abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203396171
pi_203396355
Mooi plaatje O+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_203396660
@Blues @Isabeau
Afhankelijk van het soort plant:
- door uitdrogen gaan de rouwvliegjes dood. Maar daar moet je plant tegen kunnen.
- Aaltjes werken supergoed (Ik had ze van de Bio-Groei webshop) maar daarvoor moet je de grond heel nat houden, anders gaan de aaltjes dood. Sommige planten gaan alleen ook dood van zoveel nattigheid :X
pi_203396674
@Cat-astrophe sterkte iedereen :*
pi_203396691
@vlindertje89 lekker getraind?

Ik was ook weer sporten. Was fijn. Leuke groep ook, veel "oude" leden net zoals ik. Hoop domme grappen gemaakt O+
pi_203396712
Mooie foto’s @Blues wat gaaf verzonnen

Rouwvliegjes ken ik niet, maar sinds aaltjes geweldig geholpen hebben tegen pissebedden in een balkonbak ben ik er fan van
We have far more in common than that which devides us..
pi_203398560
Hai.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_203398567
G'morgen
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_203398574
Ik kreeg net appjes over het onbereikbaar zijn van een plein in de binnenstad, afgesloten met lint, politie, brandweer en een koepel. :o

Ben nieuwsgierig en verwacht een dooie drugsdealer maar kan nog niks vinden.
pi_203398631
Oh, inderdaad een dode.
pi_203398635
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 23:15 schreef Tele6 het volgende:
@:Blues @:Isabeau
Afhankelijk van het soort plant:
- door uitdrogen gaan de rouwvliegjes dood. Maar daar moet je plant tegen kunnen.
- Aaltjes werken supergoed (Ik had ze van de Bio-Groei webshop) maar daarvoor moet je de grond heel nat houden, anders gaan de aaltjes dood. Sommige planten gaan alleen ook dood van zoveel nattigheid :X
Ik las het ook van het uitdrogen, 1 plant moet echt natte voeten, is een palm.
We gaan het zien of dit voldoende is, we hebben maar 3 planten dus het zal wel snel minder worden.
pi_203398638
Nog even een keer blij doen voor gcjoel. Zo blij dat het je gelukt is! *O*
pi_203398642
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 07:39 schreef Lonaa het volgende:
Oh, inderdaad een dode.
Als het in de crimi-sfeer is en het is geen vergismoord, knal mekaar maar lekker af :+

Het werk roept weer :W
  vrijdag 28 januari 2022 @ 07:58:27 #14
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203398732
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 07:40 schreef Myraela het volgende:
Nog even een keer blij doen voor gcjoel. Zo blij dat het je gelukt is! *O*
O+

Ik kon er niet van slapen :')
  vrijdag 28 januari 2022 @ 08:10:09 #15
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_203398783
Goedemorgen!

De avonturen van Frida deel 1:

Ik ben nu 2 keer donker en 1 keer licht bij mn nieuwe mens.. het huis is best groot,dus er valt veel te ontdekken.
Gelukkig zijn er ook fijne plekjes waar ik me kan verstoppen, achter de kussens van de bank en onder het dekbed.. zo leuk om mn mens op een speurtocht te sturen! En dan hou ik me lekker stil.. ze deden zelfs de grote boze buitendeur open om me te vinden.. :+ gekkies!

De eerste keer donker lieten ze me alleen in de kamer met de bank, maar vannacht mocht ik bij mn mens slapen.. ik heb het hele donker lekker veel geklommen en de bewegende delen van mn mens besprongen.. *O* af en toe moest ik ook slapen en krulde ik me fijn tegen het kussen van mn mens aan.. dan deed ze haar arm of hand om me heen en ging ik heerlijk spinnen *;

Vanochtend htend mocht ik mee achter een andere deur kijken.. daar was het best fijn, want de vloer was NOG warmer.. alleen was er ineens heel veel water, en dat vond ik minder fijn.. maar dat ga ik een andere keer nog beter uitzoeken hoor!

Nu eens fijn naast mn mens knuffelen, of vanaf de bank de straat beneden in de gaten houden.. en spelen natuurlijk!! Favoriet is het grote zachte vlak op de grond .. daar kan ik zo lekker mn nagels inzetten.. alleen vind mn mens dat niet zo leuk geloof ik, maar daar trek ik me lekker niks van aan :6 ik charmeer mn mens nog wel een beetje en dan kom we tot een betere verstandhouding over dat vlak ^O^

Nou doei he!!
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  vrijdag 28 januari 2022 @ 08:20:14 #16
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203398837
Leuk Barrel! O+
pi_203398849
Mogge!

Liefste in bed, poes op schoot, hond aan de voeten, koffieapparaat pruttelt O+
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_203398857
Oke ik heb echt enorm first world problem, komt ie:
Ik heb peren, ze zijn zo lekker sappig rijp :9 maar ik vind de schil altijd zo...stug. En dat doet af aan de feestvreugde van Hele Rijpe Peer. Maar als ie zo rijp is kan je m ook niet schillen ;( Dus ik moet m of minder rijp eten en schillen of met schil en al heel rijp opeten.

;(
pi_203398861
Ik kom gewoon onder het perensap te zitten, want ik schil ze gewoon ook al zijn ze super rijp *)
Daar heb ik water in de kraan en droge handdoeken voor hoor.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 28 januari 2022 @ 08:30:18 #20
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203398873
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 08:27 schreef Isabeau het volgende:
Ik kom gewoon onder het perensap te zitten, want ik schil ze gewoon ook al zijn ze super rijp *)
Dit!
Ook al heb ik bijna nooit peren, maar als je niet onder het sap zit zijn ze niet lekker.
pi_203398883
Frida O+

Zo maar eens gebruik maken van dat alles weer open is. Eerst naar de dierentuin en dan naar de bios. Misschien ook nog ergens een hapje eten maar dat ligt eraan hoeveel we egen bij de bios (daar hebben ze ook tapas en kaasplankjes).
pi_203398885
Oké de volgende schil ik gewoon.
pi_203398888
Ik snij peer in stukjes (met schil) en dan in de yoghurt. Dan valt de stugheid van de schil niet zo op.

En leuk te lezen, de avonturen van Frida. Veel blijven schrijven Frida!
pi_203398889
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 08:31 schreef Sarabi het volgende:
Frida O+

Zo maar eens gebruik maken van dat alles weer open is. Eerst naar de dierentuin en dan naar de bios. Misschien ook nog ergens een hapje eten maar dat ligt eraan hoeveel we egen bij de bios (daar hebben ze ook tapas en kaasplankjes).
Ik las 'wegen', je bedoelde 'eten' _O-
Je wegen in de bios voor je gaat eten is op zich wel bijzonder 8-)
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 28 januari 2022 @ 08:34:25 #25
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_203398899
Mogge :W

De grote (geluidswerende) isolatieverbouwing op kantoor is begonnen. Lopen drie bouwvakkers rond. De belhokken en kamer van 'Het Opperhoofd' zijn niet geweldig geisoleerd. Als mijn baas een echt gesprek wil voeren moet dat in de kamer van de directeur.

Nu al benieuwd naar de nieuwe avonturen van Frida :P
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_203398903
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 08:27 schreef Isabeau het volgende:
Dit. De ergste eet ik gewoon boven de wasbak. :D

Al eet ik zelden peren.
pi_203398917
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 07:58 schreef gcjoel het volgende:
O+

Ik kon er niet van slapen :')
Terecht. Je hebt gewoon een nieuw huis! Zoveel plannen te maken. Helemaal leuk.

Ben je zo iemand, net als ik, die de hypotheekaanvraag ook spannend vind? Ondanks dat er al 1000x tegen me gezegd is dat het geen probleem gaat zijn, geloof ik het toch pas zodra de hypotheek helemaal rond is.
pi_203398922
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 08:35 schreef Myraela het volgende:

Dit. De ergste eet ik gewoon boven de wasbak. :D

Al eet ik zelden peren.
We hebben fruit op het werk. De peer (nog keihard) blijft altijd over en ik neem ze wel eens mee naar huis O+
Maar kopen doe ik ze zelden, tenzij ik peer voor een recept moet hebben. Ben eigenlijk (ook) allergisch voor peer - en dan dus vooral ongeschild.
pi_203398939
Ik lees een boek en zie een woord wat ik volgens mij nooit eerder zo heb gelezen. Sermoen. Blijkbaar de Nederlandse vorm van het Engelse en Franse sermon. In het Nederlands meestal 'preek'.
  vrijdag 28 januari 2022 @ 08:47:19 #30
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203398971
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 08:37 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ben je zo iemand, net als ik, die de hypotheekaanvraag ook spannend vind? Ondanks dat er al 1000x tegen me gezegd is dat het geen probleem gaat zijn, geloof ik het toch pas zodra de hypotheek helemaal rond is.
Ja zeker. En we hebben ook zonder voorbehoud geboden dus extra 'eng'

En dat terwijl ik zelf eigenlijk ook hypotheek adviseur ben. (Doe het nu niet meer maar hou wel mijn papieren actueel)

Dus heel rationeel gezien weet ik dat het gewoon kan, maar toch.
pi_203399002
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 08:47 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Ja zeker. En we hebben ook zonder voorbehoud geboden dus extra 'eng'

En dat terwijl ik zelf eigenlijk ook hypotheek adviseur ben. (Doe het nu niet meer maar hou wel mijn papieren actueel)

Dus heel rationeel gezien weet ik dat het gewoon kan, maar toch.
Oeh, ben je hypotheek adviseur? Dat is wel extra fijn. Ga je dan ook zelf je eigen hypotheek regelen?
  vrijdag 28 januari 2022 @ 08:51:55 #32
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203399021
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 08:42 schreef Isabeau het volgende:
Ik lees een boek en zie een woord wat ik volgens mij nooit eerder zo heb gelezen. Sermoen. Blijkbaar de Nederlandse vorm van het Engelse en Franse sermon. In het Nederlands meestal 'preek'.
Ik kende het ook niet, maar

sermoen
beschuldigende, vermanende preek of toespraak

Voor Refo's enzo is preken blijkbaar wat voor eskimo's sneeuw is. Ze kennen vele variaties en soorten
pi_203399025
Zonder voorbehoud is inderdaad wel spannend. Bij ons zit de grootste 'spannendheid' in de proeftijd van m'n vriend. Ondanks dankt dat het allemaal allang met zijn werkgever is besproken, natuurlijk. Maar begin volgende week kunnen we eindelijk zijn werkgeversverklaring opvragen.
pi_203399092
quote:

[..]

Oh, ik had destijds de hypotheek helemaal rond, vergaten ze het geld over te maken naar de notaris op de dag van aankoop :+.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 28 januari 2022 @ 08:59:49 #35
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203399096
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 08:49 schreef Myraela het volgende:

[..]
Oeh, ben je hypotheek adviseur? Dat is wel extra fijn. Ga je dan ook zelf je eigen hypotheek regelen?
Nee want ik heb zelf geen toegang meer tot die systemen. En van die execution only banken heb je maar weinig keus en de meeste willen daar ook geen mensen in die beide al een hypotheek verleden hebben enzo.
Dat stukje zitten ook zoveel haken en ogen aan dat ik daar zelf ook wel advies over wil _O-
  vrijdag 28 januari 2022 @ 09:00:03 #36
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203399097
quote:

[..]

Mijn 2 cent
- Zet de rente over de hele looptijd vast zou ik denken, de rente op hypotheken is nu zo laag, die kan alleen nog maar stijgen, en als die verder daalt is dat minimaal
- reserveer de mogelijkheid dat je veel extra mag aflossen, stel je krijgt een erfenis, wint een loterij of whatever, je hoeft het niet te doen, maar je wilt wel de mogelijkheid hebben.
- Ga shoppen, een half procent punt minder rente is een keer of 5-8 uit eten gaan per ton
- Als je een partner hebt, neem er een levensverzekering op, mocht je overlijden heeft je partner iig een zorg minder.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 28 januari 2022 @ 09:00:08 #37
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_203399098
Ik had eigenlijk mijn hypotheek bij 'de buren' moeten regelen, dan had @gcjoel het kunnen doen :+ Of was je er toen al weg? eind 2017. Het werd toen de hypotheker
  vrijdag 28 januari 2022 @ 09:00:29 #38
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203399104
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 08:59 schreef sigme het volgende:

[..]
Oh, ik had destijds de hypotheek helemaal rond, vergaten ze het geld over te maken naar de notaris op de dag van aankoop :+.
Hou op hoor! Je creëert nieuwe angsten!
pi_203399109
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 08:59 schreef sigme het volgende:

[..]
Oh-oh. En dan?
  vrijdag 28 januari 2022 @ 09:01:18 #40
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203399113
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 09:00 schreef borisz het volgende:
Ik had eigenlijk mijn hypotheek bij 'de buren' moeten regelen, dan had @:gcjoel het kunnen doen :+ Of was je er toen al weg? eind 2017. Het werd toen de hypotheker
Toen was ik net weg ja :D
pi_203399126
quote:
11s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 09:01 schreef Myraela het volgende:

[..]
Oh-oh. En dan?
Spoedoverboeking. Alles kwam goed.
pi_203399141
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 08:32 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik las 'wegen', je bedoelde 'eten' _O-
Je wegen in de bios voor je gaat eten is op zich wel bijzonder 8-)
Laten we dat maar niet doen :D
pi_203399175
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 09:00 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Mijn 2 cent
- Zet de rente over de hele looptijd vast zou ik denken, de rente op hypotheken is nu zo laag, die kan alleen nog maar stijgen, en als die verder daalt is dat minimaal
- reserveer de mogelijkheid dat je veel extra mag aflossen, stel je krijgt een erfenis, wint een loterij of whatever, je hoeft het niet te doen, maar je wilt wel de mogelijkheid hebben.
- Ga shoppen, een half procent punt minder rente is een keer of 5-8 uit eten gaan per ton
- Als je een partner hebt, neem er een levensverzekering op, mocht je overlijden heeft je partner iig een zorg minder.
We hebben ons voorstel al rond. Maar we zetten het maar 20 jaar vast, omdat ergens 30 jaar wonen wel erg lang klinkt. We kunnen wel jaarlijks 10% aflossen, dus we hopen eigenlijk binnen die 20 jaar ook zo goed als alles afgelost te hebben. Dan hoeven we ons niet zoveel zorgen te maken over een rentestijging.

En het shoppen zat vooral in de geldigheid van het hypotheekvoorstel. Met een nieuwbouwwoning heb je toch altijd een beetje angst dat de start vertraging oploopt. Verlengen kost al snel 1500 per maand boete. Dus we hebben een hypotheker die een geldigheid geeft van 12 maanden en de ruimte geeft om 10% jaarlijks af te lossen.

Levensverzekering uiteraard! En straks zijn we ook getrouwd, want nu wonen we onverstandig samen zonder samenlevingscontract.
pi_203399198
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 09:08 schreef Myraela het volgende:
Maar we zetten het maar 20 jaar vast, omdat ergens 30 jaar wonen wel erg lang klinkt.
Maar je hoeft er toch geen 30 jaar te wonen omdat je de rente voor 30 jaar afspreekt?
Wat je looptijd ook is, zodra je je onderpand verkoopt vervalt de hypotheek.
pi_203399202
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 09:02 schreef sigme het volgende:
Spoedoverboeking. Alles kwam goed.
Pfiew!

Ik moet ook toegeven dat ik stiekem niet weet waarom ik er zo nerveus van word. Ik heb eigenlijk nog nooit verhalen gehoord dat het ergens fout is gegaan. We hebben bij onze huidige hypotheek erg moeten trekken om de datum te halen, omdat de bank zo langzaam was en het te druk had. Maar nu lijkt alles veel sneller te gaan.
pi_203399205
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 08:51 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik kende het ook niet, maar

sermoen
beschuldigende, vermanende preek of toespraak

Voor Refo's enzo is preken blijkbaar wat voor eskimo's sneeuw is. Ze kennen vele variaties en soorten
:D in de context van het hoofdstuk past deze langere beschrijving ook prima.
pi_203399221
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 09:11 schreef Myraela het volgende:
Pfiew!

Ik moet ook toegeven dat ik stiekem niet weet waarom ik er zo nerveus van word. Ik heb eigenlijk nog nooit verhalen gehoord dat het ergens fout is gegaan. We hebben bij onze huidige hypotheek erg moeten trekken om de datum te halen, omdat de bank zo langzaam was en het te druk had. Maar nu lijkt alles veel sneller te gaan.
Volgens mij had sigme ook nog een verhaal over mensen die de hypotheek niet rond kregen, maar dan vanuit het perspectief van de verkopende partij. Ik herinner me dat dat best een enorm drama/gedoe was.
pi_203399235
Ik overweeg tamelijk serieus de aankoop van een nieuw huis in Spanje. Óf een wat groter huis in het buitengebied, of een klein stadshuisje (en dan onze huidige landgoedje erbij houden voor het buitenleven).
Goddank hoef ik er geen hypotheekgedoe bij te regelen. Ik leen geld binnen de familie (buitenhuis) of betaal het uit m'n achterzak (stadshuis). Dat gaat allemaal om zulke kleine bedragen :D
pi_203399243
quote:
5s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 09:11 schreef sigme het volgende:
Maar je hoeft er toch geen 30 jaar te wonen omdat je de rente voor 30 jaar afspreekt?
Wat je looptijd ook is, zodra je je onderpand verkoopt vervalt de hypotheek.
De rente is hoger als je hem langer vastlegt. Terwijl het risico op de hogere rente na 20 jaar dus verwaarloosbaar is, omdat het grootste gedeelte is afgelost. Dat is wat ik ervan begrepen heb.
pi_203399253
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 09:13 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Volgens mij had sigme ook nog een verhaal over mensen die de hypotheek niet rond kregen, maar dan vanuit het perspectief van de verkopende partij. Ik herinner me dat dat best een enorm drama/gedoe was.
Ja, dat is in 2021 eindelijk afgerond.
WGR / Casus: de koop die niet doorging (huis)

Dat die kopers de hypotheek niet rond kregen lag echt aan hunzelf, dat was geen blunderput aan de kant van een bank ofzo.
pi_203399261
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 09:15 schreef Myraela het volgende:

[..]
De rente is hoger als je hem langer vastlegt. Terwijl het risico op de hogere rente na 20 jaar dus verwaarloosbaar is, omdat het grootste gedeelte is afgelost. Dat is wat ik ervan begrepen heb.
Ja, dat lijkt me wel een prima argument :Y.
pi_203399311
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 09:16 schreef sigme het volgende:

[..]
Ja, dat is in 2021 eindelijk afgerond.
WGR / Casus: de koop die niet doorging (huis)

Dat die kopers de hypotheek niet rond kregen lag echt aan hunzelf, dat was geen blunderput aan de kant van een bank ofzo.
Ohja, deze heb ik al eens eerder gelezen. Vreemd verhaal wel, hoe kunnen mensen er zo passief mee omgaan. Onbegrijpelijk.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 28 januari 2022 @ 09:31:30 #53
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_203399388
Hypotheekstress. De verkopende partij wilde het nog in het einde van het jaar afronden. We hadden een zeven weken. Gelukkig lagen alle documenten al klaar en waren al mijn wensen al doorgenomen.
Het ging uiteindelijk vooral door de tragische medische molen (spierziekte, dus tig vragenlijsten extra, naar de VU geracet om mijn dossier op te halen uit het archief enz enz).
Uiteindelijk kwam het goed mede doordat de Hypotheker er bovenop zat. :)
  vrijdag 28 januari 2022 @ 09:33:12 #54
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203399399
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 09:15 schreef Myraela het volgende:

[..]
als ik zo kijk is het gemiddelde verschil tussen 10 en 20 jaar vast 0,4 procent punt. Dat is 400 Euro per jaar per ton schuld
tussen 20 en 30 jaar vast 0,25 procent punt. Dat is 250 euro per jaar per ton schuld.
Mocht je na 20 jaar nog 1 ton schuld over hebben, en de rente staat dan op 8% is dat 8000 euro rente.
Verstandig is een excel te maken en het eens door te rekenen, in dit rekenvoorbeeld betaal je in jaar 21 3000 euro meer aan rente dan het verschil tussen 20 en 30 jaar vast.
  vrijdag 28 januari 2022 @ 09:39:35 #55
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203399460
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 09:18 schreef sigme het volgende:

[..]
Ja, dat lijkt me wel een prima argument :Y.
Niet noodzakelijk. Dit soort dingen nooit op gevoel doen, maar door rekenen in Excel
pi_203399462
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 09:33 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
als ik zo kijk is het gemiddelde verschil tussen 10 en 20 jaar vast 0,4 procent punt. Dat is 400 Euro per jaar per ton schuld
tussen 20 en 30 jaar vast 0,25 procent punt. Dat is 250 euro per jaar per ton schuld.
Mocht je na 20 jaar nog 1 ton schuld over hebben, en de rente staat dan op 8% is dat 8000 euro rente.
Verstandig is een excel te maken en het eens door te rekenen, in dit rekenvoorbeeld betaal je in jaar 21 3000 euro meer aan rente dan het verschil tussen 20 en 30 jaar vast.
Bedankt, maar we hebben het allemaal door laten rekenen. Dit sloot het beste aan op onze verwachtingen en wensen.
  vrijdag 28 januari 2022 @ 09:45:25 #57
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203399512
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 09:39 schreef Myraela het volgende:

[..]
Bedankt, maar we hebben het allemaal door laten rekenen. Dit sloot het beste aan op onze verwachtingen en wensen.
Dat moet je zelf bepalen wat jou het beste lijkt, maar ik reken het liever zelf nog eens na.
pi_203399520
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 09:39 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Niet noodzakelijk. Dit soort dingen nooit op gevoel doen, maar door rekenen in Excel
Ook na (laten) narekenen mag iedereen vooral doen wat het meest gemoedsrust geeft.
  vrijdag 28 januari 2022 @ 09:49:47 #59
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_203399541
Oh jongens!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 28 januari 2022 @ 09:50:01 #60
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203399545
quote:
3s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 09:46 schreef sigme het volgende:

[..]
Ook na (laten) narekenen mag iedereen vooral doen wat het meest gemoedsrust geeft.
Er zijn in het verleden nogal wat mensen de dupe geworden door dubieuze financiële producten. Wantrouw mensen die je vertellen wat je wilt horen.
pi_203399552
Het gaat ook allemaal over hypothetische getallen, dus er is niet echt een goed of fout aan te wijzen. We hebben het over een huis waar je misschien blijft wonen, een mogelijk restbedrag na 20 jaar en een rente die waarschijnlijk stijgt, maar hoeveel? In elke som die je maakt, vul je dingen in die je gewoon nog niet met zekerheid kunt zeggen.
pi_203399558
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 09:49 schreef Barreltje het volgende:
Oh jongens!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Cool!
  vrijdag 28 januari 2022 @ 09:53:56 #63
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_203399579
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 08:25 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb peren, ze zijn zo lekker sappig rijp :9 maar ik vind de schil altijd zo...stug. En dat doet af aan de feestvreugde van Hele Rijpe Peer. Maar als ie zo rijp is kan je m ook niet schillen ;( Dus ik moet m of minder rijp eten en schillen of met schil en al heel rijp opeten.

;(
Met een dun lepeltje uit gehalveerde peer lepelen?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_203399599
quote:

;(
Heel rijp van de schil af slobberen? Of is de peer ook weer niet zo rijp?
  vrijdag 28 januari 2022 @ 10:17:42 #65
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203399794
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 09:50 schreef Myraela het volgende:
Het gaat ook allemaal over hypothetische getallen, dus er is niet echt een goed of fout aan te wijzen. We hebben het over een huis waar je misschien blijft wonen, een mogelijk restbedrag na 20 jaar en een rente die waarschijnlijk stijgt, maar hoeveel? In elke som die je maakt, vul je dingen in die je gewoon nog niet met zekerheid kunt zeggen.
Het is een manier van risico berekenen. Door te kijken wat de meerprijs is van langer vastzetten, kan je dat afwegen tegen verschillende rente scenarios.
Als je plan is het in 20 jaar af te lossen is dat uiteraard wat hypothetisch
pi_203400049
Mogguh!
pi_203400359
Ochtend! Net uit bed, dadelijk in bad O+
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_203400400
@gcjoel wat zal je hoofd rondzingen met hé gelukt en keuring afwachten en plannen maken.
Is het op rij afstand van je huidige huis tijdens verbouwen, of ga je er wonen? Of zetten jullie een caravan neer als Lucky? En zijn jullie hendige klussers?
Oh wacht, in het tuinhuis kan ook *O*
Nog steeds spannend.

@Frida welkom nieuwe user w/
pi_203400425
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 09:53 schreef fietsie het volgende:

[..]
Met een dun lepeltje uit gehalveerde peer lepelen?
Dit geeft ook bende.
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 09:55 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Heel rijp van de schil af slobberen? Of is de peer ook weer niet zo rijp?
Oh, dat zou misschien nog wel kunnen. :Y
pi_203400534
Oh ja, ik ben een sucker voor k&w topics.
Gelukkig Claudia_x ook en die vertaalt praatjes altijd in prachtige plaatjes w/

Ja, nou wil ik ook peer. Met blauwe kaas.

Vanmorgen weer eens een hello fresh enquête in de mail, 15 min. werk.
Met vragen, die neerkomen op vragen naar hun usp. 😳En geen ruimte voor toelichting.
Hoezo duurzaam etc. Boontjes komen nog steeds uit Marokko of Senegal. Tomaten uit Spanje.
En toen kwam het in een loop en begon van voren af. En weggeklikt. :W
pi_203400657
quote:

;(
Doorsnijden en uitlepelen/ uitlikken?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  vrijdag 28 januari 2022 @ 11:59:05 #72
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203401129
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 11:15 schreef AnneX het volgende:
@:gcjoel wat zal je hoofd rondzingen met hé gelukt en keuring afwachten en plannen maken.
Is het op rij afstand van je huidige huis tijdens verbouwen, of ga je er wonen? Of zetten jullie een caravan neer als Lucky? En zijn jullie hendige klussers?
Oh wacht, in het tuinhuis kan ook *O*
Nog steeds spannend.

Hé @:Frida welkom nieuwe user w/
Ja we gaan waarschijnlijk even in het tuinhuis. Dubbele lasten vinden wij zonde.
  vrijdag 28 januari 2022 @ 12:01:03 #73
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203401160
En net getekend *O*
pi_203401222
Wat is het fijn zonnig vandaag hè O+
Ik ging vanochtend een rondje lopen en dat is zoooo veel makkelijker als de zon erbij schijnt O+
De dagen zijn ook weer langer aan het worden. Beter :Y
pi_203401260
Net ook een rondje gewandeld in de zon. Heerlijk inderdaad.
pi_203401297
Rondje dierentuin, halverwege camera leeg }:| dom dat ik daar niet aan gedacht had.
  vrijdag 28 januari 2022 @ 12:15:56 #78
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203401340
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 12:12 schreef Sarabi het volgende:
Rondje dierentuin, halverwege camera leeg }:| dom dat ik daar niet aan gedacht had.
1999 Rondje dierentuin, halverwege rolletje vol
2022 Rondje dierentuin, halverwege camera leeg
Wet van behoud van ellende.
:P
pi_203401364
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 12:12 schreef Sarabi het volgende:
_O-
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_203401493
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 12:15 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Vooral dom van mezelf 3 dagen fotograferen zonder de batterij te checken.

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 12:17 schreef PdeHoog het volgende:

[..]
_O-
Ik moet er weer even aan wennen.
pi_203401729
Jammer @Sarabi Heb dat ook wel eens gehad, dus nu standaard een opgeladen reserve batterij in de tas

Heerlijk buiten, wilde ook wel gaan wandelen, maar net op de markt knie verdraaid (klote bestrating die wel mooi is maar ongelijk). Even rust geven en misschien dat het straks beter gaat.
Wel alles binnen (2 weken geleden waren er heel veel kramen niet)
  vrijdag 28 januari 2022 @ 12:54:27 #82
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203401842
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 12:27 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Vooral dom van mezelf 3 dagen fotograferen zonder de batterij te checken.

13 jaar geleden een Canon gekocht, met een tweede accu, ze doen het nog steeds erg goed, houden veel capaciteit. Ze zijn dan bijna 100 Euro, maar het is wel super kwaliteit. Kan ook imitatie kopen voor 1/3 van de prijs, maar betwijfel of die in de buurt komen van de kwaliteit.
  Moderator vrijdag 28 januari 2022 @ 12:58:29 #83
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_203401907
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 12:15 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Als ik m'n digitale camera weer eens pak is het altijd zoeken naar de oplader :')

Gelukkig heb je tegenwoordig halverwege de dierentuin wel al 36 foto's gemaakt :+ Hoewel die 36 foto's op een rol waarschijnlijk net zo veel goede foto's opleveren als nu 360 foto's :D
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 28 januari 2022 @ 13:04:08 #84
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203401994
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 12:58 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Als ik m'n digitale camera weer eens pak is het altijd zoeken naar de oplader :')

Gelukkig heb je tegenwoordig halverwege de dierentuin wel al 36 foto's gemaakt :+ Hoewel die 36 foto's op een rol waarschijnlijk net zo veel goede foto's opleveren als nu 360 foto's :D
Ik heb een geweldige DSLR met een stel objectieven, maar ik moet bekennen dat ik hem nauwelijks nog gebruik, de kwaliteit van de iPhone is inmiddels goed genoeg voor de meeste zaken, vooral de video is erg goed
  vrijdag 28 januari 2022 @ 13:06:49 #85
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_203402040
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 13:04 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ik heb een geweldige DSLR met een stel objectieven, maar ik moet bekennen dat ik hem nauwelijks nog gebruik, de kwaliteit van de iPhone is inmiddels goed genoeg voor de meeste zaken, vooral de video is erg goed
Hier is de spiegelreflex ook presse papier geworden..

Mijn dochter experimenteert er nu mee
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  Moderator vrijdag 28 januari 2022 @ 13:07:32 #86
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_203402055
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 12:54 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
13 jaar geleden een Canon gekocht, met een tweede accu, ze doen het nog steeds erg goed, houden veel capaciteit. Ze zijn dan bijna 100 Euro, maar het is wel super kwaliteit. Kan ook imitatie kopen voor 1/3 van de prijs, maar betwijfel of die in de buurt komen van de kwaliteit.
Iedereen zegt altijd dat imitatie accu's prima zijn. Of die mensen liegen of ik heb een keer of vijf pech gehad. Heb laatst een 6D 2e hands gekocht en m'n 60D verkocht. Zelfde accu. 6D kwam met veel namaak accu's, die heb ik doorverkocht, heb er nu drie originele accu's bij.
  Moderator vrijdag 28 januari 2022 @ 13:10:32 #87
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_203402098
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 13:04 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ik kan me er niet toe zetten überhaupt een poging tot serieuze fotografie te doen met m'n telefoon. Meeste foto's in m'n album zijn van boodschappenlijstjes of foute lasnaden _O-
  vrijdag 28 januari 2022 @ 13:21:54 #88
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203402304
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 13:07 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Iedereen zegt altijd dat imitatie accu's prima zijn. Of die mensen liegen of ik heb een keer of vijf pech gehad. Heb laatst een 6D 2e hands gekocht en m'n 60D verkocht. Zelfde accu. 6D kwam met veel namaak accu's, die heb ik doorverkocht, heb er nu drie originele accu's bij.
Ik heb met merk accu's van Canon en Panasonic (camcorder) uitstekende ervaring, met imitatie of goedkope oplaadbare heb ik alleen maar slechte ervaringen. Snel leeg ook (of eigenlijk vooral) als ik ze niet gebruik.
pi_203402387

Het is een joekel van een pannenlap geworden, ongeveer 20 cm doorsnee _O_

Ik heb besloten dat de matchende pannenlap een appel wordt, want ik heb niet genoeg bruine katoen voor een boterham en niet genoeg groene katoen voor sla. (Ik denk dat ik het blaadje van de appel nét red met hoeveel groene katoen ik nog heb :X )
En ik heb meer haakkatoen dan T-shirts op dit moment, dus ik ga niet bijkopen. _O-
  vrijdag 28 januari 2022 @ 13:31:13 #90
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_203402467
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 09:15 schreef sigme het volgende:
Ik overweeg tamelijk serieus de aankoop van een nieuw huis in Spanje. Óf een wat groter huis in het buitengebied, of een klein stadshuisje (en dan onze huidige landgoedje erbij houden voor het buitenleven).
Goddank hoef ik er geen hypotheekgedoe bij te regelen. Ik leen geld binnen de familie (buitenhuis) of betaal het uit m'n achterzak (stadshuis). Dat gaat allemaal om zulke kleine bedragen :D
Ik heb een huis in Spanje! Kopen? Bueno bonito barato!
Siesta & Fiesta!
  vrijdag 28 januari 2022 @ 13:46:03 #91
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203402671
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 13:10 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Ik kan me er niet toe zetten überhaupt een poging tot serieuze fotografie te doen met m'n telefoon. Meeste foto's in m'n album zijn van boodschappenlijstjes of foute lasnaden _O-
Prachtig toch dat fotos en videos zo gemakkelijk en eenvoudig te maken zijn dat je er nauwelijks tot geen moeite voor hoeft te doen? Loop je door de supermarkt en vraag je je af of dat het juiste product is, foto en vraagteken sturen naar de baas thuis.
Hoest de hond raar, ff een video die je aan de dierenarts kan laten zien.
  vrijdag 28 januari 2022 @ 14:26:13 #92
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_203403238
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 13:31 schreef Bramito het volgende:

[..]
kost dat? :P
  vrijdag 28 januari 2022 @ 14:28:15 #93
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_203403276
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 14:26 schreef Barreltje het volgende:

[..]
kost dat? :P
240k ofzo
Siesta & Fiesta!
pi_203403297
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 12:46 schreef Kaatje1 het volgende:
Jammer @:Sarabi Heb dat ook wel eens gehad, dus nu standaard een opgeladen reserve batterij in de tas

Eens kijken hoe duur ze zijn. 'Vroeger' ook nooit nodig gehad maar kan geen kwaad natuurlijk.

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 12:54 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
De accu was ook niet het probleem bij mijn oude Canon. Helaas wel andere problemen. Eens kijken hoe lang deze nieuwe nu meegaat.

Ik heb dus wel weer een spiegelreflex gekocht, begon hem toch wel te missen na 10 jaar alleen mijn mobiel gebruikt te hebben.
pi_203403339
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 13:26 schreef Tele6 het volgende:
[ afbeelding ]

Het is een joekel van een pannenlap geworden, ongeveer 20 cm doorsnee _O_

Ik heb besloten dat de matchende pannenlap een appel wordt, want ik heb niet genoeg bruine katoen voor een boterham en niet genoeg groene katoen voor sla. (Ik denk dat ik het blaadje van de appel nét red met hoeveel groene katoen ik nog heb :X )
En ik heb meer haakkatoen dan T-shirts op dit moment, dus ik ga niet bijkopen. _O-
Die is leuk!
pi_203403354
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 14:29 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Eens kijken hoe duur ze zijn. 'Vroeger' ook nooit nodig gehad maar kan geen kwaad natuurlijk.
[..]
De accu was ook niet het probleem bij mijn oude Canon. Helaas wel andere problemen. Eens kijken hoe lang deze nieuwe nu meegaat.

Ik heb dus wel weer een spiegelreflex gekocht, begon hem toch wel te missen na 10 jaar alleen mijn mobiel gebruikt te hebben.
Ik heb een niet originele extra batterij. En die doet het al jaren net zo goed als de echte. Misschien wel mazzel maar blij ermee.
  vrijdag 28 januari 2022 @ 15:06:22 #97
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203403826
Zit lekkerbekkend te kijken naar de r5 en r6 van Canon, voor video, maar aan de andere kant is het veel geld en gebruik mijn DSLR al steeds minder.
pi_203404169
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 15:06 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Zit lekkerbekkend te kijken naar de r5 en r6 van Canon, voor video, maar aan de andere kant is het veel geld en gebruik mijn DSLR al steeds minder.
R5 :9 Hele prettige camera kan ik uit eigen ervaring vertellen 8-)
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_203404172
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 14:29 schreef Sarabi het volgende:

[..]
[..]

Wat heb je gekocht?
pi_203404236
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 13:31 schreef Bramito het volgende:

[..]
Oh, nog steeds twee huizen in Spanje?
Al wel over naar het nieuwe?

Ik meen dat de markt wel weer wat aantrekt voor normale huizen in Spanje, toch?
  vrijdag 28 januari 2022 @ 15:39:43 #101
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203404266
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 15:30 schreef PdeHoog het volgende:

[..]
R5 :9 Hele prettige camera kan ik uit eigen ervaring vertellen 8-)
Voor video echter een beetje overdreven met 8K en te snel heet worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')