Niet dit gelul weer.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 11:49 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Tja, in Denemarken lijkt men zich ook beter aan maatregelen te houden en is de vaccinatie + booster graad hoger. Tevens hebben ze nog steeds een fiks aantal regels waaronder 3G
https://en.coronasmitte.dk/rules-and-regulations

QR-Ban voor 9 maanden, laat ze het maar niet horen anders wordt er morgen nog ingevoerd.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 10:53 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dan krijg je voor straf een rode QR code.

Sterkte maatquote:Op vrijdag 7 januari 2022 11:47 schreef Oriente het volgende:
Mijn opa en oma hebben twee zelftests gehad via de thuiszorg, positief.
Mijn opa en oma zijn echt zeer, zeer fragiel. (Oma is sowieso al terminaal, kanker + vergevorderde alzheimer) en m'n opa heeft ook van alles en is een man van 1m97 die nog rond de 60 kilo weegt. Ze zijn, vooral m'n opa, ook echt slecht te pas. Ze wonen niet in mijn buurt dus ik hoor het allemaal via mijn ouders maar vooral m'n opa gaat echt vrij slecht.
Ze zijn ongevaccineerd (mijn oma snapt het allemaal niet meer dus die volgt mijn opa gewoon) en mijn opa boeit het allemaal geen ene reet meer, die probeert alleen nog voor z'n vrouw te zorgen tot die sterft.
Dus... ik weet niet echt wat nu, mijn ouders zijn er in het weekend nog geweest dus ik heb ze gezegd dat die ook moeten gaan testen want m'n pa is ook aan het hoesten en snotteren.
Hopelijk is het Omikron, dan geef ik ze nog een kans, ze zullen ook sowieso niet meer naar een ziekenhuis gaan indien het zo ver komt.
Wat een ellende.

Duitsers testen op elke straathoekquote:Op vrijdag 7 januari 2022 11:53 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
En in Portugal draagt iedereen met liefde een mondkapje.

Nederlanders zijn de enigen die zich niet aan de maatregelen houden, wat een stout volkje zijn we toch!quote:

Poeh wat naar, veel sterkte gewenst...quote:Op vrijdag 7 januari 2022 11:47 schreef Oriente het volgende:
Mijn opa en oma zijn echt zeer, zeer fragiel. (Oma is sowieso al terminaal, kanker + vergevorderde alzheimer) en m'n opa heeft ook van alles en is een man van 1m97 die nog rond de 60 kilo weegt. Ze zijn, vooral m'n opa, ook echt slecht te pas. Ze wonen niet in mijn buurt dus ik hoor het allemaal via mijn ouders maar vooral m'n opa gaat echt vrij slecht.
Ze zijn ongevaccineerd (mijn oma snapt het allemaal niet meer dus die volgt mijn opa gewoon) en mijn opa boeit het allemaal geen ene reet meer, die probeert alleen nog voor z'n vrouw te zorgen tot die sterft.
Dus... ik weet niet echt wat nu, mijn ouders zijn er in het weekend nog geweest dus ik heb ze gezegd dat die ook moeten gaan testen want m'n pa is ook aan het hoesten en snotteren.
Hopelijk is het Omikron, dan geef ik ze nog een kans, ze zullen ook sowieso niet meer naar een ziekenhuis gaan indien het zo ver komt.
Wat een ellende.

quote:

De mensen willen nog steeds niet luisteren!quote:

Damn, sterkte. Ik hoop dat het mee gaat vallen voor ze.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 11:47 schreef Oriente het volgende:
Wat een ellende.

Jij hebt andere bronnen?quote:

Sterkte!quote:Op vrijdag 7 januari 2022 11:47 schreef Oriente het volgende:
Wat een ellende.

Met minder dan de helft van het aantal Nederlanders hebben ze ook meer besmettingen. Maar jij weet natuurlijk vanachter je pc-scherm feilloos te melden dat ze zich in Denemarken netjes aan de regels houden.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 11:59 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Jij hebt andere bronnen?
Ze zitten iig een flink aantal procenten hoger in vaccinatie en hebben nog steeds een flink aantal maatregelen.

Zeg je nu dat hun zwaardere maatregelen hebben dan ons?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 11:59 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Jij hebt andere bronnen?
Ze zitten iig een flink aantal procenten hoger in vaccinatie en hebben nog steeds een flink aantal maatregelen.

Heftig, sterkte! Kan/mag/wil je er nog langs?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 11:47 schreef Oriente het volgende:
Wat een ellende.

Ik zeg "beter" . geen woorden in mijn mond leggen ajbquote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Met minder dan de helft van het aantal Nederlanders hebben ze ook meer besmettingen. Maar jij weet natuurlijk vanachter je pc-scherm feilloos te melden dat ze zich in Denemarken netjes aan de regels houden.

Ik hoefde 10 minuten te wachten nadat de prik inzatquote:Op vrijdag 7 januari 2022 11:31 schreef zalkc het volgende:
[..]
Boefje, je moest 15 minuten wachten van de gezondheidsraad, jij rebelse burger!

Jeetje wat een ellende. Hopelijk een mild verloop. Alle sterkte voor jullie allemaal, en inderdaad goed dat je tegen je ouders gezegd hebt te gaan testen. Zijn je ouders gevaccineerd?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 11:47 schreef Oriente het volgende:
Wat een ellende.

Nu liggen die ook hoger in Portugal, en dat is echt een andere cultuur. Het enige verschil wat aantoonbaar is is hoeveel vertrouwen er is in de vaccinatiecampagne, en dat legt eigenlijk de bal bij wie het heeft opgezet.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:03 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Ik zeg "beter" . geen woorden in mijn mond leggen ajb
En de vaccinatiecijfers laten iig zien dat ze minder zeiken als het gaat om iets simpels als dat.

Hugo doet nog even een Hugoquote:De Jonge noemt intensiteit van bedreigingen ‘iedere dag voelbaar’
‘Ik sta liever aan het stuur, ook al waait het hard en gaan de golven hoog, dan dat ik aan de kant sta te klagen’, zegt vertrekkend coronaminister Hugo de Jonge in een interview met Vrij Nederland.

Ja, onzinnige opmerking inderdaad. Alsof elke basisschoolleraar, vuilnisman of palletsorteerder de kans krijgt om minister van volksgezondheid te worden tijdens een crisis.quote:

Vergeet de pizzakoeriers niet.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:11 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, onzinnige opmerking inderdaad. Alsof elke basisschoolleraar, vuilnisman of palletsorteerder de kans krijgt om minister van volksgezondheid te worden tijdens een crisis.

Nu heb ik zin in New York Pizzaquote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:11 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Vergeet de pizzakoeriers niet.

Al besproken?quote:RIVM: kinderen onder 12 vanaf 18 januari uitgenodigd voor coronaprik
Niet-kwetsbare kinderen van 5 tot en met 11 jaar kunnen vanaf eind deze maand worden gevaccineerd tegen het coronavirus. Dat laat het RIVM vandaag weten. Ouders krijgen tussen 18 en 22 januari een brief waarin staat dat ze telefonisch een afspraak kunnen maken. De eerste prikken moeten een week erna gezet worden.
In totaal komen bijna 1,3 miljoen kinderen in aanmerking voor een prik. Als er ruimte voor is, en de ouders dat willen, kunnen kinderen uit hetzelfde gezin tegelijk worden gevaccineerd. Dat die uitnodigingen verstuurd zouden worden was al bekend. Het demissionaire kabinet nam vorige maand een advies daarover van de Gezondheidsraad over. Minister De Jonge maakte toen bekend dat alle kinderen vanaf de tweede helft van januari een uitnodiging krijgen.
De Jonge benadrukte dat het aan de ouders is om te beslissen of ze hun kinderen laten vaccineren. "De keus is vrij, maar de Gezondheidsraad zegt wel dat het verstandig is om het te doen." Hij voegde eraan toe dat bij het besluit van het kabinet naast de 'directe gezondheidswinst' ook de indirecte een rol heeft gespeeld: "Als je op deze manier kunt voorkomen dat kinderen last hebben van schoolsluitingen of andere contactbeperkende maatregelen, is dat voor hun ontwikkeling echt geweldig. Het belang van de kinderen staat voorop."

(sorry mobiel dus iedereen 1 voor 1 quoten lijkt me niet slim)
 (sorry mobiel dus iedereen 1 voor 1 quoten lijkt me niet slim) 

Ik ga mijn kinderen niet laten vaccineren voor corona. Never.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:14 schreef Gunner het volgende:
[..]
Al besproken?
bron NOS.nl
Vrouw en ikzelf zijn het er unaniem over eens dat we dit niet nodig vinden zo met het de haven in zicht (vrij naar HDJ2021)

Zelfs de branche van kinderartsen vind het voor gezonde kinderen niet nodig.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:14 schreef Gunner het volgende:
[..]
Al besproken?
bron NOS.nl
Vrouw en ikzelf zijn het er unaniem over eens dat we dit niet nodig vinden zo met het de haven in zicht (vrij naar HDJ2021)
quote:[NVK-voorzitter en OMT-lid Károly Illy is het niet eens met het pleidooi om kinderen van 5 tot en met 11 jaar te vaccineren tegen corona. "Je moet kunnen aantonen dat zij er zelf iets aan hebben, en voor gezonde kinderen jonger dan twaalf jaar heeft het geen persoonlijke meerwaarde om zich te laten inenten," aldus Illy in het Nederlands Dagblad. "Dat hebben we als NVK geconcludeerd na overleg met alle deskundigen van onze vereniging."
Illy benadrukt dat het standpunt van de NVK 'niet in beton is gegoten'. "Kinderen krijgen in verschillende landen nu vaccinaties. Dat zal veel extra informatie geven. Mocht dat voor voortschrijdend inzicht zorgen, dan zullen wij ons standpunt heroverwegen." De NVK pleit wel voor het vaccineren van kinderen die in de risicogroep vallen. "Zij hebben persoonlijk belang bij vaccineren. Denk aan kinderen met astma, een afweerstoornis, een hart- of longafwijking of een andere onderliggende aandoening."
aanvulling op de mogelijkheid om kinderen van 5-11 met een medisch hoog risico te laten vaccineren, kan het bijvoorbeeld in situaties met een kwetsbaar gezinslid of als opa of oma regelmatig oppassen goed zijn als ouders de keuzevrijheid hebben hun (gezonde) kind laten vaccineren. Dat zegt NVK-voorzitter Károly Illy in het NOS Radio 1 journaal in reactie op het eerste advies van de Gezondheidsraad over de vaccinatie van 5-11-jarigen. Illy lichtte zijn standpunt ook toe aan onder meer RTL Nieuws en de Volkskrant.

Hier staan we er hetzelfde in.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:14 schreef Gunner het volgende:
[..]
Al besproken?
bron NOS.nl

Het is echt compleet bezopen. Er is geen enkele reden om dit te doen, maar omdat besloten is dat 'vaccinatie is de uitweg!' blijven ze hier maar aan vast houden, want iets anders is er niet.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:14 schreef Gunner het volgende:
[..]
Al besproken?
bron NOS.nl

Als er een variant komt die schadelijker wordt voor kinderen ga ik het heroverwegen, voor nu zie ik de meerwaarde niet.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:16 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ik ga mijn kinderen niet laten vaccineren voor corona. Never.

De mogelijkheid geven om te boosteren/vaccineren.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:19 schreef MichaelScott het volgende:
Fijn om te zien dat het beleid in elk geval consistent blijft: groepen die niet massaal in het ziekenhuis komen boosteren/vaccineren.

Zeker, en misschien zelfs als het jou een gerust gevoel geeft kan ik mij er nog iets bij voor stellen. Maar als het geen meerwaarde voor de kleine heeft dan zie ik niet in waarom je het zou doen.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:18 schreef Momo het volgende:
Prima als kinderen met immuunziektes enzo deze mogelijkheid krijgen, maar voor gezonde kinderen lijkt mij dit niet nodig toch?

Eigenlijk is dit zo voor iedereen onder de 50. Alleen bij een verhoogd risico.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:18 schreef Momo het volgende:
Prima als kinderen met immuunziektes enzo deze mogelijkheid krijgen, maar voor gezonde kinderen lijkt mij dit niet nodig toch?

Dat is het toch altijd? omdat er geen vaccinatieplicht is kan er toch niets anders iets gezegd worden.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:20 schreef Questular het volgende:
[..]
De mogelijkheid geven om te boosteren/vaccineren.
Belangrijk verschil.

Pfizer geeft je geen likequote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:14 schreef Gunner het volgende:
[..]
Al besproken?
bron NOS.nl

is dat zo? Ik zie wel af en toe dingen voorbij komen uit de VS waarom het nodig zou zijn maar niet gelezen omdat het mij niet echt aangaat met volwassen kinderenquote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:17 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Het is echt compleet bezopen. Er is geen enkele reden om dit te doen, maar omdat besloten is dat 'vaccinatie is de uitweg!' blijven ze hier maar aan vast houden, want iets anders is er niet.

De mogelijkheid voor een QR-code ookquote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:20 schreef Questular het volgende:
[..]
Belangrijk verschil.

De mogelijkheid geven. Right.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:20 schreef Questular het volgende:
[..]
Belangrijk verschil.

Zou eerder zeggen 40 jaar als grens. Alleen zijn mensen niet zo goed om dit voor hun zelf in te schattenquote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Eigenlijk is dit zo voor iedereen onder de 50. Alleen bij een verhoogd risico.

40-50 komt ook maar met mondjesmaat in de zorg terecht.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:23 schreef Momo het volgende:
[..]
Zou eerder zeggen 40 jaar als grens. Alleen zijn mensen niet zo goed om dit voor hun zelf in te schatten

Ja, kinderen hebben straks vast eeuwige boosters nodig om te kunnen zwemmen, naar de speeltuin te gaan, te sporten, etc.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:23 schreef Red_85 het volgende:
[..]
De mogelijkheid geven. Right.
Over 3 maanden komt er een verkapte verplichting omdat ongevaccineerde kindjes anders door allerlei hoepels moeten springen.
Bleef het maar bij 'de mogelijkheid geven'.

En zie hier waar 'de mogelijkheid geven' toe gaat leiden.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:24 schreef Jor_Dii het volgende:
Een QR verplichting voor de jeugd zie ik nog wel gebeuren bij het sportpark, evenement, recreatie..

Neequote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:24 schreef Red_85 het volgende:
[..]
40-50 komt ook maar met mondjesmaat in de zorg terecht.

quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:24 schreef Red_85 het volgende:
[..]
40-50 komt ook maar met mondjesmaat in de zorg terecht.

Denk dat je heel veel kinderen blij maakt, mogen ze eindelijk die iPhonequote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:24 schreef Jor_Dii het volgende:
Een QR verplichting voor de jeugd zie ik nog wel gebeuren bij het sportpark, evenement, recreatie..

Kras op.quote:

Vervelende situatie zeg. Als ik een kleine tip mag geven. Laat je opa, oma, vader en moeder weerstandverhogende middelen gebruiken. Vitamine C, D, zink en selenium doen het alle 4 erg goed. Veel ouderen mensen kunnen dit goed gebruiken omdat ze van nature tekorten hebben. En baat het niet, dan schaad het ook niet. Ik gebruik het ook, dit kan geen kwaad.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:15 schreef Oriente het volgende:
Thanks allen(sorry mobiel dus iedereen 1 voor 1 quoten lijkt me niet slim)
Yes, mijn ouders zijn gevaccineerd gelukkig. @:Nostra nee ik mag er sowieso niet langs al zou ik het nog willen helaas, mijn ouders gaan boodschappen voor hun deur zetten zodat ze in elk geval daarin voorzien zijn. Al eet mijn opa toch al amper tot niets meer (en oma eigenlijk ook niet) dus zoveel zullen ze niet nodig hebben
Maar mijn moeder heeft gelukkig wel gistermiddag hun huisarts gebeld omdat ze al door had dat het niet goed ging, die zou als het goed is vandaag mijn opa bellen, al zal die natuurlijk ook niet veel kunnen doen. Voor nu is het afwachten of ze hier nog doorheen komen, want nogmaals ze zullen absoluut niet meer naar de IC of wat dan ook gaan als het zo ver zou komen

Hugo is meer een matroos die achter het stuur is beland en om de ijsbergen mag slalommen.quote:

Oplopen doet het vanaf iedere leeftijd. Zit nog steeds onder het gemiddelde. Ver.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:25 schreef Momo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Gaat wel oplopen vanaf die leeftijd.

'Halloooooo bootsjunge'quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:27 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Hugo is meer een matroos die achter het stuur is beland en om de ijsbergen mag slalommen.
In plaats van hem weg te jagen terug het kombuis in om piepers te jassen wordt hij bootsman gemaakt.

weet je dat zeker, als ik naar dat staatje kijk lijkt het juist het gemiddeldequote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:27 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Oplopen doet het vanaf iedere leeftijd. Zit nog steeds onder het gemiddelde. Ver.

40-49 zit standaard 20-33% onder het gemiddelde.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
weet je dat zeker, als ik naar dat staatje kijk lijkt het juist het gemiddelde

Verklaar u nader.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:30 schreef Nattekat het volgende:
Eigenwijze 40'ers zijn de reden dat 2G keihard nodig is

Ben daar aardig goed in hoor. En heb ook bloedresultaten van een paar jaar terug.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:23 schreef Momo het volgende:
[..]
Zou eerder zeggen 40 jaar als grens. Alleen zijn mensen niet zo goed om dit voor hun zelf in te schatten

2G is helemaal niet nodig.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:30 schreef Nattekat het volgende:

40'ers die niet gevaccineerd zijn komen toch niet massaal in het ziekenhuis tov de gevaccineerden?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:30 schreef Nattekat het volgende:

Sterkte maat.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 11:47 schreef Oriente het volgende:
Wat een ellende.

Dit lijkt me niet relevant voor omicron.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:25 schreef Momo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Gaat wel oplopen vanaf die leeftijd.

als die omicron zo mild is als iedereen wil dat het is dan zijn we snel van QR af of iig tot er andere variant komtquote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:33 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
40'ers die niet gevaccineerd zijn komen toch niet massaal in het ziekenhuis tov de gevaccineerden?
Dacht dat je 50+ pas een echt significant verschil begon te zien.
2g voor 50 min snijdt geen houd en zelfs voor 50+ vind ik het ergens nog te.
Vooral met het milde omicron.

Dat zijn ze ook niet.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Jij met je "40'ers zijn helemaal niet kwetsbaar".

Sportschool is een doorstroomlocatie waar niet veel gesproken wordt. Hooguit wat gehijg.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:25 schreef RipCity het volgende:
[ twitter ]
N.a.v dit nieuwe onderzoek kan iig buiten alles gewoon open/doorgaan. Gym van Arie boomsma mag dicht blijven.

Er moet en zal een groep als schuldige aangewezen moeten worden.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ah, 40-ers zijn nu ineens de volgende groep die we kunnen kapittelen?

Sterkte makkerquote:Op vrijdag 7 januari 2022 11:47 schreef Oriente het volgende:
Wat een ellende.

alleen die van Arie blijft dicht, de rest mag openquote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:37 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Sportschool is een doorstroomlocatie waar niet veel gesproken wordt. Hooguit wat gehijg.
Vergelijkbaar met een museum vol kunstfetisjisten.
Op groepslessen na kan dat prima.

Het gaat erom dat ze onnodig ziekenhuisbedden bezet houden.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:36 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat zijn ze ook niet.
Hoeveel dooien zijn er in die 2 jaar gevallen onder de groep 40 tot 50?
En hoeveel dooien vallen er zonder pandemie normaal jaarlijks in die groep?

Wij kunnen er klaar mee zijn. Maar de regering is nog niet klaar met ons.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
als die omicron zo mild is als iedereen wil dat het is dan zijn we snel van QR af of iig tot er andere variant komt

Ja, en volgende week zijn het weer de ouders van 8-jarigen die hun kind niet laten vaccineren. Het ligt altijd aan anderen.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:37 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Er moet en zal een groep als schuldige aangewezen moeten worden.
Het is menselijk, meestal om jezelf vrij te pleiten van verantwoordelijkheid.

Top, arie mag kleine mensen gaan liften in de kerk.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
alleen die van Arie blijft dicht, de rest mag open

Klopt, zo hoppen we van groep naar groepquote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:39 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja, en volgende week zijn het weer de ouders van 8-jarigen die hun kind niet laten vaccineren. Het ligt altijd aan anderen.

Stukje cognitieve dissonantie.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:39 schreef Momo het volgende:
Ik merk wat weerstand bij sommige mensen als je zegt dat vanaf 40-50 jaar de ziekenhuisopnames beginnen toe te nemen.

Sterkte! Zelfs bij oude fragiele mensen overleven de meesten, hopelijk komen ze er zonder problemen door.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 11:47 schreef Oriente het volgende:
Wat een ellende.

Leeftijdsdiscriminatiequote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:39 schreef Momo het volgende:
Ik merk wat weerstand bij sommige mensen als je zegt dat vanaf 40-50 jaar de ziekenhuisopnames beginnen toe te nemen.

.
.https://www.vi.nl/nieuws/(...)an-niet-boven-de-wetquote:Ajax is door de overheid aangesproken op de keuze om vier positief geteste spelers in een privéjet naar Nederland te laten vliegen. Demissionair minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport Hugo de Jonge laat aan De Telegraaf weten dat de Amsterdamse club dat niet had mogen doen. 'Overal geldt dat iedereen zich moet houden aan de regels die een land stelt. Sporters zijn niet uitgezonderd van wet- en regelgeving. Sporters staan niet boven de wet. Als je besmet bent, moet je in quarantaine en niet gaan vliegen. Zo zit het. Ajax is erop aangesproken. Iedereen moet zich aan de regels houden.'

Het erge vind ik dat de gezondheidsraad hier ook in mee gaat en het adviseert.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:40 schreef speknek het volgende:
De meeste van mijn kinderen hebben het al gehad, als omicron echt nog minder gevaarlijk is (maar is dat ook voor kinderen) denk ik niet dat we ze gaan laten vaccineren, TENZIJ het bijdraagt aan dat de scholen niet meer voortdurend dichtgaan. Als die gewoon open kunnen blijven omdat er minder besmettingen zijn, zou ik wel overwegen.

Waarom zouden we nog scholen gaan sluiten door besmettingen?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:40 schreef speknek het volgende:
De meeste van mijn kinderen hebben het al gehad, als omicron echt nog minder gevaarlijk is (maar is dat ook voor kinderen) denk ik niet dat we ze gaan laten vaccineren, TENZIJ het bijdraagt aan dat de scholen niet meer voortdurend dichtgaan. Als die gewoon open kunnen blijven omdat er minder besmettingen zijn, zou ik wel overwegen.

Bij 40 zie je het ook al. Bij alle leeftijdsgroepen zie je het overigens (significant minder ziekenhuisopnames), maar vanaf de 40 begint het op de zorg te drukken.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:33 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
40'ers die niet gevaccineerd zijn komen toch niet massaal in het ziekenhuis tov de gevaccineerden?
Dacht dat je 50+ pas een echt significant verschil begon te zien.
2g voor 50 min snijdt geen houd en zelfs voor 50+ vind ik het ergens nog te.
Vooral met het milde omicron.

Welke plaats woont Hugo?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:42 schreef Da_Sandman het volgende:
Die Hugo moet ook eens zijn bek houden, mafkees, wie denkt 'ie wel niet dat 'ie is.
[..]
https://www.vi.nl/nieuws/(...)an-niet-boven-de-wet

Als hij iemand 'erop moet aanspreken' is die wet-en regelgeving lachwekkend vrijblijvend.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:42 schreef Da_Sandman het volgende:
Die Hugo moet ook eens zijn bek houden, mafkees, wie denkt 'ie wel niet dat 'ie is.
[..]

Ja OF we moeten niet zo moeilijk doen over een vaccinatie natuurlijk. Dat is wel de grootste debiliteit van deze eeuw, niet de maatregelen of de wappies an sich, maar dat we als hele maatschappij nu net doen alsof vaccinatie iets is dat je af moet wegen.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:42 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Het erge vind ik dat de gezondheidsraad hier ook in mee gaat en het adviseert.
Zitten lekker bij big pharma in de zak.

Ik val zelf in de leeftijdsgroep 40-45 (lachen!) dus ik wil hier niets van weten.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:39 schreef Momo het volgende:

een Feyenoord fanquote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:42 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]

Jij haalt elk jaar de grieprrik? Jij bent gevaccineerd voor TBC? En met alle beschikbare vaccins voor pneumokokken en meningokokken?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:44 schreef speknek het volgende:
[..]
Ja OF we moeten niet zo moeilijk doen over een vaccinatie natuurlijk. Dat is wel de grootste debiliteit van deze eeuw, niet de maatregelen of de wappies an sich, maar dat we als hele maatschappij nu net doen alsof vaccinatie iets is dat je af moet wegen.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |