https://apnews.com/articl(...)9d8a8f270fa789183d57quote:Drone likely flying from Ukraine war zone crashes in Croatia
A drone that apparently flew undetected over several NATO countries all the way from the Ukrainian war zone crashed overnight on the outskirts of the Croatian capital, Zagreb, triggering a loud blast but causing no injuries, Croatian authorities said Friday.
A statement issued by Croatia’s government said the “pilotless military aircraft” entered Croatian airspace from neighboring Hungary at a speed of 700 kph (430 mph) and an altitude of 1,300 meters (4,300 feet).
The government said that an official criminal investigation will be launched and that NATO will be informed about the incident. The crash means that the large drone flew for at least 350 miles (560 kilometers) apparently undetected by air defenses in Croatia, Hungary and possibly Romania, all members of the Western military alliance.
Military experts of The War Zone online magazine said that the aircraft is likely a Soviet-era Tu-141 “Strizh” reconnaissance drone that must have severely malfunctioned. It said that Ukraine is the only known current operator of the Tu-141.
Croatian President Zoran Milanovic said “the serious incident” must be thoroughly investigated to determine “how a relatively unsophisticated drone flew for over an hour over NATO countries without being detected.”
Ik denk dat dat nog niet zo snel zal gaan eerlijk gezegd..quote:Op vrijdag 11 maart 2022 15:36 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Laat dat land maar imploderen. Des te eerder zetten ze het huidige regime af.
RAND-theorie; aanvaller vs verdediger heeft een verhouding van 3:1 in doden/gewonden en beschadigd/vernietigd materieel. Maar er zitten wel heel veel variabelen aan vast natuurlijk.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 15:34 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
In de regel lijdt de aanvallende partij altijd meer verliezen heb ik me laten vertellen. Dus het zou kunnen. @:Polderturk denkt echter dat iedere levende ziel in Rusland en Oekraïne ingezet kan worden als soldaat
Een half uur geleden las ik nog dat die drone uit Rusland was komen aanvliegen.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 15:40 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
https://apnews.com/articl(...)9d8a8f270fa789183d57
Omdat ik geen idee heb hoe je anders, op een rijke fantasie na, aan zo'n onrealistisch scenario komt.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 15:36 schreef RetepV het volgende:
[..]
Heb ik al eens gezegd dat ik het fijn zou vinden als je eens inhoudelijk zou reageren?
Vertel me eens waarom je denkt dat ik teveel films heb gekeken?
Nee, hij is van rusland, uit Oekrains bezet gebied aan komen vliegen.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 15:43 schreef RetepV het volgende:
[..]
Een half uur geleden las ik nog dat die drone uit Rusland was komen aanvliegen.
In je eigen bron staat letterlijk het tegenovergestelde.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 15:45 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Nee, hij is van rusland, uit Oekrains bezet gebied aan komen vliegen.
https://www.thedrive.com/(...)e-crashed-in-croatia
Ik heb een rijke fantasie, heb ik geen films voor nodig. Maar ik kwam op het idee omdat ik eigenlijk schrik van de grootte van de ego's die over social media heen en weer vliegen. De bereidheid tot vechten lijkt heel groot.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 15:44 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Omdat ik geen idee heb hoe je anders, op een rijke fantasie na, aan zo'n onrealistisch scenario komt.
Ah je hebt gelijk, ik zat al te diep in de reacties te lezenquote:Op vrijdag 11 maart 2022 15:47 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
In je eigen bron staat letterlijk het tegenovergestelde.
Aantallen, hoe zeer ook individueel het ook pijn doet, zijn vooral betekeningsloos omdat het verlies vooral ligt in de misrekening. Dan nog kan iemand de oorlog winnen en de strijd daarvoor verliezen.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 15:25 schreef polderturk het volgende:
Visueel geconfirmeerde militaire materiële verliezen.
Rusland: 1083
Oekraïne: 293
Rusland heeft 3,7 keer meer verliezen dan Oekraïne.
Echter heeft Oekraïne 44 miljoen inwoners en Rusland 144 miljoen inwoners. Rusland heeft 3,27 keer zoveel inwoners. Ze kunnen dus ook meer verliezen hebben.
So sad.quote:
Ik mis in deze post een beetje de notie dat Rusland Oekraine is binnengevallen en niet andersom.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 15:30 schreef RetepV het volgende:
[..]
Wereldoorlogen gebeuren niet als er geen bereidheid tot vechten onder het volk is. Maar de bereidheid tot vechten is heel hoog op dit moment. En er zijn mogelijkheden om die nog verder aan te wakkeren.
En als de bereidheid tot vechten een kritiek punt bereikt, dan gebeurt de wereldoorlog bijna vanzelf.
Ik doel op dat eerst Zelensky de bereidheid van het volk om te vechten aanspreekt, door iedere wereldburger die in Oekraïne tegen Rusland wil vechten een geweer en een uitrusting te geven. En dat nu Poetin hetzelfde doet, maar dan om tegen Oekraïne te vechten.
Als er veel Nederlanders gaan, en er veel Nederlanders in een bodybag terug gaan komen, dan zal onze regering misschien gaan besluiten dat ze iets moeten gaan doen in Oekraïne. En regeringen van andere landen zullen met dezelfde dilemma's te maken gaan krijgen.
Hoe meer herrie daar in de tent, hoe beter.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 15:57 schreef AnneX het volgende:
Huisarrest 😎
Draadjes zijn vaak vol info ook.
[ twitter ]
SPOILER: deze reactie :')Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
Hoe dat geheim - kunnen - houden ?quote:Op vrijdag 11 maart 2022 15:31 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Borrell heeft het misschien verknoeit toen hij de deal aankondigde. Ze wilden het waarschijnlijk geheim houden.
Ik kon het bericht niet meer terug vinden waar ik het had gelezen. Misschien al verwijderd, of ik had het gewoon verkeerd begrepen. Maar even een recap, het is dus dit:quote:Op vrijdag 11 maart 2022 15:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ah je hebt gelijk, ik zat al te diep in de reacties te lezen
Lijkt me raar als Oekraine dat zelf zou doen. Hebben totaal geen baat bij om ook nog wit-russen te moeten gaan verslaan.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 15:59 schreef speknek het volgende:
Kan propaganda zijn (maar waarom?) maar het zou nogmaals aangeven hoe wanhopig Rusland begint te worden.
[ twitter ]
Syrische en Afrikaanse mercenaries inhuren, dienstplichtigen die niet/wel het leger ingestuurd zijn en gedwongen verklaringen moeten ondertekenen dat ze er op vrijwillige basis waren, Siberische ordetroepen die dood aan het front gevonden worden, generaals die op de frontlinie staan, schieten op buurlanden in de hoop ze mee te trekken... Weet iemand nog waar het echte Russische leger gebleven is?
Je trekt mijn reactie scheef (TR waardig) door selectief commentaar te geven op iets dat ik daar totaal niet meer bedoel noch zeg.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 15:35 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, ik denk dat je op de KMA leert dat dat onverstandig is. Want zeer begrijpelijk heeft het leger heel veel soldaten en maar weinig generaals. En doe je een PR uitje, prima, maar dan doe je dat achter het front.
Misschien nog eens nadenken of de kwaliteit van Russische militaire academies echt wel zo goed is als die van hun westerse tegenhangers
Nou. Dat is omdat die post ook helemaal daar niet over gaat.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 15:58 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik mis in deze post een beetje de notie dat Rusland Oekraine is binnengevallen en niet andersom.
quote:Op vrijdag 11 maart 2022 15:59 schreef speknek het volgende:
Kan propaganda zijn (maar waarom?) maar het zou nogmaals aangeven hoe wanhopig Rusland begint te worden.
[ twitter ]Syrische en Afrikaanse mercenaries inhuren, dienstplichtigen die niet/wel het leger ingestuurd zijn en gedwongen verklaringen moeten ondertekenen dat ze er op vrijwillige basis waren, Siberische ordetroepen die dood aan het front gevonden worden, generaals die op de frontlinie staan, schieten op buurlanden in de hoop ze mee te trekken... Weet iemand nog waar het echte Russische leger gebleven is?Alle geluiden uit Rusland laten niet de indruk achter dat Poetin nog comfortabel in control is.SPOILER: deze reactie :')Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |