Jij insinueert allemaal zaken die ik gezegd zou hebben die ik totaal niet gezegd heb.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Misschien moeten we hem meteen ook Moldova en de Baltische staten geven, gewoon, voor de zekerheid.
ZO, dat was een flitsaanvraag, zo snel is het nog nooit gebeurt.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:52 schreef capricia het volgende:
De aanvraag voor EU lidmaatschap is aangenomen.
[ twitter ]
Het heeft geen zin met die gasten in gesprek te gaan. Putin bad. Praten over scenario's en eventuele oplossingen zitten ze niet op te wachten.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:59 schreef LXIV het volgende:
[..]
Jij insinueert allemaal zaken die ik gezegd zou hebben die ik totaal niet gezegd heb.
omdat ik zeg dat je Putin niet in het nauw moet drijven zodat zijn enige uitweg een (al dan niet nucleaire) oorlog is, maak jij ervan dat ik zeg dat we allerlei soevereine landen aan hem cadeau moeten doen. Dat is helemaal niet wat ik gezegd heb, nergens!
Jij maakt zoveel gebruik van drogredeneringen en hebt zo'n vijandbeeld van users die een andere mening hebben dan jij dat ik me eigenlijk afvraag waarom er nog users zijn die je serieus nemen.
ik heb 25 jaar professionele opleiding en ervaring op het gebied van conflicten en heb actief gediend in 2 oorlogen. Jij bent vorige week van het corona-forum naar het OOR-forum gegaan en denkt nu ook expert te zijn. Dat ben je niet. Je bent zo onbekwaam dat je niet eens in staat bent dat zelf in te zien.
Ja inderdaad. Dit is eigenlijk een soort ontvangstbevestiging.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:59 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Jawel. De aanvraag is geaccepteerd. Het lidmaatschap alleen nog niet.
De aanvraag is in behandeling, er komt een stemming over kandidaat-lidmaatschap en een stemming over lidmaatschap. Maar die zijn allebei nog niet geweest.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:59 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Jawel. De aanvraag is geaccepteerd. Het lidmaatschap alleen nog niet.
Maar er is géén kernoorlogquote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:01 schreef Aurelius het volgende:
[..]
En ook teveel naïevelingen die bereid zijn vanuit emotie een enorme gok te nemen met een kernoorlog, en nu al dagdromen over regime change. Jezelf een kernoorlog in deugen.
Was dan ook een emotionele speech van Zelenskyy zojuist in en Europees Parlement. Zelfs de tolk hield het niet droog.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:59 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ZO, dat was een flitsaanvraag, zo snel is het nog nooit gebeurt.
en dat voor Ambtenaren .. binnen zeg 24 uur antwoord geven en iets doenquote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:59 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ZO, dat was een flitsaanvraag, zo snel is het nog nooit gebeurt.
Mensen die het woord 'deugen' gebruiken proberen mee te doen in een discussie die ze boven de pet gaat.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:01 schreef Aurelius het volgende:
[..]
En ook teveel naïevelingen die bereid zijn vanuit emotie een enorme gok te nemen met een kernoorlog, en nu al dagdromen over regime change. Jezelf een kernoorlog in deugen.
En dat zegt dus allemaal helemaal nog niets. Turkije's aanvraag is al 35 jaar in behandeling.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:01 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
De aanvraag is in behandeling, er komt een stemming over kandidaat-lidmaatschap en een stemming over lidmaatschap. Maar die zijn allebei nog niet geweest.
Toch is iedereen hier alweer woedend op de EU!quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:02 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
En dat zegt dus allemaal helemaal nog niets. Turkije's aanvraag is al 35 jaar in behandeling.
Kan me er eigenlijk maar eentje bedenken die als een daadwerkelijke oorlog is verdergegaan (Japan vs. de VS) en dat is niet bijster goed afgelopen voor de partij die het tot een oorlog escaleerde.quote:
Die trekpop van Putin vindt dat we hier een wat minder grote bek moeten hebben.quote:
Om Poetin te verwijderen, nadrukkelijk. Als dat niet gebeurd, dan is het naar mijn inziens uitstel van executie want zijn ambities zijn duidelijk, die houden niet op met het innemen van Oekraine. Ik maak mij ook zorgen over de daadkracht van de NATO, als er tegenover je een happytrigger suicidale mannetje zit die weinig te verliezen heeft.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:52 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
We moeten alles op alles zetten (dat impliceert oorlog) om degene te verwijderen die er voor kan zorgen dat er pertinentente dreiging ontstaat?
De vraag is meer hoe lang we dat kunnen blijven roepen. In het huidige tempo drukt Rusland vanzelf op de knop imo.quote:
Hoezo is Rusland rechtmatig eigenaar van de Donbass als maar 30-40 procent van de mensen daar etnisch Rus zijn?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:02 schreef UitStraling het volgende:
Gewoon het Donetsbekken naar de rechtmatige Russische bewoners, elkaar wat condoleancebriefjes schrijven, Poetin weer in zijn konijnenhok, degenen die hier om oorlog roepen naar de Hoorn van Afrika sturen, voor de rest doet alles het nog in Oekraïne, klaar en opgelost, lekker dansen met Zelensky.
De crux zit hem erin dat jij/wij helemaal niet in staat zijn om die inschattingen te maken.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:04 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
In het huidige tempo drukt Rusland vanzelf op de knop imo.
Totdat je verder vraagt. Daarnaast kun je sommige users al een tijd bezig zien tijdens corona en FvD-artikelen. Rutte is een dictator, maar Putin is gedwongen!quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:58 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Voorstander zijn van onderhandelingen staat niet gelijk aan het zijn van een ''Putinkontlikker''.
Ja de rest is er al vertrokken.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:04 schreef Momo het volgende:
[..]
Hoezo is Rusland rechtmatig eigenaar van de Donbass als maar 30-40 procent van de mensen daar etnisch Rus zijn?
Gewoon dreigen met een kernbom als je weer eens iets van de gemeente moetquote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:02 schreef RAVW het volgende:
[..]
en dat voor Ambtenaren .. binnen zeg 24 uur antwoord geven en iets doen![]()
dus het kan wel als er eens gewerkt gaat worden
Lijkt me niet verstandig om het woord 'oorlog' uit te spreken rondom tegenacties, nee.quote:
De enige drogreden die er hier toe doet is dat ondanks het gegeven dat Putin een soeverein land is binnengevallen, de huidige situatie alsnog de schuld van de EU/NAVO/VN/VS is.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:59 schreef LXIV het volgende:
[..]
Jij insinueert allemaal zaken die ik gezegd zou hebben die ik totaal niet gezegd heb.
omdat ik zeg dat je Putin niet in het nauw moet drijven zodat zijn enige uitweg een (al dan niet nucleaire) oorlog is, maak jij ervan dat ik zeg dat we allerlei soevereine landen aan hem cadeau moeten doen. Dat is helemaal niet wat ik gezegd heb, nergens!
Jij maakt zoveel gebruik van drogredeneringen en hebt zo'n vijandbeeld van users die een andere mening hebben dan jij dat ik me eigenlijk afvraag waarom er nog users zijn die je serieus nemen.
ik heb 25 jaar professionele opleiding en ervaring op het gebied van conflicten en heb actief gediend in 2 oorlogen. Jij bent vorige week van het corona-forum naar het OOR-forum gegaan en denkt nu ook expert te zijn. Dat ben je niet. Je bent zo onbekwaam dat je niet eens in staat bent dat zelf in te zien.
Is die speech al ergens terug te zien?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Was dan ook een emotionele speech van Zelenskyy zojuist in en Europees Parlement. Zelfs de tolk hield het niet droog.
Goed nieuwsquote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:52 schreef capricia het volgende:
De aanvraag voor EU lidmaatschap is aangenomen.
[ twitter ]
Geen probleem voor Rusland? De crisis begon met de free trade deal met de EU.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Was toch geen probleem voor Rusland, dat EU lidmaatschap..ging ze om NATO toch?
En weet je wat..nu wil opeens Finland ook NATO bescherming, zo raar! Lijkt alsof het een beetje in het gezicht van Putin aan het ontploffen is.
https://www.theguardian.c(...)n-union-trade-russiaquote:The Kremlin aide added that the political and social cost of EU integration could also be high, and allowed for the possibility of separatist movements springing up in the Russian-speaking east and south of Ukraine. He suggested that if Ukraine signed the agreement, Russia would consider the bilateral treaty that delineates the countries' borders to be void.
Die Russen die daar vooral zijn neergepoot door Stalin bedoel je?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:02 schreef UitStraling het volgende:
Gewoon het Donetsbekken naar de rechtmatige Russische bewoners, elkaar wat condoleancebriefjes schrijven, Poetin weer in zijn konijnenhok, degenen die hier om oorlog roepen naar de Hoorn van Afrika sturen, voor de rest doet alles het nog in Oekraïne, klaar en opgelost, lekker dansen met Zelensky.
Gemaakt van rookmelders natuurlijk.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:05 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Gewoon dreigen met een kernbom als je weer eens iets van de gemeente moet
Ohja de rest weg geterroriseerd is en ze misschien een meerderheid hebben, mogen ze het wel ineens hebben...quote:
Jup...zoals Frankrijk na 1918 die nodig vond Duitsland leeg te zuigen.quote:
Waarom zouden wij geen inschatting kunnen maken? Natuurlijk kunnen we nooit zeker weten wat er in het hoofd van Putin rond gaat, maar er is genoeg aanleiding om ervan uit te gaan dat die knop gewoon ingedrukt gaat worden als het Westen zich ermee blijft bemoeien imo.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:04 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
De crux zit hem erin dat jij/wij helemaal niet in staat zijn om die inschattingen te maken.
Precies; hilarisch hoe men zich ineens als 'neutrale' en vooral 'realistische' en 'voorzichtige' aanschouwer profileert.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:05 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Totdat je verder vraagt. Daarnaast kun je sommige users al een tijd bezig zien tijdens corona en FvD-artikelen. Rutte is een dictator, maar Putin is gedwongen!
Wij zijn allemaal schurken en hoe durven we Oekraïne te helpen, terwijl zij zelf niet bij Rusland willen. Maar nee we moeten Rusland zelfs stukken van Oekraïne geven...
Lekker makkelijk roepen dat we de nieuwe Joden zijn en we in een dictatuur wonen, de meest zieke shit kwam voorbij, maar er wordt nu zelfs gesteld dat Putin gedwongen is om Oekraïne binnen te vallen., alsof dat soevereine land niets zelf mag beslissen. Er is een fokking reden dat men niet bij Rusland wil. Denk daar eens over na, maar nee Putin is het slachtoffer.
Dan gaan ze er zelf aan. Dus ja dan kan je je afvragen hoe groot die kans is. Wil Vladimir zijn land mee in afgrond nemen?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:04 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
De vraag is meer hoe lang we dat kunnen blijven roepen. In het huidige tempo drukt Rusland vanzelf op de knop imo.
Nog meer brandstoftekort?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:05 schreef polderturk het volgende:
LOOOOOL Gelijk inzetten tegen de bezetters. Met dit soort spullen kan Oekraïene mogelijk hun eigen luchtruim afsluiten. [ twitter ]
geen idee, ben ook geen buitenlands beleidsexpert.. daarom zou ik nooit oproepen tot het bombarderen van rusland als vergelding of lacherig doen over Putin en zijn bommetjesquote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:03 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Wat is volgens jou de oplossing voor dit conflict?
We hebben te maken met het voorspellen van een nog nooit uitgevoerde actie, dus volgens mij kunnen we totaal niet inschatten hoe ver/dichtbij we van dat punt af zitten.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:07 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Waarom zouden wij geen inschatting kunnen maken? Natuurlijk kunnen we nooit zeker weten wat er in het hoofd van Putin rond gaat, maar er is genoeg aanleiding om ervan uit te gaan dat die knop gewoon ingedrukt gaat worden als het Westen zich ermee blijft bemoeien imo.
Nou ja je moet ergens een grens trekken, als je 2500 jaar terug in de tijd gaat waren Nederlanders ook donkerhuidig.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:06 schreef duracellkonijntje het volgende:
[..]
Die Russen die daar vooral zijn neergepoot door Stalin bedoel je?
Nee, dat lijkt me uitgesloten. De tactiek van de Chinezen over de wereld is vrijwel altijd hetzelfde: kopen en nooit meer afstaan.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:54 schreef THEFXR het volgende: [..] zou China op een bepaald moment landje pik willen doen bij Rusland?
Is ook gewoon van dat 'Ik zie dingen die jullie niet zien en heb daarom een tegenovergestelde mening' gedrag.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:07 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Precies; hilarisch hoe men zich ineens als 'neutrale' en vooral 'realistische' en 'voorzichtige' aanschouwer profileert.
Terug naar huis kunnen ze ook niet volgens mij.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:08 schreef AnneX het volgende:
Waar blijven die Russische jochies eigenlijk - afgezien van overleden - die voertuigen en tanks verlaten in de middle of nowhere?
Woedend ben ik zeker niet, maar ik vind het niet zo tactisch allemaal. Dit nu zo groot uitmeten voegt gewoon weinig toe, je kunt je steun ook anders uiten. Al moet ik wel zeggen dat het verhaal van van der Leyen wel heel erg wordt verdraaid. Zij was vrij duidelijk dat een lidmaatschap op termijn logisch is omdat de Oekraïne volgens haar bij de EU hoort. Maar niet dat ze, zoals Zelensky vraagt, per direct lid moeten worden.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:03 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Toch is iedereen hier alweer woedend op de EU!
Kap hier eens mee man, heeft niks met dit topic te maken.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:05 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Totdat je verder vraagt. Daarnaast kun je sommige users al een tijd bezig zien tijdens corona en FvD-artikelen. Rutte is een dictator, maar Putin is gedwongen!
Wij zijn allemaal schurken en hoe durven we Oekraïne te helpen, terwijl zij zelf niet bij Rusland willen. Maar nee we moeten Rusland zelfs stukken van Oekraïne geven...
Lekker makkelijk roepen dat we de nieuwe Joden zijn en we in een dictatuur wonen, de meest zieke shit kwam voorbij, maar er wordt nu zelfs gesteld dat Putin gedwongen is om Oekraïne binnen te vallen., alsof dat soevereine land niets zelf mag beslissen. Er is een fokking reden dat men niet bij Rusland wil. Denk daar eens over na, maar nee Putin is het slachtoffer.
Hij komt me niet over als een man die verlies accepteert. Drijf hem teveel in een hoek zonder uitweg en ik zie hem er wel voor aan om wat geks te doen. Als hij er zelf aan gaat; zoveel mogelijk anderen in het Westen ook meenemen. Hij wil één groot Rusland. Als dat niet meer kan door alle sancties en verliezen dan gunt hij het niemand. Gewoon een gevoel overigens.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:07 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dan gaan ze er zelf aan. Dus ja dan kan je je afvragen hoe groot die kans is. Wil Vladimir zijn land mee in afgrond nemen?
of geld lenen en in beslag nemen als je het niet meer kunt betalenquote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:08 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Nee, dat lijkt me uitgesloten. De tactiek van de Chinezen over de wereld is vrijwel altijd hetzelfde: kopen en nooit meer afstaan.
Die mensen gewoon lekker laten stemmen. Goede kans dat als 40% Russisch is dat de andere 60% nog steeds liever bij Oekraïne hoort..quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:08 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Nou ja je moet ergens een grens trekken, als je 2500 jaar terug in de tijd gaat waren Nederlanders ook donkerhuidig.
Dan mag je hopen dat er van binnenuit een paar corrigerende tikken komen, want alle andere Russen hebben daar ook last van.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:09 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hij komt me niet over als een man die verlies accepteert. Drijf hem teveel in een hoek zonder uitweg en ik zie hem er wel voor aan om wat geks te doen. Als hij er zelf aan gaat; zoveel mogelijk anderen in het Westen ook meenemen. Hij wil één groot Rusland. Als dat niet meer kan door alle sancties en verliezen dan gunt hij het niemand. Gewoon een gevoel overigens.
Jezelf verdedigen is nu ook al 'deugen', wat dat te gaat zit je goed met Rusland, want die deugen idd voor geen meter op het moment (en daarvoor).quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:01 schreef Aurelius het volgende:
[..]
En ook teveel naïevelingen die bereid zijn vanuit emotie een enorme gok te nemen met een kernoorlog, en nu al dagdromen over regime change. Jezelf de vernietiging in deugen.
Dat zou best kunnen hoor. Ik kan me je gevoel wel voorstellen. Anderzijds vraag ik mij dan wel af wat een andere optie is? Willen we zover gaan dat Oekraine inderdaad een deel van hun land of zelfs geheel moet afstaan aan Rusland?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:09 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hij komt me niet over als een man die verlies accepteert. Drijf hem teveel in een hoek zonder uitweg en ik zie hem er wel voor aan om wat geks te doen. Als hij er zelf aan gaat; zoveel mogelijk anderen in het Westen ook meenemen. Hij wil één groot Rusland. Als dat niet meer kan door alle sancties en verliezen dan gunt hij het niemand. Gewoon een gevoel overigens.
Doen ze niets mee ... ja je nog meer negeren van de persoonquote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:05 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Gewoon dreigen met een kernbom als je weer eens iets van de gemeente moet
Die waarschijnlijk vrezen voor Putin en hun eigen leven als ze er iets van zeggen of het weigeren.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dan mag je hopen dat er van binnenuit een paar corrigerende tikken komen, want alle andere Russen hebben daar ook last van.
Met een goede reden natuurlijk. Want het is veel makkelijker, goedkoper en minder risicovol dan er een oorlog om te starten of landjepik om te doen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:10 schreef aTypisch het volgende:
[..]
of geld lenen en in beslag nemen als je het niet meer kunt betalen
dat is ook een classic
Lopen verward rond gezien zij zo in een oorlog geschopt worden terwijl ze geen idee hebben waar het allemaal om gaat.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:08 schreef AnneX het volgende:
Waar blijven die Russische jochies eigenlijk - afgezien van overleden - die voertuigen en tanks verlaten in de middle of nowhere?
Je verdwijnt dan gewoon hoor. Zeker in oorlogstijd.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:12 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Die waarschijnlijk vrezen voor Putin en hun eigen leven als ze er iets van zeggen of het weigeren.
Mee eens, je moet een verslagen bokser die uitgeteld in de hoek ligt ook niet meer tegen zijn ballen aan trappen, dat is niet mannelijk en hoofs en dan weet je gewoon dat hij een keer voor jouw ballen komt.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:09 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat mogen alleen wij, landjepikquote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:12 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Met een goede reden natuurlijk. Want het is veel makkelijker, goedkoper en minder risicovol dan er een oorlog om te starten of landjepik om te doen.
Dit is precies ook wat Rusland niet wil, waarom moeten we dan op dit moment nadat Rusland zelfs meerdere malen het over nucleaire wapens heeft gehad hierover beginnen? Ik snap dat ze niet zomaar moeten opgeven maar er staat wel erg veel op het spel.quote:
Wie wel?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:08 schreef aTypisch het volgende:
daarom zou ik nooit oproepen tot het bombarderen van rusland als vergelding
Nouja, ik denk dat het niet per se Vladimir zelf is die ze vrezen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:12 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Die waarschijnlijk vrezen voor Putin en hun eigen leven als ze er iets van zeggen of het weigeren.
Het is gewoon heel lastig. Als je ze Oekraine geeft (of een deel er van); welke zekerheid hebben we dan dat het daar bij blijft? Anderzijds maak je een nucleaire aanslag op het westen (of op Oekraine zelf) alleen maar waarschijnlijker als je hem geen uitweg geeft door middel van onderhandelingen. Ik geloof oprecht dat het hem nu enkel gaat om Oekraine. Natuurlijk wil je hem niet tegemoet komen, maar wil je al die andere landen ook riskeren?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:11 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat zou best kunnen hoor. Ik kan me je gevoel wel voorstellen. Anderzijds vraag ik mij dan wel af wat een andere optie is? Willen we zover gaan dat Oekraine inderdaad een deel van hun land of zelfs geheel moet afstaan aan Rusland?
Wanneer hebben zij dan landjepik gedaan?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:13 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Dat mogen alleen wij, landjepik
En nu we dat niet meer willen/kunnen, gaan we er belerend over doen naar andere delen van de wereld
genot
Zegt degene die het vooral moet hebben van stupide bitcoin-verwijzingen. Staat de piramide op omvallen?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:09 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Kap hier eens mee man, heeft niks met dit topic te maken.
Geen idee, eerder vandaag nog gereageerd hier op iemand die dat zei. Als je dat echt interessant vindt kun je het vast terugvinden.quote:
Klinkt een beetje als mijn ex, Nooit aan toegeven.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:09 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hij komt me niet over als een man die verlies accepteert. Drijf hem teveel in een hoek zonder uitweg en ik zie hem er wel voor aan om wat geks te doen. Als hij er zelf aan gaat; zoveel mogelijk anderen in het Westen ook meenemen. Hij wil één groot Rusland. Als dat niet meer kan door alle sancties en verliezen dan gunt hij het niemand.
Bitcoin heeft heel veel met dit topic te maken.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:14 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Zegt degene die het vooral moet hebben van stupide bitcoin-verwijzingen. Staat de piramide op omvallen?
Natuurlijk niet erg lekker voor je mining als de stroomkosten ook maar een fractie oplopenquote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:14 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Zegt degene die het vooral moet hebben van stupide bitcoin-verwijzingen. Staat de piramide op omvallen?
We staan met 0-1 achter als westen. We hebben Putin en Rusland te lang onderschat, dreigementen niet serieus genomen. En nu worden we geconfronteerd met een onberekenbare dictator en oorlog in Europa. Zaak is nu te de-escaleren en zorgen dat het geen oorlog mét Europa wordt. Daarna onszelf te herpakken, Rusland weer serieus nemen en goed kijken hoe we met deze dreiging kunnen omgang. Risico op een kernoorlog is nu te groot om te provoceren. Wat als hij echt gek geworden is?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:11 schreef Vis1980 het volgende:
Jezelf verdedigen is nu ook al 'deugen', wat dat te gaat zit je goed met Rusland, want die deugen idd voor geen meter op het moment (en daarvoor).
Ben je niet een beetje in de war en is het niet juist deugen als je het maar laat gaan? Gaat de haat voor 'deugen' dan echt zo ver dat je zelfs Rusland z'n ding laat doen?
Wel een klein verschilletje tussen aan iemand toegeven & open staan voor onderhandelingen waar beide partijen water bij de wijn moeten doen. Om hier uit te komen moet ook Oekraine iets opgeven.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:15 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Klinkt een beetje als mijn ex, Nooit aan toegeven.
Al linkjes gehad, zie ik.quote:
Biden is een slappe zak die alleen maar bezig is met huidkleurtjes, inclusiviteit en diversiteit.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:13 schreef Mr.Sandman het volgende:
Biden als ‘leider van de vrije wereld’. Bitch, please.
Goede inhoudelijke toevoeging!quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:13 schreef Mr.Sandman het volgende:
Biden als ‘leider van de vrije wereld’. Bitch, please.
Dit is een duidelijke middelvinger naar Rusland ja. Maar weet niet of de-escaleren beter zou zijn, Putin gaat toch wel door in Oekraine en je staat er dan weer zwak op als het westen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:13 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dit is precies ook wat Rusland niet wil, waarom moeten we dan op dit moment nadat Rusland zelfs meerdere malen het over nucleaire wapens heeft gehad hierover beginnen? Ik snap dat ze niet zomaar moeten opgeven maar er staat wel erg veel op het spel.
Maar wat had je willen doen tegen Putin áls hij uit is op een kernoorlog?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:15 schreef Aurelius het volgende:
[..]
We staan met 0-1 achter als westen. We hebben Putin en Rusland te lang onderschat, dreigementen niet serieus genomen. En nu worden we geconfronteerd met een onberekenbare dictator en oorlog in Europa. Zaak is nu te de-escaleren en zorgen dat het geen oorlog mét Europa wordt. Daarna onszelf te herpakken, Rusland weer serieus nemen en goed kijken hoe we met deze dreiging kunnen omgang. Risico op een kernoorlog is nu te groot om te provoceren. Wat als hij echt gek geworden is?
Het is maar een aanvraag joh, de allereerste stap en is meer in zinloos gebaar dan iets anders. Turkije heeft zijn aanvraag al in 1999 goedgekeurd gekregen en zijn nog 4 andere landen die elk al meer dan 10 jaar terug zijn goedgekeurd.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:13 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dit is precies ook wat Rusland niet wil, waarom moeten we dan op dit moment nadat Rusland zelfs meerdere malen het over nucleaire wapens heeft gehad hierover beginnen? Ik snap dat ze niet zomaar moeten opgeven maar er staat wel erg veel op het spel.
Nee, maar toch moest iemand even melden dat we ons een kernoorlog in 'deugen'. Dus ja, uit de lucht gegrepen is het zeker niet en je kan toch gewoon namen zien van de users, de meeste posten al wat langer, niet zo gek om het dan op te tellen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:09 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Kap hier eens mee man, heeft niks met dit topic te maken.
Je vergeet 'rationeel' en 'niet hysterisch'.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:07 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Precies; hilarisch hoe men zich ineens als 'neutrale' en vooral 'realistische' en 'voorzichtige' aanschouwer profileert.
quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:03 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Wat is volgens jou de oplossing voor dit conflict?
Waarvan akte.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:08 schreef aTypisch het volgende:
[..]
geen idee, ben ook geen buitenlands beleidsexpert.. daarom zou ik nooit oproepen tot het bombarderen van rusland als vergelding of lacherig doen over Putin en zijn bommetjes
gaat onze pet te boven wat er allemaal mee speelt, ook qua monetair beleid en nieuwe valuta die moeten worden uitgepoept om de huidige financiële teringzooi 'op te lossen'
het enige wat ik er tot nu toe wel leuk uit vond zien kan niet meer: neutraliteit in de grondwet van Oekraïne verankeren, als een soort brugland laten fungeren
voor zover ik het begrijp is er ook nooit wat duidelijk op papier gezet over de precieze afspraken, er is geen oplossing meer zonder partijen die zich bestolen voelen
oh en een bitcoin standaard, dan is oorlog te duur en niet rendabel![]()
mijn eigen oplossing is een dubbel paspoort aan de andere kant van de oceaan
(lol)
Dankje.quote:
Nou, dat ze verder geen russen meer af zullen schieten dan, als Rusland zich terugtrekt.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:16 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wel een klein verschilletje tussen aan iemand toegeven & open staan voor onderhandelingen waar beide partijen water bij de wijn moeten doen. Om hier uit te komen moet ook Oekraine iets opgeven.
als je ex anders een bommetje onder je woonplaats legt ga je misschien toch even in overleg, ondanks dat het een totale gek isquote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:15 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Mensen die niets met de uitvoering te maken hebben, die kunnen best op reces.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:14 schreef Weltschmerz het volgende:
Gelukkig is het allemaal niet zo erg dat de Tweede Kamer niet op reces kan.
Hem in elk geval niet in een hoek drijven.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
Maar wat had je willen doen tegen Putin áls hij uit is op een kernoorlog?
Vertel dat even aan Poetin, samen met de zoals Poetin dat ziet provocaties van Zweden en Finland om zich bij de NAVO aan te sluiten.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:17 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Het is maar een aanvraag joh, de allereerste stap en is meer in zinloos gebaar dan iets anders. Turkije heeft zijn aanvraag al in 1999 goedgekeurd gekregen en zijn nog 4 andere landen die elk al meer dan 10 jaar terug zijn goedgekeurd.
Hebben ze waarschijnlijk geleerd van hun Sovjet-meesters die er 50 jaar de dienst uitmaakten.quote:
Dit lijkt me ook niet oke nee. Ik vind dat wat die wappen zeggen nergens op slaat, maar een kleine minderheid op deze manier monddood maken lijkt me ook niet verstandig.quote:
Soms erkennen ze graag hun irrelevantie.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:14 schreef Weltschmerz het volgende:
Tweede wereldoorlog wordt over het algemeen ook als een indirect gevolg van de herstelbetalingen na de eerste wereldoorlog gezien.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:03 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Kan me er eigenlijk maar eentje bedenken die als een daadwerkelijke oorlog is verdergegaan (Japan vs. de VS) en dat is niet bijster goed afgelopen voor de partij die het tot een oorlog escaleerde.
Hier ook doen aub.quote:
quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:18 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
[..]
Waarvan akte.
Alles prima, zolang het mijn welvaart maar niet raakt. En ja ik weet dat wij zo rijk zijn OMDAT anderen zo arm zijn. En daar geef ik geef flikker om en wens geen welvaart te delen of in te leveren.
Thee, I said it.
Er zijn hier ook mensen die stellen dat "we" Oekraïne moeten "geven aan Putin"... denk dat het daarover gaat...quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:58 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Voorstander zijn van onderhandelingen staat niet gelijk aan het zijn van een ''Putinkontlikker''.
Zegt degene die volkerenmoorden goedpraat vanwege het geloof van de slachtoffersquote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:17 schreef HSG het volgende:
[..]
Biden is een slappe zak die alleen maar bezig is met huidkleurtjes, inclusiviteit en diversiteit.
Die ex ook niet, maar wel gevaarlijkquote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:18 schreef aTypisch het volgende:
[..]
als je ex anders een bommetje onder je woonplaats legt ga je misschien toch even in overleg, ondanks dat het een totale gek is
het probleem met putin is alleen: die is niet gek
In welke hoek? Hij zit al jaren in Rusland, daar is niets veranderd. De landen die zich aansluiten bij de EU, NATO etc doen dat uit eigen wil. Het is niet dat er gezegd is jullie MOETEN je bij ons voegenquote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:19 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Hem in elk geval niet in een hoek drijven.
De zee van Azov is daarmee zo goed als zeker volledig in Russchische handen gevallen?quote:
Dan dient het systeem in Rusland te veranderen want de elite zuigt daar iedereen leeg.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:20 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Tweede wereldoorlog wordt over het algemeen ook als een indirect gevolg van de herstelbetalingen na de eerste wereldoorlog gezien.
De beste garantie voor een vreedzame toekomst, is een welvarende middenklasse in Rusland.
Maar dat zal Rusland toch echt zelf moeten doen, dat kunnen wij niet voor ze.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:20 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Tweede wereldoorlog wordt over het algemeen ook als een indirect gevolg van de herstelbetalingen na de eerste wereldoorlog gezien.
De beste garantie voor een vreedzame toekomst, is een welvarende middenklasse in Rusland.
Jouw ex had geen wapens, laat staan kernwapens, neem ik aan.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:15 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Frans Ferdinand. Hmm, familie van?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:12 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Voorlopig ook geen concerten van westerse artiesten zo te zien.
Das wel heel erg drastisch.quote:
Dit gaat te ver vind ik.quote:
Ah, de vrije wereld. Het begint wel een patroon te worden. Ook al met media. En individuen die toevallig Russisch zijn.quote:
En zo'n man moet je dan maar geven wat hij wil? Dat zal het doen stoppen?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:09 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Misschien was dat wel de bijnaam voor zijn jongeheer.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:21 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Jouw ex had geen wapens, laat staan kernwapens, neem ik aan.
Er is al 18 jaar geen land tot de NAVO toegetreden wat aan Rusland grenst, er is dus geen sprake van dat de NAVO alsmaar dichterbij komt.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:20 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
In welke hoek? Hij zit al jaren in Rusland, daar is niets veranderd. De landen die zich aansluiten bij de EU, NATO etc doen dat uit eigen wil. Het is niet dat er gezegd is jullie MOETEN je bij ons voegen
Zorro.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:23 schreef RipCity het volgende:
Waarom kiezen de russen trouwens voor een Z op alle wagens? Wat betekent dat?
En hoe vangen we nucleaire bommen vanaf onderzeeers op?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:21 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Poetin heeft helemaal de ballen niet om kernwapens in te zetten ja hoogstens in Oekraïne misschien, maar dan zijn sowieso alle Russen persona non grata voor de komende 50 jaar ala noord Korea.
De grotere langzamere ballistische raketten gaan niet ver komen, reken maar dat sinds vorige week het raketschild overal word herplaatst of aangevuld, ook op locaties waarvan we niet eens wisten dat ze er stonden.
De hypersonische raketten kunnen geen zware koppen dragen, die zijn gelimiteerd qua slagkracht.
Dat zijn de meer tactische nukes, veel kleinschaliger, maar goed redelijk destructief uiteraard.. maar zeker niet niveau tsar bomba.
Ja, nog even los van dat.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Er is al 18 jaar geen land tot de NAVO toegetreden wat aan Rusland grenst, er is dus geen sprake van dat de NAVO alsmaar dichterbij komt.
Als hij een bom op Kiev gooit gaat de internationale gemeenschap 100% anders reageren dan tot nu toe.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:21 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Poetin heeft helemaal de ballen niet om kernwapens in te zetten ja hoogstens in Oekraïne misschien,
Putin kan niet accepteren dat de wereld na de Sovjet-Unie is verder gegaan, en dat landen die voorheen vielen onder Russische invloedssfeer zich beter hebben ontwikkeld dan Rusland zelf.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:20 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
In welke hoek? Hij zit al jaren in Rusland, daar is niets veranderd. De landen die zich aansluiten bij de EU, NATO etc doen dat uit eigen wil. Het is niet dat er gezegd is jullie MOETEN je bij ons voegen
aquamanquote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:23 schreef Anton91 het volgende:
[..]
En hoe vangen we nucleaire bommen vanaf onderzeeers op?
Het valt heel erg op dat Amerika/Biden erg traag aan het handelen is.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat hebben diversiteit, kleurtjes en inclusiviteit met de oorlog in Oekraïne te maken, schommelstoel?
Hahahahaquote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:23 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
De echte ramp al die arme lekkere Russische sletjes op onlyfans / Patreon die nu geband zijn, tenminste qua betaling ontvangen.
Een gevalletje mad jelly het zit diep, ja.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Putin kan niet accepteren dat de wereld na de Sovjet-Unie is verder gegaan, en dat landen die voorheen vielen onder Russische invloedssfeer zich beter hebben ontwikkeld dan Rusland zelf.
Hoe is dat een antwoord op de vraag?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:24 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Het valt heel erg op dat Amerika/Biden erg traag aan het handelen is.
Op andere vlakken is hij er als de kippen bij.
En nu ga ik weer verder lezen.
Japan viel de VS niet aan vanwege een handelsconflict hoor.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:03 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Kan me er eigenlijk maar eentje bedenken die als een daadwerkelijke oorlog is verdergegaan (Japan vs. de VS) en dat is niet bijster goed afgelopen voor de partij die het tot een oorlog escaleerde.
Waren het maar burgers. Dit zijn vaak orchestraties met als doel destabiliseren van binnenuit. Staat Rusland natuurlijk niet alleen in. Staats gesponsorde trollenlegers komen inmiddels bijna overal voor.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:22 schreef tuinkabouter50000 het volgende:
[..]
Dit gaat te ver vind ik.
Sowieso can’t kill the thought, maar laat burgers elkaar lekker onderling corrigeren daarin in plaats van het strafbaar te stellen.
Denk dat we veel “hunt for red October” scenarios gaan zien, de meeste zullen de opdracht niet uitvoeren of zich overgeven elders.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:23 schreef Anton91 het volgende:
[..]
En hoe vangen we nucleaire bommen vanaf onderzeeers op?
in de EU, baken van vrijheid, soevereiniteit, et cetera.quote:
die kunnen niet veel elke stap die hun doen word door rusland gelijk als een oorlogsverklaring gezien ... dus die blijven wel op afstand nuquote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:24 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Het valt heel erg op dat Amerika/Biden erg traag aan het handelen is.
Op andere vlakken is hij er als de kippen bij.
En nu ga ik weer verder lezen.
Tja, weet je wat er in 1968 daar gebeurde?quote:
Zou de recente geschiedenis van Tsjechië (of liever: Tsjechoslowakije) er iets mee van doen hebben?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:25 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
in de EU, baken van vrijheid, sovereiniteit, et cetera.
Kiev is ook het hart van de Russische geschiedenis. De stad bestaat langer dan Moskou. En het is half heilige grond in hun tradities.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:23 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Als hij een bom op Kiev gooit gaat de internationale gemeenschap 100% anders reageren dan tot nu toe.
En dit is door emotie ingegeven. Juist als de emoties hoog zitten is het niet verstandig toezeggingen te gaan doen. Dat kan later blijken niet zo handig te zijn geweest.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:13 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Japan viel de VS aan wegens de olieboycot die de VS had ingesteld tegen Japan (80% van hun olie kwam uit de VS).quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:24 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Japan viel de VS niet aan vanwege een handelsconflict hoor.
Volgens mij dat ze naar het Zuiden gaan.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:23 schreef RipCity het volgende:
quote:"Meestal zijn die symbolen gebaseerd op locatie, om duidelijk te maken waarheen een voertuig op weg is. Naar het noordoosten of noordwesten van een district, bijvoorbeeld. Meestal worden ze maar kort voor een aanval aangebracht, om te voorkomen dat de vijand ze kopieert."
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220227_96712463
Maar daarin staat een vrije samenleving toch sterker? Ik heb tot nu toe niet het tegendeel bewezen zien worden.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:24 schreef Ericr het volgende:
[..]
Waren het maar burgers. Dit zijn vaak orchestraties met als doel destabiliseren van binnenuit. Staat Rusland natuurlijk niet alleen in. Staats gesponsorde trollenlegers komen inmiddels bijna overal voor.
Het kan nog ergerquote:
Draaien ze ook continu Lex Uiting in de tanks? dan snap ik al die verlaten tanks welquote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:26 schreef Tengano het volgende:
[..]
Volgens mij dat ze naar het Zuiden gaan.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220227_96712463
Wij hebben de dreigementen juist wel serieus genomen, want we wisten dat deze man dit allemaal van plan was. En nu mogen we niets doen omdat jij vindt dat we hem niet serieus hebben genomen. Ja, ja.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:15 schreef Aurelius het volgende:
[..]
We staan met 0-1 achter als westen. We hebben Putin en Rusland te lang onderschat, dreigementen niet serieus genomen. En nu worden we geconfronteerd met een onberekenbare dictator en oorlog in Europa. Zaak is nu te de-escaleren en zorgen dat het geen oorlog mét Europa wordt. Daarna onszelf te herpakken, Rusland weer serieus nemen en goed kijken hoe we met deze dreiging kunnen omgang. Risico op een kernoorlog is nu te groot om te provoceren. Wat als hij echt gek geworden is?
Denk dat andere klanten wel akkoord gaan, dit zijn bijzondere omstandigheden.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:27 schreef polderturk het volgende:
De afgesproken leverdatum van 24 TB2's was 31 oktober 2022. Oekraïene wil dat die datum nu naar voren wordt gehaald. Dan ben ik bang dat ze het met tweede hands TB2's moeten doen. Of andere klanten moeten iets langer gaan wachten.
De Oekraïense assemblagelijn voor TB2's was bijna klaar. Die zouden Oekraïense motoren gekregen hebben.
[ twitter ]
Boel aannames met vreselijke gevolgen als je het mis hebt.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:21 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Poetin heeft helemaal de ballen niet om kernwapens in te zetten ja hoogstens in Oekraïne misschien, maar dan zijn sowieso alle Russen persona non grata voor de komende 50 jaar ala noord Korea.
De grotere langzamere ballistische raketten gaan niet ver komen, reken maar dat sinds vorige week het raketschild overal word herplaatst of aangevuld, ook op locaties waarvan we niet eens wisten dat ze er stonden.
De hypersonische raketten kunnen geen zware koppen dragen, die zijn gelimiteerd qua slagkracht.
Dat zijn de meer tactische nukes, veel kleinschaliger, maar goed redelijk destructief uiteraard.. maar zeker niet niveau tsar bomba.
Altijd interessant als een ander het recht om zelf te beslissen over en in het land door een machtswellusteling wordt ontnomen. Dan gaan ouwehoeren met likken en slijmen, bothsideïsm gaan toepassen, is de kern negeren dat er geen recht is om iemands zelfbeschikking te ontnemen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:04 schreef Momo het volgende:
[..]
Hoezo is Rusland rechtmatig eigenaar van de Donbass als maar 30-40 procent van de mensen daar etnisch Rus zijn?
Ongetwijfeld. Wat doet dat af aan het gegeven (als het klopt) dat dit nu het geval is binnen de EU?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zou de recente geschiedenis van Tsjechië (of liever: Tsjechoslowakije) er iets mee van doen hebben?
Ik maar denken dat het ZZ top fans warenquote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:26 schreef Tengano het volgende:
[..]
[..]
Het gaat allemaal veel te ver.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:27 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Het kan nog erger
[ twitter ]
Maar zelfs hier zullen bepaalde users claimen dan de voorstel niet ver genoeg gaat
Volledig op conto van de Russen, of Poetin, ik wil toch oppassen niet alle Russen over 1 kam te scheren.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:28 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Boel aannames met vreselijke gevolgen als je het mis hebt.
De lans van ....quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Misschien was dat wel de bijnaam voor zijn jongeheer.
Ik vind dat we best kritisch mogen zijn en iemand die openlijk sympathiseert met een gevaarlijke leider die mogelijk onze vijand kan worden mag best afgesloten worden van geheime defensiestukken, maar om iemand in de cel te jassen voor een mening gaat ook wat ver.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:27 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Het kan nog erger
[ twitter ]
Maar zelfs hier zullen bepaalde users claimen dan de voorstel niet ver genoeg gaat
Dat is nogal een ask, om van Oekraïne te verlangen dat ze een stuk van hun land opgeven aan de buitenlandse bezetter.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:16 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wel een klein verschilletje tussen aan iemand toegeven & open staan voor onderhandelingen waar beide partijen water bij de wijn moeten doen. Om hier uit te komen moet ook Oekraine iets opgeven.
Zal even voor je zoekenquote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:25 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Is er ergens bevestiging van te vinden?
Dat men in Tsjechië (en Slowakije) kennelijk als de dood is dat de vrijheid die ze aldaar nu sinds 1992 genieten gaan verliezen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:28 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Ongetwijfeld. Wat doet dat af aan het gegeven (als het klopt) dat dit nu het geval is binnen de EU?
Eensquote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:15 schreef Aurelius het volgende:
[..]
We staan met 0-1 achter als westen. We hebben Putin en Rusland te lang onderschat
Wellicht, maar gezien jouw posts in dit topics heb ik het idee dat jouw oplossing zou zijn geweest: keer op keer toegeven aan de dreigementen. Of niet? En zo niet, wat hadden we dan moeten doen volgens jou?quote:, dreigementen niet serieus genomen.
Goed kijken hoe we met deze dreiging kunnen omgaan? En dan? Hij blijft kernwapens houden dus het risico op een kernoorlog, wanneer wij niet doen wat hij wil, blijft. Dus wat stel je voor als oplossing, want enige wat je nu zegt is Oekraïne aan het lot overlaten, zonder dat jij ook maar enige garantie biedt dat dit de werkelijke structurele dreiging doet verminderen..quote:En nu worden we geconfronteerd met een onberekenbare dictator en oorlog in Europa. Zaak is nu te de-escaleren en zorgen dat het geen oorlog mét Europa wordt. Daarna onszelf te herpakken, Rusland weer serieus nemen en goed kijken hoe we met deze dreiging kunnen omgang. Risico op een kernoorlog is nu te groot om te provoceren. Wat als hij echt gek geworden is?
Zonder benzine.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:23 schreef RipCity het volgende:
Ehhh nee, dat was de aanleiding, olie ging Japan wel elders halen (Indië bijv) maar dan moesten ze wel hun handen vrij hebben. Daarom werd de Amerikaanse Pacific vloot aangevallen, zodat Japan een groot deel van Oost-Azië kon pakken En dat was de oorzaak dus van de aanval.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:26 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Japan viel de VS aan wegens de olieboycot die de VS had ingesteld tegen Japan (80% van hun olie kwam uit de VS).
Dappere mensen wel hoor, op het eind beginnen ze ook nog te schietenquote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:29 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
mensen worden kwader en kwader
[ twitter ]
Het gaat om oorlogs propaganda. Niet direct om steun. Overigens tot levenslang zelfs.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:27 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Het kan nog erger
[ twitter ]
quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:28 schreef RAVW het volgende:
[..]
Ik maar denken dat het ZZ top fans waren![]()
Dat is niet helemaal waar, het was wel degelijk een onderdeel van de aanloop naar de Japanse aanval.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:24 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Japan viel de VS niet aan vanwege een handelsconflict hoor.
Wat versta je onder de-escaleren? Hem in alle eisen maar zijn zin geven? Oekraïne innemen. NAVO weg uit voormalig Sovjet staten zodat hij die ook kan aanvallen en vassal staten van kan maken? Vervolgens gaat bij ook nog Finland en Zweden aanvallen en wij staan erbij en kijken er naar want stel je voor dat hij kernwapens inzet.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:15 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Zo ver terug hoef je niet te gaan. Tsjechië heeft vorig jaar Russische spionnen het land uitgezet. Rusland is constant bezig om het land pro-Russisch te maken. Ze zijn inmiddels verklaard als vijand van de Russen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:25 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Tja, weet je wat er in 1968 daar gebeurde?
Geheel terecht, ik snap heel goed dat de Baltische staten en bijvoorbeeld Polen zich ernstig zorgen maken over de expansiedrift van de Russen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:30 schreef Ericr het volgende:
[..]
Drastisch maar landen binnen de invloedssfeer van Rusland zullen hoe dan ook drastischer reageren. Ze hebben er meer last van dat wat Westerlingen die bang zijn dat het gas of olie duurder wordt.
Nee, die lul heeft geen punt. Z'n baas is notabene een "echte" oorlog aan het voeren, niet een economische. En dan potsierlijk anderen menen te mogen verwijten om op te moeten passen "niet in een oorlog te verzanden"quote:
En de Pacific vloot aanvallen was geen oorlogsdaad?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:30 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ehhh nee, dat was de aanleiding, olie ging Japan wel elders halen (Indië bijv) maar dan moesten ze wel hun handen vrij hebben. Daarom werd de Amerikaanse Pacific vloot aangevallen, zodat Japan een groot deel van Oost-Azië kon pakken En dat was de oorzaak dus van de aanval.
En er was ook nog zoiets als de as Rome-Berlijn-Tokio....
Maar we dwalen af, excuus.
Dus wanneer een land jouw land binnenvalt moet je altijd een stukje land opgeven? Goed om te weten, dan heb je dus eigenlijk altijd prijs wanneer je een land binnenvalt. Met een beetje geluk het hele land, en met een beetje pech een deel v/h land. Klinkt goed: altijd prijs!quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:16 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Om hier uit te komen moet ook Oekraine iets opgeven.
Meer banken binnen SWIFT blokkeren, de personenlijst uitbreiden en meer import-/exportbeperking voor sectoren.quote:
Mooi. Als je niet met de Oekraïne bent, dan ben je tegen de Oekraïne en ben je af. Doei!quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:31 schreef TweedeKlum het volgende:
https://www.nu.nl/muziek/(...)irigent-gergiev.html
Het Rotterdams Philharmonisch Orkest werkt niet meer samen met de Russische dirigent Valery Gergiev. De dirigent, bevriend met de Russische president Vladimir Poetin, heeft zich niet openlijk uitgesproken tegen de Russische inval in Oekraïne. Daarom heeft het orkest dinsdag besloten de samenwerking stop te zetten.
![]()
![]()
De Russen knijpen em omdat ze niet zo'n felle tegenreactie hadden verwacht van Europa, de NAVO en de internationale gemeenschap. Daarom dreigen ze verkapt met kernwapens, want dat is de enige troef die ze nog kunnen spelen.quote:
Dat jezelf nog fouter bent, wil niet zeggen dat je geen punt kunt hebben.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:31 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, die lul heeft geen punt. Z'n baas is notabene een "echte" oorlog aan het voeren, niet een economische. En dan potsierlijk anderen menen te mogen verwijten om op te moeten passen "niet in een oorlog te verzanden"
Alle schaamte voorbij, dat tuig.
Wat een desillusie moet dat zijn voor de Russische soldaten, dat ze niet als bevrijders worden binnengehaald.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:29 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
mensen worden kwader en kwader
[ twitter ]
In hoeverre is er al sprake van sancties jegens Wit Rusland eigenlijk?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:33 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[ twitter ]
President van Wit-Rusland is echt zo'n meelopertje van een pestkop, die zelf niets voorstelt eigenlijk als ie alleen is.
Tweede Kamer is juist wel teruggekomen van reces.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:14 schreef Weltschmerz het volgende:
Lukashenko heeft zijn land aan Poetin verkocht toen hij in de problemen zat en nu komt de rekening voor Poetins hulp om de opstand in Belarus te bedwingen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:33 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[ twitter ]
President van Wit-Rusland is echt zo'n meelopertje van een pestkop, die zelf niets voorstelt eigenlijk als ie alleen is.
Nog meer uitgebrande 'Z'tjes genotquote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:34 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Wat een desillusie moet dat zijn voor de Russische soldaten, dat ze niet als bevrijders worden binnengehaald.
#vaderhart #opahartquote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:33 schreef VictoriaIntegrity7 het volgende:
Ik zat net wat rond te googlen. Zijn ex-vrouw vertelde dat Putin een van de meest liefdevolle vaders is. Dat zijzelf degene was die hun dochters moest disciplineren.
Ook als je die foto ziet dat hij met z’n oudste dochter buiten loopt (in Nederland?) en hoe trots hij dan naar haar kijkt. Hij schijnt ook opa te zijn.
Ik denk dat het een extreem nare man is op de werkvloer.. die tot een heleboel negatiefs in staat is. Maar ik denk haast niet (meer) dat hij in staat is om op de rode knop te drukken en daarmee ook het doodvonnis tekent voor z’n dochters en kleinkinderen. Tenzij hij echt mentaal zo ziek is geworden en nu in 1 of andere psychose hangt..
quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:27 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Het kan nog erger
[ twitter ]
(google translate)quote:In connection with the Russian military invasion of Ukraine, the police warn that in some cases, imprisonment for 10 to 25 years to life may be threatened for the promotion of the war. The National Criminal Agency (NAKA) will adequately address the search for such crime on the Internet.
"Whoever in a crisis situation intends to incite peace in any way, promotes war or otherwise supports war propaganda, is punished by imprisonment for ten to 25 years or imprisonment for life," the police pointed to § 417 of the Criminal Code.
If he finds such action, he will take uncompromising and vigorous action against such persons. "Even with the use of special police units," she warned.
Currently, an extraordinary situation applies in Slovakia. The government decided on this in connection with the mass influx of foreigners into the territory of the Slovak Republic before the war in Ukraine.
Exact wording of § 417 of the Criminal Code
Threats to peace
1, Whoever intends to incite peace in any way, incites war or otherwise supports war propaganda, shall be punished by imprisonment for a term of one to ten years.
2, An offender shall be punished by imprisonment for a term of ten to twenty-five years or by life imprisonment if he commits an act referred to in paragraph 1.
(a) in connection with a foreign power or a foreign agent
(b) as a member of a dangerous group; or
(c) in a crisis situation.
Kortom, niets nieuws aan en niet specifiek op Rusland gericht.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:35 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
[..]
(google translate)
https://spravy.rtvs.sk/20(...)-hrozi-az-dozivotie/
Volgens mij zei Wopke vanochtend dat ze daarvoor dezelfde sancties willen als voor Rusland, maar is er Europees denk ik nog niet doorheenquote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:34 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
In hoeverre is er al sprake van sancties jegens Wit Rusland eigenlijk?
Geen mening hebben is dus al hetzelfde als fout zijnquote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:31 schreef TweedeKlum het volgende:
Het Rotterdams Philharmonisch Orkest werkt niet meer samen met de Russische dirigent Valery Gergiev. De dirigent, bevriend met de Russische president Vladimir Poetin, heeft zich niet openlijk uitgesproken tegen de Russische inval in Oekraïne. Daarom heeft het orkest dinsdag besloten de samenwerking stop te zetten.
![]()
![]()
Dat was noodzakelijk om een groot Japans Keizerrijk te realiseren, ze waren alleen even de vliegdekschepen vergeten.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:32 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
En de Pacific vloot aanvallen was geen oorlogsdaad?
Zeker maar wat moest de VS nou beginnen zonder vloot? Een grove misrekening maar Japan was in eerste instantie bezig met gebiedsuitbreiding en niet met een directe oorlog tegen de VS. Behoudens wat eilanden die in de weg zaten hebben ze geen grondgebied meer aangevallen omdat hun doel niet was, daar hadden ze niks aan.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:32 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
En de Pacific vloot aanvallen was geen oorlogsdaad?
Europa: "Wij zijn vrij"quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:37 schreef the-eye het volgende:
[..]
Geen mening hebben is dus al hetzelfde als fout zijn
Wat een wereld is dit geworden
quote:
Ik denk eerder dat men besloten heeft om een vernietigende fase in te gaan met veel burgerdoden. Om discussies over Westers ingrijpen bij voorbaat de kop in te drukken heeft Poetin ons fijntjes op zijn kernwapens gewezen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De Russen knijpen em omdat ze niet zo'n felle tegenreactie hadden verwacht van Europa, de NAVO en de internationale gemeenschap. Daarom dreigen ze verkapt met kernwapens, want dat is de enige troef die ze nog kunnen spelen.
Nouja het is wel zijn leger die bommen gooit op een kinderziekenhuis...quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:37 schreef VictoriaIntegrity7 het volgende:
[..]nou, gisteren las ik hier over putin die mogelijk Berlijn en Parijs gaat nuken, met atoombommen wil rond gaan strooien als hij zijn zin niet krijgt.
Ik kan het mij haast niet voorstellen.. ik hoop dan ook dat het vooral een boel gedreig is.
Wij zijn vrij om niet langer met mensen samen te werken die Poetin steunen in woord en daad. In Rusland heb je die vrijheid niet.quote:
Ja genieten hoor, een persoon die hier woont en werkt mag kiezen tussen hier doorwerken of familie in de goelag.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:31 schreef TweedeKlum het volgende:
![]()
![]()
De Z van zuiden? In het Russisch?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:26 schreef Tengano het volgende:
[..]
[..]
quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:33 schreef VictoriaIntegrity7 het volgende:
Ik zat net wat rond te googlen. Zijn ex-vrouw vertelde dat Putin een van de meest liefdevolle vaders is. Dat zijzelf degene was die hun dochters moest disciplineren.
Ook als je die foto ziet dat hij met z’n oudste dochter buiten loopt (in Nederland?) en hoe trots hij dan naar haar kijkt. Hij schijnt ook opa te zijn.
Ik denk dat het een extreem nare man is op de werkvloer.. die tot een heleboel negatiefs in staat is. Maar ik denk haast niet (meer) dat hij in staat is om op de rode knop te drukken en daarmee ook het doodvonnis tekent voor z’n dochters en kleinkinderen. Tenzij hij echt mentaal zo ziek is geworden en nu in 1 of andere psychose hangt..
Dat geeft aan in welk gebied zij opereren.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:39 schreef BEFEM het volgende:
[..]
De Z van zuiden? In het Russisch?
Het is niet eens een Russische letter.
Eerder 2/3 volgens mij, volgens Amerikaanse bronnen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:38 schreef HSG het volgende:
De Russen hebben nog maar 50% van hun lager dat ze gebruiken voor de oorlog tegen Oekraïne ingezet en hun luchtmacht wordt niet veel gebruikt.
Tsja, als in het verleden altijd je mening is geweest dat Poetin een geweldige kerel is dat hij terecht handelt (hij steunde bijvoorbeeld ook de annexatie van de Krim) en je spreekt je er nu niet openlijk tegen uit gaan ze er gewoon vanuit dat je pro-Poetin houding nog onveranderd is.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:37 schreef the-eye het volgende:
[..]
Geen mening hebben is dus al hetzelfde als fout zijn
Wat een wereld is dit geworden
Als we die hadden dan kon dat, ja.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:39 schreef polderturk het volgende:
Kunnen we trouwens ook kruisraketten leveren aan Oekraïene?
Ook al hadden ze nog maar 1% gebruikt... het moraal van de rest van het leger is waarschijnlijk op het nulpunt aanbeland.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:38 schreef HSG het volgende:
De Russen hebben nog maar 50% van hun lager dat ze gebruiken voor de oorlog tegen Oekraïne ingezet en hun luchtmacht wordt niet veel gebruikt.
Ik zeg ook nergens dat hij een aai over z’n bol verdiend. Die man is een oorlogsmisdadiger.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:38 schreef Momo het volgende:
[..]
Nouja het is wel zijn leger die bommen gooit op een kinderziekenhuis...
Yeap. Ze zijn compleet afgesloten van de wereld. Nul import betekent desastreuze gevolgen. Ook het leger kan dan niet functioneren en zal snel klaar zijn.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De Russen knijpen em omdat ze niet zo'n felle tegenreactie hadden verwacht van Europa, de NAVO en de internationale gemeenschap. Daarom dreigen ze verkapt met kernwapens, want dat is de enige troef die ze nog kunnen spelen.
75% Inmiddels al.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:38 schreef HSG het volgende:
Dat zou ik als de politici daar was ook zeker doen. Krim officieel naar Rusland, oplossing vinden voor de Donbas. Oekraïne kan dan met alle (financiële) hulp snel heropbouwen en zich bij de EU aansluiten. Dit laatste zou een gigantische economische boost voor het land zijn. Die Krim (en zelfs de Donbas) hebben ze helemaal niet nodig.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:16 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat is vooral druk vanuit de radicale kant van de Democraten. Biden zal zelf niet van dit soort retoriek zijn. Dat wordt hem simpelweg opgedrongen, en het scoort goed bij de Amerikaanse media.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:17 schreef HSG het volgende:
[..]
Biden is een slappe zak die alleen maar bezig is met huidkleurtjes, inclusiviteit en diversiteit.
De Russen knijpen em? Dat lijkt mij toch echt niet het geval. En ik denk ook niet dat het met de huidige staat van Poetin handig is om te kijken hoever Rusland wil gaan. Zodra dat knopje is ingedrukt is er geen weg meer terug.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is de totale troepenverplaatsing naar de grens/grenzen toch?quote:
Wel selectief shoppen dit hoor.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:38 schreef Momo het volgende:
[..]
Nouja het is wel zijn leger die bommen gooit op een kinderziekenhuis...
dat wordt gezien als aanvalswapens dus dat gaat hem echt niet worden op de post doen en richting Ukrainete sturenquote:
Ach...wat zou jij doen als de vijand jouw amnestie en geld beloofd als je je overgeeft?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:40 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ook al hadden ze nog maar 1% gebruikt... het moraal van de rest van het leger is waarschijnlijk op het nulpunt aanbeland.
Dit is dezelfde Poetin die in het VK aanvallen met zenuwgas uitvoerde, die in Londen een Rus liet vermoorden met polonium. Maar hey, Rutte is veel erger en iets met karte en WEF of zo.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:40 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
inb4 Europa is Woke dus aanval van Rusland logisch. Want ja, je kunt zeggen van ze wat je wil, maar die Russen deugen tenminste niet en zijn niet politiek correct, en laat dat nu net een van de speerpunten zijn van Baudetters. Want ja, deugen is natuurlijk wel een stuk erger dan een soeverein land binnenvallen.
Das zeker drastisch, had Putin daar overigens niet 5 jaar opgezet?quote:
Vadertje Stalin had er idd ook een handje om die door Rusland geclaimde gebieden door die op deze wijze te russisificeren. Voor de ontkenners: https://nl.wikipedia.org/wiki/Dekoelakisatiequote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:06 schreef duracellkonijntje het volgende:
[..]
Die Russen die daar vooral zijn neergepoot door Stalin bedoel je?
Dit gaat over Polen?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:27 schreef polderturk het volgende:
De afgesproken leverdatum van 24 TB2's was 31 oktober 2022. Oekraïene wil dat die datum nu naar voren wordt gehaald. Dan ben ik bang dat ze het met tweede hands TB2's moeten doen. Of andere klanten moeten iets langer gaan wachten.
De Oekraïense assemblagelijn voor TB2's was bijna klaar. Die zouden Oekraïense motoren gekregen hebben.
[ twitter ]
Je hoeft helemaal niet "met Oekraïne" te zijn. Het enige wat je hoeft te doen is je uitspreken tegen jouw goede vriend die met zijn leger een soevereine staat is binnengevallen (iets wat natuurlijk gevaarlijk kan zijn.. dat snap ik).quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:33 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Mooi. Als je niet met de Oekraïne bent, dan ben je tegen de Oekraïne en ben je af. Doei!
Dat wordt ook telkens maar klakkeloos geroepen. Net als dat hij gek zou zijn.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:07 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Waarom zouden wij geen inschatting kunnen maken? Natuurlijk kunnen we nooit zeker weten wat er in het hoofd van Putin rond gaat, maar er is genoeg aanleiding om ervan uit te gaan dat die knop gewoon ingedrukt gaat worden als het Westen zich ermee blijft bemoeien imo.
Ik praat nergens goed dat er burgerdoden door westerse acties ook burgerdoden zijn gevallen. Betekend niet dat ik mij niet als westerling mag uitspreken tegenover de acties van Poetin.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:42 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Wel selectief shoppen dit hoor.
Hoe denk je dat ze in sommigen landen denken over ons? Over de VS? Of andere landen die in verschillende coalities of allianties strijd hebben gevoerd tegen bv. terrorisme en daarbij regelmatig ook burgerslachtoffers hebben gemaakt op plekken en landen waar onze aanwezigheid al zeer twijfelachtig was (zoals bv. Irak).
Allemaal boter op je hoofd, bah.
Ok, gewoon alle Oost Europese landen die in NATO zitten eruit gooien en overleveren aan de genade van Poetin. Want dat is wat hij wil. Willen we dat niet, dan riskeren we een nucleaire raket op onze hoofd.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:15 schreef Aurelius het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:38 schreef polderturk het volgende:
Rusland kondigt een raketaanval aan.
[ twitter ]
Misschien dat de NAVO die kan leveren.quote:
Ben in een museum geweest in Praag waar ze lieten zien hoe de mensen daar gemarteld werden . Krijg er nog steeds rillingen van als ik er naar terugdenkquote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:25 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Tja, weet je wat er in 1968 daar gebeurde?
Ach.... wie weet vallen ze een dag voor dat een Amerikaan hier voor het internationaal gerechtshof staat. Ontloop je dat toch mooi evenquote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:37 schreef VictoriaIntegrity7 het volgende:
[..]nou, gisteren las ik hier over putin die mogelijk Berlijn en Parijs gaat nuken, met atoombommen wil rond gaan strooien als hij zijn zin niet krijgt.
Ik kan het mij haast niet voorstellen.. ik hoop dan ook dat het vooral een boel gedreig is.
Percentage van de troepen die daar gevechtsklaar stonden dat inmiddels in Oekraïne is.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:42 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat is de totale troepenverplaatsing naar de grens/grenzen toch?
Echt he, sommige mensen. Duidelijk altijd hun lunchgeld aan de pestkop op het schoolplein afgestaan.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:44 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Ok, gewoon alle Oost Europese landen die in NATO zitten eruit gooien en overleveren aan de genade van Poetin. Want dat is wat hij wil. Willen we dat niet, dan riskeren we een nucleaire raket op onze hoofd.
Het staat je vrij om op te tiefen als je het niet vrij genoeg vindt, dus zo vrij ben je nog wel.quote:
Een goede vriend van Poetin, dat zinnetje had je even gemist?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:39 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ja genieten hoor, een persoon die hier woont en werkt mag kiezen tussen hier doorwerken of familie in de goelag.
Een twitteraar zegt dat, of heeft het Russische ministerie daadwerkelijk gezegd "We gaan dit punt op dit moment aanvallen?"? Lijkt me toch vrij sterk...quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:38 schreef polderturk het volgende:
Rusland kondigt een raketaanval aan.
[ twitter ]
Leuke stropop. Niemand die dit zegt.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:44 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Ok, gewoon alle Oost Europese landen die in NATO zitten eruit gooien en overleveren aan de genade van Poetin. Want dat is wat hij wil. Willen we dat niet, dan riskeren we een nucleaire raket op onze hoofd.
Optiefen kan bijna overal wel. Op een paar landen na. Noord-Korea. Misschien Eritrea, al vinden ze het daar prima als je daarna wel centjes overmaakt.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:45 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Het staat je vrij om op te tiefen als je het niet vrij genoeg vindt, dus zo vrij ben je nog wel.
Potverdikke je hebt gelijk.quote:
Je gebruikt het om te zeggen dat je 'm er ook wel voor aanziet om een atoombom te gooien. Datzelfde zou je dan van ons kunnen zeggen blijkbaar.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:44 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik praat nergens goed dat er burgerdoden door westerse acties ook burgerdoden zijn gevallen. Betekend niet dat ik mij niet als westerling mag uitspreken tegenover de acties van Poetin.
Je bevestigt dus wat ik schrijf.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:42 schreef HowardRoark het volgende:
De Russen knijpen em? Dat lijkt mij toch echt niet het geval. En ik denk ook niet dat het met de huidige staat van Poetin handig is om te kijken hoever Rusland wil gaan. Zodra dat knopje is ingedrukt is er geen weg meer terug.
Ja maar dat is niet de bedoeling hè. Om Poetin tevreden te stellen moeten andere mensen maar allerlei offers brengen, maar zelf willen ze natuurlijk wel lekker comfortabel in Nederland in vrijheid en welvaart leven.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:45 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Het staat je vrij om op te tiefen als je het niet vrij genoeg vindt, dus zo vrij ben je nog wel.
De kans is nog steeds velen malen groter dat het niet gebeurd dan dat het wel gebeurd. Verder moet je er niet te veel bij stilstaan... je hebt er toch geen invloed op.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:37 schreef VictoriaIntegrity7 het volgende:
Kap je goede post even af na deze zin, want zit 'm hier juist niet de crux van mogelijke escalatie vanuit Putin?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:44 schreef SamCooke het volgende:
[..]
Dat wordt ook telkens maar klakkeloos geroepen. Net als dat hij gek zou zijn.
Poetin is een meester in het bespelen van de internationale verhoudingen en verdeeldheid in het westen. Met de inval in Oekraïne heeft hij zijn hand overspeeld - door de slecht uitgevoerde operatie, verouderde aanpak, verouderde wapentuig duurt het voor hem veel te lang tot hij zijn doelen heeft bereikt.
Ja als Putin dat doet, zie ik nog dat zeker ook doen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:47 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Je gebruikt het om te zeggen dat je 'm er ook wel voor aanziet om een atoombom te gooien. Datzelfde zou je dan van ons kunnen zeggen blijkbaar.
Opzouten met die billenkusser van Poetin idd.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:46 schreef Tengano het volgende:
BREEKING: Ook Gergiev wordt gecanceled!
[ twitter ]
Je kan je ook niet voor politiek interesseren en er dus te weinig van afweten om een mening te vormen maar bevriend zijn met iemand zijn omdat je een interesse op het gebied van muziek deeltquote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:43 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Je hoeft helemaal niet "met Oekraïne" te zijn. Het enige wat je hoeft te doen is je uitspreken jouw goede vriend die met zijn leger een soevereine staat is binnengevallen (iets wat natuurlijk gevaarlijk kan zijn.. dat snap ik).
Denk je dat andere landen geen verraders/overlopers liquideren?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dit is dezelfde Poetin die in het VK aanvallen met zenuwgas uitvoerde, die in Londen een Rus liet vermoorden met polonium. Maar hey, Rutte is veel erger en iets met karte en WEF of zo.
Om maar te zwijgen over de troepen die er nou niet helemaal op zitten te wachten om ten strijde te trekken ipv wodka te zuipenquote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:44 schreef SamCooke het volgende:
[..]
Dat wordt ook telkens maar klakkeloos geroepen. Net als dat hij gek zou zijn.
Poetin is een meester in het bespelen van de internationale verhoudingen en verdeeldheid in het westen. Met de inval in Oekraïne heeft hij zijn hand overspeeld - door de slecht uitgevoerde operatie, verouderde aanpak, verouderde wapentuig duurt het voor hem veel te lang tot hij zijn doelen heeft bereikt.
De manier waarop Oekraïne zich verzet en hoe dit allemaal tegenwoordig via social media naar buiten komt (inclusief fake news en al), heeft ervoor gezorgd dat het westen verrassend eensgezind, snel en slagvaardig reageert, waar het in het verleden altijd slappe hap was. Hier heeft Poetin zich enorm op verkeken.
Natuurlijk dreigt Poetin te pas en te onpas impliciet met nucleaire wapens. Dat is namelijk het enige punt waarop Rusland nog sterk is. Het leger is verouderd, het land is zeer moeilijk verdedigbaar, economisch is het een puinhoop in Rusland.
Maar of die het echt zou gaan uitvoeren? Dat lis ondanks de spierballentaal onwaarschijnlijk. En nog onwaarschijnlijker lijkt me dat dit ook daadwerkelijk zou worden uitgevoerd. Die Russen zijn niet allemaal achterlijke idioten die hun hele volk dood willen.
Europa zich niet laat intimideren. Maar ik vind sommige maatregelen een beetje onzinnig. Zoals allerlei Russische sportteams en atleten bannen. Daar help je Oekraïne ook echt niet mee, en zij kunnen er weinig aan veranderen dat Poetin daar de macht uitmaakt.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je bevestigt dus wat ik schrijf.
De Russen wordt steeds verder in hoek gedreven en gaan nu dreigen met kernwapens, omdat dat zo'n beetje de laatste troef is die ze nog in handen hebben.
Ben het met je eens dat we voorzichtig moeten zijn, maar tegelijkertijd moeten we ons niet laten intimideren door dat nare dictatortje.
De NAVO heeft niets zelf en kan dus ook niets leveren, lidstaten kunnen dat wel maar voor zover mij bekend heeft alleen de VS kruisraketten. Bijkomend probleem is dat je mensen op moet leiden om met onbekende wapensystemen om te gaan, dat is geen simpel proces als het om iets als dit gaat.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:44 schreef polderturk het volgende:
[..]
Misschien dat de NAVO die kan leveren.
De EU levert straaljagers.
Frankrijk heeft een hoop kruisraketten.
Zet ze over de grens en geef het knopje aan Oekraïene.
Gaat goed uitkomen idd.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:47 schreef slashdotter3 het volgende:
Wow dat is toevallig!
https://www.rferl.org/a/r(...)ations/31619324.html
21 December 2021: Russia Introduces Regulations To Expedite Mass Burials Of Those Killed During Military Conflicts
According to the document, expedited mass burials pertain to those "killed during military conflicts or as a result of these conflicts, or, if necessary, as a result of an emergency in peacetime." The regulations will take force as of February 1, 2022.
Escalatie is er nu al: raketaanvallen, burgerdoelen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:47 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Kap je goede post even af na deze zin, want zit 'm hier juist niet de crux van mogelijke escalatie vanuit Putin?
Het maakt rusland tot een internationale paria. Alle Russen krijgen hier last van en daarmee wordt er vanuit Rusland ook druk uitgeoefend op Putin. Dat is onze enige kans, dat er intern iets gaat veranderen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:49 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Europa zich niet laat intimideren. Maar ik vind sommige maatregelen een beetje onzinnig. Zoals allerlei Russische sportteams en atleten bannen. Daar help je Oekraïne ook echt niet mee, en zij kunnen er weinig aan veranderen dat Poetin daar de macht uitmaakt.
Kijk ons lekker deugenquote:
Maar het is dus geen straf voor een foute mening, zoals al besproken is. Waarom mag jij hier nog posten als al je berichten bestaan uit het herhalen van onzinquote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:44 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Ben in een museum geweest in Praag waar ze lieten zien hoe de mensen daar gemarteld werden . Krijg er nog steeds rillingen van als ik er naar terugdenk
Kan die anti Rusland sentiment wel begrijpen . Dat gezegd te hebben, het is nog steeds een belachelijke straf voor een foute mening .
Oekraïne nu direct toelaten tot de EU zal niets oplossen, hoe graag Zelenskyy dat misschien nu ook zou willen.quote:
Dan zijn wij direct in oorlog met Ruslandquote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:52 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Oekraïne nu direct toelaten tot de EU zal niets oplossen, hoe graag Zelenskyy dat misschien nu ook zou willen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |