abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203765951
Hier nog mensen met uitgesproken voor- of nadelen aan gastouder versus kinderdagverblijf?

Scheelt wel dat man en ik uberhaupt nog onze vrije dag in moeten gaan plannen, dus we wel flexibel zijn in de opvangdagen. Wat me de vervolgvraag oplevert; liever alle (2 of 3) opvang dagen achter elkaar of juist om en om met thuis dagen? En dan ben ik met name op zoek naar wat voor het kind fijner is.

En wat echt mega fijn is aan een aantal weken betaald verlof is dat we ws wat extra weken zelf op kunnen vangen zonder al teveel inkomensverlies.
pi_203765961
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 12:04 schreef Lokasenna het volgende:

[..]
Dat is ook al bijna *O*
Goed gevoel overgehouden aan de intake?

Ja ik ben ook een beetje huiverig om dat soort dingen nu al te gaan regelen.
Maar een beetje ori๋nteren is altijd goed natuurlijk.
Ja intake was wel prima! Ik ga ook meedraaien met een centering pregnancy groepje, eens aankijken of dat een beetje bevalt. :)
pi_203766156
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 13:25 schreef Vaiana het volgende:
Hier nog mensen met uitgesproken voor- of nadelen aan gastouder versus kinderdagverblijf?

Scheelt wel dat man en ik uberhaupt nog onze vrije dag in moeten gaan plannen, dus we wel flexibel zijn in de opvangdagen. Wat me de vervolgvraag oplevert; liever alle (2 of 3) opvang dagen achter elkaar of juist om en om met thuis dagen? En dan ben ik met name op zoek naar wat voor het kind fijner is.

En wat echt mega fijn is aan een aantal weken betaald verlof is dat we ws wat extra weken zelf op kunnen vangen zonder al teveel inkomensverlies.
Wij wilden niet afhankelijk zijn van 1 iemand dus voor kdv gekozen. Het dichtsbijzijnde kdv (10 minuutjes lopen) heeft ook een heel grote tuin en een fijne filosofie, dat speelde ook mee.
Wij waren toen ook nog zo flexibel. Vriend wilde alleen graag aansluitend aan het weekend vrij en ik op een dinsdag of donderdag. Dus het is opvang op dinsdag, woensdag en vrijdag geworden. We merken op woensdagavond wel regelmatig dat de koek op is en donderdag heeft hij wat vaker een driftbui. Onze introverte peuter voelt zich ook meer op zijn gemak in de kleinere groep op woensdag en vrijdag, maar dat weet je natuurlijk niet op voorhand.
pi_203766364
Misschien even erbij vermelden dat het wel een kleinschalig kdv is en niet deel uitmaakt van een organisatie. De eigenaar woont daar en is ook betrokken met de kinderen.
Dus sommige facetten van een gastouder maar er zijn 4 groepen en meer mensen aanwezig.
  maandag 21 februari 2022 @ 14:09:50 #205
208890 June.
Seriously?
pi_203766429
quote:

Hier ging peuter op maandag en dinsdag, maar dat hebben we veranderd naar maandag en donderdag. Dit was ook wel een beetje coronagerelateerd, want als hij op maandag koorts had mocht hij dinsdag niet gaan. Ook als hij op maandag ziek was dan was hij vaak dinsdag ook nog niet fit genoeg. En dat betekende dus weer iets regelen met werk.

Nu is dat af en toe niet erg, maar vorig winter gebeurde dat nagenoeg elke 2/3 weken.. Nu hebben we er veel minder last van door de switch van kdv dagen, maar goed, de peuter is ouder en ook minder vaak ziek.
Shine bright like a diamond.
pi_203766982
Hier geen tips mbt kdv/gastouder.

Ik heb sinds een tijdje last van mijn billen/bilspieren wanneer ik op sta (voornamelijk van de bank). :? Herkent iemand dit? Ik herken het in elk geval niet van mijn vorige zwangerschap, toen had ik wel last van mijn schaambot bij het opstaan vanaf de bank, maar dat was ook echt pas diep in het derde trimester..
  maandag 21 februari 2022 @ 15:10:16 #207
403520 Sway-
La vie est belle
pi_203767183
quote:

Hier gaat hij 2 dagen naar de opvang en komt vaak vrij overprikkeld terug. De groepen zijn druk en hij is een gevoelig mannetje. Sommige kinderen kunnen er goed tegen maar hij niet zo dus ben me nu een beetje verder aan het ori๋nteren. We hebben wel een dag tussen de 2 opvang dagen dat hij met mij is zodat het niet teveel in ้้n keer is en hij de dag erna kan bijkomen.
pi_203768286
quote:

Er zijn voor beide opties voor- en nadelen denk ik. Bij een gastouder zijn minder kindjes tegelijk, rustiger, vast gezicht. Nadeel is dat als gastouder uitvalt of vakantie heeft, jij zonder opvang zit. Dat is voor de ้้n lastiger op te vangen dan voor de ander. Het vier-ogenprincipe en het pedagogisch beleid is minder goed inzichtelijk of beschikbaar.

En het ene kdv is het andere niet. Bij ons was best wat keuze, van klein- tot grootschalig. Het was een geluk voor ons dat de kleinschalige opvang ook het dichtstbij was (en eigenlijk de enige re๋le optie ivm mijn reistijd). Het pedagogisch beleid is heel goed uitgewerkt, ze werken veel met natuurlijke materialen en jaarfeesten (vrije school principe) en streven naar vaste gezichten op horizontale groepen (dus niet 0-4 jaar bij elkaar in 1 groep). Ze zijn echt superlief voor de kinderen en onze twee jongens gingen er altijd met veel plezier naartoe. Mijn tip: bekijk online verschillende kdv's of gastouders en vraag een gesprek/rondleiding aan. Je ziet dan vanzelf hoe de sfeer en omgang is en of je je er prettig bij voelt.

Wat betreft aansluitende dagen of juist niet: ik denk dat jonge kinderen sneller wennen aan een kdv als ze 2 dagen aaneensluitend gaan. Maar dat heeft weer als nadeel dat ze aan het eind van die dagen vaak h้้l erg moe zijn. Maar dit is eigenlijk van tevoren lastig in te schatten (elk kind is anders etc..), dus ik zou hierin kiezen wat voor jullie het beste uitkomt ;).
Venus in pocketformaat
ฉ loveli
pi_203771911
Ik ben heel erg te spreken over onze gastouder. Wij vinden het perfect voor onze baby. Er zijn nog twee andere kindjes naast de kinderen van de GO zelf. En haar twee oudsten gaan naar school, dus eigenlijk is ze het grootste deel van de tijd met drie andere kindjes, waarvan ook 1 baby die zeven weken ouder is.
Ik merk aan mijn baby dat ze het fijn vindt dat het relatief 'rustig' is onder schooltijd en dat er vaste gezichten zijn. Wel is het lastig dat je zelf oplossingen voor opvang moet zoeken als de GO een keer geen opvang kan bieden (daar lopen we toevallig deze week tegenaan, want haar dochter had een positieve coronatest). Gelukkig kan mijn man gemakkelijk thuis zijn en is mijn schoonmoeder bereid om samen met mijn man de opvang te verzorgen.
Onze opvangdagen zijn dinsdag en donderdag. Dat is perfect, dan kan ze op woensdag even bijkomen en ontprikkelen.
pi_203779312
Deze ochtend is onze dochter geboren O+
Het ging heel erg vlot: iets meer dan 3 uur tussen breken vliezen en geboorte. Het was even heel heftig, ik was mezelf echt even kwijt. Maar buiten de preventieve knip geen schade gelukkig.

Nu zeker 2 dagen verminderde kraamzorg. Fingers crossed dat peuter vandaag geen symptomen vertoont, dan is het vanaf donderdag wel weer normaal.
  dinsdag 22 februari 2022 @ 12:22:40 #211
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_203779611
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 12:04 schreef Bottoms_up het volgende:
Het ging heel erg vlot: iets meer dan 3 uur tussen breken vliezen en geboorte. Het was even heel heftig, ik was mezelf echt even kwijt. Maar buiten de preventieve knip geen schade gelukkig.

Nu zeker 2 dagen verminderde kraamzorg. Fingers crossed dat peuter vandaag geen symptomen vertoont, dan is het vanaf donderdag wel weer normaal.
Gefeliciteerd!! O+
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
  dinsdag 22 februari 2022 @ 12:40:19 #212
149959 SQ
snelle trees
pi_203779908
quote:

Gefeliciteerd! Goede naam 8-)
disclaimer
pi_203780056
quote:

Gefeliciteerd !! En wat een mooie geboortedatum
pi_203780236
Gefeliciteerd met de kleine meid O+ wat een snelle bevalling zeg :o
pi_203780351
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 14:09 schreef June. het volgende:

[..]
Hier ging peuter op maandag en dinsdag, maar dat hebben we veranderd naar maandag en donderdag. Dit was ook wel een beetje coronagerelateerd, want als hij op maandag koorts had mocht hij dinsdag niet gaan. Ook als hij op maandag ziek was dan was hij vaak dinsdag ook nog niet fit genoeg. En dat betekende dus weer iets regelen met werk.

Nu is dat af en toe niet erg, maar vorig winter gebeurde dat nagenoeg elke 2/3 weken.. Nu hebben we er veel minder last van door de switch van kdv dagen, maar goed, de peuter is ouder en ook minder vaak ziek.
Heel goede suggestie… zelf totaal niet aan gedacht. Ik ga dit bij ons ook in de gaten houden en zo nodig dag switchen.

Hier hebben wij voorkeur KDV ivm stabiele factor, dat het naast ons huis is en dat het pedagogische plan ons aanspreekt. En schriftelijk beleid mbt veilig slapen etc. Vind het ook heerlijk dat ik geen spullen hoef mee te geven

J gaat op dinsdag en woensdag en tot nu toe heb ik nog niets gemerkt qua overprikkeling/vermoeidheid. Misschien verandert dat als hij ouder is.
Het is wel een goede ziektekiemen bron daar
  dinsdag 22 februari 2022 @ 13:19:12 #216
149959 SQ
snelle trees
pi_203780569
Ik dacht vroeger altijd dat het beter was om veel te vari๋ren qua opvang maar mijn ervaring is eigenlijk dat kinderen gewoon zwaar goed gaan op voorspelbaarheid en continu๏teit :P
Hier gaan ze al jarenlang op ma-di-do.

Kdv of gastouder is een heel persoonlijke afweging, ik denk ook niet dat het een beter is dan het ander. Voordeel van kdv is meer continu๏teit maar ja, in covidland hadden we daar alsnog geen zak aan :')
disclaimer
  dinsdag 22 februari 2022 @ 13:42:44 #217
426379 elamanilo
elไmไnilo
pi_203780934
Wow wat een verrassing ineens Bottoms-Up! Of had je verwacht dat ze eerder zou komen?

Een prachtige geboortedatum O+

Van harte gefeliciteerd! Knuffelze O+
pi_203781581
quote:

Gefeliciteerd met je dochter O+ ! En wat een prachtige geboortedatum inderdaad!
pi_203784085
Bedankt iedereen! De datum vinden we ook heel speciaal. Ik heb maanden lacherig gezegd dat ik op die dag zou bevallen. Bizar dat het dan ook zo is.

Ik heb nu ook een positive zelftest. 2 jaar hou je het buiten de deur en dan de dag van je bevalling is het raak :')
Dus zeker de rest van de week 3u per dag kraamzorg in een ruimtepak -O-
pi_203784106
quote:

Gefeliciteerd!
En mooie naam, zeker!
pi_203784622
Gefeliciteerd, geniet ervan O+
pi_203785081
Gefeliciteerd Bottoms! Mooie naam!
Balen van de positieve zelftest, hopelijk komen jullie de kraamweek een beetje ok้ door :*
pi_203785377
Oh nee Bottoms, wat balen van de positieve test!
Maar wat fijn dat ze er is, het goed gaat met jullie en ze zo’n mooie geboortedatum heeft. O+
  dinsdag 22 februari 2022 @ 20:02:06 #224
403520 Sway-
La vie est belle
pi_203786182
quote:

Gefeliciteerd! Leuke naam O+
pi_203793429
H้, maar, nu sta ik bovenaan! :o
pi_203793525
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 18:34 schreef Bottoms_up het volgende:
Bedankt iedereen! De datum vinden we ook heel speciaal. Ik heb maanden lacherig gezegd dat ik op die dag zou bevallen. Bizar dat het dan ook zo is.

Ik heb nu ook een positive zelftest. 2 jaar hou je het buiten de deur en dan de dag van je bevalling is het raak :')
Dus zeker de rest van de week 3u per dag kraamzorg in een ruimtepak -O-
Gefeliciteerd! En inderdaad de beste datum die je je kan wensen
Balen van de covid
  woensdag 23 februari 2022 @ 10:44:33 #227
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_203794004
Gefeliciteerd, Bottoms_up! *O*
in de haak.
pi_203813988
Onderzoeker Erasmus: geen doodgeboortes meer met omikron

Vond ik toch wel heel fijn om te lezen.
pi_203814691
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 14:38 schreef Elleska het volgende:
Onderzoeker Erasmus: geen doodgeboortes meer met omikron

Vond ik toch wel heel fijn om te lezen.
Oh dat vind ik heel fijn om te lezen! Ik ben nog niet geboosterd namelijk. :+
  Moderator zaterdag 26 februari 2022 @ 12:26:18 #230
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203845050
Bottoms ik lees het nu pas, gefeliciteerd! Hopelijk ben je niet al te ziek en kun je lekker knorren met je verse baby O+
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_203846624
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2022 14:55 schreef Smart_ass het volgende:
Hier geen tips mbt kdv/gastouder.

Ik heb sinds een tijdje last van mijn billen/bilspieren wanneer ik op sta (voornamelijk van de bank). :? Herkent iemand dit? Ik herken het in elk geval niet van mijn vorige zwangerschap, toen had ik wel last van mijn schaambot bij het opstaan vanaf de bank, maar dat was ook echt pas diep in het derde trimester..
Zal dat niet met je bekken misschien te maken hebben. Ik zit volgende week in mijn tweede trimester, maar heb nu al bijvoorbeeld dat ik pijn heb als ik mijn been optil om mijn broek uit te doen.
pi_203848294
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 14:45 schreef WeirdlyWired het volgende:

[..]
Zal dat niet met je bekken misschien te maken hebben. Ik zit volgende week in mijn tweede trimester, maar heb nu al bijvoorbeeld dat ik pijn heb als ik mijn been optil om mijn broek uit te doen.
Oh vervelend!

Ik denk bij nader inzien dat het misschien mijn stuitje is en dat het wat uitstraalt naar mijn billen. Kan goed met mijn bekken te maken hebben, is natuurlijk allemaal met elkaar verbonden. Had niet gedacht dit zo vroeg in de zwangerschap al te hebben. Zal volgende week eens aan de verloskundige vragen.
pi_203848417
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 17:00 schreef Smart_ass het volgende:

[..]
Oh vervelend!

Ik denk bij nader inzien dat het misschien mijn stuitje is en dat het wat uitstraalt naar mijn billen. Kan goed met mijn bekken te maken hebben, is natuurlijk allemaal met elkaar verbonden. Had niet gedacht dit zo vroeg in de zwangerschap al te hebben. Zal volgende week eens aan de verloskundige vragen.
Correctie, ik zit volgende week in mijn derde trimester :@ Maar heb denk al een aantal weken last van de pijn. Denk 5 weken. Gelukkig valt het nog mee, maar er zijn momenten dat het meer zeer doet. Ik had pas geleden dat mijn stuitje zeer deed toen ik in de auto wilde zitten. Moest echt even wachten met rijden.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 22:03:42 #234
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_203853763
Hoi! Ik meld me toch maar schoorvoetend hier.. gezien de positieve mantra dat ik vertrouwen moet hebben in deze zwangerschap, past het niet helemaal om in WOHTS te blijven hangen.

17 maart 1e echo, ik kan nu al niet wachten!
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  zaterdag 26 februari 2022 @ 22:50:45 #235
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_203854770
quote:
17s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 22:03 schreef Debsterr het volgende:
Hoi! Ik meld me toch maar schoorvoetend hier.. gezien de positieve mantra dat ik vertrouwen moet hebben in deze zwangerschap, past het niet helemaal om in WOHTS te blijven hangen.

Omg, leeeuuk! Gefeliciteerd O+ Mijn duimen draaien voor een goede echo 17 maart! *O*
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
  zondag 27 februari 2022 @ 08:15:03 #236
403520 Sway-
La vie est belle
pi_203858034
quote:

Gefeliciteerd O+ *O*
pi_203858129
quote:

Welkom. O+
Ik ga keihard meeduimen voor de echo. :*
pi_203858146
Ik was afgelopen week opeens vaak misselijk en vond er niks aan. :') Gister gelukkig weer een wat betere dag, man vindt het ook wel tegenvallen hoe uitgeput ik steeds ben. _O-
Heb echt mega veel zin in (en een beetje zenuwen voor) de termijnecho woensdag. Als ik mijn apps mag geloven ziet het er dan al weer veel meer uit als baby ipv boontje en dat lijkt me echt tof. Helaas is het dan ws nog wel te vroeg om het hartje te kunnen horen, dus daarvoor moet ik nog even geduld oefenen. Hopelijk met de 13 weken echo.
pi_203858287
Het hartje bij de termijnecho zien vind ik eigenlijk nog veel mooier dan horen.
pi_203858456
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 09:01 schreef Elleska het volgende:
Het hartje bij de termijnecho zien vind ik eigenlijk nog veel mooier dan horen.
Is dat anders dan bij de eerdere echo’s? Ik heb al twee echo’s met mooie knipper gehad, mede daarom lijkt het me zo bijzonder om het te horen.
  zondag 27 februari 2022 @ 10:22:34 #241
403520 Sway-
La vie est belle
pi_203859091
Ik kreeg bij de termijnecho het hartje te horen, waarom is het bij jou wss nog te vroeg Vaiana?

En heb ook nu alweer zo’n last van m’n bekken. Voelt alsof je stuitje gebroken is of dat ze het uit elkaar hebben willen trekken. Iemand nog n goede tip? Buiten fysio om, daar ga ik al heen.
pi_203859330
Ga je al naar een bekkenfysio?

quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2022 09:20 schreef Vaiana het volgende:

[..]
Is dat anders dan bij de eerdere echo’s? Ik heb al twee echo’s met mooie knipper gehad, mede daarom lijkt het me zo bijzonder om het te horen.
groter en het zit in een mini babytje.
Maar als je graag het hartje wil horen dan gewoon vragen misschien mag het wel. Met de meeste echoapparaten kan het wel maar omdat het hartje zichtbaar is heeft het voor de medische kant geen meerwaarde.
Met de doptone die bij de gewone controles wordt gebruikt moet er blind worden gezocht. Dat gaat niet zo makkelijk als het hartje nog zo klein is en de baarmoeder nog onder het schaambeen verstopt zit. Vandaar dat er vaak wordt gezegd dat je het hartje pas na 12 week kan horen.
pi_203859681
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2022 10:22 schreef Sway- het volgende:
Ik kreeg bij de termijnecho het hartje te horen, waarom is het bij jou wss nog te vroeg Vaiana?

En heb ook nu alweer zo’n last van m’n bekken. Voelt alsof je stuitje gebroken is of dat ze het uit elkaar hebben willen trekken. Iemand nog n goede tip? Buiten fysio om, daar ga ik al heen.
Heb je een bekkenband? Daar kwam mijn verloskundige mee. Zelf nog geen ervaring mee.
pi_203860029
quote:

Wat Elleska zegt volgens mij, dat het met de doptone vanaf 12 weken kan, ik ben woensdag pas 10+4.
Hmm, ik herken de bekken klachten gelukkig niet dus heb ook geen tips helaas.

quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 10:45 schreef Elleska het volgende:
Ga je al naar een bekkenfysio?
[..]
groter en het zit in een mini babytje.
Maar als je graag het hartje wil horen dan gewoon vragen misschien mag het wel. Met de meeste echoapparaten kan het wel maar omdat het hartje zichtbaar is heeft het voor de medische kant geen meerwaarde.
Met de doptone die bij de gewone controles wordt gebruikt moet er blind worden gezocht. Dat gaat niet zo makkelijk als het hartje nog zo klein is en de baarmoeder nog onder het schaambeen verstopt zit. Vandaar dat er vaak wordt gezegd dat je het hartje pas na 12 week kan horen.
Ah ja dat is een goede, vragen kan altijd. En de andere kant is dat ik allang blij ben om weer even te kunnen kijken. O+
  zondag 27 februari 2022 @ 12:15:56 #245
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_203860350
quote:

Heb geen directe tips maar neem de klachten en pijn wel serieus. Vriendinnetje van me werkt niet meer sinds de geboorte omdat ze zoveel pijn en ongemak heeft.
  zondag 27 februari 2022 @ 13:50:44 #246
403520 Sway-
La vie est belle
pi_203861896
Ik had het de vorige zwangerschap ook en halverwege kon ik al niet meer naar kantoor dus ik ben nu op zoek naar wat nieuws buiten de bekkenfysio die ik al heb. Bekkenband ken ik niet dus ga ik s naar kijken! :)
  zondag 27 februari 2022 @ 14:07:52 #247
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_203862106
Ah shit dat je er toen ook zo’n last van had! Hopelijk helpt die bekkenband dan.
pi_203863278
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2022 13:50 schreef Sway- het volgende:
Ik had het de vorige zwangerschap ook en halverwege kon ik al niet meer naar kantoor dus ik ben nu op zoek naar wat nieuws buiten de bekkenfysio die ik al heb. Bekkenband ken ik niet dus ga ik s naar kijken! :)
Rost Therapy heb ik hier in het verleden ook goede verhalen over gehoord, maar misschien doet je eigen bekkenfysio dat al.
  woensdag 2 maart 2022 @ 09:40:48 #249
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_203903703
Krijg je, als je een vitaliteitsecho hebt gehad, ook weer een echo bij je intake? Of is dat niet per se standaard en moet ik even met de VK overleggen?
pi_203904451
quote:
17s.gif Op woensdag 2 maart 2022 09:40 schreef Debsterr het volgende:
Krijg je, als je een vitaliteitsecho hebt gehad, ook weer een echo bij je intake? Of is dat niet per se standaard en moet ik even met de VK overleggen?
Intake was bij mij zonder echo. In principe was de planning hier met 8 weken de vitaliteits echo, de week daarna intake en toen is de termijnecho gepland. Die is in mijn geval 2 weken na de vitaliteits echo, omdat ik iets verder dan 8 weken bleek te zijn.

Het zal per praktijk verschillen, maar bij ons mogen/kunnen niet alle verloskundigen echo's maken. Degene waar ik de intake mee had ook niet, dus ik kon uberhaupt geen echo tijdens die afspraak. Als je dat wel wilt denk ik idd dat je even met de VK moet overleggen.

Ik heb sinds gisteren geaccepteerd dat een zwangerschapsbroek toch wel een goed idee is, en het is zo'n verademing. _O- Je begint nu ook echt al een kleine bolling te zien. Vandaag termijnecho. O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')