abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 10 februari 2022 @ 12:31:29 #1
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203597021
quote:
Als Rusland Oekrane binnenvalt, hoe bereid je je daar als burger op voor? De Oekraense newssite Babel heeft een uitgebreide lijst met tips daarvoor opgesteld. Leer eerste hulp en zoek schuilkelders op in de buurt, is te lezen in het artikel.

Eerder deze maand waarschuwden Amerikaanse inlichtingendiensten dat Moskou mogelijk een invasie aan het voorbereiden is. Dat zou ook blijken uit satellietbeelden. Aan de grens zouden bijna 100.000 Russische militairen zijn gestationeerd en er zouden plannen liggen voor een inval. Ook inlichtingendiensten in Oekrane sloegen alarm.

De NAVO besprak de spanningen vandaag op een top in Letland. Oekrane is geen lidstaat van het militaire bondgenootschap, maar is de afgelopen jaren wel gesteund door de alliantie en hoopt ooit te kunnen toetreden. Secretaris-generaal Jens Stoltenberg sprak duidelijke taal richting Moskou: "Rusland zal een hoge prijs betalen als ze opnieuw geweld gebruiken tegen het onafhankelijke Oekrane."

Maar volgens het Kremlin zijn de aantijgingen onzin. Niet Rusland, maar juist het Westen maakt zich schuldig aan provocaties - onder meer door wapens te sturen naar Oekrane. President Poetin waarschuwde vanmiddag de NAVO nog om geen 'rode lijn' te overschrijden, zoals het sturen van van extra militairen naar Oekrane.
https://nos.nl/artikel/24(...)vasie-of-is-het-bluf

Draadje met inschatting kans (Engels): https://twitter.com/DAlperovitch/status/1473362460673515527
Buitenhof over situatie: https://embed.vpro.nl/pla(...)ofile=vpro&sharing=1
Nieuwsuur over situatie: https://nos.nl/nieuwsuur/(...)verleg-over-oekraine
Mogelijk aanvalsplan (Engels): https://www.theguardian.c(...)-in-ukraine-invasion
Interessante beschouwingen over de situatie: https://en.desk-russie.eu/author/francoise-thom.html

Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_203597062
Even copy-paste

[..]

U hebt Poetin een aantal keer ontmoet. Welke indruk maakte hij?

Hij is consistent, in die zin dat hij zijn in 1989 verloren rijk terug wil. Poetin vindt onze samenleving verrot. Hij zei tegen mij: ‘U komt toch uit Nederland, h? Jullie hebben toch het homohuwelijk?’ Hij is doodsbenauwd voor de oprukkende democratie en ik durf de stelling aan dat hij nog banger is voor de Europese Unie dan voor de NAVO. De Oekraners mogen geen Polen worden, qua welvaart en vrijheid. Dat is zijn intrinsieke motivatie bij alles wat hij doet.

interview jaap de hoop scheffer, 31-1-22
[/quote]

Dat zijn wel hele grote woorden.
En Poetin is er toch al eeuwig, het schiet dan wel niet op met het vormen van het "grote sovjet rijk".
pi_203597068
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2022 12:26 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Maar dat is het niet. In leemanstermen mogen die krijgsmachten niet meer in Oost Europa opereren omdat ze uitkomen voor een club competitie die niet welkom is.
Geen enkele gerenommeerde analist interpreteert het zo. Maar hier in NWS mag met dit soort fake news een heel topic dagenlang vervuild worden. Succes er mee. Zum kotzen is volgens mij de gepaste uitdrukking.
  Moderator donderdag 10 februari 2022 @ 12:35:32 #4
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203597082
das een drogredenering

maar noem eens een gerenommeerde analist die het niet zo interpreteert?
  Moderator donderdag 10 februari 2022 @ 12:37:47 #5
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203597114
niet die wierd duk hoor _O-
pi_203597124
Kunnen jullie niet agree to disagree?

De punten zijn nu we duidelijk gemaakt.
  Forum Admin donderdag 10 februari 2022 @ 12:39:01 #7
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_203597141
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 12:34 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Geen enkele gerenommeerde analist interpreteert het zo. Maar hier in NWS mag met dit soort fake news een heel topic dagenlang vervuild worden. Succes er mee. Zum kotzen is volgens mij de gepaste uitdrukking.
Ah ja. Dit is het storende fake news ja. Niet die strontirritante Russische foppropaganda en usa is kut bagger.

En welke analisten precies? Hebben ze berhaupt dienstjaren en kennis van enige vorm van jargon en de opbouw van defensie? Als dat namelijk al zo zijn is er geen enkele reden om niet in te gaan ok de eisen van Rusland. Ik hoef jou hopelijk niet te vertellen dat daar geen enkele kans voor is.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Forum Admin donderdag 10 februari 2022 @ 12:40:41 #8
pi_203597162
Maar stel he, met de geschiedenis van vooral Putin in het achterhoofd, dat het is zoals jij stelt. Wie zegt dan dat Putin niet over een jaar of twee zegt : joh rot eens op met die navo troepen in onze achtertuin ? Want dat dat is toch wel een dingetje bij de man.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Moderator donderdag 10 februari 2022 @ 12:41:38 #9
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203597185
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 12:38 schreef nomina het volgende:
Kunnen jullie niet agree to disagree?

De punten zijn nu we duidelijk gemaakt.
ok!
pi_203597235
quote:
88s.gif Op donderdag 10 februari 2022 12:41 schreef sp3c het volgende:

[..]
ok!
Dat waardeer ik.

Toevallig keek ik gisteravond nog een interview met Poetin en hij is wel een meester in verhulde boodschappen geven. Misschien een Russisch dingetje.

Heb het er even bijgepakt;

Moderator donderdag 10 februari 2022 @ 12:45:01 #11
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203597238
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2022 12:40 schreef Straatcommando. het volgende:
Maar stel he, met de geschiedenis van vooral Putin in het achterhoofd, dat het is zoals jij stelt. Wie zegt dan dat Putin niet over een jaar of twee zegt : joh rot eens op met die navo troepen in onze achtertuin ? Want dat dat is toch wel een dingetje bij de man.
sterker nog als we in gaan op de eisen kunnen de Russen ieder nieuw stukje wapentuig veto'en omdat het ten koste gaat van de Russische verdediging en we weten dat ze al problemen hebben met Deense fregatten :')

we doen het gewoon niet, doet er niet toe hoe je het interpreteert
  Moderator donderdag 10 februari 2022 @ 12:46:42 #12
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203597262
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 12:44 schreef nomina het volgende:

[..]
Dat waardeer ik.

Toevallig keek ik gisteravond nog een interview met Poetin en hij is wel een meester in verhulde boodschappen geven. Misschien een Russisch dingetje.

het is absoluut een begenadigd spreker

jammer dat hij aan de andere kant van het hek staat :P
pi_203597309
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 12:39 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ah ja. Dit is het storende fake news ja. Niet die strontirritante Russische foppropaganda en usa is kut bagger.
Fake News kan prima door twee kampen verspreid worden en dat zien we hier overduidelijk. Tot mijn verbazing is het aantal Russisch genspireerd fake news posters hier een stuk kleiner dan het aantal fake news posters van het andere kamp.

Deze topicreeks, iig het vorige deel, kan probleemloos naar BNW verplaatst worden.

Ik ben wel klaar hier, met zoveel fake news een verspilling van tijd om te trachten een serieus NWS waardig gesprek te voeren.
  Moderator donderdag 10 februari 2022 @ 12:50:30 #14
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203597337
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 12:49 schreef DarkwingDuck het volgende:
verspilling van tijd om te trachten een serieus NWS waardig gesprek te voeren.
als je van mening veranderd zien we je graag terug :W
  Forum Admin donderdag 10 februari 2022 @ 12:55:44 #15
pi_203597414
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 12:49 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Fake News kan prima door twee kampen verspreid worden en dat zien we hier overduidelijk. Tot mijn verbazing is het aantal Russisch genspireerd fake news posters hier een stuk kleiner dan het aantal fake news posters van het andere kamp.

Deze topicreeks, iig het vorige deel, kan probleemloos naar BNW verplaatst worden.

Ik ben wel klaar hier, met zoveel fake news een verspilling van tijd om te trachten een serieus NWS waardig gesprek te voeren.
Dan heb je echt een fout montuurtje. Ik kan er niks mooiers van maken.

Het is vrijwel allemaal onderbouwd bronnen. Er zitten een aantal mafklappers tussen, maar als je die nuance zelf al niet eens kan zien houdt het op.
  Moderator donderdag 10 februari 2022 @ 12:57:42 #16
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203597443
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2022 12:55 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dan heb je echt een fout montuurtje. Ik kan er niks mooiers van maken.

Het is vrijwel allemaal onderbouwd bronnen. Er zitten een aantal mafklappers tussen, maar als je die nuance zelf al niet eens kan zien houdt het op.
of gekleurde glaasjes
pi_203597483
Hoorde Poetin toen met Macron ook voor het eerst Engels praten.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Forum Admin donderdag 10 februari 2022 @ 13:02:28 #18
pi_203597502
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 13:00 schreef Discombobulate het volgende:
Hoorde Poetin toen met Macron ook voor het eerst Engels praten.
Dat kan hij dan ook prima. Zowel spreken als verstaan. Net als Duits.

Wel weer mooi dat hij het vertikt. Dat zijn wel de dingetjes die ik kan waarderen aan de man.
  donderdag 10 februari 2022 @ 13:39:02 #19
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203598160
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 13:02 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat kan hij dan ook prima. Zowel spreken als verstaan. Net als Duits.

Wel weer mooi dat hij het vertikt. Dat zijn wel de dingetjes die ik kan waarderen aan de man.
Net zoals Fransen het vertikken om Engels te spreken :P
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_203598533
twitter

twitter

twitter
pi_203599430
quote:
Die tweede is nogal wiedes. Zijn ook gewoon NOTAM's uitgegeven

En moet die derde niet zijn 'personnel from Russian embassies in Ukraine'?
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_203599671
https://vrtnws.be/p.0YvpRJPmE

Kijk Russen en witrussen mogen millitair oefenen. Dan Mag NAVO ook wel oefenen.
  donderdag 10 februari 2022 @ 14:46:58 #23
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_203599680
Het familiespel "slimste jongetje van de klas" is begonnen zie ik. "Hoe moeten we artikel 7 interpreteren"?

the parties that are member States of the North Atlantic Treaty Organization shall not conduct any military activity on the territory of Ukraine as well as other States in the Eastern Europe, in the South Caucasus and in Central Asia;

levert vertaald op:

de partijen die lid zijn van de Noord-Atlantische Verdragsorganisatie mogen geen enkele militaire activiteit uitoefenen op het grondgebied van Oekrane en ook niet in andere staten in Oost-Europa, in de zuidelijke Kaukasus en in Centraal-Azi;

Hmm, komt op mij redelijk 1-dimensionaal en volkomen duidelijk over. Ben je lid van NATO dan mag je geen enkele militaire activiteit uitoefenen in de genoemde gebieden. Is dit niet de bedoeling van dit artikel, dan is het bar slecht geschreven lijkt mij. Een extra tussenzinnetje had erg veel discussie gescheeld lijkt mij. Echter, ik verdenk Putin ervan dat hij donders goed weet dat dit artikel in deze vorm onacceptabel is en er daarom juist zo amateuristisch instaat.

Dan alle bullshit over oude verdragen enzovoort enzovoort enzovoort. Rusland heeft met zijn verovering van de Krim en het neerschieten van MH17 duidelijk laten zien dat verdragen met Rusland van nul en generlei waarde zijn. Gewoon een despoot met binnenlandse problemen en grootheidswaanzin. Niet meer, niet minder.
pi_203599701
Wat een poepvermoeiend topic is dit toch zo af en toe, en dan zo ineens heb je een serie best aardige posts.
pi_203599879
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2022 14:46 schreef quirina het volgende:
https://vrtnws.be/p.0YvpRJPmE

Kijk Russen en witrussen mogen millitair oefenen. Dan Mag NAVO ook wel oefenen.
Tuurlijk mag dat. Maar of het nu verstandig is... Ook voor de NAVO. En daarbij kunnen die oefeningen ook wel wat verder van de grens gehouden worden. Hetzelfde voor de oefeningen op de zwarte zee.

Zulke stukken afsluiten voor je oefeningen is gewoon pesterij

pi_203599922
Deze denkt 'bekijk het maar met je NOTAM' :D

Edit: Marine oefeningen pas volgende week, evenals de NOTAM

[ Bericht 7% gewijzigd door Stoorzendert op 10-02-2022 21:46:20 ]
  donderdag 10 februari 2022 @ 15:33:26 #27
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_203600376
Pak ze Poetin! _O_
  donderdag 10 februari 2022 @ 15:58:18 #28
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_203600762
Ik ben benieuwd of we een van deze dagen te maken krijgen met een inval, ik verwacht nog steeds dat dit met een sisser afloopt. :)
  donderdag 10 februari 2022 @ 16:37:12 #29
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_203601223
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 12:44 schreef nomina het volgende:

Grappige is dat dat oortje wat ie heeft niet voor de vertaling Engels naar Russisch is want Putin spreekt zelf perfect Engels maar voor z'n legertje advocaten die hem het beste antwoord influisteren. Als Putin zegt 'kan je dat herhalen' dan is het om tijd te winnen voor z'n team die nog bezig zijn met overleggen.
pi_203601522
quote:
2s.gif Op donderdag 10 februari 2022 13:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Net zoals Fransen het vertikken om Engels te spreken :P
Macron spreekt toch ook vloeiend Engels?
pi_203601740
Toch vreemd dat er weer een soort koude oorlog is. Inname van de Krimm en mensenrechten zijn natuurlijk niet de echte redenen.

In 1983 was er een bijzondere NATO oefening waarbij de kernraketten al in gereedheid werden gebracht. Rusland twijfelde namelijk of een slechts een oefening was.

https://en.wikipedia.org/wiki/Able_Archer_83
pi_203602476
Rusland beschuldigde het Westen woensdag ervan de politieke druk op het Kremlin op te voeren met wapenleveranties aan Oekrane. Onderminister van Buitenlandse Zaken Sergej Ryabkov sprak zelfs van ‘chantage’ om een invasie te voorkomen.

https://www.volkskrant.nl(...)n-oekraine~b4f04c5a/

Humor hebben ze wel de Russen.

Overigens precies zoals ik voorspelde krijgen ze nu thaad raketten aan hun grenzen. Deze hele aktie lijkt flink te gaan backfiren.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_203602506
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 18:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Rusland beschuldigde het Westen woensdag ervan de politieke druk op het Kremlin op te voeren met wapenleveranties aan Oekrane. Onderminister van Buitenlandse Zaken Sergej Ryabkov sprak zelfs van ‘chantage’ om een invasie te voorkomen.

https://www.volkskrant.nl(...)n-oekraine~b4f04c5a/

Humor hebben ze wel de Russen.
Er komen vier helmen en granaat naar de Oekrane.

"Kut NAVO, nu moeten we wel"
  donderdag 10 februari 2022 @ 18:34:20 #34
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_203602685
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 14:46 schreef mcmlxiv het volgende:
Het familiespel "slimste jongetje van de klas" is begonnen zie ik. "Hoe moeten we artikel 7 interpreteren"?

the parties that are member States of the North Atlantic Treaty Organization shall not conduct any military activity on the territory of Ukraine as well as other States in the Eastern Europe, in the South Caucasus and in Central Asia;

levert vertaald op:

de partijen die lid zijn van de Noord-Atlantische Verdragsorganisatie mogen geen enkele militaire activiteit uitoefenen op het grondgebied van Oekrane en ook niet in andere staten in Oost-Europa, in de zuidelijke Kaukasus en in Centraal-Azi;

Hmm, komt op mij redelijk 1-dimensionaal en volkomen duidelijk over. Ben je lid van NATO dan mag je geen enkele militaire activiteit uitoefenen in de genoemde gebieden. Is dit niet de bedoeling van dit artikel, dan is het bar slecht geschreven lijkt mij. Een extra tussenzinnetje had erg veel discussie gescheeld lijkt mij. Echter, ik verdenk Putin ervan dat hij donders goed weet dat dit artikel in deze vorm onacceptabel is en er daarom juist zo amateuristisch instaat.

Dan alle bullshit over oude verdragen enzovoort enzovoort enzovoort. Rusland heeft met zijn verovering van de Krim en het neerschieten van MH17 duidelijk laten zien dat verdragen met Rusland van nul en generlei waarde zijn. Gewoon een despoot met binnenlandse problemen en grootheidswaanzin. Niet meer, niet minder.
Ik lees dat als: wel militaire activiteit op grondgebied van NAVO-lidstaten, geen activiteit op Oekraens territorium of van andere landen in Oost-Europa, de zuidelijke Kaukasus en Centraal-Azi (die dus allemaal geen NAVO-lid zijn). Simpel gezegd: alleen activiteit op het grondgebied van de huidige NAVO-lidstaten.

Maar goed, dat kan ik verkeerd interpreteren.
pi_203603376
twitter

Volgens NBC staan momenteel 100 van de 168 bataljons die Rusland heeft aan de Oekraense grens. Ook staan 6 van de 7 Russische elitetroepen aan de grens. Gezien de posities van de troepen kan nu voorspeld worden hoe een invasie eruit zou kunnen zien. Het meest agressieve scenario gaat uit van een aanval op Oost-Oekrane, Kiev en Moldavi. Verwacht wordt echter dat Poetin wel begint met een invasie in Oost-Oekrane, maar dat hij hoopt dat de Oekraense regering vrij snel met een aanbod komt om een pro-Russische regering te installeren.

pi_203603426
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 18:34 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ik lees dat als: wel militaire activiteit op grondgebied van NAVO-lidstaten, geen activiteit op Oekraens territorium of van andere landen in Oost-Europa, de zuidelijke Kaukasus en Centraal-Azi (die dus allemaal geen NAVO-lid zijn). Simpel gezegd: alleen activiteit op het grondgebied van de huidige NAVO-lidstaten.

Ik interpreteer dat anders, maar het boeit op zich niet zo. Als Georgi of Oekrane de NAVO uitnodigt moeten ze dat lekker zelf weten. Als de NAVO dan komt moeten ze dat ook lekker zelf weten. Hoeft wat mij betreft trouwens niet, maar niet omdat het me wat boeit wat Putin en de KGB/FSB-clan vinden.
  donderdag 10 februari 2022 @ 20:04:56 #37
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_203604343
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 19:21 schreef Solstice1 het volgende:

[..]
Ik interpreteer dat anders, maar het boeit op zich niet zo. Als Georgi of Oekrane de NAVO uitnodigt moeten ze dat lekker zelf weten. Als de NAVO dan komt moeten ze dat ook lekker zelf weten. Hoeft wat mij betreft trouwens niet, maar niet omdat het me wat boeit wat Putin en de KGB/FSB-clan vinden.
Natuurlijk boeit dat wel. Als bijvoorbeeld Ierland, Zweden, Finland, Oostenrijk of Zwitserland nu Rusland 'uitnodigen' om grootschalige militaire oefeningen uit te voeren op hun territorium, zit ik daar ook niet op te wachten. Jij vindt dat geen probleem als dat gebeurt?
pi_203604626
Wat was de voorspelling ook alweer? Midden tot eind februari? Nog een paar weekjes in spanning dus.
pi_203604951
mwah weken? Ik vrees dagen..
pi_203605072
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 12:03 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Dank je. Dan heb je gelijk. Enig idee of dat plan ook doorgegaan is of dat ze na de operaties in Irak weer opgerold zijn?
Was onderdeel van een groter geheel, de "Reconfiguring of US foreign bases". Rusland klaagde toen al dat het een overtreding van bestaande verdragen was.

quote:
The US agreements with Bulgaria and Romania were criticized by Russia as contravening various post-cold war agreements: the NATO pledges in 1996–97 not to deploy nuclear weapons or a substantial number of combat forces or build up infrastructure on the territories of the new NATO members, and the 1997 NATO–Russia Founding Act on Mutual Relations, Cooperation and Security.
https://www.files.ethz.ch/isn/31819/Policypaper18.pdf

Er was ook het geplande missile shield in Oost-Europa. Die basissen zouden permanent bemand worden door VS personeel.
In 2007 trok Rusland zich terug uit de "Treaty on Conventional Armed Forces in Europe".
are we infinite or am I alone
pi_203605226
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 20:38 schreef quirina het volgende:
mwah weken? Ik vrees dagen..
De VS voorspelde midden/eind februari. Als het dan nog niet gebeurd is dan gaat het ook niet meer gebeuren denk ik. Heb nu meer het idee dat het bluf is dan eerst.
pi_203605396
pi_203605467
Liz Truss (VK) zette zichzelf blijkbaar ook totaal voor schut bij Lavrov.

"Lavrov asked if Ms Truss would “recognise Russia’s sovereignty over Rostov and Voronezh oblasts?” She replied the UK would “never” do so, before she was told they’re not in Ukraine."van Reddit. Geen idee of het waar was.

https://inews.co.uk/news/(...)ine-tensions-1452975
  donderdag 10 februari 2022 @ 21:41:06 #44
403588 mcmlxiv
pi_203605845
quote:

[..]

Schrijf dat dan op zou ik zeggen toch? Dit is gewoon amateuristische shit wat voor 88 interpretaties uitlegbaar is.
  Moderator donderdag 10 februari 2022 @ 21:47:30 #45
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203605918
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 21:41 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Schrijf dat dan op zou ik zeggen toch? Dit is gewoon amateuristische shit wat voor 88 interpretaties uitlegbaar is.
kan me voorstellen dat de daadwerkelijke tekst wat meer mitsen en maaren heeft maar die is volgens mij niet vrijgegeven

zoals het er nu staat is er weinig interpretatie mogelijk maar dat kun je met een post-it op een tank plakken en dan weten we het ook wel _O-
  donderdag 10 februari 2022 @ 22:32:04 #46
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_203606536
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 21:41 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Ik vind dat wel meevallen, maar goed. NAVO-lidstaten worden hierin mijns inziens duidelijk onderscheiden van Oekrane en 'andere staten' in Oost-Europa.

Artikel 7 volgt namelijk op artikel 6:
quote:
Article 6: all member States of the North Atlantic Treaty Organization commit themselves to refrain from any further enlargement of NATO, including the accession of Ukraine as well as other States;
"All member states" vs. Oekrane en andere staten.

Daarnaast legde ik het uit als "alleen activiteit op het grondgebied van NAVO-lidstaten", maar dat geldt dan natuurlijk alleen voor Oost-Europa, de Zuid-Kaukasus en Centraal-Azi. Daarom kun je het als Rusland zijnde (neem ik aan) niet op die manier expliciet erin zetten. Wil de NAVO oefeningen in bijvoorbeeld Afrika, Zuid-Oost Azi, het Midden-Oosten, Oceani of Zuid-Amerika op het grondgebied van niet-lidstaten doen, dan schenden ze dit verdrag niet. Door te stellen "alleen op NAVO-territorium" wel. Hiermee geeft Rusland mijns inziens aan dat ze geen zeggenschap claimen buiten die drie genoemde regio's.

Welke meerdere interpretaties zie jij in deze formulering? Dit is geen persoonlijke aanval overigens, gewoon een oprechte vraag. :)
  donderdag 10 februari 2022 @ 22:42:01 #47
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203606705
twitter

twitter
  donderdag 10 februari 2022 @ 22:56:20 #48
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_203606913
Hij zal wel bang zijn dat z'n boot ingepikt wordt wanneer de oorlog start:

Putin's superyacht abruptly left Germany amid sanction warnings should Russia invade Ukraine: report
https://www.reddit.com/r/(...)y_left_germany_amid/
  donderdag 10 februari 2022 @ 23:16:34 #49
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_203607128
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 12:34 schreef nomina het volgende:
Even copy-paste

U hebt Poetin een aantal keer ontmoet. Welke indruk maakte hij?

Hij is doodsbenauwd voor de oprukkende democratie en ik durf de stelling aan dat hij nog banger is voor de Europese Unie dan voor de NAVO. De Oekraners mogen geen Polen worden, qua welvaart en vrijheid.
Ik las een theorie dat wanneer Ukraine net zoals Polen een enorme sprong in welvaart en vrijheid maakt dat dat een migratie en braindrain naar Ukraine zal veroorzaken. Het is al een keer eerder gebeurd: nadat de Sovjet Unie omviel en er geen verbod op emigreren meer was. Veel mensen in Ukraine hebben familie in Rusland dus de drempel om te emigreren zal ook een stuk lager liggen.

En Rusland heeft momenteel al een probleem dat ze niet genoeg kinderen krijgen, daar moet niet ook nog eens een grote migratie golf naar Ukraine bovenop komen.

Quora:
Why did so many Russian Jews move to Israel? How has this migration affected Israeli society?
https://www.quora.com/Why(...)cted-Israeli-society

High-tech boom. Russian Jews were the single most educated group in the Soviet Union. In my ulpan group, we joked that there was so many engineers in our class that there was none left in the former Soviet Union. Their presence has helped make Israel the high-tech powerhouse it is today.
===========================
It affected Israel a great deal, mostly positively, but it was not easy to absorb so many - nearly 800,000 - into what was then a country of less than 5 million. But Israel had much experience in absorbing large waves of immigrants since its inception. About half of all Russian Jews went to the US, Germany and other western countries, and about half went to Israel. They brought a lot of scientists, mathematicians, musicians and other educated people and that greatly helped propel Israel forward in those areas.

[ Bericht 1% gewijzigd door slashdotter3 op 10-02-2022 23:29:31 ]
pi_203607178
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2022 20:04 schreef Repentless het volgende:

[..]
Natuurlijk boeit dat wel. Als bijvoorbeeld Ierland, Zweden, Finland, Oostenrijk of Zwitserland nu Rusland 'uitnodigen' om grootschalige militaire oefeningen uit te voeren op hun territorium, zit ik daar ook niet op te wachten. Jij vindt dat geen probleem als dat gebeurt?
Dat is aan hun zelf.
  donderdag 10 februari 2022 @ 23:39:26 #51
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_203607285
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 23:24 schreef Solstice1 het volgende:

[..]
Dat is aan hun zelf.
Wat zou je er zelf van vinden wanneer dat zou gebeuren?
pi_203607454
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 15:58 schreef BMW1993 het volgende:
Ik ben benieuwd of we een van deze dagen te maken krijgen met een inval, ik verwacht nog steeds dat dit met een sisser afloopt. :)
Denk het ook.
Poetin trekt gewoon zijn mannetjes terug en de rust keert terug.
Cindy De Vuyst
  vrijdag 11 februari 2022 @ 00:12:13 #53
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203607487
twitter

VS heeft reisadvies wel strenger gemaakt vandaag.
  vrijdag 11 februari 2022 @ 07:46:40 #54
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_203608274
Hongarije wil geen extra NAVO-troepen op zijn grondgebied

quote:
Hongarije zal in de Oekrane-crisis geen extra NAVO-troepen op zijn grondgebied accepteren, zo verklaarde de Hongaarse minister van Buitenlandse Zaken Pter Szijjrt op vragen van nieuwszender Euronews.

De Verenigde Staten hebben extra militairen in Roemeni en Polen gestationeerd, terwijl Duitsland versterkingen naar Litouwen heeft gestuurd en ook Nederland extra manschappen toezegde. De NAVO had al troepen in Estland, Letland, Litouwen en Polen, maar Szijjrt stelt dat er geen extra troepen naar Hongarije zullen komen.

„Nee, daar zijn we niet mee akkoord gegaan omdat we al NAVO-troepen in het land hebben, de Hongaarse strijdkrachten, die goed in staat zijn de veiligheid van het land te garanderen. Dus hebben we geen extra NAVO-troepen nodig,” aldus Szijjrt.

Dringend beroep

De minister deed een dringend beroep op de VS, Europa en Rusland de somberste scenario’s in de Oekrane-crisis te vermijden, omdat Centraal-Europa de grootste verliezer zou zijn als het tot een conflict zou komen. Volgens Szijjrt doet de huidige crisis denken aan de Koude Oorlog en de „vele decennia die we toen geleden hebben”.

„Daarom willen we niet dat die tijden terugkomen. We vragen, we smeken de internationale gemeenschap om haar best te doen om de terugkeer van de Koude Oorlog te voorkomen, om zelfs de terugkeer van de geest van de Koude Oorlog te voorkomen, omdat we van de geschiedenis geleerd hebben dat als er een Oost-West-conflict speelt de landen in Centraal-Europa verliezen, en we willen geen verliezers meer zijn," aldus Szijrt.

Sancties

Washington en de EU hebben Moskou gewaarschuwd dat een inval in Oekrane „enorme gevolgen” zal hebben voor Rusland, daarbij schermend met zware economische strafmaatregelen. Maar Szijjrt gelooft in dergelijke sancties. „Als je naar de sancties kijkt, ze werken niet. De handel tussen Duitsland en Rusland is alleen maar toegenomen sinds ze zijn ingesteld”.

De EU-sancties weren bepaalde Russische banken en bedrijven van de Europese primaire en secundaire kapitaalmarkten en verbieden de in- en uitvoer van defensiegerelateerde goederen. De strafmaatregelen zijn in 2014 na de Russische annexatie van de Krim ingevoerd, en werden begin dit jaar weer verlengd.

„Mijn standpunt is dat als we het over verdergaande sancties hebben, we ook moeten kijken naar de impact van de sancties die we al hebben ingevoerd,” aldus Szijrt. Eerder liet de Hongaarse premier Viktor Orbn zich in soortgelijke bewoordingen uit.
https://www.msn.com/nl-nl(...)ondgebied/ar-AATGFX9

Gelijk hebben ze om niet mee te willen werken aan deze oorloghitserij.
  Moderator vrijdag 11 februari 2022 @ 08:39:05 #55
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203608630
Welke oprloghitserij?
pi_203608636
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 07:46 schreef the-eye het volgende:
Hongarije wil geen extra NAVO-troepen op zijn grondgebied
[..]
https://www.msn.com/nl-nl(...)ondgebied/ar-AATGFX9

Gelijk hebben ze om niet mee te willen werken aan deze oorloghitserij.
orban zou eens een smeek bede naar Poetin moeten doen, om de oorloghitesrij te stoppen.
pi_203608948
quote:

[..]

De Hongaarse trol bevestigd wel dat de eigen legers van een navo land dus navo manschappen zijn:

"Nee, daar zijn we niet mee akkoord gegaan omdat we al NAVO-troepen in het land hebben, de Hongaarse strijdkrachten, die goed in staat zijn de veiligheid van het land te garanderen. Dus hebben we geen extra NAVO-troepen nodig,” aldus Szijjrt."
pi_203609022
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 20:46 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Was onderdeel van een groter geheel, de "Reconfiguring of US foreign bases". Rusland klaagde toen al dat het een overtreding van bestaande verdragen was.
[..]
https://www.files.ethz.ch/isn/31819/Policypaper18.pdf

Er was ook het geplande missile shield in Oost-Europa. Die basissen zouden permanent bemand worden door VS personeel.
In 2007 trok Rusland zich terug uit de "Treaty on Conventional Armed Forces in Europe".
Dank je. Dan zit de crux waarschijnlijk in het woordje substantial. Maar als het over enkele 1000den soldaten gaat dan mag je dat wel substantieel noemen.

Nu waren Bush en de andere neocons ook niet de meest verfijnde op het vlak van diplomatie.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_203611134
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 23:39 schreef Repentless het volgende:

[..]
Wat zou je er zelf van vinden wanneer dat zou gebeuren?
In de huidige omstandigheden onplezierig, maar ik zou het alsnog hun eigen keuze vinden.
pi_203612006
twitter

Zou het dit weekend al zover zijn?
  vrijdag 11 februari 2022 @ 11:45:36 #61
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_203612065
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 21:12 schreef Discombobulate het volgende:
Liz Truss (VK) zette zichzelf blijkbaar ook totaal voor schut bij Lavrov.

"Lavrov asked if Ms Truss would “recognise Russia’s sovereignty over Rostov and Voronezh oblasts?” She replied the UK would “never” do so, before she was told they’re not in Ukraine."van Reddit. Geen idee of het waar was.

https://inews.co.uk/news/(...)ine-tensions-1452975
Ze heeft het bevestigd:
quote:
Truss challenged Lavrov directly over his assertion that Russia is not threatening anyone with its buildup of troops and weaponry near Ukraine’s borders. “I can’t see any other reason for having 100,000 troops stationed on the border, apart from to threaten Ukraine. And if Russia is serious about diplomacy, they need to remove those troops and desist from the threats,” she said.

Away from the cameras, Truss allegedly confused the Russian regions of Voronezh and Rostov with Ukrainian territory when Lavrov asked her whether she recognised Russia’s sovereignty over them. She repeatedly told Lavrov that the UK would never recognise Moscow’s claim, until the British ambassador was forced to step in to correct her, the Russian business daily Kommersant reported.

Truss partly confirmed the account in an interview with Russian press: “It seemed to me that Minister Lavrov was talking about a part of Ukraine. I have clearly indicated that these regions [Rostov and Voronezh] are part of sovereign Russia,” she said, according to the British embassy in Moscow.
https://www.theguardian.c(...)liz-truss-talks-open
Genant, en volledig haar eigen schuld: ze dacht blijkbaar dat Lavrov plots van onderwerp veranderde, wat niet het geval was. Truss zei herhaaldelijk dat Rusland z'n troepen moest terugtrekken, Lavrov zei dat Rusland z'n troepen eender waar op Russisch grondgebied kan plaatsen. Dat was het punt dat ie met z'n (retorisch bedoelde?) vraag wilde maken: aanvaardt GB dat Rusland soeverein kan handelen in de regio waar de troepen zich bevinden.

Truss zegt dat ze dacht dat hij het over Oekrains grondgebied had, maar ze zegt er niet bij welk grondgebied. Twee mogelijkheden: de Krim, of andere delen van Oekrane, de Donbas bvb. In beide gevallen was haar reactie niet wat men van een minister van buitenlandse zaken zou mogen verwachten.

- als ze dacht dat hij de Krim bedoelde: dan is het vreemd dat ze zich niet afvroeg waarom hij daar plots over begon, tijdens een gesprek over de troepen aan de oostelijke grens van Oekraine, ruim 350 km van de Krim verwijderd. En Rusland claimt de hele Krim, waarom zou Lavrov plots over twee oblasts spreken ipv gewoon "Crimea" te zeggen. Bovendien was de gehele Krim altijd n oblast, is nooit in meerdere oblasts opgedeeld geweest.

- Als ze dacht dat het over een deel van de Donbas ging, dan merkte ze blijkbaar niet dat Lavrov's vraag strijdig was met het officile Russische standpunt: Rusland heeft nooit soevereiniteit over de Donbas geclaimd, integendeel, volgens Rusland zijn Donetsk en Luhansk onafhankelijke gebieden met een eigen overheid.
pi_203612241
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 11:45 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Ze heeft het bevestigd:
[..]
https://www.theguardian.c(...)liz-truss-talks-open
Genant, en volledig haar eigen schuld: ze dacht blijkbaar dat Lavrov plots van onderwerp veranderde, wat niet het geval was. Truss zei herhaaldelijk dat Rusland z'n troepen moest terugtrekken, Lavrov zei dat Rusland z'n troepen eender waar op Russisch grondgebied kan plaatsen. Dat was het punt dat ie met z'n (retorisch bedoelde?) vraag wilde maken: aanvaardt GB dat Rusland soeverein kan handelen in de regio waar de troepen zich bevinden.

Truss zegt dat ze dacht dat hij het over Oekrains grondgebied had, maar ze zegt er niet bij welk grondgebied. Twee mogelijkheden: de Krim, of andere delen van Oekrane, de Donbas bvb. In beide gevallen was haar reactie niet wat men van een minister van buitenlandse zaken zou mogen verwachten.

- als ze dacht dat hij de Krim bedoelde: dan is het vreemd dat ze zich niet afvroeg waarom hij daar plots over begon, tijdens een gesprek over de troepen aan de oostelijke grens van Oekraine, ruim 350 km van de Krim verwijderd. En Rusland claimt de hele Krim, waarom zou Lavrov plots over twee oblasts spreken ipv gewoon "Crimea" te zeggen. Bovendien was de gehele Krim altijd n oblast, is nooit in meerdere oblasts opgedeeld geweest.

- Als ze dacht dat het over een deel van de Donbas ging, dan merkte ze blijkbaar niet dat Lavrov's vraag strijdig was met het officile Russische standpunt: Rusland heeft nooit soevereiniteit over de Donbas geclaimd, integendeel, volgens Rusland zijn Donetsk en Luhansk onafhankelijke gebieden met een eigen overheid.
Ok, dat is wel een flater voor een minister van Buitenlandse Zaken. Het zijn ook regio's waarin de troepenopbouw plaatsvindt, dus het moet in haar debriefing hebben gestaan.
pi_203612444
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 10:50 schreef Solstice1 het volgende:

[..]
In de huidige omstandigheden onplezierig, maar ik zou het alsnog hun eigen keuze vinden.
verschil van mening is er ook binnen de EU. Duitsland wil diplomatieke betrekkingen, Polen wil voluit defensief. Hongarije wil banden versterken.

Binnen rusland en zijn puppet staten is er geen enkel tegen geluid, toch knap zo'n eenheid over 200 miljoen mensen🤔
  vrijdag 11 februari 2022 @ 16:13:14 #65
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203616796
quote:
Modder wint weer en voorkomt WO3 _O_ Dankzij een warmer klimaat is het natuurlijk ook steeds korter bevroren :P
pi_203616895
quote:
Rasputitsa :Y :') De Duitsers hadden het daar ook moeilijk mee
  Moderator vrijdag 11 februari 2022 @ 16:24:53 #67
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203616922
Als je naar de schaal van die oefeningen kijkt is dat echt niet heel bijzonder

Modder is gewoon kut _O-
pi_203617900
De Nederlandse ambassade richt een noodsteunpunt op nabij de Poolse grens en roept alle Nederlanders op Oekrane zo snel mogelijk te verlaten.

quote:
Nederlanders in Oekrane kunnen beter zo snel mogelijk het land verlaten. Dit zeer dringende advies gaf de Nederlandse ambassadeur in Kiev, Jennes de Mol, in een digitale bijeenkomst aan de Nederlandse gemeenschap in Oekrane. BNR Europa-correspondent Geert Jan Hahn luisterde mee met het gesprek. De ambassadeur gaf ook aan dat een centrale evacuatie niet aan de orde is, ook niet in de toekomst. 'Daarvoor is het land te groot en wonen de Nederlanders te wijdverspreid. Wij gaan u dus niet ophalen.'

Nederlanders in Oekrane laten aan BNR weten dat zij het gesprek met de ambassade als 'urgent' hebben opgevat.

'Er wordt in West-Oekrane een noodsteunpunt onder Nederlandse vlag opgericht in Lviv, de grootste stad in het westen van Oekrane, niet ver van de Poolse grens', zegt Hahn, 'Daar kunnen Nederlanders terecht voor nooddocumenten of informatie.'
https://www.bnr.nl/nieuws(...)oekraine-te-verlaten

Ook Japan roept hun burgers op Oekrane te verlaten.
twitter

Rusland is boos omdat de EU-landen en NAVO-landen gezamenlijk een brief hebben gestuurd en niet afzonderlijk.
twitter
  Moderator vrijdag 11 februari 2022 @ 17:47:19 #70
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203617940
Lol

Dan printen ze het toch gewoon twee keer uit :')
pi_203617987
Ik heb begrepen (van een inwoner in Rusland) dat Rusland en Belarus deze oefening ieder jaar gezamenlijk houden. Het is dus niets nieuws. Over een paar maanden gaat alle materieel en troepen met de trein terug. Volgens hem wordt de hele zaak overdreven :D
pi_203618002
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 00:08 schreef einzeinz het volgende:

[..]
Denk het ook.
Poetin trekt gewoon zijn mannetjes terug en de rust keert terug.
Waarom zoveel geld uitgeven voor niets?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_203618087
Isral begint ook met evacuaties.

twitter

Ze zullen wel bepaalde informatie hebben, waardoor nu meerdere landen dit besluit nemen.
  vrijdag 11 februari 2022 @ 18:44:54 #74
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_203618532
Komende maandag om 0:00 begint het. Uurtje voordat de Superbowl begint.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_203618809
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 17:43 schreef Jojoke het volgende:
De Nederlandse ambassade richt een noodsteunpunt op nabij de Poolse grens en roept alle Nederlanders op Oekrane zo snel mogelijk te verlaten.
[..]
https://www.bnr.nl/nieuws(...)oekraine-te-verlaten

Ook Japan roept hun burgers op Oekrane te verlaten.
[ twitter ]

Rusland is boos omdat de EU-landen en NAVO-landen gezamenlijk een brief hebben gestuurd en niet afzonderlijk.
[ twitter ]
Het is ook lullig om de enige zonder vriendjes te zijn.
pi_203618856
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 17:51 schreef Pluto41 het volgende:
Ik heb begrepen (van een inwoner in Rusland) dat Rusland en Belarus deze oefening ieder jaar gezamenlijk houden. Het is dus niets nieuws. Over een paar maanden gaat alle materieel en troepen met de trein terug. Volgens hem wordt de hele zaak overdreven :D
Ohh. Een inwoner van een land zonder onafhankelijke media heeft je wat verteld. Dan is het goed.
pi_203618969
Rusland zal druk blijven zetten. Rusland zal niet aanvallen. Maar het zal de grond onder Oekrane zo heet maken dat het iets zal toegeven.

Het grote gevaar van deze druk is dat iemand binnen Oekrane van de situatie gebruik kan maken om een false-flag aanval te maken, waarna de hel misschien losbarst en hij van de chaos gebruik kan maken om de macht en controle in Donbass te krijgen (of andere macht en controle).

Maar Rusland is erg sterk, en zal zeker in actie komen wanneer Oekrane iets gaat doen dat de burgers in die provincie in gevaar brengt. En zo lang Rusland zo sterk is, zal niemand iets durven en zal de patstelling wel blijven staan.

Totdat er een resultaat is waar alle partijen mee kunnen leven.

Dit is wat ik denk, tenminste.
pi_203619052
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 19:25 schreef RetepV het volgende:
Rusland zal druk blijven zetten. Rusland zal niet aanvallen. Maar het zal de grond onder Oekrane zo heet maken dat het iets zal toegeven.

Het grote gevaar van deze druk is dat iemand binnen Oekrane van de situatie gebruik kan maken om een false-flag aanval te maken, waarna de hel misschien losbarst en hij van de chaos gebruik kan maken om de macht en controle in Donbass te krijgen (of andere macht en controle).

Maar Rusland is erg sterk, en zal zeker in actie komen wanneer Oekrane iets gaat doen dat de burgers in die provincie in gevaar brengt. En zo lang Rusland zo sterk is, zal niemand iets durven en zal de patstelling wel blijven staan.

Historisch gezien zijn het niet de zwakkere partijen die een false flag nodig hebben voor hun casus belli, maar laat dat je Rusland propaganda vooral niet tegenhouden.
  vrijdag 11 februari 2022 @ 19:37:39 #80
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203619144
twitter
  vrijdag 11 februari 2022 @ 19:50:20 #81
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_203619372
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 19:37 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Wat is dit voor een ophitserij vanuit de VS zeg :')
Ik geloof het pas als er daadwerkelijk gevechten plaatsvinden.

Het zal overigens wel verklaren waarom verschillende landen nu ambassadepersoneel weghalen.
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
  vrijdag 11 februari 2022 @ 19:54:55 #82
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203619472
twitter
  vrijdag 11 februari 2022 @ 19:55:47 #83
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203619498
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 19:37 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
twitter

Mag hopen dat het allemaal niet zo erg gaat worden als het gebeurd...
pi_203619652
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 18:01 schreef Jojoke het volgende:
Ze zullen wel bepaalde informatie hebben, waardoor nu meerdere landen dit besluit nemen.
Dat denk ik ook ja. Ook de toon van Biden in het filmpje hieronder: https://nos.nl/collectie/(...)land-direct-verlaten

Alsof hij het echt al wel weet.

Denk dat er goede intel is dat het toch wel gaat gebeuren.
pi_203619734
Er komt fittie. :(((((((
pi_203619812
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 19:13 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ohh. Een inwoner van een land zonder onafhankelijke media heeft je wat verteld. Dan is het goed.
Ach kijk hier nog een. Deze man woont in Rusland 20 kilometer van de grens met Oekrane.

"It’s been an annual drill to airlift tanks half way across Russia to the military airport here in winter and deploy them for drills. A couple of months later they return to their regular bases on trains. Lars is correct. These drills happen every year. It’s nothing new"

Deze mijnheer weet waarschijnlijk ook niet waar hij het over heeft?

Ik zou eerder die Amerikanen maar wat in de gaten houden. Die zijn rottigheid van plan :D
pi_203619832
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 19:50 schreef Rodgrod het volgende:

[..]
Wat is dit voor een ophitserij vanuit de VS zeg :')
Ik geloof het pas als er daadwerkelijk gevechten plaatsvinden.

Het zal overigens wel verklaren waarom verschillende landen nu ambassadepersoneel weghalen.
VS heeft er wel baat bij, lekker oorlogje in Europa.
  vrijdag 11 februari 2022 @ 20:14:41 #88
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203619852
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 20:12 schreef Pluto41 het volgende:

[..]
Ach kijk hier nog een. Deze man woont in Rusland 20 kilometer van de grens met Oekrane.

"It’s been an annual drill to airlift tanks half way across Russia to the military airport here in winter and deploy them for drills. A couple of months later they return to their regular bases on trains. Lars is correct. These drills happen every year. It’s nothing new"

Ik zou eerder die Amerikanen maar wat in de gaten houden. Die zijn rottigheid van plan :D
Al die oefeningen met zoveel militairen en wagens die al weken lang daar aan het heen rijden zijn naar rond de grens met Oekraine zijn allemaal "toevallig" daar?
  vrijdag 11 februari 2022 @ 20:15:06 #89
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_203619861
Een week geleden zei Israel nog: we denken niet dat Rusland gaat binnenvallen.
Zo te zien denken ze er nu anders over...

https://www.timesofisrael(...)sian-invasion-fears/
Israel evacuating Ukraine embassy staff, diplomats’ families; issues travel warning
Amid Russian invasion fears, Foreign Ministry urges Israelis to consider leaving; Israeli official warns offensive may start soon

quote:
But a senior Israeli official told the Walla news site that the Foreign Ministry issued the travel warning and decided on the evacuations because Russia now has enough forces on Ukraine's borders to invade.
Een paar dagen geleden was het nog dat Rusland op 70% zat van wat ze nodig hadden. Nu zitten ze op 100%...

[ Bericht 5% gewijzigd door slashdotter3 op 11-02-2022 20:26:28 ]
pi_203619975
Vuurwerk jongens. Ik ben benieuwd.
pi_203620022
quote:

Een "annual drill"??? _O-
pi_203620045
quote:

[..]

Maar niet met de aantallen van het halve leger. En zeker niet op nog 6 plaatsen rondom Oekrane.

Maar ben wel benieuwd naar de Intel want elk land lijkt nu zijn burgers weg te halen.
  Moderator vrijdag 11 februari 2022 @ 20:28:37 #94
8781 crew  Frutsel
pi_203620048
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 20:14 schreef Momo het volgende:

[..]
Al die oefeningen met zoveel militairen en wagens die al weken lang daar aan het heen rijden zijn naar rond de grens met Oekraine zijn allemaal "toevallig" daar?
Poetin heeft de grens in eigen gelederen al overschreden. Hij kan niet meer terug om geen gezichtsverlies te lijden. Hij moet een donders goede deal krijgen en anders de zooi zelf regelen.

Als ze echt de grens oversteken hoop ik dat Europa n vuist maakt

Iedereen met een Russisch paspoort opgerot en alle handel van wortel tot groente tot geldzaken per direct stopzetten
pi_203620056
quote:

[..]

Russen oefenen volgens mij inderdaad elk jaar aan de grens met Oekrane, echter niet met de troepenmacht die ze nu opgebouwd hebben. Ook de troepen in Belarus is volgens mij nieuw.
pi_203620089
Is er een link met hoe Oekrane zich denkt te gaan verdedigen? Want dit is voor het eerst in lange tijd dat echt 2 grote legers tegenover elkaar komen te staan. De laatste keer was de eerste Golfoorlog.
  Moderator vrijdag 11 februari 2022 @ 20:34:10 #97
8781 crew  Frutsel
pi_203620103
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 20:32 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Is er een link met hoe Oekrane zich denkt te gaan verdedigen? Want dit is voor het eerst in lange tijd dat echt 2 grote legers tegenover elkaar komen te staan. De laatste keer was de eerste Golfoorlog.
Geef ze gewoon de nukes terug die de Russen gejat hebben O-)
pi_203620113
Invasie op grote schaal kan ik me trouwens nog steeds niet voorstellen.

Ik heb me wel regelmatig afgevraagd waarom, verzoek van de mensen in de Donbass en Loehansk, de CSTO vredesmacht niet in actie komt onder het mom van bescherming van het Russische volk.
  vrijdag 11 februari 2022 @ 20:38:20 #99
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_203620162
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 20:34 schreef TargaFlorio het volgende:
Invasie op grote schaal kan ik me trouwens nog steeds niet voorstellen.

Ik heb me wel regelmatig afgevraagd waarom, verzoek van de mensen in de Donbass en Loehansk, de CSTO vredesmacht niet in actie komt onder het mom van bescherming van het Russische volk.
CSTO is zo te zien gewoon een Rusland feestje, verwacht daar geen neutraliteit van:

https://en.wikipedia.org/(...)_Treaty_Organization
On 15 May 1992, six post-Soviet states belonging to the Commonwealth of Independent States—Russia, Armenia, Kazakhstan, Kyrgyzstan, Tajikistan, and Uzbekistan—signed the Collective Security Treaty (also referred to as the Tashkent Pact or Tashkent Treaty).[3]

Three other post-Soviet states—Azerbaijan, Belarus, and Georgia—signed in 1993 and the treaty took effect in 1994. In 1999, six of the nine—all but Azerbaijan, Georgia, and Uzbekistan—agreed to renew the treaty for five more years. In 2002 those six agreed to create the Collective Security Treaty Organization as a military alliance
pi_203620202
quote:

[..]

Even quoten voor het nageslacht.
pi_203620272
https://www.nrc.nl/nieuws(...)actiever-op-a4088358

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20220210_95260486

Meer tegen geluid tegen de trollboerderijen en het verplaatsen van materieel uit depots naar de Navo grens.
pi_203620296
quote:

Ook even quoten voor het nageslacht.
pi_203620322
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 20:38 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
CSTO is zo te zien gewoon een Rusland feestje, verwacht daar geen neutraliteit van:

https://en.wikipedia.org/(...)_Treaty_Organization
On 15 May 1992, six post-Soviet states belonging to the Commonwealth of Independent States—Russia, Armenia, Kazakhstan, Kyrgyzstan, Tajikistan, and Uzbekistan—signed the Collective Security Treaty (also referred to as the Tashkent Pact or Tashkent Treaty).[3]

Three other post-Soviet states—Azerbaijan, Belarus, and Georgia—signed in 1993 and the treaty took effect in 1994. In 1999, six of the nine—all but Azerbaijan, Georgia, and Uzbekistan—agreed to renew the treaty for five more years. In 2002 those six agreed to create the Collective Security Treaty Organization as a military alliance
Natuurlijk is dat een door Rusland gedomineerde club en verwacht ik geen neutraliteit maar door de inzet van de CSTO kan Oekrane geen grootschalig offensief uitvoeren omdat ze dan het risico lopen dat er slachtoffers onder de CSTO manschappen vallen waardoor Rusland een legitieme reden heeft voor een invasie.
  vrijdag 11 februari 2022 @ 20:52:57 #104
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203620380
Olieprijs schiet al omhoog (richting de 94 dollar per vat) dus zelfs als er niks gebeurd merken we al de ongein hiervan.
  vrijdag 11 februari 2022 @ 20:54:04 #105
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_203620396
Ik geloof er nog steeds niet in. Wat Maarten van Rossem al terecht zei in zijn podcast: in een half uurtje bombardeer je al het gemobiliseerde materieel plat.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  vrijdag 11 februari 2022 @ 20:55:03 #106
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203620405
quote:
84s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 20:54 schreef Starhopper het volgende:
Ik geloof er nog steeds niet in. Wat Maarten van Rossem al terecht zei in zijn podcast: in een half uurtje bombardeer je al het gemobiliseerde materieel plat.
We weten ruslands plan niet he. Kan ook een kleine invasie zijn om een bepaald punt te pakken oid.
  Moderator vrijdag 11 februari 2022 @ 20:55:30 #107
8781 crew  Frutsel
pi_203620413
quote:
Nou laten we daar dan maar mee beginnen
pi_203620429
quote:
Aja expert strateeg oorlogsvoering
  vrijdag 11 februari 2022 @ 20:57:51 #109
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_203620437
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 20:55 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
We weten ruslands plan niet he. Kan ook een kleine invasie zijn om een bepaald punt te pakken oid.
Ja, zoiets denkt Maarten van Rossem ook. Sowieso geen complete invasie maar ALS Rusland wel wat doet, dan is het niet meer dan wat geklooi aan de grens.
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_203620448
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 20:41 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Even quoten voor het nageslacht.
Dat doet ze niets hoor. De onzin blijft stromen.
pi_203620452
Neville Macron gaat het morgenmiddag nog een keer proberen via de telefoon
  vrijdag 11 februari 2022 @ 20:58:56 #112
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_203620453
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 20:56 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Aja expert strateeg oorlogsvoering
Als je alles open en bloot in het veld neerzet, dan is het in ieder geval een heel makkelijk doelwit :T
pi_203620479
quote:
84s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 20:58 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Als je alles open en bloot in het veld neerzet, dan is het in ieder geval een heel makkelijk doelwit :T
Voor iemand die in de lucht superieur is h, maar dat is Oekrane niet echt.
pi_203620481
quote:
84s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 20:58 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Maar dan moet je wel de bommenwerpers en wil hebben om doelen in Rusland te raken. 175k Manschappen is geen katten pis.
pi_203620488
quote:
9s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 21:01 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Voor iemand die in de lucht superieur is h, maar dat is Oekrane niet echt.
Dit inderdaad, al hebben ze wel die Turkse drones.
  vrijdag 11 februari 2022 @ 21:03:31 #116
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203620494
twitter
  vrijdag 11 februari 2022 @ 21:03:51 #117
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203620496
twitter
pi_203620501
Poetin kan bijna ook niet anders dan niet binnenvallen. Denk wel dat regime change gewoon het doel is.
  vrijdag 11 februari 2022 @ 21:24:15 #119
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203620750
heeft het nog zin om nu iets aan mn dikke pens te gaan doen als we komende week uitgezonden worden?
pi_203620762
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 20:32 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
hier een link
pi_203620768
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 21:24 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
heeft het nog zin om nu iets aan mn dikke pens te gaan doen als we komende week uitgezonden worden?
krijgen ze jou zover om voor wat trekpoppen te gaan vechten dan?
denk dat als je hier de dienstplicht weer actief maakt, half nederland op de vlucht slaat... ik wel iig.. ik vertik het om te vechten
pi_203620811
quote:
Wie zou dat moeten doen dan want Oekrane heeft geen overmacht in de lucht...
  vrijdag 11 februari 2022 @ 21:29:11 #123
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_203620815
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 21:25 schreef hangtime het volgende:

[..]
denk dat als je hier de dienstplicht weer actief maakt, half nederland op de vlucht slaat... ik wel iig.. ik vertik het om te vechten
Ik sta vooraan. Voor volk en vaderland.
  vrijdag 11 februari 2022 @ 21:29:56 #124
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203620828
quote:

[..]
Goeie vraag. Maar denk dat ik sowieso afgekeurd wordt :+ Das toch weer het voordeel van elke dag op FOK! zitten
pi_203620907
quote:

[..]
Ik speel graag stratego, dus ik neem aan dat ik word ingedeeld bij de generale staf.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_203620919
quote:

[..]
Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt. Laat de elite's van de EU en VS zelf maar de wapens oppakken omdat ze menen de Navo in een oorlog met Rusland te moeten rommelen na decennia's van expansiedrift van dit bondgenootschap.

Overigens gaat er ook geen oorlog komen en is de VS bezig met een angstporno en propaganda offensief om het vuurtje te helpen aanwakkeren. De VS is namelijk gebaat bij een destabilisatie van Europa.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  vrijdag 11 februari 2022 @ 21:40:04 #127
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203620991
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 21:36 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt. Laat de elite's van de EU en VS zelf maar de wapens oppakken omdat ze menen de Navo in een oorlog met Rusland te moeten rommelen na decennia's van expansiedrift van dit bondgenootschap.

Overigens gaat er ook geen oorlog komen en is de VS bezig met een angstporno en propaganda offensief om het vuurtje te helpen aanwakkeren. De VS is namelijk gebaat bij een destabilisatie van Europa.
Laat mij raden dit is ook allemaal een complot van Klaus Swab en WEF?
pi_203621180
quote:
9s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 21:40 schreef Momo het volgende:

[..]
Dat zijn jouw woorden.
pi_203621311
Net even de wagen volgetankt. 124 euros. :@
pi_203621415
quote:
9s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 21:40 schreef Momo het volgende:

[..]
Je vergeet van Baalen.
pi_203621593
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 21:29 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Een oorlog voor 'volk en vaderland' kan alleen sprake van zijn als de Russen aan de Nederlandse grens staan. Anders ben je kanonnenvoer voor de imperialistische Yankees die sinds WWII dood en verderf zaaien in de wereld.
pi_203621816
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 21:03 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
T is menens. Anders stuurt de vs die gasten niet.
Putin is een lul. Wat is nu het motief?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_203621943
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 21:29 schreef Scrummie het volgende:

[..]
pi_203621954
Ik hoop dat niet de meest agressieve versie van een invasie wordt uitgevoerd. Zoveel levens te betreuren als dat gebeurt en het kleine Moldavi gaat dan ook voor de bijl.
  vrijdag 11 februari 2022 @ 22:48:55 #135
403588 mcmlxiv
pi_203622168
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 22:35 schreef Jojoke het volgende:
Ik hoop dat niet de meest agressieve versie van een invasie wordt uitgevoerd. Zoveel levens te betreuren als dat gebeurt en het kleine Moldavi gaat dan ook voor de bijl.
Ik kan me voorstellen dat Oekrane zo slim is geweest een partij smerige bommen in verschillende Russische steden te verstoppen. Nucleair afval hebben ze zat tenslotte. Twee minuten na een invasie Leningrad in de as leggen zou een aardige reden zijn voor Putin om toch nog een keer na te denken.
pi_203622189
Ik weet niet of dit een betrouwbare bron is, maar ik maak hieruit op dat Kiev misschien gevacueerd wordt.

twitter

twitter
pi_203622238
Het begint sowieso met een shock and awe campaign via de lucht. Kunnen ze Kiev alvast even flink in as zetten.

Misschien kiest Rusland wel voor wat ze doen in de hoop dat Oekrane zich zo snel mogelijk overgeeft. Eigenlijk zijn ze dom als ze dat niet doen.
pi_203622292
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 22:48 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Ik kan me voorstellen dat Oekrane zo slim is geweest een partij smerige bommen in verschillende Russische steden te verstoppen. Nucleair afval hebben ze zat tenslotte. Twee minuten na een invasie Leningrad in de as leggen zou een aardige reden zijn voor Putin om toch nog een keer na te denken.
We gaan blijkbaar zien wat iedereen heeft voorbereid :{ Arme burgers in Oekrane en de militairen aan het front. Ik kan mij voorstellen dat ook menig militair, zowel aan Russische als Oekraense zijde, helemaal niet op oorlog zitten te wachten. Hun familie en vrienden ook niet. Dit allemaal omdat Poetin in de 19de eeuw is blijven hangen.
  vrijdag 11 februari 2022 @ 23:09:39 #139
403588 mcmlxiv
pi_203622394
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 23:01 schreef Jojoke het volgende:

[..]
We gaan blijkbaar zien wat iedereen heeft voorbereid :{ Arme burgers in Oekrane en de militairen aan het front. Ik kan mij voorstellen dat ook menig militair, zowel aan Russische als Oekraense zijde, helemaal niet op oorlog zitten te wachten. Hun familie en vrienden ook niet. Dit allemaal omdat Poetin in de 19de eeuw is blijven hangen.
Tja de enige kans van Oekrane bij een oorlog is die oorlog naar Russische steden brengen. Asymmetrische oorlogvoering dus. Een normale klassieke oorlog is een kansloze missie.
pi_203622406
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 22:50 schreef Jojoke het volgende:
Ik weet niet of dit een betrouwbare bron is, maar ik maak hieruit op dat Kiev misschien gevacueerd wordt.

[ twitter ]

[ twitter ]
Er staat enkel dat de draaiboeken klaar moeten liggen mocht het tot een evacuatie van Kiev komen. Lijkt me niet meer dan logisch
pi_203622491
Waarom mobiliseren ze eigenlijk niet in Oekrane? Dadelijk zijn ze te laat.
pi_203622525
quote:
11s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 23:17 schreef BEFEM het volgende:
Dreiging nog niet groot genoeg?
Of ze houden het bij gladio operaties?
pi_203622546
quote:
Zij willen geen oorlog
pi_203622567
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 23:01 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Zo'n lange strijd zitten ze ook niet op te wachten. Rusland denkt meer van hoe kan ik zo snel mogelijk en zo veel en efficint schade toedienen zodat Oekrane kapot is en zich overgeeft. Vervolgens regime change. Als zei iemand laatst bij WNL dat Rusland in principe twee tot drie weken nodig heeft voor Kiev.

Ik denk echt niet dat ze het hele land gaan annexeren.
pi_203622586
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 23:22 schreef OmniRocket het volgende:

[..]
Zij willen geen oorlog
Dan geven ze zich toch over? Hoe moeilijk is het. Die stoerdoenerij leidt altijd tot veel meer doden. Hoe dom ben om zelf naar het front te gaan. Dat zal ik zelf niet eens doen hier in Nederland. Bekijk het lekker met je oorlogje spelen.
pi_203622612
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 23:20 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Dreiging nog niet groot genoeg?
Of ze houden het bij gladio operaties?
Maar als de dreiging wel groot geneog is dan hebben ze al verloren. Een mobilisatie biedt natuurlijk nadelen mocht Rusland niet binnenvallen maar de kans is wellicht wel kleiner dat ze dan niet binnenvallen. Best een dilemma want je kan niks bewijzen wat niet gebeurt, mochten ze mobiliseren en Rusland valt niet binnen :+
  vrijdag 11 februari 2022 @ 23:30:51 #147
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_203622624
Als de dienstplicht verplicht gesteld gaat worden dan boek ik gelijk een ticket naar Thailand, en ga daar met een lekker mokkel genieten van m'n spaargeld... Mij niet gezien als kanonnenvoer. :)
pi_203622657
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 21:36 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

er is maar n land verantwoordelijk voor de destabilisatie van europa, en dat is rusland. De machthebbers doen dit al 60 jaar daar. Rusland wil heersen over Europa, en onze neonazi's juigen weer voor Poetin. maar als Germanen zullen wij altijd 2e rangs burgers zijn voor Poetin, iets wat onderdrukt en vernietigd dient te worden. Ja Poetin ziet europa als slaven vs Germanen.
  vrijdag 11 februari 2022 @ 23:34:41 #149
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_203622669
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 23:30 schreef BMW1993 het volgende:
Als de dienstplicht verplicht gesteld gaat worden dan boek ik gelijk een ticket naar Thailand, en ga daar met een lekker mokkel genieten van m'n spaargeld... Mij niet gezien als kanonnenvoer. :)
Zolang de Koning nog niet naar Engeland is gevlucht zou ik me geen zorgen maken :D
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
  vrijdag 11 februari 2022 @ 23:36:32 #150
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_203622689
Aanval op Oekrane zou wel de grootste militaire operatie wereldwijd zijn sinds 2003 als ik het goed heb. Mijn onderbuik zegt me dat het nog wel met een sisser gaat aflopen. Onderbuik zegt ook dat we binnenkort 2,50 per liter euro95 aan de pomp lappen :o
pi_203622710
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 20:52 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Olieprijs schiet al omhoog (richting de 94 dollar per vat) dus zelfs als er niks gebeurd merken we al de ongein hiervan.
Dat ging ie al op moment dat Biden was genstalleerd.

https://www.statista.com/(...)y-price-development/

Niks met deze "oorlog" te maken.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_203622734
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 23:26 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Dan geven ze zich toch over? Hoe moeilijk is het. Die stoerdoenerij leidt altijd tot veel meer doden. Hoe dom ben om zelf naar het front te gaan. Dat zal ik zelf niet eens doen hier in Nederland. Bekijk het lekker met je oorlogje spelen.
Waarom moet de Oekrane zich over geven? Rusland en het Westen moeten daar geen oorlog voeren over de ruggen van de Oekraeners.

Als Nederland wordt aangevallen hoef je inderdaad geen oorlog te voeren. De aanvaller maakt graag gebruik van jouw inzet in eventuele strafkampen of iets dergelijks.
pi_203622783
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 23:39 schreef OmniRocket het volgende:

[..]
Waarom moet de Oekrane zich over geven? Rusland en het Westen moeten daar geen oorlog voeren over de ruggen van de Oekraeners.

Als Nederland wordt aangevallen hoef je inderdaad geen oorlog te voeren. De aanvaller maakt graag gebruik van jouw inzet in eventuele strafkampen of iets dergelijks.
Het is geen 1940-45 meer. Waarom ze zich over moeten geven? Omdat het ze dan alleen maar levens kost en het een hele smerige oorlog wordt. Dan heb je liever gewoon een puppet regering.
  vrijdag 11 februari 2022 @ 23:54:04 #154
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203622863
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 23:38 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Dat ging ie al op moment dat Biden was genstalleerd.

https://www.statista.com/(...)y-price-development/

Niks met deze "oorlog" te maken.
Tuurlijk wel. Olieprijs neemt al langer toe vanwege de spanningen.

Vandaag ook weer 3% nadat de VS sprak over een mogelijk snelle escalatie. Uiteraard zijn er ook andere factoren die de prijs opdrijven.

Dat jij dan een grafiek post die loopt tot de 21e van december zegt al genoeg...

Hier is een artikel van vandaag van oilprice.com https://oilprice.com/Ener(...)-Invade-Ukraine.html

pi_203622864
quote:
Omdat er dus geen kut aan de hand is en het zoals gewoonlijk uitvergroot wordt.
pi_203622872
quote:
Dat valt dus ook op. In 2018 werd om een paar verdwaalde Russen de staat van beleg afgekondigd terwijl ze nu nog steeds geen algehele mobilisatie hebben afgekondigd.

Ik vermoed dus dat ze vrij snel willen capituleren, alle stoere praat ten spijt. Vechten is volstrekt zinloos. Na de bezetting kun je dan nog een insurgency-oorlog proberen te voeren.
pi_203622890
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 23:33 schreef Korenfok het volgende:

[..]
er is maar n land verantwoordelijk voor de destabilisatie van europa, en dat is rusland. De machthebbers doen dit al 60 jaar daar. Rusland wil heersen over Europa, en onze neonazi's juigen weer voor Poetin. maar als Germanen zullen wij altijd 2e rangs burgers zijn voor Poetin, iets wat onderdrukt en vernietigd dient te worden. Ja Poetin ziet europa als slaven vs Germanen.
Zou kunnen, maar het is natuurlijk in werkelijkheid dit:

zaterdag 12 februari 2022 @ 00:02:05 #158
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_203622917
Ik ga benieuwd zijn hoeveel Oekraners die met Nederlanders hebben samengewerkt, nu met hun gezin Asiel (kunnen) gaan aanvragen in Nederland. Beroerde situatie en als het niet zo intriest was, vermakelijk opnieuw te zien hoe (k)oude geopolitiek in elkaar steekt.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_203622965
'Rusland kan elk moment binnenvallen'

dat zeiden ze 3 weken geleden ook al
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_203622986
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 00:08 schreef TLC het volgende:

Volgens de Amerikaanse inlichtingsdiensten zullen ze dinsdag Oekrane binnenvallen
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_203623153
Isral roept nu ook op haar burgers alleen in het land te verkeren als het echt moet.
De dreiging neemt dus duidelijk toe.
pi_203623215

Heb mijn twijfels bij een deel van de beargumentering, ik verwacht weinig langdurig verzet bij een eventuele verovering buiten het Westen van het land.
  zaterdag 12 februari 2022 @ 00:48:58 #163
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203623220
quote:

Hm niet exact. Het is wel degelijk steeds korter geworden. Of het klopt valt nog te bezien natuurlijk maar het is duidelijk dat de komende 2 weken cruciaal zijn.
  zaterdag 12 februari 2022 @ 00:56:21 #164
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_203623269
quote:
Stel je 's niet zo aan. Ik denk dat je momenteel veiliger bent aan de Oekrains - Russische grens dan waar je nu woont
pi_203623280
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 00:56 schreef the-eye het volgende:

[..]
Stel je 's niet zo aan. Ik denk dat je momenteel veiliger bent aan de Oekrains - Russische grens dan waar je nu woont
Alleen is t dan uitkijken voor scherpschutters. Wel n beetje jammer van je woongenot.
  zaterdag 12 februari 2022 @ 01:00:32 #166
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_203623297
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 00:57 schreef TLC het volgende:

[..]
Alleen is t dan uitkijken voor scherpschutters. Wel n beetje jammer van je woongenot.
Ik denk dat er het afgelopen jaar meer doden zijn gevallen op Rdam-Zuid dan aan de Oekrainse - Russische grens
  zaterdag 12 februari 2022 @ 01:10:46 #167
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203623335
quote:
De vraag is of je dan wel door de douane komt. Due zullen je wel tegenhouden.
pi_203623341
Blufpoker van de Amerikanen of valt RUS maandag aan?
Vakman pur sang
  zaterdag 12 februari 2022 @ 01:17:29 #169
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203623353
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 01:12 schreef Lospedrosa het volgende:
Blufpoker van de Amerikanen of valt RUS maandag aan?
Reddit.com/r/russia is wel opeens op private gezet. Een signaal?
pi_203623369
20 Februari lopen de olympics af dus heeft Xi geen bezwaar meer vanaf die dag.
  zaterdag 12 februari 2022 @ 01:30:18 #171
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203623404
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 01:23 schreef WammesWaggel het volgende:
20 Februari lopen de olympics af dus heeft Xi geen bezwaar meer vanaf die dag.
Aankomende week zou het al gebeuren volgens de VS.
pi_203623470
Geloof er niks van
Groot fan van User Wotte
pi_203623580
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 01:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
De vraag is of je dan wel door de douane komt. Due zullen je wel tegenhouden.
Wat heeft de douane hier mee te maken? Waarom zou de Thaise douane hem tegenhouden?
pi_203623582
quote:

Nee 3 weken geleden zeiden ze medio tot eind februari.
pi_203623584
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 23:54 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Omdat er dus geen kut aan de hand is en het zoals gewoonlijk uitvergroot wordt.
Ok
pi_203623600
Poetin's flopleger gaat rake klappen krijgen. De Oekraners zijn strijdvaardig.
pi_203623648
Zou wat zijn, als Ukraine dan land van Rusland pakt ipv andersom
pi_203623653
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 01:00 schreef the-eye het volgende:

[..]
Ik denk dat er het afgelopen jaar meer doden zijn gevallen op Rdam-Zuid dan aan de Oekrainse - Russische grens
Dus dit.
graag op anoniem
pi_203623685
Wat een droevige reakties hier, alsof het om een spelletje gaat.

En die domme EU heeft nog steeds niet de ruggegraat om buiten de US hun eigen standpunten in te nemen.

Wees maar gerust hoor: de hoge heren zullen hun kinderen niet naar het front sturen en lulletje Rutte zal snel een vliegtuig pakken naar de US als het werkelijk los gaat.

Eens kijken wat er van de EU industrie en welvaart over blijft als Rusland de gas kraan kompleet dichtdraait.
Kijken of de meesten hier nog zo'n grote bek hebben...
pi_203623709
https://www.ad.nl/buitenl(...)nnenvallen~ad0bb69a/

Rusland zou in principe de aanval volgende week kunnen inzetten, zegt het Witte Huis. Die zou dan waarschijnlijk beginnen met bombardementen vanuit de lucht, zei nationaal veiligheidsadviseur Jake Sullivan. Maar het blijft volgens hem onduidelijk of president Vladimir Poetin de opdracht tot een aanval heeft gegeven. Biden heeft waarschijnlijk snel weer een gesprek met hem, zei hij. 8)7 8)7 8)7

Wat een ongelofelijke debiel is die Biden toch....nou sleepy Joe, als Putin de aanval lanceert volgende week dan heeft hij het een beetje te druk om met jou te praten. _O-

De leiders van Canada, Polen, Frankrijk, Duitsland, Itali, Roemeni, het Verenigd Koninkrijk en van de Navo en de Europese Unie waren door het Witte Huis uitgenodigd voor het gesprek. Ze onderstreepten hun steun voor Oekrane, meldde Europees Commissievoorzitter Ursula von der Leyen. Zij benadrukte de nauwe afstemming van de 'massieve' westerse sancties voor Moskou, mocht het besluiten tot een aanval. De Russische financile, energie- en hightechindustrie worden volgens haar dan getroffen.

Ik denk dat er maar 1 industrie wordt getroffen en dat is de Europese.
pi_203623760
Vandaag nog een gesprek tussen Biden en Putin
pi_203623828
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 06:41 schreef Schaamlap het volgende:

Hilarische waanbeelden krijg je toch van die Russische staats televisie onafhankelijke media.
  zaterdag 12 februari 2022 @ 08:11:55 #183
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203623881
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 02:33 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Wat heeft de douane hier mee te maken? Waarom zou de Thaise douane hem tegenhouden?
Je moet ook je paspoort laten zien/scannen op schiphol voor je gaat.
pi_203623883
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 07:54 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Hilarische waanbeelden krijg je toch van die Russische staats televisie onafhankelijke media.
Wat denk jij dan dat er gaat gebeuren grapjas?
Waarom denk je dat de prijzen nu al de pan uitvliegen?
Dit zal de Westerse EU landen, waar het merendeel van het geld verdient wordt, kreupel maken.

En als je land/industrie in elkaar stort dan heb je wel wat anders aan je hoofd dan oorlogje voeren voor Biden en zijn walgelijke marionetten.
pi_203623891
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 08:12 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Wat denk jij dan dat er gaat gebeuren grapjas?
Waarom denk je dat de prijzen nu al de pan uitvliegen?
Dit zal de Westerse EU landen, waar het merendeel van het geld verdient wordt, kreupel maken.

En als je land/industrie in elkaar stort dan heb je wel wat anders aan je hoofd dan oorlogje voeren voor Biden en zijn walgelijke marionetten.
_O-

Is dat voor of na de massagraven in Rusland voor de hongerdoden?
pi_203623893
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 07:24 schreef byah het volgende:
Vandaag nog een gesprek tussen Biden en Putin
Daar gaat helemaal niets uitkomen.

Wederom zal Biden macho taal naar Putin blaffen en de EU staat er weer eens als een onnozel knulletje bij.
pi_203623896
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 08:14 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
_O-

Is dat voor of na de massagraven in Rusland voor de hongerdoden?
Lache met jou joh.
Klein kind.
pi_203623909
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 08:15 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Lache met jou joh.
Klein kind.
Je leeft in de illusie van Putin, waar in Rusland nog iets voorstelt.

Als de EU het wil dan is er binnen een paar maanden geen Rusland meer.

Serieus denken dat Rusland het economisch kan winnen van de EU vanwege wat gas. _O-
pi_203623915
Deze keer echt? Echt echt waar?

Ik word een beetje moe van dat ophitsen van die Amerikanen.
pi_203623918
Laat ook maar

[ Bericht 97% gewijzigd door #ANONIEM op 12-02-2022 08:20:55 ]
pi_203623941
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 08:18 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Serieus denken dat Rusland het economisch kan winnen van de EU vanwege wat gas. _O-
Ze hoeven niet te winnen.
Ze draaien gewoon de kraan dicht.
Klaar.
China neemt graag deze voorraden over.
pi_203623982
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 08:27 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Ze hoeven niet te winnen.
Ze draaien gewoon de kraan dicht.
Klaar.
China neemt graag deze voorraden over.
En die verkopen dat dan met winst weer in vloeibare vorm aan ons. Prima, dat zijn de consequenties. Duurder gas, desnoods voor 20 jaar. Vervelend, maar niet onoverkomelijk.

En ondertussen sanctioneren we Rusland terug naar de Middeleeuwen.
pi_203623990
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 08:33 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
En die verkopen dat dan met winst weer in vloeibare vorm aan ons. Prima, dat zijn de consequenties. Duurder gas, desnoods voor 20 jaar. Vervelend, maar niet onoverkomelijk.

En ondertussen sanctioneren we Rusland terug naar de Middeleeuwen.
Grappig dit.
Als je dat denkt dan leef je echt in een computer spelletjes wereld.
pi_203624001
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 08:35 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Grappig dit.
Als je dat denkt dan leef je echt in een computer spelletjes wereld.
Dat is altijd nog beter leven dan in de aars van Putin.
pi_203624024
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 08:36 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Dat is altijd nog beter leven dan in de aars van Putin.
Je overdrijft.
Niemand gaat leven in de aars van Poetin.
Je leventje gaat alleen een stuk duurder en ongemakkelijker worden.
Maar waarschijnlijk leef jij nog bij je pappie en mammie dus merk je het niet.
pi_203624078
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 08:39 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Je overdrijft.
Niemand gaat leven in de aars van Poetin.
Je leventje gaat alleen een stuk duurder en ongemakkelijker worden.
Maar waarschijnlijk leef jij nog bij je pappie en mammie dus merk je het niet.
Nee, ik heb al jaren geleden de juiste keuzes gemaakt waardoor ik meer dan genoeg geld binnen krijg in verhouding tot wat ik nodig heb.

Punt is dat het er ook niet toe doet. Putin kan wel willen, maar als de EU de economische sancties doorzet dan zijn de prikjes van Putin niet zo boeiend. En gas wordt sowieso steeds minder relevant. Rusland leeft nog in de oude economie, dit zijn de laatste decennia van hun relevantie. Ze hebben alleen gas en kool en een leger. Ze hebben de middelen niet om over te gaan op een nieuwe economie en daarom proberen ze het op deze manier af te dwingen.

Het is zielig, het is schadelijk voor de wereldeconomie maar op de langere termijn is het gewoon een laatste stuiptrekking van een vergane wereldmacht.

En zelf zit je trouwens al behoorlijk diep in die aars van Putin hoor.
  zaterdag 12 februari 2022 @ 08:48:00 #197
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_203624095
Veel kennis & kunde in dit topic. Veel users die precies weten te vertellen hoe gaat lopen. Hopelijk lezen onze politieke leiders hier mee.
pi_203624324
quote:
Als dit escaleert kun je het beste hopen dat de verblindende lichtflits van de meest nabije kernexplosie het laatste is wat je in je leven ziet. Een nucleaire apocalyps is voor niemand leuk. :+
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_203624373
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 08:19 schreef Aurelius het volgende:
Deze keer echt? Echt echt waar?

Ik word een beetje moe van dat ophitsen van die Amerikanen.
Ik ook. Amerikanen beweren dat Rusland binnenkort gaat aanvallen, maar geen bewijs voor hebben dan krijg ik Irak oorlog van ergens rond 2003 vibes van.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_203624387
Rusland voelt echt niks van onze sancties hoor. Die hebben alles al goed geregeld met China.
Bovendien heel veel Russen hebben Oekraense roots of zijn met Oekraners getrouwd of hebben familie daar wonen. die zitten echt niet te wachten op oorlog. Als er pleuris uitbreekt ( wat wel gaat gebeuren) is het puur gericht op Europa en de Verenigde Staten. Europa is zwak en makkelijk uit te spelen. Hongarije is al vriendjes met Putin en heeft gas geregeld ( veradersland) en zo gaat Rusland meer landen tegen elkaar uitspelen. Het westen maakte de Sovjet Unie kapot, nou maakt Putin het zogenaamde verenigde Europa kapot stukje voor stukje. Is al jaren aan de gang trouwens.
pi_203624423
Trouwens die militaire oefeningen bij Pripyat zijn ook wel spannend.. what if ze een foutje maken.
pi_203624574
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 06:41 schreef Schaamlap het volgende:
https://www.ad.nl/buitenl(...)nnenvallen~ad0bb69a/

Rusland zou in principe de aanval volgende week kunnen inzetten, zegt het Witte Huis. Die zou dan waarschijnlijk beginnen met bombardementen vanuit de lucht, zei nationaal veiligheidsadviseur Jake Sullivan. Maar het blijft volgens hem onduidelijk of president Vladimir Poetin de opdracht tot een aanval heeft gegeven. Biden heeft waarschijnlijk snel weer een gesprek met hem, zei hij. 8)7 8)7 8)7

Wat een ongelofelijke debiel is die Biden toch....nou sleepy Joe, als Putin de aanval lanceert volgende week dan heeft hij het een beetje te druk om met jou te praten. _O-

De leiders van Canada, Polen, Frankrijk, Duitsland, Itali, Roemeni, het Verenigd Koninkrijk en van de Navo en de Europese Unie waren door het Witte Huis uitgenodigd voor het gesprek. Ze onderstreepten hun steun voor Oekrane, meldde Europees Commissievoorzitter Ursula von der Leyen. Zij benadrukte de nauwe afstemming van de 'massieve' westerse sancties voor Moskou, mocht het besluiten tot een aanval. De Russische financile, energie- en hightechindustrie worden volgens haar dan getroffen.

Jij moet ook niet denken want dat kun je niet.

Want wat een kromme logica staat hier allemaal weer in.
pi_203624650
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 09:14 schreef quirina het volgende:
Rusland voelt echt niks van onze sancties hoor. Die hebben alles al goed geregeld met China.
Bovendien heel veel Russen hebben Oekraense roots of zijn met Oekraners getrouwd of hebben familie daar wonen. die zitten echt niet te wachten op oorlog. Als er pleuris uitbreekt ( wat wel gaat gebeuren) is het puur gericht op Europa en de Verenigde Staten. Europa is zwak en makkelijk uit te spelen. Hongarije is al vriendjes met Putin en heeft gas geregeld ( veradersland) en zo gaat Rusland meer landen tegen elkaar uitspelen. Het westen maakte de Sovjet Unie kapot, nou maakt Putin het zogenaamde verenigde Europa kapot stukje voor stukje. Is al jaren aan de gang trouwens.
Dat doen ze wel daarom komen ze elke keer bedelen of ze niet afgeschaft kunnen worden.
pi_203625031
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 00:47 schreef WammesWaggel het volgende:

Heb mijn twijfels bij een deel van de beargumentering, ik verwacht weinig langdurig verzet bij een eventuele verovering buiten het Westen van het land.
Heldere video die de opties goed uitlegd. Van origine een Duits kanaal?

Ik denk dat je, je daar in vergist.
pi_203625085
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 08:11 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Je moet ook je paspoort laten zien/scannen op schiphol voor je gaat.
Ja maar dat doe je niet bij de douane. De douane controleert of de goederen die je importeert legaal zijn en of je er nog belasting over moet betalen.

Ik denk dat je de Marechaussee bedoelt.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 12-02-2022 09:50:28 ]
  zaterdag 12 februari 2022 @ 10:00:17 #206
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203625346
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 09:49 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Ja maar dat doe je niet bij de douane. De douane controleert of de goederen die je importeert legaal zijn en of je er nog belasting over moet betalen.

Ik denk dat je de Marechaussee bedoelt.
Ah op die fiets. Ik bedoelde gewoon de paspoort check idd.
pi_203625374
quote:
Natuurlijk kunnen we Rusland wel pijn doen met sancties. Als we ze loskoppelen van SWIFT gaan ze er serieus last van hebben. Als Amerika verordent dat er geen halfgeleiders meer geleverd mogen gaan ze er serieus last van hebben.

Denk alleen dat Poetin redeneert dat de Russen meer pijn kunnen verdragen dan wij.

[ Bericht 62% gewijzigd door #ANONIEM op 12-02-2022 10:02:18 ]
pi_203625567
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 10:01 schreef Heph844 het volgende:

Denk alleen dat Poetin redeneert dat de Russen meer pijn kunnen verdragen dan wij.
Ze zullen minder snel in opstand komen omdat ze dan standrechtelijk gexecuteerd worden. Maar uiteindelijk gaan ze ook gewoon dood van de honger en kou.
pi_203625651
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 10:01 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Natuurlijk kunnen we Rusland wel pijn doen met sancties. Als we ze loskoppelen van SWIFT gaan ze er serieus last van hebben. Als Amerika verordent dat er geen halfgeleiders meer geleverd mogen gaan ze er serieus last van hebben.

Swift afsluiting gaat binnen de EU al voor zoveel verdeeldheid zorgen dat dit als een boemerang terug kan komen op de lange termijn.. verder denk ik dat we momenteel vooral een keiharde informatie oorlog zien tussen Rusland en de VS, het doel van de Russen is verdeeldheid zaaien, de VS proberen een vijandsbeeld te creren om de EU achter zich te krijgen
pi_203625926
quote:
En hoe gaat Rusland dat precies voor elkaar krijgen? Ze hebben een aardig groot leger maar als de afgelopen halve eeuw in Afghanistan toch iets zou moeten hebben aangetoond is dat je daar eigenlijk vrij weinig aan hebt. En op alle andere terreinen (economisch, soft power, bondgenootschappen etc.) stellen ze al helemaal niets voor dus daar moeten ze het ook niet van hebben.
pi_203626103
Het beste wat Europa kan doen is razendsnel onze afhankelijkheid van Russisch gas afbouwen en een volledig onafhankelijke energievoorziening op poten te zetten.

Het is toch bizar dat we ons zo afhankelijk hebben laten maken van de beslissingen van n man in het Kremlin.

De Russen zullen ons natuurlijk niet zo snel van het gas afsluiten, want daarmee snijden ze ook in hun eigen vlees, maar die afhankelijkheid maakt ons kwetsbaar.
pi_203626169
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 10:33 schreef Breekfast het volgende:
Het beste wat Europa kan doen is razendsnel onze afhankelijkheid van Russisch gas afbouwen en een volledig onafhankelijke energievoorziening op poten te zetten.

Het is toch bizar dat we ons zo afhankelijk hebben laten maken van de beslissingen van n man in het Kremlin.

De Russen zullen ons natuurlijk niet zo snel van het gas afsluiten, want daarmee snijden ze ook in hun eigen vlees, maar die afhankelijkheid maakt ons kwetsbaar.
Een voordeel is wel dat het wederzijds is, dat maakt het omgekeerd ook een drukmiddel. De Russen zijn omgekeerd net zo -als niet meer- afhankelijk van de export naar ons van dat gas.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_203626274
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 10:37 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Een voordeel is wel dat het wederzijds is, dat maakt het omgekeerd ook een drukmiddel. De Russen zijn omgekeerd net zo -als niet meer- afhankelijk van de export naar ons van dat gas.
Zeker, en daarom zal Poetin ook niet snel de gaskraan dichtdraaien. Rusland heeft die inkomsten hard nodig en als hij ons van het gas afsluit zal dat voor Europa alleen maar een wake-up call zijn om snel werk te maken van een meer onafhankelijke energievoorziening.

Maar toch, ook al is de afhankelijkheid wederzijds, die afhankelijkheid moet Europa niet meer willen. En het doel van een onafhankelijke energievoorziening valt nu ook nog eens mooi samen met de benodigde verduurzaming van onze energie.
pi_203626295
quote:
10s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 10:26 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
En hoe gaat Rusland dat precies voor elkaar krijgen? Ze hebben een aardig groot leger maar als de afgelopen halve eeuw in Afghanistan toch iets zou moeten hebben aangetoond is dat je daar eigenlijk vrij weinig aan hebt. En op alle andere terreinen (economisch, soft power, bondgenootschappen etc.) stellen ze al helemaal niets voor dus daar moeten ze het ook niet van hebben.
Onderschatting van Rusland is een veel gemaakte fout.
Vakman pur sang
pi_203626366
quote:

Europa moet echt veel onafhankelijker worden. Geen gas meer uit Rusland, geen medicijnen meer uit China, geen whisky meer uit Schotland.
pi_203626617
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 10:44 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Onderschatting van Rusland is een veel gemaakte fout.
Onderschatting van Europa is een vaker gemaakte fout. Wat overigens niet wil zeggen dat Rusland ons het leven niet behoorlijk zuur kan maken maar op de langere termijn zal Europa sowieso wel als bovenliggende partij eruit komen omdat het simpelweg veel meer middelen en mankracht dan de Russen bezit.
pi_203626746
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 09:16 schreef quirina het volgende:
Trouwens die militaire oefeningen bij Pripyat zijn ook wel spannend.. what if ze een foutje maken.
Zijn de overige reactors inmiddels niet leeggehaald? Alleen reactor 1? is dan een probleem
pi_203626763
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 10:37 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Er zijn al nieuwe afspraken gemaakt met China over het opvoeren van de gastoevoer voor de komende 30 jaar
pi_203626790
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 11:15 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Er zijn al nieuwe afspraken gemaakt met China over het opvoeren van de gastoevoer voor de komende 30 jaar
Wat denk je dat er gaat gebeuren als China straks nog de enige afnemer van Russisch gas is? Die betalen nu al een stuk minder dan Europa. Als ze de enige klant zijn hebben ze Putin helemaal bij de ballen.
pi_203626830
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 11:17 schreef Solstice1 het volgende:

[..]
Wat denk je dat er gaat gebeuren als China straks nog de enige afnemer van Russisch gas is? Die betalen nu al een stuk minder dan Europa. Als ze de enige klant zijn hebben ze Putin helemaal bij de ballen.
Hebben wij als EU dan veel andere keus? Die LNG aanvoer of Groningen weer leegzuigen lijkt me ook niet echt een houdbare oplossing. Dus wie heeft wie bij de ballen?
pi_203626853
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 10:59 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Onderschatting van Europa is een vaker gemaakte fout. Wat overigens niet wil zeggen dat Rusland ons het leven niet behoorlijk zuur kan maken maar op de langere termijn zal Europa sowieso wel als bovenliggende partij eruit komen omdat het simpelweg veel meer middelen en mankracht dan de Russen bezit.
Ik zeg ook niet dat ze meer kaarten hebben dan Europa. Maar Europa raakt eerder verdeelt dan Rusland.
Zie ook de geschiedenis in WO2, zonder de Amerikanen hadden de Russen ons “bevrijd”.
Vakman pur sang
  zaterdag 12 februari 2022 @ 11:26:00 #223
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_203626869
Rusland wint aan invloed in Afrika (en Zuid-Amerika)

De Centraal Afrikaanse Republiek werkt nauw samen met Wagner Group.

Ook de junta in Mali heeft Wagner Group ingehuurd, wat reden was voor Frankrijk om z'n militaire samenwerking af te bouwen. Eind december verlieten de Franse troepen Timbuktu, meteen daarna werd de basis overgenomen door Russische troepen.
Denemarken stuurde troepen in Januari, als onderdeel van de Europese Task Force Takuba. De junta protesteerde, en de troepen verlieten het land weer. 2 weken geleden werd de Franse ambassadeur het land uitgewezen...

Dan was er de deal voor een Russische marinebasis in Sudan, met een lease van 25 jaar. De VS probeerde de deal te torpederen, en Sudan ging de overeenkomst herzien. Enkele maanden later nam het leger de macht over...

Vorige maand werd de president van Burkina Faso afgezet in een militaire coup. volgens de Daily Beast had de coup leider enkele weken eerder de president proberen te overtuigen om Wagner Group in te huren, maar werd dat geweigerd.

Gisteren was er trouwens een meeting van Europese defense ministers over de toestand in Mali:
https://euobserver.com/world/154342
pi_203626899
Als de intel klopt en er breekt volgende week een oorlog uit in Europa, dan wordt het de eerste grote oorlog waarbij traditionele oorlogsvoering wordt gecombineerd met een grootschalige informatieoorlog onder de bevolking. Je hoeft geen Einstein te zijn om te bedenken dat volgende week de trollen volop ingezet zullen worden om onder de Oekraense bevolking continue te echon "we moeten opgeven om vrouwen en kinderen te beschermen" enzovoort.

In Europa zullen de trollen volop ingezet worden om chaos te creren en verdeeldheid te zaaien. Als Poetin de gaskraan dichtdraait, dan gaan de trollen onder de Europese bevolking iets echon zoals "moeten wij boeten omdat Oekrane/VS een oorlog uitgelokt hebben". Het wordt interessant om te zien hoe makkelijk onze bevolking gemanipuleerd kan worden in een informatieoorlog.
  zaterdag 12 februari 2022 @ 11:34:28 #225
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_203626967
Britse troepen die in Oekraine opleiding geven verlaten het land.
https://www.theguardian.c(...)country-this-weekend
  zaterdag 12 februari 2022 @ 11:42:50 #226
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_203627055
Volgens mij worden we momenteel gewoon gebruikt door zowel Rusland als de VS. Beiden zien graag een verdeeld zwak Europa.
pi_203627137
Als Rusland gewoon een flinke shock and awe campaign gaat doen inclusief cyberaanvallen hoeft het misschien niet zo ver te komen dat het een lange bloederige strijd wordt. Oekrane gaat het echt niet winnen.
pi_203627247
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 10:11 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Ze zullen minder snel in opstand komen omdat ze dan standrechtelijk gexecuteerd worden. Maar uiteindelijk gaan ze ook gewoon dood van de honger en kou.
Van mij Rusland heel Oekrane bezetten als onze gasprijzen daardoor dalen.
  zaterdag 12 februari 2022 @ 11:59:09 #229
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_203627252
quote:
Tjah, zij hebben tanks tenminste.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
  zaterdag 12 februari 2022 @ 11:59:44 #230
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_203627261
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 11:42 schreef the-eye het volgende:
Volgens mij worden we momenteel gewoon gebruikt door zowel Rusland als de VS. Beiden zien graag een verdeeld zwak Europa.
Yep, als we geen Russisch gas kopen dan heeft Europa gewoon meer Amerikaans gas (LNG) nodig om de boel hier warm te houden. Een conflict is ook in het belang van de VS, de Amerikaanse economie zal echt niks voelen van een oorlogje in de Oekrane. De Europese des te meer. En met een Putin die bijna all-in is gegaan is het maar de vraag of die nog terug kan zonder af te gaan in zijn eigen land.

[ Bericht 0% gewijzigd door PirE op 12-02-2022 12:05:41 ]
pi_203627308
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 11:42 schreef the-eye het volgende:
De Amerikanen hebben er alleen maar bij te winnen.
Die zal het echt niks uitmaken dat Rusland een stukje pro Russisch gebied inneemt in n of ander shitland.

Vluchtelingen komen ook niet naar de us.
En vervolgens zijn we in Europa bijna verplicht om Amerikaans gas te kopen.
pi_203627361
quote:

edit: I was too quick to judge

[ Bericht 4% gewijzigd door Multatilu op 12-02-2022 12:11:46 (Too quick to judge) ]
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
  zaterdag 12 februari 2022 @ 12:09:19 #233
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_203627372
Er moet gewoon een oplossing langs de diplomatieke lijnen komen. Geen uitbreiding meer van de NAVO, alleen even tekenen graag.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
pi_203627389
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 12:09 schreef phpmystyle het volgende:
Er moet gewoon een oplossing langs de diplomatieke lijnen komen. Geen uitbreiding meer van de NAVO, alleen even tekenen graag.
Geen uitbreiding van de NAVO prima. Maar dan wel even de illegale bezetting van de Krim ongedaan maken.

En zodra Rusland ook maar n tank waar dan ook over de grens steekt, vervalt het verbod op NAVO uitbreiding.
  Moderator zaterdag 12 februari 2022 @ 12:13:56 #235
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203627421
Waarom zou NAVO daarmee akkoord gaan?

Wat geven de Russen op?
De Krim is niet genoeg lijkt me want dat boeit echt niemand
  zaterdag 12 februari 2022 @ 12:22:53 #236
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_203627512
quote:
10s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 10:26 schreef Tocadisco het volgende:

Afghanistan was 30~40 jaar geleden, niet echt een actueel voorbeeld :{w
De 2e Chechnya oorlog (1998~2002) hebben ze bijvoorbeeld goed aangepakt (nadat ze de 1e in 1995 hadden verprutst).

[ Bericht 2% gewijzigd door slashdotter3 op 12-02-2022 12:28:30 ]
  zaterdag 12 februari 2022 @ 12:26:55 #237
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_203627561
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 12:11 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Geen uitbreiding van de NAVO prima. Maar dan wel even de illegale bezetting van de Krim ongedaan maken.

En zodra Rusland ook maar n tank waar dan ook over de grens steekt, vervalt het verbod op NAVO uitbreiding.
De Krim "teruggeven" is wat gek als ze daar zelf over hebben gestemd.
Vladimir Putin
pi_203627596
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 12:11 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Vergeet dat maar.
De bewoners van de Krim willen niet terug naar de Oekraine en de Donbass inwoners ook niet.
pi_203627598
Oekrane moet haar eigen toekomst kunnen kiezen.
pi_203627638
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 08:18 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Dit inderdaad. Rusland stelt gewoon heel weinig voor in de statistieken. Weinig inwoners, laag BNP, extreem belabberde infrastructuur.

Het enige wat Rusland voor heeft op de EU zijn kernwapens en misschien nog een beetje moraal waar Putin op inspeelt. En Putin moest ook direct benoemen dat ze een kernmacht zijn deze week. Ik denk dat Putin voor zichzelf ook op een point of no return zit. NATO en EU hebben niets toegegeven, dus hij kan niet zonder enorme afgang weer terugtrekken. Maar als hij aanvalt wordt het of extreem nasty of wat gerommel in de marge. Met wie weet daarna een sociale uiteenval in Rusland met mogelijk zelfs weer een revolutie?

Voor Putin zit er op geen enkele manier nog een overwinning in. Enkel als hij een oorlog zou winnen, maar dat zie ik never nooit gebeuren. Hij heeft waarschijnlijk spijt als haren op z’n hoofd dat hij met agressieve blufpoker dacht een eisen ingewilligd dacht te krijgen.
  zaterdag 12 februari 2022 @ 12:34:06 #241
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_203627646
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 11:49 schreef Discombobulate het volgende:
Als Rusland gewoon een flinke shock and awe campaign gaat doen inclusief cyberaanvallen hoeft het misschien niet zo ver te komen dat het een lange bloederige strijd wordt. Oekrane gaat het echt niet winnen.
:? Iedereen weet dat Ukraine niet gaat winnen. Gaat erom dat nadat ze gewonnen hebben dat ze jarenlang in een moeras van guerilla oorlogsvoering terechtkomen zoals in Afghanistan die hun gaat leegbloeden naast alle Westerse sancties.
pi_203627647

[ Bericht 100% gewijzigd door Multatilu op 12-02-2022 12:34:36 ]
pi_203627654
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 12:30 schreef Jojoke het volgende:
Oekrane moet haar eigen toekomst kunnen kiezen.
Als wij zomaar een stuk land van Servie kunnen afpakken en aan Albanese Kosovaren kunnen geven, kan dat ook met de de Oekraine. (waar iedereen in de Balkan stomverbaasd en totaal tegen was overigens)
pi_203627705
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 09:13 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Ik ook. Amerikanen beweren dat Rusland binnenkort gaat aanvallen, maar geen bewijs voor hebben dan krijg ik Irak oorlog van ergens rond 2003 vibes van.
Dan moet Nederland en de EU maar zorgen voor betere intel. Voor nu zit er niets anders op dan af te gaan op de beter intel van de US, UK en Isral.
pi_203627717
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 09:16 schreef quirina het volgende:
Oefenen met tactische kernwapens kan daar zonder problemen natuurlijk
pi_203627806
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 12:26 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
pi_203627847
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 12:34 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
:? Iedereen weet dat Ukraine niet gaat winnen. Gaat erom dat nadat ze gewonnen hebben dat ze jarenlang in een moeras van guerilla oorlogsvoering terechtkomen zoals in Afghanistan die hun gaat leegbloeden naast alle Westerse sancties.
Dat is nog maar de vraag.
  zaterdag 12 februari 2022 @ 12:49:34 #248
403588 mcmlxiv
pi_203627854
Aha, het gaat weer over Servi, zal het zo wel weer over vermeende genocide door Oekraners op Russen in donbass gaan. Afleiding en niet terzake doende shit zoals altijd.

Zo jammer voor de dictator fans dat dit over veel meer dan Oekrane gaat. Zo jammer dat voor de dictator fans dat volkomen duidelijk is dat Putin met veel meer bezig is dan Oekrane bedreigen. Zo jammer voor dictator fans dat 100% duidelijk is waar het probleem ligt. Leuk die afleiding, maar er is maar 1 persoon die oorlogszuchtig is, das Putin, er is maar 1 persoon die deze crisis kan oplossen, das Putin.

De Krim teruggeven is misschien te laat, een goede vergoeding voor Oekrane is op zijn plaats. Enkele tientallen miljarden is de Krim met zijn marinehaven toch wel waard.

Kortom, betaal de rekening, trek je troepen terug en loop verder niet te zeiken alsof je nog de leider van een belangrijk land bent.
pi_203627857
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 12:34 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Als wij zomaar een stuk land van Servie kunnen afpakken en aan Albanese Kosovaren kunnen geven, kan dat ook met de de Oekraine. (waar iedereen in de Balkan stomverbaasd en totaal tegen was overigens)
De bevolking daar heeft zelf de onafhankelijkheid uitgeroepen, toen de Verenigde Naties nog aan het bekvechten waren.
pi_203627897
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 12:26 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
'gestemd'

Bovendien, als die mensen in Rusland willen wonen, dan verhuizen ze er maar heen.

Nadat de Krim weer gewoon Oekrane is.
pi_203627987
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 12:46 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Een groot deel van de bevolking daar heeft Russische roots. Oorspronkelijk woonde vooral Krim-Tataren op de Krim, maar geleidelijk kwamen er steeds meer Russen en Oekraners. In 1944 besloot Stalin om alle Krim-Tataren naar Oezbekistan te deporteren.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Krim-Tataren
  Moderator zaterdag 12 februari 2022 @ 13:13:49 #252
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_203628127
Wereldoorlog drie komt er aan :'(
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_203628197
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 13:13 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ik hoop het! *O*
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_203628267
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 13:01 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Een groot deel van de bevolking daar heeft Russische roots.
Mijn vergelijking is dus nog toepasselijker dan je op het eerste oog zou denken!
pi_203628288
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 11:28 schreef Jojoke het volgende:
Als de intel klopt en er breekt volgende week een oorlog uit in Europa, dan wordt het de eerste grote oorlog waarbij traditionele oorlogsvoering wordt gecombineerd met een grootschalige informatieoorlog onder de bevolking. Je hoeft geen Einstein te zijn om te bedenken dat volgende week de trollen volop ingezet zullen worden om onder de Oekraense bevolking continue te echon "we moeten opgeven om vrouwen en kinderen te beschermen" enzovoort.

In Europa zullen de trollen volop ingezet worden om chaos te creren en verdeeldheid te zaaien. Als Poetin de gaskraan dichtdraait, dan gaan de trollen onder de Europese bevolking iets echon zoals "moeten wij boeten omdat Oekrane/VS een oorlog uitgelokt hebben". Het wordt interessant om te zien hoe makkelijk onze bevolking gemanipuleerd kan worden in een informatieoorlog.
Je bent niet bekend met Goebels? Er was 80 jaar geleden dan wel geen internet, maar men las wel de krant ;)
pi_203628299
quote:
Was te verwachten met oorlogsgeile demoncraten.
Onder Trump was er overal vrede.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_203628309
quote:

Dit lijkt me de reden dat de Yanks zo geinteresseerd zijn in dit conflict. Rusland isoleren.

Kijk naar het gedrag van Biden. Wil je dit probleem oplossen, dan zeg je 'over mijn lijk'. Iets wat bijvoorbeeld de Britten uitstralen. Putin had zichzelf met een VS onder Trump niet laten verleiden om dit avontuur aan te gaan, want die wist dat de US Army gehakt van zijn leger had gemaakt, net zoals de VS dat onder Trump met de Russische Wagner group heeft gedaan.

Maar wat doet Biden, die zegt nou als het maar een beetje binnenvallen is, dan doen we er niet al te moeilijk over. Iedere actie van de Amerikanen is er op gericht om de Russen uit de tent te lokken. Het kan best zijn dat die seniele gek in het Witte Huis de ene na de andere flater slaat - zijn besluiten mbt Afghanistan wijzen daar op - maar ik neem aan dat er nog wel wat mensen met verstand te vinden zijn in het Witte Huis.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lyrebird op 12-02-2022 13:33:13 ]
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  Moderator zaterdag 12 februari 2022 @ 13:31:19 #258
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203628358
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 12:49 schreef mcmlxiv het volgende:

De Krim teruggeven is misschien te laat, een goede vergoeding voor Oekrane is op zijn plaats. Enkele tientallen miljarden is de Krim met zijn marinehaven toch wel waard.

Dat lijkt me niet, ze hebben op een dag varen een prima alternatief en zo groot is de Zwarte Zeevloot nu ook weer niet meer

Daarnaast hebben ze het al en gaat niemand het van ze af kunnen pakken

Geen enkele reden om er nog tientallen miljarden voor te betalen
  zaterdag 12 februari 2022 @ 13:32:27 #259
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_203628383
quote:

Op de plekken waar het de Russen echt pijn gaat doen hebben ze helemaal niets geregeld met China, omdat er op dat gebied helemaal niets te regelen valt met China: halfgeleiders. SWIFT overleven ze wel, boycot op gas ook, maar een gebrek aan halfgeleiders gaat op de langere termijn Rusland terug duwen naar het begin van de industrile revolutie.

Halfgeleiders komen voor het grootste gedeelte uit Taiwan, de VS en een klein deel uit Europa. Rusland maakt ze niet, en zo'n industrie uit de grond stampen kost -als niemand je tegenwerkt- decennia.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_203628421
Als Rusland Oekrane aanvalt, moeten we een counteraanval doen op Transnistri en alle Russische staatsburgers uit de EU smijten.
  zaterdag 12 februari 2022 @ 13:35:44 #261
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_203628449
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 13:33 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Als Rusland Oekrane aanvalt, moeten we een counteraanval doen op Transnistri en alle Russische staatsburgers uit de EU smijten.
Moeilijk, de gemiddelde Rus binnen de EU is gok ik nou niet een voorstander van een aanval op Oekrane. Wat zou er gebeuren als die weer voet zetten op Russische bodem?
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
pi_203628578
Vervelend hoe dit geopolitieke schouwspel van een aantak oude mannen iedereen in ellende gaat dompelen.
Als de Russen binnen vallen in Oekrane dan stijgen alle prijzen nog verder. We zitten al met een paar bubbels die dan exploderen en een vluchtekingstroom waar men nooit op voorbereid is.
Niet eens een vergezocht scenario nu.

Na covid de volgende ellende.
Kunnen we hier weer voor gaan hamsteren alvast.
pi_203628611
quote:
Het is zeker niet uitgesloten nee. Kan snel gaan.

Die Yankees vertikken het om eens op te rotten uit Europa.
  Moderator zaterdag 12 februari 2022 @ 13:52:04 #264
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203628646
Niemand vraagt ze om op te rotten
  zaterdag 12 februari 2022 @ 13:53:05 #265
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_203628655
Ik wil hierbij alvast alle mensen die de afgelopen jaren zo pro EU waren bedanken voor de ellende die we tegemoet gaan.
  Moderator zaterdag 12 februari 2022 @ 13:54:33 #266
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203628669
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 13:53 schreef the-eye het volgende:
Ik wil hierbij alvast alle mensen die de afgelopen jaren zo pro EU waren bedanken voor de ellende die we tegemoet gaan.
Want?
pi_203628670
quote:
Omdat?
  zaterdag 12 februari 2022 @ 13:58:34 #268
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_203628706
quote:
Je kan beter onze Russische en Amerikaanse vrienden bedanken.
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
  Moderator zaterdag 12 februari 2022 @ 14:02:36 #269
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203628743
je kunt beter al die politici die defensie hebben ontmanteld bedanken

#Rutte
pi_203628761
quote:
Wat heeft dit met de EU te maken?
pi_203628771
quote:
88s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 14:02 schreef sp3c het volgende:
je kunt beter al die politici die defensie hebben ontmanteld bedanken

#Rutte
Zouden we straks persconferenties met Rutte en Ollongren krijgen?
  zaterdag 12 februari 2022 @ 14:05:32 #272
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203628774
Ik zie het alweer, iedereen geeft iedereen de schuld. Sorry hoor maar de enige schuldige is gewoon Rusland die de inval doet. Ik zie niet hoe je dat kan spinnen op zo'n manier dat het de schuld is van de EU, of zelfs de Amerikanen in dit geval. En dat zeg ik terwijl ik terug denk aan de de irak oorlog.
  zaterdag 12 februari 2022 @ 14:12:25 #273
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203628827
Oh ja het arme Rusland dat gewoon een ander land wil binnenvallen eventueel. En dan is het nog de schuld van anderen.
  zaterdag 12 februari 2022 @ 14:23:01 #274
498815 -Mellon-
Vriend in het Sindarijns
pi_203628897
Nee, de schuldig hier is het oorlogszuchtige westen, dat al jaren bezig is de NAVO uit te breiden en oefeningen hield aan de grens met Rusland. Rusland is echter geen Irak of Afghanistan, die laat zich niet pesten of in een hoekje drijven. Go Poetin, innemen die hap en vergeet niet de Baltische staten, die horen ook jullie toe.
  zaterdag 12 februari 2022 @ 14:23:44 #275
24329 KNAK
ff w88,......
pi_203628908
Denken dat er een oorlog komt :’)

Hoop geblr en geblaat om uiteindelijk tot een compromis te komen omdat we niets te winnen hebben, alleen te verliezen. Hooguit beetje annexeren daar in het oosten van Ukraine, maar full scale wapengekletter ? Naaaah.
Mai pben rai~!
pi_203628948
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 13:33 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Of Kaliningrad :P
pi_203628960
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 14:23 schreef -Mellon- het volgende:
Nee, de schuldig hier is het oorlogszuchtige westen, dat al jaren bezig is de NAVO uit te breiden en oefeningen hield aan de grens met Rusland. Rusland is echter geen Irak of Afghanistan, die laat zich niet pesten of in een hoekje drijven. Go Poetin, innemen die hap en vergeet niet de Baltische staten, die horen ook jullie toe.
En dat de Baltische staten en de bevolking daar anders over denken maakt niet uit? :')
pi_203628970
Oekraine is soeverein net zoals Nederland. Poetin wil de Russen redden van de EUkrainezen. Poetin heeft gewaarschuwd dat NATO bemoeienis om de Krim terug te winnen betekent dat ze zichzelf trekken in een oorlog met Rusland en dat Rusland sterker is.
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
  zaterdag 12 februari 2022 @ 14:31:09 #279
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_203628996
quote:
Nee, de schuldig hier is het oorlogszuchtige westen, dat al jaren bezig is de NAVO uit te breiden en oefeningen hield aan de grens met Rusland. Rusland is echter geen Irak of Afghanistan, die laat zich niet pesten of in een hoekje drijven.
Tot zover eens met je
En vergeet ook niet de EU die Oekraine economisch aan het inpalmen was vanuit hun ziekelijke expansiedrift en associatieverdrag waarin ze militaire steun toezegde
  zaterdag 12 februari 2022 @ 14:34:30 #280
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203629021
quote:
WTF... waarom zijn die landen ook voor Poetin? Die mensen daar zitten daar helemaal niet op te wachten. Moeten wij dan Belgi terugpakken? De natives de VS?
  zaterdag 12 februari 2022 @ 14:35:14 #281
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_203629025
quote:
Ben er wel aan toe, na die 2 saaie corona jaren.
  zaterdag 12 februari 2022 @ 14:37:40 #282
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_203629041
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 14:35 schreef kibo het volgende:

[..]
Ben er wel aan toe, na die 2 saaie corona jaren.
Zit je nu te FOK!ken vanuit een loopgraaf in Oekraine of gewoon vanuit een luie stoel ergens in Nederland?
  zaterdag 12 februari 2022 @ 14:39:40 #283
498815 -Mellon-
Vriend in het Sindarijns
pi_203629055
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 14:28 schreef Breekfast het volgende:

[..]
En dat de Baltische staten en de bevolking daar anders over denken maakt niet uit? :')
De EU geeft ook niks om wat de bevolking van de EU vindt. Die willen het liefst in de grondwet verankeren dat lidstaten er niet meer uit kunnen.
pi_203629062
Russen kunnen tenminste geen Scheveningen zeggen.
pi_203629065
Uiteindelijk is het gewoon power play. Wie het sterkste en slimste is wint. Dat Oekrane soeverein is blabla is alleen maar bijzaak. In ieder geval iets wat wij elkaar wijsmaken zodat we de boel kunnen rationaliseren.
  zaterdag 12 februari 2022 @ 14:41:50 #286
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203629067
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 14:39 schreef -Mellon- het volgende:

[..]
De EU geeft ook niks om wat de bevolking van de EU vindt. Die willen het liefst in de grondwet verankeren dat lidstaten er niet meer uit kunnen.
Ja daarom is er recent nog een land uitgestapt :D
pi_203629080
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 13:32 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Op de plekken waar het de Russen echt pijn gaat doen hebben ze helemaal niets geregeld met China, omdat er op dat gebied helemaal niets te regelen valt met China: halfgeleiders. SWIFT overleven ze wel, boycot op gas ook, maar een gebrek aan halfgeleiders gaat op de langere termijn Rusland terug duwen naar het begin van de industrile revolutie.

Halfgeleiders komen voor het grootste gedeelte uit Taiwan, de VS en een klein deel uit Europa. Rusland maakt ze niet, en zo'n industrie uit de grond stampen kost -als niemand je tegenwerkt- decennia.
Als we dan toch in Wereldoorlog scenario's denken: Rusland valt Oekrane binnen, VS reageert vervolgens militair en met sancties op halfgeleiders, China valt vervolgens Taiwan binnen en annexeert de halfgeleider-industrie
pi_203629087
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 12:50 schreef Jojoke het volgende:

[..]
De bevolking daar heeft zelf de onafhankelijkheid uitgeroepen, toen de Verenigde Naties nog aan het bekvechten waren.
En de Krim deed dat ook en als de Donbass dat doet dan heb je dat ook maar te slikken.
  zaterdag 12 februari 2022 @ 14:47:13 #289
403588 mcmlxiv
pi_203629100
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 13:31 schreef sp3c het volgende:

[..]
Dat lijkt me niet, ze hebben op een dag varen een prima alternatief en zo groot is de Zwarte Zeevloot nu ook weer niet meer

Daarnaast hebben ze het al en gaat niemand het van ze af kunnen pakken

Geen enkele reden om er nog tientallen miljarden voor te betalen
Dan gewoon alle sancties handhaven en nog wat aantrekken.
  zaterdag 12 februari 2022 @ 14:47:57 #290
403588 mcmlxiv
pi_203629102
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 14:45 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
En de Krim deed dat ook en als de Donbass dat doet dan heb je dat ook maar te slikken.
Volgens mij heb jij wat geheugenproblemen......
pi_203629123
quote:
6s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 14:44 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Als we dan toch in Wereldoorlog scenario's denken: Rusland valt Oekrane binnen, VS reageert vervolgens militair en met sancties op halfgeleiders, China valt vervolgens Taiwan binnen en annexeert de halfgeleider-industrie
Dat laatste gaat niet gebeuren maat
Groot fan van User Wotte
  Moderator zaterdag 12 februari 2022 @ 14:52:53 #292
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_203629137
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 14:50 schreef Tjacka het volgende:

[..]
Dat laatste gaat niet gebeuren maat
tweede ook niet

voor de VS is een oorlog tussen Russen en Oekrainers niet echt iets om te stoppen
pi_203629160
quote:
88s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 14:52 schreef sp3c het volgende:

[..]
tweede ook niet

voor de VS is een oorlog tussen Russen en Oekrainers niet echt iets om te stoppen
Voor de EU ook niet, misschien alleen de vluchtelingen
Groot fan van User Wotte
pi_203629227
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 14:41 schreef TLC het volgende:
Russen kunnen tenminste geen Scheveningen zeggen.
Beetje offtopic maar dankzij Peter de Grote zijn er aardig wat Nederlandse woorden in het Russisch verzeild geraakt, vooral op het gebied van scheepsvaart.
  zaterdag 12 februari 2022 @ 15:01:55 #295
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_203629237
twitter

Wopke is nu ook wakker :') _O- _O-
  zaterdag 12 februari 2022 @ 15:04:54 #296
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_203629273
twitter

_O- _O- _O-
  zaterdag 12 februari 2022 @ 15:06:12 #297
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_203629288
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 12:22 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Afghanistan was 30~40 jaar geleden, niet echt een actueel voorbeeld :{w
De 2e Chechnya oorlog (1998~2002) hebben ze bijvoorbeeld goed aangepakt (nadat ze de 1e in 1995 hadden verprutst).
En ze hebben Syri van Assad gehouden.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  zaterdag 12 februari 2022 @ 15:07:15 #298
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_203629300
twitter

_O- _O-
  zaterdag 12 februari 2022 @ 15:08:57 #299
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_203629324
twitter

_O- _O-
pi_203629353
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 14:31 schreef the-eye het volgende:

[..]
Tot zover eens met je
En vergeet ook niet de EU die Oekraine economisch aan het inpalmen was vanuit hun ziekelijke expansiedrift en associatieverdrag waarin ze militaire steun toezegde
De EU beschuldigen van ziekelijk expansiedrift en tegelijk toejuichen dat Rusland een ander land binnenvalt. Hoe ontiegelijk dik is dat bord voor je kop? :')
  zaterdag 12 februari 2022 @ 15:11:24 #301
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_203629362
twitter

_O- _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')