abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203618856
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 17:51 schreef Pluto41 het volgende:
Ik heb begrepen (van een inwoner in Rusland) dat Rusland en Belarus deze oefening ieder jaar gezamenlijk houden. Het is dus niets nieuws. Over een paar maanden gaat alle materieel en troepen met de trein terug. Volgens hem wordt de hele zaak overdreven :D
Ohh. Een inwoner van een land zonder onafhankelijke media heeft je wat verteld. Dan is het goed.
pi_203618969
Rusland zal druk blijven zetten. Rusland zal niet aanvallen. Maar het zal de grond onder Oekraïne zo heet maken dat het iets zal toegeven.

Het grote gevaar van deze druk is dat iemand binnen Oekraïne van de situatie gebruik kan maken om een false-flag aanval te maken, waarna de hel misschien losbarst en hij van de chaos gebruik kan maken om de macht en controle in Donbass te krijgen (of andere macht en controle).

Maar Rusland is erg sterk, en zal zeker in actie komen wanneer Oekraïne iets gaat doen dat de burgers in die provincie in gevaar brengt. En zo lang Rusland zo sterk is, zal niemand iets durven en zal de patstelling wel blijven staan.

Totdat er een resultaat is waar alle partijen mee kunnen leven.

Dit is wat ik denk, tenminste.
pi_203619052
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 19:25 schreef RetepV het volgende:
Rusland zal druk blijven zetten. Rusland zal niet aanvallen. Maar het zal de grond onder Oekraïne zo heet maken dat het iets zal toegeven.

Het grote gevaar van deze druk is dat iemand binnen Oekraïne van de situatie gebruik kan maken om een false-flag aanval te maken, waarna de hel misschien losbarst en hij van de chaos gebruik kan maken om de macht en controle in Donbass te krijgen (of andere macht en controle).

Maar Rusland is erg sterk, en zal zeker in actie komen wanneer Oekraïne iets gaat doen dat de burgers in die provincie in gevaar brengt. En zo lang Rusland zo sterk is, zal niemand iets durven en zal de patstelling wel blijven staan.

Totdat er een resultaat is waar alle partijen mee kunnen leven.

Dit is wat ik denk, tenminste.
Historisch gezien zijn het niet de zwakkere partijen die een false flag nodig hebben voor hun casus belli, maar laat dat je Rusland propaganda vooral niet tegenhouden.
  vrijdag 11 februari 2022 @ 19:37:39 #80
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203619144
twitter
  vrijdag 11 februari 2022 @ 19:50:20 #81
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_203619372
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 19:37 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Wat is dit voor een ophitserij vanuit de VS zeg :')
Ik geloof het pas als er daadwerkelijk gevechten plaatsvinden.

Het zal overigens wel verklaren waarom verschillende landen nu ambassadepersoneel weghalen.
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
  vrijdag 11 februari 2022 @ 19:54:55 #82
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203619472
twitter
  vrijdag 11 februari 2022 @ 19:55:47 #83
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203619498
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 19:37 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
twitter

Mag hopen dat het allemaal niet zo erg gaat worden als het gebeurd...
pi_203619652
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 18:01 schreef Jojoke het volgende:
Ze zullen wel bepaalde informatie hebben, waardoor nu meerdere landen dit besluit nemen.
Dat denk ik ook ja. Ook de toon van Biden in het filmpje hieronder: https://nos.nl/collectie/(...)land-direct-verlaten

Alsof hij het echt al wel weet.

Denk dat er goede intel is dat het toch wel gaat gebeuren.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_203619734
Er komt fittie. :(((((((
pi_203619812
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 19:13 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ohh. Een inwoner van een land zonder onafhankelijke media heeft je wat verteld. Dan is het goed.
Ach kijk hier nog een. Deze man woont in Rusland 20 kilometer van de grens met Oekraïne.

"It’s been an annual drill to airlift tanks half way across Russia to the military airport here in winter and deploy them for drills. A couple of months later they return to their regular bases on trains. Lars is correct. These drills happen every year. It’s nothing new"

Deze mijnheer weet waarschijnlijk ook niet waar hij het over heeft?

Ik zou eerder die Amerikanen maar wat in de gaten houden. Die zijn rottigheid van plan :D
pi_203619832
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 19:50 schreef Rodgrod het volgende:

[..]
Wat is dit voor een ophitserij vanuit de VS zeg :')
Ik geloof het pas als er daadwerkelijk gevechten plaatsvinden.

Het zal overigens wel verklaren waarom verschillende landen nu ambassadepersoneel weghalen.
VS heeft er wel baat bij, lekker oorlogje in Europa.
  vrijdag 11 februari 2022 @ 20:14:41 #88
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203619852
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 20:12 schreef Pluto41 het volgende:

[..]
Ach kijk hier nog een. Deze man woont in Rusland 20 kilometer van de grens met Oekraïne.

"It’s been an annual drill to airlift tanks half way across Russia to the military airport here in winter and deploy them for drills. A couple of months later they return to their regular bases on trains. Lars is correct. These drills happen every year. It’s nothing new"

Ik zou eerder die Amerikanen maar wat in de gaten houden. Die zijn rottigheid van plan :D
Al die oefeningen met zoveel militairen en wagens die al weken lang daar aan het heen rijden zijn naar rond de grens met Oekraine zijn allemaal "toevallig" daar?
  vrijdag 11 februari 2022 @ 20:15:06 #89
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_203619861
Een week geleden zei Israel nog: we denken niet dat Rusland gaat binnenvallen.
Zo te zien denken ze er nu anders over...

https://www.timesofisrael(...)sian-invasion-fears/
Israel evacuating Ukraine embassy staff, diplomats’ families; issues travel warning
Amid Russian invasion fears, Foreign Ministry urges Israelis to consider leaving; Israeli official warns offensive may start soon

quote:
But a senior Israeli official told the Walla news site that the Foreign Ministry issued the travel warning and decided on the evacuations because Russia now has enough forces on Ukraine's borders to invade.
Een paar dagen geleden was het nog dat Rusland op 70% zat van wat ze nodig hadden. Nu zitten ze op 100%...

[ Bericht 5% gewijzigd door slashdotter3 op 11-02-2022 20:26:28 ]
pi_203619975
Vuurwerk jongens. Ik ben benieuwd.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_203620022
quote:

Een "annual drill"??? _O-
pi_203620045
quote:

[..]

Maar niet met de aantallen van het halve leger. En zeker niet op nog 6 plaatsen rondom Oekraïne.

Maar ben wel benieuwd naar de Intel want elk land lijkt nu zijn burgers weg te halen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Moderator vrijdag 11 februari 2022 @ 20:28:37 #94
8781 crew  Frutsel
pi_203620048
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 20:14 schreef Momo het volgende:

[..]
Al die oefeningen met zoveel militairen en wagens die al weken lang daar aan het heen rijden zijn naar rond de grens met Oekraine zijn allemaal "toevallig" daar?
Poetin heeft de grens in eigen gelederen al overschreden. Hij kan niet meer terug om geen gezichtsverlies te lijden. Hij moet een donders goede deal krijgen en anders de zooi zelf regelen.

Als ze echt de grens oversteken hoop ik dat Europa één vuist maakt

Iedereen met een Russisch paspoort opgerot en alle handel van wortel tot groente tot geldzaken per direct stopzetten
pi_203620056
quote:

[..]

Russen oefenen volgens mij inderdaad elk jaar aan de grens met Oekraïne, echter niet met de troepenmacht die ze nu opgebouwd hebben. Ook de troepen in Belarus is volgens mij nieuw.
pi_203620089
Is er een link met hoe Oekraïne zich denkt te gaan verdedigen? Want dit is voor het eerst in lange tijd dat echt 2 grote legers tegenover elkaar komen te staan. De laatste keer was de eerste Golfoorlog.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Moderator vrijdag 11 februari 2022 @ 20:34:10 #97
8781 crew  Frutsel
pi_203620103
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 20:32 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Is er een link met hoe Oekraïne zich denkt te gaan verdedigen? Want dit is voor het eerst in lange tijd dat echt 2 grote legers tegenover elkaar komen te staan. De laatste keer was de eerste Golfoorlog.
Geef ze gewoon de nukes terug die de Russen gejat hebben O-)
pi_203620113
Invasie op grote schaal kan ik me trouwens nog steeds niet voorstellen.

Ik heb me wel regelmatig afgevraagd waarom, verzoek van de mensen in de Donbass en Loehansk, de CSTO vredesmacht niet in actie komt onder het mom van bescherming van het Russische volk.
  vrijdag 11 februari 2022 @ 20:38:20 #99
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_203620162
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 20:34 schreef TargaFlorio het volgende:
Invasie op grote schaal kan ik me trouwens nog steeds niet voorstellen.

Ik heb me wel regelmatig afgevraagd waarom, verzoek van de mensen in de Donbass en Loehansk, de CSTO vredesmacht niet in actie komt onder het mom van bescherming van het Russische volk.
CSTO is zo te zien gewoon een Rusland feestje, verwacht daar geen neutraliteit van:

https://en.wikipedia.org/(...)_Treaty_Organization
On 15 May 1992, six post-Soviet states belonging to the Commonwealth of Independent States—Russia, Armenia, Kazakhstan, Kyrgyzstan, Tajikistan, and Uzbekistan—signed the Collective Security Treaty (also referred to as the Tashkent Pact or Tashkent Treaty).[3]

Three other post-Soviet states—Azerbaijan, Belarus, and Georgia—signed in 1993 and the treaty took effect in 1994. In 1999, six of the nine—all but Azerbaijan, Georgia, and Uzbekistan—agreed to renew the treaty for five more years. In 2002 those six agreed to create the Collective Security Treaty Organization as a military alliance
pi_203620202
quote:

[..]

Even quoten voor het nageslacht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')