abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203832338

Laatste nieuws

quote:
'EU bevriest tegoeden Poetin en Lavrov'
Het leek erop dat de Russische president Poetin niet persoonlijk getroffen zou worden door de sancties van de EU, maar er is toch besloten zijn tegoeden te bevriezen, aldus anonieme EU-officials tegen verschillende persbureaus. Ook minister van Buitenlandse Zaken Lavrov zou op de sanctielijst van de EU komen te staan. Er zouden ook meer oligarchen op de lijst gezet worden dan eerder gepland.

Vanmiddag stellen de ministers van Buitenlandse Zaken van de EU de sanctielijst definitief vast.
quote:
Zweden biedt militaire steun aan Oekrane
Zweden gaat militaire, technische en humanitaire steun bieden aan Oekrane, meldt de Oekraense president Zelensky op Twitter. Zelensky zegt de Zweden dankbaar te zijn voor de hulp.

Zweden is geen lid van de NAVO.
quote:
Estland stuurt meer wapens naar Oekrane
NAVO-lidstaat Estland gaat meer antitankraketten en luchtafweergeschut naar Oekrane sturen, heeft het ministerie van Defensie vrijdag bekendgemaakt. Volgens lokale media stuurt Estland ook voedsel en medische middelen.

Estland stuurde vorige week ook al de zogeheten Javelin-antitankraketten. Dat arsenaal is nu uitgebreid vanwege de Russische inval in Oekrane.
quote:
Oekrane: meer dan 1000 Russen gedood
Het Oekraense leger claimt meer dan 1000 Russische militairen te hebben gedood sinds gisteren. "Russische moeders sturen hun zoons naar een zekere dood omdat de Oekraense strijdkrachten de linies behouden en hun land verdedigen tegen bezetters." De Russen hebben zich niet uitgelaten over dodelijke slachtoffers aan hun kant.
quote:
Oekraense legervoertuigen arriveren in Kiev om hoofdstad te verdedigen
In Kiev zijn militaire voertuigen van het Oekraense leger gearriveerd om de hoofdstad te verdedigen, meldt persbureau Reuters.

Kiev ligt momenteel onder vuur. Eerder zei de burgemeester dat de Oekraense hoofdstad een "defensieve fase" in gaat.
quote:
Rusland: westkant van Kiev geblokkeerd en vliegveld Hostomel heroverd
De westkant van Kiev is door Russische troepen geblokkeerd. Dat melden meerdere Russische persbureaus op basis van het ministerie van Defensie.

De Russen melden verder dat het vliegveld Hostomel weer in Russische handen is. Gisteravond hadden militairen uit Rusland het vrachtvliegveld ten noorden Kiev al even in handen, maar het Oekraense leger heroverde de luchthaven korte tijd later.

Volgens een woordvoerder van het Russische ministerie van Defensie zijn bij slag om het vliegveld meer dan 200 Oekraense militairen gedood.
quote:
Geen Formule 1 in Sotsji
De Grand Prix van Sotsji gaat komend seizoen niet door. Dat heeft de FIA besloten in verband met de oorlog in Oekrane.

De race in Rusland stond gepland voor 25 september. Het is nog niet bekend of er een vervangende grand prix komt.
quote:
Weinig beelden uit Kiev door oproep
Enkele uren geleden zijn Russische militairen gesignaleerd in de straten van het district Obolon, in het noorden van Kiev, op een kilometer of zes van het Majdanplein in het centrum. Er komt maar mondjesmaat informatie over de situatie in de straten van de hoofdstad. En die informatie is ook niet altijd te controleren.

Volgens NOS-correspondent Geert Groot Koerkamp komt dat mogelijk mede door een oproep van Oekraense autoriteiten om beelden niet te delen op sociale media. "Mensen filmen natuurlijk allerlei troepenbewegingen en vliegtuigen, maar het Oekraense leger wil dat dat niet wordt gedeeld om de vijand niet in de kaart te spelen."

De beelden uit Obolon van eerder vandaag bewijzen dat sommige Russische pantservoertuigen al ver de stad zijn binnengedrongen. "Dat zijn troepen die vanuit Belarus via Tsjernobyl naar Kiev zijn opgerukt."
quote:
'Export groente en fruit naar Oekrane en Rusland ligt stil'

De uitvoer van groente en fruit richting Oekrane en Rusland ligt stil. Dat zegt belangenvereniging GroentenFruithuis.

Naar Oekrane gaan normaal veel Nederlandse producten als peren en uien. Maar ook doorvoerproducten als avocado's en tropisch fruit. In 2020 was de exportwaarde in totaal zo'n 30 miljoen euro. "Vanwege de onzekerheid van de oorlog hebben exporteurs hun uitvoer stilgelegd."

Naar Rusland mogen vanwege oudere sancties al langer geen Nederlandse groenten of fruit gexporteerd worden. "Van exporteurs horen we nu dat de doorvoer van tropisch fruit en groenten uit het buiteland ook tijdelijk is stilgelegd." De exportwaarde van dit soort doorvoer was in 2020 zo'n 75 miljoen euro waard.
Meldingen van beschietingen, explosies en Russische troep(en) sinds 10.45 uur

quote:
Slangeneiland: Russian Warship: Go Fuck Yourself

Alle dertien militairen op Oekraens eiland in Zwarte Zee gedood

Alle dertien militairen die dienst hadden op het Oekraense eiland Zmiinyi in de Zwarte Zee zijn door Russische troepen om het leven gebracht. De Oekraense president Volodimir Zelenski zei dat in de nacht van donderdag op vrijdag in een een toespraak tot zijn volk.

Het onherbergzame rotseiland in het westen van de Zwarte Zee, dat ook wel Slangeneiland wordt genoemd, behoort tot Oekrane. De dertien militairen zijn volgens Zelenski een "heldhaftige" dood gestorven en zij krijgen postuum een onderscheiding als "held van Oekrane". Na waarschuwingen van het oorlogsschip dat de dertien zich moesten overgeven vertelden ze de commandant van het schip : Go Fuck Yourself
twitter

Oudere berichten

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Livemaps en nuttige info - linkjes (aanvullen mag!)
Dit is een goede tool om alles op de grond te volgen:
https://liveuamap.com/en

Achtergrond
https://en.wikipedia.org/wiki/Russo-Ukrainian_War
https://nos.nl/collectie/13888-spanning-oekraine

Tijdzones
Eastern European Time (EET), Kyiv: UTC +2
Moscow Standard Time (MSK), Donetsk: UTC +3

twitter

Veel gedeelde tweets/filmpjes die de afschuwelijkheid van de situatie in Oekrane schetsen:
SPOILER
https://twitter.com/JulianRoepcke

[ Bericht 1% gewijzigd door Frutsel op 25-02-2022 15:10:14 ]
pi_203832341
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:02 schreef TLC het volgende:
Putin had al n steekje los, maar door zijn zelfverkozen isolatie door corona (waar hij echt bang voor is) is hij helemaal doorgeslagen, blijkbaar kwamen de muren teveel op em af.
Is het een feit dat Putin bang is voor corona? Ik hoor het vaak maar heb nog geen bewijs gezien.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  vrijdag 25 februari 2022 @ 15:04:22 #3
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_203832342
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:03 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Kan dat geld niet gewoon afgepakt worden direct in een fonds gestopt worden om europa van het gas af te helpen? Of denk ik nu te simpel :P
Het lijkt mij te simpel, maar ik heb ook geen flauw idee :)
pi_203832344
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:02 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Dan is het toch een gijzelnemer?
Tot gijzelaar gemaakte.
  Moderator vrijdag 25 februari 2022 @ 15:04:37 #5
362868 crew  Slobeend
of all places
  vrijdag 25 februari 2022 @ 15:04:37 #6
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_203832346
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 14:59 schreef Faraday01 het volgende: [..] De mensen die zeggen er verstand van te hebben, sluiten niet meer uit dat Poetin zo losgeslagen van de wereld is dat hij het serieus zou kunnen overwegen. Als hij dat doet, kan NATO natuurlijk niet anders dan reageren.
Dat ie deze militaire overrompeling berhaupt probeert (met welk einddoel?) is al totaal gekkenwerk.

Lijkt ook weinig steun van z'n eigen bevolking te hebben.
  vrijdag 25 februari 2022 @ 15:04:59 #7
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_203832350
kut alarm schrik me rot
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_203832351
Oekrane meldt 1000 Russische doden
pi_203832353
Bij het start van zo'n nieuw topic lijkt het mij een mooie traditie om af te trappen met een tweet over de ernst van de gruweldaden van de Russen.

Hier zou bijvoorbeeld een ingesloten filmpje gebruikt kunnen worden, waarbij, ik zeg maar iets, een tank een botsing begaat met een personenauto.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_203832357
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:02 schreef RetepV het volgende:

[..]
Waarom niet, Belarus is toch een onafhankelijk land? Het enige land dat doet waar het zin in heeft, en niet Amerika, NAVO, Rusland of Oekrane is.

Moet Poetin dan naar Oekrane komen of Zelenskiy naar Rusland? :+

Ok, Zelenskiy is bang voor zijn leven. Maar Poetin natuurlijk ook.

Een alternatief zou zijn dat ze naar Turkije zouden gaan. Maar ik denk niet dat iemand van de twee Erdogan werkelijk vertrouwt. :D
Wit-Rusland is al heel lang een vazalstaat van Rusland en werkt bovendien mee aan deze operatie van Poetin.
Volstrekt NIET onafhankelijk dus.
Een reisje naar Minsk is voor Zelensky een enkele reis naar Hades.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_203832359
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:02 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]

Ze pakken toch Poetin direct aan. En Lavrov dus ook. Mooi. Maar nog harder graag.
Ik snap dit niet zo goed. Waarom Tsjetsjenen inhuren? Geeft Putin hier toe dat het Rode leger het alleen niet aankan? Denkt Putin dat als hij de Tsjetsjenen even flink huis laat houden dat ze Putin daar niet voor verantwoordlijk houden? Ik vind het een hele rare ontwikkeling
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_203832360
twitter
pi_203832362
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:00 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Dat zou extreem slecht zijn voor het moraal
Ongetwijfeld, maar vermoord worden ook. En dan staat er bovendien geen regeringsleider klaar om z'n rechtmatige plek op te eisen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 25 februari 2022 @ 15:05:44 #14
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_203832363
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:05 schreef PicoMMP het volgende:
Oekrane meldt 1000 Russische doden
ja de russen melden 0 doden van hun kant

Heb er toch al een paar zien liggen op foto's
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
  vrijdag 25 februari 2022 @ 15:05:48 #15
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203832364
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:05 schreef Mexicanobakker het volgende:
Bij het start van zo'n nieuw topic lijkt het mij een mooie traditie om af te trappen met een tweet over de ernst van de gruweldaden van de Russen.

Hier zou bijvoorbeeld een ingesloten filmpje gebruikt kunnen worden, waarbij, ik zeg maar iets, een tank een botsing begaat met een personenauto.
Interessant. Zou je dit betreffende filmpje eens kunnen posten?
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_203832366
En vergeet ook niet dat er weinig / geen beelden worden gedeeld van dode Oekraense soldaten.

En dat kan omdat ze er niet zijn, maar ook omdat niemand ze maakt/deelt
pi_203832367
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:02 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Dit ja. Zie bijvoorbeeld Spanje na jaren burgeroorlog in WWII.
Of Itali, dat hun eigen militaire campagnes zo gigantisch slecht uitvoerden dat Hitler ze aan de lopende band te hulp moest schieten. Als je niet beter zou weten zou je nog bijna denken dat die stiekem toch aan de kant van de Geallieerden stonden en de asmogendheden zo van binnenuit verzwakten :D.
pi_203832368
zou wat er nu duidelijk zichtbaar is, en op het oog niet een hele sterke aanval, slechts afleiding kunnen zijn?
Afleiding om verder strategisch op te kunnen bouwen om zo een grote slag ineens te kunnen slaan?
pi_203832370
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:03 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Kan dat geld niet gewoon afgepakt worden direct in een fonds gestopt worden om europa van het gas af te helpen? Of denk ik nu te simpel :P

edit: maak maar nieuw deel
Door het te bevriezen kun je het nog als middel inzetten in onderhandelingen om het weer te ontdooien. Als hij NAVO land gaat aanvallen dan is het klaar en moet je idd gaan onteigenen.
  Redactie Sport vrijdag 25 februari 2022 @ 15:06:37 #20
274204 crew  Mexicanobakker
pi_203832373
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:05 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Interessant. Zou je dit betreffende filmpje eens kunnen posten?
Het was slechts een hypothetisch voorbeeld, maar als iemand een dergelijk filmpje heeft zie ik dit graag verschijnen!
pi_203832375
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:05 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ongetwijfeld, maar vermoord worden ook. En dan staat er bovendien geen regeringsleider klaar om z'n rechtmatige plek op te eisen.
Maarschalk Petain zal de boel dan wel over nemen en dan heeft Poetin zijn zin.
  vrijdag 25 februari 2022 @ 15:07:02 #22
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203832377
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:05 schreef RAVW het volgende:

[..]
ja de russen melden 0 doden van hun kant

Heb er toch al een paar zien liggen op foto's
Melden ze echt 0 doden? Lijkt me zelfs voor propaganda doeleinden onrealistisch
pi_203832379
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:06 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Of Itali, dat hun eigen militaire campagnes zo gigantisch slecht uitvoerden dat Hitler ze aan de lopende band te hulp moest schieten. Als je niet beter zou weten zou je nog bijna denken dat die stiekem toch aan de kant van de Geallieerden stonden en de asmogendheden zo van binnenuit verzwakten :D.
Weet je ook waarom Hitler er niets van zei?
  Moderator vrijdag 25 februari 2022 @ 15:07:05 #24
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_203832380
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:04 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Is het een feit dat Putin bang is voor corona? Ik hoor het vaak maar heb nog geen bewijs gezien.
Iets met een lange tafel...

quote:

[..]

:{w wil je oorlog ofzo... oh wacht.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_203832385
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:05 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Er is niets meer te claimen als het moraal dusdanig zakt waardoor Kiev zal vallen
  vrijdag 25 februari 2022 @ 15:08:08 #26
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_203832386
Zowel Kiev als Moskou beweren veel meer soldaten te hebben uitgeschakeld
Het Oekraense ministerie van Defensie zegt dat tot dusver meer dan duizend Russische troepen zijn uitgeschakeld. Aan Russische zijde wordt geclaimd dat bij gevechten om Hostomel Airport - een militair vliegveld nabij Kiev - meer dan tweehonderd speciale Oekraense eenheden zijn gedood.

Beide beweringen moeten met een flinke korrel zout worden genomen. Een neutraal, totaalbeeld van alle (burger)slachtoffers ontbreekt vooralsnog. De Britse minister van Defensie James Heappey zei vrijdag in het parlement dat volgens Britse inlichtingen 450 Russische soldaten en 194 Oekraners, onder wie 57 burgers, zijn gedood. Het daadwerkelijke aantal slachtoffers is niet te verifiren. Volgens de Russen zijn er nog geen doden gevallen aan hun zijde.
pi_203832388
Vlaams oorlogsjournalist die tot voor kort in Kiev verslag deed houdt het ook voor gezien.

https://www.hln.be/buiten(...)nnenrijden~a309bbb3/
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 25 februari 2022 @ 15:08:18 #28
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_203832390
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:07 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Melden ze echt 0 doden? Lijkt me zelfs voor propaganda doeleinden onrealistisch
Volgens mij melden ze geen enkel aantal, dus niet zozeer nul, maar ze zwijgen er gewoon over :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_203832391
Moldavi verbiedt per 1 maart de export van tarwe en suiker.
pi_203832394
quote:
88s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:07 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

En dit:

pi_203832396
quote:

Link 'm even naar me. Ik zit mobiel, maar wil 'm wel even toevoegen :)
  vrijdag 25 februari 2022 @ 15:08:43 #32
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203832400
Die webcam chats op youtube blijf ik verbazend vinden. Zo enorm veel bagger, en het gaat ook nog eens zo snel dat het niet eens te lezen valt. Wie reageert daar daadwerkelijk?
  Redactie Sport vrijdag 25 februari 2022 @ 15:08:57 #33
pi_203832404
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:08 schreef PicoMMP het volgende:

[..]
Link 'm even naar me. Ik zit mobiel, maar wil 'm wel even toevoegen :)
Hij staat al onder de spoiler volgens mij ;)
  vrijdag 25 februari 2022 @ 15:09:18 #34
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_203832410
Oekrane heeft het zeer moeilijk. Vele verliezen vandaag en Rusland laat nog meer soldaten vanuit Belarus Ukraine binnenkomen. Kan heel snel gedaan zijn. Vandaar ook dat Zelenskyy ook de bui ziet hangen en nu ook bereid is om niet meer toe te treden tot de NATO, maar eerder een neutrale status aan te gaan houden, als Rusland het gesprek aan zou willen gaan (wat Putin niet wil).
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_203832414
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:08 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
En dit:

[ afbeelding ]
Wel corona proof
pi_203832415
quote:

Een grapje over Oekranse dames aan het begin van elk topic zou de sfeer ook wel goed doen denk ik.
pi_203832416
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:08 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Er is niets meer te claimen als het moraal dusdanig zakt waardoor Kiev zal vallen
Nee joh, als Kiev valt is dat niet het einde. De bevolking laat zich niet zomaar een door Poetin ingestelde regering welgevallen, zeker niet als er nog een rechtmatige regering paraat staat.
pi_203832418
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 14:49 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ontwapening van Oekrane. Iets regelen voor die twee republieken, eventueel uitgebreid met een corridor tot aan Transnistria.
Chantage, dat is geen onderhandeling, Putin heeft geen moer te zeggen over dat soevereine land.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_203832424
Het kost 60 mld om iedereen een warmtepomp cadeau te doen. Just sayin... Als we vanavond de geldpers aanzetten is het morgenvroeg geregeld
pi_203832425
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:04 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Dat ie deze militaire overrompeling berhaupt probeert (met welk einddoel?) is al totaal gekkenwerk.

Lijkt ook weinig steun van z'n eigen bevolking te hebben.
Waar blijkt dat toch uit dat hij weinig steun heeft,? Er staan 200k militairen aan de poorten daar.
pi_203832427
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:09 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Oekrane heeft het zeer moeilijk. Vele verliezen vandaag en Rusland laat nog meer soldaten vanuit Belarus Ukraine binnenkomen. Kan heel snel gedaan zijn. Vandaar ook dat Zelenskyy ook de bui ziet hangen en nu ook bereid is om niet meer toe te treden tot de NATO maar een neutrale status aan te houden.
Ehhh, waar haal je deze fantasie vandaan?
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
pi_203832437
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:09 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Chantage, dat is geen onderhandeling, Putin heeft geen moer te zeggen over dat soevereine land.
Dat klopt niet helemaal. Over die twee republieken is al eerder gezegd dat die meer zelfbestuur moeten krijgen.
pi_203832439
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:08 schreef Halcon het volgende:
Moldavi verbiedt per 1 maart de export van tarwe en suiker.
Ze zijn juist toch erg afhankelijk van Rusland toch?
  vrijdag 25 februari 2022 @ 15:11:28 #44
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203832441
Ik ben wel blij dat Fok! geen militaire operaties hoeft te leiden als ik de berichten hier lees.
pi_203832443
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:09 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Nee joh, als Kiev valt is dat niet het einde. De bevolking laat zich niet zomaar een door Poetin ingestelde regering welgevallen, zeker niet als er nog een rechtmatige regering paraat staat.
Als ik Poetin was zou ik Kiev belegeren maar niet de stad in gaan. Dat is vragen om een enorm bloedbad, ook aan Russische zijde.
  vrijdag 25 februari 2022 @ 15:11:58 #46
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203832447
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:10 schreef Stoorzendert het volgende:
Het kost 60 mld om iedereen een warmtepomp cadeau te doen. Just sayin... Als we vanavond de geldpers aanzetten is het morgenvroeg geregeld
Heb je wel wat oost-europeanen nodig die de boel komen installeren bij mensen thuis. Wacht even, volgens mij zijn er wel een aantal mensen daar die weg willen.
pi_203832448
quote:
88s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:07 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ja oke, is wel geinig maar niet echt bewijs. Voor hetzelfde geld is hij bang voor een dolk tussen z'n ribbenkast.
pi_203832452
quote:

[..]

edit: maak maar nieuw deel
Dat zou ordinaire diefstal zijn en verlies je direct je status als stabiel en betrouwbaar westen. gaan ze dus niet doen.
pi_203832454
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:11 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik ben wel blij dat Fok! geen militaire operaties hoeft te leiden als ik de berichten hier lees.
De FOK! generaals hadden vanmorgen al op het rode plein gestaan! :Y
pi_203832455
quote:

[..]

Kan dat juridisch gezien berhaupt? Het zou natuurlijk wel een PR flater van jewelste zijn als ie het succesvol bij een rechter zou aanvechten.
pi_203832457
pi_203832459
quote:
Dat lijkt me voor iedereen beter :D Je zou nu maar commandant in het Oekrainse leger zijn :X
pi_203832464
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:11 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dat klopt niet helemaal. Over die twee republieken is al eerder gezegd dat die meer zelfbestuur moeten krijgen.
Dus, dat bepaalt Oekrane dan met die separatisten, niet met Stalin II.
pi_203832467
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:11 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Ze zijn juist toch erg afhankelijk van Rusland toch?
Valt op zich mee. Meer van Roemeni.
pi_203832469
quote:
Je mag blij zijn dat de jeugd van tegenwoordig nog enige militaire en strategische training krijgt met dank aan de mensen van Sony.
pi_203832471
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:12 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
De FOK! generaals hadden vanmorgen al op het rode plein gestaan! :Y
Niet eens doorgestoten naar het plein van de Hemelse vrede ;(
  vrijdag 25 februari 2022 @ 15:13:25 #57
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_203832474
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:10 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Ehhh, waar haal je deze fantasie vandaan?
Nee jij leeft in een fantasiewereld en volgt het nieuws niet.
https://thewest.com.au/ne(...)d=1645787760355&s=09

En zo zijn er meerdere bronnen.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_203832478
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:10 schreef Stoorzendert het volgende:
Gisteren bij OP1 zat iemand die daar rationeel naar keek. Pomp verdomme gewoon heel Groningen leeg. Iets van 700miljard aan gas zit daar nog en compenseer die mensen ziekelijk ruim en zelfs dan hou je geld over en kan je heel Nederland van het gas halen.
Visie tonen door even door de appel te bijten. Kut wijven discussie in Groningen, pompen met die shit en alles investeren.
pi_203832484
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 14:54 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Zal Poetin niet overgaan op bombardement op burgers op een gegeven moment om de prijs van vechten heel hoog te maken en het moraal te slopen?
Alleen als het een heel langdurig slepende oorlog gaat worden. Maar kom op, Rusland heeft meer dan 1 miljoen soldaten en nog eens 2.5 miljoen reservisten. Hij heeft er nu iets van 100.000 ingezet? Dan heeft hij er dus nog 2.4 miljoen over om de oorlog uit het moeras te trekken. Het is duidelijk genoeg dat het Poetin niet gaat om het land in te nemen, maar dat hij er voor gaat om de regering te onttronen.

En ik geloof ook wel dat hij de macht van de nationalisten in dat land wil breken. Hij wil de nalatenschap van Yulia Tymoshenko en haar kliek definitief breken. Je weet wel, die voormalige premier met haar arische kapsel.
pi_203832485
Bejaarde bestuurder van de platgewalste auto heeft het overleefd
https://www.skoften.net/s(...)over-zijn-auto-rijdt
pi_203832486
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:09 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Rob de Wijk zegt ook wel wat zinnige dingen. Rusland kan Oekrane vrijwel niet bezetten, daarvoor zouden zomaar 500.000 troepen in Oekrane nodig zijn. En dan kan de Russische bevolking het nog heel lastig voor ze maken.

pi_203832487
BREAKING!

quote:
Zelenski nodigt Poetin uit voor overleg, Kremlin reageert positief
https://www.ad.nl/buitenl(...)t-positief~a169a24f/
pi_203832488
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:13 schreef kurk_droog het volgende:

[..]
Gisteren bij OP1 zat iemand die daar rationeel naar keek. Pomp verdomme gewoon heel Groningen leeg. Iets van 700miljard aan gas zit daar nog en compenseer die mensen ziekelijk ruim en zelfs dan hou je geld over en kan je heel Nederland van het gas halen.
Visie tonen door even door de appel te bijten. Kut wijven discussie in Groningen, pompen met die shit en alles investeren.
Dit zou je kunnen doen, als je graag domme dingen wil doen.
  vrijdag 25 februari 2022 @ 15:14:56 #64
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_203832489
Fok-generaals waren gelijk naar De Krim gegaan om zich te verlekkeren op het strand.
pi_203832497
Voor degenen die graag aan het Oekraense leger willen doneren heeft de Oekraense Centrale Bank een rekening opgezet:

NBU Opens Special Account to Raise Funds for Ukraine’s Armed Forces
https://bank.gov.ua/en/ne(...)iv-na-potrebi-armiyi

quote:
For EUR remittances:
SWIFT Code NBU: NBUA UA UX
DEUTSCHE BUNDESBANK, Frankfurt
SWIFT Code: MARKDEFF
Account: 5040040066
IBAN DE05504000005040040066
Wilhelm-Epsteinn-Strabe 14, 60431 Frankfurt Am Main,Germany
Funds will be wired into account No. UA843000010000000047330992708

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-02-2022 15:15:39 ]
pi_203832502
quote:

[..]
Gronings gas moet je bijmengen met hoog calorisch gas
pi_203832503
quote:

[..]
Enkele reis gekkenhuis.

Om het 'broedervolk' in Groningen te helpen, neem ik aan?
  vrijdag 25 februari 2022 @ 15:16:03 #68
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203832505
quote:

[..]
Eens. Maarja dat krijg je dus als je het individu veel rechten geeft. Heeft meestal voordelen, maar soms nadelen.

In China hadden ze nu al een nieuwe stad gebouwd waar al die groningers heen (moeten) verhuizen.
pi_203832507
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:14 schreef RetepV het volgende:

[..]
Alleen als het een heel langdurig slepende oorlog gaat worden. Maar kom op, Rusland heeft meer dan 1 miljoen soldaten en nog eens 2.5 miljoen reservisten.
Waar haal je die getallen vandaan?
pi_203832510
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:12 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Waarom zou Poetin niet de belangen van zijn Oekraense staatsburgers mogen behartigen?
pi_203832512
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:16 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Eens. Maarja dat krijg je dus als je het individu veel rechten geeft. Heeft meestal voordelen, maar soms nadelen.

In China hadden ze nu al een nieuwe stad gebouwd waar al die groningers heen (moeten) verhuizen.
China.
Prachtig land.
pi_203832513
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:15 schreef J.B. het volgende:
Voor degenen die graag aan het Oekraense leger willen doneren heeft de Oekraense Centrale Bank een rekening opgezet:

[..]

Als Oekrane deze oorlog verliest wil ik niet op het lijstje met donateurs komen te staan die dan in handen is van Rusland. Nee dank je.
pi_203832514
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:13 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]
Nee jij leeft in een fantasiewereld en volgt het nieuws niet.
https://thewest.com.au/ne(...)d=1645787760355&s=09

En zo zijn er meerdere bronnen.
Dat lijkt me tactiek, als Putin zich terugtrekt Oekrane meteen NAVO lid maken, Putin flink in de poeperd genomen. Die laten zich echt niet de wet voorschrijven door Moskou en terecht.
  vrijdag 25 februari 2022 @ 15:16:57 #74
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203832518
quote:
5s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:16 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Waar haal je die getallen vandaan?
https://en.wikipedia.org/wiki/Russian_Armed_Forces
pi_203832521
quote:

[..]

Wat doen ze met dat geld? Al het wapentuig wordt al voor nop aangeleverd
pi_203832525
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:14 schreef RetepV het volgende:

[..]
Alleen als het een heel langdurig slepende oorlog gaat worden. Maar kom op, Rusland heeft meer dan 1 miljoen soldaten en nog eens 2.5 miljoen reservisten. Hij heeft er nu iets van 100.000 ingezet? Dan heeft hij er dus nog 2.4 miljoen over om de oorlog uit het moeras te trekken. Het is duidelijk genoeg dat het Poetin niet gaat om het land in te nemen, maar dat hij er voor gaat om de regering te onttronen.

En ik geloof ook wel dat hij de macht van de nationalisten in dat land wil breken. Hij wil de nalatenschap van Yulia Tymoshenko en haar kliek definitief breken. Je weet wel, die voormalige premier met haar arische kapsel.
door een gekozen joodse president aan te vallen. echt nazi hersengymnastiek, van Poetin en zijn buikspreek poppen.
pi_203832527
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:12 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Die separatisten hebben de hulp van Rusland ingeroepen.
  vrijdag 25 februari 2022 @ 15:17:42 #78
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_203832528
https://nos.nl/collectie/(...)den-poetin-en-lavrov

Ugh..... dat tweede bericht (met foto) in de liveblog.....
Daar draait je maag toch van om.... een kinderdagverblijf...... :'(
pi_203832532
quote:
Ik zou er niet teveel op vertrouwen dat ze een fatsoenlijk gesprek komen voeren.
  vrijdag 25 februari 2022 @ 15:18:10 #80
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203832539
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:16 schreef Toby56 het volgende:

[..]
China.
Prachtig land.
Zeg niet dat het goed is he, maar het kan wel als het echt moet.
  vrijdag 25 februari 2022 @ 15:18:16 #81
262211 hhh38
pi_203832541
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:10 schreef kurk_droog het volgende:

[..]
Waar blijkt dat toch uit dat hij weinig steun heeft,? Er staan 200k militairen aan de poorten daar.
Ik heb nog geen enkele Rus op straat zien zeggen dat hij hoopt dat Poetin Oekrane ten val brengt
  vrijdag 25 februari 2022 @ 15:18:17 #82
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_203832542
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:05 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Ik snap dit niet zo goed. Waarom Tsjetsjenen inhuren? Geeft Putin hier toe dat het Rode leger het alleen niet aankan? Denkt Putin dat als hij de Tsjetsjenen even flink huis laat houden dat ze Putin daar niet voor verantwoordlijk houden? Ik vind het een hele rare ontwikkeling
Beetje als Frankrijk en het vreemdelingenlegioen. Als er een paar legionairs/Tsjetsenen sneuvelen is het minder gevoelig.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_203832549
quote:

[..]

Oh wacht! Ik heb ook nog een account waar iedereen geld op kan storten, waarna ik het naar het Oekraense leger over zal maken! Geef me even een minuutje om het op te zoeken...
pi_203832553

Ze komen dichterbij. Je hoort schoten.
Yo tengo, t tienes, l/Ella tiene
pi_203832554
twitter
pi_203832557
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:05 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Kanonnenvoer.
  Redactie Sport vrijdag 25 februari 2022 @ 15:19:26 #87
pi_203832560
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:18 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Ik heb nog geen enkele Rus op straat zien zeggen dat hij hoopt dat Poetin Oekrane ten val brengt
Die vinden het allemaal best zolang zij niet beschoten worden volgens mij.
  Redactie Frontpage vrijdag 25 februari 2022 @ 15:19:34 #88
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_203832562
quote:
15s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:17 schreef NaturalScience het volgende:

Ugh..... dat tweede bericht (met foto) in de liveblog.....
Daar draait je maag toch van om.... een kinderdagverblijf...... :'(
De Russen gebruiken clustermunitie tegen burgers. Wie had dat verwacht...
Ta mre
El Coo
ウイスキー
  vrijdag 25 februari 2022 @ 15:19:41 #89
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_203832563
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:18 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
was toch ook met die covid ziekenhuis binnen 1 week uit d e grond stampen ..

die gasten kiiken niet naar geld of regels doen het gewoon ..
is het nodig .... dan gooien we het daar gewoon neer
  vrijdag 25 februari 2022 @ 15:20:05 #90
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_203832565
quote:
Ukraine: Isle of Man united with UK in support, chief minister says

..."We stand by freedom and democracy," he added...
https://www.bbc.com/news/world-europe-isle-of-man-60526177
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_203832566
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:15 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Enkele reis gekkenhuis.

Om het 'broedervolk' in Groningen te helpen, neem ik aan?
Hoezo dan? Kom eens met goede argumenten ipv hysterie.
pi_203832567
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:18 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Het moet helemaal niet.
pi_203832572
Al de hele middag veel straaljagers in de lucht .
pi_203832577
quote:
Isle of Man goden _O_ . Even wat rekeningen van Russische gokbedrijven bevriezen _O_
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 25 februari 2022 @ 15:21:20 #95
284411 crew  heywoodu
pi_203832578
quote:
Of politieke beslissingen hoeft te nemen :D
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
pi_203832582
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:08 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
En dit:

[ afbeelding ]
Mooi gebouw wel
“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”
pi_203832584
Waar gaat Nederland eigenlijk die huisvesting vandaan halen voor Oekraense vluchtelingen?

''Als mensen om huisvesting vragen, zal Nederland ze dat bieden. Er is al opvang geregeld en er wordt met gemeenten gesproken over meer huisvesting.''
  vrijdag 25 februari 2022 @ 15:21:54 #98
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203832585
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:19 schreef RAVW het volgende:

[..]
was toch ook met die covid ziekenhuis binnen 1 week uit d e grond stampen ..

die gasten kiiken niet naar geld of regels doen het gewoon ..
is het nodig .... dan gooien we het daar gewoon neer
Genoeg voorbeelden in de geschiedenis. Manhattan project, een fabriek zo groot als een kleine stad, werd binnen een jaar uit de grond gestampt en was nog allemaal experimenteel ook. Maanlanding, enorme voortgang in slechts enkele maanden. Etc.
pi_203832589
quote:
15s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:20 schreef Aadil het volgende:
Al de hele middag veel straaljagers in de lucht .
Waar?
  vrijdag 25 februari 2022 @ 15:22:18 #100
262211 hhh38
pi_203832591
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:19 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Die vinden het allemaal best zolang zij niet beschoten worden volgens mij.
Ja ik bedoelde ook niet dat ze faliekant tegen zijn, maar meer dat ze niet dezelfde vijandigheid hebben jegens Oekrane en haar burgers als Poetin
pi_203832592
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:18 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Beetje als Frankrijk en het vreemdelingenlegioen. Als er een paar legionairs/Tsjetsenen sneuvelen is het minder gevoelig.
Voor je interne PR natuurlijk wel niet lekker als je een paar islamistische oorlogsmisdadigers op, zoals zij het zelf noemen, een Slavisch broedervolk afstuurt.
pi_203832594
quote:
Aan welke kant staan die Turken eigenlijk of boeit het ze weinig?
pi_203832596
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:04 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Tails tell tales
  vrijdag 25 februari 2022 @ 15:22:59 #104
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_203832600
live Kyiv uit de lucht ?
pi_203832603
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:22 schreef RAVW het volgende:
live Kyiv uit de lucht ?
Ja. Geen goed teken.
  vrijdag 25 februari 2022 @ 15:23:56 #106
307622 Perox
(niet de echte)
pi_203832610
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:22 schreef RAVW het volgende:
live Kyiv uit de lucht ?
Deze doet het:

pi_203832611
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:22 schreef LordVoldermort het volgende:

[..]
Turken staan aan de kant van de winnaar, want dat is de partij waar ze geld aan kunnen verdienen. Dat is altijd zo geweest en dat zal nooit veranderen.
  vrijdag 25 februari 2022 @ 15:24:25 #108
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_203832614
quote:
die heb ik onder andere ook aan staan , wel vreemd dat hij het daar nog wel doet
pi_203832615
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:22 schreef kurk_droog het volgende:

[..]
Waar?
Regio Eindhoven
pi_203832620
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:24 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Turken staan aan de kant van de winnaar, want dat is de partij waar ze geld aan kunnen verdienen. Dat is altijd zo geweest en dat zal nooit veranderen.
Op dit moment spreken ze zich gewoon fel uit tegen Putin hoor
pi_203832622
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 13:07 schreef RetepV het volgende:
Als een burger in de weg staat, dan staat 'ie dus in de weg en wordt dus uitgeschakeld. Wat zal die burger doen? Weer tot leven komen en de soldaat aanklagen?
Die auto stond niet in de weg :')
Ze maken een ommetje naar de andere rijbaan om 'm omver te kegelen zoals jij en ik bij wijze van een stapje opzij doen om een irritant insect dood te trappen. Wat een putingoedpraterij weer :{
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_203832623
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:24 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
En een ander moment misschien wel wat anders ;)
  vrijdag 25 februari 2022 @ 15:25:43 #114
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_203832624
deze werkt ook nog
pi_203832625
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:24 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Onzin. Turkije staat achter Oekrane.
  vrijdag 25 februari 2022 @ 15:25:46 #116
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_203832626
quote:

[..]
Oekrane.
pi_203832627
quote:

[..]
Turken staan aan de kant van Oekraene.
pi_203832628
quote:
De Kiev source stream ligt eruit. Als je klikt op de link in de tekst dan zie je dat ook.

Snap dus niet hoe hier nog wel beeld is.
pi_203832631
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:25 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
En een ander moment misschien wel wat anders ;)
Dat zou kunnen, maar nu niet
  vrijdag 25 februari 2022 @ 15:26:04 #120
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203832633
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:24 schreef RAVW het volgende:

[..]
die heb ik onder andere ook aan staan , wel vreemd dat hij het daar nog wel doet
Je kan maximaal 12 uur streamen achter elkaar volgens mij op youtube. En die webcams zijn vaak beelden die iemand dan op youtube streamt
pi_203832634
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:24 schreef RAVW het volgende:

[..]
Andere camera. Zelfde hotel, andere positie.
pi_203832637
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:24 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Precies. Want Putin gaat dit nooit winnen. Zeker economisch niet.
pi_203832645
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 13:07 schreef RetepV het volgende:

[..]
En ook begrijpen mensen doodgewoon niet hoe gevaarlijk een soldaat op vijandig grondgebied is.

Die Russische soldaten gaan echt niet in de file wachten, want dan worden ze een schietschijf. Die rijden gewoon over de auto's heen, of er nou iemand in zit of niet.

En sommigen zijn zelfs zo antisociaal dat ze ook nog gewoon zonder reden over auto's met bestuurders heen rijden.

Ik als Gen-X-er begrijp deze dingen heel goed. En ik zit hier regelmatig met knipperende ogen te kijken naar de reacties van sommige mensen hier. Alsof het allemaal maar een spelletje is, en alsof soldaten zich aan de regels van de samenleving zouden houden... :+

Kom op zeg, de specialiteit van soldaten is het uitschakelen van mensen die in de weg van hun doel staan.

Als een burger in de weg staat, dan staat 'ie dus in de weg en wordt dus uitgeschakeld. Wat zal die burger doen? Weer tot leven komen en de soldaat aanklagen?
Verdient dat nou een beetje, dat Putingeslijm?
pi_203832646
quote:

[..]
Dat is de enige juiste optie..
pi_203832650
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:25 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
Onzin. Turkije staat achter Oekrane.
Ja, want ze verdienen meer aan het westen dan aan Rusland. Putin gaat deze strijd ook nooit winnen van de rest van de wereld.
pi_203832653
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:20 schreef kurk_droog het volgende:

[..]
Hoezo dan? Kom eens met goede argumenten ipv hysterie.
Zoek jezelf broeder, vind jezelf.

De hysterie zit niet in mijn hoofd, maar in dat van jou.

De morfologie in de Groningse bodem is al voor een flink gedeelte naar de bliksem. Niettemin wonen er mensen. Gewoon Nederlandse burgers, met dezelfde rechten als mensen die elders in Nederland wonen.
Met 'fors compenseren' bereik je geen ruk. Je moet gewoon stoppen met de gasboringen aldaar, zoals inmiddels wetenschappers en bestuurders al hebben erkend.
Of wil je al die noorderlingen ook nog in de Randstad hebben?
Plus alle asielzoekers die tot nu toe in het noorden zijn opgeborgen?

Weet je berhaupt wel waar Groningen ligt? En wat daar aan de hand is?

Al in de jaren 70 van de vorige eeuw konden 'we' weten dat die gasboringen in dat laag gelegen gebied tot ellende zou leiden. Maar het werd weggewuifd vanwege 'geitenwollensokkenpraat' en 'eerst miljarden cashen en dan zien we wel'.

Den Haag en de Randstad hebben al een halve eeuw schunnig veel verdiend aan de Slochterense gasbel. Eigenlijk zou de Randstad de zee in moeten zakken.

Ziezo, toch nog mijn offtopic bijdrage geleverd met een aardig stukkie 'hysterie'.
  vrijdag 25 februari 2022 @ 15:28:20 #127
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203832654
Als Rusland echt okee is met een neutraal oekraine lijkt het me best een goede deal, alleen hoe vetrouw je de russen nog hierna?
pi_203832658
twitter
  vrijdag 25 februari 2022 @ 15:28:47 #129
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_203832659
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:27 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Precies. Want Putin gaat dit nooit winnen. Zeker economisch niet.
Erdogan is zijn spreek briefje al aan het voorbereiden om de overwinning op Rusland te cleamen
pi_203832660
Andere hoek van eerder voorval met die tank over een auto

https://twitter.com/Fluitetuit/status/1497216794767024131
pi_203832662
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:25 schreef Gehrman het volgende:

[..]
De Kiev source stream ligt eruit. Als je klikt op de link in de tekst dan zie je dat ook.

Snap dus niet hoe hier nog wel beeld is.
Even goed kijken of je wel een livestream hebt, doorspoelbalkje tot het einde slepen en als deze door blijft gaan zit je wel live.
  vrijdag 25 februari 2022 @ 15:29:00 #132
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_203832663
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:28 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Als Rusland echt okee is met een neutraal oekraine lijkt het me best een goede deal, alleen hoe vetrouw je de russen nog hierna?
Niet.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_203832669
quote:
Maar die soldaatski hebben ook nog andere dingen te doen. Het oosten moet in de gaten gehouden worden (VS, Japan, China), het noorden (VS, Nato), het westen (EU, Nato), de zuidelijke grens (China), vaak genoeg hommeles in voormalige republieken waar ze zich mee bemoeien. Regelmatig bijspringen bij conflicten in midden oosten, Afrika.
pi_203832674
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:28 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Zwichten voor terreur, ja echt een goed idee. :')
pi_203832680
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:28 schreef Stoorzendert het volgende:

De bestuurder van de tank zou ook gewoon dronken kunnen zijn geweest. Het is immers een rus.
pi_203832681
  vrijdag 25 februari 2022 @ 15:31:25 #137
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203832689
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:29 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Maar die soldaatski hebben ook nog andere dingen te doen. Het oosten moet in de gaten gehouden worden (VS, Japan, China), het noorden (VS, Nato), het westen (EU, Nato), de zuidelijke grens (China), vaak genoeg hommeles in voormalige republieken waar ze zich mee bemoeien. Regelmatig bijspringen bij conflicten in midden oosten, Afrika.
Uiteraard.
pi_203832697
quote:
Plus a good amount of body bags....
pi_203832701
quote:
Dat die lui na jaren van oorlog nu voor Rusland vechten :')
pi_203832702
Kunnen we Tsjetsjeni wel platgooien met de NAVO of wordt ome Vlad dan ook boos?
pi_203832713
quote:
OK, tegenvoorstel:
Oekrane wordt neutraal, maar om die neutraliteit te bewaken krijgt het van de Russen de kernwapens terug die ze begin jaren '90 hebben overhandigd.
  vrijdag 25 februari 2022 @ 15:33:21 #142
38496 Perrin
pi_203832715
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:32 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:

[..]
In die eerste oorlog van 1994 tot 1996 gaven ze Rusland nog een flink pak slaag.
pi_203832722
twitter

twitter

twitter
  vrijdag 25 februari 2022 @ 15:33:53 #144
335133 MichaelScott
pi_203832725
quote:

Geen markeringen, toch een Oekraense BMP?
pi_203832728
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:32 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:

[..]
Kadyrov is waarschijnlijk lekker betaald, zij gaan nu als kanonnenvoer fungeren.
pi_203832737
quote:
Hoe kan je nou zien dat die tank uitgeschakeld is?
pi_203832742
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:28 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Zoek jezelf broeder, vind jezelf.

De hysterie zit niet in mijn hoofd, maar in dat van jou.

De morfologie in de Groningse bodem is al voor een flink gedeelte naar de bliksem. Niettemin wonen er mensen. Gewoon Nederlandse burgers, met dezelfde rechten als mensen die elders in Nederland wonen.
Met 'fors compenseren' bereik je geen ruk. Je moet gewoon stoppen met de gasboringen aldaar, zoals inmiddels wetenschappers en bestuurders al hebben erkend.
Of wil je al die noorderlingen ook nog in de Randstad hebben?
Plus alle asielzoekers die tot nu toe in het noorden zijn opgeborgen?

Weet je berhaupt wel waar Groningen ligt? En wat daar aan de hand is?

Al in de jaren 70 van de vorige eeuw konden 'we' weten dat die gasboringen in dat laag gelegen gebied tot ellende zou leiden. Maar het werd weggewuifd vanwege 'geitenwollensokkenpraat' en 'eerst miljarden cashen en dan zien we wel'.

Den Haag en de Randstad hebben al een halve eeuw schunnig veel verdiend aan de Slochterense gasbel. Eigenlijk zou de Randstad de zee in moeten zakken.

Ziezo, toch nog mijn offtopic bijdrage geleverd met een aardig stukkie 'hysterie'.
Ja leuk maar het is al gebeurd, er is al een shitshow daar en die mensen hebben al ellende. Laten we dan gewoon alles oppompen. Op de lange termijn de beste oplossing... 700miljard..dan kunnen we allemaal met warmtepompen onze huizen verwarmen.
pi_203832745
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:35 schreef HSG het volgende:

[..]
Hoe kan je nou zien dat die tank uitgeschakeld is?
Het groene levensbalkje is weg boven de tank
  Moderator vrijdag 25 februari 2022 @ 15:36:26 #149
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_203832746
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:29 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Precies een beetje risk speler weet dat je azi echt nooit kunt houden :Y Als ik putin was zou ik australi aanvallen en van daaruit legers opbouwen....
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator vrijdag 25 februari 2022 @ 15:36:39 #150
8781 crew  Frutsel
pi_203832750
quote:
Schijnbaar heeft Rusland ze nodig, het wil nog niet zo lukken...

Maar ook dit is niets nieuws, gewoon weer het oude vertrouwde smerige Russische spel dat gespeeld wordt.
pi_203832752
Vluchtende burgers in auto filmen hoe ze beschoten worden

twitter
  vrijdag 25 februari 2022 @ 15:36:53 #152
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_203832754
quote:

Volgens mij is dit een Ukrainse pantserwagen en is het meer een ongeluk dan bewust. Die rupswagens zijn een hel om te besturen.
pi_203832758
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:36 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Schijnbaar heeft Rusland ze nodig, het wil nog niet zo lukken...

Maar ook dit is niets nieuws, gewoon weer het oude vertrouwde smerige Russische spel dat gespeeld wordt.
Tsja, dan stem ik toch echt voor interventie van de NAVO
pi_203832765
quote:
Smerige nazi’s. Goor kutvolk.
Dit, dus.
  vrijdag 25 februari 2022 @ 15:38:13 #155
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_203832770
quote:

[..]
Dat lijkt me inderdaad ook op alle gebieden de beste oplossing voorlopig.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_203832771
Elon Musk twittert iets, Bitcoin crasht. Oorlog in Europa, Bitcoin reageert amper.
pi_203832775
quote:

[..]
Een beetje zoals Nederland? Rusland die NL keihard heeft vernederd met MH17 en Nederland die nu weer voor geld kiest ipv Rusland aan te pakken. Wat een pussies.
pi_203832776
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:35 schreef kurk_droog het volgende:

[..]
Ja leuk maar het is al gebeurd, er is al een shitshow daar en die mensen hebben al ellende. Laten we dan gewoon alles oppompen. Op de lange termijn de beste oplossing... 700miljard..dan kunnen we allemaal met warmtepompen onze huizen verwarmen.
Precies. Er is al een shitshow gaande en die mensen hebben daar al ellende.
Laat Poetin dan maar gewoon dat kutland Oekrane oprollen en er een vazalstaat van maken, dan hebben we allemaal de komende jaren weer wat rust aan de kop.

Mijn advies is om a.s. zomer niet op vakantie te gaan richting het Schildmeer en daar deze praat te verkondigen.
pi_203832778
Maareh... Kunnen we nu dan dus al stellen dat het niet helemaal loopt zoals nonkel Vladimir gepland had als hij in dit stadium al een blik haatbaarden open moet trekken?
  Redactie Frontpage vrijdag 25 februari 2022 @ 15:39:15 #160
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_203832782
Russen nemen geen gevangenen en executeren Oekraense soldaten die zichzelf hebben overgegeven:
twitter
Ta mre
El Coo
ウイスキー
pi_203832783
quote:
Niet
pi_203832784
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:36 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Ik dacht al...ik zag boven de Russische tank ook +XP200 staan.
pi_203832786
Russische soldaten onder vuur in of bij Kyiv

twitter
  vrijdag 25 februari 2022 @ 15:39:40 #164
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_203832791
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:36 schreef myShizzle het volgende:

[ twitter ]
Ze moeten dan ook hun mondkapje dragen!
  vrijdag 25 februari 2022 @ 15:39:57 #166
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_203832792
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:38 schreef PicoMMP het volgende:
Elon Musk twittert iets, Bitcoin crasht. Oorlog in Europa, Bitcoin reageert amper.
Weer een believer _O_ @aTypisch
  vrijdag 25 februari 2022 @ 15:40:06 #167
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203832794
quote:
Slachtoffers op schoolplein in Noord-Oekrane

Een schokkende foto toont verschillende slachtoffers op een schoolplein. Volgens sociale media gaat het om Oekraners die schuilden voor Russische militairen.

Het schoolplein is door de NOS gelokaliseerd in de Noord-Oekraense stad Akhtyrka. Het gebouw is een kleuterschool annex kinderdagverblijf genaamd "Zonneschijn" met ruim 260 kinderen.
Beelden laat ik achterwege
  vrijdag 25 februari 2022 @ 15:40:20 #168
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_203832797
quote:
Die man is ook totaal niet goed in zijn hoofd.
Op 't randje en erover.
  vrijdag 25 februari 2022 @ 15:40:20 #169
335133 MichaelScott
pi_203832798
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:39 schreef JeMoeder het volgende:
Russen nemen geen gevangenen en executeren Oekraense soldaten die zichzelf hebben overgegeven:
[ twitter ]
twitter
pi_203832800
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:38 schreef Tocadisco het volgende:
Maareh... Kunnen we nu dan dus al stellen dat het niet helemaal loopt zoals nonkel Vladimir gepland had als hij in dit stadium al een blik haatbaarden open moet trekken?
Misschien maakte dat wel onderdeel uit van het plan.
Dat die haatbaarden afgeknald worden zal Poetin zelf vermoedelijk ook geen reet kunnen schelen.
Beter in het begin dan aan het eind. Dan ben je ze maar vast kwijt. Een echt broedervolk is het immers toch niet.
  vrijdag 25 februari 2022 @ 15:41:07 #171
38496 Perrin
pi_203832805
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:39 schreef slashdotter3 het volgende:
Zou dit waar zijn?
[ afbeelding ]
Ik vermoed dat een groot deel van zijn motieven om Oekraine binnen te vallen is dat hij zijn eigen greep op de macht in Rusland zelf verstevigt. Dus ja, waarschijnlijk veel van waar denk ik.
  vrijdag 25 februari 2022 @ 15:41:23 #172
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_203832810
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:32 schreef Stoorzendert het volgende:
Jij vraagt of Putin boos wordt wanneer de NAVO Rusland bombardeert?
are we infinite or am I alone
  vrijdag 25 februari 2022 @ 15:41:35 #173
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_203832811
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:40 schreef Momo het volgende:

[..]
Kun je dat niet in spoilertags doen? Dan kan een ieder voor zich bepalen wat hij of zij wel of niet wil zien. Laten we alles tonen van deze oorlog, is noodzakelijk.
pi_203832819
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:38 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Precies. Er is al een shitshow gaande en die mensen hebben daar al ellende.
Laat Poetin dan maar gewoon dat kutland Oekrane oprollen en er een vazalstaat van maken, dan hebben we allemaal de komende jaren weer wat rust aan de kop.

Mijn advies is om a.s. zomer niet op vakantie te gaan richting het Schildmeer en daar deze praat te verkondigen.
Oekrane een kut land? Het is een prachtig land, met hele lieve en gastvrije mensen. Je hebt geen idee waar je het over hebt.

Mijn hart huilt voor de mensen daar.
pi_203832823
quote:

[..]
Raar dat ze daar een Nederlandse naam hebben voor een school
pi_203832826
quote:
Zou dit waar zijn?
[ afbeelding ]
Hij had wel op verschillende dagen dezelfde kleding aan. Dat schijnt niet zijn gewoonte te zijn.
Dus is het heel goed mogelijk dat die afschuwelijke toespraak vooraf is opgenomen, en bewust is ingestart toen de VN over het conflict begon te vergaderen.

En dat Poetin goed is in judo wil niet zeggen dat hij een held is.
En dat hij vroeger gewerkt heeft voor de KGB wil ook niet zeggen dat hij een held is. Maar gewoon ordinair schoftentuig.
pi_203832827
quote:
Gisteren ging alle crypto -15 / -20%
  vrijdag 25 februari 2022 @ 15:43:16 #178
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_203832828
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:39 schreef HSG het volgende:

[..]
Ik dacht al...ik zag boven de Russische tank ook +XP200 staan.
world of tanks aan het spelen >:)
  vrijdag 25 februari 2022 @ 15:43:20 #179
498282 Scrummie
pi_203832830
Gisteravond postte ik dat ik Putin haatte.

Even een update: Ik haat Putin nog steeds.
pi_203832832
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:42 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Oekrane een kut land? Het is een prachtig land, met hele lieve en gastvrije mensen. Je hebt geen idee waar je het over hebt.

A.u.b in de juiste context lezen.
Ik vind Oekrane geen kutland.
Ik reageerde op iemand die vond dat een gebied dat al ellende ondervond, heus wel wat meer ellende mocht gaan ondervinden, als er maar voor betaald werd en iedereen verder rustig kon slapen.
  Redactie Frontpage vrijdag 25 februari 2022 @ 15:43:41 #181
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_203832833
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:32 schreef Stoorzendert het volgende:
Wat heeft ene Vladislav hiermee te maken?
Ta mre
El Coo
ウイスキー
pi_203832839
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:43 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Gisteren ging alle crypto -15 / -20%
En daarna weer 20%-25% omhoog. En nu stabiel
  vrijdag 25 februari 2022 @ 15:45:21 #183
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203832849
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:41 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Kun je dat niet in spoilertags doen? Dan kan een ieder voor zich bepalen wat hij of zij wel of niet wil zien. Laten we alles tonen van deze oorlog, is noodzakelijk.
Tja ga zelf desnoods naar NOS.nl ik deel niet van dat soort beelden onder het bloed
pi_203832851
quote:

[..]
Plaats dan tenminste een linkje.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_203832855
quote:
De zomertijd is nog niet ingegaan :P
  vrijdag 25 februari 2022 @ 15:46:01 #186
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_203832856
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:38 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Dat lijkt me inderdaad ook op alle gebieden de beste oplossing voorlopig.
En wat vinden de Groningers daarvan?
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  vrijdag 25 februari 2022 @ 15:46:16 #187
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_203832860
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:42 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Ik zelf kwam ze ook wel door me werk vaak tegen die okrainese mensen .. en vind ze heel vrij en open ..
russen zijn daarin tegen weer star
  vrijdag 25 februari 2022 @ 15:46:22 #188
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203832862
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:44 schreef PicoMMP het volgende:

[..]
En daarna weer 20%-25% omhoog. En nu stabiel
Met crypto (BTC iig) is nu aan de hand dat er bijna geen gewone mensen meer zijn die geld erin pompen. Iedereen die erin wil zitten zit er nu al een tijdje in. En tijdens corona hadden mensen door oa stimulus checks geld over om erin te pompen.

Nu zijn het vooral whales die bepalen welke kant op gaat. Buiten die pumps en dumps is er bijna geen volume.
  vrijdag 25 februari 2022 @ 15:46:38 #189
335133 MichaelScott
pi_203832865
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:46 schreef ondeugend het volgende:

[..]
Die verhuizen we naar Overijssel.
pi_203832866
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:40 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Misschien maakte dat wel onderdeel uit van het plan.
Dat die haatbaarden afgeknald worden zal Poetin zelf vermoedelijk ook geen reet kunnen schelen.
Beter in het begin dan aan het eind. Dan ben je ze maar vast kwijt. Een echt broedervolk is het immers toch niet.
Maar het enige dat nog erger is dan dat ze afgeknald worden is als ze wel 'succesvol' zouden zijn. Er lijkt nu al niet zo heel veel trek in Rusland te zijn in de oorlog tegen het broedervolk, hoe gaat zich dat ontwikkelen als daar uit zou komen dat (even vol op de PVV tour, maar dat is in Rusland ook nogal een dingetje) een bataljon moslims plunderend en verkrachtend door Oekrane aan het trekken is? Zelfs als dat niet waar is en ze zich keurig aan alle rules of engagement houden is dat wel de propaganda die in de ether geslingerd wordt.
pi_203832867
quote:
Rusland zal Zelensky verdrijven of hem een kleine rompstaat geven (en misschien later vergiftigen), een normaal neutraal Oekrane zit er na alle taal en acties van Poetin echt niet meer in.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 25 februari 2022 @ 15:47:17 #192
284411 crew  heywoodu
pi_203832871
Het IOC heeft de vele internationale sportbonden opgeroepen om alle wedstrijden uit Rusland en Wit-Rusland te annuleren/verplaatsen en nergens meer Russische en Wit-Russische vlaggen te tonen. Toe maar.
pi_203832873
Die Zelensky.. vreselijk om bijna zeker te weten dat hem iets vreselijks gaat overkomen ;(
  vrijdag 25 februari 2022 @ 15:47:32 #194
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_203832874
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:46 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
of ze in Overijssel zitten te wachten op een Annexatie van en door Groningers :(
  vrijdag 25 februari 2022 @ 15:47:41 #195
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_203832876
quote:

[..]
Tuurlijk
En wat vinden de Tukkers en Twenten daar van?
  vrijdag 25 februari 2022 @ 15:47:42 #196
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_203832877
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:36 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Ja, en het zou ook makkelijker zijn als ze gewoon shirts met clubkleuren aan deden. Nu zie je niet wie er bij welk team hoort...
pi_203832878
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:41 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Jij vraagt of Putin boos wordt wanneer de NAVO Rusland bombardeert?
Ow wacht... Ja :')
pi_203832884
quote:

[ twitter ]
Dat eenzame mondkapje in de auto :X
pi_203832890
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:45 schreef Momo het volgende:

[..]
Tja ga zelf desnoods naar NOS.nl ik deel niet van dat soort beelden onder het bloed
Begin er dan niet over.
Beelden benoemen = beelden plaatsen. In een spoiler of in een linkje als het te heftig is.
#superniger2020
pi_203832891
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:22 schreef kurk_droog het volgende:

[..]
Waar?
Er vloog ook een NATO tanker in Oost Polen die opgestegen was in Eindhoven.
pi_203832893
quote:
Zou dit waar zijn?
[ afbeelding ]
Een meme plaatje? Vast wel :')
pi_203832895
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:47 schreef heywoodu het volgende:
Het IOC heeft de vele internationale sportbonden opgeroepen om alle wedstrijden uit Rusland en Wit-Rusland te annuleren/verplaatsen en nergens meer Russische en Wit-Russische vlaggen te tonen. Toe maar.
Gelukkig waren ze een paar weken geleden ook zo dapper over de Oeigoeren :N
  vrijdag 25 februari 2022 @ 15:49:28 #203
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203832896
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:46 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Rusland zal Zelensky verdrijven of hem een kleine rompstaat geven (en misschien later vergiftigen), een normaal neutraal Oekrane zit er na alle taal en acties van Poetin echt niet meer in.
Wel bizar leven voor die kerel als je bedenkt dat ie vroeger gewoon komiek was. Vraag me af of ie spijt heeft dat ie een carriereswitch heeft gemaakt :D
pi_203832897
quote:

[..]
Overijssel bevat geen terpen.
pi_203832898
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:36 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Volgens mij is dit een Ukrainse pantserwagen en is het meer een ongeluk dan bewust. Die rupswagens zijn een hel om te besturen.
Gewoon rechtdoor rijden is lastig?
  vrijdag 25 februari 2022 @ 15:49:42 #206
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_203832899
Schip van Moldavi geraakt door raket in internationale wateren, twee zwaargewonden
De Moldavische marine zegt dat een van haar schepen het doelwit was van een raketbeschieting. Twee opvarenden zouden zwaargewond zijn geraakt, citeert persbureau Associated Press.

Het schip zou hebben gevaren in neutraal gebied op de Zwarte Zee. "Alle reddingsboten en apparatuur aan boord is vernietigd. De bemanning moest met reddingsvesten overboord springen", zegt de marine.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Baltische staten doen Russischtalige zenders in de ban
In navolging van Letland verbiedt Estland een aantal Russischtalige zenders. De toezichthouder in de Estlandse hoofdstad Tallinn heeft dat besloten vanwege het uitzenden van de toespraak van de Russische president Vladimir Poetin waarin hij de inval in Oekrane rechtvaardigde.

De uitzendingen vormen een overtreding van het verbod op het aanzetten tot misdaden en ondermijnen de veiligheid, aldus toezichthouder TTJA. Het uitzendverbod geldt vooralsnog voor een jaar.
pi_203832902
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:46 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Maar het enige dat nog erger is dan dat ze afgeknald worden is als ze wel 'succesvol' zouden zijn. Er lijkt nu al niet zo heel veel trek in Rusland te zijn in de oorlog tegen het broedervolk, hoe gaat zich dat ontwikkelen als daar uit zou komen dat (even vol op de PVV tour, maar dat is in Rusland ook nogal een dingetje) een bataljon moslims plunderend en verkrachtend door Oekrane aan het trekken is? Zelfs als dat niet waar is en ze zich keurig aan alle rules of engagement houden is dat wel de propaganda die in de ether geslingerd wordt.
Poetin had vooraf inderdaad beter met Geert Wilders en Thierry Baudet kunnen overleggen. Die vinden het waarschijnlijk ook niet zo'n goed idee om samen met moslims op te trekken tegen een pro-Europees land.

Potverdomme, hoe moet Thierry dit nou weer uitleggen? ;)
  vrijdag 25 februari 2022 @ 15:50:02 #208
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_203832903
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:46 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Met crypto (BTC iig) is nu aan de hand dat er bijna geen gewone mensen meer zijn die geld erin pompen. Iedereen die erin wil zitten zit er nu al een tijdje in. En tijdens corona hadden mensen door oa stimulus checks geld over om erin te pompen.

Nu zijn het vooral whales die bepalen welke kant op gaat. Buiten die pumps en dumps is er bijna geen volume.
Begin van het einde voor Bitcoin dus?
pi_203832910
quote:

[ twitter ]
Bijzondere vredesmissie. :r
  vrijdag 25 februari 2022 @ 15:50:43 #210
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203832911
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:50 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Mwah, gewoon lange periode van zijwaarts gaan denk ik. Paar jaar waarschijnlijk.
  Moderator vrijdag 25 februari 2022 @ 15:50:47 #211
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203832912
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:48 schreef superniger het volgende:

[..]
Begin er dan niet over.
Beelden benoemen = beelden plaatsen. In een spoiler of in een linkje als het te heftig is.
linkje is prima

geen foto's van bloedbaden op FOK! pls
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 25 februari 2022 @ 15:50:50 #212
284411 crew  heywoodu
pi_203832914
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:49 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Gelukkig waren ze een paar weken geleden ook zo dapper over de Oeigoeren :N
Benieuwd wat er met de Russen/Wit-Russen op de Paralympische Spelen gaat gebeuren (hopelijk mogen ze gewoon meedoen, uiteraard). Medaille voor Brazili wordt zo ineens weer een beetje meer mogelijk!
pi_203832915
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:47 schreef Raw85 het volgende:
Die Zelensky.. vreselijk om bijna zeker te weten dat hem iets vreselijks gaat overkomen ;(
Snap dat hij wil blijven, maar hoop dat er wel een Escape plan ligt om de strijd vanuit bv. Lviv verder te voeren in het geval dat Kiev valt.
pi_203832919
Beelden van kapotgeschoten school.

SPOILER
#superniger2020
  Redactie Sport vrijdag 25 februari 2022 @ 15:51:35 #215
pi_203832920
quote:
Is dit een doorbraak?
pi_203832922
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:50 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]
Snap dat hij wil blijven, maar hoop dat er wel een Escape plan ligt om de strijd vanuit bv. Lviv verder te voeren in het geval dat Kiev valt.
Benieuwd ook welk NAVO-land het leger van Oekrane gaat binnenlaten mocht het zover komen.
pi_203832935
quote:
Zou dit waar zijn?
[ afbeelding ]
Hij is er lijp genoeg voor, die wil de wereld verlaten met een knal zodat er alleen nog over hem gesproken wordt.
  vrijdag 25 februari 2022 @ 15:53:25 #218
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_203832939
Putin is geen haar beter dan Hitler. Hoe langer je naar de situatie kijkt hoe meer overeenkomsten en parallellen je ziet.
Op 't randje en erover.
pi_203832941
En de volgende update van journalist van Bild.

Dit is zeer bruikbare info. Wat betreft bronmateriaal:

As I get questions about sources.
Beyond open source analysis and geolocation, I mainly use the Ukrainian general staff's reports-
Read them. I mean READ THEM really.
They are not hiding much. Situation is terrible for them.

pi_203832942
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:50 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Benieuwd wat er met de Russen/Wit-Russen op de Paralympische Spelen gaat gebeuren (hopelijk mogen ze gewoon meedoen, uiteraard). Medaille voor Brazili wordt zo ineens weer een beetje meer mogelijk!
Laat ze desnoods neutraal meedoen, de paratleten kunnen hier ook niet aan doen.
  vrijdag 25 februari 2022 @ 15:53:50 #221
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_203832945
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:49 schreef RAVW het volgende:

Baltische staten doen Russischtalige zenders in de ban
In navolging van Letland verbiedt Estland een aantal Russischtalige zenders. De toezichthouder in de Estlandse hoofdstad Tallinn heeft dat besloten vanwege het uitzenden van de toespraak van de Russische president Vladimir Poetin waarin hij de inval in Oekrane rechtvaardigde.

De uitzendingen vormen een overtreding van het verbod op het aanzetten tot misdaden en ondermijnen de veiligheid, aldus toezichthouder TTJA. Het uitzendverbod geldt vooralsnog voor een jaar.
Heeft CNN die toespraak ook niet uitgezonden?
  vrijdag 25 februari 2022 @ 15:54:21 #222
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_203832948
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:46 schreef ondeugend het volgende:

[..]
Er staat toch dat mensen die de nadelige gevolgen ervan ondervinden ruimhartig worden gecompenseerd?
Op 't randje en erover.
  Redactie Sport vrijdag 25 februari 2022 @ 15:54:22 #223
pi_203832949
twitter

Jeetje.
pi_203832950
quote:
88s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:50 schreef sp3c het volgende:

[..]
linkje is prima

geen foto's van bloedbaden op FOK! pls
Mag je tweets wel embedden onder een spoiler? Het is immers nieuws. Hoe heftig het ook is.
#superniger2020
  vrijdag 25 februari 2022 @ 15:54:28 #225
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203832951
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:53 schreef PietjePuk2000 het volgende:
En de volgende update van journalist van Bild.

Dit is zeer bruikbare info. Wat betreft bronmateriaal:

As I get questions about sources.
Beyond open source analysis and geolocation, I mainly use the Ukrainian general staff's reports-
Read them. I mean READ THEM really.
They are not hiding much. Situation is terrible for them.

[ afbeelding ]
Wat zien we precies?
  vrijdag 25 februari 2022 @ 15:54:51 #226
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203832957
twitter
pi_203832958
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:54 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Wat zien we precies?
Hoever de Russen al zijn, de bezette gebieden.
  vrijdag 25 februari 2022 @ 15:55:18 #228
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_203832959
quote:
Alle sportwedstrijden met Russen verbieden en/of boycotten. Gisteravond op teletekst: basketbal Rusland-Nederland, voetbal Zenit Sint Petersburg in de Europa League en tennis Medvedev nummer 1 van de wereld. Als we dat gewoon allemaal verbieden (ook al spreken de individuele sporters zich tegen Putin uit), dan komt er hopelijk de nodige interne wrijving in het land. Ik denk dat de anti-beweging in Rusland zelf op dit moment het meest krachtige wapen is, omdat je het puur op nummers niet gaat winnen van het Russische leger.
pi_203832962
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:50 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Bijzondere vredesmissie. :r
een VREDESMISSIE om het TERREUR van de NEO-NAZI'S tegen de etnische RUSSEN in het OOSTEN van Oekrane (wat eigenlijk geen land is) te stoppen en hen te BEVRIJDEN uit de handen van het PRO WESTERSE en PRO DEMOCRATISCHE Kiev.
pi_203832963
quote:
Uitstekend, totaal isoleren die handel.
  vrijdag 25 februari 2022 @ 15:55:37 #231
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_203832964
Zal wat zijn als Oekraiene nu even in het geheim met Polen of zo een overdracht tekenen dat het vanaf morgen Pools grond gebied is :-)
dit voor een jaartje of zo
pi_203832965
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:46 schreef RAVW het volgende:

[..]
Ik zelf kwam ze ook wel door me werk vaak tegen die okrainese mensen .. en vind ze heel vrij en open ..
russen zijn daarin tegen weer star
Op het Russische platteland zijn de meeste mensen doorgaans heel gastvrij.
Verder is het lastig om ze starheid jegens westerlingen te verwijten. Ze horen al ruim een eeuw dat alles wat uit het westen komt slecht is.
Het wordt in ons land wel steeds minder, maar decennialang zijn Duitsers hier ook veel stroever behandeld dan andere bezoekers.
pi_203832966
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:51 schreef superniger het volgende:
Beelden van kapotgeschoten school.

SPOILER
Gewoon genocide dus... man man man
pi_203832968
quote:

[..]
quote:

[..]
ja, wat mij betreft is het noodzakelijk. Oorlog is niet leuk, en ondanks dat ik er wel grappen over maak, is het wel goed om het niet te steriliseren
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_203832969
quote:
Zou hij zelf ook geloven wat hij daar nu zegt?
  Moderator vrijdag 25 februari 2022 @ 15:55:59 #236
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203832973
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:54 schreef superniger het volgende:

[..]
Mag je tweets wel embedden onder een spoiler? Het is immers nieuws. Hoe heftig het ook is.
niet als ik dan als nog tegen iemand zijn afgeschoten hoofd aan zit te kijken
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 25 februari 2022 @ 15:56:10 #237
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_203832977
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:50 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Zo'n piramide kan zijn voet niet blijven uitbreiden dus? Verrassend zeg.
  vrijdag 25 februari 2022 @ 15:56:28 #238
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203832980
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:55 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
een VREDESMISSIE om het TERREUR van de NEO-NAZI'S tegen de etnische RUSSEN in het OOSTEN van Oekrane (wat eigenlijk geen land is) te stoppen en hen te BEVRIJDEN uit de handen van het PRO WESTERSE en PRO DEMOCRATISCHE Kiev.
Je vergeet drug-verslaafde he
  vrijdag 25 februari 2022 @ 15:56:29 #239
38496 Perrin
pi_203832981
quote:
15s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:55 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Nee tuurlijk niet.
pi_203832982
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:53 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Rusland is al officieel geschorst sinds het dopingschandaal in Sotchi. Afgelopen zomer en winterspelen waren de atleten al neutraal. Als men ze nog verder wil straffen is dat helaas dus geen optie.
pi_203832983
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:55 schreef RAVW het volgende:
Zal wat zijn als Oekraiene nu even in het geheim met Polen of zo een overdracht tekenen dat het vanaf morgen Pools grond gebied is :-)
dit voor een jaartje of zo
Wat voor zin zou dat hebben? Omdat Polen lid is van NAVO ?
pi_203832985
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:54 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Er staat toch dat mensen die de nadelige gevolgen ervan ondervinden ruimhartig worden gecompenseerd?
Dit hadden we 20 jaar geleden moeten doen door de groningers in het aardbevingsgebied allemaal de optie aan te bieden om een vergelijkbare woningen buiten het aardbevingsgebied te krijgen. Op dit moment die hele gasbel leegtrekken is niet meer uit te leggen, ook als je het rendabel met goede compensatie voor alle bewoners zou kunnen doen.
pi_203832986
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:55 schreef Bensel het volgende:

[..]
[..]
ja, wat mij betreft is het noodzakelijk. Oorlog is niet leuk, en ondanks dat ik er wel grappen over maak, is het wel goed om het niet te steriliseren
Idd gewoon alles posten.. Komop zeg gaan we opeens volop censureren hier? Grappen moeten net zo goed kunnen.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_203832987
Edit.

[ Bericht 98% gewijzigd door #ANONIEM op 25-02-2022 16:01:23 ]
pi_203832989
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:56 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Je vergeet drug-verslaafde he
Die is nieuw, toen was ik al begonnen met typen _O-
pi_203832990
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:53 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Nee, die Russen hebben Putin 20 jaar zijn gang laten gaan, dat volk is hier gewoon schuldig aan.
  vrijdag 25 februari 2022 @ 15:57:47 #247
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203832995

Zojuist een nieuwe vrachtwagen aan komen rijden, linksonder. Ook weer met een witte Z op het dak geschilderd.
pi_203832996
Die twitterberichten.... die kunnen we toch helemaal niet op waarde schatten.
Ik zeg niet dat ze allemaal nep zijn, maar feitelijk hebben we er niks aan.
pi_203832997
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:54 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Wat zien we precies?
Gebieden die de Russen ingenomen hebben, denk ik.
  vrijdag 25 februari 2022 @ 15:58:54 #250
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_203833007
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:56 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Wat voor zin zou dat hebben? Omdat Polen lid is van NAVO ?
dan is er wel kans op grote hulp en dan is een defensie macht wel gerechtvaardigdinderdaad
pi_203833010
Hebben ze de reactor in Tsjernobyl opengemaakt oid?

https://www.saveecobot.co(...)gamma/comp+cams+fire
Google is your friend, abuse your friends
  vrijdag 25 februari 2022 @ 15:59:15 #252
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203833013
sancties vanuit China? :o

twitter

Zal wel vanuit eigen gewin zijn omdat die investeringsopties misschien onstabiel worden
pi_203833017
quote:
De wapens die Nederland aan Oekrane heeft beloofd, zijn nog niet aangekomen, zegt minister Kajsa Ollongren van Defensie. ,,De logistiek is behoorlijk benvloed door de Russische inval’’, zegt ze.

Ze moeten zich dood schamen. Dat had daar echt al lang moeten zijn! :(
pi_203833020
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:57 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Nee, die Russen hebben Putin 20 jaar zijn gang laten gaan, dat volk is hier gewoon schuldig aan.
Wat had de gemiddelde Rus nou kunnen doen aan Putin? Iedereen die iets probeerde is dood of zit nu in Siberi.
  vrijdag 25 februari 2022 @ 16:00:01 #255
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_203833022
quote:
15s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:55 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Die retoriek ook :') lijkt wel een verstandelijk beperkte. Het zal je "leider" maar zijn.
  vrijdag 25 februari 2022 @ 16:00:09 #256
498282 Scrummie
pi_203833023
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:59 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[ twitter ]
Oh. Een verrassende wending indien waar.
pi_203833025
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:59 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[ twitter ]
Bij zijn profiel staat 'erzhlt Mrchen'.
Dus ik wacht de juistheid hiervan nog even af.
pi_203833027
quote:

[ twitter ]
de eigen economische groei is heilig voor Xi. Dit zal wel een tegenvaller voor de Vlad zijn
  vrijdag 25 februari 2022 @ 16:00:32 #259
38496 Perrin
pi_203833028
quote:

[ twitter ]
Dat zou wat zijn als China zich toch bedenkt en partij kiest tegen die gekke buurman van ze.
  vrijdag 25 februari 2022 @ 16:00:44 #260
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_203833030
twitter
pi_203833031
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:56 schreef Perrin het volgende:

[..]
Nee tuurlijk niet.
Zeker niet? Ik kan me ergens niet voorstellen hoe hij ooit kon denken dat dit een goed idee was tenzij hij zichzelf er echt van overtuigd heeft dat de Oekraners geen weerstand zouden bieden en juist blij zouden zijn dat ze zich van hun nazistische overheersers konden ontdoen.
pi_203833033
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:57 schreef Halcon het volgende:

[..]
Gebieden die de Russen ingenomen hebben, denk ik.
Dat klopt, deze journalist heeft tot nu de beste kaartupdates van het front. Het ziet er nu wel echt zorgelijk uit in het noorden.
pi_203833035
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:57 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Russische opmars gisteren 24 februari versus 25 februari. De Russen maken grote progressie in het noorden.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ik denk dat de situatie veel diffuser is. Veel ingenomen gebieden op de kaart zijn grote vlaktes, bossen en moerassen, daar kan Rusland zich moeiteloos door verplaatsen zonder enige strijd te leveren. Dat als 'veroverd' beschouwen is een beetje makkelijk, het werd immers niet eens verdedigd.
  vrijdag 25 februari 2022 @ 16:01:16 #264
498282 Scrummie
pi_203833036
quote:
13s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:59 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Oke dan.

We kunnen echt niets.
pi_203833043
Russische opmars gisteren 24 februari versus 25 februari. De Russen maken grote progressie in het noorden.

vrijdag 25 februari 2022 @ 16:01:40 #266
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203833044
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 16:00 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Bij zijn profiel staat 'erzhlt Mrchen'.
Dus ik wacht de juistheid hiervan nog even af.
Goed punt. Ik volg een lijst van twitteraars die redelijk professioneel zijn maar dit is een retweet zie ik nu, dus niet iemand uit die lijst.
  vrijdag 25 februari 2022 @ 16:01:45 #267
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_203833048
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 16:01 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Dit heb je al geplaatst.
  vrijdag 25 februari 2022 @ 16:01:50 #268
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_203833049
Zag ik nu legervoertuigen op livestream ?
Maiden square
pi_203833050
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:59 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Wat had de gemiddelde Rus nou kunnen doen aan Putin? Iedereen die iets probeerde is dood of zit nu in Siberi.
Revolutie? Gek idee wellicht, om een democratie te krijgen met echte vrijheden bijvoorbeeld. Maar ik heb niet het idee dat die Russen onder de onderdrukking uit willen, tsaren, communisten, Putin, ze weten niet beter.
  vrijdag 25 februari 2022 @ 16:02:07 #270
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_203833052
India, Senior Adviser, Ministry of Information & Broadcasting, over de vraag van de VS om een “strong collective response”:

twitter
  vrijdag 25 februari 2022 @ 16:02:11 #271
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203833053
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 16:01 schreef ondeugend het volgende:
Zag ik nu legervoertuigen op livestream ?
Nee, is een carnavalsoptocht.
pi_203833054
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 16:01 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Dit heb je al geplaatst.
Ja blijf het herhalen omdat het relevanter is dan 95 procent van hetgeen hier in het topic wordt neergezet.
pi_203833058
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:57 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ukraine Live Camera - Multiple View Points [Russian Invasion]
Camera rechtsonder stond eerst op de weg gericht, is een tijdje offline geweest en hangt nu naar beneden.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 25 februari 2022 @ 16:02:23 #274
284411 crew  heywoodu
pi_203833060
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:55 schreef Coelho het volgende:

[..]
Alle sportwedstrijden met Russen verbieden en/of boycotten. Gisteravond op teletekst: basketbal Rusland-Nederland, voetbal Zenit Sint Petersburg in de Europa League en tennis Medvedev nummer 1 van de wereld. Als we dat gewoon allemaal verbieden (ook al spreken de individuele sporters zich tegen Putin uit), dan komt er hopelijk de nodige interne wrijving in het land. Ik denk dat de anti-beweging in Rusland zelf op dit moment het meest krachtige wapen is, omdat je het puur op nummers niet gaat winnen van het Russische leger.
Wat wil je precies allemaal verbieden? Een wedstrijd met 90 deelnemers waar twee Russen op de startlijst staan verbieden, want er staan twee Russen op die net als de 88 anderen al het hele seizoen de wereld over reizen en tegen elkaar strijden?
pi_203833062
quote:

[..]

Misschien brengen ze die zooi met de bakfiets? Je mag het klimaat niet uit het oog verliezen.
  vrijdag 25 februari 2022 @ 16:02:38 #276
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203833064
Luchtalarm op livestreams
pi_203833065
Luchtalarm gaat ook weer af bij de livebeelden
  vrijdag 25 februari 2022 @ 16:02:48 #278
38496 Perrin
pi_203833067
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 16:00 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Zeker niet? Ik kan me ergens niet voorstellen hoe hij ooit kon denken dat dit een goed idee was tenzij hij zichzelf er echt van overtuigd heeft dat de Oekraners geen weerstand zouden bieden en juist blij zouden zijn dat ze zich van hun nazistische overheersers konden ontdoen.
Wat ie al jaren doet, landjepik als hijzelf intern wankelt. En fantaseren over herstel van een groot, belangrijk Rusland. Voor beide zaken kun je best de waarheid wat kneden.
  vrijdag 25 februari 2022 @ 16:02:52 #279
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_203833068
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 16:01 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ik denk dat de situatie veel diffuser is. Veel ingenomen gebieden op de kaart zijn grote vlaktes, bossen en moerassen, daar kan Rusland zich moeiteloos door verplaatsen zonder enige strijd te leveren. Dat als 'veroverd' beschouwen is een beetje makkelijk, het werd immers niet eens verdedigd.
Dit ja. We zijn 2 dagen ver en het aantal steden dat daadwerkelijk is ingenomen lijkt nog altijd 0 te zijn. Dat vind ik weinig als je bedenkt dat Rusland zelf kan kiezen wat en met hoeveel ze waar aanvallen, en Oekrane alleen maar kan reageren.
  vrijdag 25 februari 2022 @ 16:02:56 #280
498282 Scrummie
pi_203833069
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 16:02 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ja blijf het herhalen omdat het relevanter is dan 95 procent van hetgeen hier in het topic wordt neergezet.
Ja zo werkt het niet he.
pi_203833070
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 16:01 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Op het moment dat troepeneenheden daadwerkelijk contact maken met elkaar is er sprake van een aaneengesloten front. Dit soort kaarten zijn zeer bruikbaar om de situatie in te schatten.
pi_203833073
twitter

Dit is best huge if true
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 25 februari 2022 @ 16:03:18 #283
284411 crew  heywoodu
pi_203833075
quote:

[..]

Wel typisch, gisteren "we hadden ze eigenlijk morgen willen versturen!" zeggen. Ja zo kan ik het ook he :D
pi_203833076
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 16:02 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Ja zo werkt het niet he.
Ja toch zou ik dat kaartje maar eens gaan bestuderen.
  vrijdag 25 februari 2022 @ 16:03:55 #285
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203833080
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 16:03 schreef skysherrif het volgende:
[ twitter ]

Dit is best huge if true
Al gepost (net) zie nuance
pi_203833081
Pssssssssst luchtalarm :P
  vrijdag 25 februari 2022 @ 16:04:01 #287
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_203833083
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 16:02 schreef Tourniquet het volgende:

[..]
Camera rechtsonder stond eerst op de weg gericht, is een tijdje offline geweest en hangt nu naar beneden.
inc dat je ziet dat de russen er onderstaan
pi_203833084
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 15:17 schreef Korenfok het volgende:

[..]
door een gekozen joodse president aan te vallen. echt nazi hersengymnastiek, van Poetin en zijn buikspreek poppen.
Hersengymnastiek is ook niet bepaald jouw talent, nietwaar?

Waarom zou een Jood geen nationalist kunnen zijn? Sterker nog, heel Israel zit vol met Joodse nationalisten.

En waarom zou een Jood niet nationaal-socialistisch kunnen zijn? Omdat een nationaal-socialistische klootzak vroeger het nationaal-socialisme en de jodenvervolging aan elkaar gekoppeld heeft? Koppel nationaal-socialisme aan een andere zondebok en het is nog steeds nationaal-socialisme, nazi dus.

Misschien zijn we te ver doorgeslagen in het gelijk trekken van nazisme met Jodenvervolging.

Het Duitse nazisme gebruikte hoofdzakelijk Joden als zondebok. Maar ook de Slavs (Oost-Europesen) waren een zondebok. En eigenlijk gaat het niet eens om de Joden persee, maar om het hebben van een groep die je als untermensch kunt aanduiden.

Voor de Duitsers waren de Joden de makkelijkste zondebok. Voor andere nationaal-socialistische bewegingen kan een andere zondebok prima beter uitkomen.

Ook zonder antisemitisme kun je een nazi zijn. En semieten kunnen ook nazi zijn.

Tot zo ver de les die je op de middelbare school had moeten leren. Want doordat jij en anderen de les niet juist hebben geleerd, geven jullie nazisme opnieuw een kans.
  vrijdag 25 februari 2022 @ 16:04:05 #289
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_203833085
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 16:03 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Op het moment dat troepeneenheden daadwerkelijk contact maken met elkaar is er sprake van een aaneengesloten front. Dit soort kaarten zijn zeer bruikbaar om de situatie in te schatten.
Maar je weet niet dat dat gebeurt, je plaatst alleen een kaartje van 1 journalist, die een lijn heeft getrokken door Oekrane.
pi_203833086
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 16:00 schreef Perrin het volgende:

[..]
Dat zou wat zijn als China zich toch bedenkt en partij kiest tegen die gekke buurman van ze.
Zou een prachtige Risk move zijn. "Zeker Vladi, we steunen je. Gewoon lekker binnenvallen die Oekrane"

En dan na de inval lekker de kant van het Westen kiezen.

Maar ik geloof er geen drol van.
pi_203833087
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 16:02 schreef crystal_meth het volgende:
India, Senior Adviser, Ministry of Information & Broadcasting, over de vraag van de VS om een “strong collective response”:

[ twitter ]
Niet de VS maar Oekrane heeft de hulp nodig domme idioot meneer Gupta.
pi_203833093
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 16:00 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Die retoriek ook :') lijkt wel een verstandelijk beperkte. Het zal je "leider" maar zijn.
Het FvD volk met Thierry voorop buigt voor deze grote leider :{
Deden ze min of meer met Trump ook overigens, nog zo'n verstandelijk beperkte, doch met een speciaal soort charisma waar dit volk een stijf piemeltje van krijgt.
pi_203833095
https://www.nu.nl/tech/61(...)-cyberaanvallen.html

Hackersgroep Anonymous heeft vrijdag nieuwe cyberaanvallen op de Russische regering aangekondigd. De website van het Russische ministerie van Defensie is inmiddels uit de lucht, meldt de groep op Twitter.

_O_ _O_ _O_
pi_203833097
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 16:03 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Al gepost (net) zie nuance
Excuus!
  vrijdag 25 februari 2022 @ 16:04:37 #295
38496 Perrin
pi_203833099
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 16:02 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Dit ja. We zijn 2 dagen ver en het aantal steden dat daadwerkelijk is ingenomen lijkt nog altijd 0 te zijn. Dat vind ik weinig als je bedenkt dat Rusland zelf kan kiezen wat en met hoeveel ze waar aanvallen, en Oekrane alleen maar kan reageren.
En in principe voor Rusland een eitje zou moeten zijn om totale superioriteit in de lucht te pakken.
pi_203833106
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 16:02 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Wat wil je precies allemaal verbieden? Een wedstrijd met 90 deelnemers waar twee Russen op de startlijst staan verbieden, want er staan twee Russen op die net als de 88 anderen al het hele seizoen de wereld over reizen en tegen elkaar strijden?
Nee, de wedstrijden gaan gewoon door, alleen zonder Russische deelname, simpel. Als je oorlog gaat voeren doe je niet meer mee.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  vrijdag 25 februari 2022 @ 16:04:56 #297
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_203833107
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 16:00 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Dat klopt, deze journalist heeft tot nu de beste kaartupdates van het front. Het ziet er nu wel echt zorgelijk uit in het noorden.
Oekraine is een land van uitgestrekte vlaktes. Daar vechten zou zelfmoord zijn. Zo'n kaart is leuk maar vooral logisch. Deze oorlog gaat beslist worden in de steden.
  vrijdag 25 februari 2022 @ 16:04:56 #298
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_203833108
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 16:03 schreef skysherrif het volgende:
[ twitter ]

Dit is best huge if true
Of het is om die banken te beschermen tegen secundaire sancties van de VS en EU.
pi_203833115
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 februari 2022 16:03 schreef StephanL het volgende:
Pssssssssst luchtalarm :P
Volgens mij hadden meerdere mensen inmiddels al een comment gemaakt omdat je het allemaal maar grappig/spannend vind toch? Want dan hoef ik het niet meer te doen.
pi_203833117
En dicht.
pi_203833121
Dicht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')