Dit is precies ook wat Rusland niet wil, waarom moeten we dan op dit moment nadat Rusland zelfs meerdere malen het over nucleaire wapens heeft gehad hierover beginnen? Ik snap dat ze niet zomaar moeten opgeven maar er staat wel erg veel op het spel.quote:
Wie wel?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:08 schreef aTypisch het volgende:
daarom zou ik nooit oproepen tot het bombarderen van rusland als vergelding
Nouja, ik denk dat het niet per se Vladimir zelf is die ze vrezen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:12 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Die waarschijnlijk vrezen voor Putin en hun eigen leven als ze er iets van zeggen of het weigeren.
Het is gewoon heel lastig. Als je ze Oekraine geeft (of een deel er van); welke zekerheid hebben we dan dat het daar bij blijft? Anderzijds maak je een nucleaire aanslag op het westen (of op Oekraine zelf) alleen maar waarschijnlijker als je hem geen uitweg geeft door middel van onderhandelingen. Ik geloof oprecht dat het hem nu enkel gaat om Oekraine. Natuurlijk wil je hem niet tegemoet komen, maar wil je al die andere landen ook riskeren?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:11 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat zou best kunnen hoor. Ik kan me je gevoel wel voorstellen. Anderzijds vraag ik mij dan wel af wat een andere optie is? Willen we zover gaan dat Oekraine inderdaad een deel van hun land of zelfs geheel moet afstaan aan Rusland?
Wanneer hebben zij dan landjepik gedaan?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:13 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Dat mogen alleen wij, landjepik
En nu we dat niet meer willen/kunnen, gaan we er belerend over doen naar andere delen van de wereld
genot
Zegt degene die het vooral moet hebben van stupide bitcoin-verwijzingen. Staat de piramide op omvallen?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:09 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Kap hier eens mee man, heeft niks met dit topic te maken.
Geen idee, eerder vandaag nog gereageerd hier op iemand die dat zei. Als je dat echt interessant vindt kun je het vast terugvinden.quote:
Klinkt een beetje als mijn ex, Nooit aan toegeven.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:09 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hij komt me niet over als een man die verlies accepteert. Drijf hem teveel in een hoek zonder uitweg en ik zie hem er wel voor aan om wat geks te doen. Als hij er zelf aan gaat; zoveel mogelijk anderen in het Westen ook meenemen. Hij wil één groot Rusland. Als dat niet meer kan door alle sancties en verliezen dan gunt hij het niemand.
Bitcoin heeft heel veel met dit topic te maken.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:14 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Zegt degene die het vooral moet hebben van stupide bitcoin-verwijzingen. Staat de piramide op omvallen?
Natuurlijk niet erg lekker voor je mining als de stroomkosten ook maar een fractie oplopenquote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:14 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Zegt degene die het vooral moet hebben van stupide bitcoin-verwijzingen. Staat de piramide op omvallen?
We staan met 0-1 achter als westen. We hebben Putin en Rusland te lang onderschat, dreigementen niet serieus genomen. En nu worden we geconfronteerd met een onberekenbare dictator en oorlog in Europa. Zaak is nu te de-escaleren en zorgen dat het geen oorlog mét Europa wordt. Daarna onszelf te herpakken, Rusland weer serieus nemen en goed kijken hoe we met deze dreiging kunnen omgang. Risico op een kernoorlog is nu te groot om te provoceren. Wat als hij echt gek geworden is?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:11 schreef Vis1980 het volgende:
Jezelf verdedigen is nu ook al 'deugen', wat dat te gaat zit je goed met Rusland, want die deugen idd voor geen meter op het moment (en daarvoor).
Ben je niet een beetje in de war en is het niet juist deugen als je het maar laat gaan? Gaat de haat voor 'deugen' dan echt zo ver dat je zelfs Rusland z'n ding laat doen?
Wel een klein verschilletje tussen aan iemand toegeven & open staan voor onderhandelingen waar beide partijen water bij de wijn moeten doen. Om hier uit te komen moet ook Oekraine iets opgeven.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:15 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Klinkt een beetje als mijn ex, Nooit aan toegeven.
Al linkjes gehad, zie ik.quote:
Biden is een slappe zak die alleen maar bezig is met huidkleurtjes, inclusiviteit en diversiteit.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:13 schreef Mr.Sandman het volgende:
Biden als ‘leider van de vrije wereld’. Bitch, please.
Goede inhoudelijke toevoeging!quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:13 schreef Mr.Sandman het volgende:
Biden als ‘leider van de vrije wereld’. Bitch, please.
Dit is een duidelijke middelvinger naar Rusland ja. Maar weet niet of de-escaleren beter zou zijn, Putin gaat toch wel door in Oekraine en je staat er dan weer zwak op als het westen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:13 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dit is precies ook wat Rusland niet wil, waarom moeten we dan op dit moment nadat Rusland zelfs meerdere malen het over nucleaire wapens heeft gehad hierover beginnen? Ik snap dat ze niet zomaar moeten opgeven maar er staat wel erg veel op het spel.
Maar wat had je willen doen tegen Putin áls hij uit is op een kernoorlog?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:15 schreef Aurelius het volgende:
[..]
We staan met 0-1 achter als westen. We hebben Putin en Rusland te lang onderschat, dreigementen niet serieus genomen. En nu worden we geconfronteerd met een onberekenbare dictator en oorlog in Europa. Zaak is nu te de-escaleren en zorgen dat het geen oorlog mét Europa wordt. Daarna onszelf te herpakken, Rusland weer serieus nemen en goed kijken hoe we met deze dreiging kunnen omgang. Risico op een kernoorlog is nu te groot om te provoceren. Wat als hij echt gek geworden is?
Het is maar een aanvraag joh, de allereerste stap en is meer in zinloos gebaar dan iets anders. Turkije heeft zijn aanvraag al in 1999 goedgekeurd gekregen en zijn nog 4 andere landen die elk al meer dan 10 jaar terug zijn goedgekeurd.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:13 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dit is precies ook wat Rusland niet wil, waarom moeten we dan op dit moment nadat Rusland zelfs meerdere malen het over nucleaire wapens heeft gehad hierover beginnen? Ik snap dat ze niet zomaar moeten opgeven maar er staat wel erg veel op het spel.
Nee, maar toch moest iemand even melden dat we ons een kernoorlog in 'deugen'. Dus ja, uit de lucht gegrepen is het zeker niet en je kan toch gewoon namen zien van de users, de meeste posten al wat langer, niet zo gek om het dan op te tellen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:09 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Kap hier eens mee man, heeft niks met dit topic te maken.
Je vergeet 'rationeel' en 'niet hysterisch'.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:07 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Precies; hilarisch hoe men zich ineens als 'neutrale' en vooral 'realistische' en 'voorzichtige' aanschouwer profileert.
quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:03 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Wat is volgens jou de oplossing voor dit conflict?
Waarvan akte.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:08 schreef aTypisch het volgende:
[..]
geen idee, ben ook geen buitenlands beleidsexpert.. daarom zou ik nooit oproepen tot het bombarderen van rusland als vergelding of lacherig doen over Putin en zijn bommetjes
gaat onze pet te boven wat er allemaal mee speelt, ook qua monetair beleid en nieuwe valuta die moeten worden uitgepoept om de huidige financiële teringzooi 'op te lossen'
het enige wat ik er tot nu toe wel leuk uit vond zien kan niet meer: neutraliteit in de grondwet van Oekraïne verankeren, als een soort brugland laten fungeren
voor zover ik het begrijp is er ook nooit wat duidelijk op papier gezet over de precieze afspraken, er is geen oplossing meer zonder partijen die zich bestolen voelen
oh en een bitcoin standaard, dan is oorlog te duur en niet rendabel![]()
mijn eigen oplossing is een dubbel paspoort aan de andere kant van de oceaan
(lol)
Dankje.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |