Het nieuwe wordt nog gebouwd. Pas aan het einde van dit jaar is dat klaar. Het trekt aardig aan hier. Niet te snel, maar langzaam maar zeker. Ik denk dat het zelfs mogelijk is dat we het pas na de oplevering verkopen. We zullen wel zien…quote:Op vrijdag 28 januari 2022 15:36 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh, nog steeds twee huizen in Spanje?
Al wel over naar het nieuwe?
Ik meen dat de markt wel weer wat aantrekt voor normale huizen in Spanje, toch?
quote:Op vrijdag 28 januari 2022 09:49 schreef Barreltje het volgende:
Oh jongens!Dat klinkt echt super tof en vooral als je noorderlicht kan zienSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Collega vragen voor skikleding?
Maar...is Frida dan direct 3 dagen alleen?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
gelukkig maar.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 17:32 schreef Isabeau het volgende:
Acteur Gaspard Ulliel droeg geen helm ten tijde van dodelijk skiongeluk wow, je ziet echt niemand zonder helm skiën
En ik heb het ook aan mijn helm te danken dat ik vorige week vrijdag geen ernstig hersenletsel opliep![]()
Zo'n helm is echt fantastisch, nergens last van
(helm kan alleen in de prullenbak
)
Afgelopen twee jaar zag ik ook talrijke voorbeelden van hoe mensen tegen alles zijn wat eigenlijk alleen maar voor eigen bescherming is. Zoals helmen, auto-gordels en recentlijke brandmelders. Die worden dus in Nederland (of zijn) verplicht en er stonden wat tips op nu.nl. Hordes mensen er onder wat een belachelijk iets het was en dat die krengen stom waren etc. Ze kunnen je leven redden en je bent tegenquote:Op vrijdag 28 januari 2022 17:50 schreef Jan_Onderwater het volgende:
gelukkig maar.
Bij Qi had Stephen Fry het over de introductie van de helm in de eerste wereldoorlog. Brits commando was er tegen want onderzoek had uitgewezen dat het aantal gewonden toenam waar de helm geïntroduceerd werd. (Hij deed zijn General Melchett) tot ze er op gewezen werden dat het aantal gewonden steeg omdat de soldaten overleefden.
Ik kan me herinneren dat de bromfietshelm werd ingevoerd, waren veel mensen erg tegen.
Oei! Fijn dat je nergens last van hebt nu zeg!quote:Op vrijdag 28 januari 2022 17:32 schreef Isabeau het volgende:
Acteur Gaspard Ulliel droeg geen helm ten tijde van dodelijk skiongeluk wow, je ziet echt niemand zonder helm skiën
En ik heb het ook aan mijn helm te danken dat ik vorige week vrijdag geen ernstig hersenletsel opliep![]()
)
Als je nu zonder helm gaat skiën gaan mensen je denk ik aanstarenquote:Op vrijdag 28 januari 2022 18:12 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb tussen m'n 5e en 11e jaarlijks een week geskied, we gingen meestal met familie: opa en oma, tante en haar gezin, en ons gezin. Het gezin van mijn tante droeg helmen, maar wij en opa en oma niet. Mijn moeders redenering was (net zoals met fietshelmen en rookmelders) "ik ga liever gewoon meteen helemaal dood". (En hoe goed is dat haar gelukt in 2 helmloze ongevallen![]()
)
Als ik nu zou gaan, zou ik ook wel een helm regelen. En als ik snel of in het buitenland fiets, doe ik ook een helm op. Als je een passende hebt, is het gewoon comfortabel.
(Dat is nog wel een uitdaging met mijn gigantische hoofd somsals we fietsen huren bv voor mountainbiken neem ik zelf m'n helm mee, want ze hebben niet altijd eentje die echt groot genoeg is
)
Dan wil je ook niet weten wat er was gebeurd als je geen helm op hadquote:Op vrijdag 28 januari 2022 18:09 schreef vlindertje89 het volgende:
Oei! Fijn dat je nergens last van hebt nu zeg!
Ik heb ook altijd met helm moeten skiën en snowboarden van m'n ouders, godzijdank. Ik ben een keer tijdens de eerste afdaling van de vakantie, niet eens een steile ofzo, zo hard gevallen met m'n snowboard dat ik me de hele val niet meer kan herinneren, knallende koppijn had toen ik bij kwam en vanaf het midden naar beneden wazig zag. Met helm dusoh man, ik heb me zelden zo beroerd gevoeld als de volgende dag.
Ik denk dat dat ergens de afgelopen 10-15 jaar veranderd is idd. Mijn laatste keer skiën was 15 jaar geleden en toen waren er denk ik ongeveer evenveel mensen met als zonder helm. Je werd er niet op aangekeken als je er geen had.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 18:26 schreef Vanyel het volgende:
Mijn laatste keer snowboarden was de k ik 12 jaar geleden, maar dat deed ik zonder helm en ik had ook niet het idee dat ik toen heel uitzonderlijk was eigenlijk.
Toen ik begon met skiën had niemand een helm op. En daarna steeds meer mensen. Vijf jaar geleden was het al heel erg raar om iemand zonder helm te zien, een enkeling nog. Dit jaar niemand gezien.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 18:26 schreef Vanyel het volgende:
Mijn laatste keer snowboarden was de k ik 12 jaar geleden, maar dat deed ik zonder helm en ik had ook niet het idee dat ik toen heel uitzonderlijk was eigenlijk.
Ik zou er wel nogal ongelukkig van worden als ik bij ieder fietstochtje een helm op moest eigenlijk.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 18:23 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Als je nu zonder helm gaat skiën gaan mensen je denk ik aanstarenJe ziet niemand zonder helm, zoals ik al zei. Dus wat die acteur dacht te doen (als je haar maar goed zit?) is me ook een raadsel.
Je moeders reactie is (weer eens) bijzonder![]()
Maar goed, in wezen kunnen we ook heel veel hersenletsel voorkomen als iedereen op de fiets een helm draagt en daar willen we ook nog niet echt aan. In de VS zag ik meer dan tien jaar geleden ook iedereen met een helm op fietsen, maar daar is fietsen ook meer een sportieve bezigheid dan vervoer van A naar B.
Ja, ik ookquote:Op vrijdag 28 januari 2022 18:28 schreef Tele6 het volgende:
Ik zou er wel nogal ongelukkig van worden als ik bij ieder fietstochtje een helm op moest eigenlijk.
Zeker niet neequote:Op vrijdag 28 januari 2022 18:23 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dan wil je ook niet weten wat er was gebeurd als je geen helm op had
Nu niet meer nee. Maar 17 jaar geleden vonden mensen (lees; Nederlandersquote:Op vrijdag 28 januari 2022 17:32 schreef Isabeau het volgende:
)
Dat klopt. Ik, en jij dus zeker, zijn nog van de tijd dat zelfs kinderen geen helm droegen. Dat begon pas toen ik een jaar of 14 was denk ik, toen vond ik me er te oud voorquote:Op vrijdag 28 januari 2022 18:26 schreef Vanyel het volgende:
Ik liep eens op een zondagmorgen door een totaal verlaten Deense stad, voetgangerslicht stond op rood, maar er was nergens een auto te zien of te horen. Ik stak dus over. Een Deense dame aan de overkant brande me tot op de sokken af, ze was furieus.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 18:28 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik zou er wel nogal ongelukkig van worden als ik bij ieder fietstochtje een helm op moest eigenlijk.
Toen ik in Kopenhagen woonde zag ik ook meer mensen met fietshelmen dan hier. Waar hier "geen helm" een gegeven lijkt te zijn, was het daar toen ongeveer 50-50 en dus heel veel discussie. Ik weet eigenlijk niet of dat nog steeds zo is of dat ze inmiddels allemaal helmen zijn gaan dragen. Ik denk niet dat het de richting "geen helm" op gegaan is, want ze waren daar veel meer van de regeltjes en de voorzichtigheid dan hier in NL. (Ik werd regelmatig nageroepen omdat ik als een idioot reed, wat volgens Nederlandse begrippen totaal normaal zou zijn geweest.)
quote:Op vrijdag 28 januari 2022 18:53 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik liep eens op een zondagmorgen door een totaal verlaten Deense stad, voetgangerslicht stond op rood, maar er was nergens een auto te zien of te horen. Ik stak dus over. Een Deense dame aan de overkant brande me tot op de sokken af, ze was furieus.
quote:Op vrijdag 28 januari 2022 18:40 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dat klopt. Ik, en jij dus zeker, zijn nog van de tijd dat zelfs kinderen geen helm droegen. Dat begon pas toen ik een jaar of 14 was denk ik, toen vond ik me er te oud voorIn 2015 zag je in Zwitserland opeens veel volwassenen met helmen. In Oostenrijk nog nauwelijks, maar dat volgde snel. Die 1% helmlozen die je nu ziet zijn voor 99% Hollanders
Japan lijkt me verschrikkelijk eigenlijk. Altijd zo gehaast, in het gelid. Als je je als treinmachinist moet verontschuldigingen als je 30 seconden te laat bent.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 19:14 schreef z80 het volgende:
Ik vond Kopenhagen nog meevallen met opmerkingen en verkeersregels.
Japan is is veel erger. Zeker met wachten.
Sta je op het station, met gereserveerde plaatsen in de trein, te wachten. Maar niet strak tussen de lijntjes, word je daar op aangesproken. Sta je wat verder van het spoor af, wordt je aangemoedigd om ruim voor dat de trein aankomt alvast tussen de lijntjes te gaan staan.
Gewoon je leeftijd ownenquote:Op vrijdag 28 januari 2022 19:19 schreef Vanyel het volgende:
[..]![]()
So rude!
Ik ging op mijn 25e voor het eerst op wintersport
De trein staat ook rustig 10 minuten stil, met de deuren dicht op het eind/begin station. En om de paar stations zit er ook 10 minuten wachttijd tussen aankomst en vertrek.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 19:29 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Japan lijkt me verschrikkelijk eigenlijk. Altijd zo gehaast, in het gelid. Als je je als treinmachinist moet verontschuldigingen als je 30 seconden te laat bent.
Lijkt me niet fijn in zo'n maatschappij te leven.
Dat is wel geluk hebben.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 20:31 schreef Blues het volgende:
Mijn trein ging vanochtend 3 minuten te vroeg weg.
Ik vind daar wat van want van de consternatie verloor ik een want én kon mijn fiets niet veilig genoeg goed stallen met alle sloten
Bij thuiskomst vanaaf, lag mijn want op een bankjeen mijn fiets was niet gejat
Hangt er erg vanaf hoe vaak de trein gaat.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 20:32 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Dat is wel geluk hebben.
Zou liever de trein missen dan de fiets niet goed op slot zetten op het station.
Maar het resultaat is er ook naar! Mooi hoorquote:Op vrijdag 28 januari 2022 20:55 schreef Tele6 het volgende:
[ afbeelding ]
KLAAR
Nog best een onderneming, een appel haken. Ik moest 'm twee keer haken (rode achterkant, witte voorkant) en dan de twee aan elkaar haken. En om de vorm te krijgen moet je steken van allerlei verschillende lengtes gebruiken zodat de appel op sommige plekken breder wordt dan andere. En dan moet je natuurlijk niet de tel kwijtraken.
Wat leuk ! En knap werkquote:Op vrijdag 28 januari 2022 20:55 schreef Tele6 het volgende:
[ afbeelding ]
KLAAR
Nog best een onderneming, een appel haken. Ik moest 'm twee keer haken (rode achterkant, witte voorkant) en dan de twee aan elkaar haken. En om de vorm te krijgen moet je steken van allerlei verschillende lengtes gebruiken zodat de appel op sommige plekken breder wordt dan andere. En dan moet je natuurlijk niet de tel kwijtraken.
Strakke appelquote:Op vrijdag 28 januari 2022 20:55 schreef Tele6 het volgende:
[ afbeelding ]
KLAAR
Ja ok, die welquote:Op vrijdag 28 januari 2022 20:51 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Hangt er erg vanaf hoe vaak de trein gaat.
Ik had er misschien wel meerdere fietsen voor over gehad als ik anders m'n TGV naar Nederland niet had gehaald vanuit Frankrijk 2020
Haggis kopen?quote:Op vrijdag 28 januari 2022 21:29 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Vraagje aan de zwerm intelligentie hier. Mijn zus is gek van Schotland en binnenkort jarig. Ik heb al een Kuifje en de zwarte rotsen in het schots (The Derk Isle) voor haar gekocht. Ben nog aan het nadenken over nog meer schots verjaarscadeau. Alcohol drinkt ze niet, dus Whiskey valt af.
Ik zou ook liever shortbread hebben.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 21:38 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Na, dan is shortbread eerder wat
Maar bedankt voor je meedenken.
Geen slecht idee, home made Fudgequote:Op vrijdag 28 januari 2022 21:46 schreef derLudolf het volgende:
Ik dacht dat fudge uit Schotland kwam, maar dat komt uit Yankeestan blijkbaar.
Een doedelzak?
Iets gemaakt van tartan (die stof met ruitjes), iets leuks met Nessie opdruk of distels.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 21:29 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Vraagje aan de zwerm intelligentie hier. Mijn zus is gek van Schotland en binnenkort jarig. Ik heb al een Kuifje en de zwarte rotsen in het schots (The Derk Isle) voor haar gekocht. Ben nog aan het nadenken over nog meer schots verjaarscadeau. Alcohol drinkt ze niet, dus Whiskey valt af.
Het zal allicht gewaardeerd worden, dat het niet Schots is, een kniesoor die er op letquote:Op vrijdag 28 januari 2022 21:47 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Geen slecht idee, home made Fudge
Een wollen rokquote:Op vrijdag 28 januari 2022 21:50 schreef gcjoel het volgende:
Iets met een leuk Schots ruitje? Kussentje, rokje, brillenkoker, theedoek. Veel opties.
In Alkmaar zit een echt Schots restaurant.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 21:29 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Laat een Schotse ruit voor jullie familie ontwerpen. Dat kan denk ik niet echt als niet-Schot maar er is vast iets op te verzinnen.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 22:08 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Een echte mooie wollen kilt is prachtig, maar ook weer wat overdreven
Geweldig, maar mijn zus woont aan de Deense grens, dus dat is geen optie.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 22:10 schreef Blues het volgende:
[..]
In Alkmaar zit een echt Schots restaurant.
Als die er nog zit...ff zoeken.
http://www.schotsrestauranthielander.nl/
quote:Op vrijdag 28 januari 2022 22:14 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Geweldig, maar mijn zus woont aan de Deense grens, dus dat is geen optie.
Je zou het moeten opzoeken maar volgens mij kun je een stukje Scotland kopen en zo een Earl worden of zoiets. Kan ook een ander land zijn trouwens, heb het zelf niet opgeslagen maar vond het wel lollig om te lezen.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 22:14 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Geweldig, maar mijn zus woont aan de Deense grens, dus dat is geen optie.
Lairdquote:Op vrijdag 28 januari 2022 22:29 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Je zou het moeten opzoeken maar volgens mij kun je een stukje Scotland kopen en zo een Earl worden of zoiets. Kan ook een ander land zijn trouwens, heb het zelf niet opgeslagen maar vond het wel lollig om te lezen.
Dat was hemquote:
Ik ben Laird of Glencairn, Camster en Islay vanwege mijn landerijen in Schotland (3 vierkante voet) maar het doet het prima bij hotelreserveringen.quote:
Scottisch tablet. Is wat brosser dan fudge.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 21:29 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Klinkt wel heel erg zoetquote:Op vrijdag 28 januari 2022 22:52 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Scottisch tablet. Is wat brosser dan fudge.
https://bakingwithgranny.co.uk/recipe/scottish-tablet/
Doet me een beetje denken aan borstplaat, of vergis ik me?quote:
Dat komt meer in de buurt dan fudge, inderdaad.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 23:13 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Doet me een beetje denken aan borstplaat, of vergis ik me?
Klinkt geweldigquote:
Het roept bij mij herinneringen op aan de vakanties in Engeland. Daar verkochten ze tablet vaak op markten, al dan niet op een ‘show’.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 23:21 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Klinkt geweldig
Ik hou ook van baklava, borstplaat en marsepein
https://www.remember.de/e(...)l-Music-Express.htmlquote:Op vrijdag 28 januari 2022 23:38 schreef Blues het volgende:
Ik zoek een kartonnen kruk 'Music Express'. Die hebben we ooit voor mn broer gekocht.
Overal plaatjes, maar nergens meer te krijgen
Vond het net zo'n leuk kado voor zoon F.
https://www.bol.com/nl/nl(...)ss/9200000028146546/
Iemand betere zoekskills dan ik
Plus dat je dan wat extra BTW moet neertellenquote:Op zaterdag 29 januari 2022 00:00 schreef Yinny het volgende:
[..]
https://www.remember.de/e(...)l-Music-Express.html
Levering naar Nederland kost 7,95
En ook alleen gedragen door mannen toch? Ze zijn ook duurquote:Op vrijdag 28 januari 2022 22:08 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Een echte mooie wollen kilt is prachtig, maar ook weer wat overdreven
Daar heeft mijn zus lak aan, dat wat mannenmode betreft.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 08:55 schreef derLudolf het volgende:
[..]
En ook alleen gedragen door mannen toch? Ze zijn ook duur
Ik ben LS niet, maar misschien heb je hier wat aan?quote:Op zaterdag 29 januari 2022 09:02 schreef gcjoel het volgende:
@:Lucky_Strike waar kocht jij laatst je fruitbomen ?
En welke heb jij allemaal?
Ik wil er een stuk of 10 maar wil niet teveel dezelfde dingen want dan komt het niet op, dus ben aan het oriënteren wat leuke/lekkere opties zijn.
Oh ja thanks, ga ik meteen ook bekijken!quote:Op zaterdag 29 januari 2022 09:20 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik ben LS niet, maar misschien heb je hier wat aan?
F&F / sigme's fruitgaarde
Aangezien ik bomen gerooid en bijgeplant heb, heb ik gevraagd het topic ook maar weer open te gooien.
Welk formaat bomen zou je aanraden. Wij hebben dus geen mega stuk grond dus ik dacht een stuk of 10-15. En wil die echt bij elkaar zetten als een soort mini fruit boomgaardje.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 09:20 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik ben LS niet, maar misschien heb je hier wat aan?
F&F / sigme's fruitgaarde
Aangezien ik bomen gerooid en bijgeplant heb, heb ik gevraagd het topic ook maar weer open te gooien.
Het wordt ook wel een Meerjarenproject zeg, jullie landgoed!quote:Op zaterdag 29 januari 2022 09:21 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Oh ja thanks, ga ik meteen ook bekijken!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 29 januari 2022 09:58 schreef AnneX het volgende:
[..]
Het wordt ook wel een Meerjarenproject zeg, jullie landgoed!
Jee! Zó veel plannen.
@:Blues wat een leuk krukje! En goed gevonden van @:Yinny![]()
Hier in het dorp is ook wat zoek.Landgoed! Haha nou zo groot is het ook weer niet. Paar fruitbomen erin en dan de rest moestuin met een kas dan is het wel vol.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De mandjes![]()
Hoor jou dan. Slechts 15 fruitbomen, een moestuin en een kas.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 10:05 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Landgoed! Haha nou zo groot is het ook weer niet. Paar fruitbomen erin en dan de rest moestuin met een kas dan is het wel vol.
De mandjes
Zoiets had een oud collega in hun (veel te) grote tuin. Onder de dakplataan in de zomer eten (is is italiaan, dus je waande je in Italië.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 10:16 schreef Myraela het volgende:
[..]
Hoor jou dan. Slechts 15 fruitbomen, een moestuin en een kas.Ik ben aan het puzzelen hoe ik in mijn veel te kleine tuin toch 1 boom binnen in het terras kan zetten, want ik hou van bomen. Ik wil eigenlijk iets wat niet te dik in stam zal worden, niet te hoog groeit maar wel de breedte ingaat zodat we er een beetje onder kunnen zitten.
Zoiets zou wel heel tof zijn. Maar dan dus eentje, want dan is de tuin vol.
[ afbeelding ]
Vind je het goed als ik de conversatie verplaats naar het fruimboomgaardtopic?quote:Op zaterdag 29 januari 2022 09:49 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Welk formaat bomen zou je aanraden. Wij hebben dus geen mega stuk grond dus ik dacht een stuk of 10-15. En wil die echt bij elkaar zetten als een soort mini fruit boomgaardje.
Of misschien wisselend laag en middel ofzo?
Mini quiches of hartige muffins? Hartige madeleines?quote:Op zaterdag 29 januari 2022 10:53 schreef Barreltje het volgende:
Ohh croissantjes ! Goed idee! Die gooi ik er eens even in..
Tevens ben ik op zoek naar makkelijk uit ee diepvries te halen hapjes oid..
![]()
Het bordspel festijn heeft zich nu verplaatst maar mijn huis.. dus iedere week 1 a 2 keer gasten in huis.. en iedereen neemt dan wel eea mee, maar ik vind het ook wel leuk om zelf wat te maken..
Nu heb Ik 2 struikel blokken: 1 speler is vegetarisch, dus ook graag makkelijke vegetarische hapjes en een andere speler heeft een noten allergie, dus ook hapjes zonder (sporen van) noten.. nou hoeven de tweestrijd betreft verder niet gecombineerd te worden .. maar ben wel benieuwd
Dat klinkt gezelligquote:Op zaterdag 29 januari 2022 10:53 schreef Barreltje het volgende:
![]()
Het bordspel festijn heeft zich nu verplaatst maar mijn huis.. dus iedere week 1 a 2 keer gasten in huis.. en iedereen neemt dan wel eea mee, maar ik vind het ook wel leuk om zelf wat te maken..
Nu heb Ik 2 struikel blokken: 1 speler is vegetarisch, dus ook graag makkelijke vegetarische hapjes en een andere speler heeft een noten allergie, dus ook hapjes zonder (sporen van) noten.. nou hoeven de tweestrijd betreft verder niet gecombineerd te worden .. maar ben wel benieuwd
Haha ja ok het is wel een grote tuinquote:Op zaterdag 29 januari 2022 10:16 schreef Myraela het volgende:
[..]
Hoor jou dan. Slechts 15 fruitbomen, een moestuin en een kas.Ik ben aan het puzzelen hoe ik in mijn veel te kleine tuin toch 1 boom binnen in het terras kan zetten, want ik hou van bomen. Ik wil eigenlijk iets wat niet te dik in stam zal worden, niet te hoog groeit maar wel de breedte ingaat zodat we er een beetje onder kunnen zitten.
Zoiets zou wel heel tof zijn. Maar dan dus eentje, want dan is de tuin vol.
[ afbeelding ]
Wij hebben zoiets, een moerbei. Midden in de tuin, staat in de zomer heel tofquote:Op zaterdag 29 januari 2022 10:19 schreef Myraela het volgende:
Oh, het heeft een naam, blijkbaar. Een dakboom.
[ afbeelding ]
Deze zijn lekker en makkelijk: https://minimalistbaker.com/sun-dried-tomato-and-basil-pinwheels/quote:Op zaterdag 29 januari 2022 10:53 schreef Barreltje het volgende:
![]()
Heb je misschien een foto? Lijkt me inderdaad heel gezellig.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 11:35 schreef Clubsoda het volgende:
Wij hebben zoiets, een moerbei. Midden in de tuin, staat in de zomer heel tof
Hij is nu bladloos, dus dat is een beetje jammerlijk. Ik ga even kijken of ik de fundafoto's kan opdiepenquote:Op zaterdag 29 januari 2022 11:40 schreef Myraela het volgende:
[..]
Heb je misschien een foto? Lijkt me inderdaad heel gezellig.
BOL verkoopt ze ook?quote:Op zaterdag 29 januari 2022 11:49 schreef Blues het volgende:
Dank voor meezoeken @:rememberkrukjeIk ga 'm daar denk ik bestellen.
Kijken nog even verder qua bestelkosten, maar dit zal m wel worden.
/edit.
Bestelpagina linkt niet door.
En dit heb ik dus bij meerdere aanbieders.
Was het maar waar.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |