SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In Italië?quote:Op donderdag 3 maart 2022 19:14 schreef molloot200 het volgende:
Ik vind het een heel naar idee dat al die media al allemaal aan het roepen zijn dat er een kans is dat het niet doorgaat
Als in 2023, want Oekraïne kan het als winnaar niet organiseren of heel Europa staat in brand?quote:
Nee, als in 2022 al.quote:Op donderdag 3 maart 2022 20:41 schreef Andromache het volgende:
[..]
Als in 2023, want Oekraïne kan het als winnaar niet organiseren of heel Europa staat in brand?
https://www.sorrisi.com/t(...)vision-song-contest/quote:When do you start?
"On 15 March we'll start setting up the stage at the Pala Olimpico.
Zal dan toch Andrea Bocelli gaan optreden?quote:OGAE Italië meldt verder dat de vraag van de lokale bevolking groot zal zijn vanwege de grote Italiaanse namen die zullen optreden. Het is vooralsnog onduidelijk of de vraag naar de halve finales en repetities even groot zal zijn
Diodatoquote:Op vrijdag 11 maart 2022 20:50 schreef NailQueen het volgende:
In de nieuwsbrief van OGAE staat:
[..]
Zal dan toch Andrea Bocelli gaan optreden?
quote:Op maandag 14 maart 2022 10:07 schreef Greys het volgende:
Er is gedoe met accreditaties dit jaar. En ik weet niet of dit nou echt door EBU komt (kan me haast niet voorstellen) of dat de Italiaanse organisatie dacht 'doe maar lekker zo veel mogelijk uit Italië, publiek én pers want dat is makkelijker'.
Zelfs het team van Matt ESCunited is voor het ONLINE perscentrum (dus alleen via internet!) afgewezen.
[ twitter ]
Geen hoofdstreams dit jaar?quote:Op maandag 14 maart 2022 10:07 schreef Greys het volgende:
Er is gedoe met accreditaties dit jaar. En ik weet niet of dit nou echt door EBU komt (kan me haast niet voorstellen) of dat de Italiaanse organisatie dacht 'doe maar lekker zo veel mogelijk uit Italië, publiek én pers want dat is makkelijker evt met covid enzo'. Geen idee hoor. Maar het is opvallend.
Zelfs het team van Matt ESCunited is voor het ONLINE perscentrum (dus alleen via internet!) afgewezen.
[ twitter ]
Kijk ik snap best dat ze niet zitten te wachten op fans die er veertien dagen niks gaan zitten doen en alleen voor de leuk komen. Of dat er bepaalde teams met 8 man sterk komen waarvan de helft dan vervolgens alleen een beetje interessant gaat lopen doen. Ik vind het alleen maar goed als men er beter op gaat selecteren, maar het is nu wel héél radicaal anders en weinig transparant inderdaad.quote:Op maandag 14 maart 2022 10:17 schreef koffieleuk het volgende:
[..]
Las dat de wiwi's zelfs moeite hadden, en dat er geen transparantie is over de criteria. Geen leuke rubriek dit.
Geen idee. Iedereen zit in enorme onzekerheid. Misschien dat Matt uiteindelijk bv wel mag maar dat ie dan alles alleen moet doen. En dat is best pittig want je kunt niet én streamen én naar persconferenties gaan én interviews doen tegelijk met 1 persoon, dat is vaak tegelijk. En dat dan ook nog allemaal editten zelf je videomateriaal en je interviews schriftelijk uitwerken.quote:
Sowieso horen we extreem weinig over alles dit jaar, hopelijk daarom ook niet de dubbel voor Italiëquote:Op maandag 14 maart 2022 10:17 schreef koffieleuk het volgende:
[..]
Er is ook totaal geen transparantie over eventuele criteria die ze hanteren, dus er wordt ook niet verteld op basis waarvan de afwijzingen zijn. Geen leuke rubriek dit.
Ik zat gisteren te kijken naar reactie video's van Maxxy Rainbow die had al voor een maand een Air BnB geboekt voor 3000 euro in mei in Turijn. Je zal maar geen accreditatie krijgen dan....quote:Op maandag 14 maart 2022 10:24 schreef Greys het volgende:
[..]
Geen idee. Iedereen zit in enorme onzekerheid. Misschien dat Matt uiteindelijk bv wel mag maar dat ie dan alles alleen moet doen. En dat is best pittig want je kunt niet én streamen én naar persconferenties gaan én interviews doen tegelijk met 1 persoon, dat is vaak tegelijk. En dat dan ook nog allemaal editten zelf je videomateriaal en je interviews schriftelijk uitwerken.
Hoop dat ze snel duidelijkheid krijgen allemaal. Want je moet wel vluchten kunnen boeken en hotels enzo. Het is al half maart.
Sorry maar dat is sowieso niet slim om dingen te boeken die je niet kunt annuleren als je nog helemaal geen accreditatie hebt.quote:Op maandag 14 maart 2022 10:34 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik zat gisteren te kijken naar reactie video's van Maxxy Rainbow die had al voor een maand een Air BnB geboekt voor 3000 euro in mei in Turijn. Je zal maar geen accreditatie krijgen dan....
Dat is ook niet handig nee, maar lijkt mij wel dat een maand van te voren zoiets boeken onbetaalbaar wordt. En volgens mij ook de eerste keer en Amerikaan.... Dus misschien niet op de hoogte van online opties waar je wel kan annuleren?quote:Op maandag 14 maart 2022 10:35 schreef Greys het volgende:
[..]
Sorry maar dat is sowieso niet slim om dingen te boeken die je niet kunt annuleren als je nog helemaal geen accreditatie hebt.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet echt genoeg weet over de selectieprocedure om hier zelf commentaar op te geven. Ik kan me ergens wel voorstellen dat ze het press center willen vullen met iets bredere journalisten dan alleen ESF-fans die voor een niche-publiek schrijven, al is volgens mij nog niet duidelijk hoe ze dat willen invullen.quote:Dear EBU/Accredion,
I have been running the ESC Pulse podcast for nearly 10 years now, and have been accredited for press in 2015, 2016 and 2017 before taking a sabbatical for financial reasons. This year I applied for both on-site and online accreditation and was very quickly declined for both.
From what I have heard from friends within the Fan Community Press, you are taking a new approach in which only a few select Eurovision websites will be given accreditation while bringing in more online influencers with a general audience.
This decision really hurts me as it gives me the very strong impression that the very hard work that me and various other smaller websites put in towards covering the contest for several months of the year is completely worthless in comparison to influencers who likely have a very baseline knowledge of the contest and only follow it for that one night a year and have an audience who does the same. Does this sound fair to you? Because it certainly doesn’t sound fair to us.
I can’t speak for other smaller websites like mine, but I had big plans in mind for my website’s coverage of the contest in May that likely would have brought some originality in the coverage that you are looking for, and might have well gotten the viral attention you are looking for. I can’t say that it could have happened for sure, but the fact that I am being denied the opportunity to do so really makes me feel that all my hard work and grand ideas are worth nothing in the eyes of those who matter.
And the fact that only a few select websites (mainly Wiwibloggs) get the privilege of covering the event in May is a major insult to us smaller websites who don’t bring in the same amount of traffic they do, but still work hard to provide a diverse range of content all year round.
One other thing that gets to me personally is that the type of person found in the Press Centre every year is largely male, and as one of a very few number of women who run websites within the Fan Community Press, I feel that denying the opportunity of a prominent female voice in this community is a slap in the face in terms of diversity within the Eurovision community.
Another prominent female voice within the community, Alesia Michelle, has previously written about the severe lack of diversity in the Press Centre, not just of women but of people of colour, of which you have continually refused to respond to or even acknowledge. What does this say about a company in which their flagship show makes a point every year about acceptance regardless of background?
I hope you take the time to read this letter and reconsider your approach towards coverage of the Eurovision Song Contest. We are a big and dedicated community and this decision feels like a collective slap to the face.
I look forward to hearing your response.
Yours sincerely,
Kylie Wilson
Ja want als je die allemaal zou weigeren zit er zowat niemand in dat perscentrum de eerste weekquote:Op maandag 14 maart 2022 10:49 schreef Greys het volgende:
Ja dat komt omdat het artikel waar het mee begon Wiwi noemde in de kop. Maar iedereen zal beamen dat Wiwi het gewoon heel goed doet. Ik snap wél de vraag of dat altijd met 8 man moet.
Verder zag ik nog ergens iets (zoek het straks terug na m'n werk) dat ze wel ook echt plek moeten houden voor platforms die het Songfestival het hele jaar door levend houden en niet alleen die drie dagen per jaar. Daar ben ik het wel mee eens en niet eens voor mezelf. Want ik ben al superblij met vorig jaar.
We zien het allemaal wel. Maar het wordt zo half maart wel tijd voor wat duidelijkheid over tickets ook enzo.
Dat laatste mag natuurlijk geen reden zijn. Dan verdiep je je daar even in of vraag je hulp van mensen die al vaker geweest zijn. Ik vind het sneu maar hier kan iemand niet de EBU of Italiaanse organisatie de schuld van geven als dit mis gaat.quote:Op maandag 14 maart 2022 10:38 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat is ook niet handig nee, maar lijkt mij wel dat een maand van te voren zoiets boeken onbetaalbaar wordt. En volgens mij ook de eerste keer en Amerikaan.... Dus misschien niet op de hoogte van online opties waar je wel kan annuleren?
Geen idee of de zus van William (want die bedoel je neem ik aanquote:Op maandag 14 maart 2022 10:34 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Alleen met de Wiwi-cyste lijkt het op?
Ja, helemaal eensquote:Op maandag 14 maart 2022 12:09 schreef Greys het volgende:
[..]
Geen idee of de zus van William (want die bedoel je neem ik aan) weer accreditatie krijgt maar je noemt wel een aardig voorbeeld want William zelf werkt zich de tering op elk Eurovisie dus daar geen enkel kwaad woord over maar de zus leek vorig jaar in Ahoy niet bepaald goed op de hoogte van welke artiest en welk lied bij welk land hoorde. Wel sprak ze dagenlang over haar weggesneden cyste op de stream vanuit Ahoy. Dat er dan hier en daar weleens een wenkbrauw wordt opgetrokken snap ik best een beetje. Dus waarschijnlijk kwam daar ook een deel van de pijn vandaan van dat artikel op Twitter (ben ff de naam kwijt maar het staat hierboven) waar het mee begon.
Ik ben er voorstander van als ze iedereen die vorig jaar in dat online perscentrum respectloos zat te chatten en hatelijk zat te gillen over artiesten en inzendingen de toegang tot dat online gebeuren dit jaar gewoon ontzeggen. Gedraag je of wegwezen.
En een beetje de bezem door de onsite accreditaties kan ook zeker geen kwaad. Maar doe dat dan wel duidelijk EN TIJDIG. Wat Cee zegt, sommige grote platforms komen echt alleen voor de live shows en komen dus pas veel later het perscentrum in. Doe dan in de repetitieweek als je veel meer ruimte hebt in het perscentrum wat meer met minder grote kanalen die wél het hele jaar door de Songfestivalliefde levend houden.
Wat een shitshowquote:Op maandag 14 maart 2022 12:36 schreef Funhouse het volgende:
Misschien ook nog even goed om te benoemen dat Wiwibloggs ook nog geen accreditatie heeft
[ twitter ]
Zie post nummer 14 in dit topic, in de eerste post hierover stond dat ook al meteen benoemd (in die tweet).quote:Op maandag 14 maart 2022 12:36 schreef Funhouse het volgende:
Misschien ook nog even goed om te benoemen dat Wiwibloggs ook nog geen accreditatie heeft
[ twitter ]
Excuses, die had ik over het hoofd gezien!quote:Op maandag 14 maart 2022 12:50 schreef Greys het volgende:
[..]
Zie post nummer 14 in dit topic, in de eerste post hierover stond dat ook al meteen benoemd (in die tweet).
Volgens mij heb ik ook geen plannen gezien met verschillende scenario's van de bezetting in de zaal met waar covid staat op dat moment. Volle zaal, 50% etc.quote:Op maandag 14 maart 2022 12:55 schreef Greys het volgende:
Nieuws over de tickets zou inmiddels ook wel prettig zijn. Al was het maar wat info over 'we snappen dat het lang duurt maar dat komt omdat...' etc. Het is wel erg karig qua info dit jaar.
Ook dat is raar ja. Misschien dat die plannen er wel zijn, maar maak die dan ook bekénd.quote:Op maandag 14 maart 2022 13:11 schreef Momo het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik ook geen plannen gezien met verschillende scenario's van de bezetting in de zaal met waar covid staat op dat moment. Volle zaal, 50% etc.
Nog leuker zou zijn als Nederland er weer zijn perfecte organisatie op los mag laten.😊quote:Op maandag 14 maart 2022 12:48 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Wat een shitshow
(Eerlijk gezegd zou ik het niet erg vinden als Zweden volgend jaar weer zou organiseren, dan weet je in elk geval dat je een kwalitatieve en vlekkeloze organisatie krijgt)
Als je dat stukje van OGAE Italië leest klinkt het sowieso al dat ze liever gewoon alleen op Italianen focussenquote:Op maandag 14 maart 2022 12:55 schreef Greys het volgende:
Nieuws over de tickets zou inmiddels ook wel prettig zijn. Al was het maar wat info over 'we snappen dat het lang duurt maar dat komt omdat...' etc. Het is wel erg karig qua info dit jaar.
Ook die optie vind ik meer dan primaquote:Op maandag 14 maart 2022 13:46 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Nog leuker zou zijn als Nederland er weer zijn perfecte organisatie op los mag laten.😊
Als het goed is gaan we daar wel wat van horen, maar met Italië als gastland weet je dat nou nooit 100% zeker.quote:Op maandag 14 maart 2022 16:52 schreef Jason22 het volgende:
Is vandaag de loting voor het gastland, en zo ja; gaan we daar iets van horen?
quote:Op maandag 14 maart 2022 10:43 schreef Fred_B het volgende:
De discussie is aangeslingerd door iemand van ESC Pulse. Ik volg ze wel op Twitter, maar die site ken ik verder niet zo goed.
[..]
Las het hier, netjes met bronnen erbij.quote:Eurovision News of the day (heads of delegation meeting)
1) Peace will be the central theme of the 2022 edition of the Eurovision Song Contest. Fasulo, the executive producer, said «We want to bring on the stage contents that, given the context in which we find ourselves, speak of peace. It is a moral obligation to do so, which is why this theme will be at the center of this edition”.
2) The Ukrainian delegation has confirmed its presence. They said that Ukraine has already delivered the necessary material respecting the deadlines. Furthermore, they will try to make the backup video ( live on tape) not in Kiev but in a city closer to the Polish border, which will be used if they cannot participate ».
3) stage construction will start tomorrow. Moreover two large structures connected to each other by a 50-meter bridge in which the press room and delegations will be housed will be built/set up. The preparation of the event will involve a total of 3,500 people.
4) Italy will draw its place in the final running order tomorrow
5) tomorrow will also be the deadline for sending the songs. Countries will have to release them by the end of this week. This means that brividi 3-minute version is going to be released soon.
Soort van. De organisatoren van de laatste 3 edities zitten in een groep om de huidige organisator te helpen/adviseren.quote:Op maandag 14 maart 2022 20:25 schreef Em31 het volgende:
Is Sietse ook betrokken bij de organisatie?
quote:The themes of peace will be at the center of this edition of Eurovision. We have three presenters who fill us with pride – Laura Pausini, Alessandro Cattelan and Mika – who are perfectly complementary and will bring a lot of themselves into the construction of the show. We want to bring important content to the event, which speaks of peace and are appropriate for this delicate moment.
Heads of delegation bijeenkomst vandaag, recente organisatoren van het songfestival zijn ook aanwezig.quote:Op maandag 14 maart 2022 20:54 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Waar kijken we hier naar? En wat doet onze man daar rechts?
Ja daar had ik het toevallig met Cee gister nog over. Het voelt inmiddels inderdaad bijna alsof ze zowel qua publiek als qua pers meer voor voornamelijk Italië zelf gaan. En alleen al om dat gevoel te voorkomen moeten ze beter communiceren.quote:Op maandag 14 maart 2022 13:47 schreef Em31 het volgende:
[..]
Als je dat stukje van OGAE Italië leest klinkt het sowieso al dat ze liever gewoon alleen op Italianen focussendat is geen ramp in deze tijd, maar beetje duidelijkheid is wel handig voor iedereen die naar Turijn wil.
Dacht altijd dat de EBU zelf ook wel meer communicatie zou eisen, maar blijkbaar niet.
Begin nu bijna te hopen dat zijn team inderdaad geen toegang krijgt tot die online persruimte want vorig jaar was zijn stream best matig.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 05:50 schreef Cee het volgende:
Matt tweet dat hij geaccepteerd is voor Turijn dus we hebben in elk geval 1 Hoofd!
Dit wilde ik zeggen. Als zij weer in dezelfde setting als vorig jaar zitten ben ik weer geneigd om toch voor Wiwi te gaan. Ondanks Suzanne. Maar dan focuste ik maar op Esma want die deed het wel goedquote:Op dinsdag 15 maart 2022 06:12 schreef Em31 het volgende:
[..]
Begin nu bijna te hopen dat zijn team inderdaad geen toegang krijgt tot die online persruimte want vorig jaar was zijn stream best matig.Of nouja misschien alleen wel die Nederlandse jongen want hij was de enige die nog wel aardig uit kon leggen wat hij zag.
Het contrast was serieus groot toen jullie gingen streamen en ineens alles duidelijker beschreven.
quote:Op dinsdag 15 maart 2022 05:50 schreef Cee het volgende:
Matt tweet dat hij geaccepteerd is voor Turijn dus we hebben in elk geval 1 Hoofd!
Wat aardig van je om te zeggen.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 06:12 schreef Em31 het volgende:
Het contrast was serieus groot toen jullie gingen streamen en ineens alles duidelijker beschreven.
Ja eerlijk gezegd werd ik me er toen pas van bewust hoe weinig informatie sommigen eigenlijk gevenquote:Op dinsdag 15 maart 2022 09:44 schreef Greys het volgende:
[..]
Wat aardig van je om te zeggen.
We zijn prutsers maar deden gewoon wat we zélf zouden willen horen op een stream, en dat is dus gewoon elk detail haha. Als je zelf niks kunt zien als kijker wil je gewoon alles weten wat de ander ziet. Niet alleen 'it's pretty' maar waarom dan!
Benieuwd of we ook iets gaan horen over de interval acts!quote:Op dinsdag 15 maart 2022 09:59 schreef koffieleuk het volgende:
Het gebeurt
Heel benieuwd naar de loting voor Brividi.
[ twitter ]
Verrassende keuze. Daar zitten ze nogal wat favorieten in de weg waarschijnlijk, met 12 liedjes in de eerste helft dit jaar.quote:
Het is voor Nederland nu trouwens wel van belang om tweede starthelft te loten (54% kans in elk geval). Er zijn immers nog maar drie startposities na Italië in de eerste helft en als ‘we’ in die eerste helft moeten, is de kans groot dat van de landen die hoger in de pikorde staan (Oekraïne, Zweden, UK, Polen, Griekenland) er ook een paar dat lot treffen. En die zullen dan normaal gesproken meer aanspraak maken op de posities 10-11-12. Ik zou zeggen twee toppers, en iets onbenulligs uptempo ertussen (Israël of Armenië ofzo). Nederland vlak voor Italië is ook niet handig, dus dan zit je al bij de eerste 7.quote:
Ja. Alleen vergeten ze geloof ik dat dat echt zo goed als onmogelijk is om alles in je eentje te doen. Persconferenties zijn vaak deels gelijk met repetities etc.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 10:44 schreef Momo het volgende:
[..]
Lijkt erop dat eurofansites maar accreditatie voor 1 persoon krijgen?
Maarja misschien moeten we eerst ook de repetities afwachtenquote:Op dinsdag 15 maart 2022 11:34 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Het is voor Nederland nu trouwens wel van belang om tweede starthelft te loten (54% kans in elk geval). Er zijn immers nog maar drie startposities na Italië in de eerste helft en als ‘we’ in die eerste helft moeten, is de kans groot dat van de landen die hoger in de pikorde staan (Oekraïne, Zweden, UK, Polen, Griekenland) er ook een paar dat lot treffen. En die zullen dan normaal gesproken meer aanspraak maken op de posities 10-11-12. Ik zou zeggen twee toppers, en iets onbenulligs uptempo ertussen (Israël of Armenië ofzo). Nederland vlak voor Italië is ook niet handig, dus dan zit je al bij de eerste 7.
Israël die de finale haalt?quote:Op dinsdag 15 maart 2022 11:34 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Het is voor Nederland nu trouwens wel van belang om tweede starthelft te loten (54% kans in elk geval). Er zijn immers nog maar drie startposities na Italië in de eerste helft en als ‘we’ in die eerste helft moeten, is de kans groot dat van de landen die hoger in de pikorde staan (Oekraïne, Zweden, UK, Polen, Griekenland) er ook een paar dat lot treffen. En die zullen dan normaal gesproken meer aanspraak maken op de posities 10-11-12. Ik zou zeggen twee toppers, en iets onbenulligs uptempo ertussen (Israël of Armenië ofzo). Nederland vlak voor Italië is ook niet handig, dus dan zit je al bij de eerste 7.
Als we gewoon die semi winnen is er niets aan de handquote:Op dinsdag 15 maart 2022 12:00 schreef Em31 het volgende:
[..]
Maarja misschien moeten we eerst ook de repetities afwachtenWie weet is het dan wel gewoon logisch dat S10 voor Italië wordt geplaatst, of zorgt de staging ervoor dat ze juist een plek daarna verdient door haar score in de semi, of kan Griekenland er live niets van, etc.
Ja, dat soort landen gaan dit jaar door naar de finale. Israël, San Marino, Zwitserland, Portugal, Roemenië, dat soort dingen zijn nodig om tot 10 te komen.quote:
Dat sowiesoquote:Op dinsdag 15 maart 2022 12:50 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Als we gewoon die semi winnen is er niets aan de hand![]()
Maar op papier is het wel een stuk lekkerder als we in de tweede helft komen. Dan heb je geen last van andere/grotere favorieten, waarvan landen als Polen of UK ongetwijfeld een zetje in de goede richting krijgen en ben je niet afhankelijk van de Italiaanse voorkeuren.
Er is altijd gezegd dat alleen de supervisor en nog iemand de uitslagen van de semi's weten, en degene die de volgorde bepaalt niet. Die kijkt volgens mij vooral naar de bookies op dat moment.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 12:56 schreef Em31 het volgende:
[..]
Dat sowieso
En Twan van de Nieuwenhuijzen zal de running order doen gok ik, dus wat minder last van Italiaanse voorkeuren, maar die zal ook gewoon naar de uitslag van de semi’s kijken lijkt me.
Is een echte loting geweest toch, en geen keuzequote:Op dinsdag 15 maart 2022 10:34 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Verrassende keuze. Daar zitten ze nogal wat favorieten in de weg waarschijnlijk, met 12 liedjes in de eerste helft dit jaar.
Oh nu je het zegt, dat het nog wat bijgestuurd kon worden ja. Dacht even dat Bjorkman het ook altijd gewoon wist (wat alsnog stiekem wel waar kan zijnquote:Op dinsdag 15 maart 2022 13:11 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Er is altijd gezegd dat alleen de supervisor en nog iemand de uitslagen van de semi's weten, en degene die de volgorde bepaalt niet. Die kijkt volgens mij vooral naar de bookies op dat moment.
Dat lijkt me vreemd, waarom zou je naar de indicatie kijken van iets dat gebaseerd is op een beperkte groep mensen die graag geld willen verdienen, als je een duidelijke indicatie ter beschikking hebt over wat er echt onder een veel grotere groep kijkers plus de jury's leeft?quote:Op dinsdag 15 maart 2022 13:11 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Er is altijd gezegd dat alleen de supervisor en nog iemand de uitslagen van de semi's weten, en degene die de volgorde bepaalt niet. Die kijkt volgens mij vooral naar de bookies op dat moment.
Israël zie ik van die vijf echt niet zo snel gebeuren hoor, vooral niet nu de revamp het nummer nog slechter heeft gemaakt.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 12:52 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja, dat soort landen gaan dit jaar door naar de finale. Israël, San Marino, Zwitserland, Portugal, Roemenië, dat soort dingen zijn nodig om tot 10 te komen.
Maar dat hoeft toch niet te betekenen dat degene die met die informatie iets nuttigs kan doen erbuiten gehouden moet worden? Zo'n Twan weet echt wel hoe hij iets geheim moet houden, lijkt me.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 13:50 schreef Momo het volgende:
Ik gok dat er ook voor zorgen dat niet veel mensen de semi uitslagen hebben gezien ivm lekken informatie en daarom uitgaan van de odds.
Nouja zelfs het lekken van wie er de hoogvliegers waren in de semi en wie net door is, is natuurlijk wel informatie. Prima om van de odds uit te gaan voor zoiets, ook al zijn er altijd verrassingen achter af.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 13:51 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Maar dat hoeft toch niet te betekenen dat degene die met die informatie iets nuttigs kan doen erbuiten gehouden moet worden?
Misschien ook om te voorkomen dat je dan echt meteen weet wie de topfavorieten zijn. Nu hangt er nog een beetje twijfel boven, ondanks dat hij wel bijgestuurd zou worden als de keuze voor een startpositie echt vreemd is.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 13:51 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Maar dat hoeft toch niet te betekenen dat degene die met die informatie iets nuttigs kan doen erbuiten gehouden moet worden? Zo'n Twan weet echt wel hoe hij iets geheim moet houden, lijkt me.
Ik heb daar nog altijd twijfels over hoorquote:Op dinsdag 15 maart 2022 13:12 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Is een echte loting geweest toch, en geen keuze
Er is wel een filmpje ooit geweest waarin Jon-Ola zich met de startvolgorde bemoeide. Ik ga er vanuit dat die het toch wel wist. Hij zal dan misschien niet op slakken zout leggen, maar verkeerd geplaatste favorieten wel even corrigeren.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 13:29 schreef Em31 het volgende:
[..]
Oh nu je het zegt, dat het nog wat bijgestuurd kon worden ja. Dacht even dat Bjorkman het ook altijd gewoon wist (wat alsnog stiekem wel waar kan zijn)
Ik neem aan dat de Björkman ook de volgorde van de jurystemming bepaalt, en die volgorde is gebaseerd op wat ze hebben gestemd. Pas tegen het einde moet de jurywinnaar naar boven komen. Of wellicht wordt die volgorde door de computer bepaald, gebaseerd op hetzelfde principe?quote:Op dinsdag 15 maart 2022 14:21 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Er is wel een filmpje ooit geweest waarin Jon-Ola zich met de startvolgorde bemoeide. Ik ga er vanuit dat die het toch wel wist. Hij zal dan misschien niet op slakken zout leggen, maar verkeerd geplaatste favorieten wel even corrigeren.
Maar eigenlijk denk ik dat de Björkman van dienst het ook wel wist. Ik zie daar ook niet echt iets verkeerds in eigenlijk.
De volgorde van de jury stemmen is volgens mij heel ver van te voren bepaald.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 14:24 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ik neem aan dat de Björkman ook de volgorde van de jurystemming bepaalt, en die volgorde is gebaseerd op wat ze hebben gestemd. Pas tegen het einde moet de jurywinnaar naar boven komen. Of wellicht wordt die volgorde door de computer bepaald, gebaseerd op hetzelfde principe?
In 2011 zeiden het er echt bij dat de volgorde van de jurystemming zo was bepaald om het spannend te houden tot het einde.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 14:24 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ik neem aan dat de Björkman ook de volgorde van de jurystemming bepaalt, en die volgorde is gebaseerd op wat ze hebben gestemd. Pas tegen het einde moet de jurywinnaar naar boven komen. Of wellicht wordt die volgorde door de computer bepaald, gebaseerd op hetzelfde principe?
Dat was afgelopen jaar zo ja. Maar ik kan me nog herinneren dat dat in Tel Aviv op het laatste moment nog werd bepaald (maar correct me if I'm wrong).quote:Op dinsdag 15 maart 2022 14:33 schreef Jason22 het volgende:
[..]
De volgorde van de jury stemmen is volgens mij heel ver van te voren bepaald.
Toen de beelden lekten van Jan & Chantal die de voting oefenden een paar weken van te voren, was al te zien dat de volgorde: Israël - Polen - San Marino was. In de uiteindelijke show was dat ook zo.
Je zag het bij Melfest ook: eerst Nederland, dat redelijk in lijn was met de rest maar Cornelia op 2 had, dan een paar outliers, en dan allemaal 12-punters voor Cornelia. Dat is geen toeval natuurlijk, dat houdt de spanning erin. En in Tel Aviv was duidelijk dat ze dat ook hadden gedaan. In Rotterdam heb ik er eigenlijk niet zo op gelet.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 14:33 schreef Jason22 het volgende:
[..]
De volgorde van de jury stemmen is volgens mij heel ver van te voren bepaald.
Toen de beelden lekten van Jan & Chantal die de voting oefenden een paar weken van te voren, was al te zien dat de volgorde: Israël - Polen - San Marino was. In de uiteindelijke show was dat ook zo.
Er is op een gegeven moment besloten om te spelen met die volgorde om het spannender te maken. En volgens mij was dat in 2019 met Duncan die een flinke achterstand goedmaakte inderdaad nog steeds zo.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 14:37 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Dat was afgelopen jaar zo ja. Maar ik kan me nog herinneren dat dat in Tel Aviv op het laatste moment nog werd bepaald (maar correct me if I'm wrong).
En dan alsnog kan je wel een aantal weken voor het ESF beslissen dat als de favoriet een land is als Zweden, dat je dan de mede-Scandinavische landen en landen met een overeenkomende (muziek)cultuur als Nederland wat verder achteraan stopt en begint met landen als Azerbeidzjan, Griekenland en Montenegro, puur om het spannender te houden.
Ik was wel benieuwd en ik heb het even opgezocht.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 14:43 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Je zag het bij Melfest ook: eerst Nederland, dat redelijk in lijn was met de rest maar Cornelia op 2 had, dan een paar outliers, en dan allemaal 12-punters voor Cornelia. Dat is geen toeval natuurlijk, dat houdt de spanning erin. En in Tel Aviv was duidelijk dat ze dat ook hadden gedaan. In Rotterdam heb ik er eigenlijk niet zo op gelet.
Ik krijg uit de puntentabel ook niet echt de indruk dat er bewust gestuurd is. Al was misschien juist de bedoeling dat er geen herkenbaar patroon in zat, en dan is dat geluktquote:Op dinsdag 15 maart 2022 14:54 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Ik was wel benieuwd en ik heb het even opgezocht.
Na 10 landen was de top 10:
1. Zwitserland
2. Frankrijk
3. Malta
4. Italië
5. Griekenland
6. IJsland
7. Portugal
8. Zweden
9. Israël
10. Cyprus
Na 20 landen was de top 10:
1. Frankrijk
2. Zwitserland
3. Malta
4. IJsland
5. Italië
6. Bulgarije
7. Portugal
8. Griekenland
9. Finland
10. Rusland
Na 30 landen was de top 10:
1. Zwitserland
2. Frankrijk
3. Malta
4. Italië
5. IJsland
6. Bulgarije
7. Portugal
8. Rusland
9. Finland
10. Griekenland
Uiteindelijke top 10:
1. Zwitserland
2. Frankrijk
3. Malta
4. Italië
5. IJsland
6. Bulgarije
7. Portugal
8. Rusland
9. Oekraïne
10. Griekenland
Het meest opvallende is eigenlijk de verschuiving van Zweden steeds verder omlaag over de hele juryvote heen. Verder blijft alles redelijk stabiel.
In 2018 gooide hij Waylon toch tussen Toy en Fuego, terwijl hij door anderen wat vroeger was gezet in de lineupquote:Op dinsdag 15 maart 2022 14:21 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Er is wel een filmpje ooit geweest waarin Jon-Ola zich met de startvolgorde bemoeide. Ik ga er vanuit dat die het toch wel wist. Hij zal dan misschien niet op slakken zout leggen, maar verkeerd geplaatste favorieten wel even corrigeren.
Maar eigenlijk denk ik dat de Björkman van dienst het ook wel wist. Ik zie daar ook niet echt iets verkeerds in eigenlijk.
Meteen Spanje in de punten, schrijf maar vast op.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 14:56 schreef molloot200 het volgende:
Dit jaar is Nederland als meest recente hostland trouwens de eerste die de punten uitdeelt
Ik gok eigenlijk dat ze van de spannende stemvolgorde zijn afgestapt sinds de televote apart wordt genoemd. Die extra spanning is niet echt nodig als je nog in je hoofd hebt dat de televoting alles kan omgooien. En misschien is het voor de presentatoren ook wel lekker om met een vaste volgorde te oefenen.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 14:54 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Ik was wel benieuwd en ik heb het even opgezocht.
Na 10 landen was de top 10:
1. Zwitserland
2. Frankrijk
3. Malta
4. Italië
5. Griekenland
6. IJsland
7. Portugal
8. Zweden
9. Israël
10. Cyprus
Na 20 landen was de top 10:
1. Frankrijk
2. Zwitserland
3. Malta
4. IJsland
5. Italië
6. Bulgarije
7. Portugal
8. Griekenland
9. Finland
10. Rusland
Na 30 landen was de top 10:
1. Zwitserland
2. Frankrijk
3. Malta
4. Italië
5. IJsland
6. Bulgarije
7. Portugal
8. Rusland
9. Finland
10. Griekenland
Uiteindelijke top 10:
1. Zwitserland
2. Frankrijk
3. Malta
4. Italië
5. IJsland
6. Bulgarije
7. Portugal
8. Rusland
9. Oekraïne
10. Griekenland
Het meest opvallende is eigenlijk de verschuiving van Zweden steeds verder omlaag over de hele juryvote heen. Verder blijft alles redelijk stabiel.
Denk je dat de Nederlandse jury Spanje punten gaat geven ja?quote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:06 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Meteen Spanje in de punten, schrijf maar vast op.
Dat komt ook niet vaak voor.
quote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:05 schreef TheVulture het volgende:
[..]
In 2018 gooide hij Waylon toch tussen Toy en Fuego, terwijl hij door anderen wat vroeger was gezet in de lineup
Die aparte televote is juist een truc om meer spanningsmomenten te creëren. Je kunt dan de hele voting als het ware regisseren (de uitslag niet, maar wel hoe het bekend wordt gemaakt). Dus is het ook logisch dat ze, zoals in Tel Aviv, die volgorde juist wel aanpassen.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:11 schreef Jason22 het volgende:
[..]
Ik gok eigenlijk dat ze van de spannende stemvolgorde zijn afgestapt sinds de televote apart wordt genoemd. Die extra spanning is niet echt nodig als je nog in je hoofd hebt dat de televoting alles kan omgooien. En misschien is het voor de presentatoren ook wel lekker om met een vaste volgorde te oefenen.
Dit zou wel een leuke vraag zijn voor Sietse trouwens!
Ja hoor, een beetje Nederlandse vakjury is toch een Radio 2-DJ, een manager van een Nederlandse artiest, een onduidelijk wat ouder NPO-figuur, ter compensatie een actueel iemand als Meau ofzo en een random figuur uit de musicalwereld ofzo.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:16 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Denk je dat de Nederlandse jury Spanje punten gaat geven ja?
Het is sowieso ruk want zelfs als je het qua alles coveren zou redden door samenwerking met andere outlets gaat men eraan voorbij dat fanmedia ALLES zelf betalen die 2 weken. Die zitten niet zoals bv de Arans enzo (al dan niet deels) op kosten van de baas.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:25 schreef Mandy040986 het volgende:
Ik zie nog wel een fanmedia-samenwerking gebeuren als er maar 1 per platform welkom is.
Dan zou je alsnog alles kunnen coveren.
Dat is ook zo.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:48 schreef Greys het volgende:
[..]
Het is sowieso ruk want zelfs als je het qua alles coveren zou redden door samenwerking met andere outlets gaat men eraan voorbij dat fanmedia ALLES zelf betalen die 2 weken. Die zitten niet zoals bv de Arans enzo (al dan niet deels) op kosten van de baas.
En als je dan alleen moet reizen naar een ander land is het tot daaraan toe, maar dan kan je de kosten van je geboekte hotelkamer (die toch al idioot duur zijn in die periode) ook niet meer delen met de 2e persoon. Het wordt dus ook ronduit onbetaalbaar zo voor vele outlets.
Wat zou de reden kunnen zijn? Hebben ze niet genoeg ruimte voor al die mensen in het perscentrum? Waarom anders zo zuinig?quote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:53 schreef Mandy040986 het volgende:
[..]
Dat is ook zo.Het is gewoon allemaal ruk.
Ik vind de hele gang van zaken ook gewoon raar.
Ook met de tickets en zo. Geef gewoon duidelijkheid als je er alleen italianen bij wilt hebben - wat ik persoonlijk vreemd zou vinden, want als er een tijd is om mensen toe te laten (al is het maar 50%) dan is het nu wel.
Thank godquote:Op dinsdag 15 maart 2022 16:20 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Ook geen accreditatie voor Suzanne De Cyste
Die zal ik niet missen.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 16:20 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Daar was het dus allemaal om te doen. Hulde aan de EBU!quote:Op dinsdag 15 maart 2022 16:20 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Ik hoop dat Nikkie of Chantal het doet! Even een leuk ''good to see you again'' momentje maken.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 14:56 schreef molloot200 het volgende:
Dit jaar is Nederland als meest recente hostland trouwens de eerste die de punten uitdeelt
Jep. Allemaal maar eentje.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 16:34 schreef Meridiaan het volgende:
Van de Ding a Dongpodcast mag ook alleen @:CrazyDutchPunk
quote:Op dinsdag 15 maart 2022 16:20 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Dat zou wel heel leuk zijn! Of Duncan, als goedmaker omdat hij het eigenlijk vorig jaar mocht doen (en we weten hoe dat afliep).quote:Op dinsdag 15 maart 2022 16:34 schreef Japepk het volgende:
[..]
Ik hoop dat Nikkie of Chantal het doet! Even een leuk ''good to see you again'' momentje maken.
Dit zijn van die momenten dat ik me oud voel en youth culture niet meer begrijp. WTF vinden ze tof aan dat verschrikkelijke wijf?quote:
Ik snap de basisgedachte ergens, maar praktisch is dit gewoon onhaalbaar voor veel teams om voldoende events/artiesten/repetities en alles bij te wonen.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 16:35 schreef Greys het volgende:
[..]
Jep. Allemaal maar eentje.
Lekker handig allemaal.
*armen in de lucht gooit
Gok dat dit bericht ook wel doordrenkt is met ramptoerisme en sarcasme bij velen. En sommige mensen vinden dit schijnbaar wel leuker dan een degelijke stream waar iedereen alles mooi vind.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 16:43 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Dit zijn van die momenten dat ik me oud voel en youth culture niet meer begrijp. WTF vinden ze tof aan dat verschrikkelijke wijf?
Daarom ook maar hopen dat ze niet meteen weer winnenquote:Op dinsdag 15 maart 2022 16:29 schreef Meridiaan het volgende:
Wat een bijzondere gang van zaken.
Ik vind sowieso dat het allemaal matig transparant gaat. Misschien zijn we verwend door eerdere jaren, maar het is niet het eerste jaar waarin het festival tijdens een pandemie wordt georganiseerd, dus waarom zo lang wachten totdat er informatie komt over de kaartverkoop? San Remo is ook al lang voorbij.
Het is nota bene over twee maanden al.
Live verslag doen in je eentje is en loodzwaar en enorm onpraktisch met technische problemen enzo. Dan kan je eigenlijk alleen goede verslagen typen.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 16:44 schreef Meridiaan het volgende:
[..]
Ik snap de basisgedachte ergens, maar praktisch is dit gewoon onhaalbaar voor veel teams om voldoende events/artiesten/repetities en alles bij te wonen.
Wat wellicht zou kunnen schelen is als de rest van het team dan online toegang krijgt, maar sowieso krijg je dan het nooit zoals je het zou willen brengen. Je moet teveel keuzes gaan maken als team in wat je wel en niet brengt, waardoor je hele inzendingen moet gaan overslaan haast.
Niet te doen. Niet goed over nagedacht door degenen die dit hebben besloten.
En het 'mooie' is, dat verslagen typen willen ze nou juist verminderen met deze maatregelen oa. Want voor verslagen kan je best alleen online accreditatie, voor audio en video moet je ter plaatse zijn. Maar die hebben met 1 persoon eigenlijk alleen maar tijd voor schrijven zo idd.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 16:48 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Live verslag doen in je eentje is en loodzwaar en enorm onpraktisch met technische problemen enzo. Dan kan je eigenlijk alleen goede verslagen typen.
Bij dit soort mensen snap ik dus wel dat wat minder persaccreditaties niet zo'n ramp is (en ook online was het misschien wat too much), gaat toch eigenlijk nergens over dat zij daar mocht zitten.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 16:53 schreef Greys het volgende:
Vorig jaar vroeg iemand aan Suzanne of ze zin had in de repetitie van Hongarije.
YES ABSOLUTELY
Hongarije... Die niet meedoen.
[ twitter ]
Jah. Aan de andere kant lopen de fans van Wiwi helemaal met haar weg en is die hashtag straks trending.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 16:58 schreef Em31 het volgende:
[..]
Bij dit soort mensen snap ik dus wel dat wat minder persaccreditaties niet zo'n ramp is (en ook online was het misschien wat too much), gaat toch eigenlijk nergens over dat zij daar mocht zitten.
Ze zijn er alleen een beetje mee doorgeslagen.
Ja, en op de vraag of Frankrijk zou kwalificeren zei ze dat ze wel dacht dat dat zou gebeuren. Moest ze gecorrigeerd worden dat Frankrijk in de Big 5 zitquote:Op dinsdag 15 maart 2022 16:53 schreef Greys het volgende:
Vorig jaar vroeg iemand aan Suzanne of ze zin had in de repetitie van Hongarije.
YES ABSOLUTELY
Hongarije... Die niet meedoen.
[ twitter ]
Er is dit jaar een ander team toch, met o.a. die Rob Holley van EurovisionAgain? Vind het nog allemaal niet zo’n succesquote:Op dinsdag 15 maart 2022 18:09 schreef Greys het volgende:
De reden wordt wel wat duidelijker. Ze gaan het 'meer dan ooit' zelf doen. Exclusief. Ja dan heb je al die accounts die het hele jaar door je 'merk' en de gedeelde Songfestivalliefde levend houden minder nodig denken ze waarschijnlijk. En dat is allemaal leuk en aardig dat ze het meer in eigen hand gaan houden maar ik mis het 'samen' en 'de esf-familie' gevoel nu al. Het Songfestival hóórt samen.![]()
[ twitter ]
En dat "incredible digital team" bestaat uit hoeveel personen ?quote:Op dinsdag 15 maart 2022 18:09 schreef Greys het volgende:
De reden wordt wel wat duidelijker. Ze gaan het 'meer dan ooit' zelf doen. Exclusief. Ja dan heb je al die accounts die het hele jaar door je 'merk' en de gedeelde Songfestivalliefde levend houden minder nodig denken ze waarschijnlijk. En dat is allemaal leuk en aardig dat ze het meer in eigen hand gaan houden maar ik mis het 'samen' en 'de esf-familie' gevoel nu al. Het Songfestival hóórt samen.![]()
[ twitter ]
Ik gun het eerder Duncan omdat hij het vorig jaar niet kon doenquote:Op dinsdag 15 maart 2022 16:34 schreef Japepk het volgende:
[..]
Ik hoop dat Nikkie of Chantal het doet! Even een leuk ''good to see you again'' momentje maken.
Alles in eigen hand houden lijkt me niet handig bij zoiets subjectiefs als de beoordeling van de repetities. Alsof iemand zit te wachten op 40 generieke en alsmaar positieve commentaren.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 18:09 schreef Greys het volgende:
[ twitter ]
Dit ook trouwens, het officiële Twitter-account heeft ook nogal een hoog fanboy-gehalte sinds een tijdje.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 18:20 schreef Em31 het volgende:
[..]
Er is dit jaar een ander team toch, met o.a. die Rob Holley van EurovisionAgain? Vind het nog allemaal niet zo’n succesje kan aan alles wel merken dat de communicatie anders is.
Vorig jaar waren ze ook meer online actief met Music First, Nikkie met de Looklabs en Krista met de weekverslagen. In de lockdown had je ook de Eurovision Home Concerts en (nog steeds) EurovisionAgain.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 18:09 schreef Greys het volgende:
[ twitter ]
Top hoor, dat ze meer zelf willen doen, maar ik voorspel vooral veel slappe hap.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 18:09 schreef Greys het volgende:
[ twitter ]
Ja precies. En het ene land krijgt ook meer aandacht dan het andere, iets wat ook gewoon niet hoort.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 19:05 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dit ook trouwens, het officiële Twitter-account heeft ook nogal een hoog fanboy-gehalte sinds een tijdje.
Dit viel me ook echt op. Spanje kreeg zes tweets, Moldavië even een verplichte melding.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 19:08 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ja precies. En het ene land krijgt ook meer aandacht dan het andere, iets wat ook gewoon niet hoort.
Ook dat.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 19:04 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Alles in eigen hand houden lijkt me niet handig bij zoiets subjectiefs als de beoordeling van de repetities. Alsof iemand zit te wachten op 40 generieke en alsmaar positieve commentaren.
Ja dat was echt belachelijk. En afgelopen weken zag je af en toe dat ze een tweet plaatsten met wanneer een nummer bekend zou worden, maar het ene land kreeg nog een extra tweet als het nummer online stond, de ander niet.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 21:06 schreef Greys het volgende:
[..]
Dit viel me ook echt op. Spanje kreeg zes tweets, Moldavië even een verplichte melding.
Ja, waarschijnlijk heeft het Eurovision account 43.629 volgers uit Spanje en 1.267 volgers uit Moldavië (willekeurige getallen, ze hebben in totaal ruim een half miljoen volgers), dan krijg je dat soort dingen.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 21:06 schreef Greys het volgende:
[..]
Dit viel me ook echt op. Spanje kreeg zes tweets, Moldavië even een verplichte melding.
Jup. En niet alleen de volgers UIT Moldavië hebben interesse in de inzending van Moldavië. Om nog maar eens dat voorbeeld te noemen.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 22:54 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja, waarschijnlijk heeft het Eurovision account 43.629 volgers uit Spanje en 1.267 volgers uit Moldavië (willekeurige getallen, ze hebben in totaal ruim een half miljoen volgers), dan krijg je dat soort dingen.
Maar het is natuurlijk wel slecht. Het hele idee van het ESF is dat er absolute gelijkheid is tussen de landen. Bij de UEFA is het nog wel te verklaren dat ze enthousiaster worden van Duitsland-Engeland dan van Estland-Cyprus, omdat de eerste wedstrijd meer interesse trekt en het niveau daarbij veel hoger ligt. Op het ESF is dat niet zo, en doen Estland en Cyprus het eerder een stuk beter. En daarbij wil je als organisatie toch alle deelnemers presenteren aan de volgers, al is het maar omdat er zonder die landen überhaupt geen ESF zou zijn en ze er vaak heel wat meer moeite in steken dan veel grote landen.
Aussievision de Australiërs hebben 1 accreditatie gekregen voor ter plaatse en NUL voor online las ik gister. Niet te doen dan toch? Hoe/wie/wanneer moet je dan al je materiaal editten enzo? En hoe verdeel je jezelf tussen de persco van de één en de stream van de repetitie van de ander? Etc.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 16:44 schreef Meridiaan het volgende:
[..]
Ik snap de basisgedachte ergens, maar praktisch is dit gewoon onhaalbaar voor veel teams om voldoende events/artiesten/repetities en alles bij te wonen.
Wat wellicht zou kunnen schelen is als de rest van het team dan online toegang krijgt, maar sowieso krijg je dan het nooit zoals je het zou willen brengen. Je moet teveel keuzes gaan maken als team in wat je wel en niet brengt, waardoor je hele inzendingen moet gaan overslaan haast.
Niet te doen. Niet goed over nagedacht door degenen die dit hebben besloten.
Ook dat natuurlijk. De fansites richten zich op de fans die zich interesseren in het hele deelnemersveld. Die willen geen k*ttweet van het kaliber “Get ready for some fun with Moldova, who are bringing a high speed train on stage to ride them into the final” van de organisatie, maar gewoon een Matt-achtige update hoe het overkomt, hoe de zang is, of het finalekansen heeft enz.quote:Op woensdag 16 maart 2022 11:58 schreef Greys het volgende:
[..]
Jup. En niet alleen de volgers UIT Moldavië hebben interesse in de inzending van Moldavië. Om nog maar eens dat voorbeeld te noemen.
Ja, goed beschreven. Het voelde steeds al een beetje ‘meh’, maar ik dacht hoe dichterbij we komen hoe beter het wordt. Dat lijkt alleen op dit moment nog steeds niet echt zo te zijn.quote:Op woensdag 16 maart 2022 12:31 schreef Greys het volgende:
Baal gewoon echt dat zo ongeveer ÁLLES in de wereld kut is momenteel en ik me vastklampte aan het Songfestival en dat zelfs dát zo veel teleurstelling brengt dit jaar. Nul communicatie, tickets nog steeds onbekend half maart, niemand weet waar 'ie aan toe is, fanmedia die het festival het hele jaar door levend houden worden afgeserveerd en ontmoedigd want 'we doen het meer dan ooit zelf wel'. Het Songfestival is van iedereen en wordt ook mede gefinancierd door iedereen en het voelt alsof iedereen nu overgeleverd is aan een klein clubje mannen/mensen en wat zij willen en misschien ook aan hoe zij er het meeste zelf beter van worden ipv dat de hele Eurovisiefamilie er beter van wordt. Ik word er echt verdrietig van en dat is juist in deze tijd nou net niet wat we konden gebruiken.
En nee dit zeg ik niet als zure afgewezen accreditatie want ik kon er dit jaar toch sowieso al financieel niet heen dus heb het niet eens geprobeerd (en maakten we volgens de nieuwe regels toch al nul kans.) Online gaan we wel proberen maar ook die kans schat ik inmiddels zeer klein in als ik zie dat anderen zelfs dát niet meer krijgen.
Ik vind het oprecht erg voor iedereen die fan is en de vertrouwde gezichten waar de fans graag naar kijken en wiens mening we graag horen en die het allemaal uit eigen zak betalen daar en zich de tering werken en nu worden afgescheept en afgeserveerd en ontmoedigd.
Wat hadden we het vorig jaar dan goed. Dat wisten we al, maar nu helemaal. Met al die transparantie, het erbij betrokken voelen door de organisatie, het gevoel dat de fans er júist bij hoorden, meer dan ooit. Dat er naar ze geluisterd werd, naar wat zij graag wilden. Want van de fans moeten ze het toch ook voor een groot deel hebben.
Hoop dat dit volgend jaar wordt teruggedraaid. Want modernisering is allemaal prima, maar verlies in godesnaam het contact niet met het grootste deel van de Eurovisiefamilie.
Ja of in ieder geval met 2 mensen naar Turijn mogen, in plaats van alleen.quote:Op woensdag 16 maart 2022 13:09 schreef Fred_B het volgende:
Overigens begrijp ik best dat ze iets meer algemene pers in de persruimte willen, en ook zelf wat meer aanbod willen leveren. Hoe je het ook wendt of keert, zo’n site als ESCUnited (van Matt alias Het Hoofd) heeft 7000 volgers op Twitter. Dat is natuurlijk nogal een niche op 200 miljoen kijkers, en dat is dan een vrij grote site.
Het probleem is alleen dat als je meer reguliere media uitnodigt, die vooral zullen rapporteren over hun eigen land en eventueel de favoriet van de bookmakers en een bekende naam als The Rasmus ofzo. Nogal logisch ook, want de gemiddelde Boulevardkijker is natuurlijk niet geïnteresseerd in iets specifieks als de tweede repetitie van Georgië of Portugal ofzo. Dan gaat veel aanbod voor de enthousiaste fans verloren.
Waarom dat niet opgelost kan worden door die fansites ten minste toegang te geven tot de online-omgeving begrijp ik overigens totaal niet.
Echt helemaal níks mis met zelf meer aanbod willen leveren als organisatie of EBU. Sterker nog, hoe meer hoe beter.quote:Op woensdag 16 maart 2022 13:09 schreef Fred_B het volgende:
Overigens begrijp ik best dat ze iets meer algemene pers in de persruimte willen, en ook zelf wat meer aanbod willen leveren. Hoe je het ook wendt of keert, zo’n site als ESCUnited (van Matt alias Het Hoofd) heeft 7000 volgers op Twitter. Dat is natuurlijk nogal een niche op 200 miljoen kijkers, en dat is dan een vrij grote site.
Het probleem is alleen dat als je meer reguliere media uitnodigt, die vooral zullen rapporteren over hun eigen land en eventueel de favoriet van de bookmakers en een bekende naam als The Rasmus ofzo. Nogal logisch ook, want de gemiddelde Boulevardkijker is natuurlijk niet geïnteresseerd in iets specifieks als de tweede repetitie van Georgië of Portugal ofzo. Dan gaat veel aanbod voor de enthousiaste fans verloren.
Waarom dat niet opgelost kan worden door die fansites ten minste toegang te geven tot de online-omgeving begrijp ik overigens totaal niet.
Kun je niet eens een lijntje uitgooien naar Sietse, om te vragen of hij daar iets over weet?quote:Op woensdag 16 maart 2022 13:30 schreef Greys het volgende:
[..]
Echt helemaal níks mis met zelf meer aanbod willen leveren als organisatie of EBU. Sterker nog, hoe meer hoe beter.
Maar dat wordt waarschijnlijk wel aanbod waarin je weinig echt heel eerlijke meningen gaat horen. Want als organisatie ga je niet snel iets minder positiefs over een deelnemer zeggen, of over een repetitie etc.
En het is niet zo dat er door de fanmedia amper of te weinig 'algemene pers' was. Die tafels en stoelen bleven alleen vorig jaar nogal lang leeg, in de eerste repetitieweek waren er heel weinig mensen, voornamelijk juist de fanpers. Want die algemene grotere media komen vaak uit zichzelf (veel) later, bv als de deelnemer van hun eigen land die dag repeteert. En net wat je zegt, daarmee gaat enorm veel meer verspreide content over alle deelnemers verloren. Waarvan je dan dus weer kunt zeggen 'ja maar dat gaat de organisatie nu zelf dus al verzorgen', maar daar heb je dan weer dat punt van dat we heel eerlijke details gaan missen waarschijnlijk. We willen weten of iets tijdens de repetities tegenvalt, of juist héél erg veel beter dan vooraf gedacht. Of dat iemand de zenuwen enorm parten speelt. Of dat het live nogal tegenvalt etc. Kan me op dit moment bijna niet voorstellen dat de organisatie dat soort dingen zelf allemaal open en eerlijk gaat noemen.
En natuurlijk moeten de grote algemene media gewoon daar ook blijven komen, want Gerda die naar RTL Boulevard kijkt en het Songfestival leuk vindt telt absoluut ook.Maar het hoeven er van mij niet (veel) méér te worden, want zoals gezegd mis je daarmee verslag over een zeer groot deel van de deelnemers omdat daar geen of zeer weinig aandacht naar gaat door die kanalen.
En de grootste groep die het festival het hele jaar door levend houdt, mensen die er al heel lang erg veel tijd en passie en geld in steken zelf om daar van álle deelnemers verslag te doen ipv alleen een paar hoofdrolspelers, die komen er nu wel héél bekaaid vanaf. Eeuwig zonde. Wat mij betreft.
Ik trek het me nu vast meer aan dan zou moeten (ben niet de enige als ik zo eens op Twitter kijk) omdat het Songfestival me zo enorm aan het hart gaat en het juist een 'met z'n allen' gevoel zou moeten geven. Verbonden enzo. Ik voel daar echt nogal weinig van dit jaar. En of dat nou door de Italianen komt of de EBU of anderen of een combinatie, ik word er alles behalve blij van.
Ben idd benieuwd wie er dan wél allemaal online accreditatie gaan krijgen.
De tegenhanger van #OpenUp van vorig jaar. Dit.
Ik zag dat hij al getagd werd onder tweets enzo hierover en als hij er iets over wil zeggen doet 'ie dat vanzelf denk ik. Hij zal vast door velen benaderd worden dus nu allemaal bij bepaalde mensen in de nek gaan springen zal de boel geen goed doen gok ik.quote:Op woensdag 16 maart 2022 14:08 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Kun je niet eens een lijntje uitgooien naar Sietse, om te vragen of hij daar iets over weet?
Nee, dat snap ik. Maar ik dacht dat jij een speciaal lijntje met hem had 😊quote:Op woensdag 16 maart 2022 14:11 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik zag dat hij al getagd werd onder tweets enzo hierover en als hij er iets over wil zeggen doet 'ie dat vanzelf denk ik. Hij zal vast door velen benaderd worden dus nu allemaal bij bepaalde mensen in de nek gaan springen zal de boel geen goed doen gok ik.
Niet specialer dan anderen hoor. We konden hem altijd een dm sturen op Twitter als we vorig jaar bv iets wilden weten over de organisatie. Maar hij was voor iedereen heel benaderbaar. Dat maakte vorig jaar juist zo tof, de openheid vanuit de organisatie.quote:Op woensdag 16 maart 2022 14:45 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Nee, dat snap ik. Maar ik dacht dat jij een speciaal lijntje met hem had 😊
Ik denk niet dat het veel uitmaakt wat Sietse vindt. Die heeft met de anderen op die EBU-meeting een leuke spreadsheet gezien met wat de verslaggeving en filmpjes rond de repetities nu opleveren (geen fluit) en wat dat kan worden als ze het zelf gaan doen (oneindig veel geld, bomen tot in de hemel, alles). Dan is het alleen de vraag hoe ze dat gaan regelen.quote:Op woensdag 16 maart 2022 14:58 schreef Greys het volgende:
[..]
Niet specialer dan anderen hoor. We konden hem altijd een dm sturen op Twitter als we vorig jaar bv iets wilden weten over de organisatie. Maar hij was voor iedereen heel benaderbaar. Dat maakte vorig jaar juist zo tof, de openheid vanuit de organisatie.Daarom voelde het waarschijnlijk ook voor je als 'een speciaal lijntje'. Omdat hij oog had voor de fans en ze overal bij betrok.
En ik zou hem nu (net als iedereen op Twitter dus niks speciaals aan) ook kunnen dm'en erover maar dat doe ik niet want hij zal nu wel belaagd worden door mensen die willen weten wat zijn gedachten hierover zijn.
De eerste gedachte zou nooit over geld kunnen gaan, want dan zouden ze voorbijgaan aan hun eigen songfestivalgedachte. De wereld samenbrengen in een muziekwedstrijd na of in moeilijke tijden.quote:Op woensdag 16 maart 2022 15:27 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het veel uitmaakt wat Sietse vindt. Die heeft met de anderen op die EBU-meeting een leuke spreadsheet gezien met wat de verslaggeving en filmpjes rond de repetities nu opleveren (geen fluit) en wat dat kan worden als ze het zelf gaan doen (oneindig veel geld, bomen tot in de hemel, alles). Dan is het alleen de vraag hoe ze dat gaan regelen.
Gelijk hebben en het krijgen zijn twee dingen. Uiteraard klopt wat je zegt, maar als Zweden nog eens wint, sluit ik niet uit dat we nog wat financieel extra interessant vermaak krijgen, met bijvoorbeeld de semi’s op zaterdag en zondag en ‘andra chansen’ op woensdag voor de nummers 8-13 uit de semi’s. En dan op zaterdag de finale, met na de puntentelling nog een extra stemgelegenheid in de superfinale van de Top 3.quote:Op woensdag 16 maart 2022 15:34 schreef Mandy040986 het volgende:
[..]
De eerste gedachte zou nooit over geld kunnen gaan, want dan zouden ze voorbijgaan aan hun eigen songfestivalgedachte. De wereld samenbrengen in een muziekwedstrijd na of in moeilijke tijden.
Sure, die fanfimpjes brengen geen geld op, maar kosten de EBU ook niets.
Door ze uit te nodigen op locatie en ze te laten doen wat ze doen, breng je de fans thuis gewoon heel dichtbij de artiesten. En dat heb je straks veel minder als je het allemaal exclusief zelf wil doen.
Als ze dat gaan doen, met meer dan 3 shows, ben ik er wel een beetje klaar meequote:Op woensdag 16 maart 2022 16:29 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Gelijk hebben en het krijgen zijn twee dingen. Uiteraard klopt wat je zegt, maar als Zweden nog eens wint, sluit ik niet uit dat we nog wat financieel extra interessant vermaak krijgen, met bijvoorbeeld de semi’s op zaterdag en zondag en ‘andra chansen’ op woensdag voor de nummers 8-13 uit de semi’s. En dan op zaterdag de finale, met na de puntentelling nog een extra stemgelegenheid in de superfinale van de Top 3.![]()
En voor wat betreft de fanfilmpjes, dat is uiteraard concurrentie voor het officiële kanaal, en je hebt de inhoud ervan niet zelf in de hand.
Ik verwacht het ook niet (hoewel ik denk dat TV-zenders best oren hebben naar dit soort vrij goedkope en goed bekeken programma’s).quote:Op woensdag 16 maart 2022 17:11 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Als ze dat gaan doen, met meer dan 3 shows, ben ik er wel een beetje klaar meeJe moet ook beseffen hoeveel zendtijd alle landen dan vrij moeten maken, en dat zou betekenen dat alle landen nóg langer vrij moeten maken om in het gastland te zitten. Nee, ik zie het niet gebeuren en ik hoop het ook van harte niet. Juist dat het systeem vrij simpel is maakt het ESF zo toegankelijk.
Ik hoop niet dat eerste, want dan moeten we nog een jaartje wachten.quote:
Zoiets stond ook in de ogae mail van laatst. Dat ze eind maart geloof ik pas weten hoe het zit met coronamaatregelen en dus dan pas dat iets van aantallen weten en daarna pas tickets gaan verkopen. En dat is ook helemaal niet zo gek, begrijpelijk zelfs, maar COMMUNICEER DAT DAN REGELMATIG VIA DE OFFICIËLE KANALEN ZODAT NIET ONDER ELKE INZENDING OP TWITTER "tickets when" wordt gegild door Jan en alleman.quote:Op woensdag 16 maart 2022 19:37 schreef Niels93 het volgende:
En Oikotimes is ook nog niet de betrouwbaarste. Op ESCforum lees ik dat ze binnen een paar weken pas het “floor plan” finaliseren, en waardoor de ticket sale pas medio april zou starten. Zonder bron overigens, maar diegene die het post is meestal goed ingelicht.
Volgens een gerucht op OnEurope mag er met de huidige Coronaregels maar 65% van de bezetting worden aangeboden. Na aftrek van sponsoren en genodigden zou er dan nagenoeg niets overblijven (< 500 kaarten per show) voor de publieksverkoop.quote:Op woensdag 16 maart 2022 19:49 schreef Greys het volgende:
[..]
Zoiets stond ook in de ogae mail van laatst. Dat ze eind maart geloof ik pas weten hoe het zit met coronamaatregelen en dus dan pas dat iets van aantallen weten en daarna pas tickets gaan verkopen. En dat is ook helemaal niet zo gek, begrijpelijk zelfs, maar COMMUNICEER DAT DAN REGELMATIG VIA DE OFFICIËLE KANALEN ZODAT NIET ONDER ELKE INZENDING OP TWITTER "tickets when" wordt gegild door Jan en alleman.
Of zoals zo mooi bovenaan die mail van OGAE stond:
"Met nog minder dan 70 dagen te gaan voordat het los gaat in Turijn, volgt hier een update over… eigenlijk niets."
Ik zie nu voor mij hetzelfde publiek als bij San Remo, allemaal in galajurk of driedelig pak, een grote VIP ruimte.quote:Op woensdag 16 maart 2022 20:06 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Volgens een gerucht op OnEurope mag er met de huidige Coronaregels maar 65% van de bezetting worden aangeboden. Na aftrek van sponsoren en genodigden zou er dan nagenoeg niets overblijven (< 500 kaarten per show) voor de publieksverkoop.
Dus ze zullen wel op versoepelingen wachten.
Allemaal met een mondkapje.quote:Op woensdag 16 maart 2022 20:07 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik zie nu voor mij hetzelfde publiek als bij San Remo, allemaal in galajurk of driedelig pak, een grote VIP ruimte.
En dat snap ik helemaal. Maar. Roep dan even 'mensen we wachten op eventuele versoepelingen want dan hebben jullie meer kans op een kaart en we hebben meerdere draaiboeken enzo en we zijn voorbereid bla bla even geduld nog want covid'. Zoals vorig jaar zo netjes gebeurde.quote:Op woensdag 16 maart 2022 20:06 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Volgens een gerucht op OnEurope mag er met de huidige Coronaregels maar 65% van de bezetting worden aangeboden. Na aftrek van sponsoren en genodigden zou er dan nagenoeg niets overblijven (< 500 kaarten per show) voor de publieksverkoop.
Dus ze zullen wel op versoepelingen wachten.
Oikotimes is een berucht platform wat vaak dingen lekt en ook zich bewust opstelt als brutaaltje in de ESC wereld. Ze zijn ook niet erg geliefd 😎quote:Op woensdag 16 maart 2022 18:28 schreef Greys het volgende:
En de volgende vraag:
Waarom communiceert Eurovision dat dan zelf niet en mot dat via Oikotimes?
Vind ik niet zo'n probleemquote:Op woensdag 16 maart 2022 20:15 schreef Em31 het volgende:
Hier zie je ook dat ze in ieder geval al rekening hebben gehouden met geen staanplaatsen. Ze zijn in Italië geloof ik ook nog wel wat strenger nog met concerten dan hier.
[ twitter ]
Daardoor zagen de optredens er veel mooier uit jaquote:Op donderdag 17 maart 2022 13:56 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Vind ik niet zo'n probleemIk ga er zelf toch niet heen, en ik vond het vorig jaar echt heeeerlijk dat op het beeld niet constant vlaggen aan het wapperen waren voor de gezichten van de deelnemers. Ik snap dat de vlaggen bij het ESF horen, maar dat kan prima in de tussenshots nadat een optreden af is gelopen. Gebeurde vorig jaar ook goed
Ja maar ik bedoel meer:quote:Op donderdag 17 maart 2022 13:43 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
[..]
Oikotimes is een berucht platform wat vaak dingen lekt en ook zich bewust opstelt als brutaaltje in de ESC wereld. Ze zijn ook niet erg geliefd 😎
Hartstikke leuk dat er nog steeds net zo veel fanmedia naar binnen mag als vorig jaar, maar als ze alle bekenden zoals Wiwi en Matt z'n team en de vele anderen allemaal beperken tot 1, dan krijgt er dus een hele kudde nieuwe mensen nu accreditatie. En dat is óók prima (want wij mochten vorig jaar en eeuwig dankbaar) maar wat heb je aan allemaal verschillende hele kleine clubjes die dus nooit die geweldige content kunnen maken die je wilt in hun eentje? Het kan niet, alleen. Of amper.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 20:00 schreef Nashipeer het volgende:
Op eurovision.tv een artikel over de persaccreditatie (vrij globaal, gaat niet dieper in op de klachten die hier en op Twitter voorbij zijn gekomen)
https://eurovision.tv/fan-community-media-arrangements-for-2022
YouTubers zoals mensen die reactie video's maken? Je heb er een paar die veel specifiek voor songfestival zaken vooral zijn maar veel mensen doen het ook gewoon om het views oplevert. Die eerste groep zou ik misschien nog begrijpen als ze een redelijke engagement hebben. Misschien TikTokkers en Italiaanse influencers ofzo?quote:Op vrijdag 18 maart 2022 20:34 schreef Greys het volgende:
[..]
Hartstikke leuk dat er nog steeds net zo veel fanmedia naar binnen mag als vorig jaar, maar als ze alle bekenden zoals Wiwi en Matt z'n team en de vele anderen allemaal beperken tot 1, dan krijgt er dus een hele kudde nieuwe mensen nu accreditatie. En dat is óók prima (want wij mochten vorig jaar en eeuwig dankbaar) maar wat heb je aan allemaal verschillende hele kleine clubjes die dus nooit die geweldige content kunnen maken die je wilt in hun eentje? Het kan niet, alleen. Of amper.
En tevens, WIE krijgen dan wel al die online accreditaties in dat vernieuwde online press center als iedereen die we kennen zoals Songfestivalweblog en heel veel anderen van Aussievision en al die bekende gezichten het niet kregen? Krijgen we dan een enorme berg youtubers bv? Niks ten nadele van youtubers maar die maken vooral content die over hen zelf gaat met hen zelf in beeld.
En nogmaals: dit is geen zuurheid wegens afgewezen want ik heb niks aangevraagd of ingediend want ik redde het financieel toch niet dit jaar. Maar ik snap er geen kont van en ik baal van al die onzekere en teleurgestelde bekenden uit alle landen die amper nog toegang krijgen.
Ben benieuwd. Als het maar niet voornamelijk mensen zijn die zélf willen shinen in hun videomateriaal.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 20:57 schreef Momo het volgende:
[..]
YouTubers zoals mensen die reactie video's maken? Je heb er een paar die veel specifiek voor songfestival zaken vooral zijn maar veel mensen doen het ook gewoon om het views oplevert. Die eerste groep zou ik misschien nog begrijpen als ze een redelijke engagement hebben. Misschien TikTokkers en Italiaanse influencers ofzo?
https://www.instagram.com/_howcanimakethisaboutme_/quote:Op vrijdag 18 maart 2022 20:59 schreef Greys het volgende:
[..]
Ben benieuwd. Als het maar niet voornamelijk mensen zijn die zélf willen shinen in hun videomateriaal.
Ik begreep eruit dat er uiteindelijk net zo veel mensen in het perscentrum zullen zijn als vorig jaar, ook qua aantal aanwezige personen/percentage fanmedia, maar dat er 400 procent meer aanvragen waren voor die fanmedia en ze daardoor dus veel meer moeten afwijzen. Maar misschien las/begreep ik het verkeerd.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 21:01 schreef Em31 het volgende:
Evenveel als vorig jaar en 400% stijging in aanvragen![]()
[ afbeelding ]
Ja, maar wie zijn dat ooit allemaal.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 21:06 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik begreep eruit dat er uiteindelijk net zo veel mensen in het perscentrum zullen zijn als vorig jaar, ook qua aantal aanwezige personen/percentage fanmedia, maar dat er 400 procent meer aanvragen waren voor die fanmedia en ze daardoor dus veel meer moeten afwijzen. Maar misschien las/begreep ik het verkeerd.
Oh zo! Ja dat vroeg ik me dus ook af. Echt heel benieuwd.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 21:10 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ja, maar wie zijn dat ooit allemaal.minder van de sites die we kennen, dus nog meer nieuwe mensen. Misschien toch veel Italianen dan ook.
Ik zag de term ‘influencers’ vallen, dus dat zijn dan types als Anna Nooshin en Enzo Knol (en dan de B-merkversie daarvan) zou ik denken. Of die het echt hebben aangevraagd of dat de EBU die heeft gevraagd om wat promotie te maken bij het jonge publiek is dan natuurlijk de vraag.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 21:15 schreef Greys het volgende:
[..]
Oh zo! Ja dat vroeg ik me dus ook af. Echt heel benieuwd.
Benieuwd of die dan óók allemaal maar met 1 persoon mogen en zo ja, hoe al die mensen dan die geweldige content gaan maken met maar 1 persoon die niet overal tegelijk kan zijn en kan editten etc.
Dat vind ik eigenlijk het domste aan dit alles. Kijk Matt enzo liepen daar volgens mij ook weleens rond met 6 man ofzo, nouja oké, dat is misschien ook wel wat veel en dat zou wat minder kunnen om andere mensen ook een kans te geven. Alleen doe dan in ieder geval 2 mensen, zodat niet iedereen daar 2 weken alleen is. Het is niet dat ze allemaal uit Italië komen en het om de hoek is.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 21:15 schreef Greys het volgende:
[..]
Oh zo! Ja dat vroeg ik me dus ook af. Echt heel benieuwd.
Benieuwd of die dan óók allemaal maar met 1 persoon mogen en zo ja, hoe al die mensen dan die geweldige content gaan maken met maar 1 persoon die niet overal tegelijk kan zijn en kan editten etc.
Maar gaan dat soort mensen echt in die persruimte zitten? En echt over de acts iets schrijven? Die willen een gave vlog van een weekendje songfestival met allemaal coole feestjes en een goodie bag. En ohja trouwens land x heeft gewonnen.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 21:19 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik zag de term ‘influencers’ vallen, dus dat zijn dan types als Anna Nooshin en Enzo Knol (en dan de B-merkversie daarvan) zou ik denken. Of die het echt hebben aangevraagd of dat de EBU die heeft gevraagd om wat promotie te maken bij het jonge publiek is dan natuurlijk de vraag.
Ik denk dat Måneskin en Go_A enzo al uitstekend voor dat soort promotie gezorgd hebben en dat influencers voornamelijk zichzelf promoten. Maar we zullen zien.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 21:19 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik zag de term ‘influencers’ vallen, dus dat zijn dan types als Anna Nooshin en Enzo Knol (en dan de B-merkversie daarvan) zou ik denken. Of die het echt hebben aangevraagd of dat de EBU die heeft gevraagd om wat promotie te maken bij het jonge publiek is dan natuurlijk de vraag.
Matt-achtige coverage lijkt mij ook onwaarschijnlijk, zeker voor een publiek met de aandachtsspanne van een goudvis. Maar Matt bereikt nog niet in de buurt van de 0,1% van de ESF-kijkers, en die kijken toch wel naar het ESF zelf (En met een beetje geluk als je Matt wegwerkt ook nog meer naar de filmpjes op het officiële kanaal). Als je die dan vervangt door één of ander populair figuur met meer dan 100.000 volgers op een social media-platform, die toevallig het ESF wel leuk vindt, boor je in theorie een heel nieuwe doelgroep aan.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 21:37 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar gaan dat soort mensen echt in die persruimte zitten? En echt over de acts iets schrijven? Die willen een gave vlog van een weekendje songfestival met allemaal coole feestjes en een goodie bag. En ohja trouwens land x heeft gewonnen.
(c) Eurovoixquote:A total of eight countries will be in Sofia, Bulgaria over the coming days to film their live-on-tape performances for the Eurovision Song Contest 2022. All eight countries are working with Marvin Dietmann, Dan Shipton or Sacha Jean Baptiste on their performances for Turin except for Greece.
The acts who will be recording their performances are:
Bulgaria – Intelligent Music Project – Intention
Cyprus – Andromache – Ela
Greece – Amanda Tenfjord – Die Together
United Kingdom – Sam Ryder – Space Man
Armenia – Rosa Linn – Snap
Austria – LUM!X feat. Pia Maria – Halo
Malta – Emma Muscat – I Am What I Am
Switzerland – Marius Bear – Boys Do Cry
Geen idee, ik hoop het wel.quote:Op zondag 20 maart 2022 15:26 schreef NailQueen het volgende:
Komt er dan een weer live-on-tape special?
Vorig jaar vielen de meeste acts wat tegen maar het was wel interessant wat Destiny, Stefania en Gjon's Tears er van gemaakt hadden
Voor de zekerheid, wie weet zitten we over zes maanden weer met een nieuwe corona-variant. Ze zullen een 2020-scenario koste wat kost willen voorkomen.quote:Op zondag 20 maart 2022 14:06 schreef Em31 het volgende:
Eigenlijk word ik een beetje ‘zenuwachtig’ van die live-on-tape opnames, want ze gaan dus nog testen blijkbaar, maar dat wordt toch een ramp nu met omikron?of ze houden het ook bij testen bij symptomen ofzo
En soort San Remo dusquote:Op dinsdag 29 maart 2022 20:34 schreef Funhouse het volgende:
Zo te zien komen er in plaats van staplaatsen een aantal zitplaatsen voor het podium
[ twitter ]
Volgens mij zie je geen reet als je daar aan de zijkant zit
Dat vind ik nu echt een, jammer, maar helaas. Nederland kón niet anders, het is niet dat de organisatie hier kansen heeft laten liggen ofzo. Nog steeds erg trots op hoe het hier uiteindelijk vorm heeft gekregen. Tuurlijk wil ik ook weleens zo'n Nederlands ESF feestje meemaken, maar ik zie het niet als 'de covid shit editie'.quote:Op woensdag 30 maart 2022 09:49 schreef molloot200 het volgende:
[ twitter ]
We hebben echt de covid-shit editie gehad hèTijd voor een nieuwe winst.
Natuurlijk is het jammer, maar niet anders. Het is ook geen verwijt naar de organisatie. Ze hebben ontzettend goed gedaan wat er kon, en wát kon hebben ze in mijn ogen perfect uitgevoerd. Verder blijft het gewoon jammer, en daarom zie ik graag snel een nieuwe winst zodat we toch nog een all in/volledige editie krijgen met alles erop en eraan. Als je kijkt naar de situatie was het ook een prima editie, maar als je kijkt over de gehele linie van Songfestivals was het gewoon een “shit editie” qua omstandigheden, en ook zéker voor de stad Rotterdam.quote:Op woensdag 30 maart 2022 11:17 schreef Japepk het volgende:
[..]
Dat vind ik nu echt een, jammer, maar helaas. Nederland kón niet anders, het is niet dat de organisatie hier kansen heeft laten liggen ofzo. Nog steeds erg trots op hoe het hier uiteindelijk vorm heeft gekregen. Tuurlijk wil ik ook weleens zo'n Nederlands ESF feestje meemaken, maar ik zie het niet als 'de covid shit editie'.
Dat bogen-ding (de lijn op die foto) maakt ‘m wel wat kleiner, maar kan me er nog niet zoveel bij voorstellen. Vooral die lege ruimte achter die bogen lijkt me vreemd.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 20:39 schreef Funhouse het volgende:
Het podium ziet er trouwens wel echt gigantisch uit zo. Zullen de mensen die het podium van vorig jaar al te breed vonden niet blij mee zijn.
Ik ben vooral bang dat het hoofdpodium er heel breed uit gaat zienquote:Op woensdag 30 maart 2022 13:38 schreef Em31 het volgende:
[..]
Dat bogen-ding (de lijn op die foto) maakt ‘m wel wat kleiner, maar kan me er nog niet zoveel bij voorstellen. Vooral die lege ruimte achter die bogen lijkt me vreemd.
Hmzzz, dat betekent wel veel minder capaciteit op de vloer, al was dat in Lissabon ook best primaquote:
Interessant, Finland heeft 'ambitieuze' staging en Verenigd koninkrijk heeft ook staging waar we 'heel goed naar moeten gaan kijken'quote:
BBC zei al iets dat de staging van UK 'out of this world' is, dus ben benieuwd.quote:Op donderdag 31 maart 2022 16:30 schreef Funhouse het volgende:
[..]
Interessant, Finland heeft 'ambitieuze' staging en Verenigd koninkrijk heeft ook staging waar we 'heel goed naar moeten gaan kijken'
Daarnaast werd er ook nog iets gezegd over het water en de fonteinen die in het podium zitten. Het klonk alsof die vooral voor de opening/interval acts gebruikt gaan worden en weinig met de deelnemende landen te maken hebben.
Mag ik vragen waar die info vandaan komt over Finland en het VK?quote:Op donderdag 31 maart 2022 16:30 schreef Funhouse het volgende:
[..]
Interessant, Finland heeft 'ambitieuze' staging en Verenigd koninkrijk heeft ook staging waar we 'heel goed naar moeten gaan kijken'
Daarnaast werd er ook nog iets gezegd over het water en de fonteinen die in het podium zitten. Het klonk alsof die vooral voor de opening/interval acts gebruikt gaan worden en weinig met de deelnemende landen te maken hebben.
Ik verwacht iets ala Australië 2019.quote:Op donderdag 31 maart 2022 16:36 schreef Em31 het volgende:
[..]
BBC zei al iets dat de staging van UK 'out of this world' is, dus ben benieuwd.
Dat zei Twan van de Nieuwenhuijzen in het interview met radio 5 dat Em31 had gepost!quote:Op donderdag 31 maart 2022 16:37 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Mag ik vragen waar die info vandaan komt over Finland en het VK?
Ik heb het even teruggeluisterd, leuk interview. We weten daarnaast dat Albanië qua drama en kleurgebruik erg gaat lijken op de nationale finale-versie. En Letland gaat juist heel kleurrijk zijn (wat ook wel een beetje voorspelbaar wasquote:Op donderdag 31 maart 2022 16:46 schreef Funhouse het volgende:
[..]
Dat zei Twan van de Nieuwenhuijzen in het interview met radio 5 dat Em31 had gepost!
https://www.nporadio5.nl/(...)/2022-03-30-volgspot
Dat van Finland wordt rond 1:20:30 gezegd en Verenigd Koninkrijk komt ten sprake na 1:43:00
Jammer dat Eurovoix dat stukje niet heeft meegenomen, want dat vinden de Britse fans vast leuk om te horen. Beetje hypequote:Op donderdag 31 maart 2022 22:36 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Ik heb het even teruggeluisterd, leuk interview. We weten daarnaast dat Albanië qua drama en kleurgebruik erg gaat lijken op de nationale finale-versie. En Letland gaat juist heel kleurrijk zijn (wat ook wel een beetje voorspelbaar was).
Dat hij zo positief klonk over het Verenigd Koninkrijk is opvallend, omdat de presentator zelf aan Twan vraagt een land te noemen waar we op moeten letten. Hij komt dan zelf met het VK. En elk ander land zou het VK niet iets zijn waar je dan gelijk aan zou denken. Zou dit dan toch écht hét VK-jaar zijn waar we al jaren op zitten te wachten?
Wat een verschil ineens, hier lijkt het al veel groter.quote:
Weet ik ook niet zo goed, maar kunnen wel coole dingen mee gebeuren. Denk aan dansers die van links naar rechts verschuiven op verschillende plekken van die draaicirkel (denk een beetje I Can't Go On staging). Want nu zien we alleen één stuk bewegen, maar volgens mij als ik het toen goed begreep bestaat het podium uit allemaal ringen die los van elkaar kunnen bewegen.quote:Op zaterdag 2 april 2022 09:45 schreef Em31 het volgende:
[..]
Wat een verschil ineens, hier lijkt het al veel groter.
Ik snap trouwens niet zo goed wat je eraan hebt dat het hele podium kan draaien
Ooh dat had ik niet door, dacht dat het één geheel was. Ben heel benieuwd, krijg er af en toe een beetje een ‘too much’ gevoel bij, maar sowieso wel leuk dat een keer andere mensen het podium ontworpen hebben.quote:Op zaterdag 2 april 2022 10:27 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Weet ik ook niet zo goed, maar kunnen wel coole dingen mee gebeuren. Denk aan dansers die van links naar rechts verschuiven op verschillende plekken van die draaicirkel (denk een beetje I Can't Go On staging). Want nu zien we alleen één stuk bewegen, maar volgens mij als ik het toen goed begreep bestaat het podium uit allemaal ringen die los van elkaar kunnen bewegen.
Als de winnaar bekend is draait het hele podium en mag diegene kiezen uit de prijzen die daar staan, zoals een koelvriescombinatie, Suske en Wiske-video's of een meubelcheque voor Woonboulevard Eijerkamp in Zutphen, net zoals Rad van Fortuin lang geledenquote:Op zaterdag 2 april 2022 09:45 schreef Em31 het volgende:
[..]
OT: het is ook niet per se nodig dat de hele LED-wall open kan om zo als deuren te dienen, maar het was wel vetquote:Op zaterdag 2 april 2022 09:45 schreef Em31 het volgende:
[..]
Oh dat vind ik wel wat anders, hoe je dan ook die lichten kon gebruiken zoals Zwitserland bijvoorbeeld deed. Ik zag hier echt zo'n sloom draaiend podium voor me, dat iemand zo ongemakkelijk langzaam opschuiftquote:Op zaterdag 2 april 2022 10:47 schreef H_T het volgende:
[..]
OT: het is ook niet per se nodig dat de hele LED-wall open kan om zo als deuren te dienen, maar het was wel vet
Al duurt het 20 seconden om te draaien, dat hoeft nog niet te traag te zijnquote:Op zaterdag 2 april 2022 11:09 schreef Em31 het volgende:
[..]
Oh dat vind ik wel wat anders, hoe je dan ook die lichten kon gebruiken zoals Zwitserland bijvoorbeeld deed. Ik zag hier echt zo'n sloom draaiend podium voor me, dat iemand zo ongemakkelijk langzaam opschuiftmaar als het losse delen zijn en het best snel gaat kan het wel interessant zijn denk ik, bij een band ofzo
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:We’re excited to announce the Official Eurovision Song Contest Podcast has launched across all of your favourite streaming platforms - so make sure to listen to the trailer and subscribe, to be among the first to hear episode one when it goes live
Op zich leuk idee, maar hopelijk kraken ze daar ook wat kritische noten ipv alles maar fantastisch te vindenquote:Op dinsdag 5 april 2022 18:01 schreef usagi414 het volgende:
Het kon bijna niet uitblijven nu iedereen een podcast maakt.
Maar de EBU komt met een eigen podcast.
Voorlopig staan er 2 delen klaar voor vrijdag 8 April en maandag 11 April.
[..]
Ik ben dus helemaal geen fan van podcastenquote:Op dinsdag 5 april 2022 18:01 schreef usagi414 het volgende:
Het kon bijna niet uitblijven nu iedereen een podcast maakt.
Maar de EBU komt met een eigen podcast.
Voorlopig staan er 2 delen klaar voor vrijdag 8 April en maandag 11 April.
[..]
Geen idee wat de reden is, maar als Jamala wat wil hoeft een omroep daar niet per sé naar te luisteren natuurlijk.quote:
Maar zeggen dat je geen kant wil kiezen slaat ook weer nergens op natuurlijkquote:Op vrijdag 8 april 2022 19:01 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Geen idee wat de reden is, maar als Jamala war wil hoeft een omroep daar niet per sé naar te luisteren natuurlijk.
Zolang er geen formele reactie van RAI/EBU is hou ik wat dat betreft toch even een slag om de arm hoor.quote:Op vrijdag 8 april 2022 19:05 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar zeggen dat je geen kant wil kiezen slaat ook weer nergens op natuurlijk
Is dit een freudiaanse vertyping?quote:Op vrijdag 8 april 2022 19:01 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Geen idee wat de reden is, maar als Jamala war wil hoeft een omroep daar niet per sé naar te luisteren natuurlijk.
Kut. Oepsquote:
Behalve de Zweden want die hebben op voorhand al een staging met cirkels bedachtquote:Op dinsdag 12 april 2022 23:15 schreef Cee het volgende:
Ik weet niet hoor maar ik vind dat cirkelgedoe en straks die fonteinen zo enorm opvallen dat volgens mij een heleboel delegaties wel licht gevloekt hebben toen ze de plannen zagen, en dat ze hun staging om die twee factoren heen moeten bouwen.
Toch maar eens Tiktok downloaden danquote:The TikTok community will also have access to backstage content from all the participating artists’ first rehearsals, exclusively on TikTok.
Geen idee, we gaan het zien in mei. Maar lijkt mij persoonlijk niet zo'n goede ontwikkeling eigenlijkquote:Op donderdag 14 april 2022 11:07 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Toch maar aan de tiktok dus....
Maar ze gebruiken YouTube dan niet meer dan voor veel zaken, toch ook een groot platform, waar juist wel alle leeftijden zitten.
Damn die bogen zijn zo groot, die kun je dicht wel als led-scherm gebruiken en precies op de juiste manier in beeld brengen.quote:Op woensdag 13 april 2022 21:36 schreef Funhouse het volgende:
[ instagram ]
Ik ben blij dat ze er toch voor gekozen hebben om een deel van het podium een LED vloer te geven. Verder vind ik het er nog steeds behoorlijk gigantisch uitzien voor een podium waar maar 6 mensen tegelijk op gaan staan.
Ik gok dat er wel een fan is die een Twitteraccount maakt en daar ook alles online zet. Hoop ik.quote:Op donderdag 14 april 2022 11:00 schreef Cyan9 het volgende:
Ik weiger om TikTok te downloaden, en zelfs dit trekt me niet over de streep.
We weten ook nog steeds niet wie de intervals zijn. Dat wisten we op dit moment vorig jaar toch wel?quote:Op donderdag 14 april 2022 20:06 schreef NailQueen het volgende:
We zijn nog steeds niet enthousiast over Italie lees ik al wel
Dat vroeg ik me ook al af. Rond deze tijd was o.a. Rock the Roof al bekend. Het valt me ook op dat de oud Italiaanse deelnemers verdacht stil zijn rondom esf. Maar het zou ook goed kunnen dat ik iets té graag een intervalact wil met oud deelnemersquote:Op donderdag 14 april 2022 20:13 schreef molloot200 het volgende:
[..]
We weten ook nog steeds niet wie de intervals zijn. Dat wisten we op dit moment vorig jaar toch wel?
quote:Op woensdag 6 april 2022 13:52 schreef NailQueen het volgende:
Is het raar dat we nog niets weten over de intervalacts? Behalve die groep van 1000 man?
Een jaar geleden waren de meesten al bekend. Alleen Davina Michelle en de opening van Duncan kwamen er later nog bij.
quote:Op vrijdag 4 februari 2022 20:59 schreef NailQueen het volgende:
Beetje off-topic dit, maar ik heb stiekem hoop voor een goede interval-act in Turijn.
Een goede interval-act waar ze de Italiaanse evergreens eren (o.a. I treni di tozeur, Gente di mare en natuurlijk Volare) én de artiesten van de afgelopen jaren weer terugbrengen die grote successen hebben gehad maar niet gewonnen hebben (o.a. Mahmood, Il Volo, Francesco Gabbani)
De italianen weten dondersgoed dat ze niet altijd de eer en respect hebben gekregen die ze echt verdienden.
Het mooi is het dan om op het grootste podium in Turijn dat alsnog te laten zien?
(De evergreens moeten dan wel gezongen worden door de originele levende artiesten)
Dat magische nummer van Diodato verdient het om op een ESF podium opgevoerd te wordenquote:Op donderdag 14 april 2022 20:25 schreef NailQueen het volgende:
Deze wens heb ik al een keer uitgesproken in het San Remo Topic. Mahmood kan met een potlood weggestreept worden, maar misschien dat Diodato nog een gaatje vrij heeft.
[..]
Matt’s doelgroep is (nog) ouder dan 13, dus hij zal niet in aanmerking zijn gekomen dan.quote:Op vrijdag 15 april 2022 19:17 schreef Em31 het volgende:
[ twitter ]
Zou hij bedoelen dat er bekende TikTokkers persaccreditaties hebben gekregen ofzo
Taksi denk ik eerder.quote:Op vrijdag 15 april 2022 19:36 schreef Momo het volgende:
Dus in plaats van bier, fristi in de kantine van de persruimte?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |