Misschien eens wat vaker nieuws buiten je comfortzone bekijken.quote:Op donderdag 20 januari 2022 11:56 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Die zag ik ook niet helemaal aankomen, eerlijk gezegd.
Ik had die geruchten over hem en andere mannen wel eerder gehoord, maar had gelet op zijn afkomst verwacht dat hij juist deze behoeften, indien aanwezig, nog heimelijker zou bevredigen.quote:Op donderdag 20 januari 2022 12:15 schreef RipCity het volgende:
[..]
Misschien eens wat vaker nieuws buiten je comfortzone bekijken.
De.quote:Op donderdag 20 januari 2022 12:12 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat is het in ieder geval op enig moment geworden. Op welk punt weten we niet zonder de contacten in te kunnen zien.
[..]
Het gaat niet om schuld. Het gaat om benoemen. Je mag best aan spek uitleggen dat het spek is en dat katten dat lekker vinden.
Punt blijft dat je net zo goed benoemt dat de dame in kwestie een beetje dommig is geweest. Alleen ontken je vervolgens dat dit domme gedrag mede geleid zou kunnen hebben tot het eind resultaat. Dat vind ik erg naïef. Daar gaan we het ook niet meer over eens worden, omdat je in het kader van je morele superioriteit domweg ontkent dat slachtoffergedrag een rol kan spelen in het ontstaan van slachtofferschap.
Prima, maar je lost het probleem niet op door alleen maar naar het perspectief van de dader te kijken.
Dus het gedrag van een slachtoffer heeft nooit, in geen enkele situatie, een aandeel in het ontstaan van slachtofferschap?quote:Op donderdag 20 januari 2022 12:18 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
De.
Slachtoffers.
Hebben.
0%.
Aandeel.
In.
De.
Schuld.
Zolang je dit niet snapt, ben je inderdaad dommer dan ik je in eerste instantie ingeschat had (dat betekent niet dat ik vind dat je aangerand moet worden)
Nienke is/was een dame die gretig is om alles te leren en bekend te worden, Jeroen is een 50 jarige die weet hoe hij jonge dames kan gebruiken. Nee, Nienke heeft niets fout gedaan en ja, Jeroen heeft alles fout gedaan.quote:Op donderdag 20 januari 2022 12:17 schreef potjecreme het volgende:
Heb het net nogmaals bekeken en ik blijf bij mijn mening. Van Nienke vind ik het geen uitgemaakte zaak. En ja ze zei dat ze ging vissen om te kijken hoe ver hij zou gaan en of hij ook echt dingen ging opsturen (wat hij deed). Dat verbaasde haar. Ze kwam ook van een koude kermis thuis toen na de Voice Jeroen kennelijk niet meer naar haar om keek.
Niet zo cynisch...quote:Op donderdag 20 januari 2022 12:00 schreef Cynix ® het volgende:
Ik ben, alles overwegende, eigenlijk niet eens meer verbaasd. Maar dat zegt misschien ook iets over mij.
In het geval van aanranding en verkrachting niet nee. Zelfs als de vrouw tot een cm voor penetratie heeft gezegd dat ze je wel lekker vindt, is het nogsteeds niet haar schuld als jij besluit door te gaan als ze op 98cm zegt dat ze het eigenlijk toch niet wiltquote:Op donderdag 20 januari 2022 12:21 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dus het gedrag van een slachtoffer heeft nooit, in geen enkele situatie, een aandeel in het ontstaan van slachtofferschap?
Als er maar genoeg rook is, is er ook zeker vuur? Uiteindelijk moet er toch ook een keer iets bewezen worden voor je iemand volledig kapot maakt. Ik geloof ook niet dat zo'n Rietbergen onschuldig is, maar vooralsnog is daarin helemaal niets bewezen. Zelfs zijn statement bewijst alleen maar dat er ongepast seksueel contact is geweest. Maar dat hoeft niet eens iets strafbaars te zijn geweest.quote:Op donderdag 20 januari 2022 12:22 schreef Benny het volgende:
De reactie blijft "We weten niet wat ervan waar is, we moeten voorzichtig zijn" en een bepaald wantrouwen naar het verhaal wat uitkomt. Op welk punt wordt het "Vertel verder... Dit moet gehoord worden"?
Niet om de juice. Maar indirect is het weer een handje boven het hoofd houden van de dader. Aan de ene kant is het natuurlijk "Je bent onschuldig tot het tegendeel bewezen is", maar aan de andere kant is het vaak ook niet meer te bewijzen. Het is gedaan, het is gebeurt. Als dat meermaals gebeurt. Dan moet je op een gegeven moment erkennen dat het gebeurt.
RTL heeft die hele fusie ook helemaal niet nodig. Staan echt mijlenver voor op SBS.quote:Op donderdag 20 januari 2022 11:44 schreef Benny het volgende:
Er zijn ook allemaal geruchten dat door deze gate de fusie tussen SBS/Talpa en RTL op het spel staat.
Mooi.
Waarom denk je nou dat John zo zenuwachtig isquote:Op donderdag 20 januari 2022 11:44 schreef Benny het volgende:
Er zijn ook allemaal geruchten dat door deze gate de fusie tussen SBS/Talpa en RTL op het spel staat.
Mooi.
Ja inderdaad. Veel van die Talpa-producten zijn behoorlijk oubollig en passé.quote:Op donderdag 20 januari 2022 12:28 schreef Piperidine het volgende:
[..]
RTL heeft die hele fusie ook helemaal niet nodig. Staan echt mijlenver voor op SBS.
Ook wel mooi dat RTL jaarlijks allerlei getalenteerde of nieuwe presentatoren aantrekt van de NPO (Ruben Nicolai, Art Rooijakkers, Geraldine Kemper, etc.) en dat SBS eigenlijk de uitgerangeerde mensen overneemt.
Zie ali genieten..quote:Op donderdag 20 januari 2022 12:01 schreef Benny het volgende:
Krijg je opeens een ander idee bij dit nummer
Ik heb de uitzending vandaag nog eens teruggekeken en mij valt op dat hier selectief wordt geparafraseerd. Nienke heeft interessante dingen gezegd over de mechanismen die bij machtsmisbruik van kracht zijn. Het begint lief en attent. Ze voelt zich heel bijzonder. De grens tussen gewenst en ongewenst vervaagt maar ze weet niet goed op welk punt precies. Ze neemt het zichzelf kwalijk. Ze wil bewijs verzamelen ('ik ben niet gek!') maar wil tegelijk na afloop van de reeks nog fatsoenlijk afscheid van hem nemen.quote:Op donderdag 20 januari 2022 12:22 schreef -river- het volgende:
[..]
Nienke is/was een dame die gretig is om alles te leren en bekend te worden, Jeroen is een 50 jarige die weet hoe hij jonge dames kan gebruiken. Nee, Nienke heeft niets fout gedaan en ja, Jeroen heeft alles fout gedaan.
Ik zie John nergens zenuwachtig zijn.quote:Op donderdag 20 januari 2022 12:29 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Waarom denk je nou dat John zo zenuwachtig is![]()
Die ziet zijn imperium instorten en zijn vermogen verdampen
Einde de Mol dusEinde aan al die k*t programma’s
![]()
![]()
John is niets meer dan een tweedehands autoverkoper in de tv wereld
Nee is nee. Dus geen aandeel in het slachtofferschap. Je kan wel jezelf in een situatie brengen die niet handig is. Alsnog is nee, nee.quote:Op donderdag 20 januari 2022 12:21 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dus het gedrag van een slachtoffer heeft nooit, in geen enkele situatie, een aandeel in het ontstaan van slachtofferschap?
Volgensquote:Op donderdag 20 januari 2022 12:10 schreef SEMTEX het volgende:
Edwin Evers band stopt samenwerking met Jeroen Rietbergen
https://www.nu.nl/the-voi(...)gen-na-aangifte.html
En als een vrouw al weken met je appt over dat ze je staaf wel eens wil verwennen en om dickpics vraagt? Je vervolgens samen op in een donkere kamer bent en je haar kont aanraakt? Ik chargeer bewust hè. Wat denk je dat een rechtbank daar van vindt? Ik weet wel zeker dat dat app contact verzachtend zal werken op de straf.quote:Op donderdag 20 januari 2022 12:25 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
In het geval van aanranding en verkrachting niet nee. Zelfs als de vrouw tot een cm voor penetratie heeft gezegd dat ze je wel lekker vindt, is het nogsteeds niet haar schuld als jij besluit door te gaan als ze op 98cm zegt dat ze het eigenlijk toch niet wilt
Ik zeg ook niet dat ze iets fout heeft gedaan. Ik ben er niet van overtuigd dat het ongewenst was.quote:Op donderdag 20 januari 2022 12:22 schreef -river- het volgende:
[..]
Nienke is/was een dame die gretig is om alles te leren en bekend te worden, Jeroen is een 50 jarige die weet hoe hij jonge dames kan gebruiken. Nee, Nienke heeft niets fout gedaan en ja, Jeroen heeft alles fout gedaan.
Waarom is die strafbaarheid zo’n absoluut criterium? Hij heeft zich ongepast gedragen. Hij deed dit op een werkvloer, binnen een machtsverhouding. Hij is ervoor op de vingers getikt, maar ermee doorgegaan. Dit soort gedrag beschadigt mensen.quote:Op donderdag 20 januari 2022 12:28 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Als er maar genoeg rook is, is er ook zeker vuur? Uiteindelijk moet er toch ook een keer iets bewezen worden voor je iemand volledig kapot maakt. Ik geloof ook niet dat zo'n Rietbergen onschuldig is, maar vooralsnog is daarin helemaal niets bewezen. Zelfs zijn statement bewijst alleen maar dat er ongepast seksueel contact is geweest. Maar dat hoeft niet eens iets strafbaars te zijn geweest.
Zelfs wat er met Nienke is gebeurd is niet eens per definitie strafbaar. We weten namelijk helemaal niet wat hij feitelijk bij haar gedaan heeft en niet alles dat als bedreigend wordt ervaren is dat juridisch ook. Dat het een ongelooflijke viespeuk is, dat lijkt me helder. Is dat strafbaar? Beetje voorzichtigheid is daarin wel op zijn plaats, anders krijg je trial by media en dat wordt dan met een beetje pech in de rechtszaak nog gebruikt om de straf naar beneden bij te stellen
Als ik zie hoezeer de media zich hebben vastgebeten in Sywert, dan heb ik weinig hoop voor Jeroen. John de Mol daarentegen lijkt me een soort Mark Rutte: de storm doorstaan en op een bepaald moment is alles weer zoals het was.quote:Op donderdag 20 januari 2022 12:33 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
VolgensJohan kan Jeroen de komende 5 jaar niet eens meer de 🐕 uitlaten
![]()
![]()
![]()
Ik zie zijn zoon zweten en janken als een dollequote:Op donderdag 20 januari 2022 12:30 schreef Deisyy het volgende:
Ik zie John nergens zenuwachtig zijn.
Ik wil absoluut de boel niet bagatelliseren, maar toen ik haar zo zag in Beau... kweetniet...ik had er geen gevoel bij, dit is 100% oprecht.quote:Op donderdag 20 januari 2022 12:34 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat ze iets fout heeft gedaan. Ik ben er niet van overtuigd dat het ongewenst was.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |