abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 20 januari 2022 @ 10:35:58 #126
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_203280443
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:34 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Dat is waar zij afgelopen dinsdagavond bij Beau ook over sprak. Dat victim blaming is kennelijk ook iets heel hardnekkigs.
Ik zie het ook vooral mannen doen. Vast geen toeval.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_203280476
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:34 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Dat is waar zij afgelopen dinsdagavond bij Beau ook over sprak. Dat victim blaming is kennelijk ook iets heel hardnekkigs.
Ik ben 2 dagen geleden de hele dag bezig geweest met discussieren in NWS over dit onderwerp.

Victim blaming vierde in dat topic hoogtij
  FOK!fotograaf donderdag 20 januari 2022 @ 10:41:09 #128
842 Zorro
Z
pi_203280508
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:00 schreef Gutanoth het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Meer dan 100 miljoen kijkers in de eerste 24 uur.

Ik denk dat Tim blij mag zijn met 1 miljoen kijkers in een maand tijd. Als hij dat überhaupt gaat halen
En buiten Taylor Swift zegt het me helemaal niks :')
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_203280509
Ik ben ook bang dat het tegen gaat vallen, maar we hebben afgelopen dagen alleen maar verhalen over Jeroen Rietbergen gehoord, en nog niks over Ali B, terwijl daar nu 2 aanklachten tegen zijn.
pi_203280532
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:41 schreef Michellee het volgende:
Ik ben ook bang dat het tegen gaat vallen, maar we hebben afgelopen dagen alleen maar verhalen over Jeroen Rietbergen gehoord, en nog niks over Ali B, terwijl daar nu 2 aanklachten tegen zijn.
Ik verwacht nog wel wat sappige nieuwtjes.
Duidelijkheid rondom Ali B, en misschien dat Marco B of een ander persoon ook nog genoemd wordt?
  donderdag 20 januari 2022 @ 10:43:29 #131
38496 Perrin
pi_203280544
Leesbaar in incognito tab, mag helaas niet quoten van Trouw. Gaat meer in op het gedrag van de regisseur, ook bij minderjarigen: ‘Laat je mooie kontje zien’, zei de Voice-regisseur

[ Bericht 2% gewijzigd door Perrin op 20-01-2022 11:31:25 ]
  donderdag 20 januari 2022 @ 10:44:02 #132
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203280550
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:41 schreef Michellee het volgende:
Nouja laten we hopen dat het alleen maar mee valt en er geen gevallen zijn van sex onder dwang, verkrachting, nog meer aanranding etc. Maar ik ben bang dat we het meeste nog moeten horen...
  donderdag 20 januari 2022 @ 10:44:42 #133
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_203280561
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:35 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ik zie het ook vooral mannen doen. Vast geen toeval.
Ik weet niet of dat zo duidelijk vooral mannen zijn. Zij benoemde bijv. de categorie ‘waarom’: ‘waarom reageerde je dan ook op die appjes, waarom ging je met hem mee?’ Victim blaming die juist van vrouwen zou kunnen komen omdat ze (zie ook artikel van Stepperoller) het gevoel willen hebben dat ze zelf anders zouden hebben gehandeld en ze dus zelf nooit in zo’n situatie zouden zijn gekomen.

En ik lees in genoemd artikel dat slachtoffers zelf ook die neiging tot victim blaming hebben, naar de schuld zoeken bij zichzelf.

Het verhaal van Nienke (Beau-uitzending van maandag) paste ook duidelijk in dat plaatje. Heel sterk van haar dat ze aangifte heeft gedaan en ik wens haar toe dat ze heel goede begeleiding krijgt zodat ze er sterker uitkomt.
The love you take is equal to the love you make.
pi_203280566
quote:
6s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:41 schreef Zorro het volgende:

[..]
En buiten Taylor Swift zegt het me helemaal niks :')
Super catchy nummertjes de bovenste 2:

pi_203280573
Wordt het vandaag op NPO uitgezonden, of RTL?
pi_203280596
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:45 schreef Mansjester het volgende:
Wordt het vandaag op NPO uitgezonden, of RTL?
  donderdag 20 januari 2022 @ 10:47:33 #137
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_203280609
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:38 schreef Gutanoth het volgende:

[..]
Ik ben 2 dagen geleden de hele dag bezig geweest met discussieren in NWS over dit onderwerp.

Ja, ik zag met een schuin oog dat iemand die hier een opmerking maakte waar bijna iedereen over viel, in NWS gezellig zijn gang kon gaan. :X
pi_203280629
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:38 schreef Gutanoth het volgende:

[..]

Deels is dat waar, maar deels vind ik dat de victim blaming kaart ook wel heel makkelijk getrokken wordt. Net als de racisme kaart, de transfoob kaart en nog wat standaard kaarten die in elke discussie waarin mensen ook wordt gevraagd naar hun eigen gedrag te kijken.

Het staat voor mij als een paal boven water dat Rietbergen hier zo fout is geweest als maar kan, als dat verhaal van die kandidate klopt. Maar op het moment dat zo'n kandidate voor het voorval in de media aangeeft 'wel eens een beschuitje te willen eten met Rietbergen' en na het voorval aangeeft dat 'ze mee deed met het app-gesprek omdat ze wilde weten hoe ver hij zou gaan', dan vind ik dat je daar wat van mag zeggen. Niet direct om het gedrag van de dader goed te praten, maar wel om mensen een spiegel voor te houden.

Als een meisje van 14 na de hockeytraining wordt verkracht omdat ze over een lange onverlichte bosweg naar huis moet, dan is die verkrachter natuurlijk de klootzak die aan de hoogste boom moet. Dat vind ik ook. Maar zij had daar natuurlijk nooit moeten fietsen. Is dat victim blaming? Of is dat gewoon realistisch kijken naar de situatie en bespreekbaar maken dat er een onverantwoord risico is genomen?
  donderdag 20 januari 2022 @ 10:48:57 #139
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203280640
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:47 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ja, ik zag met een schuin oog dat iemand die hier een opmerking maakte waar bijna iedereen over viel, in NWS gezellig zijn gang kon gaan. :X
Grotendeels ook getroll hoor, vrouwen worden door sommige users beschreven als een soort fenomeen wat ze in een boek hebben gelezen.
  donderdag 20 januari 2022 @ 10:50:53 #140
38496 Perrin
pi_203280681
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:48 schreef Momo het volgende:

[..]
Grotendeels ook getroll hoor, vrouwen worden door sommige users beschreven als een soort fenomeen wat ze in een boek hebben gelezen.
Vooral waargenomen via een verrekijker vanuit hun zolderraam.
pi_203280698
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:48 schreef Momo het volgende:

[..]
En toch schrik je er van hoe veel mannen écht zo naar vrouwen kijken
  donderdag 20 januari 2022 @ 10:52:29 #142
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_203280716
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:48 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Deels is dat waar, maar deels vind ik dat de victim blaming kaart ook wel heel makkelijk getrokken wordt. Net als de racisme kaart, de transfoob kaart en nog wat standaard kaarten die in elke discussie waarin mensen ook wordt gevraagd naar hun eigen gedrag te kijken.

Het staat voor mij als een paal boven water dat Rietbergen hier zo fout is geweest als maar kan, als dat verhaal van die kandidate klopt. Maar op het moment dat zo'n kandidate voor het voorval in de media aangeeft 'wel eens een beschuitje te willen eten met Rietbergen' en na het voorval aangeeft dat 'ze mee deed met het app-gesprek omdat ze wilde weten hoe ver hij zou gaan', dan vind ik dat je daar wat van mag zeggen. Niet direct om het gedrag van de dader goed te praten, maar wel om mensen een spiegel voor te houden.

Als een meisje van 14 na de hockeytraining wordt verkracht omdat ze over een lange onverlichte bosweg naar huis moet, dan is die verkrachter natuurlijk de klootzak die aan de hoogste boom moet. Dat vind ik ook. Maar zij had daar natuurlijk nooit moeten fietsen. Is dat victim blaming? Of is dat gewoon realistisch kijken naar de situatie en bespreekbaar maken dat er een onverantwoord risico is genomen?
Ja, dat is victim blaming.
  donderdag 20 januari 2022 @ 10:52:51 #143
38496 Perrin
pi_203280723
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:51 schreef Gutanoth het volgende:

[..]
En toch schrik je er van hoe veel mannen écht zo naar vrouwen kijken
Denk wel vrij weinig die een vaste relatie hebben. Tenminste ik kan me daar helemaal niks bij voorstellen, op wellicht wat Jeroen-achtigen na.
pi_203280731
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:52 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ja, dat is victim blaming.
Dan vind ik dat jij die kaart te makkelijk trekt.
pi_203280743
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:48 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Ik begrijp wat je zegt, maar dat is nou juist precies de situatie waar we moeten proberen zo ver mogelijk vandaan te geraken.

Het was 20 jaar geleden normaal om te zeggen "Wat had ze aan dan? Waarom fietste ze daar?"

Maar zou het niet mooi zijn als we over 20 jaar gewoon dat soort dingen nooit meer hoeven te zeggen? Dat we onze zonen leren dat geen ja altijd nee is?
  donderdag 20 januari 2022 @ 10:55:57 #146
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_203280775
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:43 schreef Perrin het volgende:
Leesbaar in incognito tab, mag helaas niet quoten van Trouw. Gaat meer in op het gedrag van de regisseur, ook bij de Voice Kids: ‘Laat je mooie kontje zien’, zei de Voice-regisseur
Minderjarig meisje :(
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  donderdag 20 januari 2022 @ 10:56:20 #147
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_203280784
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:53 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Dan vind ik dat jij die kaart te makkelijk trekt.
En ik vind dat jij het te makkelijk gooit op ‘makkelijk een kaart trekken’, in plaats van dat je probeert te snappen hoe dat victim blaming is.

Zou ik een meisje van 14 ontraden om ‘s nachts alleen naar huis te fietsen? Ja. Ga je zeggen ‘ze had daar maar beter niet alleen kunnen fietsen?’ Nee, want dat is victim blaming.
pi_203280786
quote:
2s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:55 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Minderjarig meisje :(
  FOK!fotograaf donderdag 20 januari 2022 @ 10:56:38 #149
842 Zorro
Z
pi_203280791
quote:
Als ik dat mee zou maken, dat iemand zegt dat ze "wel eens een beschuitkje met me zou willen eten" en in appjes helemaal meedoet en ingaat op mijn berichten dan is het enige wat nog duidelijker op welwillendeid wijst een in drievoud getekende goedkeuring JA IK WIL.

Omdat die Rietbergen dat bewust zo stuurt is het van hem nog steeds evengoed zo fout als maar kan, maar van haar uit bekeken is dat natuurlijk achterlijk. Dan ben je ook een walnoot zeg.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_203280813
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:53 schreef Gutanoth het volgende:

[..]
Ik begrijp wat je zegt, maar dat is nou juist precies de situatie waar we moeten proberen zo ver mogelijk vandaan te geraken.

Het was 20 jaar geleden normaal om te zeggen "Wat had ze aan dan? Waarom fietste ze daar?"

Maar zou het niet mooi zijn als we over 20 jaar gewoon dat soort dingen nooit meer hoeven te zeggen? Dat we onze zonen leren dat geen ja altijd nee is?
Jij denkt dat we over 20 jaar in een wereld zouden kunnen leven waarin een meisje van 14 in het donker langs een onverlicht bospad in haar eentje naar huis kan fietsen? Dat er dan geen verkrachters meer zijn omdat de papa's tegen hun zoon hebben gezegd dat ze lief voor meisjes moeten zijn?

Ik denk dat je dat soort voorvallen alleen kunt voorkomen door er voor te zorgen dat je dochter daar niet in haar eentje fietst. Hoe erg ik dat ook vind, want ik heb zelf een dochter. Het kwaad is de verkrachter, daar is geen discussie over mogelijk en er is geen straf zwaar genoeg voor zo iemand. Maar door net te doen alsof er geen risico is bij bepaald gedrag, neem je wel gewoon een risico waarvan ik vind dat je daar over mag praten. En als dat victim blaming is, prima. Ik noem het 'de kop niet in het zand steken' en realisme.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')