Ik las het ook van het uitdrogen, 1 plant moet echt natte voeten, is een palm.quote:Op donderdag 27 januari 2022 23:15 schreef Tele6 het volgende:
@:Blues @:Isabeau
Afhankelijk van het soort plant:
- door uitdrogen gaan de rouwvliegjes dood. Maar daar moet je plant tegen kunnen.
- Aaltjes werken supergoed (Ik had ze van de Bio-Groei webshop) maar daarvoor moet je de grond heel nat houden, anders gaan de aaltjes dood. Sommige planten gaan alleen ook dood van zoveel nattigheid
Als het in de crimi-sfeer is en het is geen vergismoord, knal mekaar maar lekker afquote:
quote:Op vrijdag 28 januari 2022 07:40 schreef Myraela het volgende:
Nog even een keer blij doen voor gcjoel. Zo blij dat het je gelukt is!
Dit!quote:Op vrijdag 28 januari 2022 08:27 schreef Isabeau het volgende:
Ik kom gewoon onder het perensap te zitten, want ik schil ze gewoon ook al zijn ze super rijp
Daar heb ik water in de kraan en droge handdoeken voor hoor.
Ik las 'wegen', je bedoelde 'eten'quote:Op vrijdag 28 januari 2022 08:31 schreef Sarabi het volgende:
Frida
Zo maar eens gebruik maken van dat alles weer open is. Eerst naar de dierentuin en dan naar de bios. Misschien ook nog ergens een hapje eten maar dat ligt eraan hoeveel we egen bij de bios (daar hebben ze ook tapas en kaasplankjes).
Dit. De ergste eet ik gewoon boven de wasbak.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 08:27 schreef Isabeau het volgende:
Ik kom gewoon onder het perensap te zitten, want ik schil ze gewoon ook al zijn ze super rijp
Daar heb ik water in de kraan en droge handdoeken voor hoor.
Terecht. Je hebt gewoon een nieuw huis! Zoveel plannen te maken. Helemaal leuk.quote:
We hebben fruit op het werk. De peer (nog keihard) blijft altijd over en ik neem ze wel eens mee naar huisquote:Op vrijdag 28 januari 2022 08:35 schreef Myraela het volgende:
Dit. De ergste eet ik gewoon boven de wasbak.![]()
Al eet ik zelden peren.
Ja zeker. En we hebben ook zonder voorbehoud geboden dus extra 'eng'quote:Op vrijdag 28 januari 2022 08:37 schreef Myraela het volgende:
[..]
Terecht. Je hebt gewoon een nieuw huis! Zoveel plannen te maken. Helemaal leuk.
Ben je zo iemand, net als ik, die de hypotheekaanvraag ook spannend vind? Ondanks dat er al 1000x tegen me gezegd is dat het geen probleem gaat zijn, geloof ik het toch pas zodra de hypotheek helemaal rond is.
Oeh, ben je hypotheek adviseur? Dat is wel extra fijn. Ga je dan ook zelf je eigen hypotheek regelen?quote:Op vrijdag 28 januari 2022 08:47 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ja zeker. En we hebben ook zonder voorbehoud geboden dus extra 'eng'
En dat terwijl ik zelf eigenlijk ook hypotheek adviseur ben. (Doe het nu niet meer maar hou wel mijn papieren actueel)
Dus heel rationeel gezien weet ik dat het gewoon kan, maar toch.
Ik kende het ook niet, maarquote:Op vrijdag 28 januari 2022 08:42 schreef Isabeau het volgende:
Ik lees een boek en zie een woord wat ik volgens mij nooit eerder zo heb gelezen. Sermoen. Blijkbaar de Nederlandse vorm van het Engelse en Franse sermon. In het Nederlands meestal 'preek'.
Oh, ik had destijds de hypotheek helemaal rond, vergaten ze het geld over te maken naar de notaris op de dag van aankoopquote:Op vrijdag 28 januari 2022 08:37 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ben je zo iemand, net als ik, die de hypotheekaanvraag ook spannend vind? Ondanks dat er al 1000x tegen me gezegd is dat het geen probleem gaat zijn, geloof ik het toch pas zodra de hypotheek helemaal rond is.
Nee want ik heb zelf geen toegang meer tot die systemen. En van die execution only banken heb je maar weinig keus en de meeste willen daar ook geen mensen in die beide al een hypotheek verleden hebben enzo.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 08:49 schreef Myraela het volgende:
[..]
Oeh, ben je hypotheek adviseur? Dat is wel extra fijn. Ga je dan ook zelf je eigen hypotheek regelen?
Mijn 2 centquote:Op vrijdag 28 januari 2022 08:37 schreef Myraela het volgende:
[..]
Hou op hoor! Je creëert nieuwe angsten!quote:Op vrijdag 28 januari 2022 08:59 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh, ik had destijds de hypotheek helemaal rond, vergaten ze het geld over te maken naar de notaris op de dag van aankoop.
Oh-oh. En dan?quote:Op vrijdag 28 januari 2022 08:59 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh, ik had destijds de hypotheek helemaal rond, vergaten ze het geld over te maken naar de notaris op de dag van aankoop.
Toen was ik net weg jaquote:Op vrijdag 28 januari 2022 09:00 schreef borisz het volgende:
Ik had eigenlijk mijn hypotheek bij 'de buren' moeten regelen, dan had @:gcjoel het kunnen doenOf was je er toen al weg? eind 2017. Het werd toen de hypotheker
Spoedoverboeking. Alles kwam goed.quote:
Laten we dat maar niet doenquote:Op vrijdag 28 januari 2022 08:32 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik las 'wegen', je bedoelde 'eten'
Je wegen in de bios voor je gaat eten is op zich wel bijzonder
We hebben ons voorstel al rond. Maar we zetten het maar 20 jaar vast, omdat ergens 30 jaar wonen wel erg lang klinkt. We kunnen wel jaarlijks 10% aflossen, dus we hopen eigenlijk binnen die 20 jaar ook zo goed als alles afgelost te hebben. Dan hoeven we ons niet zoveel zorgen te maken over een rentestijging.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 09:00 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Mijn 2 cent
- Zet de rente over de hele looptijd vast zou ik denken, de rente op hypotheken is nu zo laag, die kan alleen nog maar stijgen, en als die verder daalt is dat minimaal
- reserveer de mogelijkheid dat je veel extra mag aflossen, stel je krijgt een erfenis, wint een loterij of whatever, je hoeft het niet te doen, maar je wilt wel de mogelijkheid hebben.
- Ga shoppen, een half procent punt minder rente is een keer of 5-8 uit eten gaan per ton
- Als je een partner hebt, neem er een levensverzekering op, mocht je overlijden heeft je partner iig een zorg minder.
Maar je hoeft er toch geen 30 jaar te wonen omdat je de rente voor 30 jaar afspreekt?quote:Op vrijdag 28 januari 2022 09:08 schreef Myraela het volgende:
Maar we zetten het maar 20 jaar vast, omdat ergens 30 jaar wonen wel erg lang klinkt.
Pfiew!quote:
quote:Op vrijdag 28 januari 2022 08:51 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik kende het ook niet, maar
sermoen
beschuldigende, vermanende preek of toespraak
Voor Refo's enzo is preken blijkbaar wat voor eskimo's sneeuw is. Ze kennen vele variaties en soorten
Volgens mij had sigme ook nog een verhaal over mensen die de hypotheek niet rond kregen, maar dan vanuit het perspectief van de verkopende partij. Ik herinner me dat dat best een enorm drama/gedoe was.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 09:11 schreef Myraela het volgende:
Pfiew!
Ik moet ook toegeven dat ik stiekem niet weet waarom ik er zo nerveus van word. Ik heb eigenlijk nog nooit verhalen gehoord dat het ergens fout is gegaan. We hebben bij onze huidige hypotheek erg moeten trekken om de datum te halen, omdat de bank zo langzaam was en het te druk had. Maar nu lijkt alles veel sneller te gaan.
De rente is hoger als je hem langer vastlegt. Terwijl het risico op de hogere rente na 20 jaar dus verwaarloosbaar is, omdat het grootste gedeelte is afgelost. Dat is wat ik ervan begrepen heb.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 09:11 schreef sigme het volgende:
Maar je hoeft er toch geen 30 jaar te wonen omdat je de rente voor 30 jaar afspreekt?
Wat je looptijd ook is, zodra je je onderpand verkoopt vervalt de hypotheek.
Ja, dat is in 2021 eindelijk afgerond.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 09:13 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Volgens mij had sigme ook nog een verhaal over mensen die de hypotheek niet rond kregen, maar dan vanuit het perspectief van de verkopende partij. Ik herinner me dat dat best een enorm drama/gedoe was.
Ja, dat lijkt me wel een prima argumentquote:Op vrijdag 28 januari 2022 09:15 schreef Myraela het volgende:
[..]
De rente is hoger als je hem langer vastlegt. Terwijl het risico op de hogere rente na 20 jaar dus verwaarloosbaar is, omdat het grootste gedeelte is afgelost. Dat is wat ik ervan begrepen heb.
Ohja, deze heb ik al eens eerder gelezen. Vreemd verhaal wel, hoe kunnen mensen er zo passief mee omgaan. Onbegrijpelijk.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 09:16 schreef sigme het volgende:
[..]
Ja, dat is in 2021 eindelijk afgerond.
WGR / Casus: de koop die niet doorging (huis)
Dat die kopers de hypotheek niet rond kregen lag echt aan hunzelf, dat was geen blunderput aan de kant van een bank ofzo.
als ik zo kijk is het gemiddelde verschil tussen 10 en 20 jaar vast 0,4 procent punt. Dat is 400 Euro per jaar per ton schuldquote:Op vrijdag 28 januari 2022 09:15 schreef Myraela het volgende:
[..]
De rente is hoger als je hem langer vastlegt. Terwijl het risico op de hogere rente na 20 jaar dus verwaarloosbaar is, omdat het grootste gedeelte is afgelost. Dat is wat ik ervan begrepen heb.
Niet noodzakelijk. Dit soort dingen nooit op gevoel doen, maar door rekenen in Excelquote:Op vrijdag 28 januari 2022 09:18 schreef sigme het volgende:
[..]
Ja, dat lijkt me wel een prima argument.
Bedankt, maar we hebben het allemaal door laten rekenen. Dit sloot het beste aan op onze verwachtingen en wensen.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 09:33 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
als ik zo kijk is het gemiddelde verschil tussen 10 en 20 jaar vast 0,4 procent punt. Dat is 400 Euro per jaar per ton schuld
tussen 20 en 30 jaar vast 0,25 procent punt. Dat is 250 euro per jaar per ton schuld.
Mocht je na 20 jaar nog 1 ton schuld over hebben, en de rente staat dan op 8% is dat 8000 euro rente.
Verstandig is een excel te maken en het eens door te rekenen, in dit rekenvoorbeeld betaal je in jaar 21 3000 euro meer aan rente dan het verschil tussen 20 en 30 jaar vast.
Dat moet je zelf bepalen wat jou het beste lijkt, maar ik reken het liever zelf nog eens na.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 09:39 schreef Myraela het volgende:
[..]
Bedankt, maar we hebben het allemaal door laten rekenen. Dit sloot het beste aan op onze verwachtingen en wensen.
Ook na (laten) narekenen mag iedereen vooral doen wat het meest gemoedsrust geeft.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 09:39 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Niet noodzakelijk. Dit soort dingen nooit op gevoel doen, maar door rekenen in Excel
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
Er zijn in het verleden nogal wat mensen de dupe geworden door dubieuze financiële producten. Wantrouw mensen die je vertellen wat je wilt horen.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 09:46 schreef sigme het volgende:
[..]
Ook na (laten) narekenen mag iedereen vooral doen wat het meest gemoedsrust geeft.
quote:Op vrijdag 28 januari 2022 09:49 schreef Barreltje het volgende:
Oh jongens!Cool!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met een dun lepeltje uit gehalveerde peer lepelen?quote:Op vrijdag 28 januari 2022 08:25 schreef Lonaa het volgende:
Oke ik heb echt enorm first world problem, komt ie:
Ik heb peren, ze zijn zo lekker sappig rijpmaar ik vind de schil altijd zo...stug. En dat doet af aan de feestvreugde van Hele Rijpe Peer. Maar als ie zo rijp is kan je m ook niet schillen
Dus ik moet m of minder rijp eten en schillen of met schil en al heel rijp opeten.
Heel rijp van de schil af slobberen? Of is de peer ook weer niet zo rijp?quote:Op vrijdag 28 januari 2022 08:25 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb peren, ze zijn zo lekker sappig rijpmaar ik vind de schil altijd zo...stug. En dat doet af aan de feestvreugde van Hele Rijpe Peer. Maar als ie zo rijp is kan je m ook niet schillen
Dus ik moet m of minder rijp eten en schillen of met schil en al heel rijp opeten.
Het is een manier van risico berekenen. Door te kijken wat de meerprijs is van langer vastzetten, kan je dat afwegen tegen verschillende rente scenarios.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 09:50 schreef Myraela het volgende:
Het gaat ook allemaal over hypothetische getallen, dus er is niet echt een goed of fout aan te wijzen. We hebben het over een huis waar je misschien blijft wonen, een mogelijk restbedrag na 20 jaar en een rente die waarschijnlijk stijgt, maar hoeveel? In elke som die je maakt, vul je dingen in die je gewoon nog niet met zekerheid kunt zeggen.
Dit geeft ook bende.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 09:53 schreef fietsie het volgende:
[..]
Met een dun lepeltje uit gehalveerde peer lepelen?
Oh, dat zou misschien nog wel kunnen.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 09:55 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Heel rijp van de schil af slobberen? Of is de peer ook weer niet zo rijp?
Doorsnijden en uitlepelen/ uitlikken?quote:Op vrijdag 28 januari 2022 08:25 schreef Lonaa het volgende:
Ja we gaan waarschijnlijk even in het tuinhuis. Dubbele lasten vinden wij zonde.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 11:15 schreef AnneX het volgende:
@:gcjoel wat zal je hoofd rondzingen met hé gelukt en keuring afwachten en plannen maken.
Is het op rij afstand van je huidige huis tijdens verbouwen, of ga je er wonen? Of zetten jullie een caravan neer als Lucky? En zijn jullie hendige klussers?
Oh wacht, in het tuinhuis kan ook![]()
Nog steeds spannend.
Hé @:Frida welkom nieuwe user
1999 Rondje dierentuin, halverwege rolletje volquote:Op vrijdag 28 januari 2022 12:12 schreef Sarabi het volgende:
Rondje dierentuin, halverwege camera leegdom dat ik daar niet aan gedacht had.
quote:Op vrijdag 28 januari 2022 12:12 schreef Sarabi het volgende:
Rondje dierentuin, halverwege camera leegdom dat ik daar niet aan gedacht had.
Vooral dom van mezelf 3 dagen fotograferen zonder de batterij te checken.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 12:15 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
1999 Rondje dierentuin, halverwege rolletje vol
2022 Rondje dierentuin, halverwege camera leeg
Wet van behoud van ellende.
Ik moet er weer even aan wennen.quote:
13 jaar geleden een Canon gekocht, met een tweede accu, ze doen het nog steeds erg goed, houden veel capaciteit. Ze zijn dan bijna 100 Euro, maar het is wel super kwaliteit. Kan ook imitatie kopen voor 1/3 van de prijs, maar betwijfel of die in de buurt komen van de kwaliteit.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 12:27 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Vooral dom van mezelf 3 dagen fotograferen zonder de batterij te checken.
Als ik m'n digitale camera weer eens pak is het altijd zoeken naar de opladerquote:Op vrijdag 28 januari 2022 12:15 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
1999 Rondje dierentuin, halverwege rolletje vol
2022 Rondje dierentuin, halverwege camera leeg
Wet van behoud van ellende.
Ik heb een geweldige DSLR met een stel objectieven, maar ik moet bekennen dat ik hem nauwelijks nog gebruik, de kwaliteit van de iPhone is inmiddels goed genoeg voor de meeste zaken, vooral de video is erg goedquote:Op vrijdag 28 januari 2022 12:58 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Als ik m'n digitale camera weer eens pak is het altijd zoeken naar de oplader![]()
Gelukkig heb je tegenwoordig halverwege de dierentuin wel al 36 foto's gemaaktHoewel die 36 foto's op een rol waarschijnlijk net zo veel goede foto's opleveren als nu 360 foto's
Hier is de spiegelreflex ook presse papier geworden..quote:Op vrijdag 28 januari 2022 13:04 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik heb een geweldige DSLR met een stel objectieven, maar ik moet bekennen dat ik hem nauwelijks nog gebruik, de kwaliteit van de iPhone is inmiddels goed genoeg voor de meeste zaken, vooral de video is erg goed
Iedereen zegt altijd dat imitatie accu's prima zijn. Of die mensen liegen of ik heb een keer of vijf pech gehad. Heb laatst een 6D 2e hands gekocht en m'n 60D verkocht. Zelfde accu. 6D kwam met veel namaak accu's, die heb ik doorverkocht, heb er nu drie originele accu's bij.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 12:54 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
13 jaar geleden een Canon gekocht, met een tweede accu, ze doen het nog steeds erg goed, houden veel capaciteit. Ze zijn dan bijna 100 Euro, maar het is wel super kwaliteit. Kan ook imitatie kopen voor 1/3 van de prijs, maar betwijfel of die in de buurt komen van de kwaliteit.
Ik kan me er niet toe zetten überhaupt een poging tot serieuze fotografie te doen met m'n telefoon. Meeste foto's in m'n album zijn van boodschappenlijstjes of foute lasnadenquote:Op vrijdag 28 januari 2022 13:04 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik heb een geweldige DSLR met een stel objectieven, maar ik moet bekennen dat ik hem nauwelijks nog gebruik, de kwaliteit van de iPhone is inmiddels goed genoeg voor de meeste zaken, vooral de video is erg goed
Ik heb met merk accu's van Canon en Panasonic (camcorder) uitstekende ervaring, met imitatie of goedkope oplaadbare heb ik alleen maar slechte ervaringen. Snel leeg ook (of eigenlijk vooral) als ik ze niet gebruik.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 13:07 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Iedereen zegt altijd dat imitatie accu's prima zijn. Of die mensen liegen of ik heb een keer of vijf pech gehad. Heb laatst een 6D 2e hands gekocht en m'n 60D verkocht. Zelfde accu. 6D kwam met veel namaak accu's, die heb ik doorverkocht, heb er nu drie originele accu's bij.
Ik heb een huis in Spanje! Kopen? Bueno bonito barato!quote:Op vrijdag 28 januari 2022 09:15 schreef sigme het volgende:
Ik overweeg tamelijk serieus de aankoop van een nieuw huis in Spanje. Óf een wat groter huis in het buitengebied, of een klein stadshuisje (en dan onze huidige landgoedje erbij houden voor het buitenleven).
Goddank hoef ik er geen hypotheekgedoe bij te regelen. Ik leen geld binnen de familie (buitenhuis) of betaal het uit m'n achterzak (stadshuis). Dat gaat allemaal om zulke kleine bedragen
Prachtig toch dat fotos en videos zo gemakkelijk en eenvoudig te maken zijn dat je er nauwelijks tot geen moeite voor hoeft te doen? Loop je door de supermarkt en vraag je je af of dat het juiste product is, foto en vraagteken sturen naar de baas thuis.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 13:10 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik kan me er niet toe zetten überhaupt een poging tot serieuze fotografie te doen met m'n telefoon. Meeste foto's in m'n album zijn van boodschappenlijstjes of foute lasnaden
kost dat?quote:Op vrijdag 28 januari 2022 13:31 schreef Bramito het volgende:
[..]
Ik heb een huis in Spanje! Kopen? Bueno bonito barato!
Eens kijken hoe duur ze zijn. 'Vroeger' ook nooit nodig gehad maar kan geen kwaad natuurlijk.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 12:46 schreef Kaatje1 het volgende:
Jammer @:Sarabi Heb dat ook wel eens gehad, dus nu standaard een opgeladen reserve batterij in de tas
De accu was ook niet het probleem bij mijn oude Canon. Helaas wel andere problemen. Eens kijken hoe lang deze nieuwe nu meegaat.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 12:54 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
13 jaar geleden een Canon gekocht, met een tweede accu, ze doen het nog steeds erg goed, houden veel capaciteit. Ze zijn dan bijna 100 Euro, maar het is wel super kwaliteit. Kan ook imitatie kopen voor 1/3 van de prijs, maar betwijfel of die in de buurt komen van de kwaliteit.
Die is leuk!quote:Op vrijdag 28 januari 2022 13:26 schreef Tele6 het volgende:
[ afbeelding ]
Het is een joekel van een pannenlap geworden, ongeveer 20 cm doorsnee![]()
Ik heb besloten dat de matchende pannenlap een appel wordt, want ik heb niet genoeg bruine katoen voor een boterham en niet genoeg groene katoen voor sla. (Ik denk dat ik het blaadje van de appel nét red met hoeveel groene katoen ik nog heb)
En ik heb meer haakkatoen dan T-shirts op dit moment, dus ik ga niet bijkopen.
Ik heb een niet originele extra batterij. En die doet het al jaren net zo goed als de echte. Misschien wel mazzel maar blij ermee.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 14:29 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Eens kijken hoe duur ze zijn. 'Vroeger' ook nooit nodig gehad maar kan geen kwaad natuurlijk.
[..]
De accu was ook niet het probleem bij mijn oude Canon. Helaas wel andere problemen. Eens kijken hoe lang deze nieuwe nu meegaat.
Ik heb dus wel weer een spiegelreflex gekocht, begon hem toch wel te missen na 10 jaar alleen mijn mobiel gebruikt te hebben.
R5quote:Op vrijdag 28 januari 2022 15:06 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Zit lekkerbekkend te kijken naar de r5 en r6 van Canon, voor video, maar aan de andere kant is het veel geld en gebruik mijn DSLR al steeds minder.
Wat heb je gekocht?quote:Op vrijdag 28 januari 2022 14:29 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Eens kijken hoe duur ze zijn. 'Vroeger' ook nooit nodig gehad maar kan geen kwaad natuurlijk.
[..]
De accu was ook niet het probleem bij mijn oude Canon. Helaas wel andere problemen. Eens kijken hoe lang deze nieuwe nu meegaat.
Ik heb dus wel weer een spiegelreflex gekocht, begon hem toch wel te missen na 10 jaar alleen mijn mobiel gebruikt te hebben.
Oh, nog steeds twee huizen in Spanje?quote:Op vrijdag 28 januari 2022 13:31 schreef Bramito het volgende:
[..]
Ik heb een huis in Spanje! Kopen? Bueno bonito barato!
Voor video echter een beetje overdreven met 8K en te snel heet worden.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 15:30 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
R5Hele prettige camera kan ik uit eigen ervaring vertellen
Het nieuwe wordt nog gebouwd. Pas aan het einde van dit jaar is dat klaar. Het trekt aardig aan hier. Niet te snel, maar langzaam maar zeker. Ik denk dat het zelfs mogelijk is dat we het pas na de oplevering verkopen. We zullen wel zien…quote:Op vrijdag 28 januari 2022 15:36 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh, nog steeds twee huizen in Spanje?
Al wel over naar het nieuwe?
Ik meen dat de markt wel weer wat aantrekt voor normale huizen in Spanje, toch?
quote:Op vrijdag 28 januari 2022 09:49 schreef Barreltje het volgende:
Oh jongens!Dat klinkt echt super tof en vooral als je noorderlicht kan zienSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Collega vragen voor skikleding?
Maar...is Frida dan direct 3 dagen alleen?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
gelukkig maar.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 17:32 schreef Isabeau het volgende:
Acteur Gaspard Ulliel droeg geen helm ten tijde van dodelijk skiongeluk wow, je ziet echt niemand zonder helm skiën
En ik heb het ook aan mijn helm te danken dat ik vorige week vrijdag geen ernstig hersenletsel opliep![]()
Zo'n helm is echt fantastisch, nergens last van
(helm kan alleen in de prullenbak
)
Afgelopen twee jaar zag ik ook talrijke voorbeelden van hoe mensen tegen alles zijn wat eigenlijk alleen maar voor eigen bescherming is. Zoals helmen, auto-gordels en recentlijke brandmelders. Die worden dus in Nederland (of zijn) verplicht en er stonden wat tips op nu.nl. Hordes mensen er onder wat een belachelijk iets het was en dat die krengen stom waren etc. Ze kunnen je leven redden en je bent tegenquote:Op vrijdag 28 januari 2022 17:50 schreef Jan_Onderwater het volgende:
gelukkig maar.
Bij Qi had Stephen Fry het over de introductie van de helm in de eerste wereldoorlog. Brits commando was er tegen want onderzoek had uitgewezen dat het aantal gewonden toenam waar de helm geïntroduceerd werd. (Hij deed zijn General Melchett) tot ze er op gewezen werden dat het aantal gewonden steeg omdat de soldaten overleefden.
Ik kan me herinneren dat de bromfietshelm werd ingevoerd, waren veel mensen erg tegen.
Oei! Fijn dat je nergens last van hebt nu zeg!quote:Op vrijdag 28 januari 2022 17:32 schreef Isabeau het volgende:
Acteur Gaspard Ulliel droeg geen helm ten tijde van dodelijk skiongeluk wow, je ziet echt niemand zonder helm skiën
En ik heb het ook aan mijn helm te danken dat ik vorige week vrijdag geen ernstig hersenletsel opliep![]()
)
Als je nu zonder helm gaat skiën gaan mensen je denk ik aanstarenquote:Op vrijdag 28 januari 2022 18:12 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb tussen m'n 5e en 11e jaarlijks een week geskied, we gingen meestal met familie: opa en oma, tante en haar gezin, en ons gezin. Het gezin van mijn tante droeg helmen, maar wij en opa en oma niet. Mijn moeders redenering was (net zoals met fietshelmen en rookmelders) "ik ga liever gewoon meteen helemaal dood". (En hoe goed is dat haar gelukt in 2 helmloze ongevallen![]()
)
Als ik nu zou gaan, zou ik ook wel een helm regelen. En als ik snel of in het buitenland fiets, doe ik ook een helm op. Als je een passende hebt, is het gewoon comfortabel.
(Dat is nog wel een uitdaging met mijn gigantische hoofd somsals we fietsen huren bv voor mountainbiken neem ik zelf m'n helm mee, want ze hebben niet altijd eentje die echt groot genoeg is
)
Dan wil je ook niet weten wat er was gebeurd als je geen helm op hadquote:Op vrijdag 28 januari 2022 18:09 schreef vlindertje89 het volgende:
Oei! Fijn dat je nergens last van hebt nu zeg!
Ik heb ook altijd met helm moeten skiën en snowboarden van m'n ouders, godzijdank. Ik ben een keer tijdens de eerste afdaling van de vakantie, niet eens een steile ofzo, zo hard gevallen met m'n snowboard dat ik me de hele val niet meer kan herinneren, knallende koppijn had toen ik bij kwam en vanaf het midden naar beneden wazig zag. Met helm dusoh man, ik heb me zelden zo beroerd gevoeld als de volgende dag.
Ik denk dat dat ergens de afgelopen 10-15 jaar veranderd is idd. Mijn laatste keer skiën was 15 jaar geleden en toen waren er denk ik ongeveer evenveel mensen met als zonder helm. Je werd er niet op aangekeken als je er geen had.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 18:26 schreef Vanyel het volgende:
Mijn laatste keer snowboarden was de k ik 12 jaar geleden, maar dat deed ik zonder helm en ik had ook niet het idee dat ik toen heel uitzonderlijk was eigenlijk.
Toen ik begon met skiën had niemand een helm op. En daarna steeds meer mensen. Vijf jaar geleden was het al heel erg raar om iemand zonder helm te zien, een enkeling nog. Dit jaar niemand gezien.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 18:26 schreef Vanyel het volgende:
Mijn laatste keer snowboarden was de k ik 12 jaar geleden, maar dat deed ik zonder helm en ik had ook niet het idee dat ik toen heel uitzonderlijk was eigenlijk.
Ik zou er wel nogal ongelukkig van worden als ik bij ieder fietstochtje een helm op moest eigenlijk.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 18:23 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Als je nu zonder helm gaat skiën gaan mensen je denk ik aanstarenJe ziet niemand zonder helm, zoals ik al zei. Dus wat die acteur dacht te doen (als je haar maar goed zit?) is me ook een raadsel.
Je moeders reactie is (weer eens) bijzonder![]()
Maar goed, in wezen kunnen we ook heel veel hersenletsel voorkomen als iedereen op de fiets een helm draagt en daar willen we ook nog niet echt aan. In de VS zag ik meer dan tien jaar geleden ook iedereen met een helm op fietsen, maar daar is fietsen ook meer een sportieve bezigheid dan vervoer van A naar B.
Ja, ik ookquote:Op vrijdag 28 januari 2022 18:28 schreef Tele6 het volgende:
Ik zou er wel nogal ongelukkig van worden als ik bij ieder fietstochtje een helm op moest eigenlijk.
Zeker niet neequote:Op vrijdag 28 januari 2022 18:23 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dan wil je ook niet weten wat er was gebeurd als je geen helm op had
Nu niet meer nee. Maar 17 jaar geleden vonden mensen (lees; Nederlandersquote:Op vrijdag 28 januari 2022 17:32 schreef Isabeau het volgende:
)
Dat klopt. Ik, en jij dus zeker, zijn nog van de tijd dat zelfs kinderen geen helm droegen. Dat begon pas toen ik een jaar of 14 was denk ik, toen vond ik me er te oud voorquote:Op vrijdag 28 januari 2022 18:26 schreef Vanyel het volgende:
Ik liep eens op een zondagmorgen door een totaal verlaten Deense stad, voetgangerslicht stond op rood, maar er was nergens een auto te zien of te horen. Ik stak dus over. Een Deense dame aan de overkant brande me tot op de sokken af, ze was furieus.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 18:28 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik zou er wel nogal ongelukkig van worden als ik bij ieder fietstochtje een helm op moest eigenlijk.
Toen ik in Kopenhagen woonde zag ik ook meer mensen met fietshelmen dan hier. Waar hier "geen helm" een gegeven lijkt te zijn, was het daar toen ongeveer 50-50 en dus heel veel discussie. Ik weet eigenlijk niet of dat nog steeds zo is of dat ze inmiddels allemaal helmen zijn gaan dragen. Ik denk niet dat het de richting "geen helm" op gegaan is, want ze waren daar veel meer van de regeltjes en de voorzichtigheid dan hier in NL. (Ik werd regelmatig nageroepen omdat ik als een idioot reed, wat volgens Nederlandse begrippen totaal normaal zou zijn geweest.)
quote:Op vrijdag 28 januari 2022 18:53 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik liep eens op een zondagmorgen door een totaal verlaten Deense stad, voetgangerslicht stond op rood, maar er was nergens een auto te zien of te horen. Ik stak dus over. Een Deense dame aan de overkant brande me tot op de sokken af, ze was furieus.
quote:Op vrijdag 28 januari 2022 18:40 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dat klopt. Ik, en jij dus zeker, zijn nog van de tijd dat zelfs kinderen geen helm droegen. Dat begon pas toen ik een jaar of 14 was denk ik, toen vond ik me er te oud voorIn 2015 zag je in Zwitserland opeens veel volwassenen met helmen. In Oostenrijk nog nauwelijks, maar dat volgde snel. Die 1% helmlozen die je nu ziet zijn voor 99% Hollanders
Japan lijkt me verschrikkelijk eigenlijk. Altijd zo gehaast, in het gelid. Als je je als treinmachinist moet verontschuldigingen als je 30 seconden te laat bent.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 19:14 schreef z80 het volgende:
Ik vond Kopenhagen nog meevallen met opmerkingen en verkeersregels.
Japan is is veel erger. Zeker met wachten.
Sta je op het station, met gereserveerde plaatsen in de trein, te wachten. Maar niet strak tussen de lijntjes, word je daar op aangesproken. Sta je wat verder van het spoor af, wordt je aangemoedigd om ruim voor dat de trein aankomt alvast tussen de lijntjes te gaan staan.
Gewoon je leeftijd ownenquote:Op vrijdag 28 januari 2022 19:19 schreef Vanyel het volgende:
[..]![]()
So rude!
Ik ging op mijn 25e voor het eerst op wintersport
De trein staat ook rustig 10 minuten stil, met de deuren dicht op het eind/begin station. En om de paar stations zit er ook 10 minuten wachttijd tussen aankomst en vertrek.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 19:29 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Japan lijkt me verschrikkelijk eigenlijk. Altijd zo gehaast, in het gelid. Als je je als treinmachinist moet verontschuldigingen als je 30 seconden te laat bent.
Lijkt me niet fijn in zo'n maatschappij te leven.
Dat is wel geluk hebben.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 20:31 schreef Blues het volgende:
Mijn trein ging vanochtend 3 minuten te vroeg weg.
Ik vind daar wat van want van de consternatie verloor ik een want én kon mijn fiets niet veilig genoeg goed stallen met alle sloten
Bij thuiskomst vanaaf, lag mijn want op een bankjeen mijn fiets was niet gejat
Hangt er erg vanaf hoe vaak de trein gaat.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 20:32 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Dat is wel geluk hebben.
Zou liever de trein missen dan de fiets niet goed op slot zetten op het station.
Maar het resultaat is er ook naar! Mooi hoorquote:Op vrijdag 28 januari 2022 20:55 schreef Tele6 het volgende:
[ afbeelding ]
KLAAR
Nog best een onderneming, een appel haken. Ik moest 'm twee keer haken (rode achterkant, witte voorkant) en dan de twee aan elkaar haken. En om de vorm te krijgen moet je steken van allerlei verschillende lengtes gebruiken zodat de appel op sommige plekken breder wordt dan andere. En dan moet je natuurlijk niet de tel kwijtraken.
Wat leuk ! En knap werkquote:Op vrijdag 28 januari 2022 20:55 schreef Tele6 het volgende:
[ afbeelding ]
KLAAR
Nog best een onderneming, een appel haken. Ik moest 'm twee keer haken (rode achterkant, witte voorkant) en dan de twee aan elkaar haken. En om de vorm te krijgen moet je steken van allerlei verschillende lengtes gebruiken zodat de appel op sommige plekken breder wordt dan andere. En dan moet je natuurlijk niet de tel kwijtraken.
Strakke appelquote:Op vrijdag 28 januari 2022 20:55 schreef Tele6 het volgende:
[ afbeelding ]
KLAAR
Ja ok, die welquote:Op vrijdag 28 januari 2022 20:51 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Hangt er erg vanaf hoe vaak de trein gaat.
Ik had er misschien wel meerdere fietsen voor over gehad als ik anders m'n TGV naar Nederland niet had gehaald vanuit Frankrijk 2020
Haggis kopen?quote:Op vrijdag 28 januari 2022 21:29 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Vraagje aan de zwerm intelligentie hier. Mijn zus is gek van Schotland en binnenkort jarig. Ik heb al een Kuifje en de zwarte rotsen in het schots (The Derk Isle) voor haar gekocht. Ben nog aan het nadenken over nog meer schots verjaarscadeau. Alcohol drinkt ze niet, dus Whiskey valt af.
Ik zou ook liever shortbread hebben.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 21:38 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Na, dan is shortbread eerder wat
Maar bedankt voor je meedenken.
Geen slecht idee, home made Fudgequote:Op vrijdag 28 januari 2022 21:46 schreef derLudolf het volgende:
Ik dacht dat fudge uit Schotland kwam, maar dat komt uit Yankeestan blijkbaar.
Een doedelzak?
Iets gemaakt van tartan (die stof met ruitjes), iets leuks met Nessie opdruk of distels.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 21:29 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Vraagje aan de zwerm intelligentie hier. Mijn zus is gek van Schotland en binnenkort jarig. Ik heb al een Kuifje en de zwarte rotsen in het schots (The Derk Isle) voor haar gekocht. Ben nog aan het nadenken over nog meer schots verjaarscadeau. Alcohol drinkt ze niet, dus Whiskey valt af.
Het zal allicht gewaardeerd worden, dat het niet Schots is, een kniesoor die er op letquote:Op vrijdag 28 januari 2022 21:47 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Geen slecht idee, home made Fudge
Een wollen rokquote:Op vrijdag 28 januari 2022 21:50 schreef gcjoel het volgende:
Iets met een leuk Schots ruitje? Kussentje, rokje, brillenkoker, theedoek. Veel opties.
In Alkmaar zit een echt Schots restaurant.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 21:29 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Laat een Schotse ruit voor jullie familie ontwerpen. Dat kan denk ik niet echt als niet-Schot maar er is vast iets op te verzinnen.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 22:08 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Een echte mooie wollen kilt is prachtig, maar ook weer wat overdreven
Geweldig, maar mijn zus woont aan de Deense grens, dus dat is geen optie.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 22:10 schreef Blues het volgende:
[..]
In Alkmaar zit een echt Schots restaurant.
Als die er nog zit...ff zoeken.
http://www.schotsrestauranthielander.nl/
quote:Op vrijdag 28 januari 2022 22:14 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Geweldig, maar mijn zus woont aan de Deense grens, dus dat is geen optie.
Je zou het moeten opzoeken maar volgens mij kun je een stukje Scotland kopen en zo een Earl worden of zoiets. Kan ook een ander land zijn trouwens, heb het zelf niet opgeslagen maar vond het wel lollig om te lezen.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 22:14 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Geweldig, maar mijn zus woont aan de Deense grens, dus dat is geen optie.
Lairdquote:Op vrijdag 28 januari 2022 22:29 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Je zou het moeten opzoeken maar volgens mij kun je een stukje Scotland kopen en zo een Earl worden of zoiets. Kan ook een ander land zijn trouwens, heb het zelf niet opgeslagen maar vond het wel lollig om te lezen.
Dat was hemquote:
Ik ben Laird of Glencairn, Camster en Islay vanwege mijn landerijen in Schotland (3 vierkante voet) maar het doet het prima bij hotelreserveringen.quote:
Scottisch tablet. Is wat brosser dan fudge.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 21:29 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Klinkt wel heel erg zoetquote:Op vrijdag 28 januari 2022 22:52 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Scottisch tablet. Is wat brosser dan fudge.
https://bakingwithgranny.co.uk/recipe/scottish-tablet/
Doet me een beetje denken aan borstplaat, of vergis ik me?quote:
Dat komt meer in de buurt dan fudge, inderdaad.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 23:13 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Doet me een beetje denken aan borstplaat, of vergis ik me?
Klinkt geweldigquote:
Het roept bij mij herinneringen op aan de vakanties in Engeland. Daar verkochten ze tablet vaak op markten, al dan niet op een ‘show’.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 23:21 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Klinkt geweldig
Ik hou ook van baklava, borstplaat en marsepein
https://www.remember.de/e(...)l-Music-Express.htmlquote:Op vrijdag 28 januari 2022 23:38 schreef Blues het volgende:
Ik zoek een kartonnen kruk 'Music Express'. Die hebben we ooit voor mn broer gekocht.
Overal plaatjes, maar nergens meer te krijgen
Vond het net zo'n leuk kado voor zoon F.
https://www.bol.com/nl/nl(...)ss/9200000028146546/
Iemand betere zoekskills dan ik
Plus dat je dan wat extra BTW moet neertellenquote:Op zaterdag 29 januari 2022 00:00 schreef Yinny het volgende:
[..]
https://www.remember.de/e(...)l-Music-Express.html
Levering naar Nederland kost 7,95
En ook alleen gedragen door mannen toch? Ze zijn ook duurquote:Op vrijdag 28 januari 2022 22:08 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Een echte mooie wollen kilt is prachtig, maar ook weer wat overdreven
Daar heeft mijn zus lak aan, dat wat mannenmode betreft.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 08:55 schreef derLudolf het volgende:
[..]
En ook alleen gedragen door mannen toch? Ze zijn ook duur
Ik ben LS niet, maar misschien heb je hier wat aan?quote:Op zaterdag 29 januari 2022 09:02 schreef gcjoel het volgende:
@:Lucky_Strike waar kocht jij laatst je fruitbomen ?
En welke heb jij allemaal?
Ik wil er een stuk of 10 maar wil niet teveel dezelfde dingen want dan komt het niet op, dus ben aan het oriënteren wat leuke/lekkere opties zijn.
Oh ja thanks, ga ik meteen ook bekijken!quote:Op zaterdag 29 januari 2022 09:20 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik ben LS niet, maar misschien heb je hier wat aan?
F&F / sigme's fruitgaarde
Aangezien ik bomen gerooid en bijgeplant heb, heb ik gevraagd het topic ook maar weer open te gooien.
Welk formaat bomen zou je aanraden. Wij hebben dus geen mega stuk grond dus ik dacht een stuk of 10-15. En wil die echt bij elkaar zetten als een soort mini fruit boomgaardje.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 09:20 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik ben LS niet, maar misschien heb je hier wat aan?
F&F / sigme's fruitgaarde
Aangezien ik bomen gerooid en bijgeplant heb, heb ik gevraagd het topic ook maar weer open te gooien.
Het wordt ook wel een Meerjarenproject zeg, jullie landgoed!quote:Op zaterdag 29 januari 2022 09:21 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Oh ja thanks, ga ik meteen ook bekijken!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 29 januari 2022 09:58 schreef AnneX het volgende:
[..]
Het wordt ook wel een Meerjarenproject zeg, jullie landgoed!
Jee! Zó veel plannen.
@:Blues wat een leuk krukje! En goed gevonden van @:Yinny![]()
Hier in het dorp is ook wat zoek.Landgoed! Haha nou zo groot is het ook weer niet. Paar fruitbomen erin en dan de rest moestuin met een kas dan is het wel vol.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De mandjes![]()
Hoor jou dan. Slechts 15 fruitbomen, een moestuin en een kas.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 10:05 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Landgoed! Haha nou zo groot is het ook weer niet. Paar fruitbomen erin en dan de rest moestuin met een kas dan is het wel vol.
De mandjes
Zoiets had een oud collega in hun (veel te) grote tuin. Onder de dakplataan in de zomer eten (is is italiaan, dus je waande je in Italië.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 10:16 schreef Myraela het volgende:
[..]
Hoor jou dan. Slechts 15 fruitbomen, een moestuin en een kas.Ik ben aan het puzzelen hoe ik in mijn veel te kleine tuin toch 1 boom binnen in het terras kan zetten, want ik hou van bomen. Ik wil eigenlijk iets wat niet te dik in stam zal worden, niet te hoog groeit maar wel de breedte ingaat zodat we er een beetje onder kunnen zitten.
Zoiets zou wel heel tof zijn. Maar dan dus eentje, want dan is de tuin vol.
[ afbeelding ]
Vind je het goed als ik de conversatie verplaats naar het fruimboomgaardtopic?quote:Op zaterdag 29 januari 2022 09:49 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Welk formaat bomen zou je aanraden. Wij hebben dus geen mega stuk grond dus ik dacht een stuk of 10-15. En wil die echt bij elkaar zetten als een soort mini fruit boomgaardje.
Of misschien wisselend laag en middel ofzo?
Mini quiches of hartige muffins? Hartige madeleines?quote:Op zaterdag 29 januari 2022 10:53 schreef Barreltje het volgende:
Ohh croissantjes ! Goed idee! Die gooi ik er eens even in..
Tevens ben ik op zoek naar makkelijk uit ee diepvries te halen hapjes oid..
![]()
Het bordspel festijn heeft zich nu verplaatst maar mijn huis.. dus iedere week 1 a 2 keer gasten in huis.. en iedereen neemt dan wel eea mee, maar ik vind het ook wel leuk om zelf wat te maken..
Nu heb Ik 2 struikel blokken: 1 speler is vegetarisch, dus ook graag makkelijke vegetarische hapjes en een andere speler heeft een noten allergie, dus ook hapjes zonder (sporen van) noten.. nou hoeven de tweestrijd betreft verder niet gecombineerd te worden .. maar ben wel benieuwd
Dat klinkt gezelligquote:Op zaterdag 29 januari 2022 10:53 schreef Barreltje het volgende:
![]()
Het bordspel festijn heeft zich nu verplaatst maar mijn huis.. dus iedere week 1 a 2 keer gasten in huis.. en iedereen neemt dan wel eea mee, maar ik vind het ook wel leuk om zelf wat te maken..
Nu heb Ik 2 struikel blokken: 1 speler is vegetarisch, dus ook graag makkelijke vegetarische hapjes en een andere speler heeft een noten allergie, dus ook hapjes zonder (sporen van) noten.. nou hoeven de tweestrijd betreft verder niet gecombineerd te worden .. maar ben wel benieuwd
Haha ja ok het is wel een grote tuinquote:Op zaterdag 29 januari 2022 10:16 schreef Myraela het volgende:
[..]
Hoor jou dan. Slechts 15 fruitbomen, een moestuin en een kas.Ik ben aan het puzzelen hoe ik in mijn veel te kleine tuin toch 1 boom binnen in het terras kan zetten, want ik hou van bomen. Ik wil eigenlijk iets wat niet te dik in stam zal worden, niet te hoog groeit maar wel de breedte ingaat zodat we er een beetje onder kunnen zitten.
Zoiets zou wel heel tof zijn. Maar dan dus eentje, want dan is de tuin vol.
[ afbeelding ]
Wij hebben zoiets, een moerbei. Midden in de tuin, staat in de zomer heel tofquote:Op zaterdag 29 januari 2022 10:19 schreef Myraela het volgende:
Oh, het heeft een naam, blijkbaar. Een dakboom.
[ afbeelding ]
Deze zijn lekker en makkelijk: https://minimalistbaker.com/sun-dried-tomato-and-basil-pinwheels/quote:Op zaterdag 29 januari 2022 10:53 schreef Barreltje het volgende:
![]()
Heb je misschien een foto? Lijkt me inderdaad heel gezellig.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 11:35 schreef Clubsoda het volgende:
Wij hebben zoiets, een moerbei. Midden in de tuin, staat in de zomer heel tof
Hij is nu bladloos, dus dat is een beetje jammerlijk. Ik ga even kijken of ik de fundafoto's kan opdiepenquote:Op zaterdag 29 januari 2022 11:40 schreef Myraela het volgende:
[..]
Heb je misschien een foto? Lijkt me inderdaad heel gezellig.
BOL verkoopt ze ook?quote:Op zaterdag 29 januari 2022 11:49 schreef Blues het volgende:
Dank voor meezoeken @:rememberkrukjeIk ga 'm daar denk ik bestellen.
Kijken nog even verder qua bestelkosten, maar dit zal m wel worden.
/edit.
Bestelpagina linkt niet door.
En dit heb ik dus bij meerdere aanbieders.
Was het maar waar.quote:
Volgens mij is Remember de producentquote:Op zaterdag 29 januari 2022 12:25 schreef Blues het volgende:
[..]
Was het maar waar.
Niet leverbaar.
Maar bij Remember net besteld
Heb nog niks betaald, dus als t niks wordt...
Ik ben altijd wat op m'n hoede voor buitenlandse mooi uitziende webshop, maar met wat doorklikken en uitchecken denk ik dat t wel goed zit. Nu maar hopen dat ie echt geleverd kan worden.
Ja zagen wij ook.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 12:36 schreef Clubsoda het volgende:
Volgens mij is Remember de producent
Nee, niets van gemerkt tot nu toe.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 11:48 schreef AnneX het volgende:
Dan wil ik de (voor)pret niet bederven…
@:Clubsoda heeft de moerbeiboom geen last van bladluis? op zeker moment.
# tshirt #bladluis #buiteneten
Dan is het prettig toeven.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 12:37 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Nee, niets van gemerkt tot nu toe.
Als PayPal wordt aangeboden als betaaloptie zit je eigenlijk wel goedquote:Op zaterdag 29 januari 2022 12:25 schreef Blues het volgende:
[..]
Was het maar waar.
Niet leverbaar.
Maar bij Remember net besteld
Heb nog niks betaald, dus als t niks wordt...
Ik ben altijd wat op m'n hoede voor buitenlandse mooi uitziende webshop, maar met wat doorklikken en uitchecken denk ik dat t wel goed zit. Nu maar hopen dat ie echt geleverd kan worden.
Op de termijn blijft Fuji Instax iets langer goed dan Polaroidquote:Op zaterdag 29 januari 2022 12:07 schreef Myraela het volgende:
Ik heb een lekker rommeldagje.Een DIY abstract schilderij-iets aan het maken, een bord aan het maken waar we op de bruiloft polaroids op kunnen hangen, lamp van Marktplaats opgepikt en m'n vriend is een nieuw kruipluik aan het maken.
Ah, wist ik niet. Maar die hebben we wel. Ik gebruik polaroid gewoon als de algemene naam voor van die instant-camera-fotootjes eigenlijk.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 13:19 schreef derLudolf het volgende:
Op de termijn blijft Fuji Instax iets langer goed dan Polaroid
Okéquote:Op zaterdag 29 januari 2022 13:13 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Als PayPal wordt aangeboden als betaaloptie zit je eigenlijk wel goed
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier ook nog nooit last van gehadquote:Op zaterdag 29 januari 2022 12:37 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Nee, niets van gemerkt tot nu toe.
quote:Op zaterdag 29 januari 2022 13:33 schreef Blues het volgende:
Lekker gelopen cq uitgewaaid.
Die zon
Met beren en merels onderweg.Zon?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier grauw en grijs. Het regent nog net niet maar wel ook een flinke wind.
Net, sinds begin oktober, weer naar de kapper geweest. Wat voelt het goed
We have far more in common than that which devides us..
Ik gebruik LastPass en vind het wel prima. Ja, je kunt hem instellen dat hij dingen automatisch invult maar dat kun je uitzetten. Je kunt zelf wachtwoorden verzinnen en opslaan ipv dat hij random dingen genereert. De app is prettig in gebruik.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 14:23 schreef fietsie het volgende:
Ik ben eigenlijk op zoek naar een nieuwe password manager, en dan wel eentje die:
- Er op gericht is mijn passwords vast te leggen, passwords die ik wil lezen en zelf wil invoeren
(Want ik werk veel op devices waar ik de password manager niet op mag / kan installeren)
- Niet gebaseerd is op dat de password manager ook de passwords overal invult
- Niet gefocussed is op gegenereerde passwords maar aan mij aangeleverde passwords opslaat
- Idealiter met 1 hand te bedienen is op een telefoon
Dus zo'n beetje tegen de stroom inzwemmen, maar wel meer security dan een papieren boekje...
Iemand tips / ervaringen?
Deze wou ik ook gaan aanradenquote:Op zaterdag 29 januari 2022 14:31 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik gebruik LastPass en vind het wel prima. Ja, je kunt hem instellen dat hij dingen automatisch invult maar dat kun je uitzetten. Je kunt zelf wachtwoorden verzinnen en opslaan ipv dat hij random dingen genereert. De app is prettig in gebruik.
Als je de app/plugin op meerdere apparaten wilt gebruiken, heb je een betaald account nodig. Ik heb de app en de browserplugin dus ik betaal. (Family abonnement samen met B)
Door dat laatste gestopt met lastpas. Heb mu myki. Doet vrijwel hetzelfde.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 14:31 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik gebruik LastPass en vind het wel prima. Ja, je kunt hem instellen dat hij dingen automatisch invult maar dat kun je uitzetten. Je kunt zelf wachtwoorden verzinnen en opslaan ipv dat hij random dingen genereert. De app is prettig in gebruik.
Als je de app/plugin op meerdere apparaten wilt gebruiken, heb je een betaald account nodig. Ik heb de app en de browserplugin dus ik betaal. (Family abonnement samen met B)
Ik heb Bitwarden. Vind 'm fijn, gebruik hem op mijn telefoon.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 14:46 schreef fietsie het volgende:
Kijk dit is interessant want op deze optie kwam ik ook uit, Lastpass.
Wat prettig dat de koorjurk past! wilde ik nog zeggen.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 15:38 schreef Cat-astrophe het volgende:
Koor administratie gedaan, meteen maar een nieuwsbrief uitgezet wat blijkbaar alleen op PC kan.
En een cursus plus toets gedaan. BehaaldAl was die niet heel moeilijk.
Nu thee en gebakje
KeePassquote:Op zaterdag 29 januari 2022 14:23 schreef fietsie het volgende:
Ik ben eigenlijk op zoek naar een nieuwe password manager, en dan wel eentje die:
- Er op gericht is mijn passwords vast te leggen, passwords die ik wil lezen en zelf wil invoeren
(Want ik werk veel op devices waar ik de password manager niet op mag / kan installeren)
- Niet gebaseerd is op dat de password manager ook de passwords overal invult
- Niet gefocussed is op gegenereerde passwords maar aan mij aangeleverde passwords opslaat
- Idealiter met 1 hand te bedienen is op een telefoon
Dus zo'n beetje tegen de stroom inzwemmen, maar wel meer security dan een papieren boekje...
Iemand tips / ervaringen?
Ze hadden bij ons de Gü toetjes nietquote:Op zaterdag 29 januari 2022 17:40 schreef Tuindier het volgende:
En eerste-wereld-problemen: twee dingen uit mijn ah bestelling van vandaag zijn niet leverbaar, waardoor ik twee gerechten uit het geplande menu van deze week niet kan maken. Dat had ik juist helemaal uitgepland omdat ik een hele drukke werkweek tegemoet ga.
De manueel therapeut heeft mijn nek mishandeld. En ik ben 2 dagen achter elkaar intensief bezig geweest met de cesartherapeut. Ik heb de hele nacht nekpijn gehad en heb dat nog steeds.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 16:51 schreef AnneX het volgende:
[..]
@:Lucky-Strike hoezo? strompelen…heb je gesport gister?
Dat klinkt wel heel naar, zoveel nekpijnquote:Op zaterdag 29 januari 2022 17:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
De manueel therapeut heeft mijn nek mishandeld. En ik ben 2 dagen achter elkaar intensief bezig geweest met de cesartherapeut. Ik heb de hele nacht nekpijn gehad en heb dat nog steeds.
Ben ook aardig labiel inmiddelsEr was een geluid in de woonkamer, sinds gisteren. Het werd steeds erger. Ik werd er gek van, moest zelfs huilen. Overwoog al om de rest van de dag in bed te gaan liggen.
Mijnheld
heeft het opgelost. Er zat zo'n helicopterzaadje vast in een spinnenweb voor het raam. Hoe harder het ging waaien, hoe harder dat ding tegen het raam ging tikken
Die dingen zijn echt totale hel inderdaadquote:Op zaterdag 29 januari 2022 18:03 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat ellendig @:Lucky_Strike Zou het een idee kunnen zijn om de volgende keer een nekbrace mee te vragen? Dan is er wat steun.
Maar yeah voor geluid weg. Beneden buurman had zo’n klingelding (van die metalen stokjes) ook zo erg
Pas alsjeblieft op met nekken en peutenquote:Op zaterdag 29 januari 2022 18:15 schreef Lucky_Strike het volgende:
Die dingen zijn echt totale hel inderdaad![]()
De manueel therapeut moet gewoon rustiger aan doen volgende keer. Ik ben nu met elke therapeut mijn boven- en ondergrenzen aan het verkennen. Daar hoort helaas ook zo'n uitschieter bij.
Veel mensen kunnen überhaupt geen woord Duitsquote:Op zaterdag 29 januari 2022 18:33 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Een FOK klassieker, Soberso, zo ie zo, alternatieve manieren om sowieso te schrijven.
Een nieuwe variant.
Zo en zo volgens de boswachter uit de duinen.
Dat geldt ook voor braces. Die zorgen bij spier letsel vaak voor meer problemen dan ze oplossen doordat ze je spieren juist verzwakken.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 18:29 schreef Blues het volgende:
[..]
Pas alsjeblieft op met nekken en peuten![]()
Soberso.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 18:37 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Veel mensen kunnen überhaupt geen woord Duits
Bij de gelderlander is er een nieuwe in dienst de het koppelstreepje ontdekt heeft. Deze zat onder een laag stof op het toetsenbord. En deze wordt nu te pas en te onpas gebruikt.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 18:33 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Een FOK klassieker, Soberso, zo ie zo, alternatieve manieren om sowieso te schrijven.
Een nieuwe variant.
Zo en zo volgens de boswachter uit de duinen.
Eens.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 18:37 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Dat geldt ook voor braces. Die zorgen bij spier letsel vaak voor meer problemen dan ze oplossen doordat ze je spieren juist verzwakken.
Sterkte @:Lucky_Strike !
Ja ja, komt goed. Er is alleen maar heel zachtjes gemasseerd. Die nek is al 20 jaar kapot. Mede daarom zit ik nu in dit traject.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 18:29 schreef Blues het volgende:
[..]
Pas alsjeblieft op met nekken en peuten![]()
Ik zit nog even een paar uurtjes te werken zodat we het test-datawarehouse wat meer op orde hebben. Gaat niet allemaal helemaal soepel - ik blijk geen truncate-rechten te hebben terwijl ik deze keer graag met een schone lei begonnen was. Nou, dan nu de lei maar even kliederig vullen en volgend weekend dan weer herhalen, maar dan wel met schone tabellen om te beginnen.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 11:10 schreef PdeHoog het volgende:
En ik zit nog even relaxt een paar uurtjes te werken. Er was wat drama afgelopen week en dat lijkt nu gefixed dus dan maar gelijk testen en waar nodig aanpassen zodat ik maandag niet uit mijn toffe meeting over datawarehousing en zo wordt gehaald
Toen kon je erom lachen, zachtjes.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 17:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
De manueel therapeut heeft mijn nek mishandeld. En ik ben 2 dagen achter elkaar intensief bezig geweest met de cesartherapeut. Ik heb de hele nacht nekpijn gehad en heb dat nog steeds.
Ben ook aardig labiel inmiddelsEr was een geluid in de woonkamer, sinds gisteren. Het werd steeds erger. Ik werd er gek van, moest zelfs huilen. Overwoog al om de rest van de dag in bed te gaan liggen.
Mijnheld
heeft het opgelost. Er zat zo'n helicopterzaadje vast in een spinnenweb voor het raam. Hoe harder het ging waaien, hoe harder dat ding tegen het raam ging tikken
Ok danquote:Op zaterdag 29 januari 2022 19:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ja ja, komt goed. Er is alleen maar heel zachtjes gemasseerd. Die nek is al 20 jaar kapot. Mede daarom zit ik nu in dit traject.
De planning gaat steeds wat op de schop wegens quarantaine van medewerkers. Dit was niet ideaal. Ze hebben wel rustig gedaan hoor maar ik kan gewoon heel weinig hebben.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 19:56 schreef AnneX het volgende:
[..]
Toen kon je erom lachen, zachtjes.
De zin van 2 dagen achter elkaar Cesar plus MT is mij onduidelijk.
Men zal wel weten hoe of wat.
Als Hullie het maar kunnen uitleggen! En anders vraag je erom.
Edit: ik lees nu je post erna over “zachtjes masseren”. Dat klinkt al anders, alleen het effect is naar en niet echt (nog) ontspannend (dus). Water drinken na afloop?
Nekbrace is niet echt een aanrader wat Cat zegt.
Heb je een stevig hoofdkussen om te rusten? Verder 😘 in het proces van grenzen verkennen.
Jij en ik doen dezelfde dingenquote:Op zaterdag 29 januari 2022 19:08 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik zit nog even een paar uurtjes te werken zodat we het test-datawarehouse wat meer op orde hebben. Gaat niet allemaal helemaal soepel - ik blijk geen truncate-rechten te hebben terwijl ik deze keer graag met een schone lei begonnen was. Nou, dan nu de lei maar even kliederig vullen en volgend weekend dan weer herhalen, maar dan wel met schone tabellen om te beginnen.
Ik had juist een andersom ervaring. Thuis nek en rug pijn, en in een hotel niet. Toen dus een nieuw kussen gekochtquote:Op zaterdag 29 januari 2022 23:12 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb zo'n memory foam kussen en ik denk meestal niet zo na over mijn kussen. Tot vorige week op vakantie. Elke ochtend werd ik wakker met heel stijve nek, pijn bovenkant rug/schouders. Echt heel naar. En dat op een kamer die in december is opgeleverd met nieuwe bedden, matras en kussensEén nacht thuis geslapen en alles is weer goed. Wat een verschil kan een kussen maken zeg
![]()
Ik vind dat je het wel druk met het programma hebt, Lucky. Nou ja, dat komt natuurlijk ook omdat er diverse dingen aangepakt worden vanuit verschillende disciplines.
Staat hier zó hoog op de lijst.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 22:14 schreef gcjoel het volgende:
Omg wij aten net bij yamazato![]()
Ben nu wel arm, maar God wat geweldig. De hele aankleding en ervaring ook![]()
Dus eigenlijk was het een goedkoop reisje Japan
Ik herinner me je relaas van die massage nog en het klonk super nutteloosquote:Op zondag 30 januari 2022 00:08 schreef Blues het volgende:
Ik heb alleen ervaring met een (waardeloze) shi atsu massage.
Een echte met olie enzo lijkt me wel heel lekker, maar om de één of andere reden lijkt het me ook zo a relaxed
Ja, goedemorgen.quote:
Je kunt er kleine puntjes afknippen met een speciaal nagelschaartje voor katten. Maar je kunt haar beter leren om gebruik te maken van de krabpaal. Als ze dat goed onder de knie heeft, hoef je niet te knippen.quote:Op zondag 30 januari 2022 08:43 schreef Barreltje het volgende:
En ohja.. kan ik de nagels van het kitten gewoon knippen?
Dat ivm het feit dat mn nichtje ( ook een soort kitten) dr nagels geveild moeten worden en nog niet geknipt mogen worden...
Piep is gewoon de uitzondering op de regel.quote:Op zondag 30 januari 2022 08:49 schreef Lucky_Strike het volgende:
Piep is de dom om haar nagels te verzorgen. Als ik het niet doe groeien ze rond in haar pootjes.
Bij Hans hoef ik het gelukkig niet te doen.
Och Piepquote:Op zondag 30 januari 2022 08:49 schreef Lucky_Strike het volgende:
Piep is te dom om haar nagels te verzorgen. Als ik het niet doe groeien ze rond in haar pootjes.
Bij Hans hoef ik het gelukkig niet te doen.
Corrie ja ..quote:Op zondag 30 januari 2022 08:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Heeft ze je balkon op stelten gezet vannacht?
Ohquote:Op zondag 30 januari 2022 08:58 schreef Clubsoda het volgende:
Half zeven wakker, toch maar eruit, uitgebreid ontbijt gemaakt. Met pancakes en crossaint en roerei. Ik word alleen altijd zo slaperig van veel ontbijt
Aahhwwquote:Op zondag 30 januari 2022 09:07 schreef Jagärtrut het volgende:
Er sliep een ziek kind naast me vannacht. Om 3 uur tikte hij op m'n schouder. Ik, vol adrenaline: "wat is er, moet je spugen, naar de wc? Waar is het bakje?". Mister: "niets, ik vind je lief en wou je een kusje geven."![]()
![]()
Ach, wat liefquote:Op zondag 30 januari 2022 09:07 schreef Jagärtrut het volgende:
Er sliep een ziek kind naast me vannacht. Om 3 uur tikte hij op m'n schouder. Ik, vol adrenaline: "wat is er, moet je spugen, naar de wc? Waar is het bakje?". Mister: "niets, ik vind je lief en wou je een kusje geven."![]()
![]()
Waarom zou je je schuldig voelen? Bij de vorige kat was het niet nodig dus deed ik het niet. En bij dezen gaat het voornamelijk om de nagels van de voorpoten, de achterpoten nauwelijksquote:Op zondag 30 januari 2022 09:45 schreef gcjoel het volgende:
Ik voel me altijd schuldig dat ik de nagels van mijn kat nooit knip.![]()
Bij de hond wel net als Lona, duim en haar extra teen. Die raken de grond niet dus slijten niet.
Omdat ik dacht dat het wel hoorde.quote:Op zondag 30 januari 2022 09:50 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Waarom zou je je schuldig voelen? Bij de vorige kat was het niet nodig dus deed ik het niet. En bij dezen gaat het voornamelijk om de nagels van de voorpoten, de achterpoten nauwelijks
Oh jee, en wanneer ga jij naar de boot? Brrr.quote:Op zondag 30 januari 2022 08:57 schreef Barreltje het volgende:
Ik heb altijd de nagels van katten geknipt.. is dat iets wat "niet goed" is dan?
Ik heb altijd het idee dat de krabpaal vooral de nagels scherper maakt, niet botter..
[..]
Corrie ja ..
Gossie.quote:Op zondag 30 januari 2022 09:07 schreef Jagärtrut het volgende:
![]()
Precies ditquote:Op zondag 30 januari 2022 06:11 schreef Isabeau het volgende:
Ik herinner me je relaas van die massage nog en het klonk super nutteloos![]()
Ik vind het idee van een vreemde die mijn blote huid aanraakt niet zo geweldig. Geloof niet dat ik me dan zou kunnen ontspannen. Wat lijkt jou er a-relaxt aan?
quote:Op zondag 30 januari 2022 08:57 schreef Barreltje het volgende:
Ik heb altijd de nagels van katten geknipt.. is dat iets wat "niet goed" is dan?
Ik heb altijd het idee dat de krabpaal vooral de nagels scherper maakt, niet botter..
[..]
Corrie ja ..
Oh dus we hebben een #Malikquote:
Rozen verwelkenquote:Op zondag 30 januari 2022 11:43 schreef Myraela het volgende:
Ik moet een stukje tekst schrijven voor een boekje oid voor een babyshower. Wat willen moeders op zo'n moment lezen? Ik weet echt niets.En ik heb eigenlijk ook niets met de moeder, het is een sociale 'familie' verplichting.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |