Ik kijk graag vooruit. Wat gaat er gebeuren met een Rusland dat in elkaar klapt, en aan hun Oostgrens verbonden is met een land waar een miljard Chinezen wonen die hun eigen land volledig hebben uitgewoond, de zeeen hebben leeggevist?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:54 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Alles op zijn tijd hè. Tegen de tijd dat ie weer problemen heeft hebben zowel wij als andere landen die het kan treffen ook al weer de tijd gehad om ons er beter tegen te wapenen. Net zoals vroeger met het Oostblok is dit een conflict dat wij kunnen winnen door gewoon af te wachten. Het is een kwestie van tijd voordat Rusland onder zijn eigen incompetentie in elkaar dondert, daar hoeven we geen nucleaire oorlog voor te riskeren.
Je hoeft je niet te laten chanteren. Onderhandelen betekent niet automatisch je laten chanteren. Je kunt zelf ook met geweld dreigen. Je moet echter wel bereid zijn om ook het standpunt van je tegenstander aan te horen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:54 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Dat is het probleem niet. Het probleem is dat Poetin ons chanteert, en ons zal blijven chanteren.
Putin heeft er toch al gauw 30.000 minder liggen dan Brezhnev (?) in die tijd.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:55 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Putin heeft echter wat atoombommen liggen. Ik zou dan net wat minder risico nemen eigenlijk.
weer het lijntje geven tot aan de MUUR .. o wacht even .......quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Misschien moeten we hem meteen ook Moldova en de Baltische staten geven, gewoon, voor de zekerheid.
Als ze dat al zouden willen alleen op hele kleine schaal op strategische plekken of plaatsen waar iets nuttigs in de grond zit. Maar eerlijk gezegd geloof ik niet dat dat nodig zal zijn.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:54 schreef THEFXR het volgende:
[..]
zou China op een bepaald moment landje pik willen doen bij Rusland?
quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:56 schreef Lyrebird het volgende:
Ik kijk graag vooruit. Wat gaat er gebeuren met een Rusland dat in elkaar klapt, en aan hun Oostgrens verbonden is met een land waar een miljard Chinezen wonen die hun eigen land volledig hebben uitgewoond, de zeeen hebben leeggevist?
Nog steeds meer dan genoeg om de wereld op te blazen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:56 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Putin heeft er toch al gauw 30.000 minder liggen dan Brezhnev (?) in die tijd.
Nee.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:52 schreef capricia het volgende:
De aanvraag voor EU lidmaatschap is aangenomen.
[ twitter ]
Maar het is niet je ex he. Het is die vriend met die losse handjes.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je hoeft je niet te laten chanteren. Onderhandelen betekent niet automatisch je laten chanteren. Je kunt zelf ook met geweld dreigen. Je moet echter wel bereid zijn om ook het standpunt van je tegenstander aan te horen.
het is net als met een scheiding. Dan is het ook verstandiger om naar je ex te luisteren en gezamelijk tot een oplossing te komen ipv alleen maar hard op het orgel te gaan. Daar ben je achteraf allebei alleen maar in het nadeel bij. Ondanks alle emotie, ondanks dat je je ex niks meer gunt, is dat toch de beste handelswijze.
Hierbij ga je wel uit van de aanname dat Poetin echt alleen Oekraïne binnenvalt om zijn eigen veiligheid. Als hij Oekraïne binnenvalt omdat hij gewoon vindt dat het een deel is van het Russische Rijk (wat mij nog steeds waarschijnlijker lijkt) gaat een compromis waarbij hij geen land mag annexeren nooit werken.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als je niet tot een compromis komt is oorlog je alternatief. Daarom is er bijna geen keuze. Want wie, behalve een vereenzaamde en gefrustreerde gek, wil nu echt een totale oorlog met Rusland om de Oekraine?
Dit dus.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:56 schreef Vis1980 het volgende:
Jeetje, wat zijn er veel Putinkontlikkers op Fok. Grote muil over alles in Nederland, dreigen met tribunalen en stellen dat ze in een dictatuur wonen, komt er echt een dictatuur de boel platleggen, staan ze allemaal voorover gebukt in de rij.
Was toch geen probleem voor Rusland, dat EU lidmaatschap..ging ze om NATO toch?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:54 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Zie ze zitten met mondkapjes terwijl ze WW3 uitlokken. Schizofrener kan niet.
Volgens mij mogen westerlingen hun Russische assets momenteel niet dumpen. Al weet ik niet of dat komt omdat ze ook de nationale markten dicht hebben gegooidquote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:57 schreef crystal_meth het volgende:
Het valt me op dat Rusland nog geen tegensancties heeft afgekondigd. Ook nog geen reactie op het bannen van RT. Normaal zijn ze daar snel mee.
Heb daar wel wat over gelezen vandaag. Weet niet meer precies wat, maar ze hebben wel Westerse/internationale bedrijven gesanctioneerd als ik me niet vergis.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:57 schreef crystal_meth het volgende:
Het valt me op dat Rusland nog geen tegensancties heeft afgekondigd. Ook nog geen reactie op het bannen van RT. Normaal zijn ze daar snel mee.
Uitlokkenquote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:54 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Zie ze zitten met mondkapjes terwijl ze WW3 uitlokken. Schizofrener kan niet.
Hoho, ze hebben het luchtruim gesloten voor 35 landen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:57 schreef crystal_meth het volgende:
China is veel te druk bezig met Afrika over te nemen met wurgcontractenquote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:54 schreef THEFXR het volgende:
[..]
zou China op een bepaald moment landje pik willen doen bij Rusland?
Voorstander zijn van onderhandelingen staat niet gelijk aan het zijn van een ''Putinkontlikker''.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:56 schreef Vis1980 het volgende:
Jeetje, wat zijn er veel Putinkontlikkers op Fok. Grote muil over alles in Nederland, dreigen met tribunalen en stellen dat ze in een dictatuur wonen, komt er echt een dictatuur de boel platleggen, staan ze allemaal voorover gebukt in de rij.
Vind ik ook. Echt ongekend leiderschap.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:56 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Heb de EU nog nooit zo hard zien werken en dingen regelen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |