abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204088820
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 14:54 schreef molloot200 het volgende:

[..]
Ik was wel benieuwd en ik heb het even opgezocht.

Na 10 landen was de top 10:
1. Zwitserland
2. Frankrijk
3. Malta
4. Italië
5. Griekenland
6. IJsland
7. Portugal
8. Zweden
9. Israël
10. Cyprus

Na 20 landen was de top 10:
1. Frankrijk
2. Zwitserland
3. Malta
4. IJsland
5. Italië
6. Bulgarije
7. Portugal
8. Griekenland
9. Finland
10. Rusland

Na 30 landen was de top 10:
1. Zwitserland
2. Frankrijk
3. Malta
4. Italië
5. IJsland
6. Bulgarije
7. Portugal
8. Rusland
9. Finland
10. Griekenland

Uiteindelijke top 10:
1. Zwitserland
2. Frankrijk
3. Malta
4. Italië
5. IJsland
6. Bulgarije
7. Portugal
8. Rusland
9. Oekraïne
10. Griekenland

Het meest opvallende is eigenlijk de verschuiving van Zweden steeds verder omlaag over de hele juryvote heen. Verder blijft alles redelijk stabiel.
Ik krijg uit de puntentabel ook niet echt de indruk dat er bewust gestuurd is. Al was misschien juist de bedoeling dat er geen herkenbaar patroon in zat, en dan is dat gelukt :P
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_204088825
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 14:21 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Er is wel een filmpje ooit geweest waarin Jon-Ola zich met de startvolgorde bemoeide. Ik ga er vanuit dat die het toch wel wist. Hij zal dan misschien niet op slakken zout leggen, maar verkeerd geplaatste favorieten wel even corrigeren.

Maar eigenlijk denk ik dat de Björkman van dienst het ook wel wist. Ik zie daar ook niet echt iets verkeerds in eigenlijk.
In 2018 gooide hij Waylon toch tussen Toy en Fuego, terwijl hij door anderen wat vroeger was gezet in de lineup
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_204088832
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 14:56 schreef molloot200 het volgende:
Dit jaar is Nederland als meest recente hostland trouwens de eerste die de punten uitdeelt :Y
Meteen Spanje in de punten, schrijf maar vast op.

Dat komt ook niet vaak voor. :P
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_204088856
Het is door die aparte televotescores nu ook iets minder relevant in welke volgorde de jurystemmen binnen komen
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_204088890
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 14:54 schreef molloot200 het volgende:

[..]
Ik was wel benieuwd en ik heb het even opgezocht.

Na 10 landen was de top 10:
1. Zwitserland
2. Frankrijk
3. Malta
4. Italië
5. Griekenland
6. IJsland
7. Portugal
8. Zweden
9. Israël
10. Cyprus

Na 20 landen was de top 10:
1. Frankrijk
2. Zwitserland
3. Malta
4. IJsland
5. Italië
6. Bulgarije
7. Portugal
8. Griekenland
9. Finland
10. Rusland

Na 30 landen was de top 10:
1. Zwitserland
2. Frankrijk
3. Malta
4. Italië
5. IJsland
6. Bulgarije
7. Portugal
8. Rusland
9. Finland
10. Griekenland

Uiteindelijke top 10:
1. Zwitserland
2. Frankrijk
3. Malta
4. Italië
5. IJsland
6. Bulgarije
7. Portugal
8. Rusland
9. Oekraïne
10. Griekenland

Het meest opvallende is eigenlijk de verschuiving van Zweden steeds verder omlaag over de hele juryvote heen. Verder blijft alles redelijk stabiel.
Ik gok eigenlijk dat ze van de spannende stemvolgorde zijn afgestapt sinds de televote apart wordt genoemd. Die extra spanning is niet echt nodig als je nog in je hoofd hebt dat de televoting alles kan omgooien. En misschien is het voor de presentatoren ook wel lekker om met een vaste volgorde te oefenen.

Dit zou wel een leuke vraag zijn voor Sietse trouwens! :P
leven zoals het leven is
  dinsdag 15 maart 2022 @ 15:16:35 #106
478909 molloot200
alles muziek.
pi_204088953
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 15:06 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Meteen Spanje in de punten, schrijf maar vast op.

Dat komt ook niet vaak voor. :P
Denk je dat de Nederlandse jury Spanje punten gaat geven ja?
  dinsdag 15 maart 2022 @ 15:18:42 #107
478909 molloot200
alles muziek.
pi_204088980
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 15:05 schreef TheVulture het volgende:

[..]
In 2018 gooide hij Waylon toch tussen Toy en Fuego, terwijl hij door anderen wat vroeger was gezet in de lineup

Je ziet hier Denemarken op 23 zitten, de plek die Nederland uiteindelijk kreeg, op 2:54. Dan zou Nederland mogelijk plek 15 hebben gehad in eerste instantie.

E: Oh je ziet Nederland op plek 14 zitten in hetzelfde shot _O-
pi_204089065
Ik zie nog wel een fanmedia-samenwerking gebeuren als er maar 1 per platform welkom is.
Dan zou je alsnog alles kunnen coveren.
  dinsdag 15 maart 2022 @ 15:29:35 #109
478909 molloot200
alles muziek.
pi_204089107

In die van 2017 zie je OG3NE zitten tussen Italië en Portugal in in eerste instantie, dan had je precies hetzelfde gehad qua tussen 2 favorieten in zitten :P
pi_204089118
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 15:11 schreef Jason22 het volgende:

[..]
Ik gok eigenlijk dat ze van de spannende stemvolgorde zijn afgestapt sinds de televote apart wordt genoemd. Die extra spanning is niet echt nodig als je nog in je hoofd hebt dat de televoting alles kan omgooien. En misschien is het voor de presentatoren ook wel lekker om met een vaste volgorde te oefenen.

Dit zou wel een leuke vraag zijn voor Sietse trouwens! :P
Die aparte televote is juist een truc om meer spanningsmomenten te creëren. Je kunt dan de hele voting als het ware regisseren (de uitslag niet, maar wel hoe het bekend wordt gemaakt). Dus is het ook logisch dat ze, zoals in Tel Aviv, die volgorde juist wel aanpassen.
pi_204089161
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 15:16 schreef molloot200 het volgende:

[..]
Denk je dat de Nederlandse jury Spanje punten gaat geven ja?
Ja hoor, een beetje Nederlandse vakjury is toch een Radio 2-DJ, een manager van een Nederlandse artiest, een onduidelijk wat ouder NPO-figuur, ter compensatie een actueel iemand als Meau ofzo en een random figuur uit de musicalwereld ofzo.

Die vinden Spanje ongetwijfeld modern, fris, urgent, helemaal van de muziek/hitlijsten van nu. Kortom, met een beetje geluk kunnen we binnen de minuut klagen over een vakjury die de Spaanse meuk boven Italië en/of Polen zet :Y
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 15 maart 2022 @ 15:48:25 #112
163650 Greys
pi_204089322
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 15:25 schreef Mandy040986 het volgende:
Ik zie nog wel een fanmedia-samenwerking gebeuren als er maar 1 per platform welkom is.
Dan zou je alsnog alles kunnen coveren.
Het is sowieso ruk want zelfs als je het qua alles coveren zou redden door samenwerking met andere outlets gaat men eraan voorbij dat fanmedia ALLES zelf betalen die 2 weken. Die zitten niet zoals bv de Arans enzo (al dan niet deels) op kosten van de baas.
En als je dan alleen moet reizen naar een ander land is het tot daaraan toe, maar dan kan je de kosten van je geboekte hotelkamer (die toch al idioot duur zijn in die periode) ook niet meer delen met de 2e persoon. Het wordt dus ook ronduit onbetaalbaar zo voor vele outlets.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 15 maart 2022 @ 15:50:48 #113
163650 Greys
pi_204089359
En dus nog maar eens:
Extra blij nu dat wij er vorig jaar bij waren. O+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_204089389
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 15:48 schreef Greys het volgende:

[..]
Het is sowieso ruk want zelfs als je het qua alles coveren zou redden door samenwerking met andere outlets gaat men eraan voorbij dat fanmedia ALLES zelf betalen die 2 weken. Die zitten niet zoals bv de Arans enzo (al dan niet deels) op kosten van de baas.
En als je dan alleen moet reizen naar een ander land is het tot daaraan toe, maar dan kan je de kosten van je geboekte hotelkamer (die toch al idioot duur zijn in die periode) ook niet meer delen met de 2e persoon. Het wordt dus ook ronduit onbetaalbaar zo voor vele outlets.
Dat is ook zo. :) Het is gewoon allemaal ruk.
Ik vind de hele gang van zaken ook gewoon raar.
Ook met de tickets en zo. Geef gewoon duidelijkheid als je er alleen italianen bij wilt hebben - wat ik persoonlijk vreemd zou vinden, want als er een tijd is om mensen toe te laten (al is het maar 50%) dan is het nu wel.
pi_204089412
Zal je zien dat Shownieuws ofzo een week later wel met 5 man naar binnen mag.
pi_204089422
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 15:53 schreef Mandy040986 het volgende:

[..]
Dat is ook zo. :) Het is gewoon allemaal ruk.
Ik vind de hele gang van zaken ook gewoon raar.
Ook met de tickets en zo. Geef gewoon duidelijkheid als je er alleen italianen bij wilt hebben - wat ik persoonlijk vreemd zou vinden, want als er een tijd is om mensen toe te laten (al is het maar 50%) dan is het nu wel.
Wat zou de reden kunnen zijn? Hebben ze niet genoeg ruimte voor al die mensen in het perscentrum? Waarom anders zo zuinig?
pi_204089484
Oh wat stom. Het lijkt me al zwaar, zelfs met een heel team om twee weken lang alles te coveren, maar straks krijgt diegeen helemaal geen tijd meer om rust te pakken. Stel dat diegene ook nog eens ziek wordt die week, dan neemt niemand het over.
  dinsdag 15 maart 2022 @ 16:20:34 #118
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_204089748
twitter


Ook geen accreditatie voor Suzanne De Cyste
  dinsdag 15 maart 2022 @ 16:24:09 #119
478909 molloot200
alles muziek.
pi_204089787
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 16:20 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Ook geen accreditatie voor Suzanne De Cyste
Thank god :@
pi_204089859
Wat een bijzondere gang van zaken.

Ik vind sowieso dat het allemaal matig transparant gaat. Misschien zijn we verwend door eerdere jaren, maar het is niet het eerste jaar waarin het festival tijdens een pandemie wordt georganiseerd, dus waarom zo lang wachten totdat er informatie komt over de kaartverkoop? San Remo is ook al lang voorbij.
Het is nota bene over twee maanden al.
pi_204089868
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 16:20 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Ook geen accreditatie voor Suzanne De Cyste
Die zal ik niet missen.
pi_204089893
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 16:20 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Ook geen accreditatie voor Suzanne De Cyste
Daar was het dus allemaal om te doen. Hulde aan de EBU!
pi_204089926
Van de Ding a Dongpodcast mag ook alleen @CrazyDutchPunk -O-
  dinsdag 15 maart 2022 @ 16:34:30 #124
436222 Japepk
Padvinder
pi_204089931
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 14:56 schreef molloot200 het volgende:
Dit jaar is Nederland als meest recente hostland trouwens de eerste die de punten uitdeelt :Y
Ik hoop dat Nikkie of Chantal het doet! Even een leuk ''good to see you again'' momentje maken.
't Echte en 't ware!
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 15 maart 2022 @ 16:35:58 #125
163650 Greys
pi_204089951
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 16:34 schreef Meridiaan het volgende:
Van de Ding a Dongpodcast mag ook alleen @:CrazyDutchPunk -O-
Jep. Allemaal maar eentje.
Lekker handig allemaal.

*armen in de lucht gooit
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 15 maart 2022 @ 16:36:16 #126
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_204089953
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 16:30 schreef Meridiaan het volgende:

[..]
Die zal ik niet missen.
twitter
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 15 maart 2022 @ 16:38:11 #127
163650 Greys
pi_204089984
Ja al die tweets nu over de cyste van Suzanne. _O-

twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_204089994
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 16:20 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Ook geen accreditatie voor Suzanne De Cyste

Toch nog goed nieuws
pi_204090018
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 16:34 schreef Japepk het volgende:

[..]
Ik hoop dat Nikkie of Chantal het doet! Even een leuk ''good to see you again'' momentje maken.
Dat zou wel heel leuk zijn! Of Duncan, als goedmaker omdat hij het eigenlijk vorig jaar mocht doen (en we weten hoe dat afliep).
leven zoals het leven is
pi_204090052
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 16:36 schreef Momo het volgende:

[..]
[ twitter ]
Dit zijn van die momenten dat ik me oud voel en youth culture niet meer begrijp. WTF vinden ze tof aan dat verschrikkelijke wijf?
pi_204090066
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 16:35 schreef Greys het volgende:

[..]
Jep. Allemaal maar eentje.
Lekker handig allemaal.

*armen in de lucht gooit
Ik snap de basisgedachte ergens, maar praktisch is dit gewoon onhaalbaar voor veel teams om voldoende events/artiesten/repetities en alles bij te wonen.
Wat wellicht zou kunnen schelen is als de rest van het team dan online toegang krijgt, maar sowieso krijg je dan het nooit zoals je het zou willen brengen. Je moet teveel keuzes gaan maken als team in wat je wel en niet brengt, waardoor je hele inzendingen moet gaan overslaan haast.
Niet te doen. Niet goed over nagedacht door degenen die dit hebben besloten.
  dinsdag 15 maart 2022 @ 16:45:35 #132
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_204090077
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 16:43 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Dit zijn van die momenten dat ik me oud voel en youth culture niet meer begrijp. WTF vinden ze tof aan dat verschrikkelijke wijf?
Gok dat dit bericht ook wel doordrenkt is met ramptoerisme en sarcasme bij velen. En sommige mensen vinden dit schijnbaar wel leuker dan een degelijke stream waar iedereen alles mooi vind.
pi_204090081
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 16:29 schreef Meridiaan het volgende:
Wat een bijzondere gang van zaken.

Ik vind sowieso dat het allemaal matig transparant gaat. Misschien zijn we verwend door eerdere jaren, maar het is niet het eerste jaar waarin het festival tijdens een pandemie wordt georganiseerd, dus waarom zo lang wachten totdat er informatie komt over de kaartverkoop? San Remo is ook al lang voorbij.
Het is nota bene over twee maanden al.
Daarom ook maar hopen dat ze niet meteen weer winnen :@
pi_204090114
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 16:44 schreef Meridiaan het volgende:

[..]
Ik snap de basisgedachte ergens, maar praktisch is dit gewoon onhaalbaar voor veel teams om voldoende events/artiesten/repetities en alles bij te wonen.
Wat wellicht zou kunnen schelen is als de rest van het team dan online toegang krijgt, maar sowieso krijg je dan het nooit zoals je het zou willen brengen. Je moet teveel keuzes gaan maken als team in wat je wel en niet brengt, waardoor je hele inzendingen moet gaan overslaan haast.
Niet te doen. Niet goed over nagedacht door degenen die dit hebben besloten.
Live verslag doen in je eentje is en loodzwaar en enorm onpraktisch met technische problemen enzo. Dan kan je eigenlijk alleen goede verslagen typen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 15 maart 2022 @ 16:50:49 #135
163650 Greys
pi_204090130
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 16:48 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Live verslag doen in je eentje is en loodzwaar en enorm onpraktisch met technische problemen enzo. Dan kan je eigenlijk alleen goede verslagen typen.
En het 'mooie' is, dat verslagen typen willen ze nou juist verminderen met deze maatregelen oa. Want voor verslagen kan je best alleen online accreditatie, voor audio en video moet je ter plaatse zijn. Maar die hebben met 1 persoon eigenlijk alleen maar tijd voor schrijven zo idd. :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 15 maart 2022 @ 16:53:26 #136
163650 Greys
pi_204090152
Vorig jaar vroeg iemand aan Suzanne of ze zin had in de repetitie van Hongarije.

YES ABSOLUTELY

Hongarije... Die niet meedoen.

twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_204090198
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 16:53 schreef Greys het volgende:
Vorig jaar vroeg iemand aan Suzanne of ze zin had in de repetitie van Hongarije.

YES ABSOLUTELY

Hongarije... Die niet meedoen.

[ twitter ]
Bij dit soort mensen snap ik dus wel dat wat minder persaccreditaties niet zo'n ramp is (en ook online was het misschien wat too much), gaat toch eigenlijk nergens over dat zij daar mocht zitten.

Ze zijn er alleen een beetje mee doorgeslagen.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 15 maart 2022 @ 17:06:35 #138
163650 Greys
pi_204090281
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 16:58 schreef Em31 het volgende:

[..]
Bij dit soort mensen snap ik dus wel dat wat minder persaccreditaties niet zo'n ramp is (en ook online was het misschien wat too much), gaat toch eigenlijk nergens over dat zij daar mocht zitten.

Ze zijn er alleen een beetje mee doorgeslagen.
Jah. Aan de andere kant lopen de fans van Wiwi helemaal met haar weg en is die hashtag straks trending. :D

Dus zeg het maar. Aan de ene kant wil iedereen dat er goede informatie gegeven wordt, aan de andere kant is haar ongeinformeerde cystelol kennelijk óók wat mensen willen. Dus het is sowieso lastig om veel fans tevreden te houden. De ene helft vindt het niks, de andere helft vindt het prachtig.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 15 maart 2022 @ 17:28:09 #139
478909 molloot200
alles muziek.
pi_204090490
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 16:53 schreef Greys het volgende:
Vorig jaar vroeg iemand aan Suzanne of ze zin had in de repetitie van Hongarije.

YES ABSOLUTELY

Hongarije... Die niet meedoen.

[ twitter ]
Ja, en op de vraag of Frankrijk zou kwalificeren zei ze dat ze wel dacht dat dat zou gebeuren. Moest ze gecorrigeerd worden dat Frankrijk in de Big 5 zit :') Kan ik gewoon niet zo goed tegen. Dan denk ik, als je daar zit kan je best wel een keertje de naam van een artiest of de titel van een liedje vergeten... maar heel veel niet die-hard fans weten ook gewoon dat Frankrijk altijd automatisch in de finale staat dus het slaat helemaal nergens op dat ze dat deed :') Dan verdien je het gewoon niet om daar te zitten imo met de hoeveelheid domme fouten die ze maakte.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 15 maart 2022 @ 18:09:44 #140
163650 Greys
pi_204090888
De reden wordt wel wat duidelijker. Ze gaan het 'meer dan ooit' zelf doen. Exclusief. Ja dan heb je al die accounts die het hele jaar door je 'merk' en de gedeelde Songfestivalliefde levend houden minder nodig denken ze waarschijnlijk. En dat is allemaal leuk en aardig dat ze het meer in eigen hand gaan houden maar ik mis het 'samen' en 'de esf-familie' gevoel nu al. Het Songfestival hóórt samen. -O-

twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_204090965
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 18:09 schreef Greys het volgende:
De reden wordt wel wat duidelijker. Ze gaan het 'meer dan ooit' zelf doen. Exclusief. Ja dan heb je al die accounts die het hele jaar door je 'merk' en de gedeelde Songfestivalliefde levend houden minder nodig denken ze waarschijnlijk. En dat is allemaal leuk en aardig dat ze het meer in eigen hand gaan houden maar ik mis het 'samen' en 'de esf-familie' gevoel nu al. Het Songfestival hóórt samen. -O-

[ twitter ]
Er is dit jaar een ander team toch, met o.a. die Rob Holley van EurovisionAgain? Vind het nog allemaal niet zo’n succes :@ je kan aan alles wel merken dat de communicatie anders is.
  dinsdag 15 maart 2022 @ 18:26:16 #142
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_204091028
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 18:09 schreef Greys het volgende:
De reden wordt wel wat duidelijker. Ze gaan het 'meer dan ooit' zelf doen. Exclusief. Ja dan heb je al die accounts die het hele jaar door je 'merk' en de gedeelde Songfestivalliefde levend houden minder nodig denken ze waarschijnlijk. En dat is allemaal leuk en aardig dat ze het meer in eigen hand gaan houden maar ik mis het 'samen' en 'de esf-familie' gevoel nu al. Het Songfestival hóórt samen. -O-

[ twitter ]
En dat "incredible digital team" bestaat uit hoeveel personen ?

Je kan gewoon niet een songfestival.be, escunited, wiwiblogs, songfestivalweblog geen of maar één accreditatie geven omdat je zelf content wilt gaan maken.

In 2008 waren we met z`n vieren (2 de volle twee weken en ik en nog iemand anders alleen de tweede week).
Ik was gesloopt in het vliegtuig terug.
Life is what happens to you while you're busy making other plans
pi_204091328
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 16:34 schreef Japepk het volgende:

[..]
Ik hoop dat Nikkie of Chantal het doet! Even een leuk ''good to see you again'' momentje maken.
Ik gun het eerder Duncan omdat hij het vorig jaar niet kon doen :)
pi_204091392
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 18:09 schreef Greys het volgende:
De reden wordt wel wat duidelijker. Ze gaan het 'meer dan ooit' zelf doen. Exclusief. Ja dan heb je al die accounts die het hele jaar door je 'merk' en de gedeelde Songfestivalliefde levend houden minder nodig denken ze waarschijnlijk. En dat is allemaal leuk en aardig dat ze het meer in eigen hand gaan houden maar ik mis het 'samen' en 'de esf-familie' gevoel nu al. Het Songfestival hóórt samen. -O-

[ twitter ]
Alles in eigen hand houden lijkt me niet handig bij zoiets subjectiefs als de beoordeling van de repetities. Alsof iemand zit te wachten op 40 generieke en alsmaar positieve commentaren.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_204091406
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 18:20 schreef Em31 het volgende:

[..]
Er is dit jaar een ander team toch, met o.a. die Rob Holley van EurovisionAgain? Vind het nog allemaal niet zo’n succes :@ je kan aan alles wel merken dat de communicatie anders is.
Dit ook trouwens, het officiële Twitter-account heeft ook nogal een hoog fanboy-gehalte sinds een tijdje.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_204091411
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 18:09 schreef Greys het volgende:
De reden wordt wel wat duidelijker. Ze gaan het 'meer dan ooit' zelf doen. Exclusief. Ja dan heb je al die accounts die het hele jaar door je 'merk' en de gedeelde Songfestivalliefde levend houden minder nodig denken ze waarschijnlijk. En dat is allemaal leuk en aardig dat ze het meer in eigen hand gaan houden maar ik mis het 'samen' en 'de esf-familie' gevoel nu al. Het Songfestival hóórt samen. -O-

[ twitter ]
Vorig jaar waren ze ook meer online actief met Music First, Nikkie met de Looklabs en Krista met de weekverslagen. In de lockdown had je ook de Eurovision Home Concerts en (nog steeds) EurovisionAgain.
Dat sloeg goed aan dus opzich is het logisch dat ze dat willen uitbreiden. (Ik zie Senhit wel de nieuwe Krista worden)

Maar het songfestival is iets dat europa bij elkaar brengt. Ik kan me ook niet voorstellen dat Sietse en de rest dit hebben voorgesteld.
pi_204091413
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 18:09 schreef Greys het volgende:
De reden wordt wel wat duidelijker. Ze gaan het 'meer dan ooit' zelf doen. Exclusief. Ja dan heb je al die accounts die het hele jaar door je 'merk' en de gedeelde Songfestivalliefde levend houden minder nodig denken ze waarschijnlijk. En dat is allemaal leuk en aardig dat ze het meer in eigen hand gaan houden maar ik mis het 'samen' en 'de esf-familie' gevoel nu al. Het Songfestival hóórt samen. -O-

[ twitter ]
Top hoor, dat ze meer zelf willen doen, maar ik voorspel vooral veel slappe hap.
Ze vergeten dat ‘die accounts’ de Songfestivalliefde nieuw leven in hebben geblazen in dit moderne, digitale tijdperk. Songfestivalfans met liefde voor Eurovisie die samen naar de repetities en juryshows kijken en daar hun mening over geven. Dat is part of the fun.

Het klinkt echt mega afstandelijk allemaal..
En dat na Open Up vorig jaar. -O-
pi_204091449
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 19:05 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Dit ook trouwens, het officiële Twitter-account heeft ook nogal een hoog fanboy-gehalte sinds een tijdje.
Ja precies. En het ene land krijgt ook meer aandacht dan het andere, iets wat ook gewoon niet hoort.
pi_204091547
Wat een zooitje ongeregeld in Italie :')
pi_204091578
Als de EBU Nikkie weer heeft gevraagd vergeef ik het ze wel een beetje.
pi_204091751
Werden de LookLab videos ook niet geproduceerd door AVROTROS vorig jaar? Als ze dit jaar met iets vergelijkbaars komen verwacht ik eigenlijk niet dat het van Rai komt of met 1 van de presentatoren is.
pi_204092653
Misschien is het niet zo, maar het viel me laatst op dat Nikkie op Instagram reageerde op dat Rusland uitgesloten was van deelname en die reactie enzo had ze verwijderd. Ook een story over S10 haar nummer was al snel weer weg.

Zou kunnen dat ze geen favoriet mag hebben als ze haar echt weer gevraagd hebben om online iets te doen. Maar kan ook allemaal toeval zijn. :+
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 15 maart 2022 @ 21:06:24 #153
163650 Greys
pi_204093362
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 19:08 schreef Em31 het volgende:

[..]
Ja precies. En het ene land krijgt ook meer aandacht dan het andere, iets wat ook gewoon niet hoort.
Dit viel me ook echt op. Spanje kreeg zes tweets, Moldavië even een verplichte melding.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 15 maart 2022 @ 21:08:07 #154
163650 Greys
pi_204093417
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 19:04 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Alles in eigen hand houden lijkt me niet handig bij zoiets subjectiefs als de beoordeling van de repetities. Alsof iemand zit te wachten op 40 generieke en alsmaar positieve commentaren.
Ook dat.
Heel goed punt ook inderdaad.

De look lab was superleuk maar Nikki zal niet zeggen 'ik heb je repetitie gezien maar ik hoop dat je die hoge noten in de live show wel gaat halen want oef...' en dat zal een Matt wel in z'n stream zeggen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_204093592
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 21:06 schreef Greys het volgende:

[..]
Dit viel me ook echt op. Spanje kreeg zes tweets, Moldavië even een verplichte melding.
Ja dat was echt belachelijk. En afgelopen weken zag je af en toe dat ze een tweet plaatsten met wanneer een nummer bekend zou worden, maar het ene land kreeg nog een extra tweet als het nummer online stond, de ander niet.

Het zijn misschien kleine onzinnige dingen, maar zoiets is best slecht en gaat toch ineens opvallen. Met dat van Spanje als toppunt. :D
pi_204094892
Lijkt me wel spannend om te zien wat er gebeurt als je de schermen laat zakken en tegelijkertijd de fontein aanzet.
  dinsdag 15 maart 2022 @ 22:28:59 #158
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_204095019
Fontein over de runway, zou wel spectaculair zijn. Ook wel genoeg wat er mis kan gaan qua timing.
pi_204095629
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 21:06 schreef Greys het volgende:

[..]
Dit viel me ook echt op. Spanje kreeg zes tweets, Moldavië even een verplichte melding.
Ja, waarschijnlijk heeft het Eurovision account 43.629 volgers uit Spanje en 1.267 volgers uit Moldavië (willekeurige getallen, ze hebben in totaal ruim een half miljoen volgers), dan krijg je dat soort dingen.

Maar het is natuurlijk wel slecht. Het hele idee van het ESF is dat er absolute gelijkheid is tussen de landen. Bij de UEFA is het nog wel te verklaren dat ze enthousiaster worden van Duitsland-Engeland dan van Estland-Cyprus, omdat de eerste wedstrijd meer interesse trekt en het niveau daarbij veel hoger ligt. Op het ESF is dat niet zo, en doen Estland en Cyprus het eerder een stuk beter. En daarbij wil je als organisatie toch alle deelnemers presenteren aan de volgers, al is het maar omdat er zonder die landen überhaupt geen ESF zou zijn en ze er vaak heel wat meer moeite in steken dan veel grote landen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 16 maart 2022 @ 11:58:18 #160
163650 Greys
pi_204099521
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 22:54 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Ja, waarschijnlijk heeft het Eurovision account 43.629 volgers uit Spanje en 1.267 volgers uit Moldavië (willekeurige getallen, ze hebben in totaal ruim een half miljoen volgers), dan krijg je dat soort dingen.

Maar het is natuurlijk wel slecht. Het hele idee van het ESF is dat er absolute gelijkheid is tussen de landen. Bij de UEFA is het nog wel te verklaren dat ze enthousiaster worden van Duitsland-Engeland dan van Estland-Cyprus, omdat de eerste wedstrijd meer interesse trekt en het niveau daarbij veel hoger ligt. Op het ESF is dat niet zo, en doen Estland en Cyprus het eerder een stuk beter. En daarbij wil je als organisatie toch alle deelnemers presenteren aan de volgers, al is het maar omdat er zonder die landen überhaupt geen ESF zou zijn en ze er vaak heel wat meer moeite in steken dan veel grote landen.
Jup. En niet alleen de volgers UIT Moldavië hebben interesse in de inzending van Moldavië. Om nog maar eens dat voorbeeld te noemen. :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 16 maart 2022 @ 12:17:01 #161
163650 Greys
pi_204099696
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 16:44 schreef Meridiaan het volgende:

[..]
Ik snap de basisgedachte ergens, maar praktisch is dit gewoon onhaalbaar voor veel teams om voldoende events/artiesten/repetities en alles bij te wonen.
Wat wellicht zou kunnen schelen is als de rest van het team dan online toegang krijgt, maar sowieso krijg je dan het nooit zoals je het zou willen brengen. Je moet teveel keuzes gaan maken als team in wat je wel en niet brengt, waardoor je hele inzendingen moet gaan overslaan haast.
Niet te doen. Niet goed over nagedacht door degenen die dit hebben besloten.
Aussievision de Australiërs hebben 1 accreditatie gekregen voor ter plaatse en NUL voor online las ik gister. Niet te doen dan toch? Hoe/wie/wanneer moet je dan al je materiaal editten enzo? En hoe verdeel je jezelf tussen de persco van de één en de stream van de repetitie van de ander? Etc.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 16 maart 2022 @ 12:31:14 #162
163650 Greys
pi_204099850
Baal gewoon echt dat zo ongeveer ÁLLES in de wereld kut is momenteel en ik me vastklampte aan het Songfestival en dat zelfs dát zo veel teleurstelling brengt dit jaar. Nul communicatie, tickets nog steeds onbekend half maart, niemand weet waar 'ie aan toe is, fanmedia die het festival het hele jaar door levend houden worden afgeserveerd en ontmoedigd want 'we doen het meer dan ooit zelf wel'. Het Songfestival is van iedereen en wordt ook mede gefinancierd door iedereen en het voelt alsof iedereen nu overgeleverd is aan een klein clubje mannen/mensen en wat zij willen en misschien ook aan hoe zij er het meeste zelf beter van worden ipv dat de hele Eurovisiefamilie er beter van wordt. Ik zeg niet dat dat zo IS maar dat het zo voelt door de hele gang van zaken. Alles bij elkaar. Ik word er echt verdrietig van en dat is juist in deze tijd nou net niet wat we konden gebruiken. :{

En nee dit zeg ik niet als zure afgewezen accreditatie want ik kon er dit jaar toch sowieso al financieel niet heen dus heb het niet eens geprobeerd (en maakten we volgens de nieuwe regels toch al nul kans.) Online gaan we wel proberen maar ook die kans schat ik inmiddels zeer klein in als ik zie dat anderen zelfs dát niet meer krijgen.

Ik vind het oprecht erg voor iedereen die fan is en de vertrouwde gezichten waar de fans graag naar kijken en wiens mening we graag horen en die het allemaal uit eigen zak betalen daar en zich de tering werken en nu worden afgescheept en afgeserveerd en ontmoedigd.

Wat hadden we het vorig jaar dan goed. Dat wisten we al, maar nu helemaal. Met al die transparantie, het erbij betrokken voelen door de organisatie, het gevoel dat de fans er júist bij hoorden, meer dan ooit. Dat er naar ze geluisterd werd, naar wat zij graag wilden. Want van de fans moeten ze het toch ook voor een groot deel hebben. Plus een deel van de extra Nederlandse accreditaties als organiserend land júist naar fanmedia gingen! O+

Hoop dat veel van wat dit jaar zo anders gaat volgend jaar wordt teruggedraaid. Want modernisering is allemaal prima, maar verlies in godesnaam het contact niet met het grootste deel van de Eurovisiefamilie.

[ Bericht 4% gewijzigd door Greys op 16-03-2022 13:35:34 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_204100241
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2022 11:58 schreef Greys het volgende:

[..]
Jup. En niet alleen de volgers UIT Moldavië hebben interesse in de inzending van Moldavië. Om nog maar eens dat voorbeeld te noemen. :P
Ook dat natuurlijk. De fansites richten zich op de fans die zich interesseren in het hele deelnemersveld. Die willen geen k*ttweet van het kaliber “Get ready for some fun with Moldova, who are bringing a high speed train on stage to ride them into the final” van de organisatie, maar gewoon een Matt-achtige update hoe het overkomt, hoe de zang is, of het finalekansen heeft enz.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_204100270
pi_204100332
Overigens begrijp ik best dat ze iets meer algemene pers in de persruimte willen, en ook zelf wat meer aanbod willen leveren. Hoe je het ook wendt of keert, zo’n site als ESCUnited (van Matt alias Het Hoofd) heeft 7000 volgers op Twitter. Dat is natuurlijk nogal een niche op 200 miljoen kijkers, en dat is dan een vrij grote site.

Het probleem is alleen dat als je meer reguliere media uitnodigt, die vooral zullen rapporteren over hun eigen land en eventueel de favoriet van de bookmakers en een bekende naam als The Rasmus ofzo. Nogal logisch ook, want de gemiddelde Boulevardkijker is natuurlijk niet geïnteresseerd in iets specifieks als de tweede repetitie van Georgië of Portugal ofzo. Dan gaat veel aanbod voor de enthousiaste fans verloren.

Waarom dat niet opgelost kan worden door die fansites ten minste toegang te geven tot de online-omgeving begrijp ik overigens totaal niet.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_204100389
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2022 12:31 schreef Greys het volgende:
Baal gewoon echt dat zo ongeveer ÁLLES in de wereld kut is momenteel en ik me vastklampte aan het Songfestival en dat zelfs dát zo veel teleurstelling brengt dit jaar. Nul communicatie, tickets nog steeds onbekend half maart, niemand weet waar 'ie aan toe is, fanmedia die het festival het hele jaar door levend houden worden afgeserveerd en ontmoedigd want 'we doen het meer dan ooit zelf wel'. Het Songfestival is van iedereen en wordt ook mede gefinancierd door iedereen en het voelt alsof iedereen nu overgeleverd is aan een klein clubje mannen/mensen en wat zij willen en misschien ook aan hoe zij er het meeste zelf beter van worden ipv dat de hele Eurovisiefamilie er beter van wordt. Ik word er echt verdrietig van en dat is juist in deze tijd nou net niet wat we konden gebruiken. :{

En nee dit zeg ik niet als zure afgewezen accreditatie want ik kon er dit jaar toch sowieso al financieel niet heen dus heb het niet eens geprobeerd (en maakten we volgens de nieuwe regels toch al nul kans.) Online gaan we wel proberen maar ook die kans schat ik inmiddels zeer klein in als ik zie dat anderen zelfs dát niet meer krijgen.

Ik vind het oprecht erg voor iedereen die fan is en de vertrouwde gezichten waar de fans graag naar kijken en wiens mening we graag horen en die het allemaal uit eigen zak betalen daar en zich de tering werken en nu worden afgescheept en afgeserveerd en ontmoedigd.

Wat hadden we het vorig jaar dan goed. Dat wisten we al, maar nu helemaal. Met al die transparantie, het erbij betrokken voelen door de organisatie, het gevoel dat de fans er júist bij hoorden, meer dan ooit. Dat er naar ze geluisterd werd, naar wat zij graag wilden. Want van de fans moeten ze het toch ook voor een groot deel hebben.

Hoop dat dit volgend jaar wordt teruggedraaid. Want modernisering is allemaal prima, maar verlies in godesnaam het contact niet met het grootste deel van de Eurovisiefamilie.
Ja, goed beschreven. Het voelde steeds al een beetje ‘meh’, maar ik dacht hoe dichterbij we komen hoe beter het wordt. Dat lijkt alleen op dit moment nog steeds niet echt zo te zijn.

Het lijkt ook een beetje een combinatie die elkaar versterkt, EBU die de boel nu gaat veranderen en RAI die het Songfestival gewoon minder belangrijk vindt dan sommige andere landen. En wat jij zegt, wát een verschil met vorig jaar. Volgens mij zijn de fans nog nooit zo betrokken geweest als toen.
pi_204100427
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 13:09 schreef Fred_B het volgende:
Overigens begrijp ik best dat ze iets meer algemene pers in de persruimte willen, en ook zelf wat meer aanbod willen leveren. Hoe je het ook wendt of keert, zo’n site als ESCUnited (van Matt alias Het Hoofd) heeft 7000 volgers op Twitter. Dat is natuurlijk nogal een niche op 200 miljoen kijkers, en dat is dan een vrij grote site.

Het probleem is alleen dat als je meer reguliere media uitnodigt, die vooral zullen rapporteren over hun eigen land en eventueel de favoriet van de bookmakers en een bekende naam als The Rasmus ofzo. Nogal logisch ook, want de gemiddelde Boulevardkijker is natuurlijk niet geïnteresseerd in iets specifieks als de tweede repetitie van Georgië of Portugal ofzo. Dan gaat veel aanbod voor de enthousiaste fans verloren.

Waarom dat niet opgelost kan worden door die fansites ten minste toegang te geven tot de online-omgeving begrijp ik overigens totaal niet.
Ja of in ieder geval met 2 mensen naar Turijn mogen, in plaats van alleen.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 16 maart 2022 @ 13:30:02 #168
163650 Greys
pi_204100625
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 13:09 schreef Fred_B het volgende:
Overigens begrijp ik best dat ze iets meer algemene pers in de persruimte willen, en ook zelf wat meer aanbod willen leveren. Hoe je het ook wendt of keert, zo’n site als ESCUnited (van Matt alias Het Hoofd) heeft 7000 volgers op Twitter. Dat is natuurlijk nogal een niche op 200 miljoen kijkers, en dat is dan een vrij grote site.

Het probleem is alleen dat als je meer reguliere media uitnodigt, die vooral zullen rapporteren over hun eigen land en eventueel de favoriet van de bookmakers en een bekende naam als The Rasmus ofzo. Nogal logisch ook, want de gemiddelde Boulevardkijker is natuurlijk niet geïnteresseerd in iets specifieks als de tweede repetitie van Georgië of Portugal ofzo. Dan gaat veel aanbod voor de enthousiaste fans verloren.

Waarom dat niet opgelost kan worden door die fansites ten minste toegang te geven tot de online-omgeving begrijp ik overigens totaal niet.
Echt helemaal níks mis met zelf meer aanbod willen leveren als organisatie of EBU. Sterker nog, hoe meer hoe beter. *O*

Maar dat wordt waarschijnlijk wel aanbod waarin je weinig echt heel eerlijke meningen gaat horen. Want als organisatie ga je niet snel iets minder positiefs over een deelnemer zeggen, of over een repetitie etc.

En het is niet zo dat er door de fanmedia amper of te weinig 'algemene pers' was. Die tafels en stoelen bleven alleen vorig jaar nogal lang leeg, in de eerste repetitieweek waren er heel weinig mensen, voornamelijk juist de fanpers. Want die algemene grotere media komen vaak uit zichzelf (veel) later, bv als de deelnemer van hun eigen land die dag repeteert. En net wat je zegt, daarmee gaat enorm veel meer verspreide content over alle deelnemers verloren. Waarvan je dan dus weer kunt zeggen 'ja maar dat gaat de organisatie nu zelf dus al verzorgen', maar daar heb je dan weer dat punt van dat we heel eerlijke details gaan missen waarschijnlijk. We willen weten of iets tijdens de repetities tegenvalt, of juist héél erg veel beter dan vooraf gedacht. Of dat iemand de zenuwen enorm parten speelt. Of dat het live nogal tegenvalt etc. Kan me op dit moment bijna niet voorstellen dat de organisatie dat soort dingen zelf allemaal open en eerlijk gaat noemen.

En natuurlijk moeten de grote algemene media gewoon daar ook blijven komen, want Gerda die naar RTL Boulevard kijkt en het Songfestival leuk vindt telt absoluut ook. O+ Maar het hoeven er van mij niet (veel) méér te worden, want zoals gezegd mis je daarmee verslag over een zeer groot deel van de deelnemers omdat daar geen of zeer weinig aandacht naar gaat door die kanalen.

En de grootste groep die het festival het hele jaar door levend houdt, mensen die er al heel lang erg veel tijd en passie en geld in steken zelf om daar van álle deelnemers verslag te doen ipv alleen een paar hoofdrolspelers, die komen er nu wel héél bekaaid vanaf. Eeuwig zonde. Wat mij betreft.

Ik trek het me nu vast meer aan dan zou moeten (ben niet de enige als ik zo eens op Twitter kijk) omdat het Songfestival me zo enorm aan het hart gaat en het juist een 'met z'n allen' gevoel zou moeten geven. Verbonden enzo. Ik voel daar echt nogal weinig van dit jaar. En of dat nou door de Italianen komt of de EBU of anderen of een combinatie, ik word er alles behalve blij van.

Ben idd benieuwd wie er dan wél allemaal online accreditatie gaan krijgen.

De tegenhanger van #OpenUp van vorig jaar. Dit.

[ Bericht 2% gewijzigd door Greys op 16-03-2022 13:39:01 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_204101080
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2022 13:30 schreef Greys het volgende:

[..]
Echt helemaal níks mis met zelf meer aanbod willen leveren als organisatie of EBU. Sterker nog, hoe meer hoe beter. *O*

Maar dat wordt waarschijnlijk wel aanbod waarin je weinig echt heel eerlijke meningen gaat horen. Want als organisatie ga je niet snel iets minder positiefs over een deelnemer zeggen, of over een repetitie etc.

En het is niet zo dat er door de fanmedia amper of te weinig 'algemene pers' was. Die tafels en stoelen bleven alleen vorig jaar nogal lang leeg, in de eerste repetitieweek waren er heel weinig mensen, voornamelijk juist de fanpers. Want die algemene grotere media komen vaak uit zichzelf (veel) later, bv als de deelnemer van hun eigen land die dag repeteert. En net wat je zegt, daarmee gaat enorm veel meer verspreide content over alle deelnemers verloren. Waarvan je dan dus weer kunt zeggen 'ja maar dat gaat de organisatie nu zelf dus al verzorgen', maar daar heb je dan weer dat punt van dat we heel eerlijke details gaan missen waarschijnlijk. We willen weten of iets tijdens de repetities tegenvalt, of juist héél erg veel beter dan vooraf gedacht. Of dat iemand de zenuwen enorm parten speelt. Of dat het live nogal tegenvalt etc. Kan me op dit moment bijna niet voorstellen dat de organisatie dat soort dingen zelf allemaal open en eerlijk gaat noemen.

En natuurlijk moeten de grote algemene media gewoon daar ook blijven komen, want Gerda die naar RTL Boulevard kijkt en het Songfestival leuk vindt telt absoluut ook. O+ Maar het hoeven er van mij niet (veel) méér te worden, want zoals gezegd mis je daarmee verslag over een zeer groot deel van de deelnemers omdat daar geen of zeer weinig aandacht naar gaat door die kanalen.

En de grootste groep die het festival het hele jaar door levend houdt, mensen die er al heel lang erg veel tijd en passie en geld in steken zelf om daar van álle deelnemers verslag te doen ipv alleen een paar hoofdrolspelers, die komen er nu wel héél bekaaid vanaf. Eeuwig zonde. Wat mij betreft.

Ik trek het me nu vast meer aan dan zou moeten (ben niet de enige als ik zo eens op Twitter kijk) omdat het Songfestival me zo enorm aan het hart gaat en het juist een 'met z'n allen' gevoel zou moeten geven. Verbonden enzo. Ik voel daar echt nogal weinig van dit jaar. En of dat nou door de Italianen komt of de EBU of anderen of een combinatie, ik word er alles behalve blij van.

Ben idd benieuwd wie er dan wél allemaal online accreditatie gaan krijgen.

De tegenhanger van #OpenUp van vorig jaar. Dit.
Kun je niet eens een lijntje uitgooien naar Sietse, om te vragen of hij daar iets over weet?
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 16 maart 2022 @ 14:11:27 #170
163650 Greys
pi_204101102
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 14:08 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
Kun je niet eens een lijntje uitgooien naar Sietse, om te vragen of hij daar iets over weet?
Ik zag dat hij al getagd werd onder tweets enzo hierover en als hij er iets over wil zeggen doet 'ie dat vanzelf denk ik. Hij zal vast door velen benaderd worden dus nu allemaal bij bepaalde mensen in de nek gaan springen zal de boel geen goed doen gok ik.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_204101415
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2022 14:11 schreef Greys het volgende:

[..]
Ik zag dat hij al getagd werd onder tweets enzo hierover en als hij er iets over wil zeggen doet 'ie dat vanzelf denk ik. Hij zal vast door velen benaderd worden dus nu allemaal bij bepaalde mensen in de nek gaan springen zal de boel geen goed doen gok ik.
Nee, dat snap ik. Maar ik dacht dat jij een speciaal lijntje met hem had 😊
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 16 maart 2022 @ 14:58:52 #172
163650 Greys
pi_204101544
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 14:45 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
Nee, dat snap ik. Maar ik dacht dat jij een speciaal lijntje met hem had 😊
Niet specialer dan anderen hoor. We konden hem altijd een dm sturen op Twitter als we vorig jaar bv iets wilden weten over de organisatie. Maar hij was voor iedereen heel benaderbaar. Dat maakte vorig jaar juist zo tof, de openheid vanuit de organisatie. :) Daarom voelde het waarschijnlijk ook voor je als 'een speciaal lijntje'. Omdat hij oog had voor de fans en ze overal bij betrok.

En ik zou hem nu (net als iedereen op Twitter dus niks speciaals aan) ook kunnen dm'en erover maar dat doe ik niet want hij zal nu wel belaagd worden door mensen die willen weten wat zijn gedachten hierover zijn.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_204101806
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2022 14:58 schreef Greys het volgende:

[..]
Niet specialer dan anderen hoor. We konden hem altijd een dm sturen op Twitter als we vorig jaar bv iets wilden weten over de organisatie. Maar hij was voor iedereen heel benaderbaar. Dat maakte vorig jaar juist zo tof, de openheid vanuit de organisatie. :) Daarom voelde het waarschijnlijk ook voor je als 'een speciaal lijntje'. Omdat hij oog had voor de fans en ze overal bij betrok.

En ik zou hem nu (net als iedereen op Twitter dus niks speciaals aan) ook kunnen dm'en erover maar dat doe ik niet want hij zal nu wel belaagd worden door mensen die willen weten wat zijn gedachten hierover zijn.
Ik denk niet dat het veel uitmaakt wat Sietse vindt. Die heeft met de anderen op die EBU-meeting een leuke spreadsheet gezien met wat de verslaggeving en filmpjes rond de repetities nu opleveren (geen fluit) en wat dat kan worden als ze het zelf gaan doen (oneindig veel geld, bomen tot in de hemel, alles). Dan is het alleen de vraag hoe ze dat gaan regelen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_204101876
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 15:27 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Ik denk niet dat het veel uitmaakt wat Sietse vindt. Die heeft met de anderen op die EBU-meeting een leuke spreadsheet gezien met wat de verslaggeving en filmpjes rond de repetities nu opleveren (geen fluit) en wat dat kan worden als ze het zelf gaan doen (oneindig veel geld, bomen tot in de hemel, alles). Dan is het alleen de vraag hoe ze dat gaan regelen.
De eerste gedachte zou nooit over geld kunnen gaan, want dan zouden ze voorbijgaan aan hun eigen songfestivalgedachte. De wereld samenbrengen in een muziekwedstrijd na of in moeilijke tijden.

Sure, die fanfimpjes brengen geen geld op, maar kosten de EBU ook niets.
Door ze uit te nodigen op locatie en ze te laten doen wat ze doen, breng je de fans thuis gewoon heel dichtbij de artiesten. En dat heb je straks veel minder als je het allemaal exclusief zelf wil doen.
pi_204102442
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2022 15:34 schreef Mandy040986 het volgende:

[..]
De eerste gedachte zou nooit over geld kunnen gaan, want dan zouden ze voorbijgaan aan hun eigen songfestivalgedachte. De wereld samenbrengen in een muziekwedstrijd na of in moeilijke tijden.

Sure, die fanfimpjes brengen geen geld op, maar kosten de EBU ook niets.
Door ze uit te nodigen op locatie en ze te laten doen wat ze doen, breng je de fans thuis gewoon heel dichtbij de artiesten. En dat heb je straks veel minder als je het allemaal exclusief zelf wil doen.
Gelijk hebben en het krijgen zijn twee dingen. Uiteraard klopt wat je zegt, maar als Zweden nog eens wint, sluit ik niet uit dat we nog wat financieel extra interessant vermaak krijgen, met bijvoorbeeld de semi’s op zaterdag en zondag en ‘andra chansen’ op woensdag voor de nummers 8-13 uit de semi’s. En dan op zaterdag de finale, met na de puntentelling nog een extra stemgelegenheid in de superfinale van de Top 3. :'(

En voor wat betreft de fanfilmpjes, dat is uiteraard concurrentie voor het officiële kanaal, en je hebt de inhoud ervan niet zelf in de hand.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  woensdag 16 maart 2022 @ 17:11:06 #176
478909 molloot200
alles muziek.
pi_204102875
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 16:29 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Gelijk hebben en het krijgen zijn twee dingen. Uiteraard klopt wat je zegt, maar als Zweden nog eens wint, sluit ik niet uit dat we nog wat financieel extra interessant vermaak krijgen, met bijvoorbeeld de semi’s op zaterdag en zondag en ‘andra chansen’ op woensdag voor de nummers 8-13 uit de semi’s. En dan op zaterdag de finale, met na de puntentelling nog een extra stemgelegenheid in de superfinale van de Top 3. :'(

En voor wat betreft de fanfilmpjes, dat is uiteraard concurrentie voor het officiële kanaal, en je hebt de inhoud ervan niet zelf in de hand.
Als ze dat gaan doen, met meer dan 3 shows, ben ik er wel een beetje klaar mee :@ Je moet ook beseffen hoeveel zendtijd alle landen dan vrij moeten maken, en dat zou betekenen dat alle landen nóg langer vrij moeten maken om in het gastland te zitten. Nee, ik zie het niet gebeuren en ik hoop het ook van harte niet. Juist dat het systeem vrij simpel is maakt het ESF zo toegankelijk.
  woensdag 16 maart 2022 @ 17:14:01 #177
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_204102918
instagram
  Moderator woensdag 16 maart 2022 @ 17:29:40 #178
375570 crew  Cyan9
pi_204103038
Soon.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_204103164
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 17:11 schreef molloot200 het volgende:

[..]
Als ze dat gaan doen, met meer dan 3 shows, ben ik er wel een beetje klaar mee :@ Je moet ook beseffen hoeveel zendtijd alle landen dan vrij moeten maken, en dat zou betekenen dat alle landen nóg langer vrij moeten maken om in het gastland te zitten. Nee, ik zie het niet gebeuren en ik hoop het ook van harte niet. Juist dat het systeem vrij simpel is maakt het ESF zo toegankelijk.
Ik verwacht het ook niet (hoewel ik denk dat TV-zenders best oren hebben naar dit soort vrij goedkope en goed bekeken programma’s).

Maar tien jaar terug had ik ook niet verwacht dat ze gingen rommelen met de puntentelling, dat grote speler Rusland eruit gegooid zou worden, dat de achtergrondzangers op een bandje staan, dat er een Amerikaanse spin-off is, dat Nederland een standaard van kwaliteit is en dat Matt en zijn vrienden niet meer welkom zijn, dus wat dat betreft maak ik liever geen voorspellingen :P
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 16 maart 2022 @ 18:26:38 #180
163650 Greys
pi_204103591
quote:
9s.gif Op woensdag 16 maart 2022 17:29 schreef Cyan9 het volgende:
Soon.
Is dat Duncan-soon of soon-soon?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 16 maart 2022 @ 18:28:06 #181
163650 Greys
pi_204103620
En de volgende vraag:

Waarom communiceert Eurovision dat dan zelf niet en mot dat via Oikotimes?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator woensdag 16 maart 2022 @ 18:32:13 #182
375570 crew  Cyan9
pi_204103681
quote:
10s.gif Op woensdag 16 maart 2022 18:26 schreef Greys het volgende:

[..]
Is dat Duncan-soon of soon-soon?
Ik hoop niet dat eerste, want dan moeten we nog een jaartje wachten.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_204104299
Waarom taggen ze Abba Voyage? :')
pi_204104358
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 19:11 schreef NailQueen het volgende:
Waarom taggen ze Abba Voyage? :')
En Eurovisionwithoutrussia ?

En emafres2021. 2021? :o :D
  woensdag 16 maart 2022 @ 19:37:03 #185
477691 Niels93
<3 Muziek in alle vormen
pi_204104748
En Oikotimes is ook nog niet de betrouwbaarste. Op ESCforum lees ik dat ze binnen een paar weken pas het “floor plan” finaliseren, en waardoor de ticket sale pas medio april zou starten. Zonder bron overigens, maar diegene die het post is meestal goed ingelicht.
Just do it »
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 16 maart 2022 @ 19:49:28 #186
163650 Greys
pi_204105003
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 19:37 schreef Niels93 het volgende:
En Oikotimes is ook nog niet de betrouwbaarste. Op ESCforum lees ik dat ze binnen een paar weken pas het “floor plan” finaliseren, en waardoor de ticket sale pas medio april zou starten. Zonder bron overigens, maar diegene die het post is meestal goed ingelicht.
Zoiets stond ook in de ogae mail van laatst. Dat ze eind maart geloof ik pas weten hoe het zit met coronamaatregelen en dus dan pas dat iets van aantallen weten en daarna pas tickets gaan verkopen. En dat is ook helemaal niet zo gek, begrijpelijk zelfs, maar COMMUNICEER DAT DAN REGELMATIG VIA DE OFFICIËLE KANALEN ZODAT NIET ONDER ELKE INZENDING OP TWITTER "tickets when" wordt gegild door Jan en alleman.

Of zoals zo mooi bovenaan die mail van OGAE stond:

"Met nog minder dan 70 dagen te gaan voordat het los gaat in Turijn, volgt hier een update over… eigenlijk niets."

:D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_204105325
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2022 19:49 schreef Greys het volgende:

[..]
Zoiets stond ook in de ogae mail van laatst. Dat ze eind maart geloof ik pas weten hoe het zit met coronamaatregelen en dus dan pas dat iets van aantallen weten en daarna pas tickets gaan verkopen. En dat is ook helemaal niet zo gek, begrijpelijk zelfs, maar COMMUNICEER DAT DAN REGELMATIG VIA DE OFFICIËLE KANALEN ZODAT NIET ONDER ELKE INZENDING OP TWITTER "tickets when" wordt gegild door Jan en alleman.

Of zoals zo mooi bovenaan die mail van OGAE stond:

"Met nog minder dan 70 dagen te gaan voordat het los gaat in Turijn, volgt hier een update over… eigenlijk niets."

:D
Volgens een gerucht op OnEurope mag er met de huidige Coronaregels maar 65% van de bezetting worden aangeboden. Na aftrek van sponsoren en genodigden zou er dan nagenoeg niets overblijven (< 500 kaarten per show) voor de publieksverkoop.

Dus ze zullen wel op versoepelingen wachten.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  woensdag 16 maart 2022 @ 20:07:26 #188
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_204105348
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2022 20:06 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Volgens een gerucht op OnEurope mag er met de huidige Coronaregels maar 65% van de bezetting worden aangeboden. Na aftrek van sponsoren en genodigden zou er dan nagenoeg niets overblijven (< 500 kaarten per show) voor de publieksverkoop.

Dus ze zullen wel op versoepelingen wachten.
Ik zie nu voor mij hetzelfde publiek als bij San Remo, allemaal in galajurk of driedelig pak, een grote VIP ruimte.
pi_204105357
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 20:07 schreef Momo het volgende:

[..]
Ik zie nu voor mij hetzelfde publiek als bij San Remo, allemaal in galajurk of driedelig pak, een grote VIP ruimte.
Allemaal met een mondkapje.
pi_204105484
Hier zie je ook dat ze in ieder geval al rekening hebben gehouden met geen staanplaatsen. Ze zijn in Italië geloof ik ook nog wel wat strenger nog met concerten dan hier.
twitter
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 16 maart 2022 @ 20:45:33 #191
163650 Greys
pi_204105937
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2022 20:06 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Volgens een gerucht op OnEurope mag er met de huidige Coronaregels maar 65% van de bezetting worden aangeboden. Na aftrek van sponsoren en genodigden zou er dan nagenoeg niets overblijven (< 500 kaarten per show) voor de publieksverkoop.

Dus ze zullen wel op versoepelingen wachten.
En dat snap ik helemaal. Maar. Roep dan even 'mensen we wachten op eventuele versoepelingen want dan hebben jullie meer kans op een kaart en we hebben meerdere draaiboeken enzo en we zijn voorbereid bla bla even geduld nog want covid'. Zoals vorig jaar zo netjes gebeurde. :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 17 maart 2022 @ 13:43:14 #192
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_204113680
quote:
9s.gif Op woensdag 16 maart 2022 18:28 schreef Greys het volgende:
En de volgende vraag:

Waarom communiceert Eurovision dat dan zelf niet en mot dat via Oikotimes?
Oikotimes is een berucht platform wat vaak dingen lekt en ook zich bewust opstelt als brutaaltje in de ESC wereld. Ze zijn ook niet erg geliefd 😎
You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
  donderdag 17 maart 2022 @ 13:56:38 #193
478909 molloot200
alles muziek.
pi_204113806
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 20:15 schreef Em31 het volgende:
Hier zie je ook dat ze in ieder geval al rekening hebben gehouden met geen staanplaatsen. Ze zijn in Italië geloof ik ook nog wel wat strenger nog met concerten dan hier.
[ twitter ]
Vind ik niet zo'n probleem :@ Ik ga er zelf toch niet heen, en ik vond het vorig jaar echt heeeerlijk dat op het beeld niet constant vlaggen aan het wapperen waren voor de gezichten van de deelnemers. Ik snap dat de vlaggen bij het ESF horen, maar dat kan prima in de tussenshots nadat een optreden af is gelopen. Gebeurde vorig jaar ook goed ^O^
pi_204113893
quote:
9s.gif Op woensdag 16 maart 2022 17:29 schreef Cyan9 het volgende:
Soon.
Hoi Duncan. :W
pi_204114020
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2022 13:56 schreef molloot200 het volgende:

[..]
Vind ik niet zo'n probleem :@ Ik ga er zelf toch niet heen, en ik vond het vorig jaar echt heeeerlijk dat op het beeld niet constant vlaggen aan het wapperen waren voor de gezichten van de deelnemers. Ik snap dat de vlaggen bij het ESF horen, maar dat kan prima in de tussenshots nadat een optreden af is gelopen. Gebeurde vorig jaar ook goed ^O^
Daardoor zagen de optredens er veel mooier uit ja :Y
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 17 maart 2022 @ 14:52:42 #196
163650 Greys
pi_204114401
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2022 13:43 schreef CrazyDutchPunk het volgende:

[..]
Oikotimes is een berucht platform wat vaak dingen lekt en ook zich bewust opstelt als brutaaltje in de ESC wereld. Ze zijn ook niet erg geliefd 😎
Ja maar ik bedoel meer:
WAAR BLIJFT DE COMMUNIEKEESJUN OVER TICKETS VANUIT EUROVISION ZELF. :D Ze kunnen zelf ook even netjes uitleggen waarom het langer duurt. Zoals bv in NL wel gebeurde met die verschillende Draaiboeken enzo. Dan is er veel meer begrip voor vertraging.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_204130673
Op eurovision.tv een artikel over de persaccreditatie (vrij globaal, gaat niet dieper in op de klachten die hier en op Twitter voorbij zijn gekomen)

https://eurovision.tv/fan-community-media-arrangements-for-2022
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 18 maart 2022 @ 20:34:30 #198
163650 Greys
pi_204131190
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 20:00 schreef Nashipeer het volgende:
Op eurovision.tv een artikel over de persaccreditatie (vrij globaal, gaat niet dieper in op de klachten die hier en op Twitter voorbij zijn gekomen)

https://eurovision.tv/fan-community-media-arrangements-for-2022
Hartstikke leuk dat er nog steeds net zo veel fanmedia naar binnen mag als vorig jaar, maar als ze alle bekenden zoals Wiwi en Matt z'n team en de vele anderen allemaal beperken tot 1, dan krijgt er dus een hele kudde nieuwe mensen nu accreditatie. En dat is óók prima (want wij mochten vorig jaar en eeuwig dankbaar) maar wat heb je aan allemaal verschillende hele kleine clubjes die dus nooit die geweldige content kunnen maken die je wilt in hun eentje? Het kan niet, alleen. Of amper.

En tevens, WIE krijgen dan wel al die online accreditaties in dat vernieuwde online press center als iedereen die we kennen zoals Songfestivalweblog en heel veel anderen van Aussievision en al die bekende gezichten het niet kregen? Krijgen we dan een enorme berg youtubers bv? Niks ten nadele van youtubers maar die maken vooral content die over hen zelf gaat met hen zelf in beeld.

En nogmaals: dit is geen zuurheid wegens afgewezen want ik heb niks aangevraagd of ingediend want ik redde het financieel toch niet dit jaar. Maar ik snap er geen kont van en ik baal van al die onzekere en teleurgestelde bekenden uit alle landen die amper nog toegang krijgen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 18 maart 2022 @ 20:57:51 #199
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_204131480
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 20:34 schreef Greys het volgende:

[..]
Hartstikke leuk dat er nog steeds net zo veel fanmedia naar binnen mag als vorig jaar, maar als ze alle bekenden zoals Wiwi en Matt z'n team en de vele anderen allemaal beperken tot 1, dan krijgt er dus een hele kudde nieuwe mensen nu accreditatie. En dat is óók prima (want wij mochten vorig jaar en eeuwig dankbaar) maar wat heb je aan allemaal verschillende hele kleine clubjes die dus nooit die geweldige content kunnen maken die je wilt in hun eentje? Het kan niet, alleen. Of amper.

En tevens, WIE krijgen dan wel al die online accreditaties in dat vernieuwde online press center als iedereen die we kennen zoals Songfestivalweblog en heel veel anderen van Aussievision en al die bekende gezichten het niet kregen? Krijgen we dan een enorme berg youtubers bv? Niks ten nadele van youtubers maar die maken vooral content die over hen zelf gaat met hen zelf in beeld.

En nogmaals: dit is geen zuurheid wegens afgewezen want ik heb niks aangevraagd of ingediend want ik redde het financieel toch niet dit jaar. Maar ik snap er geen kont van en ik baal van al die onzekere en teleurgestelde bekenden uit alle landen die amper nog toegang krijgen.
YouTubers zoals mensen die reactie video's maken? Je heb er een paar die veel specifiek voor songfestival zaken vooral zijn maar veel mensen doen het ook gewoon om het views oplevert. Die eerste groep zou ik misschien nog begrijpen als ze een redelijke engagement hebben. Misschien TikTokkers en Italiaanse influencers ofzo?
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 18 maart 2022 @ 20:59:39 #200
163650 Greys
pi_204131496
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 20:57 schreef Momo het volgende:

[..]
YouTubers zoals mensen die reactie video's maken? Je heb er een paar die veel specifiek voor songfestival zaken vooral zijn maar veel mensen doen het ook gewoon om het views oplevert. Die eerste groep zou ik misschien nog begrijpen als ze een redelijke engagement hebben. Misschien TikTokkers en Italiaanse influencers ofzo?
Ben benieuwd. Als het maar niet voornamelijk mensen zijn die zélf willen shinen in hun videomateriaal. :+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')