Allemaal zo maar Poetin gebruikt nog niet eens de hele invasiekracht, laat staan het hele russische leger (hoewel een deel altijd de andere kanten van rusland moet verdedigen)quote:Op vrijdag 25 februari 2022 14:49 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Het ziet er best aardig uit. Rusland heeft geen controle over grote gebieden. De hoofdstad bezet hoeft niet altijd wat te zeggen, (zie Tweede Wereldoorlog) een land kan gewoon doorvechten.
Het front in het zuiden is door de Oekraners gestabiliseerd.
Als Oekrane lijkt het me ook veel beter om een soort guerrilla oorlog te voeren.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 14:32 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ja dit. De aantallen slachtoffers en het vernietigde materieel valt mij ook nog mee tot nu toe.
Ik denk dat ze nog liever strijdend ten onder gaan. Rusland kan een vijandig land met 40 miljoen inwoners nooit voor lange tijd bezetten, zeker als het Oekraense leger blijvend bevoorraad wordt.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 14:49 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ontwapening van Oekrane. Iets regelen voor die twee republieken, eventueel uitgebreid met een corridor tot aan Transnistria.
Als Zelensky dat doet, komt-ie nooit meer terug.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 14:44 schreef Korenfok het volgende:
[..]
In Minsk? het land wat mee doet aan de aanval tegen de Oekrane.
Wel een probleem als ze Zelensky te pakken krijgen. En die zit in Kievquote:Op vrijdag 25 februari 2022 14:49 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Het ziet er best aardig uit. Rusland heeft geen controle over grote gebieden. De hoofdstad bezet hoeft niet altijd wat te zeggen, (zie Tweede Wereldoorlog) een land kan gewoon doorvechten.
Het front in het zuiden is door de Oekraners gestabiliseerd.
Veel militaire cijfers, maar we weten natuurlijk niet op hoeveel weerstand ze ook nog eens stuiten van de burgerbevolking.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 14:49 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Ze hebben Marioepol ook nog steeds niet ingenomen volgens mij. En dat ligt praktisch in Rusland.
Ook weer zo'n bondgenoot waar je niets aan hebt. Eigenlijk nog erger zelfs, eentje die ze naar beneden trekt. Ze zouden beter af zijn als Syri zich er totaal niet mee bemoeidequote:Op vrijdag 25 februari 2022 14:51 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
https://www.msn.com/nl-nl(...)ipHe?ocid=entnewsntp
Syri staat aan kant Rusland, maar dat was al wel duidelijk...
In telefoongesprek zei Poetin aan Syri dat hij Sovjet in ere wil stellen...
Die zal wel op tijd kunnen wegkomen mag ik toch verwachten? En dan gewoon vanuit Lemberg het land regeren.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 14:52 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Wel een probleem als ze Zelensky te pakken krijgen. En die zit in Kiev
Die weigert weg te gaan. Dat is pas een leider en niet eentje zoals onze koning die gelijk naar Engeland zou vluchten.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 14:52 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[..]
Veel militaire cijfers, maar we weten natuurlijk niet op hoeveel weerstand ze ook nog eens stuiten van de burgerbevolking.
Hoe ga je hen bevoorraden als het hele land bezet is?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 14:52 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik denk dat ze nog liever strijdend ten onder gaan. Rusland kan een vijandig land met 40 miljoen inwoners nooit voor lange tijd bezetten, zeker als het Oekraense leger blijvend bevoorraad wordt.
En waarom gebruikt hij deze volledige invasiekracht niet?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 14:51 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Allemaal zo maar Poetin gebruikt nog niet eens de hele invasiekracht, laat staan het hele russische leger (hoewel een deel altijd de andere kanten van rusland moet verdedigen)
Als er nu wordt onderhandeld is dat omdat Rusland dat wil, niet omdat ze wat tanks verloren hebben denk ik dan.
Kan je (kort) uitleggen waarom Rusland niets aan Syrie heeft?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 14:52 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Ook weer zo'n bondgenoot waar je niets aan hebt. Eigenlijk nog erger zelfs, eentje die ze naar beneden trekt. Ze zouden beter af zijn als Syri zich er totaal niet mee bemoeide.
Ze begonnen gisterochtend, gistermiddag leek er op allerlei fronten veel snel te gebeuren, vandaag is het voor mn gevoel al rustiger, met vooral in Kiev hevigere strijd dan eerst. Ik weet ook niet of het een meesterzet is om eerst weinig leger in te zetten en later meer, als het verrassingseffect vooral in het begin zit.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 14:51 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Allemaal zo maar Poetin gebruikt nog niet eens de hele invasiekracht, laat staan het hele russische leger (hoewel een deel altijd de andere kanten van rusland moet verdedigen)
Als er nu wordt onderhandeld is dat omdat Rusland dat wil, niet omdat ze wat tanks verloren hebben denk ik dan.
Zal Poetin niet overgaan op bombardement op burgers op een gegeven moment om de prijs van vechten heel hoog te maken en het moraal te slopen?quote:Op vrijdag 25 februari 2022 14:52 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Als Oekrane lijkt het me ook veel beter om een soort guerrilla oorlog te voeren.
Klein clubje soldaten met wat RPG s, hit and run.
Ze zouden prima kunnen opgaan in de bevolking daarna
Nou, hij heeft inmiddels wel wat fatsoenlijke bondgenoten! Syri, Iran, Wit-Rusland, Venezuela en Baudet. Daar kan je wel mee thuiskomen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 14:51 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
https://www.msn.com/nl-nl(...)ipHe?ocid=entnewsntp
Syri staat aan kant Rusland, maar dat was al wel duidelijk...
In telefoongesprek zei Poetin aan Syri dat hij Sovjet in ere wil stellen...
Dat laatste filmpje vat de situatie eigenlijk wel goed samen toch. Een paar burgers met molotovs tegen honderden tanks en luchtmachtquote:Op vrijdag 25 februari 2022 14:52 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Russisch konvooi wat aangevallen is.
[ twitter ]
Burgers die zich klaarmaken voor de slag om Kiev.
quote:Op vrijdag 25 februari 2022 14:53 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Hoe ga je hen bevoorraden als het hele land bezet is?
groot land, is lang niet allemaal te controleren, smokkelen, evt via drones/airdropsquote:Op vrijdag 25 februari 2022 14:53 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Het lijkt erop dat Poetin Oekrane snel wil onthoofden. En niet het hele land wil bezetten.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 14:53 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
En waarom gebruikt hij deze volledige invasiekracht niet?
Autootje erin, goederen afgeven, autootje eruit.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 14:53 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Nou dan heb ik nieuws voor je, die kans wordt steeds groter. De analyses zijn matig tot nu toe maar in het zuiden is de Russische aanval vastgelopen. De slag om Kiev moet nog beginnen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 14:54 schreef Scrummie het volgende:
Wat zou het toch prachtig zijn als Rusland af moet druipen met de staart tussen de benen. Niet dat ik die kans aanwezig acht, maar het zou wel prachtig zijn.
Ik denk dat je de Russische strijdkrachten behoorlijk overschat.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 14:51 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |