Ik las het ook van het uitdrogen, 1 plant moet echt natte voeten, is een palm.quote:Op donderdag 27 januari 2022 23:15 schreef Tele6 het volgende:
@:Blues @:Isabeau
Afhankelijk van het soort plant:
- door uitdrogen gaan de rouwvliegjes dood. Maar daar moet je plant tegen kunnen.
- Aaltjes werken supergoed (Ik had ze van de Bio-Groei webshop) maar daarvoor moet je de grond heel nat houden, anders gaan de aaltjes dood. Sommige planten gaan alleen ook dood van zoveel nattigheid
Als het in de crimi-sfeer is en het is geen vergismoord, knal mekaar maar lekker afquote:
quote:Op vrijdag 28 januari 2022 07:40 schreef Myraela het volgende:
Nog even een keer blij doen voor gcjoel. Zo blij dat het je gelukt is!
Dit!quote:Op vrijdag 28 januari 2022 08:27 schreef Isabeau het volgende:
Ik kom gewoon onder het perensap te zitten, want ik schil ze gewoon ook al zijn ze super rijp
Daar heb ik water in de kraan en droge handdoeken voor hoor.
Ik las 'wegen', je bedoelde 'eten'quote:Op vrijdag 28 januari 2022 08:31 schreef Sarabi het volgende:
Frida
Zo maar eens gebruik maken van dat alles weer open is. Eerst naar de dierentuin en dan naar de bios. Misschien ook nog ergens een hapje eten maar dat ligt eraan hoeveel we egen bij de bios (daar hebben ze ook tapas en kaasplankjes).
Dit. De ergste eet ik gewoon boven de wasbak.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 08:27 schreef Isabeau het volgende:
Ik kom gewoon onder het perensap te zitten, want ik schil ze gewoon ook al zijn ze super rijp
Daar heb ik water in de kraan en droge handdoeken voor hoor.
Terecht. Je hebt gewoon een nieuw huis! Zoveel plannen te maken. Helemaal leuk.quote:
We hebben fruit op het werk. De peer (nog keihard) blijft altijd over en ik neem ze wel eens mee naar huisquote:Op vrijdag 28 januari 2022 08:35 schreef Myraela het volgende:
Dit. De ergste eet ik gewoon boven de wasbak.![]()
Al eet ik zelden peren.
Ja zeker. En we hebben ook zonder voorbehoud geboden dus extra 'eng'quote:Op vrijdag 28 januari 2022 08:37 schreef Myraela het volgende:
[..]
Terecht. Je hebt gewoon een nieuw huis! Zoveel plannen te maken. Helemaal leuk.
Ben je zo iemand, net als ik, die de hypotheekaanvraag ook spannend vind? Ondanks dat er al 1000x tegen me gezegd is dat het geen probleem gaat zijn, geloof ik het toch pas zodra de hypotheek helemaal rond is.
Oeh, ben je hypotheek adviseur? Dat is wel extra fijn. Ga je dan ook zelf je eigen hypotheek regelen?quote:Op vrijdag 28 januari 2022 08:47 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ja zeker. En we hebben ook zonder voorbehoud geboden dus extra 'eng'
En dat terwijl ik zelf eigenlijk ook hypotheek adviseur ben. (Doe het nu niet meer maar hou wel mijn papieren actueel)
Dus heel rationeel gezien weet ik dat het gewoon kan, maar toch.
Ik kende het ook niet, maarquote:Op vrijdag 28 januari 2022 08:42 schreef Isabeau het volgende:
Ik lees een boek en zie een woord wat ik volgens mij nooit eerder zo heb gelezen. Sermoen. Blijkbaar de Nederlandse vorm van het Engelse en Franse sermon. In het Nederlands meestal 'preek'.
Oh, ik had destijds de hypotheek helemaal rond, vergaten ze het geld over te maken naar de notaris op de dag van aankoopquote:Op vrijdag 28 januari 2022 08:37 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ben je zo iemand, net als ik, die de hypotheekaanvraag ook spannend vind? Ondanks dat er al 1000x tegen me gezegd is dat het geen probleem gaat zijn, geloof ik het toch pas zodra de hypotheek helemaal rond is.
Nee want ik heb zelf geen toegang meer tot die systemen. En van die execution only banken heb je maar weinig keus en de meeste willen daar ook geen mensen in die beide al een hypotheek verleden hebben enzo.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 08:49 schreef Myraela het volgende:
[..]
Oeh, ben je hypotheek adviseur? Dat is wel extra fijn. Ga je dan ook zelf je eigen hypotheek regelen?
Mijn 2 centquote:Op vrijdag 28 januari 2022 08:37 schreef Myraela het volgende:
[..]
Hou op hoor! Je creëert nieuwe angsten!quote:Op vrijdag 28 januari 2022 08:59 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh, ik had destijds de hypotheek helemaal rond, vergaten ze het geld over te maken naar de notaris op de dag van aankoop.
Oh-oh. En dan?quote:Op vrijdag 28 januari 2022 08:59 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh, ik had destijds de hypotheek helemaal rond, vergaten ze het geld over te maken naar de notaris op de dag van aankoop.
Toen was ik net weg jaquote:Op vrijdag 28 januari 2022 09:00 schreef borisz het volgende:
Ik had eigenlijk mijn hypotheek bij 'de buren' moeten regelen, dan had @:gcjoel het kunnen doenOf was je er toen al weg? eind 2017. Het werd toen de hypotheker
Spoedoverboeking. Alles kwam goed.quote:
Laten we dat maar niet doenquote:Op vrijdag 28 januari 2022 08:32 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik las 'wegen', je bedoelde 'eten'
Je wegen in de bios voor je gaat eten is op zich wel bijzonder
We hebben ons voorstel al rond. Maar we zetten het maar 20 jaar vast, omdat ergens 30 jaar wonen wel erg lang klinkt. We kunnen wel jaarlijks 10% aflossen, dus we hopen eigenlijk binnen die 20 jaar ook zo goed als alles afgelost te hebben. Dan hoeven we ons niet zoveel zorgen te maken over een rentestijging.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 09:00 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Mijn 2 cent
- Zet de rente over de hele looptijd vast zou ik denken, de rente op hypotheken is nu zo laag, die kan alleen nog maar stijgen, en als die verder daalt is dat minimaal
- reserveer de mogelijkheid dat je veel extra mag aflossen, stel je krijgt een erfenis, wint een loterij of whatever, je hoeft het niet te doen, maar je wilt wel de mogelijkheid hebben.
- Ga shoppen, een half procent punt minder rente is een keer of 5-8 uit eten gaan per ton
- Als je een partner hebt, neem er een levensverzekering op, mocht je overlijden heeft je partner iig een zorg minder.
Maar je hoeft er toch geen 30 jaar te wonen omdat je de rente voor 30 jaar afspreekt?quote:Op vrijdag 28 januari 2022 09:08 schreef Myraela het volgende:
Maar we zetten het maar 20 jaar vast, omdat ergens 30 jaar wonen wel erg lang klinkt.
Pfiew!quote:
quote:Op vrijdag 28 januari 2022 08:51 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik kende het ook niet, maar
sermoen
beschuldigende, vermanende preek of toespraak
Voor Refo's enzo is preken blijkbaar wat voor eskimo's sneeuw is. Ze kennen vele variaties en soorten
Volgens mij had sigme ook nog een verhaal over mensen die de hypotheek niet rond kregen, maar dan vanuit het perspectief van de verkopende partij. Ik herinner me dat dat best een enorm drama/gedoe was.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 09:11 schreef Myraela het volgende:
Pfiew!
Ik moet ook toegeven dat ik stiekem niet weet waarom ik er zo nerveus van word. Ik heb eigenlijk nog nooit verhalen gehoord dat het ergens fout is gegaan. We hebben bij onze huidige hypotheek erg moeten trekken om de datum te halen, omdat de bank zo langzaam was en het te druk had. Maar nu lijkt alles veel sneller te gaan.
De rente is hoger als je hem langer vastlegt. Terwijl het risico op de hogere rente na 20 jaar dus verwaarloosbaar is, omdat het grootste gedeelte is afgelost. Dat is wat ik ervan begrepen heb.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 09:11 schreef sigme het volgende:
Maar je hoeft er toch geen 30 jaar te wonen omdat je de rente voor 30 jaar afspreekt?
Wat je looptijd ook is, zodra je je onderpand verkoopt vervalt de hypotheek.
Ja, dat is in 2021 eindelijk afgerond.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 09:13 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Volgens mij had sigme ook nog een verhaal over mensen die de hypotheek niet rond kregen, maar dan vanuit het perspectief van de verkopende partij. Ik herinner me dat dat best een enorm drama/gedoe was.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |