SPOILER: Helpen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatusOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Ja? Wel als dat niet noodzakelijk is. Mijn kinderen die al covid gehad hebben en nergens last van hadden ga ik absoluut niet zomaar vaccineren. Denk dat weinig ouders dit gaan doen. Tenzij je een ernstig ziek kind hebt natuurlijk.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:44 schreef speknek het volgende: [..] Ja OF we moeten niet zo moeilijk doen over een vaccinatie natuurlijk. Dat is wel de grootste debiliteit van deze eeuw, niet de maatregelen of de wappies an sich, maar dat we als hele maatschappij nu net doen alsof vaccinatie iets is dat je af moet wegen.
![]()
Ben jij degene die in dat gifje buitengesloten wordt door de jonge fitte generatie?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:44 schreef Salina het volgende:
[..]
Ik val zelf in de leeftijdsgroep 40-45 (lachen!) dus ik wil hier niets van weten.
[ afbeelding ]
PS sterkte @:Oriente100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Of tenzij geen vaccin straks betekent dat je kind niet meer naar de sportclub mag, niet meer naar het pretpark, naar de kermis, naar de opvang of wie weet, naar school...quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:49 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ja? Wel als dat niet noodzakelijk is. Mijn kinderen die al covid gehad hebben en nergens last van hadden ga ik absoluut niet zomaar vaccineren. Denk dat weinig ouders dit gaan doen. Tenzij je een ernstig ziek kind hebt natuurlijk.![]()
n Friesland zijn vooralsnog te weinig afspraken voor een boosterprik gemaakt om het streven van een vaccinatiegraad van 80 procent te kunnen halen. "We hebben nog wat te bereiken", laat een woordvoerder van GGD Fryslân weten.
"We zien dat de bereidheid tot het nemen van een boosterprik afneemt", verklaart de woordvoerder. Verder speelt volgens hem ook de bereikbaarheid van de priklocaties mee. "Als je van Stavoren naar Leeuwarden moet komen, dan ben je wel even aan het rijden. Maar de redenen om wel of geen prik te nemen zijn natuurlijk per persoon sterk verschillend."
Om de 80 procent in Friesland te halen moeten nog ongeveer 124.000 prikken worden gezet, rekent de woordvoerder voor. Voor de komende weken staan echter een stuk minder afspraken gepland: ruim 31.000. Dat aantal loopt wel op, omdat er nog steeds mensen afspraken maken.
https://www.nu.nl/coronav(...)t-te-gaan-halen.html
Voor een prikje van Stavoren naar Leeuwarden. En niet iedereen heeft een auto.![]()
Nee maar dat is voornamelijk luiheid, ik ga niet doen alsof het een rationele keuze is, of dat ik gezonder ben dan het niet te doen (TBC daargelaten, daar krijg je een lelijk litteken van).quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:45 schreef Halcon het volgende:
[..]
Jij haalt elk jaar de grieprrik? Jij bent gevaccineerd voor TBC? En met alle beschikbare vaccins voor pneumokokken en meningokokken?They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Ja dus het draait weer om de QR codes.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:52 schreef Halcon het volgende:
[..]
Of tenzij geen vaccin straks betekent dat je kind niet meer naar de sportclub mag, niet meer naar het pretpark, naar de kermis, naar de opvang of wie weet, naar school...
We zijn mensen, geen koeien die alleen de wei in mogen met een geel oormerk.![]()
Wat een leuke rode kleurtjes allemaal zeg.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:25 schreef RipCity het volgende:
[ twitter ]
N.a.v dit nieuwe onderzoek kan iig buiten alles gewoon open/doorgaan. Gym van Arie boomsma mag dicht blijven.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Ik vraag me af als je Booster overslaat dat je dan wel voor de tweede Booster kan gaan.
Of gaat de tweede Booster dan de 3de prik worden.![]()
maar kinderen hebben toch uberhaupt geen QR?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:54 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ja dus het draait weer om de QR codes.
We zijn mensen, geen koeien die alleen de wei in mogen met een geel oormerk.![]()
Nee nee, dit is meer een allegorie. Aangezien ik zelf 40-45 (echt, hou op met lachen nu hoor) ben wens ik de gedachte dat vanaf 40-50 de ziekenhuisopnamen toe beginnen te nemen te verwerpen/buiten te sluiten.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ben jij degene die in dat gifje buitengesloten wordt door de jonge fitte generatie?
Snappie?
Was meer grappig bedoeld eigenlijk.
Overigens ben ik zelf nog fris en fruitig trouwens. Nou ja, even afkloppen. Kan morgen anders zijn na de booster.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
Nog niet. Maar zelfs los daarvan zit er geen meerwaarde bij voor bijna alle kinderen.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:56 schreef Tarado het volgende:
[..]
maar kinderen hebben toch uberhaupt geen QR?![]()
Ja, voor veel mensen zal dat ook de reden zijn om zich te laten prikken. Omdat ze anders amper nog de wei in mogen.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:54 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Komt nog, vanaf 5 jaar. Extra Qrtje bijgeschreven in je vaccinatie-app.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:56 schreef Tarado het volgende:
[..]
maar kinderen hebben toch uberhaupt geen QR?![]()
Ik zat te bedenken dat ik nu nog een keer moet vaccineren voor de zomer omdat ik anders Spanje, Frankrijk of Italie niet inkom vanwege 180 dagen...quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:58 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, voor veel mensen zal dat ook de reden zijn om zich te laten prikken. Omdat ze anders amper nog de wei in mogen.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:58 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Komt nog, vanaf 5 jaar. Extra Qrtje bijgeschreven in je vaccinatie-app.![]()
![]()
En dan met 2G is Den Haag straks weer verbaasd als de besmettingen toenemen.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:58 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, voor veel mensen zal dat ook de reden zijn om zich te laten prikken. Omdat ze anders amper nog de wei in mogen.![]()
Of je laat je herbesmetten.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:59 schreef popje het volgende:
[..]
Ik zat te bedenken dat ik nu nog een keer moet vaccineren voor de zomer omdat ik anders Spanje, Frankrijk of Italie niet inkom vanwege 180 dagen..."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ja daarom blijf ik roepen, wacht gewoon als je <40 of 50 bent.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:59 schreef popje het volgende:
[..]
Ik zat te bedenken dat ik nu nog een keer moet vaccineren voor de zomer omdat ik anders Spanje, Frankrijk of Italie niet inkom vanwege 180 dagen...VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
HuGoat.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:01 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
We hebben dit te danken aan de maatregelen jongens.![]()
Die maatregelen waardoor de besmettingen nu weer op lopen?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:01 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
We hebben dit te danken aan de maatregelen jongens.Zonder wrijving geen glans![]()
Ik ga mijn kinderen ook niet laten vaccineren, die hebben in november covid gehad en weining tot geen hinder daarvan ondervonden (ja dat ze thuis moesten zitten). Ik zie echt helemaal geen reden om dat te doen.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:49 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ja? Wel als dat niet noodzakelijk is. Mijn kinderen die al covid gehad hebben en nergens last van hadden ga ik absoluut niet zomaar vaccineren. Denk dat weinig ouders dit gaan doen. Tenzij je een ernstig ziek kind hebt natuurlijk.![]()
maar waar zie je dan dat die booster maar 3 maanden geldig is?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:59 schreef popje het volgende:
[..]
Ik zat te bedenken dat ik nu nog een keer moet vaccineren voor de zomer omdat ik anders Spanje, Frankrijk of Italie niet inkom vanwege 180 dagen...![]()
Voor mij val je als 40'er gewoon in de categorie 'oud'quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:57 schreef Salina het volgende:
[..]
Nee nee, dit is meer een allegorie. Aangezien ik zelf 40-45 (echt, hou op met lachen nu hoor) ben wens ik de gedachte dat vanaf 40-50 de ziekenhuisopnamen toe beginnen te nemen te verwerpen/buiten te sluiten.
Snappie?
Was meer grappig bedoeld eigenlijk.
Overigens ben ik zelf nog fris en fruitig trouwens. Nou ja, even afkloppen. Kan morgen anders zijn na de booster.![]()
100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Nee dát zie je verkeerdquote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:01 schreef Haags het volgende:
[..]
Die maatregelen waardoor de besmettingen nu weer op lopen?Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
In Frankrijk wordt het vier maanden: https://www.telegraaf.nl/(...)-scherpen-regels-aanquote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:03 schreef Tarado het volgende:
[..]
maar waar zie je dan dat die booster maar 3 maanden geldig is?
3 boosters per jaar dus voor een groen vinkje in Frankrijk![]()
![]()
Binnenkort ook 0-5 jaar, Pfizer denkt aan iedereen.
https://www.reuters.com/b(...)by-april-2022-01-05/![]()
Uiteraard wordt het zo gebracht. We gaan niet zeggen dat andere landen met minder maatregelen een zelfde patroon zagen en dat de daling al was ingezet vóór die laatste lockdown.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:01 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Prima, laten we die Fransen lekker links liggen.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:05 schreef Halcon het volgende:
[..]
In Frankrijk wordt het vier maanden: https://www.telegraaf.nl/(...)-scherpen-regels-aan
dat is voor Ernst, Hugo sluit goed afquote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:01 schreef Haags het volgende:
[..]
Die maatregelen waardoor de besmettingen nu weer op lopen?![]()
Ja maar het is toch maar een prikje?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:54 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
We zijn mensen, geen koeien die alleen de wei in mogen met een geel oormerk.
Als je naar 1 of lander “eng” land gaat met “enge ziektes” moet je jezelf toch ook laten vaccineren?
![]()
![]()
Maar goed dat een bezoekje aan Frankrijk dit jaar niet op de planning staat.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:05 schreef Halcon het volgende:
[..]
In Frankrijk wordt het vier maanden: https://www.telegraaf.nl/(...)-scherpen-regels-aan
3 boosters per jaar dus voor een groen vinkje in Frankrijk100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Je ziet vaak wel dat andere landen volgen. Geloof dat ze in Oostenrijk begonnen met beperkte geldigheid van het vaccinatiebewijs zonder booster. Dat is nu EU-breed geregeld.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Prima, laten we die Fransen lekker links liggen.![]()
Jeetje wat lief, we boffen toch maar met zo'n begaan bedrijfquote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:05 schreef Jed1Gam het volgende:
https://www.reuters.com/b(...)by-april-2022-01-05/![]()
![]()
Op 'n terras in Nederland loopt je geen "enge ziektes" op. Of je moet daar punto blanco een heroinehoertje op tafel nemen of zo.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:07 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ja maar het is toch maar een prikje?
Als je naar 1 of lander “eng” land gaat met “enge ziektes” moet je jezelf toch ook laten vaccineren?
![]()
zo lees ik het dus niet, de 2e vaccinatie was 7 maanden geldig maar na 15 februari moet je binnen 4 maanden een booster nemen, hoe lang die geldig is wordt niet vermeldquote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:05 schreef Halcon het volgende:
[..]
Heroinehoertjes moet je nergens barebacken, voor je het weet valt je lul eraf.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:08 schreef Halcon het volgende:
[..]
Op 'n terras in Nederland loopt je geen "enge ziektes" op. Of je moet daar punto blanco een heroinehoertje op tafel nemen of zo.
Dan hoef je hem er in ieder geval niet meer stuk te wassen.![]()
Laten we er inderdaad een keiharde econoom op zetten, veel beter, qua volksgezondheid.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 11:16 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Een Minister van Volksgezondheid die afkomstig is uit de ziekenhuizenlobby. Ik denk dat we wel kunnen inschatten welke kant dat op gaat.Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam![]()
Daar heb je gelijk in inderdaad. Afwachten dus maar hoe lang die booster geldig is.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
zo lees ik het dus niet, de 2e vaccinatie was 7 maanden geldig maar na 15 februari moet je binnen 4 maanden een booster nemen, hoe lang die geldig is wordt niet vermeld![]()
Dat bedoelde Janneke idd vastquote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Laten we er inderdaad een keiharde econoom op zetten, veel beter, qua volksgezondheid.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Mijn schoonvader was een paar weken geleden aan de beurt, mankeert ook van alles net als jij beschrijft over je opa en oma. Wij hielden ons hart vast. Wonderwel is hij er met wat keelpijn vanaf gekomen. Wel gevaccineerd overigens. Het kan dus ook heel onverwacht anders lopen dan je denkt.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 11:47 schreef Oriente het volgende:
Mijn opa en oma hebben twee zelftests gehad via de thuiszorg, positief.
Mijn opa en oma zijn echt zeer, zeer fragiel. (Oma is sowieso al terminaal, kanker + vergevorderde alzheimer) en m'n opa heeft ook van alles en is een man van 1m97 die nog rond de 60 kilo weegt. Ze zijn, vooral m'n opa, ook echt slecht te pas. Ze wonen niet in mijn buurt dus ik hoor het allemaal via mijn ouders maar vooral m'n opa gaat echt vrij slecht.
Ze zijn ongevaccineerd (mijn oma snapt het allemaal niet meer dus die volgt mijn opa gewoon) en mijn opa boeit het allemaal geen ene reet meer, die probeert alleen nog voor z'n vrouw te zorgen tot die sterft.
Dus... ik weet niet echt wat nu, mijn ouders zijn er in het weekend nog geweest dus ik heb ze gezegd dat die ook moeten gaan testen want m'n pa is ook aan het hoesten en snotteren.
Hopelijk is het Omikron, dan geef ik ze nog een kans, ze zullen ook sowieso niet meer naar een ziekenhuis gaan indien het zo ver komt.
Wat een ellende.Hoop dat dit voor jou ook zo is.
![]()
Sterkte.![]()
Gezien de neiging om werkelijk alles in een kosten en batenplaatje te rammen: ja.quote:Omnibus in omnibus.
Die 20-29 categorie die zich niet laat boosteren lost het probleem zelf op door massaal besmet te raken
Dat boosterpercentage zegt in feite ook gewoon geen hol, tenzij je de besmette mensen er gewoon bij opteltOp maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
Ik heb toch wel moeite mee om hier de afweging te maken wat goed is voor je eigen kind.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:05 schreef Jed1Gam het volgende:
https://www.reuters.com/b(...)by-april-2022-01-05/
Bescherming klinkt prima, maar kinderen hebben bijna geen last van het virus.![]()
quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:01 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Zou hij dat dan zelf eigenlijk wel echt geloven?![]()
Ook als die groep zich wel laat boosteren lost het het probleem niet op.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:15 schreef TheVulture het volgende:
Die 20-29 categorie die zich niet laat boosteren lost het probleem zelf op door massaal besmet te raken
Dat boosterpercentage zegt in feite ook gewoon geen hol, tenzij je de besmette mensen er gewoon bij opteltOp zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
Denk van nietquote:
Gezondheid en welzijn zijn meer dan alleen de ziekenhuizen. Ik denk dat ze dat bedoelt.
Andere soorten zorgverlening, maar ook welzijn en alle impact op de maatschappij horen erbij qua publieke gezondheid en CovidaanpakOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Gezien de booster in werking na tien weken alweer flink instort zou ik mezelf er vast op instellen dat je na die eerste booster gewoon weer een nieuwe nodig gaat hebben.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:13 schreef Halcon het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in inderdaad. Afwachten dus maar hoe lang die booster geldig is.
Op een gegeven moment mag je dan zelf kiezen welke booster je pakt, dat je ze niet meer allemaal hoeft te hebben genomen. Na elke willekeurige booster tel je dan weer vier maanden mee als gevaccineerd persoon.
Het blijft sowieso niet bij die eerste booster; ook niet als Omicron onze redder is.![]()
hij geloof vooral in zichzelf, ook een kwaliteitquote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:16 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]![]()
Zou hij dat dan zelf eigenlijk wel echt geloven?![]()
Hoe willen ze dat dadelijk eigenlijk gaan doen met de internationale QRcode. Als het ene land wel met booster hanteert, het andere niet, het ene land 4 maanden, of 6, of 7, of 9.
Straks voor elk land een aparte code, haha.![]()
zie edit. En zoals iemand anders al aangaf: dat hij baas is geweest van het grootste ziekenhuis van Nederland maakt hem niet ineens hoofdman van een of andere 'ziekenhuislobby'.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:17 schreef Molo het volgende:
[..]
Denk van niet
Gezondheid en welzijn zijn meer dan alleen de ziekenhuizen. Ik denk dat ze dat bedoelt.
Andere soorten zorgverlening, maar ook welzijn en alle impact op de maatschappij horen erbij qua publieke gezondheid en CovidaanpakOmnibus in omnibus.
Kan me ook niet voorstellen dat die booster eeuwig geldig blijft. Als men dat nu al stelt dat die ook maar vier maanden geldig is, dat zal de boostercampagne vast niet ten goede komen.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:18 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Gezien de booster in werking na tien weken alweer flink instort zou ik mezelf er vast op instellen dat je na die eerste booster gewoon weer een nieuwe nodig gaat hebben.
Op een gegeven moment mag je dan zelf kiezen welke booster je pakt, dat je ze niet meer allemaal hoeft te hebben genomen. Na elke willekeurige booster tel je dan weer vier maanden mee als gevaccineerd persoon.
Het blijft sowieso niet bij die eerste booster; ook niet als Omicron onze redder is.
Dus die aap zal straks nog wel uit de mouw komen.![]()
Als we gewoon alle relevante info van iemand in de QR zetten (en/of vastleggen in een centrale europese database) is dat probleem er niet meerquote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:19 schreef bloodymary1 het volgende:
Hoe willen ze dat dadelijk eigenlijk gaan doen met de internationale QRcode. Als het ene land wel met booster hanteert, het andere niet, het ene land 4 maanden, of 6, of 7, of 9.
Straks voor elk land een aparte code, haha.![]()
![]()
Het vinkjes gebeuren blijft natuurlijk minimaal tot zomer 2023. Waarschijnlijk nog wel wat langer.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:18 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Gezien de booster in werking na tien weken alweer flink instort zou ik mezelf er vast op instellen dat je na die eerste booster gewoon weer een nieuwe nodig gaat hebben.
Het blijft sowieso niet bij die eerste booster; ook niet als Omicron onze redder is.![]()
Het is ook maar een prikje. Zo veel stelt het niet voor.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:07 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ja maar het is toch maar een prikje?
![]()
Op een gegeven moment zal de EU het wel weer "makkelijk" willen maken voor de burger en dan krijg je één Europese regel.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:19 schreef bloodymary1 het volgende:
Straks voor elk land een aparte code, haha.
Dan is dat zogenaamd niet meer om die onzinnige boostercampagne op gang te houden, maar om het makkelijk te maken voor de burger.![]()
Ik wil niet de negative nanny zijn; maar wel of geen vaccinatie maakt op die leeftijd een wereld van verschil. Ik dacht dat dat wel algemeen bekend was inmiddels. Dus ik zou voorzichtig zijn met dingen roepen dat het mee kan vallen.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:15 schreef Mammietje het volgende:
Wel gevaccineerd overigens. Het kan dus ook heel onverwacht anders lopen dan je denktWhere law ends, tyrrany begins.![]()
Ja inderdaad. En er bestaan zelfs ook nog landen buiten de EU. Of doen ze daar niet aan QRcodes.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:20 schreef Halcon het volgende:
[..]
Op een gegeven moment zal de EU het wel weer "makkelijk" willen maken voor de burger en dan krijg je één Europese regel.
Dan is dat zogenaamd niet meer om die onzinnige boostercampagne op gang te houden, maar om het makkelijk te maken voor de burger.![]()
4 maanden is wel erg kort. Kost toch een vermogen om een vaccinatiecarrousel draaiend te houden, waarmee in enkele maanden miljoenen mensen keer op keer gevaccineerd moeten worden.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:18 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dus jij laat je probleemloos zonder mokken 3-4 keer per jaar prikken?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:20 schreef Questular het volgende:
[..]
Het is ook maar een prikje. Zo veel stelt het niet voor.![]()
Als het nodig is? Yup.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:22 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dus jij laat je probleemloos zonder mokken 3-4 keer per jaar prikken?![]()
4 maanden is wel erg kort. Kost toch een vermogen om een vaccinatiecarrousel draaiend te houden waarmee in enkele maanden miljoenen mensen keer op keer gevaccineerd moeten worden.quote:
[/quote]
dat zie ik ook niet gebeuren, na deze booster waarschijnlijk nog 1 omicron voor de volgende winter en dat is het voor 22![]()
Ja hoor, dat gelooft hij echtquote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:16 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]![]()
Zou hij dat dan zelf eigenlijk wel echt geloven?
Daarom vind ik het ook zo'n gevaarlijke meneer op die positieOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ja kost me 3/4x in het jaar 15 minuten, waarom niet?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:22 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dus jij laat je probleemloos zonder mokken 3-4 keer per jaar prikken?Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.![]()
De Jonge: 'Volgend kabinet moet kijken of maatregelen afgeschaald kunnen worden'
Minister De Jonge wil niet vooruitlopen op of er ruimte is om de coronamaatregelen af te schalen. Dat zei hij voor het begin van de ministerraad vandaag.
"Ik verwacht van het OMT een duiding van de huidige situatie. De ziekenhuisopnames in landen waar ze begin december niet overgegaan zijn tot een lockdown lopen enorm op. De besmettingscijfers zijn vier keer zo hoog als in Nederland. Dus in de landen om ons heen, waar ze niet zulke strenge maatregelen hebben genomen, zie je dat de zorgen groot zijn."
"Bij ons hebben de maatregelen geleid tot een vertraging van de omikrongolf", zei De Jonge, "maar hoeveel ruimte er is, daar kan ik niet op vooruitlopen. De ziekmakendheid is grote onzekerheid van omikron. Welke ruimte er zal zijn is aan het volgende kabinet."
Ow god.... We zitten tot Maart met deze shit.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
Zelfde code, andere eisen aan de scankant dus goed van tevoren checken of je er in komt of nietquote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:19 schreef bloodymary1 het volgende:
Straks voor elk land een aparte code, haha.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Als de regering het zegt. Zulke plichtsgetrouwe loyale vaderlandsdienaren zijn schaars tegenwoordig .quote:![]()
Zijn scope is tot nu toe alleen ziekenhuizen geweestquote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:19 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
zie edit. En zoals iemand anders al aangaf: dat hij baas is geweest van het grootste ziekenhuis van Nederland maakt hem niet ineens hoofdman van een of andere 'ziekenhuislobby'.
Ik hoop dan maar dat dat gaat veranderen, weet het zo net nog nietOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
JA! Tof! Vastleggen in een Europese database!! En wel even snel implementeren graag en niet teveel zorgen maken om privacy en security! Nergens voor nodig.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:19 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Als we gewoon alle relevante info van iemand in de QR zetten (en/of vastleggen in een centrale europese database) is dat probleem er niet meer![]()
![]()
Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!![]()
En toevallig ziet hij dan weer niet dat al die 'zorgen' niet hebben geleid tot lockdowns.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:27 schreef Netsplitter het volgende:
De Jonge: 'Volgend kabinet moet kijken of maatregelen afgeschaald kunnen worden'
Minister De Jonge wil niet vooruitlopen op of er ruimte is om de coronamaatregelen af te schalen. Dat zei hij voor het begin van de ministerraad vandaag.
"Ik verwacht van het OMT een duiding van de huidige situatie. De ziekenhuisopnames in landen waar ze begin december niet overgegaan zijn tot een lockdown lopen enorm op. De besmettingscijfers zijn vier keer zo hoog als in Nederland. Dus in de landen om ons heen, waar ze niet zulke strenge maatregelen hebben genomen, zie je dat de zorgen groot zijn."
"Bij ons hebben de maatregelen geleid tot een vertraging van de omikrongolf", zei De Jonge, "maar hoeveel ruimte er is, daar kan ik niet op vooruitlopen. De ziekmakendheid is grote onzekerheid van omikron. Welke ruimte er zal zijn is aan het volgende kabinet."
Ow god.... We zitten tot Maart met deze shit.![]()
Nog steeds onzekerheid over de ziekmakendheid? Dat lijkt mij inmiddels wel weerlegd...quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:27 schreef Netsplitter het volgende:
Ow god.... We zitten tot Maart met deze shit.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Ja want ik vaar blind op wat de regering zegt als ik aangeef dat ik het doe mocht het nodig zijnquote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:27 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Als de regering het zegt. Zulke plichtsgetrouwe loyale vaderlandsdienaren zijn schaars tegenwoordig .![]()
Dit dus. Onder het mom van "makkelijk voor de burger".quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:30 schreef JeOma het volgende:
[..]
JA! Tof! Vastleggen in een Europese database!! En wel even snel implementeren graag en niet teveel zorgen maken om privacy en security! Nergens voor nodig.![]()
![]()
![]()
En in BE dalen de IC's opnames nog steeds....quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:30 schreef Pistolero het volgende:
[..]
En toevallig ziet hij dan weer niet dat al die 'zorgen' niet hebben geleid tot lockdowns.OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
Zorgvuldig! 2 weken mas.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:30 schreef popje het volgende:
[..]
Nog steeds onzekerheid over de ziekmakendheid? Dat lijkt mij inmiddels wel weerlegd...![]()
Ik bepaal dat zelf ja net zoals ik zelf heb bepaald me te laten vaccineren.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:28 schreef tja77 het volgende:
[..]
Als het nodig is?
Maar wie gaat voor jou bepalen of dat nodig is?
Jij?
Wie bepaalt waarom jij dat niet doen?
Jij?![]()
Waar dan op?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:30 schreef Questular het volgende:
[..]
Ja want ik vaar blind op wat de regering zegt als ik aangeef dat ik het doe mocht het nodig zijn![]()
Voor iedereen behalve Nederland uiteraard.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:30 schreef popje het volgende:
[..]
Nog steeds onzekerheid over de ziekmakendheid? Dat lijkt mij inmiddels wel weerlegd...OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
Ja daar snap ik ook niets van. Alsof ze de afgelopen week ogen en oren hebben gesloten voor wat er in het buitenland is gezegd en gepubliceerd.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:30 schreef popje het volgende:
[..]
Nog steeds onzekerheid over de ziekmakendheid? Dat lijkt mij inmiddels wel weerlegd...Where law ends, tyrrany begins.![]()
Dan zet hij zichzelf soort van buitenspel.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:33 schreef Kickinalfa het volgende:
Ernst kan zichzelf onsterfelijk maken door op zijn 1e persco de lockdown te stoppen
Ik ben bang dat we niet zulke maatregelen van Dr. Bibber hoeven te verwachten.![]()
Vandaar dat ze het bij het WHO zelfs ook nog niet weten.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:30 schreef popje het volgende:
[..]
Nog steeds onzekerheid over de ziekmakendheid? Dat lijkt mij inmiddels wel weerlegd...'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around![]()
Ja, dat bepaal ik zelf ja.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:32 schreef Questular het volgende:
[..]
Ik bepaal dat zelf ja net zoals ik zelf heb bepaald me te laten vaccineren.
Wie bepaalt waarom jij dat niet doen?
Jij?
En niet iemand anders die zegt dat het “nodig is”. Ik kan zelf die afweging maken.![]()
maandag is Ernst aan de beurt dan gaat Hugo niet het gras voor z'n voeten wegmaaien uiteraardquote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:32 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ja daar snap ik ook niets van. Alsof ze de afgelopen week ogen en oren hebben gesloten voor wat er in het buitenland is gezegd en gepubliceerd.![]()
Nee?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:35 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Vandaar dat ze het bij het WHO zelfs ook nog niet weten.
WHO sees more evidence that Omicron causes milder symptomsWhere law ends, tyrrany begins.![]()
Dat kan hij ook. Hij bepaalt of hij het nodig vindt.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:36 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ja, dat bepaal ik zelf ja.
En niet iemand anders die zegt dat het “nodig is”. Ik kan zelf die afweging maken.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Voor mij is het heel simpel. Ik ben misschien wel de enige hier die de ballen verstand heeft van het virus, alle medische onderzoeken die gedaan zijn en de bevindingen die uit deze onderzoeken zijn gekomen.quote:
Ik mis dus al de kennis die het merendeel van de mensen hier wel schijnbaar heeft.
Dus mijn oplossing is simpel: ik luister naar iemand in mijn omgeving die er daadwerkelijk verstand van heeft zonder belangen te hebben bij het wel of niet vaccineren. Wat hij doet doe ik ook.
Zelf het vaccin pakken op dit moment: ja.
Mijn kind laten vaccineren: nee.![]()
Nee. Sees more evidence, dat zegt het OMT/de overheid hier ook.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:37 schreef Gunner het volgende:
[..]
Nee?
https://www.reuters.com/b(...)ry-tract-2022-01-04/'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Je krijgt hier toch zo enorm de schurft van he.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:27 schreef Netsplitter het volgende:
Ow god.... We zitten tot Maart met deze shit.Tics van je petten.![]()
Corona zegt u? Ja, uhm, ik ben net nieuw op deze functie en heb nog een hoop in te lezen. Ik kom er op terug.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:33 schreef Kickinalfa het volgende:
Ernst kan zichzelf onsterfelijk maken door op zijn 1e persco de lockdown te stoppen![]()
mwa, je maakt die afweging net als hij, dat je het kan is een recht maar heeft niets met kennis erover te makenquote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:36 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ja, dat bepaal ik zelf ja.
En niet iemand anders die zegt dat het “nodig is”. Ik kan zelf die afweging maken.![]()
Is diegene je werkgever? Of was dat een andere user?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:38 schreef Questular het volgende:
[..]
Voor mij is het heel simpel. Ik ben misschien wel de enige hier die de ballen verstand heeft van het virus, alle medische onderzoeken die gedaan zijn en de bevindingen die uit deze onderzoeken zijn gekomen.
Ik mis dus al de kennis die het merendeel van de mensen hier wel schijnbaar heeft.
Dus mijn oplossing is simpel: ik luister naar iemand in mijn omgeving die er daadwerkelijk verstand van heeft zonder belangen te hebben bij het wel of niet vaccineren. Wat hij doet doe ik ook.
Zelf het vaccin pakken op dit moment: ja.
Mijn kind laten vaccineren: nee.![]()
Also WHOquote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:37 schreef Gunner het volgende:
[..]
Nee?
WHO sees more evidence that Omicron causes milder symptoms
Covid: Deadly Omicron should not be called mild, warns WHO
The World Health Organization (WHO) has warned against describing the Omicron variant as mild, saying it is killing people across the world.
https://www.bbc.com/news/world-59901547Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.![]()
Ja die bron kwam ik ook tegen . maar er is natuurlijk een verschil tussen 'mild' en 'milder'.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:41 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Also WHO
The World Health Organization (WHO) has warned against describing the Omicron variant as mild, saying it is killing people across the world.
https://www.bbc.com/news/world-59901547Where law ends, tyrrany begins.![]()
Goh. Griep, diabetes, auto's en diarree zijn ook "killing people across the world".quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:41 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Also WHO
https://www.bbc.com/news/world-59901547![]()
Beetje een vreemde constatering aangezien je dan bijna geen enkele ziekte mild kan noemen. Uiteindelijk gaan er altijd wel een x aantal mensen dood aan een bepaalde ziekte.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:41 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Also WHO
https://www.bbc.com/news/world-59901547![]()
Het is vooral wat semantisch geluld in de ruimte. Er gaan wereldwijd mensen aan dood -> het is niet mild.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:42 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ja die bron kwam ik ook tegen . maar er is natuurlijk een verschil tussen 'mild' en 'milder'.
Als je zo redeneert zijn er heel erg weinig virussen die het stempel mild verdienen.![]()
Dit is wel logisch toch, De Jonge gaat vanaf maandag hier niet meer over. Die kan er ook moeilijk op vooruitlopen lijkt mijquote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:27 schreef Netsplitter het volgende:
Is het vanaf maandag?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:46 schreef Tjah888 het volgende:
[..]
Dit is wel logisch toch, De Jonge gaat vanaf maandag hier niet meer over. Die kan er ook moeilijk op vooruitlopen lijkt mij![]()
Ik ben ook benieuwd wat Ernst gaat besluiten. Gommers zei destijds nog dat code zwart eraan kwam. Kuipers zei dat er geen code zwart zou komen.Isn't it ironic, don't you think
Ernst gaat heus niet ineens anders acteren vanwege zijn ministerschap.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:47 schreef jcdragon het volgende:
Ik ben ook benieuwd wat Ernst gaat besluiten. Gommers zei destijds nog dat code zwart eraan kwam. Kuipers zei dat er geen code zwart zou komen.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
In de media was ie vaak ook wel kritisch. Dus zeg je dat hij dat nu ook gaat zijn als het gaat om maatregelen?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:48 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ernst gaat heus niet ineens anders acteren vanwege zijn ministerschap.Where law ends, tyrrany begins.![]()
Nee ik verwacht gewoon een voortzetting van hoe het de afgelopen 2 jaar is gegaan..quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:49 schreef Gunner het volgende:
[..]
In de media was ie vaak ook wel kritisch. Dus zeg je dat hij dat nu ook gaat zijn als het gaat om maatregelen?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Dat is ook wat ze denken bij een deel van de oversterfte, door alle maatregelen zijn ze heel lang uit de wind gebleven, en hebben ze alsnog vertraagd een zetje gekregen, al dan niet door corona.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:43 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Beetje een vreemde constatering aangezien je dan bijna geen enkele ziekte mild kan noemen. Uiteindelijk gaan er altijd wel een x aantal mensen dood aan een bepaalde ziekte.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Gevoel en ratio gaan niet altijd even goed samen als het zeer persoonlijk wordt. Onder aan de streep is het niet jouw lichaam waar je in dat geval over beslist. Zeker bij mensen die heel gemakkelijk over een vaccinatieplicht praten heb ik het idee dat ze aan dat punt voorbij gaan. En niet in de laatste plaats het hellend vlak wat daarmee gecreëerd wordt.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:44 schreef speknek het volgende:
[..]
Ja OF we moeten niet zo moeilijk doen over een vaccinatie natuurlijk. Dat is wel de grootste debiliteit van deze eeuw, niet de maatregelen of de wappies an sich, maar dat we als hele maatschappij nu net doen alsof vaccinatie iets is dat je af moet wegen.
Dat er andere zwaarwegend redenen (kunnen) zijn om het wel te doen ben ik met je eens.''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''![]()
Jeps. bij godsgratie mogen we in mei weer normaal sporten.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nee ik verwacht gewoon een voortzetting van hoe het de afgelopen 2 jaar is gegaan..wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Tot Mei bedoel je.........quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:27 schreef Netsplitter het volgende:
Ow god.... We zitten tot Maart met deze shit.woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen![]()
Geloof ik niets (meer) van eigenlijk, de realiteit gaat ons landje nog wel inhalen neem ik aan.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:52 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Jeps. bij godsgratie mogen we in mei weer normaal sporten.![]()
Woon je naast een GGD?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:26 schreef leeell het volgende:
[..]
Ja kost me 3/4x in het jaar 15 minuten, waarom niet?![]()
Kijkcijfers van de persco zullen door het dak gaan!quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:53 schreef Tarado het volgende:
[..]
ja Ernst mag meteen beginnen met de goed nieuws show“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Hoeveel positieve testen gaan we vandaag voor?
Wie bied meer dan 35K ?wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Honderd miljoen miljard.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:54 schreef _serial_ het volgende:
Wie bied meer dan 35K ?'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Ja het gaat me er meer om dat het gevoel veranderd is. Er zou geen naar gevoel richting veilige vaccinaties moeten zijn die we allemaal sinds onze kindertijd gekregen hebben maar op onze veertigste ineens over gaan steigeren. Daar hebben alle Jomandas en Wakefields ons toch maar mooi een volkspsychose aangepraat.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:51 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Gevoel en ratio gaan niet altijd even goed samen als het zeer persoonlijk wordt. Onder aan de streep is het niet jouw lichaam waar je in dat geval over beslist. Zeker bij mensen die heel gemakkelijk over een vaccinatieplicht praten heb ik het idee dat ze aan dat punt voorbij gaan. En niet in de laatste plaats het hellend vlak wat daarmee gecreëerd wordt.
Dat er andere zwaarwegend redenen (kunnen) zijn om het wel te doen ben ik met je eens.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Ik verwacht ook voortschrijdend inzicht.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nee ik verwacht gewoon een voortzetting van hoe het de afgelopen 2 jaar is gegaan..Isn't it ironic, don't you think
Dit is toch helemaal niet waar. Of wel?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:27 schreef Netsplitter het volgende:
Ik ga voor >40k. Gisteren hadden we al storing dus vandaag moet hoger zijn.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:54 schreef _serial_ het volgende:
Wie bied meer dan 35K ?Tics van je petten.![]()
Als ze de achterstanden wegwerken halen we dat makkelijk.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:54 schreef _serial_ het volgende:
Wie bied meer dan 35K ?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ernst geeft ons snel onze Freedom Day!quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:53 schreef Tarado het volgende:
[..]
ja Ernst mag meteen beginnen met de goed nieuws showGo hard or go home![]()
ik meen van wel in het VK, in Portugal en Denemarken schijnt het alweer te dalenquote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:55 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dit is toch helemaal niet waar. Of wel?![]()
Denemarken was één dag minder. Hopelijk de start van, maar laten we dat nou nog maar niet 'dalen' noemen.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:56 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik meen van wel in het VK, in Portugal en Denemarken schijnt het alweer te dalen'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
daar was dan ook bijna alles open....in nederland sprijden we het uit over een maand of 3 hahaquote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:56 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik meen van wel in het VK, in Portugal en Denemarken schijnt het alweer te dalenwoensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen![]()
OK Hugo, ik schrijf toch schijntquote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:57 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Denemarken was één dag minder. Hopelijk de start van, maar laten we dat nou nog maar niet 'dalen' noemen.![]()
![]()
Waar zeg ik dat het met kennis heeft te maken?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
mwa, je maakt die afweging net als hij, dat je het kan is een recht maar heeft niets met kennis erover te maken
Ik interpreteer cijfers en op basis daarvan vorm ik mijn besluit.![]()
Paniekzaaiers, kutmedia!quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:57 schreef Elan het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)de-krijgt-vogelgriep
Tja![]()
quote:.
'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
in het het VK 6 miljoen achterstallige operaties, ik weet niet hoe dat hier maar dat is wel heel veelquote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:57 schreef Predator40 het volgende:
[..]
daar was dan ook bijna alles open....in nederland sprijden we het uit over een maand of 3 haha![]()
Goed nieuws show?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:53 schreef Tarado het volgende:
[..]
ja Ernst mag meteen beginnen met de goed nieuws showHet is pas echt crisis als het bier op is.![]()
En dat maakt jouw keuze beter dan die van een ander?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:58 schreef tja77 het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat het met kennis heeft te maken?
Ik interpreteer cijfers en op basis daarvan vorm ik mijn besluit.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Ja dan loopt het toch niet enorm op?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:56 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik meen van wel in het VK, in Portugal en Denemarken schijnt het alweer te dalen![]()
Ziekenhuiscijfers Vrijdag 07-01-2022
Aantal Patiënten nu in het ziekenhuis
1.516 (daling van 25)
Kliniek: 1.107 (daling van 15)
IC: 409 (daling van 10)
Instroom:
Kliniek: 115 (gisteren: 109)
IC: 16 (gisteren: 12)
Uitstroom:
Kliniek: 130 (gis: 172)
IC: 26 (gis: 42)![]()
Ernst had ons een flinke stijging beloofd aan het eind van deze week!VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
55k inclusief 30k van de 40-45 storingen van de afgelopen tijd.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:54 schreef _serial_ het volgende:
Wie bied meer dan 35K ?´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Aftreden voordat 'ie begonnen is lijkt me.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:02 schreef Caland het volgende:
Ernst had ons een flinke stijging beloofd aan het eind van deze week!'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Ik ben denk ik de enige hier maar heb echt nog steeds wel vertrouwen in Kuipers. Sowieso top dat er iemand op die post zit die verstand van zaken heeft. En er de opleiding en ervaring naar heeft. In tegenstelling tot Kaag op Financiëen en Hoekstra op Buitenlandse Zaken (ruil ze toch gewoon..).
Ik vond hem eigenlijk ook nooit zo'n bangmaker, eerder realistisch. Maar dat zal aan mij liggen, ik volg het ook allemaal niet zo goed behalve hier en kijk al heel lang geen talkshows meer.![]()
Ik wacht ook nog steeds op die beloofde stijging in de ziekenhuizen van eind december.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:02 schreef Caland het volgende:
Ernst had ons een flinke stijging beloofd aan het eind van deze week!![]()
Zeg ik dat?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:00 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
En dat maakt jouw keuze beter dan die van een ander?
Iedereen moet lekker voor zichzelf bepalen of die zich laat vaccineren. En een ander moet die keuze gewoon respecteren. Echter wordt er hier (en niet alleen hier) nogal fel gereageerd op mensen die zich niet laten vaccineren.![]()
Iedereen mag ook best voor zichzelf bepalen of ze door die plas water rijden waar net een voetganger loopt. Maar het maakt je wel een enorme teringmongool als je erdoorheen rijdt, en dat mag best gezegd worden.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:04 schreef tja77 het volgende:
[..]
Zeg ik dat?
Iedereen moet lekker voor zichzelf bepalen of die zich laat vaccineren. En een ander moet die keuze gewoon respecteren. Echter wordt er hier (en niet alleen hier) nogal fel gereageerd op mensen die zich niet laten vaccineren.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Hoeveel van de beloofde paas-, vakantie-, kerst,-, sinterklaas-, nieuwjaar-, pieken zijn werkelijk geworden. Geen 1 om precies te zijn. Misschien dat het virus zich toch anders verspreidt dan wordt aangenomen. Nu alweer geen kerst-piek. (pun intended)quote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:03 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Ik wacht ook nog steeds op die beloofde stijging in de ziekenhuizen van eind december.![]()
7000 opnames, code zwart.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:03 schreef DonDruiper het volgende:
Wanneer komen die duizenden nou eens in het ziekenhuis?![]()
Als ik naar de IC cijfers kijk, zie ik geen reden om dat wel te geloven.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Jij met je "40'ers zijn helemaal niet kwetsbaar".'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Crab in the bucket mentalityquote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:04 schreef tja77 het volgende:
[..]
Zeg ik dat?
Iedereen moet lekker voor zichzelf bepalen of die zich laat vaccineren. En een ander moet die keuze gewoon respecteren. Echter wordt er hier (en niet alleen hier) nogal fel gereageerd op mensen die zich niet laten vaccineren.![]()
Aan de ene kant kan ik wel lachen om al die scheve vergelijkingen.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Iedereen mag ook best voor zichzelf bepalen of ze door die plas water rijden waar net een voetganger loopt. Maar het maakt je wel een enorme teringmongool als je erdoorheen rijdt, en dat mag best gezegd worden.
Ik ben de slechtste niet
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
je reageerde zelf op iemand die zich wel laat vaccineren alsof die het niet zelf besluit maar jij welquote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:04 schreef tja77 het volgende:
[..]
Zeg ik dat?
quote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Iedereen mag ook best voor zichzelf bepalen of ze door die plas water rijden waar net een voetganger loopt. Maar het maakt je wel een enorme teringmongool als je erdoorheen rijdt, en dat mag best gezegd worden.![]()
![]()
Even wat positief nieuws misschien: we zitten bijna, voor zowel instroom IC en ziekenhuis, in het niveau zorgelijk (waar vroegah we volop gebruik mochten maken van het CTB).![]()
https://www.nu.nl/voetbal(...)an-coronaregels.html
Wat zal ie dat lekker hebben gevonden die ouwe feyenoorder. Nog ffies een cadeautje op zn laatste werkdag.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Ik was in een creative bui.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:07 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Aan de ene kant kan ik wel lachen om al die scheve vergelijkingen.
Ik ben de slechtste niet100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Heeft ie een keer een goed punt..quote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:08 schreef Red_85 het volgende:
https://www.nu.nl/voetbal(...)an-coronaregels.html
Wat zal ie dat lekker hebben gevonden die ouwe feyenoorder. Nog ffies een cadeautje op zn laatste werkdag.![]()
Het virus heeft ons weer overvallenquote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:07 schreef zoost het volgende:
[..]
Het virus blijft ons verrassen.
- HugoIsn't it ironic, don't you think
quote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Iedereen mag ook best voor zichzelf bepalen of ze door die plas water rijden waar net een voetganger loopt. Maar het maakt je wel een enorme teringmongool als je erdoorheen rijdt, en dat mag best gezegd worden.![]()
![]()
De frame die je wist dat die ging komen.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:01 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Al voordat de lockdown in ging, liep de bezetting terug, maar het is alllleemaaaaaal door de maatregelen.
De eigenpijperij van de politici en 'modeleurs' dat is nog wel het idiootste deze periode.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Ik reageerde op iemand die zich zonder problemen 3-4 keer per jaar laat boosteren omdat het nodig is.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
je reageerde zelf op iemand die zich wel laat vaccineren alsof die het niet zelf besluit maar jij wel
Dus ja, wie is diegene dat DAT gaat bepalen?![]()
Ajax heeft ook doorgaans 3 goeie punten na Feyenoordquote:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Ja. Mooi. Maar we hebben er niks aan.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:08 schreef Tjah888 het volgende:
Even wat positief nieuws misschien: we zitten bijna, voor zowel instroom IC en ziekenhuis, in het niveau zorgelijk (waar vroegah we volop gebruik mochten maken van het CTB).Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Vaccin-toerisme vanwege 'prikken zonder afspraak'
vr 07 januari 2022 12.15 uur
DRACHTEN - Er was deze week sprake van vaccin-toerisme in Friesland vanwege de mogelijkheid om zonder afspraak een booster-shot te halen in Leeuwarden en Drachten. Deze week zijn tot en met donderdag 68.623 extra prikken (boostervaccinaties) gezet.
https://www.waldnet.nl/wn(...)zonder_afspraak.html
Hoelang gaat het nog duren voordat dit ook in NH kan? Ik schat toch wel iets eerder dan half januari wat ik eerder voorspelde, ik denk dat vanaf volgende week woensdag je in alle provincies terecht kan zonder afspraak.![]()
als het nodig is, maar dat bepaalt hij toch zelf, waarom is het anders dan bij jou?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:11 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik reageerde op iemand die zich zonder problemen 3-4 keer per jaar laat boosteren omdat het nodig is.
Als het nodig is niet omdat het nodig is.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:11 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik reageerde op iemand die zich zonder problemen 3-4 keer per jaar laat boosteren omdat het nodig is.
Ik denk dat de "wachten op de bordesfoto"-lockdown die we de komende 2 weken hebben het meest bizar is.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:10 schreef Red_85 het volgende:
[..]
De frame die je wist dat die ging komen.![]()
Al voordat de lockdown in ging, liep de bezetting terug, maar het is alllleemaaaaaal door de maatregelen.
De eigenpijperij van de politici en 'modeleurs' dat is nog wel het idiootste deze periode.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Rennend van de IC's af.quote:
En rennend naar Belgie en Duitsland omdat hier nog steeds alles dicht is.
400 op de IC, eind 2020 zonder vaccins was dat 'niks aan de hand, we zien wel'. Nu? We gaan allemaal naar code zwart lockdown!!!!!'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Pfizer vindt dit niet leuk.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:22 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Tldr: dat boosteren heeft met omicron erg beperkt nut![]()
Herinneren we ons trouwens nog die voorspellingen die het NIPH(Norwegian Institute of Public Health ) half december deed? Mogelijk 90k tot 300k besmettingen per dag. Aantal besmettingen gisteren: 7879
En dat zonder lockdown. Horeca is ook gewoon open, alleen ze hebben alleen wel een alcoholverbod. Want Omicron haalt zijn neus op voor cola en wil enkel alcohol. Wat een topvirus![]()
![]()
Pfizer heeft wel de kindervaccins al klaar. Oranje dopje voor de kinderen, paarse voor de volwassenen hoor ik net op de radio.
Nou als je kind je lief is.. geen vaccinatie. Ze hebben toch amper last van corona en genezen heel snel. Beter dan die prik waarvan je niet weet wat de schade zal zijn naderhand.![]()
https://twitter.com/jurjenhoekstra/status/1479414832814305281quote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:22 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Tldr: dat boosteren heeft met omicron erg beperkt nut
god wat is dat twitter toch ook een echokamer vol narcisten
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''![]()
'PA staatssecretaris Hans Vijlbrief.'quote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:27 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
https://twitter.com/jurjenhoekstra/status/1479414832814305281
god wat is dat twitter toch ook een echokamer vol narcisten
Man man man.![]()
![]()
Ik moest ook al lachen om dat mannetje.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:27 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
god wat is dat twitter toch ook een echokamer vol narcisten![]()
![]()
Nee is ook zo.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:26 schreef quirina het volgende:
Pfizer heeft wel de kindervaccins al klaar. Oranje dopje voor de kinderen, paarse voor de volwassenen hoor ik net op de radio.
Nou als je kind je lief is.. geen vaccinatie. Ze hebben toch amper last van corona en genezen heel snel. Beter dan die prik waarvan je niet weet wat de schade zal zijn naderhand.
Ik heb sinds vanochtend 2 lullen.
Had ik toch beter niet dat Astra'tje kunnen pakken in maart.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Alles daalt en wij plakken twee weken aan de lockdownquote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:01 schreef Simmertje het volgende:
Ziekenhuiscijfers Vrijdag 07-01-2022
Aantal Patiënten nu in het ziekenhuis
1.516 (daling van 25)
Kliniek: 1.107 (daling van 15)
IC: 409 (daling van 10)
Instroom:
Kliniek: 115 (gisteren: 109)
IC: 16 (gisteren: 12)
Uitstroom:
Kliniek: 130 (gis: 172)
IC: 26 (gis: 42)
blablablabla![]()
Tijd voor de cruciale twee weken.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]![]()
Behalve het aantal besmettingen, nochtans de aandrijver van meer opnamesquote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:30 schreef Elan het volgende:
[..]
Alles daalt en wij plakken twee weken aan de lockdown
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Daar is die boosterprik ook niet voor die is ervoor dat je maar een beetje ziek wordt. Eigenlijk zouden we op dit moment ook pokken, polio mazelen, difterie, kinkhoest, de bof en rode hond allemaal moeten verspreiden dan kunnen mensen als jij zien dat vaccins wel hun werk doen.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:23 schreef quirina het volgende:
De Boosterprik helpt niet.
Dus je hoeft hem niet te halen,
Zorgpersoneel heeft als eerste boosterprikken gehaald en zijn nou ziek door de omicron.Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10![]()
Cryptischquote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:15 schreef Questular het volgende:
[..]
Als het nodig is niet omdat het nodig is.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Dat is een inside joke gok ik, die twee kennen elkaar best goed.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:27 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
god wat is dat twitter toch ook een echokamer vol narcistenVBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Dat is wel zo, de komende 2 weken worden cruciaal.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:31 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Behalve het aantal besmettingen, nochtans de aandrijver van meer opnames![]()
Dat zou wel een geslaagde grap zijn, maar laten we eerlijk zijn ; dit kan prima door voor een gemiddelde tweet + opvolgingquote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:32 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat is een inside joke gok ik, die twee kennen elkaar best goed.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''![]()
Ja, maar nu echt!quote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:33 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat is wel zo, de komende 2 weken worden cruciaal.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Gokje hoe het OMT advies er vanavond uit ziet:
''Het OMT ziet de Omikron besmettingen flink toenemen, wat uiteindelijk ook zal zorgen voor een nieuwe golf in de ziekenhuizen. Doordat Omikron minder ziekmakend is, zal de druk op de verpleegafdelingen fors zijn i.t.t. de IC afdelingen. Het OMT wacht nog steeds op meer informatie uit de omliggende landen. Daarom is ons advies om de harde lockdown met drie weken te verlengen. Winkelen op Afspraak en het openen van de hoge scholen over twee weken evalueren.''![]()
Het zal wel weer aan mij liggen hoor, maar ik lees op NOS.nl: Leger ingezet in Britse ziekenhuizen. Ik dacht 'oh snap, zal het dan toch mis gaan?'
Blijkt het oml 200 man te gaan 'ter ondersteuning' voor een paar weekjes. Die kop klopt feitelijk natuurlijk wel, maar ik voel er toch wat meer dramatiek in dan het daadwerkelijke bericht.![]()
Zeker, ik moest ook twee keer kijken tot ik de naam zag.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:33 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat zou wel een geslaagde grap zijn, maar laten we eerlijk zijn ; dit kan prima door voor een gemiddelde tweet + opvolgingVBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Ja. Zoiets verwacht je helemaal niet van de media.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:34 schreef Scrummie het volgende:
Het zal wel weer aan mij liggen hoor, maar ik lees op NOS.nl: Leger ingezet in Britse ziekenhuizen. Ik dacht 'oh snap, zal het dan toch mis gaan?'
Blijkt het oml 200 man te gaan 'ter ondersteuning' voor een paar weekjes. Die kop klopt feitelijk natuurlijk wel, maar ik voel er toch wat meer dramatiek in dan het daadwerkelijke bericht.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
![]()
Voor iedere doemscenariodenker heb ik treurig nieuws. Waar men dacht dat de ziekenhuis en besmettingcijfers in Zuid-Afrika weer leken te stijgen![]()
Staat genoteerd, doen we niets mee.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:38 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
Voor iedere doemscenariodenker heb ik treurig nieuws. Waar men dacht dat de ziekenhuis en besmettingcijfers in Zuid-Afrika weer leken te stijgen
[ twitter ]
Groetjes,
Het OMT![]()
Ho Ho!! wel een stijging op High Care, dat soort signalen moet je niet willen negerenquote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:38 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
Voor iedere doemscenariodenker heb ik treurig nieuws. Waar men dacht dat de ziekenhuis en besmettingcijfers in Zuid-Afrika weer leken te stijgen
[ twitter ]
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
quote:Nearly 40% of Covid hospital cases in England now patients primarily being treated for something else, latest figures show
NHS England has this morning published its latest “primary diagnosis” supplement. This is a dataset that shows how many of the daily Covid hospital cases are patients being treated in hospital for Covid, and how many are patients with Covid being treated primary for something else.
The hospital figures that are published daily do not make this distinction
The latest figure is for Tuesday 4 January and it shows that in England 13,045 patients were in hospital with Covid on that day, but only 8,200 for Covid. That means only 63% of Covid cases were in hospital primary because of Covid.
This figures has been drifting down. The equivalent figure for the previous Tuesday, when total Covid cases were 8,321, was 67%, and the Tuesday before that, when overall cases were 6,245, 71% of them were people being treated primary for Covid. At the start of December the figure was 74%.
As PA Media reports, the number of patients being treated primarily for Covid rose from 5,578 on 28 December to 8,200 a week later (a jump of 47%), while those with Covid but being treated primarily for something else rose from 2,743 to 4,845 (a jump of 77%).
The figures cover acute hospital admissions only.are we infinite or am I alone![]()
Ja maar.. we weten het nog nietquote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:38 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Dus iemand komt met een gebroken pols.. even PCR.. positief.. en tadaa, weer een ziekenhuisopname?quote:Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Dan kom je niet op de IC lijkt me.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:41 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Dus iemand komt met een gebroken pols.. even PCR.. positief.. en tadaa, weer een ziekenhuisopname?
Als dat zo zou zijn, dan was een zeer significant deel van de Britten op dit moment besmet. En zelfs omikron krijgt dat niet voor elkaar.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
De maatregelen doen uitstekend hun werk. Ik dank mijn voorganger voor zijn harde werk, zijn visie en zijn leiderschap.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:15 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Klap in het gezicht van het omt model.
Gr. Ernst![]()
Er komt dan ook bijna niemand op de ic. Kijk naar Londen, daar is de ic bezetting inmiddels bijna gelijk aan een gemiddeld pre-covid jaar.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dan kom je niet op de IC lijkt me.
Als dat zo zou zijn, dan was een zeer significant deel van de Britten op dit moment besmet. En zelfs omikron krijgt dat niet voor elkaar.![]()
Bezetting kliniek en IC is de laatste week met zo'n 20% gedaald in beide gevallen
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Dus tijd voor een avondklok.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:47 schreef Jor_Dii het volgende:
Bezetting kliniek en IC is de laatste week met zo'n 20% gedaald in beide gevallen[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
Eindelijk een praktisch cijfer om hoge stijgingen te kunnen duiden straksquote:
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Er is geen excuus voor deze lockdown meer. Geen.
Ik zeg niet dat alles meteen weer open moet, maar dit slaat nergens meer op.OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
Op zich juist een prima teken toch dat er steeds meer mensen mét corona in plaats van dóór corona in het ziekenhuis belanden?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:52 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ligt het nu aan mij of gaat dit percentage omhoog? Het was toch 28/29% ofzo laatste keer?![]()
Ja, dat lijkt mij ook. Er komen steeds meer seinen op groen te staan in elk geval.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:54 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Op zich juist een prima teken toch dat er steeds meer mensen mét corona in plaats van dóór corona in het ziekenhuis belanden?![]()
Omdat de meeste besmettingen thuis plaatsvinden hebben wij de volgende oplossing voor sociaal gewenst gedrag.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:48 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Gewoon alleen de deur uit met toestemming van de overheid, 7x24.
Iedere burger krijgt een aangepaste ring deurbel met Qr code. Die moet gescand worden bij het verlaten en betreden van de woning.
Per maand x aantal vrij in de wei punten die afgeschreven worden van je totaal.
Op moment dat je goed gedrag vertoond en niet de fout in gaat krijg je er per kwartaal x bij.
Bezoek moet zich ook in en uitscannen met QR. Overtreden heeft x aantal punten daling als gevolg in de app.
Boa's zijn vrij je op straat te controleren en burgers kunnen de kliklijn bellen voor ongewenst gedrag.
Dit levert het weer x aantal punten op.
Met en voor elkaar!![]()
Was dat niet slechts een schatting van iemand?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:52 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ligt het nu aan mij of gaat dit percentage omhoog? Het was toch 28/29% ofzo laatste keer?
Vergeleken met augustus (delta variant):https://www.theguardian.c(...)22e28f082c5dd93d3ea2quote:Those data compare to much more detailed figures released for NHS England showing 37% of Covid-positive patients were admitted on Tuesday 4 January for another reason. (See 11.56am.) In August last year – when the harsher Delta variant was dominant, PHS data showed 32% of patients with Covid were admitted for another medical reason.are we infinite or am I alone![]()
We weten gewoon nog te weinig.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:54 schreef Netsplitter het volgende:
Er is geen excuus voor deze lockdown meer. Geen.
Ik zeg niet dat alles meteen weer open moet, maar dit slaat nergens meer op.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Ik zet in op storingJahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Er is altijd datavertraging van +/- 5dagen Gisteren was er een storing, waarbij het gissen is hoeveel er echt niet gemeld zijn.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:05 schreef Pistolero het volgende:
12k achterstallige meldingen, dus 50k+ vandaag zou genot zijn.
Maar het zou mij niets verbazen dat we richting 30K gaan.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Dan trek ik de champagne openquote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:05 schreef Pistolero het volgende:
12k achterstallige meldingen, dus 50k+ vandaag zou genot zijn.![]()
![]()
Persco vervroegd naar zondag vanwege hoge aantal besmettingenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ik was vanmorgen bij de huisarts en die was nog net niet ziedend dat het sporten verboten is. Zij verwachtte daar uiteindelijk meer problemen door dan door corona.You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Ik denk dat we pas achteraf zekerheid gaan hebben.quote:Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Sorry, ben een beetje een lurker hier, maar waarom is het goed als er heel veel positieve tests zouden zijn?![]()
die hardhol optie wel met haar doorgenomen?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:08 schreef Arizona het volgende:
Ik was vanmorgen bij de huisarts en die was nog net niet ziedend dat het sporten verboten is. Zij verwachtte daar uiteindelijk meer problemen door dan door corona.![]()
Begin maart kunnen we denk ik wel een inschatting maken, tot die tijd is voorzichtigheid geboden.quote:![]()
Dat excuus zal tot het einde van de crisis gebruikt worden vrees ik.quote:
En tijdens de parlementaire enquête.OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
Wederom uitstekende cijfers. Per direct alle sectoren open, zonder uitzonderingen.Tics van je petten.![]()
Zodra heel Nederland besmet is, heeft een lockdown geen zin meerquote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:09 schreef Rollo het volgende:
Sorry, ben een beetje een lurker hier, maar waarom is het goed als er heel veel positieve tests zouden zijn?![]()
![]()
Dat is een stukje sensatiequote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:09 schreef Rollo het volgende:
![]()
Als er weer storing is ben ik mad hoor."It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."![]()
Bijna 40.quote:
De achterstand nog wegwerken met 4.000 positieven (12.000 achterstand en 30%+ positief en de normale O stijging
[F5] [F5] [F5] [F5] [F5] [F5] [F5] [F5] [F5] [F5] [F5] [F5] [F5] [F5] [F5] [F5] [F5] [F5] [F5] [F5]'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Grolkquote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:13 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Als er weer storing is ben ik mad hoor.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
![]()
incoming
Omdat dan alle complotgekkies hard kunnen roepen dat de roverheid alles fout doet en dat alle maatregelen niet werken en blahblahblah.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:09 schreef Rollo het volgende:
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."![]()
Groepsimmuniteit.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:09 schreef Rollo het volgende:
Sorry, ben een beetje een lurker hier, maar waarom is het goed als er heel veel positieve tests zouden zijn?
En onderschrijving van het feit dat de lockdown nergens op slaat.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Serieus?quote:'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
- 34.872 nieuw gemelde positieve testen
- 115 nieuwe ziekenhuisopnames
- 16 nieuwe IC-opnames
- 24 nieuwe overlijdens“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
quote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:15 schreef Jor_Dii het volgende:
- 16 nieuwe IC-opnames
- 24 nieuwe overlijdens![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Koekoekquote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:15 schreef Jor_Dii het volgende:
- 16 nieuwe IC-opnames
- 24 nieuwe overlijdens
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAquote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:15 schreef Jor_Dii het volgende:
- 16 nieuwe IC-opnames
- 24 nieuwe overlijdens~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*![]()
Mooiquote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:15 schreef Jor_Dii het volgende:
- 16 nieuwe IC-opnames
- 24 nieuwe overlijdens![]()
![]()
Niet voor niks geboosterd![]()
FEEST!quote:"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."![]()
Laatste update: 07-01-2022 - 15:16
Totaal aantal besmettingen: 34954
Gemeentes met +5 besmettingen:
3683 Amsterdam
2416 Rotterdam
962 Utrecht
848 Groningen
727 's-Gravenhage
550 Breda
507 Tilburg
482 Nijmegen
432 Almere
348 Leeuwarden
347 's-Hertogenbosch
344 Zaanstad
310 Haarlem
305 Eindhoven
286 Arnhem
279 Amstelveen
274 Amersfoort
270 Súdwest-Fryslân
256 Haarlemmermeer
255 Leiden
244 Maastricht
220 Lansingerland
215 Apeldoorn
209 Dordrecht
209 RoosendaalSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
0 gemeentes met 0 besmettingen
0 gemeentes met 1 besmettingen
5 gemeentes met 2-4 besmettingen
0 gemeentes met 5 besmettingen![]()
Kijk die opnames dan.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:15 schreef Jor_Dii het volgende:
- 16 nieuwe IC-opnames
- 24 nieuwe overlijdens
Waaw. bizar laag met de cijfers van afgelopen week. Het blijft niet een beetje achter, het blijft keihard achter.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Dit is inclusief een storing van een paar dagen. Matig.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:16 schreef Pistolero het volgende:
Storing?
Wat een matige cijfers, dit kan hoger.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Voor de één niet en voor de ander juist wel.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:20 schreef Questular het volgende:
[..]
Het is ook maar een prikje. Zo veel stelt het niet voor.
Je kunt niet stellen dat het voor de ander wel meevalt.
Ik laat de makkelijk te maken analogiën maar weg."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
Amsterdam
Hoe zien de ziekenhuiscijfers van de regio Amsterdam er op dit moment uit? Nu moet je toch al iets gaan merken van de nieuwe variant toch?![]()
Maar wat een besmettingen zeg.. ik pleit er echt voor dat we zo snel mogelijk in lockdown gaan om dit te stoppen.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
Inderdaadquote:maak me alleen wel ernstig zorgen dat de heren nu naar nog strengere maatregelen willen grijpen.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.![]()
Dat is wel een goede vraag inderdaad aangezien daar O al zo'n beetje de enige is die daar rondwaart.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:18 schreef Questular het volgende:
Hoe zien de ziekenhuiscijfers van de regio Amsterdam er op dit moment uit? Nu moet je toch al iets gaan merken van de nieuwe variant toch?'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Omicron heeft ons van Delta bevrijd.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:17 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Kijk die opnames dan.
Waaw. bizar laag met de cijfers van afgelopen week. Het blijft niet een beetje achter, het blijft keihard achter.
De soviet unie van de virus varianten.![]()
Dat zijn er 10282 meer dan gisteren. Gisteren nam het aantal ook toe, met 124. De stijging zet dus door en neemt zelfs toe.
No shit Sherlock.![]()
Dat is al zo sinds de instelling van de lockdown. Toen gingen de cijfers al naar beneden.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:17 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Kijk die opnames dan.
Waaw. bizar laag met de cijfers van afgelopen week. Het blijft niet een beetje achter, het blijft keihard achter.OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
Wel gelijk het dagrecord verpletterd
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
Amsterdam gewoon het dubbele van heel Nederland gemiddeld
En dat gemiddelde van heel Nederland wordt ook nog gigantisch beïnvloed door die kutstad.100.000 katjes
Fuck the EBU!
Forum Opties Forumhop: Hop naar: