abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 28 januari 2022 @ 15:39:43 #101
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203404266
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 15:30 schreef PdeHoog het volgende:

[..]
R5 :9 Hele prettige camera kan ik uit eigen ervaring vertellen 8-)
Voor video echter een beetje overdreven met 8K en te snel heet worden.
  vrijdag 28 januari 2022 @ 16:15:53 #102
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_203404889
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 15:36 schreef sigme het volgende:

[..]
Oh, nog steeds twee huizen in Spanje?
Al wel over naar het nieuwe?

Ik meen dat de markt wel weer wat aantrekt voor normale huizen in Spanje, toch?
Het nieuwe wordt nog gebouwd. Pas aan het einde van dit jaar is dat klaar. Het trekt aardig aan hier. Niet te snel, maar langzaam maar zeker. Ik denk dat het zelfs mogelijk is dat we het pas na de oplevering verkopen. We zullen wel zien…

Waar ga je dan kijken? In de omgeving van waar je zit?
Siesta & Fiesta!
pi_203405460
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 09:49 schreef Barreltje het volgende:
Oh jongens!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat klinkt echt super tof en vooral als je noorderlicht kan zien _O_ Collega vragen voor skikleding?
Maar...is Frida dan direct 3 dagen alleen? :o
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_203405726
Acteur Gaspard Ulliel droeg geen helm ten tijde van dodelijk skiongeluk wow, je ziet echt niemand zonder helm skiën :o
En ik heb het ook aan mijn helm te danken dat ik vorige week vrijdag geen ernstig hersenletsel opliep :X :X Zo'n helm is echt fantastisch, nergens last van _O_ (helm kan alleen in de prullenbak :') )
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 28 januari 2022 @ 17:50:58 #105
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203405974
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 17:32 schreef Isabeau het volgende:
Acteur Gaspard Ulliel droeg geen helm ten tijde van dodelijk skiongeluk wow, je ziet echt niemand zonder helm skiën :o
En ik heb het ook aan mijn helm te danken dat ik vorige week vrijdag geen ernstig hersenletsel opliep :X :X Zo'n helm is echt fantastisch, nergens last van _O_ (helm kan alleen in de prullenbak :') )
gelukkig maar.
Bij Qi had Stephen Fry het over de introductie van de helm in de eerste wereldoorlog. Brits commando was er tegen want onderzoek had uitgewezen dat het aantal gewonden toenam waar de helm geïntroduceerd werd. (Hij deed zijn General Melchett) tot ze er op gewezen werden dat het aantal gewonden steeg omdat de soldaten overleefden.
Ik kan me herinneren dat de bromfietshelm werd ingevoerd, waren veel mensen erg tegen.
pi_203406048
Oef wat een schrik @Isabeau Als je dan zo'n helm ziet en je dan voorstelt dat het je hoofd had kunnen zijn is vast enorm schrikken
We have far more in common than that which devides us..
pi_203406068
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 17:50 schreef Jan_Onderwater het volgende:
gelukkig maar.
Bij Qi had Stephen Fry het over de introductie van de helm in de eerste wereldoorlog. Brits commando was er tegen want onderzoek had uitgewezen dat het aantal gewonden toenam waar de helm geïntroduceerd werd. (Hij deed zijn General Melchett) tot ze er op gewezen werden dat het aantal gewonden steeg omdat de soldaten overleefden.
Ik kan me herinneren dat de bromfietshelm werd ingevoerd, waren veel mensen erg tegen.
Afgelopen twee jaar zag ik ook talrijke voorbeelden van hoe mensen tegen alles zijn wat eigenlijk alleen maar voor eigen bescherming is. Zoals helmen, auto-gordels en recentlijke brandmelders. Die worden dus in Nederland (of zijn) verplicht en er stonden wat tips op nu.nl. Hordes mensen er onder wat een belachelijk iets het was en dat die krengen stom waren etc. Ze kunnen je leven redden en je bent tegen :')

Nou, ik ben super blij met mijn helm _O_ Liever 150 euro kwijt, dan de rest van mijn leven allerlei problemen met mijn hoofd :X
pi_203406193
quote:
Oei! Fijn dat je nergens last van hebt nu zeg!
Ik heb ook altijd met helm moeten skiën en snowboarden van m'n ouders, godzijdank. Ik ben een keer tijdens de eerste afdaling van de vakantie, niet eens een steile ofzo, zo hard gevallen met m'n snowboard dat ik me de hele val niet meer kan herinneren, knallende koppijn had toen ik bij kwam en vanaf het midden naar beneden wazig zag. Met helm dus :X oh man, ik heb me zelden zo beroerd gevoeld als de volgende dag.
pi_203406222
Ik heb tussen m'n 5e en 11e jaarlijks een week geskied, we gingen meestal met familie: opa en oma, tante en haar gezin, en ons gezin. Het gezin van mijn tante droeg helmen, maar wij en opa en oma niet. Mijn moeders redenering was (net zoals met fietshelmen en rookmelders) "ik ga liever gewoon meteen helemaal dood". (En hoe goed is dat haar gelukt in 2 helmloze ongevallen :') :') )

Als ik nu zou gaan, zou ik ook wel een helm regelen. En als ik snel of in het buitenland fiets, doe ik ook een helm op. Als je een passende hebt, is het gewoon comfortabel. ^O^
(Dat is nog wel een uitdaging met mijn gigantische hoofd soms :') als we fietsen huren bv voor mountainbiken neem ik zelf m'n helm mee, want ze hebben niet altijd eentje die echt groot genoeg is _O- )
pi_203406350
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 18:12 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb tussen m'n 5e en 11e jaarlijks een week geskied, we gingen meestal met familie: opa en oma, tante en haar gezin, en ons gezin. Het gezin van mijn tante droeg helmen, maar wij en opa en oma niet. Mijn moeders redenering was (net zoals met fietshelmen en rookmelders) "ik ga liever gewoon meteen helemaal dood". (En hoe goed is dat haar gelukt in 2 helmloze ongevallen :') :') )

Als ik nu zou gaan, zou ik ook wel een helm regelen. En als ik snel of in het buitenland fiets, doe ik ook een helm op. Als je een passende hebt, is het gewoon comfortabel. ^O^
(Dat is nog wel een uitdaging met mijn gigantische hoofd soms :') als we fietsen huren bv voor mountainbiken neem ik zelf m'n helm mee, want ze hebben niet altijd eentje die echt groot genoeg is _O- )
Als je nu zonder helm gaat skiën gaan mensen je denk ik aanstaren :') Je ziet niemand zonder helm, zoals ik al zei. Dus wat die acteur dacht te doen (als je haar maar goed zit?) is me ook een raadsel.

Je moeders reactie is (weer eens) bijzonder :+

Maar goed, in wezen kunnen we ook heel veel hersenletsel voorkomen als iedereen op de fiets een helm draagt en daar willen we ook nog niet echt aan. In de VS zag ik meer dan tien jaar geleden ook iedereen met een helm op fietsen, maar daar is fietsen ook meer een sportieve bezigheid dan vervoer van A naar B.
pi_203406362
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 18:09 schreef vlindertje89 het volgende:

Oei! Fijn dat je nergens last van hebt nu zeg!
Ik heb ook altijd met helm moeten skiën en snowboarden van m'n ouders, godzijdank. Ik ben een keer tijdens de eerste afdaling van de vakantie, niet eens een steile ofzo, zo hard gevallen met m'n snowboard dat ik me de hele val niet meer kan herinneren, knallende koppijn had toen ik bij kwam en vanaf het midden naar beneden wazig zag. Met helm dus :X oh man, ik heb me zelden zo beroerd gevoeld als de volgende dag.
Dan wil je ook niet weten wat er was gebeurd als je geen helm op had :X
pi_203406391
Mijn laatste keer snowboarden was de k ik 12 jaar geleden, maar dat deed ik zonder helm en ik had ook niet het idee dat ik toen heel uitzonderlijk was eigenlijk.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_203406404
En ik denk dat ik weer een covidtest moet plannen :') Nergens last van. Maar zondag contact gehad met iemand die woensdag een pcr test gehad heeft en vandaag (bijna 48 uur later :X ) de uitslag kreeg: positief. Gisteren was de antigeentest negatief (gedaan voor ik naar mijn ouders ging).
pi_203406411
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 18:26 schreef Vanyel het volgende:
Mijn laatste keer snowboarden was de k ik 12 jaar geleden, maar dat deed ik zonder helm en ik had ook niet het idee dat ik toen heel uitzonderlijk was eigenlijk.
Ik denk dat dat ergens de afgelopen 10-15 jaar veranderd is idd. Mijn laatste keer skiën was 15 jaar geleden en toen waren er denk ik ongeveer evenveel mensen met als zonder helm. Je werd er niet op aangekeken als je er geen had.
pi_203406417
quote:
Toen ik begon met skiën had niemand een helm op. En daarna steeds meer mensen. Vijf jaar geleden was het al heel erg raar om iemand zonder helm te zien, een enkeling nog. Dit jaar niemand gezien.
pi_203406423
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 18:23 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Als je nu zonder helm gaat skiën gaan mensen je denk ik aanstaren :') Je ziet niemand zonder helm, zoals ik al zei. Dus wat die acteur dacht te doen (als je haar maar goed zit?) is me ook een raadsel.

Je moeders reactie is (weer eens) bijzonder :+

Maar goed, in wezen kunnen we ook heel veel hersenletsel voorkomen als iedereen op de fiets een helm draagt en daar willen we ook nog niet echt aan. In de VS zag ik meer dan tien jaar geleden ook iedereen met een helm op fietsen, maar daar is fietsen ook meer een sportieve bezigheid dan vervoer van A naar B.
Ik zou er wel nogal ongelukkig van worden als ik bij ieder fietstochtje een helm op moest eigenlijk. :@

Toen ik in Kopenhagen woonde zag ik ook meer mensen met fietshelmen dan hier. Waar hier "geen helm" een gegeven lijkt te zijn, was het daar toen ongeveer 50-50 en dus heel veel discussie. Ik weet eigenlijk niet of dat nog steeds zo is of dat ze inmiddels allemaal helmen zijn gaan dragen. Ik denk niet dat het de richting "geen helm" op gegaan is, want ze waren daar veel meer van de regeltjes en de voorzichtigheid dan hier in NL. (Ik werd regelmatig nageroepen omdat ik als een idioot reed, wat volgens Nederlandse begrippen totaal normaal zou zijn geweest.)
pi_203406434
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 18:28 schreef Tele6 het volgende:
Ik zou er wel nogal ongelukkig van worden als ik bij ieder fietstochtje een helm op moest eigenlijk. :@
Ja, ik ook :X Ik heb wel een helm die ik voor de ebike gebruik, maar die 'fluit'/maakt lawaai door de wind en snelheid. En dat is best irritant :') (nu ben ik de persoon tegen iets wat me hoort te beschermen omdat het een raar vervelend geluid geeft _O- )
pi_203406442
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 18:23 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Dan wil je ook niet weten wat er was gebeurd als je geen helm op had :X
Zeker niet nee :X
Ik heb er wel wonderbaarlijk kort last van gehad, na een weekje alles voorbij.. was ook wel 15 ofzo, nog wat plastischere hersenen dan nu haha.

Oh @Tele6 je vroeg nog naar het trainen! Lief. Was lekker! En gezellig de mannen weer te zien, en leuk om te zien dat zij het ook oprecht leuk vonden dat ik er weer bij was. Ze zeggen nu elke week te gaan, maar dat moet ik nog maar zien haha. Zelfs nog week 1 dag 1 van de Just run app gedaan, 8x 1min rennen afgewisseld met 1.5min wandelen. Terwijl ik echt aan zeer weinig dingen een grotere hekel heb dan rennen :X maar ik vind dat ik m'n duurconditie moet verbeteren (5km is voor mij al een duurloop :') )
pi_203406474
Over skihelmen gesproken, mijn moeder heeft dus ook een keer een klap met een skistok gehad van iemand die naast haar heel klunzig viel, precies op de plek waar haar hoofd overgaat in haar nek. Daar heeft ze jaren last van gehad (pijn, stijfheid). Ik heb zo'n idee dat dat meegevallen zou hebben als ze een goede skihelm op had gehad :+ (als ik plaatjes zoek, lijkt een skihelm ook je achterhoofd prima te bedekken?)
pi_203406540
quote:
Nu niet meer nee. Maar 17 jaar geleden vonden mensen (lees; Nederlanders :') ) mij heel raar toen ik, in Zwitserland, een helm aanschafte. Ik kocht net een nieuwe voor mijn kind. Duur :X
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_203406594
quote:
Dat klopt. Ik, en jij dus zeker, zijn nog van de tijd dat zelfs kinderen geen helm droegen. Dat begon pas toen ik een jaar of 14 was denk ik, toen vond ik me er te oud voor :') In 2015 zag je in Zwitserland opeens veel volwassenen met helmen. In Oostenrijk nog nauwelijks, maar dat volgde snel. Die 1% helmlozen die je nu ziet zijn voor 99% Hollanders :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  vrijdag 28 januari 2022 @ 18:53:56 #122
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203406832
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 18:28 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Toen ik in Kopenhagen woonde zag ik ook meer mensen met fietshelmen dan hier. Waar hier "geen helm" een gegeven lijkt te zijn, was het daar toen ongeveer 50-50 en dus heel veel discussie. Ik weet eigenlijk niet of dat nog steeds zo is of dat ze inmiddels allemaal helmen zijn gaan dragen. Ik denk niet dat het de richting "geen helm" op gegaan is, want ze waren daar veel meer van de regeltjes en de voorzichtigheid dan hier in NL. (Ik werd regelmatig nageroepen omdat ik als een idioot reed, wat volgens Nederlandse begrippen totaal normaal zou zijn geweest.)
Ik liep eens op een zondagmorgen door een totaal verlaten Deense stad, voetgangerslicht stond op rood, maar er was nergens een auto te zien of te horen. Ik stak dus over. Een Deense dame aan de overkant brande me tot op de sokken af, ze was furieus.
pi_203406956
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 18:53 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ik liep eens op een zondagmorgen door een totaal verlaten Deense stad, voetgangerslicht stond op rood, maar er was nergens een auto te zien of te horen. Ik stak dus over. Een Deense dame aan de overkant brande me tot op de sokken af, ze was furieus.
_O- dat ja.

Ik ben nageroepen omdat:
- Ik op de stoep reed (2 meter, naar de fietsenstalling van m'n appartement)
- Ik in een woonwijk reed (had beter op het fietspad om de woonwijk heen kunnen rijden) 8)7
- Ik mijn hand niet opstak bij het stoppen
- Ik niet stopte, maar voorzichtig doorreed toen er een bus naast mijn fietspad stopte (en ja, dat mag idd niet)
- Ik naast ipv achter een andere fietser opstelde voor een rood licht.
- Ik door rood rechtsaf reed (ok ok, dat is ook fout)
  vrijdag 28 januari 2022 @ 19:14:05 #124
63722 z80
I fink you freaky
pi_203407137
Ik vond Kopenhagen nog meevallen met opmerkingen en verkeersregels.
Japan is is veel erger. Zeker met wachten.
Sta je op het station, met gereserveerde plaatsen in de trein, te wachten. Maar niet strak tussen de lijntjes, word je daar op aangesproken. Sta je wat verder van het spoor af, wordt je aangemoedigd om ruim voor dat de trein aankomt alvast tussen de lijntjes te gaan staan.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_203407219
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 18:40 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Dat klopt. Ik, en jij dus zeker, zijn nog van de tijd dat zelfs kinderen geen helm droegen. Dat begon pas toen ik een jaar of 14 was denk ik, toen vond ik me er te oud voor :') In 2015 zag je in Zwitserland opeens veel volwassenen met helmen. In Oostenrijk nog nauwelijks, maar dat volgde snel. Die 1% helmlozen die je nu ziet zijn voor 99% Hollanders :+
:o
So rude!
Ik ging op mijn 25e voor het eerst op wintersport :'(
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')