Ik krijg uit de puntentabel ook niet echt de indruk dat er bewust gestuurd is. Al was misschien juist de bedoeling dat er geen herkenbaar patroon in zat, en dan is dat geluktquote:Op dinsdag 15 maart 2022 14:54 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Ik was wel benieuwd en ik heb het even opgezocht.
Na 10 landen was de top 10:
1. Zwitserland
2. Frankrijk
3. Malta
4. Italië
5. Griekenland
6. IJsland
7. Portugal
8. Zweden
9. Israël
10. Cyprus
Na 20 landen was de top 10:
1. Frankrijk
2. Zwitserland
3. Malta
4. IJsland
5. Italië
6. Bulgarije
7. Portugal
8. Griekenland
9. Finland
10. Rusland
Na 30 landen was de top 10:
1. Zwitserland
2. Frankrijk
3. Malta
4. Italië
5. IJsland
6. Bulgarije
7. Portugal
8. Rusland
9. Finland
10. Griekenland
Uiteindelijke top 10:
1. Zwitserland
2. Frankrijk
3. Malta
4. Italië
5. IJsland
6. Bulgarije
7. Portugal
8. Rusland
9. Oekraïne
10. Griekenland
Het meest opvallende is eigenlijk de verschuiving van Zweden steeds verder omlaag over de hele juryvote heen. Verder blijft alles redelijk stabiel.
			
			
			
			In 2018 gooide hij Waylon toch tussen Toy en Fuego, terwijl hij door anderen wat vroeger was gezet in de lineupquote:Op dinsdag 15 maart 2022 14:21 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Er is wel een filmpje ooit geweest waarin Jon-Ola zich met de startvolgorde bemoeide. Ik ga er vanuit dat die het toch wel wist. Hij zal dan misschien niet op slakken zout leggen, maar verkeerd geplaatste favorieten wel even corrigeren.
Maar eigenlijk denk ik dat de Björkman van dienst het ook wel wist. Ik zie daar ook niet echt iets verkeerds in eigenlijk.
			
			
			
			Meteen Spanje in de punten, schrijf maar vast op.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 14:56 schreef molloot200 het volgende:
Dit jaar is Nederland als meest recente hostland trouwens de eerste die de punten uitdeelt
			
			
			
			
			
			
			
			Ik gok eigenlijk dat ze van de spannende stemvolgorde zijn afgestapt sinds de televote apart wordt genoemd. Die extra spanning is niet echt nodig als je nog in je hoofd hebt dat de televoting alles kan omgooien. En misschien is het voor de presentatoren ook wel lekker om met een vaste volgorde te oefenen.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 14:54 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Ik was wel benieuwd en ik heb het even opgezocht.
Na 10 landen was de top 10:
1. Zwitserland
2. Frankrijk
3. Malta
4. Italië
5. Griekenland
6. IJsland
7. Portugal
8. Zweden
9. Israël
10. Cyprus
Na 20 landen was de top 10:
1. Frankrijk
2. Zwitserland
3. Malta
4. IJsland
5. Italië
6. Bulgarije
7. Portugal
8. Griekenland
9. Finland
10. Rusland
Na 30 landen was de top 10:
1. Zwitserland
2. Frankrijk
3. Malta
4. Italië
5. IJsland
6. Bulgarije
7. Portugal
8. Rusland
9. Finland
10. Griekenland
Uiteindelijke top 10:
1. Zwitserland
2. Frankrijk
3. Malta
4. Italië
5. IJsland
6. Bulgarije
7. Portugal
8. Rusland
9. Oekraïne
10. Griekenland
Het meest opvallende is eigenlijk de verschuiving van Zweden steeds verder omlaag over de hele juryvote heen. Verder blijft alles redelijk stabiel.
			
			
			
			Denk je dat de Nederlandse jury Spanje punten gaat geven ja?quote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:06 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Meteen Spanje in de punten, schrijf maar vast op.
Dat komt ook niet vaak voor.
			
			
			
			quote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:05 schreef TheVulture het volgende:
[..]
In 2018 gooide hij Waylon toch tussen Toy en Fuego, terwijl hij door anderen wat vroeger was gezet in de lineup
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			Die aparte televote is juist een truc om meer spanningsmomenten te creëren. Je kunt dan de hele voting als het ware regisseren (de uitslag niet, maar wel hoe het bekend wordt gemaakt). Dus is het ook logisch dat ze, zoals in Tel Aviv, die volgorde juist wel aanpassen.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:11 schreef Jason22 het volgende:
[..]
Ik gok eigenlijk dat ze van de spannende stemvolgorde zijn afgestapt sinds de televote apart wordt genoemd. Die extra spanning is niet echt nodig als je nog in je hoofd hebt dat de televoting alles kan omgooien. En misschien is het voor de presentatoren ook wel lekker om met een vaste volgorde te oefenen.
Dit zou wel een leuke vraag zijn voor Sietse trouwens!
			
			
			
			Ja hoor, een beetje Nederlandse vakjury is toch een Radio 2-DJ, een manager van een Nederlandse artiest, een onduidelijk wat ouder NPO-figuur, ter compensatie een actueel iemand als Meau ofzo en een random figuur uit de musicalwereld ofzo.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:16 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Denk je dat de Nederlandse jury Spanje punten gaat geven ja?
			
			
			
			Het is sowieso ruk want zelfs als je het qua alles coveren zou redden door samenwerking met andere outlets gaat men eraan voorbij dat fanmedia ALLES zelf betalen die 2 weken. Die zitten niet zoals bv de Arans enzo (al dan niet deels) op kosten van de baas.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:25 schreef Mandy040986 het volgende:
Ik zie nog wel een fanmedia-samenwerking gebeuren als er maar 1 per platform welkom is.
Dan zou je alsnog alles kunnen coveren.
			
			
			
			Dat is ook zo.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:48 schreef Greys het volgende:
[..]
Het is sowieso ruk want zelfs als je het qua alles coveren zou redden door samenwerking met andere outlets gaat men eraan voorbij dat fanmedia ALLES zelf betalen die 2 weken. Die zitten niet zoals bv de Arans enzo (al dan niet deels) op kosten van de baas.
En als je dan alleen moet reizen naar een ander land is het tot daaraan toe, maar dan kan je de kosten van je geboekte hotelkamer (die toch al idioot duur zijn in die periode) ook niet meer delen met de 2e persoon. Het wordt dus ook ronduit onbetaalbaar zo voor vele outlets.
			
			
			
			Wat zou de reden kunnen zijn? Hebben ze niet genoeg ruimte voor al die mensen in het perscentrum? Waarom anders zo zuinig?quote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:53 schreef Mandy040986 het volgende:
[..]
Dat is ook zo.Het is gewoon allemaal ruk.
Ik vind de hele gang van zaken ook gewoon raar.
Ook met de tickets en zo. Geef gewoon duidelijkheid als je er alleen italianen bij wilt hebben - wat ik persoonlijk vreemd zou vinden, want als er een tijd is om mensen toe te laten (al is het maar 50%) dan is het nu wel.
			
			
			
			
			
			
			
			Thank godquote:Op dinsdag 15 maart 2022 16:20 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Ook geen accreditatie voor Suzanne De Cyste
			
			
			
			
			
			
			
			Die zal ik niet missen.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 16:20 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Ook geen accreditatie voor Suzanne De Cyste
			
			
			
			Daar was het dus allemaal om te doen. Hulde aan de EBU!quote:Op dinsdag 15 maart 2022 16:20 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Ook geen accreditatie voor Suzanne De Cyste
			
			
			
			Ik hoop dat Nikkie of Chantal het doet! Even een leuk ''good to see you again'' momentje maken.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 14:56 schreef molloot200 het volgende:
Dit jaar is Nederland als meest recente hostland trouwens de eerste die de punten uitdeelt
			
			
			
			Jep. Allemaal maar eentje.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 16:34 schreef Meridiaan het volgende:
Van de Ding a Dongpodcast mag ook alleen @:CrazyDutchPunk
			
			
			
			quote:Op dinsdag 15 maart 2022 16:20 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Ook geen accreditatie voor Suzanne De Cyste
			
			
			
			Dat zou wel heel leuk zijn! Of Duncan, als goedmaker omdat hij het eigenlijk vorig jaar mocht doen (en we weten hoe dat afliep).quote:Op dinsdag 15 maart 2022 16:34 schreef Japepk het volgende:
[..]
Ik hoop dat Nikkie of Chantal het doet! Even een leuk ''good to see you again'' momentje maken.
			
			
			
			Dit zijn van die momenten dat ik me oud voel en youth culture niet meer begrijp. WTF vinden ze tof aan dat verschrikkelijke wijf?quote:
			
			
			
			Ik snap de basisgedachte ergens, maar praktisch is dit gewoon onhaalbaar voor veel teams om voldoende events/artiesten/repetities en alles bij te wonen.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 16:35 schreef Greys het volgende:
[..]
Jep. Allemaal maar eentje.
Lekker handig allemaal.
*armen in de lucht gooit
			
			
			
			Gok dat dit bericht ook wel doordrenkt is met ramptoerisme en sarcasme bij velen. En sommige mensen vinden dit schijnbaar wel leuker dan een degelijke stream waar iedereen alles mooi vind.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 16:43 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Dit zijn van die momenten dat ik me oud voel en youth culture niet meer begrijp. WTF vinden ze tof aan dat verschrikkelijke wijf?
			
			
			
			Daarom ook maar hopen dat ze niet meteen weer winnenquote:Op dinsdag 15 maart 2022 16:29 schreef Meridiaan het volgende:
Wat een bijzondere gang van zaken.
Ik vind sowieso dat het allemaal matig transparant gaat. Misschien zijn we verwend door eerdere jaren, maar het is niet het eerste jaar waarin het festival tijdens een pandemie wordt georganiseerd, dus waarom zo lang wachten totdat er informatie komt over de kaartverkoop? San Remo is ook al lang voorbij.
Het is nota bene over twee maanden al.
			
			
			
			Live verslag doen in je eentje is en loodzwaar en enorm onpraktisch met technische problemen enzo. Dan kan je eigenlijk alleen goede verslagen typen.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 16:44 schreef Meridiaan het volgende:
[..]
Ik snap de basisgedachte ergens, maar praktisch is dit gewoon onhaalbaar voor veel teams om voldoende events/artiesten/repetities en alles bij te wonen.
Wat wellicht zou kunnen schelen is als de rest van het team dan online toegang krijgt, maar sowieso krijg je dan het nooit zoals je het zou willen brengen. Je moet teveel keuzes gaan maken als team in wat je wel en niet brengt, waardoor je hele inzendingen moet gaan overslaan haast.
Niet te doen. Niet goed over nagedacht door degenen die dit hebben besloten.
			
			
			
			En het 'mooie' is, dat verslagen typen willen ze nou juist verminderen met deze maatregelen oa. Want voor verslagen kan je best alleen online accreditatie, voor audio en video moet je ter plaatse zijn. Maar die hebben met 1 persoon eigenlijk alleen maar tijd voor schrijven zo idd.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 16:48 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Live verslag doen in je eentje is en loodzwaar en enorm onpraktisch met technische problemen enzo. Dan kan je eigenlijk alleen goede verslagen typen.
			
			
			
			
			
			
			
			Bij dit soort mensen snap ik dus wel dat wat minder persaccreditaties niet zo'n ramp is (en ook online was het misschien wat too much), gaat toch eigenlijk nergens over dat zij daar mocht zitten.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 16:53 schreef Greys het volgende:
Vorig jaar vroeg iemand aan Suzanne of ze zin had in de repetitie van Hongarije.
YES ABSOLUTELY
Hongarije... Die niet meedoen.
[ twitter ]
			
			
			
			Jah. Aan de andere kant lopen de fans van Wiwi helemaal met haar weg en is die hashtag straks trending.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 16:58 schreef Em31 het volgende:
[..]
Bij dit soort mensen snap ik dus wel dat wat minder persaccreditaties niet zo'n ramp is (en ook online was het misschien wat too much), gaat toch eigenlijk nergens over dat zij daar mocht zitten.
Ze zijn er alleen een beetje mee doorgeslagen.
			
			
			
			Ja, en op de vraag of Frankrijk zou kwalificeren zei ze dat ze wel dacht dat dat zou gebeuren. Moest ze gecorrigeerd worden dat Frankrijk in de Big 5 zitquote:Op dinsdag 15 maart 2022 16:53 schreef Greys het volgende:
Vorig jaar vroeg iemand aan Suzanne of ze zin had in de repetitie van Hongarije.
YES ABSOLUTELY
Hongarije... Die niet meedoen.
[ twitter ]
			
			
			
			
			
			
			
			Er is dit jaar een ander team toch, met o.a. die Rob Holley van EurovisionAgain? Vind het nog allemaal niet zo’n succesquote:Op dinsdag 15 maart 2022 18:09 schreef Greys het volgende:
De reden wordt wel wat duidelijker. Ze gaan het 'meer dan ooit' zelf doen. Exclusief. Ja dan heb je al die accounts die het hele jaar door je 'merk' en de gedeelde Songfestivalliefde levend houden minder nodig denken ze waarschijnlijk. En dat is allemaal leuk en aardig dat ze het meer in eigen hand gaan houden maar ik mis het 'samen' en 'de esf-familie' gevoel nu al. Het Songfestival hóórt samen.![]()
[ twitter ]
			
			
			
			En dat "incredible digital team" bestaat uit hoeveel personen ?quote:Op dinsdag 15 maart 2022 18:09 schreef Greys het volgende:
De reden wordt wel wat duidelijker. Ze gaan het 'meer dan ooit' zelf doen. Exclusief. Ja dan heb je al die accounts die het hele jaar door je 'merk' en de gedeelde Songfestivalliefde levend houden minder nodig denken ze waarschijnlijk. En dat is allemaal leuk en aardig dat ze het meer in eigen hand gaan houden maar ik mis het 'samen' en 'de esf-familie' gevoel nu al. Het Songfestival hóórt samen.![]()
[ twitter ]
			
			
			
			Ik gun het eerder Duncan omdat hij het vorig jaar niet kon doenquote:Op dinsdag 15 maart 2022 16:34 schreef Japepk het volgende:
[..]
Ik hoop dat Nikkie of Chantal het doet! Even een leuk ''good to see you again'' momentje maken.
			
			
			
			Alles in eigen hand houden lijkt me niet handig bij zoiets subjectiefs als de beoordeling van de repetities. Alsof iemand zit te wachten op 40 generieke en alsmaar positieve commentaren.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 18:09 schreef Greys het volgende:
De reden wordt wel wat duidelijker. Ze gaan het 'meer dan ooit' zelf doen. Exclusief. Ja dan heb je al die accounts die het hele jaar door je 'merk' en de gedeelde Songfestivalliefde levend houden minder nodig denken ze waarschijnlijk. En dat is allemaal leuk en aardig dat ze het meer in eigen hand gaan houden maar ik mis het 'samen' en 'de esf-familie' gevoel nu al. Het Songfestival hóórt samen.![]()
[ twitter ]
			
			
			
			Dit ook trouwens, het officiële Twitter-account heeft ook nogal een hoog fanboy-gehalte sinds een tijdje.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 18:20 schreef Em31 het volgende:
[..]
Er is dit jaar een ander team toch, met o.a. die Rob Holley van EurovisionAgain? Vind het nog allemaal niet zo’n succesje kan aan alles wel merken dat de communicatie anders is.
			
			
			
			Vorig jaar waren ze ook meer online actief met Music First, Nikkie met de Looklabs en Krista met de weekverslagen. In de lockdown had je ook de Eurovision Home Concerts en (nog steeds) EurovisionAgain.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 18:09 schreef Greys het volgende:
De reden wordt wel wat duidelijker. Ze gaan het 'meer dan ooit' zelf doen. Exclusief. Ja dan heb je al die accounts die het hele jaar door je 'merk' en de gedeelde Songfestivalliefde levend houden minder nodig denken ze waarschijnlijk. En dat is allemaal leuk en aardig dat ze het meer in eigen hand gaan houden maar ik mis het 'samen' en 'de esf-familie' gevoel nu al. Het Songfestival hóórt samen.![]()
[ twitter ]
			
			
			
			Top hoor, dat ze meer zelf willen doen, maar ik voorspel vooral veel slappe hap.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 18:09 schreef Greys het volgende:
De reden wordt wel wat duidelijker. Ze gaan het 'meer dan ooit' zelf doen. Exclusief. Ja dan heb je al die accounts die het hele jaar door je 'merk' en de gedeelde Songfestivalliefde levend houden minder nodig denken ze waarschijnlijk. En dat is allemaal leuk en aardig dat ze het meer in eigen hand gaan houden maar ik mis het 'samen' en 'de esf-familie' gevoel nu al. Het Songfestival hóórt samen.![]()
[ twitter ]
			
			
			
			Ja precies. En het ene land krijgt ook meer aandacht dan het andere, iets wat ook gewoon niet hoort.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 19:05 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dit ook trouwens, het officiële Twitter-account heeft ook nogal een hoog fanboy-gehalte sinds een tijdje.
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			Dit viel me ook echt op. Spanje kreeg zes tweets, Moldavië even een verplichte melding.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 19:08 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ja precies. En het ene land krijgt ook meer aandacht dan het andere, iets wat ook gewoon niet hoort.
			
			
			
			Ook dat.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 19:04 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Alles in eigen hand houden lijkt me niet handig bij zoiets subjectiefs als de beoordeling van de repetities. Alsof iemand zit te wachten op 40 generieke en alsmaar positieve commentaren.
			
			
			
			Ja dat was echt belachelijk. En afgelopen weken zag je af en toe dat ze een tweet plaatsten met wanneer een nummer bekend zou worden, maar het ene land kreeg nog een extra tweet als het nummer online stond, de ander niet.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 21:06 schreef Greys het volgende:
[..]
Dit viel me ook echt op. Spanje kreeg zes tweets, Moldavië even een verplichte melding.
			
			
			
			
			
			
			
			Ja, waarschijnlijk heeft het Eurovision account 43.629 volgers uit Spanje en 1.267 volgers uit Moldavië (willekeurige getallen, ze hebben in totaal ruim een half miljoen volgers), dan krijg je dat soort dingen.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 21:06 schreef Greys het volgende:
[..]
Dit viel me ook echt op. Spanje kreeg zes tweets, Moldavië even een verplichte melding.
			
			
			
			Jup. En niet alleen de volgers UIT Moldavië hebben interesse in de inzending van Moldavië. Om nog maar eens dat voorbeeld te noemen.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 22:54 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja, waarschijnlijk heeft het Eurovision account 43.629 volgers uit Spanje en 1.267 volgers uit Moldavië (willekeurige getallen, ze hebben in totaal ruim een half miljoen volgers), dan krijg je dat soort dingen.
Maar het is natuurlijk wel slecht. Het hele idee van het ESF is dat er absolute gelijkheid is tussen de landen. Bij de UEFA is het nog wel te verklaren dat ze enthousiaster worden van Duitsland-Engeland dan van Estland-Cyprus, omdat de eerste wedstrijd meer interesse trekt en het niveau daarbij veel hoger ligt. Op het ESF is dat niet zo, en doen Estland en Cyprus het eerder een stuk beter. En daarbij wil je als organisatie toch alle deelnemers presenteren aan de volgers, al is het maar omdat er zonder die landen überhaupt geen ESF zou zijn en ze er vaak heel wat meer moeite in steken dan veel grote landen.
			
			
			
			Aussievision de Australiërs hebben 1 accreditatie gekregen voor ter plaatse en NUL voor online las ik gister. Niet te doen dan toch? Hoe/wie/wanneer moet je dan al je materiaal editten enzo? En hoe verdeel je jezelf tussen de persco van de één en de stream van de repetitie van de ander? Etc.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 16:44 schreef Meridiaan het volgende:
[..]
Ik snap de basisgedachte ergens, maar praktisch is dit gewoon onhaalbaar voor veel teams om voldoende events/artiesten/repetities en alles bij te wonen.
Wat wellicht zou kunnen schelen is als de rest van het team dan online toegang krijgt, maar sowieso krijg je dan het nooit zoals je het zou willen brengen. Je moet teveel keuzes gaan maken als team in wat je wel en niet brengt, waardoor je hele inzendingen moet gaan overslaan haast.
Niet te doen. Niet goed over nagedacht door degenen die dit hebben besloten.
			
			
			
			
			
			
			
			Ook dat natuurlijk. De fansites richten zich op de fans die zich interesseren in het hele deelnemersveld. Die willen geen k*ttweet van het kaliber “Get ready for some fun with Moldova, who are bringing a high speed train on stage to ride them into the final” van de organisatie, maar gewoon een Matt-achtige update hoe het overkomt, hoe de zang is, of het finalekansen heeft enz.quote:Op woensdag 16 maart 2022 11:58 schreef Greys het volgende:
[..]
Jup. En niet alleen de volgers UIT Moldavië hebben interesse in de inzending van Moldavië. Om nog maar eens dat voorbeeld te noemen.
			
			
			
			
			
			
			
			Ja, goed beschreven. Het voelde steeds al een beetje ‘meh’, maar ik dacht hoe dichterbij we komen hoe beter het wordt. Dat lijkt alleen op dit moment nog steeds niet echt zo te zijn.quote:Op woensdag 16 maart 2022 12:31 schreef Greys het volgende:
Baal gewoon echt dat zo ongeveer ÁLLES in de wereld kut is momenteel en ik me vastklampte aan het Songfestival en dat zelfs dát zo veel teleurstelling brengt dit jaar. Nul communicatie, tickets nog steeds onbekend half maart, niemand weet waar 'ie aan toe is, fanmedia die het festival het hele jaar door levend houden worden afgeserveerd en ontmoedigd want 'we doen het meer dan ooit zelf wel'. Het Songfestival is van iedereen en wordt ook mede gefinancierd door iedereen en het voelt alsof iedereen nu overgeleverd is aan een klein clubje mannen/mensen en wat zij willen en misschien ook aan hoe zij er het meeste zelf beter van worden ipv dat de hele Eurovisiefamilie er beter van wordt. Ik word er echt verdrietig van en dat is juist in deze tijd nou net niet wat we konden gebruiken.
En nee dit zeg ik niet als zure afgewezen accreditatie want ik kon er dit jaar toch sowieso al financieel niet heen dus heb het niet eens geprobeerd (en maakten we volgens de nieuwe regels toch al nul kans.) Online gaan we wel proberen maar ook die kans schat ik inmiddels zeer klein in als ik zie dat anderen zelfs dát niet meer krijgen.
Ik vind het oprecht erg voor iedereen die fan is en de vertrouwde gezichten waar de fans graag naar kijken en wiens mening we graag horen en die het allemaal uit eigen zak betalen daar en zich de tering werken en nu worden afgescheept en afgeserveerd en ontmoedigd.
Wat hadden we het vorig jaar dan goed. Dat wisten we al, maar nu helemaal. Met al die transparantie, het erbij betrokken voelen door de organisatie, het gevoel dat de fans er júist bij hoorden, meer dan ooit. Dat er naar ze geluisterd werd, naar wat zij graag wilden. Want van de fans moeten ze het toch ook voor een groot deel hebben.
Hoop dat dit volgend jaar wordt teruggedraaid. Want modernisering is allemaal prima, maar verlies in godesnaam het contact niet met het grootste deel van de Eurovisiefamilie.
			
			
			
			Ja of in ieder geval met 2 mensen naar Turijn mogen, in plaats van alleen.quote:Op woensdag 16 maart 2022 13:09 schreef Fred_B het volgende:
Overigens begrijp ik best dat ze iets meer algemene pers in de persruimte willen, en ook zelf wat meer aanbod willen leveren. Hoe je het ook wendt of keert, zo’n site als ESCUnited (van Matt alias Het Hoofd) heeft 7000 volgers op Twitter. Dat is natuurlijk nogal een niche op 200 miljoen kijkers, en dat is dan een vrij grote site.
Het probleem is alleen dat als je meer reguliere media uitnodigt, die vooral zullen rapporteren over hun eigen land en eventueel de favoriet van de bookmakers en een bekende naam als The Rasmus ofzo. Nogal logisch ook, want de gemiddelde Boulevardkijker is natuurlijk niet geïnteresseerd in iets specifieks als de tweede repetitie van Georgië of Portugal ofzo. Dan gaat veel aanbod voor de enthousiaste fans verloren.
Waarom dat niet opgelost kan worden door die fansites ten minste toegang te geven tot de online-omgeving begrijp ik overigens totaal niet.
			
			
			
			Echt helemaal níks mis met zelf meer aanbod willen leveren als organisatie of EBU. Sterker nog, hoe meer hoe beter.quote:Op woensdag 16 maart 2022 13:09 schreef Fred_B het volgende:
Overigens begrijp ik best dat ze iets meer algemene pers in de persruimte willen, en ook zelf wat meer aanbod willen leveren. Hoe je het ook wendt of keert, zo’n site als ESCUnited (van Matt alias Het Hoofd) heeft 7000 volgers op Twitter. Dat is natuurlijk nogal een niche op 200 miljoen kijkers, en dat is dan een vrij grote site.
Het probleem is alleen dat als je meer reguliere media uitnodigt, die vooral zullen rapporteren over hun eigen land en eventueel de favoriet van de bookmakers en een bekende naam als The Rasmus ofzo. Nogal logisch ook, want de gemiddelde Boulevardkijker is natuurlijk niet geïnteresseerd in iets specifieks als de tweede repetitie van Georgië of Portugal ofzo. Dan gaat veel aanbod voor de enthousiaste fans verloren.
Waarom dat niet opgelost kan worden door die fansites ten minste toegang te geven tot de online-omgeving begrijp ik overigens totaal niet.
			
			
			
			Kun je niet eens een lijntje uitgooien naar Sietse, om te vragen of hij daar iets over weet?quote:Op woensdag 16 maart 2022 13:30 schreef Greys het volgende:
[..]
Echt helemaal níks mis met zelf meer aanbod willen leveren als organisatie of EBU. Sterker nog, hoe meer hoe beter.
Maar dat wordt waarschijnlijk wel aanbod waarin je weinig echt heel eerlijke meningen gaat horen. Want als organisatie ga je niet snel iets minder positiefs over een deelnemer zeggen, of over een repetitie etc.
En het is niet zo dat er door de fanmedia amper of te weinig 'algemene pers' was. Die tafels en stoelen bleven alleen vorig jaar nogal lang leeg, in de eerste repetitieweek waren er heel weinig mensen, voornamelijk juist de fanpers. Want die algemene grotere media komen vaak uit zichzelf (veel) later, bv als de deelnemer van hun eigen land die dag repeteert. En net wat je zegt, daarmee gaat enorm veel meer verspreide content over alle deelnemers verloren. Waarvan je dan dus weer kunt zeggen 'ja maar dat gaat de organisatie nu zelf dus al verzorgen', maar daar heb je dan weer dat punt van dat we heel eerlijke details gaan missen waarschijnlijk. We willen weten of iets tijdens de repetities tegenvalt, of juist héél erg veel beter dan vooraf gedacht. Of dat iemand de zenuwen enorm parten speelt. Of dat het live nogal tegenvalt etc. Kan me op dit moment bijna niet voorstellen dat de organisatie dat soort dingen zelf allemaal open en eerlijk gaat noemen.
En natuurlijk moeten de grote algemene media gewoon daar ook blijven komen, want Gerda die naar RTL Boulevard kijkt en het Songfestival leuk vindt telt absoluut ook.Maar het hoeven er van mij niet (veel) méér te worden, want zoals gezegd mis je daarmee verslag over een zeer groot deel van de deelnemers omdat daar geen of zeer weinig aandacht naar gaat door die kanalen.
En de grootste groep die het festival het hele jaar door levend houdt, mensen die er al heel lang erg veel tijd en passie en geld in steken zelf om daar van álle deelnemers verslag te doen ipv alleen een paar hoofdrolspelers, die komen er nu wel héél bekaaid vanaf. Eeuwig zonde. Wat mij betreft.
Ik trek het me nu vast meer aan dan zou moeten (ben niet de enige als ik zo eens op Twitter kijk) omdat het Songfestival me zo enorm aan het hart gaat en het juist een 'met z'n allen' gevoel zou moeten geven. Verbonden enzo. Ik voel daar echt nogal weinig van dit jaar. En of dat nou door de Italianen komt of de EBU of anderen of een combinatie, ik word er alles behalve blij van.
Ben idd benieuwd wie er dan wél allemaal online accreditatie gaan krijgen.
De tegenhanger van #OpenUp van vorig jaar. Dit.
			
			
			
			Ik zag dat hij al getagd werd onder tweets enzo hierover en als hij er iets over wil zeggen doet 'ie dat vanzelf denk ik. Hij zal vast door velen benaderd worden dus nu allemaal bij bepaalde mensen in de nek gaan springen zal de boel geen goed doen gok ik.quote:Op woensdag 16 maart 2022 14:08 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Kun je niet eens een lijntje uitgooien naar Sietse, om te vragen of hij daar iets over weet?
			
			
			
			Nee, dat snap ik. Maar ik dacht dat jij een speciaal lijntje met hem had 😊quote:Op woensdag 16 maart 2022 14:11 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik zag dat hij al getagd werd onder tweets enzo hierover en als hij er iets over wil zeggen doet 'ie dat vanzelf denk ik. Hij zal vast door velen benaderd worden dus nu allemaal bij bepaalde mensen in de nek gaan springen zal de boel geen goed doen gok ik.
			
			
			
			Niet specialer dan anderen hoor. We konden hem altijd een dm sturen op Twitter als we vorig jaar bv iets wilden weten over de organisatie. Maar hij was voor iedereen heel benaderbaar. Dat maakte vorig jaar juist zo tof, de openheid vanuit de organisatie.quote:Op woensdag 16 maart 2022 14:45 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Nee, dat snap ik. Maar ik dacht dat jij een speciaal lijntje met hem had 😊
			
			
			
			Ik denk niet dat het veel uitmaakt wat Sietse vindt. Die heeft met de anderen op die EBU-meeting een leuke spreadsheet gezien met wat de verslaggeving en filmpjes rond de repetities nu opleveren (geen fluit) en wat dat kan worden als ze het zelf gaan doen (oneindig veel geld, bomen tot in de hemel, alles). Dan is het alleen de vraag hoe ze dat gaan regelen.quote:Op woensdag 16 maart 2022 14:58 schreef Greys het volgende:
[..]
Niet specialer dan anderen hoor. We konden hem altijd een dm sturen op Twitter als we vorig jaar bv iets wilden weten over de organisatie. Maar hij was voor iedereen heel benaderbaar. Dat maakte vorig jaar juist zo tof, de openheid vanuit de organisatie.Daarom voelde het waarschijnlijk ook voor je als 'een speciaal lijntje'. Omdat hij oog had voor de fans en ze overal bij betrok.
En ik zou hem nu (net als iedereen op Twitter dus niks speciaals aan) ook kunnen dm'en erover maar dat doe ik niet want hij zal nu wel belaagd worden door mensen die willen weten wat zijn gedachten hierover zijn.
			
			
			
			De eerste gedachte zou nooit over geld kunnen gaan, want dan zouden ze voorbijgaan aan hun eigen songfestivalgedachte. De wereld samenbrengen in een muziekwedstrijd na of in moeilijke tijden.quote:Op woensdag 16 maart 2022 15:27 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het veel uitmaakt wat Sietse vindt. Die heeft met de anderen op die EBU-meeting een leuke spreadsheet gezien met wat de verslaggeving en filmpjes rond de repetities nu opleveren (geen fluit) en wat dat kan worden als ze het zelf gaan doen (oneindig veel geld, bomen tot in de hemel, alles). Dan is het alleen de vraag hoe ze dat gaan regelen.
			
			
			
			Gelijk hebben en het krijgen zijn twee dingen. Uiteraard klopt wat je zegt, maar als Zweden nog eens wint, sluit ik niet uit dat we nog wat financieel extra interessant vermaak krijgen, met bijvoorbeeld de semi’s op zaterdag en zondag en ‘andra chansen’ op woensdag voor de nummers 8-13 uit de semi’s. En dan op zaterdag de finale, met na de puntentelling nog een extra stemgelegenheid in de superfinale van de Top 3.quote:Op woensdag 16 maart 2022 15:34 schreef Mandy040986 het volgende:
[..]
De eerste gedachte zou nooit over geld kunnen gaan, want dan zouden ze voorbijgaan aan hun eigen songfestivalgedachte. De wereld samenbrengen in een muziekwedstrijd na of in moeilijke tijden.
Sure, die fanfimpjes brengen geen geld op, maar kosten de EBU ook niets.
Door ze uit te nodigen op locatie en ze te laten doen wat ze doen, breng je de fans thuis gewoon heel dichtbij de artiesten. En dat heb je straks veel minder als je het allemaal exclusief zelf wil doen.
			
			
			
			Als ze dat gaan doen, met meer dan 3 shows, ben ik er wel een beetje klaar meequote:Op woensdag 16 maart 2022 16:29 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Gelijk hebben en het krijgen zijn twee dingen. Uiteraard klopt wat je zegt, maar als Zweden nog eens wint, sluit ik niet uit dat we nog wat financieel extra interessant vermaak krijgen, met bijvoorbeeld de semi’s op zaterdag en zondag en ‘andra chansen’ op woensdag voor de nummers 8-13 uit de semi’s. En dan op zaterdag de finale, met na de puntentelling nog een extra stemgelegenheid in de superfinale van de Top 3.![]()
En voor wat betreft de fanfilmpjes, dat is uiteraard concurrentie voor het officiële kanaal, en je hebt de inhoud ervan niet zelf in de hand.
			
			
			
			Ik verwacht het ook niet (hoewel ik denk dat TV-zenders best oren hebben naar dit soort vrij goedkope en goed bekeken programma’s).quote:Op woensdag 16 maart 2022 17:11 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Als ze dat gaan doen, met meer dan 3 shows, ben ik er wel een beetje klaar meeJe moet ook beseffen hoeveel zendtijd alle landen dan vrij moeten maken, en dat zou betekenen dat alle landen nóg langer vrij moeten maken om in het gastland te zitten. Nee, ik zie het niet gebeuren en ik hoop het ook van harte niet. Juist dat het systeem vrij simpel is maakt het ESF zo toegankelijk.
			
			
			
			
			
			
			
			Ik hoop niet dat eerste, want dan moeten we nog een jaartje wachten.quote:
			
			
			
			
			
			
			
			Zoiets stond ook in de ogae mail van laatst. Dat ze eind maart geloof ik pas weten hoe het zit met coronamaatregelen en dus dan pas dat iets van aantallen weten en daarna pas tickets gaan verkopen. En dat is ook helemaal niet zo gek, begrijpelijk zelfs, maar COMMUNICEER DAT DAN REGELMATIG VIA DE OFFICIËLE KANALEN ZODAT NIET ONDER ELKE INZENDING OP TWITTER "tickets when" wordt gegild door Jan en alleman.quote:Op woensdag 16 maart 2022 19:37 schreef Niels93 het volgende:
En Oikotimes is ook nog niet de betrouwbaarste. Op ESCforum lees ik dat ze binnen een paar weken pas het “floor plan” finaliseren, en waardoor de ticket sale pas medio april zou starten. Zonder bron overigens, maar diegene die het post is meestal goed ingelicht.
			
			
			
			Volgens een gerucht op OnEurope mag er met de huidige Coronaregels maar 65% van de bezetting worden aangeboden. Na aftrek van sponsoren en genodigden zou er dan nagenoeg niets overblijven (< 500 kaarten per show) voor de publieksverkoop.quote:Op woensdag 16 maart 2022 19:49 schreef Greys het volgende:
[..]
Zoiets stond ook in de ogae mail van laatst. Dat ze eind maart geloof ik pas weten hoe het zit met coronamaatregelen en dus dan pas dat iets van aantallen weten en daarna pas tickets gaan verkopen. En dat is ook helemaal niet zo gek, begrijpelijk zelfs, maar COMMUNICEER DAT DAN REGELMATIG VIA DE OFFICIËLE KANALEN ZODAT NIET ONDER ELKE INZENDING OP TWITTER "tickets when" wordt gegild door Jan en alleman.
Of zoals zo mooi bovenaan die mail van OGAE stond:
"Met nog minder dan 70 dagen te gaan voordat het los gaat in Turijn, volgt hier een update over… eigenlijk niets."
			
			
			
			Ik zie nu voor mij hetzelfde publiek als bij San Remo, allemaal in galajurk of driedelig pak, een grote VIP ruimte.quote:Op woensdag 16 maart 2022 20:06 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Volgens een gerucht op OnEurope mag er met de huidige Coronaregels maar 65% van de bezetting worden aangeboden. Na aftrek van sponsoren en genodigden zou er dan nagenoeg niets overblijven (< 500 kaarten per show) voor de publieksverkoop.
Dus ze zullen wel op versoepelingen wachten.
			
			
			
			Allemaal met een mondkapje.quote:Op woensdag 16 maart 2022 20:07 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik zie nu voor mij hetzelfde publiek als bij San Remo, allemaal in galajurk of driedelig pak, een grote VIP ruimte.
			
			
			
			
			
			
			
			En dat snap ik helemaal. Maar. Roep dan even 'mensen we wachten op eventuele versoepelingen want dan hebben jullie meer kans op een kaart en we hebben meerdere draaiboeken enzo en we zijn voorbereid bla bla even geduld nog want covid'. Zoals vorig jaar zo netjes gebeurde.quote:Op woensdag 16 maart 2022 20:06 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Volgens een gerucht op OnEurope mag er met de huidige Coronaregels maar 65% van de bezetting worden aangeboden. Na aftrek van sponsoren en genodigden zou er dan nagenoeg niets overblijven (< 500 kaarten per show) voor de publieksverkoop.
Dus ze zullen wel op versoepelingen wachten.
			
			
			
			Oikotimes is een berucht platform wat vaak dingen lekt en ook zich bewust opstelt als brutaaltje in de ESC wereld. Ze zijn ook niet erg geliefd 😎quote:Op woensdag 16 maart 2022 18:28 schreef Greys het volgende:
En de volgende vraag:
Waarom communiceert Eurovision dat dan zelf niet en mot dat via Oikotimes?
			
			
			
			Vind ik niet zo'n probleemquote:Op woensdag 16 maart 2022 20:15 schreef Em31 het volgende:
Hier zie je ook dat ze in ieder geval al rekening hebben gehouden met geen staanplaatsen. Ze zijn in Italië geloof ik ook nog wel wat strenger nog met concerten dan hier.
[ twitter ]
			
			
			
			Daardoor zagen de optredens er veel mooier uit jaquote:Op donderdag 17 maart 2022 13:56 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Vind ik niet zo'n probleemIk ga er zelf toch niet heen, en ik vond het vorig jaar echt heeeerlijk dat op het beeld niet constant vlaggen aan het wapperen waren voor de gezichten van de deelnemers. Ik snap dat de vlaggen bij het ESF horen, maar dat kan prima in de tussenshots nadat een optreden af is gelopen. Gebeurde vorig jaar ook goed
			
			
			
			Ja maar ik bedoel meer:quote:Op donderdag 17 maart 2022 13:43 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
[..]
Oikotimes is een berucht platform wat vaak dingen lekt en ook zich bewust opstelt als brutaaltje in de ESC wereld. Ze zijn ook niet erg geliefd 😎
			
			
			
			
			
			
			
			Hartstikke leuk dat er nog steeds net zo veel fanmedia naar binnen mag als vorig jaar, maar als ze alle bekenden zoals Wiwi en Matt z'n team en de vele anderen allemaal beperken tot 1, dan krijgt er dus een hele kudde nieuwe mensen nu accreditatie. En dat is óók prima (want wij mochten vorig jaar en eeuwig dankbaar) maar wat heb je aan allemaal verschillende hele kleine clubjes die dus nooit die geweldige content kunnen maken die je wilt in hun eentje? Het kan niet, alleen. Of amper.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 20:00 schreef Nashipeer het volgende:
Op eurovision.tv een artikel over de persaccreditatie (vrij globaal, gaat niet dieper in op de klachten die hier en op Twitter voorbij zijn gekomen)
https://eurovision.tv/fan-community-media-arrangements-for-2022
			
			
			
			YouTubers zoals mensen die reactie video's maken? Je heb er een paar die veel specifiek voor songfestival zaken vooral zijn maar veel mensen doen het ook gewoon om het views oplevert. Die eerste groep zou ik misschien nog begrijpen als ze een redelijke engagement hebben. Misschien TikTokkers en Italiaanse influencers ofzo?quote:Op vrijdag 18 maart 2022 20:34 schreef Greys het volgende:
[..]
Hartstikke leuk dat er nog steeds net zo veel fanmedia naar binnen mag als vorig jaar, maar als ze alle bekenden zoals Wiwi en Matt z'n team en de vele anderen allemaal beperken tot 1, dan krijgt er dus een hele kudde nieuwe mensen nu accreditatie. En dat is óók prima (want wij mochten vorig jaar en eeuwig dankbaar) maar wat heb je aan allemaal verschillende hele kleine clubjes die dus nooit die geweldige content kunnen maken die je wilt in hun eentje? Het kan niet, alleen. Of amper.
En tevens, WIE krijgen dan wel al die online accreditaties in dat vernieuwde online press center als iedereen die we kennen zoals Songfestivalweblog en heel veel anderen van Aussievision en al die bekende gezichten het niet kregen? Krijgen we dan een enorme berg youtubers bv? Niks ten nadele van youtubers maar die maken vooral content die over hen zelf gaat met hen zelf in beeld.
En nogmaals: dit is geen zuurheid wegens afgewezen want ik heb niks aangevraagd of ingediend want ik redde het financieel toch niet dit jaar. Maar ik snap er geen kont van en ik baal van al die onzekere en teleurgestelde bekenden uit alle landen die amper nog toegang krijgen.
			
			
			
			Ben benieuwd. Als het maar niet voornamelijk mensen zijn die zélf willen shinen in hun videomateriaal.quote:Op vrijdag 18 maart 2022 20:57 schreef Momo het volgende:
[..]
YouTubers zoals mensen die reactie video's maken? Je heb er een paar die veel specifiek voor songfestival zaken vooral zijn maar veel mensen doen het ook gewoon om het views oplevert. Die eerste groep zou ik misschien nog begrijpen als ze een redelijke engagement hebben. Misschien TikTokkers en Italiaanse influencers ofzo?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |