abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 maart 2022 @ 14:48:53 #276
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_203893305
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 14:43 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Je hoeft helemaal niet "met Oekrane" te zijn. Het enige wat je hoeft te doen is je uitspreken jouw goede vriend die met zijn leger een soevereine staat is binnengevallen (iets wat natuurlijk gevaarlijk kan zijn.. dat snap ik).
Je kan je ook niet voor politiek interesseren en er dus te weinig van afweten om een mening te vormen maar bevriend zijn met iemand zijn omdat je een interesse op het gebied van muziek deelt
  dinsdag 1 maart 2022 @ 14:49:12 #277
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_203893310
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 14:42 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dit is dezelfde Poetin die in het VK aanvallen met zenuwgas uitvoerde, die in Londen een Rus liet vermoorden met polonium. Maar hey, Rutte is veel erger en iets met karte en WEF of zo.
Denk je dat andere landen geen verraders/overlopers liquideren?

Ik weet dat het Belgische leger het alvast gedaan heeft. Iemand op buitenlandse missie laten verongelukken is makkelijk..
are we infinite or am I alone
pi_203893313
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 14:44 schreef SamCooke het volgende:

[..]
Dat wordt ook telkens maar klakkeloos geroepen. Net als dat hij gek zou zijn.

Poetin is een meester in het bespelen van de internationale verhoudingen en verdeeldheid in het westen. Met de inval in Oekrane heeft hij zijn hand overspeeld - door de slecht uitgevoerde operatie, verouderde aanpak, verouderde wapentuig duurt het voor hem veel te lang tot hij zijn doelen heeft bereikt.

De manier waarop Oekrane zich verzet en hoe dit allemaal tegenwoordig via social media naar buiten komt (inclusief fake news en al), heeft ervoor gezorgd dat het westen verrassend eensgezind, snel en slagvaardig reageert, waar het in het verleden altijd slappe hap was. Hier heeft Poetin zich enorm op verkeken.

Natuurlijk dreigt Poetin te pas en te onpas impliciet met nucleaire wapens. Dat is namelijk het enige punt waarop Rusland nog sterk is. Het leger is verouderd, het land is zeer moeilijk verdedigbaar, economisch is het een puinhoop in Rusland.

Maar of die het echt zou gaan uitvoeren? Dat lis ondanks de spierballentaal onwaarschijnlijk. En nog onwaarschijnlijker lijkt me dat dit ook daadwerkelijk zou worden uitgevoerd. Die Russen zijn niet allemaal achterlijke idioten die hun hele volk dood willen.
Om maar te zwijgen over de troepen die er nou niet helemaal op zitten te wachten om ten strijde te trekken ipv wodka te zuipen
  dinsdag 1 maart 2022 @ 14:49:41 #279
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_203893319
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 14:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Je bevestigt dus wat ik schrijf.

De Russen wordt steeds verder in hoek gedreven en gaan nu dreigen met kernwapens, omdat dat zo'n beetje de laatste troef is die ze nog in handen hebben.

Ben het met je eens dat we voorzichtig moeten zijn, maar tegelijkertijd moeten we ons niet laten intimideren door dat nare dictatortje.
Europa zich niet laat intimideren. Maar ik vind sommige maatregelen een beetje onzinnig. Zoals allerlei Russische sportteams en atleten bannen. Daar help je Oekrane ook echt niet mee, en zij kunnen er weinig aan veranderen dat Poetin daar de macht uitmaakt.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_203893320
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 14:44 schreef polderturk het volgende:

[..]
Misschien dat de NAVO die kan leveren.

De EU levert straaljagers.

Frankrijk heeft een hoop kruisraketten.

Zet ze over de grens en geef het knopje aan Oekraene.
De NAVO heeft niets zelf en kan dus ook niets leveren, lidstaten kunnen dat wel maar voor zover mij bekend heeft alleen de VS kruisraketten. Bijkomend probleem is dat je mensen op moet leiden om met onbekende wapensystemen om te gaan, dat is geen simpel proces als het om iets als dit gaat.
Met een fire and forget anti tank wapen is dat nog aardig te doen maar zodra over dit soort systemen praat dan is dat niet te doen.

Leveren van gevechtstoestellen is ook een probleem, Oekrainse piloten kunnen alleen vliegen met voormalige Russische toestellen, sommige EU landen hebben er daar nog een aantal van maar dat zijn vooral de grondaanvals toestellen en niet de luchtverdigings toestellen die ofwel al te lang stil staan ofwel al verkocht zijn.
Daarbij komt het probleem dat als, zeg, Tjechie die toestellen aan Oekraine geeft ze er zelf geen meer hebben en zo snel worden nieuwe toestellen niet geleverd noch zijn ze onmiddelijk inzetbaar, prijs van de moderne technologie.
  dinsdag 1 maart 2022 @ 14:49:52 #281
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_203893322
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 14:47 schreef slashdotter3 het volgende:
Wow dat is toevallig!

https://www.rferl.org/a/r(...)ations/31619324.html
21 December 2021: Russia Introduces Regulations To Expedite Mass Burials Of Those Killed During Military Conflicts

According to the document, expedited mass burials pertain to those "killed during military conflicts or as a result of these conflicts, or, if necessary, as a result of an emergency in peacetime." The regulations will take force as of February 1, 2022.
Gaat goed uitkomen idd.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_203893324
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 14:47 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Kap je goede post even af na deze zin, want zit 'm hier juist niet de crux van mogelijke escalatie vanuit Putin?
Escalatie is er nu al: raketaanvallen, burgerdoelen.
"The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.
pi_203893332
quote:
15s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 14:48 schreef Complotwappie het volgende:
[ twitter ]
Gelachen :D
  dinsdag 1 maart 2022 @ 14:51:06 #284
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203893340
twitter
pi_203893348
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 14:49 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Europa zich niet laat intimideren. Maar ik vind sommige maatregelen een beetje onzinnig. Zoals allerlei Russische sportteams en atleten bannen. Daar help je Oekrane ook echt niet mee, en zij kunnen er weinig aan veranderen dat Poetin daar de macht uitmaakt.
Het maakt rusland tot een internationale paria. Alle Russen krijgen hier last van en daarmee wordt er vanuit Rusland ook druk uitgeoefend op Putin. Dat is onze enige kans, dat er intern iets gaat veranderen.
pi_203893352
quote:
15s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 14:48 schreef Complotwappie het volgende:
[ twitter ]
Kijk ons lekker deugen :Y) :')
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  dinsdag 1 maart 2022 @ 14:52:05 #287
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_203893355
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 14:44 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Ben in een museum geweest in Praag waar ze lieten zien hoe de mensen daar gemarteld werden . Krijg er nog steeds rillingen van als ik er naar terugdenk

Kan die anti Rusland sentiment wel begrijpen . Dat gezegd te hebben, het is nog steeds een belachelijke straf voor een foute mening .
Maar het is dus geen straf voor een foute mening, zoals al besproken is. Waarom mag jij hier nog posten als al je berichten bestaan uit het herhalen van onzin :')
  dinsdag 1 maart 2022 @ 14:52:20 #288
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_203893359
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 14:51 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Oekrane nu direct toelaten tot de EU zal niets oplossen, hoe graag Zelenskyy dat misschien nu ook zou willen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_203893368
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 14:52 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Oekrane nu direct toelaten tot de EU zal niets oplossen, hoe graag Zelenskyy dat misschien nu ook zou willen.
Dan zijn wij direct in oorlog met Rusland
pi_203893369
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 14:51 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Zelensky speelt dit wel slim om de druk op te voeren, in die zin is 'met ons of tegen ons' wel een beetje ter sprake de afgelopen dagen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')