Idd niet moeilijker maken dan dat het is.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 16:24 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Poetin kan zijn troepen gewoon laten terugtrekken, opgelost.
Ik vrees dat er weinig overblijft van saamhorigheidquote:Op vrijdag 11 maart 2022 16:32 schreef Confetti het volgende:
[..]
Benieuwd wat er gaat gebeuren als ze horen dat ze hier een bijstandsuitkering kunnen krijgen.
Ceaucescu werd afgezet door leden van de partij en op deze manier hield hij zijn bek wel.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 16:31 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Zelfs dat denk ik niet. Ceaucescu werd gefusilleerd omdat hij net hardhandig in Timisoara tekeer was gegaan en omdat de Roemenen hem niet meer pruimden. Die interne strubbelingen spelen in Rusland niet zozeer.
Ze hebben al een vergunning voor 3 jaar gekregen. En Nederland wilde ook erg graag niet-Oekrainers die in dat land verbleven opvangen.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 16:38 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik vrees dat er weinig overblijft van saamhorigheid.
Maar laten we niet vooruitlopen, misschien is het over een week (of twee) niet meer nodig en kunnen we hopelijk een 555 actie starten met "Help Oekrane er boven op waar Wendy dan haar Maiden speech en de Voice aan Zelensky kan overdragen.
Voor die duizend euro per maand, als je er al recht op hebt, kun je tegenwoordig wel een slaapkamer huren en een keer tanken als je mazzel hebt. Wat een rijkdom!quote:Op vrijdag 11 maart 2022 16:32 schreef Confetti het volgende:
[..]
Benieuwd wat er gaat gebeuren als ze horen dat ze hier een bijstandsuitkering kunnen krijgen.
Ik denk dat de Russen over twee weken nog steeds in Oekrane zitten, en de Oekraners nog steeds gemotiveerd zijn om door te vechten.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 16:38 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik vrees dat er weinig overblijft van saamhorigheid.
Maar laten we niet vooruitlopen, misschien is het over een week (of twee) niet meer nodig en kunnen we hopelijk een 555 actie starten met "Help Oekrane er boven op waar Wendy dan haar Maiden speech en de Voice aan Zelensky kan overdragen.
Ik geloof wel dat de cijfers geen vertekend beeld weergeven. Stijn Mitzer houdt de cijfers bij met een team van 5. Aan Russische kant zijn er ook propaganda teams actief. Bijvoorbeeld Simon Pegov van WarGonzo. Hij laat ook verwoeste tanks van de Oekraners zien.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 15:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk dat 50/50 realistischer is. Ik zie geen reden waarom de verliezen aan Russische kant bijna 4x hoger zouden zijn, behalve dan dat Oekraine de media-kant sterk domineert en dus het beeld van deze verliezen kan bepalen.
Minder troepen betekent niet dat die landen geen NAVO-lid meer zijn, dus bij een aanval treedt Artikel 5 gewoon in werking. Wel bijzonder dat Putin altijd al van plan is geweest om die landen te veroveren en dan net zo lang wacht tot ze allemaal bij de NAVO zijn aangesloten. Volkomen logische tactiek, gelukkig heb jij dat snode plan door.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 15:29 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Eeen echte Dictator sterft in het Harnas , Mugabe was 93 voor hij zijn heerszucht afzwakte
[..]
omdat Poetin heeft aangedrongen op terugtrekking uit de helft van de NAVO uit alle voormalige sovjetstaten
De NAVO is een verbond van verdediging zodat iets als Hitler die land na land onder de voet liep en hen tegen elkaar uitspeelde niet meer zou kunne gebeuren
Daariom moet wij als NAVO lidstaten elkaars hand blijven vasthouden
Kan schoothondje Loekashenko proberen te bewijzen dat ie een kolonel is in Poetin's leger.quote:
Elke dag nieuwe sancties melden is ook wel een hele zieke, moreel ondermijnende psyop. Kun je elke dag in de krant lezen wat je nu niet meer kan kopen. Geweldig.quote:
Die laboratoria is nog uit de voormalige ussr tijd wat Amerika heeft helpen ombouwen tot nuttigere labs.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 17:06 schreef Vallon het volgende:
ErrrTheee updates 10mar22, die ik er willekeurig - headline - uit copy:
• EU leaders rule on fast-tracked membership for Ukraine
• US sees consumer prices jump most since 1982
• US designates two ‘major non-NATO allies’
• Croatia confirms crashed drone came from Ukraine
• Activity at closed North Korean nuclear site – Seoul
• Russia to brand Meta an extremist entity and ban Instagram
• West made mistakes in relations with Russia – top EU diplomat
• Exploding prices, energy and aviation crisis:
• Facebook and Instagram to allow calls for violence against Russians
• 16,000 foreign volunteers want to fight for Russia in Ukraine – Moscow
• Delivery of UK armored vehicles delayed over safety problems
• Russia may settle foreign debt in rubles
• WHO advised Kiev to destroy disease-causing pathogens – media
• Russia says it will continue to evacuate civilians without Kiev’s approval
• Russia restores flights restricted over Covid-19
• EU has exhausted all financial sanctions on Russia – bloc’s top diplomat
• Western cancel culture has gone nuclear in targeting an entire country
Al met al het gewone ongecensureerde nieuws waarbij ik mij echt afvraag of dat moet worden geblokkeerd.
NB: die BioLabs zat mij nog niet lekker en dat (b)lijken vooral; zo niet allemaal researchcentra van gevestigde, toegegeven ook US gelieerde laboratoria te zijn voor o.a. medisch en landbouw onderzoek.
Het klinkt enger dan het in werkelijkheid, serieus, is. Maar goed, iemand die dat gevaarlijk vindt, zal elk ziekenhuis en boerderij als bedreiging voor de eigen gezondheid zien dat dan maar het beste platgegooid kan worden.
Stoppen omdat er op 200km afstand al iets is. 200km van de NL grens zit je ergens diep in Duitsland, Denemarken of Frankrijk.quote:Vrijwilligers Genemuiden stoppen met koken voor vluchtelingen bij Poolse grens
Een ploeg vrijwilligers uit Genemuiden en omgeving die de afgelopen week maaltijden klaarmaakte voor vluchtelingen, vertrekt per direct uit de Poolse grensplaats Korczowa. Aanleiding is het dichterbij komende oorlogsgeweld.
Sinds vorige week woensdag stond er een mobiele keuken bij een opvanglocatie waar iedere dag duizenden vluchtelingen arriveerden. Bij aankomst kregen zij een warme maaltijd aangeboden.
Sinds vanmiddag is de kraam dicht omdat op 200 kilometer afstand beschietingen zijn begonnen. Na overleg met de stichting Christian Refugee Relief (CRR) is besloten om de vijftien medewerkers te evacueren, meldt RTV Oost. Of de actie nog wordt hervat is afhankelijk van de veiligheidssituatie.
Blijkbaar vindt hij zijn werk belangrijker dan een bloederige invasie van zijn geboorteland veroordelen. Dat is zijn keuze.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 17:04 schreef Qarrad het volgende:
https://www.fcupdate.nl/v(...)onal-voor-het-leven/
Dit vind ik dan ook raar. Die man doet gewoon zijn werk en kan dat niet doen als hij zich uitspreekt in Rusland. Dat is niet zijn schuld.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |