quote:'EU bevriest tegoeden Poetin en Lavrov'
Het leek erop dat de Russische president Poetin niet persoonlijk getroffen zou worden door de sancties van de EU, maar er is toch besloten zijn tegoeden te bevriezen, aldus anonieme EU-officials tegen verschillende persbureaus. Ook minister van Buitenlandse Zaken Lavrov zou op de sanctielijst van de EU komen te staan. Er zouden ook meer oligarchen op de lijst gezet worden dan eerder gepland.
Vanmiddag stellen de ministers van Buitenlandse Zaken van de EU de sanctielijst definitief vast.
quote:Zweden biedt militaire steun aan Oekrane
Zweden gaat militaire, technische en humanitaire steun bieden aan Oekrane, meldt de Oekraense president Zelensky op Twitter. Zelensky zegt de Zweden dankbaar te zijn voor de hulp.
Zweden is geen lid van de NAVO.
quote:Estland stuurt meer wapens naar Oekrane
NAVO-lidstaat Estland gaat meer antitankraketten en luchtafweergeschut naar Oekrane sturen, heeft het ministerie van Defensie vrijdag bekendgemaakt. Volgens lokale media stuurt Estland ook voedsel en medische middelen.
Estland stuurde vorige week ook al de zogeheten Javelin-antitankraketten. Dat arsenaal is nu uitgebreid vanwege de Russische inval in Oekrane.
quote:Oekrane: meer dan 1000 Russen gedood
Het Oekraense leger claimt meer dan 1000 Russische militairen te hebben gedood sinds gisteren. "Russische moeders sturen hun zoons naar een zekere dood omdat de Oekraense strijdkrachten de linies behouden en hun land verdedigen tegen bezetters." De Russen hebben zich niet uitgelaten over dodelijke slachtoffers aan hun kant.
quote:Oekraense legervoertuigen arriveren in Kiev om hoofdstad te verdedigen
In Kiev zijn militaire voertuigen van het Oekraense leger gearriveerd om de hoofdstad te verdedigen, meldt persbureau Reuters.
Kiev ligt momenteel onder vuur. Eerder zei de burgemeester dat de Oekraense hoofdstad een "defensieve fase" in gaat.
quote:Rusland: westkant van Kiev geblokkeerd en vliegveld Hostomel heroverd
De westkant van Kiev is door Russische troepen geblokkeerd. Dat melden meerdere Russische persbureaus op basis van het ministerie van Defensie.
De Russen melden verder dat het vliegveld Hostomel weer in Russische handen is. Gisteravond hadden militairen uit Rusland het vrachtvliegveld ten noorden Kiev al even in handen, maar het Oekraense leger heroverde de luchthaven korte tijd later.
Volgens een woordvoerder van het Russische ministerie van Defensie zijn bij slag om het vliegveld meer dan 200 Oekraense militairen gedood.
quote:Geen Formule 1 in Sotsji
De Grand Prix van Sotsji gaat komend seizoen niet door. Dat heeft de FIA besloten in verband met de oorlog in Oekrane.
De race in Rusland stond gepland voor 25 september. Het is nog niet bekend of er een vervangende grand prix komt.
quote:Weinig beelden uit Kiev door oproep
Enkele uren geleden zijn Russische militairen gesignaleerd in de straten van het district Obolon, in het noorden van Kiev, op een kilometer of zes van het Majdanplein in het centrum. Er komt maar mondjesmaat informatie over de situatie in de straten van de hoofdstad. En die informatie is ook niet altijd te controleren.
Volgens NOS-correspondent Geert Groot Koerkamp komt dat mogelijk mede door een oproep van Oekraense autoriteiten om beelden niet te delen op sociale media. "Mensen filmen natuurlijk allerlei troepenbewegingen en vliegtuigen, maar het Oekraense leger wil dat dat niet wordt gedeeld om de vijand niet in de kaart te spelen."
De beelden uit Obolon van eerder vandaag bewijzen dat sommige Russische pantservoertuigen al ver de stad zijn binnengedrongen. "Dat zijn troepen die vanuit Belarus via Tsjernobyl naar Kiev zijn opgerukt."
Meldingen van beschietingen, explosies en Russische troep(en) sinds 10.45 uurquote:'Export groente en fruit naar Oekrane en Rusland ligt stil'
De uitvoer van groente en fruit richting Oekrane en Rusland ligt stil. Dat zegt belangenvereniging GroentenFruithuis.
Naar Oekrane gaan normaal veel Nederlandse producten als peren en uien. Maar ook doorvoerproducten als avocado's en tropisch fruit. In 2020 was de exportwaarde in totaal zo'n 30 miljoen euro. "Vanwege de onzekerheid van de oorlog hebben exporteurs hun uitvoer stilgelegd."
Naar Rusland mogen vanwege oudere sancties al langer geen Nederlandse groenten of fruit gexporteerd worden. "Van exporteurs horen we nu dat de doorvoer van tropisch fruit en groenten uit het buiteland ook tijdelijk is stilgelegd." De exportwaarde van dit soort doorvoer was in 2020 zo'n 75 miljoen euro waard.
quote:Slangeneiland: Russian Warship: Go Fuck Yourself
Alle dertien militairen op Oekraens eiland in Zwarte Zee gedood
Alle dertien militairen die dienst hadden op het Oekraense eiland Zmiinyi in de Zwarte Zee zijn door Russische troepen om het leven gebracht. De Oekraense president Volodimir Zelenski zei dat in de nacht van donderdag op vrijdag in een een toespraak tot zijn volk.
Het onherbergzame rotseiland in het westen van de Zwarte Zee, dat ook wel Slangeneiland wordt genoemd, behoort tot Oekrane. De dertien militairen zijn volgens Zelenski een "heldhaftige" dood gestorven en zij krijgen postuum een onderscheiding als "held van Oekrane". Na waarschuwingen van het oorlogsschip dat de dertien zich moesten overgeven vertelden ze de commandant van het schip : Go Fuck Yourself
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Livemaps en nuttige info - linkjes (aanvullen mag!)
Dit is een goede tool om alles op de grond te volgen:
https://liveuamap.com/en
Achtergrond
https://en.wikipedia.org/wiki/Russo-Ukrainian_War
https://nos.nl/collectie/13888-spanning-oekraine
Tijdzones
Eastern European Time (EET), Kyiv: UTC +2
Moscow Standard Time (MSK), Donetsk: UTC +3
Veel gedeelde tweets/filmpjes die de afschuwelijkheid van de situatie in Oekrane schetsen:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://twitter.com/JulianRoepcke
[ Bericht 1% gewijzigd door Frutsel op 25-02-2022 15:10:14 ]![]()
Is het een feit dat Putin bang is voor corona? Ik hoor het vaak maar heb nog geen bewijs gezien.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:02 schreef TLC het volgende:
Putin had al n steekje los, maar door zijn zelfverkozen isolatie door corona (waar hij echt bang voor is) is hij helemaal doorgeslagen, blijkbaar kwamen de muren teveel op em af.Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.![]()
Het lijkt mij te simpel, maar ik heb ook geen flauw ideequote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:03 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Kan dat geld niet gewoon afgepakt worden direct in een fonds gestopt worden om europa van het gas af te helpen? Of denk ik nu te simpel![]()
![]()
Tot gijzelaar gemaakte.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:02 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dan is het toch een gijzelnemer?![]()
Dat ie deze militaire overrompeling berhaupt probeert (met welk einddoel?) is al totaal gekkenwerk.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 14:59 schreef Faraday01 het volgende: [..] De mensen die zeggen er verstand van te hebben, sluiten niet meer uit dat Poetin zo losgeslagen van de wereld is dat hij het serieus zou kunnen overwegen. Als hij dat doet, kan NATO natuurlijk niet anders dan reageren.
Lijkt ook weinig steun van z'n eigen bevolking te hebben.![]()
kut alarm schrik me rot"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."![]()
Bij het start van zo'n nieuw topic lijkt het mij een mooie traditie om af te trappen met een tweet over de ernst van de gruweldaden van de Russen.
Hier zou bijvoorbeeld een ingesloten filmpje gebruikt kunnen worden, waarbij, ik zeg maar iets, een tank een botsing begaat met een personenauto.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
Wit-Rusland is al heel lang een vazalstaat van Rusland en werkt bovendien mee aan deze operatie van Poetin.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:02 schreef RetepV het volgende:
[..]
Waarom niet, Belarus is toch een onafhankelijk land? Het enige land dat doet waar het zin in heeft, en niet Amerika, NAVO, Rusland of Oekrane is.
Moet Poetin dan naar Oekrane komen of Zelenskiy naar Rusland?
Ok, Zelenskiy is bang voor zijn leven. Maar Poetin natuurlijk ook.
Een alternatief zou zijn dat ze naar Turkije zouden gaan. Maar ik denk niet dat iemand van de twee Erdogan werkelijk vertrouwt.
Volstrekt NIET onafhankelijk dus.
Een reisje naar Minsk is voor Zelensky een enkele reis naar Hades.Ik doe het ff rustig aan.![]()
Ik snap dit niet zo goed. Waarom Tsjetsjenen inhuren? Geeft Putin hier toe dat het Rode leger het alleen niet aankan? Denkt Putin dat als hij de Tsjetsjenen even flink huis laat houden dat ze Putin daar niet voor verantwoordlijk houden? Ik vind het een hele rare ontwikkelingquote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:02 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]
Ze pakken toch Poetin direct aan. En Lavrov dus ook. Mooi. Maar nog harder graag.“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Ongetwijfeld, maar vermoord worden ook. En dan staat er bovendien geen regeringsleider klaar om z'n rechtmatige plek op te eisen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:00 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dat zou extreem slecht zijn voor het moraalI make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
ja de russen melden 0 doden van hun kantquote:
Heb er toch al een paar zien liggen op foto's"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Interessant. Zou je dit betreffende filmpje eens kunnen posten?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:05 schreef Mexicanobakker het volgende:
Bij het start van zo'n nieuw topic lijkt het mij een mooie traditie om af te trappen met een tweet over de ernst van de gruweldaden van de Russen.
Hier zou bijvoorbeeld een ingesloten filmpje gebruikt kunnen worden, waarbij, ik zeg maar iets, een tank een botsing begaat met een personenauto.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
En vergeet ook niet dat er weinig / geen beelden worden gedeeld van dode Oekraense soldaten.
En dat kan omdat ze er niet zijn, maar ook omdat niemand ze maakt/deelt![]()
Of Itali, dat hun eigen militaire campagnes zo gigantisch slecht uitvoerden dat Hitler ze aan de lopende band te hulp moest schieten. Als je niet beter zou weten zou je nog bijna denken dat die stiekem toch aan de kant van de Geallieerden stonden en de asmogendheden zo van binnenuit verzwaktenquote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:02 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Dit ja. Zie bijvoorbeeld Spanje na jaren burgeroorlog in WWII..
![]()
zou wat er nu duidelijk zichtbaar is, en op het oog niet een hele sterke aanval, slechts afleiding kunnen zijn?
Afleiding om verder strategisch op te kunnen bouwen om zo een grote slag ineens te kunnen slaan?![]()
Door het te bevriezen kun je het nog als middel inzetten in onderhandelingen om het weer te ontdooien. Als hij NAVO land gaat aanvallen dan is het klaar en moet je idd gaan onteigenen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:03 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Kan dat geld niet gewoon afgepakt worden direct in een fonds gestopt worden om europa van het gas af te helpen? Of denk ik nu te simpel
edit: maak maar nieuw deelOp woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Het was slechts een hypothetisch voorbeeld, maar als iemand een dergelijk filmpje heeft zie ik dit graag verschijnen!quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:05 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Interessant. Zou je dit betreffende filmpje eens kunnen posten?[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Maarschalk Petain zal de boel dan wel over nemen en dan heeft Poetin zijn zin.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:05 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, maar vermoord worden ook. En dan staat er bovendien geen regeringsleider klaar om z'n rechtmatige plek op te eisen.![]()
Melden ze echt 0 doden? Lijkt me zelfs voor propaganda doeleinden onrealistischquote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:05 schreef RAVW het volgende:
[..]
ja de russen melden 0 doden van hun kant
Heb er toch al een paar zien liggen op foto'sOpgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Weet je ook waarom Hitler er niets van zei?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:06 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Of Itali, dat hun eigen militaire campagnes zo gigantisch slecht uitvoerden dat Hitler ze aan de lopende band te hulp moest schieten. Als je niet beter zou weten zou je nog bijna denken dat die stiekem toch aan de kant van de Geallieerden stonden en de asmogendheden zo van binnenuit verzwakten.
![]()
Iets met een lange tafel...quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:04 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Is het een feit dat Putin bang is voor corona? Ik hoor het vaak maar heb nog geen bewijs gezien.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:03 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Kan dat geld niet gewoon afgepakt worden direct in een fonds gestopt worden om europa van het gas af te helpen? Of denk ik nu te simpelwil je oorlog ofzo... oh wacht.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna![]()
Er is niets meer te claimen als het moraal dusdanig zakt waardoor Kiev zal vallenquote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:05 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, maar vermoord worden ook. En dan staat er bovendien geen regeringsleider klaar om z'n rechtmatige plek op te eisen.“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Zowel Kiev als Moskou beweren veel meer soldaten te hebben uitgeschakeld
Het Oekraense ministerie van Defensie zegt dat tot dusver meer dan duizend Russische troepen zijn uitgeschakeld. Aan Russische zijde wordt geclaimd dat bij gevechten om Hostomel Airport - een militair vliegveld nabij Kiev - meer dan tweehonderd speciale Oekraense eenheden zijn gedood.
Beide beweringen moeten met een flinke korrel zout worden genomen. Een neutraal, totaalbeeld van alle (burger)slachtoffers ontbreekt vooralsnog. De Britse minister van Defensie James Heappey zei vrijdag in het parlement dat volgens Britse inlichtingen 450 Russische soldaten en 194 Oekraners, onder wie 57 burgers, zijn gedood. Het daadwerkelijke aantal slachtoffers is niet te verifiren. Volgens de Russen zijn er nog geen doden gevallen aan hun zijde."Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Vlaams oorlogsjournalist die tot voor kort in Kiev verslag deed houdt het ook voor gezien.
https://www.hln.be/buiten(...)nnenrijden~a309bbb3/![]()
heywoodu
![]()
Van bijna dood tot olympir:![]()
Volgens mij melden ze geen enkel aantal, dus niet zozeer nul, maar ze zwijgen er gewoon overquote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:07 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Melden ze echt 0 doden? Lijkt me zelfs voor propaganda doeleinden onrealistisch
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval![]()
Link 'm even naar me. Ik zit mobiel, maar wil 'm wel even toevoegenquote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:05 schreef Mexicanobakker het volgende:
Hier zou bijvoorbeeld een ingesloten filmpje gebruikt kunnen worden, waarbij, ik zeg maar iets, een tank een botsing begaat met een personenauto.![]()
![]()
Die webcam chats op youtube blijf ik verbazend vinden. Zo enorm veel bagger, en het gaat ook nog eens zo snel dat het niet eens te lezen valt. Wie reageert daar daadwerkelijk?Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Hij staat al onder de spoiler volgens mijquote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:08 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Link 'm even naar me. Ik zit mobiel, maar wil 'm wel even toevoegen
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Oekrane heeft het zeer moeilijk. Vele verliezen vandaag en Rusland laat nog meer soldaten vanuit Belarus Ukraine binnenkomen. Kan heel snel gedaan zijn. Vandaar ook dat Zelenskyy ook de bui ziet hangen en nu ook bereid is om niet meer toe te treden tot de NATO, maar eerder een neutrale status aan te gaan houden, als Rusland het gesprek aan zou willen gaan (wat Putin niet wil).Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.![]()
Een grapje over Oekranse dames aan het begin van elk topic zou de sfeer ook wel goed doen denk ik.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:05 schreef Mexicanobakker het volgende:
Hier zou bijvoorbeeld een ingesloten filmpje gebruikt kunnen worden, waarbij, ik zeg maar iets, een tank een botsing begaat met een personenauto.Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Nee joh, als Kiev valt is dat niet het einde. De bevolking laat zich niet zomaar een door Poetin ingestelde regering welgevallen, zeker niet als er nog een rechtmatige regering paraat staat.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:08 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Er is niets meer te claimen als het moraal dusdanig zakt waardoor Kiev zal vallenI make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Chantage, dat is geen onderhandeling, Putin heeft geen moer te zeggen over dat soevereine land.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 14:49 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ontwapening van Oekrane. Iets regelen voor die twee republieken, eventueel uitgebreid met een corridor tot aan Transnistria.Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/![]()
Het kost 60 mld om iedereen een warmtepomp cadeau te doen. Just sayin... Als we vanavond de geldpers aanzetten is het morgenvroeg geregeld“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Waar blijkt dat toch uit dat hij weinig steun heeft,? Er staan 200k militairen aan de poorten daar.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:04 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dat ie deze militaire overrompeling berhaupt probeert (met welk einddoel?) is al totaal gekkenwerk.
Lijkt ook weinig steun van z'n eigen bevolking te hebben.![]()
Ehhh, waar haal je deze fantasie vandaan?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:09 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Oekrane heeft het zeer moeilijk. Vele verliezen vandaag en Rusland laat nog meer soldaten vanuit Belarus Ukraine binnenkomen. Kan heel snel gedaan zijn. Vandaar ook dat Zelenskyy ook de bui ziet hangen en nu ook bereid is om niet meer toe te treden tot de NATO maar een neutrale status aan te houden.Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/![]()
Dat klopt niet helemaal. Over die twee republieken is al eerder gezegd dat die meer zelfbestuur moeten krijgen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:09 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Chantage, dat is geen onderhandeling, Putin heeft geen moer te zeggen over dat soevereine land.![]()
Ze zijn juist toch erg afhankelijk van Rusland toch?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:08 schreef Halcon het volgende:
Moldavi verbiedt per 1 maart de export van tarwe en suiker.![]()
Als ik Poetin was zou ik Kiev belegeren maar niet de stad in gaan. Dat is vragen om een enorm bloedbad, ook aan Russische zijde.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:09 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nee joh, als Kiev valt is dat niet het einde. De bevolking laat zich niet zomaar een door Poetin ingestelde regering welgevallen, zeker niet als er nog een rechtmatige regering paraat staat.![]()
Heb je wel wat oost-europeanen nodig die de boel komen installeren bij mensen thuis. Wacht even, volgens mij zijn er wel een aantal mensen daar die weg willen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:10 schreef Stoorzendert het volgende:
Het kost 60 mld om iedereen een warmtepomp cadeau te doen. Just sayin... Als we vanavond de geldpers aanzetten is het morgenvroeg geregeldOpgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Ja oke, is wel geinig maar niet echt bewijs. Voor hetzelfde geld is hij bang voor een dolk tussen z'n ribbenkast.quote:Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Dat zou ordinaire diefstal zijn en verlies je direct je status als stabiel en betrouwbaar westen. gaan ze dus niet doen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:03 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Kan dat geld niet gewoon afgepakt worden direct in een fonds gestopt worden om europa van het gas af te helpen? Of denk ik nu te simpel
edit: maak maar nieuw deel![]()
De FOK! generaals hadden vanmorgen al op het rode plein gestaan!quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:11 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik ben wel blij dat Fok! geen militaire operaties hoeft te leiden als ik de berichten hier lees.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Kan dat juridisch gezien berhaupt? Het zou natuurlijk wel een PR flater van jewelste zijn als ie het succesvol bij een rechter zou aanvechten.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:03 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Kan dat geld niet gewoon afgepakt worden direct in een fonds gestopt worden om europa van het gas af te helpen? Of denk ik nu te simpel![]()
Dat lijkt me voor iedereen beterquote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:11 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik ben wel blij dat Fok! geen militaire operaties hoeft te leiden als ik de berichten hier lees.Je zou nu maar commandant in het Oekrainse leger zijn
![]()
![]()
Dus, dat bepaalt Oekrane dan met die separatisten, niet met Stalin II.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:11 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat klopt niet helemaal. Over die twee republieken is al eerder gezegd dat die meer zelfbestuur moeten krijgen.Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Valt op zich mee. Meer van Roemeni.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:11 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Ze zijn juist toch erg afhankelijk van Rusland toch?![]()
Je mag blij zijn dat de jeugd van tegenwoordig nog enige militaire en strategische training krijgt met dank aan de mensen van Sony.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:11 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik ben wel blij dat Fok! geen militaire operaties hoeft te leiden als ik de berichten hier lees.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Niet eens doorgestoten naar het plein van de Hemelse vredequote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:12 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
De FOK! generaals hadden vanmorgen al op het rode plein gestaan!![]()
![]()
Nee jij leeft in een fantasiewereld en volgt het nieuws niet.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:10 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ehhh, waar haal je deze fantasie vandaan?
https://thewest.com.au/ne(...)d=1645787760355&s=09
En zo zijn er meerdere bronnen.Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.![]()
Gisteren bij OP1 zat iemand die daar rationeel naar keek. Pomp verdomme gewoon heel Groningen leeg. Iets van 700miljard aan gas zit daar nog en compenseer die mensen ziekelijk ruim en zelfs dan hou je geld over en kan je heel Nederland van het gas halen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:10 schreef Stoorzendert het volgende:
Het kost 60 mld om iedereen een warmtepomp cadeau te doen. Just sayin... Als we vanavond de geldpers aanzetten is het morgenvroeg geregeld
Visie tonen door even door de appel te bijten. Kut wijven discussie in Groningen, pompen met die shit en alles investeren.![]()
Alleen als het een heel langdurig slepende oorlog gaat worden. Maar kom op, Rusland heeft meer dan 1 miljoen soldaten en nog eens 2.5 miljoen reservisten. Hij heeft er nu iets van 100.000 ingezet? Dan heeft hij er dus nog 2.4 miljoen over om de oorlog uit het moeras te trekken. Het is duidelijk genoeg dat het Poetin niet gaat om het land in te nemen, maar dat hij er voor gaat om de regering te onttronen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 14:54 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Zal Poetin niet overgaan op bombardement op burgers op een gegeven moment om de prijs van vechten heel hoog te maken en het moraal te slopen?
En ik geloof ook wel dat hij de macht van de nationalisten in dat land wil breken. Hij wil de nalatenschap van Yulia Tymoshenko en haar kliek definitief breken. Je weet wel, die voormalige premier met haar arische kapsel.![]()
Bejaarde bestuurder van de platgewalste auto heeft het overleefd
https://www.skoften.net/s(...)over-zijn-auto-rijdt![]()
Rob de Wijk zegt ook wel wat zinnige dingen. Rusland kan Oekrane vrijwel niet bezetten, daarvoor zouden zomaar 500.000 troepen in Oekrane nodig zijn. En dan kan de Russische bevolking het nog heel lastig voor ze maken.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:09 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nee joh, als Kiev valt is dat niet het einde. De bevolking laat zich niet zomaar een door Poetin ingestelde regering welgevallen, zeker niet als er nog een rechtmatige regering paraat staat.
![]()
BREAKING!https://www.ad.nl/buitenl(...)t-positief~a169a24f/quote:Zelenski nodigt Poetin uit voor overleg, Kremlin reageert positief![]()
Dit zou je kunnen doen, als je graag domme dingen wil doen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:13 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Gisteren bij OP1 zat iemand die daar rationeel naar keek. Pomp verdomme gewoon heel Groningen leeg. Iets van 700miljard aan gas zit daar nog en compenseer die mensen ziekelijk ruim en zelfs dan hou je geld over en kan je heel Nederland van het gas halen.
Visie tonen door even door de appel te bijten. Kut wijven discussie in Groningen, pompen met die shit en alles investeren.![]()
Voor degenen die graag aan het Oekraense leger willen doneren heeft de Oekraense Centrale Bank een rekening opgezet:
NBU Opens Special Account to Raise Funds for Ukraine’s Armed Forces
https://bank.gov.ua/en/ne(...)iv-na-potrebi-armiyiquote:For EUR remittances:
SWIFT Code NBU: NBUA UA UX
DEUTSCHE BUNDESBANK, Frankfurt
SWIFT Code: MARKDEFF
Account: 5040040066
IBAN DE05504000005040040066
Wilhelm-Epsteinn-Strabe 14, 60431 Frankfurt Am Main,Germany
Funds will be wired into account No. UA843000010000000047330992708
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-02-2022 15:15:39 ]![]()
Gronings gas moet je bijmengen met hoog calorisch gasquote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:13 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Gisteren bij OP1 zat iemand die daar rationeel naar keek. Pomp verdomme gewoon heel Groningen leeg. Iets van 700miljard aan gas zit daar nog en compenseer die mensen ziekelijk ruim en zelfs dan hou je geld over en kan je heel Nederland van het gas halen.
Visie tonen door even door de appel te bijten. Kut wijven discussie in Groningen, pompen met die shit en alles investeren.“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Enkele reis gekkenhuis.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:13 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Visie tonen door even door de appel te bijten. Kut wijven discussie in Groningen, pompen met die shit en alles investeren.
Om het 'broedervolk' in Groningen te helpen, neem ik aan?Ik doe het ff rustig aan.![]()
Eens. Maarja dat krijg je dus als je het individu veel rechten geeft. Heeft meestal voordelen, maar soms nadelen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:13 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Visie tonen door even door de appel te bijten. Kut wijven discussie in Groningen, pompen met die shit en alles investeren.
In China hadden ze nu al een nieuwe stad gebouwd waar al die groningers heen (moeten) verhuizen.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Waar haal je die getallen vandaan?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:14 schreef RetepV het volgende:
[..]
Alleen als het een heel langdurig slepende oorlog gaat worden. Maar kom op, Rusland heeft meer dan 1 miljoen soldaten en nog eens 2.5 miljoen reservisten.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Waarom zou Poetin niet de belangen van zijn Oekraense staatsburgers mogen behartigen?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:12 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Dus, dat bepaalt Oekrane dan met die separatisten, niet met Stalin II.![]()
China.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:16 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Eens. Maarja dat krijg je dus als je het individu veel rechten geeft. Heeft meestal voordelen, maar soms nadelen.
In China hadden ze nu al een nieuwe stad gebouwd waar al die groningers heen (moeten) verhuizen.
Prachtig land.Ik doe het ff rustig aan.![]()
Als Oekrane deze oorlog verliest wil ik niet op het lijstje met donateurs komen te staan die dan in handen is van Rusland. Nee dank je.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:15 schreef J.B. het volgende:
Voor degenen die graag aan het Oekraense leger willen doneren heeft de Oekraense Centrale Bank een rekening opgezet:
https://bank.gov.ua/en/ne(...)iv-na-potrebi-armiyi
[..]Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Dat lijkt me tactiek, als Putin zich terugtrekt Oekrane meteen NAVO lid maken, Putin flink in de poeperd genomen. Die laten zich echt niet de wet voorschrijven door Moskou en terecht.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:13 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Nee jij leeft in een fantasiewereld en volgt het nieuws niet.
https://thewest.com.au/ne(...)d=1645787760355&s=09
En zo zijn er meerdere bronnen.Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
https://en.wikipedia.org/wiki/Russian_Armed_Forcesquote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:16 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Waar haal je die getallen vandaan?Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Wat doen ze met dat geld? Al het wapentuig wordt al voor nop aangeleverdquote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:15 schreef J.B. het volgende:
[..]“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
door een gekozen joodse president aan te vallen. echt nazi hersengymnastiek, van Poetin en zijn buikspreek poppen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:14 schreef RetepV het volgende:
[..]
Alleen als het een heel langdurig slepende oorlog gaat worden. Maar kom op, Rusland heeft meer dan 1 miljoen soldaten en nog eens 2.5 miljoen reservisten. Hij heeft er nu iets van 100.000 ingezet? Dan heeft hij er dus nog 2.4 miljoen over om de oorlog uit het moeras te trekken. Het is duidelijk genoeg dat het Poetin niet gaat om het land in te nemen, maar dat hij er voor gaat om de regering te onttronen.
En ik geloof ook wel dat hij de macht van de nationalisten in dat land wil breken. Hij wil de nalatenschap van Yulia Tymoshenko en haar kliek definitief breken. Je weet wel, die voormalige premier met haar arische kapsel.![]()
Die separatisten hebben de hulp van Rusland ingeroepen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:12 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Dus, dat bepaalt Oekrane dan met die separatisten, niet met Stalin II.![]()
https://nos.nl/collectie/(...)den-poetin-en-lavrov
Ugh..... dat tweede bericht (met foto) in de liveblog.....
Daar draait je maag toch van om.... een kinderdagverblijf......![]()
![]()
Ik zou er niet teveel op vertrouwen dat ze een fatsoenlijk gesprek komen voeren.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:14 schreef WhateverWhatever het volgende:
BREAKING!
[..]
https://www.ad.nl/buitenl(...)t-positief~a169a24f/![]()
Zeg niet dat het goed is he, maar het kan wel als het echt moet.quote:Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Ik heb nog geen enkele Rus op straat zien zeggen dat hij hoopt dat Poetin Oekrane ten val brengtquote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:10 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Waar blijkt dat toch uit dat hij weinig steun heeft,? Er staan 200k militairen aan de poorten daar.![]()
Beetje als Frankrijk en het vreemdelingenlegioen. Als er een paar legionairs/Tsjetsenen sneuvelen is het minder gevoelig.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:05 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ik snap dit niet zo goed. Waarom Tsjetsjenen inhuren? Geeft Putin hier toe dat het Rode leger het alleen niet aankan? Denkt Putin dat als hij de Tsjetsjenen even flink huis laat houden dat ze Putin daar niet voor verantwoordlijk houden? Ik vind het een hele rare ontwikkelingOp zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
Oh wacht! Ik heb ook nog een account waar iedereen geld op kan storten, waarna ik het naar het Oekraense leger over zal maken! Geef me even een minuutje om het op te zoeken...quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:15 schreef J.B. het volgende:
[..]![]()
Kanonnenvoer.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:05 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ik snap dit niet zo goed. Waarom Tsjetsjenen inhuren? Geeft Putin hier toe dat het Rode leger het alleen niet aankan? Denkt Putin dat als hij de Tsjetsjenen even flink huis laat houden dat ze Putin daar niet voor verantwoordlijk houden? Ik vind het een hele rare ontwikkelingOp woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Die vinden het allemaal best zolang zij niet beschoten worden volgens mij.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:18 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik heb nog geen enkele Rus op straat zien zeggen dat hij hoopt dat Poetin Oekrane ten val brengt[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
De Russen gebruiken clustermunitie tegen burgers. Wie had dat verwacht...quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:17 schreef NaturalScience het volgende:
https://nos.nl/collectie/(...)den-poetin-en-lavrov
Ugh..... dat tweede bericht (met foto) in de liveblog.....
Daar draait je maag toch van om.... een kinderdagverblijf......![]()
was toch ook met die covid ziekenhuis binnen 1 week uit d e grond stampen ..quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:18 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Zeg niet dat het goed is he, maar het kan wel als het echt moet.
die gasten kiiken niet naar geld of regels doen het gewoon ..
is het nodig .... dan gooien we het daar gewoon neer"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
https://www.bbc.com/news/world-europe-isle-of-man-60526177quote:Ukraine: Isle of Man united with UK in support, chief minister says
..."We stand by freedom and democracy," he added...How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?![]()
Hoezo dan? Kom eens met goede argumenten ipv hysterie.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:15 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Enkele reis gekkenhuis.
Om het 'broedervolk' in Groningen te helpen, neem ik aan?![]()
Het moet helemaal niet.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:18 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Zeg niet dat het goed is he, maar het kan wel als het echt moet.Ik doe het ff rustig aan.![]()
Isle of Man godenquote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:20 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
https://www.bbc.com/news/world-europe-isle-of-man-60526177. Even wat rekeningen van Russische gokbedrijven bevriezen
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
heywoodu
![]()
Of politieke beslissingen hoeft te nemenquote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:11 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik ben wel blij dat Fok! geen militaire operaties hoeft te leiden als ik de berichten hier lees.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Mooi gebouw welquote:“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”![]()
Waar gaat Nederland eigenlijk die huisvesting vandaan halen voor Oekraense vluchtelingen?
''Als mensen om huisvesting vragen, zal Nederland ze dat bieden. Er is al opvang geregeld en er wordt met gemeenten gesproken over meer huisvesting.''
https://nos.nl/collectie/(...)den-poetin-en-lavrov![]()
Genoeg voorbeelden in de geschiedenis. Manhattan project, een fabriek zo groot als een kleine stad, werd binnen een jaar uit de grond gestampt en was nog allemaal experimenteel ook. Maanlanding, enorme voortgang in slechts enkele maanden. Etc.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:19 schreef RAVW het volgende:
[..]
was toch ook met die covid ziekenhuis binnen 1 week uit d e grond stampen ..
die gasten kiiken niet naar geld of regels doen het gewoon ..
is het nodig .... dan gooien we het daar gewoon neerOpgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Waar?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:20 schreef Aadil het volgende:
Al de hele middag veel straaljagers in de lucht .![]()
Ja ik bedoelde ook niet dat ze faliekant tegen zijn, maar meer dat ze niet dezelfde vijandigheid hebben jegens Oekrane en haar burgers als Poetinquote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Die vinden het allemaal best zolang zij niet beschoten worden volgens mij.![]()
Voor je interne PR natuurlijk wel niet lekker als je een paar islamistische oorlogsmisdadigers op, zoals zij het zelf noemen, een Slavisch broedervolk afstuurt.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:18 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Beetje als Frankrijk en het vreemdelingenlegioen. Als er een paar legionairs/Tsjetsenen sneuvelen is het minder gevoelig.![]()
Aan welke kant staan die Turken eigenlijk of boeit het ze weinig?quote:“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”![]()
quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:04 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Is het een feit dat Putin bang is voor corona? Ik hoor het vaak maar heb nog geen bewijs gezien.
Tails tell tales![]()
live Kyiv uit de lucht ?"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Turken staan aan de kant van de winnaar, want dat is de partij waar ze geld aan kunnen verdienen. Dat is altijd zo geweest en dat zal nooit veranderen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:22 schreef LordVoldermort het volgende:
[..]
Aan welke kant staan die Turken eigenlijk of boeit het ze weinig?![]()
die heb ik onder andere ook aan staan , wel vreemd dat hij het daar nog wel doetquote:"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Op dit moment spreken ze zich gewoon fel uit tegen Putin hoorquote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:24 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Turken staan aan de kant van de winnaar, want dat is de partij waar ze geld aan kunnen verdienen. Dat is altijd zo geweest en dat zal nooit veranderen.“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Die auto stond niet in de wegquote:Op vrijdag 25 februari 2022 13:07 schreef RetepV het volgende:
Als een burger in de weg staat, dan staat 'ie dus in de weg en wordt dus uitgeschakeld. Wat zal die burger doen? Weer tot leven komen en de soldaat aanklagen?
Ze maken een ommetje naar de andere rijbaan om 'm omver te kegelen zoals jij en ik bij wijze van een stapje opzij doen om een irritant insect dood te trappen. Wat een putingoedpraterij weer
beter een knipoog dan een blauw oog![]()
En een ander moment misschien wel wat andersquote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:24 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Op dit moment spreken ze zich gewoon fel uit tegen Putin hoor![]()
![]()
deze werkt ook nog"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Onzin. Turkije staat achter Oekrane.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:24 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Turken staan aan de kant van de winnaar, want dat is de partij waar ze geld aan kunnen verdienen. Dat is altijd zo geweest en dat zal nooit veranderen.![]()
Oekrane.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:22 schreef LordVoldermort het volgende:
[..]
Turken staan aan de kant van Oekraene.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:22 schreef LordVoldermort het volgende:
[..]
De Kiev source stream ligt eruit. Als je klikt op de link in de tekst dan zie je dat ook.quote:
Snap dus niet hoe hier nog wel beeld is.![]()
Dat zou kunnen, maar nu nietquote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:25 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
En een ander moment misschien wel wat anders“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Je kan maximaal 12 uur streamen achter elkaar volgens mij op youtube. En die webcams zijn vaak beelden die iemand dan op youtube streamtquote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:24 schreef RAVW het volgende:
[..]
die heb ik onder andere ook aan staan , wel vreemd dat hij het daar nog wel doetOpgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Andere camera. Zelfde hotel, andere positie.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:24 schreef RAVW het volgende:
[..]
die heb ik onder andere ook aan staan , wel vreemd dat hij het daar nog wel doet![]()
Precies. Want Putin gaat dit nooit winnen. Zeker economisch niet.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:24 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Op dit moment spreken ze zich gewoon fel uit tegen Putin hoor![]()
Verdient dat nou een beetje, dat Putingeslijm?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 13:07 schreef RetepV het volgende:
[..]
En ook begrijpen mensen doodgewoon niet hoe gevaarlijk een soldaat op vijandig grondgebied is.
Die Russische soldaten gaan echt niet in de file wachten, want dan worden ze een schietschijf. Die rijden gewoon over de auto's heen, of er nou iemand in zit of niet.
En sommigen zijn zelfs zo antisociaal dat ze ook nog gewoon zonder reden over auto's met bestuurders heen rijden.
Ik als Gen-X-er begrijp deze dingen heel goed. En ik zit hier regelmatig met knipperende ogen te kijken naar de reacties van sommige mensen hier. Alsof het allemaal maar een spelletje is, en alsof soldaten zich aan de regels van de samenleving zouden houden...
Kom op zeg, de specialiteit van soldaten is het uitschakelen van mensen die in de weg van hun doel staan.
Als een burger in de weg staat, dan staat 'ie dus in de weg en wordt dus uitgeschakeld. Wat zal die burger doen? Weer tot leven komen en de soldaat aanklagen?Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Dat is de enige juiste optie..quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:13 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Ja, want ze verdienen meer aan het westen dan aan Rusland. Putin gaat deze strijd ook nooit winnen van de rest van de wereld.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:25 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Onzin. Turkije staat achter Oekrane.![]()
Zoek jezelf broeder, vind jezelf.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:20 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Hoezo dan? Kom eens met goede argumenten ipv hysterie.
De hysterie zit niet in mijn hoofd, maar in dat van jou.
De morfologie in de Groningse bodem is al voor een flink gedeelte naar de bliksem. Niettemin wonen er mensen. Gewoon Nederlandse burgers, met dezelfde rechten als mensen die elders in Nederland wonen.
Met 'fors compenseren' bereik je geen ruk. Je moet gewoon stoppen met de gasboringen aldaar, zoals inmiddels wetenschappers en bestuurders al hebben erkend.
Of wil je al die noorderlingen ook nog in de Randstad hebben?
Plus alle asielzoekers die tot nu toe in het noorden zijn opgeborgen?
Weet je berhaupt wel waar Groningen ligt? En wat daar aan de hand is?
Al in de jaren 70 van de vorige eeuw konden 'we' weten dat die gasboringen in dat laag gelegen gebied tot ellende zou leiden. Maar het werd weggewuifd vanwege 'geitenwollensokkenpraat' en 'eerst miljarden cashen en dan zien we wel'.
Den Haag en de Randstad hebben al een halve eeuw schunnig veel verdiend aan de Slochterense gasbel. Eigenlijk zou de Randstad de zee in moeten zakken.
Ziezo, toch nog mijn offtopic bijdrage geleverd met een aardig stukkie 'hysterie'.Ik doe het ff rustig aan.![]()
Als Rusland echt okee is met een neutraal oekraine lijkt het me best een goede deal, alleen hoe vetrouw je de russen nog hierna?Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Erdogan is zijn spreek briefje al aan het voorbereiden om de overwinning op Rusland te cleamenquote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:27 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Precies. Want Putin gaat dit nooit winnen. Zeker economisch niet."Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Andere hoek van eerder voorval met die tank over een auto
https://twitter.com/Fluitetuit/status/1497216794767024131“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Even goed kijken of je wel een livestream hebt, doorspoelbalkje tot het einde slepen en als deze door blijft gaan zit je wel live.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:25 schreef Gehrman het volgende:
[..]
De Kiev source stream ligt eruit. Als je klikt op de link in de tekst dan zie je dat ook.
Snap dus niet hoe hier nog wel beeld is.![]()
Niet.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:28 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Als Rusland echt okee is met een neutraal oekraine lijkt het me best een goede deal, alleen hoe vetrouw je de russen nog hierna?And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?![]()
Maar die soldaatski hebben ook nog andere dingen te doen. Het oosten moet in de gaten gehouden worden (VS, Japan, China), het noorden (VS, Nato), het westen (EU, Nato), de zuidelijke grens (China), vaak genoeg hommeles in voormalige republieken waar ze zich mee bemoeien. Regelmatig bijspringen bij conflicten in midden oosten, Afrika.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:16 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Russian_Armed_Forces![]()
Zwichten voor terreur, ja echt een goed idee.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:28 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Als Rusland echt okee is met een neutraal oekraine lijkt het me best een goede deal, alleen hoe vetrouw je de russen nog hierna?
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
De bestuurder van de tank zou ook gewoon dronken kunnen zijn geweest. Het is immers een rus.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:28 schreef Stoorzendert het volgende:
https://twitter.com/Fluitetuit/status/1497216794767024131![]()
Uiteraard.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:29 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Maar die soldaatski hebben ook nog andere dingen te doen. Het oosten moet in de gaten gehouden worden (VS, Japan, China), het noorden (VS, Nato), het westen (EU, Nato), de zuidelijke grens (China), vaak genoeg hommeles in voormalige republieken waar ze zich mee bemoeien. Regelmatig bijspringen bij conflicten in midden oosten, Afrika.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Plus a good amount of body bags....quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:30 schreef Stoorzendert het volgende:
Het zijn er verdomme wel veel![]()
https://twitter.com/Exist(...)OqPjcbfmmNZo02C-bwTQVoor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Dat die lui na jaren van oorlog nu voor Rusland vechtenquote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:30 schreef Stoorzendert het volgende:
https://twitter.com/Exist(...)OqPjcbfmmNZo02C-bwTQ![]()
![]()
Kunnen we Tsjetsjeni wel platgooien met de NAVO of wordt ome Vlad dan ook boos?“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
OK, tegenvoorstel:quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:28 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Als Rusland echt okee is met een neutraal oekraine lijkt het me best een goede deal, alleen hoe vetrouw je de russen nog hierna?
Oekrane wordt neutraal, maar om die neutraliteit te bewaken krijgt het van de Russen de kernwapens terug die ze begin jaren '90 hebben overhandigd.![]()
In die eerste oorlog van 1994 tot 1996 gaven ze Rusland nog een flink pak slaag.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:32 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
[..]
Dat die lui na jaren van oorlog nu voor Rusland vechtenAnd what rough beast, its hour come round at last,
Geen markeringen, toch een Oekraense BMP?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:28 schreef Stoorzendert het volgende:
https://twitter.com/Fluitetuit/status/1497216794767024131Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Kadyrov is waarschijnlijk lekker betaald, zij gaan nu als kanonnenvoer fungeren.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:32 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
[..]
Dat die lui na jaren van oorlog nu voor Rusland vechtenOp woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Ja leuk maar het is al gebeurd, er is al een shitshow daar en die mensen hebben al ellende. Laten we dan gewoon alles oppompen. Op de lange termijn de beste oplossing... 700miljard..dan kunnen we allemaal met warmtepompen onze huizen verwarmen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:28 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Zoek jezelf broeder, vind jezelf.
De hysterie zit niet in mijn hoofd, maar in dat van jou.
De morfologie in de Groningse bodem is al voor een flink gedeelte naar de bliksem. Niettemin wonen er mensen. Gewoon Nederlandse burgers, met dezelfde rechten als mensen die elders in Nederland wonen.
Met 'fors compenseren' bereik je geen ruk. Je moet gewoon stoppen met de gasboringen aldaar, zoals inmiddels wetenschappers en bestuurders al hebben erkend.
Of wil je al die noorderlingen ook nog in de Randstad hebben?
Plus alle asielzoekers die tot nu toe in het noorden zijn opgeborgen?
Weet je berhaupt wel waar Groningen ligt? En wat daar aan de hand is?
Al in de jaren 70 van de vorige eeuw konden 'we' weten dat die gasboringen in dat laag gelegen gebied tot ellende zou leiden. Maar het werd weggewuifd vanwege 'geitenwollensokkenpraat' en 'eerst miljarden cashen en dan zien we wel'.
Den Haag en de Randstad hebben al een halve eeuw schunnig veel verdiend aan de Slochterense gasbel. Eigenlijk zou de Randstad de zee in moeten zakken.
Ziezo, toch nog mijn offtopic bijdrage geleverd met een aardig stukkie 'hysterie'.![]()
Het groene levensbalkje is weg boven de tankquote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:35 schreef HSG het volgende:
[..]
Hoe kan je nou zien dat die tank uitgeschakeld is?“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Precies een beetje risk speler weet dat je azi echt nooit kunt houdenquote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:29 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Maar die soldaatski hebben ook nog andere dingen te doen. Het oosten moet in de gaten gehouden worden (VS, Japan, China), het noorden (VS, Nato), het westen (EU, Nato), de zuidelijke grens (China), vaak genoeg hommeles in voormalige republieken waar ze zich mee bemoeien. Regelmatig bijspringen bij conflicten in midden oosten, Afrika.Als ik putin was zou ik australi aanvallen en van daaruit legers opbouwen....
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna![]()
Schijnbaar heeft Rusland ze nodig, het wil nog niet zo lukken...quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:30 schreef Stoorzendert het volgende:
https://twitter.com/Exist(...)OqPjcbfmmNZo02C-bwTQ
Maar ook dit is niets nieuws, gewoon weer het oude vertrouwde smerige Russische spel dat gespeeld wordt.![]()
Volgens mij is dit een Ukrainse pantserwagen en is het meer een ongeluk dan bewust. Die rupswagens zijn een hel om te besturen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:28 schreef Stoorzendert het volgende:
https://twitter.com/Fluitetuit/status/1497216794767024131![]()
Tsja, dan stem ik toch echt voor interventie van de NAVOquote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:36 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Schijnbaar heeft Rusland ze nodig, het wil nog niet zo lukken...
Maar ook dit is niets nieuws, gewoon weer het oude vertrouwde smerige Russische spel dat gespeeld wordt.“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Smerige nazi’s. Goor kutvolk.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:30 schreef Stoorzendert het volgende:
https://twitter.com/Exist(...)OqPjcbfmmNZo02C-bwTQDit, dus.![]()
Dat lijkt me inderdaad ook op alle gebieden de beste oplossing voorlopig.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:13 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Visie tonen door even door de appel te bijten. Kut wijven discussie in Groningen, pompen met die shit en alles investeren.Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek![]()
Een beetje zoals Nederland? Rusland die NL keihard heeft vernederd met MH17 en Nederland die nu weer voor geld kiest ipv Rusland aan te pakken. Wat een pussies.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:24 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Turken staan aan de kant van de winnaar, want dat is de partij waar ze geld aan kunnen verdienen. Dat is altijd zo geweest en dat zal nooit veranderen.![]()
Precies. Er is al een shitshow gaande en die mensen hebben daar al ellende.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:35 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Ja leuk maar het is al gebeurd, er is al een shitshow daar en die mensen hebben al ellende. Laten we dan gewoon alles oppompen. Op de lange termijn de beste oplossing... 700miljard..dan kunnen we allemaal met warmtepompen onze huizen verwarmen.
Laat Poetin dan maar gewoon dat kutland Oekrane oprollen en er een vazalstaat van maken, dan hebben we allemaal de komende jaren weer wat rust aan de kop.
Mijn advies is om a.s. zomer niet op vakantie te gaan richting het Schildmeer en daar deze praat te verkondigen.Ik doe het ff rustig aan.![]()
Maareh... Kunnen we nu dan dus al stellen dat het niet helemaal loopt zoals nonkel Vladimir gepland had als hij in dit stadium al een blik haatbaarden open moet trekken?![]()
Russen nemen geen gevangenen en executeren Oekraense soldaten die zichzelf hebben overgegeven:![]()
Nietquote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:28 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Als Rusland echt okee is met een neutraal oekraine lijkt het me best een goede deal, alleen hoe vetrouw je de russen nog hierna?“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”![]()
Ik dacht al...ik zag boven de Russische tank ook +XP200 staan.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:36 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Het groene levensbalkje is weg boven de tankYo tengo, t tienes, l/Ella tiene![]()
Ze moeten dan ook hun mondkapje dragen!quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:36 schreef myShizzle het volgende:
Vluchtende burgers in auto filmen hoe ze beschoten worden
[ twitter ]![]()
Weer een believerquote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:38 schreef PicoMMP het volgende:
Elon Musk twittert iets, Bitcoin crasht. Oorlog in Europa, Bitcoin reageert amper.@aTypisch
![]()
Beelden laat ik achterwegequote:Slachtoffers op schoolplein in Noord-Oekrane
Een schokkende foto toont verschillende slachtoffers op een schoolplein. Volgens sociale media gaat het om Oekraners die schuilden voor Russische militairen.
Het schoolplein is door de NOS gelokaliseerd in de Noord-Oekraense stad Akhtyrka. Het gebouw is een kleuterschool annex kinderdagverblijf genaamd "Zonneschijn" met ruim 260 kinderen.![]()
Die man is ook totaal niet goed in zijn hoofd.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:38 schreef PicoMMP het volgende:
Elon Musk twittert iets, Bitcoin crasht. Oorlog in Europa, Bitcoin reageert amper.Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:39 schreef JeMoeder het volgende:
Russen nemen geen gevangenen en executeren Oekraense soldaten die zichzelf hebben overgegeven:
[ twitter ]Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Misschien maakte dat wel onderdeel uit van het plan.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:38 schreef Tocadisco het volgende:
Maareh... Kunnen we nu dan dus al stellen dat het niet helemaal loopt zoals nonkel Vladimir gepland had als hij in dit stadium al een blik haatbaarden open moet trekken?
Dat die haatbaarden afgeknald worden zal Poetin zelf vermoedelijk ook geen reet kunnen schelen.
Beter in het begin dan aan het eind. Dan ben je ze maar vast kwijt. Een echt broedervolk is het immers toch niet.Ik doe het ff rustig aan.![]()
Ik vermoed dat een groot deel van zijn motieven om Oekraine binnen te vallen is dat hij zijn eigen greep op de macht in Rusland zelf verstevigt. Dus ja, waarschijnlijk veel van waar denk ik.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:39 schreef slashdotter3 het volgende:
Zou dit waar zijn?
[ afbeelding ]And what rough beast, its hour come round at last,
Jij vraagt of Putin boos wordt wanneer de NAVO Rusland bombardeert?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:32 schreef Stoorzendert het volgende:
Kunnen we Tsjetsjeni wel platgooien met de NAVO of wordt ome Vlad dan ook boos?are we infinite or am I alone![]()
Kun je dat niet in spoilertags doen? Dan kan een ieder voor zich bepalen wat hij of zij wel of niet wil zien. Laten we alles tonen van deze oorlog, is noodzakelijk.quote:![]()
Oekrane een kut land? Het is een prachtig land, met hele lieve en gastvrije mensen. Je hebt geen idee waar je het over hebt.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:38 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Precies. Er is al een shitshow gaande en die mensen hebben daar al ellende.
Laat Poetin dan maar gewoon dat kutland Oekrane oprollen en er een vazalstaat van maken, dan hebben we allemaal de komende jaren weer wat rust aan de kop.
Mijn advies is om a.s. zomer niet op vakantie te gaan richting het Schildmeer en daar deze praat te verkondigen.
Mijn hart huilt voor de mensen daar.![]()
Hij had wel op verschillende dagen dezelfde kleding aan. Dat schijnt niet zijn gewoonte te zijn.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:39 schreef slashdotter3 het volgende:
Zou dit waar zijn?
[ afbeelding ]
Dus is het heel goed mogelijk dat die afschuwelijke toespraak vooraf is opgenomen, en bewust is ingestart toen de VN over het conflict begon te vergaderen.
En dat Poetin goed is in judo wil niet zeggen dat hij een held is.
En dat hij vroeger gewerkt heeft voor de KGB wil ook niet zeggen dat hij een held is. Maar gewoon ordinair schoftentuig.Ik doe het ff rustig aan.![]()
Gisteren ging alle crypto -15 / -20%quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:38 schreef PicoMMP het volgende:
Elon Musk twittert iets, Bitcoin crasht. Oorlog in Europa, Bitcoin reageert amper.“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
world of tanks aan het spelenquote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:39 schreef HSG het volgende:
[..]
Ik dacht al...ik zag boven de Russische tank ook +XP200 staan.
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
A.u.b in de juiste context lezen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:42 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Oekrane een kut land? Het is een prachtig land, met hele lieve en gastvrije mensen. Je hebt geen idee waar je het over hebt.
Mijn hart huilt voor de mensen daar.
Ik vind Oekrane geen kutland.
Ik reageerde op iemand die vond dat een gebied dat al ellende ondervond, heus wel wat meer ellende mocht gaan ondervinden, als er maar voor betaald werd en iedereen verder rustig kon slapen.Ik doe het ff rustig aan.![]()
Wat heeft ene Vladislav hiermee te maken?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:32 schreef Stoorzendert het volgende:
Kunnen we Tsjetsjeni wel platgooien met de NAVO of wordt ome Vlad dan ook boos?![]()
En daarna weer 20%-25% omhoog. En nu stabielquote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:43 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Gisteren ging alle crypto -15 / -20%![]()
Tja ga zelf desnoods naar NOS.nl ik deel niet van dat soort beelden onder het bloedquote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:41 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Kun je dat niet in spoilertags doen? Dan kan een ieder voor zich bepalen wat hij of zij wel of niet wil zien. Laten we alles tonen van deze oorlog, is noodzakelijk.![]()
De zomertijd is nog niet ingegaanquote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:38 schreef PicoMMP het volgende:
Elon Musk twittert iets, Bitcoin crasht. Oorlog in Europa, Bitcoin reageert amper.![]()
![]()
En wat vinden de Groningers daarvan?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:38 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Dat lijkt me inderdaad ook op alle gebieden de beste oplossing voorlopig.And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!![]()
Ik zelf kwam ze ook wel door me werk vaak tegen die okrainese mensen .. en vind ze heel vrij en open ..quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:42 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Oekrane een kut land? Het is een prachtig land, met hele lieve en gastvrije mensen. Je hebt geen idee waar je het over hebt.
Mijn hart huilt voor de mensen daar.
russen zijn daarin tegen weer star"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Met crypto (BTC iig) is nu aan de hand dat er bijna geen gewone mensen meer zijn die geld erin pompen. Iedereen die erin wil zitten zit er nu al een tijdje in. En tijdens corona hadden mensen door oa stimulus checks geld over om erin te pompen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:44 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
En daarna weer 20%-25% omhoog. En nu stabiel
Nu zijn het vooral whales die bepalen welke kant op gaat. Buiten die pumps en dumps is er bijna geen volume.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Die verhuizen we naar Overijssel.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:46 schreef ondeugend het volgende:
[..]
En wat vinden de Groningers daarvan?Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Maar het enige dat nog erger is dan dat ze afgeknald worden is als ze wel 'succesvol' zouden zijn. Er lijkt nu al niet zo heel veel trek in Rusland te zijn in de oorlog tegen het broedervolk, hoe gaat zich dat ontwikkelen als daar uit zou komen dat (even vol op de PVV tour, maar dat is in Rusland ook nogal een dingetje) een bataljon moslims plunderend en verkrachtend door Oekrane aan het trekken is? Zelfs als dat niet waar is en ze zich keurig aan alle rules of engagement houden is dat wel de propaganda die in de ether geslingerd wordt.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:40 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Misschien maakte dat wel onderdeel uit van het plan.
Dat die haatbaarden afgeknald worden zal Poetin zelf vermoedelijk ook geen reet kunnen schelen.
Beter in het begin dan aan het eind. Dan ben je ze maar vast kwijt. Een echt broedervolk is het immers toch niet.![]()
Rusland zal Zelensky verdrijven of hem een kleine rompstaat geven (en misschien later vergiftigen), een normaal neutraal Oekrane zit er na alle taal en acties van Poetin echt niet meer in.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:28 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Als Rusland echt okee is met een neutraal oekraine lijkt het me best een goede deal, alleen hoe vetrouw je de russen nog hierna?![]()
heywoodu
![]()
Het IOC heeft de vele internationale sportbonden opgeroepen om alle wedstrijden uit Rusland en Wit-Rusland te annuleren/verplaatsen en nergens meer Russische en Wit-Russische vlaggen te tonen. Toe maar.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
of ze in Overijssel zitten te wachten op een Annexatie van en door Groningersquote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:46 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Die verhuizen we naar Overijssel.
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Tuurlijkquote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:46 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Die verhuizen we naar Overijssel.
En wat vinden de Tukkers en Twenten daar van?And everything under the sun is in tune
Ja, en het zou ook makkelijker zijn als ze gewoon shirts met clubkleuren aan deden. Nu zie je niet wie er bij welk team hoort...quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:36 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Het groene levensbalkje is weg boven de tank![]()
Ow wacht... Jaquote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:41 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Jij vraagt of Putin boos wordt wanneer de NAVO Rusland bombardeert?
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Dat eenzame mondkapje in de autoquote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:36 schreef myShizzle het volgende:
[ twitter ]
beter een knipoog dan een blauw oog![]()
Begin er dan niet over.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:45 schreef Momo het volgende:
[..]
Tja ga zelf desnoods naar NOS.nl ik deel niet van dat soort beelden onder het bloed
Beelden benoemen = beelden plaatsen. In een spoiler of in een linkje als het te heftig is.![]()
Een meme plaatje? Vast welquote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:39 schreef slashdotter3 het volgende:
Zou dit waar zijn?
[ afbeelding ]![]()
![]()
Gelukkig waren ze een paar weken geleden ook zo dapper over de Oeigoerenquote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:47 schreef heywoodu het volgende:
Het IOC heeft de vele internationale sportbonden opgeroepen om alle wedstrijden uit Rusland en Wit-Rusland te annuleren/verplaatsen en nergens meer Russische en Wit-Russische vlaggen te tonen. Toe maar.![]()
![]()
Wel bizar leven voor die kerel als je bedenkt dat ie vroeger gewoon komiek was. Vraag me af of ie spijt heeft dat ie een carriereswitch heeft gemaaktquote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:46 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Rusland zal Zelensky verdrijven of hem een kleine rompstaat geven (en misschien later vergiftigen), een normaal neutraal Oekrane zit er na alle taal en acties van Poetin echt niet meer in.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Overijssel bevat geen terpen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:46 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Die verhuizen we naar Overijssel.![]()
Gewoon rechtdoor rijden is lastig?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:36 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Volgens mij is dit een Ukrainse pantserwagen en is het meer een ongeluk dan bewust. Die rupswagens zijn een hel om te besturen.![]()
Schip van Moldavi geraakt door raket in internationale wateren, twee zwaargewonden
De Moldavische marine zegt dat een van haar schepen het doelwit was van een raketbeschieting. Twee opvarenden zouden zwaargewond zijn geraakt, citeert persbureau Associated Press.
Het schip zou hebben gevaren in neutraal gebied op de Zwarte Zee. "Alle reddingsboten en apparatuur aan boord is vernietigd. De bemanning moest met reddingsvesten overboord springen", zegt de marine.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Baltische staten doen Russischtalige zenders in de ban
In navolging van Letland verbiedt Estland een aantal Russischtalige zenders. De toezichthouder in de Estlandse hoofdstad Tallinn heeft dat besloten vanwege het uitzenden van de toespraak van de Russische president Vladimir Poetin waarin hij de inval in Oekrane rechtvaardigde.
De uitzendingen vormen een overtreding van het verbod op het aanzetten tot misdaden en ondermijnen de veiligheid, aldus toezichthouder TTJA. Het uitzendverbod geldt vooralsnog voor een jaar."Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Poetin had vooraf inderdaad beter met Geert Wilders en Thierry Baudet kunnen overleggen. Die vinden het waarschijnlijk ook niet zo'n goed idee om samen met moslims op te trekken tegen een pro-Europees land.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:46 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar het enige dat nog erger is dan dat ze afgeknald worden is als ze wel 'succesvol' zouden zijn. Er lijkt nu al niet zo heel veel trek in Rusland te zijn in de oorlog tegen het broedervolk, hoe gaat zich dat ontwikkelen als daar uit zou komen dat (even vol op de PVV tour, maar dat is in Rusland ook nogal een dingetje) een bataljon moslims plunderend en verkrachtend door Oekrane aan het trekken is? Zelfs als dat niet waar is en ze zich keurig aan alle rules of engagement houden is dat wel de propaganda die in de ether geslingerd wordt.
Potverdomme, hoe moet Thierry dit nou weer uitleggen?
Ik doe het ff rustig aan.![]()
Begin van het einde voor Bitcoin dus?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:46 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Met crypto (BTC iig) is nu aan de hand dat er bijna geen gewone mensen meer zijn die geld erin pompen. Iedereen die erin wil zitten zit er nu al een tijdje in. En tijdens corona hadden mensen door oa stimulus checks geld over om erin te pompen.
Nu zijn het vooral whales die bepalen welke kant op gaat. Buiten die pumps en dumps is er bijna geen volume.![]()
Bijzondere vredesmissie.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:36 schreef myShizzle het volgende:
[ twitter ]
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Mwah, gewoon lange periode van zijwaarts gaan denk ik. Paar jaar waarschijnlijk.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:50 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Begin van het einde voor Bitcoin dus?Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
linkje is primaquote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:48 schreef superniger het volgende:
[..]
Begin er dan niet over.
Beelden benoemen = beelden plaatsen. In een spoiler of in een linkje als het te heftig is.
geen foto's van bloedbaden op FOK! plsOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.![]()
heywoodu
![]()
Benieuwd wat er met de Russen/Wit-Russen op de Paralympische Spelen gaat gebeuren (hopelijk mogen ze gewoon meedoen, uiteraard). Medaille voor Brazili wordt zo ineens weer een beetje meer mogelijk!quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:49 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Gelukkig waren ze een paar weken geleden ook zo dapper over de OeigoerenVan bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Snap dat hij wil blijven, maar hoop dat er wel een Escape plan ligt om de strijd vanuit bv. Lviv verder te voeren in het geval dat Kiev valt.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:47 schreef Raw85 het volgende:
Die Zelensky.. vreselijk om bijna zeker te weten dat hem iets vreselijks gaat overkomen![]()
Beelden van kapotgeschoten school.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Is dit een doorbraak?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:47 schreef heywoodu het volgende:
Het IOC heeft de vele internationale sportbonden opgeroepen om alle wedstrijden uit Rusland en Wit-Rusland te annuleren/verplaatsen en nergens meer Russische en Wit-Russische vlaggen te tonen. Toe maar.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Benieuwd ook welk NAVO-land het leger van Oekrane gaat binnenlaten mocht het zover komen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:50 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Snap dat hij wil blijven, maar hoop dat er wel een Escape plan ligt om de strijd vanuit bv. Lviv verder te voeren in het geval dat Kiev valt.![]()
Hij is er lijp genoeg voor, die wil de wereld verlaten met een knal zodat er alleen nog over hem gesproken wordt.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:39 schreef slashdotter3 het volgende:
Zou dit waar zijn?
[ afbeelding ]Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Putin is geen haar beter dan Hitler. Hoe langer je naar de situatie kijkt hoe meer overeenkomsten en parallellen je ziet.Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
En de volgende update van journalist van Bild.
Dit is zeer bruikbare info. Wat betreft bronmateriaal:
As I get questions about sources.
Beyond open source analysis and geolocation, I mainly use the Ukrainian general staff's reports-
Read them. I mean READ THEM really.
They are not hiding much. Situation is terrible for them.![]()
![]()
Laat ze desnoods neutraal meedoen, de paratleten kunnen hier ook niet aan doen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:50 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Benieuwd wat er met de Russen/Wit-Russen op de Paralympische Spelen gaat gebeuren (hopelijk mogen ze gewoon meedoen, uiteraard). Medaille voor Brazili wordt zo ineens weer een beetje meer mogelijk!![]()
Heeft CNN die toespraak ook niet uitgezonden?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:49 schreef RAVW het volgende:
Baltische staten doen Russischtalige zenders in de ban
In navolging van Letland verbiedt Estland een aantal Russischtalige zenders. De toezichthouder in de Estlandse hoofdstad Tallinn heeft dat besloten vanwege het uitzenden van de toespraak van de Russische president Vladimir Poetin waarin hij de inval in Oekrane rechtvaardigde.
De uitzendingen vormen een overtreding van het verbod op het aanzetten tot misdaden en ondermijnen de veiligheid, aldus toezichthouder TTJA. Het uitzendverbod geldt vooralsnog voor een jaar.are we infinite or am I alone![]()
Er staat toch dat mensen die de nadelige gevolgen ervan ondervinden ruimhartig worden gecompenseerd?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:46 schreef ondeugend het volgende:
[..]
En wat vinden de Groningers daarvan?Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
![]()
Jeetje.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Mag je tweets wel embedden onder een spoiler? Het is immers nieuws. Hoe heftig het ook is.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:50 schreef sp3c het volgende:
[..]
linkje is prima
geen foto's van bloedbaden op FOK! pls![]()
Wat zien we precies?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:53 schreef PietjePuk2000 het volgende:
En de volgende update van journalist van Bild.
Dit is zeer bruikbare info. Wat betreft bronmateriaal:
As I get questions about sources.
Beyond open source analysis and geolocation, I mainly use the Ukrainian general staff's reports-
Read them. I mean READ THEM really.
They are not hiding much. Situation is terrible for them.
[ afbeelding ]Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Alle sportwedstrijden met Russen verbieden en/of boycotten. Gisteravond op teletekst: basketbal Rusland-Nederland, voetbal Zenit Sint Petersburg in de Europa League en tennis Medvedev nummer 1 van de wereld. Als we dat gewoon allemaal verbieden (ook al spreken de individuele sporters zich tegen Putin uit), dan komt er hopelijk de nodige interne wrijving in het land. Ik denk dat de anti-beweging in Rusland zelf op dit moment het meest krachtige wapen is, omdat je het puur op nummers niet gaat winnen van het Russische leger.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:47 schreef heywoodu het volgende:
Het IOC heeft de vele internationale sportbonden opgeroepen om alle wedstrijden uit Rusland en Wit-Rusland te annuleren/verplaatsen en nergens meer Russische en Wit-Russische vlaggen te tonen. Toe maar.![]()
een VREDESMISSIE om het TERREUR van de NEO-NAZI'S tegen de etnische RUSSEN in het OOSTEN van Oekrane (wat eigenlijk geen land is) te stoppen en hen te BEVRIJDEN uit de handen van het PRO WESTERSE en PRO DEMOCRATISCHE Kiev.quote:Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Uitstekend, totaal isoleren die handel.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:47 schreef heywoodu het volgende:
Het IOC heeft de vele internationale sportbonden opgeroepen om alle wedstrijden uit Rusland en Wit-Rusland te annuleren/verplaatsen en nergens meer Russische en Wit-Russische vlaggen te tonen. Toe maar.Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Zal wat zijn als Oekraiene nu even in het geheim met Polen of zo een overdracht tekenen dat het vanaf morgen Pools grond gebied is :-)
dit voor een jaartje of zo"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Op het Russische platteland zijn de meeste mensen doorgaans heel gastvrij.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:46 schreef RAVW het volgende:
[..]
Ik zelf kwam ze ook wel door me werk vaak tegen die okrainese mensen .. en vind ze heel vrij en open ..
russen zijn daarin tegen weer star
Verder is het lastig om ze starheid jegens westerlingen te verwijten. Ze horen al ruim een eeuw dat alles wat uit het westen komt slecht is.
Het wordt in ons land wel steeds minder, maar decennialang zijn Duitsers hier ook veel stroever behandeld dan andere bezoekers.Ik doe het ff rustig aan.![]()
quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:51 schreef superniger het volgende:
Beelden van kapotgeschoten school.Gewoon genocide dus... man man manSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:41 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Kun je dat niet in spoilertags doen? Dan kan een ieder voor zich bepalen wat hij of zij wel of niet wil zien. Laten we alles tonen van deze oorlog, is noodzakelijk.ja, wat mij betreft is het noodzakelijk. Oorlog is niet leuk, en ondanks dat ik er wel grappen over maak, is het wel goed om het niet te steriliserenquote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:41 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Kun je dat niet in spoilertags doen? Dan kan een ieder voor zich bepalen wat hij of zij wel of niet wil zien. Laten we alles tonen van deze oorlog, is noodzakelijk.For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15![]()
niet als ik dan als nog tegen iemand zijn afgeschoten hoofd aan zit te kijkenquote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:54 schreef superniger het volgende:
[..]
Mag je tweets wel embedden onder een spoiler? Het is immers nieuws. Hoe heftig het ook is.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.![]()
Zo'n piramide kan zijn voet niet blijven uitbreiden dus? Verrassend zeg.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:50 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Begin van het einde voor Bitcoin dus?![]()
Je vergeet drug-verslaafde hequote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:55 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
een VREDESMISSIE om het TERREUR van de NEO-NAZI'S tegen de etnische RUSSEN in het OOSTEN van Oekrane (wat eigenlijk geen land is) te stoppen en hen te BEVRIJDEN uit de handen van het PRO WESTERSE en PRO DEMOCRATISCHE Kiev.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Nee tuurlijk niet.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:55 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Zou hij zelf ook geloven wat hij daar nu zegt?And what rough beast, its hour come round at last,
Rusland is al officieel geschorst sinds het dopingschandaal in Sotchi. Afgelopen zomer en winterspelen waren de atleten al neutraal. Als men ze nog verder wil straffen is dat helaas dus geen optie.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:53 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Laat ze desnoods neutraal meedoen, de paratleten kunnen hier ook niet aan doen.![]()
Wat voor zin zou dat hebben? Omdat Polen lid is van NAVO ?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:55 schreef RAVW het volgende:
Zal wat zijn als Oekraiene nu even in het geheim met Polen of zo een overdracht tekenen dat het vanaf morgen Pools grond gebied is :-)
dit voor een jaartje of zo![]()
Dit hadden we 20 jaar geleden moeten doen door de groningers in het aardbevingsgebied allemaal de optie aan te bieden om een vergelijkbare woningen buiten het aardbevingsgebied te krijgen. Op dit moment die hele gasbel leegtrekken is niet meer uit te leggen, ook als je het rendabel met goede compensatie voor alle bewoners zou kunnen doen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:54 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Er staat toch dat mensen die de nadelige gevolgen ervan ondervinden ruimhartig worden gecompenseerd?![]()
Idd gewoon alles posten.. Komop zeg gaan we opeens volop censureren hier? Grappen moeten net zo goed kunnen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:55 schreef Bensel het volgende:
[..]
[..]
ja, wat mij betreft is het noodzakelijk. Oorlog is niet leuk, en ondanks dat ik er wel grappen over maak, is het wel goed om het niet te steriliserenEen oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).![]()
Die is nieuw, toen was ik al begonnen met typenquote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:56 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Je vergeet drug-verslaafde he
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Nee, die Russen hebben Putin 20 jaar zijn gang laten gaan, dat volk is hier gewoon schuldig aan.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:53 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Laat ze desnoods neutraal meedoen, de paratleten kunnen hier ook niet aan doen.Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
![]()
Zojuist een nieuwe vrachtwagen aan komen rijden, linksonder. Ook weer met een witte Z op het dak geschilderd.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Die twitterberichten.... die kunnen we toch helemaal niet op waarde schatten.
Ik zeg niet dat ze allemaal nep zijn, maar feitelijk hebben we er niks aan.![]()
dan is er wel kans op grote hulp en dan is een defensie macht wel gerechtvaardigdinderdaadquote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:56 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Wat voor zin zou dat hebben? Omdat Polen lid is van NAVO ?"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Hebben ze de reactor in Tsjernobyl opengemaakt oid?
https://www.saveecobot.co(...)gamma/comp+cams+fireGoogle is your friend, abuse your friends![]()
sancties vanuit China?![]()
Zal wel vanuit eigen gewin zijn omdat die investeringsopties misschien onstabiel wordenOpgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
https://www.ad.nl/buitenl(...)t-positief~a169a24f/quote:De wapens die Nederland aan Oekrane heeft beloofd, zijn nog niet aangekomen, zegt minister Kajsa Ollongren van Defensie. ,,De logistiek is behoorlijk benvloed door de Russische inval’’, zegt ze.
Ze moeten zich dood schamen. Dat had daar echt al lang moeten zijn!![]()
![]()
Wat had de gemiddelde Rus nou kunnen doen aan Putin? Iedereen die iets probeerde is dood of zit nu in Siberi.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:57 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Nee, die Russen hebben Putin 20 jaar zijn gang laten gaan, dat volk is hier gewoon schuldig aan.Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Die retoriek ookquote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:55 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Zou hij zelf ook geloven wat hij daar nu zegt?lijkt wel een verstandelijk beperkte. Het zal je "leider" maar zijn.
![]()
Oh. Een verrassende wending indien waar.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:59 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[ twitter ]![]()
Bij zijn profiel staat 'erzhlt Mrchen'.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:59 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[ twitter ]
Dus ik wacht de juistheid hiervan nog even af.Ik doe het ff rustig aan.![]()
de eigen economische groei is heilig voor Xi. Dit zal wel een tegenvaller voor de Vlad zijnquote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:59 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[ twitter ]![]()
Dat zou wat zijn als China zich toch bedenkt en partij kiest tegen die gekke buurman van ze.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:59 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[ twitter ]And what rough beast, its hour come round at last,
Zeker niet? Ik kan me ergens niet voorstellen hoe hij ooit kon denken dat dit een goed idee was tenzij hij zichzelf er echt van overtuigd heeft dat de Oekraners geen weerstand zouden bieden en juist blij zouden zijn dat ze zich van hun nazistische overheersers konden ontdoen.quote:![]()
Dat klopt, deze journalist heeft tot nu de beste kaartupdates van het front. Het ziet er nu wel echt zorgelijk uit in het noorden.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:57 schreef Halcon het volgende:
[..]
Gebieden die de Russen ingenomen hebben, denk ik.![]()
Ik denk dat de situatie veel diffuser is. Veel ingenomen gebieden op de kaart zijn grote vlaktes, bossen en moerassen, daar kan Rusland zich moeiteloos door verplaatsen zonder enige strijd te leveren. Dat als 'veroverd' beschouwen is een beetje makkelijk, het werd immers niet eens verdedigd.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:57 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Russische opmars gisteren 24 februari versus 25 februari. De Russen maken grote progressie in het noorden.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]![]()
Oke dan.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:59 schreef Anton91 het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/buitenl(...)t-positief~a169a24f/
Ze moeten zich dood schamen. Dat had daar echt al lang moeten zijn!
We kunnen echt niets.![]()
Russische opmars gisteren 24 februari versus 25 februari. De Russen maken grote progressie in het noorden.![]()
![]()
Goed punt. Ik volg een lijst van twitteraars die redelijk professioneel zijn maar dit is een retweet zie ik nu, dus niet iemand uit die lijst.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 16:00 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Bij zijn profiel staat 'erzhlt Mrchen'.
Dus ik wacht de juistheid hiervan nog even af.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Dit heb je al geplaatst.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 16:01 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Russische opmars gisteren 24 februari versus 25 februari. De Russen maken grote progressie in het noorden.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]![]()
Zag ik nu legervoertuigen op livestream ?
Maiden squareAnd everything under the sun is in tune
Revolutie? Gek idee wellicht, om een democratie te krijgen met echte vrijheden bijvoorbeeld. Maar ik heb niet het idee dat die Russen onder de onderdrukking uit willen, tsaren, communisten, Putin, ze weten niet beter.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:59 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Wat had de gemiddelde Rus nou kunnen doen aan Putin? Iedereen die iets probeerde is dood of zit nu in Siberi.Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
India, Senior Adviser, Ministry of Information & Broadcasting, over de vraag van de VS om een “strong collective response”:are we infinite or am I alone![]()
Nee, is een carnavalsoptocht.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 16:01 schreef ondeugend het volgende:
Zag ik nu legervoertuigen op livestream ?![]()
Ja blijf het herhalen omdat het relevanter is dan 95 procent van hetgeen hier in het topic wordt neergezet.quote:![]()
Camera rechtsonder stond eerst op de weg gericht, is een tijdje offline geweest en hangt nu naar beneden.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:57 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ukraine Live Camera - Multiple View Points [Russian Invasion]![]()
heywoodu
![]()
Wat wil je precies allemaal verbieden? Een wedstrijd met 90 deelnemers waar twee Russen op de startlijst staan verbieden, want er staan twee Russen op die net als de 88 anderen al het hele seizoen de wereld over reizen en tegen elkaar strijden?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:55 schreef Coelho het volgende:
[..]
Alle sportwedstrijden met Russen verbieden en/of boycotten. Gisteravond op teletekst: basketbal Rusland-Nederland, voetbal Zenit Sint Petersburg in de Europa League en tennis Medvedev nummer 1 van de wereld. Als we dat gewoon allemaal verbieden (ook al spreken de individuele sporters zich tegen Putin uit), dan komt er hopelijk de nodige interne wrijving in het land. Ik denk dat de anti-beweging in Rusland zelf op dit moment het meest krachtige wapen is, omdat je het puur op nummers niet gaat winnen van het Russische leger.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Misschien brengen ze die zooi met de bakfiets? Je mag het klimaat niet uit het oog verliezen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:59 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ze moeten zich dood schamen. Dat had daar echt al lang moeten zijn!![]()
Wat ie al jaren doet, landjepik als hijzelf intern wankelt. En fantaseren over herstel van een groot, belangrijk Rusland. Voor beide zaken kun je best de waarheid wat kneden.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 16:00 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Zeker niet? Ik kan me ergens niet voorstellen hoe hij ooit kon denken dat dit een goed idee was tenzij hij zichzelf er echt van overtuigd heeft dat de Oekraners geen weerstand zouden bieden en juist blij zouden zijn dat ze zich van hun nazistische overheersers konden ontdoen.And what rough beast, its hour come round at last,
Dit ja. We zijn 2 dagen ver en het aantal steden dat daadwerkelijk is ingenomen lijkt nog altijd 0 te zijn. Dat vind ik weinig als je bedenkt dat Rusland zelf kan kiezen wat en met hoeveel ze waar aanvallen, en Oekrane alleen maar kan reageren.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 16:01 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik denk dat de situatie veel diffuser is. Veel ingenomen gebieden op de kaart zijn grote vlaktes, bossen en moerassen, daar kan Rusland zich moeiteloos door verplaatsen zonder enige strijd te leveren. Dat als 'veroverd' beschouwen is een beetje makkelijk, het werd immers niet eens verdedigd.![]()
Ja zo werkt het niet he.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 16:02 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ja blijf het herhalen omdat het relevanter is dan 95 procent van hetgeen hier in het topic wordt neergezet.![]()
Op het moment dat troepeneenheden daadwerkelijk contact maken met elkaar is er sprake van een aaneengesloten front. Dit soort kaarten zijn zeer bruikbaar om de situatie in te schatten.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 16:01 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik denk dat de situatie veel diffuser is. Veel ingenomen gebieden op de kaart zijn grote vlaktes, bossen en moerassen, daar kan Rusland zich moeiteloos door verplaatsen zonder enige strijd te leveren. Dat als 'veroverd' beschouwen is een beetje makkelijk, het werd immers niet eens verdedigd.![]()
heywoodu
![]()
Wel typisch, gisteren "we hadden ze eigenlijk morgen willen versturen!" zeggen. Ja zo kan ik het ook hequote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:59 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ze moeten zich dood schamen. Dat had daar echt al lang moeten zijn!
Al gepost (net) zie nuancequote:Op vrijdag 25 februari 2022 16:03 schreef skysherrif het volgende:
[ twitter ]
Dit is best huge if trueOpgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
inc dat je ziet dat de russen er onderstaanquote:Op vrijdag 25 februari 2022 16:02 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Camera rechtsonder stond eerst op de weg gericht, is een tijdje offline geweest en hangt nu naar beneden."Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Hersengymnastiek is ook niet bepaald jouw talent, nietwaar?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 15:17 schreef Korenfok het volgende:
[..]
door een gekozen joodse president aan te vallen. echt nazi hersengymnastiek, van Poetin en zijn buikspreek poppen.
Waarom zou een Jood geen nationalist kunnen zijn? Sterker nog, heel Israel zit vol met Joodse nationalisten.
En waarom zou een Jood niet nationaal-socialistisch kunnen zijn? Omdat een nationaal-socialistische klootzak vroeger het nationaal-socialisme en de jodenvervolging aan elkaar gekoppeld heeft? Koppel nationaal-socialisme aan een andere zondebok en het is nog steeds nationaal-socialisme, nazi dus.
Misschien zijn we te ver doorgeslagen in het gelijk trekken van nazisme met Jodenvervolging.
Het Duitse nazisme gebruikte hoofdzakelijk Joden als zondebok. Maar ook de Slavs (Oost-Europesen) waren een zondebok. En eigenlijk gaat het niet eens om de Joden persee, maar om het hebben van een groep die je als untermensch kunt aanduiden.
Voor de Duitsers waren de Joden de makkelijkste zondebok. Voor andere nationaal-socialistische bewegingen kan een andere zondebok prima beter uitkomen.
Ook zonder antisemitisme kun je een nazi zijn. En semieten kunnen ook nazi zijn.
Tot zo ver de les die je op de middelbare school had moeten leren. Want doordat jij en anderen de les niet juist hebben geleerd, geven jullie nazisme opnieuw een kans.![]()
Maar je weet niet dat dat gebeurt, je plaatst alleen een kaartje van 1 journalist, die een lijn heeft getrokken door Oekrane.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 16:03 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Op het moment dat troepeneenheden daadwerkelijk contact maken met elkaar is er sprake van een aaneengesloten front. Dit soort kaarten zijn zeer bruikbaar om de situatie in te schatten.![]()
Zou een prachtige Risk move zijn. "Zeker Vladi, we steunen je. Gewoon lekker binnenvallen die Oekrane"quote:Op vrijdag 25 februari 2022 16:00 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat zou wat zijn als China zich toch bedenkt en partij kiest tegen die gekke buurman van ze.
En dan na de inval lekker de kant van het Westen kiezen.
Maar ik geloof er geen drol van.![]()
Niet de VS maar Oekrane heeft de hulp nodig domme idioot meneer Gupta.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 16:02 schreef crystal_meth het volgende:
India, Senior Adviser, Ministry of Information & Broadcasting, over de vraag van de VS om een “strong collective response”:
[ twitter ]Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Het FvD volk met Thierry voorop buigt voor deze grote leiderquote:Op vrijdag 25 februari 2022 16:00 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Die retoriek ooklijkt wel een verstandelijk beperkte. Het zal je "leider" maar zijn.
Deden ze min of meer met Trump ook overigens, nog zo'n verstandelijk beperkte, doch met een speciaal soort charisma waar dit volk een stijf piemeltje van krijgt.beter een knipoog dan een blauw oog![]()
https://www.nu.nl/tech/61(...)-cyberaanvallen.html
Hackersgroep Anonymous heeft vrijdag nieuwe cyberaanvallen op de Russische regering aangekondigd. De website van het Russische ministerie van Defensie is inmiddels uit de lucht, meldt de groep op Twitter.
![]()
![]()
Excuus!quote:Op vrijdag 25 februari 2022 16:03 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Al gepost (net) zie nuance![]()
En in principe voor Rusland een eitje zou moeten zijn om totale superioriteit in de lucht te pakken.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 16:02 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Dit ja. We zijn 2 dagen ver en het aantal steden dat daadwerkelijk is ingenomen lijkt nog altijd 0 te zijn. Dat vind ik weinig als je bedenkt dat Rusland zelf kan kiezen wat en met hoeveel ze waar aanvallen, en Oekrane alleen maar kan reageren.And what rough beast, its hour come round at last,
Nee, de wedstrijden gaan gewoon door, alleen zonder Russische deelname, simpel. Als je oorlog gaat voeren doe je niet meer mee.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 16:02 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wat wil je precies allemaal verbieden? Een wedstrijd met 90 deelnemers waar twee Russen op de startlijst staan verbieden, want er staan twee Russen op die net als de 88 anderen al het hele seizoen de wereld over reizen en tegen elkaar strijden?Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.![]()
Oekraine is een land van uitgestrekte vlaktes. Daar vechten zou zelfmoord zijn. Zo'n kaart is leuk maar vooral logisch. Deze oorlog gaat beslist worden in de steden.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 16:00 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dat klopt, deze journalist heeft tot nu de beste kaartupdates van het front. Het ziet er nu wel echt zorgelijk uit in het noorden.![]()
Of het is om die banken te beschermen tegen secundaire sancties van de VS en EU.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 16:03 schreef skysherrif het volgende:
[ twitter ]
Dit is best huge if trueare we infinite or am I alone
Forum Opties Forumhop: Hop naar: