Je bent toch niet serieus hè?quote:
Goed dat NRC na de reactie van Hans Dulfer (die begint over dat muzikanten altijd vreemdgaan) nog even benadrukt dat deze zaak gaat om seksueel grensoverschrijdend gedrag en machtsmisbruik.quote:Op donderdag 20 januari 2022 07:53 schreef Felixa het volgende:
Profiel van Jeroen "vieze Jeroentje" Rietbergen.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-zijn-piano-a4081140
met een jus van deze:quote:Op donderdag 20 januari 2022 07:50 schreef quirina het volgende:
In afwachting tot is dit ook wel een goede video om even te kijken.
Is hij daar nog steeds?quote:Op donderdag 20 januari 2022 09:00 schreef Perrin het volgende:
Hoe zou Ali zijn dag doorkomen daar in zijn bunker in Dubai?
Volgens de laatste berichten wel. Lijkt me ook wel iets voor hem om daarheen te vluchten.quote:
https://www.youtube.com/c/BOOSquote:Op donderdag 20 januari 2022 09:02 schreef KingRadler het volgende:
over 7 uurtjes na gaan we los.
Waar en Hoe gaan jullie de aflevering kijken.
Thuis in mijn geilste broekje.quote:Op donderdag 20 januari 2022 09:02 schreef KingRadler het volgende:
Waar en Hoe gaan jullie de aflevering kijken
Precies ja, dat bagatelliserende gepraat weer en "moet je maar zorgen dat het niet uitkomt". Ja, dat heeft in deze zaak veel goed gedaan ja, dat verzwijgen.quote:Op donderdag 20 januari 2022 08:03 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Goed dat NRC na de reactie van Hans Dulfer (die begint over dat muzikanten altijd vreemdgaan) nog even benadrukt dat deze zaak gaat om seksueel grensoverschrijdend gedrag en machtsmisbruik.
Blijkbaar denkt Hans ook dat Linda naar Boos is gestapt, want als enkel vreemdgaan zonder seksueel grensoverschrijdend gedrag en machtsmisbruik hier het probleem was dan was alleen zij het slachtoffer.
Dochters luisteren daar dan vaak juist niet naar. En wie niet horen wil..quote:Op donderdag 20 januari 2022 09:08 schreef JaneDoe het volgende:
[..]
Precies ja, dat bagatelliserende gepraat weer en "moet je maar zorgen dat het niet uitkomt". Ja, dat heeft in deze zaak veel goed gedaan ja, dat verzwijgen.
En moeder De Mol had een vooruitziende blik...
Dat vroeg ik mij gisteren dus ook af. Lijkt me dat vrouw en kinderen iig weer in het land zijn.quote:
Thuis op de bank, sfeerverlichting aanquote:Op donderdag 20 januari 2022 09:02 schreef KingRadler het volgende:
Natuurlijk niet.quote:
In mijn nieuwe rode draaistoelquote:Op donderdag 20 januari 2022 09:02 schreef KingRadler het volgende:
...lokt meisjes naar niet bestaande studio's om te voelen.quote:Op donderdag 20 januari 2022 09:12 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dochters luisteren daar dan vaak juist niet naar. En wie niet horen wil..
Je weet het niet ....quote:Op donderdag 20 januari 2022 09:15 schreef Cynix ® het volgende:
Ik ben zo bang dat het een beetje tegen gaat vallen.
Echte keiharde verkrachtingen zijn er sowieso niet, dan hadden we het wel geweten, en de geile-broekje-voorvallen (erg genoeg, daar niet van) kennen we wel zo'n beetje.
Zou er écht verrassende dirt naar boven komen waar we nog totáál niks van weten?
Ik ben ook bang dat we vanmiddag niet meer komen te weten dan wat er de afgelopen dagen gezegd is.quote:Op donderdag 20 januari 2022 09:15 schreef Cynix ® het volgende:
Echte keiharde verkrachtingen zijn er sowieso niet, dan hadden we het wel geweten, en de geile-broekje-voorvallen (erg genoeg, daar niet van) kennen we wel zo'n beetje.
Zou er écht verrassende dirt naar boven komen waar we nog totáál niks van weten?
Ben vooral benieuwd naar de ernst van de aantijgingen, de schaal waarop het gebeurde, hoe lang dit kon voortduren en in hoeverre de werkgever ervan wist.quote:Op donderdag 20 januari 2022 09:15 schreef Cynix ® het volgende:
Niet alleen voor haar maar ook voor haar broertje.quote:Op donderdag 20 januari 2022 09:19 schreef TheVulture het volgende:
Ik zie net dat Sander Vahle, de tweede echtgenoot van Linda de Mol ook een regisseur is bij The Voice, als daar ook nog wat vuiligheid over naar buiten komt is de puinhoop voor haar wel compleet
en haar kinderen, waarvan hij de vader isquote:Op donderdag 20 januari 2022 09:21 schreef Perrin het volgende:
[..]
Niet alleen voor haar maar ook voor haar broertje.
Ook dat ja.quote:Op donderdag 20 januari 2022 09:21 schreef Perrin het volgende:
[..]
Boomer gespot.quote:
Ach, die man is 2 miljard waard, wat kan hem het nou allemaal verrekken. Dit gaat geen enkele consequenties voor hem hebben behalve vervroegd met pensioen zijn miljarden opmakenquote:Op donderdag 20 januari 2022 09:21 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zeker, maar dat is het risico wanneer je je familie en vriendjes baantjes toespeelt: er zit wel eens een foute tussen en dan is ingrijpen soms wat lastiger dan bij anderen.quote:Op donderdag 20 januari 2022 09:21 schreef Perrin het volgende:
[..]
Misschien, maar ik vermoed dat voor een controlfreak en egomaan als hij ongeveer niks meer pijn doet als het wankelen van zijn imperium en het lijden van fors gezichtsverlies.quote:Op donderdag 20 januari 2022 09:26 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Ach, die man is 2 miljard waard, wat kan hem het nou allemaal verrekken. Dit gaat geen enkele consequenties voor hem hebben behalve vervroegd met pensioen zijn miljarden opmaken
Nouja wedden dat hier ook vast genoeg gevraagd gaat worden op welke zender of mensen die het YouTube kanaal van boos niet kunnen vindenquote:
En afgelopen jaren maar wegkijken zeker. Ik kan me niet voorstellen dat zij helemaal niets weten.quote:
Dat denk ik niet. John lijkt me wel zo'n ambitieuze selfmade werker die doorgaat tot zijn 80e.quote:Op donderdag 20 januari 2022 09:26 schreef Gutanoth het volgende:
Ach, die man is 2 miljard waard, wat kan hem het nou allemaal verrekken. Dit gaat geen enkele consequenties voor hem hebben behalve vervroegd met pensioen zijn miljarden opmaken
Dat hij er geen biefstuk minder om zal eten en geen van zijn auto's hoeft te verkopen om de advocaten te betalen staat wel vast. Maar voor zo'n man is reputatie en controle alles.quote:Op donderdag 20 januari 2022 09:30 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Dat denk ik niet. John lijkt me wel zo'n ambitieuze selfmade werker die doorgaat tot zijn 80e.
Nou nou, poe poe. Wat een principes zeg. Tikje gratuite.quote:Op donderdag 20 januari 2022 09:28 schreef JaneDoe het volgende:
De Edwin Eversband heeft de samenwerking met Jeroen Rietbergen verbroken
Tsja en dan gaat toch gebeuren waar ik bang voor ben. Iedereen praat even een weekje of 4 schande over hem, maar daarna staat iedereen weer in de rij om in het fantastische hilversum te werken voor johnnetje de malle molquote:Op donderdag 20 januari 2022 09:30 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Dat denk ik niet. John lijkt me wel zo'n ambitieuze selfmade werker die doorgaat tot zijn 80e.
Maak je nu een grapje?quote:Op donderdag 20 januari 2022 09:33 schreef Salina het volgende:
Komt Boos nou op de tv vandaag of is dat alleen op het internet terug te vinden?
Meestal wel, maar ik lees dus op NRC dat het om een reeks van afleveringen gaat?quote:Op donderdag 20 januari 2022 09:30 schreef Ronzz het volgende:
[..]
En afgelopen jaren maar wegkijken zeker. Ik kan me niet voorstellen dat zij helemaal niets weten.
Wel zin in vanmiddag trouwens. Hopelijk komen er nog meer mensen uit de beerput.
Hoelang zal de aflevering duren? Half uurtje?
quote:Deze donderdag begint BOOS, het online onderzoeksprogramma van BNNVARA, met een reeks over seksueel wangedrag bij The Voice.
Nee hoor. Ik kijk nauwelijks tv en hoor alleen dat vandaag Boos te zien is, maar op de radio hoor ik ook iets over online. Dus ja.quote:
quote:Op donderdag 20 januari 2022 09:33 schreef Salina het volgende:
Komt Boos nou op de tv vandaag of is dat alleen op het internet terug te vinden?
Ah. Betrapt.quote:Op donderdag 20 januari 2022 09:28 schreef Momo het volgende:
[..]
Nouja wedden dat hier ook vast genoeg gevraagd gaat worden op welke zender of mensen die het YouTube kanaal van boos niet kunnen vinden
Het heeft een reden dat slachtoffers bij BOOS hebben aangeklopt en niet bij de traditionele onderzoeksjournalistiek. BOOS staat dichtbij de doelgroep, waar in dit geval de slachtoffers ook toe behoren, juist doordat ze geen lineair tv-programma zijn.quote:Op donderdag 20 januari 2022 09:28 schreef Momo het volgende:
[..]
Nouja wedden dat hier ook vast genoeg gevraagd gaat worden op welke zender of mensen die het YouTube kanaal van boos niet kunnen vinden
Op een beetje tv kan je inderdaad YouTube kijkenquote:Op donderdag 20 januari 2022 09:33 schreef Salina het volgende:
Goed punt, nog niet opgemerkt.quote:Op donderdag 20 januari 2022 09:34 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Meestal wel, maar ik lees dus op NRC dat het om een reeks van afleveringen gaat?
[..]
https://www.youtube.com/c/BOOS/featuredquote:Op donderdag 20 januari 2022 09:33 schreef Salina het volgende:
Onschuldig? Nadat hij in een verklaring heeft toegegeven?quote:Op donderdag 20 januari 2022 09:37 schreef KingRadler het volgende:
Maar wat als Rietbergen onschuldig is.
Dan is hij voor niets gecancelled.
Ze zijn erover na het denken om de uitzending ook op TV uit te zenden.quote:Op donderdag 20 januari 2022 09:33 schreef Salina het volgende:
En heeft hij voor niets een verklaring afgelegd.quote:Op donderdag 20 januari 2022 09:37 schreef KingRadler het volgende:
Hij heeft zelf bekend in zijn statement, dus dat lijkt me stugquote:Op donderdag 20 januari 2022 09:37 schreef KingRadler het volgende:
Je bent toch pas schuldig als de rechter het zegt.quote:Op donderdag 20 januari 2022 09:38 schreef JaneDoe het volgende:
[..]
Onschuldig? Nadat hij in een verklaring heeft toegegeven?
Dan moet Rietbergen ook de verklaring laten intrekken waarin hij al heeft toegegeven dat hij fout zat.quote:Op donderdag 20 januari 2022 09:37 schreef KingRadler het volgende:
Ik ga ook helemaal stuk om die mensen die voorspellen dat heel internet zal gaan vastlopen omdat iedereen het filmpje gaat kijken. Dan hebben we het over YouTube, waar sowieso altijd miljoenen mensen tegelijk op zittenquote:Op donderdag 20 januari 2022 09:28 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat is wel de verwachting inderdaad, want BOOS behandelt grote onderwerpen bijna altijd in twee delen (meer dan twee tot nu toe geloof ik nog niet, maar dit zou de eerste keer kunnen zijn. En de confrontatie van John de Mol die nog moet plaatsvinden komt dan bijv. in deel 3quote:Op donderdag 20 januari 2022 09:34 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Meestal wel, maar ik lees dus op NRC dat het om een reeks van afleveringen gaat?
[..]
Hij heeft toegegeven dat hij 'fouten' heeft gemaakt, niet dat hij juridisch ergens schuldig aan is. Toch?quote:Op donderdag 20 januari 2022 09:38 schreef JaneDoe het volgende:
[..]
Onschuldig? Nadat hij in een verklaring heeft toegegeven?
Ik heb een snoepje uit de kast gepikt, maar ben onschuldig want er is geen rechter aan te pas gekomen.quote:Op donderdag 20 januari 2022 09:39 schreef KingRadler het volgende:
[..]
Je bent toch pas schuldig als de rechter het zegt.
Er zijn natuurlijk twee soorten "schuld" in deze. Moreel en juridisch.quote:Op donderdag 20 januari 2022 09:39 schreef KingRadler het volgende:
[..]
Waarom zou een schuldbekentenis van een handelingsbekwaam persoon niet tellen?quote:Op donderdag 20 januari 2022 09:39 schreef KingRadler het volgende:
[..]
Hahaha echt hè. Beetje Taylor swift of Harry styles release video trekt x100 meer kijkers zonder problemen. Nederlandse boomers denken echt dat Nederland groot is.quote:Op donderdag 20 januari 2022 09:40 schreef letmehearyouscream het volgende:
[..]
Ik ga ook helemaal stuk om die mensen die voorspellen dat heel internet zal gaan vastlopen omdat iedereen hef filmpje gaat kijken. Dan hebben we het over YouTube, waar sowieso altijd miljoenen mensen tegelijk op zitten
Denk het niet, kan me niet voorstellen. We gaan het zien.quote:Op donderdag 20 januari 2022 09:15 schreef Cynix ® het volgende:
Precies, en dat is wel het lastige in deze kwestie. Er is hier sprake van een groep mannen die moreel verwerpelijk gedrag hebben vertoond vanuit een bepaalde machtspositie als medewerker van een TV-format ten opzichte van kandidaten. Termen als "geil broekje" en "Ik zou graag op je komen liggen" zijn misschien juridisch moeilijk strafbaar te stellen, maar moreel wel verwerpelijk omdat je er mensen mee beschadigd.quote:Op donderdag 20 januari 2022 09:41 schreef letmehearyouscream het volgende:
[..]
Er zijn natuurlijk twee soorten "schuld" in deze. Moreel en juridisch.
Als het daar niet bij blijft en er wel degelijk ook aanrandingen of erger plaatsvonden, tellen al die intimiderende vieze praatjes natuurlijk wel mee om een beeld te schetsen van hoe de dader te werk ging.quote:Op donderdag 20 januari 2022 09:46 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Precies, en dat is wel het lastige in deze kwestie. Er is hier sprake van een groep mannen die moreel verwerpelijk gedrag hebben vertoond vanuit een bepaalde machtspositie als medewerker van een TV-format ten opzichte van kandidaten. Termen als "geil broekje" en "Ik zou graag op je komen liggen" zijn misschien juridisch moeilijk strafbaar te stellen, maar moreel wel verwerpelijk omdat je er mensen mee beschadigd.
"Wir haben es nicht gewußt"quote:Op donderdag 20 januari 2022 09:48 schreef fleuril het volgende:
De Edwin Evers Band heeft per direct de samenwerking met Jeroen Rietbergen beëindigd. Dat laat Edwin Evers, oprichter van de muzikale band, donderdag op sociale media weten.
https://www.telegraaf.nl/(...)et-jeroen-rietbergen
Zeker. Maar dat weten we al. Daar is vanmiddag dan toch niks nieuws over te melden?quote:Op donderdag 20 januari 2022 09:45 schreef Lienekien het volgende:
Als de rechter in de zaak die er nu is na de aanklacht die is ingediend niet tot ‘schuldig’ komt, blijven er nog de gedragingen die Rietbergen heeft toegegeven. Om die gedragingen is de samenwerking opgezegd.
Wacht de uitzending nou maar gewoon af.quote:Op donderdag 20 januari 2022 09:51 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Zeker. Maar dat weten we al. Daar is vanmiddag dan toch niks nieuws over te melden?
Duurt lang.quote:Op donderdag 20 januari 2022 09:52 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wacht de uitzending nou maar gewoon af.
Dat is lastig, zo blijkt.quote:Op donderdag 20 januari 2022 09:52 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het is bijna 16.00 uurquote:
Zij hebben Jeroen natuurlijk ook jaaaaren van zijn leuke kant meegemaakt.quote:Op donderdag 20 januari 2022 09:53 schreef Elounda het volgende:
Edwin Evers wenst de betrokkenen sterkte toe. Komt op mij altijd zo naar over. Wens de slachtoffers sterkte toe, denk ik dan.
Eerder een nieuwe BTS trackquote:Op donderdag 20 januari 2022 09:43 schreef RipCity het volgende:
[..]
Hahaha echt hè. Beetje Taylor swift of Harry styles release video trekt x100 meer kijkers zonder problemen. Nederlandse boomers denken echt dat Nederland groot is.
Jaquote:Op donderdag 20 januari 2022 09:54 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zij hebben Jeroen natuurlijk ook jaaaaren van zijn leuke kant meegemaakt.
Soort reverse jinx om zichzelf tegen teleurstelling te behoedenquote:Op donderdag 20 januari 2022 09:54 schreef letmehearyouscream het volgende:
[..]
Dat is lastig, zo blijkt.
Ik snap sowieso niet dat mensen zeggen dat we alles al weten. Er komen in de uitzending andere mensen aan het woord dan de dames die bijvoorbeeld bij Beau zaten. En voor zover ik weet is helemaal noet duidelijk waar het gedeelte met betrekking tot Ali over gaat.
Ja dit zijn van die nietszeggende berichten, zo generiek mogelijk. Het zou me ook niks verbazan als Edwin Jeroen heeft gebeld met de mededeling "hey pik, niks aan de hand hoor, maar voor ons imago js het even beter om nu een statement naar buiten te brengen. Dat begrijp je wel hè. Waait wel weer over."quote:Op donderdag 20 januari 2022 09:53 schreef Elounda het volgende:
Edwin Evers wenst de betrokkenen sterkte toe. Komt op mij altijd zo naar over. Wens de slachtoffers sterkte toe, denk ik dan.
Dat hadden we ook 11 topics geleden kunnen afspreken.quote:Op donderdag 20 januari 2022 09:52 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Op zich mee eens, maar het zijn natuurlijk ook wel mensen die al decennia een vriendschap met elkaar hebben. Ik snap de spagaat qua gevoel wel, da's niet heel zwart/wit helaas.quote:Op donderdag 20 januari 2022 09:53 schreef Elounda het volgende:
quote:Op donderdag 20 januari 2022 09:40 schreef letmehearyouscream het volgende:
[..]
Ik ga ook helemaal stuk om die mensen die voorspellen dat heel internet zal gaan vastlopen omdat iedereen het filmpje gaat kijken. Dan hebben we het over YouTube, waar sowieso altijd miljoenen mensen tegelijk op zitten
En partners van de daders zijn natuurlijk geen directe slachtoffers, maar die wens ik ook sterkte.quote:Op donderdag 20 januari 2022 09:59 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Op zich mee eens, maar het zijn natuurlijk ook wel mensen die al decennia een vriendschap met elkaar hebben. Ik snap de spagaat qua gevoel wel, da's niet heel zwart/wit helaas.
Als ik vandaag te horen krijg dat een van mijn beste vrienden niet met zijn tengels van een vrouw heeft kunnen blijven vind ik dat weliswaarwel verwerpelijk en zou ik het zeker niet goed praten, maar het is tegelijkertijd ook een vriend waarmee je heel veel andere dingen hebt meegemaakt. Die kun je rationeel misschien wel bij het grof vuil willen zetten, maar gevoelsmatig werkt het zo niet...
Klopt. En in het ons-kent-ons en ons-heeft-elkaar nodig wereldje is dat nóg lastiger.quote:Op donderdag 20 januari 2022 09:59 schreef TheVulture het volgende:
Die kun je rationeel misschien wel bij het grof vuil willen zetten, maar gevoelsmatig werkt het zo niet...
Inderdaad, laten we niet vergeten dat een hoop mensen die niks met deze zaken van doen hadden nu ook gewoon zonder werk zitten dankzij het cancellen van de showquote:Op donderdag 20 januari 2022 10:00 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
En partners van de daders zijn natuurlijk geen directe slachtoffers, maar die wens ik ook sterkte.
En mensen die bij het programma werken en niets met die ellende van doen hebben. Die hebben ook ineens een deel van hun werk dat wegvalt.
Ik kijk alleen de vlaamse slimstequote:Op donderdag 20 januari 2022 10:01 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
BTS was gisteren een antwoord op een vraag bij de Slimste.
Best bekeken aflevering van BOOS (inmiddels een paar jaar oud) heeft 2,4 miljoen views. Denk dat deze aflevering daar binnen een jaar wel overheen kan. Of iig eentje van de reeks.quote:Op donderdag 20 januari 2022 10:00 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Meer dan 100 miljoen kijkers in de eerste 24 uur.
Ik denk dat Tim blij mag zijn met 1 miljoen kijkers in een maand tijd. Als hij dat überhaupt gaat halen
Nee, dit gaat over jouw vragen t.a.v. ‘komen ze nog wel met iets wat we nog niet weten’? Dat weet je pas als je de uitzending(en) hebt gezien.quote:Op donderdag 20 januari 2022 09:58 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Dat hadden we ook 11 topics geleden kunnen afspreken.
Oh dat valt me eigenlijk nog behoorlijk mee!quote:Op donderdag 20 januari 2022 10:02 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Best bekeken aflevering van BOOS (inmiddels een paar jaar oud) heeft 2,4 miljoen views. Denk dat deze aflevering daar binnen een jaar wel overheen kan. Of iig eentje van de reeks.
Hij heeft zichzelf toch al gecanceld door toe te geven en op te stappen?quote:Op donderdag 20 januari 2022 09:37 schreef KingRadler het volgende:
StukTV hun meest bekeken aflevering heeft 9,7 miljoen views en daarna nog een heleboel met 5+ miljoen views en ik denk wel bijna 100 video's in totaal die boven de 2,4 miljoen views zitten.quote:Op donderdag 20 januari 2022 10:06 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Oh dat valt me eigenlijk nog behoorlijk mee!
Ik zie dat de best bekeken nederlandse youtube video ook 2.4 miljoen keer bekeken is, dat zou een video van stuktv zijn?
Deze aflevering gaat daar dan wel overheen denk ik ja
Oh dan heb ik een heel oud artikel gevondenquote:Op donderdag 20 januari 2022 10:11 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
StukTV hun meest bekeken aflevering heeft 9,7 miljoen views en daarna nog een heleboel met 5+ miljoen views en ik denk wel bijna 100 video's in totaal die boven de 2,4 miljoen views zitten.
Heel toevallig is de eerste video met meer dan 2,4 miljoen views precies wat er de komende weken gaat gebeuren:quote:Op donderdag 20 januari 2022 10:11 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
StukTV hun meest bekeken aflevering heeft 9,7 miljoen views en daarna nog een heleboel met 5+ miljoen views en ik denk wel bijna 100 video's in totaal die boven de 2,4 miljoen views zitten.
Buiten dat is hij eruit geschopt door Linda en wordt hij nu ook door het hele Gooise-Matras-wereldje gecanceld.quote:Op donderdag 20 januari 2022 10:07 schreef maily het volgende:
Hij heeft zichzelf toch al gecanceld door toe te geven en op te stappen?
quote:Op donderdag 20 januari 2022 10:11 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Oh dan heb ik een heel oud artikel gevonden
quote:'Psycholoog Iva Bicanic vertelt dat ze in haar praktijk ziet dat slachtoffers van seksueel misbruik vaak meer last hebben van de reactie van anderen dan van de gebeurtenis zelf.'
https://www.reddit.com/r/ik_ihe/comments/rg9brj/ikihe/quote:Op donderdag 20 januari 2022 10:15 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Heel toevallig is de eerste video met meer dan 2,4 miljoen views precies wat er de komende weken gaat gebeuren:
Die commentsquote:Op donderdag 20 januari 2022 10:17 schreef Stepperoller het volgende:
https://www.reddit.com/r/ik_ihe/comments/rg9brj/ikihe/
Dat is waar zij afgelopen dinsdagavond bij Beau ook over sprak. Dat victim blaming is kennelijk ook iets heel hardnekkigs.quote:Op donderdag 20 januari 2022 10:16 schreef Stepperoller het volgende:
Waarom slachtoffers van seksuele intimidatie vaak zelf de schuld krijgen
Meest opvallende vind ik nog dat
[..]
Ik zie het ook vooral mannen doen. Vast geen toeval.quote:Op donderdag 20 januari 2022 10:34 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat is waar zij afgelopen dinsdagavond bij Beau ook over sprak. Dat victim blaming is kennelijk ook iets heel hardnekkigs.
Ik ben 2 dagen geleden de hele dag bezig geweest met discussieren in NWS over dit onderwerp.quote:Op donderdag 20 januari 2022 10:34 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat is waar zij afgelopen dinsdagavond bij Beau ook over sprak. Dat victim blaming is kennelijk ook iets heel hardnekkigs.
En buiten Taylor Swift zegt het me helemaal niksquote:Op donderdag 20 januari 2022 10:00 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Meer dan 100 miljoen kijkers in de eerste 24 uur.
Ik denk dat Tim blij mag zijn met 1 miljoen kijkers in een maand tijd. Als hij dat überhaupt gaat halen
Ik verwacht nog wel wat sappige nieuwtjes.quote:Op donderdag 20 januari 2022 10:41 schreef Michellee het volgende:
Ik ben ook bang dat het tegen gaat vallen, maar we hebben afgelopen dagen alleen maar verhalen over Jeroen Rietbergen gehoord, en nog niks over Ali B, terwijl daar nu 2 aanklachten tegen zijn.
Nouja laten we hopen dat het alleen maar mee valt en er geen gevallen zijn van sex onder dwang, verkrachting, nog meer aanranding etc. Maar ik ben bang dat we het meeste nog moeten horen...quote:Op donderdag 20 januari 2022 10:41 schreef Michellee het volgende:
Ik ben ook bang dat het tegen gaat vallen, maar we hebben afgelopen dagen alleen maar verhalen over Jeroen Rietbergen gehoord, en nog niks over Ali B, terwijl daar nu 2 aanklachten tegen zijn.
Ik weet niet of dat zo duidelijk vooral mannen zijn. Zij benoemde bijv. de categorie ‘waarom’: ‘waarom reageerde je dan ook op die appjes, waarom ging je met hem mee?’ Victim blaming die juist van vrouwen zou kunnen komen omdat ze (zie ook artikel van Stepperoller) het gevoel willen hebben dat ze zelf anders zouden hebben gehandeld en ze dus zelf nooit in zo’n situatie zouden zijn gekomen.quote:Op donderdag 20 januari 2022 10:35 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik zie het ook vooral mannen doen. Vast geen toeval.
Super catchy nummertjes de bovenste 2:quote:Op donderdag 20 januari 2022 10:41 schreef Zorro het volgende:
[..]
En buiten Taylor Swift zegt het me helemaal niks
quote:Op donderdag 20 januari 2022 10:45 schreef Mansjester het volgende:
Wordt het vandaag op NPO uitgezonden, of RTL?
Ja, ik zag met een schuin oog dat iemand die hier een opmerking maakte waar bijna iedereen over viel, in NWS gezellig zijn gang kon gaan.quote:Op donderdag 20 januari 2022 10:38 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Ik ben 2 dagen geleden de hele dag bezig geweest met discussieren in NWS over dit onderwerp.
Victim blaming vierde in dat topic hoogtij
Deels is dat waar, maar deels vind ik dat de victim blaming kaart ook wel heel makkelijk getrokken wordt. Net als de racisme kaart, de transfoob kaart en nog wat standaard kaarten die in elke discussie waarin mensen ook wordt gevraagd naar hun eigen gedrag te kijken.quote:Op donderdag 20 januari 2022 10:38 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Ik ben 2 dagen geleden de hele dag bezig geweest met discussieren in NWS over dit onderwerp.
Grotendeels ook getroll hoor, vrouwen worden door sommige users beschreven als een soort fenomeen wat ze in een boek hebben gelezen.quote:Op donderdag 20 januari 2022 10:47 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, ik zag met een schuin oog dat iemand die hier een opmerking maakte waar bijna iedereen over viel, in NWS gezellig zijn gang kon gaan.
Vooral waargenomen via een verrekijker vanuit hun zolderraam.quote:Op donderdag 20 januari 2022 10:48 schreef Momo het volgende:
[..]
Grotendeels ook getroll hoor, vrouwen worden door sommige users beschreven als een soort fenomeen wat ze in een boek hebben gelezen.
En toch schrik je er van hoe veel mannen écht zo naar vrouwen kijkenquote:Op donderdag 20 januari 2022 10:48 schreef Momo het volgende:
[..]
Grotendeels ook getroll hoor, vrouwen worden door sommige users beschreven als een soort fenomeen wat ze in een boek hebben gelezen.
Ja, dat is victim blaming.quote:Op donderdag 20 januari 2022 10:48 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Deels is dat waar, maar deels vind ik dat de victim blaming kaart ook wel heel makkelijk getrokken wordt. Net als de racisme kaart, de transfoob kaart en nog wat standaard kaarten die in elke discussie waarin mensen ook wordt gevraagd naar hun eigen gedrag te kijken.
Het staat voor mij als een paal boven water dat Rietbergen hier zo fout is geweest als maar kan, als dat verhaal van die kandidate klopt. Maar op het moment dat zo'n kandidate voor het voorval in de media aangeeft 'wel eens een beschuitje te willen eten met Rietbergen' en na het voorval aangeeft dat 'ze mee deed met het app-gesprek omdat ze wilde weten hoe ver hij zou gaan', dan vind ik dat je daar wat van mag zeggen. Niet direct om het gedrag van de dader goed te praten, maar wel om mensen een spiegel voor te houden.
Als een meisje van 14 na de hockeytraining wordt verkracht omdat ze over een lange onverlichte bosweg naar huis moet, dan is die verkrachter natuurlijk de klootzak die aan de hoogste boom moet. Dat vind ik ook. Maar zij had daar natuurlijk nooit moeten fietsen. Is dat victim blaming? Of is dat gewoon realistisch kijken naar de situatie en bespreekbaar maken dat er een onverantwoord risico is genomen?
Denk wel vrij weinig die een vaste relatie hebben. Tenminste ik kan me daar helemaal niks bij voorstellen, op wellicht wat Jeroen-achtigen na.quote:Op donderdag 20 januari 2022 10:51 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
En toch schrik je er van hoe veel mannen écht zo naar vrouwen kijken
Ik begrijp wat je zegt, maar dat is nou juist precies de situatie waar we moeten proberen zo ver mogelijk vandaan te geraken.quote:Op donderdag 20 januari 2022 10:48 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Deels is dat waar, maar deels vind ik dat de victim blaming kaart ook wel heel makkelijk getrokken wordt. Net als de racisme kaart, de transfoob kaart en nog wat standaard kaarten die in elke discussie waarin mensen ook wordt gevraagd naar hun eigen gedrag te kijken.
Het staat voor mij als een paal boven water dat Rietbergen hier zo fout is geweest als maar kan, als dat verhaal van die kandidate klopt. Maar op het moment dat zo'n kandidate voor het voorval in de media aangeeft 'wel eens een beschuitje te willen eten met Rietbergen' en na het voorval aangeeft dat 'ze mee deed met het app-gesprek omdat ze wilde weten hoe ver hij zou gaan', dan vind ik dat je daar wat van mag zeggen. Niet direct om het gedrag van de dader goed te praten, maar wel om mensen een spiegel voor te houden.
Als een meisje van 14 na de hockeytraining wordt verkracht omdat ze over een lange onverlichte bosweg naar huis moet, dan is die verkrachter natuurlijk de klootzak die aan de hoogste boom moet. Dat vind ik ook. Maar zij had daar natuurlijk nooit moeten fietsen. Is dat victim blaming? Of is dat gewoon realistisch kijken naar de situatie en bespreekbaar maken dat er een onverantwoord risico is genomen?
Minderjarig meisjequote:Op donderdag 20 januari 2022 10:43 schreef Perrin het volgende:
Leesbaar in incognito tab, mag helaas niet quoten van Trouw. Gaat meer in op het gedrag van de regisseur, ook bij de Voice Kids: ‘Laat je mooie kontje zien’, zei de Voice-regisseur
En ik vind dat jij het te makkelijk gooit op ‘makkelijk een kaart trekken’, in plaats van dat je probeert te snappen hoe dat victim blaming is.quote:Op donderdag 20 januari 2022 10:53 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dan vind ik dat jij die kaart te makkelijk trekt.
Als ik dat mee zou maken, dat iemand zegt dat ze "wel eens een beschuitkje met me zou willen eten" en in appjes helemaal meedoet en ingaat op mijn berichten dan is het enige wat nog duidelijker op welwillendeid wijst een in drievoud getekende goedkeuring JA IK WIL.quote:Op donderdag 20 januari 2022 10:48 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Jij denkt dat we over 20 jaar in een wereld zouden kunnen leven waarin een meisje van 14 in het donker langs een onverlicht bospad in haar eentje naar huis kan fietsen? Dat er dan geen verkrachters meer zijn omdat de papa's tegen hun zoon hebben gezegd dat ze lief voor meisjes moeten zijn?quote:Op donderdag 20 januari 2022 10:53 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Ik begrijp wat je zegt, maar dat is nou juist precies de situatie waar we moeten proberen zo ver mogelijk vandaan te geraken.
Het was 20 jaar geleden normaal om te zeggen "Wat had ze aan dan? Waarom fietste ze daar?"
Maar zou het niet mooi zijn als we over 20 jaar gewoon dat soort dingen nooit meer hoeven te zeggen? Dat we onze zonen leren dat geen ja altijd nee is?
Het is geen kaart trekken. Je geeft letterlijk het slachtoffer (Victim) van een misdaad de schuld (blame).quote:Op donderdag 20 januari 2022 10:53 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dan vind ik dat jij die kaart te makkelijk trekt.
Nope dat denk ik niet, maar het zou al fantastisch zijn als we met zijn allen dat 14 jarige meisje (dat voor de rest van haar leven PTSS heeft) niet nog een kutter gevoel geven door te zeggen dat zijzelf de reden is dat dit is gebeurd.quote:Op donderdag 20 januari 2022 10:58 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Jij denkt dat we over 20 jaar in een wereld zouden kunnen leven waarin een meisje van 14 in het donker langs een onverlicht bospad in haar eentje naar huis kan fietsen? Dat er dan geen verkrachters meer zijn omdat de papa's tegen hun zoon hebben gezegd dat ze lief voor meisjes moeten zijn?
Ik denk dat je dat soort voorvallen alleen kunt voorkomen door er voor te zorgen dat je dochter daar niet in haar eentje fietst. Hoe erg ik dat ook vind, want ik heb zelf een dochter. Het kwaad is de verkrachter, daar is geen discussie over mogelijk en er is geen straf zwaar genoeg voor zo iemand. Maar door net te doen alsof er geen risico is bij bepaald gedrag, neem je wel gewoon een risico waarvan ik vind dat je daar over mag praten. En als dat victim blaming is, prima. Ik noem het 'de kop niet in het zand steken' en realisme.
Het is vooral ouder blaming in dit geval. Toen ik zonder helm van mijn racefiets lazerde omdat ik dacht dat ik die afdaling wel beheerste, kreeg ik toch ook te horen dat ik een domme oetlul was geweest. Hoe is dit anders? Omdat het gevolg seksueel is?quote:Op donderdag 20 januari 2022 10:56 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En ik vind dat jij het te makkelijk gooit op ‘makkelijk een kaart trekken’, in plaats van dat je probeert te snappen hoe dat victim blaming is.
Zou ik een meisje van 14 ontraden om ‘s nachts alleen naar huis te fietsen? Ja. Ga je zeggen ‘ze had daar maar beter niet alleen kunnen fietsen?’ Nee, want dat is victim blaming.
Nee, dat is het niet. Het is de schuld van de dader. Maar jij hebt een risico genomen door je gedrag.quote:Op donderdag 20 januari 2022 10:58 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Het is geen kaart trekken. Je geeft letterlijk het slachtoffer (Victim) van een misdaad de schuld (blame).
Het is jouw schuld, omdat je een kort rokje aan had
Het is jouw schuld, omdat je 's avonds fietste waar je niet had moeten fietsen
NWS en POL zijn soberso een beetje een slangenkuil, die kun je beter negeren...quote:Op donderdag 20 januari 2022 10:38 schreef Gutanoth het volgende:
Ik denk dat veel vrouwen er zich bijv. juist schuldig aan maken omdat ze vaker zelf slachtoffer zijn geweest, wat leidde tot een stukje geïnternaliseerde victim blaming, en die redenatie ook toepassen op de situatie van een ander.quote:Op donderdag 20 januari 2022 10:44 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat zo duidelijk vooral mannen zijn. Zij benoemde bijv. de categorie ‘waarom’: ‘waarom reageerde je dan ook op die appjes, waarom ging je met hem mee?’ Victim blaming die juist van vrouwen zou kunnen komen omdat ze (zie ook artikel van Stepperoller) het gevoel willen hebben dat ze zelf anders zouden hebben gehandeld en ze dus zelf nooit in zo’n situatie zouden zijn gekomen.
En ik lees in genoemd artikel dat slachtoffers zelf ook die neiging tot victim blaming hebben, naar de schuld zoeken bij zichzelf.
Het verhaal van Nienke (Beau-uitzending van maandag) paste ook duidelijk in dat plaatje. Heel sterk van haar dat ze aangifte heeft gedaan en ik wens haar toe dat ze heel goede begeleiding krijgt zodat ze er sterker uitkomt.
Terwijl jij juist je kop in de stand steekt voor de negatieve impact die dat heeft op slachtoffers. Het maakt dat ze zich onnodig kut en rot voelen.quote:Op donderdag 20 januari 2022 10:58 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
En als dat victim blaming is, prima. Ik noem het 'de kop niet in het zand steken' en realisme.
Mannen en Zaquote:Op donderdag 20 januari 2022 10:35 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik zie het ook vooral mannen doen. Vast geen toeval.
Omdat in dit geval de dader niet een levenloos object (de afdaling) is, maar een (vaak) man die we 100% verantwoordelijk mogen houden voor zijn eigen daden.quote:Op donderdag 20 januari 2022 11:00 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Het is vooral ouder blaming in dit geval. Toen ik zonder helm van mijn racefiets lazerde omdat ik dacht dat ik die afdaling wel beheerste, kreeg ik toch ook te horen dat ik een domme oetlul was geweest. Hoe is dit anders? Omdat het gevolg seksueel is?
En dat The Voice uiteindelijk om uiterlijk gaat:quote:Op donderdag 20 januari 2022 10:43 schreef Perrin het volgende:
Leesbaar in incognito tab, mag helaas niet quoten van Trouw. Gaat meer in op het gedrag van de regisseur, ook bij de Voice Kids: ‘Laat je mooie kontje zien’, zei de Voice-regisseur
Dat zou niet meer dan terecht zijnquote:Op donderdag 20 januari 2022 11:07 schreef superniger het volgende:
Ik overweeg ook aangifte te doen tegen Ali B vanwege al zijn kut muziek.
Dit is echt flauwekul. Het één staat ook niet los van het ander hè. Je kunt prima, ook als slachtoffer, de dader de schuld geven maar jezelf wel tegelijkertijd realiseren dat je zelf misschien ook iets op een andere manier aan had kunnen pakken.quote:Op donderdag 20 januari 2022 11:04 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Terwijl jij juist je kop in de stand steekt voor de negatieve impact die dat heeft op slachtoffers. Het maakt dat ze zich onnodig kut en rot voelen.
Je bent vooral weer druk met victim blaming zie ik. Te misselijk voor woorden. Gatverdamme.quote:Op donderdag 20 januari 2022 11:09 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dit is echt flauwekul. Het één staat ook niet los van het ander hè. Je kunt prima, ook als slachtoffer, de dader de schuld geven maar jezelf wel tegelijkertijd realiseren dat je zelf misschien ook iets op een andere manier aan had kunnen pakken.
Toen ik van mijn fiets lazerde kwam dat omdat ik gesneden werd door een auto. Dat ik viel was absoluut de schuld van die lul. Tegelijkertijd waren de gevolgen een stuk minder geweest als ik een helm op had gehad.
Het is ook maar net hoe je reflecteert en op welk moment. Natuurlijk zeg ik tegen een net verkracht meisje niet: "ja, dat rokje hè. Domdomdom."
En om het dan in deze Voice-gate te trekken, er mag best besproken worden dat zeggen 'dat je met iemand een beschuitje wil eten' of dat 'meedoen om te kijken hoe ver hij zou gaan', best wel zaken kunnen zijn die een verkeerd signaal af hebben gegeven.
"Ik wil best een beschuitje met je eten" betekent niet "betast me zonder dat ik dat wil"quote:Op donderdag 20 januari 2022 11:09 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dit is echt flauwekul. Het één staat ook niet los van het ander hè. Je kunt prima, ook als slachtoffer, de dader de schuld geven maar jezelf wel tegelijkertijd realiseren dat je zelf misschien ook iets op een andere manier aan had kunnen pakken.
Toen ik van mijn fiets lazerde kwam dat omdat ik gesneden werd door een auto. Dat ik viel was absoluut de schuld van die lul. Tegelijkertijd waren de gevolgen een stuk minder geweest als ik een helm op had gehad.
Het is ook maar net hoe je reflecteert en op welk moment. Natuurlijk zeg ik tegen een net verkracht meisje niet: "ja, dat rokje hè. Domdomdom."
En om het dan in deze Voice-gate te trekken, er mag best besproken worden dat zeggen 'dat je met iemand een beschuitje wil eten' of dat 'meedoen om te kijken hoe ver hij zou gaan', best wel zaken kunnen zijn die een verkeerd signaal af hebben gegeven.
quote:Op donderdag 20 januari 2022 11:11 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Je bent vooral weer druk met victim blaming zie ik. Te misselijk voor woorden. Gatverdamme.
Nee, dat betekent dat je na een nacht samen lekker met een beschuitje ontbijt. Die lading heeft het dankzij Froukje.quote:Op donderdag 20 januari 2022 11:11 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
"Ik wil best een beschuitje met je eten" betekent niet "betast me zonder dat ik dat wil"
De beerput gaat steeds verder open, wat een stel engnekken daar...quote:Op donderdag 20 januari 2022 10:43 schreef Perrin het volgende:
Met dit soort opmerkingen zorg je er alleen maar voor dat iemand met zijn hakken in het zand gaat en hierdoor sla je elke vorm van discussie dood.quote:Op donderdag 20 januari 2022 11:11 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Je bent vooral weer druk met victim blaming zie ik. Te misselijk voor woorden. Gatverdamme.
Dus als meneer de viespeuk gewoon, net als elk ander normaal persoon, de vrouw in kwestie had gevraagd een drankje te gaan drinken alvorens ze samen in bed belandde, waar hij haar wél met toestemming had aan kunnen raken, was er niets aan de hand.quote:Op donderdag 20 januari 2022 11:13 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Nee, dat betekent dat je na een nacht samen lekker met een beschuitje ontbijt. Die lading heeft het dankzij Froukje.
Als hij op die wijze instemming had verkregen was er niets aan de hand geweest, los van dat ik het wat ranizg vindt een 50 jarige met een 19 jarige. Ik stel dan ook nergens dat Jeroen zielig is en slachtoffer. Hij heeft het totaal verkeerd aangepakt en had überhaupt nooit met discutabele opmerkingen moeten beginnen en die apps niet moeten versturen. Nogmaals: hij is de klootzak en de viezerik.quote:Op donderdag 20 januari 2022 11:15 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Dus als meneer de viespeuk gewoon, net als elk ander normaal persoon, de vrouw in kwestie had gevraagd een drankje te gaan drinken alvorens ze samen in bed belandde, waar hij haar wél met toestemming had aan kunnen raken, was er niets aan de hand.
Ja. Eens. Maar 'mee gaan met het appen om te kijken hoe ver hij zou gaan' impliceert wel dat er wat meer gezegd is dan dat Jeroen een leuke glimlach heeft.quote:Op donderdag 20 januari 2022 11:16 schreef Gutanoth het volgende:
Een vrouw moet gewoon kunnen zeggen dat ze een man knap vindt zonder dat dit meteen een uitnodiging voor de man is om haar maar overal aan te raken.
We weten allemaal dat het niet slim is van haar, dat weet ze zelf ook wel. Daarom hoeft het niet benoemd te worden en heeft het alleen maar als functie om de slachtoffer een rotter gevoel te geven dan dat ze al heeft.quote:Op donderdag 20 januari 2022 11:18 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Als hij op die wijze instemming had verkregen was er niets aan de hand geweest, los van dat ik het wat ranizg vindt een 50 jarige met een 19 jarige. Ik stel dan ook nergens dat Jeroen zielig is en slachtoffer. Hij heeft het totaal verkeerd aangepakt en had überhaupt nooit met discutabele opmerkingen moeten beginnen en die apps niet moeten versturen. Nogmaals: hij is de klootzak en de viezerik.
Maar het is niet slim van haar om daar in mee te gaan om te zien hoe ver hij gaat. Dat is toch niet schokkend als ik dat stel?
Hoe konden meerdere van dit soort seksuele roofdieren jarenlang ongestoord opereren?quote:Op donderdag 20 januari 2022 11:13 schreef Nine. het volgende:
[..]
De beerput gaat steeds verder open, wat een stel engnekken daar...
Victim blaming! Hooivorken!quote:Op donderdag 20 januari 2022 11:21 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
We weten allemaal dat het niet slim is van haar,
Wat betreft dat minderjarig in het Trouw-artikel: 16- en 17-jarigen mochten aan de reguliere Voice meedoen.quote:Op donderdag 20 januari 2022 11:21 schreef Perrin het volgende:
...Het ideale jachtterrein, waar de kandidaten de prooi waren. Blijkbaar zelfs bij de Voice Kids
Jammer dat dit het einde is van onze discussiequote:Op donderdag 20 januari 2022 11:22 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Victim blaming! Hooivorken!
Looks and image sell, dat is nu eenmaal inherent aan het tv-, muziek- en filmwereldje.quote:Op donderdag 20 januari 2022 11:07 schreef Eightyone het volgende:
En dat The Voice uiteindelijk om uiterlijk gaat:
Eigenlijk hebben die draaistoelen weinig nut, want echte Quasimodo's doen er toch zeer zelden mee. In ongeveer 99 % van de gevallen blijkt er iemand te staan die aardig toonbaar is.
Wellicht niet slim, daar heb je een punt. Aan de andere kant zijn veel van die meisjes vaak geintimideerd door dat hele wereldje en durven ze er (om wat voor reden dan ook) niets van te zeggen. Niet iedereen is assertief immers.quote:Op donderdag 20 januari 2022 11:18 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Maar het is niet slim van haar om daar in mee te gaan om te zien hoe ver hij gaat. Dat is toch niet schokkend als ik dat stel?
Bah! Is het al bekend om welke regisseur het gaat? Zou dit om Martijn Nieman gaan? Op Twitter kwam de naam Sander Vahle ook wel eens voorbij. Hopelijk worden de namen vanmiddag wel bekend, want stel dat Sander Vahle niet in het rijtje thuishoort is het evengoed kwalijk dat zijn naam nu wel voorbijkomt.quote:Op donderdag 20 januari 2022 10:43 schreef Perrin het volgende:
Ik vind het vooral fijn dat je precies bevestigt wat ik zeg. Dat het benoemd mag worden, je doet het immers zelf ook. Meer zeg ik niet, dus kennelijk zijn we het eens.quote:Op donderdag 20 januari 2022 11:25 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Jammer dat dit het einde is van onze discussie
Het is bovendien een illusie om te denken dat het uitbannen van alle onhandigheden grensoverschrijders ervan weerhoudt grensoverschrijdend gedrag te vertonen en dat het daarmee minder wordt.quote:Op donderdag 20 januari 2022 11:21 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
We weten allemaal dat het niet slim is van haar, dat weet ze zelf ook wel. Daarom hoeft het niet benoemd te worden en heeft het alleen maar als functie om de slachtoffer een rotter gevoel te geven dan dat ze al heeft.
Oh vandaar dat ik er niet uit kon halen of het nou wel/niet om Kids ging.quote:Op donderdag 20 januari 2022 11:24 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Wat betreft dat minderjarig in het Trouw-artikel: 16- en 17-jarigen mochten aan de reguliere Voice meedoen.
Meegaan omdat je niet assertief bent is iets anders dan er in meegaan 'omdat je wil kijken hoe ver hij gaat'. Dat lijkt me juist een teken van doordachtheid en assertiviteit.quote:Op donderdag 20 januari 2022 11:27 schreef Nine. het volgende:
[..]
Looks and image sell, dat is nu eenmaal inherent aan het tv-, muziek- en filmwereldje.
[..]
Wellicht niet slim, daar heb je een punt. Aan de andere kant zijn veel van die meisjes vaak geintimideerd door dat hele wereldje en durven ze er (om wat voor reden dan ook) niets van te zeggen. Niet iedereen is assertief immers.
Ik zeg juist dat we het weten, maar dat het benoemen niets anders is dan het slachtoffer een kut gevoel geven, maar lees wat je wiltquote:Op donderdag 20 januari 2022 11:27 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik vind het vooral fijn dat je precies bevestigt wat ik zeg. Dat het benoemd mag worden, je doet het immers zelf ook. Meer zeg ik niet, dus kennelijk zijn we het eens.
Punt is dat het juridisch wel als dusdanig zal worden aangevoerd en daar in deze casus (daarin wijkt het af van het 14 jarige meisje op het bospad) ook wel wat voor te zeggen is. Al is dat volledig afhankelijk van het app-contact. Als zij daar heeft geïnsinueerd dat ze hem leuk vindt en mee is gegaan in zijn geile praat, dan vind ik het minder gek dat hij op een moment met zijn tweeën eens kijkt of hij haar mag aanraken.quote:Op donderdag 20 januari 2022 11:28 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Het is bovendien een illusie om te denken dat het uitbannen van alle onhandigheden grensoverschrijders ervan weerhoudt grensoverschrijdend gedrag te vertonen en dat het daarmee minder wordt.
Daarom is het beter om gewoon bij de kern van het probleem te blijven: degenen die zich schuldig maken aan grensoverschrijdend gedrag en zeker 'onhandigheden' niet impliciet als een soort verzachtende omstandigheid beschouwen. Want dat is wel waar het op neer komt.
Ze zei er ook bij dat ze het deed om bewijs te verzamelen en dat ze lang in verwarring is geweest over de grens tussen attent appcontact en ongewenst gedrag.quote:Op donderdag 20 januari 2022 10:48 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Dit is voor veel vrouwen gekmakend, vooral als hier door mannen op wordt gewezen. Een meisje van 14 zou gewoon veilig alleen in het donker naar huis moeten kunnen fietsen. Je leidt de aandacht af van de verantwoordelijkheid van een dader door haar op haar keuzes te wijzen. Zou ze misschien ook wat bedekter moeten hockeyen? Zou ze überhaupt wel alleen naar hockeytraining moeten gaan? Waarom gaat ze eigenlijk de deur uit om gevaren op te zoeken?quote:Als een meisje van 14 na de hockeytraining wordt verkracht omdat ze over een lange onverlichte bosweg naar huis moet, dan is die verkrachter natuurlijk de klootzak die aan de hoogste boom moet. Dat vind ik ook. Maar zij had daar natuurlijk nooit moeten fietsen. Is dat victim blaming? Of is dat gewoon realistisch kijken naar de situatie en bespreekbaar maken dat er een onverantwoord risico is genomen?
Ja ik nam dat ook ten onrechte aan. Maar ik vrees wel met grote vreze dat daar dus ook misstanden speelden.quote:Op donderdag 20 januari 2022 11:29 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Oh vandaar dat ik er niet uit kon halen of het nou wel/niet om Kids ging.
Je benoemt het toch? Of denk je dat ik deze kandidate heb gebeld om te zeggen wat ik er van vind? Door te zeggen 'dat we het allemaal weten' ben je eigenlijk nog erger dan ik. Ik geef alleen mijn mening, jij vindt het kennelijk zo duidelijk dat iedereen het weet dat ze dom deed.quote:Op donderdag 20 januari 2022 11:29 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Ik zeg juist dat we het weten, maar dat het benoemen niets anders is dan het slachtoffer een kut gevoel geven, maar lees wat je wilt
Dat laatste ben ik volledig met je eens. En nogmaals, de verkrachter/aanrander is de foute lul. Maar dat je zou willen dat iets in de ideale wereld moet kunnen, is iets anders dan je ogen sluiten voor het feit dat we niet in een ideale wereld leven.quote:Op donderdag 20 januari 2022 11:32 schreef Claudia_x het volgende:
Dit is voor veel vrouwen gekmakend, vooral als hier door mannen op wordt gewezen. Een meisje van 14 zou gewoon veilig alleen in het donker naar huis moeten kunnen fietsen. Je leidt de aandacht af van de verantwoordelijkheid van een dader door haar op haar keuzes te wijzen. Zou ze misschien ook wat bedekter moeten hockeyen? Zou ze überhaupt wel alleen naar hockeytraining moeten gaan? Waarom gaat ze eigenlijk de deur uit om gevaren op te zoeken?
Vrouwen moeten in vrijheid kunnen leven zonder de voortdurende dreiging van een man die misschien iets onbetamelijks doet.
Het verschil is alleen dat "och och wat dom van haar" bij mij nooit het onderwerp van een post is geweest, het kwam bij ook nooit als een "maar" naar voren.quote:Op donderdag 20 januari 2022 11:33 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Je benoemt het toch? Of denk je dat ik deze kandidate heb gebeld om te zeggen wat ik er van vind? Door te zeggen 'dat we het allemaal weten' ben je eigenlijk nog erger dan ik. Ik geef alleen mijn mening, jij vindt het kennelijk zo duidelijk dat iedereen het weet dat ze dom deed.
Bij mij ook niet. De basis is altijd geweest dat je met je tengels van iemand af moet blijven. En nogmaals, het is wel afhankelijk van de inhoud van het app contact in hoeverre ik vind dat zij ook eens goed naar zichzelf moet kijken.quote:Op donderdag 20 januari 2022 11:35 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Het verschil is alleen dat "och och wat dom van haar" bij mij nooit het onderwerp van een post is geweest, het kwam bij ooit nooit als een "maar" naar voren.
Ik heb er bij de 'normale' Voice weleens eentje gezien die weken achter elkaar trillend als een rietje op het podium stond. Zo'n popje. Ze was 16 of 17, team Waylon en ze kwam heel ver (haar naam ben ik even kwijt).quote:Op donderdag 20 januari 2022 11:33 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja ik nam dat ook ten onrechte aan. Maar ik vrees wel met grote vreze dat daar dus ook misstanden speelden.
Dit is wat ik bedoel. In iedere vorm van communicatie cursus op je werk of op school leer je dat je met een "maar" alles wat je voor de "maar" hebt gezet teniet doet.quote:Op donderdag 20 januari 2022 10:48 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Of het was gewoon een onzeker meisje met podiumvrees.quote:Op donderdag 20 januari 2022 11:38 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Ik heb er bij de 'normale' Voice weleens eentje gezien die weken achter elkaar trillend als een rietje op het podium stond. Zo'n popje. Ze was 16 of 17, team Waylon en ze kwam heel ver (haar naam ben ik even kwijt).
Wat die achter de schermen gezien zou kunnen hebben, en zeker gezien hoe ze op beeld over kwam, geeft nu een ongemakkelijk gevoel.
Nee hoor, dat leer je alleen in hippe 'ja, maar' lesjes. Het is totale flauwekul.quote:Op donderdag 20 januari 2022 11:39 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Dit is wat ik bedoel. In iedere vorm van communicatie cursus op je werk of op school leer je dat je met een "maar" alles wat je voor de "maar" hebt gezet teniet doet.
"Ik ben geen racist, maar, alle buitenlanders zijn kut"
Het is geen flauwekul kritisch. Dat weet je zelf ook wel.quote:Op donderdag 20 januari 2022 11:40 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Nee hoor, dat leer je alleen in hippe 'ja, maar' lesjes. Het is totale flauwekul.
Weet je wat het is: door het over het gedrag van het slachtoffer te blijven hebben, houd je de samenleving in stand die een bedreiging voor dat slachtoffer vormt. Je bent daarmee, zonder dat je het kwaad bedoelt, onderdeel van het probleem.quote:Op donderdag 20 januari 2022 11:35 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat laatste ben ik volledig met je eens. En nogmaals, de verkrachter/aanrander is de foute lul. Maar dat je zou willen dat iets in de ideale wereld moet kunnen, is iets anders dan je ogen sluiten voor het feit dat we niet in een ideale wereld leven.
Het is je eigen verantwoordelijkheid dat je niet aangerand of verkracht wordt? Pardon?quote:Op donderdag 20 januari 2022 11:41 schreef Marsenal het volgende:
Het probleem met victim blaming is hardnekkig, maar tegenstanders ervan beroepen zich ook vaak op een misstand, namelijk dat je als slachtoffer meteen verlost bent van iedere vorm van verantwoordelijkheid en moreel besef. Daar zit vaak nog wel onbegrip.
Ik ben tegen racisme
Lees het hoe je het wilt lezen. Allemaal prima. Als jij beter weet hoe ik het bedoel dan is dat dikke prima. Lekker in een discussie van 20 berichten alles op 1 woordje gooien terwijl je zelf net zo goed benoemt dat het slachtoffer dom is geweest.quote:Op donderdag 20 januari 2022 11:41 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Het is geen flauwekul kritisch. Dat weet je zelf ook wel.
No offense, maar, [iets offensive]
Niet racistisch bedoelt, maar, [iets racistisch]
Niet om een victim te blamen, maar, [ het is de schuld van het victim]
En de omgeving die het wel weet en waarneemt, maar de mond erover houdt. Omdat je weet dat een ‘whistle blower’ het daarna ook wel kan vergeten.quote:Op donderdag 20 januari 2022 11:28 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Het is bovendien een illusie om te denken dat het uitbannen van alle onhandigheden grensoverschrijders ervan weerhoudt grensoverschrijdend gedrag te vertonen en dat het daarmee minder wordt.
Daarom is het beter om gewoon bij de kern van het probleem te blijven: degenen die zich schuldig maken aan grensoverschrijdend gedrag en zeker 'onhandigheden' niet impliciet als een soort verzachtende omstandigheid beschouwen. Want dat is wel waar het op neer komt.
Als je niet kan begrijpen dat het woordje "maar" in deze zó ongelooflijk belangrijk is, dan denk ik dat wij op een verschillend denkniveau zitten en heeft het geen zin om deze discussie verder te voeren.quote:Op donderdag 20 januari 2022 11:43 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Lees het hoe je het wilt lezen. Allemaal prima. Als jij beter weet hoe ik het bedoel dan is dat dikke prima. Lekker in een discussie van 20 berichten alles op 1 woordje gooien terwijl je zelf net zo goed benoemt dat het slachtoffer dom is geweest.
Maar dan is het geen victim blaming natuurlijk, want Gutanoth is de perfecte man die opkomt voor de slachtoffers.
Dat hoop ik ook. En ik hoop daarbij dat slachtoffers ook open zijn over wat geleid heeft tot die situatie en daarin ook (realistisch) kunnen reflecteren op hun eigen gedrag. Want ook dat kan andere potentiële slachtoffers voorkomen en helpen bij het herkennen van situaties die giftig kunnen worden.quote:Op donderdag 20 januari 2022 11:44 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En de omgeving die het wel weet en waarneemt, maar de mond erover houdt. Omdat je weet dat een ‘whistle blower’ het daarna ook wel kan vergeten.
Ik hoop op een voortzetting van het #metoo: dat er op een gegeven moment genoeg slachtoffers en omstanders wél hun nek hebben durven uitsteken (en hulde voor hen) zodat we allemaal sneller wel onze stem laten horen als iets niet in de haak lijkt.
De ouders van mijn vriendin hebben dat soort dingen bewust nooit benadrukt bij haar. Iig niet anders dan tegen haar broer (dus wel met anderen samen fietsen voor zover mogelijk enz.) en allebei mochten ze bellen als ze liever opgehaald wilden worden. Zij ervaart daardoor wel dat alleen door het donker fietsen voor haar minder een ding is dan voor veel vriendinnen. Vervelende ervaringen zijn haar ook alleen overdag overkomen, maar dat heeft ze nooit geweten aan haarzelf en dat ze alleen fietste.quote:Op donderdag 20 januari 2022 11:32 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dit is voor veel vrouwen gekmakend, vooral als hier door mannen op wordt gewezen. Een meisje van 14 zou gewoon veilig alleen in het donker naar huis moeten kunnen fietsen. Je leidt de aandacht af van de verantwoordelijkheid van een dader door haar op haar keuzes te wijzen. Zou ze misschien ook wat bedekter moeten hockeyen? Zou ze überhaupt wel alleen naar hockeytraining moeten gaan? Waarom gaat ze eigenlijk de deur uit om gevaren op te zoeken?
Vrouwen moeten in vrijheid kunnen leven zonder de voortdurende dreiging van een man die misschien iets onbetamelijks doet.
quote:Op donderdag 20 januari 2022 11:44 schreef Benny het volgende:
Er zijn ook allemaal geruchten dat door deze gate de fusie tussen SBS/Talpa en RTL op het spel staat.
Mooi.
Ach kijk, de 'ik ben duidelijk van hoger niveau'-kaart. Maar vooral niet ingaan op dat je zelf net zo hard roept dat het slachtoffer mede schuld heeft omdat ze niet zo'n slimme dingen heeft gedaan.quote:Op donderdag 20 januari 2022 11:47 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Als je niet kan begrijpen dat het woordje "maar" in deze zó ongelooflijk belangrijk is, dan denk ik dat wij op een verschillend denkniveau zitten en heeft het geen zin om deze discussie verder te voeren.
Beide meisjes uit artikel waren Team Ali meen ikquote:Op donderdag 20 januari 2022 11:38 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Ik heb er bij de 'normale' Voice weleens eentje gezien die weken achter elkaar trillend als een rietje op het podium stond. Zo'n popje. Ze was 16 of 17, team Waylon en ze kwam heel ver (haar naam ben ik even kwijt).
Wat die achter de schermen gezien zou kunnen hebben, en zeker gezien hoe ze op beeld over kwam, geeft nu een ongemakkelijk gevoel.
Op een paar gekken na is hopelijk iedereen tegenstander van victim blaming, dus nogal vreemd om op deze manier te generaliseren.quote:Op donderdag 20 januari 2022 11:41 schreef Marsenal het volgende:
maar tegenstanders ervan beroepen zich ook vaak op een misstand
Nee, dan draai je het weer naar de slachtoffers, dat die kritisch naar hun eigen gedrag moeten kijken.quote:Op donderdag 20 januari 2022 11:47 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat hoop ik ook. En ik hoop daarbij dat slachtoffers ook open zijn over wat geleid heeft tot die situatie en daarin ook (realistisch) kunnen reflecteren op hun eigen gedrag. Want ook dat kan andere potentiële slachtoffers voorkomen en helpen bij het herkennen van situaties de giftig kunnen worden.
En eigenlijk is dat alles wat ik er mee wil zeggen.
Nienke had als coach Anouk, Kristen Sanne Hans.quote:Op donderdag 20 januari 2022 11:49 schreef Dazalbest het volgende:
[..]
Beide meisjes uit artikel waren Team Ali meen ik
Dit is precies wat ik bedoel, ik geef nergens in mijn post aan dat het slachtoffer schuld heeft. Ik vind het een domme actie om flirterig te appen met mensen waar je geen interesse in heb, maar ik vind nog steeds dat zelfs de aller domste persoon ter wereld het niet verdient om aangerand te wordenquote:Op donderdag 20 januari 2022 11:49 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ach kijk, de 'ik ben duidelijk van hoger niveau'-kaart. Maar vooral niet ingaan op dat je zelf net zo hard roept dat het slachtoffer mede schuld heeft omdat ze niet zo'n slimme dingen heeft gedaan.
Die zal op zich wel doorgaan, qua belangen, maar wellicht wordt nog wel een keer naar de prijs of andere condities gekeken.quote:Op donderdag 20 januari 2022 11:44 schreef Benny het volgende:
Er zijn ook allemaal geruchten dat door deze gate de fusie tussen SBS/Talpa en RTL op het spel staat.
Mooi.
Het één zit vast aan het ander, maar daar worden we het toch niet over eens. Natuurlijk gaat het over het potentiële dadergedrag, maar ook (als je naar het Voice voorbeeld kijkt) naar de interactie. Dat gaat niet om de schuldvraag, maar om het bekijken van de totale situatie en hoe die zich heeft ontvouwen. En daarin ontkom je niet aan het perspectief van het slachtoffer.quote:Op donderdag 20 januari 2022 11:50 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee, dan draai je het weer naar de slachtoffers, dat die kritisch naar hun eigen gedrag moeten kijken.
Potentiële slachtoffers moet je voorkomen door potentiëel dadergedrag aan de schandpaal te nagelen.
Dus het is een domme actie, maar het heeft niet mogelijk bijgedragen in het beeld dat Rietbergen van de situatie had?quote:Op donderdag 20 januari 2022 11:50 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Dit is precies wat ik bedoel, ik geef nergens in mijn post aan dat het slachtoffer schuld heeft. Ik vind het een domme actie om flirterig te appen met mensen waar je geen interesse in heb, maar ik vind nog steeds dat zelfs de aller domste persoon ter wereld het niet verdient om aangerand te worden
(zie je hoe ik met mijn "maar" de zin voor de maar minder waard maak?)
Ali die aan jongetjes zit is een twist an sich.quote:Op donderdag 20 januari 2022 11:53 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Minderjarige jongen? Dit zou dan de eerste aangifte tegen Ali B. uit The Voice.
Je slaat de spijker op zijn kop!quote:Op donderdag 20 januari 2022 11:55 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dus het is een domme actie, maar het heeft niet mogelijk bijgedragen in het beeld dat Rietbergen van de situatie had?
Als je dacht dat het niet gekker kon worden ....quote:Op donderdag 20 januari 2022 11:53 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Die zag ik ook niet helemaal aankomen, eerlijk gezegd.quote:Op donderdag 20 januari 2022 11:56 schreef Benny het volgende:
[..]
Ali die aan jongetjes zit is een twist an sich.
Ali B en de leipe paarspuntige lans flavorquote:Op donderdag 20 januari 2022 11:56 schreef Benny het volgende:
Ali die aan jongetjes zit is een twist an sich.
Als wat waar is? Dat Ali B aangeklaagd is door een jongen?quote:Op donderdag 20 januari 2022 11:54 schreef Andromache het volgende:
Wtf. Onvoorstelbaar als het waar is.
En ik stel dat het onzin is om dat te stellen als je de inhoud van het contact niet weet en ook niet weet in welke hoedanigheid hij haar aangeraakt heeft.quote:Op donderdag 20 januari 2022 11:56 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Je slaat de spijker op zijn kop!
NEE het heeft niet bijgedragen aan Rietbergen zijn gedrag, want hij is gewoon een smeerlap en dat is 100% zijn verantwoordelijkheid en schuld
Nee, zeker niet. Ik had gedacht dat hij van de dames met een kleurtje wasquote:Op donderdag 20 januari 2022 11:56 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Die zag ik ook niet helemaal aankomen, eerlijk gezegd.
hij wou het eigenlijk niet bekendmaken maarja .....quote:Op donderdag 20 januari 2022 11:57 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Guus Mulder (seizoen 5) postte ook dit een paar dagen terug. Al kan dat natuurlijk los staan van seksueel misbruik, maar een algemene nare ervaring.
Je helpt dus niemand met die fixatie op zogenaamde eigen verantwoordelijkheid. Je maakt het alleen maar kutter voor slachtoffers terwijl dat nergens voor nodig is.quote:Op donderdag 20 januari 2022 11:28 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Roddelpraat behandelde eerder dat Ali B. vreemd ging, maar dan wel vooral met mannen, maar jonge jongens zou wel een hele plottwist zijn...quote:Op donderdag 20 januari 2022 11:57 schreef Benny het volgende:
[..]
Nee, zeker niet. Ik had gedacht dat hij van de dames met een kleurtje was
Ja dat ja. Next level. 1. Jongen. 2. Misbruik. 3. Minderjarig.quote:Op donderdag 20 januari 2022 11:57 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Als wat waar is? Dat Ali B aangeklaagd is door een jongen?
In de Roddelpraat van vorige week ging Ali nog vreemd met een 19-jarig meisje.quote:Op donderdag 20 januari 2022 11:59 schreef Momo het volgende:
[..]
Roddelpraat behandelde eerder dat Ali B. vreemd ging, maar dan wel vooral met mannen, maar jonge jongens zou wel een hele plottwist zijn...
https://www.vkmag.com/mag(...)k-maan-hebben-gedaan
Blij mee, want dat zou de zoveelste kolos met teveel macht worden.quote:Op donderdag 20 januari 2022 11:44 schreef Benny het volgende:
Mooi.
Nee ging over artikel Trouw. Daar doen weer 2 andere anoniem hun verhaal... die zaten beide in Team Ali waarvan 1 minderjarige op het moment dat er wat speelde... heeft het ook over de regisseur.... ze dacht dus dat die homo was tot ze over zijn gezin hoorde....quote:Op donderdag 20 januari 2022 11:50 schreef Momo het volgende:
[..]
Nienke had als coach Anouk, Kristen Sanne Hans.
We weten dat Rietbergen dit bij meerdere meiden heeft gedaan en dat al die meiden het ook als ongewenst ervaren hebben. Ik beschouw het als een veilige conclusie dat dat in dit geval dan waarschijnlijk ook is.quote:Op donderdag 20 januari 2022 11:57 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
En ik stel dat het onzin is om dat te stellen als je de inhoud van het contact niet weet en ook niet weet in welke hoedanigheid hij haar aangeraakt heeft.
Misschien is hij bi? Of zijn bepaalde roddels niet waar? Is lastig met al die juice kanalen. Al doet niet zo maar in deze context een 16-jarige jongen aangifte tegen je ? Of het moet gewone mishandeling zijn ofzo?quote:Op donderdag 20 januari 2022 12:00 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
In de Roddelpraat van vorige week ging Ali nog vreemd met een 19-jarig meisje.
Hij heeft Nienke volgens haarzelf onder valse voorwendselen naar studio's gelokt en daar overrompeld met seksueel contact. Dat wordt gek genoeg elke keer verzwegen en dat is wat mij juist aan het verhaal is bijgebleven.quote:Op donderdag 20 januari 2022 12:02 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
We weten dat Rietbergen dit bij meerdere meiden heeft gedaan en dat al die meiden het ook als ongewenst ervaren hebben. Ik beschouw het als een veilige conclusie dat dat in dit geval dan waarschijnlijk ook is.
Dat is het in ieder geval op enig moment geworden. Op welk punt weten we niet zonder de contacten in te kunnen zien.quote:Op donderdag 20 januari 2022 12:02 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
We weten dat Rietbergen dit bij meerdere meiden heeft gedaan en dat al die meiden het ook als ongewenst ervaren hebben. Ik beschouw het als een veilige conclusie dat dat in dit geval dan waarschijnlijk ook is.
Het gaat niet om schuld. Het gaat om benoemen. Je mag best aan spek uitleggen dat het spek is en dat katten dat lekker vinden.quote:Een kat niet op het spek binden gaat over een kat, een beest.
Als we het er over eens zijn dat Rietbergen dus blijkbaar een beest is, moeten we hem ook zo behandelen. Castreren en aan een lijntje houden.
Niet spek de schuld geven dat het spek is.
Niet geheel onverwacht, gaan al wel langer geruchten.quote:Op donderdag 20 januari 2022 11:53 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Pas op dat je niet verdwaald raakt in je metaforen.quote:Op donderdag 20 januari 2022 12:02 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Een kat niet op het spek binden gaat over een kat, een beest.
Als we het er over eens zijn dat Rietbergen dus blijkbaar een beest is, moeten we hem ook zo behandelen. Castreren en aan een lijntje houden.
Niet spek de schuld geven dat het spek is.
quote:Op donderdag 20 januari 2022 11:54 schreef Andromache het volgende:
Wtf. Onvoorstelbaar als het waar is.
Zijdelings: deze gate toont voor mij nog maar eens aan dat mannen in de westerse wereld heel vaak ongeëmancipeerd zijn gebleven als het op seksualiteit aankomt.
Misschien eens wat vaker nieuws buiten je comfortzone bekijken.quote:Op donderdag 20 januari 2022 11:56 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Die zag ik ook niet helemaal aankomen, eerlijk gezegd.
Ik had die geruchten over hem en andere mannen wel eerder gehoord, maar had gelet op zijn afkomst verwacht dat hij juist deze behoeften, indien aanwezig, nog heimelijker zou bevredigen.quote:Op donderdag 20 januari 2022 12:15 schreef RipCity het volgende:
[..]
Misschien eens wat vaker nieuws buiten je comfortzone bekijken.
De.quote:Op donderdag 20 januari 2022 12:12 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat is het in ieder geval op enig moment geworden. Op welk punt weten we niet zonder de contacten in te kunnen zien.
[..]
Het gaat niet om schuld. Het gaat om benoemen. Je mag best aan spek uitleggen dat het spek is en dat katten dat lekker vinden.
Punt blijft dat je net zo goed benoemt dat de dame in kwestie een beetje dommig is geweest. Alleen ontken je vervolgens dat dit domme gedrag mede geleid zou kunnen hebben tot het eind resultaat. Dat vind ik erg naïef. Daar gaan we het ook niet meer over eens worden, omdat je in het kader van je morele superioriteit domweg ontkent dat slachtoffergedrag een rol kan spelen in het ontstaan van slachtofferschap.
Prima, maar je lost het probleem niet op door alleen maar naar het perspectief van de dader te kijken.
Dus het gedrag van een slachtoffer heeft nooit, in geen enkele situatie, een aandeel in het ontstaan van slachtofferschap?quote:Op donderdag 20 januari 2022 12:18 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
De.
Slachtoffers.
Hebben.
0%.
Aandeel.
In.
De.
Schuld.
Zolang je dit niet snapt, ben je inderdaad dommer dan ik je in eerste instantie ingeschat had (dat betekent niet dat ik vind dat je aangerand moet worden)
Nienke is/was een dame die gretig is om alles te leren en bekend te worden, Jeroen is een 50 jarige die weet hoe hij jonge dames kan gebruiken. Nee, Nienke heeft niets fout gedaan en ja, Jeroen heeft alles fout gedaan.quote:Op donderdag 20 januari 2022 12:17 schreef potjecreme het volgende:
Heb het net nogmaals bekeken en ik blijf bij mijn mening. Van Nienke vind ik het geen uitgemaakte zaak. En ja ze zei dat ze ging vissen om te kijken hoe ver hij zou gaan en of hij ook echt dingen ging opsturen (wat hij deed). Dat verbaasde haar. Ze kwam ook van een koude kermis thuis toen na de Voice Jeroen kennelijk niet meer naar haar om keek.
Niet zo cynisch...quote:Op donderdag 20 januari 2022 12:00 schreef Cynix ® het volgende:
Ik ben, alles overwegende, eigenlijk niet eens meer verbaasd. Maar dat zegt misschien ook iets over mij.
In het geval van aanranding en verkrachting niet nee. Zelfs als de vrouw tot een cm voor penetratie heeft gezegd dat ze je wel lekker vindt, is het nogsteeds niet haar schuld als jij besluit door te gaan als ze op 98cm zegt dat ze het eigenlijk toch niet wiltquote:Op donderdag 20 januari 2022 12:21 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dus het gedrag van een slachtoffer heeft nooit, in geen enkele situatie, een aandeel in het ontstaan van slachtofferschap?
Als er maar genoeg rook is, is er ook zeker vuur? Uiteindelijk moet er toch ook een keer iets bewezen worden voor je iemand volledig kapot maakt. Ik geloof ook niet dat zo'n Rietbergen onschuldig is, maar vooralsnog is daarin helemaal niets bewezen. Zelfs zijn statement bewijst alleen maar dat er ongepast seksueel contact is geweest. Maar dat hoeft niet eens iets strafbaars te zijn geweest.quote:Op donderdag 20 januari 2022 12:22 schreef Benny het volgende:
De reactie blijft "We weten niet wat ervan waar is, we moeten voorzichtig zijn" en een bepaald wantrouwen naar het verhaal wat uitkomt. Op welk punt wordt het "Vertel verder... Dit moet gehoord worden"?
Niet om de juice. Maar indirect is het weer een handje boven het hoofd houden van de dader. Aan de ene kant is het natuurlijk "Je bent onschuldig tot het tegendeel bewezen is", maar aan de andere kant is het vaak ook niet meer te bewijzen. Het is gedaan, het is gebeurt. Als dat meermaals gebeurt. Dan moet je op een gegeven moment erkennen dat het gebeurt.
RTL heeft die hele fusie ook helemaal niet nodig. Staan echt mijlenver voor op SBS.quote:Op donderdag 20 januari 2022 11:44 schreef Benny het volgende:
Mooi.
Waarom denk je nou dat John zo zenuwachtig isquote:Op donderdag 20 januari 2022 11:44 schreef Benny het volgende:
Mooi.
Ja inderdaad. Veel van die Talpa-producten zijn behoorlijk oubollig en passé.quote:Op donderdag 20 januari 2022 12:28 schreef Piperidine het volgende:
[..]
RTL heeft die hele fusie ook helemaal niet nodig. Staan echt mijlenver voor op SBS.
Ook wel mooi dat RTL jaarlijks allerlei getalenteerde of nieuwe presentatoren aantrekt van de NPO (Ruben Nicolai, Art Rooijakkers, Geraldine Kemper, etc.) en dat SBS eigenlijk de uitgerangeerde mensen overneemt.
Zie ali genieten..quote:Op donderdag 20 januari 2022 12:01 schreef Benny het volgende:
Krijg je opeens een ander idee bij dit nummer
Ik heb de uitzending vandaag nog eens teruggekeken en mij valt op dat hier selectief wordt geparafraseerd. Nienke heeft interessante dingen gezegd over de mechanismen die bij machtsmisbruik van kracht zijn. Het begint lief en attent. Ze voelt zich heel bijzonder. De grens tussen gewenst en ongewenst vervaagt maar ze weet niet goed op welk punt precies. Ze neemt het zichzelf kwalijk. Ze wil bewijs verzamelen ('ik ben niet gek!') maar wil tegelijk na afloop van de reeks nog fatsoenlijk afscheid van hem nemen.quote:Op donderdag 20 januari 2022 12:22 schreef -river- het volgende:
[..]
Nienke is/was een dame die gretig is om alles te leren en bekend te worden, Jeroen is een 50 jarige die weet hoe hij jonge dames kan gebruiken. Nee, Nienke heeft niets fout gedaan en ja, Jeroen heeft alles fout gedaan.
Ik zie John nergens zenuwachtig zijn.quote:Op donderdag 20 januari 2022 12:29 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Waarom denk je nou dat John zo zenuwachtig is![]()
Die ziet zijn imperium instorten en zijn vermogen verdampen
Einde de Mol dusEinde aan al die k*t programma’s
![]()
![]()
John is niets meer dan een tweedehands autoverkoper in de tv wereld
Nee is nee. Dus geen aandeel in het slachtofferschap. Je kan wel jezelf in een situatie brengen die niet handig is. Alsnog is nee, nee.quote:Op donderdag 20 januari 2022 12:21 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dus het gedrag van een slachtoffer heeft nooit, in geen enkele situatie, een aandeel in het ontstaan van slachtofferschap?
Volgensquote:Op donderdag 20 januari 2022 12:10 schreef SEMTEX het volgende:
Edwin Evers band stopt samenwerking met Jeroen Rietbergen
https://www.nu.nl/the-voi(...)gen-na-aangifte.html
En als een vrouw al weken met je appt over dat ze je staaf wel eens wil verwennen en om dickpics vraagt? Je vervolgens samen op in een donkere kamer bent en je haar kont aanraakt? Ik chargeer bewust hè. Wat denk je dat een rechtbank daar van vindt? Ik weet wel zeker dat dat app contact verzachtend zal werken op de straf.quote:Op donderdag 20 januari 2022 12:25 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
In het geval van aanranding en verkrachting niet nee. Zelfs als de vrouw tot een cm voor penetratie heeft gezegd dat ze je wel lekker vindt, is het nogsteeds niet haar schuld als jij besluit door te gaan als ze op 98cm zegt dat ze het eigenlijk toch niet wilt
Ik zeg ook niet dat ze iets fout heeft gedaan. Ik ben er niet van overtuigd dat het ongewenst was.quote:Op donderdag 20 januari 2022 12:22 schreef -river- het volgende:
[..]
Nienke is/was een dame die gretig is om alles te leren en bekend te worden, Jeroen is een 50 jarige die weet hoe hij jonge dames kan gebruiken. Nee, Nienke heeft niets fout gedaan en ja, Jeroen heeft alles fout gedaan.
Waarom is die strafbaarheid zo’n absoluut criterium? Hij heeft zich ongepast gedragen. Hij deed dit op een werkvloer, binnen een machtsverhouding. Hij is ervoor op de vingers getikt, maar ermee doorgegaan. Dit soort gedrag beschadigt mensen.quote:Op donderdag 20 januari 2022 12:28 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Als er maar genoeg rook is, is er ook zeker vuur? Uiteindelijk moet er toch ook een keer iets bewezen worden voor je iemand volledig kapot maakt. Ik geloof ook niet dat zo'n Rietbergen onschuldig is, maar vooralsnog is daarin helemaal niets bewezen. Zelfs zijn statement bewijst alleen maar dat er ongepast seksueel contact is geweest. Maar dat hoeft niet eens iets strafbaars te zijn geweest.
Zelfs wat er met Nienke is gebeurd is niet eens per definitie strafbaar. We weten namelijk helemaal niet wat hij feitelijk bij haar gedaan heeft en niet alles dat als bedreigend wordt ervaren is dat juridisch ook. Dat het een ongelooflijke viespeuk is, dat lijkt me helder. Is dat strafbaar? Beetje voorzichtigheid is daarin wel op zijn plaats, anders krijg je trial by media en dat wordt dan met een beetje pech in de rechtszaak nog gebruikt om de straf naar beneden bij te stellen
Als ik zie hoezeer de media zich hebben vastgebeten in Sywert, dan heb ik weinig hoop voor Jeroen. John de Mol daarentegen lijkt me een soort Mark Rutte: de storm doorstaan en op een bepaald moment is alles weer zoals het was.quote:Op donderdag 20 januari 2022 12:33 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
VolgensJohan kan Jeroen de komende 5 jaar niet eens meer de 🐕 uitlaten
![]()
![]()
![]()
Ik zie zijn zoon zweten en janken als een dollequote:Op donderdag 20 januari 2022 12:30 schreef Deisyy het volgende:
Ik zie John nergens zenuwachtig zijn.
Ik wil absoluut de boel niet bagatelliseren, maar toen ik haar zo zag in Beau... kweetniet...ik had er geen gevoel bij, dit is 100% oprecht.quote:Op donderdag 20 januari 2022 12:34 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat ze iets fout heeft gedaan. Ik ben er niet van overtuigd dat het ongewenst was.
Ik vind het dan wel weer mooi om te zien dat RTL zo veel succes heeft met The Masked Singer, Lego Masters, De Verraders, etc. Misschien niet allemaal originele formats of zelf bedacht, maar ze hebben Talpa echt niet nodig.quote:Op donderdag 20 januari 2022 12:29 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Veel van die Talpa-producten zijn behoorlijk oubollig en passé.
Plaats dat ‘mogelijk niet ongewenst’ eens in het kader van ‘grooming’.quote:Op donderdag 20 januari 2022 12:34 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat ze iets fout heeft gedaan. Ik ben er niet van overtuigd dat het ongewenst was.
quote:Op donderdag 20 januari 2022 12:30 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb de uitzending vandaag nog eens teruggekeken en mij valt op dat hier selectief wordt geparafraseerd. Nienke heeft interessante dingen gezegd over de mechanismen die bij machtsmisbruik van kracht zijn. Het begint lief en attent. Ze voelt zich heel bijzonder. De grens tussen gewenst en ongewenst vervaagt maar ze weet niet goed op welk punt precies. Ze neemt het zichzelf kwalijk. Ze wil bewijs verzamelen ('ik ben niet gek!') maar wil tegelijk na afloop van de reeks nog fatsoenlijk afscheid van hem nemen.
Dat is natuurlijk niet wat we als buitenstaanders willen horen. Ze had duidelijk 'stop' moeten zeggen en elke schijn van een warme relatie moeten vermijden. Want alleen dan had ze met recht mogen zeggen dat de ander verkeerd zat.
Zucht.
Je zou je ook af kunnen vragen waarom iemand liegt over de aanwezigheid van studio's als de ander duidelijk interesse heeft.quote:Op donderdag 20 januari 2022 12:34 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ja, maar wie dan precies? Dat hij een hork is naar zijn vrouw, dat hij mogelijk beloftes doet naar deelnemers die hij niet waarmaakt is allemaal moreel verwerpelijk en het maakt hem een lul.quote:Op donderdag 20 januari 2022 12:34 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Waarom is die strafbaarheid zo’n absoluut criterium? Hij heeft zich ongepast gedragen. Hij deed dit op een werkvloer, binnen een machtsverhouding. Hij is ervoor op de vingers getikt, maar ermee doorgegaan. Dit soort gedrag beschadigt mensen.
Jaquote:Op donderdag 20 januari 2022 12:38 schreef maxi-mus het volgende:
Oh ik dacht dat victimblaming lekker in NWS bleef maar het gaat hier ook paginalang door.
Een studio is niet meteen een muziekstudio. Hij zei er zijn boven studio's. Zij had de verwachting een muziekstudio te zien.quote:Op donderdag 20 januari 2022 12:37 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je zou je ook af kunnen vragen waarom iemand liegt over de aanwezigheid van studio's als de ander duidelijk interesse heeft.
Maar Rutte kan niet failliet wel aftreden en daardoor sterker staanquote:Op donderdag 20 januari 2022 12:35 schreef Claudia_x het volgende:
..John de Mol daarentegen lijkt me een soort Mark Rutte: de storm doorstaan en op een bepaald moment is alles weer zoals het was.
Dus seksueel grensoverschrijdend gedrag op de werkvloer is voor jou ‘hij is gewoon een eikel’?quote:Op donderdag 20 januari 2022 12:38 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ja, maar wie dan precies? Dat hij een hork is naar zijn vrouw, dat hij mogelijk beloftes doet naar deelnemers die hij niet waarmaakt is allemaal moreel verwerpelijk en het maakt hem een lul.
Toch hebben we het hier over aanranding. Als dat niet aan de orde is, dan is hij gewoon een eikel en daarmee punt. Dan is het gewoon de zoveelste die zijn lul niet binnen zijn huwelijk kan houden.
Nou dit dus, als hij er zo erg van overtuigd was dat ze hem graag wilde, had hij haar niet meerdere malen onder valse voorwendselen hoeven lokken. Net als dat optreden van de Edwin Eversbandquote:Op donderdag 20 januari 2022 12:37 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je zou je ook af kunnen vragen waarom iemand liegt over de aanwezigheid van studio's als de ander duidelijk interesse heeft.
Tegen dit hardnekkig goed willen praten kan ik niet op. Misschien kunnen jullie de discussie verplaatsen naar R&P en daar verder gaan met victim blaming.quote:Op donderdag 20 januari 2022 12:40 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Een studio is niet meteen een muziekstudio. Hij zei er zijn boven studio's. Zij had de verwachting een muziekstudio te zien.
Zie je wel vaker bij mensen en dingen die te groot zijn. Vergelijk de toeslagenaffaire. We pakken wel de mensen met een bekend BSN die op basis van allerlei hele en halve aannames wel bij fraude betrokken móeten zijn geweest voor het terugvragen van een paar tientallen K (minus arbeidsuren belastingambtenaren minus maatschappelijk vertrouwen in de overheid, ergo brutosaldo nihil) maar we laten de grote internationale belastingontwijkers à biljarden ongemoeid want poeioeioei wat hebben we toch een geweldig vestigingsklimaat om te beschermen.quote:Op donderdag 20 januari 2022 12:35 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Als ik zie hoezeer de media zich hebben vastgebeten in Sywert, dan heb ik weinig hoop voor Jeroen. John de Mol daarentegen lijkt me een soort Mark Rutte: de storm doorstaan en op een bepaald moment is alles weer zoals het was.
Niet als je zelf gaat lopen vissen in hoe ver je hem kan laten gaan. Dan ben je minder onschuldig in mijn ogen.quote:Op donderdag 20 januari 2022 12:37 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Plaats dat ‘mogelijk niet ongewenst’ eens in het kader van ‘grooming’.
Bijv. wat Claudia verwoordt:
[..]
Oprah heeft wel eens verteld dat haar seksueel misbruik als kind heel verwarrend was omdat het op een bepaalde manier ook fijn voelde, speciaal.quote:Op donderdag 20 januari 2022 12:37 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Plaats dat ‘mogelijk niet ongewenst’ eens in het kader van ‘grooming’.
Bijv. wat Claudia verwoordt:
[..]
Bedoel je nou de uitzending van vanmiddag?quote:Op donderdag 20 januari 2022 12:42 schreef Draak31 het volgende:
Ik ben erg benieuwd naar die nieuwe show van Boos. Hopelijk een beetje spanning en misschien wat leuke muziek tussendoor enzo. Kan wel een mooi showtje worden.
Ik zie haar niet als slachtoffer. Mensen slachtofferschap aan praten mag ook wel naar R&P.quote:Op donderdag 20 januari 2022 12:41 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Tegen dit hardnekkig goed willen praten kan ik niet op. Misschien kunnen jullie de discussie verplaatsen naar R&P en daar verder gaan met victim blaming.
Als het de cultuur binnen het bedrijf is gaat het natuurlijk veel verder dan één persoon en is er geen andere oplossing dan de bezem door het bedrijf.quote:Op donderdag 20 januari 2022 12:41 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dus seksueel grensoverschrijdend gedrag op de werkvloer is voor jou ‘hij is gewoon een eikel’?
Volgens mij begrijp je dan slecht wat dit verhaal rond Rietbergen blootlegt over wat er kennelijk mis is bij de TVOH.
Zo triest, dit.quote:Op donderdag 20 januari 2022 12:42 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Niet als je zelf gaat lopen vissen in hoe ver je hem kan laten gaan. Dan ben je minder onschuldig in mijn ogen.
Ja, het gaat wel heel ver.quote:
Yess. Heb er zin in.quote:Op donderdag 20 januari 2022 12:44 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Bedoel je nou de uitzending van vanmiddag?
Leuk maar programma's aankopen kost veel meer en ook geen enkele winst uit verkoop te halen. Op den duur is dat geen goed bestaansmodel voor een commercieel bedrijf als RTL die grotendeels ook leefde van verkoop formats.quote:Op donderdag 20 januari 2022 12:37 schreef Piperidine het volgende:
[..]
Ik vind het dan wel weer mooi om te zien dat RTL zo veel succes heeft met The Masked Singer, Lego Masters, De Verraders, etc. Misschien niet allemaal originele formats of zelf bedacht, maar ze hebben Talpa echt niet nodig.
Hier de componist van Boos aan het woordquote:Op donderdag 20 januari 2022 12:42 schreef Draak31 het volgende:
Ik ben erg benieuwd naar die nieuwe show van Boos. Hopelijk een beetje spanning en misschien wat leuke muziek tussendoor enzo. Kan wel een mooi showtje worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |