SPOILER: Helpen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatusOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Ja? Wel als dat niet noodzakelijk is. Mijn kinderen die al covid gehad hebben en nergens last van hadden ga ik absoluut niet zomaar vaccineren. Denk dat weinig ouders dit gaan doen. Tenzij je een ernstig ziek kind hebt natuurlijk.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:44 schreef speknek het volgende: [..] Ja OF we moeten niet zo moeilijk doen over een vaccinatie natuurlijk. Dat is wel de grootste debiliteit van deze eeuw, niet de maatregelen of de wappies an sich, maar dat we als hele maatschappij nu net doen alsof vaccinatie iets is dat je af moet wegen.
![]()
Ben jij degene die in dat gifje buitengesloten wordt door de jonge fitte generatie?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:44 schreef Salina het volgende:
[..]
Ik val zelf in de leeftijdsgroep 40-45 (lachen!) dus ik wil hier niets van weten.
[ afbeelding ]
PS sterkte @:Oriente100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Of tenzij geen vaccin straks betekent dat je kind niet meer naar de sportclub mag, niet meer naar het pretpark, naar de kermis, naar de opvang of wie weet, naar school...quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:49 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ja? Wel als dat niet noodzakelijk is. Mijn kinderen die al covid gehad hebben en nergens last van hadden ga ik absoluut niet zomaar vaccineren. Denk dat weinig ouders dit gaan doen. Tenzij je een ernstig ziek kind hebt natuurlijk.![]()
n Friesland zijn vooralsnog te weinig afspraken voor een boosterprik gemaakt om het streven van een vaccinatiegraad van 80 procent te kunnen halen. "We hebben nog wat te bereiken", laat een woordvoerder van GGD Fryslân weten.
"We zien dat de bereidheid tot het nemen van een boosterprik afneemt", verklaart de woordvoerder. Verder speelt volgens hem ook de bereikbaarheid van de priklocaties mee. "Als je van Stavoren naar Leeuwarden moet komen, dan ben je wel even aan het rijden. Maar de redenen om wel of geen prik te nemen zijn natuurlijk per persoon sterk verschillend."
Om de 80 procent in Friesland te halen moeten nog ongeveer 124.000 prikken worden gezet, rekent de woordvoerder voor. Voor de komende weken staan echter een stuk minder afspraken gepland: ruim 31.000. Dat aantal loopt wel op, omdat er nog steeds mensen afspraken maken.
https://www.nu.nl/coronav(...)t-te-gaan-halen.html
Voor een prikje van Stavoren naar Leeuwarden. En niet iedereen heeft een auto.![]()
Nee maar dat is voornamelijk luiheid, ik ga niet doen alsof het een rationele keuze is, of dat ik gezonder ben dan het niet te doen (TBC daargelaten, daar krijg je een lelijk litteken van).quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:45 schreef Halcon het volgende:
[..]
Jij haalt elk jaar de grieprrik? Jij bent gevaccineerd voor TBC? En met alle beschikbare vaccins voor pneumokokken en meningokokken?They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Ja dus het draait weer om de QR codes.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:52 schreef Halcon het volgende:
[..]
Of tenzij geen vaccin straks betekent dat je kind niet meer naar de sportclub mag, niet meer naar het pretpark, naar de kermis, naar de opvang of wie weet, naar school...
We zijn mensen, geen koeien die alleen de wei in mogen met een geel oormerk.![]()
Wat een leuke rode kleurtjes allemaal zeg.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:25 schreef RipCity het volgende:
[ twitter ]
N.a.v dit nieuwe onderzoek kan iig buiten alles gewoon open/doorgaan. Gym van Arie boomsma mag dicht blijven.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Ik vraag me af als je Booster overslaat dat je dan wel voor de tweede Booster kan gaan.
Of gaat de tweede Booster dan de 3de prik worden.![]()
maar kinderen hebben toch uberhaupt geen QR?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:54 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ja dus het draait weer om de QR codes.
We zijn mensen, geen koeien die alleen de wei in mogen met een geel oormerk.![]()
Nee nee, dit is meer een allegorie. Aangezien ik zelf 40-45 (echt, hou op met lachen nu hoor) ben wens ik de gedachte dat vanaf 40-50 de ziekenhuisopnamen toe beginnen te nemen te verwerpen/buiten te sluiten.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ben jij degene die in dat gifje buitengesloten wordt door de jonge fitte generatie?
Snappie?
Was meer grappig bedoeld eigenlijk.
Overigens ben ik zelf nog fris en fruitig trouwens. Nou ja, even afkloppen. Kan morgen anders zijn na de booster.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
Nog niet. Maar zelfs los daarvan zit er geen meerwaarde bij voor bijna alle kinderen.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:56 schreef Tarado het volgende:
[..]
maar kinderen hebben toch uberhaupt geen QR?![]()
Ja, voor veel mensen zal dat ook de reden zijn om zich te laten prikken. Omdat ze anders amper nog de wei in mogen.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:54 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Komt nog, vanaf 5 jaar. Extra Qrtje bijgeschreven in je vaccinatie-app.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:56 schreef Tarado het volgende:
[..]
maar kinderen hebben toch uberhaupt geen QR?![]()
Ik zat te bedenken dat ik nu nog een keer moet vaccineren voor de zomer omdat ik anders Spanje, Frankrijk of Italie niet inkom vanwege 180 dagen...quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:58 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, voor veel mensen zal dat ook de reden zijn om zich te laten prikken. Omdat ze anders amper nog de wei in mogen.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:58 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Komt nog, vanaf 5 jaar. Extra Qrtje bijgeschreven in je vaccinatie-app.![]()
![]()
En dan met 2G is Den Haag straks weer verbaasd als de besmettingen toenemen.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:58 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, voor veel mensen zal dat ook de reden zijn om zich te laten prikken. Omdat ze anders amper nog de wei in mogen.![]()
Of je laat je herbesmetten.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:59 schreef popje het volgende:
[..]
Ik zat te bedenken dat ik nu nog een keer moet vaccineren voor de zomer omdat ik anders Spanje, Frankrijk of Italie niet inkom vanwege 180 dagen..."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ja daarom blijf ik roepen, wacht gewoon als je <40 of 50 bent.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:59 schreef popje het volgende:
[..]
Ik zat te bedenken dat ik nu nog een keer moet vaccineren voor de zomer omdat ik anders Spanje, Frankrijk of Italie niet inkom vanwege 180 dagen...VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
HuGoat.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:01 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
We hebben dit te danken aan de maatregelen jongens.![]()
Die maatregelen waardoor de besmettingen nu weer op lopen?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:01 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
We hebben dit te danken aan de maatregelen jongens.Zonder wrijving geen glans![]()
Ik ga mijn kinderen ook niet laten vaccineren, die hebben in november covid gehad en weining tot geen hinder daarvan ondervonden (ja dat ze thuis moesten zitten). Ik zie echt helemaal geen reden om dat te doen.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:49 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ja? Wel als dat niet noodzakelijk is. Mijn kinderen die al covid gehad hebben en nergens last van hadden ga ik absoluut niet zomaar vaccineren. Denk dat weinig ouders dit gaan doen. Tenzij je een ernstig ziek kind hebt natuurlijk.![]()
maar waar zie je dan dat die booster maar 3 maanden geldig is?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:59 schreef popje het volgende:
[..]
Ik zat te bedenken dat ik nu nog een keer moet vaccineren voor de zomer omdat ik anders Spanje, Frankrijk of Italie niet inkom vanwege 180 dagen...![]()
Voor mij val je als 40'er gewoon in de categorie 'oud'quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:57 schreef Salina het volgende:
[..]
Nee nee, dit is meer een allegorie. Aangezien ik zelf 40-45 (echt, hou op met lachen nu hoor) ben wens ik de gedachte dat vanaf 40-50 de ziekenhuisopnamen toe beginnen te nemen te verwerpen/buiten te sluiten.
Snappie?
Was meer grappig bedoeld eigenlijk.
Overigens ben ik zelf nog fris en fruitig trouwens. Nou ja, even afkloppen. Kan morgen anders zijn na de booster.![]()
100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Nee dát zie je verkeerdquote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:01 schreef Haags het volgende:
[..]
Die maatregelen waardoor de besmettingen nu weer op lopen?Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
In Frankrijk wordt het vier maanden: https://www.telegraaf.nl/(...)-scherpen-regels-aanquote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:03 schreef Tarado het volgende:
[..]
maar waar zie je dan dat die booster maar 3 maanden geldig is?
3 boosters per jaar dus voor een groen vinkje in Frankrijk![]()
![]()
Binnenkort ook 0-5 jaar, Pfizer denkt aan iedereen.
https://www.reuters.com/b(...)by-april-2022-01-05/![]()
Uiteraard wordt het zo gebracht. We gaan niet zeggen dat andere landen met minder maatregelen een zelfde patroon zagen en dat de daling al was ingezet vóór die laatste lockdown.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:01 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Prima, laten we die Fransen lekker links liggen.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:05 schreef Halcon het volgende:
[..]
In Frankrijk wordt het vier maanden: https://www.telegraaf.nl/(...)-scherpen-regels-aan
dat is voor Ernst, Hugo sluit goed afquote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:01 schreef Haags het volgende:
[..]
Die maatregelen waardoor de besmettingen nu weer op lopen?![]()
Ja maar het is toch maar een prikje?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:54 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
We zijn mensen, geen koeien die alleen de wei in mogen met een geel oormerk.
Als je naar 1 of lander “eng” land gaat met “enge ziektes” moet je jezelf toch ook laten vaccineren?
![]()
![]()
Maar goed dat een bezoekje aan Frankrijk dit jaar niet op de planning staat.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:05 schreef Halcon het volgende:
[..]
In Frankrijk wordt het vier maanden: https://www.telegraaf.nl/(...)-scherpen-regels-aan
3 boosters per jaar dus voor een groen vinkje in Frankrijk100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Je ziet vaak wel dat andere landen volgen. Geloof dat ze in Oostenrijk begonnen met beperkte geldigheid van het vaccinatiebewijs zonder booster. Dat is nu EU-breed geregeld.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Prima, laten we die Fransen lekker links liggen.![]()
Jeetje wat lief, we boffen toch maar met zo'n begaan bedrijfquote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:05 schreef Jed1Gam het volgende:
https://www.reuters.com/b(...)by-april-2022-01-05/![]()
![]()
Op 'n terras in Nederland loopt je geen "enge ziektes" op. Of je moet daar punto blanco een heroinehoertje op tafel nemen of zo.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:07 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ja maar het is toch maar een prikje?
Als je naar 1 of lander “eng” land gaat met “enge ziektes” moet je jezelf toch ook laten vaccineren?
![]()
zo lees ik het dus niet, de 2e vaccinatie was 7 maanden geldig maar na 15 februari moet je binnen 4 maanden een booster nemen, hoe lang die geldig is wordt niet vermeldquote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:05 schreef Halcon het volgende:
[..]
Heroinehoertjes moet je nergens barebacken, voor je het weet valt je lul eraf.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:08 schreef Halcon het volgende:
[..]
Op 'n terras in Nederland loopt je geen "enge ziektes" op. Of je moet daar punto blanco een heroinehoertje op tafel nemen of zo.
Dan hoef je hem er in ieder geval niet meer stuk te wassen.![]()
Laten we er inderdaad een keiharde econoom op zetten, veel beter, qua volksgezondheid.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 11:16 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Een Minister van Volksgezondheid die afkomstig is uit de ziekenhuizenlobby. Ik denk dat we wel kunnen inschatten welke kant dat op gaat.Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam![]()
Daar heb je gelijk in inderdaad. Afwachten dus maar hoe lang die booster geldig is.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
zo lees ik het dus niet, de 2e vaccinatie was 7 maanden geldig maar na 15 februari moet je binnen 4 maanden een booster nemen, hoe lang die geldig is wordt niet vermeld![]()
Dat bedoelde Janneke idd vastquote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Laten we er inderdaad een keiharde econoom op zetten, veel beter, qua volksgezondheid.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Mijn schoonvader was een paar weken geleden aan de beurt, mankeert ook van alles net als jij beschrijft over je opa en oma. Wij hielden ons hart vast. Wonderwel is hij er met wat keelpijn vanaf gekomen. Wel gevaccineerd overigens. Het kan dus ook heel onverwacht anders lopen dan je denkt.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 11:47 schreef Oriente het volgende:
Mijn opa en oma hebben twee zelftests gehad via de thuiszorg, positief.
Mijn opa en oma zijn echt zeer, zeer fragiel. (Oma is sowieso al terminaal, kanker + vergevorderde alzheimer) en m'n opa heeft ook van alles en is een man van 1m97 die nog rond de 60 kilo weegt. Ze zijn, vooral m'n opa, ook echt slecht te pas. Ze wonen niet in mijn buurt dus ik hoor het allemaal via mijn ouders maar vooral m'n opa gaat echt vrij slecht.
Ze zijn ongevaccineerd (mijn oma snapt het allemaal niet meer dus die volgt mijn opa gewoon) en mijn opa boeit het allemaal geen ene reet meer, die probeert alleen nog voor z'n vrouw te zorgen tot die sterft.
Dus... ik weet niet echt wat nu, mijn ouders zijn er in het weekend nog geweest dus ik heb ze gezegd dat die ook moeten gaan testen want m'n pa is ook aan het hoesten en snotteren.
Hopelijk is het Omikron, dan geef ik ze nog een kans, ze zullen ook sowieso niet meer naar een ziekenhuis gaan indien het zo ver komt.
Wat een ellende.Hoop dat dit voor jou ook zo is.
![]()
Sterkte.![]()
Gezien de neiging om werkelijk alles in een kosten en batenplaatje te rammen: ja.quote:Omnibus in omnibus.
Die 20-29 categorie die zich niet laat boosteren lost het probleem zelf op door massaal besmet te raken
Dat boosterpercentage zegt in feite ook gewoon geen hol, tenzij je de besmette mensen er gewoon bij opteltOp maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
Ik heb toch wel moeite mee om hier de afweging te maken wat goed is voor je eigen kind.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:05 schreef Jed1Gam het volgende:
https://www.reuters.com/b(...)by-april-2022-01-05/
Bescherming klinkt prima, maar kinderen hebben bijna geen last van het virus.![]()
quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:01 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Zou hij dat dan zelf eigenlijk wel echt geloven?![]()
Ook als die groep zich wel laat boosteren lost het het probleem niet op.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:15 schreef TheVulture het volgende:
Die 20-29 categorie die zich niet laat boosteren lost het probleem zelf op door massaal besmet te raken
Dat boosterpercentage zegt in feite ook gewoon geen hol, tenzij je de besmette mensen er gewoon bij opteltOp zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
Denk van nietquote:
Gezondheid en welzijn zijn meer dan alleen de ziekenhuizen. Ik denk dat ze dat bedoelt.
Andere soorten zorgverlening, maar ook welzijn en alle impact op de maatschappij horen erbij qua publieke gezondheid en CovidaanpakOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Gezien de booster in werking na tien weken alweer flink instort zou ik mezelf er vast op instellen dat je na die eerste booster gewoon weer een nieuwe nodig gaat hebben.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:13 schreef Halcon het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in inderdaad. Afwachten dus maar hoe lang die booster geldig is.
Op een gegeven moment mag je dan zelf kiezen welke booster je pakt, dat je ze niet meer allemaal hoeft te hebben genomen. Na elke willekeurige booster tel je dan weer vier maanden mee als gevaccineerd persoon.
Het blijft sowieso niet bij die eerste booster; ook niet als Omicron onze redder is.![]()
hij geloof vooral in zichzelf, ook een kwaliteitquote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:16 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]![]()
Zou hij dat dan zelf eigenlijk wel echt geloven?![]()
Hoe willen ze dat dadelijk eigenlijk gaan doen met de internationale QRcode. Als het ene land wel met booster hanteert, het andere niet, het ene land 4 maanden, of 6, of 7, of 9.
Straks voor elk land een aparte code, haha.![]()
zie edit. En zoals iemand anders al aangaf: dat hij baas is geweest van het grootste ziekenhuis van Nederland maakt hem niet ineens hoofdman van een of andere 'ziekenhuislobby'.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:17 schreef Molo het volgende:
[..]
Denk van niet
Gezondheid en welzijn zijn meer dan alleen de ziekenhuizen. Ik denk dat ze dat bedoelt.
Andere soorten zorgverlening, maar ook welzijn en alle impact op de maatschappij horen erbij qua publieke gezondheid en CovidaanpakOmnibus in omnibus.
Kan me ook niet voorstellen dat die booster eeuwig geldig blijft. Als men dat nu al stelt dat die ook maar vier maanden geldig is, dat zal de boostercampagne vast niet ten goede komen.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:18 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Gezien de booster in werking na tien weken alweer flink instort zou ik mezelf er vast op instellen dat je na die eerste booster gewoon weer een nieuwe nodig gaat hebben.
Op een gegeven moment mag je dan zelf kiezen welke booster je pakt, dat je ze niet meer allemaal hoeft te hebben genomen. Na elke willekeurige booster tel je dan weer vier maanden mee als gevaccineerd persoon.
Het blijft sowieso niet bij die eerste booster; ook niet als Omicron onze redder is.
Dus die aap zal straks nog wel uit de mouw komen.![]()
Als we gewoon alle relevante info van iemand in de QR zetten (en/of vastleggen in een centrale europese database) is dat probleem er niet meerquote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:19 schreef bloodymary1 het volgende:
Hoe willen ze dat dadelijk eigenlijk gaan doen met de internationale QRcode. Als het ene land wel met booster hanteert, het andere niet, het ene land 4 maanden, of 6, of 7, of 9.
Straks voor elk land een aparte code, haha.![]()
![]()
Het vinkjes gebeuren blijft natuurlijk minimaal tot zomer 2023. Waarschijnlijk nog wel wat langer.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:18 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Gezien de booster in werking na tien weken alweer flink instort zou ik mezelf er vast op instellen dat je na die eerste booster gewoon weer een nieuwe nodig gaat hebben.
Het blijft sowieso niet bij die eerste booster; ook niet als Omicron onze redder is.![]()
Het is ook maar een prikje. Zo veel stelt het niet voor.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:07 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ja maar het is toch maar een prikje?
![]()
Op een gegeven moment zal de EU het wel weer "makkelijk" willen maken voor de burger en dan krijg je één Europese regel.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:19 schreef bloodymary1 het volgende:
Straks voor elk land een aparte code, haha.
Dan is dat zogenaamd niet meer om die onzinnige boostercampagne op gang te houden, maar om het makkelijk te maken voor de burger.![]()
Ik wil niet de negative nanny zijn; maar wel of geen vaccinatie maakt op die leeftijd een wereld van verschil. Ik dacht dat dat wel algemeen bekend was inmiddels. Dus ik zou voorzichtig zijn met dingen roepen dat het mee kan vallen.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:15 schreef Mammietje het volgende:
Wel gevaccineerd overigens. Het kan dus ook heel onverwacht anders lopen dan je denktWhere law ends, tyrrany begins.![]()
Ja inderdaad. En er bestaan zelfs ook nog landen buiten de EU. Of doen ze daar niet aan QRcodes.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:20 schreef Halcon het volgende:
[..]
Op een gegeven moment zal de EU het wel weer "makkelijk" willen maken voor de burger en dan krijg je één Europese regel.
Dan is dat zogenaamd niet meer om die onzinnige boostercampagne op gang te houden, maar om het makkelijk te maken voor de burger.![]()
4 maanden is wel erg kort. Kost toch een vermogen om een vaccinatiecarrousel draaiend te houden, waarmee in enkele maanden miljoenen mensen keer op keer gevaccineerd moeten worden.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:18 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dus jij laat je probleemloos zonder mokken 3-4 keer per jaar prikken?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:20 schreef Questular het volgende:
[..]
Het is ook maar een prikje. Zo veel stelt het niet voor.![]()
Als het nodig is? Yup.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:22 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dus jij laat je probleemloos zonder mokken 3-4 keer per jaar prikken?![]()
4 maanden is wel erg kort. Kost toch een vermogen om een vaccinatiecarrousel draaiend te houden waarmee in enkele maanden miljoenen mensen keer op keer gevaccineerd moeten worden.quote:
[/quote]
dat zie ik ook niet gebeuren, na deze booster waarschijnlijk nog 1 omicron voor de volgende winter en dat is het voor 22![]()
Ja hoor, dat gelooft hij echtquote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:16 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]![]()
Zou hij dat dan zelf eigenlijk wel echt geloven?
Daarom vind ik het ook zo'n gevaarlijke meneer op die positieOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ja kost me 3/4x in het jaar 15 minuten, waarom niet?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:22 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dus jij laat je probleemloos zonder mokken 3-4 keer per jaar prikken?Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.![]()
De Jonge: 'Volgend kabinet moet kijken of maatregelen afgeschaald kunnen worden'
Minister De Jonge wil niet vooruitlopen op of er ruimte is om de coronamaatregelen af te schalen. Dat zei hij voor het begin van de ministerraad vandaag.
"Ik verwacht van het OMT een duiding van de huidige situatie. De ziekenhuisopnames in landen waar ze begin december niet overgegaan zijn tot een lockdown lopen enorm op. De besmettingscijfers zijn vier keer zo hoog als in Nederland. Dus in de landen om ons heen, waar ze niet zulke strenge maatregelen hebben genomen, zie je dat de zorgen groot zijn."
"Bij ons hebben de maatregelen geleid tot een vertraging van de omikrongolf", zei De Jonge, "maar hoeveel ruimte er is, daar kan ik niet op vooruitlopen. De ziekmakendheid is grote onzekerheid van omikron. Welke ruimte er zal zijn is aan het volgende kabinet."
Ow god.... We zitten tot Maart met deze shit.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
Zelfde code, andere eisen aan de scankant dus goed van tevoren checken of je er in komt of nietquote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:19 schreef bloodymary1 het volgende:
Straks voor elk land een aparte code, haha.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Als de regering het zegt. Zulke plichtsgetrouwe loyale vaderlandsdienaren zijn schaars tegenwoordig .quote:![]()
Zijn scope is tot nu toe alleen ziekenhuizen geweestquote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:19 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
zie edit. En zoals iemand anders al aangaf: dat hij baas is geweest van het grootste ziekenhuis van Nederland maakt hem niet ineens hoofdman van een of andere 'ziekenhuislobby'.
Ik hoop dan maar dat dat gaat veranderen, weet het zo net nog nietOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
JA! Tof! Vastleggen in een Europese database!! En wel even snel implementeren graag en niet teveel zorgen maken om privacy en security! Nergens voor nodig.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:19 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Als we gewoon alle relevante info van iemand in de QR zetten (en/of vastleggen in een centrale europese database) is dat probleem er niet meer![]()
![]()
Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!![]()
En toevallig ziet hij dan weer niet dat al die 'zorgen' niet hebben geleid tot lockdowns.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:27 schreef Netsplitter het volgende:
De Jonge: 'Volgend kabinet moet kijken of maatregelen afgeschaald kunnen worden'
Minister De Jonge wil niet vooruitlopen op of er ruimte is om de coronamaatregelen af te schalen. Dat zei hij voor het begin van de ministerraad vandaag.
"Ik verwacht van het OMT een duiding van de huidige situatie. De ziekenhuisopnames in landen waar ze begin december niet overgegaan zijn tot een lockdown lopen enorm op. De besmettingscijfers zijn vier keer zo hoog als in Nederland. Dus in de landen om ons heen, waar ze niet zulke strenge maatregelen hebben genomen, zie je dat de zorgen groot zijn."
"Bij ons hebben de maatregelen geleid tot een vertraging van de omikrongolf", zei De Jonge, "maar hoeveel ruimte er is, daar kan ik niet op vooruitlopen. De ziekmakendheid is grote onzekerheid van omikron. Welke ruimte er zal zijn is aan het volgende kabinet."
Ow god.... We zitten tot Maart met deze shit.![]()
Nog steeds onzekerheid over de ziekmakendheid? Dat lijkt mij inmiddels wel weerlegd...quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:27 schreef Netsplitter het volgende:
Ow god.... We zitten tot Maart met deze shit.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Ja want ik vaar blind op wat de regering zegt als ik aangeef dat ik het doe mocht het nodig zijnquote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:27 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Als de regering het zegt. Zulke plichtsgetrouwe loyale vaderlandsdienaren zijn schaars tegenwoordig .![]()
Dit dus. Onder het mom van "makkelijk voor de burger".quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:30 schreef JeOma het volgende:
[..]
JA! Tof! Vastleggen in een Europese database!! En wel even snel implementeren graag en niet teveel zorgen maken om privacy en security! Nergens voor nodig.![]()
![]()
![]()
En in BE dalen de IC's opnames nog steeds....quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:30 schreef Pistolero het volgende:
[..]
En toevallig ziet hij dan weer niet dat al die 'zorgen' niet hebben geleid tot lockdowns.OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
Zorgvuldig! 2 weken mas.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:30 schreef popje het volgende:
[..]
Nog steeds onzekerheid over de ziekmakendheid? Dat lijkt mij inmiddels wel weerlegd...![]()
Ik bepaal dat zelf ja net zoals ik zelf heb bepaald me te laten vaccineren.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:28 schreef tja77 het volgende:
[..]
Als het nodig is?
Maar wie gaat voor jou bepalen of dat nodig is?
Jij?
Wie bepaalt waarom jij dat niet doen?
Jij?![]()
Waar dan op?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:30 schreef Questular het volgende:
[..]
Ja want ik vaar blind op wat de regering zegt als ik aangeef dat ik het doe mocht het nodig zijn![]()
Voor iedereen behalve Nederland uiteraard.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:30 schreef popje het volgende:
[..]
Nog steeds onzekerheid over de ziekmakendheid? Dat lijkt mij inmiddels wel weerlegd...OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
Ja daar snap ik ook niets van. Alsof ze de afgelopen week ogen en oren hebben gesloten voor wat er in het buitenland is gezegd en gepubliceerd.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:30 schreef popje het volgende:
[..]
Nog steeds onzekerheid over de ziekmakendheid? Dat lijkt mij inmiddels wel weerlegd...Where law ends, tyrrany begins.![]()
Dan zet hij zichzelf soort van buitenspel.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:33 schreef Kickinalfa het volgende:
Ernst kan zichzelf onsterfelijk maken door op zijn 1e persco de lockdown te stoppen
Ik ben bang dat we niet zulke maatregelen van Dr. Bibber hoeven te verwachten.![]()
Vandaar dat ze het bij het WHO zelfs ook nog niet weten.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:30 schreef popje het volgende:
[..]
Nog steeds onzekerheid over de ziekmakendheid? Dat lijkt mij inmiddels wel weerlegd...'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around![]()
Ja, dat bepaal ik zelf ja.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:32 schreef Questular het volgende:
[..]
Ik bepaal dat zelf ja net zoals ik zelf heb bepaald me te laten vaccineren.
Wie bepaalt waarom jij dat niet doen?
Jij?
En niet iemand anders die zegt dat het “nodig is”. Ik kan zelf die afweging maken.![]()
maandag is Ernst aan de beurt dan gaat Hugo niet het gras voor z'n voeten wegmaaien uiteraardquote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:32 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ja daar snap ik ook niets van. Alsof ze de afgelopen week ogen en oren hebben gesloten voor wat er in het buitenland is gezegd en gepubliceerd.![]()
Nee?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:35 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Vandaar dat ze het bij het WHO zelfs ook nog niet weten.
WHO sees more evidence that Omicron causes milder symptomsWhere law ends, tyrrany begins.![]()
Dat kan hij ook. Hij bepaalt of hij het nodig vindt.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:36 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ja, dat bepaal ik zelf ja.
En niet iemand anders die zegt dat het “nodig is”. Ik kan zelf die afweging maken.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Voor mij is het heel simpel. Ik ben misschien wel de enige hier die de ballen verstand heeft van het virus, alle medische onderzoeken die gedaan zijn en de bevindingen die uit deze onderzoeken zijn gekomen.quote:
Ik mis dus al de kennis die het merendeel van de mensen hier wel schijnbaar heeft.
Dus mijn oplossing is simpel: ik luister naar iemand in mijn omgeving die er daadwerkelijk verstand van heeft zonder belangen te hebben bij het wel of niet vaccineren. Wat hij doet doe ik ook.
Zelf het vaccin pakken op dit moment: ja.
Mijn kind laten vaccineren: nee.![]()
Nee. Sees more evidence, dat zegt het OMT/de overheid hier ook.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:37 schreef Gunner het volgende:
[..]
Nee?
https://www.reuters.com/b(...)ry-tract-2022-01-04/'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Je krijgt hier toch zo enorm de schurft van he.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:27 schreef Netsplitter het volgende:
Ow god.... We zitten tot Maart met deze shit.Tics van je petten.![]()
Corona zegt u? Ja, uhm, ik ben net nieuw op deze functie en heb nog een hoop in te lezen. Ik kom er op terug.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:33 schreef Kickinalfa het volgende:
Ernst kan zichzelf onsterfelijk maken door op zijn 1e persco de lockdown te stoppen![]()
mwa, je maakt die afweging net als hij, dat je het kan is een recht maar heeft niets met kennis erover te makenquote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:36 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ja, dat bepaal ik zelf ja.
En niet iemand anders die zegt dat het “nodig is”. Ik kan zelf die afweging maken.![]()
Is diegene je werkgever? Of was dat een andere user?quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:38 schreef Questular het volgende:
[..]
Voor mij is het heel simpel. Ik ben misschien wel de enige hier die de ballen verstand heeft van het virus, alle medische onderzoeken die gedaan zijn en de bevindingen die uit deze onderzoeken zijn gekomen.
Ik mis dus al de kennis die het merendeel van de mensen hier wel schijnbaar heeft.
Dus mijn oplossing is simpel: ik luister naar iemand in mijn omgeving die er daadwerkelijk verstand van heeft zonder belangen te hebben bij het wel of niet vaccineren. Wat hij doet doe ik ook.
Zelf het vaccin pakken op dit moment: ja.
Mijn kind laten vaccineren: nee.![]()
Also WHOquote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:37 schreef Gunner het volgende:
[..]
Nee?
WHO sees more evidence that Omicron causes milder symptoms
Covid: Deadly Omicron should not be called mild, warns WHO
The World Health Organization (WHO) has warned against describing the Omicron variant as mild, saying it is killing people across the world.
https://www.bbc.com/news/world-59901547Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.![]()
Ja die bron kwam ik ook tegen . maar er is natuurlijk een verschil tussen 'mild' en 'milder'.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:41 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Also WHO
The World Health Organization (WHO) has warned against describing the Omicron variant as mild, saying it is killing people across the world.
https://www.bbc.com/news/world-59901547Where law ends, tyrrany begins.![]()
Goh. Griep, diabetes, auto's en diarree zijn ook "killing people across the world".quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:41 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Also WHO
https://www.bbc.com/news/world-59901547![]()
Beetje een vreemde constatering aangezien je dan bijna geen enkele ziekte mild kan noemen. Uiteindelijk gaan er altijd wel een x aantal mensen dood aan een bepaalde ziekte.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:41 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Also WHO
https://www.bbc.com/news/world-59901547![]()
Het is vooral wat semantisch geluld in de ruimte. Er gaan wereldwijd mensen aan dood -> het is niet mild.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 13:42 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ja die bron kwam ik ook tegen . maar er is natuurlijk een verschil tussen 'mild' en 'milder'.
Als je zo redeneert zijn er heel erg weinig virussen die het stempel mild verdienen.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: