abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203405351
Uitgerekende data:

29 januari: LaBelleFleur27

8 maart: Bottoms_up (meisje)

3 april: B.ertha

eind mei: June.

9 juli: Zusje123
29 juli: Elleska

Begin September: Sway-
23 september: Vaiana

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Voor wijzigingen graag even een quote of DM. Of vraag even een mod!

[ Bericht 5% gewijzigd door MaJo op 02-03-2022 16:43:07 ]
pi_203405362
Mnoh. Het blijkt dat mijn work-husband ook een baby verwacht. O+ Zijn vriendin is nu 12 weken zwanger, dus we schelen 7 weken. Zo leuk! Ik zie al helemaal playdates voor me enzo. _O-
pi_203405839
14 weken dansje *O*
Inmiddels ook goede 13-weken echo gehad en ik kan de baby voelen O+ . Het is nu toch wel heel echt.
pi_203405856
De lijst was nog niet bijgewerkt zie ik. Mag ik in de lijst op 29 Juli ?
pi_203405891
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 17:42 schreef Elleska het volgende:
De lijst was nog niet bijgewerkt zie ik. Mag ik in de lijst op 29 Juli ?
En ik ben 9 Juli uitgerekend. :)
pi_203405947
Ik heb jullie toegevoegd!
pi_203406064
CaVa is ook bevallen! (12-01)
pi_203406154
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 17:41 schreef Elleska het volgende:
14 weken dansje *O*
Inmiddels ook goede 13-weken echo gehad en ik kan de baby voelen O+ . Het is nu toch wel heel echt.
Wat goed! En wat leuk dat je je baby al kunt voelen, das best snel met 14 weken toch?!

Ik ben zo benieuwd naar het geslacht van deze baby. Ik had eigenlijk gedacht dat ik misschien een lichte voorkeur zou hebben voor een jongen omdat we al een dochter hebben, maar dat heb ik eigenlijk helemaal niet! En jij?
pi_203406234
Ben trouwens blij wanneer ik volgende week de 12 weken ben gepasseerd en ik het mijn studiegenoten kan vertellen. Buik is nu al bijna niet meer te verbergen, best erg :') .
pi_203406240
Ja dat is vroeg en het is ook heel subtiel maar op die plek zitten geen darmen meer dus dat moet de baby wel zijn. Placenta aan de achterkant helpt ook mee.

Hier dan nog weer helemaal geen babybuikje. Savonds ietsjes maar overdag is er nog niets te zien.
pi_203406266
Jeuj, nog wat mensen in de op erbij. En iedereen in de top 10 :D

Vandaag mijn eerste en enige zwangere verjaardag gevierd. Voelt heel bijzonder (ook al ben ik niet echt fit en was bijna betere peuter de hele dag thuis).
Van mijn vriend krijg ik een zwangerschapsmassage cadeau, staat ingepland voor volgende week O+

De baby voelen is idd zo fijn. Zelfs als ze me 's nachts wakker houdt met haar geduw en gewurm geniet ik ervan.

Ik had ook geen voorkeur qua geslacht en toch was ik 1 avond teleurgesteld omdat ik allebei zo graag wou. 2 jongetjes leek mij ook zo tof maar als het een jongen was geweest was ik evengoed even teleurgesteld want een dochter O+
pi_203406418
Haha iedereen direct in de top 10 ja :D.

Wat leuk, bottoms, zo je verjaardag vieren! Zwangerschapsmassage lijkt me ook heerlijk. Ik ben afgelopen week jarig geweest (zwanger dus) en vorige zwangerschap kwam ik er 3 dagen voor mijn 30e verjaardag achter dat ik zwanger was. Heel weekend weg geweest om het te vieren en al mijn vriendinnen waren ladderzat, stond ik daar als enige met mijn nuchtere kop tussen :'( :D.

En wat je zegt mbt geslacht is inderdaad precies hoe ik het voel! Twee dochters lijkt me geweldig maar dan dus geen zoon :P. En dat is natuurlijk ook wel weer leuk.
pi_203407178
Ik kan mezelf totaal niet voorstellen als meisjesmama waardoor een jongen logischer voelt maar aan de andere kant is van beide een ook mooi. Eigenlijk dus geen voorkeur maar dat is ook wel weer dubbel.
Ik had eigenlijk gehoopt dat ik met de 13weken echo het geslacht kon spotten maar dat is niet gelukt en ze mogen het niet vertellen. Nu wachten tot de geslachtsecho.
pi_203408569
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 18:28 schreef Smart_ass het volgende:
Haha iedereen direct in de top 10 ja :D.

Wat leuk, bottoms, zo je verjaardag vieren! Zwangerschapsmassage lijkt me ook heerlijk. Ik ben afgelopen week jarig geweest (zwanger dus) en vorige zwangerschap kwam ik er 3 dagen voor mijn 30e verjaardag achter dat ik zwanger was. Heel weekend weg geweest om het te vieren en al mijn vriendinnen waren ladderzat, stond ik daar als enige met mijn nuchtere kop tussen :'( :D.

En wat je zegt mbt geslacht is inderdaad precies hoe ik het voel! Twee dochters lijkt me geweldig maar dan dus geen zoon :P. En dat is natuurlijk ook wel weer leuk.
Ik was uitgerekend op mijn verjaardag en dat werd een miskraam :')
Gelukkig hoefde mijn verjaardag echter geen rouwrand te krijgen want het jaar daarop was ik op mijn verjaardag 13 weken zwanger en hadden we net een goede termijnecho gehad
pi_203413702
UD vandaag! Iets in mij zegt dat deze baby nog even blijft zitten :').
pi_203420962
Huuuuuu. :'( Ik veeg net bloed af. En ik weet dat het niks hoeft te betekenen, maar de vorige keer heb ik nooit ook maar een druppel gehad en het was nu best wat. Dus ik ben toch een beetje in paniek. ;(

Heb nu een inlegkruisje in om de hoeveelheid in de gaten te houden, dus het is afwachten voor nu. :{
  zaterdag 29 januari 2022 @ 20:02:42 #17
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_203421374
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 19:31 schreef Vaiana het volgende:
Huuuuuu. :'( Ik veeg net bloed af. En ik weet dat het niks hoeft te betekenen, maar de vorige keer heb ik nooit ook maar een druppel gehad en het was nu best wat. Dus ik ben toch een beetje in paniek. ;(

Heb nu een inlegkruisje in om de hoeveelheid in de gaten te houden, dus het is afwachten voor nu. :{
Bel morgen je verloskundige als je je zorgen maakt :*

En het hoeft inderdaad niets te betekenen. Ik had ook best wat bloedverlies in week 6, maar heb nu een gezonde baby. Hou moed , hoe lastig ook :*
When ego leads, failure follows.
|| justdiggit.org ||
pi_203421427
Wat niet helpt is dat toen ik me vanmiddag wiebelig voelde ik mijn temperatuur opgemeten heb (wel oraal dus minder betrouwbaar) en dat die op mijn pre-eisprong temperatuur zat. Dus lager dan ik gewend ben.
Dus huuuu. Ik hoop zò dat het hierbij blijft qua bloedverlies. ;(
  zaterdag 29 januari 2022 @ 20:44:00 #19
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_203422174
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 20:05 schreef Vaiana het volgende:
Wat niet helpt is dat toen ik me vanmiddag wiebelig voelde ik mijn temperatuur opgemeten heb (wel oraal dus minder betrouwbaar) en dat die op mijn pre-eisprong temperatuur zat. Dus lager dan ik gewend ben.
Dus huuuu. Ik hoop zò dat het hierbij blijft qua bloedverlies. ;(
Ik hoop heel hard met je mee :*
|| justdiggit.org ||
pi_203422398
Je middagtemperatuur kan je niet vergelijken met de basale temperatuur.
Bloed is altijd spannend maar na een miskraam helemaal. Hoop heel hard met je mee dat het hierbij blijft.
pi_203422468
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 20:52 schreef Elleska het volgende:
Je middagtemperatuur kan je niet vergelijken met de basale temperatuur.
Bloed is altijd spannend maar na een miskraam helemaal. Hoop heel hard met je mee dat het hierbij blijft.
Dat blijkt, want net was hij weer 0,6 hoger. ;)

Het is nog niet over, maar ook niet erger. Dus iig fijn dat het nog niet meer is geworden.
pi_203423621
Wat een schrik Vaiana. Hoop dat het hier bij blijft, anders morgen verloskundige bellen!’

Mij duimen draaien 😘
pi_203428691
Gister nog wel wat meer bloedverlies gehad, maar dat leek vrij snel wat bruiner te worden. Vanochtend alleen oud bruin bloed afgeveegd, nu afwachten wat er gebeurt wanneer ik eenmaal opgestaan ben en de zwaartekracht een tijdje zijn ding kan doen.
Vooralsnog ben ik voorzichtig optimistisch.
pi_203429192
Dat is schrikken zeg!
Hopelijk blijft het vandaag gewoon weg :*
pi_203429818
He bah vaiana, vervelend van dat bloed. Hopelijk blijft het nu weg. Vaak is er niets aan de hand maar het blijft zenuwslopend.
  zondag 30 januari 2022 @ 10:44:09 #26
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_203430033
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2022 08:28 schreef Vaiana het volgende:
Gister nog wel wat meer bloedverlies gehad, maar dat leek vrij snel wat bruiner te worden. Vanochtend alleen oud bruin bloed afgeveegd, nu afwachten wat er gebeurt wanneer ik eenmaal opgestaan ben en de zwaartekracht een tijdje zijn ding kan doen.
Kan ook een geknapt bloedvaatje zijn, heb je toevallig heel hard moeten niezen gisteren?

Ik hoop nog steeds heel hard met je mee dat het niets ernstigs is :*
|| justdiggit.org ||
pi_203430819
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2022 08:28 schreef Vaiana het volgende:
Dat is voorzichtig goed nieuws! Spannend Vaiana, we duimen voor je mee.

Het helpt vast niet, maar ik heb ook wat bloedverlies gehad aan het begin en dat bleek niks te betekenen.
pi_203432222
quote:
17s.gif Op zondag 30 januari 2022 10:44 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Kan ook een geknapt bloedvaatje zijn, heb je toevallig heel hard moeten niezen gisteren?

Ik hoop nog steeds heel hard met je mee dat het niets ernstigs is :*
Nee, maar wel gisterochtend vrij enthousiaste seks gehad. :+ Dus we gokken dat het daar iets mee te maken heeft.

Ik appte erover met mijn (ook zwangere) vriendin en haar zusje is verloskundige, of je recent seks hebt gehad is dus altijd haar eerste vraag bij bloedingen gaf mijn vriendin aan.

Op het moment veeg ik nog steeds een beetje bruin af, maar blijft het duidelijk bruin en wordt het steeds minder. Dus ik ben nog wel erg nerveus, maar tegelijkertijd ben ik er ook weer iets geruster op.
  zondag 30 januari 2022 @ 18:16:46 #29
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_203436232
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2022 13:21 schreef Vaiana het volgende:

[..]
Nee, maar wel gisterochtend vrij enthousiaste seks gehad. :+ Dus we gokken dat het daar iets mee te maken heeft.

Ik appte erover met mijn (ook zwangere) vriendin en haar zusje is verloskundige, of je recent seks hebt gehad is dus altijd haar eerste vraag bij bloedingen gaf mijn vriendin aan.

Op het moment veeg ik nog steeds een beetje bruin af, maar blijft het duidelijk bruin en wordt het steeds minder. Dus ik ben nog wel erg nerveus, maar tegelijkertijd ben ik er ook weer iets geruster op.
Dat zou het heel goed kunnen zijn. Fijn dat het nu bij bruin afvegen blijft, dat klinkt hoopvol!
|| justdiggit.org ||
pi_203436970
Nu al twee keer, op een heeel klein sliertje oud bloed na, schoon afgeveegd. *O*
En net zo moe en weeïg als gisteren, dus de klachten zijn ook niet verminderd. Ik ben er pas echt gerust op als ik nog een dag of twee geen bloed meer zie, maar het lijkt allemaal mee te vallen gelukkig. O+
pi_203443865
Dat gaat de goede kant op Vaiana!

Ik hoef nog maar 12 dagen te werken O+
pi_203444011
Ik veeg nu wel weer wat meer bruin af, maar het is nog steeds bruin en weinig. Dus ik houd goede moed, maar het voelt nog wel spannend. Ik klamp me maar vast aan de ervaring van June. waar de baby ook gewoon is blijven plakken.

Ohhh B.ertha, bijna verlof! Lekker hoor. O+
pi_203444623
Klinkt hoopvol Vaiana. Ik had na een bloeding ook best lang bruin, vooral in de ochtend en later op de dag (zo goed als) niets.

Oeh dat is echt al bijna Bertha. Nu ik zo ver ben moet ik wel even wennen aan het idee zo lang vrij te zijn.
Morgen eerste peuterloze vrije dag, lekker ff rommelen in de babykamer O+
pi_203444725
Ik heb morgen mijn booster afspraak staan, maar ergens vind ik het toch geen fijn idee om die zo pril in de zwangerschap te halen. Verstandelijk denk ik dat het echt wel veilig is, maar ik kan mezelf er gevoelsmatig niet echt van overtuigen.
Dus nu zit ik extreem te twijfelen, stom :P
pi_203444852
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 12:24 schreef Lokasenna het volgende:
Ik heb morgen mijn booster afspraak staan, maar ergens vind ik het toch geen fijn idee om die zo pril in de zwangerschap te halen. Verstandelijk denk ik dat het echt wel veilig is, maar ik kan mezelf er gevoelsmatig niet echt van overtuigen.
Lastig he! Ik had de afspraak staan aan het begin van mijn volgende cyclus, maar die cyclus kwam niet. :+ Dus die afspraak heb ik afgezegd en ik ga pas ergens na de eerste echo mijn booster halen. Mede omdat ik de vorige keer tussen de 2 prikken in mijn miskraam gehad heb.
Alle onderzoeken tonen idd aan dat het volledig veilig is, maar mijn gevoel was het daar simpelweg niet mee eens. :')
pi_203444943
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 12:32 schreef Vaiana het volgende:

[..]
Lastig he! Ik had de afspraak staan aan het begin van mijn volgende cyclus, maar die cyclus kwam niet. :+ Dus die afspraak heb ik afgezegd en ik ga pas ergens na de eerste echo mijn booster halen. Mede omdat ik de vorige keer tussen de 2 prikken in mijn miskraam gehad heb.
Alle onderzoeken tonen idd aan dat het volledig veilig is, maar mijn gevoel was het daar simpelweg niet mee eens. :')
Haha, zo had ik het ook gepland inderdaad!
Ik neig ook naar hem later gaan halen, wel balen dat ik mijn laatste vaccinatie al vorig jaar februari heb gehad, dus mijn toegangsbewijs is dan vanaf morgen niet meer geldig :P
Maar goed, een maand of twee wat minder mogen is ook geen ramp.
pi_203444992
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 12:37 schreef Lokasenna het volgende:

[..]
Haha, zo had ik het ook gepland inderdaad!
Ik neig ook naar hem later gaan halen, wel balen dat ik mijn laatste vaccinatie al vorig jaar februari heb gehad, dus mijn toegangsbewijs is dan vanaf morgen niet meer geldig :P
Maar goed, een maand of twee wat minder mogen is ook geen ramp.
Ohja ik 1 augustus pas, dus dat scheelt wel weer. Je zou ook met het ziekenhuis kunnen overleggen?
Want de andere kant is weer dat je als zwangere meer risico loopt op een ernstig ziekteverloop als je nu wel corona krijgt. :{
pi_203445138
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 12:24 schreef Lokasenna het volgende:
Ik twijfelde heel erg, tot ik een week van een ander maagvirusje bijzonder ziek Ben geweest. Heb ik niet zo erg gehad sinds ik volwassen ben. Toen toch maar gehaald (met ong 12 weken). Je afweersysteem is echt niks als je zwanger bent!
pi_203445177
Ja ik wil hem sowieso, maar het voelt voor mij nu nog te vroeg en pril.
pi_203445239
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 12:41 schreef Vaiana het volgende:

[..]
Ohja ik 1 augustus pas, dus dat scheelt wel weer. Je zou ook met het ziekenhuis kunnen overleggen?
Want de andere kant is weer dat je als zwangere meer risico loopt op een ernstig ziekteverloop als je nu wel corona krijgt. :{
Dat wil je ook niet meemaken inderdaad... Lastig. Het RIVM advies is om het gewoon te doen, onafhankelijk van hoe ver je bent, dus ik verwacht dat het ziekenhuis dat advies gewoon overneemt.
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 12:51 schreef Zusje123 het volgende:

[..]
Ik twijfelde heel erg, tot ik een week van een ander maagvirusje bijzonder ziek Ben geweest. Heb ik niet zo erg gehad sinds ik volwassen ben. Toen toch maar gehaald (met ong 12 weken). Je afweersysteem is echt niks als je zwanger bent!
Ik denk dat ik ga uitstellen tot ook ongeveer die termijn, dan is in elk geval de grootste onzekerheid van het eerste trimester voorbij, hopelijk dat het dan beter voelt.
Sowieso wil ik hem voor april, dan hebben we een reisje naar Ierland op de planning :+
pi_203445433
Het risico van corona zit hem volgens mij niet aan het begin van de zwangerschap maar pas wanneer de buik je beperkt in ademhaling. De booster met 12 weken vond ik ook fijner voelen.

quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 12:37 schreef Lokasenna het volgende:
Ik neig ook naar hem later gaan halen, wel balen dat ik mijn laatste vaccinatie al vorig jaar februari heb gehad, dus mijn toegangsbewijs is dan vanaf morgen niet meer geldig
Ik dacht gelezen te hebben dat dat is uitgesteld. Print anders nog even je papieren bewijs uit die blijft tot 1 april geldig O-)

Edit: inderdaad uitgesteld https://www.rijksoverheid(...)/eisen-en-geldigheid
pi_203445519
Een papieren heb ik nog liggen!
Dus mooi dat dat nog even bruikbaar blijft. :D
pi_203445602
Ik had begrepen dat de kans op een miskraam wel steeg bij besmetting, plus dat je sowieso geen koorts wil in het eerste trimester. Maar die cijfers van de miskramen waren volgens mij allemaal bij ongevaccineerden. Dus de vraag is ook nog of die impact er nog steeds is wanneer je volledig gevaccineerd bent.
pi_203445693
Met booster kan je nog steeds ziek worden inclusief koorts dus ik ben bang dat het daar niet tegen helpt.
Van de vaccinatie kan je ook koortsig worden.

Vaccin helpt sowieso tegen IC opnames verderop in de zwangerschap dus ik wilde de booster wel maar in die eerste weken voelde het als kiezen tussen twee kwaden.
pi_203445746
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 13:34 schreef Elleska het volgende:
Met booster kan je nog steeds ziek worden inclusief koorts dus ik ben bang dat het daar niet tegen helpt.
Van de vaccinatie kan je ook koortsig worden.

Vaccin helpt sowieso tegen IC opnames verderop in de zwangerschap dus ik wilde de booster wel maar in die eerste weken voelde het als kiezen tussen twee kwaden.
Eens, ik heb hetzelfde gevoel. Waarbij mijn schoonmoeder nog maar eens ging benadrukken dat het haar wel heel verstandig leek om een afspraak voor de booster te maken. }:|
Ze is superlief en betrokken, en meestal heb ik echt geen klachten over haar maar ik vond het wel vroeg voor ongevraagd (medisch) advies over de zwangerschap. :+

Ik neig nu ook naar rond de 12 weken de booster, maar kan me ook nog voorstellen dat ik hem sneller na de eerste echo (die heb ik met 8 weken) haal als de besmettingscijfers zo blijven als nu. Komt tijd komt raad enzo.
pi_203445774
Van mijn tweede vaccinatie heb ik afgelopen jaar wel een paar koortsige dagen gehad.
pi_203445801
Dat scheelt bij mij wel denk ik, ik heb op een gevoelige arm na echt 0 bijwerkingen gehad. Daardoor ben ik daar niet zo bang voor. Maar toch voelt het niet lekker, dus wacht ik gewoon nog even af.
pi_203446364
Ik ben 10 november voor de laatste keer ongesteld geworden en heb 2 december mijn boosterprik gehaald. Toen was ik dus echt nèt zwanger. Blij dat ik ‘m toen heb gehaald zodat ik er nu niet meer over na hoef te denken. Ik heb hoogstwaarschijnlijk rond kermist wel covid gehad (testcentra waren dicht en alle sneltesten uitverkocht, dus 100% zeker weet ik het niet), maar dat was niet meer dan een verkoudheid (plus reuk- en smaakverlies voor een aantal dagen). Ik ben in elk geval blij dat ‘ie er hier in zit!

[ Bericht 0% gewijzigd door Smart_ass op 31-01-2022 15:12:16 ]
pi_203446497
Overigens had ik er hoogstwaarschijnlijk ook wel even mee gewacht als ik had geweten dat ik zwanger was denk ik :P. Fijn dat het bloeden is gestopt Vaiana! Snap wel dat dat even schrikken is.
pi_203447375
Ik vond het ook een lastige en niets voelde goed. Uiteindelijk gekozen voor vaccineren in het 1ste trimester. Maar goed, dat ging ook om de twee eerste en niet de booster. Ik heb toen preventief paracetamol genomen tegen eventuele koorts maar nergens last van gehad. De booster was dan weer een makkelijke beslissing want derde trimester.
Uiteindelijk heb ik ze met 3, 8 en 31 weken gehad.
pi_203448360
Ja ik was volledig overtuigd van mijn vaccinatie in het eerste trimester, omdat het juist heel belangrijk voelde om mezelf te beschermen. Met de booster en omikron voelt dat minder belangrijk, dus kies ik deze keer wel voor wachten. :)

Iig heel fijn dat het bij jullie niet voor problemen heeft gezorgd. O+
pi_203448816
Nu ben ik hopelijk wel even klaar met die prikken. Na 22 weken er 3 gehad: griep, kinkhoest en booster.
Als dat kind de eerste maanden durft ziek te worden... :{w
pi_203449192
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2022 17:28 schreef Bottoms_up het volgende:
Nu ben ik hopelijk wel even klaar met die prikken. Na 22 weken er 3 gehad: griep, kinkhoest en booster.
Dit! Ik voelde me helemaal lekgestoken :') gelukkig hoefde ik niet ook nog de anti-D deze keer
  maandag 31 januari 2022 @ 18:46:59 #54
403520 Sway-
La vie est belle
pi_203449652
Ik ben niet zo actief maar wil toch wel gezellig in de OP, begin september O+
pi_203450935
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2022 18:46 schreef Sway- het volgende:
Ik ben niet zo actief maar wil toch wel gezellig in de OP, begin september O+
@MaJo ik mag hem niet meer aanpassen, wil jij deze doen? :D
  Moderator maandag 31 januari 2022 @ 20:11:29 #56
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203451225
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 19:59 schreef Vaiana het volgende:

[..]
@:MaJo ik mag hem niet meer aanpassen, wil jij deze doen? :D
Uiteraard :Y Wil je er zelf ook in of afwachten tot de echo?
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_203451646
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 20:11 schreef MaJo het volgende:

[..]
Uiteraard :Y Wil je er zelf ook in of afwachten tot de echo?
Ik wacht de echo nog even af. :@
  maandag 31 januari 2022 @ 20:44:28 #58
403520 Sway-
La vie est belle
pi_203451889
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 20:29 schreef Vaiana het volgende:

[..]
Wanneer heb je je echo?
pi_203452445
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2022 20:44 schreef Sway- het volgende:

[..]
Wanneer heb je je echo?
15 februari. Nog twee weken zenuwpezen. :D
  Moderator maandag 31 januari 2022 @ 21:28:48 #60
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203452530
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 20:29 schreef Vaiana het volgende:

[..]
Dat snap ik helemaal :*
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_203452536
Spannend Vaiana!

Ik mag donderdag voor de nipt. Ik ben helemaal vergeten hoe dat de vorige keer ging, of ik toen nog een echo kreeg of niet. Normaal bij controles luisterden ze gewoon even met een doppler, maar daarmee kun je de hartslag pas horen als je al wat verder bent, toch?
  maandag 31 januari 2022 @ 22:09:54 #62
403520 Sway-
La vie est belle
pi_203452992
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 21:22 schreef Vaiana het volgende:

[..]
15 februari. Nog twee weken zenuwpezen. :D
Ja en die weken gaan zo traag hè! Nog ff spannend :*
pi_203453064
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2022 22:09 schreef Sway- het volgende:

[..]
Ja en die weken gaan zo traag hè! Nog ff spannend :*
Jaaa echt hoor. Helemaal na het bloedverlies ben ik de tijd vooruit aan het kijken.

Aan de ene kant wil ik gewoon in de OP als teken van vertrouwen in deze baby. Aan de andere kant is de angst er dan toch weer uitgehaald te moeten worden nog te groot, dat lijkt me helemaal confronterend.

Gelukkig genoeg te doen het komende weekend, dat helpt weer met het sneller laten gaan van de tijd.
  dinsdag 1 februari 2022 @ 06:09:32 #64
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_203454229
Ik zag dat lijstje altijd als overzichtje van mensen die mee posten omdat ze zwanger zijn. En je bent al zwanger vanaf de positieve test. Niet pas vanaf de eerste echo. Daarna komen er weer andere spannende mijlpalen ook. En als het mis gaat dan is het ‘verdwijnen’ uit dat lijstje een vervelend iets maar valt dat niet weg bij al het andere? Sterker nog, dat je in het lijstje stond laat zien dat je wel zwanger was.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 1 februari 2022 @ 07:07:17 #65
403520 Sway-
La vie est belle
pi_203454329
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 22:16 schreef Vaiana het volgende:

[..]
Jaaa echt hoor. Helemaal na het bloedverlies ben ik de tijd vooruit aan het kijken.

Aan de ene kant wil ik gewoon in de OP als teken van vertrouwen in deze baby. Aan de andere kant is de angst er dan toch weer uitgehaald te moeten worden nog te groot, dat lijkt me helemaal confronterend.

Gelukkig genoeg te doen het komende weekend, dat helpt weer met het sneller laten gaan van de tijd.
Dat snap ik wel, ik had gister m’n tweede echo dus daarom durf ik het inmiddels wel aan.

Hoeveel weken ben je over 2 weken? Ik mocht eerder vanwege n eerdere missed abortion, en dat hielp ook al, die keer extra kijken. Het zijn echt langzame spannende weken.
pi_203454338
Ik ben dan 8 weken zwanger. Mijn miskraam was ook een missed abortion, maar toen is het hartje gestopt met ongeveer 7,5 week. Dus een eerdere echo dan die 8 weken geloof ik toch nog weinig van. :')
  dinsdag 1 februari 2022 @ 07:13:59 #67
403520 Sway-
La vie est belle
pi_203454342
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 februari 2022 07:12 schreef Vaiana het volgende:
Ik ben dan 8 weken zwanger. Mijn miskraam was ook een missed abortion, maar toen is het hartje gestopt met ongeveer 7,5 week. Dus een eerdere echo dan die 8 weken geloof ik toch nog weinig van. :')
Snap ik, echt even uitzitten dus :*
pi_203458124
Ik snap het ook wel. Met mijn eerste zwangerschap moest ik weer uit de op en ik vond het best vervelend om het hier te moeten melden. De volgende keer heb ik ook langer gewacht.

Ik word een beetje moe van mezelf.
Me: ah eindelijk een dagje rust
Also me: oeh ik kan dadelijk de cosleeper wel even in elkaar gaan zetten

Verlof modus en nesteldrang gaan niet echt samen :D
pi_203459622
Herkenbaar bottoms en dan heb ik nog niet eens verlof :D
Maar lekker de hele dag niks en dan alleen de cosleeper in elkaar zetten valt toch nog wel mee? Lekker aan toegeven die nesteldrang. Anders zit je toch niet lekker O-)
pi_203460576
Het komt morgen wel. Vandaag liep even anders.
Gisteren te laat op bed wegens kleine paniekaanval over de naam. Dan toch maar nog ff gaan slapen nadat peuter vertrok naar het kdv. Toen te lang in bad gelegen dus na de lunch bijna geen tijd meer over voordat ik moest vertrekken naar mijn massage.
Er zijn ergere dagen O-)
pi_203463006
_O-
pi_203469599
De schoonzus van mijn vriendin liep een week achter op mij qua zwangerschap, kreeg ik gisteren ineens te horen dat dat kindje al is geboren. 30 weken :{ Ik merk dat het me best wel wat doet, waarschijnlijk omdat we zo gelijk op gingen.
Maar hij schijnt het heel goed te doen, mag misschien al over een paar dagen van de IC af.
pi_203470929
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 10:02 schreef B.ertha het volgende:
De schoonzus van mijn vriendin liep een week achter op mij qua zwangerschap, kreeg ik gisteren ineens te horen dat dat kindje al is geboren. 30 weken :{ Ik merk dat het me best wel wat doet, waarschijnlijk omdat we zo gelijk op gingen.
Maar hij schijnt het heel goed te doen, mag misschien al over een paar dagen van de IC af.
He bah, wat heftig. ;( Snap heel goed je daarvan van slag bent! Fijn dat hij het goed doet iig. O+

Ik ben nog steeds bruinverlies aan het afvegen (klein beetje elke keer), had net weer wat roze slijm. Zo lang ik niet schoon afveeg en wel af en toe kramp heb blijf ik zo onzeker. :{ Maar ik weet ook dat je prima krampjes kan hebben van je groeiende baarmoeder, en dat een beetje roze of bruin niks zegt. Dus aan de ene kant weet ik dat ik geen echte reden tot zorg heb (ik ben wel steeds misselijk enzo) en aan de andere kant geeft het mega veel onrust.
pi_203471027
Vervelend, Vaiana. Vooral met je eerdere ervaring. ;(
Kan de VK niets voor je betekenen? Misschien is het voor een echo nog wel vroeg/zegt een echo nog niets, maar kan ze je wel op je gemak stellen.
pi_203471942
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 12:05 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Vervelend, Vaiana. Vooral met je eerdere ervaring. ;(
Kan de VK niets voor je betekenen? Misschien is het voor een echo nog wel vroeg/zegt een echo nog niets, maar kan ze je wel op je gemak stellen.
Ja dat heeft ze al gedaan, haha. Zij maakt zich geen zorgen, maarja. Voor een echo is het idd wat vroeg, naast dat ik er toch pas een beetje op ga vertrouwen na 8 weken.
Het is gewoon ff uitzitten helaas.

Ik veeg ook regelmatig wel vrijwel schoon af hoor, maar het schommelt telkens nog wat. Het zijn vooral hele lange weken zo. _O-

[ Bericht 11% gewijzigd door Bami op 02-02-2022 13:34:39 ]
pi_203474052
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 11:36 schreef Vaiana het volgende:
Ik veeg nu wel weer wat meer bruin af, maar het is nog steeds bruin en weinig. Dus ik houd goede moed, maar het voelt nog wel spannend. Ik klamp me maar vast aan de ervaring van June. waar de baby ook gewoon is blijven plakken.

Ohhh B.ertha, bijna verlof! Lekker hoor. O+
Ik blijf duimen hoor! Maar super onzeker is het he.. Uiteindelijk is het bij mij wel gestopt. Vind het nog steeds bizar dat beeb is blijven plakken met al dat bloedverlies wat ik heb gehad.
Shine bright like a diamond.
pi_203474097
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 15:54 schreef June. het volgende:

[..]
Ik blijf duimen hoor! Maar super onzeker is het he.. Uiteindelijk is het bij mij wel gestopt. Vind het nog steeds bizar dat beeb is blijven plakken met al dat bloedverlies wat ik heb gehad.
Ja en ik heb helemaal niet veel bloedverlies (gehad). Alleen ik blijf maar wat bruin afvegen en dat maakt idd heel onzeker. Dat ik eerst blij was als ik een paar uur niet misselijk was en nu denk 'huuu gaat het wel goed dan'.
Dat is gewoon lastig, maar moet ik ff doorheen.
Maar jouw verhaal geeft me wel veel hoop hoor. :D
pi_203475657
Pfoe Bertha, zo'n bericht komt dan wel even binnen. Gelukkig gaat het naar omstandigheden goed.

Vaiana, het is ook gewoon een kutperiode met die onzekerheid. Dag per dag leven en zo gaan de weken uiteindelijk om. Sterkte!
pi_203477406
Het bleef spannend voor mij. Die eerste weken tot de termijnecho kruipen echt voorbij (ook al was ik regelmatig flink misselijk met bijbehorend gevolg en heeeeul moe) en nadat je je baby voor het eerst gevoeld hebt, blijf je ook bezig met wanneer je hem de volgende keer voelt. En als je 'm dan twee dagen niet gevoeld hebt, komt die onzekerheid weer. En als je op een gegeven moment de baby dagelijks meermaals moet voelen en er zit een rustige dag tussen, dan ga je helemaal kapot. Tenminste, dat had ik. :') Ik heb een probleemloze zwangerschap gehad, maar het bleef 'spannend' tot ze daadwerkelijk geboren was - een levende en gezonde baby in je armen.
pi_203478418
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 19:47 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Het bleef spannend voor mij. Die eerste weken tot de termijnecho kruipen echt voorbij (ook al was ik regelmatig flink misselijk met bijbehorend gevolg en heeeeul moe) en nadat je je baby voor het eerst gevoeld hebt, blijf je ook bezig met wanneer je hem de volgende keer voelt. En als je 'm dan twee dagen niet gevoeld hebt, komt die onzekerheid weer. En als je op een gegeven moment de baby dagelijks meermaals moet voelen en er zit een rustige dag tussen, dan ga je helemaal kapot. Tenminste, dat had ik. :') Ik heb een probleemloze zwangerschap gehad, maar het bleef 'spannend' tot ze daadwerkelijk geboren was - een levende en gezonde baby in je armen.
Ja same. Het gaat nu iets beter dan vorige zwangerschap, toen had ik er vaak nachtmerries over. Nu komen er af en toe van die enge gedachten bovendrijven. Zoals deze week ineens "wat als het een voorteken is dat we niet 100% achter een naam staan, dat ze toch niet naar huis mag komen" :'(
Op dat vlak ben ik zeker blij dat dit de laatste zwangerschap is (en elke keer als ik iets over de laatste keer denk/zeg is er dat stemmetje in mijn achterhoofd dat fluistert "ja, als dit goed gaat ja"). Vermoeiend.
pi_203482823
Aangezien ik toch wakker lig :'). Iets na middernacht zijn wij na een vlotte bevalling de trotse ouders geworden van een dochter! O+.

Haar naam is
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_203482834
Gefeliciteerd LBF! Veel babyknuffelen wanneer je toch wakker ligt O+
pi_203482843
Gefeliciteerd, LBF! Fijn dat het zo vlot ging.
  donderdag 3 februari 2022 @ 06:38:43 #84
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_203482915
Gefeliciteerd LBF! *O* Babyknuffeltijd O+
|| justdiggit.org ||
pi_203482934
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2022 04:15 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Aangezien ik toch wakker lig :'). Iets na middernacht zijn wij na een vlotte bevalling de trotse ouders geworden van een dochter! O+.

Haar naam is
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+ *O* Gefeliciteerd!
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_203482937
quote:

Haar naam is
SPOILER
Gefeliciteerd O+ *O*
  donderdag 3 februari 2022 @ 06:56:57 #87
403520 Sway-
La vie est belle
pi_203482946
quote:

Haar naam is
SPOILER
Gefeliciteerd, fijn dat het vlot ging! O+
  donderdag 3 februari 2022 @ 07:08:46 #88
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_203482986
Gefeliciteerd met jullie dochter! Fijn dat ze er is, en mooie ontmoeting gewenst met de groten.
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_203483125
quote:

Haar naam is
SPOILER
Ahh wat fijn! Gefeliciteerd. O+
  donderdag 3 februari 2022 @ 08:08:31 #90
277627 Seven.
We are Borg.
pi_203483250
quote:

Haar naam is
SPOILER
Gefeliciteerd en leuke naam!
Resistance is futile.
  donderdag 3 februari 2022 @ 08:14:32 #91
149959 SQ
snelle trees
pi_203483284
Gefeliciteerd LBF! Logisch dat je wakker bent ja _O-
disclaimer
pi_203483370
Gefeliciteerd BelleFleur! *O*
pi_203483373
Gefeliciteerd Fleur O+
pi_203483511
Gefeliciteerd! O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_203483696
Gefeliciteerd! *O*
pi_203483917
Gefeliciteerd *O* O+
pi_203484044
Gefeliciteerd O+
pi_203484244
Gefeliciteerd *O*
pi_203484947
Gefeliciteerd!
pi_203486551
Gefeliciteerd O+
pi_203487638
Bedankt allemaal! O+
pi_203489245
Gefeliciteerd laBelleFleur! O+
pi_203500918
Ik heb dermate veel stress dat ik maandagavond een extra echo krijg. :+
Heb sinds gister minder klachten/symptomen, en veeg nog steeds regelmatig bruinverlies af dus ik trok het niet zo goed meer.
T/m maandag is te overzien, dat geeft echt weer een stukje rust.
  vrijdag 4 februari 2022 @ 12:53:05 #104
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_203501094
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 12:43 schreef Vaiana het volgende:
Heb sinds gister minder klachten/symptomen, en veeg nog steeds regelmatig bruinverlies af dus ik trok het niet zo goed meer.
Verstandig :Y Hopen op een goede echo, en probeer tot die tijd je stress zo laag mogelijk te houden :*
|| justdiggit.org ||
pi_203501120
Wat fijn dat je al eerder mag nu! Twee weken is wel heel lang om in zulke onzekerheid te leven. Ik duim mee dat het allemaal gewoon goed zit :*

Iemand hier ervaring met nachtdienst in de zwangerschap? Ik heb nu een blokje van drie nachten, maar merk dat ik het slecht trek met de vermoeidheid en dat ik nu na twee nachten echt een wrak ben, lichamelijk en mentaal. Moet bijna huilen bij de gedachte dat ik er vannacht nog een moet. :')
Ik wil eigenlijk nog een tijdje wachten met het vertellen aan mijn werkgever, maar nu twijfel ik toch om het maar gewoon te zeggen?
  vrijdag 4 februari 2022 @ 13:29:38 #106
403520 Sway-
La vie est belle
pi_203501893
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 12:43 schreef Vaiana het volgende:
Goed geregeld. En als alles op de juiste plek zit, het hartje klopt en t kindje de juiste grootte heeft dan daalt de kans al naar 2 procent is mij laatst verteld.
  vrijdag 4 februari 2022 @ 13:30:31 #107
208890 June.
Seriously?
pi_203501911
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 12:54 schreef Lokasenna het volgende:
Wat fijn dat je al eerder mag nu! Twee weken is wel heel lang om in zulke onzekerheid te leven. Ik duim mee dat het allemaal gewoon goed zit :*

Iemand hier ervaring met nachtdienst in de zwangerschap? Ik heb nu een blokje van drie nachten, maar merk dat ik het slecht trek met de vermoeidheid en dat ik nu na twee nachten echt een wrak ben, lichamelijk en mentaal. Moet bijna huilen bij de gedachte dat ik er vannacht nog een moet. :')
Ik wil eigenlijk nog een tijdje wachten met het vertellen aan mijn werkgever, maar nu twijfel ik toch om het maar gewoon te zeggen?
Vanaf 12 weken heb ik het niet meer gedaan.. Kon me gewoon niet meer concentreren 's nachts en sliep ook minder goed weer in.
pi_203502336
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 13:30 schreef June. het volgende:

[..]
Vanaf 12 weken heb ik het niet meer gedaan.. Kon me gewoon niet meer concentreren 's nachts en sliep ook minder goed weer in.
Ik slaap echt verschrikkelijk na de dienst, ik word na een paar uur weer wakker omdat ik me ziek voel, en daarna kom ik niet meer in slaap. :')
  vrijdag 4 februari 2022 @ 14:31:12 #109
403520 Sway-
La vie est belle
pi_203503032
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 13:54 schreef Lokasenna het volgende:

[..]
Ik slaap echt verschrikkelijk na de dienst, ik word na een paar uur weer wakker omdat ik me ziek voel, en daarna kom ik niet meer in slaap. :')
Dat klinkt echt klote, ik zou het zeggen tegen je werkgever zodat ze er rekening mee houden maar snap ook als je dat nog niet wil.
pi_203523809
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 14:31 schreef Sway- het volgende:

[..]
Dat klinkt echt klote, ik zou het zeggen tegen je werkgever zodat ze er rekening mee houden maar snap ook als je dat nog niet wil.
Dit blokje heb ik gelukkig weer overleefd, al ging het niet van harte :P
De volgende nachtdienst heb ik pas begin maart, dus ik ga denk ik afwachten tot de eerste echo de 16e en als dat goed zit meteen mijn werkgever inlichten, zodat die nog naar vervanging kan zoeken. Want dit was echt bagger :')
pi_203526012
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 18:37 schreef Lokasenna het volgende:

[..]
De volgende nachtdienst heb ik pas begin maart, dus ik ga denk ik afwachten tot de eerste echo de 16e en als dat goed zit meteen mijn werkgever inlichten, zodat die nog naar vervanging kan zoeken. Want dit was echt bagger :')
Klinkt verstandig. :*

Hoe gaat het hier verder met iedereen?

Ik heb vandaag weer meer symptomen, dus ondanks nog steeds regelmatig bruinverlies ben ik er weer een stukje geruster op. En maandag al baby kijken! O+
pi_203528360
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 20:29 schreef Vaiana het volgende:

[..]
Klinkt verstandig. :*

Ik heb vandaag weer meer symptomen, dus ondanks nog steeds regelmatig bruinverlies ben ik er weer een stukje geruster op. En maandag al baby kijken! O+
Ah, super fijn. Maandag is vast al snel! Houd ons op de hoogte
pi_203531966
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 18:37 schreef Lokasenna het volgende:

[..]
Ik zou je werkgever vast inlichten. Hij/zij hoeft je team niet te lichten wat de reden is dat je geen nachtdiensten meer draait.
Ik heb tot 20 weken als vaste nachtdienst gewerkt en moest toen helemaal stoppen met werken. Mijn lijf trok het werken icm twee babys in de buik niet meer..
pi_203535061
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2022 17:28 schreef Bottoms_up het volgende:
Echt hè, dat idee had ik ook na m’n bevalling. Inderdaad griep, kinkhoest en booster en toen kwam t ziekenhuis voor de inleiding er ook bij: bloedprikken vooraf uit voorzorg, tijdens bevalling 3x nieuw infuus omdat het niet lukte om te plaatsen en een ruggenprik
pi_203537020
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 12:54 schreef Lokasenna het volgende:

Ik ja bij 9 weken. En ik trok het bizar slecht en lag op de eerste hulp misselijk in een kamertje. Ik heb het meteen verteld, waarom mezelf en mijn collega’s martelen
pi_203544164
Gefeliciteerd @LaBelleFleur27 O+ O+
  maandag 7 februari 2022 @ 11:45:48 #117
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_203550989
@Vaiana, ik denk aan je vandaag :* Ik duim voor een goede echo vanavond!
|| justdiggit.org ||
pi_203553810
quote:
17s.gif Op maandag 7 februari 2022 11:45 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
@:Vaiana, ik denk aan je vandaag :* Ik duim voor een goede echo vanavond!
Thanks. O+ Met hoe lamlendig ik me vandaag en gister voel maak ik me wel een stuk minder zorgen, maar het blijft spannend natuurlijk.
pi_203554405
Spannend, maar hopelijk ook leuk O+
pi_203561825
Echo was helemaal goed! *O*
Er was vrijwel instant een knipper te zien (en dat terwijl het geen vaginale echo was) en de baby meet exact op mijn termijn. O+

En gelukkig is het er ook maar 1. :D

Ik ben helemaal opgelucht en blij. Natuurlijk is het nog steeds vroeg en daarmee spannend, maar op het moment overheerst de blijdschap. O+ O+
pi_203562091
Wat fijn *O*
  dinsdag 8 februari 2022 @ 06:32:24 #122
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_203563518
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2022 22:27 schreef Vaiana het volgende:
Er was vrijwel instant een knipper te zien (en dat terwijl het geen vaginale echo was) en de baby meet exact op mijn termijn. O+

Ik ben helemaal opgelucht en blij. Natuurlijk is het nog steeds vroeg en daarmee spannend, maar op het moment overheerst de blijdschap. O+ O+
Zo fijn! *O* O+
|| justdiggit.org ||
pi_203563530
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2022 22:27 schreef Vaiana het volgende:

Jaaa! Wat goed!
pi_203565208
Wat fijna Vaiana! *O*

Meh, deze zwangerschap komt mijn buik er niet ongeschonden uit. Ik heb striemen -O-
Gelukkig nog maar een paar.
Nu maar even aan de slag met een sopje in de babykamer. Happy hormones!
pi_203566330
Mehh stom van de striemen. Maar yay voor happy hormones. :D
pi_203574095
Jouw ud komt er ook snel aan Bottoms, nog een maandje! Hopelijk blijft het bij een paar striemen. Ik heb er uiteindelijk helemaal aan het einde van mijn vorige zwangerschap ook een paar bijgekregen maar dat had ik helemaal niet in de gaten omdat die echt op de onderkant van mijn buik zaten en die kon ik niet goed zien :P.

Wij wachten met spanning op de uitslag van de nipt. Vorige keer op een woensdag laten doen en de maandag erna hadden we de uitslag al, maar schijnbaar is de doorlooptijd deze keer iets langer.
  woensdag 9 februari 2022 @ 13:09:12 #127
403520 Sway-
La vie est belle
pi_203582257
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 februari 2022 19:45 schreef Smart_ass het volgende:
Jouw ud komt er ook snel aan Bottoms, nog een maandje! Hopelijk blijft het bij een paar striemen. Ik heb er uiteindelijk helemaal aan het einde van mijn vorige zwangerschap ook een paar bijgekregen maar dat had ik helemaal niet in de gaten omdat die echt op de onderkant van mijn buik zaten en die kon ik niet goed zien :P.

Wij wachten met spanning op de uitslag van de nipt. Vorige keer op een woensdag laten doen en de maandag erna hadden we de uitslag al, maar schijnbaar is de doorlooptijd deze keer iets langer.
Hebben jullie ook gekozen voor die nevenbevindingen? We moeten dat weer doorgeven wat we willen maar ik weet het niet, denk dan dat me dat alleen bang kan maken.
pi_203582505
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2022 13:09 schreef Sway- het volgende:

[..]
Hebben jullie ook gekozen voor die nevenbevindingen? We moeten dat weer doorgeven wat we willen maar ik weet het niet, denk dan dat me dat alleen bang kan maken.
Ik heb destijds (dat was in april) met nevenbedingen gedaan.
  woensdag 9 februari 2022 @ 13:22:25 #129
403520 Sway-
La vie est belle
pi_203582537
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 13:20 schreef Mahra het volgende:

[..]
Ik heb destijds (dat was in april) met nevenbedingen gedaan.
En komen daar dan “spannende” dingen uit? Weet niet goed wat ik me erbij moet voorstellen.
pi_203582592
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2022 13:22 schreef Sway- het volgende:

[..]
En komen daar dan “spannende” dingen uit? Weet niet goed wat ik me erbij moet voorstellen.
Bij ons kwam er niks uit. De kans is groter dat er niks uit komt dan wel wat. Maar ik kan me voorstellen dat je twijfelt.
pi_203583195
Wij hadden geen NIPT/combinatietest laten doen. Ik denk dat het goed is om jezelf af te vragen wat je reden is voor het doen van zo'n test. En ook wat je zou doen met een eventuele uitkomst van Down of de twee andere syndromen. Is het puur om het te weten of misschien ook om een zwangerschap af te breken als de uitkomst niet goed zou zijn? Dat vond ik wel een eye-opener. Ik dacht eerst ook dat ik alles onderzocht wilde hebben op dat vlak, maar ik voelde me er op het moment zelf totaal niet goed bij.
pi_203583404
Bij de eerste hebben we ervoor gekozen de nipt zonder nevenvestigingen te doen omdat ik toen net een artikel had gelezen dat er vaak niets aan de hand is als daar iets uit komt en het dan vooral veel stress oplevert. Nu wel gedaan omdat er al eentje is en ik nu alles wilde weten (niet dat alles gevonden kan worden met de nipt, disclaimers en zo)
  woensdag 9 februari 2022 @ 14:11:51 #133
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_203583559
Ik heb NIPT met nevenbevindingen laten doen (ook ergens eind april, begin mei). Dit omdat, als het een van de drie syndromen was geweest, ik de zwangerschap (denk ik) zou hebben afgebroken, omdat ik als zus van een zorgenkindje helaas heb ervaren (en nog steeds ervaar) hoe zwaar het voor het hele gezin is als er een zorgenkindje is. Als er bij de nevenbevindingen wat uit was gekomen dan kon ik me daar ook op voorbereiden en over nadenken. De zorg voor mijn broertje komt op een gegeven moment ook op mijn schouders dus als ik dan ook nog extra zorgen in mijn eigen gezin heb, hou ik volgens mij geen leven meer over. En hoe egoïstisch het ook klinkt, maar dat wilde ik echt niet.

Kortom; bedenk inderdaad goed voor jezelf wat je met een eventuele uitslag zou doen en hoe erg je het zou vinden als je het niet van te voren zou weten (en je dus niet hebt kunnen voorbereiden) als er wel wat blijkt te zijn. En elke keuze die je maakt is goed, als je maar je gevoel volgt.
|| justdiggit.org ||
pi_203583607
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2022 13:09 schreef Sway- het volgende:

[..]
Wij hebben alleen getest op Down syndroom, Edwards syndroom en Patau syndroom.
pi_203583627
Wij hebben onszelf ook de vraag gesteld wat willen we met de uitkomst en daarom gekozen voor de NIPT zonder nevenbevindingen.
Bij Edwardssyndroom en patausyndroom is het kindje niet levensvatbaar dus dan zou ik waarschijnlijk willen afbreken. Bij Downsyndroom wisten we niet wat we zouden doen, dat was een keuze die we pas op het moment zelf wilden maken. Bij niet afbreken wilden we het kindje sowieso de best mogelijke kansen bieden en daar kan de uitslag van de NIPT naar mijn idee bij helpen.

Nevenbevindingen hebben we niet gedaan. De vervolgonderzoeken zijn niet zonder risico en dat risico wilden we niet lopen voor iets dat niet levensbedreigend is.
  woensdag 9 februari 2022 @ 14:46:19 #136
403520 Sway-
La vie est belle
pi_203584120
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 14:15 schreef Elleska het volgende:
Wij hebben onszelf ook de vraag gesteld wat willen we met de uitkomst en daarom gekozen voor de NIPT zonder nevenbevindingen.
Bij Edwardssyndroom en patausyndroom is het kindje niet levensvatbaar dus dan zou ik waarschijnlijk willen afbreken. Bij Downsyndroom wisten we niet wat we zouden doen, dat was een keuze die we pas op het moment zelf wilden maken. Bij niet afbreken wilden we het kindje sowieso de best mogelijke kansen bieden en daar kan de uitslag van de NIPT naar mijn idee bij helpen.

Nevenbevindingen hebben we niet gedaan. De vervolgonderzoeken zijn niet zonder risico en dat risico wilden we niet lopen voor iets dat niet levensbedreigend is.
We denken hier eigenlijk hetzelfde over. Ik twijfel nu wel een beetje omdat het de tweede is maar aan de andere kant vind ik de NIPT voldoende.

Ik ken mensen die het niet doen puur vanwege de prijs, is ook wat dat je het daardoor niet kan.
pi_203584452
Ow, wat mij ook beïnvloed heeft is dat verhaal van die blogster die door de nipt ontdekte dat ze kanker had. Dat heeft uiteindelijk waarschijnlijk het leven van haar baby gered (van haar zelf jammer genoeg niet).
pi_203584556
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2022 15:09 schreef Bottoms_up het volgende:
Ow, wat mij ook beïnvloed heeft is dat verhaal van die blogster die door de nipt ontdekte dat ze kanker had. Dat heeft uiteindelijk waarschijnlijk het leven van haar baby gered (van haar zelf jammer genoeg niet).
Daar krijg je ook bericht van als je niet kiest voor de nevenbevindingen.
Anders had ik wellicht wel voor de nevenbevindingen gekozen.

https://www.pns.nl/nipt/wat-is-nipt/nevenbevindingen
quote:
Uitzonderingen
Ook kan in zeer zeldzame gevallen het laboratoriumonderzoek verstoord worden door de aanwezigheid van andere chromosoomafwijkingen. Als deze chromosoomafwijking wijst op een behandelbare ziekte bij de zwangere en de zorgverlener denkt dat het belangrijk is dat de zwangere dit weet, dan krijgt zij deze uitslag toch te horen. Dit kan bijvoorbeeld het geval zijn bij kanker.
Dat heeft mijn verloskundige meegemaakt al kwam het eerste signaal binnen via de standaard bloedtest dus in dat geval was het zonder NIPT ook gevonden.
pi_203584747
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 15:16 schreef Elleska het volgende:

[..]
Daar krijg je ook bericht van als je niet kiest voor de nevenbevindingen.
Anders had ik wellicht wel voor de nevenbevindingen gekozen.

https://www.pns.nl/nipt/wat-is-nipt/nevenbevindingen
[..]
Dat heeft mijn verloskundige meegemaakt al kwam het eerste signaal binnen via de standaard bloedtest dus in dat geval was het zonder NIPT ook gevonden.
Hoe ik het lees is dat je het enkel te horen krijgt als de test niet lukt erdoor.
pi_203584926
Door het woord verstoring? Als de kanker zichtbaar is bij de NIPT zoals bij de blogster dan is dat een verstoring.
Ik heb daar bij de eerste heel specifiek naar gevraagd en de VK heeft dat toen nog extra gecheckt.

Dat een test niet lukt kan ook maar dat is weer wat anders
https://www.pns.nl/nipt/hoe-gaat-de-nipt
quote:
Soms mislukt de NIPT
Bij ongeveer 2 op de 100 vrouwen lukt de NIPT niet. Dit kan verschillende redenen hebben. Als de NIPT bij u mislukt is, kunt u de test nog een keer laten doen. U hoeft hier dan niet voor te betalen. Bij ongeveer tweederde van de zwangeren lukt de NIPT dan alsnog.

Soms mislukt de NIPT ook de tweede keer. De reden staat dan in de uitslagbrief. Het kan bijvoorbeeld zijn dat er te weinig DNA van het kind in uw bloed zit. Er is dan een verhoogde kans op een chromosoomafwijking bij het kind. In dat geval kunt u een vruchtwaterpunctie laten doen. Hier zijn mogelijk wel kosten aan verbonden. Uw verloskundige of gynaecoloog zal u verder adviseren wat u nu kunt doen.

Als de NIPT voor de tweede keer is mislukt omdat er in het laboratorium iets is misgegaan, kunt u de NIPT nog een keer laten doen.
pi_203585387
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 14:15 schreef Elleska het volgende:

Dat is niet helemaal waar.. Deze drie afwijkingen zijn de bekendste en de meeste andere trichotomieën zijn niet levensbedreigend, maar dat kan wel degelijk. Er is ook nog heel veel onbekend, dan komt er een afwijking naar voren die nog maar een paar keer eerder is vastgesteld en waarvan ze nog niet veel kunnen zeggen over de levenskwaliteit. Maar onbekend betekent vaak niet dat ze helemaal niks weten.

Ik ken bv een meisje dat een redelijk unieke trichotomie heeft. Zij is nu een jaar of 4-5 en praat nog niet, maar ziet er volkomen normaal uit en lijkt fysiek ook vrij normaal te ontwikkelen. Ze weten eigenlijk niet of ze in haar hoofd ook 'normaal' is. En kunnen ook helemaal niets zeggen over haar vooruitzichten. Puur omdat ze deze afwijking niet kennen, die is pas ontdekt omdat ze dus op bepaalde gebieden wel afwijkt. Zouden ze mij vertellen dat mijn kindje zo'n afwijking heeft, waarvan ze dus nog niet genoeg weten maar waarvan de voorbeelden die ze kennen "redelijk OK" zijn, dan zou ik niet afbreken. Maar zouden ze mij vertellen: "Dit hebben we gevonden, het komt niet vaak voor maar die kindjes zijn allemaal zwaar gehandicapt of inmiddels overleden. Misschien kan het ook meevallen, maar die gevallen kennen we nog niet" dan zou ik dat misschien wel gelijk behandelen als "dit kindje heeft Down/Edwards/Patau".
pi_203586416
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 16:24 schreef B.ertha het volgende:
Dat is niet helemaal waar.. Deze drie afwijkingen zijn de bekendste en de meeste andere trichotomieën zijn niet levensbedreigend, maar dat kan wel degelijk
Ik heb niet gezegd dat er geen levensbedreigende aandoeningen kunnen voorkomen bij de nevenbevindingen. Het kan maar de kans is veel groter dat het niet-levensbedreigend is. Dan zitten we met een mogelijke afwijking waarbij we geen vervolgonderzoek willen en dan?
Door niet te kiezen voor nevenbevindingen neem ik bewust het hele kleine risico dat we een mogelijk levensbedreigende aandoening missen maar dat kan met nevenbevindingen nog steeds want ze gaan niet alles uitpluizen.

Daarnaast weet je pas na vervolgonderzoeken of er daadwerkelijk sprake is van de gevonden afwijking.
Van Down/Edwards/Patau zijn de cijfers bekend wat het voor mij anders maakt dan de nevenbevindingen.

[ Bericht 10% gewijzigd door Elleska op 09-02-2022 18:38:36 ]
pi_203589481
Nipt uitslagen waren goed en Bubbles krijgt een zusje!
  woensdag 9 februari 2022 @ 20:17:50 #144
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_203589703
Hier ook NIPT gedaan zonder nevenbevindingen. Ik hoef niet alles te weten en ook niet bijna alles.
pi_203597762
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 13:50 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Wij hadden geen NIPT/combinatietest laten doen. Ik denk dat het goed is om jezelf af te vragen wat je reden is voor het doen van zo'n test. En ook wat je zou doen met een eventuele uitkomst van Down of de twee andere syndromen. Is het puur om het te weten of misschien ook om een zwangerschap af te breken als de uitkomst niet goed zou zijn? Dat vond ik wel een eye-opener. Ik dacht eerst ook dat ik alles onderzocht wilde hebben op dat vlak, maar ik voelde me er op het moment zelf totaal niet goed bij.
Misschien onpopulaire mening en misschien ook niet super relevant maar wij hebben geen nipt gedaan, wel de vlokkentest waar een nevenbevinding uitkwam. En ik ben toch stiekem wel blij dat we dat weten. Mogelijke zwangerschapsafbreking is niet altijd de reden om dingen te willen weten. :@
pi_203599976
Ben ik het mee eens ja. Zelfs als je van tevoren al hebt besloten dat bijvoorbeeld Down syndroom geen reden zou zijn om de zwangerschap af te breken, is het wel iets waar je je (mentaal in elk geval alvast) op zou kunnen voorbereiden als je het weet :Y. Maargoed, niet iedereen heeft die behoefte dus.
pi_203601082
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2022 15:07 schreef Smart_ass het volgende:
Ben ik het mee eens ja. Zelfs als je van tevoren al hebt besloten dat bijvoorbeeld Down syndroom geen reden zou zijn om de zwangerschap af te breken, is het wel iets waar je je (mentaal in elk geval alvast) op zou kunnen voorbereiden als je het weet :Y. Maargoed, niet iedereen heeft die behoefte dus.
Dit ja. Wij hebben het wel laten doen, zonder de intentie van het willen laten afbreken mocht we iets gevonden worden. Maar was er iets gevonden, konden we onszelf mentaal voorbereiden. Naast Down bieden de andere syndrome weinig/geen overlevingskans natuurlijk. Ik had het fijn gevonden mij daarop voor te kunnen bereiden
pi_203632257
Eergisterenavond toen ik in bed lag heb ik voor het eerst medicatie moeten nemen omdat het brandend maagzuur zo erg was. En ik ben pas 13 weken :'( . Kan me niet herinneren dat het tijdens mijn vorige zwangerschap ook al zo vroeg begon.

pi_203633108
Ik ben hem aan het knijpen voor de echo woensdag :@
pi_203633170
Weet iemand wie nu het prematurenpakket heeft? Ik ben mijn kleertjes aan het uitzoeken en heb al een klein stapeltje prematuur rompers. Misschien komt er nog wat bij. Dan kan ik dat bij dat pakket voegen..
pi_203633996
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 19:49 schreef Lokasenna het volgende:
Ik ben hem aan het knijpen voor de echo woensdag :@
Spannend hè! Komt vast goed. :*

Balen van het maagzuur Smart_ass, hopelijk is het snel weer minder.

Ik had stress want al een paar dagen weinig klachten, vandaag ‘gelukkig’ eindelijk weer misselijk. Dus nu weer wat geruster op de echo van dinsdag. En als die goed is kom ik in de OP en gaan we het aan meer mensen vertellen. O+
pi_203635246
Spannend Lokasenna en Vaiana! Hopelijk twee goede echo’s volgende week dan.

Geen idee waar het prematurenpakket is, Bertha!
pi_203635760
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 19:52 schreef B.ertha het volgende:
Weet iemand wie nu het prematurenpakket heeft? Ik ben mijn kleertjes aan het uitzoeken en heb al een klein stapeltje prematuur rompers. Misschien komt er nog wat bij. Dan kan ik dat bij dat pakket voegen..
Die was op een gegeven moment bij @Tink89 maar waar ie daarna naar toe is gegaan weet ik niet, maar dat weet Tink wel :)
pi_203642593
^O^
Volgens mij heb ik indalingsweeen. Of krampen vooral.
Vandaag 33 weken
pi_203656603
quote:
0s.gif Op zondag 13 februari 2022 11:32 schreef B.ertha het volgende:
^O^
Volgens mij heb ik indalingsweeen. Of krampen vooral.
Vandaag 33 weken
Ohh dat gaat ook al hard!

Ik heb ook krampjes, dus denk dat de baby weer hard zijn/haar best doet om wat meer ruimte voor zichzelf te creëeren. :+

Gisteren voelde ik me echt heel erg zwanger opeens, zo grappig hoe dat schommelt. Vandaag vooral weer MOE, werken is wel echt een ding steeds. :')

Hier nog mensen die iets doen voor Valentijnsdag? Wij deden altijd pizza en bier, en met jubilea sushi en bubbels. Maar ons afgelopen verkeringsjubileum hebben we geen sushi gedaan, dus die doen we nu alsnog. Ik met een 9 maandenbox sushi variant, en alcoholvrije bubbels. En heel hard hopen dat ik nog genoeg puf heb voor een bordspel en wat andere gezelligheid. *)
pi_203657663
Ik heb klossen onder mijn bed gekregen van mijn vriend O+
Nee, wij doen eigenlijk nooit iets met Valentijn.

Spannend de echo's deze week. Nog even geduld!

Mooi op tijd B.ertha. Ik voel zo'n dingen niet. Ik kan blijkbaar nog niet eens harde buiken juist identificeren. Ik dacht er bij de vk 1 te hebben en zij zegt dat mijn buik zo mooi soepel is. Dus ja :s)

Vorige keer vond ik het lastig om motivatie te vinden om alles op tijd klaar te hebben. Na een bevalling op 37+1 heb ik daar nu geen enkel probleem mee. Ziekenhuistas staat klaar en alle belangrijke klusjes zijn gedaan. Nu even niks!
pi_203659219
Dat snap ik Bottoms! Als je meisje zich met 37 weken zou aandienen zou het niet lang meer duren! Hopelijk blijft ze nog ietsje langer zitten. Wel fijn dat alles gedaan en gepakt is, geeft wel wat rust denk ik.
pi_203668379
Ik heb natuurlijk gedroomd dat ik de tijd van de echo verkeerd onthouden had en nog vanuit Zeeland terug moest komen dus ik hem daardoor gemist had. _O-

Vandaag weer baby kijken! Zin in, maar het is ook echt nog wel spannend. Hopelijk is alles gewoon goed en krijg ik daardoor weer meer rust en vertrouwen. O+
pi_203670964
Spannend, hoe laat mag je? Ik duim mee dat alles gewoon goed is.

Vandaag 37 weken *O*
Enerzijds kan ik het niet geloven dat ik al zo ver ben. Anderzijds heb ik het gevoel dat ik al 3 jaar zwanger ben :P
pi_203671165
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 07:48 schreef Vaiana het volgende:
Ik heb natuurlijk gedroomd dat ik de tijd van de echo verkeerd onthouden had en nog vanuit Zeeland terug moest komen dus ik hem daardoor gemist had. _O-

Vandaag weer baby kijken! Zin in, maar het is ook echt nog wel spannend. Hopelijk is alles gewoon goed en krijg ik daardoor weer meer rust en vertrouwen. O+
Ik duim voor je! Hoe ver ben jij nu?

BU alweer 37 weken! Ik herken je gevoel ook wel, soms denk ik "hij mag wel komen hoor" en dan denk ik "onee, hij is pas over 4 weken 'af'"
pi_203671417
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 10:31 schreef Bottoms_up het volgende:
Spannend, hoe laat mag je? Ik duim mee dat alles gewoon goed is.

Vandaag 37 weken *O*
Enerzijds kan ik het niet geloven dat ik al zo ver ben. Anderzijds heb ik het gevoel dat ik al 3 jaar zwanger ben :P
15:10 is de echo. Dus nog even zenuwpezen.

Hahaha, 3 jaar klinkt wel heftig. :D Maar binnen nu en ongeveer een maand heb je gewoon je baby. O+

@B.ertha Afhankelijk van welke app je het vraagt zit ik op 8 weken of 8+1.
pi_203672487
Succes vandaag vaiana O+
pi_203675120
Alles ziet er goed uit. *O* Hartje klopte goed en baby liep zelfs 2 a 3 dagen voor in groei. O+

@MaJo Mag ik in de OP? :D Eind september.
  dinsdag 15 februari 2022 @ 15:59:40 #164
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_203675142
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 15:58 schreef Vaiana het volgende:
Alles ziet er goed uit. *O* Hartje klopte goed en baby liep zelfs 2 a 3 dagen voor in groei. O+

@:MaJo Mag ik in de OP? :D Eind september.
Yay *O*
|| justdiggit.org ||
pi_203675156
Fijn @Vaiana ! *O*
pi_203675204
Ik ben zo blij en opgelucht. O+
Nu kan ik ook eindelijk gewoon blij zijn met dagen waarop ik niet zo misselijk ben, ipv me zorgen te maken.

En over twee weken al de termijnecho!
  Moderator dinsdag 15 februari 2022 @ 16:15:30 #167
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203675324
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 15:58 schreef Vaiana het volgende:

@:MaJo Mag ik in de OP? :D Eind september.
Ow wat fijn O+ Ik zet je er zeker in!
pi_203675439
Ik kwam spieken vanwege de echo van @Vaiana *O*
pi_203676487
Wat fijn dat het er zo goed uitzag. O+
pi_203676506
Ja, goeie echo! *O*
  dinsdag 15 februari 2022 @ 18:12:12 #171
403520 Sway-
La vie est belle
pi_203676923
Yes, fijn hoor *O*
pi_203677312
*O* *O*
pi_203684800
Ik ging vroeg naar bed want zo moe. Nu lig ik wakker. Is dit hoe het begint? :')
pi_203684964
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 02:52 schreef Vaiana het volgende:
Ik ging vroeg naar bed want zo moe. Nu lig ik wakker. Is dit hoe het begint? :')
Ehmm.. geen idee?
Ik ben vooral altijd Moe. Gelukkig slaap ik als een blok, op de momenten dat ik wakker moet omdat ik naar de WC moet na.
pi_203685053
Sinds ik zwanger ben merk ik al dat ik vaker ‘s nachts wakker word, maar ik heb nog niet eerder zo lang wakker gelegen. Terwijl ik juist een goede nacht wilde maken omdat ik zo moe ben, haha.

Nouja, vannacht een nieuwe poging. Ik weet nu iig welke van de 5 dingen die ik geprobeerd heb om opnieuw slaperig te worden het beste werkt, dus als ik weer wakker word kan ik die als eerste ipv als laatste proberen. :+
pi_203685421
Gefeliciteerd Vaiana! Heel blij voor je

En…. Prepare for the worst ;-)
Nog nooit zo slecht geslapen als tijdens de zwangerschap. Toen J kwam was ik uitgeput

Maar in mijn geval sliep ik dan weer als een Roosje toen J er eenmaal was dus het kan verkeren ;-)
pi_203687760
Succes vandaag Loksenna!
pi_203688157
Hier ook een mooi kloppend hartje gezien! O+

De echoscopiste kwam uit op 7 weken en 3 dagen, precies wat ik zelf ook had uitgerekend!

Ik hoef niet bij het ziekenhuis onder controle te blijven, dus vanmiddag op zoek naar een verloskundige.
  woensdag 16 februari 2022 @ 12:39:05 #179
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_203688183
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 12:37 schreef Lokasenna het volgende:

De echoscopiste kwam uit op 7 weken en 3 dagen, precies wat ik zelf ook had uitgerekend!

Ik hoef niet bij het ziekenhuis onder controle te blijven, dus vanmiddag op zoek naar een verloskundige.
Zo tof *O*
|| justdiggit.org ||
pi_203688215
quote:
0s.gif Op woensdag 16 februari 2022 07:13 schreef Vaiana het volgende:
Sinds ik zwanger ben merk ik al dat ik vaker ‘s nachts wakker word, maar ik heb nog niet eerder zo lang wakker gelegen. Terwijl ik juist een goede nacht wilde maken omdat ik zo moe ben, haha.

Nouja, vannacht een nieuwe poging. Ik weet nu iig welke van de 5 dingen die ik geprobeerd heb om opnieuw slaperig te worden het beste werkt, dus als ik weer wakker word kan ik die als eerste ipv als laatste proberen. :+
Ik heb het ook, om half 9 's avonds val ik al in slaap vanwege uitgeput zijn, en rond 4 uur word ik wakker omdat ik moet plassen of misselijk ben, en daarna zet ik maar een film op omdat ik niet meer in slaap kom. :')
pi_203689200
quote:

Yes wat fijn! *O*
  woensdag 16 februari 2022 @ 13:43:04 #182
403520 Sway-
La vie est belle
pi_203689250
Sinds ik zwanger ben moet ik opeens 3 x eruit om te plassen, dat vind ik zo zuur. Slaapt m’n jungske eindelijk door moet ik er nog steeds uit :N
pi_203690242
Hier ook team vaak ‘s nachts plassen en chronisch moe, maar dat laatste was ik door dreumes toch al wel :') .
pi_203699514
Ook een goeie echo voor lokasenna *O*

Hier gelukkig geen bevalling na de volle maan zoals vorige keer.
pi_203701395
quote:

Fijn *O*
pi_203701405
Oh jongens, vandaag is mijn laatste werkdag! Het voelt zo gek maar ik heb zoveel zin in mijn verlof O+
  donderdag 17 februari 2022 @ 12:36:56 #187
403520 Sway-
La vie est belle
pi_203702446
quote:
0s.gif Op donderdag 17 februari 2022 11:12 schreef B.ertha het volgende:
Oh jongens, vandaag is mijn laatste werkdag! Het voelt zo gek maar ik heb zoveel zin in mijn verlof O+
Oh ja lekker! En hopelijk steeds mooier weer buiten O+
pi_203706628
Eindelijk verlof Bertha! Moet je nog veel doen qua voorbereiding?

Ik heb weer een sticker van de vk. Hoofdje ligt vast, dat is mooi.

Vandaag eerste appje binnen met de vraag of ze er al is :')
pi_203707223
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2022 18:00 schreef Bottoms_up het volgende:
Eindelijk verlof Bertha! Moet je nog veel doen qua voorbereiding?

Ik heb weer een sticker van de vk. Hoofdje ligt vast, dat is mooi.

Vandaag eerste appje binnen met de vraag of ze er al is :')
Dat is wel heel vroeg :')

Vooral wasjes en dergelijke. Eigenlijk moet ook het ledikant nog een verfbeurt maar daar heb ik geen zin in (en mag ik misschien ook wel niet?) En ik wil nog wat andere klusjes in huis doen die niet per se babygerelateerd zijn maar anders pas over een jaar gaan gebeuren.
pi_203707734
quote:
0s.gif Op donderdag 17 februari 2022 18:47 schreef B.ertha het volgende:

[..]
Dat is wel heel vroeg :')

Vooral wasjes en dergelijke. Eigenlijk moet ook het ledikant nog een verfbeurt maar daar heb ik geen zin in (en mag ik misschien ook wel niet?) En ik wil nog wat andere klusjes in huis doen die niet per se babygerelateerd zijn maar anders pas over een jaar gaan gebeuren.
Ik had ook een mooie lijst met dat soort klusjes gemaakt en uiteindelijk alleen de must haves gedaan. Toen had ik geen zin meer. Misschien als het nog een tijdje duurt...

Ik had het wel vroeger verwacht na vorige keer, maar letterlijk 1 dag na de vorige termijn vind ik toch overdreven.
Vorige keer geen enkele vraag gehad, zal nu dus ruimschoots goedgemaakt worden ;)
pi_203714247
Ze mag nu zeker nog ff blijven zitten. Mijn vriend heeft een dik positive zelftest. Mijne is negatief gelukkig. Peuter heeft 0 klachten, zelfs geen loopneus (hoe dan?!) dus die mocht gewoon naar de kdv. Oef.

Tijd zal uitwijzen of dit hele slechte of goede timing is :')
pi_203763956
Nou de volgende afspraken staan in de agenda, 1 maart de intake bij de verloskundige, en 7 maart termijnecho, spannend O+
pi_203763964
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 09:22 schreef Bottoms_up het volgende:
Ze mag nu zeker nog ff blijven zitten. Mijn vriend heeft een dik positive zelftest. Mijne is negatief gelukkig. Peuter heeft 0 klachten, zelfs geen loopneus (hoe dan?!) dus die mocht gewoon naar de kdv. Oef.

Tijd zal uitwijzen of dit hele slechte of goede timing is :')
Zijn jullie inmiddels weer coronavrij of nog niet?
pi_203764686
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 11:01 schreef Lokasenna het volgende:
Nou de volgende afspraken staan in de agenda, 1 maart de intake bij de verloskundige, en 7 maart termijnecho, spannend O+
Wij hebben vandaag intake gehad, 2 maart termijn echo. Fijn dat jullie ook lekker snel terecht kunnen!

Verloskundige zei dat het ivm wachttijden wel verstandig is om alvast met kinderopvang aan de slag te gaan. Voelt zo voorbarig met 9 weken zwanger. :') Ik denk dat ik de termijnecho nog even afwacht en dat we dan aan de slag gaan. Vooralsnog neig ik naar gastouder ipv kinderdagverblijf, maar ik weet niet of dat het moeilijker of makkelijker maakt.

Ik ben ook benieuwd hoe het met @Bottoms_up is!
pi_203764806
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 11:55 schreef Vaiana het volgende:

[..]
Wij hebben vandaag intake gehad, 2 maart termijn echo. Fijn dat jullie ook lekker snel terecht kunnen!

Verloskundige zei dat het ivm wachttijden wel verstandig is om alvast met kinderopvang aan de slag te gaan. Voelt zo voorbarig met 9 weken zwanger. :') Ik denk dat ik de termijnecho nog even afwacht en dat we dan aan de slag gaan. Vooralsnog neig ik naar gastouder ipv kinderdagverblijf, maar ik weet niet of dat het moeilijker of makkelijker maakt.

Ik ben ook benieuwd hoe het met @:Bottoms_up is!
Dat is ook al bijna *O*
Goed gevoel overgehouden aan de intake?

Ja ik ben ook een beetje huiverig om dat soort dingen nu al te gaan regelen.
Maar een beetje oriënteren is altijd goed natuurlijk.
  maandag 21 februari 2022 @ 12:20:39 #196
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_203765020
Niet aarzelen, regelen! Echt, er is zo’n krapte in de kinderopvang, het enige dat je kan doen is zorgen dat je hier en daar op een wachtlijst staat. Ze vinden het echt niet gek dat je je er al in verdiept.
pi_203765245
+1 op Lemijn!
Ik meldde m’n dochter aan de dag nadat ik een positieve test had, begin mei 2021, ik was toen net 4 weken zwanger. Opvang aangevraagd voor twee dagen per week, per eind maart 2022 dus de startdatum lag toen bijna 11 maanden later. We hebben per eind maart 1 dag per week opvang en voor dag 2 staat ze nog op de wachtlijst :{

Dus gewoon alvast in verdiepen en aanmelden. Eventueel afzeggen (wat hopelijk niet nodig blijkt) is makkelijker dan op een later moment een plekje regelen…
pi_203765259
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 11:02 schreef Lokasenna het volgende:

[..]
Zijn jullie inmiddels weer coronavrij of nog niet?
Nope, vriend heeft morgen de laatste quarantaine dag. Hij heeft al geen klachten meer. Peuter is vrijdagavond helaas ziek geworden. Koorts is wel weg maar hij spuugt nog regelmatig. Voor de rest geen klachten dus niet helemaal zeker dat het corona is maar het zou wel heel toevallig zijn als het iets anders is.
Ik nog altijd 0 klachten en negatieve zelftesten gelukkig.
pi_203765378
Ik zou ook wel aan opvang beginnen denken. Er gaat vaak ook wel wat tijd overheen. Uitzoeken, een rondleiding (als dat tegenwoordig weer kan) en dan keuze maken.
Wij hebben geluk dat het nummer 2 is, ik lang verlof neem en 2 van de 3 gewenste dagen net de rustige dagen zijn.
  maandag 21 februari 2022 @ 12:47:49 #200
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_203765422
Ja, @Vaiana, direct doen. Amersfoort is een drama wat kinderopvang betreft. Ik was met 12 weken zwanger al ingeschreven en stond toch op een wachtlijst.
|| justdiggit.org ||
pi_203765951
Hier nog mensen met uitgesproken voor- of nadelen aan gastouder versus kinderdagverblijf?

Scheelt wel dat man en ik uberhaupt nog onze vrije dag in moeten gaan plannen, dus we wel flexibel zijn in de opvangdagen. Wat me de vervolgvraag oplevert; liever alle (2 of 3) opvang dagen achter elkaar of juist om en om met thuis dagen? En dan ben ik met name op zoek naar wat voor het kind fijner is.

En wat echt mega fijn is aan een aantal weken betaald verlof is dat we ws wat extra weken zelf op kunnen vangen zonder al teveel inkomensverlies.
pi_203765961
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 12:04 schreef Lokasenna het volgende:

[..]
Dat is ook al bijna *O*
Goed gevoel overgehouden aan de intake?

Ja ik ben ook een beetje huiverig om dat soort dingen nu al te gaan regelen.
Maar een beetje oriënteren is altijd goed natuurlijk.
Ja intake was wel prima! Ik ga ook meedraaien met een centering pregnancy groepje, eens aankijken of dat een beetje bevalt. :)
pi_203766156
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 13:25 schreef Vaiana het volgende:
Hier nog mensen met uitgesproken voor- of nadelen aan gastouder versus kinderdagverblijf?

Scheelt wel dat man en ik uberhaupt nog onze vrije dag in moeten gaan plannen, dus we wel flexibel zijn in de opvangdagen. Wat me de vervolgvraag oplevert; liever alle (2 of 3) opvang dagen achter elkaar of juist om en om met thuis dagen? En dan ben ik met name op zoek naar wat voor het kind fijner is.

En wat echt mega fijn is aan een aantal weken betaald verlof is dat we ws wat extra weken zelf op kunnen vangen zonder al teveel inkomensverlies.
Wij wilden niet afhankelijk zijn van 1 iemand dus voor kdv gekozen. Het dichtsbijzijnde kdv (10 minuutjes lopen) heeft ook een heel grote tuin en een fijne filosofie, dat speelde ook mee.
Wij waren toen ook nog zo flexibel. Vriend wilde alleen graag aansluitend aan het weekend vrij en ik op een dinsdag of donderdag. Dus het is opvang op dinsdag, woensdag en vrijdag geworden. We merken op woensdagavond wel regelmatig dat de koek op is en donderdag heeft hij wat vaker een driftbui. Onze introverte peuter voelt zich ook meer op zijn gemak in de kleinere groep op woensdag en vrijdag, maar dat weet je natuurlijk niet op voorhand.
pi_203766364
Misschien even erbij vermelden dat het wel een kleinschalig kdv is en niet deel uitmaakt van een organisatie. De eigenaar woont daar en is ook betrokken met de kinderen.
Dus sommige facetten van een gastouder maar er zijn 4 groepen en meer mensen aanwezig.
  maandag 21 februari 2022 @ 14:09:50 #205
208890 June.
Seriously?
pi_203766429
quote:

Hier ging peuter op maandag en dinsdag, maar dat hebben we veranderd naar maandag en donderdag. Dit was ook wel een beetje coronagerelateerd, want als hij op maandag koorts had mocht hij dinsdag niet gaan. Ook als hij op maandag ziek was dan was hij vaak dinsdag ook nog niet fit genoeg. En dat betekende dus weer iets regelen met werk.

Nu is dat af en toe niet erg, maar vorig winter gebeurde dat nagenoeg elke 2/3 weken.. Nu hebben we er veel minder last van door de switch van kdv dagen, maar goed, de peuter is ouder en ook minder vaak ziek.
pi_203766982
Hier geen tips mbt kdv/gastouder.

Ik heb sinds een tijdje last van mijn billen/bilspieren wanneer ik op sta (voornamelijk van de bank). :? Herkent iemand dit? Ik herken het in elk geval niet van mijn vorige zwangerschap, toen had ik wel last van mijn schaambot bij het opstaan vanaf de bank, maar dat was ook echt pas diep in het derde trimester..
  maandag 21 februari 2022 @ 15:10:16 #207
403520 Sway-
La vie est belle
pi_203767183
quote:

Hier gaat hij 2 dagen naar de opvang en komt vaak vrij overprikkeld terug. De groepen zijn druk en hij is een gevoelig mannetje. Sommige kinderen kunnen er goed tegen maar hij niet zo dus ben me nu een beetje verder aan het oriënteren. We hebben wel een dag tussen de 2 opvang dagen dat hij met mij is zodat het niet teveel in één keer is en hij de dag erna kan bijkomen.
pi_203768286
quote:

Er zijn voor beide opties voor- en nadelen denk ik. Bij een gastouder zijn minder kindjes tegelijk, rustiger, vast gezicht. Nadeel is dat als gastouder uitvalt of vakantie heeft, jij zonder opvang zit. Dat is voor de één lastiger op te vangen dan voor de ander. Het vier-ogenprincipe en het pedagogisch beleid is minder goed inzichtelijk of beschikbaar.

En het ene kdv is het andere niet. Bij ons was best wat keuze, van klein- tot grootschalig. Het was een geluk voor ons dat de kleinschalige opvang ook het dichtstbij was (en eigenlijk de enige reële optie ivm mijn reistijd). Het pedagogisch beleid is heel goed uitgewerkt, ze werken veel met natuurlijke materialen en jaarfeesten (vrije school principe) en streven naar vaste gezichten op horizontale groepen (dus niet 0-4 jaar bij elkaar in 1 groep). Ze zijn echt superlief voor de kinderen en onze twee jongens gingen er altijd met veel plezier naartoe. Mijn tip: bekijk online verschillende kdv's of gastouders en vraag een gesprek/rondleiding aan. Je ziet dan vanzelf hoe de sfeer en omgang is en of je je er prettig bij voelt.

Wat betreft aansluitende dagen of juist niet: ik denk dat jonge kinderen sneller wennen aan een kdv als ze 2 dagen aaneensluitend gaan. Maar dat heeft weer als nadeel dat ze aan het eind van die dagen vaak héél erg moe zijn. Maar dit is eigenlijk van tevoren lastig in te schatten (elk kind is anders etc..), dus ik zou hierin kiezen wat voor jullie het beste uitkomt ;).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_203771911
Ik ben heel erg te spreken over onze gastouder. Wij vinden het perfect voor onze baby. Er zijn nog twee andere kindjes naast de kinderen van de GO zelf. En haar twee oudsten gaan naar school, dus eigenlijk is ze het grootste deel van de tijd met drie andere kindjes, waarvan ook 1 baby die zeven weken ouder is.
Ik merk aan mijn baby dat ze het fijn vindt dat het relatief 'rustig' is onder schooltijd en dat er vaste gezichten zijn. Wel is het lastig dat je zelf oplossingen voor opvang moet zoeken als de GO een keer geen opvang kan bieden (daar lopen we toevallig deze week tegenaan, want haar dochter had een positieve coronatest). Gelukkig kan mijn man gemakkelijk thuis zijn en is mijn schoonmoeder bereid om samen met mijn man de opvang te verzorgen.
Onze opvangdagen zijn dinsdag en donderdag. Dat is perfect, dan kan ze op woensdag even bijkomen en ontprikkelen.
pi_203779312
Deze ochtend is onze dochter geboren O+
Het ging heel erg vlot: iets meer dan 3 uur tussen breken vliezen en geboorte. Het was even heel heftig, ik was mezelf echt even kwijt. Maar buiten de preventieve knip geen schade gelukkig.

Nu zeker 2 dagen verminderde kraamzorg. Fingers crossed dat peuter vandaag geen symptomen vertoont, dan is het vanaf donderdag wel weer normaal.
  dinsdag 22 februari 2022 @ 12:22:40 #211
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_203779611
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 12:04 schreef Bottoms_up het volgende:
Het ging heel erg vlot: iets meer dan 3 uur tussen breken vliezen en geboorte. Het was even heel heftig, ik was mezelf echt even kwijt. Maar buiten de preventieve knip geen schade gelukkig.

Nu zeker 2 dagen verminderde kraamzorg. Fingers crossed dat peuter vandaag geen symptomen vertoont, dan is het vanaf donderdag wel weer normaal.
Gefeliciteerd!! O+
|| justdiggit.org ||
  dinsdag 22 februari 2022 @ 12:40:19 #212
149959 SQ
snelle trees
pi_203779908
quote:

Gefeliciteerd! Goede naam 8-)
disclaimer
pi_203780056
quote:

Gefeliciteerd !! En wat een mooie geboortedatum
pi_203780236
Gefeliciteerd met de kleine meid O+ wat een snelle bevalling zeg :o
pi_203780351
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 14:09 schreef June. het volgende:

[..]
Hier ging peuter op maandag en dinsdag, maar dat hebben we veranderd naar maandag en donderdag. Dit was ook wel een beetje coronagerelateerd, want als hij op maandag koorts had mocht hij dinsdag niet gaan. Ook als hij op maandag ziek was dan was hij vaak dinsdag ook nog niet fit genoeg. En dat betekende dus weer iets regelen met werk.

Nu is dat af en toe niet erg, maar vorig winter gebeurde dat nagenoeg elke 2/3 weken.. Nu hebben we er veel minder last van door de switch van kdv dagen, maar goed, de peuter is ouder en ook minder vaak ziek.
Heel goede suggestie… zelf totaal niet aan gedacht. Ik ga dit bij ons ook in de gaten houden en zo nodig dag switchen.

Hier hebben wij voorkeur KDV ivm stabiele factor, dat het naast ons huis is en dat het pedagogische plan ons aanspreekt. En schriftelijk beleid mbt veilig slapen etc. Vind het ook heerlijk dat ik geen spullen hoef mee te geven

J gaat op dinsdag en woensdag en tot nu toe heb ik nog niets gemerkt qua overprikkeling/vermoeidheid. Misschien verandert dat als hij ouder is.
Het is wel een goede ziektekiemen bron daar
  dinsdag 22 februari 2022 @ 13:19:12 #216
149959 SQ
snelle trees
pi_203780569
Ik dacht vroeger altijd dat het beter was om veel te variëren qua opvang maar mijn ervaring is eigenlijk dat kinderen gewoon zwaar goed gaan op voorspelbaarheid en continuïteit :P
Hier gaan ze al jarenlang op ma-di-do.

Kdv of gastouder is een heel persoonlijke afweging, ik denk ook niet dat het een beter is dan het ander. Voordeel van kdv is meer continuïteit maar ja, in covidland hadden we daar alsnog geen zak aan :')
disclaimer
pi_203780934
Wow wat een verrassing ineens Bottoms-Up! Of had je verwacht dat ze eerder zou komen?

Een prachtige geboortedatum O+

Van harte gefeliciteerd! Knuffelze O+
pi_203781581
quote:

Gefeliciteerd met je dochter O+ ! En wat een prachtige geboortedatum inderdaad!
pi_203784085
Bedankt iedereen! De datum vinden we ook heel speciaal. Ik heb maanden lacherig gezegd dat ik op die dag zou bevallen. Bizar dat het dan ook zo is.

Ik heb nu ook een positive zelftest. 2 jaar hou je het buiten de deur en dan de dag van je bevalling is het raak :')
Dus zeker de rest van de week 3u per dag kraamzorg in een ruimtepak -O-
pi_203784106
quote:

Gefeliciteerd!
En mooie naam, zeker!
pi_203784622
Gefeliciteerd, geniet ervan O+
pi_203785081
Gefeliciteerd Bottoms! Mooie naam!
Balen van de positieve zelftest, hopelijk komen jullie de kraamweek een beetje oké door :*
pi_203785377
Oh nee Bottoms, wat balen van de positieve test!
Maar wat fijn dat ze er is, het goed gaat met jullie en ze zo’n mooie geboortedatum heeft. O+
  dinsdag 22 februari 2022 @ 20:02:06 #224
403520 Sway-
La vie est belle
pi_203786182
quote:

Gefeliciteerd! Leuke naam O+
pi_203793429
Hé, maar, nu sta ik bovenaan! :o
pi_203793525
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 18:34 schreef Bottoms_up het volgende:
Bedankt iedereen! De datum vinden we ook heel speciaal. Ik heb maanden lacherig gezegd dat ik op die dag zou bevallen. Bizar dat het dan ook zo is.

Ik heb nu ook een positive zelftest. 2 jaar hou je het buiten de deur en dan de dag van je bevalling is het raak :')
Dus zeker de rest van de week 3u per dag kraamzorg in een ruimtepak -O-
Gefeliciteerd! En inderdaad de beste datum die je je kan wensen
Balen van de covid
  woensdag 23 februari 2022 @ 10:44:33 #227
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_203794004
Gefeliciteerd, Bottoms_up! *O*
in de haak.
pi_203813988
Onderzoeker Erasmus: geen doodgeboortes meer met omikron

Vond ik toch wel heel fijn om te lezen.
pi_203814691
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 14:38 schreef Elleska het volgende:
Onderzoeker Erasmus: geen doodgeboortes meer met omikron

Vond ik toch wel heel fijn om te lezen.
Oh dat vind ik heel fijn om te lezen! Ik ben nog niet geboosterd namelijk. :+
  Moderator zaterdag 26 februari 2022 @ 12:26:18 #230
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203845050
Bottoms ik lees het nu pas, gefeliciteerd! Hopelijk ben je niet al te ziek en kun je lekker knorren met je verse baby O+
pi_203846624
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2022 14:55 schreef Smart_ass het volgende:
Hier geen tips mbt kdv/gastouder.

Ik heb sinds een tijdje last van mijn billen/bilspieren wanneer ik op sta (voornamelijk van de bank). :? Herkent iemand dit? Ik herken het in elk geval niet van mijn vorige zwangerschap, toen had ik wel last van mijn schaambot bij het opstaan vanaf de bank, maar dat was ook echt pas diep in het derde trimester..
Zal dat niet met je bekken misschien te maken hebben. Ik zit volgende week in mijn tweede trimester, maar heb nu al bijvoorbeeld dat ik pijn heb als ik mijn been optil om mijn broek uit te doen.
pi_203848294
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:45 schreef WeirdlyWired het volgende:

[..]
Zal dat niet met je bekken misschien te maken hebben. Ik zit volgende week in mijn tweede trimester, maar heb nu al bijvoorbeeld dat ik pijn heb als ik mijn been optil om mijn broek uit te doen.
Oh vervelend!

Ik denk bij nader inzien dat het misschien mijn stuitje is en dat het wat uitstraalt naar mijn billen. Kan goed met mijn bekken te maken hebben, is natuurlijk allemaal met elkaar verbonden. Had niet gedacht dit zo vroeg in de zwangerschap al te hebben. Zal volgende week eens aan de verloskundige vragen.
pi_203848417
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 17:00 schreef Smart_ass het volgende:

[..]
Oh vervelend!

Ik denk bij nader inzien dat het misschien mijn stuitje is en dat het wat uitstraalt naar mijn billen. Kan goed met mijn bekken te maken hebben, is natuurlijk allemaal met elkaar verbonden. Had niet gedacht dit zo vroeg in de zwangerschap al te hebben. Zal volgende week eens aan de verloskundige vragen.
Correctie, ik zit volgende week in mijn derde trimester :@ Maar heb denk al een aantal weken last van de pijn. Denk 5 weken. Gelukkig valt het nog mee, maar er zijn momenten dat het meer zeer doet. Ik had pas geleden dat mijn stuitje zeer deed toen ik in de auto wilde zitten. Moest echt even wachten met rijden.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 22:03:42 #234
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_203853763
Hoi! Ik meld me toch maar schoorvoetend hier.. gezien de positieve mantra dat ik vertrouwen moet hebben in deze zwangerschap, past het niet helemaal om in WOHTS te blijven hangen.

17 maart 1e echo, ik kan nu al niet wachten!
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  zaterdag 26 februari 2022 @ 22:50:45 #235
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_203854770
quote:
17s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 22:03 schreef Debsterr het volgende:
Hoi! Ik meld me toch maar schoorvoetend hier.. gezien de positieve mantra dat ik vertrouwen moet hebben in deze zwangerschap, past het niet helemaal om in WOHTS te blijven hangen.

Omg, leeeuuk! Gefeliciteerd O+ Mijn duimen draaien voor een goede echo 17 maart! *O*
|| justdiggit.org ||
  zondag 27 februari 2022 @ 08:15:03 #236
403520 Sway-
La vie est belle
pi_203858034
quote:

Gefeliciteerd O+ *O*
pi_203858129
quote:

Welkom. O+
Ik ga keihard meeduimen voor de echo. :*
pi_203858146
Ik was afgelopen week opeens vaak misselijk en vond er niks aan. :') Gister gelukkig weer een wat betere dag, man vindt het ook wel tegenvallen hoe uitgeput ik steeds ben. _O-
Heb echt mega veel zin in (en een beetje zenuwen voor) de termijnecho woensdag. Als ik mijn apps mag geloven ziet het er dan al weer veel meer uit als baby ipv boontje en dat lijkt me echt tof. Helaas is het dan ws nog wel te vroeg om het hartje te kunnen horen, dus daarvoor moet ik nog even geduld oefenen. Hopelijk met de 13 weken echo.
pi_203858287
Het hartje bij de termijnecho zien vind ik eigenlijk nog veel mooier dan horen.
pi_203858456
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 09:01 schreef Elleska het volgende:
Het hartje bij de termijnecho zien vind ik eigenlijk nog veel mooier dan horen.
Is dat anders dan bij de eerdere echo’s? Ik heb al twee echo’s met mooie knipper gehad, mede daarom lijkt het me zo bijzonder om het te horen.
  zondag 27 februari 2022 @ 10:22:34 #241
403520 Sway-
La vie est belle
pi_203859091
Ik kreeg bij de termijnecho het hartje te horen, waarom is het bij jou wss nog te vroeg Vaiana?

En heb ook nu alweer zo’n last van m’n bekken. Voelt alsof je stuitje gebroken is of dat ze het uit elkaar hebben willen trekken. Iemand nog n goede tip? Buiten fysio om, daar ga ik al heen.
pi_203859330
Ga je al naar een bekkenfysio?

quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2022 09:20 schreef Vaiana het volgende:

[..]
Is dat anders dan bij de eerdere echo’s? Ik heb al twee echo’s met mooie knipper gehad, mede daarom lijkt het me zo bijzonder om het te horen.
groter en het zit in een mini babytje.
Maar als je graag het hartje wil horen dan gewoon vragen misschien mag het wel. Met de meeste echoapparaten kan het wel maar omdat het hartje zichtbaar is heeft het voor de medische kant geen meerwaarde.
Met de doptone die bij de gewone controles wordt gebruikt moet er blind worden gezocht. Dat gaat niet zo makkelijk als het hartje nog zo klein is en de baarmoeder nog onder het schaambeen verstopt zit. Vandaar dat er vaak wordt gezegd dat je het hartje pas na 12 week kan horen.
pi_203859681
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2022 10:22 schreef Sway- het volgende:
Ik kreeg bij de termijnecho het hartje te horen, waarom is het bij jou wss nog te vroeg Vaiana?

En heb ook nu alweer zo’n last van m’n bekken. Voelt alsof je stuitje gebroken is of dat ze het uit elkaar hebben willen trekken. Iemand nog n goede tip? Buiten fysio om, daar ga ik al heen.
Heb je een bekkenband? Daar kwam mijn verloskundige mee. Zelf nog geen ervaring mee.
pi_203860029
quote:

Wat Elleska zegt volgens mij, dat het met de doptone vanaf 12 weken kan, ik ben woensdag pas 10+4.
Hmm, ik herken de bekken klachten gelukkig niet dus heb ook geen tips helaas.

quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 10:45 schreef Elleska het volgende:
Ga je al naar een bekkenfysio?
[..]
groter en het zit in een mini babytje.
Maar als je graag het hartje wil horen dan gewoon vragen misschien mag het wel. Met de meeste echoapparaten kan het wel maar omdat het hartje zichtbaar is heeft het voor de medische kant geen meerwaarde.
Met de doptone die bij de gewone controles wordt gebruikt moet er blind worden gezocht. Dat gaat niet zo makkelijk als het hartje nog zo klein is en de baarmoeder nog onder het schaambeen verstopt zit. Vandaar dat er vaak wordt gezegd dat je het hartje pas na 12 week kan horen.
Ah ja dat is een goede, vragen kan altijd. En de andere kant is dat ik allang blij ben om weer even te kunnen kijken. O+
  zondag 27 februari 2022 @ 12:15:56 #245
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_203860350
quote:

Heb geen directe tips maar neem de klachten en pijn wel serieus. Vriendinnetje van me werkt niet meer sinds de geboorte omdat ze zoveel pijn en ongemak heeft.
  zondag 27 februari 2022 @ 13:50:44 #246
403520 Sway-
La vie est belle
pi_203861896
Ik had het de vorige zwangerschap ook en halverwege kon ik al niet meer naar kantoor dus ik ben nu op zoek naar wat nieuws buiten de bekkenfysio die ik al heb. Bekkenband ken ik niet dus ga ik s naar kijken! :)
  zondag 27 februari 2022 @ 14:07:52 #247
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_203862106
Ah shit dat je er toen ook zo’n last van had! Hopelijk helpt die bekkenband dan.
pi_203863278
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2022 13:50 schreef Sway- het volgende:
Ik had het de vorige zwangerschap ook en halverwege kon ik al niet meer naar kantoor dus ik ben nu op zoek naar wat nieuws buiten de bekkenfysio die ik al heb. Bekkenband ken ik niet dus ga ik s naar kijken! :)
Rost Therapy heb ik hier in het verleden ook goede verhalen over gehoord, maar misschien doet je eigen bekkenfysio dat al.
  woensdag 2 maart 2022 @ 09:40:48 #249
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_203903703
Krijg je, als je een vitaliteitsecho hebt gehad, ook weer een echo bij je intake? Of is dat niet per se standaard en moet ik even met de VK overleggen?
pi_203904451
quote:
17s.gif Op woensdag 2 maart 2022 09:40 schreef Debsterr het volgende:
Krijg je, als je een vitaliteitsecho hebt gehad, ook weer een echo bij je intake? Of is dat niet per se standaard en moet ik even met de VK overleggen?
Intake was bij mij zonder echo. In principe was de planning hier met 8 weken de vitaliteits echo, de week daarna intake en toen is de termijnecho gepland. Die is in mijn geval 2 weken na de vitaliteits echo, omdat ik iets verder dan 8 weken bleek te zijn.

Het zal per praktijk verschillen, maar bij ons mogen/kunnen niet alle verloskundigen echo's maken. Degene waar ik de intake mee had ook niet, dus ik kon uberhaupt geen echo tijdens die afspraak. Als je dat wel wilt denk ik idd dat je even met de VK moet overleggen.

Ik heb sinds gisteren geaccepteerd dat een zwangerschapsbroek toch wel een goed idee is, en het is zo'n verademing. _O- Je begint nu ook echt al een kleine bolling te zien. Vandaag termijnecho. O+
pi_203904770
quote:
17s.gif Op woensdag 2 maart 2022 09:40 schreef Debsterr het volgende:
Bij mijn VK is dit niet standaard en is een vitaliteitsecho alleen op indicatie dus die heb ik beide zwangerschappen niet gehad.

Bij L had ik eerst de intake, 2 weken later de termijnecho en daarna nog counselingsgesprek voor de NIPT.
Dit keer hebben we ervoor gekozen om de intake 2 weken later tegelijk met de termijnecho te plannen. Er waren verder geen zorgen en het is wel fijn om te zien dat alles goed is voor het intakegesprek. Toen konden ook direct de verwijzingen voor bloedprikken en 13weken echo worden geregeld want dat mag pas na de termijnecho.

En wat Vaiana zegt niet alle verloskundigen maken echo's dus als je het zeker wil weten even overleggen of er vanuit gaan dat je geen echo krijgt.
  woensdag 2 maart 2022 @ 11:14:28 #252
149959 SQ
snelle trees
pi_203904853
Ik vind het toch wel jammer dat sommige praktijken nog zo zuinig zijn met vroege echo's. Ik snap echt wel dat je niet bij elke scheet continu wil echoen, en een echo met 6 weken is ook niet zaligmakend, maar als ik bij mijn eerste zwangerschap pas bij 11 weken een eerste echo had gehad was ik er toch wel echt nog veel zieker van geweest. (En ze deden de vitaliteitsecho toen al relatief laat, met 8+6 ofzo).
disclaimer
pi_203904960
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2022 11:14 schreef SQ het volgende:
Ik vind het toch wel jammer dat sommige praktijken nog zo zuinig zijn met vroege echo's. Ik snap echt wel dat je niet bij elke scheet continu wil echoen, en een echo met 6 weken is ook niet zaligmakend, maar als ik bij mijn eerste zwangerschap pas bij 11 weken een eerste echo had gehad was ik er toch wel echt nog veel zieker van geweest. (En ze deden de vitaliteitsecho toen al relatief laat, met 8+6 ofzo).
Nou dat. Ik heb nu 2 vroege echo's gehad, met daarbij wel de voetnoot dat nog een echo niet meer vergoed zou worden dus het wellicht handig was om ze iets meer te spreiden. Maar ik mocht daar zelf in kiezen waar mijn behoefte lag, dat was echt heel fijn.
pi_203905148
Officieel is een vroege echo alleen bij medische indicatie. Doordat veel verloskundigen het aanbieden als een pretecho lijkt een vroege echo standaard en krijgen verloskundigen die de regels volgen verwijten dat ze zo zuinig zijn met vroege echo's. Dat is de omgekeerde wereld. Is er geen medische reden en wil je toch een echo met 6-8weken dan is een pretecho op eigen kosten een optie.

Termijnecho mag vanaf 8 + 4 weken. Ik had hem deze keer bij 10weken door de feestdagen, anders was het met 9 weken geweest. Zo extreem veel later is dat nu ook weer niet.

[ Bericht 10% gewijzigd door Elleska op 02-03-2022 11:43:06 ]
  woensdag 2 maart 2022 @ 11:42:06 #255
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_203905207
Ik heb de vitaliteitsecho/eerste echo met 7+4 en 2 weken later pas intake. Moet straks toch bellen om die afspraak een dagje te verzetten dus dan check ik het gelijk wel :).

Pffff nog 2 weken en 1 dag voor de eerste echo. Zo spannend!

Hoe laat mag je voor je termijn echo @Vaiana?
  woensdag 2 maart 2022 @ 11:56:01 #256
149959 SQ
snelle trees
pi_203905342
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 11:36 schreef Elleska het volgende:
Officieel is een vroege echo alleen bij medische indicatie. Doordat veel verloskundigen het aanbieden als een pretecho lijkt een vroege echo standaard en krijgen verloskundigen die de regels volgen verwijten dat ze zo zuinig zijn met vroege echo's. Dat is de omgekeerde wereld. Is er geen medische reden en wil je toch een echo met 6-8weken dan is een pretecho op eigen kosten een optie.

Termijnecho mag vanaf 8 + 4 weken. Ik had hem deze keer bij 10weken door de feestdagen, anders was het met 9 weken geweest. Zo extreem veel later is dat nu ook weer niet.
Ja ik weet wat de regeltjes van de verzekering zijn hoor. Maar ik vind die regeltjes dus stom.
disclaimer
pi_203905379
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2022 11:56 schreef SQ het volgende:

[..]
Ja ik weet wat de regeltjes van de verzekering zijn hoor. Maar ik vind die regeltjes dus stom.
Ik ook. :D En hier zei de VK dat ze termijnecho pas vanaf 10 weken doen. Dat had ik iig heel erg niet getrokken.

quote:
17s.gif Op woensdag 2 maart 2022 11:42 schreef Debsterr het volgende:
Ik heb de vitaliteitsecho/eerste echo met 7+4 en 2 weken later pas intake. Moet straks toch bellen om die afspraak een dagje te verzetten dus dan check ik het gelijk wel :).

Pffff nog 2 weken en 1 dag voor de eerste echo. Zo spannend!

Hoe laat mag je voor je termijn echo @:Vaiana?
Oh dan heb je wel 'risico' dat de termijnecho dan ook weer even wachten is ja. Ik vond het wel fijn om de intake al na een kleine week te hebben, dan weet je daarna ook naar welk echo moment je toe kan leven.

Afspraak is om 14:50. Ik viel net nog een stukje van de trap. :@ Kon gelukkig de leuning pakken en daarmee mijn val stoppen, en landde netjes op mijn billen, dus geen reden tot zorg. Wel een pijnlijke arm van de impact. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Bami op 02-03-2022 13:03:08 ]
pi_203905428
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2022 11:56 schreef SQ het volgende:

[..]
Wordt dan boos op de zorgverzekering ipv de verloskundigen verwijten dat ze te zuinig zijn.

Ik hoop eigenlijk nog meer dat de nieuwe 13 wekenecho blijvend is, dat is ook iets waar de zorgverzekeraars dwars liggen waardoor er nu eerst onderzoek moet worden gedaan naar de voor en nadelen. Terwijl dat eigenlijk al lang bekend is door de echo van de combinatietest.

quote:
17s.gif Op woensdag 2 maart 2022 11:42 schreef Debsterr het volgende:
Dan ben je al 9weken dus als de verloskundige termijnecho's mag maken kan dat wellicht worden gecombineerd.
  woensdag 2 maart 2022 @ 12:03:17 #259
149959 SQ
snelle trees
pi_203905432
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 12:02 schreef Elleska het volgende:

[..]
Wordt dan boos op de zorgverzekering ipv de verloskundigen verwijten dat ze te zuinig zijn.

Ik hoop eigenlijk nog meer dat de nieuwe 13 wekenecho blijvend is, dat is ook iets waar de zorgverzekeraars dwars liggen waardoor er nu eerst onderzoek moet worden gedaan naar de voor en nadelen. Terwijl dat eigenlijk al lang bekend is door de echo van de combinatietest.
[..]
Dan ben je al 9weken dus als de verloskundige termijnecho's mag maken kan dat wellicht worden gecombineerd.
Ik word niet boos hoor. ;)
disclaimer
  woensdag 2 maart 2022 @ 12:06:53 #260
149959 SQ
snelle trees
pi_203905475
Over achterlijke regeltjes gesproken, ik kreeg destijds een miskraam op 31 december, ergens in de tweede week van januari een echo om te zien of alles schoon was, daarna direct weer zwanger dus een vitaliteitsecho eind februari en vervolgens een rekening van de verzekering wegens onnodig veel vroege echo's :')!

Die heb ik uiteraard niet betaald, maar toch.
disclaimer
pi_203905569
Wat schandalig SQ :o

Hier doen ze ook een vroege echo, maar die is wel rond de 8 weken, dus ook weer niet bizar vroeg. En dan ergens tussen 10 en 12 termijn. Vond ik zelf wel prima, wat mij betreft stoppen ze die vroege echo gewoon in 't pakket :P
  woensdag 2 maart 2022 @ 12:17:04 #262
149959 SQ
snelle trees
pi_203905613
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2022 12:14 schreef Aure het volgende:
Wat schandalig SQ :o

Hier doen ze ook een vroege echo, maar die is wel rond de 8 weken, dus ook weer niet bizar vroeg. En dan ergens tussen 10 en 12 termijn. Vond ik zelf wel prima, wat mij betreft stoppen ze die vroege echo gewoon in 't pakket :P
Ja vind ik ook hoor. Gewoon vergoeden, dan trek je het tenminste gelijk en hoeft niemand zich achtergesteld te voelen of bloedverlies te faken :P
disclaimer
pi_203905686
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2022 12:03 schreef SQ het volgende:

[..]
Ik word niet boos hoor. ;)
Oke dan heb ik dat verkeerd opgevat.
Een eerdere miskraam is er sowieso een hele goede rede voor een vroege echo stomme verzekering.
Daar doen ze bij mijn VK ook helemaal niet moeilijk over, zelfs niet als je dan elke week zou willen kijken. Voorheen was dat wel wat lastiger omdat ze geen eigen echoapparaat hadden en via het echobureau zit je met de maximale vergoedingen. Nu hebben ze een eigen apparaat en op 1 verloskundige na mogen ze allemaal echo's maken dus nu kan dat veel laagdrempeliger zonder dat een verzekering moeilijk doet. Het zou denk ik ook helpen als echografie standaard in de opleiding wordt aangeboden zodat alle verloskundigen vroege echo's kunnen maken.

Omdat het topic vorig jaar zo rustig was ben ik gaan rondkijken naar andere fora en daar zijn ze serieus tips aan het delen waarover je kan liegen om een vroege echo te krijgen als de verloskundige dit niet aanbied. Ik krijg daardoor wat de kriebels van de verwijten richting de verloskundige want die waren daar echt erg.
  woensdag 2 maart 2022 @ 12:25:01 #264
149959 SQ
snelle trees
pi_203905717
Nou ja, als je mij een beetje kent van hier weet je denk ik ook wel dat ik niet zo'n type ben ;)
Maar ja, veel verloskundigen kijken even snel 2 minuten en factureren dat niet. Ik kan me ook goed voorstellen dat je baalt als jouw eigen verloskundige dat niet wil doen.
disclaimer
pi_203906126
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2022 12:25 schreef SQ het volgende:
Nou ja, als je mij een beetje kent van hier weet je denk ik ook wel dat ik niet zo'n type ben ;)
Maar ja, veel verloskundigen kijken even snel 2 minuten en factureren dat niet. Ik kan me ook goed voorstellen dat je baalt als jouw eigen verloskundige dat niet wil doen.
Als je mij goed kent dan weet je dat ik daar juist niet van baalde ;)
Bij 6 weken is alles nog zo lastig te meten dat het een hoop zorgen kan geven als het niet overeenkomt met de geschatte termijn en als het wel goed is dan kan het daarna nog misgaan. Die eerste weken niemandsland zijn heel stom maar een vroege echo verandert daar voor mij helemaal niets aan.

Ik kan veel meer met de nieuwe 13 weken echo, de vorige keer geloofde ik het pas echt na de 20 weken echo en nu was dat gelukkig wat sneller. Het helpt ook dat ik de baby nu eerder voel, of beter gezegd het gevoel eerder herken. Verder is er nog steeds vrijwel niets te merken van een zwangerschap, zelfs geen buikje dus ik heb nog steeds het gevoel dat ik lieg.
pi_203906176
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 11:19 schreef WeirdlyWired het volgende:

[..]
Heb je een bekkenband? Daar kwam mijn verloskundige mee. Zelf nog geen ervaring mee.
Overleg dit wel met de fysio, hier werd ie juist afgeraden omdat het op het moment dat je hem draagt wel werkt maar erna kunnen de klachten verergeren :{
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  woensdag 2 maart 2022 @ 13:12:16 #267
149959 SQ
snelle trees
pi_203906223
Nm.

[ Bericht 99% gewijzigd door SQ op 02-03-2022 13:21:08 ]
disclaimer
pi_203906233
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 13:03 schreef Elleska het volgende:

[..]
Als je mij goed kent dan weet je dat ik daar juist niet van baalde ;)
Bij 6 weken is alles nog zo lastig te meten dat het een hoop zorgen kan geven als het niet overeenkomt met de geschatte termijn en als het wel goed is dan kan het daarna nog misgaan. Die eerste weken niemandsland zijn heel stom maar een vroege echo verandert daar voor mij helemaal niets aan.

Ik kan veel meer met de nieuwe 13 weken echo, de vorige keer geloofde ik het pas echt na de 20 weken echo en nu was dat gelukkig wat sneller. Het helpt ook dat ik de baby nu eerder voel, of beter gezegd het gevoel eerder herken. Verder is er nog steeds vrijwel niets te merken van een zwangerschap, zelfs geen buikje dus ik heb nog steeds het gevoel dat ik lieg.
Dit is ook wel waarom mijn VK de vitaliteitsecho pas vanaf 8 weken doet, omdat het anders vaak juist onzekerheid op kan leveren doordat mensen niet altijd hun eigen termijn goed weten. Maar ik ben nog steeds heel blij dat ik niet heb hoeven wachten tot een termijnecho bij 10+ weken om te ontdekken dat het hartje niet klopte. En ook deze keer heeft de echo met 8 weken echt een stuk rust gegeven. Kortom; het zal nogal per persoon en situatie uitmaken of een vitaliteitsecho toegevoegde waarde heeft.

Liegen om er één te krijgen vind ik dan wel weer te ver gaan.
  woensdag 2 maart 2022 @ 13:49:18 #269
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_203906694
Intake is exclusief echo, maar ze drukte nog wel op het hart dat ze extra "hartjes spreekuur" hebben op maandagen en dat als ik straks na die 1e echo, het te lang vind tussentijds ik daar altijd terecht mag.
pi_203907107
Bij mijn praktijk hebben ze ook wel hartjesspreekuur, maar alleen met de doppler pas vanaf 14 weken.
pi_203907121
Hier is rond de 8 weken een echo standaard en met 12 krijg je er juist geen. Pas bij 20 weken weer.

Ik bedacht me laatst dat de hele procedure bij mijn eerste zwangerschap best vreemd was, maargoed wist ik veel. Toen ik me aanmeldde heb ik eerst een week of twee om de paar dagen bloed moeten laten prikken voor de hcg-waarde, lijkt me eigenlijk ook wat overbodig nu ik erop terug kijk. De praktijk waar ik nu bij zit doet dat ook helemaal niet.
pi_203907155
Ik had een vroege echo wegens het medische traject, vond wel dat het een paar dagen wat geruststelling gaf, maar inmiddels weer net zo gestresst/onzeker als voor de echo. :')

Succes met je termijnecho vaiana!
pi_203907162
Ja ik knijp hem nu wel weer een beetje. :')

Bijijijna.
pi_203908049
Alles ziet er goed uit, ik heb de baby zien bewegen en draaien en nu ben ik verliefd en intens gelukkig. O+

SPOILER
Uitgerekende datum is 23 september. @MaJo, die mag ook in de OP van mij. :D
pi_203908539
Fijn, Vaiana!
Ik kreeg een echo aangeboden met 6+3. Ontzettend vroeg, maar ik vond het fijn om te weten of het goed ingenesteld was (geen bbm-zwangerschap). Gelukkig zagen we al een mooie knipper. Ik vond de tijd tussen die echo en m'n termijnecho wel killing, omdat het vaak in die periode misgaat als het nog misgaat. Daar zaten vijf weken tussen.
  woensdag 2 maart 2022 @ 16:37:07 #276
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_203908764
Yay, wat fijn @Vaiana! Nu ook meer wereldkundig maken? Of wacht je daar nog mee?
pi_203908836
quote:
17s.gif Op woensdag 2 maart 2022 16:37 schreef Debsterr het volgende:
Yay, wat fijn @:Vaiana! Nu ook meer wereldkundig maken? Of wacht je daar nog mee?
We waren het al wel aan de mensen direct om ons heen aan het vertellen, daar gaan we rustig mee verder. Dit weekend mijn schoonfamilie. O+ Echt wereldkundig met ook een eventuele online aankondiging wachten we mee tot na de NIPT en 13 weken echo.

Maar er zijn al aardig wat mensen die het weten ondertussen. :D Was maar goed ook, kon ik al mijn trotsheid over de echo foto ff kwijt.
  Moderator woensdag 2 maart 2022 @ 16:42:26 #278
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203908846
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 15:39 schreef Vaiana het volgende:
Alles ziet er goed uit, ik heb de baby zien bewegen en draaien en nu ben ik verliefd en intens gelukkig. O+

SPOILER
Uitgerekende datum is 23 september. @:MaJo, die mag ook in de OP van mij. :D
Jaaaa wat goed! Fantastisch hè zo'n minimensje in je buik O+ Ik zet je erin :*
pi_203908888
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2022 16:42 schreef MaJo het volgende:

[..]
Jaaaa wat goed! Fantastisch hè zo'n minimensje in je buik O+ Ik zet je erin :*
Ik moest er een beetje van huilen. :@ O+ Echt heel erg bijzonder!
pi_203909758
Gefeliciteerd Vaiana!

Ik kreeg elk bezoekje aan de VK een (snelle) echo O+
Maar moet er wel bij vermelden dat ik stokdoof ben en dus niks had aan "hartje luisteren". Mocht het in plaats daarvan zelf zien kloppen. Was zo fijn, die VK die meedachten O+
pi_203909873
quote:

SPOILER
O+

Wat fijn van de goede echo, gefeliciteerd!
  woensdag 2 maart 2022 @ 18:03:14 #282
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_203909909
quote:

SPOILER
Yay! *O* O+
|| justdiggit.org ||
pi_203921580
Zo. Kraamzorg aangemeld, NIPT aangemeld, 13 weken echo gepland. Zodra man thuis is nog even overleggen over kinderopvang-opties en daar dan dit weekend stappen in maken. Het is net echt zo. ;)

Verder voel ik me vandaag mehh. Denk dat ik me gister iets te druk gemaakt heb, met de echo en het plaatsen van de zonnepanelen en 's avonds nog een afspraak met een vriendin. Plus ik was 1,5 uur voor de wekker al wakker en kon mooi niet meer slapen. Hopelijk trekt het nog wat bij, iig bijna weekend want morgen vrij. *O*

#dagboekpost
pi_203941773
quote:

SPOILER
Wat fijn O+
pi_203941854
Bijna 36 weken en van mij hoeft het niet lang meer te duren :') ik ben zo moe, ook als peuter een goede nacht heeft en ik gewoon 9 uur slaap, ben ik helemaal kapot. En dutjes helpen dan wel maar daar blijf ik weer de rest van de dag duf van :{

Baby is een joekel, >p95. Over 2 weken weer een groeiecho maar verder zijn we weer goedgekeurd in het ziekenhuis.
pi_203945473
Hoe groot was je peuter bij de geboorte? Benieuwd of de inschatting klopt, ik hoor regelmatig dat ze ernaast zitten :P.
pi_203945653
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 22:12 schreef Smart_ass het volgende:
Hoe groot was je peuter bij de geboorte? Benieuwd of de inschatting klopt, ik hoor regelmatig dat ze ernaast zitten :P.
3445 bij 37.6 weken. Dat is p75. Toen werd wel gedacht dat hij flink was maar niet zo groot als deze. Ik weet niet meer wat ze toen noemden als eindgewicht eigenlijk
pi_203948854
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 19:41 schreef B.ertha het volgende:
Bijna 36 weken en van mij hoeft het niet lang meer te duren :') ik ben zo moe, ook als peuter een goede nacht heeft en ik gewoon 9 uur slaap, ben ik helemaal kapot. En dutjes helpen dan wel maar daar blijf ik weer de rest van de dag duf van :{

Baby is een joekel, >p95. Over 2 weken weer een groeiecho maar verder zijn we weer goedgekeurd in het ziekenhuis.
Meh balen dat je steeds zo moe bent! Hopelijk is baby het met je eens en blijft hij/zij niet zitten tot 40 weken. :*

Ik heb ook wel vaak gehoord dat groot geschatte babies bij geboorte toch heel gemiddeld van formaat bleken te zijn. Ben benieuwd hoe dat bij jou uit gaat pakken!

Sinds ik zwanger ben lukt het me dus niet meer om voorbij 8 uur ‘s ochtends te slapen. Het maakt niet uit hoe laat ik naar bed ga, ergens tussen half 8 en 8 word ik wakker en kan ik niet meer slapen. Ik vind het maar stom. :')
  zaterdag 5 maart 2022 @ 08:01:50 #289
208890 June.
Seriously?
pi_203948912
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 19:41 schreef B.ertha het volgende:

Oh hetzelfde hier, ben maar een paar weken echt fitter geweest in mijn 2e trimester, nu begint de vermoeidheid alweer.. En het onvermijdelijke is gebeurd, we hebben met z'n allen corona :') Gelukkig zijn we niet allemaal tegelijk enorm ziek ervan, dat scheelt.

Inmiddels 29 weken. Over paar weken voor het eerst naar de gynaecologie vanwege keizersnede eerder + groeiecho. Bij 20 weken was baby ook groot geschat, maar dat zegt nog weinig. Eigenlijk kun je dat pas in de laatste weken beetje zeggen met meerdere echo's opeenvolgend. Als je dan een trend ziet dan is het wel waarschijnlijk dat het klopt. Mijn eerste was 56cm en 4500g, maar had verder geen groeiecho's gehad, ja een liggingsecho bij 32 weken en die was oke.

Had jij nu ook een ks gehad Bertha?
pi_203948923
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 07:48 schreef Vaiana het volgende:

[..]
Meh balen dat je steeds zo moe bent! Hopelijk is baby het met je eens en blijft hij/zij niet zitten tot 40 weken. :*

Ik heb ook wel vaak gehoord dat groot geschatte babies bij geboorte toch heel gemiddeld van formaat bleken te zijn. Ben benieuwd hoe dat bij jou uit gaat pakken!

Sinds ik zwanger ben lukt het me dus niet meer om voorbij 8 uur ‘s ochtends te slapen. Het maakt niet uit hoe laat ik naar bed ga, ergens tussen half 8 en 8 word ik wakker en kan ik niet meer slapen. Ik vind het maar stom. :')
Welkom in de wereld van weinig slaap. Het gaat niet beter worden haha. En uiteindelijk word je pissig omdat man WEL slaapt

Maar hartelijk gefeliciteerd met die mooie termijnecho! Heeeeeel blij voor je
Ik zie dat je al meteen in actie bent gekomen met alles regelen haha. Leuk!
pi_203949257
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 08:01 schreef June. het volgende:

[..]
Oh hetzelfde hier, ben maar een paar weken echt fitter geweest in mijn 2e trimester, nu begint de vermoeidheid alweer.. En het onvermijdelijke is gebeurd, we hebben met z'n allen corona :') Gelukkig zijn we niet allemaal tegelijk enorm ziek ervan, dat scheelt.

Inmiddels 29 weken. Over paar weken voor het eerst naar de gynaecologie vanwege keizersnede eerder + groeiecho. Bij 20 weken was baby ook groot geschat, maar dat zegt nog weinig. Eigenlijk kun je dat pas in de laatste weken beetje zeggen met meerdere echo's opeenvolgend. Als je dan een trend ziet dan is het wel waarschijnlijk dat het klopt. Mijn eerste was 56cm en 4500g, maar had verder geen groeiecho's gehad, ja een liggingsecho bij 32 weken en die was oke.

Had jij nu ook een ks gehad Bertha?
Ja, daarom loop ik in het ziekenhuis :Y ik wil nu vaginaal bevallen en volgens het rekenmodel heb ik ook een goede kans daarop. Maar als ze nu verwachten dat hij boven de 4kg uitkomt, neemt het slagingspercentage blijkbaar aardig af. Dus over twee weken nog een echo...
Daarna doen ze dat niet meer omdat de foutmarge na 37 weken blijkbaar hard toeneemt.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 13:50:10 #292
208890 June.
Seriously?
pi_203952531
Ja precies, om die reden wilde ze bij mij bij 34 en 36 weken een echo doen. Ik wil ook graag vaginaal bevallen..
pi_203952532
Wat was de reden van jullie keizersnedes als ik vragen mag, @B.ertha en @June. ? Wil jij deze keer ook vaginaal proberen June, kies je weer voor een keizersnede of weet je het nog niet?
pi_203952536
Oke, we postten tegelijk haha :P.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 13:59:51 #295
208890 June.
Seriously?
pi_203952614
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 13:50 schreef Smart_ass het volgende:
Wat was de reden van jullie keizersnedes als ik vragen mag, @:b.ertha en @:June. ? Wil jij deze keer ook vaginaal proberen June, kies je weer voor een keizersnede of weet je het nog niet?
Ik had niet vorderende ontsluiting, bij 8cm blijven hangen. Waarschijnlijk omdat draak dus zo groot was, maar moeilijk te zeggen. Als het even kan vaginaal, tenzij het bij voorbaat al kansloos is. Dan niet.
pi_203952681
Snap ik :Y. En dat was dan inderdaad een aardige baby zeg! O+
pi_203953919
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 13:50 schreef Smart_ass het volgende:
Wat was de reden van jullie keizersnedes als ik vragen mag, @:b.ertha en @:June. ? Wil jij deze keer ook vaginaal proberen June, kies je weer voor een keizersnede of weet je het nog niet?
Stuitligging. Daarom zijn mijn kansen om vaginaal te bevallen ook goed: het lag niet aan mijn fysiek (bv te smal bekken)
pi_203954265
Bubbles is ook via een keizersnede geboren en ik heb dus totaal de behoefte niet om het vaginaal te proberen deze keer. Grappig hoe dat zo per persoon verschilt.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 18:16:15 #299
208890 June.
Seriously?
pi_203955883
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 16:31 schreef Smart_ass het volgende:
Bubbles is ook via een keizersnede geboren en ik heb dus totaal de behoefte niet om het vaginaal te proberen deze keer. Grappig hoe dat zo per persoon verschilt.
Haha, idd. Ik vond het herstel erg tegenvallen dus alleen al daarom wil ik het graag vaginaal proberen.
pi_203956017
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 18:16 schreef June. het volgende:

[..]
Haha, idd. Ik vond het herstel erg tegenvallen dus alleen al daarom wil ik het graag vaginaal proberen.
+1
  FOK!fossiel zondag 6 maart 2022 @ 13:24:45 #301
1455 Keroppi
kool kikker
pi_203967874
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 16:31 schreef Smart_ass het volgende:
Ik was ergens ook 'opgelucht' toen de tweede wederom via een keizersnede geboren zou worden. Vast een impopulaire mening, maar boeiend :P
Chick on a mission
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')