Net de 10 kleine negertjesquote:Op vrijdag 11 maart 2022 14:48 schreef polderturk het volgende:
De derde generaal die omgelegd is. [ twitter ]
Dat is op z'n minst erg divers.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 15:00 schreef ExTec het volgende:
[..]
10 verticaal uitgedaagde People Of Color?
Wat doen die generaals zo dicht bij het vuur? Dat is toch vrij ongebruikelijk? Of doen de Russen dat doorgaans anders?quote:Op vrijdag 11 maart 2022 14:48 schreef polderturk het volgende:
Slechte communicatie dus de boel leiden vanuit een centraal punt lukt niet, dus moeten ze ter plekke de boel sturen en dan ben je aan het front.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 15:02 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Wat doen die generaals zo dicht bij het vuur? Dat is toch vrij ongebruikelijk? Of doen de Russen dat doorgaans anders?
Russen zetten generaals altijd bij het front, dit is inderdaad standaard Russische praktijken.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 15:02 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Wat doen die generaals zo dicht bij het vuur? Dat is toch vrij ongebruikelijk? Of doen de Russen dat doorgaans anders?
Nee, dit is normaal in het Russische leger, al eeuwen zo.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 15:04 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Slechte communicatie dus de boel leiden vanuit een centraal punt lukt niet, dus moeten ze ter plekke de boel sturen en dan ben je aan het front.
https://www.theguardian.c(...)499a8f08ec6557dfb7a0quote:President Volodymyr Zelenskiy said Ukraine had reached a “strategic turning point” in its war with Russia in his latest address to the Ukrainian people.
Speaking outdoors in a street with a Ukrainian flag in the background, the Ukrainian leader said:
"It is impossible to say how many days we still have to free Ukrainian land. But we can say we will do it. For we have already reached a strategic turning point. We are already moving towards our goal, our victory."
He added:
"Ukrainians are proud people who always defend their land, and will not give the occupier a single piece of this land."
Wat gaan die 29 te leveren (Poolse) Migs dan daar doen of betekenen.?quote:Op vrijdag 11 maart 2022 14:35 schreef ExTec het volgende:
[..]
We hebben het over dat die 29 MiGs die Polen wil doneren die kant opgaan hé. Niet dat NAVO vliegtuigen daar heen gaan.
Het swingt wel veel heen en weer. Op NOS nog dat kiev nu echt omsingeld was door dat konvooi wat opeens posities innam.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 15:07 schreef Tocadisco het volgende:
Zelensky is zowaar optimistisch over hun kansen:
[..]
https://www.theguardian.c(...)499a8f08ec6557dfb7a0
In herinner mij die tijd ook als de dag van gisterquote:Op vrijdag 11 maart 2022 15:09 schreef RetepV het volgende:
Als ik zie hoe hoog de ego's van iedereen op de social media's, en erger: van sommige regeringsleiders, op dit moment is, krijg ik flashbacks naar de aanloop naar WO1.
Het lijkt er op alsof de sluimerende gevolgen van de 70 jaar koude-oorlog anti-rusland propaganda nu dan toch gemobiliseerd wordt.
Hoe oud ben jij precies?quote:Op vrijdag 11 maart 2022 15:09 schreef RetepV het volgende:
Als ik zie hoe hoog de ego's van iedereen op de social media's, en erger: van sommige regeringsleiders, op dit moment is, krijg ik flashbacks naar de aanloop naar WO1.
quote:Op vrijdag 11 maart 2022 14:48 schreef polderturk het volgende:
Graan? Daar verwachten we inderdaad tekorten van.quote:
Uit de eerste week: https://www.reddit.com/r/(...)ing_russian_soldier/quote:Op vrijdag 11 maart 2022 15:15 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Graan? Daar verwachten we inderdaad tekorten van.
Europese intel gaf aan dat ze nog aardig wat vliegtuigen hadden, en ze inschatte dat die 29 meer ook geen verschil gingen maken.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 15:08 schreef Vallon het volgende:
[..]
Wat gaan die 29 te leveren (Poolse) Migs dan daar doen of betekenen.?
Wat is/was er nog overgebleven van de reeds bestaande bestaande Oekraïnsche luchtvloot bron van 270 jets: 80 stuks Su-15s, 110 * MiG-23s en 80 * MiG-25s ? Die kennelijk - dus ? - vleugellam, niet inzetbaar of inoperabel zijn (gemaakt).
Er zijn meen ik 3 luchtbases in Oekraïne van waaruit die dingen kunnen vliegen, waarvan er maar één in beeld komt als mogelijk bruikbaar (westelijk Oekraïne). Ik geef je op een briefje dat die vliegvelden tot as worden gemaakt als die gebruikt (kunnen) gaan worden om aanvallende operaties te gaan vliegen. Geen militair, en neem maar dat de KMA van Rusland minstens even goed is als die van Breda, zal toestaan dat ze vanuit de lucht kunnen worden bestreden.
Dat zet en geeft mij overigens nog steeds de vraag waarom Rusland in haar aanval geen structurele luchtondersteuning gebruikt. Is dat volksliefde, kan dat niet of is het een weloverwogen - strategische - keuze om het 'conflict' beheersbaar en beperkt tot de grond te houden ?
Ah, mooi gezegd wel.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 15:18 schreef Theebag het volgende:
[..]
Uit de eerste week: https://www.reddit.com/r/(...)ing_russian_soldier/
Ja, de val van Thermopylae zit me ook nog steeds zeer dwars, houd me wakker.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 15:09 schreef RetepV het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |