10% koopsom + rente?quote:Verkoper heeft de zaak dus aangespannen en eist 10% koopsom + rente + vergoeding gemaakte kosten.
Standaard koopcontract. Ik moet zeggen dat ik de preciese eis niet onder ogen heb gehad, dus dat ik een interpretatiefout kan hebben gemaakt.quote:Op vrijdag 24 maart 2017 11:11 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
10% koopsom + rente?
Haha, wat is dit? Staat dit expliciet zo in het voorlopig koopcontract? Dit gaat nooit gebeuren.
Ongelofelijke onzin, zeg dan gewoon niets.quote:Op vrijdag 24 maart 2017 11:11 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
10% koopsom + rente?
Haha, wat is dit? Staat dit expliciet zo in het voorlopig koopcontract? Dit gaat nooit gebeuren.
Heb je er enig verstand van? Verkoper is makelaar courtage verschuldigd, bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 24 maart 2017 11:15 schreef NightH4wk het volgende:
Het lijkt me vrij simpel. Geen financiering in de tijdsperiode zoals bepaald in het voorlopig koopcontract. Derhalve geen transactie, en nieuwe koper zoeken. Niet meer van maken dan het is. Gewoon kijken wat in het contract staat.
Zoiets. Dat deel is voor de kopers ook een best sneu verhaal. Opa bleek oplichter enzo.quote:Op vrijdag 24 maart 2017 11:16 schreef Andromache het volgende:
hoezo? 10 procent boete staat volgens mij standaard in het modelkoopcontract. Ik ben erg benieuwd naar die andere financiering, de ouwe sok van opa?
Hoezo? Als het niet in het contract staat wordt het lastig. Indien het er wel in staat dan kan het zeker.quote:Op vrijdag 24 maart 2017 11:17 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ongelofelijke onzin, zeg dan gewoon niets.
Hoezo? Koper had toch geen aankoopmakelaar?quote:Op vrijdag 24 maart 2017 11:18 schreef sigme het volgende:
[..]
Heb je er enig verstand van? Koper is makelaar courtage verschuldigd, bijvoorbeeld.
Niet specifiek inzake koop van woningen, maar het contract zal niet zo complex zijn. Gewoon kijken wat er in staat.quote:Op vrijdag 24 maart 2017 11:18 schreef sigme het volgende:
[..]
Heb je er enig verstand van? Koper is makelaar courtage verschuldigd, bijvoorbeeld.
Oeps fout stom. Verkoper is makelaar courtage verschuldigd.quote:Op vrijdag 24 maart 2017 11:19 schreef fathank het volgende:
[..]
Hoezo? Koper had toch geen aankoopmakelaar?
Oh. Top. Wel als gezegd, daar staat in: verplichtingen nakomen anders schuld boete opeisbaar enzovoorts.quote:Op vrijdag 24 maart 2017 11:20 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
Niet specifiek inzake koop van woningen, maar het contract zal niet zo complex zijn. Gewoon kijken wat er in staat.
En de laatste termijn is niet verlengd en de kopende partij is volgens alle regelen der kunst aangemaand en in gebreke gesteld.quote:Op vrijdag 24 maart 2017 11:21 schreef ace_eleven het volgende:
Zolang de termijn van ontbindende voorwaarden iedere keer verlengd is, kun je die 10% wel vergeten denk ik. Dat is meestal als een partij terugkrabbelt na het verlopen van ontbindende voorwaarden. In die zin zijn zij dan nooit echt in gebreke gebleven.
Vraag dan wat er in het contract staat en kom pas daarna met wat jij denkt wat de uitkomst gaat zijn.quote:Op vrijdag 24 maart 2017 11:19 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
Hoezo? Als het niet in het contract staat wordt het lastig. Indien het er wel in staat dan kan het zeker.
Dat komt het goed.quote:Op vrijdag 24 maart 2017 11:21 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh. Top. Wel als gezegd, daar staat in: verplichtingen nakomen anders schuld boete opeisbaar enzovoorts.
nvt, koper doet geen beroep op ontbindende voorwaarden.quote:Op vrijdag 24 maart 2017 11:22 schreef hottentot het volgende:
Appeltje eitje, tja net iets te weinig info.
Koper moet kunnen aantonen dat zij al het redelijke mogelijke hebben gedaan om de financiering rond te krijgen om een geldig beroep op ontbinding te kunnen doen.
nvt, koper doet geen beroep op ontbindende voorwaarden.quote:Koper moet een geldig beroep op de ontbinding doen en niet slechts de datum doen verstrijken waardoor dit beroep niet meer kan worden gedaan.
Ok. Thanx.quote:Verkoper is niet verplicht om uitstel te leveren, maar het feit dat dit meerdere keren is gedaan laat zien dat verkoper redelijk heeft gehandeld.
uitgaande van deze 3 dingen lijkt het mij niet een al te moeilijke zaak.
Ja.quote:Op vrijdag 24 maart 2017 11:24 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
Dat komt het goed.Alles goed gedocumenteerd?
Hoezo niet?quote:Op vrijdag 24 maart 2017 11:21 schreef ace_eleven het volgende:
Zolang de termijn van ontbindende voorwaarden iedere keer verlengd is, kun je die 10% wel vergeten denk ik. Dat is meestal als een partij terugkrabbelt na het verlopen van ontbindende voorwaarden. In die zin zijn zij dan nooit echt in gebreke gebleven.
Lastige hiervan is, is dat de kopers bij hoog & laag volhouden dat de koop wél doorgaat.quote:Op vrijdag 24 maart 2017 11:25 schreef hottentot het volgende:
Zolang de termijn word verlengd is er geen sprake van in gebreke zijn, maar zodra verlenging ophoud en de datum verstrijkt zonder dat er een geldig beroep op ontbinding is gedaan is de tegenpartij in gebreke vanaf het moment dat duidelijk is dat de koop niet doorgaat.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
nvt klinkt iets te simpel natuurlijk, het is van toepassing in die zin dat de rechter zal oordelen of verkoper aan de eisen zoals gesteld in het contract (mits redelijk/billijk) heeft voldaan.quote:Op vrijdag 24 maart 2017 11:25 schreef sigme het volgende:
[..]
nvt, koper doet geen beroep op ontbindende voorwaarden.
[..]
nvt, koper doet geen beroep op ontbindende voorwaarden.
[..]
Ok. Thanx.
Dan nog is koper gehouden om de koop door te laten gaan uiterlijk op de overeengekomen datum.quote:Op vrijdag 24 maart 2017 11:27 schreef sigme het volgende:
Lastige hiervan is, is dat de kopers bij hoog & laag volhouden dat de koop wél doorgaat.
Eens, maar ook nu (in de stukken voor de rechtbank) doet de koper nog steeds geen beroep op ontbindende voorwaarden.quote:Op vrijdag 24 maart 2017 11:30 schreef hottentot het volgende:
[..]
nvt klinkt iets te simpel natuurlijk, het is van toepassing in die zin dat de rechter zal oordelen of verkoper aan de eisen zoals gesteld in het contract (mits redelijk/billijk) heeft voldaan.
Weet ik niet. Ik weet wel dat de verkoopmakelaar deze stukken van de koper op een zeker moment wel verwachtte te krijgen (maar of dat obv logica of contract was weet ik niet).quote:Staat in het contract een nadere duiding omtrent de inspanningsverplichting van de verkoper zoals het aanleveren van documenten betreffende een afwijzing van een erkende geldverstrekker?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |