Ja want dat is mijn punt inderdaad.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 14:56 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Het staat je vrij om over te stappen naar een andere social media site wiens regelementen je meer aanstaan. Misschien heeft VKontakte wel wat betere regels op dat punt.
Ben er al 2 jaar achter dat domheid de grootste crisis isquote:Op vrijdag 11 maart 2022 15:23 schreef HiZ het volgende:
In de loop van deze crisis begin ik me af te vragen of FVD aanhangers staatsgevaarlijk zijn of dat ze gewoon dringend psychiatrische behandeling nodig hebben.
Tenzij nukes of gehele inzet reservisten, heeft hij gelijk.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 15:07 schreef Tocadisco het volgende:
Zelensky is zowaar optimistisch over hun kansen:
[..]
https://www.theguardian.c(...)499a8f08ec6557dfb7a0
Eeen echte Dictator sterft in het Harnas , Mugabe was 93 voor hij zijn heerszucht afzwaktequote:Op vrijdag 11 maart 2022 06:49 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Poetin is een boomer, op die leeftijd nog ambities hebben voor de komende decennia is op zijn zachtst gezegd een beetje nutteloos.
omdat Poetin heeft aangedrongen op terugtrekking uit de helft van de NAVO uit alle voormalige sovjetstatenquote:
Tja de President komt ook wel's bij het front om de moraal op te poetsen... toch ?quote:Op vrijdag 11 maart 2022 15:02 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Wat doen die generaals zo dicht bij het vuur? Dat is toch vrij ongebruikelijk? Of doen de Russen dat doorgaans anders?
Ben heel benieuwd naar de uiteindelijke, meer geloofwaardige, aantallen.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 15:25 schreef polderturk het volgende:
Visueel geconfirmeerde militaire materiële verliezen.
Rusland: 1083
Oekraïne: 293
Rusland heeft 3,7 keer meer verliezen dan Oekraïne.
Echter heeft Oekraïne 44 miljoen inwoners en Rusland 144 miljoen inwoners. Rusland heeft 3,27 keer zoveel inwoners. Ze kunnen dus ook meer verliezen hebben.
Wereldoorlogen gebeuren niet als er geen bereidheid tot vechten onder het volk is. Maar de bereidheid tot vechten is heel hoog op dit moment. En er zijn mogelijkheden om die nog verder aan te wakkeren.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 15:23 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, de val van Thermopylae zit me ook nog steeds zeer dwars, houd me wakker.
Borrell heeft het misschien verknoeit toen hij de deal aankondigde. Ze wilden het waarschijnlijk geheim houden.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 14:13 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
De tandloze tijger heeft weer gesproken. Wat zijn we toch bang. Rol die vliegtuigen gewoon over de grens man
Ik denk dat 50/50 realistischer is. Ik zie geen reden waarom de verliezen aan Russische kant bijna 4x hoger zouden zijn, behalve dan dat Oekraine de media-kant sterk domineert en dus het beeld van deze verliezen kan bepalen.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 15:25 schreef polderturk het volgende:
Visueel geconfirmeerde militaire materiële verliezen.
Rusland: 1083
Oekraïne: 293
Rusland heeft 3,7 keer meer verliezen dan Oekraïne.
Echter heeft Oekraïne 44 miljoen inwoners en Rusland 144 miljoen inwoners. Rusland heeft 3,27 keer zoveel inwoners. Ze kunnen dus ook meer verliezen hebben.
In de regel lijdt de aanvallende partij altijd meer verliezen heb ik me laten vertellen. Dus het zou kunnen. @polderturk denkt echter dat iedere levende ziel in Rusland en Oekraïne ingezet kan worden als soldaatquote:Op vrijdag 11 maart 2022 15:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk dat 50/50 realistischer is. Ik zie geen reden waarom de verliezen aan Russische kant bijna 4x hoger zouden zijn, behalve dan dat Oekraine de media-kant sterk domineert en dus het beeld van deze verliezen kan bepalen.
Heb je teveel films gekeken?quote:Op vrijdag 11 maart 2022 15:30 schreef RetepV het volgende:
Als er veel Nederlanders gaan, en er veel Nederlanders in een bodybag terug gaan komen, dan zal onze regering misschien gaan besluiten dat ze iets moeten gaan doen in Oekraïne. En regeringen van andere landen zullen met dezelfde dilemma's te maken gaan krijgen.
De vraag is wie die beelden natrekt. Er zijn wel een aantal instanties die alles proberen vast te leggen. Maar Oekraine geeft natuurlijk zelf geen beelden vrij van verliezen vanwege tactische redenen en rusland zal het misschien helemaal niks vast leggen dus er zal idd wel enige marge in zitten.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 15:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk dat 50/50 realistischer is. Ik zie geen reden waarom de verliezen aan Russische kant bijna 4x hoger zouden zijn, behalve dan dat Oekraine de media-kant sterk domineert en dus het beeld van deze verliezen kan bepalen.
De aanvallende partij leidt niet per definitie meer verliezen. Wel is zou dat de gevechtskrachtsverhouding voor de aanvallende partij ongeveer (afhankelijk van heel veel andere omstandigheden) ongeveer 3 op 1 moet zijn (op de lagere, tactische niveaus)quote:Op vrijdag 11 maart 2022 15:34 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
In de regel lijdt de aanvallende partij altijd meer verliezen heb ik me laten vertellen. Dus het zou kunnen. @:Polderturk denkt echter dat iedere levende ziel in Rusland en Oekraïne ingezet kunnen worden als soldaat
Nee, ik denk dat je op de KMA leert dat dat onverstandig is. Want zeer begrijpelijk heeft het leger heel veel soldaten en maar weinig generaals. En doe je een PR uitje, prima, maar dan doe je dat achter het front.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 15:29 schreef Vallon het volgende:
[..]
Tja de President komt ook wel's bij het front om de moraal op te poetsen... toch ?
Kan toch prima een consequentie zijn van de militaire keuzes die beide kanten gemaakt hebben? Rusland trekt met veel zwaar materieel het land in en de Oekraïners verdedigen zich door middel van hit and run tactieken, dan loopt het aantal verliezen al aardig snel op.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 15:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Heb ik al eens gezegd dat ik het fijn zou vinden als je eens inhoudelijk zou reageren?quote:
Laat dat land maar imploderen. Des te eerder zetten ze het huidige regime af.quote:
Dan zou je het voordeel juist eerder bij de Russen verwachten.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 15:36 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Kan toch prima een consequentie zijn van de militaire keuzes die beide kanten gemaakt hebben. Rusland trekt met veel zwaar materieel het land in en de Oekraïners verdedigen zich door middel van hit and run tactieken, dan loopt het aantal verliezen al aardig snel op.
De commandant is daar waar het zwaartepunt is. En dat is in zo'n geval dus juist vooraan.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 15:35 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, ik denk dat je op de KMA leert dat dat onverstandig is. Want zeer begrijpelijk heeft het leger heel veel soldaten en maar weinig generaals. En doe je een PR uitje, prima, maar dan doe je dat achter het front.
Misschien nog eens nadenken of de kwaliteit van Russische militaire academies echt wel zo goed is als die van hun westerse tegenhangers
Ik vind het weinig vanzelfsprekend dat vreemden zich aanmelden voor de gehaktmolen van putin.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 15:30 schreef RetepV het volgende:
En dat nu Poetin hetzelfde doet, maar dan om tegen Oekraïne te vechten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |