Bij mijn VK is dit niet standaard en is een vitaliteitsecho alleen op indicatie dus die heb ik beide zwangerschappen niet gehad.quote:Op woensdag 2 maart 2022 09:40 schreef Debsterr het volgende:
Krijg je, als je een vitaliteitsecho hebt gehad, ook weer een echo bij je intake? Of is dat niet per se standaard en moet ik even met de VK overleggen?
Nou dat. Ik heb nu 2 vroege echo's gehad, met daarbij wel de voetnoot dat nog een echo niet meer vergoed zou worden dus het wellicht handig was om ze iets meer te spreiden. Maar ik mocht daar zelf in kiezen waar mijn behoefte lag, dat was echt heel fijn.quote:Op woensdag 2 maart 2022 11:14 schreef SQ het volgende:
Ik vind het toch wel jammer dat sommige praktijken nog zo zuinig zijn met vroege echo's. Ik snap echt wel dat je niet bij elke scheet continu wil echoen, en een echo met 6 weken is ook niet zaligmakend, maar als ik bij mijn eerste zwangerschap pas bij 11 weken een eerste echo had gehad was ik er toch wel echt nog veel zieker van geweest. (En ze deden de vitaliteitsecho toen al relatief laat, met 8+6 ofzo).
Ja ik weet wat de regeltjes van de verzekering zijn hoor. Maar ik vind die regeltjes dus stom.quote:Op woensdag 2 maart 2022 11:36 schreef Elleska het volgende:
Officieel is een vroege echo alleen bij medische indicatie. Doordat veel verloskundigen het aanbieden als een pretecho lijkt een vroege echo standaard en krijgen verloskundigen die de regels volgen verwijten dat ze zo zuinig zijn met vroege echo's. Dat is de omgekeerde wereld. Is er geen medische reden en wil je toch een echo met 6-8weken dan is een pretecho op eigen kosten een optie.
Termijnecho mag vanaf 8 + 4 weken. Ik had hem deze keer bij 10weken door de feestdagen, anders was het met 9 weken geweest. Zo extreem veel later is dat nu ook weer niet.
Ik ook.quote:Op woensdag 2 maart 2022 11:56 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja ik weet wat de regeltjes van de verzekering zijn hoor. Maar ik vind die regeltjes dus stom.
Oh dan heb je wel 'risico' dat de termijnecho dan ook weer even wachten is ja. Ik vond het wel fijn om de intake al na een kleine week te hebben, dan weet je daarna ook naar welk echo moment je toe kan leven.quote:Op woensdag 2 maart 2022 11:42 schreef Debsterr het volgende:
Ik heb de vitaliteitsecho/eerste echo met 7+4 en 2 weken later pas intake. Moet straks toch bellen om die afspraak een dagje te verzetten dus dan check ik het gelijk wel.
Pffff nog 2 weken en 1 dag voor de eerste echo. Zo spannend!
Hoe laat mag je voor je termijn echo @:Vaiana?
Wordt dan boos op de zorgverzekering ipv de verloskundigen verwijten dat ze te zuinig zijn.quote:Op woensdag 2 maart 2022 11:56 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja ik weet wat de regeltjes van de verzekering zijn hoor. Maar ik vind die regeltjes dus stom.
Dan ben je al 9weken dus als de verloskundige termijnecho's mag maken kan dat wellicht worden gecombineerd.quote:Op woensdag 2 maart 2022 11:42 schreef Debsterr het volgende:
Ik heb de vitaliteitsecho/eerste echo met 7+4 en 2 weken later pas intake. Moet straks toch bellen om die afspraak een dagje te verzetten dus dan check ik het gelijk wel.
Ik word niet boos hoor.quote:Op woensdag 2 maart 2022 12:02 schreef Elleska het volgende:
[..]
Wordt dan boos op de zorgverzekering ipv de verloskundigen verwijten dat ze te zuinig zijn.
Ik hoop eigenlijk nog meer dat de nieuwe 13 wekenecho blijvend is, dat is ook iets waar de zorgverzekeraars dwars liggen waardoor er nu eerst onderzoek moet worden gedaan naar de voor en nadelen. Terwijl dat eigenlijk al lang bekend is door de echo van de combinatietest.
[..]
Dan ben je al 9weken dus als de verloskundige termijnecho's mag maken kan dat wellicht worden gecombineerd.
Ja vind ik ook hoor. Gewoon vergoeden, dan trek je het tenminste gelijk en hoeft niemand zich achtergesteld te voelen of bloedverlies te fakenquote:Op woensdag 2 maart 2022 12:14 schreef Aure het volgende:
Wat schandalig SQ
Hier doen ze ook een vroege echo, maar die is wel rond de 8 weken, dus ook weer niet bizar vroeg. En dan ergens tussen 10 en 12 termijn. Vond ik zelf wel prima, wat mij betreft stoppen ze die vroege echo gewoon in 't pakket
Oke dan heb ik dat verkeerd opgevat.quote:
Als je mij goed kent dan weet je dat ik daar juist niet van baaldequote:Op woensdag 2 maart 2022 12:25 schreef SQ het volgende:
Nou ja, als je mij een beetje kent van hier weet je denk ik ook wel dat ik niet zo'n type ben![]()
Maar ja, veel verloskundigen kijken even snel 2 minuten en factureren dat niet. Ik kan me ook goed voorstellen dat je baalt als jouw eigen verloskundige dat niet wil doen.
Overleg dit wel met de fysio, hier werd ie juist afgeraden omdat het op het moment dat je hem draagt wel werkt maar erna kunnen de klachten verergerenquote:Op zondag 27 februari 2022 11:19 schreef WeirdlyWired het volgende:
[..]
Heb je een bekkenband? Daar kwam mijn verloskundige mee. Zelf nog geen ervaring mee.
Dit is ook wel waarom mijn VK de vitaliteitsecho pas vanaf 8 weken doet, omdat het anders vaak juist onzekerheid op kan leveren doordat mensen niet altijd hun eigen termijn goed weten. Maar ik ben nog steeds heel blij dat ik niet heb hoeven wachten tot een termijnecho bij 10+ weken om te ontdekken dat het hartje niet klopte. En ook deze keer heeft de echo met 8 weken echt een stuk rust gegeven. Kortom; het zal nogal per persoon en situatie uitmaken of een vitaliteitsecho toegevoegde waarde heeft.quote:Op woensdag 2 maart 2022 13:03 schreef Elleska het volgende:
[..]
Als je mij goed kent dan weet je dat ik daar juist niet van baalde![]()
Bij 6 weken is alles nog zo lastig te meten dat het een hoop zorgen kan geven als het niet overeenkomt met de geschatte termijn en als het wel goed is dan kan het daarna nog misgaan. Die eerste weken niemandsland zijn heel stom maar een vroege echo verandert daar voor mij helemaal niets aan.
Ik kan veel meer met de nieuwe 13 weken echo, de vorige keer geloofde ik het pas echt na de 20 weken echo en nu was dat gelukkig wat sneller. Het helpt ook dat ik de baby nu eerder voel, of beter gezegd het gevoel eerder herken. Verder is er nog steeds vrijwel niets te merken van een zwangerschap, zelfs geen buikje dus ik heb nog steeds het gevoel dat ik lieg.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Uitgerekende datum is 23 september. @MaJo, die mag ook in de OP van mij.![]()
We waren het al wel aan de mensen direct om ons heen aan het vertellen, daar gaan we rustig mee verder. Dit weekend mijn schoonfamilie.quote:Op woensdag 2 maart 2022 16:37 schreef Debsterr het volgende:
Yay, wat fijn @:Vaiana! Nu ook meer wereldkundig maken? Of wacht je daar nog mee?
quote:Op woensdag 2 maart 2022 15:39 schreef Vaiana het volgende:
Alles ziet er goed uit, ik heb de baby zien bewegen en draaien en nu ben ik verliefd en intens gelukkig.Jaaaa wat goed! Fantastisch hè zo'n minimensje in je buikSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Uitgerekende datum is 23 september. @:MaJo, die mag ook in de OP van mij.Ik zet je erin
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
Ik moest er een beetje van huilen.quote:Op woensdag 2 maart 2022 16:42 schreef MaJo het volgende:
[..]
Jaaaa wat goed! Fantastisch hè zo'n minimensje in je buikIk zet je erin
Alles ziet er goed uit, ik heb de baby zien bewegen en draaien en nu ben ik verliefd en intens gelukkig.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Uitgerekende datum is 23 september. @:MaJo, die mag ook in de OP van mij.
Wat fijn van de goede echo, gefeliciteerd!
Alles ziet er goed uit, ik heb de baby zien bewegen en draaien en nu ben ik verliefd en intens gelukkig.Yay!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Uitgerekende datum is 23 september. @:MaJo, die mag ook in de OP van mij.![]()
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
Alles ziet er goed uit, ik heb de baby zien bewegen en draaien en nu ben ik verliefd en intens gelukkig.Wat fijnSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Uitgerekende datum is 23 september. @:MaJo, die mag ook in de OP van mij.![]()
3445 bij 37.6 weken. Dat is p75. Toen werd wel gedacht dat hij flink was maar niet zo groot als deze. Ik weet niet meer wat ze toen noemden als eindgewicht eigenlijkquote:Op vrijdag 4 maart 2022 22:12 schreef Smart_ass het volgende:
Hoe groot was je peuter bij de geboorte? Benieuwd of de inschatting klopt, ik hoor regelmatig dat ze ernaast zitten.
Meh balen dat je steeds zo moe bent! Hopelijk is baby het met je eens en blijft hij/zij niet zitten tot 40 weken.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 19:41 schreef B.ertha het volgende:
Bijna 36 weken en van mij hoeft het niet lang meer te durenik ben zo moe, ook als peuter een goede nacht heeft en ik gewoon 9 uur slaap, ben ik helemaal kapot. En dutjes helpen dan wel maar daar blijf ik weer de rest van de dag duf van
Baby is een joekel, >p95. Over 2 weken weer een groeiecho maar verder zijn we weer goedgekeurd in het ziekenhuis.
Oh hetzelfde hier, ben maar een paar weken echt fitter geweest in mijn 2e trimester, nu begint de vermoeidheid alweer.. En het onvermijdelijke is gebeurd, we hebben met z'n allen coronaquote:Op vrijdag 4 maart 2022 19:41 schreef B.ertha het volgende:
Bijna 36 weken en van mij hoeft het niet lang meer te durenik ben zo moe, ook als peuter een goede nacht heeft en ik gewoon 9 uur slaap, ben ik helemaal kapot. En dutjes helpen dan wel maar daar blijf ik weer de rest van de dag duf van
Baby is een joekel, >p95. Over 2 weken weer een groeiecho maar verder zijn we weer goedgekeurd in het ziekenhuis.
Welkom in de wereld van weinig slaap. Het gaat niet beter worden haha. En uiteindelijk word je pissig omdat man WEL slaaptquote:Op zaterdag 5 maart 2022 07:48 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Meh balen dat je steeds zo moe bent! Hopelijk is baby het met je eens en blijft hij/zij niet zitten tot 40 weken.
Ik heb ook wel vaak gehoord dat groot geschatte babies bij geboorte toch heel gemiddeld van formaat bleken te zijn. Ben benieuwd hoe dat bij jou uit gaat pakken!
Sinds ik zwanger ben lukt het me dus niet meer om voorbij 8 uur ‘s ochtends te slapen. Het maakt niet uit hoe laat ik naar bed ga, ergens tussen half 8 en 8 word ik wakker en kan ik niet meer slapen. Ik vind het maar stom.
Ja, daarom loop ik in het ziekenhuisquote:Op zaterdag 5 maart 2022 08:01 schreef June. het volgende:
[..]
Oh hetzelfde hier, ben maar een paar weken echt fitter geweest in mijn 2e trimester, nu begint de vermoeidheid alweer.. En het onvermijdelijke is gebeurd, we hebben met z'n allen coronaGelukkig zijn we niet allemaal tegelijk enorm ziek ervan, dat scheelt.
Inmiddels 29 weken. Over paar weken voor het eerst naar de gynaecologie vanwege keizersnede eerder + groeiecho. Bij 20 weken was baby ook groot geschat, maar dat zegt nog weinig. Eigenlijk kun je dat pas in de laatste weken beetje zeggen met meerdere echo's opeenvolgend. Als je dan een trend ziet dan is het wel waarschijnlijk dat het klopt. Mijn eerste was 56cm en 4500g, maar had verder geen groeiecho's gehad, ja een liggingsecho bij 32 weken en die was oke.
Had jij nu ook een ks gehad Bertha?
Ik had niet vorderende ontsluiting, bij 8cm blijven hangen. Waarschijnlijk omdat draak dus zo groot was, maar moeilijk te zeggen. Als het even kan vaginaal, tenzij het bij voorbaat al kansloos is. Dan niet.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 13:50 schreef Smart_ass het volgende:
Wat was de reden van jullie keizersnedes als ik vragen mag, @:b.ertha en @:June. ? Wil jij deze keer ook vaginaal proberen June, kies je weer voor een keizersnede of weet je het nog niet?
Stuitligging. Daarom zijn mijn kansen om vaginaal te bevallen ook goed: het lag niet aan mijn fysiek (bv te smal bekken)quote:Op zaterdag 5 maart 2022 13:50 schreef Smart_ass het volgende:
Wat was de reden van jullie keizersnedes als ik vragen mag, @:b.ertha en @:June. ? Wil jij deze keer ook vaginaal proberen June, kies je weer voor een keizersnede of weet je het nog niet?
Haha, idd. Ik vond het herstel erg tegenvallen dus alleen al daarom wil ik het graag vaginaal proberen.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 16:31 schreef Smart_ass het volgende:
Bubbles is ook via een keizersnede geboren en ik heb dus totaal de behoefte niet om het vaginaal te proberen deze keer. Grappig hoe dat zo per persoon verschilt.
+1quote:Op zaterdag 5 maart 2022 18:16 schreef June. het volgende:
[..]
Haha, idd. Ik vond het herstel erg tegenvallen dus alleen al daarom wil ik het graag vaginaal proberen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |