En waarvan de geheime agenda bekend is bij niemand behalve een select groepje Fok!-users die dapper tegenstand bieden vanachter hun toetsenbordquote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:51 schreef EinarBoe het volgende: [..] 'lid'. Iedereen die ooit in Zwitserland is gaan skin is daar al 'lid' van. De geheime organisatie die al zijn leden op een publieke website met naam, toenaam en functie bijhoudt
![]()
En daarmee moeten we het ophangen of voor het tribunalen brengen van politiek-andersdenken dan maar gebruikelijk maken? Zwak argumentquote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:56 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ach, anderen roepen al op tot tribunalen vanwege een prikje.
Feiten zijn dat het Nederlands leger een ongelooflijke weerstand getoond heeft in mei 1940.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:59 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nederland heeft zich in werkelijkheid juist enorm geschikt naar de Duitse bezetter. Maar dat zijn feiten.
Een tv kopen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:03 schreef Complotwappie het volgende:
Ik heb geen tv. Hoe kan ik zien wat jullie kijken?
Als dat argument gemaakt zou worden, maar zoals het filmpje aantoont, wordt dat argument niet gemaakt.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
En daarmee moeten we het ophangen of voor het tribunalen brengen van politiek-andersdenken dan maar gebruikelijk maken? Zwak argument
quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:01 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Je kunt van alles over Baudet zeggen...
Maar niet dat het een echt alpha mannetje is.
9gag reddit Twitter news streams op YT etc etc etc.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:03 schreef Complotwappie het volgende:
Op Npo start, zoeken naar Omgehoord Nieuwsquote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:03 schreef Complotwappie het volgende:
Weer een topvrouw bij de EU.quote:
Ah, kan ik daar ook nog zien wat jullie net zagen?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:05 schreef StephanL het volgende:
[..]
Op Npo start, zoeken naar Omgehoord Nieuws
quote:Op dinsdag 1 maart 2022 12:58 schreef EinarBoe het volgende:
Het probleem van Baudet/FvD, is dat ze alles zien als een soort grap, een spelletje. Dat je heus wel met wollige taal iets kunt beargumenteren over hoe rechtvaardig de Russische inval wel niet is, dat een zelfverzonnen organisatie van het kwaad, als ware het een hele slechte thriller, letterlijk alle politici/rechters/journalisten aanstuurt (want daar komt dat WEF-geneuzel feitelijk op neer).
Doet me denken aan bovenstaande quote. Vervang anti-semite met het woord waar Baudet onder valt (of is anti-semite eigenlijk al wel correct?).quote:“Never believe that anti-Semites are completely unaware of the absurdity of their replies. They know that their remarks are frivolous, open to challenge. But they are amusing themselves, for it is their adversary who is obliged to use words responsibly, since he believes in words. The anti-Semites have the right to play. They even like to play with discourse for, by giving ridiculous reasons, they discredit the seriousness of their interlocutors. They delight in acting in bad faith, since they seek not to persuade by sound argument but to intimidate and disconcert. If you press them too closely, they will abruptly fall silent, loftily indicating by some phrase that the time for argument is past.”
― Jean-Paul Sartre
Komt dit via een Russsiche vertaalmachine?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:05 schreef Korenfok het volgende:
Wat Baudet gezegd en gedaan vandaag waar alle op het om is?
Niet veel anders als altijd, incoherente onzin...quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:05 schreef Korenfok het volgende:
*Ophefquote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:06 schreef Ericr het volgende:
[..]
Komt dit via een Russsiche vertaalmachine?
Als het je te doen is om Baudet, jaquote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:05 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Ah, kan ik daar ook nog zien wat jullie net zagen?
Euh nee, iemand die tegelijk metquote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:06 schreef Ericr het volgende:
[..]
Komt dit via een Russsiche vertaalmachine?
Het zelfde liedje: Putin is goed wij zijn slecht.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:05 schreef Korenfok het volgende:
Pleit je hier nou voor een vrij Donbas?quote:
Die cijfers kende ik niet. Ik weet alleen dat in Nederland procentueel de meeste Joodse slachtoffers zijn gevallen van alle West-Europese landen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:03 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Feiten zijn dat het Nederlands leger een ongelooflijke weerstand getoond heeft in mei 1940.
Feiten zijn dat op Polen na Nederland de meeste Joden heeft gered.
Feiten zijn dat van grootschalige collaboratie in Nederland nooit sprake is geweest.
Feiten zijn dat NSB en aanverwante partijtjes nooit een breed gedragen meerderheid hebben gehad.
Maar dat ook jij een afkeer van Nederland hebt was al voor deze troebelen duidelijk.
Als het volk dat in die regio wil? Ja.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:08 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Pleit je hier nou voor een vrij Donbas?
T'is inderdaad wel ene oor in, andere oor uit. Ik ben nu alweer vergeten wat hij heeft gezegd.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:06 schreef Bosbeetle het volgende:
Niet veel anders als altijd, incoherente onzin...
Is dit een grap?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:03 schreef Complotwappie het volgende:
Ik ben voorstander, maar ik vraag me af of nu het goede moment is; dat lokt Putin alleen maar meer uit.quote:
Maar dat is toch waar Baudet voor heeft gepleit? Soevereiniteit voor alle volkeren binnen Oekrane als federalisatie, en dat is toch precies waar gn gehoor aan werd gegeven door de huidige regering van Oekrane?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
Als het volk dat in die regio dat wil? Ja.
Ik las 'laten exploderen'quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:07 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Liever niet; Ali is het toonbeeld van de antisemitische complotdenker/Fvd'er... lekker laten gaan en zichzelf laten exposen.
Kloptquote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:03 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Feiten zijn dat het Nederlands leger een ongelooflijke weerstand getoond heeft in mei 1940.
De jodenvervolging in Nederland is grotendeels uitgevoerd door de Nederlandse politie, met hulp van de gemeentelijke administratie en de spoorwegen.quote:Feiten zijn dat op Polen na Nederland de meeste Joden heeft gered.
Er is grootschalig passief gecollaboreerd. Daar bedoel ik mee dat niet actief partij is gekozen voor Duitsland, maar dat de mensen wel gewoon 'aan het werk' zijn gegaan en zo de Duitse oorlogsinspanning ondersteund hebben. Nederland werd door Duitsland tot 1943 beschouwd als een zeer goed te managen bezet land.quote:Feiten zijn dat van grootschalige collaboratie in Nederland nooit sprake is geweest.
Ik heb geen afkeer van Nederland maar wel een afkeer van het onjuist weergeven van historische feiten uit nationalistische propaganda-overwegingen.quote:Feiten zijn dat NSB en aanverwante partijtjes nooit een breed gedragen meerderheid hebben gehad.
Maar dat ook jij een afkeer van Nederland hebt was al voor deze troebelen duidelijk.
Doet mij denken aan Ettoquote:“Never believe that anti-Semites are completely unaware of the absurdity of their replies. They know that their remarks are frivolous, open to challenge. But they are amusing themselves, for it is their adversary who is obliged to use words responsibly, since he believes in words. The anti-Semites have the right to play. They even like to play with discourse for, by giving ridiculous reasons, they discredit the seriousness of their interlocutors. They delight in acting in bad faith, since they seek not to persuade by sound argument but to intimidate and disconcert. If you press them too closely, they will abruptly fall silent, loftily indicating by some phrase that the time for argument is past.”
― Jean-Paul Sartre
Nee, Oekrane zelf wordt door die wap niet eens als natiestaat erkend.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:09 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Maar dat is toch waar Baudet voor heeft gepleit? Soevereiniteit voor alle volkeren binnen Oekrane als federalisatie, en dat is toch precies waar gn gehoor aan werd gegeven door de huidige regering van Oekrane?
Nee. Bovendien speelde het helemaal niet in de Donbass, totdat het Russische leger daar binnenviel in 2014. Het is een bedacht non-argument.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:09 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Maar dat is toch waar Baudet voor heeft gepleit? Soevereiniteit voor alle volkeren binnen Oekrane als federalisatie?
Afhankelijk van wat je wilt zienquote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:08 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Heb al 15 jaar geen TV. Alles loop zeker een paar uur achter.
Polen en Nederland hadden het hoogste percentage gedode Joden...quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:03 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Feiten zijn dat van grootschalige collaboratie in Nederland nooit sprake is geweest.
Feiten zijn dat NSB en aanverwante partijtjes nooit een breed gedragen meerderheid hebben gehad.
Wel als nazistaat?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, Oekrane zelf wordt door die wap niet eens als natiestaat erkend.
Telegraaf.nlquote:Britse premier: duidelijk dat Poetin gaat falen in Oekrane
De Britse premier Boris Johnson denkt dat het nu al duidelijk is dat de Russische president Vladimir Poetin gaat falen in Oekrane. Johnson zegt dat het de beste oplossing zou zijn als Poetin zijn leger beveelt zich terug te trekken naar Rusland.
Nou, fijn.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:09 schreef polderturk het volgende:
Syrische rebellen steunen Oekraene.
[ twitter ]
Doet mij denken aan Ettoquote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:09 schreef Ali_boo het volgende:
[qoute]“Never believe that anti-Semites are completely unaware of the absurdity of their replies. They know that their remarks are frivolous, open to challenge. But they are amusing themselves, for it is their adversary who is obliged to use words responsibly, since he believes in words. The anti-Semites have the right to play. They even like to play with discourse for, by giving ridiculous reasons, they discredit the seriousness of their interlocutors. They delight in acting in bad faith, since they seek not to persuade by sound argument but to intimidate and disconcert. If you press them too closely, they will abruptly fall silent, loftily indicating by some phrase that the time for argument is past.”
― Jean-Paul Sartre
De semantiek wb land/natiestaat daargelaten, hij heeft daar wel degelijk voor gepleit.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
Nee, Oekrane zelf wordt door die wap niet eens als natiestaat erkend.
Als ik je goed begrijp vind jij mensen al een collaborateur wanneer ze van mening zijn dat kamerleden niet opgehangen moeten worden?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Als dat argument gemaakt zou worden, maar zoals het filmpje aantoont, wordt dat argument niet gemaakt.
Collabo ze verder.
Nee hoor; Oekrane is "geen natiestaat".quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:11 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
De semantiek wb land/natiestaat daargelaten, hij heeft daar wel degelijk voor gepleit.
Ben het zowaar eens met de heer Lodewijk.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:09 schreef LXIV het volgende:
[..]
Klopt
[..]
De jodenvervolging in Nederland is grotendeels uitgevoerd door de Nederlandse politie, met hulp van de gemeentelijke administratie en de spoorwegen.
Feit is dat nergens een groter percentage Joden is omgekomen dan in Nederland
https://www.nationmaster.(...)wish,-percent-killed
[..]
Er is grootschalig passief gecollaboreerd. Daar bedoel ik mee dat niet actief partij is gekozen voor Duitsland, maar dat de mensen wel gewoon 'aan het werk' zijn gegaan en zo de Duitse oorlogsinspanning ondersteund hebben. Nederland werd door Duitsland tot 1943 beschouwd als een zeer goed te managen bezet land.
Gedurende de eerste bezettingsjaren was de verhouding tussen de Duitsers en de meeste Nederlanders afstandelijk, maar niet conflictueus. Duitse militairen waren genstrueerd om de Nederlanders met respect te behandelen. Van massale verbroedering was geen sprake, maar de meeste Nederlanders zagen de Duitse aanwezigheid als een feit dat ze toch niet konden veranderen. Voor winkeliers en horecaondernemers waren ‘Fritz’ en ‘Heinrich’ nieuwe klanten en dus een welkome bron van inkomsten. Sommige Nederlandse meisjes vielen voor de charmes van de Duitsers en gingen een relatie aan.
https://historiek.net/bez(...)wereldoorlog/142127/
[..]
Ik heb geen afkeer van Nederland maar wel een afkeer van het onjuist weergeven van historische feiten uit nationalistische propaganda-overwegingen.
Dat ziet er niet erg betrouwbaar uitquote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:09 schreef LXIV het volgende:
De jodenvervolging in Nederland is grotendeels uitgevoerd door de Nederlandse politie, met hulp van de gemeentelijke administratie en de spoorwegen.
Feit is dat nergens een groter percentage Joden is omgekomen dan in Nederland
https://www.nationmaster.(...)wish,-percent-killed
Ontken je nou dat hij niet voor federalisering heeft gepleit?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee hoor; Oekrane is "geen natiestaat".
https://encyclopedia.ushm(...)holocaust-by-countryquote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:12 schreef scrupuleus het volgende:
[..]
Dat ziet er niet erg betrouwbaar uit
Rusland is jarenlang zo dramatisch geleid. Het (hoger) onderwijs daar is goed, zeker vergeleken met veel andere landen, maar verder is het een land van stagnatie en verval. Rara hoe kan dat... (hint: het ligt aan Poetin, niet vertellen aan Wierd Duk)quote:
Nee, wanneer ze misinformatie verspreiden om het eigen land in diskrediet te brengen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:11 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als ik je goed begrijp vind jij mensen al een collaborateur wanneer ze van mening zijn dat kamerleden niet opgehangen moeten worden?
Wat ben je toch een hysterische kastnicht, Etto!
Mwah er zijn ook genoeg negatieve cijfers/feiten rondom Nederland in WOII en zelfs WOI.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:03 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Premiumquote:'Russische horeca op Google Maps overspoeld met recensies over oorlog Oekrane'
Natuurlijk deed hij dat: op basis van het gegeven dat Oekrane geen natiestaat is.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:13 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Ontken je nou dat hij niet voor federalisering heeft gepleit?
het voordeel wat de Duitsers hadden hier in NL .. was dat wij alles vast legde hier in NLquote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:12 schreef scrupuleus het volgende:
[..]
Op basis van het vooropstellen van volkssoevereiniteit.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
Natuurlijk deed hij dat: op basis van het gegeven dat Oekrane geen natiestaat is.
https://www.annefrank.org(...)toffers-west-europa/quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:12 schreef scrupuleus het volgende:
[..]
Dat komt omdat dit geen mening betreft maar gewoon feiten.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:12 schreef KoosVogels het volgende:
Gedurende de eerste bezettingsjaren was de verhouding tussen de Duitsers en de meeste Nederlanders afstandelijk, maar niet conflictueus. Duitse militairen waren genstrueerd om de Nederlanders met respect te behandelen. Van massale verbroedering was geen sprake, maar de meeste Nederlanders zagen de Duitse aanwezigheid als een feit dat ze toch niet konden veranderen. Voor winkeliers en horecaondernemers waren ‘Fritz’ en ‘Heinrich’ nieuwe klanten en dus een welkome bron van inkomsten. Sommige Nederlandse meisjes vielen voor de charmes van de Duitsers en gingen een
Dat gaat wat lastig he, als je de Oekranse zelf ontkentquote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:15 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Op basis van het vooropstellen van volkssoevereiniteit.
Weet niet hoe ik direct naar een filmpje link in reddit, maar in UkraineWarReports worden 2 Russische helikopters geraakt, 1 crashed, die ander raakt het water maar vliegt wel door. Die piloot zal wel een schone broek nodig hebben.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:08 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Is dit een grap?
Heb al 15 jaar geen TV. Alles loop zeker een paar uur achter.
Dit zijn plekken waar ik kijk
Lijst van semi-experts of twitter
https://mobile.twitter.com/i/lists/43845512
https://mobile.twitter.com/RALee85 Rob Lee is altijd goed voor updates van beelden.
Subreddits:
https://www.reddit.com/r/CombatFootage/new/
https://www.reddit.com/r/UkraineWarReports/
Wel / geen lid. Zo simpel is het. Ja voor Letland gaan we, indien nodig, een kernkop richting Moskou sturen. Eerst zullen we het echter met conventionele wapens proberen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:08 schreef Joppiez het volgende:
Rusland gaat de boel daar met de grond gelijk maken, en het westen wil niet militair ingrijpen want nucleaire dreiging. Wat mij betreft is dit juist het moment om in te grijpen want Poetin gaat anders door met Polen, Moldavie, de baltische staten enz. Bovendien moet ik ook nog maar zien of NATO zo daadkrachtig is als het pretendeert. Wil men de nucleaire raketten om de oren laten vliegen voor een Estland? Polen? Voor een Roemenie? Waar trekken we de grens?
Die westerse wereld van ons is inderdaad niet altijd even zuiver. Maar dat mag natuurlijk geen rechtvaardiging voor een ander zijn om zich dan ook maar te misdragen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:07 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Het zelfde liedje: Putin is goed wij zijn slecht.
Werkt beide kanten op natuurlijk.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:15 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat gaat wat lastig he, als je de Oekranse zelf ontkent
quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:16 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Werkt beide kanten op natuurlijk.
Volgens onze vrienden van GeenStijl kun je dat beter op Yandex doen. Russen gebruiken nauwelijks Google Mapsquote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:14 schreef WhateverWhatever het volgende:
OPROEP AAN ALLE FOKKERS! GO, GO, GO!
[..]
Premium
'Geen herhalingsgevaar'.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:14 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Premium
Al mee bezig geweest, nu toch maar ff aan het werk voor mezelf en de baas.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:14 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Premium
Rusland is overigens ook geen natiestaat, als we Baudets redenering mogen volgen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:16 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Werkt beide kanten op natuurlijk.
Hoe zit het dan met ons inlegvelletje?quote:
Purple haze in Vietnam niet te vergetenquote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:18 schreef Sfancta het volgende:
Zullen die gasten ook vol cocane zitten om het vol te houden, net als in WO1?
Geef Poetin een Europees paspoort op voorwaarde dat hij nooit meer iets met Rusland te maken heeft.quote:
Er zit in ieder geval 1 Russische strijder vol cocane, maar die zit in de Nederlandse tweede kamer.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:18 schreef Sfancta het volgende:
Ik zie op Yandex helemaal geen reviews?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:18 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Volgens onze vrienden van GeenStijl kun je dat beter op Yandex doen. Russen gebruiken nauwelijks Google Maps
Kremlin marionetten.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:18 schreef grrrrg het volgende:
Misschien off-topic, maar wat is dat Ongehoord Nederland met Thierry Bidet aan het doen?
Mooi om te zien dat de oproep van Anonymous werkt.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:14 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Premium
Heb je een bron die jouw uitspraak kan staven dat we de meeste joden gered zouden hebben? Ik kan dat niet rijmen met 73% slachtoffers, daarmee het hoogste cijfer van west europa.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:03 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Goed nieuws, hoezeer ik dat konvooi ook compleet opgeblazen wil zien worden.quote:
En die Nederlandse idioten maakten voor de Duitsers een bijna niet te vervalsen ausweis...quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:14 schreef RAVW het volgende:
[..]
het voordeel wat de Duitsers hadden hier in NL .. was dat wij alles vast legde hier in NL
Naam geboorte geloof ect ect ... Dus was voor de Duitsers niet moeilijk om joden op te pakken of laten op pakken
Weet niet wat de voorraden zijn, maar z.s.m. leveren zou ik zeggen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:18 schreef polderturk het volgende:
Volgens de Britse ambassadeur onderhandelt Oekraene over de levering van nog meer Bayraktar TB2 drones.
[ twitter ]
Ik heb geen probleem met die conclusie. Dito vwb Belgi en Spanje.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:19 schreef EinarBoe het volgende:
Rusland is overigens ook geen natiestaat, als we Baudets redenering mogen volgen.
De Nederlandse stingers zijn vanochtend al uitgedeeld in Oekraine schijnbaarquote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:23 schreef THEFXR het volgende:
ben benieuwd wanneer die stingers en pantzerfausten geleverd worden?
Te voorbarig vrees ik. Die kolonne die richting Kiev trekt nog steeds, vanuit wit-rusland is wel een game changer denk ik. Als die succesvol afgeslagen is heb ik meer hoop.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:23 schreef Bensel het volgende:
Ik krijg he gevoel dat de oorlog voor de russen feitelijk niet meer te winnen is. . Ze kunnen nog veel schade doen en doden veroorzaken, maar dat was niet het doel van de oorlog. oekraine heeft nu voordeel, want wel een goede logistiek, ook door de steun van andere landen.ook het moraal is een stuk beter. Rusland kan alleen maar verliezen meer. Hopelijk trekken ze zich tijdig terug en kan men onderhandelen met rusland, maar die zal flinke concessies moeten gaan doen.
vraag mij af wat voor raketten eronder hangen?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:22 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Weet niet wat de voorraden zijn, maar z.s.m. leveren zou ik zeggen.
Goede reklame voor de Turken en die dingen hebben echt veel schade toegebracht tot nu toe. Kunnen essentieel zijn bij de verdediging van Kiev.
Volgens Yad Vashem:quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:22 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Heb je een bron die jouw uitspraak kan staven dat we de meeste joden gered zouden hebben? Ik kan dat niet rijmen met 73% slachtoffers, daarmee het hoogste cijfer van west europa.
Noem eens een ECHTE natiestaat?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:23 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Ik heb geen probleem met die conclusie. Dito vwb Belgi en Spanje.
staan er burgers op het dak met die dingen, hebben de russen even flink pech.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:23 schreef Momo het volgende:
[..]
De Nederlandse stingers zijn vanochtend al uitgedeeld in Oekraine schijnbaar
Nazi-Duitsland was wel een echte nazistaat.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Noem eens een ECHTE natiestaat?
Op naar het malieveldquote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:25 schreef Tengano het volgende:
Te koop aangeboden: tank
staat: gebruikt
Ik doe deze weg ivm overcompleet. TEAB.
Op onzinbiedingen wordt niet gereageerd![]()
[ twitter ]
Blijf maar in ONZ. En ga de geschiedenisboeken lezen die ik aan je gedoneerd heb.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:25 schreef damsco het volgende:
[..]
Nazi-Duitsland was wel een echte nazistaat.
Ik ben geen absolutist! Maar Japan komt wel in de buurt.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het meest verstandige om te doen nu is Rusland een acceptabele uitweg bieden. Door steeds verder te escaleren en Putin steeds verder het nauw in te drijven ontneem je hem de mogelijkheid tot de-escalatie en dwing je hem naar uitbreiden van de oorlog.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:23 schreef Bensel het volgende:
Ik krijg he gevoel dat de oorlog voor de russen feitelijk niet meer te winnen is. . Ze kunnen nog veel schade doen en doden veroorzaken, maar dat was niet het doel van de oorlog. oekraine heeft nu voordeel, want wel een goede logistiek, ook door de steun van andere landen.ook het moraal is een stuk beter. Rusland kan alleen maar verliezen meer. Hopelijk trekken ze zich tijdig terug en kan men onderhandelen met rusland, maar die zal flinke concessies moeten gaan doen.
Geen brandstof meer?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:25 schreef Tengano het volgende:
Te koop aangeboden: tank
staat: gebruikt
Ik doe deze weg ivm overcompleet. TEAB.
Op onzinbiedingen wordt niet gereageerd![]()
[ twitter ]
Nooit gedacht dat ik dat nog zou zeggenquote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:25 schreef damsco het volgende:
Is de 60km lange slang al kapot gebombardeerd door de drones van onze vrinden uit Trkiye
Had die boeken zelf maar gelezen ipv ze aan Damsco te doneren.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Blijf maar in ONZ. En ga de geschiedenisboeken lezen die ik aan je gedoneerd heb.
Weinig bruin volk ook daar.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:26 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Ik ben geen absolutist! Maar Japan komt wel in de buurt.
Dank, maar Mein Kampf leest niet zo lekker weg.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Blijf maar in ONZ. En ga de geschiedenisboeken lezen die ik aan je gedoneerd heb.
Oeh, misschien kunnen wappies wat dealtjes sluiten met Oekraners.quote:
quote:The plane flew through Belarusian territory as far as possible from the border with Ukraine and then through Poland, where, as in our country, the ban on flying Russian planes applies. Slovakia closed its airspace for Russian aircraft as one of the last EU countries and this could be the reason.
"The Ministry of Economy has helped to ensure the supply of nuclear fuel, which will be able to be used by Slovensk elektrrne (SE). Today (March 1, 2022), the IL76 aircraft of Volga Dnepr Airlines landed at Bratislava Airport, transporting nuclear fuel from the Russian Federation, "the Ministry of Economy wrote.
"After the gas and oil, the Slovak economy has another energy carrier insured. I am glad that we managed it logistically, and I also thank the Ministries of Foreign Affairs and Transport for the excellent coordination in dealing with permits, "the ministry quotes Richard Sulk.
Although Slovakia has closed the airspace for Russian flights, according to the ministry, an exception has been used in this case, which can be applied in the case of humanitarian aid and nuclear fuel. "The Ministry of Economy also cooperated in this event with the Polish Minister of Energy Anna Moskwa, whom the head of the Slovak Ministry of Economy also thanked for their support. Richard Sulk also assured that the SEs currently have enough nuclear fuel. "
Power plants currently only take nuclear fuel from Russia.
IJsland? Japan ook wel.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Geel genoeg.quote:
Via de lucht?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:26 schreef polderturk het volgende:
Oekraene valt nu ook Russische basis in Rusland aan.
[ twitter ]
Boven je eigen tabelletje:quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:24 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Volgens Yad Vashem:
https://en.wikipedia.org/(...)om%2051%20countries.
Enkel in Polen zijn er meer Joden gered. Ter vergelijking: in Polen woonden voor 1939 3.000.000 Joden.
Emotioneel... wie is er hier een soeverein land binnengevallen wegens paranoia en paniek, LXIV?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:26 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het meest verstandige om te doen nu is Rusland een acceptabele uitweg bieden. Door steeds verder te escaleren en Putin steeds verder het nauw in te drijven ontneem je hem de mogelijkheid tot de-escalatie en dwing je hem naar uitbreiden van de oorlog.
Gelukkig weet ik dat professionele diplomaten dit ook inzien en ik hoop dat hun stem in deze zwaarder weegt dan het al te emotionele gegil van sommige politici.
Leuk dat Roepke nooit aan bronvermelding doet voor al zijn claimsquote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:26 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Volgens mij kunnen ze meerdere dingen dragen. Er bestaan in ieder geval ook raketten waar ze bijna 250km mee kunnen bereiken, maar volgens mij gebruiken ze vooral redelijk standaard mortieren.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:24 schreef THEFXR het volgende:
[..]
vraag mij af wat voor raketten eronder hangen?
Deze reactie:quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:26 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Dit zijn echte geschiedenisboeken, LXIV, niet de revisionistische meuk die je van het internet haalt.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:27 schreef LXIV het volgende:
[..]
Had die boeken zelf maar gelezen ipv ze aan Damsco te doneren.
Tegenwoordig gebruikt men captagonquote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:18 schreef Sfancta het volgende:
Wat zou een acceptabele deal zijn? In alle gevallen zit er annexatie van een deel van Oekrane aan vast, dus in alle gevallen zwicht je eigenlijk voor een gek die een ander land binnenvalt.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:26 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het meest verstandige om te doen nu is Rusland een acceptabele uitweg bieden. Door steeds verder te escaleren en Putin steeds verder het nauw in te drijven ontneem je hem de mogelijkheid tot de-escalatie en dwing je hem naar uitbreiden van de oorlog.
Gelukkig weet ik dat professionele diplomaten dit ook inzien en ik hoop dat hun stem in deze zwaarder weegt dan het al te emotionele gegil van sommige politici.
Mwah, vooralsnog komen die professionele diplomaten uit Rusland niet echt met iets werkbaars. Over iets als een neutrale status voor Oekrane valt nog wel prima te praten. Hell, zelfs het erkennen van de Krim als Russisch zou nog wel moeten kunnen (hangt de Oekraners toch maar als een blok aan het been als ze het weer terug krijgen) maar waar zij tot nu toe mee komen is gewoon een vazalstatus voor Oekrane, dan kunnen die natuurlijk net zo goed doorvechten.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:26 schreef LXIV het volgende:
[..]
Zou die Duda niet gewoon teruggefloten zijn door de NAVO?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:28 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Godzijdank iemand die het hoofd koel houdt.
Blijven herhalen dit.
toen ik dat 2 dagen gelden zei, werd ik voor gek verklaard hier.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:26 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Oekrane was al wat gebieden kwijt. De facto dan. Zelensky zat ook al wel zo ongeveer op dat punt. Die gebieden behouden betekent dat ze 'n blok aan je been worden.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:29 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Wat zou een acceptabele deal zijn? In alle gevallen zit er annexatie van een deel van Oekrane aan vast, dus in alle gevallen zwicht je eigenlijk voor een gek die een ander land binnenvalt.
Ik zou niet inzetten op annexatie van een deel van de Oekraine. Ik zou terugtrekking van Rusland in heel Oekraine eisen in ruil voor de belofte dat de Oekraine tot 2035 oid geen NAVO-lid wordt (wellicht wel EU, dat is dan nog onderhandelingsruimte) en dat de rechten van de ethnische Russen in de Donbas gerespecteerd worden door Oekraine, mogelijk inclusief internationale waarnemers om daar op toe te zien.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:29 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Wat zou een acceptabele deal zijn? In alle gevallen zit er annexatie van een deel van Oekrane aan vast, dus in alle gevallen zwicht je eigenlijk voor een gek die een ander land binnenvalt.
Je zult eerst rusland moeten dwingen om een uitweg te gaan zoeken. Alle druk die je nu uitoefent is daarvoor belangrijk.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:26 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dus dan is de compromis dat Poetin gewoon mag houden wat hij tot nu toe ingenomen heeft, als hij maar ophoudt met oorlogvoeren?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:30 schreef Halcon het volgende:
[..]
Oekrane was al wat gebieden kwijt. De facto dan. Zelensky zat ook al wel zo ongeveer op dat punt.
Best defence is a good offence natuurlijkquote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:29 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Deze reactie:
Why would Ukrainian force do that?
Attacking Russia should not be in their priority list this will give Russia a legitimate reason to use heavy weapon against Ukraine.
Hmm, wat houdt het voorstel dan exact in?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:29 schreef Tocadisco het volgende:
maar waar zij tot nu toe mee komen is gewoon een vazalstatus voor Oekrane, dan kunnen die natuurlijk net zo goed doorvechten.
Maar waarom zou het kloppen wat er in die tweet staat?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:29 schreef THEFXR het volgende:
[..]
toen ik dat 2 dagen gelden zei, werd ik voor gek verklaard hier.
Je moet ze juist de uitweg bieden die voor ons een positieve uitkomst betekent.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:31 schreef Bensel het volgende:
[..]
Je zult eerst rusland moeten dwingen om een uitweg te gaan zoeken. Alle druk die je nu uitoefent is daarvoor belangrijk.
NU nog Draai de BSN " nummer " maar eens om ...... NSB .... we worden allemaal als landverraders gezienquote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:22 schreef thedeedster het volgende:
[..]
En die Nederlandse idioten maakten voor de Duitsers een bijna niet te vervalsen ausweis...
Lastig, h, accepteren dat ons ideologisch-systeem niet elk aspect op de aardkloot kan domineren?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:31 schreef Ludachrist het volgende:
En dat beslissen wij, en niet Oekrane? Oke.
Kan net zo goed een actie van de Russen zijn om nog harder in te grijpen. Zie ik ze zeker wel tot in staat.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:31 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Maar waarom zou het kloppen wat er in die tweet staat?
quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:31 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je moet ze juist de uitweg bieden die voor ons een positieve uitkomst betekent.
Paar dagen geleden was het ook al raak daar ergens. Toch benieuwd wat Ukraine hier precies mee wil bereiken.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:31 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Weet niet of dit zo verstandig is ....
Lol, kun je nog verder de plank misslaan?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:32 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Lastig, h, accepteren dat ons ideologisch-systeem niet elk aspect op de aardkloot kan domineren?
"ons"?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:32 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Lastig, h, accepteren dat ons ideologisch-systeem niet elk aspect op de aardkloot kan domineren?
Hangt uiteindelijk wel een beetje van Poetin af zijn mentale gesteldheid af. Is ie nog redelijk? of is ie nu een blinde stier die hoe dan ook Oekraine zal krijgen (of niemand)quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:31 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je moet ze juist de uitweg bieden die voor ons een positieve uitkomst betekent.
Ze worden aangevallen. Dan heb je recht om terug te slaan. In een oorlog is er weinig verstandig. Of je moet de agressor over je heen laten lopen, wat meestal de minst verstandige optie is maar wel snel de-escaleert.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:31 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Weet niet of dit zo verstandig is ....
Die boeken waar in staat dat er in Nederland veel verzet is geboden tegen de bezetter en dat hier zoveel joden de oorlog overleefd hebben? Je leest natuurlijk wat je graag wil horen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:29 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dit zijn echte geschiedenisboeken, LXIV, niet de revisionistische meuk die je van het internet haalt.
Alleen jammer dat er voor Putin geen weg terug meer is en dat het niet wenselijk is dat wij Oekrane laten vallen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:26 schreef LXIV het volgende:
[..]
Geen Panzerschokolade?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:29 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Tegenwoordig gebruikt men captagon
Rusland een blauw oog slaan.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:32 schreef SoldMayor het volgende:
[..]
Paar dagen geleden was het ook al raak daar ergens. Toch benieuwd wat Ukraine hier precies mee wil bereiken.
Verlies van de Krim en de Donbass, geen lidmaatschap van de NAVO en de EU en volledige demilitarisering van Oekrane. En vooral door dat laatste zijn ze dan de facto een vazalstaat van Rusland dat dan immers op elk moment dat Kyiv iets doet dat ze niet zint kan dreigen met nog een invasie.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:31 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Hmm, wat houdt het voorstel dan exact in?
Wat begrijp je niet aan dat "Zelensky al op dat punt zat"quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:31 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dus dan is de compromis dat Poetin gewoon mag houden wat hij tot nu toe ingenomen heeft, als hij maar ophoudt met oorlogvoeren?
En dat beslissen wij, en niet Oekrane? Oke.
Een leuk huisje op Sint-Helena kan hij krijgenquote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:19 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Geef Poetin een Europees paspoort op voorwaarde dat hij nooit meer iets met Rusland te maken heeft.
Juist in een oorlog moet je je verstand laten prevaleren boven je emotie. Het idee dat oorlog niets anders is dan blind van woede elkaar zo hard mogelijk om de oren slaan is echt onjuist en dilettantisch.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:33 schreef Ericr het volgende:
[..]
Ze worden aangevallen. Dan heb je recht om terug te slaan. In een oorlog is er weinig verstandig. Of je moet de agressor over je heen laten lopen, wat meestal de minst verstandige optie is maar wel snel de-escaleert.
Nee hoor vrij simpel: de Oekraners verlangen daar deel van te worden.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
"ons"?
Komt vanuit de Oekraners zelf. Blijft lastig dat te erkennen.
Goed bedoeld natuurlijk van die acties waarbij "Snackbar Kleffe Harrie" het patatje oorlog voortaan patatje Oekraine noemt maar echt zoden aan de dijk zetten doet het natuurlijk nietquote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:14 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Premium
Eh, in dit voorstel beslissen wij dus letterlijk vanuit ons 'ideologisch systeem' over het lot van een andere plek op de aardkloot met een ander 'ideologisch systeem'.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:32 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Nee, boeken waarin niet gesteld wordt dat Nederland een verkapte Nazi-staat was waar men de deuren in wezen wagenwijd opzette voor de bezetter omdat hier een venijnig antisemitisme heerste dat nu in de praxis uitgevoerd kon worden.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:33 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die boeken waar in staat dat er in Nederland veel verzet is geboden tegen de bezetter en dat hier zoveel joden de oorlog overleefd hebben? Je leest natuurlijk wat je graag wil horen.
Rusland zal deel Oekrane krijgen om de Krim te verbinden aan Rusland. Dat lijkt me de uitkomst die waarschijnlijk is.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:31 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik zou niet inzetten op annexatie van een deel van de Oekraine. Ik zou terugtrekking van Rusland in heel Oekraine eisen in ruil voor de belofte dat de Oekraine tot 2035 oid geen NAVO-lid wordt (wellicht wel EU, dat is dan nog onderhandelingsruimte) en dat de rechten van de ethnische Russen in de Donbas gerespecteerd worden door Oekraine, mogelijk inclusief internationale waarnemers om daar op toe te zien.
Als je hem geen weg terug biedt rest hem niks anders dan een 'Flucht nach vorne', waarvan de gevolgen dus niet te overzien zijn.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:33 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Alleen jammer dat er voor Putin geen weg terug meer is en dat het niet wenselijk is dat wij Oekrane laten vallen.
Het verzet tegen Putin groeit, ook in Rusland zelf. Nu is het doorzetten en het karwei echt afmaken. En niet een gebroken Rusland achterlaten zoal we met Irak en Afghanistan hebben gedaan.. (los van het feit dat twee oorlogen niet echt legitiem waren.
Ik las Baltische raketten. Ik schrok alquote:
Denk dat ze hun gelimiteerde wapens vooral even ter verdediging moeten gebruiken, maar dat is natuurlijk maar een mening van een leek. Daarnaast hoop ik dat ze geen wapens die geleverd zijn door NAVO-landen gebruiken bij dit soort aanvallen, want dan geven ze Rusland nog meer reden om te escaleren.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:33 schreef Ericr het volgende:
[..]
Ze worden aangevallen. Dan heb je recht om terug te slaan. In een oorlog is er weinig verstandig. Of je moet de agressor over je heen laten lopen, wat meestal de minst verstandige optie is maar wel snel de-escaleert.
Ja dat zeg ik: de Oekraners willen dat.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:34 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Nee hoor vrij simpel: de Oekraners verlangen daar deel van te worden.
Ik geloof hier helemaal niks van. Het is ook totaal geen logisch doel om die stap voor te zetten.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:26 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Zelensky wil de Donbass al opgeven? Bron?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:33 schreef Halcon het volgende:
[..]
Wat begrijp je niet aan dat "Zelensky al op dat punt zat"
Daar gaat het hier niet om, gaat om op Russische google maps de waarheid te plaatsen. Russen weten niet of nauwelijks van deze oorlog.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:34 schreef the-eye het volgende:
[..]
Goed bedoeld natuurlijk van die acties waarbij "Snackbar Kleffe Harrie" het patatje oorlog voortaan patatje Oekraine noemt maar echt zoden aan de dijk zetten doet het natuurlijk niet
Djebella al gekocht?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:35 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als je hem geen weg terug biedt rest hem niks anders dan een 'Flucht nach vorne', waarvan de gevolgen dus niet te overzien zijn.
Nee, dan zou het gewoon voortaan frietje moeten heten.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:34 schreef the-eye het volgende:
[..]
Goed bedoeld natuurlijk van die acties waarbij "Snackbar Kleffe Harrie" het patatje oorlog voortaan patatje Oekraine noemt maar echt zoden aan de dijk zetten doet het natuurlijk niet
Misschien moet je nog wat andere wiki-sites lezen. Er zijn in Nederland 73 procent van de Joodse mensen gedood in de oorlog.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:24 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Volgens Yad Vashem:
https://en.wikipedia.org/(...)om%2051%20countries.
Enkel in Polen zijn er meer Joden gered. Ter vergelijking: in Polen woonden voor 1939 3.000.000 Joden.
Dat zou ik als een misschien te positieve uitkomst voor Rusland beschouwen. Maar goed, daar kan over onderhandeld worden. Ook de mening van Oekraine telt, maar is niet bepalend.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:35 schreef laforest het volgende:
[..]
Rusland zal deel Oekrane krijgen om de Krim te verbinden aan Rusland. Dat lijkt me de uitkomst die waarschijnlijk is.
Wanneer heeft dat goed gewerkt dan tegen een gestoorde agressor?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:34 schreef LXIV het volgende:
[..]
Juist in een oorlog moet je je verstand laten prevaleren boven je emotie. Het idee dat oorlog niets anders is dan blind van woede elkaar zo hard mogelijk om de oren slaan is echt onjuist en dilettantisch.
Ja, dat laatste is dan vooral een pijnpunt. Ik vraag me ondertussen trouwens af waarom wij niet diezelfde dreiging kunnen geven; waarom zouden wij in het tegenovergestelde geval niet binnen kunnen vallen?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:33 schreef Tocadisco het volgende:
Verlies van de Krim en de Donbass, geen lidmaatschap van de NAVO en de EU en volledige demilitarisering van Oekrane. En vooral door dat laatste zijn ze dan de facto een vazalstaat van Rusland dat dan immers op elk moment dat Kyiv iets doet dat ze niet zint kan dreigen met nog een invasie.
Hij heeft een weg terug: gewoon de tanks omdraaien.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:35 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als je hem geen weg terug biedt rest hem niks anders dan een 'Flucht nach vorne', waarvan de gevolgen dus niet te overzien zijn.
quote:I like the guy dumping flares directly into the water. I don't think that's how those work.
Wie durft toe te geven dit woord zojuist opgezocht te hebben?quote:
Ik zou die oostelijke provincies en de Krim opgeven. Die zijn ze toch al kwijt. En een burgeroorlog is wel een grote nee nee voor EU lidmaatschap. Meest gunstige alternatief is een lange bloederige oorlog/bezetting waarbij Rusland uiteindelijk wel wint, maar een internationale paria wordt en tot St. Juttemus sancties aan zijn broek heeft.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:31 schreef LXIV het volgende:
Ik zou niet inzetten op annexatie van een deel van de Oekraine. Ik zou terugtrekking van Rusland in heel Oekraine eisen in ruil voor de belofte dat de Oekraine tot 2035 oid geen NAVO-lid wordt (wellicht wel EU, dat is dan nog onderhandelingsruimte) en dat de rechten van de ethnische Russen in de Donbas gerespecteerd worden door Oekraine, mogelijk inclusief internationale waarnemers om daar op toe te zien.
zo kan je elke tweet wantrouwen!quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:31 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Maar waarom zou het kloppen wat er in die tweet staat?
Soms kan ik je warrige retoriek echt niet volgen. Wat heeft een Djebella hier mee te maken in jouw confuse hoofd?quote:
Ja, en wij moeten accepteren dat ons systeem misschien niet onbeperkt kan groeien.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ja dat zeg ik: de Oekraners willen dat.
Gezichtsverlies is geen optie.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:36 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Hij heeft een weg terug: gewoon de tanks omdraaien.
wel met die rum caps er inquote:
Je leeft in een sprookje als je denkt dat Rusland hier mee akkoord gaat.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:31 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik zou ze onder waarneming door neutrale observatoren, maar wel deel van de Oekraine houden. Dan kan Putin ook niet zeggen dat deze mensen bedreigd worden. Eigenlijk moet je geen centimeter land aan Rusland geven, dan beloon je hem al te veel. Het voorlopig niet toelaten van Oekraine tot de NAVO vind ik wel een redelijke eis.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:36 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Ik zou die oostelijke provincies en de Krim opgeven. Die zijn ze toch al kwijt. En een burgeroorlog is wel een grote nee nee voor EU lidmaatschap. Meest gunstige alternatief is een lange bloederige oorlog/bezetting waarbij Rusland uiteindelijk wel wint, maar een internationale paria wordt en tot St. Juttemus sancties aan zijn broek heeft.
Het aantal overlevenden is niet een goede maatstaf bij zoiets. Je moet altijd vergelijken met 'hoe intensief' de zuivering hier werd ingezet vergeleken met andere landen - en dan heb je in ieder geval aan Seyss-Inquart een goede - maar daarnaast kun je iemand ook nog eens 10x redden, als het de 11e keer mislukt, is die persoon nog steeds dood.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:33 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die boeken waar in staat dat er in Nederland veel verzet is geboden tegen de bezetter en dat hier zoveel joden de oorlog overleefd hebben? Je leest natuurlijk wat je graag wil horen.
Het is om aan te geven dat je op andere fronten ook weinig problemen ziet met het opgeven van de eigen cultuur, waarden en identiteit.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:37 schreef LXIV het volgende:
[..]
Soms kan ik je warrige retoriek echt niet volgen. Wat heeft een Djebella hier mee te maken in jouw confuse hoofd?
In het akkoord van Minsk is afgesproken dat Lugansk en Donetsk meer zelfbestuur krijgen. En dat Oekrane daar het e.e.a. voor moet regelen. Zelensky wilde dat best regelen, ook voor de Krim. Wilde ook met Poetin praten, etc. Zie o.a.: https://www.reuters.com/w(...)-donbass-2021-12-10/quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:35 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Zelensky wil de Donbass al opgeven? Bron?
Dit kan in ieder geval onze eerste inzet zijn. Het is een uitweg voor Rusland. We hoeven ook niet meteen te veel toe te geven natuurlijk.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:38 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Je leeft in een sprookje als je denkt dat Rusland hier mee akkoord gaat.
En nu terugtrekken omdat Oekrane, nog helemaal niet gedenazificeerd en met het oude regime nog stevig aan de macht, dan geen NAVO-lid wordt is geen gezichtsverlies voor Poetin?quote:
Denk dat op dit moment Putin dat vooral zou moeten accepteren, niet?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:37 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Ja, en wij moeten accepteren dat ons systeem misschien niet onbeperkt kan groeien.
Volgens wikipedia zouden ze dat ook op 25 feb gedaan hebben.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:26 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
https://en.wikipedia.org/wiki/OTR-21_Tochkaquote:Reports began circulating alongside amateur video on the 25th of February 2022 showing burning buildings at Millerovo Airbase in Rostov Oblast, Russia. Following an alleged strike using two Tochka-U ballistic missiles launched by Ukrainian forces in response to the Russian invasion of Ukraine and to prevent further airstrikes by the Russian air force against Ukraine.
Wat heeft het bieden van een uitweg aan Putin om escalatie tot een mogelijk nucleaire oorlog te maken met het opgeven van eigen cultuur, waarden en identiteit?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:38 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het is om aan te geven dat je op andere fronten ook weinig problemen ziet met het opgeven van de eigen cultuur, waarden en identiteit.
Verklaart je optreden hier.
'Ik sluit een referendum niet uit' is wat anders dan 'neem de Donbass maar mee pik'.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:38 schreef Halcon het volgende:
[..]
In het akkoord van Minsk is afgesproken dat Lugansk en Donetsk meer zelfbestuur krijgen. En dat Oekrane daar het e.e.a. voor moet regelen. Zelensky wilde dat best regelen, ook voor de Krim. Wilde ook met Poetin praten, etc. Zie o.a.: https://www.reuters.com/w(...)-donbass-2021-12-10/
Maar ook Zelensky heeft te dealer met hardliners in eigen land.
Putin zegt dat Oekraine geen staat is en nu moeten ze wel luisteren naar dat akkoord waar Oekraine ook een gewoon een eigen staat is?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:38 schreef Halcon het volgende:
[..]
In het akkoord van Minsk is afgesproken dat Lugansk en Donetsk meer zelfbestuur krijgen. En dat Oekrane daar het e.e.a. voor moet regelen. Zelensky wilde dat best regelen, ook voor de Krim. Wilde ook met Poetin praten, etc. Zie o.a.: https://www.reuters.com/w(...)-donbass-2021-12-10/
Lafheid.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:40 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat heeft het bieden van een uitweg aan Putin om escalatie tot een mogelijk nucleaire oorlog te maken met het opgeven van eigen cultuur, waarden en identiteit?
Nou krijgt Zelensky door zijn handelen in de oorlog nu, zeker als hij het langer vol kan houden, significant meer politiek kapitaal, dat vergroot ook zijn handelingsruimte ten opzichte van die hardliners. Om maar even een historische parallel te trekken: De Gaulle kon zonder noemenswaardige tegenstand Frans-Algerije opgeven, iets dat voor zijn voorgangers ondenkbaar was.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:38 schreef Halcon het volgende:
[..]
Denk dat een eerlijk referendum ook niet goed zou uitpakken in de Donbass nu voor Putin.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:40 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
'Ik sluit een referendum niet uit' is wat anders dan 'neem de Donbass maar mee pik'.
Wellicht kun je dit even in een ander topic doen, je was gisteren ook al bezig met verschillende users de maat te nemen. Hier graag even over de actualiteiten hebben, rancuneus gebrabbel leidt alleen maar af.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:38 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het is om aan te geven dat je op andere fronten ook weinig problemen ziet met het opgeven van de eigen cultuur, waarden en identiteit.
Verklaart je optreden hier.
Pure emotie over een bedrag (precies 100.000.000.000,00) dat verder ook helemaal niet onderbouwd is.quote:
quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:40 schreef Sfancta het volgende:
https://www.looopings.nl/(...)ewond-en-gedood.html
dus vergeet het hier maarquote:Welkom!
Je maakt helaas gebruik van software die onze advertenties blokkeert.
Reclamebanners zijn voor Looopings de belangrijkste inkomstenbron.
Help Looopings door je advertentieblocker op dit domein uit te schakelen.
De site is dan weer zichtbaar. Bedankt!
Die professionele diplomaten zijn onder andere de reden dat dit zo uit de hand gelopen is.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:26 schreef LXIV het volgende:
[..]
Doden van olifanten, nijlpaarden, tijgers, leeuwen, gorilla's en giraffen?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:40 schreef Sfancta het volgende:
https://www.looopings.nl/(...)ewond-en-gedood.html
Ze moeten allebei luisteren naar het MInsk-akkoord.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:40 schreef Momo het volgende:
[..]
Putin zegt dat Oekraine geen staat is en nu moeten ze wel luisteren naar dat akkoord waar Oekraine ook een gewoon een eigen staat is?
Sorry, ik ben het meestal roerend met je eens.quote:
Maar dat was niet je initile uitgangspunt. Jij zei dat we ze een uitweg moesten bieden die voor ons gunstig was. Waar komen we dan op uit dat voor Rusland acceptabel zou kunnen zijn en voor ons (lees: Oekrane) iets is wat gunstig is?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:39 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dit kan in ieder geval onze eerste inzet zijn. Het is een uitweg voor Rusland. We hoeven ook niet meteen te veel toe te geven natuurlijk.
Die doen er zelf aan meequote:
Is ook wat anders dan "er gaat niks gebeuren met de Donbass want dat bepaal ik zelf wel".quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:40 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
'Ik sluit een referendum niet uit' is wat anders dan 'neem de Donbass maar mee pik'.
Kan er altijd nog een inlegvelletje bij toch? Rutte kan hierbij wel adviseren en bemiddelen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:41 schreef Momo het volgende:
[..]
Denk dat een eerlijk referendum ook niet goed zou uitpakken in de Donbass nu voor Putin.
quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:42 schreef schommelstoel het volgende:
Dit gehele topic is al een paar dagen/delen lang een gigantische kleine kinder speeltuin.
Met constant dezelfde users die vinden dat ze de als enige de waarheid bezitten en verkondigen.
Ook het elkaar aanspreken op een manier die bij voorbaat een discussie al de verkeerde kant doet op sturen is om te janken.
Dit heeft niets meer met het onderwerp te maken, maar al dagen lang met wie de grootste slurf heeft.
Voor de users die niet posten maar voornamelijk lezen, is dit pure aids.
Waar zijn de mods?
Man man man
Waarom zou Ukraine in godesnaam in een federatie met boef putin willen stappenquote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:13 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Ontken je nou dat hij niet voor federalisering heeft gepleit?
Dat zeg ik toch nergens? Ik heb hierboven nog gepost dat ik vind dat we eigenlijk geen centimeter Oekraine aan Rusland moeten geven.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Lafheid.
Ook top dat je hiermee aangeeft dat Oekrane kennelijk dat allemaal niet heeft.
Een federalisatie van de Oekranse volkeren, niet van Oekrane met Rusland.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:44 schreef ExTec het volgende:
Waarom zou Ukraine in godesnaam in een federatie met boef putin willen stappen
Putin ziet Ukraine, en andere voormalige USSR staten als onderdeel van Rusland, en hij zei, met relatie tot de kernwapens "If there is a world without Russia, why should there be a world?".quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:33 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Alleen jammer dat er voor Putin geen weg terug meer is en dat het niet wenselijk is dat wij Oekrane laten vallen.
Het verzet tegen Putin groeit, ook in Rusland zelf. Nu is het doorzetten en het karwei echt afmaken. En niet een gebroken Rusland achterlaten zoal we met Irak en Afghanistan hebben gedaan.. (los van het feit dat twee oorlogen niet echt legitiem waren.
De keuze om te escaleren en verder te escaleren is allang gemaakt. Of het moet holle retoriek zijn uit de monden van Putin en zijn vazallen. Zonder reactie neemt hij Oekraine in en wie weet wat nog meer.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:44 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch nergens? Ik heb hierboven nog gepost dat ik vind dat we eigenlijk geen centimeter Oekraine aan Rusland moeten geven.
Je kunt het lafheid vinden om escalatie naar een zeer groot conflict te willen voorkomen. Ik houd van het leven, heb kinderen, een kind onderweg, van de cultuur en de natuur en ik wil dat niet zomaar allemaal in de waagschaal leggen. Een verstokte zolderkamervrijgezel denkt daar wellicht wat luchthartiger over. Ik niet. Dat kun je lafheid of gezond verstand en medemenselijkeheid noemen.
Wat laf is, is enerzijds blaten over het belang van volk, vlag, vaderland en soevereiniteit - zoals dezelfde lieden die hier nu al draden achter elkaar Putin lopen te feliciteren dat al maanden, zo niet jaren, doen om alles van EU en VN tot D'66 en genderneutrale toiletten te 'duiden' - en anderzijds, wanneer er daadwerkelijk een soeverein land wordt aangevallen, met de pootjes omhoog te gaan liggen en de dictatoriale en militaristische escapades van een tiran te bagatelliseren. Dat is pure lafheid. En hypocrisie.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:43 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Sorry, ik ben het meestal roerend met je eens.
Maar ik heb zo'n moeite met die grote woorden, hardliners, spierballentaal.
Wat hebben we aan vasthouden aan ons rechtvaardigheidsgevoel en voet bij stuk houden als we er vervolgens allemaal aangaan met een nucleaire oorlog?
Echt z dom en totaal niet pragmatisch.
Maar dat ging wel om een vorm van federalisering waarbij twee lidstaten, Donestk en Luhansk, een veto zouden krijgen over het buitenlands beleid van heel Oekrane. Wat dus bijv. verdere economische samenwerking met de EU onmogelijk zou maken. Kan je zelf ook inzien waarom dat misschien wel eens niet zo'n heel acceptabele optie is voor Oekrane?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:45 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Een federalisatie van de Oekranse volkeren, niet van Oekrane met Rusland.
Des te meer reden waarom het westen alles op alles moet zetten om die demente idioot (die dus snel met het afschieten van nucleare wapens loopt te dreigen) te verwijderen. Hij heeft laten zien op het niveau van Hitler te kunnen zitten, daar gaan we dus een nieuwe fase mee in waarbij in Europa nu pertinent een hogere dreiging is ontstaan. De NATO (die nooit echt op de proef gesteld is) gaat Putin niet afschrikken.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:44 schreef LXIV het volgende:
Je kunt het lafheid vinden om escalatie naar een zeer groot conflict te willen voorkomen. Ik houd van het leven, heb kinderen, een kind onderweg, van de cultuur en de natuur en ik wil dat niet zomaar allemaal in de waagschaal leggen
Dat is niet de lafheid:quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:44 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch nergens? Ik heb hierboven nog gepost dat ik vind dat we eigenlijk geen centimeter Oekraine aan Rusland moeten geven.
Je kunt het lafheid vinden om escalatie naar een zeer groot conflict te willen voorkomen. Ik houd van het leven, heb kinderen, een kind onderweg, van de cultuur en de natuur en ik wil dat niet zomaar allemaal in de waagschaal leggen. Een verstokte zolderkamervrijgezel denkt daar wellicht wat luchthartiger over. Ik niet. Dat kun je lafheid of gezond verstand en medemenselijkeheid noemen.
Wat nog altijd iets anders is dan je eerste punt, namelijk dat Zelensky de regio toch al heeft opgegeven.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:43 schreef Halcon het volgende:
[..]
Is ook wat anders dan "er gaat niks gebeuren met de Donbass want dat bepaal ik zelf wel".
Punt is dat het westen tot dusver enkel geholpen heeft (wapens e.d.) met het verdedigen van eigen land. Als Oekraine nu serieus ook terug slaat in Rusland worden er dus ook wapens e.d. uit het westen gebruikt om Rusland zelf aan te vallen. Dat kan Rusland zien als een oorlogsverklaring vanuit het westen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:33 schreef Ericr het volgende:
[..]
Ik snap je standpunt. En misschien moeten we - praktisch gezien - genoegen meenemen met een oplossing die voor alle partijen werkt.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:44 schreef LXIV het volgende:
[..]
ja die heb ik er opstaan maar vergeten hem steeds te gebruikenquote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:44 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
daarom is een "javascript disable" plugin handig.
Ongehoord Nederland mag daar ook wel bij. Man man man, wat een drek!quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:47 schreef NLFirst het volgende:
RT en Sputnik geblokkeerd door sommige EU-landen (via proxy's van niet westerse landen nog wel te bekijken), daarmee laat je imo wel zien dat je aan censuur doet, een eenzijdig beeld wilt weergeven en dus zelf bezig bent met propaganda/manipulatie.
Mijn abonnement op Der Sturmer loopt gelukkig nog.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:47 schreef NLFirst het volgende:
RT en Sputnik geblokkeerd door sommige EU-landen (via proxy's van niet westerse landen nog wel te bekijken), daarmee laat je imo wel zien dat je aan censuur doet, een eenzijdig beeld wilt weergeven en dus zelf bezig bent met propaganda/manipulatie.
Wie zegt dan dat we niks moeten doen?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:47 schreef Ericr het volgende:
[..]
De keuze om te escaleren en verder te escaleren is allang gemaakt. Of het moet holle retoriek zijn uit de monden van Putin en zijn vazallen. Zonder reactie neemt hij Oekraine in en wie weet wat nog meer.
Door te reageren wordt er misschien ook ge-escaleerd maar niks doen is geen optie.
Het is te hopen dat het Westen zich niet laat provoceren en dat landen die wat neutraler in deze kwestie staan zoals Isral en Turkije mogelijk wat kunnen betekenen. China verwacht ik niet veel van, want die profiteren behoorlijk van deze clash.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:48 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Des te meer reden waarom het westen alles op alles moet zetten om die demente idioot (die dus snel met het afschieten van nucleare wapens loopt te dreigen) te verwijderen. Hij heeft laten zien op het niveau van Hitler te kunnen zitten, daar gaan we dus een nieuwe fase mee in waarbij in Europa nu pertitent een hogere dreiging is ontstaan. De NATO (die nooit echt op de proef gesteld is) gaat Putin niet afschrikken.
Medvedev, niemand is bang voor stoere taal van de grootste marionet die de wereld ooit gekend heeft.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:41 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Russische Dmitry Medvedev doet nog even een duit in het zakje.
[ twitter ]
Bedankt voor dit niet zo verhulde dreigement Dmitry.
We moeten alles op alles zetten (dat impliceert oorlog) om degene te verwijderen die er voor kan zorgen dat er pertinentente dreiging ontstaat?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:48 schreef Joppiez het volgende:
Des te meer reden waarom het westen alles op alles moet zetten om die demente idioot (die dus snel met het afschieten van nucleare wapens loopt te dreigen) te verwijderen. Hij heeft laten zien op het niveau van Hitler te kunnen zitten, daar gaan we dus een nieuwe fase mee in waarbij in Europa nu pertinent een hogere dreiging is ontstaan. De NATO (die nooit echt op de proef gesteld is) gaat Putin niet afschrikken.
Als je niet tot een compromis komt is oorlog je alternatief. Daarom is er bijna geen keuze. Want wie, behalve een vereenzaamde en gefrustreerde gek, wil nu echt een totale oorlog met Rusland om de Oekraine?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:50 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik snap je standpunt. En misschien moeten we - praktisch gezien - genoegen meenemen met een oplossing die voor alle partijen werkt.
Van de andere kant weet je dat je met zo'n gek achter de knoppen over niet al te lange tijd weer problemen krijgt. Dit lijkt me een uitgelezen moment om door te drukken, en Russische kleptokraten te vervangen door democraten die Rusland de 21e eeuw binnenbrengen, net zoals Zelensky dat met Oekraine heeft gedaan. Maar misschien is dat te utopisch.
We zullen de Russen nog hard nodig hebben om Xi Jinping af te stoppen. Want die is nog gekker.
Veel meer zelfbestuur was al wel afgesproken in het Minsk-akkoord. En sowieso wilde Zelensky gaan praten met Poetin.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:49 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Wat nog altijd iets anders is dan je eerste punt, namelijk dat Zelensky de regio toch al heeft opgegeven.
So be it. Dat is de prijs van wapen leveranties.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:49 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Punt is dat het westen tot dusver enkel geholpen heeft (wapens e.d.) met het verdedigen van eigen land. Als Oekraine nu serieus ook terug slaat in Rusland worden er dus ook wapens e.d. uit het westen gebruikt om Rusland zelf aan te vallen. Dat kan Rusland zien als een oorlogsverklaring vanuit het westen.
Je vermoedt dat Putin doorstoot tot in Nederland en we de democratische rechtsstaat vaarwel moeten zeggen?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:36 schreef agter het volgende:
Komen er straks tribunalen voor mensen als Baudet en aanhangers?
Putin zelf, waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als je niet tot een compromis komt is oorlog je alternatief. Daarom is er bijna geen keuze. Want wie, behalve een vereenzaamde en gefrustreerde gek, wil nu echt een totale oorlog met Rusland om de Oekraine?
Dat leveren van wapens kan nog wel door de beugel. Aanvallen uitvoeren vanaf Poolse vliegvelden is wel een stapje verder.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:53 schreef Ericr het volgende:
[..]
So be it. Dat is de prijs van wapen leveranties.
Tegelijkertijd, in Afghanistan werd hetzelfde gedaan in de jaren 80 en heeft dat buiten wat retoriek niet geleid tot acties tegen het westen. Ook al leidde dat jaren later wel tot terreurorganisaties waar we nu nog last van hebben.
"Siri; Hoe ziet jezelf de apocalyse in deugen eruit?"quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:52 schreef capricia het volgende:
De aanvraag voor EU lidmaatschap is aangenomen.
[ twitter ]
Zie ze zitten met mondkapjes terwijl ze WW3 uitlokkenquote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:52 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Dat is het probleem niet. Het probleem is dat Poetin ons chanteert, en ons zal blijven chanteren.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als je niet tot een compromis komt is oorlog je alternatief. Daarom is er bijna geen keuze. Want wie, behalve een vereenzaamde en gefrustreerde gek, wil nu echt een totale oorlog met Rusland om de Oekraine?
Ja, en dat is dus nog steeds niet het afstaan van de regio aan Rusland, hoe graag je ook wil doen alsof zodat het toch eigenlijk Russische eigendom was dat ze nu even komen inlijven.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:53 schreef Halcon het volgende:
[..]
Veel meer zelfbestuur was al wel afgesproken in het Minsk-akkoord. En sowieso wilde Zelensky gaan praten met Poetin.
Sterker nog, ze hebben al aangekondigd die landen verantwoordelijk te houdenquote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:49 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Punt is dat het westen tot dusver enkel geholpen heeft (wapens e.d.) met het verdedigen van eigen land. Als Oekraine nu serieus ook terug slaat in Rusland worden er dus ook wapens e.d. uit het westen gebruikt om Rusland zelf aan te vallen. Dat kan Rusland zien als een oorlogsverklaring vanuit het westen.
zou China op een bepaald moment landje pik willen doen bij Rusland?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:51 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Het is te hopen dat het Westen zich niet laat provoceren en dat landen die wat neutraler in deze kwestie staan zoals Isral en Turkije mogelijk wat kunnen betekenen. China verwacht ik niet veel van, want die profiteren behoorlijk van deze clash.
Alles op zijn tijd h. Tegen de tijd dat ie weer problemen heeft hebben zowel wij als andere landen die het kan treffen ook al weer de tijd gehad om ons er beter tegen te wapenen. Net zoals vroeger met het Oostblok is dit een conflict dat wij kunnen winnen door gewoon af te wachten. Het is een kwestie van tijd voordat Rusland onder zijn eigen incompetentie in elkaar dondert, daar hoeven we geen nucleaire oorlog voor te riskeren.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:50 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik snap je standpunt. En misschien moeten we - praktisch gezien - genoegen meenemen met een oplossing die voor alle partijen werkt.
Van de andere kant weet je dat je met zo'n gek achter de knoppen over niet al te lange tijd weer problemen krijgt. Dit lijkt me een uitgelezen moment om door te drukken, en Russische kleptokraten te vervangen door democraten die Rusland de 21e eeuw binnenbrengen, net zoals Zelensky dat met Oekraine heeft gedaan. Maar misschien is dat te utopisch.
We zullen de Russen nog hard nodig hebben om Xi Jinping af te stoppen. Want die is nog gekker.
Ok.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:47 schreef NLFirst het volgende:
quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:49 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Precies.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:54 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Dat is het probleem niet. Het probleem is dat Poetin ons chanteert, en ons zal blijven chanteren.
Putin heeft echter wat atoombommen liggen. Ik zou dan net wat minder risico nemen eigenlijk.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:53 schreef Ericr het volgende:
[..]
Tegelijkertijd, in Afghanistan werd hetzelfde gedaan in de jaren 80 en heeft dat buiten wat retoriek niet geleid tot acties tegen het westen. Ook al leidde dat jaren later wel tot terreurorganisaties waar we nu nog last van hebben.
Oh? Wat dan nog meer?quote:
Misschien moeten we hem meteen ook Moldova en de Baltische staten geven, gewoon, voor de zekerheid.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:54 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nou, laten we hem dan vooral niet zijn zin hierin geven.
Afghanistan vergelijken met Ruslandquote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:53 schreef Ericr het volgende:
[..]
Heb de EU nog nooit zo hard zien werken en dingen regelenquote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:52 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Ik kijk graag vooruit. Wat gaat er gebeuren met een Rusland dat in elkaar klapt, en aan hun Oostgrens verbonden is met een land waar een miljard Chinezen wonen die hun eigen land volledig hebben uitgewoond, de zeeen hebben leeggevist?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:54 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Alles op zijn tijd h. Tegen de tijd dat ie weer problemen heeft hebben zowel wij als andere landen die het kan treffen ook al weer de tijd gehad om ons er beter tegen te wapenen. Net zoals vroeger met het Oostblok is dit een conflict dat wij kunnen winnen door gewoon af te wachten. Het is een kwestie van tijd voordat Rusland onder zijn eigen incompetentie in elkaar dondert, daar hoeven we geen nucleaire oorlog voor te riskeren.
Je hoeft je niet te laten chanteren. Onderhandelen betekent niet automatisch je laten chanteren. Je kunt zelf ook met geweld dreigen. Je moet echter wel bereid zijn om ook het standpunt van je tegenstander aan te horen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:54 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Dat is het probleem niet. Het probleem is dat Poetin ons chanteert, en ons zal blijven chanteren.
Putin heeft er toch al gauw 30.000 minder liggen dan Brezhnev (?) in die tijd.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:55 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Putin heeft echter wat atoombommen liggen. Ik zou dan net wat minder risico nemen eigenlijk.
weer het lijntje geven tot aan de MUUR .. o wacht even .......quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Misschien moeten we hem meteen ook Moldova en de Baltische staten geven, gewoon, voor de zekerheid.
Als ze dat al zouden willen alleen op hele kleine schaal op strategische plekken of plaatsen waar iets nuttigs in de grond zit. Maar eerlijk gezegd geloof ik niet dat dat nodig zal zijn.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:54 schreef THEFXR het volgende:
[..]
zou China op een bepaald moment landje pik willen doen bij Rusland?
quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:56 schreef Lyrebird het volgende:
Ik kijk graag vooruit. Wat gaat er gebeuren met een Rusland dat in elkaar klapt, en aan hun Oostgrens verbonden is met een land waar een miljard Chinezen wonen die hun eigen land volledig hebben uitgewoond, de zeeen hebben leeggevist?
Nog steeds meer dan genoeg om de wereld op te blazen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:56 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Putin heeft er toch al gauw 30.000 minder liggen dan Brezhnev (?) in die tijd.
Nee.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:52 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Maar het is niet je ex he. Het is die vriend met die losse handjes.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je hoeft je niet te laten chanteren. Onderhandelen betekent niet automatisch je laten chanteren. Je kunt zelf ook met geweld dreigen. Je moet echter wel bereid zijn om ook het standpunt van je tegenstander aan te horen.
het is net als met een scheiding. Dan is het ook verstandiger om naar je ex te luisteren en gezamelijk tot een oplossing te komen ipv alleen maar hard op het orgel te gaan. Daar ben je achteraf allebei alleen maar in het nadeel bij. Ondanks alle emotie, ondanks dat je je ex niks meer gunt, is dat toch de beste handelswijze.
Hierbij ga je wel uit van de aanname dat Poetin echt alleen Oekrane binnenvalt om zijn eigen veiligheid. Als hij Oekrane binnenvalt omdat hij gewoon vindt dat het een deel is van het Russische Rijk (wat mij nog steeds waarschijnlijker lijkt) gaat een compromis waarbij hij geen land mag annexeren nooit werken.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dit dus.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:56 schreef Vis1980 het volgende:
Jeetje, wat zijn er veel Putinkontlikkers op Fok. Grote muil over alles in Nederland, dreigen met tribunalen en stellen dat ze in een dictatuur wonen, komt er echt een dictatuur de boel platleggen, staan ze allemaal voorover gebukt in de rij.
Was toch geen probleem voor Rusland, dat EU lidmaatschap..ging ze om NATO toch?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:54 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Zie ze zitten met mondkapjes terwijl ze WW3 uitlokken. Schizofrener kan niet.
Volgens mij mogen westerlingen hun Russische assets momenteel niet dumpen. Al weet ik niet of dat komt omdat ze ook de nationale markten dicht hebben gegooidquote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:57 schreef crystal_meth het volgende:
Het valt me op dat Rusland nog geen tegensancties heeft afgekondigd. Ook nog geen reactie op het bannen van RT. Normaal zijn ze daar snel mee.
Heb daar wel wat over gelezen vandaag. Weet niet meer precies wat, maar ze hebben wel Westerse/internationale bedrijven gesanctioneerd als ik me niet vergis.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:57 schreef crystal_meth het volgende:
Het valt me op dat Rusland nog geen tegensancties heeft afgekondigd. Ook nog geen reactie op het bannen van RT. Normaal zijn ze daar snel mee.
Uitlokkenquote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:54 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Zie ze zitten met mondkapjes terwijl ze WW3 uitlokken. Schizofrener kan niet.
Hoho, ze hebben het luchtruim gesloten voor 35 landen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:57 schreef crystal_meth het volgende:
China is veel te druk bezig met Afrika over te nemen met wurgcontractenquote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:54 schreef THEFXR het volgende:
[..]
zou China op een bepaald moment landje pik willen doen bij Rusland?
Voorstander zijn van onderhandelingen staat niet gelijk aan het zijn van een ''Putinkontlikker''.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:56 schreef Vis1980 het volgende:
Jeetje, wat zijn er veel Putinkontlikkers op Fok. Grote muil over alles in Nederland, dreigen met tribunalen en stellen dat ze in een dictatuur wonen, komt er echt een dictatuur de boel platleggen, staan ze allemaal voorover gebukt in de rij.
Vind ik ook. Echt ongekend leiderschap.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:56 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Heb de EU nog nooit zo hard zien werken en dingen regelen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |