven op iets dat ik daar totaal niet meer bedoel noch zeg.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 15:35 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, ik denk dat je op de KMA leert dat dat onverstandig is. Want zeer begrijpelijk heeft het leger heel veel soldaten en maar weinig generaals. En doe je een PR uitje, prima, maar dan doe je dat achter het front.
Misschien nog eens nadenken of de kwaliteit van Russische militaire academies echt wel zo goed is als die van hun westerse tegenhangers
Nou. Dat is omdat die post ook helemaal daar niet over gaat.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 15:58 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik mis in deze post een beetje de notie dat Rusland Oekraine is binnengevallen en niet andersom.
quote:Op vrijdag 11 maart 2022 15:59 schreef speknek het volgende:
Kan propaganda zijn (maar waarom?) maar het zou nogmaals aangeven hoe wanhopig Rusland begint te worden.
[ twitter ]Syrische en Afrikaanse mercenaries inhuren, dienstplichtigen die niet/wel het leger ingestuurd zijn en gedwongen verklaringen moeten ondertekenen dat ze er op vrijwillige basis waren, Siberische ordetroepen die dood aan het front gevonden worden, generaals die op de frontlinie staan, schieten op buurlanden in de hoop ze mee te trekken... Weet iemand nog waar het echte Russische leger gebleven is?Alle geluiden uit Rusland laten niet de indruk achter dat Poetin nog comfortabel in control is.SPOILER: deze reactie :')Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
29 jets, word het type mig-29 nu verdraaid naar een aantal van 29 jets?quote:Op vrijdag 11 maart 2022 15:59 schreef Vallon het volgende:
[..]
Hoe dat geheim - kunnen - houden ?
Nog los of 29 afgeschreven jets hier serieus zinnig zijn, anders dan dat Polen ze kan omruilen voor couranter materiaal.
Borrell heeft het vooral verknald door het niet gelijk af te doen als niet aan de orde en tenminste, als diplomaat, het dan zeer vaag te houden dat hij daar niet over gaat. Mogelijk kon/wilde hij dat niet omdat hij niet weet/wist of hij dat mocht/kon zeggen omdat hij geen fiat had/heeft van de EU regeringsleiders en/of NATO combinatie.
Ik zie het meer als mal balletje dat is gaan rondstuitheren waarbij imo ook Zelensky het naief of gemanipuleerd is om tot een gedachte te komen voor een waar EU/NATO luchtsteun - dragging to war - zou moeten geven.
Ja dat klopt. Nederland is betrokken omdat Poetin internationale afspraken schendt, niet omdat Zelenski ons erin meetrekt.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 16:02 schreef RetepV het volgende:
[..]
Nou. Dat is omdat die post ook helemaal daar niet over gaat.
Deze post gaat over wat de oorlog tussen Oekrane en Rusland teweeg brengt bij ons in het Westen en in de hele wereld. Lijkt me niet bepaald off-topic, nietwaar? Wij (Nederlanders) zijn ook betrokken bij die oorlog, hoor.
I knowquote:Op vrijdag 11 maart 2022 14:47 schreef ExTec het volgende:
[..]
Wij vertellen onszelf dat we ze geen vliegtuigen mogen geven, niemand anders.
29 mig29'squote:Op vrijdag 11 maart 2022 16:03 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
29 jets, word het type mig-29 nu verdraaid naar een aantal van 29 jets?
MiG29 is nog net zo courant als de F16.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 15:59 schreef Vallon het volgende:
[..]
Hoe dat geheim - kunnen - houden ?
Nog los of 29 afgeschreven jets
Hang er vanaf hoe groot zo'n drone is en ga er glad van uit dat het zicht op onze grenzen voor aanvallende objecten 100% zal zijn. Dat het niet opgemerkt zou worden kan ook strategisch doel dienen waarmee anders word verteld hoe goed dingen zichtbaar zijn.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 15:58 schreef crystal_meth het volgende:
Je vraagt he af hoe het met de NAVO luchtverdediging gesteld is, als zo'n drone een uur lang onopgemerkt bijft.
Is het mogelijk dat ons early warning systeem enkel gebaseerd is op detectie van de lancering (hitte gedetecteerd door satellieten) en radars die enkel grote hoogtes observeren?
Van je momentele vrienden moet je het hebbenquote:Op vrijdag 11 maart 2022 15:59 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hoe meer herrie daar in de tent, hoe beter.
De dictator is zeker bang voor mollen.. Oekraine beschikt over verrassend goede intel.
Haal even adem en neem een stapje terug. Besef dat ik helemaal niet over deze dingen aan het schrijven ben. Dat zeg ik nu al twee keer.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 16:05 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ja dat klopt. Nederland is betrokken omdat Poetin internationale afspraken schendt, niet omdat Zelenski ons erin meetrekt.
Werkt niet precies zo natuurlijk. Rusland kan het zich niet veroorloven om alles in te zetten en te gebruiken, veel opstandige regio's nog en grenzen te beveiligen. Oekraine wel, die hebben geen keus.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 15:25 schreef polderturk het volgende:
Zelenski, president van een land met de rug tegen de muur, doet een moreel appel op de NAVO. Dat kun je hem moeilijk kwalijk namen, sterker nog, dat is hij uit hoofde van zijn functie verplicht.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 16:15 schreef RetepV het volgende:
[..]
Haal even adem en neem een stapje terug. Besef dat ik helemaal niet over deze dingen aan het schrijven ben. Dat zeg ik nu al twee keer.
Maar voor jou even voor de duidelijkheid: het ging over de bereidheid tot vechten onder de wereldbevolking. Zo'n hoge bereidheid tot vechten heeft maar een klein vonkje nodig om tot ontploffing te komen. En ik zag eerst Zelensky vonkjes over die bereidheid tot vechten van de wereldbevolking gooien. En nu ook Poetin.
Dat zijn er nu dus al twee die gewoon willekeurige mensen een wapen willen geven om in Oekrane de ander te gaan proberen af te slachten. En het zijn willekeurige mensen die daar gaan vechten, die helemaal niks te bewijzen hebben. Ze doen het uit zichzelf.
Ze hebben vele geldige redenen hoor, en ik vind het heel moedig, en welzeker kan Oekrane hulp gebruiken. Dat ontken ik helemaal niet. Maar feit is wel dat ze daar niet naartoe gaan om hun eigen land, have, goed en gezin te verdedigen.
Een sluit het ander natuurlijk niet uit.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 16:05 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ja dat klopt. Nederland is betrokken omdat Poetin internationale afspraken schendt, niet omdat Zelenski ons erin meetrekt.
Eens het zijn er 28 ipv 29 die Polen bron nog heeftquote:Op vrijdag 11 maart 2022 16:03 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
29 jets, word het type mig-29 nu verdraaid naar een aantal van 29 jets?
Een drone uit de jaren 70/80quote:Op vrijdag 11 maart 2022 15:58 schreef crystal_meth het volgende:
Je vraagt he af hoe het met de NAVO luchtverdediging gesteld is, als zo'n drone een uur lang onopgemerkt bijft.
Is het mogelijk dat ons early warning systeem enkel gebaseerd is op detectie van de lancering (hitte gedetecteerd door satellieten) en radars die enkel grote hoogtes observeren?
Omdat de Russische eenheden zich veel meer moeten verplaatsen in het open landschap en vijandige omgeving. Veel guerilla aanvallen en drone aanvallen op rijdende konvooien. Materiaal dat vast komt te zitten in de modder. Ik weet niet of 4:1 of 3:1 de juiste verhouding is, maar dat Rusland meer verliest verbaast me niet.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 15:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als ik de berichten zo lees, staat Poetin ook met zijn rug tegen de “ muur. Als er twee vijanden met de rug tegen de muurbstaan, gaan er rare dingen gebeuren. Dan gaan omstanders zich er meestal mee bemoeien. Dat is waar ik op doel.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 16:19 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Zelenski, president van een land met de rug tegen de muur, doet een moreel appel op de NAVO. Dat kun je hem moeilijk kwalijk namen, sterker nog, dat is hij uit hoofde van zijn functie verplicht.
Poetin kan zijn troepen gewoon laten terugtrekken, opgelost.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 16:23 schreef RetepV het volgende:
[..]
Als ik de berichten zo lees, staat Poetin ook met zijn rug tegen de “ muur. Als er twee vijanden met de rug tegen de muurbstaan, gaan er rare dingen gebeuren. Dan gaan omstanders zich er meestal mee bemoeien. Dat is waar ik op doel.
quote:Productie BASF Antwerpen geraakt door sancties tegen Russische eigenaar EuroChem
In Antwerpen moet chemiereus BASF een aantal productieprocessen stilleggen of in capaciteit verminderen, omdat het voorlopig geen leveringen meer doet aan het meststoffenbedrijf EuroChem, dat eveneens op de BASF-site is gevestigd. EuroChem is het voorwerp van het Europese sanctiebeleid tegen Russische oligarchen. De Russische miljardair Andrej Melnitsjenko is er bestuurder en eigenaar.
In een reactie noemt BASF het 'de eerste prioriteit' om het Europese sanctiebeleid te volgen.
Als zijn generaals een putsch uitvoeren en Poetin niet meer de controle heeft, kan er van alles gebeuren. In ieder geval kan Poetin zelf ze dan niet meer terugtrekken.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 16:24 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Poetin kan zijn troepen gewoon laten terugtrekken, opgelost.
Dat laatste denk ik ook. Een all out oorlog zal niet uitmonden in een 'assured mutual destruction' maar in wat Europese blikschade en in het einde van Rusland als land dat ook maar iets voorstelt.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 16:20 schreef ExTec het volgende:
[..]
Een sluit het ander natuurlijk niet uit.
Wat niet betekent dat ik meega in het drama beeld dat we aan de vooravond van WO3 staan. Misschien, "in theorie" ofzo, want het komt nagenoeg wel bijna neer op heel de wereld tegen Rusland, maar als je op dit punt nog steeds denkt dat Rusland militair echt grote campagnes kan voeren moet je eens een reality check doen.
Laten we nucleair buiten beschouwing dan denk ik dat die europese landen die hun defensie niet volledig kapot hebben bezuinigd, Frankrijk, het VK, en natuurlijk Uncle Sam gewoon de vloer aanvegen met alles wat Rusland ter berde kan brengen.
Poetin stond voor de inval niet met zijn rug tegen de muur. Als hij nu stopt is het afgelopen voor hem, dat wel. Dan wippen ze hem. Krijgt hij een Ceaucescu-actie om de oren.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 16:23 schreef RetepV het volgende:
[..]
Als ik de berichten zo lees, staat Poetin ook met zijn rug tegen de “ muur. Als er twee vijanden met de rug tegen de muurbstaan, gaan er rare dingen gebeuren. Dan gaan omstanders zich er meestal mee bemoeien. Dat is waar ik op doel.
Laten we hopen dat als Rusland tot een einde komt, de Russische bevolking zich niet voor hun land wil doodvechten en de nieuwe machthebber zal accepteren.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 16:29 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat laatste denk ik ook. Een all out oorlog zal niet uitmonden in een 'assured mutual destruction' maar in wat Europese blikschade en in het einde van Rusland als land dat ook maar iets voorstelt.
Zelfs dat denk ik niet. Ceaucescu werd gefusilleerd omdat hij net hardhandig in Timisoara tekeer was gegaan en omdat de Roemenen hem niet meer pruimden. Die interne strubbelingen spelen in Rusland niet zozeer.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 16:29 schreef Ulx het volgende:
[..]
Poetin stond voor de inval niet met zijn rug tegen de muur. Als hij nu stopt is het afgelopen voor hem, dat wel. Dan wippen ze hem. Krijgt hij een Ceaucescu-actie om de oren.
Maar dat is een kleine prijs voor vrede.
Idd niet moeilijker maken dan dat het is.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 16:24 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Poetin kan zijn troepen gewoon laten terugtrekken, opgelost.
Ik vrees dat er weinig overblijft van saamhorigheidquote:Op vrijdag 11 maart 2022 16:32 schreef Confetti het volgende:
[..]
Benieuwd wat er gaat gebeuren als ze horen dat ze hier een bijstandsuitkering kunnen krijgen.
Ceaucescu werd afgezet door leden van de partij en op deze manier hield hij zijn bek wel.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 16:31 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Zelfs dat denk ik niet. Ceaucescu werd gefusilleerd omdat hij net hardhandig in Timisoara tekeer was gegaan en omdat de Roemenen hem niet meer pruimden. Die interne strubbelingen spelen in Rusland niet zozeer.
Ze hebben al een vergunning voor 3 jaar gekregen. En Nederland wilde ook erg graag niet-Oekrainers die in dat land verbleven opvangen.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 16:38 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik vrees dat er weinig overblijft van saamhorigheid.
Maar laten we niet vooruitlopen, misschien is het over een week (of twee) niet meer nodig en kunnen we hopelijk een 555 actie starten met "Help Oekrane er boven op waar Wendy dan haar Maiden speech en de Voice aan Zelensky kan overdragen.
Voor die duizend euro per maand, als je er al recht op hebt, kun je tegenwoordig wel een slaapkamer huren en een keer tanken als je mazzel hebt. Wat een rijkdom!quote:Op vrijdag 11 maart 2022 16:32 schreef Confetti het volgende:
[..]
Benieuwd wat er gaat gebeuren als ze horen dat ze hier een bijstandsuitkering kunnen krijgen.
Ik denk dat de Russen over twee weken nog steeds in Oekrane zitten, en de Oekraners nog steeds gemotiveerd zijn om door te vechten.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 16:38 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik vrees dat er weinig overblijft van saamhorigheid.
Maar laten we niet vooruitlopen, misschien is het over een week (of twee) niet meer nodig en kunnen we hopelijk een 555 actie starten met "Help Oekrane er boven op waar Wendy dan haar Maiden speech en de Voice aan Zelensky kan overdragen.
Ik geloof wel dat de cijfers geen vertekend beeld weergeven. Stijn Mitzer houdt de cijfers bij met een team van 5. Aan Russische kant zijn er ook propaganda teams actief. Bijvoorbeeld Simon Pegov van WarGonzo. Hij laat ook verwoeste tanks van de Oekraners zien.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 15:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Minder troepen betekent niet dat die landen geen NAVO-lid meer zijn, dus bij een aanval treedt Artikel 5 gewoon in werking. Wel bijzonder dat Putin altijd al van plan is geweest om die landen te veroveren en dan net zo lang wacht tot ze allemaal bij de NAVO zijn aangesloten. Volkomen logische tactiek, gelukkig heb jij dat snode plan door.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 15:29 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Eeen echte Dictator sterft in het Harnas , Mugabe was 93 voor hij zijn heerszucht afzwakte
[..]
omdat Poetin heeft aangedrongen op terugtrekking uit de helft van de NAVO uit alle voormalige sovjetstaten
De NAVO is een verbond van verdediging zodat iets als Hitler die land na land onder de voet liep en hen tegen elkaar uitspeelde niet meer zou kunne gebeuren
Daariom moet wij als NAVO lidstaten elkaars hand blijven vasthouden
Kan schoothondje Loekashenko proberen te bewijzen dat ie een kolonel is in Poetin's leger.quote:
Elke dag nieuwe sancties melden is ook wel een hele zieke, moreel ondermijnende psyop. Kun je elke dag in de krant lezen wat je nu niet meer kan kopen. Geweldig.quote:
Die laboratoria is nog uit de voormalige ussr tijd wat Amerika heeft helpen ombouwen tot nuttigere labs.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 17:06 schreef Vallon het volgende:
ErrrTheee updates 10mar22, die ik er willekeurig - headline - uit copy:
• EU leaders rule on fast-tracked membership for Ukraine
• US sees consumer prices jump most since 1982
• US designates two ‘major non-NATO allies’
• Croatia confirms crashed drone came from Ukraine
• Activity at closed North Korean nuclear site – Seoul
• Russia to brand Meta an extremist entity and ban Instagram
• West made mistakes in relations with Russia – top EU diplomat
• Exploding prices, energy and aviation crisis:
• Facebook and Instagram to allow calls for violence against Russians
• 16,000 foreign volunteers want to fight for Russia in Ukraine – Moscow
• Delivery of UK armored vehicles delayed over safety problems
• Russia may settle foreign debt in rubles
• WHO advised Kiev to destroy disease-causing pathogens – media
• Russia says it will continue to evacuate civilians without Kiev’s approval
• Russia restores flights restricted over Covid-19
• EU has exhausted all financial sanctions on Russia – bloc’s top diplomat
• Western cancel culture has gone nuclear in targeting an entire country
Al met al het gewone ongecensureerde nieuws waarbij ik mij echt afvraag of dat moet worden geblokkeerd.
NB: die BioLabs zat mij nog niet lekker en dat (b)lijken vooral; zo niet allemaal researchcentra van gevestigde, toegegeven ook US gelieerde laboratoria te zijn voor o.a. medisch en landbouw onderzoek.
Het klinkt enger dan het in werkelijkheid, serieus, is. Maar goed, iemand die dat gevaarlijk vindt, zal elk ziekenhuis en boerderij als bedreiging voor de eigen gezondheid zien dat dan maar het beste platgegooid kan worden.
Stoppen omdat er op 200km afstand al iets is. 200km van de NL grens zit je ergens diep in Duitsland, Denemarken of Frankrijk.quote:Vrijwilligers Genemuiden stoppen met koken voor vluchtelingen bij Poolse grens
Een ploeg vrijwilligers uit Genemuiden en omgeving die de afgelopen week maaltijden klaarmaakte voor vluchtelingen, vertrekt per direct uit de Poolse grensplaats Korczowa. Aanleiding is het dichterbij komende oorlogsgeweld.
Sinds vorige week woensdag stond er een mobiele keuken bij een opvanglocatie waar iedere dag duizenden vluchtelingen arriveerden. Bij aankomst kregen zij een warme maaltijd aangeboden.
Sinds vanmiddag is de kraam dicht omdat op 200 kilometer afstand beschietingen zijn begonnen. Na overleg met de stichting Christian Refugee Relief (CRR) is besloten om de vijftien medewerkers te evacueren, meldt RTV Oost. Of de actie nog wordt hervat is afhankelijk van de veiligheidssituatie.
Blijkbaar vindt hij zijn werk belangrijker dan een bloederige invasie van zijn geboorteland veroordelen. Dat is zijn keuze.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 17:04 schreef Qarrad het volgende:
https://www.fcupdate.nl/v(...)onal-voor-het-leven/
Dit vind ik dan ook raar. Die man doet gewoon zijn werk en kan dat niet doen als hij zich uitspreekt in Rusland. Dat is niet zijn schuld.
Putin speelde toen nog geen rol toen de voormalige sovjetlanden landen de NATO vormden , om weerstand te beieden aan mensen als Hitler of Stalinquote:Op vrijdag 11 maart 2022 16:55 schreef Repentless het volgende:
[..]
Minder troepen betekent niet dat die landen geen NAVO-lid meer zijn, dus bij een aanval treedt Artikel 5 gewoon in werking. Wel bijzonder dat Putin altijd al van plan is geweest om die landen te veroveren en dan net zo lang wacht tot ze allemaal bij de NAVO zijn aangesloten.
Dank jequote:Volkomen logische tactiek, gelukkig heb jij dat snode plan door.
De Stalin gewoontesquote:Op vrijdag 11 maart 2022 17:20 schreef polderturk het volgende:
[..]
Putler is weer etnische zuivering en genocide aan het uitvoeren.
Dit is allemaal al voorbij gekomen, net zoals je vorige tweet. Heb je er nog iets over te zeggen?quote:
Waar dan? Ik had vanochtend nog ergens gelezen dat Wit-Russische inmenging een stuk onwaarschijnlijker was geworden.quote:
Idd al voorbijgekomen. Kleine nuance is dat whatsapp wel mag blijven (dus geen totale Meta ban)quote:
Heeft niet echt een indrukwekkend leger geloof ik. Poetin zal Loekashenko wel verteld hebben wat er gebeurt met weigerachtige soldaten.quote:
Ja, mensen met een facebook account zijn marxisten.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 17:29 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Dit is allemaal al voorbij gekomen, net zoals je vorige tweet. Heb je er nog iets over te zeggen?
Ik tel 29 stuks.... niet echt van belang maar elders lees ik 28 waarvan volgens wiki er 23 van inzetbaar zijn.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 17:18 schreef PluggieOD het volgende:
Uit de Scramble DB. De nog operationele PWL MiG-29s. Allen Izdeliye 9-12:
[knip lijst]
Instagram in Rusland is net zo populair als hier. Dit zullen jonge Russen niet leuk vinden.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 17:32 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ja, mensen met een facebook account zijn marxisten.
Die moeten dan allemaal naar een heropvoedingskamp.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 17:33 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Instagram in Rusland is net zo populair als hier. Dit zullen jonge Russen niet leuk vinden.
Ontmantelen van chemische wapens doe je niet in biolabs. Zijn heel andere veiligheidsmaatregelen.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 17:13 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Die laboratoria is nog uit de voormalige ussr tijd wat Amerika heeft helpen ombouwen tot nuttigere labs.
Juist voor onderzoek en helpen ontmantelen van Bijv assad’s chemische wapens destijds.
Oud nieuws (nofi) Had RT ook al gemeld.... Owwwhhhh wacht.quote:
Labs zijn natuurlijk wel nuttig om onderzoeksdata te leveren, nodig is om zaken veilig te ontmantelen.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 17:34 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ontmantelen van chemische wapens doe je niet in biolabs. Zijn heel andere veiligheidsmaatregelen.
Oud nieuws. Anderen hadden dit ook al gemeld.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 17:35 schreef Vallon het volgende:
[..]
Oud nieuws (nofi) Had RT ook al gemeld.... Owwwhhhh wacht.
Ok. Tot morgen maar weer.quote:
Welke amerikaan?quote:Op vrijdag 11 maart 2022 17:37 schreef Ulx het volgende:
Is het dreigen met die amerikaan tot gijzelaar te maken en hem van honger en dorst te laten sterven al langs geweest?
Ook dit?quote:
Van der Heiquote:
De voormalige Sovjet-landen vormden de NAVO, om weerstand te bieden aan Hitler of Stalin. Ok.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 17:17 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Putin speelde toen nog geen rol toen de voormalige sovjetlanden landen de NATO vormden , om weerstand te beieden aan mensen als Hitler of Stalin
Putin was toen nog een KGB soldaatje
Waarom dan Fok gebruiken als Twitter kanaal van wat al gemeld is ?quote:Op vrijdag 11 maart 2022 17:37 schreef Ulx het volgende:
[..]
Oud nieuws. Anderen hadden dit ook al gemeld.
quote:Russian officials tried to enter and take full operational control of Ukraine’s Zaporizhzhia nuclear power plant, according to the head of Ukrainian state nuclear company Energoatom.
Russian forces had told the plant’s Ukrainian staff that the plant now belonged to Russian state nuclear company Rosatom after its capture last week, Energoatom chief Petro Kotin said.
In a televised interview, Kotin said 10 Rosatom officials, including two senior engineers, then unsuccessfully attempted to enter the plant and take control of operations.
On the territory (of the plant) there are around 500 Russian soldiers with automatic weapons. Our staff are in an extremely bad psychological state.
Al besproken.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 17:41 schreef Vallon het volgende:
[..]
Waarom dan Fok gebruiken als Twitter kanaal van wat al gemeld is ?
Nofi, maar ik erger mij wat aan die link-dumps zonder enige toegevoegde waarde of commentaar waar iemand dan kennelijk iets uit moet afleiden of van moet gaan vinden.
Maar nog niet dat het al besproken is, dat het al besproken was. Dus bij deze.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 17:42 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Dat het al besproken is, is ook al besproken.
Dat het al besproken is, is ook al besproken.quote:
quote:Op vrijdag 11 maart 2022 17:42 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Al besproken.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 17:43 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Slim. Dus de volgende keer dat wat zielige dienstplichtigen zich over willen geven, halen de Ukrainers maar gewoon de trekker over?quote:
Mwa, Dmitry Rogozin lijkt een grote mond te hebben, maar ik betwijfel dat hij die beslissing kan nemen.quote:
Is al besproken.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 17:44 schreef ExTec het volgende:
[..]
Slim. Dus de volgende keer dat wat zielige dienstplichtigen zich over willen geven, halen de Ukrainers maar gewoon de trekker over?
Daar zijn al hele discussies over geweest.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 17:41 schreef Vallon het volgende:
[..]
Waarom dan Fok gebruiken als Twitter kanaal van wat al gemeld is ?
Nofi, maar ik erger mij wat aan die link-dumps zonder enige toegevoegde waarde of commentaar waar iemand dan kennelijk iets uit moet afleiden of van moet gaan vinden.
Precies, is al lang besproken.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 17:45 schreef Ulx het volgende:
[..]
Daar zijn al hele discussies over geweest.
Serieuze vraag maar wat eet Poetin eigenlijk?quote:Op vrijdag 11 maart 2022 17:45 schreef Vallon het volgende:
Tijd om het eten op de tafel te zetten.
Helaas geen friet want die boer staat aan de grens puntzakjes uit te delen.
Kunnen ze die niet zelf ophalen dan eventueel?quote:
Putat.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 17:46 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Serieuze vraag maar wat eet Poetin eigenlijk?![]()
Ik zie hem wel zelf koken omdat ie zo paranoide is dat een chef iets in zijn eten doet
sloten zich aan bij de NAVO met de europese landen , zodta een persoon als Hitle rof Stalin nooit meer landjepik zou gaan doenquote:Op vrijdag 11 maart 2022 17:41 schreef Repentless het volgende:
[..]
De voormalige Sovjet-landen vormden de NAVO, om weerstand te bieden aan Hitler of Stalin. Ok.
En na het eten besteld ie nog een putain.quote:
Dit is al besproken.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 17:41 schreef Repentless het volgende:
[..]
De voormalige Sovjet-landen vormden de NAVO, om weerstand te bieden aan Hitler of Stalin. Ok.
Ja Stalin politiekquote:Op vrijdag 11 maart 2022 17:47 schreef Ulx het volgende:
Daarom.
Deze waarschijnlijk ook. Wat vinden jullie van dit plan? Is Lukhashenko bijna zo'n economisch genie als Trump door dit briljante plan te verzinnen?
[ twitter ]
Putoetjequote:Op vrijdag 11 maart 2022 17:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
En na het eten besteld ie nog een putain.
Ik zie echt nog wel gebeuren dat het gewone volk in rusland opgedragen wordt om verplicht bepaalde dingen te gaan produceren waar de nood erg hoog voor is...quote:Op vrijdag 11 maart 2022 17:48 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja Stalin politiek
Dit heeft de sovjet unie al eens gedaan , mislukte vreselijk
Wat een debiel.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 17:47 schreef Ulx het volgende:
Daarom.
Deze waarschijnlijk ook. Wat vinden jullie van dit plan? Is Lukhashenko bijna zo'n economisch genie als Trump door dit briljante plan te verzinnen?
[ twitter ]
Wat gaan ze doen dan.. NATO vliegtuigen uit de lucht halen?quote:Op vrijdag 11 maart 2022 17:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Zwitserland gaat weer terug naar status Neutraal
[ twitter ]
Tell my wife i said....hello.
Duidelijk niet geselecteerd vanwege zijn spitsvondigheid maar vanwege zijn gehoorzaamheid.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 17:47 schreef Ulx het volgende:
Daarom.
[ twitter ]
Moet je toch wel potentieel een kwartier omvliegen.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 17:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[ twitter ]
Zijn economische kennis zuigt ie voornamelijk uit zijn snor.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 17:52 schreef Perrin het volgende:
[..]
Duidelijk niet geselecteerd vanwege zijn spitsvondigheid maar vanwege zijn gehoorzaamheid.
En anders stapt die Amerikaan toch gewoon in? Die Russen, die gewoon collega's zijn, duwen hem er vast niet uit en Roskosmos laat die Russen vast niet zittenquote:Op vrijdag 11 maart 2022 17:44 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Mwa, Dmitry Rogozin lijkt een grote mond te hebben, maar ik betwijfel dat hij die beslissing kan nemen.
Dus in 2004, toen de Baltische Staten (oud-Sovjetrepublieken) en vier andere Oost-Europese landen zich aansloten, zat Putin nog bij de KGB. Ok.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 17:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
sloten zich aan bij de NAVO met de europese landen , zodta een persoon als Hitle rof Stalin nooit meer landjepik zou gaan doen
Of concentratieskampen oprichten als de Goelag van Stalin of de vernietigingskampen van Hitler
Er waren meerdere verschillende soorten Labs is wat ik bedoelde.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 17:34 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ontmantelen van chemische wapens doe je niet in biolabs. Zijn heel andere veiligheidsmaatregelen.
Belarus is het hondenhok van Putin met keffer Lukashenko.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 17:13 schreef polderturk het volgende:
Waarom mag het leger van Belarus wel Oekrane binnenrijden en een NAVO lamd niet? Als een NAVO land op verzoek van Oekrane het land ingaat dan is dat legitiemer dan wat Rusland en Belarus doen.
Is ook geen escalatie, Oekrane wordt al aangevallen vanuit Belarus.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 17:58 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Wel een leuk stukje. Rusland mag blijkbaar vliegtuigen laten opstijgen uit andere landen zonder dat dit een escalatie is.
Wit-Rusland was toch al gewoon betrokken?quote:Op vrijdag 11 maart 2022 17:58 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Wel een leuk stukje. Rusland mag blijkbaar vliegtuigen laten opstijgen uit andere landen zonder dat dit een escalatie is.
Vind ik niet raar, kan gewoon ontslag nemen bij z'n club. Zijn er meer die dat doen.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 17:04 schreef Qarrad het volgende:
https://www.fcupdate.nl/v(...)onal-voor-het-leven/
Dit vind ik dan ook raar. Die man doet gewoon zijn werk en kan dat niet doen als hij zich uitspreekt in Rusland. Dat is niet zijn schuld.
Grenzen vanuit Zwitserland ook maar dichtgooien danquote:Op vrijdag 11 maart 2022 17:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[ twitter ]
Extreem mild zelfsquote:Op vrijdag 11 maart 2022 18:29 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik dacht dat Poetin heel mild was.
A senior official in the Israeli Prime Minister’s Office said that the details of the call as described the Ukrainian official were not true.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 18:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Israel kiest Poetins kant?
[ twitter ]
Huh vaag dan?quote:Op vrijdag 11 maart 2022 18:43 schreef Halcon het volgende:
[..]
A senior official in the Israeli Prime Minister’s Office said that the details of the call as described the Ukrainian official were not true.
“We doubt that the official is a senior person that is in Ukraine now and who was on the call, because it was conducted on a private line. Our contacts are directly with President Zelensky and his close advisers," the official in the Prime Minister’s Office said.
The Israeli official said Bennett didn’t recommend that Zelensky take Putin’s offer because Israel hasn’t received such an offer. “The prime minister doesn’t intend to give Zelensky any recommendations or advice at any stage," the official said.
The Israeli official stressed the call between Zelensky and Bennett was good and long and included a discussion about the possibility of holding a mediation meeting in Jerusalem.
The Israeli official declined to comment on whether Israel is going to propose a more detailed plan for ending the war. “The prime minister’s efforts are focused on one thing — stopping the bloodshed in Ukraine," the official said.
Vergeleken met een kernbom erop pleuren misschienquote:
4 euro de liter straksquote:Op vrijdag 11 maart 2022 18:51 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Schorem blijkt niet te vertrouwen. Wie had dat gedacht.
Verbod op export van luxegoederen zal weinig impact hebben. Wie geld heeft kan die ook in andere landen kopen.quote:EU verbiedt export van luxegoederen naar Rusland
De Europese Unie verbiedt de export van Europese luxegoederen naar Rusland. Dat heeft Europees Commissievoorzitter Ursula von der Leyen aangekondigd. Het verbod maakt deel uit van een nieuwe reeks sancties die de EU in overleg met de internationale partners in de G7 neemt vanwege de Russische inval in Oekrane.
Het exportverbod voor Europese luxegoederen is bedoeld als 'een klap voor de Russische elite', stelt von der Leyen. 'Zij die Poetins oorlogsmachine onderhouden zouden niet langer van hun overdadige levensstijl mogen genieten terwijl de bommen vallen op onschuldige mensen in Oekrane', zei ze. De ministers van Financin, Binnenlandse Zaken en Justitie van de G7-landen komen volgende week ook samen om de jacht op de elite rondom Poetin voort te zetten.
Daarnaast trekken de G7-landen de status van Rusland als meest begunstigde natie in, wat het land handelsvoordelen kan ontzeggen als lid van de Wereldhandelsorganisatie. De G7 willen ook de financiering van Rusland door internationale instellingen als de Wereldbank en het IMF blokkeren.
Tenslotte nemen de G7 ook maatregelen om het omzeilen van de sancties via cryptomunten te verhinderen en komt er een verbod op de import van sleutelgoederen in de ijzer- en staalsector vanuit Rusland. 'Dit zal een centrale sector van het Russische systeem raken, en het land miljarden aan exportinkomsten ontzeggen', stelt von der Leyen. Tenslotte zal ze ook een verbod op nieuwe Europese investeringen in de Russische energiesector voorstellen.
quote:Russia widened its military offensive in Ukraine on Friday, striking near airports in the west of the country for the first time.
Videos circulating online appeared to show a military airfield in Lutsk being repeatedly hit, followed by large explosions.
quote:
Vreemde kop.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 19:07 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Verbod op export van luxegoederen zal weinig impact hebben. Wie geld heeft kan die ook in andere landen kopen.
De sancties zagen aan zijn stoelpoten. Het enige wat Poetin kan doen om te voorkomen dat het volk gaat rellen is er een totalitaire staat van maken. Niet eens meer de schijn ophouden dus. Maar ik denk dat dat station al gepasseerd is.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 19:19 schreef capuchon_jongen het volgende:
Hoe helpen die sancties eigenlijk? Lijkt alsof Poetin hem niet kan schelen.
Dat betekent vooral extra invoerrechten (tariffs) op Russische goederen. Maar door de sancties wordt er reeds veel minder ingevoerd vanuit Rusland, en vooral noodzakelijke goederen en grondstoffen. Dan weet ik niet of dit nog veel effect zal hebben op de Russische uitvoer.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 19:12 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Vreemde kop.
Onderstaande lijkt me belangrijker dan de luxegoederen:
Daarnaast trekken de G7-landen de status van Rusland als meest begunstigde natie in, wat het land handelsvoordelen kan ontzeggen als lid van de Wereldhandelsorganisatie. De G7 willen ook de financiering van Rusland door internationale instellingen als de Wereldbank en het IMF blokkeren.
Tenslotte nemen de G7 ook maatregelen om het omzeilen van de sancties via cryptomunten te verhinderen en komt er een verbod op de import van sleutelgoederen in de ijzer- en staalsector vanuit Rusland.
Ik ben benieuwd hoeveel projecten de wereldbank en het IMF daar hebben lopen, dat kan wel een pijnlijke zaak worden.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 19:25 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Dat betekent vooral extra invoerrechten (tariffs) op Russische goederen. Maar door de sancties wordt er reeds veel minder ingevoerd vanuit Rusland, en vooral noodzakelijke goederen en grondstoffen. Dan weet ik niet of dit nog veel effect zal hebben op de Russische uitvoer.
Doel je op de 16.000 man waar Poetin het over had?quote:Op vrijdag 11 maart 2022 19:27 schreef crystal_meth het volgende:
Hebben de Syrische rebellen hun strijd opgegeven, nu ze blijkbaar in Oekraine gaan vechten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |