Nou, dat ze verder geen russen meer af zullen schieten dan, als Rusland zich terugtrekt.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:16 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wel een klein verschilletje tussen aan iemand toegeven & open staan voor onderhandelingen waar beide partijen water bij de wijn moeten doen. Om hier uit te komen moet ook Oekraine iets opgeven.
als je ex anders een bommetje onder je woonplaats legt ga je misschien toch even in overleg, ondanks dat het een totale gek isquote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:15 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Klinkt een beetje als mijn ex, Nooit aan toegeven.
Mensen die niets met de uitvoering te maken hebben, die kunnen best op reces.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:14 schreef Weltschmerz het volgende:
Gelukkig is het allemaal niet zo erg dat de Tweede Kamer niet op reces kan.
Hem in elk geval niet in een hoek drijven.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
Maar wat had je willen doen tegen Putin ls hij uit is op een kernoorlog?
Vertel dat even aan Poetin, samen met de zoals Poetin dat ziet provocaties van Zweden en Finland om zich bij de NAVO aan te sluiten.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:17 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Het is maar een aanvraag joh, de allereerste stap en is meer in zinloos gebaar dan iets anders. Turkije heeft zijn aanvraag al in 1999 goedgekeurd gekregen en zijn nog 4 andere landen die elk al meer dan 10 jaar terug zijn goedgekeurd.
Hebben ze waarschijnlijk geleerd van hun Sovjet-meesters die er 50 jaar de dienst uitmaakten.quote:
Dit lijkt me ook niet oke nee. Ik vind dat wat die wappen zeggen nergens op slaat, maar een kleine minderheid op deze manier monddood maken lijkt me ook niet verstandig.quote:
Soms erkennen ze graag hun irrelevantie.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:14 schreef Weltschmerz het volgende:
Gelukkig is het allemaal niet zo erg dat de Tweede Kamer niet op reces kan.
Tweede wereldoorlog wordt over het algemeen ook als een indirect gevolg van de herstelbetalingen na de eerste wereldoorlog gezien.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:03 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Kan me er eigenlijk maar eentje bedenken die als een daadwerkelijke oorlog is verdergegaan (Japan vs. de VS) en dat is niet bijster goed afgelopen voor de partij die het tot een oorlog escaleerde.
Hier ook doen aub.quote:
quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:18 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
[..]
Waarvan akte.
Alles prima, zolang het mijn welvaart maar niet raakt. En ja ik weet dat wij zo rijk zijn OMDAT anderen zo arm zijn. En daar geef ik geef flikker om en wens geen welvaart te delen of in te leveren.
Thee, I said it.
Er zijn hier ook mensen die stellen dat "we" Oekrane moeten "geven aan Putin"... denk dat het daarover gaat...quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:58 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Voorstander zijn van onderhandelingen staat niet gelijk aan het zijn van een ''Putinkontlikker''.
Zegt degene die volkerenmoorden goedpraat vanwege het geloof van de slachtoffersquote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:17 schreef HSG het volgende:
[..]
Biden is een slappe zak die alleen maar bezig is met huidkleurtjes, inclusiviteit en diversiteit.
Die ex ook niet, maar wel gevaarlijkquote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:18 schreef aTypisch het volgende:
[..]
als je ex anders een bommetje onder je woonplaats legt ga je misschien toch even in overleg, ondanks dat het een totale gek is
het probleem met putin is alleen: die is niet gek
In welke hoek? Hij zit al jaren in Rusland, daar is niets veranderd. De landen die zich aansluiten bij de EU, NATO etc doen dat uit eigen wil. Het is niet dat er gezegd is jullie MOETEN je bij ons voegenquote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:19 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Hem in elk geval niet in een hoek drijven.
De zee van Azov is daarmee zo goed als zeker volledig in Russchische handen gevallen?quote:
Dan dient het systeem in Rusland te veranderen want de elite zuigt daar iedereen leeg.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:20 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Tweede wereldoorlog wordt over het algemeen ook als een indirect gevolg van de herstelbetalingen na de eerste wereldoorlog gezien.
De beste garantie voor een vreedzame toekomst, is een welvarende middenklasse in Rusland.
Maar dat zal Rusland toch echt zelf moeten doen, dat kunnen wij niet voor ze.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:20 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Tweede wereldoorlog wordt over het algemeen ook als een indirect gevolg van de herstelbetalingen na de eerste wereldoorlog gezien.
De beste garantie voor een vreedzame toekomst, is een welvarende middenklasse in Rusland.
Jouw ex had geen wapens, laat staan kernwapens, neem ik aan.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:15 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Klinkt een beetje als mijn ex, Nooit aan toegeven.
Frans Ferdinand. Hmm, familie van?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:12 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Voorlopig ook geen concerten van westerse artiesten zo te zien.
Das wel heel erg drastisch.quote:
Dit gaat te ver vind ik.quote:
Ah, de vrije wereld. Het begint wel een patroon te worden. Ook al met media. En individuen die toevallig Russisch zijn.quote:
En zo'n man moet je dan maar geven wat hij wil? Dat zal het doen stoppen?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:09 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hij komt me niet over als een man die verlies accepteert. Drijf hem teveel in een hoek zonder uitweg en ik zie hem er wel voor aan om wat geks te doen. Als hij er zelf aan gaat; zoveel mogelijk anderen in het Westen ook meenemen. Hij wil n groot Rusland. Als dat niet meer kan door alle sancties en verliezen dan gunt hij het niemand. Gewoon een gevoel overigens.
Misschien was dat wel de bijnaam voor zijn jongeheer.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:21 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Jouw ex had geen wapens, laat staan kernwapens, neem ik aan.
Er is al 18 jaar geen land tot de NAVO toegetreden wat aan Rusland grenst, er is dus geen sprake van dat de NAVO alsmaar dichterbij komt.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:20 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
In welke hoek? Hij zit al jaren in Rusland, daar is niets veranderd. De landen die zich aansluiten bij de EU, NATO etc doen dat uit eigen wil. Het is niet dat er gezegd is jullie MOETEN je bij ons voegen
Zorro.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:23 schreef RipCity het volgende:
Waarom kiezen de russen trouwens voor een Z op alle wagens? Wat betekent dat?
En hoe vangen we nucleaire bommen vanaf onderzeeers op?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:21 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Poetin heeft helemaal de ballen niet om kernwapens in te zetten ja hoogstens in Oekrane misschien, maar dan zijn sowieso alle Russen persona non grata voor de komende 50 jaar ala noord Korea.
De grotere langzamere ballistische raketten gaan niet ver komen, reken maar dat sinds vorige week het raketschild overal word herplaatst of aangevuld, ook op locaties waarvan we niet eens wisten dat ze er stonden.
De hypersonische raketten kunnen geen zware koppen dragen, die zijn gelimiteerd qua slagkracht.
Dat zijn de meer tactische nukes, veel kleinschaliger, maar goed redelijk destructief uiteraard.. maar zeker niet niveau tsar bomba.
Ja, nog even los van dat.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Er is al 18 jaar geen land tot de NAVO toegetreden wat aan Rusland grenst, er is dus geen sprake van dat de NAVO alsmaar dichterbij komt.
Als hij een bom op Kiev gooit gaat de internationale gemeenschap 100% anders reageren dan tot nu toe.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:21 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Poetin heeft helemaal de ballen niet om kernwapens in te zetten ja hoogstens in Oekrane misschien,
Putin kan niet accepteren dat de wereld na de Sovjet-Unie is verder gegaan, en dat landen die voorheen vielen onder Russische invloedssfeer zich beter hebben ontwikkeld dan Rusland zelf.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:20 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
In welke hoek? Hij zit al jaren in Rusland, daar is niets veranderd. De landen die zich aansluiten bij de EU, NATO etc doen dat uit eigen wil. Het is niet dat er gezegd is jullie MOETEN je bij ons voegen
aquamanquote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:23 schreef Anton91 het volgende:
[..]
En hoe vangen we nucleaire bommen vanaf onderzeeers op?
Het valt heel erg op dat Amerika/Biden erg traag aan het handelen is.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat hebben diversiteit, kleurtjes en inclusiviteit met de oorlog in Oekrane te maken, schommelstoel?
Hahahahaquote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:23 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
De echte ramp al die arme lekkere Russische sletjes op onlyfans / Patreon die nu geband zijn, tenminste qua betaling ontvangen.
Een gevalletje mad jelly het zit diep, ja.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Putin kan niet accepteren dat de wereld na de Sovjet-Unie is verder gegaan, en dat landen die voorheen vielen onder Russische invloedssfeer zich beter hebben ontwikkeld dan Rusland zelf.
Hoe is dat een antwoord op de vraag?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:24 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Het valt heel erg op dat Amerika/Biden erg traag aan het handelen is.
Op andere vlakken is hij er als de kippen bij.
En nu ga ik weer verder lezen.
Japan viel de VS niet aan vanwege een handelsconflict hoor.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:03 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Kan me er eigenlijk maar eentje bedenken die als een daadwerkelijke oorlog is verdergegaan (Japan vs. de VS) en dat is niet bijster goed afgelopen voor de partij die het tot een oorlog escaleerde.
Waren het maar burgers. Dit zijn vaak orchestraties met als doel destabiliseren van binnenuit. Staat Rusland natuurlijk niet alleen in. Staats gesponsorde trollenlegers komen inmiddels bijna overal voor.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:22 schreef tuinkabouter50000 het volgende:
[..]
Dit gaat te ver vind ik.
Sowieso can’t kill the thought, maar laat burgers elkaar lekker onderling corrigeren daarin in plaats van het strafbaar te stellen.
Denk dat we veel “hunt for red October” scenarios gaan zien, de meeste zullen de opdracht niet uitvoeren of zich overgeven elders.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:23 schreef Anton91 het volgende:
[..]
En hoe vangen we nucleaire bommen vanaf onderzeeers op?
in de EU, baken van vrijheid, soevereiniteit, et cetera.quote:
die kunnen niet veel elke stap die hun doen word door rusland gelijk als een oorlogsverklaring gezien ... dus die blijven wel op afstand nuquote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:24 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Het valt heel erg op dat Amerika/Biden erg traag aan het handelen is.
Op andere vlakken is hij er als de kippen bij.
En nu ga ik weer verder lezen.
Tja, weet je wat er in 1968 daar gebeurde?quote:
Zou de recente geschiedenis van Tsjechi (of liever: Tsjechoslowakije) er iets mee van doen hebben?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:25 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
in de EU, baken van vrijheid, sovereiniteit, et cetera.
Kiev is ook het hart van de Russische geschiedenis. De stad bestaat langer dan Moskou. En het is half heilige grond in hun tradities.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:23 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Als hij een bom op Kiev gooit gaat de internationale gemeenschap 100% anders reageren dan tot nu toe.
En dit is door emotie ingegeven. Juist als de emoties hoog zitten is het niet verstandig toezeggingen te gaan doen. Dat kan later blijken niet zo handig te zijn geweest.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:13 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dit is precies ook wat Rusland niet wil, waarom moeten we dan op dit moment nadat Rusland zelfs meerdere malen het over nucleaire wapens heeft gehad hierover beginnen? Ik snap dat ze niet zomaar moeten opgeven maar er staat wel erg veel op het spel.
Japan viel de VS aan wegens de olieboycot die de VS had ingesteld tegen Japan (80% van hun olie kwam uit de VS).quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:24 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Japan viel de VS niet aan vanwege een handelsconflict hoor.
Volgens mij dat ze naar het Zuiden gaan.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:23 schreef RipCity het volgende:
quote:"Meestal zijn die symbolen gebaseerd op locatie, om duidelijk te maken waarheen een voertuig op weg is. Naar het noordoosten of noordwesten van een district, bijvoorbeeld. Meestal worden ze maar kort voor een aanval aangebracht, om te voorkomen dat de vijand ze kopieert."
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220227_96712463
Maar daarin staat een vrije samenleving toch sterker? Ik heb tot nu toe niet het tegendeel bewezen zien worden.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:24 schreef Ericr het volgende:
[..]
Waren het maar burgers. Dit zijn vaak orchestraties met als doel destabiliseren van binnenuit. Staat Rusland natuurlijk niet alleen in. Staats gesponsorde trollenlegers komen inmiddels bijna overal voor.
Het kan nog ergerquote:
Draaien ze ook continu Lex Uiting in de tanks? dan snap ik al die verlaten tanks welquote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:26 schreef Tengano het volgende:
[..]
Volgens mij dat ze naar het Zuiden gaan.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220227_96712463
Wij hebben de dreigementen juist wel serieus genomen, want we wisten dat deze man dit allemaal van plan was. En nu mogen we niets doen omdat jij vindt dat we hem niet serieus hebben genomen. Ja, ja.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:15 schreef Aurelius het volgende:
[..]
We staan met 0-1 achter als westen. We hebben Putin en Rusland te lang onderschat, dreigementen niet serieus genomen. En nu worden we geconfronteerd met een onberekenbare dictator en oorlog in Europa. Zaak is nu te de-escaleren en zorgen dat het geen oorlog mt Europa wordt. Daarna onszelf te herpakken, Rusland weer serieus nemen en goed kijken hoe we met deze dreiging kunnen omgang. Risico op een kernoorlog is nu te groot om te provoceren. Wat als hij echt gek geworden is?
Denk dat andere klanten wel akkoord gaan, dit zijn bijzondere omstandigheden.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:27 schreef polderturk het volgende:
De afgesproken leverdatum van 24 TB2's was 31 oktober 2022. Oekraene wil dat die datum nu naar voren wordt gehaald. Dan ben ik bang dat ze het met tweede hands TB2's moeten doen. Of andere klanten moeten iets langer gaan wachten.
De Oekraense assemblagelijn voor TB2's was bijna klaar. Die zouden Oekraense motoren gekregen hebben.
[ twitter ]
Boel aannames met vreselijke gevolgen als je het mis hebt.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:21 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Poetin heeft helemaal de ballen niet om kernwapens in te zetten ja hoogstens in Oekrane misschien, maar dan zijn sowieso alle Russen persona non grata voor de komende 50 jaar ala noord Korea.
De grotere langzamere ballistische raketten gaan niet ver komen, reken maar dat sinds vorige week het raketschild overal word herplaatst of aangevuld, ook op locaties waarvan we niet eens wisten dat ze er stonden.
De hypersonische raketten kunnen geen zware koppen dragen, die zijn gelimiteerd qua slagkracht.
Dat zijn de meer tactische nukes, veel kleinschaliger, maar goed redelijk destructief uiteraard.. maar zeker niet niveau tsar bomba.
Altijd interessant als een ander het recht om zelf te beslissen over en in het land door een machtswellusteling wordt ontnomen. Dan gaan ouwehoeren met likken en slijmen, bothsidesm gaan toepassen, is de kern negeren dat er geen recht is om iemands zelfbeschikking te ontnemen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:04 schreef Momo het volgende:
[..]
Hoezo is Rusland rechtmatig eigenaar van de Donbass als maar 30-40 procent van de mensen daar etnisch Rus zijn?
Ongetwijfeld. Wat doet dat af aan het gegeven (als het klopt) dat dit nu het geval is binnen de EU?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zou de recente geschiedenis van Tsjechi (of liever: Tsjechoslowakije) er iets mee van doen hebben?
Ik maar denken dat het ZZ top fans warenquote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:26 schreef Tengano het volgende:
[..]
Volgens mij dat ze naar het Zuiden gaan.
[..]
Het gaat allemaal veel te ver.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:27 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Het kan nog erger
[ twitter ]
Maar zelfs hier zullen bepaalde users claimen dan de voorstel niet ver genoeg gaat
Volledig op conto van de Russen, of Poetin, ik wil toch oppassen niet alle Russen over 1 kam te scheren.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:28 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Boel aannames met vreselijke gevolgen als je het mis hebt.
De lans van ....quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Misschien was dat wel de bijnaam voor zijn jongeheer.
Ik vind dat we best kritisch mogen zijn en iemand die openlijk sympathiseert met een gevaarlijke leider die mogelijk onze vijand kan worden mag best afgesloten worden van geheime defensiestukken, maar om iemand in de cel te jassen voor een mening gaat ook wat ver.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:27 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Het kan nog erger
[ twitter ]
Maar zelfs hier zullen bepaalde users claimen dan de voorstel niet ver genoeg gaat
Dat is nogal een ask, om van Oekrane te verlangen dat ze een stuk van hun land opgeven aan de buitenlandse bezetter.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:16 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wel een klein verschilletje tussen aan iemand toegeven & open staan voor onderhandelingen waar beide partijen water bij de wijn moeten doen. Om hier uit te komen moet ook Oekraine iets opgeven.
Zal even voor je zoekenquote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:25 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Is er ergens bevestiging van te vinden?
Dat men in Tsjechi (en Slowakije) kennelijk als de dood is dat de vrijheid die ze aldaar nu sinds 1992 genieten gaan verliezen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:28 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Ongetwijfeld. Wat doet dat af aan het gegeven (als het klopt) dat dit nu het geval is binnen de EU?
Eensquote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:15 schreef Aurelius het volgende:
[..]
We staan met 0-1 achter als westen. We hebben Putin en Rusland te lang onderschat
Wellicht, maar gezien jouw posts in dit topics heb ik het idee dat jouw oplossing zou zijn geweest: keer op keer toegeven aan de dreigementen. Of niet? En zo niet, wat hadden we dan moeten doen volgens jou?quote:, dreigementen niet serieus genomen.
Goed kijken hoe we met deze dreiging kunnen omgaan? En dan? Hij blijft kernwapens houden dus het risico op een kernoorlog, wanneer wij niet doen wat hij wil, blijft. Dus wat stel je voor als oplossing, want enige wat je nu zegt is Oekrane aan het lot overlaten, zonder dat jij ook maar enige garantie biedt dat dit de werkelijke structurele dreiging doet verminderen..quote:En nu worden we geconfronteerd met een onberekenbare dictator en oorlog in Europa. Zaak is nu te de-escaleren en zorgen dat het geen oorlog mt Europa wordt. Daarna onszelf te herpakken, Rusland weer serieus nemen en goed kijken hoe we met deze dreiging kunnen omgang. Risico op een kernoorlog is nu te groot om te provoceren. Wat als hij echt gek geworden is?
Zonder benzine.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:23 schreef RipCity het volgende:
Ehhh nee, dat was de aanleiding, olie ging Japan wel elders halen (Indi bijv) maar dan moesten ze wel hun handen vrij hebben. Daarom werd de Amerikaanse Pacific vloot aangevallen, zodat Japan een groot deel van Oost-Azi kon pakken En dat was de oorzaak dus van de aanval.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:26 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Japan viel de VS aan wegens de olieboycot die de VS had ingesteld tegen Japan (80% van hun olie kwam uit de VS).
Dappere mensen wel hoor, op het eind beginnen ze ook nog te schietenquote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:29 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
mensen worden kwader en kwader
[ twitter ]
Het gaat om oorlogs propaganda. Niet direct om steun. Overigens tot levenslang zelfs.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:27 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Het kan nog erger
[ twitter ]
quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:28 schreef RAVW het volgende:
[..]
Ik maar denken dat het ZZ top fans waren![]()
Dat is niet helemaal waar, het was wel degelijk een onderdeel van de aanloop naar de Japanse aanval.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:24 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Japan viel de VS niet aan vanwege een handelsconflict hoor.
Wat versta je onder de-escaleren? Hem in alle eisen maar zijn zin geven? Oekrane innemen. NAVO weg uit voormalig Sovjet staten zodat hij die ook kan aanvallen en vassal staten van kan maken? Vervolgens gaat bij ook nog Finland en Zweden aanvallen en wij staan erbij en kijken er naar want stel je voor dat hij kernwapens inzet.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:15 schreef Aurelius het volgende:
[..]
We staan met 0-1 achter als westen. We hebben Putin en Rusland te lang onderschat, dreigementen niet serieus genomen. En nu worden we geconfronteerd met een onberekenbare dictator en oorlog in Europa. Zaak is nu te de-escaleren en zorgen dat het geen oorlog mt Europa wordt. Daarna onszelf te herpakken, Rusland weer serieus nemen en goed kijken hoe we met deze dreiging kunnen omgang. Risico op een kernoorlog is nu te groot om te provoceren. Wat als hij echt gek geworden is?
Zo ver terug hoef je niet te gaan. Tsjechi heeft vorig jaar Russische spionnen het land uitgezet. Rusland is constant bezig om het land pro-Russisch te maken. Ze zijn inmiddels verklaard als vijand van de Russen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:25 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Tja, weet je wat er in 1968 daar gebeurde?
Geheel terecht, ik snap heel goed dat de Baltische staten en bijvoorbeeld Polen zich ernstig zorgen maken over de expansiedrift van de Russen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:30 schreef Ericr het volgende:
[..]
Drastisch maar landen binnen de invloedssfeer van Rusland zullen hoe dan ook drastischer reageren. Ze hebben er meer last van dat wat Westerlingen die bang zijn dat het gas of olie duurder wordt.
Nee, die lul heeft geen punt. Z'n baas is notabene een "echte" oorlog aan het voeren, niet een economische. En dan potsierlijk anderen menen te mogen verwijten om op te moeten passen "niet in een oorlog te verzanden"quote:
En de Pacific vloot aanvallen was geen oorlogsdaad?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:30 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ehhh nee, dat was de aanleiding, olie ging Japan wel elders halen (Indi bijv) maar dan moesten ze wel hun handen vrij hebben. Daarom werd de Amerikaanse Pacific vloot aangevallen, zodat Japan een groot deel van Oost-Azi kon pakken En dat was de oorzaak dus van de aanval.
En er was ook nog zoiets als de as Rome-Berlijn-Tokio....
Maar we dwalen af, excuus.
Dus wanneer een land jouw land binnenvalt moet je altijd een stukje land opgeven? Goed om te weten, dan heb je dus eigenlijk altijd prijs wanneer je een land binnenvalt. Met een beetje geluk het hele land, en met een beetje pech een deel v/h land. Klinkt goed: altijd prijs!quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:16 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Om hier uit te komen moet ook Oekraine iets opgeven.
Meer banken binnen SWIFT blokkeren, de personenlijst uitbreiden en meer import-/exportbeperking voor sectoren.quote:
Mooi. Als je niet met de Oekrane bent, dan ben je tegen de Oekrane en ben je af. Doei!quote:Op dinsdag 1 maart 2022 14:31 schreef TweedeKlum het volgende:
https://www.nu.nl/muziek/(...)irigent-gergiev.html
Het Rotterdams Philharmonisch Orkest werkt niet meer samen met de Russische dirigent Valery Gergiev. De dirigent, bevriend met de Russische president Vladimir Poetin, heeft zich niet openlijk uitgesproken tegen de Russische inval in Oekrane. Daarom heeft het orkest dinsdag besloten de samenwerking stop te zetten.
![]()
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |