Ik krijg uit de puntentabel ook niet echt de indruk dat er bewust gestuurd is. Al was misschien juist de bedoeling dat er geen herkenbaar patroon in zat, en dan is dat geluktquote:Op dinsdag 15 maart 2022 14:54 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Ik was wel benieuwd en ik heb het even opgezocht.
Na 10 landen was de top 10:
1. Zwitserland
2. Frankrijk
3. Malta
4. Italië
5. Griekenland
6. IJsland
7. Portugal
8. Zweden
9. Israël
10. Cyprus
Na 20 landen was de top 10:
1. Frankrijk
2. Zwitserland
3. Malta
4. IJsland
5. Italië
6. Bulgarije
7. Portugal
8. Griekenland
9. Finland
10. Rusland
Na 30 landen was de top 10:
1. Zwitserland
2. Frankrijk
3. Malta
4. Italië
5. IJsland
6. Bulgarije
7. Portugal
8. Rusland
9. Finland
10. Griekenland
Uiteindelijke top 10:
1. Zwitserland
2. Frankrijk
3. Malta
4. Italië
5. IJsland
6. Bulgarije
7. Portugal
8. Rusland
9. Oekraïne
10. Griekenland
Het meest opvallende is eigenlijk de verschuiving van Zweden steeds verder omlaag over de hele juryvote heen. Verder blijft alles redelijk stabiel.

In 2018 gooide hij Waylon toch tussen Toy en Fuego, terwijl hij door anderen wat vroeger was gezet in de lineupquote:Op dinsdag 15 maart 2022 14:21 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Er is wel een filmpje ooit geweest waarin Jon-Ola zich met de startvolgorde bemoeide. Ik ga er vanuit dat die het toch wel wist. Hij zal dan misschien niet op slakken zout leggen, maar verkeerd geplaatste favorieten wel even corrigeren.
Maar eigenlijk denk ik dat de Björkman van dienst het ook wel wist. Ik zie daar ook niet echt iets verkeerds in eigenlijk.

Meteen Spanje in de punten, schrijf maar vast op.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 14:56 schreef molloot200 het volgende:
Dit jaar is Nederland als meest recente hostland trouwens de eerste die de punten uitdeelt

Ik gok eigenlijk dat ze van de spannende stemvolgorde zijn afgestapt sinds de televote apart wordt genoemd. Die extra spanning is niet echt nodig als je nog in je hoofd hebt dat de televoting alles kan omgooien. En misschien is het voor de presentatoren ook wel lekker om met een vaste volgorde te oefenen.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 14:54 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Ik was wel benieuwd en ik heb het even opgezocht.
Na 10 landen was de top 10:
1. Zwitserland
2. Frankrijk
3. Malta
4. Italië
5. Griekenland
6. IJsland
7. Portugal
8. Zweden
9. Israël
10. Cyprus
Na 20 landen was de top 10:
1. Frankrijk
2. Zwitserland
3. Malta
4. IJsland
5. Italië
6. Bulgarije
7. Portugal
8. Griekenland
9. Finland
10. Rusland
Na 30 landen was de top 10:
1. Zwitserland
2. Frankrijk
3. Malta
4. Italië
5. IJsland
6. Bulgarije
7. Portugal
8. Rusland
9. Finland
10. Griekenland
Uiteindelijke top 10:
1. Zwitserland
2. Frankrijk
3. Malta
4. Italië
5. IJsland
6. Bulgarije
7. Portugal
8. Rusland
9. Oekraïne
10. Griekenland
Het meest opvallende is eigenlijk de verschuiving van Zweden steeds verder omlaag over de hele juryvote heen. Verder blijft alles redelijk stabiel.

Denk je dat de Nederlandse jury Spanje punten gaat geven ja?quote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:06 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Meteen Spanje in de punten, schrijf maar vast op.
Dat komt ook niet vaak voor.

quote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:05 schreef TheVulture het volgende:
[..]
In 2018 gooide hij Waylon toch tussen Toy en Fuego, terwijl hij door anderen wat vroeger was gezet in de lineup

Die aparte televote is juist een truc om meer spanningsmomenten te creëren. Je kunt dan de hele voting als het ware regisseren (de uitslag niet, maar wel hoe het bekend wordt gemaakt). Dus is het ook logisch dat ze, zoals in Tel Aviv, die volgorde juist wel aanpassen.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:11 schreef Jason22 het volgende:
[..]
Ik gok eigenlijk dat ze van de spannende stemvolgorde zijn afgestapt sinds de televote apart wordt genoemd. Die extra spanning is niet echt nodig als je nog in je hoofd hebt dat de televoting alles kan omgooien. En misschien is het voor de presentatoren ook wel lekker om met een vaste volgorde te oefenen.
Dit zou wel een leuke vraag zijn voor Sietse trouwens!

Ja hoor, een beetje Nederlandse vakjury is toch een Radio 2-DJ, een manager van een Nederlandse artiest, een onduidelijk wat ouder NPO-figuur, ter compensatie een actueel iemand als Meau ofzo en een random figuur uit de musicalwereld ofzo.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:16 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Denk je dat de Nederlandse jury Spanje punten gaat geven ja?

Het is sowieso ruk want zelfs als je het qua alles coveren zou redden door samenwerking met andere outlets gaat men eraan voorbij dat fanmedia ALLES zelf betalen die 2 weken. Die zitten niet zoals bv de Arans enzo (al dan niet deels) op kosten van de baas.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:25 schreef Mandy040986 het volgende:
Ik zie nog wel een fanmedia-samenwerking gebeuren als er maar 1 per platform welkom is.
Dan zou je alsnog alles kunnen coveren.

Dat is ook zo.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:48 schreef Greys het volgende:
[..]
Het is sowieso ruk want zelfs als je het qua alles coveren zou redden door samenwerking met andere outlets gaat men eraan voorbij dat fanmedia ALLES zelf betalen die 2 weken. Die zitten niet zoals bv de Arans enzo (al dan niet deels) op kosten van de baas.
En als je dan alleen moet reizen naar een ander land is het tot daaraan toe, maar dan kan je de kosten van je geboekte hotelkamer (die toch al idioot duur zijn in die periode) ook niet meer delen met de 2e persoon. Het wordt dus ook ronduit onbetaalbaar zo voor vele outlets.

Wat zou de reden kunnen zijn? Hebben ze niet genoeg ruimte voor al die mensen in het perscentrum? Waarom anders zo zuinig?quote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:53 schreef Mandy040986 het volgende:
[..]
Dat is ook zo.Het is gewoon allemaal ruk.
Ik vind de hele gang van zaken ook gewoon raar.
Ook met de tickets en zo. Geef gewoon duidelijkheid als je er alleen italianen bij wilt hebben - wat ik persoonlijk vreemd zou vinden, want als er een tijd is om mensen toe te laten (al is het maar 50%) dan is het nu wel.

Thank godquote:Op dinsdag 15 maart 2022 16:20 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Ook geen accreditatie voor Suzanne De Cyste

Die zal ik niet missen.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 16:20 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Daar was het dus allemaal om te doen. Hulde aan de EBU!quote:Op dinsdag 15 maart 2022 16:20 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Ik hoop dat Nikkie of Chantal het doet! Even een leuk ''good to see you again'' momentje maken.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 14:56 schreef molloot200 het volgende:
Dit jaar is Nederland als meest recente hostland trouwens de eerste die de punten uitdeelt

Jep. Allemaal maar eentje.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 16:34 schreef Meridiaan het volgende:
Van de Ding a Dongpodcast mag ook alleen @:CrazyDutchPunk

quote:Op dinsdag 15 maart 2022 16:20 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Dat zou wel heel leuk zijn! Of Duncan, als goedmaker omdat hij het eigenlijk vorig jaar mocht doen (en we weten hoe dat afliep).quote:Op dinsdag 15 maart 2022 16:34 schreef Japepk het volgende:
[..]
Ik hoop dat Nikkie of Chantal het doet! Even een leuk ''good to see you again'' momentje maken.

Dit zijn van die momenten dat ik me oud voel en youth culture niet meer begrijp. WTF vinden ze tof aan dat verschrikkelijke wijf?quote:

Ik snap de basisgedachte ergens, maar praktisch is dit gewoon onhaalbaar voor veel teams om voldoende events/artiesten/repetities en alles bij te wonen.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 16:35 schreef Greys het volgende:
[..]
Jep. Allemaal maar eentje.
Lekker handig allemaal.
*armen in de lucht gooit

Gok dat dit bericht ook wel doordrenkt is met ramptoerisme en sarcasme bij velen. En sommige mensen vinden dit schijnbaar wel leuker dan een degelijke stream waar iedereen alles mooi vind.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 16:43 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Dit zijn van die momenten dat ik me oud voel en youth culture niet meer begrijp. WTF vinden ze tof aan dat verschrikkelijke wijf?

Daarom ook maar hopen dat ze niet meteen weer winnenquote:Op dinsdag 15 maart 2022 16:29 schreef Meridiaan het volgende:
Wat een bijzondere gang van zaken.
Ik vind sowieso dat het allemaal matig transparant gaat. Misschien zijn we verwend door eerdere jaren, maar het is niet het eerste jaar waarin het festival tijdens een pandemie wordt georganiseerd, dus waarom zo lang wachten totdat er informatie komt over de kaartverkoop? San Remo is ook al lang voorbij.
Het is nota bene over twee maanden al.

Live verslag doen in je eentje is en loodzwaar en enorm onpraktisch met technische problemen enzo. Dan kan je eigenlijk alleen goede verslagen typen.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 16:44 schreef Meridiaan het volgende:
[..]
Ik snap de basisgedachte ergens, maar praktisch is dit gewoon onhaalbaar voor veel teams om voldoende events/artiesten/repetities en alles bij te wonen.
Wat wellicht zou kunnen schelen is als de rest van het team dan online toegang krijgt, maar sowieso krijg je dan het nooit zoals je het zou willen brengen. Je moet teveel keuzes gaan maken als team in wat je wel en niet brengt, waardoor je hele inzendingen moet gaan overslaan haast.
Niet te doen. Niet goed over nagedacht door degenen die dit hebben besloten.

En het 'mooie' is, dat verslagen typen willen ze nou juist verminderen met deze maatregelen oa. Want voor verslagen kan je best alleen online accreditatie, voor audio en video moet je ter plaatse zijn. Maar die hebben met 1 persoon eigenlijk alleen maar tijd voor schrijven zo idd.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 16:48 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Live verslag doen in je eentje is en loodzwaar en enorm onpraktisch met technische problemen enzo. Dan kan je eigenlijk alleen goede verslagen typen.

Bij dit soort mensen snap ik dus wel dat wat minder persaccreditaties niet zo'n ramp is (en ook online was het misschien wat too much), gaat toch eigenlijk nergens over dat zij daar mocht zitten.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 16:53 schreef Greys het volgende:
Vorig jaar vroeg iemand aan Suzanne of ze zin had in de repetitie van Hongarije.
YES ABSOLUTELY
Hongarije... Die niet meedoen.
[ twitter ]

Jah. Aan de andere kant lopen de fans van Wiwi helemaal met haar weg en is die hashtag straks trending.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 16:58 schreef Em31 het volgende:
[..]
Bij dit soort mensen snap ik dus wel dat wat minder persaccreditaties niet zo'n ramp is (en ook online was het misschien wat too much), gaat toch eigenlijk nergens over dat zij daar mocht zitten.
Ze zijn er alleen een beetje mee doorgeslagen.

Ja, en op de vraag of Frankrijk zou kwalificeren zei ze dat ze wel dacht dat dat zou gebeuren. Moest ze gecorrigeerd worden dat Frankrijk in de Big 5 zitquote:Op dinsdag 15 maart 2022 16:53 schreef Greys het volgende:
Vorig jaar vroeg iemand aan Suzanne of ze zin had in de repetitie van Hongarije.
YES ABSOLUTELY
Hongarije... Die niet meedoen.
[ twitter ]

Er is dit jaar een ander team toch, met o.a. die Rob Holley van EurovisionAgain? Vind het nog allemaal niet zo’n succesquote:Op dinsdag 15 maart 2022 18:09 schreef Greys het volgende:
De reden wordt wel wat duidelijker. Ze gaan het 'meer dan ooit' zelf doen. Exclusief. Ja dan heb je al die accounts die het hele jaar door je 'merk' en de gedeelde Songfestivalliefde levend houden minder nodig denken ze waarschijnlijk. En dat is allemaal leuk en aardig dat ze het meer in eigen hand gaan houden maar ik mis het 'samen' en 'de esf-familie' gevoel nu al. Het Songfestival hóórt samen.![]()
[ twitter ]

En dat "incredible digital team" bestaat uit hoeveel personen ?quote:Op dinsdag 15 maart 2022 18:09 schreef Greys het volgende:
De reden wordt wel wat duidelijker. Ze gaan het 'meer dan ooit' zelf doen. Exclusief. Ja dan heb je al die accounts die het hele jaar door je 'merk' en de gedeelde Songfestivalliefde levend houden minder nodig denken ze waarschijnlijk. En dat is allemaal leuk en aardig dat ze het meer in eigen hand gaan houden maar ik mis het 'samen' en 'de esf-familie' gevoel nu al. Het Songfestival hóórt samen.![]()
[ twitter ]

Ik gun het eerder Duncan omdat hij het vorig jaar niet kon doenquote:Op dinsdag 15 maart 2022 16:34 schreef Japepk het volgende:
[..]
Ik hoop dat Nikkie of Chantal het doet! Even een leuk ''good to see you again'' momentje maken.

Alles in eigen hand houden lijkt me niet handig bij zoiets subjectiefs als de beoordeling van de repetities. Alsof iemand zit te wachten op 40 generieke en alsmaar positieve commentaren.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 18:09 schreef Greys het volgende:
[ twitter ]

Dit ook trouwens, het officiële Twitter-account heeft ook nogal een hoog fanboy-gehalte sinds een tijdje.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 18:20 schreef Em31 het volgende:
[..]
Er is dit jaar een ander team toch, met o.a. die Rob Holley van EurovisionAgain? Vind het nog allemaal niet zo’n succesje kan aan alles wel merken dat de communicatie anders is.

Vorig jaar waren ze ook meer online actief met Music First, Nikkie met de Looklabs en Krista met de weekverslagen. In de lockdown had je ook de Eurovision Home Concerts en (nog steeds) EurovisionAgain.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 18:09 schreef Greys het volgende:
[ twitter ]

Top hoor, dat ze meer zelf willen doen, maar ik voorspel vooral veel slappe hap.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 18:09 schreef Greys het volgende:
[ twitter ]

Ja precies. En het ene land krijgt ook meer aandacht dan het andere, iets wat ook gewoon niet hoort.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 19:05 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dit ook trouwens, het officiële Twitter-account heeft ook nogal een hoog fanboy-gehalte sinds een tijdje.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |