SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In Itali?quote:Op donderdag 3 maart 2022 19:14 schreef molloot200 het volgende:
Ik vind het een heel naar idee dat al die media al allemaal aan het roepen zijn dat er een kans is dat het niet doorgaat
Als in 2023, want Oekrane kan het als winnaar niet organiseren of heel Europa staat in brand?quote:
Nee, als in 2022 al.quote:Op donderdag 3 maart 2022 20:41 schreef Andromache het volgende:
[..]
Als in 2023, want Oekrane kan het als winnaar niet organiseren of heel Europa staat in brand?
https://www.sorrisi.com/t(...)vision-song-contest/quote:When do you start?
"On 15 March we'll start setting up the stage at the Pala Olimpico.
Zal dan toch Andrea Bocelli gaan optreden?quote:OGAE Itali meldt verder dat de vraag van de lokale bevolking groot zal zijn vanwege de grote Italiaanse namen die zullen optreden. Het is vooralsnog onduidelijk of de vraag naar de halve finales en repetities even groot zal zijn
Diodatoquote:Op vrijdag 11 maart 2022 20:50 schreef NailQueen het volgende:
In de nieuwsbrief van OGAE staat:
[..]
Zal dan toch Andrea Bocelli gaan optreden?
quote:Op maandag 14 maart 2022 10:07 schreef Greys het volgende:
Er is gedoe met accreditaties dit jaar. En ik weet niet of dit nou echt door EBU komt (kan me haast niet voorstellen) of dat de Italiaanse organisatie dacht 'doe maar lekker zo veel mogelijk uit Itali, publiek n pers want dat is makkelijker'.
Zelfs het team van Matt ESCunited is voor het ONLINE perscentrum (dus alleen via internet!) afgewezen.
[ twitter ]
Geen hoofdstreams dit jaar?quote:Op maandag 14 maart 2022 10:07 schreef Greys het volgende:
Er is gedoe met accreditaties dit jaar. En ik weet niet of dit nou echt door EBU komt (kan me haast niet voorstellen) of dat de Italiaanse organisatie dacht 'doe maar lekker zo veel mogelijk uit Itali, publiek n pers want dat is makkelijker evt met covid enzo'. Geen idee hoor. Maar het is opvallend.
Zelfs het team van Matt ESCunited is voor het ONLINE perscentrum (dus alleen via internet!) afgewezen.
[ twitter ]
Kijk ik snap best dat ze niet zitten te wachten op fans die er veertien dagen niks gaan zitten doen en alleen voor de leuk komen. Of dat er bepaalde teams met 8 man sterk komen waarvan de helft dan vervolgens alleen een beetje interessant gaat lopen doen. Ik vind het alleen maar goed als men er beter op gaat selecteren, maar het is nu wel hl radicaal anders en weinig transparant inderdaad.quote:Op maandag 14 maart 2022 10:17 schreef koffieleuk het volgende:
[..]
Las dat de wiwi's zelfs moeite hadden, en dat er geen transparantie is over de criteria. Geen leuke rubriek dit.
Geen idee. Iedereen zit in enorme onzekerheid. Misschien dat Matt uiteindelijk bv wel mag maar dat ie dan alles alleen moet doen. En dat is best pittig want je kunt niet n streamen n naar persconferenties gaan n interviews doen tegelijk met 1 persoon, dat is vaak tegelijk. En dat dan ook nog allemaal editten zelf je videomateriaal en je interviews schriftelijk uitwerken.quote:
Sowieso horen we extreem weinig over alles dit jaar, hopelijk daarom ook niet de dubbel voor Italiquote:Op maandag 14 maart 2022 10:17 schreef koffieleuk het volgende:
[..]
Er is ook totaal geen transparantie over eventuele criteria die ze hanteren, dus er wordt ook niet verteld op basis waarvan de afwijzingen zijn. Geen leuke rubriek dit.
Ik zat gisteren te kijken naar reactie video's van Maxxy Rainbow die had al voor een maand een Air BnB geboekt voor 3000 euro in mei in Turijn. Je zal maar geen accreditatie krijgen dan....quote:Op maandag 14 maart 2022 10:24 schreef Greys het volgende:
[..]
Geen idee. Iedereen zit in enorme onzekerheid. Misschien dat Matt uiteindelijk bv wel mag maar dat ie dan alles alleen moet doen. En dat is best pittig want je kunt niet n streamen n naar persconferenties gaan n interviews doen tegelijk met 1 persoon, dat is vaak tegelijk. En dat dan ook nog allemaal editten zelf je videomateriaal en je interviews schriftelijk uitwerken.
Hoop dat ze snel duidelijkheid krijgen allemaal. Want je moet wel vluchten kunnen boeken en hotels enzo. Het is al half maart.
Sorry maar dat is sowieso niet slim om dingen te boeken die je niet kunt annuleren als je nog helemaal geen accreditatie hebt.quote:Op maandag 14 maart 2022 10:34 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik zat gisteren te kijken naar reactie video's van Maxxy Rainbow die had al voor een maand een Air BnB geboekt voor 3000 euro in mei in Turijn. Je zal maar geen accreditatie krijgen dan....
Dat is ook niet handig nee, maar lijkt mij wel dat een maand van te voren zoiets boeken onbetaalbaar wordt. En volgens mij ook de eerste keer en Amerikaan.... Dus misschien niet op de hoogte van online opties waar je wel kan annuleren?quote:Op maandag 14 maart 2022 10:35 schreef Greys het volgende:
[..]
Sorry maar dat is sowieso niet slim om dingen te boeken die je niet kunt annuleren als je nog helemaal geen accreditatie hebt.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet echt genoeg weet over de selectieprocedure om hier zelf commentaar op te geven. Ik kan me ergens wel voorstellen dat ze het press center willen vullen met iets bredere journalisten dan alleen ESF-fans die voor een niche-publiek schrijven, al is volgens mij nog niet duidelijk hoe ze dat willen invullen.quote:Dear EBU/Accredion,
I have been running the ESC Pulse podcast for nearly 10 years now, and have been accredited for press in 2015, 2016 and 2017 before taking a sabbatical for financial reasons. This year I applied for both on-site and online accreditation and was very quickly declined for both.
From what I have heard from friends within the Fan Community Press, you are taking a new approach in which only a few select Eurovision websites will be given accreditation while bringing in more online influencers with a general audience.
This decision really hurts me as it gives me the very strong impression that the very hard work that me and various other smaller websites put in towards covering the contest for several months of the year is completely worthless in comparison to influencers who likely have a very baseline knowledge of the contest and only follow it for that one night a year and have an audience who does the same. Does this sound fair to you? Because it certainly doesn’t sound fair to us.
I can’t speak for other smaller websites like mine, but I had big plans in mind for my website’s coverage of the contest in May that likely would have brought some originality in the coverage that you are looking for, and might have well gotten the viral attention you are looking for. I can’t say that it could have happened for sure, but the fact that I am being denied the opportunity to do so really makes me feel that all my hard work and grand ideas are worth nothing in the eyes of those who matter.
And the fact that only a few select websites (mainly Wiwibloggs) get the privilege of covering the event in May is a major insult to us smaller websites who don’t bring in the same amount of traffic they do, but still work hard to provide a diverse range of content all year round.
One other thing that gets to me personally is that the type of person found in the Press Centre every year is largely male, and as one of a very few number of women who run websites within the Fan Community Press, I feel that denying the opportunity of a prominent female voice in this community is a slap in the face in terms of diversity within the Eurovision community.
Another prominent female voice within the community, Alesia Michelle, has previously written about the severe lack of diversity in the Press Centre, not just of women but of people of colour, of which you have continually refused to respond to or even acknowledge. What does this say about a company in which their flagship show makes a point every year about acceptance regardless of background?
I hope you take the time to read this letter and reconsider your approach towards coverage of the Eurovision Song Contest. We are a big and dedicated community and this decision feels like a collective slap to the face.
I look forward to hearing your response.
Yours sincerely,
Kylie Wilson
Ja want als je die allemaal zou weigeren zit er zowat niemand in dat perscentrum de eerste weekquote:Op maandag 14 maart 2022 10:49 schreef Greys het volgende:
Ja dat komt omdat het artikel waar het mee begon Wiwi noemde in de kop. Maar iedereen zal beamen dat Wiwi het gewoon heel goed doet. Ik snap wl de vraag of dat altijd met 8 man moet.
Verder zag ik nog ergens iets (zoek het straks terug na m'n werk) dat ze wel ook echt plek moeten houden voor platforms die het Songfestival het hele jaar door levend houden en niet alleen die drie dagen per jaar. Daar ben ik het wel mee eens en niet eens voor mezelf. Want ik ben al superblij met vorig jaar.
We zien het allemaal wel. Maar het wordt zo half maart wel tijd voor wat duidelijkheid over tickets ook enzo.
Dat laatste mag natuurlijk geen reden zijn. Dan verdiep je je daar even in of vraag je hulp van mensen die al vaker geweest zijn. Ik vind het sneu maar hier kan iemand niet de EBU of Italiaanse organisatie de schuld van geven als dit mis gaat.quote:Op maandag 14 maart 2022 10:38 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat is ook niet handig nee, maar lijkt mij wel dat een maand van te voren zoiets boeken onbetaalbaar wordt. En volgens mij ook de eerste keer en Amerikaan.... Dus misschien niet op de hoogte van online opties waar je wel kan annuleren?
Geen idee of de zus van William (want die bedoel je neem ik aanquote:Op maandag 14 maart 2022 10:34 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Alleen met de Wiwi-cyste lijkt het op?
Ja, helemaal eensquote:Op maandag 14 maart 2022 12:09 schreef Greys het volgende:
[..]
Geen idee of de zus van William (want die bedoel je neem ik aan) weer accreditatie krijgt maar je noemt wel een aardig voorbeeld want William zelf werkt zich de tering op elk Eurovisie dus daar geen enkel kwaad woord over maar de zus leek vorig jaar in Ahoy niet bepaald goed op de hoogte van welke artiest en welk lied bij welk land hoorde. Wel sprak ze dagenlang over haar weggesneden cyste op de stream vanuit Ahoy. Dat er dan hier en daar weleens een wenkbrauw wordt opgetrokken snap ik best een beetje. Dus waarschijnlijk kwam daar ook een deel van de pijn vandaan van dat artikel op Twitter (ben ff de naam kwijt maar het staat hierboven) waar het mee begon.
Ik ben er voorstander van als ze iedereen die vorig jaar in dat online perscentrum respectloos zat te chatten en hatelijk zat te gillen over artiesten en inzendingen de toegang tot dat online gebeuren dit jaar gewoon ontzeggen. Gedraag je of wegwezen.
En een beetje de bezem door de onsite accreditaties kan ook zeker geen kwaad. Maar doe dat dan wel duidelijk EN TIJDIG. Wat Cee zegt, sommige grote platforms komen echt alleen voor de live shows en komen dus pas veel later het perscentrum in. Doe dan in de repetitieweek als je veel meer ruimte hebt in het perscentrum wat meer met minder grote kanalen die wl het hele jaar door de Songfestivalliefde levend houden.
Wat een shitshowquote:Op maandag 14 maart 2022 12:36 schreef Funhouse het volgende:
Misschien ook nog even goed om te benoemen dat Wiwibloggs ook nog geen accreditatie heeft
[ twitter ]
Zie post nummer 14 in dit topic, in de eerste post hierover stond dat ook al meteen benoemd (in die tweet).quote:Op maandag 14 maart 2022 12:36 schreef Funhouse het volgende:
Misschien ook nog even goed om te benoemen dat Wiwibloggs ook nog geen accreditatie heeft
[ twitter ]
Excuses, die had ik over het hoofd gezien!quote:Op maandag 14 maart 2022 12:50 schreef Greys het volgende:
[..]
Zie post nummer 14 in dit topic, in de eerste post hierover stond dat ook al meteen benoemd (in die tweet).
Volgens mij heb ik ook geen plannen gezien met verschillende scenario's van de bezetting in de zaal met waar covid staat op dat moment. Volle zaal, 50% etc.quote:Op maandag 14 maart 2022 12:55 schreef Greys het volgende:
Nieuws over de tickets zou inmiddels ook wel prettig zijn. Al was het maar wat info over 'we snappen dat het lang duurt maar dat komt omdat...' etc. Het is wel erg karig qua info dit jaar.
Ook dat is raar ja. Misschien dat die plannen er wel zijn, maar maak die dan ook beknd.quote:Op maandag 14 maart 2022 13:11 schreef Momo het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik ook geen plannen gezien met verschillende scenario's van de bezetting in de zaal met waar covid staat op dat moment. Volle zaal, 50% etc.
Nog leuker zou zijn als Nederland er weer zijn perfecte organisatie op los mag laten.😊quote:Op maandag 14 maart 2022 12:48 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Wat een shitshow
(Eerlijk gezegd zou ik het niet erg vinden als Zweden volgend jaar weer zou organiseren, dan weet je in elk geval dat je een kwalitatieve en vlekkeloze organisatie krijgt)
Als je dat stukje van OGAE Itali leest klinkt het sowieso al dat ze liever gewoon alleen op Italianen focussenquote:Op maandag 14 maart 2022 12:55 schreef Greys het volgende:
Nieuws over de tickets zou inmiddels ook wel prettig zijn. Al was het maar wat info over 'we snappen dat het lang duurt maar dat komt omdat...' etc. Het is wel erg karig qua info dit jaar.
Ook die optie vind ik meer dan primaquote:Op maandag 14 maart 2022 13:46 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Nog leuker zou zijn als Nederland er weer zijn perfecte organisatie op los mag laten.😊
Als het goed is gaan we daar wel wat van horen, maar met Itali als gastland weet je dat nou nooit 100% zeker.quote:Op maandag 14 maart 2022 16:52 schreef Jason22 het volgende:
Is vandaag de loting voor het gastland, en zo ja; gaan we daar iets van horen?
quote:Op maandag 14 maart 2022 10:43 schreef Fred_B het volgende:
De discussie is aangeslingerd door iemand van ESC Pulse. Ik volg ze wel op Twitter, maar die site ken ik verder niet zo goed.
[..]
Las het hier, netjes met bronnen erbij.quote:Eurovision News of the day (heads of delegation meeting)
1) Peace will be the central theme of the 2022 edition of the Eurovision Song Contest. Fasulo, the executive producer, said We want to bring on the stage contents that, given the context in which we find ourselves, speak of peace. It is a moral obligation to do so, which is why this theme will be at the center of this edition”.
2) The Ukrainian delegation has confirmed its presence. They said that Ukraine has already delivered the necessary material respecting the deadlines. Furthermore, they will try to make the backup video ( live on tape) not in Kiev but in a city closer to the Polish border, which will be used if they cannot participate .
3) stage construction will start tomorrow. Moreover two large structures connected to each other by a 50-meter bridge in which the press room and delegations will be housed will be built/set up. The preparation of the event will involve a total of 3,500 people.
4) Italy will draw its place in the final running order tomorrow
5) tomorrow will also be the deadline for sending the songs. Countries will have to release them by the end of this week. This means that brividi 3-minute version is going to be released soon.
Soort van. De organisatoren van de laatste 3 edities zitten in een groep om de huidige organisator te helpen/adviseren.quote:Op maandag 14 maart 2022 20:25 schreef Em31 het volgende:
Is Sietse ook betrokken bij de organisatie?
quote:The themes of peace will be at the center of this edition of Eurovision. We have three presenters who fill us with pride – Laura Pausini, Alessandro Cattelan and Mika – who are perfectly complementary and will bring a lot of themselves into the construction of the show. We want to bring important content to the event, which speaks of peace and are appropriate for this delicate moment.
Heads of delegation bijeenkomst vandaag, recente organisatoren van het songfestival zijn ook aanwezig.quote:Op maandag 14 maart 2022 20:54 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Waar kijken we hier naar? En wat doet onze man daar rechts?
Ja daar had ik het toevallig met Cee gister nog over. Het voelt inmiddels inderdaad bijna alsof ze zowel qua publiek als qua pers meer voor voornamelijk Itali zelf gaan. En alleen al om dat gevoel te voorkomen moeten ze beter communiceren.quote:Op maandag 14 maart 2022 13:47 schreef Em31 het volgende:
[..]
Als je dat stukje van OGAE Itali leest klinkt het sowieso al dat ze liever gewoon alleen op Italianen focussendat is geen ramp in deze tijd, maar beetje duidelijkheid is wel handig voor iedereen die naar Turijn wil.
Dacht altijd dat de EBU zelf ook wel meer communicatie zou eisen, maar blijkbaar niet.
Begin nu bijna te hopen dat zijn team inderdaad geen toegang krijgt tot die online persruimte want vorig jaar was zijn stream best matig.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 05:50 schreef Cee het volgende:
Matt tweet dat hij geaccepteerd is voor Turijn dus we hebben in elk geval 1 Hoofd!
Dit wilde ik zeggen. Als zij weer in dezelfde setting als vorig jaar zitten ben ik weer geneigd om toch voor Wiwi te gaan. Ondanks Suzanne. Maar dan focuste ik maar op Esma want die deed het wel goedquote:Op dinsdag 15 maart 2022 06:12 schreef Em31 het volgende:
[..]
Begin nu bijna te hopen dat zijn team inderdaad geen toegang krijgt tot die online persruimte want vorig jaar was zijn stream best matig.Of nouja misschien alleen wel die Nederlandse jongen want hij was de enige die nog wel aardig uit kon leggen wat hij zag.
Het contrast was serieus groot toen jullie gingen streamen en ineens alles duidelijker beschreven.
quote:Op dinsdag 15 maart 2022 05:50 schreef Cee het volgende:
Matt tweet dat hij geaccepteerd is voor Turijn dus we hebben in elk geval 1 Hoofd!
Wat aardig van je om te zeggen.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 06:12 schreef Em31 het volgende:
Het contrast was serieus groot toen jullie gingen streamen en ineens alles duidelijker beschreven.
Ja eerlijk gezegd werd ik me er toen pas van bewust hoe weinig informatie sommigen eigenlijk gevenquote:Op dinsdag 15 maart 2022 09:44 schreef Greys het volgende:
[..]
Wat aardig van je om te zeggen.
We zijn prutsers maar deden gewoon wat we zlf zouden willen horen op een stream, en dat is dus gewoon elk detail haha. Als je zelf niks kunt zien als kijker wil je gewoon alles weten wat de ander ziet. Niet alleen 'it's pretty' maar waarom dan!
Benieuwd of we ook iets gaan horen over de interval acts!quote:Op dinsdag 15 maart 2022 09:59 schreef koffieleuk het volgende:
Het gebeurt
Heel benieuwd naar de loting voor Brividi.
[ twitter ]
Verrassende keuze. Daar zitten ze nogal wat favorieten in de weg waarschijnlijk, met 12 liedjes in de eerste helft dit jaar.quote:
Het is voor Nederland nu trouwens wel van belang om tweede starthelft te loten (54% kans in elk geval). Er zijn immers nog maar drie startposities na Itali in de eerste helft en als ‘we’ in die eerste helft moeten, is de kans groot dat van de landen die hoger in de pikorde staan (Oekrane, Zweden, UK, Polen, Griekenland) er ook een paar dat lot treffen. En die zullen dan normaal gesproken meer aanspraak maken op de posities 10-11-12. Ik zou zeggen twee toppers, en iets onbenulligs uptempo ertussen (Isral of Armeni ofzo). Nederland vlak voor Itali is ook niet handig, dus dan zit je al bij de eerste 7.quote:
Ja. Alleen vergeten ze geloof ik dat dat echt zo goed als onmogelijk is om alles in je eentje te doen. Persconferenties zijn vaak deels gelijk met repetities etc.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 10:44 schreef Momo het volgende:
[..]
Lijkt erop dat eurofansites maar accreditatie voor 1 persoon krijgen?
Maarja misschien moeten we eerst ook de repetities afwachtenquote:Op dinsdag 15 maart 2022 11:34 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Het is voor Nederland nu trouwens wel van belang om tweede starthelft te loten (54% kans in elk geval). Er zijn immers nog maar drie startposities na Itali in de eerste helft en als ‘we’ in die eerste helft moeten, is de kans groot dat van de landen die hoger in de pikorde staan (Oekrane, Zweden, UK, Polen, Griekenland) er ook een paar dat lot treffen. En die zullen dan normaal gesproken meer aanspraak maken op de posities 10-11-12. Ik zou zeggen twee toppers, en iets onbenulligs uptempo ertussen (Isral of Armeni ofzo). Nederland vlak voor Itali is ook niet handig, dus dan zit je al bij de eerste 7.
Isral die de finale haalt?quote:Op dinsdag 15 maart 2022 11:34 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Het is voor Nederland nu trouwens wel van belang om tweede starthelft te loten (54% kans in elk geval). Er zijn immers nog maar drie startposities na Itali in de eerste helft en als ‘we’ in die eerste helft moeten, is de kans groot dat van de landen die hoger in de pikorde staan (Oekrane, Zweden, UK, Polen, Griekenland) er ook een paar dat lot treffen. En die zullen dan normaal gesproken meer aanspraak maken op de posities 10-11-12. Ik zou zeggen twee toppers, en iets onbenulligs uptempo ertussen (Isral of Armeni ofzo). Nederland vlak voor Itali is ook niet handig, dus dan zit je al bij de eerste 7.
Als we gewoon die semi winnen is er niets aan de handquote:Op dinsdag 15 maart 2022 12:00 schreef Em31 het volgende:
[..]
Maarja misschien moeten we eerst ook de repetities afwachtenWie weet is het dan wel gewoon logisch dat S10 voor Itali wordt geplaatst, of zorgt de staging ervoor dat ze juist een plek daarna verdient door haar score in de semi, of kan Griekenland er live niets van, etc.
Ja, dat soort landen gaan dit jaar door naar de finale. Isral, San Marino, Zwitserland, Portugal, Roemeni, dat soort dingen zijn nodig om tot 10 te komen.quote:
Dat sowiesoquote:Op dinsdag 15 maart 2022 12:50 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Als we gewoon die semi winnen is er niets aan de hand![]()
Maar op papier is het wel een stuk lekkerder als we in de tweede helft komen. Dan heb je geen last van andere/grotere favorieten, waarvan landen als Polen of UK ongetwijfeld een zetje in de goede richting krijgen en ben je niet afhankelijk van de Italiaanse voorkeuren.
Er is altijd gezegd dat alleen de supervisor en nog iemand de uitslagen van de semi's weten, en degene die de volgorde bepaalt niet. Die kijkt volgens mij vooral naar de bookies op dat moment.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 12:56 schreef Em31 het volgende:
[..]
Dat sowieso
En Twan van de Nieuwenhuijzen zal de running order doen gok ik, dus wat minder last van Italiaanse voorkeuren, maar die zal ook gewoon naar de uitslag van de semi’s kijken lijkt me.
Is een echte loting geweest toch, en geen keuzequote:Op dinsdag 15 maart 2022 10:34 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Verrassende keuze. Daar zitten ze nogal wat favorieten in de weg waarschijnlijk, met 12 liedjes in de eerste helft dit jaar.
Oh nu je het zegt, dat het nog wat bijgestuurd kon worden ja. Dacht even dat Bjorkman het ook altijd gewoon wist (wat alsnog stiekem wel waar kan zijnquote:Op dinsdag 15 maart 2022 13:11 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Er is altijd gezegd dat alleen de supervisor en nog iemand de uitslagen van de semi's weten, en degene die de volgorde bepaalt niet. Die kijkt volgens mij vooral naar de bookies op dat moment.
Dat lijkt me vreemd, waarom zou je naar de indicatie kijken van iets dat gebaseerd is op een beperkte groep mensen die graag geld willen verdienen, als je een duidelijke indicatie ter beschikking hebt over wat er echt onder een veel grotere groep kijkers plus de jury's leeft?quote:Op dinsdag 15 maart 2022 13:11 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Er is altijd gezegd dat alleen de supervisor en nog iemand de uitslagen van de semi's weten, en degene die de volgorde bepaalt niet. Die kijkt volgens mij vooral naar de bookies op dat moment.
Isral zie ik van die vijf echt niet zo snel gebeuren hoor, vooral niet nu de revamp het nummer nog slechter heeft gemaakt.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 12:52 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja, dat soort landen gaan dit jaar door naar de finale. Isral, San Marino, Zwitserland, Portugal, Roemeni, dat soort dingen zijn nodig om tot 10 te komen.
Maar dat hoeft toch niet te betekenen dat degene die met die informatie iets nuttigs kan doen erbuiten gehouden moet worden? Zo'n Twan weet echt wel hoe hij iets geheim moet houden, lijkt me.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 13:50 schreef Momo het volgende:
Ik gok dat er ook voor zorgen dat niet veel mensen de semi uitslagen hebben gezien ivm lekken informatie en daarom uitgaan van de odds.
Nouja zelfs het lekken van wie er de hoogvliegers waren in de semi en wie net door is, is natuurlijk wel informatie. Prima om van de odds uit te gaan voor zoiets, ook al zijn er altijd verrassingen achter af.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 13:51 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Maar dat hoeft toch niet te betekenen dat degene die met die informatie iets nuttigs kan doen erbuiten gehouden moet worden?
Misschien ook om te voorkomen dat je dan echt meteen weet wie de topfavorieten zijn. Nu hangt er nog een beetje twijfel boven, ondanks dat hij wel bijgestuurd zou worden als de keuze voor een startpositie echt vreemd is.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 13:51 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Maar dat hoeft toch niet te betekenen dat degene die met die informatie iets nuttigs kan doen erbuiten gehouden moet worden? Zo'n Twan weet echt wel hoe hij iets geheim moet houden, lijkt me.
Ik heb daar nog altijd twijfels over hoorquote:Op dinsdag 15 maart 2022 13:12 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Is een echte loting geweest toch, en geen keuze
Er is wel een filmpje ooit geweest waarin Jon-Ola zich met de startvolgorde bemoeide. Ik ga er vanuit dat die het toch wel wist. Hij zal dan misschien niet op slakken zout leggen, maar verkeerd geplaatste favorieten wel even corrigeren.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 13:29 schreef Em31 het volgende:
[..]
Oh nu je het zegt, dat het nog wat bijgestuurd kon worden ja. Dacht even dat Bjorkman het ook altijd gewoon wist (wat alsnog stiekem wel waar kan zijn)
Ik neem aan dat de Bjrkman ook de volgorde van de jurystemming bepaalt, en die volgorde is gebaseerd op wat ze hebben gestemd. Pas tegen het einde moet de jurywinnaar naar boven komen. Of wellicht wordt die volgorde door de computer bepaald, gebaseerd op hetzelfde principe?quote:Op dinsdag 15 maart 2022 14:21 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Er is wel een filmpje ooit geweest waarin Jon-Ola zich met de startvolgorde bemoeide. Ik ga er vanuit dat die het toch wel wist. Hij zal dan misschien niet op slakken zout leggen, maar verkeerd geplaatste favorieten wel even corrigeren.
Maar eigenlijk denk ik dat de Bjrkman van dienst het ook wel wist. Ik zie daar ook niet echt iets verkeerds in eigenlijk.
De volgorde van de jury stemmen is volgens mij heel ver van te voren bepaald.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 14:24 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ik neem aan dat de Bjrkman ook de volgorde van de jurystemming bepaalt, en die volgorde is gebaseerd op wat ze hebben gestemd. Pas tegen het einde moet de jurywinnaar naar boven komen. Of wellicht wordt die volgorde door de computer bepaald, gebaseerd op hetzelfde principe?
In 2011 zeiden het er echt bij dat de volgorde van de jurystemming zo was bepaald om het spannend te houden tot het einde.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 14:24 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ik neem aan dat de Bjrkman ook de volgorde van de jurystemming bepaalt, en die volgorde is gebaseerd op wat ze hebben gestemd. Pas tegen het einde moet de jurywinnaar naar boven komen. Of wellicht wordt die volgorde door de computer bepaald, gebaseerd op hetzelfde principe?
Dat was afgelopen jaar zo ja. Maar ik kan me nog herinneren dat dat in Tel Aviv op het laatste moment nog werd bepaald (maar correct me if I'm wrong).quote:Op dinsdag 15 maart 2022 14:33 schreef Jason22 het volgende:
[..]
De volgorde van de jury stemmen is volgens mij heel ver van te voren bepaald.
Toen de beelden lekten van Jan & Chantal die de voting oefenden een paar weken van te voren, was al te zien dat de volgorde: Isral - Polen - San Marino was. In de uiteindelijke show was dat ook zo.
Je zag het bij Melfest ook: eerst Nederland, dat redelijk in lijn was met de rest maar Cornelia op 2 had, dan een paar outliers, en dan allemaal 12-punters voor Cornelia. Dat is geen toeval natuurlijk, dat houdt de spanning erin. En in Tel Aviv was duidelijk dat ze dat ook hadden gedaan. In Rotterdam heb ik er eigenlijk niet zo op gelet.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 14:33 schreef Jason22 het volgende:
[..]
De volgorde van de jury stemmen is volgens mij heel ver van te voren bepaald.
Toen de beelden lekten van Jan & Chantal die de voting oefenden een paar weken van te voren, was al te zien dat de volgorde: Isral - Polen - San Marino was. In de uiteindelijke show was dat ook zo.
Er is op een gegeven moment besloten om te spelen met die volgorde om het spannender te maken. En volgens mij was dat in 2019 met Duncan die een flinke achterstand goedmaakte inderdaad nog steeds zo.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 14:37 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Dat was afgelopen jaar zo ja. Maar ik kan me nog herinneren dat dat in Tel Aviv op het laatste moment nog werd bepaald (maar correct me if I'm wrong).
En dan alsnog kan je wel een aantal weken voor het ESF beslissen dat als de favoriet een land is als Zweden, dat je dan de mede-Scandinavische landen en landen met een overeenkomende (muziek)cultuur als Nederland wat verder achteraan stopt en begint met landen als Azerbeidzjan, Griekenland en Montenegro, puur om het spannender te houden.
Ik was wel benieuwd en ik heb het even opgezocht.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 14:43 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Je zag het bij Melfest ook: eerst Nederland, dat redelijk in lijn was met de rest maar Cornelia op 2 had, dan een paar outliers, en dan allemaal 12-punters voor Cornelia. Dat is geen toeval natuurlijk, dat houdt de spanning erin. En in Tel Aviv was duidelijk dat ze dat ook hadden gedaan. In Rotterdam heb ik er eigenlijk niet zo op gelet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |