Is het vanaf maandag?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:46 schreef Tjah888 het volgende:
[..]
Dit is wel logisch toch, De Jonge gaat vanaf maandag hier niet meer over. Die kan er ook moeilijk op vooruitlopen lijkt mij
Ernst gaat heus niet ineens anders acteren vanwege zijn ministerschap.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:47 schreef jcdragon het volgende:
Ik ben ook benieuwd wat Ernst gaat besluiten. Gommers zei destijds nog dat code zwart eraan kwam. Kuipers zei dat er geen code zwart zou komen.
In de media was ie vaak ook wel kritisch. Dus zeg je dat hij dat nu ook gaat zijn als het gaat om maatregelen?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:48 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ernst gaat heus niet ineens anders acteren vanwege zijn ministerschap.
Nee ik verwacht gewoon een voortzetting van hoe het de afgelopen 2 jaar is gegaan..quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:49 schreef Gunner het volgende:
[..]
In de media was ie vaak ook wel kritisch. Dus zeg je dat hij dat nu ook gaat zijn als het gaat om maatregelen?
Dat is ook wat ze denken bij een deel van de oversterfte, door alle maatregelen zijn ze heel lang uit de wind gebleven, en hebben ze alsnog vertraagd een zetje gekregen, al dan niet door corona.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:43 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Beetje een vreemde constatering aangezien je dan bijna geen enkele ziekte mild kan noemen. Uiteindelijk gaan er altijd wel een x aantal mensen dood aan een bepaalde ziekte.
Gevoel en ratio gaan niet altijd even goed samen als het zeer persoonlijk wordt. Onder aan de streep is het niet jouw lichaam waar je in dat geval over beslist. Zeker bij mensen die heel gemakkelijk over een vaccinatieplicht praten heb ik het idee dat ze aan dat punt voorbij gaan. En niet in de laatste plaats het hellend vlak wat daarmee gecreëerd wordt.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:44 schreef speknek het volgende:
[..]
Ja OF we moeten niet zo moeilijk doen over een vaccinatie natuurlijk. Dat is wel de grootste debiliteit van deze eeuw, niet de maatregelen of de wappies an sich, maar dat we als hele maatschappij nu net doen alsof vaccinatie iets is dat je af moet wegen.
Jeps. bij godsgratie mogen we in mei weer normaal sporten.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nee ik verwacht gewoon een voortzetting van hoe het de afgelopen 2 jaar is gegaan..
Tot Mei bedoel je.........quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:27 schreef Netsplitter het volgende:
De Jonge: 'Volgend kabinet moet kijken of maatregelen afgeschaald kunnen worden'
Minister De Jonge wil niet vooruitlopen op of er ruimte is om de coronamaatregelen af te schalen. Dat zei hij voor het begin van de ministerraad vandaag.
"Ik verwacht van het OMT een duiding van de huidige situatie. De ziekenhuisopnames in landen waar ze begin december niet overgegaan zijn tot een lockdown lopen enorm op. De besmettingscijfers zijn vier keer zo hoog als in Nederland. Dus in de landen om ons heen, waar ze niet zulke strenge maatregelen hebben genomen, zie je dat de zorgen groot zijn."
"Bij ons hebben de maatregelen geleid tot een vertraging van de omikrongolf", zei De Jonge, "maar hoeveel ruimte er is, daar kan ik niet op vooruitlopen. De ziekmakendheid is grote onzekerheid van omikron. Welke ruimte er zal zijn is aan het volgende kabinet."
Ow god.... We zitten tot Maart met deze shit.
Geloof ik niets (meer) van eigenlijk, de realiteit gaat ons landje nog wel inhalen neem ik aan.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:52 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Jeps. bij godsgratie mogen we in mei weer normaal sporten.
Woon je naast een GGD?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:26 schreef leeell het volgende:
[..]
Ja kost me 3/4x in het jaar 15 minuten, waarom niet?
Kijkcijfers van de persco zullen door het dak gaan!quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:53 schreef Tarado het volgende:
[..]
ja Ernst mag meteen beginnen met de goed nieuws show
Honderd miljoen miljard.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:54 schreef _serial_ het volgende:
Hoeveel positieve testen gaan we vandaag voor?
Wie bied meer dan 35K ?
Ja het gaat me er meer om dat het gevoel veranderd is. Er zou geen naar gevoel richting veilige vaccinaties moeten zijn die we allemaal sinds onze kindertijd gekregen hebben maar op onze veertigste ineens over gaan steigeren. Daar hebben alle Jomandas en Wakefields ons toch maar mooi een volkspsychose aangepraat.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:51 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Gevoel en ratio gaan niet altijd even goed samen als het zeer persoonlijk wordt. Onder aan de streep is het niet jouw lichaam waar je in dat geval over beslist. Zeker bij mensen die heel gemakkelijk over een vaccinatieplicht praten heb ik het idee dat ze aan dat punt voorbij gaan. En niet in de laatste plaats het hellend vlak wat daarmee gecreëerd wordt.
Dat er andere zwaarwegend redenen (kunnen) zijn om het wel te doen ben ik met je eens.
Ik verwacht ook voortschrijdend inzicht.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nee ik verwacht gewoon een voortzetting van hoe het de afgelopen 2 jaar is gegaan..
Dit is toch helemaal niet waar. Of wel?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:27 schreef Netsplitter het volgende:
De Jonge: 'Volgend kabinet moet kijken of maatregelen afgeschaald kunnen worden'
Minister De Jonge wil niet vooruitlopen op of er ruimte is om de coronamaatregelen af te schalen. Dat zei hij voor het begin van de ministerraad vandaag.
"Ik verwacht van het OMT een duiding van de huidige situatie. De ziekenhuisopnames in landen waar ze begin december niet overgegaan zijn tot een lockdown lopen enorm op. De besmettingscijfers zijn vier keer zo hoog als in Nederland. Dus in de landen om ons heen, waar ze niet zulke strenge maatregelen hebben genomen, zie je dat de zorgen groot zijn."
"Bij ons hebben de maatregelen geleid tot een vertraging van de omikrongolf", zei De Jonge, "maar hoeveel ruimte er is, daar kan ik niet op vooruitlopen. De ziekmakendheid is grote onzekerheid van omikron. Welke ruimte er zal zijn is aan het volgende kabinet."
Ow god.... We zitten tot Maart met deze shit.
Ik ga voor >40k. Gisteren hadden we al storing dus vandaag moet hoger zijn.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:54 schreef _serial_ het volgende:
Wie bied meer dan 35K ?
Als ze de achterstanden wegwerken halen we dat makkelijk.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:54 schreef _serial_ het volgende:
Wie bied meer dan 35K ?
Ernst geeft ons snel onze Freedom Day!quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:53 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik meen van wel in het VK, in Portugal en Denemarken schijnt het alweer te dalenquote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:55 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dit is toch helemaal niet waar. Of wel?
Denemarken was één dag minder. Hopelijk de start van, maar laten we dat nou nog maar niet 'dalen' noemen.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:56 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik meen van wel in het VK, in Portugal en Denemarken schijnt het alweer te dalen
daar was dan ook bijna alles open....in nederland sprijden we het uit over een maand of 3 hahaquote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:56 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik meen van wel in het VK, in Portugal en Denemarken schijnt het alweer te dalen
OK Hugo, ik schrijf toch schijntquote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:57 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Denemarken was één dag minder. Hopelijk de start van, maar laten we dat nou nog maar niet 'dalen' noemen.
Waar zeg ik dat het met kennis heeft te maken?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
mwa, je maakt die afweging net als hij, dat je het kan is een recht maar heeft niets met kennis erover te maken
Paniekzaaiers, kutmedia!quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:57 schreef Elan het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)de-krijgt-vogelgriep
Tja
quote:
in het het VK 6 miljoen achterstallige operaties, ik weet niet hoe dat hier maar dat is wel heel veelquote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:57 schreef Predator40 het volgende:
[..]
daar was dan ook bijna alles open....in nederland sprijden we het uit over een maand of 3 haha
Goed nieuws show?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:53 schreef Tarado het volgende:
[..]
En dat maakt jouw keuze beter dan die van een ander?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:58 schreef tja77 het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat het met kennis heeft te maken?
Ik interpreteer cijfers en op basis daarvan vorm ik mijn besluit.
Ja dan loopt het toch niet enorm op?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:56 schreef Tarado het volgende:
[..]
55k inclusief 30k van de 40-45 storingen van de afgelopen tijd.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:54 schreef _serial_ het volgende:
Wie bied meer dan 35K ?
Aftreden voordat 'ie begonnen is lijkt me.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:02 schreef Caland het volgende:
Ernst had ons een flinke stijging beloofd aan het eind van deze week!
Ik wacht ook nog steeds op die beloofde stijging in de ziekenhuizen van eind december.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:02 schreef Caland het volgende:
Ernst had ons een flinke stijging beloofd aan het eind van deze week!
Zeg ik dat?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:00 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
En dat maakt jouw keuze beter dan die van een ander?
Iedereen mag ook best voor zichzelf bepalen of ze door die plas water rijden waar net een voetganger loopt. Maar het maakt je wel een enorme teringmongool als je erdoorheen rijdt, en dat mag best gezegd worden.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:04 schreef tja77 het volgende:
[..]
Zeg ik dat?
Iedereen moet lekker voor zichzelf bepalen of die zich laat vaccineren. En een ander moet die keuze gewoon respecteren. Echter wordt er hier (en niet alleen hier) nogal fel gereageerd op mensen die zich niet laten vaccineren.
Hoeveel van de beloofde paas-, vakantie-, kerst,-, sinterklaas-, nieuwjaar-, pieken zijn werkelijk geworden. Geen 1 om precies te zijn. Misschien dat het virus zich toch anders verspreidt dan wordt aangenomen. Nu alweer geen kerst-piek. (pun intended)quote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:03 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Ik wacht ook nog steeds op die beloofde stijging in de ziekenhuizen van eind december.
7000 opnames, code zwart.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:03 schreef DonDruiper het volgende:
Wanneer komen die duizenden nou eens in het ziekenhuis?
Als ik naar de IC cijfers kijk, zie ik geen reden om dat wel te geloven.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Jij met je "40'ers zijn helemaal niet kwetsbaar".
Crab in the bucket mentalityquote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:04 schreef tja77 het volgende:
[..]
Zeg ik dat?
Iedereen moet lekker voor zichzelf bepalen of die zich laat vaccineren. En een ander moet die keuze gewoon respecteren. Echter wordt er hier (en niet alleen hier) nogal fel gereageerd op mensen die zich niet laten vaccineren.
Aan de ene kant kan ik wel lachen om al die scheve vergelijkingen.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Iedereen mag ook best voor zichzelf bepalen of ze door die plas water rijden waar net een voetganger loopt. Maar het maakt je wel een enorme teringmongool als je erdoorheen rijdt, en dat mag best gezegd worden.
je reageerde zelf op iemand die zich wel laat vaccineren alsof die het niet zelf besluit maar jij welquote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:04 schreef tja77 het volgende:
[..]
Zeg ik dat?
quote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Iedereen mag ook best voor zichzelf bepalen of ze door die plas water rijden waar net een voetganger loopt. Maar het maakt je wel een enorme teringmongool als je erdoorheen rijdt, en dat mag best gezegd worden.
Ik was in een creative bui.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:07 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Aan de ene kant kan ik wel lachen om al die scheve vergelijkingen.
Ik ben de slechtste niet
Heeft ie een keer een goed punt..quote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:08 schreef Red_85 het volgende:
https://www.nu.nl/voetbal(...)an-coronaregels.html
Wat zal ie dat lekker hebben gevonden die ouwe feyenoorder. Nog ffies een cadeautje op zn laatste werkdag.
Het virus heeft ons weer overvallenquote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:07 schreef zoost het volgende:
[..]
Het virus blijft ons verrassen.
- Hugo
quote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De frame die je wist dat die ging komen.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:01 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
We hebben dit te danken aan de maatregelen jongens.
Ik reageerde op iemand die zich zonder problemen 3-4 keer per jaar laat boosteren omdat het nodig is.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
je reageerde zelf op iemand die zich wel laat vaccineren alsof die het niet zelf besluit maar jij wel
Ajax heeft ook doorgaans 3 goeie punten na Feyenoordquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
Ja. Mooi. Maar we hebben er niks aan.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:08 schreef Tjah888 het volgende:
Even wat positief nieuws misschien: we zitten bijna, voor zowel instroom IC en ziekenhuis, in het niveau zorgelijk (waar vroegah we volop gebruik mochten maken van het CTB).
als het nodig is, maar dat bepaalt hij toch zelf, waarom is het anders dan bij jou?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:11 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik reageerde op iemand die zich zonder problemen 3-4 keer per jaar laat boosteren omdat het nodig is.
Dus ja, wie is diegene dat DAT gaat bepalen?
Als het nodig is niet omdat het nodig is.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:11 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik reageerde op iemand die zich zonder problemen 3-4 keer per jaar laat boosteren omdat het nodig is.
Dus ja, wie is diegene dat DAT gaat bepalen?
Ik denk dat de "wachten op de bordesfoto"-lockdown die we de komende 2 weken hebben het meest bizar is.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:10 schreef Red_85 het volgende:
[..]
De frame die je wist dat die ging komen.![]()
Al voordat de lockdown in ging, liep de bezetting terug, maar het is alllleemaaaaaal door de maatregelen.
De eigenpijperij van de politici en 'modeleurs' dat is nog wel het idiootste deze periode.
Rennend van de IC's af.quote:
Pfizer vindt dit niet leuk.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:22 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Tldr: dat boosteren heeft met omicron erg beperkt nut
https://twitter.com/jurjenhoekstra/status/1479414832814305281quote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:22 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Tldr: dat boosteren heeft met omicron erg beperkt nut
'PA staatssecretaris Hans Vijlbrief.'quote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:27 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
https://twitter.com/jurjenhoekstra/status/1479414832814305281
god wat is dat twitter toch ook een echokamer vol narcisten
Ik moest ook al lachen om dat mannetje.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:27 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee is ook zo.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:26 schreef quirina het volgende:
Pfizer heeft wel de kindervaccins al klaar. Oranje dopje voor de kinderen, paarse voor de volwassenen hoor ik net op de radio.
Nou als je kind je lief is.. geen vaccinatie. Ze hebben toch amper last van corona en genezen heel snel. Beter dan die prik waarvan je niet weet wat de schade zal zijn naderhand.
Alles daalt en wij plakken twee weken aan de lockdownquote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:01 schreef Simmertje het volgende:
Ziekenhuiscijfers Vrijdag 07-01-2022
Aantal Patiënten nu in het ziekenhuis
1.516 (daling van 25)
Kliniek: 1.107 (daling van 15)
IC: 409 (daling van 10)
Instroom:
Kliniek: 115 (gisteren: 109)
IC: 16 (gisteren: 12)
Uitstroom:
Kliniek: 130 (gis: 172)
IC: 26 (gis: 42)
Behalve het aantal besmettingen, nochtans de aandrijver van meer opnamesquote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:30 schreef Elan het volgende:
[..]
Alles daalt en wij plakken twee weken aan de lockdown
Daar is die boosterprik ook niet voor die is ervoor dat je maar een beetje ziek wordt. Eigenlijk zouden we op dit moment ook pokken, polio mazelen, difterie, kinkhoest, de bof en rode hond allemaal moeten verspreiden dan kunnen mensen als jij zien dat vaccins wel hun werk doen.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:23 schreef quirina het volgende:
De Boosterprik helpt niet.
Dus je hoeft hem niet te halen,
Zorgpersoneel heeft als eerste boosterprikken gehaald en zijn nou ziek door de omicron.
Cryptischquote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:15 schreef Questular het volgende:
[..]
Als het nodig is niet omdat het nodig is.
Dat is een inside joke gok ik, die twee kennen elkaar best goed.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:27 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat is wel zo, de komende 2 weken worden cruciaal.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:31 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Behalve het aantal besmettingen, nochtans de aandrijver van meer opnames
Dat zou wel een geslaagde grap zijn, maar laten we eerlijk zijn ; dit kan prima door voor een gemiddelde tweet + opvolgingquote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:32 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat is een inside joke gok ik, die twee kennen elkaar best goed.
Ja, maar nu echt!quote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:33 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat is wel zo, de komende 2 weken worden cruciaal.
Zeker, ik moest ook twee keer kijken tot ik de naam zag.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:33 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat zou wel een geslaagde grap zijn, maar laten we eerlijk zijn ; dit kan prima door voor een gemiddelde tweet + opvolging
Ja. Zoiets verwacht je helemaal niet van de media.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:34 schreef Scrummie het volgende:
Het zal wel weer aan mij liggen hoor, maar ik lees op NOS.nl: Leger ingezet in Britse ziekenhuizen. Ik dacht 'oh snap, zal het dan toch mis gaan?'
Blijkt het oml 200 man te gaan 'ter ondersteuning' voor een paar weekjes. Die kop klopt feitelijk natuurlijk wel, maar ik voel er toch wat meer dramatiek in dan het daadwerkelijke bericht.
Staat genoteerd, doen we niets mee.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:38 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
Voor iedere doemscenariodenker heb ik treurig nieuws. Waar men dacht dat de ziekenhuis en besmettingcijfers in Zuid-Afrika weer leken te stijgen
[ twitter ]
Ho Ho!! wel een stijging op High Care, dat soort signalen moet je niet willen negerenquote:Op vrijdag 7 januari 2022 14:38 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
Voor iedere doemscenariodenker heb ik treurig nieuws. Waar men dacht dat de ziekenhuis en besmettingcijfers in Zuid-Afrika weer leken te stijgen
[ twitter ]
quote:Nearly 40% of Covid hospital cases in England now patients primarily being treated for something else, latest figures show
NHS England has this morning published its latest “primary diagnosis” supplement. This is a dataset that shows how many of the daily Covid hospital cases are patients being treated in hospital for Covid, and how many are patients with Covid being treated primary for something else.
The hospital figures that are published daily do not make this distinction
The latest figure is for Tuesday 4 January and it shows that in England 13,045 patients were in hospital with Covid on that day, but only 8,200 for Covid. That means only 63% of Covid cases were in hospital primary because of Covid.
This figures has been drifting down. The equivalent figure for the previous Tuesday, when total Covid cases were 8,321, was 67%, and the Tuesday before that, when overall cases were 6,245, 71% of them were people being treated primary for Covid. At the start of December the figure was 74%.
As PA Media reports, the number of patients being treated primarily for Covid rose from 5,578 on 28 December to 8,200 a week later (a jump of 47%), while those with Covid but being treated primarily for something else rose from 2,743 to 4,845 (a jump of 77%).
The figures cover acute hospital admissions only.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |