abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 28 januari 2022 @ 16:15:53 #102
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_203404889
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 15:36 schreef sigme het volgende:

[..]
Oh, nog steeds twee huizen in Spanje?
Al wel over naar het nieuwe?

Ik meen dat de markt wel weer wat aantrekt voor normale huizen in Spanje, toch?
Het nieuwe wordt nog gebouwd. Pas aan het einde van dit jaar is dat klaar. Het trekt aardig aan hier. Niet te snel, maar langzaam maar zeker. Ik denk dat het zelfs mogelijk is dat we het pas na de oplevering verkopen. We zullen wel zien…

Waar ga je dan kijken? In de omgeving van waar je zit?
Siesta & Fiesta!
pi_203405460
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 09:49 schreef Barreltje het volgende:
Oh jongens!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat klinkt echt super tof en vooral als je noorderlicht kan zien _O_ Collega vragen voor skikleding?
Maar...is Frida dan direct 3 dagen alleen? :o
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_203405726
Acteur Gaspard Ulliel droeg geen helm ten tijde van dodelijk skiongeluk wow, je ziet echt niemand zonder helm skiën :o
En ik heb het ook aan mijn helm te danken dat ik vorige week vrijdag geen ernstig hersenletsel opliep :X :X Zo'n helm is echt fantastisch, nergens last van _O_ (helm kan alleen in de prullenbak :') )
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 28 januari 2022 @ 17:50:58 #105
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203405974
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 17:32 schreef Isabeau het volgende:
Acteur Gaspard Ulliel droeg geen helm ten tijde van dodelijk skiongeluk wow, je ziet echt niemand zonder helm skiën :o
En ik heb het ook aan mijn helm te danken dat ik vorige week vrijdag geen ernstig hersenletsel opliep :X :X Zo'n helm is echt fantastisch, nergens last van _O_ (helm kan alleen in de prullenbak :') )
gelukkig maar.
Bij Qi had Stephen Fry het over de introductie van de helm in de eerste wereldoorlog. Brits commando was er tegen want onderzoek had uitgewezen dat het aantal gewonden toenam waar de helm geïntroduceerd werd. (Hij deed zijn General Melchett) tot ze er op gewezen werden dat het aantal gewonden steeg omdat de soldaten overleefden.
Ik kan me herinneren dat de bromfietshelm werd ingevoerd, waren veel mensen erg tegen.
pi_203406048
Oef wat een schrik @Isabeau Als je dan zo'n helm ziet en je dan voorstelt dat het je hoofd had kunnen zijn is vast enorm schrikken
We have far more in common than that which devides us..
pi_203406068
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 17:50 schreef Jan_Onderwater het volgende:
gelukkig maar.
Bij Qi had Stephen Fry het over de introductie van de helm in de eerste wereldoorlog. Brits commando was er tegen want onderzoek had uitgewezen dat het aantal gewonden toenam waar de helm geïntroduceerd werd. (Hij deed zijn General Melchett) tot ze er op gewezen werden dat het aantal gewonden steeg omdat de soldaten overleefden.
Ik kan me herinneren dat de bromfietshelm werd ingevoerd, waren veel mensen erg tegen.
Afgelopen twee jaar zag ik ook talrijke voorbeelden van hoe mensen tegen alles zijn wat eigenlijk alleen maar voor eigen bescherming is. Zoals helmen, auto-gordels en recentlijke brandmelders. Die worden dus in Nederland (of zijn) verplicht en er stonden wat tips op nu.nl. Hordes mensen er onder wat een belachelijk iets het was en dat die krengen stom waren etc. Ze kunnen je leven redden en je bent tegen :')

Nou, ik ben super blij met mijn helm _O_ Liever 150 euro kwijt, dan de rest van mijn leven allerlei problemen met mijn hoofd :X
pi_203406193
quote:
Oei! Fijn dat je nergens last van hebt nu zeg!
Ik heb ook altijd met helm moeten skiën en snowboarden van m'n ouders, godzijdank. Ik ben een keer tijdens de eerste afdaling van de vakantie, niet eens een steile ofzo, zo hard gevallen met m'n snowboard dat ik me de hele val niet meer kan herinneren, knallende koppijn had toen ik bij kwam en vanaf het midden naar beneden wazig zag. Met helm dus :X oh man, ik heb me zelden zo beroerd gevoeld als de volgende dag.
pi_203406222
Ik heb tussen m'n 5e en 11e jaarlijks een week geskied, we gingen meestal met familie: opa en oma, tante en haar gezin, en ons gezin. Het gezin van mijn tante droeg helmen, maar wij en opa en oma niet. Mijn moeders redenering was (net zoals met fietshelmen en rookmelders) "ik ga liever gewoon meteen helemaal dood". (En hoe goed is dat haar gelukt in 2 helmloze ongevallen :') :') )

Als ik nu zou gaan, zou ik ook wel een helm regelen. En als ik snel of in het buitenland fiets, doe ik ook een helm op. Als je een passende hebt, is het gewoon comfortabel. ^O^
(Dat is nog wel een uitdaging met mijn gigantische hoofd soms :') als we fietsen huren bv voor mountainbiken neem ik zelf m'n helm mee, want ze hebben niet altijd eentje die echt groot genoeg is _O- )
pi_203406350
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 18:12 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb tussen m'n 5e en 11e jaarlijks een week geskied, we gingen meestal met familie: opa en oma, tante en haar gezin, en ons gezin. Het gezin van mijn tante droeg helmen, maar wij en opa en oma niet. Mijn moeders redenering was (net zoals met fietshelmen en rookmelders) "ik ga liever gewoon meteen helemaal dood". (En hoe goed is dat haar gelukt in 2 helmloze ongevallen :') :') )

Als ik nu zou gaan, zou ik ook wel een helm regelen. En als ik snel of in het buitenland fiets, doe ik ook een helm op. Als je een passende hebt, is het gewoon comfortabel. ^O^
(Dat is nog wel een uitdaging met mijn gigantische hoofd soms :') als we fietsen huren bv voor mountainbiken neem ik zelf m'n helm mee, want ze hebben niet altijd eentje die echt groot genoeg is _O- )
Als je nu zonder helm gaat skiën gaan mensen je denk ik aanstaren :') Je ziet niemand zonder helm, zoals ik al zei. Dus wat die acteur dacht te doen (als je haar maar goed zit?) is me ook een raadsel.

Je moeders reactie is (weer eens) bijzonder :+

Maar goed, in wezen kunnen we ook heel veel hersenletsel voorkomen als iedereen op de fiets een helm draagt en daar willen we ook nog niet echt aan. In de VS zag ik meer dan tien jaar geleden ook iedereen met een helm op fietsen, maar daar is fietsen ook meer een sportieve bezigheid dan vervoer van A naar B.
pi_203406362
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 18:09 schreef vlindertje89 het volgende:

Oei! Fijn dat je nergens last van hebt nu zeg!
Ik heb ook altijd met helm moeten skiën en snowboarden van m'n ouders, godzijdank. Ik ben een keer tijdens de eerste afdaling van de vakantie, niet eens een steile ofzo, zo hard gevallen met m'n snowboard dat ik me de hele val niet meer kan herinneren, knallende koppijn had toen ik bij kwam en vanaf het midden naar beneden wazig zag. Met helm dus :X oh man, ik heb me zelden zo beroerd gevoeld als de volgende dag.
Dan wil je ook niet weten wat er was gebeurd als je geen helm op had :X
pi_203406391
Mijn laatste keer snowboarden was de k ik 12 jaar geleden, maar dat deed ik zonder helm en ik had ook niet het idee dat ik toen heel uitzonderlijk was eigenlijk.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_203406404
En ik denk dat ik weer een covidtest moet plannen :') Nergens last van. Maar zondag contact gehad met iemand die woensdag een pcr test gehad heeft en vandaag (bijna 48 uur later :X ) de uitslag kreeg: positief. Gisteren was de antigeentest negatief (gedaan voor ik naar mijn ouders ging).
pi_203406411
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 18:26 schreef Vanyel het volgende:
Mijn laatste keer snowboarden was de k ik 12 jaar geleden, maar dat deed ik zonder helm en ik had ook niet het idee dat ik toen heel uitzonderlijk was eigenlijk.
Ik denk dat dat ergens de afgelopen 10-15 jaar veranderd is idd. Mijn laatste keer skiën was 15 jaar geleden en toen waren er denk ik ongeveer evenveel mensen met als zonder helm. Je werd er niet op aangekeken als je er geen had.
pi_203406417
quote:
Toen ik begon met skiën had niemand een helm op. En daarna steeds meer mensen. Vijf jaar geleden was het al heel erg raar om iemand zonder helm te zien, een enkeling nog. Dit jaar niemand gezien.
pi_203406423
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 18:23 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Als je nu zonder helm gaat skiën gaan mensen je denk ik aanstaren :') Je ziet niemand zonder helm, zoals ik al zei. Dus wat die acteur dacht te doen (als je haar maar goed zit?) is me ook een raadsel.

Je moeders reactie is (weer eens) bijzonder :+

Maar goed, in wezen kunnen we ook heel veel hersenletsel voorkomen als iedereen op de fiets een helm draagt en daar willen we ook nog niet echt aan. In de VS zag ik meer dan tien jaar geleden ook iedereen met een helm op fietsen, maar daar is fietsen ook meer een sportieve bezigheid dan vervoer van A naar B.
Ik zou er wel nogal ongelukkig van worden als ik bij ieder fietstochtje een helm op moest eigenlijk. :@

Toen ik in Kopenhagen woonde zag ik ook meer mensen met fietshelmen dan hier. Waar hier "geen helm" een gegeven lijkt te zijn, was het daar toen ongeveer 50-50 en dus heel veel discussie. Ik weet eigenlijk niet of dat nog steeds zo is of dat ze inmiddels allemaal helmen zijn gaan dragen. Ik denk niet dat het de richting "geen helm" op gegaan is, want ze waren daar veel meer van de regeltjes en de voorzichtigheid dan hier in NL. (Ik werd regelmatig nageroepen omdat ik als een idioot reed, wat volgens Nederlandse begrippen totaal normaal zou zijn geweest.)
pi_203406434
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 18:28 schreef Tele6 het volgende:
Ik zou er wel nogal ongelukkig van worden als ik bij ieder fietstochtje een helm op moest eigenlijk. :@
Ja, ik ook :X Ik heb wel een helm die ik voor de ebike gebruik, maar die 'fluit'/maakt lawaai door de wind en snelheid. En dat is best irritant :') (nu ben ik de persoon tegen iets wat me hoort te beschermen omdat het een raar vervelend geluid geeft _O- )
pi_203406442
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 18:23 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Dan wil je ook niet weten wat er was gebeurd als je geen helm op had :X
Zeker niet nee :X
Ik heb er wel wonderbaarlijk kort last van gehad, na een weekje alles voorbij.. was ook wel 15 ofzo, nog wat plastischere hersenen dan nu haha.

Oh @Tele6 je vroeg nog naar het trainen! Lief. Was lekker! En gezellig de mannen weer te zien, en leuk om te zien dat zij het ook oprecht leuk vonden dat ik er weer bij was. Ze zeggen nu elke week te gaan, maar dat moet ik nog maar zien haha. Zelfs nog week 1 dag 1 van de Just run app gedaan, 8x 1min rennen afgewisseld met 1.5min wandelen. Terwijl ik echt aan zeer weinig dingen een grotere hekel heb dan rennen :X maar ik vind dat ik m'n duurconditie moet verbeteren (5km is voor mij al een duurloop :') )
pi_203406474
Over skihelmen gesproken, mijn moeder heeft dus ook een keer een klap met een skistok gehad van iemand die naast haar heel klunzig viel, precies op de plek waar haar hoofd overgaat in haar nek. Daar heeft ze jaren last van gehad (pijn, stijfheid). Ik heb zo'n idee dat dat meegevallen zou hebben als ze een goede skihelm op had gehad :+ (als ik plaatjes zoek, lijkt een skihelm ook je achterhoofd prima te bedekken?)
pi_203406540
quote:
Nu niet meer nee. Maar 17 jaar geleden vonden mensen (lees; Nederlanders :') ) mij heel raar toen ik, in Zwitserland, een helm aanschafte. Ik kocht net een nieuwe voor mijn kind. Duur :X
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_203406594
quote:
Dat klopt. Ik, en jij dus zeker, zijn nog van de tijd dat zelfs kinderen geen helm droegen. Dat begon pas toen ik een jaar of 14 was denk ik, toen vond ik me er te oud voor :') In 2015 zag je in Zwitserland opeens veel volwassenen met helmen. In Oostenrijk nog nauwelijks, maar dat volgde snel. Die 1% helmlozen die je nu ziet zijn voor 99% Hollanders :+
  vrijdag 28 januari 2022 @ 18:53:56 #122
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203406832
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 18:28 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Toen ik in Kopenhagen woonde zag ik ook meer mensen met fietshelmen dan hier. Waar hier "geen helm" een gegeven lijkt te zijn, was het daar toen ongeveer 50-50 en dus heel veel discussie. Ik weet eigenlijk niet of dat nog steeds zo is of dat ze inmiddels allemaal helmen zijn gaan dragen. Ik denk niet dat het de richting "geen helm" op gegaan is, want ze waren daar veel meer van de regeltjes en de voorzichtigheid dan hier in NL. (Ik werd regelmatig nageroepen omdat ik als een idioot reed, wat volgens Nederlandse begrippen totaal normaal zou zijn geweest.)
Ik liep eens op een zondagmorgen door een totaal verlaten Deense stad, voetgangerslicht stond op rood, maar er was nergens een auto te zien of te horen. Ik stak dus over. Een Deense dame aan de overkant brande me tot op de sokken af, ze was furieus.
pi_203406956
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 18:53 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ik liep eens op een zondagmorgen door een totaal verlaten Deense stad, voetgangerslicht stond op rood, maar er was nergens een auto te zien of te horen. Ik stak dus over. Een Deense dame aan de overkant brande me tot op de sokken af, ze was furieus.
_O- dat ja.

Ik ben nageroepen omdat:
- Ik op de stoep reed (2 meter, naar de fietsenstalling van m'n appartement)
- Ik in een woonwijk reed (had beter op het fietspad om de woonwijk heen kunnen rijden) 8)7
- Ik mijn hand niet opstak bij het stoppen
- Ik niet stopte, maar voorzichtig doorreed toen er een bus naast mijn fietspad stopte (en ja, dat mag idd niet)
- Ik naast ipv achter een andere fietser opstelde voor een rood licht.
- Ik door rood rechtsaf reed (ok ok, dat is ook fout)
  vrijdag 28 januari 2022 @ 19:14:05 #124
63722 z80
I fink you freaky
pi_203407137
Ik vond Kopenhagen nog meevallen met opmerkingen en verkeersregels.
Japan is is veel erger. Zeker met wachten.
Sta je op het station, met gereserveerde plaatsen in de trein, te wachten. Maar niet strak tussen de lijntjes, word je daar op aangesproken. Sta je wat verder van het spoor af, wordt je aangemoedigd om ruim voor dat de trein aankomt alvast tussen de lijntjes te gaan staan.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_203407219
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 18:40 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Dat klopt. Ik, en jij dus zeker, zijn nog van de tijd dat zelfs kinderen geen helm droegen. Dat begon pas toen ik een jaar of 14 was denk ik, toen vond ik me er te oud voor :') In 2015 zag je in Zwitserland opeens veel volwassenen met helmen. In Oostenrijk nog nauwelijks, maar dat volgde snel. Die 1% helmlozen die je nu ziet zijn voor 99% Hollanders :+
:o
So rude!
Ik ging op mijn 25e voor het eerst op wintersport :'(
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  Moderator vrijdag 28 januari 2022 @ 19:29:41 #126
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_203407367
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 19:14 schreef z80 het volgende:
Ik vond Kopenhagen nog meevallen met opmerkingen en verkeersregels.
Japan is is veel erger. Zeker met wachten.
Sta je op het station, met gereserveerde plaatsen in de trein, te wachten. Maar niet strak tussen de lijntjes, word je daar op aangesproken. Sta je wat verder van het spoor af, wordt je aangemoedigd om ruim voor dat de trein aankomt alvast tussen de lijntjes te gaan staan.
Japan lijkt me verschrikkelijk eigenlijk. Altijd zo gehaast, in het gelid. Als je je als treinmachinist moet verontschuldigingen als je 30 seconden te laat bent.

Lijkt me niet fijn in zo'n maatschappij te leven.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_203407468
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 19:19 schreef Vanyel het volgende:

[..]
So rude!
Ik ging op mijn 25e voor het eerst op wintersport :'(
Gewoon je leeftijd ownen :*
  vrijdag 28 januari 2022 @ 19:38:58 #128
63722 z80
I fink you freaky
pi_203407541
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 19:29 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Japan lijkt me verschrikkelijk eigenlijk. Altijd zo gehaast, in het gelid. Als je je als treinmachinist moet verontschuldigingen als je 30 seconden te laat bent.

Lijkt me niet fijn in zo'n maatschappij te leven.
De trein staat ook rustig 10 minuten stil, met de deuren dicht op het eind/begin station. En om de paar stations zit er ook 10 minuten wachttijd tussen aankomst en vertrek.
Daarbij enkel de kogeltrein (Shinkansen) rijd op de seconde. De lokale boemel ongeveer op tijd. Maar die kan ook rustig 15 minuten vertraging hebben zonder dat er ook maar iemand opkijkt of er iets van zegt.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_203408624
Ik ben nog nooit op wintersport geweest :+
pi_203408655
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 20:30 schreef Blues het volgende:
Sterkheidsbaas van alles.
pi_203408656
Mijn trein ging vanochtend 3 minuten te vroeg weg.
Ik vind daar wat van want van de consternatie verloor ik een want én kon mijn fiets niet veilig genoeg goed stallen met alle sloten }:|

Bij thuiskomst vanaaf, lag mijn want op een bankje O+ en mijn fiets was niet gejat O+
  vrijdag 28 januari 2022 @ 20:32:59 #132
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203408689
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 20:31 schreef Blues het volgende:
Mijn trein ging vanochtend 3 minuten te vroeg weg.
Ik vind daar wat van want van de consternatie verloor ik een want én kon mijn fiets niet veilig genoeg goed stallen met alle sloten }:|

Bij thuiskomst vanaaf, lag mijn want op een bankje O+ en mijn fiets was niet gejat O+
Dat is wel geluk hebben.
Zou liever de trein missen dan de fiets niet goed op slot zetten op het station.
pi_203409003
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 20:30 schreef Blues het volgende:
Ik ook niet
pi_203409134
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 20:32 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Dat is wel geluk hebben.
Zou liever de trein missen dan de fiets niet goed op slot zetten op het station.
Hangt er erg vanaf hoe vaak de trein gaat.

Ik had er misschien wel meerdere fietsen voor over gehad als ik anders m'n TGV naar Nederland niet had gehaald vanuit Frankrijk 2020 :P
pi_203409205

KLAAR

Nog best een onderneming, een appel haken. Ik moest 'm twee keer haken (rode achterkant, witte voorkant) en dan de twee aan elkaar haken. En om de vorm te krijgen moet je steken van allerlei verschillende lengtes gebruiken zodat de appel op sommige plekken breder wordt dan andere. En dan moet je natuurlijk niet de tel kwijtraken. 8)7
pi_203409306
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 20:55 schreef Tele6 het volgende:
[ afbeelding ]

KLAAR

Nog best een onderneming, een appel haken. Ik moest 'm twee keer haken (rode achterkant, witte voorkant) en dan de twee aan elkaar haken. En om de vorm te krijgen moet je steken van allerlei verschillende lengtes gebruiken zodat de appel op sommige plekken breder wordt dan andere. En dan moet je natuurlijk niet de tel kwijtraken. 8)7
Maar het resultaat is er ook naar! Mooi hoor :Y
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_203409438
quote:
[ afbeelding ]

KLAAR

Wat leuk ! En knap werk
pi_203409580
quote:
[ afbeelding ]

KLAAR

Strakke appel *O*
  vrijdag 28 januari 2022 @ 21:15:50 #139
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203409613
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 20:51 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Hangt er erg vanaf hoe vaak de trein gaat.

Ik had er misschien wel meerdere fietsen voor over gehad als ik anders m'n TGV naar Nederland niet had gehaald vanuit Frankrijk 2020 :P
Ja ok, die wel :D
  vrijdag 28 januari 2022 @ 21:29:53 #140
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203409919
Vraagje aan de zwerm intelligentie hier. Mijn zus is gek van Schotland en binnenkort jarig. Ik heb al een Kuifje en de zwarte rotsen in het schots (The Derk Isle) voor haar gekocht. Ben nog aan het nadenken over nog meer schots verjaarscadeau. Alcohol drinkt ze niet, dus Whiskey valt af.
pi_203409977
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 21:29 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Vraagje aan de zwerm intelligentie hier. Mijn zus is gek van Schotland en binnenkort jarig. Ik heb al een Kuifje en de zwarte rotsen in het schots (The Derk Isle) voor haar gekocht. Ben nog aan het nadenken over nog meer schots verjaarscadeau. Alcohol drinkt ze niet, dus Whiskey valt af.
Haggis kopen?
  vrijdag 28 januari 2022 @ 21:38:58 #142
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203410097
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 21:32 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Haggis kopen?
Na, dan is shortbread eerder wat
Maar bedankt voor je meedenken.
  Moderator vrijdag 28 januari 2022 @ 21:46:53 #143
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_203410260
Ik dacht dat fudge uit Schotland kwam, maar dat komt uit Yankeestan blijkbaar.

Een doedelzak? :+
pi_203410269
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 21:38 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Na, dan is shortbread eerder wat
Maar bedankt voor je meedenken.
Ik zou ook liever shortbread hebben.
  vrijdag 28 januari 2022 @ 21:47:54 #145
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203410283
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 21:46 schreef derLudolf het volgende:
Ik dacht dat fudge uit Schotland kwam, maar dat komt uit Yankeestan blijkbaar.

Een doedelzak? :+
Geen slecht idee, home made Fudge
  vrijdag 28 januari 2022 @ 21:50:42 #146
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203410329
Iets met een leuk Schots ruitje? Kussentje, rokje, brillenkoker, theedoek. Veel opties.
pi_203410365
quote:
Iets gemaakt van tartan (die stof met ruitjes), iets leuks met Nessie opdruk of distels. :+
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
  Moderator vrijdag 28 januari 2022 @ 21:52:03 #148
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_203410369
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 21:47 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Geen slecht idee, home made Fudge
Het zal allicht gewaardeerd worden, dat het niet Schots is, een kniesoor die er op let ;)
  Moderator vrijdag 28 januari 2022 @ 21:52:50 #149
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_203410387
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 21:50 schreef gcjoel het volgende:
Iets met een leuk Schots ruitje? Kussentje, rokje, brillenkoker, theedoek. Veel opties.
Een wollen rok :+
  vrijdag 28 januari 2022 @ 22:08:39 #150
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203410725
Een echte mooie wollen kilt is prachtig, maar ook weer wat overdreven
pi_203410753
quote:
In Alkmaar zit een echt Schots restaurant.
Als die er nog zit...ff zoeken.
http://www.schotsrestauranthielander.nl/

OMG die site is nooit meeer vernieuwd.
Wij vonden het een belevenis ooit :D
pi_203410778
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 22:08 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Laat een Schotse ruit voor jullie familie ontwerpen. Dat kan denk ik niet echt als niet-Schot maar er is vast iets op te verzinnen.
Spoilers!
  vrijdag 28 januari 2022 @ 22:14:24 #153
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203410838
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 22:10 schreef Blues het volgende:

[..]
In Alkmaar zit een echt Schots restaurant.
Als die er nog zit...ff zoeken.
http://www.schotsrestauranthielander.nl/
Geweldig, maar mijn zus woont aan de Deense grens, dus dat is geen optie.
pi_203410913
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 22:14 schreef Jan_Onderwater het volgende:

:D
Nee idd ):O
pi_203411187
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 22:14 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Je zou het moeten opzoeken maar volgens mij kun je een stukje Scotland kopen en zo een Earl worden of zoiets. Kan ook een ander land zijn trouwens, heb het zelf niet opgeslagen maar vond het wel lollig om te lezen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_203411199
Een speciale uitgave van de avonturen van. Dagobert McDuck ? :D
pi_203411226
Jurk van koor waar ik te gast ben past *O*
Ze zijn allemaal op maat gemaakt en tot mijn verbazing (want ik ken haar ook) heeft de eigenaar blijkbaar dezelfde maat plus postuur als ik :D

Leuk, ‘mee’oefenen als je als enige aanwezig bent van je stemgroep _O- De rest was er via Zoom bij maar daar had ik niks aan want die stonden op mute.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  vrijdag 28 januari 2022 @ 22:31:14 #158
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203411231
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 22:29 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Je zou het moeten opzoeken maar volgens mij kun je een stukje Scotland kopen en zo een Earl worden of zoiets. Kan ook een ander land zijn trouwens, heb het zelf niet opgeslagen maar vond het wel lollig om te lezen.
Laird
:D :D :D
pi_203411270
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 22:31 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Laird
:D :D :D
Dat was hem ^O^
  vrijdag 28 januari 2022 @ 22:38:14 #160
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203411365
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 22:33 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Dat was hem ^O^
Ik ben Laird of Glencairn, Camster en Islay vanwege mijn landerijen in Schotland (3 vierkante voet) maar het doet het prima bij hotelreserveringen.
  vrijdag 28 januari 2022 @ 22:52:33 #161
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_203411559
quote:
Scottisch tablet. Is wat brosser dan fudge.

https://bakingwithgranny.co.uk/recipe/scottish-tablet/
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 28 januari 2022 @ 23:01:22 #162
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203411672
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 22:52 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Scottisch tablet. Is wat brosser dan fudge.

https://bakingwithgranny.co.uk/recipe/scottish-tablet/
Klinkt wel heel erg zoet
  vrijdag 28 januari 2022 @ 23:02:26 #163
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_203411688
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 23:01 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Klinkt wel heel erg zoet
Ja, mierzoet.
pi_203411840
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 23:02 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ja, mierzoet.
Doet me een beetje denken aan borstplaat, of vergis ik me?
  vrijdag 28 januari 2022 @ 23:14:37 #165
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_203411858
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 23:13 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Doet me een beetje denken aan borstplaat, of vergis ik me?
Dat komt meer in de buurt dan fudge, inderdaad.
pi_203411966
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 23:02 schreef Lienekien het volgende:

Ja, mierzoet.
Klinkt geweldig _O_

Ik hou ook van baklava, borstplaat en marsepein :+
  vrijdag 28 januari 2022 @ 23:28:45 #167
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_203412063
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 23:21 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Klinkt geweldig _O_

Ik hou ook van baklava, borstplaat en marsepein :+
Het roept bij mij herinneringen op aan de vakanties in Engeland. Daar verkochten ze tablet vaak op markten, al dan niet op een ‘show’.

Schotland staat nog wel op een wensenlijstje, dat is er nog nooit van gekomen. Al konden we de Schotse grens wel zien vanaf een flinke heuvel in de Penninen.
pi_203412186
Ik zoek een kartonnen kruk 'Music Express'. Die hebben we ooit voor mn broer gekocht.
Overal plaatjes, maar nergens meer te krijgen -O-
Vond het net zo'n leuk kado voor zoon F.

https://www.bol.com/nl/nl(...)ss/9200000028146546/

Iemand betere zoekskills dan ik ;(
pi_203412474
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 23:38 schreef Blues het volgende:
Ik zoek een kartonnen kruk 'Music Express'. Die hebben we ooit voor mn broer gekocht.
Overal plaatjes, maar nergens meer te krijgen -O-
Vond het net zo'n leuk kado voor zoon F.

https://www.bol.com/nl/nl(...)ss/9200000028146546/

Iemand betere zoekskills dan ik ;(
https://www.remember.de/e(...)l-Music-Express.html

Levering naar Nederland kost 7,95
pi_203413728
Goedemorgen!
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_203413740
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 08:40 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen!
Goedemorgen!
pi_203413751
Goedemorgen :W
Nog 2 dagen vakantie, tijd gaat snel -O-
  Moderator zaterdag 29 januari 2022 @ 08:53:18 #173
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_203413819
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 00:00 schreef Yinny het volgende:

[..]
https://www.remember.de/e(...)l-Music-Express.html

Levering naar Nederland kost 7,95
Plus dat je dan wat extra BTW moet neertellen ;)

Schijnt nieuwe Europese wetgeving te zijn sinds juli '21. Als een Duitse webshop verkoopt naar NL, moeten ze in het kader van eerlijke concurrentie 21% ipv 19% BTW vragen.
  Moderator zaterdag 29 januari 2022 @ 08:55:08 #174
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_203413825
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 22:08 schreef Jan_Onderwater het volgende:
En ook alleen gedragen door mannen toch? Ze zijn ook duur :o
  zaterdag 29 januari 2022 @ 08:55:56 #175
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203413827
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 08:55 schreef derLudolf het volgende:

[..]
En ook alleen gedragen door mannen toch? Ze zijn ook duur :o
Daar heeft mijn zus lak aan, dat wat mannenmode betreft.
pi_203413862
Goedemorgen!
  zaterdag 29 januari 2022 @ 09:02:48 #177
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203413869
@Lucky_Strike waar kocht jij laatst je fruitbomen ?

En welke heb jij allemaal?

Ik wil er een stuk of 10 maar wil niet teveel dezelfde dingen want dan komt het niet op, dus ben aan het oriënteren wat leuke/lekkere opties zijn.
pi_203414018
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 09:02 schreef gcjoel het volgende:
@:Lucky_Strike waar kocht jij laatst je fruitbomen ?

En welke heb jij allemaal?

Ik wil er een stuk of 10 maar wil niet teveel dezelfde dingen want dan komt het niet op, dus ben aan het oriënteren wat leuke/lekkere opties zijn.
Ik ben LS niet, maar misschien heb je hier wat aan?
F&F / sigme's fruitgaarde

Aangezien ik bomen gerooid en bijgeplant heb, heb ik gevraagd het topic ook maar weer open te gooien.
  zaterdag 29 januari 2022 @ 09:21:41 #179
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203414025
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 09:20 schreef sigme het volgende:

[..]

Aangezien ik bomen gerooid en bijgeplant heb, heb ik gevraagd het topic ook maar weer open te gooien.
Oh ja thanks, ga ik meteen ook bekijken!
  zaterdag 29 januari 2022 @ 09:49:38 #180
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203414257
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 09:20 schreef sigme het volgende:

[..]

Welk formaat bomen zou je aanraden. Wij hebben dus geen mega stuk grond dus ik dacht een stuk of 10-15. En wil die echt bij elkaar zetten als een soort mini fruit boomgaardje.
Of misschien wisselend laag en middel ofzo?
pi_203414338
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 09:21 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Oh ja thanks, ga ik meteen ook bekijken!
Het wordt ook wel een Meerjarenproject zeg, jullie landgoed!
Jee! Zó veel plannen.

@Blues wat een leuk krukje! En goed gevonden van @Yinny _O_

Hier in het dorp is ook wat zoek.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 29 januari 2022 @ 10:05:04 #182
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203414384
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 09:58 schreef AnneX het volgende:

[..]
Het wordt ook wel een Meerjarenproject zeg, jullie landgoed!
Jee! Zó veel plannen.

@:Blues wat een leuk krukje! En goed gevonden van @:Yinny _O_

Hier in het dorp is ook wat zoek.
SPOILER
Landgoed! Haha nou zo groot is het ook weer niet. Paar fruitbomen erin en dan de rest moestuin met een kas dan is het wel vol.

De mandjes :D
pi_203414482
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 10:05 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Landgoed! Haha nou zo groot is het ook weer niet. Paar fruitbomen erin en dan de rest moestuin met een kas dan is het wel vol.

De mandjes :D
Hoor jou dan. Slechts 15 fruitbomen, een moestuin en een kas. :D Ik ben aan het puzzelen hoe ik in mijn veel te kleine tuin toch 1 boom binnen in het terras kan zetten, want ik hou van bomen. Ik wil eigenlijk iets wat niet te dik in stam zal worden, niet te hoog groeit maar wel de breedte ingaat zodat we er een beetje onder kunnen zitten.

Zoiets zou wel heel tof zijn. Maar dan dus eentje, want dan is de tuin vol. :D

pi_203414505
Oh, het heeft een naam, blijkbaar. Een dakboom.

pi_203414619
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 10:16 schreef Myraela het volgende:

[..]
Hoor jou dan. Slechts 15 fruitbomen, een moestuin en een kas. :D Ik ben aan het puzzelen hoe ik in mijn veel te kleine tuin toch 1 boom binnen in het terras kan zetten, want ik hou van bomen. Ik wil eigenlijk iets wat niet te dik in stam zal worden, niet te hoog groeit maar wel de breedte ingaat zodat we er een beetje onder kunnen zitten.

[ afbeelding ]
Zoiets had een oud collega in hun (veel te) grote tuin. Onder de dakplataan in de zomer eten (is is italiaan, dus je waande je in Italië.
pi_203414621
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 09:49 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Welk formaat bomen zou je aanraden. Wij hebben dus geen mega stuk grond dus ik dacht een stuk of 10-15. En wil die echt bij elkaar zetten als een soort mini fruit boomgaardje.
Of misschien wisselend laag en middel ofzo?
Vind je het goed als ik de conversatie verplaats naar het fruimboomgaardtopic?
pi_203414754
Ochtend! Wekker op 10 uur gezet zodat ik niet weer een gat in de dag zou slapen.
Dus uiteraard al eerder wakker en inmiddels naar de markt geweest (lekker dikke huissokken gekocht en de eerste tulpen O+ ) en naar de bakker. Waar ik tot mijn grote vreugde uit het hele assortiment mocht kiezen voor mijn bakkers kadobon van 7,50. Ik heb er drie 8-)
Eerste bon is nu vertaald in brood, croissantjes, worstenbroodje en een gebakje :Y)
  zaterdag 29 januari 2022 @ 10:53:02 #188
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_203414798
Ohh croissantjes ! Goed idee! Die gooi ik er eens even in..

Tevens ben ik op zoek naar makkelijk uit ee diepvries te halen hapjes oid..

Het bordspel festijn heeft zich nu verplaatst maar mijn huis.. dus iedere week 1 a 2 keer gasten in huis.. en iedereen neemt dan wel eea mee, maar ik vind het ook wel leuk om zelf wat te maken..
Nu heb Ik 2 struikel blokken: 1 speler is vegetarisch, dus ook graag makkelijke vegetarische hapjes en een andere speler heeft een noten allergie, dus ook hapjes zonder (sporen van) noten.. nou hoeven de tweestrijd betreft verder niet gecombineerd te worden .. maar ben wel benieuwd
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_203414813
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 10:53 schreef Barreltje het volgende:

Het bordspel festijn heeft zich nu verplaatst maar mijn huis.. dus iedere week 1 a 2 keer gasten in huis.. en iedereen neemt dan wel eea mee, maar ik vind het ook wel leuk om zelf wat te maken..
Nu heb Ik 2 struikel blokken: 1 speler is vegetarisch, dus ook graag makkelijke vegetarische hapjes en een andere speler heeft een noten allergie, dus ook hapjes zonder (sporen van) noten.. nou hoeven de tweestrijd betreft verder niet gecombineerd te worden .. maar ben wel benieuwd
Mini quiches of hartige muffins? Hartige madeleines?
pi_203414956
quote:

Dat klinkt gezellig :D Ben je er al uit wat voor bordspellen je wilt gaan spelen? :P
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  zaterdag 29 januari 2022 @ 11:09:40 #191
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_203414966
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 10:16 schreef Myraela het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Haha ja ok het is wel een grote tuin :D
pi_203414977
En ik zit nog even relaxt een paar uurtjes te werken. Er was wat drama afgelopen week en dat lijkt nu gefixed dus dan maar gelijk testen en waar nodig aanpassen zodat ik maandag niet uit mijn toffe meeting over datawarehousing en zo wordt gehaald O+

G moet toch werken en mini-G zit op zijn kamer te "werken" (lees: gamen _O-)
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_203415182
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 10:19 schreef Myraela het volgende:
Oh, het heeft een naam, blijkbaar. Een dakboom.

[ afbeelding ]
Wij hebben zoiets, een moerbei. Midden in de tuin, staat in de zomer heel tof O+
pi_203415195
Ik sliep tot 9 uur :o :o :o Daarna pilates. En nu de garage maar eens opruimen want die moet worden omgetoverd in een escaperoom. En de hut moet gepoetst.

Oh, @Lucky_Strike, in het kader van mealpreppen pitch ik dit boek even: https://libris.nl/boek?au(...)plaat--9789023016274 ^O^
pi_203415215
quote:

Deze zijn lekker en makkelijk: https://minimalistbaker.com/sun-dried-tomato-and-basil-pinwheels/
pi_203415244
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 11:35 schreef Clubsoda het volgende:
Wij hebben zoiets, een moerbei. Midden in de tuin, staat in de zomer heel tof O+
Heb je misschien een foto? Lijkt me inderdaad heel gezellig.
pi_203415256
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 11:40 schreef Myraela het volgende:

[..]
Heb je misschien een foto? Lijkt me inderdaad heel gezellig.
Hij is nu bladloos, dus dat is een beetje jammerlijk. Ik ga even kijken of ik de fundafoto's kan opdiepen :Y
pi_203415339
Dan wil ik de (voor)pret niet bederven…
@Clubsoda heeft de moerbeiboom geen last van bladluis? op zeker moment.
# tshirt #bladluis #buiteneten
pi_203415357
Dank voor meezoeken @rememberkrukje ^O^ Ik ga 'm daar denk ik bestellen.
Kijken nog even verder qua bestelkosten, maar dit zal m wel worden.

/edit.
Bestelpagina linkt niet door.
En dit heb ik dus bij meerdere aanbieders. -O-

[ Bericht 29% gewijzigd door Blues op 29-01-2022 12:04:24 ]
pi_203415534
Ik heb een lekker rommeldagje. O+ Een DIY abstract schilderij-iets aan het maken, een bord aan het maken waar we op de bruiloft polaroids op kunnen hangen, lamp van Marktplaats opgepikt en m'n vriend is een nieuw kruipluik aan het maken.
pi_203415658
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 11:49 schreef Blues het volgende:
Dank voor meezoeken @:rememberkrukje ^O^ Ik ga 'm daar denk ik bestellen.
Kijken nog even verder qua bestelkosten, maar dit zal m wel worden.

/edit.
Bestelpagina linkt niet door.
En dit heb ik dus bij meerdere aanbieders. -O-
BOL verkoopt ze ook?
pi_203415717
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 12:20 schreef PdeHoog het volgende:

BOL verkoopt ze ook?
Was het maar waar.
Niet leverbaar.

Maar bij Remember net besteld *G*

Heb nog niks betaald, dus als t niks wordt...
Ik ben altijd wat op m'n hoede voor buitenlandse mooi uitziende webshop, maar met wat doorklikken en uitchecken denk ik dat t wel goed zit. Nu maar hopen dat ie echt geleverd kan worden.

[ Bericht 8% gewijzigd door Blues op 29-01-2022 12:34:43 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')