abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203622710
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 20:52 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Olieprijs schiet al omhoog (richting de 94 dollar per vat) dus zelfs als er niks gebeurd merken we al de ongein hiervan.
Dat ging ie al op moment dat Biden was geïnstalleerd.

https://www.statista.com/(...)y-price-development/

Niks met deze "oorlog" te maken.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_203622734
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 23:26 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Dan geven ze zich toch over? Hoe moeilijk is het. Die stoerdoenerij leidt altijd tot veel meer doden. Hoe dom ben om zelf naar het front te gaan. Dat zal ik zelf niet eens doen hier in Nederland. Bekijk het lekker met je oorlogje spelen.
Waarom moet de Oekraïne zich over geven? Rusland en het Westen moeten daar geen oorlog voeren over de ruggen van de Oekraïeners.

Als Nederland wordt aangevallen hoef je inderdaad geen oorlog te voeren. De aanvaller maakt graag gebruik van jouw inzet in eventuele strafkampen of iets dergelijks.
pi_203622783
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 23:39 schreef OmniRocket het volgende:

[..]
Waarom moet de Oekraïne zich over geven? Rusland en het Westen moeten daar geen oorlog voeren over de ruggen van de Oekraïeners.

Als Nederland wordt aangevallen hoef je inderdaad geen oorlog te voeren. De aanvaller maakt graag gebruik van jouw inzet in eventuele strafkampen of iets dergelijks.
Het is geen 1940-45 meer. Waarom ze zich over moeten geven? Omdat het ze dan alleen maar levens kost en het een hele smerige oorlog wordt. Dan heb je liever gewoon een puppet regering.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  vrijdag 11 februari 2022 @ 23:54:04 #154
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203622863
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 23:38 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Dat ging ie al op moment dat Biden was geïnstalleerd.

https://www.statista.com/(...)y-price-development/

Niks met deze "oorlog" te maken.
Tuurlijk wel. Olieprijs neemt al langer toe vanwege de spanningen.

Vandaag ook weer 3% nadat de VS sprak over een mogelijk snelle escalatie. Uiteraard zijn er ook andere factoren die de prijs opdrijven.

Dat jij dan een grafiek post die loopt tot de 21e van december zegt al genoeg...

Hier is een artikel van vandaag van oilprice.com https://oilprice.com/Ener(...)-Invade-Ukraine.html

Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_203622864
quote:
11s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 23:17 schreef BEFEM het volgende:
Waarom mobiliseren ze eigenlijk niet in Oekraïne? Dadelijk zijn ze te laat.
Omdat er dus geen kut aan de hand is en het zoals gewoonlijk uitvergroot wordt.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_203622872
quote:
11s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 23:17 schreef BEFEM het volgende:
Waarom mobiliseren ze eigenlijk niet in Oekraïne? Dadelijk zijn ze te laat.
Dat valt dus ook op. In 2018 werd om een paar verdwaalde Russen de staat van beleg afgekondigd terwijl ze nu nog steeds geen algehele mobilisatie hebben afgekondigd.

Ik vermoed dus dat ze vrij snel willen capituleren, alle stoere praat ten spijt. Vechten is volstrekt zinloos. Na de bezetting kun je dan nog een insurgency-oorlog proberen te voeren.
pi_203622890
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 23:33 schreef Korenfok het volgende:

[..]
er is maar één land verantwoordelijk voor de destabilisatie van europa, en dat is rusland. De machthebbers doen dit al 60 jaar daar. Rusland wil heersen over Europa, en onze neonazi's juigen weer voor Poetin. maar als Germanen zullen wij altijd 2e rangs burgers zijn voor Poetin, iets wat onderdrukt en vernietigd dient te worden. Ja Poetin ziet europa als slaven vs Germanen.
Zou kunnen, maar het is natuurlijk in werkelijkheid dit:

zaterdag 12 februari 2022 @ 00:02:05 #158
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_203622917
Ik ga benieuwd zijn hoeveel Oekraïners die met Nederlanders hebben samengewerkt, nu met hun gezin Asiel (kunnen) gaan aanvragen in Nederland. Beroerde situatie en als het niet zo intriest was, vermakelijk opnieuw te zien hoe (k)oude geopolitiek in elkaar steekt.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_203622965
'Rusland kan elk moment binnenvallen'

dat zeiden ze 3 weken geleden ook al
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_203622986
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 00:08 schreef TLC het volgende:

Volgens de Amerikaanse inlichtingsdiensten zullen ze dinsdag Oekraïne binnenvallen
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_203623153
Israël roept nu ook op haar burgers alleen in het land te verkeren als het echt moet.
De dreiging neemt dus duidelijk toe.
pi_203623215

Heb mijn twijfels bij een deel van de beargumentering, ik verwacht weinig langdurig verzet bij een eventuele verovering buiten het Westen van het land.
  zaterdag 12 februari 2022 @ 00:48:58 #163
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203623220
quote:

Hm niet exact. Het is wel degelijk steeds korter geworden. Of het klopt valt nog te bezien natuurlijk maar het is duidelijk dat de komende 2 weken cruciaal zijn.
  zaterdag 12 februari 2022 @ 00:56:21 #164
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_203623269
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 23:30 schreef BMW1993 het volgende:
Als de dienstplicht verplicht gesteld gaat worden dan boek ik gelijk een ticket naar Thailand, en ga daar met een lekker mokkel genieten van m'n spaargeld... Mij niet gezien als kanonnenvoer. :)
Stel je 's niet zo aan. Ik denk dat je momenteel veiliger bent aan de Oekrains - Russische grens dan waar je nu woont
pi_203623280
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 00:56 schreef the-eye het volgende:

[..]
Stel je 's niet zo aan. Ik denk dat je momenteel veiliger bent aan de Oekrains - Russische grens dan waar je nu woont
Alleen is t dan uitkijken voor scherpschutters. Wel n beetje jammer van je woongenot.
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zaterdag 12 februari 2022 @ 01:00:32 #166
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_203623297
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 00:57 schreef TLC het volgende:

[..]
Alleen is t dan uitkijken voor scherpschutters. Wel n beetje jammer van je woongenot.
Ik denk dat er het afgelopen jaar meer doden zijn gevallen op Rdam-Zuid dan aan de Oekrainse - Russische grens
  zaterdag 12 februari 2022 @ 01:10:46 #167
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203623335
quote:
Als de dienstplicht verplicht gesteld gaat worden dan boek ik gelijk een ticket naar Thailand, en ga daar met een lekker mokkel genieten van m'n spaargeld... Mij niet gezien als kanonnenvoer. :)
De vraag is of je dan wel door de douane komt. Due zullen je wel tegenhouden.
pi_203623341
Blufpoker van de Amerikanen of valt RUS maandag aan?
Vakman pur sang
  zaterdag 12 februari 2022 @ 01:17:29 #169
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203623353
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 01:12 schreef Lospedrosa het volgende:
Blufpoker van de Amerikanen of valt RUS maandag aan?
Reddit.com/r/russia is wel opeens op private gezet. Een signaal?
pi_203623369
20 Februari lopen de olympics af dus heeft Xi geen bezwaar meer vanaf die dag.
  zaterdag 12 februari 2022 @ 01:30:18 #171
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203623404
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 01:23 schreef WammesWaggel het volgende:
20 Februari lopen de olympics af dus heeft Xi geen bezwaar meer vanaf die dag.
Aankomende week zou het al gebeuren volgens de VS.
pi_203623470
Geloof er niks van
Groot fan van User Wotte
pi_203623580
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 01:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
De vraag is of je dan wel door de douane komt. Due zullen je wel tegenhouden.
Wat heeft de douane hier mee te maken? Waarom zou de Thaise douane hem tegenhouden?
pi_203623582
quote:

Nee 3 weken geleden zeiden ze medio tot eind februari.
pi_203623584
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 23:54 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Omdat er dus geen kut aan de hand is en het zoals gewoonlijk uitvergroot wordt.
Ok
pi_203623600
Poetin's flopleger gaat rake klappen krijgen. De Oekraïners zijn strijdvaardig.
pi_203623648
Zou wat zijn, als Ukraine dan land van Rusland pakt ipv andersom
pi_203623653
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 01:00 schreef the-eye het volgende:

[..]
Ik denk dat er het afgelopen jaar meer doden zijn gevallen op Rdam-Zuid dan aan de Oekrainse - Russische grens
Dus dit.
graag op anoniem
pi_203623685
Wat een droevige reakties hier, alsof het om een spelletje gaat.

En die domme EU heeft nog steeds niet de ruggegraat om buiten de US hun eigen standpunten in te nemen.

Wees maar gerust hoor: de hoge heren zullen hun kinderen niet naar het front sturen en lulletje Rutte zal snel een vliegtuig pakken naar de US als het werkelijk los gaat.

Eens kijken wat er van de EU industrie en welvaart over blijft als Rusland de gas kraan kompleet dichtdraait.
Kijken of de meesten hier nog zo'n grote bek hebben...
pi_203623709
https://www.ad.nl/buitenl(...)nnenvallen~ad0bb69a/

Rusland zou in principe de aanval volgende week kunnen inzetten, zegt het Witte Huis. Die zou dan waarschijnlijk beginnen met bombardementen vanuit de lucht, zei nationaal veiligheidsadviseur Jake Sullivan. Maar het blijft volgens hem onduidelijk of president Vladimir Poetin de opdracht tot een aanval heeft gegeven. Biden heeft waarschijnlijk snel weer een gesprek met hem, zei hij. 8)7 8)7 8)7

Wat een ongelofelijke debiel is die Biden toch....nou sleepy Joe, als Putin de aanval lanceert volgende week dan heeft hij het een beetje te druk om met jou te praten. _O-

De leiders van Canada, Polen, Frankrijk, Duitsland, Italië, Roemenië, het Verenigd Koninkrijk en van de Navo en de Europese Unie waren door het Witte Huis uitgenodigd voor het gesprek. Ze onderstreepten hun steun voor Oekraïne, meldde Europees Commissievoorzitter Ursula von der Leyen. Zij benadrukte de nauwe afstemming van de 'massieve' westerse sancties voor Moskou, mocht het besluiten tot een aanval. De Russische financiële, energie- en hightechindustrie worden volgens haar dan getroffen.

Ik denk dat er maar 1 industrie wordt getroffen en dat is de Europese.
pi_203623760
Vandaag nog een gesprek tussen Biden en Putin
pi_203623828
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 06:41 schreef Schaamlap het volgende:

Ik denk dat er maar 1 industrie wordt getroffen en dat is de Europese.
Hilarische waanbeelden krijg je toch van die Russische staats televisie onafhankelijke media.
  zaterdag 12 februari 2022 @ 08:11:55 #183
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203623881
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 02:33 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Wat heeft de douane hier mee te maken? Waarom zou de Thaise douane hem tegenhouden?
Je moet ook je paspoort laten zien/scannen op schiphol voor je gaat.
pi_203623883
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 07:54 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Hilarische waanbeelden krijg je toch van die Russische staats televisie onafhankelijke media.
Wat denk jij dan dat er gaat gebeuren grapjas?
Waarom denk je dat de prijzen nu al de pan uitvliegen?
Dit zal de Westerse EU landen, waar het merendeel van het geld verdient wordt, kreupel maken.

En als je land/industrie in elkaar stort dan heb je wel wat anders aan je hoofd dan oorlogje voeren voor Biden en zijn walgelijke marionetten.
pi_203623891
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 08:12 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Wat denk jij dan dat er gaat gebeuren grapjas?
Waarom denk je dat de prijzen nu al de pan uitvliegen?
Dit zal de Westerse EU landen, waar het merendeel van het geld verdient wordt, kreupel maken.

En als je land/industrie in elkaar stort dan heb je wel wat anders aan je hoofd dan oorlogje voeren voor Biden en zijn walgelijke marionetten.
_O-

Is dat voor of na de massagraven in Rusland voor de hongerdoden?
pi_203623893
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 07:24 schreef byah het volgende:
Vandaag nog een gesprek tussen Biden en Putin
Daar gaat helemaal niets uitkomen.

Wederom zal Biden macho taal naar Putin blaffen en de EU staat er weer eens als een onnozel knulletje bij.
pi_203623896
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 08:14 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
_O-

Is dat voor of na de massagraven in Rusland voor de hongerdoden?
Lache met jou joh.
Klein kind.
pi_203623909
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 08:15 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Lache met jou joh.
Klein kind.
Je leeft in de illusie van Putin, waar in Rusland nog iets voorstelt.

Als de EU het wil dan is er binnen een paar maanden geen Rusland meer.

Serieus denken dat Rusland het economisch kan winnen van de EU vanwege wat gas. _O-
pi_203623915
Deze keer echt? Echt echt waar?

Ik word een beetje moe van dat ophitsen van die Amerikanen.
pi_203623918
Laat ook maar

[ Bericht 97% gewijzigd door #ANONIEM op 12-02-2022 08:20:55 ]
pi_203623941
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 08:18 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Je leeft in de illusie van Putin, waar in Rusland nog iets voorstelt.

Als de EU het wil dan is er binnen een paar maanden geen Rusland meer.

Serieus denken dat Rusland het economisch kan winnen van de EU vanwege wat gas. _O-
Ze hoeven niet te winnen.
Ze draaien gewoon de kraan dicht.
Klaar.
China neemt graag deze voorraden over.
pi_203623982
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 08:27 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Ze hoeven niet te winnen.
Ze draaien gewoon de kraan dicht.
Klaar.
China neemt graag deze voorraden over.
En die verkopen dat dan met winst weer in vloeibare vorm aan ons. Prima, dat zijn de consequenties. Duurder gas, desnoods voor 20 jaar. Vervelend, maar niet onoverkomelijk.

En ondertussen sanctioneren we Rusland terug naar de Middeleeuwen.
pi_203623990
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 08:33 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
En die verkopen dat dan met winst weer in vloeibare vorm aan ons. Prima, dat zijn de consequenties. Duurder gas, desnoods voor 20 jaar. Vervelend, maar niet onoverkomelijk.

En ondertussen sanctioneren we Rusland terug naar de Middeleeuwen.
Grappig dit.
Als je dat denkt dan leef je echt in een computer spelletjes wereld.
pi_203624001
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 08:35 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Grappig dit.
Als je dat denkt dan leef je echt in een computer spelletjes wereld.
Dat is altijd nog beter leven dan in de aars van Putin.
pi_203624024
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 08:36 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Dat is altijd nog beter leven dan in de aars van Putin.
Je overdrijft.
Niemand gaat leven in de aars van Poetin.
Je leventje gaat alleen een stuk duurder en ongemakkelijker worden.
Maar waarschijnlijk leef jij nog bij je pappie en mammie dus merk je het niet.
pi_203624078
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 08:39 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Je overdrijft.
Niemand gaat leven in de aars van Poetin.
Je leventje gaat alleen een stuk duurder en ongemakkelijker worden.
Maar waarschijnlijk leef jij nog bij je pappie en mammie dus merk je het niet.
Nee, ik heb al jaren geleden de juiste keuzes gemaakt waardoor ik meer dan genoeg geld binnen krijg in verhouding tot wat ik nodig heb.

Punt is dat het er ook niet toe doet. Putin kan wel willen, maar als de EU de economische sancties doorzet dan zijn de prikjes van Putin niet zo boeiend. En gas wordt sowieso steeds minder relevant. Rusland leeft nog in de oude economie, dit zijn de laatste decennia van hun relevantie. Ze hebben alleen gas en kool en een leger. Ze hebben de middelen niet om over te gaan op een nieuwe economie en daarom proberen ze het op deze manier af te dwingen.

Het is zielig, het is schadelijk voor de wereldeconomie maar op de langere termijn is het gewoon een laatste stuiptrekking van een vergane wereldmacht.

En zelf zit je trouwens al behoorlijk diep in die aars van Putin hoor.
  zaterdag 12 februari 2022 @ 08:48:00 #197
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_203624095
Veel kennis & kunde in dit topic. Veel users die precies weten te vertellen hoe gaat lopen. Hopelijk lezen onze politieke leiders hier mee.
pi_203624324
quote:
Als dit escaleert kun je het beste hopen dat de verblindende lichtflits van de meest nabije kernexplosie het laatste is wat je in je leven ziet. Een nucleaire apocalyps is voor niemand leuk. :+
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_203624373
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 08:19 schreef Aurelius het volgende:
Deze keer echt? Echt echt waar?

Ik word een beetje moe van dat ophitsen van die Amerikanen.
Ik ook. Amerikanen beweren dat Rusland binnenkort gaat aanvallen, maar geen bewijs voor hebben dan krijg ik Irak oorlog van ergens rond 2003 vibes van.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_203624387
Rusland voelt echt niks van onze sancties hoor. Die hebben alles al goed geregeld met China.
Bovendien heel veel Russen hebben Oekraïense roots of zijn met Oekraïners getrouwd of hebben familie daar wonen. die zitten echt niet te wachten op oorlog. Als er pleuris uitbreekt ( wat wel gaat gebeuren) is het puur gericht op Europa en de Verenigde Staten. Europa is zwak en makkelijk uit te spelen. Hongarije is al vriendjes met Putin en heeft gas geregeld ( veradersland) en zo gaat Rusland meer landen tegen elkaar uitspelen. Het westen maakte de Sovjet Unie kapot, nou maakt Putin het zogenaamde verenigde Europa kapot stukje voor stukje. Is al jaren aan de gang trouwens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')