'EU bevriest tegoeden Poetin en Lavrov' Het leek erop dat de Russische president Poetin niet persoonlijk getroffen zou worden door de sancties van de EU, maar er is toch besloten zijn tegoeden te bevriezen, aldus anonieme EU-officials tegen verschillende persbureaus. Ook minister van Buitenlandse Zaken Lavrov zou op de sanctielijst van de EU komen te staan. Er zouden ook meer oligarchen op de lijst gezet worden dan eerder gepland.
Vanmiddag stellen de ministers van Buitenlandse Zaken van de EU de sanctielijst definitief vast.
quote:
Zweden biedt militaire steun aan Oekraïne Zweden gaat militaire, technische en humanitaire steun bieden aan Oekraïne, meldt de Oekraïense president Zelensky op Twitter. Zelensky zegt de Zweden dankbaar te zijn voor de hulp.
Zweden is geen lid van de NAVO.
quote:
Estland stuurt meer wapens naar Oekraïne NAVO-lidstaat Estland gaat meer antitankraketten en luchtafweergeschut naar Oekraïne sturen, heeft het ministerie van Defensie vrijdag bekendgemaakt. Volgens lokale media stuurt Estland ook voedsel en medische middelen.
Estland stuurde vorige week ook al de zogeheten Javelin-antitankraketten. Dat arsenaal is nu uitgebreid vanwege de Russische inval in Oekraïne.
quote:
Oekraïne: meer dan 1000 Russen gedood Het Oekraïense leger claimt meer dan 1000 Russische militairen te hebben gedood sinds gisteren. "Russische moeders sturen hun zoons naar een zekere dood omdat de Oekraïense strijdkrachten de linies behouden en hun land verdedigen tegen bezetters." De Russen hebben zich niet uitgelaten over dodelijke slachtoffers aan hun kant.
quote:
Oekraïense legervoertuigen arriveren in Kiev om hoofdstad te verdedigen In Kiev zijn militaire voertuigen van het Oekraïense leger gearriveerd om de hoofdstad te verdedigen, meldt persbureau Reuters.
Kiev ligt momenteel onder vuur. Eerder zei de burgemeester dat de Oekraïense hoofdstad een "defensieve fase" in gaat.
quote:
Rusland: westkant van Kiev geblokkeerd en vliegveld Hostomel heroverd De westkant van Kiev is door Russische troepen geblokkeerd. Dat melden meerdere Russische persbureaus op basis van het ministerie van Defensie.
De Russen melden verder dat het vliegveld Hostomel weer in Russische handen is. Gisteravond hadden militairen uit Rusland het vrachtvliegveld ten noorden Kiev al even in handen, maar het Oekraïense leger heroverde de luchthaven korte tijd later.
Volgens een woordvoerder van het Russische ministerie van Defensie zijn bij slag om het vliegveld meer dan 200 Oekraïense militairen gedood.
quote:
Geen Formule 1 in Sotsji De Grand Prix van Sotsji gaat komend seizoen niet door. Dat heeft de FIA besloten in verband met de oorlog in Oekraïne.
De race in Rusland stond gepland voor 25 september. Het is nog niet bekend of er een vervangende grand prix komt.
quote:
Weinig beelden uit Kiev door oproep Enkele uren geleden zijn Russische militairen gesignaleerd in de straten van het district Obolon, in het noorden van Kiev, op een kilometer of zes van het Majdanplein in het centrum. Er komt maar mondjesmaat informatie over de situatie in de straten van de hoofdstad. En die informatie is ook niet altijd te controleren.
Volgens NOS-correspondent Geert Groot Koerkamp komt dat mogelijk mede door een oproep van Oekraïense autoriteiten om beelden niet te delen op sociale media. "Mensen filmen natuurlijk allerlei troepenbewegingen en vliegtuigen, maar het Oekraïense leger wil dat dat niet wordt gedeeld om de vijand niet in de kaart te spelen."
De beelden uit Obolon van eerder vandaag bewijzen dat sommige Russische pantservoertuigen al ver de stad zijn binnengedrongen. "Dat zijn troepen die vanuit Belarus via Tsjernobyl naar Kiev zijn opgerukt."
quote:
'Export groente en fruit naar Oekraïne en Rusland ligt stil'
De uitvoer van groente en fruit richting Oekraïne en Rusland ligt stil. Dat zegt belangenvereniging GroentenFruithuis.
Naar Oekraïne gaan normaal veel Nederlandse producten als peren en uien. Maar ook doorvoerproducten als avocado's en tropisch fruit. In 2020 was de exportwaarde in totaal zo'n 30 miljoen euro. "Vanwege de onzekerheid van de oorlog hebben exporteurs hun uitvoer stilgelegd."
Naar Rusland mogen vanwege oudere sancties al langer geen Nederlandse groenten of fruit geëxporteerd worden. "Van exporteurs horen we nu dat de doorvoer van tropisch fruit en groenten uit het buiteland ook tijdelijk is stilgelegd." De exportwaarde van dit soort doorvoer was in 2020 zo'n 75 miljoen euro waard.
Meldingen van beschietingen, explosies en Russische troep(en) sinds 10.45 uur
quote:
Slangeneiland: Russian Warship: Go Fuck Yourself
Alle dertien militairen op Oekraïens eiland in Zwarte Zee gedood
Alle dertien militairen die dienst hadden op het Oekraïense eiland Zmiinyi in de Zwarte Zee zijn door Russische troepen om het leven gebracht. De Oekraïense president Volodimir Zelenski zei dat in de nacht van donderdag op vrijdag in een een toespraak tot zijn volk.
Het onherbergzame rotseiland in het westen van de Zwarte Zee, dat ook wel Slangeneiland wordt genoemd, behoort tot Oekraïne. De dertien militairen zijn volgens Zelenski een "heldhaftige" dood gestorven en zij krijgen postuum een onderscheiding als "held van Oekraïne". Na waarschuwingen van het oorlogsschip dat de dertien zich moesten overgeven vertelden ze de commandant van het schip : Go Fuck Yourself
twitter
Oudere berichten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Livemaps en nuttige info - linkjes (aanvullen mag!) Dit is een goede tool om alles op de grond te volgen: https://liveuamap.com/en
Op vrijdag 25 februari 2022 15:02 schreef TLC het volgende: Putin had al n steekje los, maar door zijn zelfverkozen isolatie door corona (waar hij echt bang voor is) is hij helemaal doorgeslagen, blijkbaar kwamen de muren teveel op em af.
Is het een feit dat Putin bang is voor corona? Ik hoor het vaak maar heb nog geen bewijs gezien.
Op vrijdag 25 februari 2022 14:59 schreef Faraday01 het volgende: [..] De mensen die zeggen er verstand van te hebben, sluiten niet meer uit dat Poetin zo losgeslagen van de wereld is dat hij het serieus zou kunnen overwegen. Als hij dat doet, kan NATO natuurlijk niet anders dan reageren.
Dat ie deze militaire overrompeling überhaupt probeert (met welk einddoel?) is al totaal gekkenwerk.
Lijkt ook weinig steun van z'n eigen bevolking te hebben.
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag. Dat is geen bescherming meer. Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
Bij het start van zo'n nieuw topic lijkt het mij een mooie traditie om af te trappen met een tweet over de ernst van de gruweldaden van de Russen.
Hier zou bijvoorbeeld een ingesloten filmpje gebruikt kunnen worden, waarbij, ik zeg maar iets, een tank een botsing begaat met een personenauto.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you Give me all your money and I'll make some origami honey I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
[..] Waarom niet, Belarus is toch een onafhankelijk land? Het enige land dat doet waar het zin in heeft, en niet Amerika, NAVO, Rusland of Oekraïne is.
Moet Poetin dan naar Oekraïne komen of Zelenskiy naar Rusland?
Ok, Zelenskiy is bang voor zijn leven. Maar Poetin natuurlijk ook.
Een alternatief zou zijn dat ze naar Turkije zouden gaan. Maar ik denk niet dat iemand van de twee Erdogan werkelijk vertrouwt.
Wit-Rusland is al heel lang een vazalstaat van Rusland en werkt bovendien mee aan deze operatie van Poetin. Volstrekt NIET onafhankelijk dus. Een reisje naar Minsk is voor Zelensky een enkele reis naar Hades.
Ze pakken toch Poetin direct aan. En Lavrov dus ook. Mooi. Maar nog harder graag.
Ik snap dit niet zo goed. Waarom Tsjetsjenen inhuren? Geeft Putin hier toe dat het Rode leger het alleen niet aankan? Denkt Putin dat als hij de Tsjetsjenen even flink huis laat houden dat ze Putin daar niet voor verantwoordlijk houden? Ik vind het een hele rare ontwikkeling
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag. Dat is geen bescherming meer. Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
Op vrijdag 25 februari 2022 15:05 schreef Mexicanobakker het volgende: Bij het start van zo'n nieuw topic lijkt het mij een mooie traditie om af te trappen met een tweet over de ernst van de gruweldaden van de Russen.
Hier zou bijvoorbeeld een ingesloten filmpje gebruikt kunnen worden, waarbij, ik zeg maar iets, een tank een botsing begaat met een personenauto.
Interessant. Zou je dit betreffende filmpje eens kunnen posten?
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
[..] Dit ja. Zie bijvoorbeeld Spanje na jaren burgeroorlog in WWII.
Of Italië, dat hun eigen militaire campagnes zo gigantisch slecht uitvoerden dat Hitler ze aan de lopende band te hulp moest schieten. Als je niet beter zou weten zou je nog bijna denken dat die stiekem toch aan de kant van de Geallieerden stonden en de asmogendheden zo van binnenuit verzwakten .
zou wat er nu duidelijk zichtbaar is, en op het oog niet een hele sterke aanval, slechts afleiding kunnen zijn? Afleiding om verder strategisch op te kunnen bouwen om zo een grote slag ineens te kunnen slaan?
[..] Kan dat geld niet gewoon afgepakt worden direct in een fonds gestopt worden om europa van het gas af te helpen? Of denk ik nu te simpel
edit: maak maar nieuw deel
Door het te bevriezen kun je het nog als middel inzetten in onderhandelingen om het weer te ontdooien. Als hij NAVO land gaat aanvallen dan is het klaar en moet je idd gaan onteigenen.
[..] Interessant. Zou je dit betreffende filmpje eens kunnen posten?
Het was slechts een hypothetisch voorbeeld, maar als iemand een dergelijk filmpje heeft zie ik dit graag verschijnen!
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you Give me all your money and I'll make some origami honey I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
[..] Of Italië, dat hun eigen militaire campagnes zo gigantisch slecht uitvoerden dat Hitler ze aan de lopende band te hulp moest schieten. Als je niet beter zou weten zou je nog bijna denken dat die stiekem toch aan de kant van de Geallieerden stonden en de asmogendheden zo van binnenuit verzwakten .
[..] Kan dat geld niet gewoon afgepakt worden direct in een fonds gestopt worden om europa van het gas af te helpen? Of denk ik nu te simpel
wil je oorlog ofzo... oh wacht.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani) My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage Water: ijskoud de hardste - Gehenna
Zowel Kiev als Moskou beweren veel meer soldaten te hebben uitgeschakeld Het Oekraïense ministerie van Defensie zegt dat tot dusver meer dan duizend Russische troepen zijn uitgeschakeld. Aan Russische zijde wordt geclaimd dat bij gevechten om Hostomel Airport - een militair vliegveld nabij Kiev - meer dan tweehonderd speciale Oekraïense eenheden zijn gedood.
Beide beweringen moeten met een flinke korrel zout worden genomen. Een neutraal, totaalbeeld van alle (burger)slachtoffers ontbreekt vooralsnog. De Britse minister van Defensie James Heappey zei vrijdag in het parlement dat volgens Britse inlichtingen 450 Russische soldaten en 194 Oekraïners, onder wie 57 burgers, zijn gedood. Het daadwerkelijke aantal slachtoffers is niet te verifiëren. Volgens de Russen zijn er nog geen doden gevallen aan hun zijde.
Op vrijdag 25 februari 2022 15:05 schreef Mexicanobakker het volgende: Bij het start van zo'n nieuw topic lijkt het mij een mooie traditie om af te trappen met een tweet over de ernst van de gruweldaden van de Russen.
Link 'm even naar me. Ik zit mobiel, maar wil 'm wel even toevoegen
Die webcam chats op youtube blijf ik verbazend vinden. Zo enorm veel bagger, en het gaat ook nog eens zo snel dat het niet eens te lezen valt. Wie reageert daar daadwerkelijk?
[..] Link 'm even naar me. Ik zit mobiel, maar wil 'm wel even toevoegen
Hij staat al onder de spoiler volgens mij
Oekraïne heeft het zeer moeilijk. Vele verliezen vandaag en Rusland laat nog meer soldaten vanuit Belarus Ukraine binnenkomen. Kan heel snel gedaan zijn. Vandaar ook dat Zelenskyy ook de bui ziet hangen en nu ook bereid is om niet meer toe te treden tot de NATO, maar eerder een neutrale status aan te gaan houden, als Rusland het gesprek aan zou willen gaan (wat Putin niet wil).
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl is simply not giving the kiss the attention it deserves.
Een grapje over Oekraïnse dames aan het begin van elk topic zou de sfeer ook wel goed doen denk ik.
[..] Er is niets meer te claimen als het moraal dusdanig zakt waardoor Kiev zal vallen
Nee joh, als Kiev valt is dat niet het einde. De bevolking laat zich niet zomaar een door Poetin ingestelde regering welgevallen, zeker niet als er nog een rechtmatige regering paraat staat.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
Op vrijdag 25 februari 2022 15:09 schreef MisterJ.Lo het volgende: Oekraïne heeft het zeer moeilijk. Vele verliezen vandaag en Rusland laat nog meer soldaten vanuit Belarus Ukraine binnenkomen. Kan heel snel gedaan zijn. Vandaar ook dat Zelenskyy ook de bui ziet hangen en nu ook bereid is om niet meer toe te treden tot de NATO maar een neutrale status aan te houden.
[..] Nee joh, als Kiev valt is dat niet het einde. De bevolking laat zich niet zomaar een door Poetin ingestelde regering welgevallen, zeker niet als er nog een rechtmatige regering paraat staat.
Als ik Poetin was zou ik Kiev belegeren maar niet de stad in gaan. Dat is vragen om een enorm bloedbad, ook aan Russische zijde.
Op vrijdag 25 februari 2022 15:10 schreef Stoorzendert het volgende: Het kost ¤60 mld om iedereen een warmtepomp cadeau te doen. Just sayin... Als we vanavond de geldpers aanzetten is het morgenvroeg geregeld
Heb je wel wat oost-europeanen nodig die de boel komen installeren bij mensen thuis. Wacht even, volgens mij zijn er wel een aantal mensen daar die weg willen.
Op vrijdag 25 februari 2022 15:10 schreef Stoorzendert het volgende: Het kost ¤60 mld om iedereen een warmtepomp cadeau te doen. Just sayin... Als we vanavond de geldpers aanzetten is het morgenvroeg geregeld
Gisteren bij OP1 zat iemand die daar rationeel naar keek. Pomp verdomme gewoon heel Groningen leeg. Iets van 700miljard aan gas zit daar nog en compenseer die mensen ziekelijk ruim en zelfs dan hou je geld over en kan je heel Nederland van het gas halen. Visie tonen door even door de appel te bijten. Kut wijven discussie in Groningen, pompen met die shit en alles investeren.
Zal Poetin niet overgaan op bombardement op burgers op een gegeven moment om de prijs van vechten heel hoog te maken en het moraal te slopen?
Alleen als het een heel langdurig slepende oorlog gaat worden. Maar kom op, Rusland heeft meer dan 1 miljoen soldaten en nog eens 2.5 miljoen reservisten. Hij heeft er nu iets van 100.000 ingezet? Dan heeft hij er dus nog 2.4 miljoen over om de oorlog uit het moeras te trekken. Het is duidelijk genoeg dat het Poetin niet gaat om het land in te nemen, maar dat hij er voor gaat om de regering te onttronen.
En ik geloof ook wel dat hij de macht van de nationalisten in dat land wil breken. Hij wil de nalatenschap van Yulia Tymoshenko en haar kliek definitief breken. Je weet wel, die voormalige premier met haar arische kapsel.
[..] Nee joh, als Kiev valt is dat niet het einde. De bevolking laat zich niet zomaar een door Poetin ingestelde regering welgevallen, zeker niet als er nog een rechtmatige regering paraat staat.
Rob de Wijk zegt ook wel wat zinnige dingen. Rusland kan Oekraïne vrijwel niet bezetten, daarvoor zouden zomaar 500.000 troepen in Oekraïne nodig zijn. En dan kan de Russische bevolking het nog heel lastig voor ze maken.
[..] Gisteren bij OP1 zat iemand die daar rationeel naar keek. Pomp verdomme gewoon heel Groningen leeg. Iets van 700miljard aan gas zit daar nog en compenseer die mensen ziekelijk ruim en zelfs dan hou je geld over en kan je heel Nederland van het gas halen. Visie tonen door even door de appel te bijten. Kut wijven discussie in Groningen, pompen met die shit en alles investeren.
Dit zou je kunnen doen, als je graag domme dingen wil doen.
For EUR remittances: SWIFT Code NBU: NBUA UA UX DEUTSCHE BUNDESBANK, Frankfurt SWIFT Code: MARKDEFF Account: 5040040066 IBAN DE05504000005040040066 Wilhelm-Epsteinn-Strabe 14, 60431 Frankfurt Am Main,Germany Funds will be wired into account No. UA843000010000000047330992708
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-02-2022 15:15:39 ]
[..] Gisteren bij OP1 zat iemand die daar rationeel naar keek. Pomp verdomme gewoon heel Groningen leeg. Iets van 700miljard aan gas zit daar nog en compenseer die mensen ziekelijk ruim en zelfs dan hou je geld over en kan je heel Nederland van het gas halen. Visie tonen door even door de appel te bijten. Kut wijven discussie in Groningen, pompen met die shit en alles investeren.
Gronings gas moet je bijmengen met hoog calorisch gas
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
Enkele reis gekkenhuis.
Om het 'broedervolk' in Groningen te helpen, neem ik aan?
Eens. Maarja dat krijg je dus als je het individu veel rechten geeft. Heeft meestal voordelen, maar soms nadelen.
In China hadden ze nu al een nieuwe stad gebouwd waar al die groningers heen (moeten) verhuizen.
[..] Alleen als het een heel langdurig slepende oorlog gaat worden. Maar kom op, Rusland heeft meer dan 1 miljoen soldaten en nog eens 2.5 miljoen reservisten.
Waar haal je die getallen vandaan?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
Op vrijdag 25 februari 2022 15:15 schreef J.B. het volgende: Voor degenen die graag aan het Oekraïense leger willen doneren heeft de Oekraïense Centrale Bank een rekening opgezet:
Dat lijkt me tactiek, als Putin zich terugtrekt Oekraïne meteen NAVO lid maken, Putin flink in de poeperd genomen. Die laten zich echt niet de wet voorschrijven door Moskou en terecht.
Op vrijdag 25 februari 2022 15:15 schreef J.B. het volgende: Voor degenen die graag aan het Oekraïense leger willen doneren heeft de Oekraïense Centrale Bank een rekening opgezet:
[..] Alleen als het een heel langdurig slepende oorlog gaat worden. Maar kom op, Rusland heeft meer dan 1 miljoen soldaten en nog eens 2.5 miljoen reservisten. Hij heeft er nu iets van 100.000 ingezet? Dan heeft hij er dus nog 2.4 miljoen over om de oorlog uit het moeras te trekken. Het is duidelijk genoeg dat het Poetin niet gaat om het land in te nemen, maar dat hij er voor gaat om de regering te onttronen.
En ik geloof ook wel dat hij de macht van de nationalisten in dat land wil breken. Hij wil de nalatenschap van Yulia Tymoshenko en haar kliek definitief breken. Je weet wel, die voormalige premier met haar arische kapsel.
door een gekozen joodse president aan te vallen. echt nazi hersengymnastiek, van Poetin en zijn buikspreek poppen.
[..] Ik snap dit niet zo goed. Waarom Tsjetsjenen inhuren? Geeft Putin hier toe dat het Rode leger het alleen niet aankan? Denkt Putin dat als hij de Tsjetsjenen even flink huis laat houden dat ze Putin daar niet voor verantwoordlijk houden? Ik vind het een hele rare ontwikkeling
Beetje als Frankrijk en het vreemdelingenlegioen. Als er een paar legionairs/Tsjetsenen sneuvelen is het minder gevoelig.
Oh wacht! Ik heb ook nog een account waar iedereen geld op kan storten, waarna ik het naar het Oekraïense leger over zal maken! Geef me even een minuutje om het op te zoeken...
[..] Ik snap dit niet zo goed. Waarom Tsjetsjenen inhuren? Geeft Putin hier toe dat het Rode leger het alleen niet aankan? Denkt Putin dat als hij de Tsjetsjenen even flink huis laat houden dat ze Putin daar niet voor verantwoordlijk houden? Ik vind het een hele rare ontwikkeling
[..] Ik heb nog geen enkele Rus op straat zien zeggen dat hij hoopt dat Poetin Oekraïne ten val brengt
Die vinden het allemaal best zolang zij niet beschoten worden volgens mij.
[..] Zeg niet dat het goed is he, maar het kan wel als het echt moet.
was toch ook met die covid ziekenhuis binnen 1 week uit d e grond stampen ..
die gasten kiiken niet naar geld of regels doen het gewoon .. is het nodig .... dan gooien we het daar gewoon neer
Waar gaat Nederland eigenlijk die huisvesting vandaan halen voor Oekraïense vluchtelingen?
''Als mensen om huisvesting vragen, zal Nederland ze dat bieden. Er is al opvang geregeld en er wordt met gemeenten gesproken over meer huisvesting.'' https://nos.nl/collectie/(...)den-poetin-en-lavrov
[..] was toch ook met die covid ziekenhuis binnen 1 week uit d e grond stampen ..
die gasten kiiken niet naar geld of regels doen het gewoon .. is het nodig .... dan gooien we het daar gewoon neer
Genoeg voorbeelden in de geschiedenis. Manhattan project, een fabriek zo groot als een kleine stad, werd binnen een jaar uit de grond gestampt en was nog allemaal experimenteel ook. Maanlanding, enorme voortgang in slechts enkele maanden. Etc.