abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 11 maart 2022 @ 15:40:02 #126
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204038912
quote:
Drone likely flying from Ukraine war zone crashes in Croatia

A drone that apparently flew undetected over several NATO countries all the way from the Ukrainian war zone crashed overnight on the outskirts of the Croatian capital, Zagreb, triggering a loud blast but causing no injuries, Croatian authorities said Friday.

A statement issued by Croatia’s government said the “pilotless military aircraft” entered Croatian airspace from neighboring Hungary at a speed of 700 kph (430 mph) and an altitude of 1,300 meters (4,300 feet).

The government said that an official criminal investigation will be launched and that NATO will be informed about the incident. The crash means that the large drone flew for at least 350 miles (560 kilometers) apparently undetected by air defenses in Croatia, Hungary and possibly Romania, all members of the Western military alliance.

Military experts of The War Zone online magazine said that the aircraft is likely a Soviet-era Tu-141 “Strizh” reconnaissance drone that must have severely malfunctioned. It said that Ukraine is the only known current operator of the Tu-141.

Croatian President Zoran Milanovic said “the serious incident” must be thoroughly investigated to determine “how a relatively unsophisticated drone flew for over an hour over NATO countries without being detected.”
https://apnews.com/articl(...)9d8a8f270fa789183d57
are we infinite or am I alone
pi_204038916
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 15:36 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Laat dat land maar imploderen. Des te eerder zetten ze het huidige regime af.
Ik denk dat dat nog niet zo snel zal gaan eerlijk gezegd..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_204038941
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 15:34 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
In de regel lijdt de aanvallende partij altijd meer verliezen heb ik me laten vertellen. Dus het zou kunnen. @:Polderturk denkt echter dat iedere levende ziel in Rusland en Oekraïne ingezet kan worden als soldaat
RAND-theorie; aanvaller vs verdediger heeft een verhouding van 3:1 in doden/gewonden en beschadigd/vernietigd materieel. Maar er zitten wel heel veel variabelen aan vast natuurlijk.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_204038947
quote:
Een half uur geleden las ik nog dat die drone uit Rusland was komen aanvliegen.
  vrijdag 11 maart 2022 @ 15:44:16 #130
490724 Mr.Sandman
Beats all you never saw
pi_204038956
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 15:36 schreef RetepV het volgende:

[..]
Heb ik al eens gezegd dat ik het fijn zou vinden als je eens inhoudelijk zou reageren?

Vertel me eens waarom je denkt dat ik teveel films heb gekeken?
Omdat ik geen idee heb hoe je anders, op een rijke fantasie na, aan zo'n onrealistisch scenario komt.
  vrijdag 11 maart 2022 @ 15:45:01 #131
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_204038961
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 15:43 schreef RetepV het volgende:

[..]
Een half uur geleden las ik nog dat die drone uit Rusland was komen aanvliegen.
Nee, hij is van rusland, uit Oekrains bezet gebied aan komen vliegen.

https://www.thedrive.com/(...)e-crashed-in-croatia
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  vrijdag 11 maart 2022 @ 15:47:27 #132
490724 Mr.Sandman
Beats all you never saw
pi_204038989
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 15:45 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Nee, hij is van rusland, uit Oekrains bezet gebied aan komen vliegen.

https://www.thedrive.com/(...)e-crashed-in-croatia
In je eigen bron staat letterlijk het tegenovergestelde.
pi_204039010
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 15:44 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Omdat ik geen idee heb hoe je anders, op een rijke fantasie na, aan zo'n onrealistisch scenario komt.
Ik heb een rijke fantasie, heb ik geen films voor nodig. Maar ik kwam op het idee omdat ik eigenlijk schrik van de grootte van de ego's die over social media heen en weer vliegen. De bereidheid tot vechten lijkt heel groot.

En die bereidheid tot vechten deed me denken aan mijn geschiedenislessen. Daar heb ik geleerd dat WOI alleen maar kon gebeuren omdat de ego's van de elite zo hoog waren dat ze met elkaar wilden vechten, en de trouw van het volk aan die elite zo hoog was dat het volk maar wat graag wilden vechten om hun trouw te bewijzen.

Allemaal uit de hand gelopen ego's die uitliepen op een wereldramp. De wereldramp is er nu (nog?) niet, maar de ego's lijken er wel al te zijn.
  vrijdag 11 maart 2022 @ 15:50:40 #134
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_204039028
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 15:47 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
In je eigen bron staat letterlijk het tegenovergestelde.
Ah je hebt gelijk, ik zat al te diep in de reacties te lezen :P
  vrijdag 11 maart 2022 @ 15:51:23 #135
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204039034
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 15:25 schreef polderturk het volgende:
Visueel geconfirmeerde militaire materiële verliezen.

Rusland: 1083
Oekraïne: 293

Rusland heeft 3,7 keer meer verliezen dan Oekraïne.

Echter heeft Oekraïne 44 miljoen inwoners en Rusland 144 miljoen inwoners. Rusland heeft 3,27 keer zoveel inwoners. Ze kunnen dus ook meer verliezen hebben.
Aantallen, hoe zeer ook individueel het ook pijn doet, zijn vooral betekeningsloos omdat het verlies vooral ligt in de misrekening. Dan nog kan iemand de oorlog winnen en de strijd daarvoor verliezen.

Sws snap ik die statuslijstjes niet, alsof winst en verlies hier uitkomst gaan bepalen.
///--//
Veel belangrijker is dat Rusland verloren heeft omdat zij zich totaal hebben verkeken op de internationale reactie die haar letterlijk terugzet op de ladder van tower of power.
De komende 10-20 jaar zal het land als natie geen serieuze partner meer zijn van internationaal opererende combinaties en "genoegen" moeten nemen met een plek op de onderste treden van aanzien die elkaar in hun despotisme en onbetrouwbaarheid wel zullen omarmen.

Ik begin in middels het einde van deze situatie hoopvoller te gaan ontluiken. Eind maart nog gaan vechten in de modder van de "toendra", is sws zelfkastijding.
Helaas zal het einde ws worden aangegrepen om allerlei doelpalen (never waste a crisis) te (her)verzetten. Ontkoppeling van energiebalans (dwz wordt sws flink duurder) en opwaardering leger (wat veel geld kost) en Europees isolanisme (meer macht aan Brussel).

O ja, Oekraïne zal straks haar wonden likken en mogelijk van een aantal regio's ca gebieden worden geamputeerd die de komende generatie(s) elkaar dan in hun bestaansrecht zullen betwisten. Iets dat helaas hoort bij het groeien om te komen tot onafhankelijke eenheid.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  vrijdag 11 maart 2022 @ 15:53:28 #136
8369 speknek
Another day another slay
pi_204039069
twitter
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 11 maart 2022 @ 15:56:35 #137
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_204039118
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 15:53 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]
So sad.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_204039127
Huisarrest 😎
Draadjes zijn vaak vol info ook.
twitter
  vrijdag 11 maart 2022 @ 15:58:35 #139
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_204039144
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 15:30 schreef RetepV het volgende:

[..]
Wereldoorlogen gebeuren niet als er geen bereidheid tot vechten onder het volk is. Maar de bereidheid tot vechten is heel hoog op dit moment. En er zijn mogelijkheden om die nog verder aan te wakkeren.

En als de bereidheid tot vechten een kritiek punt bereikt, dan gebeurt de wereldoorlog bijna vanzelf.

Ik doel op dat eerst Zelensky de bereidheid van het volk om te vechten aanspreekt, door iedere wereldburger die in Oekraïne tegen Rusland wil vechten een geweer en een uitrusting te geven. En dat nu Poetin hetzelfde doet, maar dan om tegen Oekraïne te vechten.

Als er veel Nederlanders gaan, en er veel Nederlanders in een bodybag terug gaan komen, dan zal onze regering misschien gaan besluiten dat ze iets moeten gaan doen in Oekraïne. En regeringen van andere landen zullen met dezelfde dilemma's te maken gaan krijgen.
Ik mis in deze post een beetje de notie dat Rusland Oekraine is binnengevallen en niet andersom.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  vrijdag 11 maart 2022 @ 15:58:53 #140
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204039152
Je vraagt he af hoe het met de NAVO luchtverdediging gesteld is, als zo'n drone een uur lang onopgemerkt bijft.
Is het mogelijk dat ons early warning systeem enkel gebaseerd is op detectie van de lancering (hitte gedetecteerd door satellieten) en radars die enkel grote hoogtes observeren?
are we infinite or am I alone
  vrijdag 11 maart 2022 @ 15:59:02 #141
38496 Perrin
pi_204039154
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 15:57 schreef AnneX het volgende:
Huisarrest 😎
Draadjes zijn vaak vol info ook.
[ twitter ]
Hoe meer herrie daar in de tent, hoe beter.

De dictator is zeker bang voor mollen.. Oekraine beschikt over verrassend goede intel.
  vrijdag 11 maart 2022 @ 15:59:11 #142
8369 speknek
Another day another slay
pi_204039159
Kan propaganda zijn (maar waarom?) maar het zou nogmaals aangeven hoe wanhopig Rusland begint te worden.

twitter
Syrische en Afrikaanse mercenaries inhuren, dienstplichtigen die niet/wel de oorlog ingestuurd zijn en gedwongen verklaringen moeten ondertekenen dat ze er op vrijwillige basis waren, Siberische ordetroepen die dood aan het front gevonden worden, generaals die op de frontlinie staan, schieten op buurlanden in de hoop ze mee te trekken... Weet iemand nog waar het echte Russische leger gebleven is?

SPOILER: deze reactie :')
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 11 maart 2022 @ 15:59:32 #143
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204039163
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 15:31 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Borrell heeft het misschien verknoeit toen hij de deal aankondigde. Ze wilden het waarschijnlijk geheim houden.
Hoe dat geheim - kunnen - houden ?
Nog los of 29 afgeschreven jets hier serieus zinnig zijn, anders dan dat Polen ze kan omruilen voor couranter materiaal.

Borrell heeft het vooral verknald door het niet gelijk af te doen als niet aan de orde en tenminste, als diplomaat, het dan zeer vaag te houden dat hij daar niet over gaat. Mogelijk kon/wilde hij dat niet omdat hij niet weet/wist of hij dat mocht/kon zeggen omdat hij geen fiat had/heeft van de EU regeringsleiders en/of NATO combinatie.

Ik zie het meer als mal balletje dat is gaan rondstuitheren waarbij imo ook Zelensky het naief of gemanipuleerd is om tot een gedachte te komen voor een waar EU/NATO luchtsteun - dragging to war - zou moeten geven.
pi_204039169
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 15:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ah je hebt gelijk, ik zat al te diep in de reacties te lezen :P
Ik kon het bericht niet meer terug vinden waar ik het had gelezen. Misschien al verwijderd, of ik had het gewoon verkeerd begrepen. Maar even een recap, het is dus dit:

* Een oude drone uit het soviet tijdperk.
* In Croatië aan komen vliegen vanuit Oekraïne.
* Ongedetecteerd door NAVO, totdat het Croatië bereikte.
* Alleen Oekraïne zelf bezit zulke drones (als ik het goed begrijp werden ze daar gemaakt, in het Soviet tijdperk).
* Men neemt aan dat de bestuurder de controle kwijt is geraakt. Maar niemand weet het eigenlijk zeker.

Zodat er hier weer geen onduidelijkheid en beschuldigingen van fake news over en weer gaan vliegen.
pi_204039182
twitter
  vrijdag 11 maart 2022 @ 16:01:22 #146
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_204039188
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 15:59 schreef speknek het volgende:
Kan propaganda zijn (maar waarom?) maar het zou nogmaals aangeven hoe wanhopig Rusland begint te worden.

[ twitter ]

Syrische en Afrikaanse mercenaries inhuren, dienstplichtigen die niet/wel het leger ingestuurd zijn en gedwongen verklaringen moeten ondertekenen dat ze er op vrijwillige basis waren, Siberische ordetroepen die dood aan het front gevonden worden, generaals die op de frontlinie staan, schieten op buurlanden in de hoop ze mee te trekken... Weet iemand nog waar het echte Russische leger gebleven is?
Lijkt me raar als Oekraine dat zelf zou doen. Hebben totaal geen baat bij om ook nog wit-russen te moeten gaan verslaan.
  vrijdag 11 maart 2022 @ 16:01:36 #147
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204039193
quote:
12s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 15:35 schreef ExTec het volgende:

[..]
Nee, ik denk dat je op de KMA leert dat dat onverstandig is. Want zeer begrijpelijk heeft het leger heel veel soldaten en maar weinig generaals. En doe je een PR uitje, prima, maar dan doe je dat achter het front.

Misschien nog eens nadenken of de kwaliteit van Russische militaire academies echt wel zo goed is als die van hun westerse tegenhangers ;)
Je trekt mijn reactie scheef (TR waardig) door selectief commentaar te geven op iets dat ik daar totaal niet meer bedoel noch zeg.
Het zou netjes zijn wanneer je dat corrigeert of inziet.
  vrijdag 11 maart 2022 @ 16:01:51 #148
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_204039196
Had Poetin via via nu een beetje blijven grommen en blaffen vanuit de Donbass, dan was het imago van een militair sterk en capabel Rusland overeind gebleven, maar de Russen vallen nu op meerdere gebieden wel érg pijnlijk door de mand. Het grootste gevaar van Rusland is Poetin zélf ...
pi_204039197
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 15:58 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Ik mis in deze post een beetje de notie dat Rusland Oekraine is binnengevallen en niet andersom.
Nou. Dat is omdat die post ook helemaal daar niet over gaat.

Deze post gaat over wat de oorlog tussen Oekraïne en Rusland teweeg brengt bij ons in het Westen en in de hele wereld. Lijkt me niet bepaald off-topic, nietwaar? Wij (Nederlanders) zijn ook betrokken bij die oorlog, hoor.
  vrijdag 11 maart 2022 @ 16:02:23 #150
38496 Perrin
pi_204039202
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2022 15:59 schreef speknek het volgende:

[ twitter ]Syrische en Afrikaanse mercenaries inhuren, dienstplichtigen die niet/wel het leger ingestuurd zijn en gedwongen verklaringen moeten ondertekenen dat ze er op vrijwillige basis waren, Siberische ordetroepen die dood aan het front gevonden worden, generaals die op de frontlinie staan, schieten op buurlanden in de hoop ze mee te trekken... Weet iemand nog waar het echte Russische leger gebleven is?

SPOILER: deze reactie :')
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alle geluiden uit Rusland laten niet de indruk achter dat Poetin nog comfortabel in control is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')