Al besproken?quote:RIVM: kinderen onder 12 vanaf 18 januari uitgenodigd voor coronaprik
Niet-kwetsbare kinderen van 5 tot en met 11 jaar kunnen vanaf eind deze maand worden gevaccineerd tegen het coronavirus. Dat laat het RIVM vandaag weten. Ouders krijgen tussen 18 en 22 januari een brief waarin staat dat ze telefonisch een afspraak kunnen maken. De eerste prikken moeten een week erna gezet worden.
In totaal komen bijna 1,3 miljoen kinderen in aanmerking voor een prik. Als er ruimte voor is, en de ouders dat willen, kunnen kinderen uit hetzelfde gezin tegelijk worden gevaccineerd. Dat die uitnodigingen verstuurd zouden worden was al bekend. Het demissionaire kabinet nam vorige maand een advies daarover van de Gezondheidsraad over. Minister De Jonge maakte toen bekend dat alle kinderen vanaf de tweede helft van januari een uitnodiging krijgen.
De Jonge benadrukte dat het aan de ouders is om te beslissen of ze hun kinderen laten vaccineren. "De keus is vrij, maar de Gezondheidsraad zegt wel dat het verstandig is om het te doen." Hij voegde eraan toe dat bij het besluit van het kabinet naast de 'directe gezondheidswinst' ook de indirecte een rol heeft gespeeld: "Als je op deze manier kunt voorkomen dat kinderen last hebben van schoolsluitingen of andere contactbeperkende maatregelen, is dat voor hun ontwikkeling echt geweldig. Het belang van de kinderen staat voorop."
Ik ga mijn kinderen niet laten vaccineren voor corona. Never.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:14 schreef Gunner het volgende:
[..]
Al besproken?
bron NOS.nl
Vrouw en ikzelf zijn het er unaniem over eens dat we dit niet nodig vinden zo met het de haven in zicht (vrij naar HDJ2021)
Zelfs de branche van kinderartsen vind het voor gezonde kinderen niet nodig.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:14 schreef Gunner het volgende:
[..]
Al besproken?
bron NOS.nl
Vrouw en ikzelf zijn het er unaniem over eens dat we dit niet nodig vinden zo met het de haven in zicht (vrij naar HDJ2021)
quote:[NVK-voorzitter en OMT-lid Károly Illy is het niet eens met het pleidooi om kinderen van 5 tot en met 11 jaar te vaccineren tegen corona. "Je moet kunnen aantonen dat zij er zelf iets aan hebben, en voor gezonde kinderen jonger dan twaalf jaar heeft het geen persoonlijke meerwaarde om zich te laten inenten," aldus Illy in het Nederlands Dagblad. "Dat hebben we als NVK geconcludeerd na overleg met alle deskundigen van onze vereniging."
Illy benadrukt dat het standpunt van de NVK 'niet in beton is gegoten'. "Kinderen krijgen in verschillende landen nu vaccinaties. Dat zal veel extra informatie geven. Mocht dat voor voortschrijdend inzicht zorgen, dan zullen wij ons standpunt heroverwegen." De NVK pleit wel voor het vaccineren van kinderen die in de risicogroep vallen. "Zij hebben persoonlijk belang bij vaccineren. Denk aan kinderen met astma, een afweerstoornis, een hart- of longafwijking of een andere onderliggende aandoening."
aanvulling op de mogelijkheid om kinderen van 5-11 met een medisch hoog risico te laten vaccineren, kan het bijvoorbeeld in situaties met een kwetsbaar gezinslid of als opa of oma regelmatig oppassen goed zijn als ouders de keuzevrijheid hebben hun (gezonde) kind laten vaccineren. Dat zegt NVK-voorzitter Károly Illy in het NOS Radio 1 journaal in reactie op het eerste advies van de Gezondheidsraad over de vaccinatie van 5-11-jarigen. Illy lichtte zijn standpunt ook toe aan onder meer RTL Nieuws en de Volkskrant.
Hier staan we er hetzelfde in.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:14 schreef Gunner het volgende:
[..]
Al besproken?
bron NOS.nl
Het is echt compleet bezopen. Er is geen enkele reden om dit te doen, maar omdat besloten is dat 'vaccinatie is de uitweg!' blijven ze hier maar aan vast houden, want iets anders is er niet.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:14 schreef Gunner het volgende:
[..]
Al besproken?
bron NOS.nl
Als er een variant komt die schadelijker wordt voor kinderen ga ik het heroverwegen, voor nu zie ik de meerwaarde niet.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:16 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ik ga mijn kinderen niet laten vaccineren voor corona. Never.
De mogelijkheid geven om te boosteren/vaccineren.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:19 schreef MichaelScott het volgende:
Fijn om te zien dat het beleid in elk geval consistent blijft: groepen die niet massaal in het ziekenhuis komen boosteren/vaccineren.
Zeker, en misschien zelfs als het jou een gerust gevoel geeft kan ik mij er nog iets bij voor stellen. Maar als het geen meerwaarde voor de kleine heeft dan zie ik niet in waarom je het zou doen.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:18 schreef Momo het volgende:
Prima als kinderen met immuunziektes enzo deze mogelijkheid krijgen, maar voor gezonde kinderen lijkt mij dit niet nodig toch?
Eigenlijk is dit zo voor iedereen onder de 50. Alleen bij een verhoogd risico.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:18 schreef Momo het volgende:
Prima als kinderen met immuunziektes enzo deze mogelijkheid krijgen, maar voor gezonde kinderen lijkt mij dit niet nodig toch?
Dat is het toch altijd? omdat er geen vaccinatieplicht is kan er toch niets anders iets gezegd worden.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:20 schreef Questular het volgende:
[..]
De mogelijkheid geven om te boosteren/vaccineren.
Belangrijk verschil.
Pfizer geeft je geen likequote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:14 schreef Gunner het volgende:
[..]
Al besproken?
bron NOS.nl
is dat zo? Ik zie wel af en toe dingen voorbij komen uit de VS waarom het nodig zou zijn maar niet gelezen omdat het mij niet echt aangaat met volwassen kinderenquote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:17 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Het is echt compleet bezopen. Er is geen enkele reden om dit te doen, maar omdat besloten is dat 'vaccinatie is de uitweg!' blijven ze hier maar aan vast houden, want iets anders is er niet.
De mogelijkheid voor een QR-code ookquote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:20 schreef Questular het volgende:
[..]
Belangrijk verschil.
De mogelijkheid geven. Right.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:20 schreef Questular het volgende:
[..]
Belangrijk verschil.
Zou eerder zeggen 40 jaar als grens. Alleen zijn mensen niet zo goed om dit voor hun zelf in te schattenquote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Eigenlijk is dit zo voor iedereen onder de 50. Alleen bij een verhoogd risico.
40-50 komt ook maar met mondjesmaat in de zorg terecht.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:23 schreef Momo het volgende:
[..]
Zou eerder zeggen 40 jaar als grens. Alleen zijn mensen niet zo goed om dit voor hun zelf in te schatten
Ja, kinderen hebben straks vast eeuwige boosters nodig om te kunnen zwemmen, naar de speeltuin te gaan, te sporten, etc.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:23 schreef Red_85 het volgende:
[..]
De mogelijkheid geven. Right.
Over 3 maanden komt er een verkapte verplichting omdat ongevaccineerde kindjes anders door allerlei hoepels moeten springen.
Bleef het maar bij 'de mogelijkheid geven'.
En zie hier waar 'de mogelijkheid geven' toe gaat leiden.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:24 schreef Jor_Dii het volgende:
Een QR verplichting voor de jeugd zie ik nog wel gebeuren bij het sportpark, evenement, recreatie..
Neequote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:24 schreef Red_85 het volgende:
[..]
40-50 komt ook maar met mondjesmaat in de zorg terecht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |