Als ik naar de IC cijfers kijk, zie ik geen reden om dat wel te geloven.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Jij met je "40'ers zijn helemaal niet kwetsbaar".
Crab in the bucket mentalityquote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:04 schreef tja77 het volgende:
[..]
Zeg ik dat?
Iedereen moet lekker voor zichzelf bepalen of die zich laat vaccineren. En een ander moet die keuze gewoon respecteren. Echter wordt er hier (en niet alleen hier) nogal fel gereageerd op mensen die zich niet laten vaccineren.
Aan de ene kant kan ik wel lachen om al die scheve vergelijkingen.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Iedereen mag ook best voor zichzelf bepalen of ze door die plas water rijden waar net een voetganger loopt. Maar het maakt je wel een enorme teringmongool als je erdoorheen rijdt, en dat mag best gezegd worden.
je reageerde zelf op iemand die zich wel laat vaccineren alsof die het niet zelf besluit maar jij welquote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:04 schreef tja77 het volgende:
[..]
Zeg ik dat?
Iedereen moet lekker voor zichzelf bepalen of die zich laat vaccineren. En een ander moet die keuze gewoon respecteren. Echter wordt er hier (en niet alleen hier) nogal fel gereageerd op mensen die zich niet laten vaccineren.
quote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Iedereen mag ook best voor zichzelf bepalen of ze door die plas water rijden waar net een voetganger loopt. Maar het maakt je wel een enorme teringmongool als je erdoorheen rijdt, en dat mag best gezegd worden.
Ik was in een creative bui.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:07 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Aan de ene kant kan ik wel lachen om al die scheve vergelijkingen.
Ik ben de slechtste niet
Heeft ie een keer een goed punt..quote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:08 schreef Red_85 het volgende:
https://www.nu.nl/voetbal(...)an-coronaregels.html
Wat zal ie dat lekker hebben gevonden die ouwe feyenoorder. Nog ffies een cadeautje op zn laatste werkdag.
Het virus heeft ons weer overvallenquote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:07 schreef zoost het volgende:
[..]
Het virus blijft ons verrassen.
- Hugo
quote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De frame die je wist dat die ging komen.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:01 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
We hebben dit te danken aan de maatregelen jongens.
Ik reageerde op iemand die zich zonder problemen 3-4 keer per jaar laat boosteren omdat het nodig is.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
je reageerde zelf op iemand die zich wel laat vaccineren alsof die het niet zelf besluit maar jij wel
Ajax heeft ook doorgaans 3 goeie punten na Feyenoordquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
Ja. Mooi. Maar we hebben er niks aan.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:08 schreef Tjah888 het volgende:
Even wat positief nieuws misschien: we zitten bijna, voor zowel instroom IC en ziekenhuis, in het niveau zorgelijk (waar vroegah we volop gebruik mochten maken van het CTB).
als het nodig is, maar dat bepaalt hij toch zelf, waarom is het anders dan bij jou?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:11 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik reageerde op iemand die zich zonder problemen 3-4 keer per jaar laat boosteren omdat het nodig is.
Dus ja, wie is diegene dat DAT gaat bepalen?
Als het nodig is niet omdat het nodig is.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:11 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik reageerde op iemand die zich zonder problemen 3-4 keer per jaar laat boosteren omdat het nodig is.
Dus ja, wie is diegene dat DAT gaat bepalen?
Ik denk dat de "wachten op de bordesfoto"-lockdown die we de komende 2 weken hebben het meest bizar is.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:10 schreef Red_85 het volgende:
[..]
De frame die je wist dat die ging komen.![]()
Al voordat de lockdown in ging, liep de bezetting terug, maar het is alllleemaaaaaal door de maatregelen.
De eigenpijperij van de politici en 'modeleurs' dat is nog wel het idiootste deze periode.
Rennend van de IC's af.quote:
Pfizer vindt dit niet leuk.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:22 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Tldr: dat boosteren heeft met omicron erg beperkt nut
https://twitter.com/jurjenhoekstra/status/1479414832814305281quote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:22 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Tldr: dat boosteren heeft met omicron erg beperkt nut
'PA staatssecretaris Hans Vijlbrief.'quote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:27 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
https://twitter.com/jurjenhoekstra/status/1479414832814305281
god wat is dat twitter toch ook een echokamer vol narcisten
Ik moest ook al lachen om dat mannetje.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:27 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee is ook zo.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:26 schreef quirina het volgende:
Pfizer heeft wel de kindervaccins al klaar. Oranje dopje voor de kinderen, paarse voor de volwassenen hoor ik net op de radio.
Nou als je kind je lief is.. geen vaccinatie. Ze hebben toch amper last van corona en genezen heel snel. Beter dan die prik waarvan je niet weet wat de schade zal zijn naderhand.
Alles daalt en wij plakken twee weken aan de lockdownquote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:01 schreef Simmertje het volgende:
Ziekenhuiscijfers Vrijdag 07-01-2022
Aantal Patiënten nu in het ziekenhuis
1.516 (daling van 25)
Kliniek: 1.107 (daling van 15)
IC: 409 (daling van 10)
Instroom:
Kliniek: 115 (gisteren: 109)
IC: 16 (gisteren: 12)
Uitstroom:
Kliniek: 130 (gis: 172)
IC: 26 (gis: 42)
Behalve het aantal besmettingen, nochtans de aandrijver van meer opnamesquote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:30 schreef Elan het volgende:
[..]
Alles daalt en wij plakken twee weken aan de lockdown
Daar is die boosterprik ook niet voor die is ervoor dat je maar een beetje ziek wordt. Eigenlijk zouden we op dit moment ook pokken, polio mazelen, difterie, kinkhoest, de bof en rode hond allemaal moeten verspreiden dan kunnen mensen als jij zien dat vaccins wel hun werk doen.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:23 schreef quirina het volgende:
De Boosterprik helpt niet.
Dus je hoeft hem niet te halen,
Zorgpersoneel heeft als eerste boosterprikken gehaald en zijn nou ziek door de omicron.
Cryptischquote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:15 schreef Questular het volgende:
[..]
Als het nodig is niet omdat het nodig is.
Dat is een inside joke gok ik, die twee kennen elkaar best goed.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:27 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat is wel zo, de komende 2 weken worden cruciaal.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:31 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Behalve het aantal besmettingen, nochtans de aandrijver van meer opnames
Dat zou wel een geslaagde grap zijn, maar laten we eerlijk zijn ; dit kan prima door voor een gemiddelde tweet + opvolgingquote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:32 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat is een inside joke gok ik, die twee kennen elkaar best goed.
Ja, maar nu echt!quote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:33 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat is wel zo, de komende 2 weken worden cruciaal.
Zeker, ik moest ook twee keer kijken tot ik de naam zag.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:33 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat zou wel een geslaagde grap zijn, maar laten we eerlijk zijn ; dit kan prima door voor een gemiddelde tweet + opvolging
Ja. Zoiets verwacht je helemaal niet van de media.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:34 schreef Scrummie het volgende:
Het zal wel weer aan mij liggen hoor, maar ik lees op NOS.nl: Leger ingezet in Britse ziekenhuizen. Ik dacht 'oh snap, zal het dan toch mis gaan?'
Blijkt het oml 200 man te gaan 'ter ondersteuning' voor een paar weekjes. Die kop klopt feitelijk natuurlijk wel, maar ik voel er toch wat meer dramatiek in dan het daadwerkelijke bericht.
Staat genoteerd, doen we niets mee.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:38 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
Voor iedere doemscenariodenker heb ik treurig nieuws. Waar men dacht dat de ziekenhuis en besmettingcijfers in Zuid-Afrika weer leken te stijgen
[ twitter ]
Ho Ho!! wel een stijging op High Care, dat soort signalen moet je niet willen negerenquote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:38 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
Voor iedere doemscenariodenker heb ik treurig nieuws. Waar men dacht dat de ziekenhuis en besmettingcijfers in Zuid-Afrika weer leken te stijgen
[ twitter ]
quote:Nearly 40% of Covid hospital cases in England now patients primarily being treated for something else, latest figures show
NHS England has this morning published its latest “primary diagnosis” supplement. This is a dataset that shows how many of the daily Covid hospital cases are patients being treated in hospital for Covid, and how many are patients with Covid being treated primary for something else.
The hospital figures that are published daily do not make this distinction
The latest figure is for Tuesday 4 January and it shows that in England 13,045 patients were in hospital with Covid on that day, but only 8,200 for Covid. That means only 63% of Covid cases were in hospital primary because of Covid.
This figures has been drifting down. The equivalent figure for the previous Tuesday, when total Covid cases were 8,321, was 67%, and the Tuesday before that, when overall cases were 6,245, 71% of them were people being treated primary for Covid. At the start of December the figure was 74%.
As PA Media reports, the number of patients being treated primarily for Covid rose from 5,578 on 28 December to 8,200 a week later (a jump of 47%), while those with Covid but being treated primarily for something else rose from 2,743 to 4,845 (a jump of 77%).
The figures cover acute hospital admissions only.
Ja maar.. we weten het nog nietquote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:38 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Dus iemand komt met een gebroken pols.. even PCR.. positief.. en tadaa, weer een ziekenhuisopname?quote:
Dan kom je niet op de IC lijkt me.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:41 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Dus iemand komt met een gebroken pols.. even PCR.. positief.. en tadaa, weer een ziekenhuisopname?
De maatregelen doen uitstekend hun werk. Ik dank mijn voorganger voor zijn harde werk, zijn visie en zijn leiderschap.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:15 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Klap in het gezicht van het omt model.
Er komt dan ook bijna niemand op de ic. Kijk naar Londen, daar is de ic bezetting inmiddels bijna gelijk aan een gemiddeld pre-covid jaar.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dan kom je niet op de IC lijkt me.
Als dat zo zou zijn, dan was een zeer significant deel van de Britten op dit moment besmet. En zelfs omikron krijgt dat niet voor elkaar.
Dus tijd voor een avondklok.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:47 schreef Jor_Dii het volgende:
Bezetting kliniek en IC is de laatste week met zo'n 20% gedaald in beide gevallen
Eindelijk een praktisch cijfer om hoge stijgingen te kunnen duiden straksquote:
Op zich juist een prima teken toch dat er steeds meer mensen mét corona in plaats van dóór corona in het ziekenhuis belanden?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:52 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ligt het nu aan mij of gaat dit percentage omhoog? Het was toch 28/29% ofzo laatste keer?
Ja, dat lijkt mij ook. Er komen steeds meer seinen op groen te staan in elk geval.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:54 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Op zich juist een prima teken toch dat er steeds meer mensen mét corona in plaats van dóór corona in het ziekenhuis belanden?
Omdat de meeste besmettingen thuis plaatsvinden hebben wij de volgende oplossing voor sociaal gewenst gedrag.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:48 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Gewoon alleen de deur uit met toestemming van de overheid, 7x24.
Was dat niet slechts een schatting van iemand?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:52 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ligt het nu aan mij of gaat dit percentage omhoog? Het was toch 28/29% ofzo laatste keer?
https://www.theguardian.c(...)22e28f082c5dd93d3ea2quote:Those data compare to much more detailed figures released for NHS England showing 37% of Covid-positive patients were admitted on Tuesday 4 January for another reason. (See 11.56am.) In August last year – when the harsher Delta variant was dominant, PHS data showed 32% of patients with Covid were admitted for another medical reason.
We weten gewoon nog te weinig.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:54 schreef Netsplitter het volgende:
Er is geen excuus voor deze lockdown meer. Geen.
Ik zeg niet dat alles meteen weer open moet, maar dit slaat nergens meer op.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |