Is dat nou echt positief, in Minsk? We zien het niet terug in de houding van het Russische leger tot nu toe.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 14:38 schreef Sunshine1982 het volgende:
Dit al gepost?
Zelensky nodigt Poetin uit tot overleg, Rusland reageert positief
De Oekraïense president Volodymyr Zelensky heeft zich tot de Russische president Vladimir Poetin gericht met een uitnodiging tot overleg. De Russische president is bereid om erop in te gaan, bevestigt Dmitri Peskov, woordvoerder van het Kremlin.
"Ik wil me nogmaals richten tot de president van de Russische Federatie", zei Zelenski vrijdag in een videotoespraak die op zijn telegramkanaal werd gepubliceerd. "Er wordt gevochten op het hele grondgebied van Oekraïne. Laten we aan de onderhandelingstafel gaan zitten om het verlies van levens te stoppen."
Poetin reageert positief op het voorstel. Hij is bereid om een delegatie naar de Wit-Russische hoofdstad Minsk te sturen voor vredesgesprekken met Oekraïne, bevestigt hij
Het lijkt toch wel een beetje vanuit de emotie geredeneerd. "Het gaat de Russen niet lukken, niet als de Oekraïners zich door ons gesteund weten."quote:Op vrijdag 25 februari 2022 14:44 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
In die zin zijn z'n tweets wel verfrissend t.o.v. het narratief hier dat wij/de Oekraïners niks voorstellen en de Russen zo stoer zijn. Of hij gelijk heeft - geen idee.
quote:
Jep, bij 15:39...Russische voertuigen. Dat zie je aan de "Z" aan de zij- of achterkant.quote:
Vanuit daar opereren zodat je brandstof hebt en een veilige basis? Maar dan zou Polen wel betrokken raken in de oorlog, dat kan ik me niet voorstellen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 14:43 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Zouden die toestellen niet gebruikt kunnen worden?
Potje schaakboksen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 14:46 schreef superniger het volgende:
Klitschko vs Putin
Boxen vs judo
Winner takes all.
Ik verwacht voorwaarden waar Oekraïne nooit aan zal willen voldoen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 14:41 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Wat zullen zij bij het praten als voorwaarden neerleggen?
Daar kun je wel een spoedwet voor maken om mensen met een Oekraïens paspoort tijdelijk langer te laten blijven. Als we in Europa de geleden gesloten willen houden zal iedereen nu vluchtelingen op moeten gaan vangen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 14:46 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, je kunt komen, maar je kunt niet gaan werken op een toeristenvisum. Na 90 dagen moet je ook weer 90 dagen weg.
Crypto gemiddeld +15% Alle verliezen van gisteren zijn alweer goedgemaaktquote:Op vrijdag 25 februari 2022 14:48 schreef Lyrebird het volgende:
Olie flink gezakt.
De beurs heeft altijd gelijk. Ik voorspel een gelijkspel.
Plus dat hij er heel makkelijk vanuit lijkt te gaan dat de Russen Oekraïne jaren gaan bezetten.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 14:47 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Het lijkt toch wel een beetje vanuit de emotie geredeneerd. "Het gaat de Russen niet lukken, niet als de Oekraïeners zich door ons gesteund weten."
quote:Op vrijdag 25 februari 2022 14:46 schreef superniger het volgende:
Klitschko vs Putin
Boxen vs judo
Winner takes all.
Voelt nog bijna als de Suez Crisis.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 14:48 schreef Lyrebird het volgende:
Olie flink gezakt.
De beurs heeft altijd gelijk. Ik voorspel een gelijkspel.
Ze hebben Marioepol ook nog steeds niet ingenomen volgens mij. En dat ligt praktisch in Rusland.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 14:44 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Van Kherson naar Tiraspol is het nog 300 kilometer terwijl de Oekraïners momenteel alleen maar meer tijd aan het winnen zijn. Die corridor gaat er op deze manier niet komen.
En die strategische punten zie ik ook niet zo.
Het ziet er best aardig uit. Rusland heeft geen controle over grote gebieden. De hoofdstad bezet hoeft niet altijd wat te zeggen, (zie Tweede Wereldoorlog) een land kan gewoon doorvechten.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 14:48 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik verwacht voorwaarden waar Oekraïne nooit aan zal willen voldoen.
Je begint geen enorme invasie om een simpele belofte af te dwingen dat ze nooit bij de NAVO gaan
Daar ben ik te jong voor.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 14:48 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Voelt nog bijna als de Suez Crisis.
Ontwapening van Oekraïne. Iets regelen voor die twee republieken, eventueel uitgebreid met een corridor tot aan Transnistria.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 14:48 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik verwacht voorwaarden waar Oekraïne nooit aan zal willen voldoen.
Je begint geen enorme invasie om een simpele belofte af te dwingen dat ze nooit bij de NAVO gaan
Ik denk dat de boodschap zo wordt verspreidt om ervoor te zorgen dat Oekrainers geen asiel aan gaan vragen nu, want die mogelijkheid heb je altijd. Want dan loopt het COA weer vast.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 14:48 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Daar kun je wel een spoedwet voor maken om mensen met een Oekraïens paspoort tijdelijk langer te laten blijven. Als we in Europa de geleden gesloten willen houden zal iedereen nu vluchtelingen op moeten gaan vangen.
Nou ja, dat is natuurlijk niet zijn hele verhaal maar één element ervan.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 14:47 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Het lijkt toch wel een beetje vanuit de emotie geredeneerd. "Het gaat de Russen niet lukken, niet als de Oekraïeners zich door ons gesteund weten."
Ja heel bijzonder wel. Kan echt interessant gaan worden de komende dagen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 14:49 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Ze hebben Marioepol ook nog steeds niet ingenomen volgens mij. En dat ligt praktisch in Rusland.
In Odessa bakken ze er ook niets van. De Oekraïners zijn gewoon rustig het hele strand aan het volleggen met mijnen.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 14:49 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Ze hebben Marioepol ook nog steeds niet ingenomen volgens mij. En dat ligt praktisch in Rusland.
Ontwapening omdat je grootste vijand dat wil? Dat doe je echt alleen als je verloren hebt en niks anders kan. Dat heeft niks met "overleg" en "voorwaarden" te maken.quote:Op vrijdag 25 februari 2022 14:49 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ontwapening van Oekraïne. Iets regelen voor die twee republieken, eventueel uitgebreid met een corridor tot aan Transnistria.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |