SPOILER: Helpen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatusOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam![]()
Omdat de EU alleen gaat over zaken waar de EU over gaat. Als je dat beginsel zou loslaten (wat niet kan, ingewikkeld verhaal over de Duitse grondwet) dan is de EU feitelijk een federale staat geworden. En daar zit ik niet op te wachtenquote:Op woensdag 5 januari 2022 22:35 schreef chratnox het volgende:
[..]
Waarom maar goed ook? Dit is toch (gedeeltelijk) gecovered als onderdeel van het verdrag van Lissabon? Gelijkheidsbeginsel e.d.Dat weet ik wel zeker. Ik heb dat hier aangekondigd. Maar dan wordt je voor gek versleten.quote:Op woensdag 5 januari 2022 22:38 schreef chratnox het volgende:
Ik denk dat de solidariteit tussen mensen wel voorbij zijn houdbaarheidsdatum is.zie email 27 oktober![]()
Duidelijk. Er zijn toch wel vaker landen teruggefloten door het Europese hof e.d.?quote:Op woensdag 5 januari 2022 22:40 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Omdat de EU alleen gaat over zaken waar de EU over gaat. Als je dat beginsel zou loslaten (wat niet kan, ingewikkeld verhaal over de Duitse grondwet) dan is de EU feitelijk een federale staat geworden. En daar zit ik niet op te wachtenIk zie 't in mijn omgeving in elk geval steeds meer. Steeds meer mensen die zeggen: "Ik heb mn prikjes toch gehaald? Het is genoeg ondertussen"quote:Dat weet ik wel zeker. Ik heb dat hier aangekondigd. Maar dan wordt je voor gek versleten.![]()
Voor gek nog wel.quote:Op woensdag 5 januari 2022 22:40 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat weet ik wel zeker. Ik heb dat hier aangekondigd. Maar dan wordt je voor gek versleten.'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around![]()
Daar was Nederland natuurlijk al enkele decennia een schertsfiguur in... met als culminatie de invoering van de Participatiewet.quote:Op woensdag 5 januari 2022 22:38 schreef chratnox het volgende:
[..]
Inmiddels is er gewoonweg geen solidariteit meer, ongeacht of 't tussen leeftijdsgroepen is of niet. Ouderen wilden afgelopen zomer en masse met de caravan weg toen ze hun tweede vaccinatie hadden, 30ers wilden pas geleden 'ZSM' hun booster om op skivakantie naar Oostenrijk te gaan, ga zo maar door.
Ik denk dat de solidariteit tussen mensen wel voorbij zijn houdbaarheidsdatum is.
Als deze crisis iets heeft aangetoond is dat het alle heilige principes van oneindige economische groei, maakbaarheid, hyper-individualisme en rendementsdenken naar de vuilstortplaats der politieke ideologieën heeft verwezen.Omnibus in omnibus.
Ja. Op terreinen waar de EU over gaat. Volksgezondheid is er daar niet een van. Daar mag de EU dus niets van vinden. Of nou ja ze mogen er iets van vinden maar juridisch kunnen ze niets.quote:Op woensdag 5 januari 2022 22:42 schreef chratnox het volgende:
Duidelijk. Er zijn toch wel vaker landen teruggefloten door het Europese hof e.d.?zie email 27 oktober![]()
Corona is naar mijn idee ook vooral contrastvloeistof voor de samenleving. Het maakt heel duidelijk welke delen van de samenleving niet goed werken en beter moeten.quote:Op woensdag 5 januari 2022 22:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Daar was Nederland natuurlijk al enkele decennia een schertsfiguur in... met als culminatie de invoering van de Participatiewet.
Als deze crisis iets heeft aangetoond is dat het alle heilige principes van oneindige economische groei, maakbaarheid, hyper-individualisme en rendementsdenken naar de vuilstortplaats der politieke ideologieën heeft verwezen.![]()
En ik dan weer niet, eigenlijk. Het is voor iedereen genoeg hoor, maar dat solidariteitsverhaal lees ik alleen hier.quote:Op woensdag 5 januari 2022 22:42 schreef chratnox het volgende:
[..]
Duidelijk. Er zijn toch wel vaker landen teruggefloten door het Europese hof e.d.?
[..]
Ik zie 't in mijn omgeving in elk geval steeds meer. Steeds meer mensen die zeggen: "Ik heb mn prikjes toch gehaald? Het is genoeg ondertussen"'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Idem, heel gek.quote:Op woensdag 5 januari 2022 22:44 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
En ik dan weer niet, eigenlijk. Het is voor iedereen genoeg hoor, maar dat solidariteitsverhaal lees ik alleen hier.Omnibus in omnibus.
Als ik me goed herinner had jij in je omgeving bovengemiddeld veel mensen die zich niet lieten vaccineren. Oneerbiedig gezegd, is die solidariteit er dan echt geweest bij die groep?quote:Op woensdag 5 januari 2022 22:44 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
En ik dan weer niet, eigenlijk. Het is voor iedereen genoeg hoor, maar dat solidariteitsverhaal lees ik alleen hier.![]()
Helemaal eens. Maar mijn vertrouwen in de politiek is naar zo'n extreem dieptepunt gezakt dat ik niet geloof dat er ook maar één les uit getrokken gaat worden. We gaan gewoon lekker op hetzelfde pad verder.quote:Op woensdag 5 januari 2022 22:44 schreef chratnox het volgende:
Corona is naar mijn idee ook vooral contrastvloeistof voor de samenleving. Het maakt heel duidelijk welke delen van de samenleving niet goed werken en beter moeten.![]()
Ik ken zelf bar weinig niet gevaccineerden, laat staan oudere ongevaccineerden.quote:Op woensdag 5 januari 2022 22:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als ik me goed herinner had jij in je omgeving bovengemiddeld veel mensen die zich niet lieten vaccineren. Oneerbiedig gezegd, is die solidariteit er dan echt geweest bij die groep?
https://www.nu.nl/coronav(...)ls-zijn-ingeent.htmlOmnibus in omnibus.
Correct. Waarvan er dus een paar overstag zijn gegaan. Maar ook bij de rest zie/hoor ik verder weinig verhalen over solidariteit, dat zijn echte wappies die complotten bespreken.quote:Op woensdag 5 januari 2022 22:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als ik me goed herinner had jij in je omgeving bovengemiddeld veel mensen die zich niet lieten vaccineren. Oneerbiedig gezegd, is die solidariteit er dan echt geweest bij die groep?'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Interessant, waardoor zijn er een paar uiteindelijk overstag gegaan? Weet je dat?quote:Op woensdag 5 januari 2022 22:47 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Correct. Waarvan er dus een paar overstag zijn gegaan. Maar ook bij de rest zie/hoor ik verder weinig verhalen over solidariteit, dat zijn echte wappies die complotten bespreken.
In mijn geval merk ik in mijn omgeving vooral dat mensen het helemaal zat zijn en (voor mijn gevoel in elk geval) steeds meer de randen van de regels/adviezen opzoeken. Zo van: Ach, ik heb toch mn prikjes gehaald? Lekker boeiend dat er dan 6 mensen komen met kerst ipv 4.![]()
Djokovic heeft toch gewoon corona gehad en dus een herstelbeleid? Ik meende dat een tijd geleden gelezen te hebben.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Dus toch een natuurlijke selectie?quote:Op woensdag 5 januari 2022 22:44 schreef chratnox het volgende:
[..]
Corona is naar mijn idee ook vooral contrastvloeistof voor de samenleving. Het maakt heel duidelijk welke delen van de samenleving niet goed werken en beter moeten.![]()
Toch is deze situatie wel raar. Djokovic wil toch niet vertellen of hij wel of niet gevaccineerd is?quote:
Ik vind de situatie van die Russische tennissers gekker, zijn gevaccineerd (met Sputnik), maar dat vaccin wordt niet erkend dus ze mogen ook niet deelnemen aan Australian Open. Ben benieuwd wat de tennisbond ervan gaat zeggen.![]()
Die Australische wappies moet je lekker laten gaan.quote:Op woensdag 5 januari 2022 22:50 schreef Discombobulate het volgende:
Djokovic heeft toch gewoon corona gehad en dus een herstelbeleid? Ik meende dat een tijd geleden gelezen te hebben.![]()
Ah, de coronawappies zijn even met een fakkel bij Kaag langs geweest...
https://www.nu.nl/binnenl(...)d66-leider-kaag.htmlOmnibus in omnibus.
De dwarsheid had bij sommigen grenzen, en de mate waarin anderen doorsloegen hielp denk ik ook niet mee.quote:Op woensdag 5 januari 2022 22:49 schreef chratnox het volgende:
[..]
Interessant, waardoor zijn er een paar uiteindelijk overstag gegaan? Weet je dat?
In mijn geval merk ik in mijn omgeving vooral dat mensen het helemaal zat zijn en (voor mijn gevoel in elk geval) steeds meer de randen van de regels/adviezen opzoeken. Zo van: Ach, ik heb toch mn prikjes gehaald? Lekker boeiend dat er dan 6 mensen komen met kerst ipv 4.
Dat merk ik ook, maar dat is niet iets van nu. Ik vind dat verder weinig met solidariteit te maken hebben, althans, ik hoor daar dus buiten Fok! helemaal nooit iemand over.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Dit. Niemand in mijn omgeving denkt er meer om. Het is gewoon weer normaal. Ook op werk. Sommige maar niet iedereen neemt de booster. En als ze 'm nemen zijn ze er daarna helemaal klaar mee. Niemand zit te wachten op vier of vijf of zes.quote:Op woensdag 5 januari 2022 22:49 schreef chratnox het volgende:
[..]
In mijn geval merk ik in mijn omgeving vooral dat mensen het helemaal zat zijn en (voor mijn gevoel in elk geval) steeds meer de randen van de regels/adviezen opzoeken. Zo van: Ach, ik heb toch mn prikjes gehaald? Lekker boeiend dat er dan 6 mensen komen met kerst ipv 4.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Dat is diezelfde malloot die ook bij de Jonge voor de deur stond toch?quote:Op woensdag 5 januari 2022 22:53 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ah, de coronawappies zijn even met een fakkel bij Kaag langs geweest...![]()
De angst regeert. Letterlijk. Ik hoef dus echt nooit meer naar dat repressieve autoritaire kutland.quote:Op woensdag 5 januari 2022 22:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Die Australische wappies moet je lekker laten gaan.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Yep.quote:Op woensdag 5 januari 2022 22:54 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is diezelfde malloot die ook bij de Jonge voor de deur stond toch?![]()
quote:Op woensdag 5 januari 2022 22:53 schreef EttovanBelgie het volgende:
https://www.nu.nl/binnenl(...)d66-leider-kaag.html![]()
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten![]()
Ik zou het normaal gesproken ook niet onder solidariteit scharen, maar eerder in de pandemie hoorde je (in elk geval ik in mijn omgeving) veel meer dat iemand iets niet ging doen om rekening met anderen te houden. Dat hoor ik echt vrijwel nergens meer.quote:Op woensdag 5 januari 2022 22:53 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
De dwarsheid had bij sommigen grenzen, en de mate waarin anderen doorsloegen hielp denk ik ook niet mee.
Dat merk ik ook, maar dat is niet iets van nu. Ik vind dat verder weinig met solidariteit te maken hebben, althans, ik hoor daar dus buiten Fok! helemaal nooit iemand over.![]()
Yup.quote:Op woensdag 5 januari 2022 22:54 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is diezelfde malloot die ook bij de Jonge voor de deur stond toch?
Dat krijg je wanneer je volk ophitst tegen 'de overheid'.Omnibus in omnibus.
Ja in 't begin inderdaad, en later met die oproep aan de jongeren. Dat is er wel helemaal af. Nu hoor je gewoon nog mensen die zich aan de regels willen houden waar mogelijk, niet per se uit solidariteit: we zitten er immers allemaal in en willen er allemaal uit. Als je dit topic volgt zou je denken dat dit een hele kleine groep is maar denk dat die groep mensen nog altijd gewoon de meerderheid is.quote:Op woensdag 5 januari 2022 22:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik zou het normaal gesproken ook niet onder solidariteit scharen, maar eerder in de pandemie hoorde je (in elk geval ik in mijn omgeving) veel meer dat iemand iets niet ging doen om rekening met anderen te houden. Dat hoor ik echt vrijwel nergens meer.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Die IC voorspelling van het RIVM wijkt trouwens wel heel erg af van het model wat ze gebruiken.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Het gros van de mensen in dit topic houdt zich (naar mijn idee) dan ook nog steeds aan de maatregelen, maar is wat vocaler in het aangeven dat ze het niet eens zijn met de maatregelen die er zijn. Wat dat betreft herken ik dat wel, mensen in mijn omgeving die tot nu toe aangaven dat ze het wel begrepen zeggen inmiddels ook: Ja jeetje, ik ben er wel echt klaar mee, ik breng mn kinderen gewoon naar de BSO want ik kan niet meer thuiswerken, etc.quote:Op woensdag 5 januari 2022 22:59 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja in 't begin inderdaad, en later met die oproep aan de jongeren. Dat is er wel helemaal af. Nu hoor je gewoon nog mensen die zich aan de regels willen houden waar mogelijk, niet per se uit solidariteit: we zitten er immers allemaal in en willen er allemaal uit. Als je dit topic volgt zou je denken dat dit een hele kleine groep is maar denk dat die groep mensen nog altijd gewoon de meerderheid is.![]()
Die 100-1500? Hoezo?quote:Op woensdag 5 januari 2022 23:01 schreef Discombobulate het volgende:
Die IC voorspelling van het RIVM wijkt trouwens wel heel erg af van het model wat ze gebruiken.![]()
Ik heb liever persoonlijk liever dat ze boosters zetten ipv testen.quote:Op woensdag 5 januari 2022 22:25 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Volgens mij 200k.
https://www.limburger.nl/cnt/dmf20211221_93980281
Met een natte neus en positieve zelftest blijf je maar gewoon thuis, bevestigen is echt niet nodig.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Hier het filmpje. Echt ongekend.quote:Op woensdag 5 januari 2022 22:53 schreef EttovanBelgie het volgende:
https://www.nu.nl/binnenl(...)d66-leider-kaag.html"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Daarom frons ik ook de wenkbrauwen wanneer hier weer tekeer wordt gegaan tegen 'de overheid' en 'de politici'.quote:Op woensdag 5 januari 2022 23:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Hier het filmpje. Echt ongekend.
[ twitter ]Omnibus in omnibus.
Helemaal mee eens, ook vaak genoeg gezegd in december toen het boosteren nog niet echt vlotjes liep. Pure onzin om iedereen + zijn moeder te testen.quote:Op woensdag 5 januari 2022 23:03 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik heb liever persoonlijk liever dat ze boosters zetten ipv testen.
Met een natte neus en positieve zelftest blijf je maar gewoon thuis, bevestigen is echt niet nodig.![]()
Smerig, ronduit smerigquote:Op woensdag 5 januari 2022 23:05 schreef capricia het volgende:
[..]
[ twitter ]
Zonder wrijving geen glans![]()
Ik vind dat wel van een compleet andere orde. Er wordt in dit topic geklaagd over de overheid en politici, maar oproepen tot bedreiging, intimidatie en dat soort zaken worden hier echt niet getolereerd, ik zie ze ook vrijwel niet voorbij komen. Wel 's misplaatste opmerkingen als "Ik hoop dat hij zelf corona krijgt" enzo, maar ik vind dit wel heel wat verder gaan.quote:Op woensdag 5 januari 2022 23:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Daarom frons ik ook de wenkbrauwen wanneer hier weer tekeer wordt gegaan tegen 'de overheid' en 'de politici'.![]()
Mooi dat-ie is ingerekend. In het gevang met dat tuig.quote:Op woensdag 5 januari 2022 23:05 schreef capricia het volgende:
[..]
[ twitter ]![]()
Hmm.. ik lees wel meer opmerkingen... in de trant van 'geen enkele politicus deugt' en 'de overheid die het goede met je voorheeft moet je wantrouwen'. Dat impliceert namelijk dat politici per definitie kwaadaardig zijn. Is genoeg reden voor een of andere satan-obsessed BNW'er om leip te gaan.quote:Op woensdag 5 januari 2022 23:09 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik vind dat wel van een compleet andere orde. Er wordt in dit topic geklaagd over de overheid en politici, maar oproepen tot bedreiging, intimidatie en dat soort zaken worden hier echt niet getolereerd, ik zie ze ook vrijwel niet voorbij komen. Wel 's misplaatste opmerkingen als "Ik hoop dat hij zelf corona krijgt" enzo, maar ik vind dit wel heel wat verder gaan.Omnibus in omnibus.
Nu de ophitsers met hun tribunalen en burgerlijke ongehoorzaamheid etc nog.quote:Op woensdag 5 januari 2022 23:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Mooi dat-ie is ingerekend. In het gevang met dat tuig."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Als ik zie wat er afgelopen maanden werd gegeven voor die rellen, is een jaartje zitten hier wel op zijn plaats imo.quote:Op woensdag 5 januari 2022 23:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Mooi dat-ie is ingerekend. In het gevang met dat tuig.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten![]()
Vind ik net iets te makkelijk. Social media en fora spelen in dit soort excessen best een grote rol. Niemand bedreigt hier, maar politici bashen en zelfs uitschelden is gewoon gemeengoed. Zelfde geldt voor de houding richting 'de' media, een tandje minder mag allemaal best.quote:Op woensdag 5 januari 2022 23:09 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik vind dat wel van een compleet andere orde. Er wordt in dit topic geklaagd over de overheid en politici, maar oproepen tot bedreiging, intimidatie en dat soort zaken worden hier echt niet getolereerd, ik zie ze ook vrijwel niet voorbij komen. Wel 's misplaatste opmerkingen als "Ik hoop dat hij zelf corona krijgt" enzo, maar ik vind dit wel heel wat verder gaan.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Dat politici regelrecht kwaadaardig zijn denk ik niet. Dat ze rücksichtslos oportunistisch, egoïstisch, carrieregericht en weinig empathisch zijn en geen flauw benul hebben van wat in de samenleving en onder normale burgers speelt echter wel. Ik heb geen al te hoge pet op van politici in ieder geval.quote:Op woensdag 5 januari 2022 23:13 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hmm.. ik lees wel meer opmerkingen... in de trant van 'geen enkele politicus deugt' en 'de overheid die het goede met je voorheeft moet je wantrouwen'. Dat impliceert namelijk dat politici per definitie kwaadaardig zijn. Is genoeg reden voor een of andere satan-obsessed BNW'er om leip te gaan.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
quote:Op woensdag 5 januari 2022 23:13 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hmm.. ik lees wel meer opmerkingen... in de trant van 'geen enkele politicus deugt' en 'de overheid die het goede met je voorheeft moet je wantrouwen'. Dat impliceert namelijk dat politici per definitie kwaadaardig zijn. Is genoeg reden voor een of andere satan-obsessed BNW'er om leip te gaan.Valt gelukkig op het fok forum best wel mee vind ik persoonlijk. Af en toe op het randje van BNW maar een verademing vergeleken met alle social media momenteel.quote:Op woensdag 5 januari 2022 23:19 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Vind ik net iets te makkelijk. Social media en fora spelen in dit soort excessen best een grote rol. Niemand bedreigt hier, maar politici bashen en zelfs uitschelden is gewoon gemeengoed. Zelfde geldt voor de houding richting 'de' media, een tandje minder mag allemaal best.![]()
Op het moment dat het naar mijn mening over de schreef gaat modereer ik er in elk geval op. Gisteren was die discussie over bedreigingen van journalisten e.d., de toon van die discussie was in bijna alle gevallen dat dat niet goedgevonden werd.quote:Op woensdag 5 januari 2022 23:19 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Vind ik net iets te makkelijk. Social media en fora spelen in dit soort excessen best een grote rol. Niemand bedreigt hier, maar politici bashen en zelfs uitschelden is gewoon gemeengoed. Zelfde geldt voor de houding richting 'de' media, een tandje minder mag allemaal best.
Maargoed, bedreigingen zijn absoluut niet de bedoeling, dat is iets waar we echt tegen op willen treden.![]()
Er is alweer een nieuwe variant van het coronavirus ontdekt in Frankrijk, waar dan ook vele mensen zijn teruggekeerd uit Kameroen.
Citaat uit HLN.be:
Er is in Frankrijk een variant van het coronavirus ontdekt die mogelijk zijn oorsprong in Kameroen heeft. De mutatie krijgt de naam B.1.640.2. De Wereldgezondheidsorganisatie heeft de variant geclassificeerd als “een variant onder toezicht”. Volgens viroloog Steven Van Gucht moeten we ons geen zorgen maken. “Het is normaal dat het virus muteert. Dat doet het continu”, verduidelijkt Van Gucht aan onze redactie.
Een persoon die terugvloog naar Zuid-Frankrijk vanuit Kameroen zou minstens twaalf mensen besmet hebben met de variant van het coronavirus. Uit een pre-printartikel in medRxiv - een versie van een wetenschappelijk artikel dat nog niet door vakgenoten is beoordeeld - blijkt dat de geïnfecteerde personen “atypische mutatiecombinaties” vertonen. Experts van de Franse overheid melden dat er 46 mutaties zijn geïdentificeerd. Ter vergelijking: de omikronvariant, die momenteel in steeds meer landen de dominante variant wordt, telt 37 mutaties.
Dat virussen muteren is heel normaal. Mutaties zijn niet per definitie gevaarlijk. Virussen dringen binnen in cellen, om daar vervolgens zichzelf te kopiëren. Bij dat kopiëren worden soms kleine kopieerfoutjes gemaakt. Die foutjes worden “mutaties” genoemd.
“We moeten ons geen zorgen maken”, vertelt viroloog Steven Van Gucht. “Dat er hier en daar varianten ontstaan, is heel normaal. Zolang een mutatie het niet wint van omikron of delta, is er weinig aan de hand. Ook in België hebben we nog andere varianten. Soms gaat het om vreemde varianten die we slechts één keer zien. Dat is heel normaal. Dat betekent op zich helemaal niets. Het virus blijft continu muteren. Wekelijks of maandelijks duiken hier en daar nieuwe varianten op. Dat is de natuur van het virus, maar in dit geval hoeven we ons geen zorgen te maken.”
“Variant onder toezicht”
Volgens de eerste bevindingen van de studie, die werd opgesteld door wetenschappers van de IHU Méditerranée Infection in Marseille, bevat de variant de al bekende mutaties N501Y en E484K. N501Y is ook opgenomen in de alfavariant en staat erom bekend dat het zich sterker bindt aan de cellen en zich dus makkelijker verspreidt.
B.1.640 werd al in november door de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) geclassificeerd als “een variant onder toezicht”. “De epidemiologische impact van de variant is onduidelijk”, zo staat te lezen op de website van de WHO. Meer informatie is er momenteel niet bekend over de in Frankrijk ontdekte variant. “Deze variant wordt verder opgevolgd en onderzocht”, aldus de WHO.
Bron: www.hln.be(Belgisch/Nederlands)
Link:https://www.hln.be/buiten(...)F%2Fwww.google.nl%2F
Zeker blijft het ook lang muteren met het virussen, zowel dit volgens de virologen heel normaal van de zaak is. Echter is onze toekomst nog lang onzeker, waar ook vele soorten gemuteerde virussen blijven komen.
Er wordt ook nadrukkelijk gezegd dat we in komende jaren nog paar boosterprikken moeten krijgen om langer beschermd te worden tegen de gemuteerde virussenvarianten.
De beoogde minister Ernst Kuipers, nadat hij komende maandag wordt beëdigd door koning Willem Alexander, werkt dan aan langere termijnvisie leven met covid en gaat men ook heel anders aanpakken om zorg continueren en centraler te maken, wordt ook gedacht aan mogelijke opschaling van ic-bedden en aantal reguliere bedden op verpleegafdelingen in verschillende ziekenhuizen. We zullen ook veel van hem horen bij komende persconferenties met premier Rutte.Humor, serieus en vrolijk!![]()
Dat vind ik niet eigenlijk. Over het algemeen moet je (naar mijn mening) je eigen boontjes doppen, de overheid zal dat niet voor je doen. Een gezonde dosis wantrouwen in de richting van de overheid hoort er wat mij betreft gewoon bij. Dat houdt niet direct in dat politici kwaadaardig zijn oid, dat houdt in dat je je moet afvragen of de wet die voorgesteld wordt het beste is voor jou in jouw situatie of dat het vooral voor anderen is.quote:Op woensdag 5 januari 2022 23:13 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hmm.. ik lees wel meer opmerkingen... in de trant van 'geen enkele politicus deugt' en 'de overheid die het goede met je voorheeft moet je wantrouwen'. Dat impliceert namelijk dat politici per definitie kwaadaardig zijn. Is genoeg reden voor een of andere satan-obsessed BNW'er om leip te gaan.
Ik ben het met je eens dat er een aantal mensen zijn met een vrij zwakke geestelijke gezondheid die makkelijk te manipuleren zijn om dit soort dingen te doen. De vraag is dan wel, hoe ga je daar mee om, want elke opmerking kan diegene over de schreef trekken.![]()
Daarom zei ik ook, bedreigingen zullen hier niet zo snel geuit worden, maar uitschelden van politici was ooit ook niet toegestaan. Het helpt gewoon allemaal niet, dat bashen en schelden, en dat mag van mij echt een tand minder.quote:Op woensdag 5 januari 2022 23:22 schreef chratnox het volgende:
[..]
Op het moment dat het naar mijn mening over de schreef gaat modereer ik er in elk geval op. Gisteren was die discussie over bedreigingen van journalisten e.d., de toon van die discussie was in bijna alle gevallen dat dat niet goedgevonden werd.
Maargoed, bedreigingen zijn absoluut niet de bedoeling, dat is iets waar we echt tegen op willen treden.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Ja, regelmatig hier gelezen dus.quote:Op woensdag 5 januari 2022 23:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat vind ik niet eigenlijk. Over het algemeen moet je (naar mijn mening) je eigen boontjes doppen, de overheid zal dat niet voor je doen. Een gezonde dosis wantrouwen in de richting van de overheid hoort er wat mij betreft gewoon bij. Dat houdt niet direct in dat politici kwaadaardig zijn oid, dat houdt in dat je je moet afvragen of de wet die voorgesteld wordt het beste is voor jou in jouw situatie of dat het vooral voor anderen is.
Ik ben het met je eens dat er een aantal mensen zijn met een vrij zwakke geestelijke gezondheid die makkelijk te manipuleren zijn om dit soort dingen te doen. De vraag is dan wel, hoe ga je daar mee om, want elke opmerking kan diegene over de schreef trekken.Omnibus in omnibus.
Uitschelden is nog steeds niet toegestaan, ook niet van politici. Namen (zoals Hugoshenko) haal ik dan ook weg als ik ze voorbij zie komen, ik weet dat de anderen dat ook doen.quote:Op woensdag 5 januari 2022 23:25 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Daarom zei ik ook, bedreigingen zullen hier niet zo snel geuit worden, maar uitschelden van politici was ooit ook niet toegestaan. Het helpt gewoon allemaal niet, dat bashen en schelden, en dat mag van mij echt een tand minder.
Maargoed, ik ben het met je eens dat het wel een tandje minder mag, ik vind het fijn dat er vanavond in elk geval een aantal normale discussies te zien zijn, dus ik denk dat we op het goede pad zijn![]()
![]()
doen we niks meequote:Op woensdag 5 januari 2022 23:22 schreef Ven1972 het volgende:
Er is alweer een nieuwe variant van het coronavirus ontdekt in Frankrijk, waar dan ook vele mensen zijn teruggekeerd uit Kameroen.
Citaat uit HLN.be:
Er is in Frankrijk een variant van het coronavirus ontdekt die mogelijk zijn oorsprong in Kameroen heeft. De mutatie krijgt de naam B.1.640.2. De Wereldgezondheidsorganisatie heeft de variant geclassificeerd als “een variant onder toezicht”. Volgens viroloog Steven Van Gucht moeten we ons geen zorgen maken. “Het is normaal dat het virus muteert. Dat doet het continu”, verduidelijkt Van Gucht aan onze redactie.
Een persoon die terugvloog naar Zuid-Frankrijk vanuit Kameroen zou minstens twaalf mensen besmet hebben met de variant van het coronavirus. Uit een pre-printartikel in medRxiv - een versie van een wetenschappelijk artikel dat nog niet door vakgenoten is beoordeeld - blijkt dat de geïnfecteerde personen “atypische mutatiecombinaties” vertonen. Experts van de Franse overheid melden dat er 46 mutaties zijn geïdentificeerd. Ter vergelijking: de omikronvariant, die momenteel in steeds meer landen de dominante variant wordt, telt 37 mutaties.
Dat virussen muteren is heel normaal. Mutaties zijn niet per definitie gevaarlijk. Virussen dringen binnen in cellen, om daar vervolgens zichzelf te kopiëren. Bij dat kopiëren worden soms kleine kopieerfoutjes gemaakt. Die foutjes worden “mutaties” genoemd.
“We moeten ons geen zorgen maken”, vertelt viroloog Steven Van Gucht. “Dat er hier en daar varianten ontstaan, is heel normaal. Zolang een mutatie het niet wint van omikron of delta, is er weinig aan de hand. Ook in België hebben we nog andere varianten. Soms gaat het om vreemde varianten die we slechts één keer zien. Dat is heel normaal. Dat betekent op zich helemaal niets. Het virus blijft continu muteren. Wekelijks of maandelijks duiken hier en daar nieuwe varianten op. Dat is de natuur van het virus, maar in dit geval hoeven we ons geen zorgen te maken.”
“Variant onder toezicht”
Volgens de eerste bevindingen van de studie, die werd opgesteld door wetenschappers van de IHU Méditerranée Infection in Marseille, bevat de variant de al bekende mutaties N501Y en E484K. N501Y is ook opgenomen in de alfavariant en staat erom bekend dat het zich sterker bindt aan de cellen en zich dus makkelijker verspreidt.
B.1.640 werd al in november door de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) geclassificeerd als “een variant onder toezicht”. “De epidemiologische impact van de variant is onduidelijk”, zo staat te lezen op de website van de WHO. Meer informatie is er momenteel niet bekend over de in Frankrijk ontdekte variant. “Deze variant wordt verder opgevolgd en onderzocht”, aldus de WHO.
Bron: www.hln.be(Belgisch/Nederlands)
Link:https://www.hln.be/buiten(...)F%2Fwww.google.nl%2F
Zeker blijft het ook lang muteren met het virussen, zowel dit volgens de virologen heel normaal van de zaak is. Echter is onze toekomst nog lang onzeker, waar ook vele soorten gemuteerde virussen blijven komen.
Er wordt ook nadrukkelijk gezegd dat we in komende jaren nog paar boosterprikken moeten krijgen om langer beschermd te worden tegen de gemuteerde virussenvarianten.
De beoogde minister Ernst Kuipers, nadat hij komende maandag wordt beëdigd door koning Willem Alexander, werkt dan aan langere termijnvisie leven met covid en gaat men ook heel anders aanpakken om zorg continueren en centraler te maken, wordt ook gedacht aan mogelijke opschaling van ic-bedden en aantal reguliere bedden op verpleegafdelingen in verschillende ziekenhuizen. We zullen ook veel van hem horen bij komende persconferenties met premier Rutte.
gr, Fok-OMT![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
quote:Op woensdag 5 januari 2022 19:15 schreef Molo het volgende:
[..]
Zal tegenwoordig aanzienlijk minder zijn met massatester_O en multicovidder @:evenstar niet meer in Nederland wonende
Hier lijkt COVID bijna niet te bestaan. Hier en daar een bordje, beetje afstand houden, maar alles is open, geen mondkapjesplicht in de winkels etc![]()
![]()
En zo worden de zogenaamde ''wappies'' ook helemaal belachelijk gemaakt hier; of andere users als we het niet met ze eens zijn. Gaat twee kanten op.quote:Op woensdag 5 januari 2022 23:19 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Vind ik net iets te makkelijk. Social media en fora spelen in dit soort excessen best een grote rol. Niemand bedreigt hier, maar politici bashen en zelfs uitschelden is gewoon gemeengoed. Zelfde geldt voor de houding richting 'de' media, een tandje minder mag allemaal best.
Er zijn altijd mensen die veel te ver gaan, maar dat zie ik toch echt los van de frustratie die ik hier in het topic lees.![]()
Over het algemeen egoïstische opportunisten die er voor zichzelf zitten en niet uit belang van het volk handelen maar voor faam/ego/macht.quote:Op woensdag 5 januari 2022 23:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, regelmatig hier gelezen dus.
Dat geldt net zo goed voor Kaag en staat los van dat het slecht is als er zo'n malloot voor de deur staat met een fakkel.
Wij mij heel erg tegen staat is dat wanneer je bv zegt dat je begrijpt waarom hij daar staat er gelijk gedaan wordt of je het bagatelliseert of het zelfs met hem eens bent.
Blijkbaar kunnen mensen zelf dat onderscheid niet maken.![]()
Ik begrijp inderdaad niet dat iemand kan begrijpen dat iemand met een brandende fakkel even persoonlijke bezoekjes gaat brengen aan politici... of mensen, in het algemeen. Zal wel aan mij liggen.quote:Op woensdag 5 januari 2022 23:45 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Egoïstische opportunisten die er voor zichzelf zitten en niet uit belang van het volk handelen maar voor faam/ego/macht.
Dat geldt net zo goed voor Kaag en staat los van dat het slecht is als er zo'n malloot voor de deur staat met een fakkel.
Wij mij heel erg tegen staat is dat wanneer je bv zegt dat je begrijpt waarom hij daar staat er gelijk gedaan wordt of je het bagatelliseert of het zelfs met hem eens bent.
Blijkbaar kunnen mensen zelf dat onderscheid niet maken.Omnibus in omnibus.
Ik kan best snappen dat iemand vol zit met frustratie en uit wanhoop niet meer weet waar hij/zij het zoeken moet en daardoor dus zoiets doms doet. Ik keur het alleen niet goed. Intimidatie en geweld zijn nooit het antwoord. Maar het zijn wel twee verschillende dingen imo. Het begrip & wel of niet goedkeuren van intimidatie/geweld.quote:Op woensdag 5 januari 2022 23:46 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik begrijp inderdaad niet dat iemand kan begrijpen dat iemand met een brandende fakkel even persoonlijke bezoekjes gaat brengen aan politici... of mensen, in het algemeen. Zal wel aan mij liggen.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-01-2022 23:49:36 ]![]()
Frustratie en wanhoop? Pure vergiftiging door vage websites en complot-blogjes; meneer stond daar over WEF en Schwab te blaten.quote:Op woensdag 5 januari 2022 23:48 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik kan best snappen dat iemand vol zit met frustratie en uit wanhoop niet meer weet waar hij/zij het zoeken moet en daardoor dus zoiets doms doet. Ik keur het alleen niet goed. Intimidatie en geweld zijn nooit het antwoord. Maar het zijn wel twee verschillende dingen imo. Het begrip & wel of niet goedkeuren van intimidatie/geweld.
Verder wel toepasselijk, morgen 6 januari, jubileum.Omnibus in omnibus.
Herstelbewijsquote:Op woensdag 5 januari 2022 22:50 schreef Discombobulate het volgende:
Djokovic heeft toch gewoon corona gehad en dus een herstelbeleid? Ik meende dat een tijd geleden gelezen te hebben.
2 vaccins + booster en negatief pcr, + elke dag negatief antigen anders geen potje tennis voor Djoko.![]()
Ik had het niet specifiek over dit voorval.quote:Op woensdag 5 januari 2022 23:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Frustratie en wanhoop? Pure vergiftiging door vage websites en complot-blogjes; meneer stond daar over WEF en Schwab te blaten.
Verder wel toepasselijk, morgen 6 januari, jubileum.![]()
laat me raden: je zit in Engeland?quote:Op woensdag 5 januari 2022 23:42 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Hier lijkt COVID bijna niet te bestaan. Hier en daar een bordje, beetje afstand houden, maar alles is open, geen mondkapjesplicht in de winkels etcCheck my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR![]()
De westerse wereld verslaafd aan de spuit, vaccins die bedoeld zijn voor Afrika verdwijnen spoorloos maar niemand geeft een shit.quote:Op woensdag 5 januari 2022 23:22 schreef Ven1972 het volgende:
En ondertussen komt er een leger Afrikaanse mutanten binnen, prachtig.![]()
![]()
Engeland dragen ze wel mondkapjes in winkels.quote:Op woensdag 5 januari 2022 23:53 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
laat me raden: je zit in Engeland?Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).![]()
Waarom niet? Je kan toch ook begrijpen waarom iemand een terroristische aanslag pleegt bv?quote:Op woensdag 5 januari 2022 23:46 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik begrijp inderdaad niet dat iemand kan begrijpen dat iemand met een brandende fakkel even persoonlijke bezoekjes gaat brengen aan politici... of mensen, in het algemeen. Zal wel aan mij liggen.
Hij kijkt heel anders naar de wereld en de waarheid is subjectief.
Sinds de zorg geprivatiseerd is (bedankt Hans!) Worden mensen al helemaal niet meer adequaat en goed geholpen. Hoop mensen die al wantrouwig ingesteld waren zijn er mentaal niet gezonder op geworden de afgelopen 2 jaar.
Dat is ook geaccepteerde nevenschade toch?
Mensen die moeite hebben met een veranderende wereld, gebrek aan controle, problemen hadden of simpel zijn kunnen ver van het padje af raken.
Of ze nou opgehitst worden door social media, in de fabeltjesfuik zitten of door opportunisten van FVD. Het kan er voor zorgen dat iemand voor eigen rechter denkt te moeten spelen tegen al het onrecht in de wereld en de agenda die uitgerold wordt in hun hoofd.
Je moet voorbij kijken hoe erg je iets vindt. Dat is niet relevant om te begrijpen wat de beweegreden is waarom iemand iets doet toch?![]()
Zweden volgens mij.quote:Op woensdag 5 januari 2022 23:53 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
laat me raden: je zit in Engeland?![]()
Evenstar
![]()
Zwedenquote:Op woensdag 5 januari 2022 23:53 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
laat me raden: je zit in Engeland?![]()
![]()
Oh ja geen mondkapjes, kan alleen nog Zweden zijn.quote:Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR![]()
Evenstar
![]()
Als ik het goed begrijp zijn mondkapjes alleen verplicht in OV. Je ziet ze soms wel in supermarkten, maar dan zijn het meestal wel de ouderen die ze dragen.![]()
Toch apart dat de infecties daar ook nog achter lopen, je hebt daar nu soweiso een leuker leven dan in NL.quote:
Heeft Anders Tegnell toch ergens wel gelijk gehad, 'we moeten er maar mee leven'.Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR![]()
Ja, en ik geloof ook nog eens alleen in de spitsuren toch?quote:Op donderdag 6 januari 2022 00:05 schreef Evenstar het volgende:
Als ik het goed begrijp zijn mondkapjes alleen verplicht in OV. Je ziet ze soms wel in supermarkten, maar dan zijn het meestal wel de ouderen die ze dragen.Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR![]()
Na die aflevering van droomhuis gezocht bij omroep Max, zit ik ook wel te denken of ik daar niet eens naar toe moet verhuizen.quote:
Vrijstaand huis voor een ton, daar krijg je in Nederland niet eens een tuinhuisje voor.![]()
Dure huizenprijzen hier en een bemoeizuchtige overheid, dat is daar kennelijk in Zweden veel minder aan de orde.quote:Op donderdag 6 januari 2022 00:07 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Na die aflevering van droomhuis gezocht bij omroep Max, zit ik ook wel te denken of ik daar niet eens naar toe moet verhuizen.
Vrijstaand huis voor een ton, daar krijg je in Nederland niet eens een tuinhuisje voor.Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR![]()
Denk niet dat ze zitten te wachten op gelukzoekersquote:Op donderdag 6 januari 2022 00:07 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Na die aflevering van droomhuis gezocht bij omroep Max, zit ik ook wel te denken of ik daar niet eens naar toe moet verhuizen.
Vrijstaand huis voor een ton, daar krijg je in Nederland niet eens een tuinhuisje voor."Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"![]()
so, echt wel, alleen de inkomstenbelasting is hoog, maar die andere vijfentwintig belastingen hebben ze daar niet.quote:Op donderdag 6 januari 2022 00:10 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Dure huizenprijzen hier en een bemoeizuchtige overheid, dat is daar kennelijk in Zweden veel minder aan de orde.![]()
van het geld wat over is kan je altijd met gehuurde privéjet naar NL vliegen.quote:Op donderdag 6 januari 2022 00:07 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Vrijstaand huis voor een ton, daar krijg je in Nederland niet eens een tuinhuisje voor.![]()
Daar heb je ook weer gelijk inquote:Op donderdag 6 januari 2022 00:11 schreef gniffie het volgende:
[..]
Denk niet dat ze zitten te wachten op gelukzoekers![]()
![]()
Evenstar
![]()
Hangt wel een beetje af van waar je gaat wonen natuurlijk, maar dan nog zijn de prijzen flink lager.quote:Op donderdag 6 januari 2022 00:07 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Vrijstaand huis voor een ton, daar krijg je in Nederland niet eens een tuinhuisje voor.
Huizen voor een ton zijn er zeker wel, maar dan wel in gebieden waar weinig werkgelegenheid is. Als je in de buurt van de grotere steden (en dus werkgelegenheid) gaat zitten schiet je al snel naar 2 of 3 ton. Nog steeds niet verkeerd natuurlijk, want je krijgt veel meer huis/grond voor die 2 of 3 ton dan dat je in Nederland zou kunnen krijgen.![]()
Op Corona gebied misschien. Voor de rest zijn de Scandinavische landen wel een stuk bemoeizuchtiger dan in Nederland bijvoorbeeld. Zoek voor de gein maar is het alcoholbeleid in de meeste Scandinavische landen op.quote:Op donderdag 6 januari 2022 00:10 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Dure huizenprijzen hier en een bemoeizuchtige overheid, dat is daar kennelijk in Zweden veel minder aan de orde.![]()
Dat strikte alcoholbeleid is bekend daar, en normaal gesproken dacht ik altijd dat 'Vadertje Staat' in Zweden hoog in het vandaal staat en dat onder socialistische invloed naar een perfecte maatschappij wordt gestreefd. Dat milde corona beleid in Zweden heeft mij altijd al verbaasd,quote:Op donderdag 6 januari 2022 00:13 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Op Corona gebied misschien. Voor de rest zijn de Scandinavische landen wel een stuk bemoeizuchtiger dan in Nederland bijvoorbeeld. Zoek voor de gein maar is het alcoholbeleid in de meeste Scandinavische landen op.Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR![]()
Evenstar
![]()
Je kan hier je kont niet keren zonder een persoonsnummer bijvoorbeeld en al je gegevens zijn openbaar ....
Het is echt niet allemaal koek en ei natuurlijk. Vandaag aardig wat moeite moeten doen om een internetverbinding te regelen zonder dat wij een persoonsnummer hadden (te vergelijken met BSN-nummer). Echter heb je die hier al nodig als je als het ware een AH-bonus kaart wil aanvragen![]()
![]()
daarom een familielid 1x per mnd een kado laten sturenquote:Op donderdag 6 januari 2022 00:13 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Op Corona gebied misschien. Voor de rest zijn de Scandinavische landen wel een stuk bemoeizuchtiger dan in Nederland bijvoorbeeld. Zoek voor de gein maar is het alcoholbeleid in de meeste Scandinavische landen op.![]()
![]()
Vandaag op tv de explosieve stijging van de corona komt weer door de feestdagen.
Altijd weer dat vingertje. Gatverdamme.![]()
Het is toch altijd die frame richting de burgers. Zo klaar mee.quote:Op donderdag 6 januari 2022 00:20 schreef quirina het volgende:
Vandaag op tv de explosieve stijging van de corona komt weer door de feestdagen.
Altijd weer dat vingertje. Gatverdamme.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Door de horeca, winkels, kappers, sportscholen, sportverenigingen, attractieparken, musea, bioscopen, theaters, meisjes van plezier, festivals, etc. komt het in ieder geval niet.quote:Op donderdag 6 januari 2022 00:20 schreef quirina het volgende:
Altijd weer dat vingertje. Gatverdamme.![]()
![]()
Volgende week de wintersporters en de week daarna zijn de scholieren weer aan de beurt. Kan Kuipers ons op de persconferentie weer mooi voorhouden dat we geen versoepelingen verdiend hebben door ons eigen gedrag.quote:Op donderdag 6 januari 2022 00:21 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het is toch altijd die frame richting de burgers. Zo klaar mee.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Elka land heeft zijn voor en nadelen. Mijn tante die al 30 jaar in het VK woont moest ineens aantonen dat ze daar al 30 jaar woonde, werkte en belasting betaalde vanwege de brexit. Anders kreeg ze geen verblijfsvergunning ofzo. Ga dat ook maar is aantonen in een land wat amper een basisadministratie heeft.quote:Op donderdag 6 januari 2022 00:18 schreef Evenstar het volgende:
Je kan hier je kont niet keren zonder een persoonsnummer bijvoorbeeld en al je gegevens zijn openbaar ....
Het is echt niet allemaal koek en ei natuurlijk. Vandaag aardig wat moeite moeten doen om een internetverbinding te regelen zonder dat wij een persoonsnummer hadden (te vergelijken met BSN-nummer). Echter heb je die hier al nodig als je als het ware een AH-bonus kaart wil aanvragen![]()
Ja dan zijn het weer de opa's en oma's die besmet raken door kinderen waar ze op passen.quote:Op donderdag 6 januari 2022 00:23 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Volgende week de wintersporters en de week daarna zijn de scholieren weer aan de beurt. Kan Kuipers ons op de persconferentie weer mooi voorhouden dat we geen versoepelingen verdiend hebben door ons eigen gedrag.
En zo wordt de lockdown weer stilletjes met 2 maanden verlengd.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Het leuke ervan is dat de beschuldigen altijd komen vanuit de politiek of mensen die amper tot niet met infectieziekte werken (zeker op het vlak van epidemiologie). 1 van de grootste lessen uit de hiv pandemie was dat je mensen/groepen juist niet moest beschuldigen dat ze besmet raken. Dat heeft bijvoorbeeld een behoorlijke vertraging gegeven in het accepteren dat mensen homo/lesbi/bi kunnen zijn. Omdat hiv/aids lang werd gezien als een homo ziekte.quote:Op donderdag 6 januari 2022 00:21 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het is toch altijd die frame richting de burgers. Zo klaar mee.![]()
Met burgerlijke ongehoorzaamheid is niks mis mee. Is dit land groot mee geworden. Of bedoel je een speciale groep ofso?quote:Op woensdag 5 januari 2022 23:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Nu de ophitsers met hun tribunalen en burgerlijke ongehoorzaamheid etc nog.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Dit soort ophitsers.quote:Op donderdag 6 januari 2022 00:33 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Met burgerlijke ongehoorzaamheid is niks mis mee. Is dit land groot mee geworden. Of bedoel je een speciale groep ofso?
Woorden hebben gevolgen."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ach, Geert Wilders wordt al 17 jaar bedreigd en daar horen we niks meer over.quote:Op donderdag 6 januari 2022 00:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit soort ophitsers.
[ twitter ]
Woorden hebben gevolgen.![]()
'woorden hebben gevolgen' kan je ook loslaten op politici zelf. Alleen al in de afgelopen 2 jaar met diverse keren paniek veroorzaken in de samenleving.quote:Op donderdag 6 januari 2022 00:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit soort ophitsers.
[ twitter ]
Woorden hebben gevolgen.
Kaag heeft ook de keuze zich af te houden van het wef. Als je een land leidt, dan dien je je in te zetten voor dat land en geen nevenactiviteit er bij te houden van een twijfelachtige organisatie. Tegengestelde belangen tegen gaan ed. Vind dat je daar best je vraagtekens bij mag zetten, mits onderbouwt natuurlijk.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Acties ook. Hij mag daar gerust navraag naar doen of dat uitgezocht willen hebben met oog op eventuele invloeden van buitenaf.quote:Op donderdag 6 januari 2022 00:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit soort ophitsers.
[ twitter ]
Woorden hebben gevolgen.
Die tribunalen opmerking was heel fout van hem maar vind niet dat omdat hij sceptisch is over de WEF/kaag connectie je hem verantwoordelijk kan houden dat er een malloot voor de deur staat.
Even los hiervan durf ik er wel op te wedden dat Baudet de vergelijking gaat maken met Marinus van der Lubbe mocht dit gevolgeb hebben voor FVD.![]()
U heeft zich al vuistdiep in de fabeltjesfuik genesteld, merk ik.quote:Op donderdag 6 januari 2022 00:49 schreef Red_85 het volgende:
[..]
'woorden hebben gevolgen' kan je ook loslaten op politici zelf. Alleen al in de afgelopen 2 jaar met diverse keren paniek veroorzaken in de samenleving.
Kaag heeft ook de keuze zich af te houden van het wef. Als je een land leidt, dan dien je je in te zetten voor dat land en geen nevenactiviteit er bij te houden van een twijfelachtige organisatie. Tegengestelde belangen tegen gaan ed. Vind dat je daar best je vraagtekens bij mag zetten, mits onderbouwt natuurlijk.
Daarbij ga je er kennelijk nog steeds van uit dat er sprake is van zuiver kwaadaardige intenties. Het is precies dat giftige denken waar de oorzaak voor dit soort excessen ligt.Omnibus in omnibus.
dat WEF was vroeger Bilderberg?quote:Op donderdag 6 januari 2022 00:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit soort ophitsers.
[ twitter ]
Woorden hebben gevolgen.![]()
Niet altijd hoor. Dit soort BNW-gezwam leidt meer tot herhalingen van de Gebroeders de Witt dan een glorieuze opstand tegen een tirannieke koning.quote:Op donderdag 6 januari 2022 00:33 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Met burgerlijke ongehoorzaamheid is niks mis mee. Is dit land groot mee geworden. Of bedoel je een speciale groep ofso?
Hoewel, het woord 'tirannie' wordt ook steeds vaker gebezigd in de fuik-kring.Omnibus in omnibus.
Hoezo horen we daar niks meer over?quote:Op donderdag 6 januari 2022 00:48 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ach, Geert Wilders wordt al 17 jaar bedreigd en daar horen we niks meer over.Omnibus in omnibus.
Ik ben bang dat het WEF met hun great reset niet het beste met ons voort heeft.quote:Op donderdag 6 januari 2022 00:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
U heeft zich al vuistdiep in de fabeltjesfuik genesteld, merk ik.
Daarbij ga je er kennelijk nog steeds van uit dat er sprake is van zuiver kwaadaardige intenties. Het is precies dat giftige denken waar de oorzaak voor dit soort excessen ligt.
Lees dat boek maar.![]()
Welk boek?quote:Op donderdag 6 januari 2022 01:01 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik ben bang dat het WEF met hun great reset niet het beste met ons voort heeft.
Lees dat boek maar.Omnibus in omnibus.
Ja, en welke passages of agenda's daarin zijn suspect?quote:Omnibus in omnibus.
Het gaat idd offtopic zo. Lees het zelf maar pdf kan je online vinden. Waren maar honderd nog wat bladzijden. Knal je best snek doorheen.quote:Op donderdag 6 januari 2022 01:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, en welke passages of agenda's daarin zijn suspect?![]()
![]()
zometeen een boostertje halen en dan beginnen met de koffers pakken !!!
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen![]()
Ik kan me steeds alleen op vrijdag laten boosteren, maar dat wil ik niet
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
Ga naar Leeuwarden of Drachten vrije inloopquote:Op donderdag 6 januari 2022 07:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik kan me steeds alleen op vrijdag laten boosteren, maar dat wil ik nietFuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto![]()
Naast de deur ja!quote:Op donderdag 6 januari 2022 08:06 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ga naar Leeuwarden of Drachten vrije inloop
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Wat is dat nou voor een kinderachtig antwoord? Altijd maar weer dat ‘ja maar Geert kan al 17 jaar niet over straat’.quote:Op donderdag 6 januari 2022 00:48 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ach, Geert Wilders wordt al 17 jaar bedreigd en daar horen we niks meer over.
Geef nou eens toe dat die idioten van de FVD (en ook Wilders zelf) voor een groot deel voor deze polarisatie zorgen en daarmee indirect ook verantwoordelijk zijn voor die acties zoals die idioot met die fakkel.![]()
Volgende week voor het eerst in lange tijd maar eens die persconferentie kijken. De zorgelijke hoofdjes terwijl ze ons vertellen dat we ons beter aan de maatregelen moeten houden, nu het nog niet de tijd is om te versoepelen en dat we onze booster moeten halen om versoepelingen mogelijk te maken.
Ik ben wel benieuwd of ze iets gaan zeggen over het beleid vanaf zo'n beetje nu, lockdowns zijn niet echt meer nuttig dus eens horen of ze aan iets anders denken of stug vol blijven houden.![]()
Ik ben eigenlijk meer benieuwd naar of Hugo nu eindelijk eens een keer laat onderzoeken waar die forse oversterfte nu exact door komt.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.![]()
denk niet dat Hugo dat nog redt in z'n laatste week, zal Ernst moeten gaan doenquote:Op donderdag 6 januari 2022 08:24 schreef vosss het volgende:
Ik ben eigenlijk meer benieuwd naar of Hugo nu eindelijk eens een keer laat onderzoeken waar die forse oversterfte nu exact door komt.![]()
Wat boeit het?quote:Op donderdag 6 januari 2022 08:24 schreef vosss het volgende:
Ik ben eigenlijk meer benieuwd naar of Hugo nu eindelijk eens een keer laat onderzoeken waar die forse oversterfte nu exact door komt.![]()
Is dat nog niet bekend dan? Lijkt mij dat met de nederlandse registratie drang de doodsoorzaak wel wordt vastgelegd en dat het een "simpele" optelsom is waaraan mensen overlijden?quote:Op donderdag 6 januari 2022 08:24 schreef vosss het volgende:
Komt door politiegeweld. Proberen ze in de doofpot te stoppen.quote:Op donderdag 6 januari 2022 08:24 schreef vosss het volgende:
Ik ben eigenlijk meer benieuwd naar of Hugo nu eindelijk eens een keer laat onderzoeken waar die forse oversterfte nu exact door komt.
Word wakker mensen!!![]()
Zonder maatregelen was het nog veel erger geweest.quote:Op donderdag 6 januari 2022 08:22 schreef Wirelessmouse het volgende:
Volgende week voor het eerst in lange tijd maar eens die persconferentie kijken. De zorgelijke hoofdjes terwijl ze ons vertellen dat we ons beter aan de maatregelen moeten houden, nu het nog niet de tijd is om te versoepelen en dat we onze booster moeten halen om versoepelingen mogelijk te maken.
Ik ben wel benieuwd of ze iets gaan zeggen over het beleid vanaf zo'n beetje nu, lockdowns zijn niet echt meer nuttig dus eens horen of ze aan iets anders denken of stug vol blijven houden.
Groetjes Mark & Hugo![]()
Wat denk jij dan?quote:Op donderdag 6 januari 2022 08:24 schreef vosss het volgende:
Onderzoek zeker als dat onnodig is kost ook een hoop geld.quote:Op donderdag 6 januari 2022 08:24 schreef vosss het volgende:
Ik ben eigenlijk meer benieuwd naar of Hugo nu eindelijk eens een keer laat onderzoeken waar die forse oversterfte nu exact door komt.Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
En de mensen die daardoor overlijden registreren ze als "coronadoden" aangezien ze zijn neergemept bij een demonstratie.quote:Op donderdag 6 januari 2022 08:28 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Komt door politiegeweld. Proberen ze in de doofpot te stoppen.
Word wakker mensen!!
Zo worden we beflikkerd door de media. En de roverheid doet NIETS.![]()
Wat? Geen mod meer?quote:Op donderdag 6 januari 2022 08:32 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
En de mensen die daardoor overlijden registreren ze als "coronadoden" aangezien ze zijn neergemept bij een demonstratie.
Zo worden we beflikkerd door de media. En de roverheid doet NIETS.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Gelukkig gaat de WEF niet over NORAD en dergelijk. De WEF heeft geen middelen voor een great reset.quote:Op donderdag 6 januari 2022 01:01 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik ben bang dat het WEF met hun great reset niet het beste met ons voort heeft.
Lees dat boek maar.Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Het is denk wel een interessante vraag om antwoord op te hebben. Stel er gaan 300 mensen per week dood aan corona, maar 1000 aan uitgestelde zorg vanwege corona, dan doe je dus meer schade dan goed op deze manier. Vraag is wel of je daar nu nog iets aan kunt doen.quote:![]()
Ik snap niet helemaal wat het Amerikaanse luchtruim te maken heeft met de WEF?quote:Op donderdag 6 januari 2022 08:35 schreef Megumi het volgende:
[..]
Gelukkig gaat de WEF niet over NORAD en dergelijk. De WEF heeft geen middelen voor een great reset.![]()
Als we de oorzaak weten dan kunnen we er misschien iets aan doen?quote:
Rare reactie dit,zeker van jou![]()
Ik bedoel meer de inzet van kernwapens en dergelijke.quote:Op donderdag 6 januari 2022 08:38 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik snap niet helemaal wat het Amerikaanse luchtruim te maken heeft met de WEF?Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Alleen naar doden kijken is dan veel te simpel. De meeste te lang uitgestelde zorg zal leiden tot langer herstel, complicaties, permanente schade, etc.quote:Op donderdag 6 januari 2022 08:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het is denk wel een interessante vraag om antwoord op te hebben. Stel er gaan 300 mensen per week dood aan corona, maar 1000 aan uitgestelde zorg vanwege corona, dan doe je dus meer schade dan goed op deze manier. Vraag is wel of je daar nu nog iets aan kunt doen.![]()
Het aantal coronadoden heeft me nooit iets geïnteresseerd. Ik ben van capaciteit hè.quote:Op donderdag 6 januari 2022 08:38 schreef HarigeHarry83 het volgende:
[..]
Als we de oorzaak weten dan kunnen we er misschien iets aan doen?
Rare reactie dit,zeker van jou
Een vrij bed is voor mij een vrij bed. Of iemand het ziekenhuis verlaat door ontslag of door overlijden is voor mij hetzelfde.![]()
Erg mooi.quote:Op donderdag 6 januari 2022 08:38 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ja, was mooi geweest.
Nu kan ik ook weer wat harder trollen. Toch? @:miss_sly @:capricia @:chratnox![]()
Precies.quote:Op donderdag 6 januari 2022 08:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het is denk wel een interessante vraag om antwoord op te hebben. Stel er gaan 300 mensen per week dood aan corona, maar 1000 aan uitgestelde zorg vanwege corona, dan doe je dus meer schade dan goed op deze manier. Vraag is wel of je daar nu nog iets aan kunt doen.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
En dus nog meer druk op de zorg.quote:Op donderdag 6 januari 2022 08:39 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Alleen naar doden kijken is dan veel te simpel. De meeste te lang uitgestelde zorg zal leiden tot langer herstel, complicaties, permanente schade, etc.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Dit kan wel met een enkeltje naar BNW. WEF bedoelt iets totaal anders met Great Reset dan een post apocalyptische wereld opnieuw opbouwen.quote:Op donderdag 6 januari 2022 08:35 schreef Megumi het volgende:
[..]
Gelukkig gaat de WEF niet over NORAD en dergelijk. De WEF heeft geen middelen voor een great reset.![]()
![]()
En jij denkt dat Hugo in z’n laatste dagen daar nog iets aan gaat onderzoeken?quote:
Overigens ben ik benieuwd als het CBS of RIVM met een plausibele verklaring komt voor de oversterfte (is die overigens echt zo hoog?) of dat dan wel wordt aangenomen of dat dit weer zo’n complotdingetje gaat worden.![]()
En waar staat dan dat de WEF kernwapens wil inzetten? Bron graag!quote:Op donderdag 6 januari 2022 08:39 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik bedoel meer de inzet van kernwapens en dergelijke.![]()
Die is echt zo hoog.quote:Op donderdag 6 januari 2022 08:53 schreef Zwansen het volgende:
[..]
En jij denkt dat Hugo in z’n laatste dagen daar nog iets aan gaat onderzoeken?
Overigens ben ik benieuwd als het CBS of RIVM met een plausibele verklaring komt voor de oversterfte (is die overigens echt zo hoog?) of dat dan wel wordt aangenomen of dat dit weer zo’n complotdingetje gaat worden.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Op Facebook!quote:Op donderdag 6 januari 2022 08:55 schreef Emmerdeur het volgende:
[..]
En waar staat dan dat de WEF kernwapens wil inzetten? Bron graag!![]()
Economische schade winkels na drie weken lockdown al ruim 2 miljard euro
https://www.ad.nl/economi(...)ljard-euro~aa4d3224/![]()
Nog even wachten, vrije inloop komt overal. Anders halen ze bij lange na niet het gestelde doel. Hugo gaat zich daar persoonlijk voor inzetten. Komop, Hugo!quote:
[ Bericht 3% gewijzigd door Mondkapje op 06-01-2022 09:11:43 ]![]()
Maar dat is toch een logisch gevolg van onze keuze om acuut voor niet-acuut te laten gaan?quote:Op donderdag 6 januari 2022 08:39 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Alleen naar doden kijken is dan veel te simpel. De meeste te lang uitgestelde zorg zal leiden tot langer herstel, complicaties, permanente schade, etc.
Op korte termijn is dat volkomen te verdedigen maar als we door deze aanpak een veelvoud aan levensjaren verliezen dan we winnen, dan is het toch lastig te verdedigen imo. Toch willen we deze discussie niet voeren want dan ben je een Bolsonaro die mensen wil laten doodgaan op de stoep.![]()
Ik vind het een prima discussie. Niet gevaccineerd? Geen coronazorg. Roker? Geen behandeling bij longkanker. Skivakantie? Zoek het maar uit met je gebroken been.quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:09 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Maar dat is toch een logisch gevolg van onze keuze om acuut voor niet-acuut te laten gaan?
Op korte termijn is dat volkomen te verdedigen maar als we door deze aanpak een veelvoud aan levensjaren verliezen dan we winnen, dan is het toch lastig te verdedigen imo. Toch willen we deze discussie niet voeren want dan ben je een Bolsonaro die mensen wil laten doodgaan op de stoep.
Zwanger? Niet naar het ziekenhuis komen voor je bevalling hoor.
Waar leg jij de grens?![]()
Een pandemie is voor niemand leuk. Was je lul maar stuk of ga maar een stukje hardhollen.quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:03 schreef Johannes788 het volgende:
https://www.ad.nl/economi(...)ljard-euro~aa4d3224/
Xoxo,
Mark en Hugo![]()
ze mogen blij zijn met 70% volgende maand hoorquote:Op donderdag 6 januari 2022 09:04 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Nog even wachten, vrije inloop komt overal. Anders halen ze bij lange na niet het gestelde doel. Hugo gaat zich daar persoonlijk voor inzetten. Komop, Hugo!
was best rustig bij onze vaccinatie locatie al
maar omicron gaat zoveel mensen besmetten......dus geen probleemwoensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
En maatschappij, en economie etcquote:Op donderdag 6 januari 2022 08:52 schreef Monolith het volgende:
[..]
En dus nog meer druk op de zorg.
Mensen die langer klachten hebben, niet goed kunnen herstellen, niet of minder kunnen werken, mantelzorg nodig hebben, steun nodig hebben etc
Zo wordt het van door acute crisis de zorg uitstellen naar grootse participatieissues met alle schade van dien. Als je dat gaat kwantificeren dan ga je nog meer schrikkenOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
nu al voor de 4de keer keelpijn/verkouden in 4 maanden tijd.....zelftest gisteren negatief trouwens zal er vandaag nog eens een doen.woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Welkom in het zwart, is stiekem veel leukerquote:Op donderdag 6 januari 2022 08:38 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ja, was mooi geweest.
Nu kan ik ook weer wat harder trollen. Toch? @:miss_sly @:capricia @:chratnox![]()
![]()
Wel je keel in hè!quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:16 schreef Predator40 het volgende:
nu al voor de 4de keer keelpijn/verkouden in 4 maanden tijd.....zelftest gisteren negatief trouwens zal er vandaag nog eens een doen.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history![]()
Gelijk jullie zielquote:Op donderdag 6 januari 2022 09:17 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Welkom in het zwart, is stiekem veel leuker![]()
En koffie, hoop ik
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Hoeveel schade die mensen aanrichten is niet normaal.quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:03 schreef Johannes788 het volgende:
https://www.ad.nl/economi(...)ljard-euro~aa4d3224/
Tuurlijk, ondankbaar werk en je doet het nooit goed maar een klein beetje rationelere meer competente benadering had wellicht al een hoop leed(ongeacht in welke vorm) gescheeld.![]()
Ik zie eerlijk gezegd hier nergens wappies bejegend worden op de manier hoe bepaalde bewindslieden de strontkar over zich uitgestort krijgen. Je kunt wel alles onder frustratie schuiven, maar dan nog kan het allemaal best een tand minder.quote:Op woensdag 5 januari 2022 23:42 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En zo worden de zogenaamde ''wappies'' ook helemaal belachelijk gemaakt hier; of andere users als we het niet met ze eens zijn. Gaat twee kanten op.
Er zijn altijd mensen die veel te ver gaan, maar dat zie ik toch echt los van de frustratie die ik hier in het topic lees.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Straks hebben ze weer te veel prikkers omdat te weinig mensen komen opdagen. Al die militairen voor niets ingezet.quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:14 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ze mogen blij zijn met 70% volgende maand hoor
was best rustig bij onze vaccinatie locatie al
maar omicron gaat zoveel mensen besmetten......dus geen probleem![]()
Daarom prikken in het ziekenhuis doenquote:Op donderdag 6 januari 2022 09:26 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Straks hebben ze weer te veel prikkers omdat te weinig mensen komen opdagen. Al die militairen voor niets ingezet.
Als er dan te weinig mensen voor een prik komen, zet je dat personeel gewoon in om covidlijers te draaien of infuusjes te prikken
Win win
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ja, goede vergelijking welquote:Op donderdag 6 januari 2022 09:12 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik vind het een prima discussie. Niet gevaccineerd? Geen coronazorg.
[…]
Zwanger? Niet naar het ziekenhuis komen voor je bevalling hoor.
Want een zwangerschap is hetzelfde als een exponentieel groeiend virus![]()
![]()
dat is op zich wel jammer want er wordt veel naar het VK als beloofde land gekeken maar daar zitten ze al boven de 60% met die boosterquote:Op donderdag 6 januari 2022 09:26 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Straks hebben ze weer te veel prikkers omdat te weinig mensen komen opdagen. Al die militairen voor niets ingezet.![]()
Dan is er in elk geval genoeg capaciteit om de prikcampagne voor de vierde vaccinatie wel goed te beginnen.quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:26 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Straks hebben ze weer te veel prikkers omdat te weinig mensen komen opdagen. Al die militairen voor niets ingezet.
Ze zullen niet opnieuw de fout maken om die mensen niet beschikbaar te houden toch?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
Daarom moeten ze nu heel snel vrije inloop organiseren, bij locaties dicht bij huis voor mensen.quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat is op zich wel jammer want er wordt veel naar het VK als beloofde land gekeken maar daar zitten ze al boven de 60% met die booster![]()
Nou in sommige gemeenschappen...quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:28 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ja, goede vergelijking wel
Want een zwangerschap is hetzelfde als een exponentieel groeiend virusOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
De complotdenkers gaan er toch niet in mee tenzij de vaccins als oorzaak aangewezen wordt.quote:
De andere opties zijn uitgestelde zorg, meer coronadoden dan gedacht of corona gevolgen op langere termijn.
Of een combinatie ervan?
Ik vind het wel verontrustend en hoop dat we snel duidelijkheid krijgen.
Pieter Omtzigt had Nieuw Zeeland als vb van een vergelijkbaar gevaccineerde bevolking maar geen oversterfte op dezelfde wijze. Dat werkt niet in het fb argument dat het door de vaccins komt.
Of wij registreren veel beter dan andere landen.![]()
dan nog......quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:29 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Daarom moeten ze nu heel snel vrije inloop organiseren, bij locaties dicht bij huis voor mensen.woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Scheelt enorm, Leeuwarden had er de ene dag 100 op een dag, met afspraak, en zonder afspraak kwamen er 1500 op één dag.quote:![]()
De locatie waar ik was, was het dan weer aardig druk.quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat is op zich wel jammer want er wordt veel naar het VK als beloofde land gekeken maar daar zitten ze al boven de 60% met die booster
Overigens las ik dat Denemarken ook nog maar op 50% zit. Nederland ergens in de 40. Zoveel scheelt het allemaal niet.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:29 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Dan is er in elk geval genoeg capaciteit om de prikcampagne voor de vierde vaccinatie wel goed te beginnen.
Ze zullen niet opnieuw de fout maken om die mensen niet beschikbaar te houden toch?Als je het normaal plant heb je natuurlijk ook niet al die mensen nodig.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Het is een persoonlijke keuze die leidt tot het mogelijk nodig hebben van ziekenhuisondersteuning.quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:28 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Want een zwangerschap is hetzelfde als een exponentieel groeiend virus
Natuurlijk is het iets totaal anders, vandaar ook mijn vraag: waar leg jij de grens?![]()
Blijft gewoon moeilijke materie, je zou misschien kunnen stellen dat het weigeren van een coronavaccinatie het weigeren van corona zorg is maar dan zou je een soort van codicil op moeten stellen dat met weigering van die zorg je ook afstand doet van andere corona zorg.quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:28 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Want een zwangerschap is hetzelfde als een exponentieel groeiend virus
Lijkt me onhaalbaar.![]()
Mensen vinden het niet prettig om voor een prikje 50 km te moeten reizen, op een vast tijdstip moeten komen opdagen, dan nog zoeken want de locatie zit op een achterafgebied, dan door sluizen geleid worden, halfuur wachten voordat je in hokje komt en dan die troosteloze reis weer terug. Je kunt er geen uitstapje van maken want alles zit in een lockdown.
Hoe snel denk je dan: ach laat ook maar zitten, Omikron is toch niet gevaarlijk?![]()
Hoelang is die booster nu geldig ???
9 maanden ? en dan moeten we er weer een willen we ergens heen kunnen of in kunnen ?woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Ik wil best een afspraak maken, maar wel op het moment dat ik kan en niet wanneer zij vinden dat ik kan. Ik snap best dat je niet oneindig kan kiezen, maar geef mensen tenminste de optie om dagen te kiezen..quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:31 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Scheelt enorm, Leeuwarden had er de ene dag 100 op een dag, met afspraak, en zonder afspraak kwamen er 1500 op één dag.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
niet mee eens hoor, het is gewoon prima georganiseerd, je mag van de burger ook nog wel wat verwachtenquote:Op donderdag 6 januari 2022 09:29 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Daarom moeten ze nu heel snel vrije inloop organiseren, bij locaties dicht bij huis voor mensen.![]()
Het bedreigen en uitschelden van politici en bewindslieden is sowieso treurig.quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:25 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik zie eerlijk gezegd hier nergens wappies bejegend worden op de manier hoe bepaalde bewindslieden de strontkar over zich uitgestort krijgen. Je kunt wel alles onder frustratie schuiven, maar dan nog kan het allemaal best een tand minder.
En dan zei er ook nog iemand dat Kaag het aan zichzelf te danken heeft omdat ze een bijwagen van de WEF is, ofzo.
Of dat Wilders zich maar genuanceerder had moeten uitlaten over de islam.
Als je dat soort uitspraken doet heb je het imo niet begrepen.![]()
Iets van 40-45 weken.quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:33 schreef Predator40 het volgende:
9 maanden ? en dan moeten we er weer een willen we ergens heen kunnen of in kunnen ?
En ja.![]()
dat is het niet maargoed........quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:33 schreef Tarado het volgende:
[..]
niet mee eens hoor, het is gewoon prima georganiseerd, je mag van de burger ook nog wel wat verwachtenwoensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Eens, al blijf ik het raar vinden dat je maar anderhalve optie krijgt om uit te kiezen.quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:33 schreef Tarado het volgende:
[..]
niet mee eens hoor, het is gewoon prima georganiseerd, je mag van de burger ook nog wel wat verwachten'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Wat is er dan allemaal niet goed?quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:34 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dat is het niet maargoed........'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Je kiest maar in 1 van de gevallen om het te krijgen.quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:31 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Het is een persoonlijke keuze die leidt tot het mogelijk nodig hebben van ziekenhuisondersteuning.
Natuurlijk is het iets totaal anders, vandaar ook mijn vraag: waar leg jij de grens?´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Nogmaals:quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:35 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Wat is er dan allemaal niet goed?
Mensen vinden het niet prettig om voor een prikje 50 km te moeten reizen, op een vast tijdstip moeten komen opdagen, dan nog zoeken want de locatie zit op een achterafgebied, dan door sluizen geleid worden, halfuur wachten voordat je in hokje komt en dan die troosteloze reis weer terug. Je kunt er geen uitstapje van maken want alles zit in een lockdown.
Hoe snel denk je dan: ach laat ook maar zitten, Omikron is toch niet gevaarlijk?![]()
Code zwart voor Lenny?quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:17 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Welkom in het zwart, is stiekem veel leuker![]()
in oktober maar weer een prikkie halen danquote:Op donderdag 6 januari 2022 09:34 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Iets van 40-45 weken.
En ja.woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
9 maanden is precies genoeg tot de volgende lockdown, dus dat komt mooi uit.quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:33 schreef Predator40 het volgende:
9 maanden ? en dan moeten we er weer een willen we ergens heen kunnen of in kunnen ?Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
planning ( kwetsbaren/zorgverleners )quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:35 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Wat is er dan allemaal niet goed?
Locaties
Data optieswoensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
9 maanden nu zodat in het najaar alles weer traag op gang komt? Nouja laten we hopen dat het door Omicron niet meer nodig is.![]()
Nee hoor. In beide gevallen kies je er voor om iets niet te doen en iets anders wel, met de mogelijkheid het te krijgen.quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:36 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Je kiest maar in 1 van de gevallen om het te krijgen.![]()
Ja hoor, ik heb allang besloten om eind volgende maand een afspraak in te gaan plannen.quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:33 schreef Tarado het volgende:
[..]
niet mee eens hoor, het is gewoon prima georganiseerd, je mag van de burger ook nog wel wat verwachten
Kijk over een week of 4/5 wel wat er beschikbaar is
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Ik ken de voorbeelden niet, maar 50 km is indien waar teveel. Dat is ook wel echt het enige argument in deze opsomming. De rest is allemaal zuchten en steunen en ergens een probleem van willen maken. 'Op een vast tijdstip moeten komen', alsof je bij de tandarts zomaar binnen kunt lopen. Zoeken naar je locatie, kom op hoor.quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:36 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Nogmaals:
Hoe snel denk je dan: ach laat ook maar zitten, Omikron is toch niet gevaarlijk?'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Optimisme in Denemarken over de omikronvariant van het coronavirus. Het ziet er beter uit dan we hadden gevreesd, schrijft de Deense premier Mette Frederiksen op Facebook. Hier in Nederland kijken we met argusogen naar Denemarken, omdat de Denen heel nauwkeurig de ontwikkeling van omikron bijhouden en vaak vooroplopen.
Gisteren werd een nieuw infectierecord bereikt in Denemarken: meer dan 28.000 geregistreerde coronabesmettingen in 24 uur. En het het Deense RIVM, het Statens Serum Institut, verwacht dat het eind januari nog hoger kan uitvallen, tot dagelijks 55.000 besmettingen.
Ondanks die snelle verspreiding is datzelfde Deense RIVM optimistisch. "Omikron kan de variant zijn die ons uit de pandemie helpt", zei de directeur van het instituut, Tyra Grove Krause, op de Deense televisie. Door de massale verspreiding van omikron zal de piek snel worden bereikt. Krause hoopt dat de Denen daardoor over twee maanden weer hun normale leven terug hebben.
Denemarken koploper boosterprik
Uiteraard is er ook in Denemarken het risico dat de zorg overbelast raakt. En daarom blijven de beperkingen, die overigens minder streng zijn dan in Nederland, gewoon gelden. Het belangrijkste wapen tegen te veel ziekenhuisopnames is de booster: meer dan 50 procent van de Denen heeft een boosterprik gekregen. Denemarken is daarmee koploper in Europa.
Uit Deens onderzoek blijkt dat omikron in staat is om de bestaande vaccinaties te omzeilen. En dat het lichaam door een booster inderdaad beter in staat is om omikron te herkennen en tegen te houden.
Verder bevestigt het Deense onderzoek dat omikron milder is. Veel mensen zullen besmet raken zonder ernstige ziekteverschijnselen. Uiteindelijk zorgt dat voor een goede immuniteit onder de bevolking. "Op lange termijn zal het coronavirus onder ons blijven, maar we kunnen dan de gevolgen beperken, onder meer door vaccinaties van kwetsbare mensen", denkt directeur Krause van het Deense RIVM.
Januari nog moeilijke maand
Dit optimisme leidt van links tot rechts in de Deense politiek meteen tot de roep om te versoepelen. Maar premier Mette Frederiksen wil daar nu nog niets van weten. Op Facebook schrijft ze: "Het zeer besmettelijke karakter van omikron kan een samenleving als de onze uitdagen als het wordt toegestaan om op hol te slaan. Dit kan leiden tot te veel opnames tegelijk."
Ook Krause waarschuwt: "Eind januari piekt omikron en in februari zien we afnemende infectiedruk en druk op de gezondheidszorg. Maar we moeten ons inspannen in januari, want het wordt moeilijk om er doorheen te komen."
Maar na februari moet het in Denemarken dus voorbij zijn, verwacht Krause. Omikron is als het goed gaat dan de weg gebleken uit de pandemie voor de Denen. Maar wel in combinatie met beperkingen en een razendsnelle boostercampagne.
https://www.msn.com/nl-nl(...)AStWsJ?ocid=msedgntp
Het hep op Meta gestaan dus dit moet waar zijn![]()
![]()
Nou ja, als je door het schrappen van die afspraken en vrije inloop open zetten meer toeloop hebt, waarom niet?quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:40 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik ken de voorbeelden niet, maar 50 km is indien waar teveel. Dat is ook wel echt het enige argument in deze opsomming. De rest is allemaal zuchten en steunen en ergens een probleem van willen maken. 'Op een vast tijdstip moeten komen', alsof je bij de tandarts zomaar binnen kunt lopen. Zoeken naar je locatie, kom op hoor.![]()
Ik ben straks aan de beurt eindelijk (voor zo ver voorrang voor groep medisch), ben benieuwd of alles een beetje soepel loopt. Vorige keren was ik op een kleine locaties waar de spuit binnen 5 minuten na binnen komen er wel inzat.![]()
ik was snel met boeken maar ben wel later aan de beurt en moet ook wat verder dan bijvoorbeeld mijn vrouw die later boekte, dat had beter gekund maar ik ga niet op wintersport dus geen haast.quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:34 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Eens, al blijf ik het raar vinden dat je maar anderhalve optie krijgt om uit te kiezen.
Haar gebracht dinsdag, perfect georganiseerd, gratis parkeren en dat in Amsterdam, ze stond in 20 minuten weer buiten.![]()
Hoezo is die 9 maanden zo'n gegeven? Dat kan net zo makkelijk weer omgezet worden naar 3/4 of 6 toch?
Rare vraag misschien, stel je hebt een QR die 9 maanden geldig is. Later besluiten ze dat het 4 maanden wordt.
Je drukt deze ervoor af op papier. Werkt dit dan nog gewoon erna tot de 9 maanden verstreken zijn?![]()
Daar ben ik het helemaal mee eens, maar verbaas me oprecht dat er zelfs nu het echt goed geregeld is nog mensen gaan zeuren over 'je moet nog zoeken naar de locatie'.quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:41 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Nou ja, als je door het schrappen van die afspraken en vrije inloop open zetten meer toeloop hebt, waarom niet?'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Je hebt gelijk. Er zijn inderdaad wel mensen die zich proberen te laten besmetten met het virus.quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:39 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Nee hoor. In beide gevallen kies je er voor om iets niet te doen en iets anders wel, met de mogelijkheid het te krijgen.
Al denk ik dat dit er wat minder zijn dan die gericht zwanger proberen te raken.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Nederland loopt nog wat achter, tevens is onze zorg al een puinzooi.quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:40 schreef Oriente het volgende:
Optimisme in Denemarken over de omikronvariant van het coronavirus. Het ziet er beter uit dan we hadden gevreesd, schrijft de Deense premier Mette Frederiksen op Facebook. Hier in Nederland kijken we met argusogen naar Denemarken, omdat de Denen heel nauwkeurig de ontwikkeling van omikron bijhouden en vaak vooroplopen.
Gisteren werd een nieuw infectierecord bereikt in Denemarken: meer dan 28.000 geregistreerde coronabesmettingen in 24 uur. En het het Deense RIVM, het Statens Serum Institut, verwacht dat het eind januari nog hoger kan uitvallen, tot dagelijks 55.000 besmettingen.
Ondanks die snelle verspreiding is datzelfde Deense RIVM optimistisch. "Omikron kan de variant zijn die ons uit de pandemie helpt", zei de directeur van het instituut, Tyra Grove Krause, op de Deense televisie. Door de massale verspreiding van omikron zal de piek snel worden bereikt. Krause hoopt dat de Denen daardoor over twee maanden weer hun normale leven terug hebben.
Denemarken koploper boosterprik
Uiteraard is er ook in Denemarken het risico dat de zorg overbelast raakt. En daarom blijven de beperkingen, die overigens minder streng zijn dan in Nederland, gewoon gelden. Het belangrijkste wapen tegen te veel ziekenhuisopnames is de booster: meer dan 50 procent van de Denen heeft een boosterprik gekregen. Denemarken is daarmee koploper in Europa.
Uit Deens onderzoek blijkt dat omikron in staat is om de bestaande vaccinaties te omzeilen. En dat het lichaam door een booster inderdaad beter in staat is om omikron te herkennen en tegen te houden.
Verder bevestigt het Deense onderzoek dat omikron milder is. Veel mensen zullen besmet raken zonder ernstige ziekteverschijnselen. Uiteindelijk zorgt dat voor een goede immuniteit onder de bevolking. "Op lange termijn zal het coronavirus onder ons blijven, maar we kunnen dan de gevolgen beperken, onder meer door vaccinaties van kwetsbare mensen", denkt directeur Krause van het Deense RIVM.
Januari nog moeilijke maand
Dit optimisme leidt van links tot rechts in de Deense politiek meteen tot de roep om te versoepelen. Maar premier Mette Frederiksen wil daar nu nog niets van weten. Op Facebook schrijft ze: "Het zeer besmettelijke karakter van omikron kan een samenleving als de onze uitdagen als het wordt toegestaan om op hol te slaan. Dit kan leiden tot te veel opnames tegelijk."
Ook Krause waarschuwt: "Eind januari piekt omikron en in februari zien we afnemende infectiedruk en druk op de gezondheidszorg. Maar we moeten ons inspannen in januari, want het wordt moeilijk om er doorheen te komen."
Maar na februari moet het in Denemarken dus voorbij zijn, verwacht Krause. Omikron is als het goed gaat dan de weg gebleken uit de pandemie voor de Denen. Maar wel in combinatie met beperkingen en een razendsnelle boostercampagne.
https://www.msn.com/nl-nl(...)AStWsJ?ocid=msedgntp
Het hep op Meta gestaan dus dit moet waar zijn
Dat word gewoon weer tot April/Mei maatregelen.woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Goede, duidelijke omschrijving. Bedankt.quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:38 schreef Predator40 het volgende:
[..]
planning ( kwetsbaren/zorgverleners )
Locaties
Data opties'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
In Hilversum is het best zoeken, het zit in een industriegebied. Als je er niet bekend bent, is het dus zoeken ja.quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:42 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Daar ben ik het helemaal mee eens, maar verbaas me oprecht dat er zelfs nu het echt goed geregeld is nog mensen gaan zeuren over 'je moet nog zoeken naar de locatie'.![]()
Wat mij wel opvalt is dat sommige locaties echt slecht te bereiken zijn met het OV. Die kunnen wel dichterbij zijn maar qua tijd niet te doen. Maarja er zijn ook teststraten enkel aan de snelweg.quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:42 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Daar ben ik het helemaal mee eens, maar verbaas me oprecht dat er zelfs nu het echt goed geregeld is nog mensen gaan zeuren over 'je moet nog zoeken naar de locatie'.![]()
lijkt wel of ze die weer vergeten zijn, hoe verassend !quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:41 schreef Momo het volgende:
Ik ben straks aan de beurt eindelijk (voor zo ver voorrang voor groep medisch), ben benieuwd of alles een beetje soepel loopt. Vorige keren was ik op een kleine locaties waar de spuit binnen 5 minuten na binnen komen er wel inzat.woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Ik moet zeggen dat het prikken echt heel goed was geregeld in Amsterdam. Tuurlijk moet je langs 3 balies, maar zo is de wereld nou eenmaal ingericht. In totaal stond ik binnen een kwartiertje weer buiten, niks mis mee.![]()
Het is wat.quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:43 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
In Hilversum is het best zoeken, het zit in een industriegebied. Als je er niet bekend bent, is het dus zoeken ja.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Nieuwstitel: betere informatiecampagne boosters nodig
Nieuwstekst: het eerste vaccin werkt minder goed tegen de nieuwe variant
Ik ben daar echt zo enorm klaar mee, die misinformatie
Nee, het eerste vaccin werkt net zo goed tegen omikron, donderflikkerstraal op met die onzin en vertel gewoon de waarheid.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Ach ik verbaas me nergens meer over. Elke zomer heb je in de krant weer dat lijstje van klachten van vakantiegangers. Het zand was niet zo wit als in de folder en er zaten vissen in de zee.quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:42 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Daar ben ik het helemaal mee eens, maar verbaas me oprecht dat er zelfs nu het echt goed geregeld is nog mensen gaan zeuren over 'je moet nog zoeken naar de locatie'.
Dan weet je wel wat het gemiddelde niveau is in dit land![]()
![]()
Wat bedoel je met eerste vaccin? De vaccins werken gewoon minder goed tegen Omicron dan tegen Wuhan variant.quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:45 schreef Nattekat het volgende:
Nieuwstitel: betere informatiecampagne boosters nodig
Nieuwstekst: het eerste vaccin werkt minder goed tegen de nieuwe variant
Ik ben daar echt zo enorm klaar mee, die misinformatie
Nee, het eerste vaccin werkt net zo goed tegen omikron, donderflikkerstraal op met die onzin en vertel gewoon de waarheid.![]()
Het kan echt niet overal even goed zijn natuurlijk. Maar dat gezucht en gesteun als zoiets wordt opgebouwd, zoals @Tarado al zei, je mag van de burger toch ook wel íets verwachten.quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:44 schreef Momo het volgende:
[..]
Wat mij wel opvalt is dat sommige locaties echt slecht te bereiken zijn met het OV. Die kunnen wel dichterbij zijn maar qua tijd niet te doen. Maarja er zijn ook teststraten enkel aan de snelweg.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
ik heb zelf een hekel aan rijen dus vind het wel prettig als die door afspraken zo klein mogelijk isquote:Op donderdag 6 januari 2022 09:41 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Nou ja, als je door het schrappen van die afspraken en vrije inloop open zetten meer toeloop hebt, waarom niet?![]()
We zijn een stel verwende nesten en willen graag alles op een presenteerblaadje krijgen als het effe kan..quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:47 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het kan echt niet overal even goed zijn natuurlijk. Maar dat gezucht en gesteun als zoiets wordt opgebouwd, zoals @:tarado al zei, je mag van de burger toch ook wel íets verwachten.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Dat is dus dom als je zoveel mogelijk mensen een booster wilt geven, dan ga je dingen niet extra moeilijk maken.quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:47 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het kan echt niet overal even goed zijn natuurlijk. Maar dat gezucht en gesteun als zoiets wordt opgebouwd, zoals @:tarado al zei, je mag van de burger toch ook wel íets verwachten.
Nieuwe bestuurscultuur, het wil maar niet lukken.![]()
Eerste twee die je kreeg. En ja het klopt dat ze minder effectief zijn, maar de booster is niet het wondermiddel dat wel werkt. Een booster is gewoon precies hetzelfde vaccin momenteel met precies dezelfde beperkingen.quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:46 schreef Momo het volgende:
[..]
Wat bedoel je met eerste vaccin? De vaccins werken gewoon minder goed tegen Omicron dan tegen Wuhan variant.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
het liefst dat er een prikker langs komt op het moment dat er reclame is op tvquote:Op donderdag 6 januari 2022 09:47 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
We zijn een stel verwende nesten en willen graag alles op een presenteerblaadje krijgen als het effe kan..![]()
De vaccinatirlocatie van Leeuwarden zit ook een 2 supermarkten en een drogist. Dus voor of na je prik gelijk je boodschappen kunnen doen. Daar is sowieso veel parkeerplaatsen.quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:32 schreef Mondkapje het volgende:
Hoe snel denk je dan: ach laat ook maar zitten, Omikron is toch niet gevaarlijk?Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
Maar dat is dan ook niet mijn punt. Dat maak jij er van door mij eerder selectief te quoten. Roken en longkanker? Wintersport en breuken?quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:43 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Er zijn inderdaad wel mensen die zich proberen te laten besmetten met het virus.
Al denk ik dat dit er wat minder zijn dan die gericht zwanger proberen te raken.
Nogmaals: waar leg jij de grens? Waar ben je solidair en moeten we helpen en waar wordt het 'eigen schuld, dikke bult'?
Volgens deze redenatie zou je zelfs kunnen stellen dat als mensen zelf kiezen voor iets, je ze juist niet zou moeten helpen. Maar ja, dan krijgen we veel dode baby's denk ik en dat willen we ook niet.![]()
Je hebt helemaal gelijk. Het is een schande dat ze niet gewoon thuis komen prikken.quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:48 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Dat is dus dom als je zoveel mogelijk mensen een booster wilt geven, dan ga je dingen niet extra moeilijk maken.
Nieuwe bestuurscultuur, het wil maar niet lukken.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
het is maar wat je moeilijk vindt, ik vind het zeiken om het zeiken, als je 10 miljoen prikken in zo'n kort tijdsbestek wil geven is het wel logisch dat het geen individueel maatwerk wordtquote:Op donderdag 6 januari 2022 09:48 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Dat is dus dom als je zoveel mogelijk mensen een booster wilt geven, dan ga je dingen niet extra moeilijk maken.
Nieuwe bestuurscultuur, het wil maar niet lukken.![]()
Waarom weer een uiterste als dit? Er zullen vast mensen te lui zijn om te gaan als het bij hun om de hoek is. Maar je kunt ook wel meer mensen overhalen om te prikken als je het makkelijker maakt met bepaalde dingen. Werkt beide kanten op.quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:51 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk. Het is een schande dat ze niet gewoon thuis komen prikken.![]()
Ja, haal er anders nog een paar hippe dingen bij die totaal niet relevant zijnquote:Op donderdag 6 januari 2022 09:48 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Nieuwe bestuurscultuur, het wil maar niet lukken.
Misschien iets met een reset, of World Economic Forum?![]()
Ik vind het prima geregeld met goede ruime locaties, vaak voldoende parkeergelegenheid óf (OV)-bereisbaarheid. Ik vind maar 2 praktische bezwaren: Dat nu sommige 20ers sneller geboosterd zijn dan sommige 60ers is best raar, en dat je maar 1 optie per locatie krijgt vind ik ook wel een beetje krom. Maar buiten dat: Het gaat nu met een mooi tempo, doorstroming is prima.quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:47 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het kan echt niet overal even goed zijn natuurlijk. Maar dat gezucht en gesteun als zoiets wordt opgebouwd, zoals @:tarado al zei, je mag van de burger toch ook wel íets verwachten.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Gefeliciteerd.quote:
Ook een sticker gekregen in je gele boekje?Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Ik zie dat nog wel aangepast worden naar 6 maanden, als er op tijd een nieuwe booster op de markt komt.quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:42 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Hoezo is die 9 maanden zo'n gegeven? Dat kan net zo makkelijk weer omgezet worden naar 3/4 of 6 toch?
Rare vraag misschien, stel je hebt een QR die 9 maanden geldig is. Later besluiten ze dat het 4 maanden wordt.
Je drukt deze ervoor af op papier. Werkt dit dan nog gewoon erna tot de 9 maanden verstreken zijn?![]()
Het is pure luiheid. Mensen willen nergens meer moeite voor doen.quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:47 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
We zijn een stel verwende nesten en willen graag alles op een presenteerblaadje krijgen als het effe kan..![]()
De locatie waar ik geweest ben stond zelfs lijnbus om mensen van het busstation naar de vaccinatirlocatie te vervoerenquote:Op donderdag 6 januari 2022 09:44 schreef Momo het volgende:
[..]
Wat mij wel opvalt is dat sommige locaties echt slecht te bereiken zijn met het OV. Die kunnen wel dichterbij zijn maar qua tijd niet te doen. Maarja er zijn ook teststraten enkel aan de snelweg.Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
De meeste vaccinatieposten die ik ken in mijn omgeving zijn in elk geval per OV te bereiken.quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:44 schreef Momo het volgende:
[..]
Wat mij wel opvalt is dat sommige locaties echt slecht te bereiken zijn met het OV. Die kunnen wel dichterbij zijn maar qua tijd niet te doen. Maarja er zijn ook teststraten enkel aan de snelweg.
Ik ben in elk geval niet te beroerd om even een buurvrouw of buurman te brengen, maar de meeste mensen praten tegenwoordig niet meer met hun buren.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Als je als argument 'een troosteloze weg terug' aandraagt behoor je tot die eerste categorie en vandaar dat uiterste.quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:53 schreef Momo het volgende:
[..]
Waarom weer een uiterste als dit? Er zullen vast mensen te lui zijn om te gaan als het bij hun om de hoek is. Maar je kunt ook wel meer mensen overhalen om te prikken als je het makkelijker maakt met bepaalde dingen. Werkt beide kanten op.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
ik denk ook dat ze een plan fout hebben gemaakt, ze hebben gepland op werkelijk aanwezige capaciteit ipv te verwachten capaciteit, daarom zijn mensen die later boekten eerder aan de beurt omdat die capaciteit toen beschikbaar kwamquote:Op donderdag 6 januari 2022 09:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik vind het prima geregeld met goede ruime locaties, vaak voldoende parkeergelegenheid óf (OV)-bereisbaarheid. Ik vind maar 2 praktische bezwaren: Dat nu sommige 20ers sneller geboosterd zijn dan sommige 60ers is best raar, en dat je maar 1 optie per locatie krijgt vind ik ook wel een beetje krom. Maar buiten dat: Het gaat nu met een mooi tempo, doorstroming is prima.![]()
Nee dat werkt niet. De scanner ziet dan dat jouw code verlopen is. En mocht men beslissen dat dat ipv na 9 maanden na bv een half jaar al is dan is dat zo.quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:42 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Je drukt deze ervoor af op papier. Werkt dit dan nog gewoon erna tot de 9 maanden verstreken zijn?
Overigens is het kabinet ook bezig om het herstelbewijs in te korten naar een half jaar. Dat was pas vanaf begin december verhoogd naar een jaar, maar wil men nu al weer terugzetten naar een half jaar. Het printen van je QR lost dat niet op.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Ze kunnen de QR code niet aanpassen maar de scanners wel. In de code ligt immers je laatste prik vast. Als de scanner app wordt aangepast dat ie rood geeft als die datum langer dan 6 maanden geleden is, krijg je geen groen vinkje meer.quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:42 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Is ook weer te makkelijk om dit te zeggen. Ik denk dat het aan veel factoren zal liggen.quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:56 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het is pure luiheid. Mensen willen nergens meer moeite voor doen.
Mijn ma kreeg bijv bij haar 1e uitnodiging voor de booster een locatie 40 km verderop die erg moeilijk met ov bereikbaar is. Zij heeft namelijk geen auto.
Dus heeft ze een weekje of wat gewacht tot er een locatie dichterbij beschikbaar was.
Denk dat veel mensen er beetje zo in zitten, en ik begrijp dat wel.![]()
omdat gebleken is dat herstel van een eerdere variant niet helpt tegen omicron, wat had je dan verwacht een pas voor het leven?quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:58 schreef vosss het volgende:
[..]
Nee dat werkt niet. De scanner ziet dan dat jouw code verlopen is. En mocht men beslissen dat dat ipv na 9 maanden na bv een half jaar al is dan is dat zo.
Overigens is het kabinet ook bezig om het herstelbewijs in te korten naar een half jaar. Dat was pas vanaf begin december verhoogd naar een jaar, maar wil men nu al weer terugzetten naar een half jaar. Het printen van je QR lost dat niet op.![]()
Ik had verwacht dat dat een jaar geldig zou blijven en niet na 1 maand al weer ingekort zou worden. Dat lijkt nergens op.quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
omdat gebleken is dat herstel van een eerdere variant niet helpt tegen omicron, wat had je dan verwacht een pas voor het leven?De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Dit is onzin. Herstel van een eerdere variant helpt wel degelijk tegen omicron als het gaat om ernstig ziek worden.quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
omdat gebleken is dat herstel van een eerdere variant niet helpt tegen omicron, wat had je dan verwacht een pas voor het leven?![]()
Een stempel. Upgrade naar Super Saiyan 3.quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:55 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Gefeliciteerd.
Ook een sticker gekregen in je gele boekje?![]()
Ja, dat soort opmerkingen zal er echt voor zorgen dat er meer mensen een prik gaan halenquote:Op donderdag 6 januari 2022 09:50 schreef Tarado het volgende:
[..]
het liefst dat er een prikker langs komt op het moment dat er reclame is op tv![]()
Maak ze bewust van hun slechte gedrag (lol).´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Ik verwacht 4/5 maanden zodat ze je kunnen dwingen om nog een booster te nemen deze zomer. Ze willen immers dat iedereen dit jaar drie boosters neemt.quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:33 schreef Predator40 het volgende:
9 maanden ? en dan moeten we er weer een willen we ergens heen kunnen of in kunnen ?![]()
Verschilt wel per regio. In Noord Holland Noord is de bereikbaarheid best lastig. In Hoorn, toch een stad met 75000 inwoners, is geen priklocatie. Hiervoor moet je naar een klein dorpje of industrieterrein, beiden minimaal 15 autominuten verderop. De bereikbaarheid met het OV is minimaal tot niet.quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:56 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
De locatie waar ik geweest ben stond zelfs lijnbus om mensen van het busstation naar de vaccinatirlocatie te vervoeren
Als je geen auto hebt geeft dat toch een flinke drempel. Waarschijnlijk juist bij groepen die toch al minder geneigd zijn te boosteren.![]()
Dat is het ook zeker, maar het is de meest zichtbare indicator dat er meer aan de hand kan zijn. Op basis van die indicatie kun je dan verder gaan zoeken wat er precies aan de hand is.quote:Op donderdag 6 januari 2022 08:39 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Alleen naar doden kijken is dan veel te simpel. De meeste te lang uitgestelde zorg zal leiden tot langer herstel, complicaties, permanente schade, etc.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-01-2022 10:08:29 ]![]()
Ach, af en toe een beetje pauze van QR locaties is ook niet verkeerd. Probeer zo lang mogelijk zonder prik-abbo door het leven te gaan. Als er nu een gevaarlijke variant zou ontstaan, is het een ander verhaal.quote:Op donderdag 6 januari 2022 10:06 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ik verwacht 4/5 maanden zodat ze je kunnen dwingen om nog een booster te nemen deze zomer. Ze willen immers dat iedereen dit jaar drie boosters neemt.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Het ging me er meer om dat er echt een grote groep is waarbij werkelijk alles voorgekauwd moet worden, anders “snappen we het niet”.quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:59 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Is ook weer te makkelijk om dit te zeggen. Ik denk dat het aan veel factoren zal liggen.
Mijn ma kreeg bijv bij haar 1e uitnodiging voor de booster een locatie 40 km verderop die erg moeilijk met ov bereikbaar is. Zij heeft namelijk geen auto.
Dus heeft ze een weekje of wat gewacht tot er een locatie dichterbij beschikbaar was.
Denk dat veel mensen er beetje zo in zitten, en ik begrijp dat wel.
Mijn vrouw zit in de communicatie en het deel van de bevolking wat de meest simpele overheidscommunicatie al niet kan begrijpen is echt bizar groot, en dat zijn echt niet alleen Achmed en Shirley.![]()
Maar wordt daar naar gekeken überhaupt?quote:Op donderdag 6 januari 2022 10:02 schreef Stridone het volgende:
[..]
Dit is onzin. Herstel van een eerdere variant helpt wel degelijk tegen omicron als het gaat om ernstig ziek worden.
Als je bv hybride immuniteit na vaccinatie/besmetting lijkt de kans me gering dat je erg ziek wordt van het milde omicron.
Toch wordt dat niet meegenomen in het beleid.![]()
vervelend hè zo'n virus waar geen grip op is, het is geen wasmachine met garantiequote:Op donderdag 6 januari 2022 10:02 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik had verwacht dat dat een jaar geldig zou blijven en niet na 1 maand al weer ingekort zou worden. Dat lijkt nergens op.![]()
klopt maar niet tegen het oplopenquote:Op donderdag 6 januari 2022 10:02 schreef Stridone het volgende:
[..]
Dit is onzin. Herstel van een eerdere variant helpt wel degelijk tegen omicron als het gaat om ernstig ziek worden.![]()
juist dit......quote:Op donderdag 6 januari 2022 09:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik vind het prima geregeld met goede ruime locaties, vaak voldoende parkeergelegenheid óf (OV)-bereisbaarheid. Ik vind maar 2 praktische bezwaren: Dat nu sommige 20ers sneller geboosterd zijn dan sommige 60ers is best raar, en dat je maar 1 optie per locatie krijgt vind ik ook wel een beetje krom. Maar buiten dat: Het gaat nu met een mooi tempo, doorstroming is prima.woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Je had gewoon om een Unicron sticker moeten vragenquote:Op donderdag 6 januari 2022 10:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Een stempel. Upgrade naar Super Saiyan 3.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
UnicronGod.quote:Op donderdag 6 januari 2022 10:12 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Je had gewoon om een Unicron sticker moeten vragen![]()
het punt is ook een beetje dat er in het oplopen veel meer variatie zit dan in een vaccin, van dat laatste is beter in te schatten hoe lang het werktquote:Op donderdag 6 januari 2022 10:08 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Maar wordt daar naar gekeken überhaupt?
Als je bv hybride immuniteit na vaccinatie/besmetting lijkt de kans me gering dat je erg ziek wordt van het milde omicron.
Toch wordt dat niet meegenomen in het beleid.![]()
waar staat dat?quote:Op donderdag 6 januari 2022 10:06 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ik verwacht 4/5 maanden zodat ze je kunnen dwingen om nog een booster te nemen deze zomer. Ze willen immers dat iedereen dit jaar drie boosters neemt.![]()
Het enige wat er nu anders is dan toen het verlengd werd naar 1 jaar is een variant die in alle opzichten een stuk gunstiger is.quote:Op donderdag 6 januari 2022 10:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
vervelend hè zo'n virus waar geen grip op is, het is geen wasmachine met garantieDe oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
Maar toch werd dat wel op een jaar gezet. Als omicron mild is hoeft daar toch niet van afgeweken te worden?quote:Op donderdag 6 januari 2022 10:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
het punt is ook een beetje dat er in het oplopen veel meer variatie zit dan in een vaccin, van dat laatste is beter in te schatten hoe lang het werkt
Ik vind dat elke 4 maanden een prik overkill.![]()
Ik zie eerlijk gezegd weinig medische reden om jonge mensen na drie prikken - plus eventueel nog een Covid-infectie - komende zomer voor de vierde(!) keer te gaan inenten. Zeker niet als het toch weinig helpt tegen virusverspreiding.
Richt je nou gewoon eens op het probleem, en dat zijn de groepen 50+ en meer bepaald nog 60+.![]()
Nee, we hebben een minister die zijn rug niet recht weet te houden.quote:Op donderdag 6 januari 2022 10:18 schreef vosss het volgende:
[..]
Het enige wat er nu anders is dan toen het verlengd werd naar 1 jaar is een variant die in alle opzichten een stuk gunstiger is.![]()
misschien dat ze het weer gaan verlengen, wat ik begreep is oplopen van omicron immuniteit tegen delta maar andersom niet, het blijft afwachten hoe het zit als er weer een andere variant komtquote:Op donderdag 6 januari 2022 10:18 schreef vosss het volgende:
[..]
Het enige wat er nu anders is dan toen het verlengd werd naar 1 jaar is een variant die in alle opzichten een stuk gunstiger is.![]()
ik heb nog nergens gelezen dat het iedere 4 maanden moetquote:Op donderdag 6 januari 2022 10:20 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Maar toch werd dat wel op een jaar gezet. Als omicron mild is hoeft daar toch niet van afgeweken te worden?
Ik vind dat elke 4 maanden een prik overkill.![]()
Over het algemeen werkt een vaccin steeds beter naarmate het vaker gegeven wordt.quote:Op donderdag 6 januari 2022 10:20 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik zie eerlijk gezegd weinig medische reden om jonge mensen na drie prikken - plus eventueel nog een Covid-infectie - komende zomer voor de vierde(!) keer te gaan inenten. Zeker niet als het toch weinig helpt tegen virusverspreiding.
Richt je nou gewoon eens op het probleem, en dat zijn de groepen 50+ en meer bepaald nog 60+.
Het poliovaccin bijvoorbeeld krijgen kinderen 5x.
Dus wellicht helpt het Covid vaccin wel beter tegen verspreiding na 4 vaccinaties?![]()
Belangrijk is dat iedereen meedoet met het qr-systeem, dus gaat m niet worden.quote:Op donderdag 6 januari 2022 10:20 schreef WheeledWarrior het volgende:
Richt je nou gewoon eens op het probleem, en dat zijn de groepen 50+ en meer bepaald nog 60+.![]()
https://threadreaderapp.com/thread/1478686676033708032.htmlquote:Op donderdag 6 januari 2022 10:08 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is het ook zeker, maar het is de meest zichtbare indicator dat er meer aan de hand kan zijn. Op basis van die indicatie kun je dan verder gaan zoeken wat er precies aan de hand is.
Ik vond dat wel een interessant stuk.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Aan het wef zit niets positiefs. En nee, ik zit niet in de fabeltjesfuik. bnw post ik niet, lurk er zelfs niet.quote:Op donderdag 6 januari 2022 00:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
U heeft zich al vuistdiep in de fabeltjesfuik genesteld, merk ik.
Daarbij ga je er kennelijk nog steeds van uit dat er sprake is van zuiver kwaadaardige intenties. Het is precies dat giftige denken waar de oorzaak voor dit soort excessen ligt.
Maar hey, voor sommigen is het woord alleen al posten genoeg om iemand weg te zetten als complotwappie.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Polio is dan ook wel van een heel andere orde qua gevaar voor jonge mensen dan Covidquote:Op donderdag 6 januari 2022 10:22 schreef Wantie het volgende:
[..]
Over het algemeen werkt een vaccin steeds beter naarmate het vaker gegeven wordt.
Dus wellicht helpt het Covid vaccin wel beter tegen verspreiding na 4 vaccinaties?![]()
Je kan zo langzamerhand beter gewoon covid oplopen, dan ben je tenminste 6-12 maanden van het gezeik af.quote:Op donderdag 6 januari 2022 10:20 schreef WheeledWarrior het volgende:
Richt je nou gewoon eens op het probleem, en dat zijn de groepen 50+ en meer bepaald nog 60+.
Het draait alleen nog maar om het scoren van vinkjes. Dit heeft niets meer met het bestrijden van een pandemie te maken.![]()
Ze weten het in Israel nog niet zeker iigquote:Op donderdag 6 januari 2022 10:22 schreef Wantie het volgende:
[..]
Over het algemeen werkt een vaccin steeds beter naarmate het vaker gegeven wordt.
Dus wellicht helpt het Covid vaccin wel beter tegen verspreiding na 4 vaccinaties?
https://www.hln.be/dossie(...)ttps%3A%2F%2Ft.co%2F![]()
Niets ten nadele van Marion, maar dit is een duidelijk gevalletje 'schoenmaker blijf bij je leest'. Van virussen heeft ze heel veel verstand, maar hier zegt ze eigenlijk weinig zinnigsquote:Op donderdag 6 januari 2022 10:23 schreef miss_sly het volgende:
[..]
https://threadreaderapp.com/thread/1478686676033708032.html
Ik vond dat wel een interessant stuk.
Ja, "we hebben meer data nodig". Wat mij betreft (gedeeltelijk) onzin. Het CBS heeft een totaal-overzicht, dan kijk je dus naar de door CBS gemelde sterfte en haal je de Covid-sterfte van de GGD er vanaf. Als dat een groot getal is ga je kijken naar de gegevens ingevuld door de arts. Dat is naar mijn idee dan ook wat er gedaan moet worden.![]()
Daar lijkt bij dit vaccin tot nu toe geen sprake van. Na de booster neemt de bescherming tegen besmetting na 5 weken alweer af.quote:Op donderdag 6 januari 2022 10:22 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het WEF is redelijk transparant en open over hun visie. Alles staat gewoon op hun site. Dat is geen complot dan lijkt me. Dat het niet positief is ben ik met je eensquote:Op donderdag 6 januari 2022 10:24 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Aan het wef zit niets positiefs. En nee, ik zit niet in de fabeltjesfuik. bnw post ik niet, lurk er zelfs niet.
Maar hey, voor sommigen is het woord alleen al posten genoeg om iemand weg te zetten als complotwappie.En mocht het echt zo zijn dat vertegenwoordigers van ons land hier aan mee werken is dat best kwalijk lijkt me.
![]()
De tijd ertussen is verkort naar 3 maanden, Hugo heeft een berg ingekocht, meerdere vaccinatierondes voor dit jaar en andere landen riepen ook al 4 maanden.quote:Op donderdag 6 januari 2022 10:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik heb nog nergens gelezen dat het iedere 4 maanden moet
Dan krijg je voor de zomer, erna en begin van het jaar.
Bv okt, feb, jun.![]()
Dat bedoel ik, 2 prikken, een booster en als je ook nog een keer corona hebt gehad zou je dan feitelijk al voor een vijfde dosis moeten gaan als twintiger of dertiger? Echt, come on dat gaat nergens meer over qua risico/baten voor deze groep.quote:Op donderdag 6 januari 2022 10:26 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Je kan zo langzamerhand beter gewoon covid oplopen, dan ben je tenminste 6-12 maanden van het gezeik af.
Het draait alleen nog maar om het scoren van vinkjes. Dit heeft niets meer met het bestrijden van een pandemie te maken.![]()
dat is ook wat te makkelijk, er zit ook een verschil in gezondheid en volksgezondheid, die booster helpt wel in de bestrijding van de pandemiequote:Op donderdag 6 januari 2022 10:26 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Je kan zo langzamerhand beter gewoon covid oplopen, dan ben je tenminste 6-12 maanden van het gezeik af.
Ik heb helemaal geen kaas gegeten van statistieken en ik vond haar algemene uitleg erboven wel erg goed.quote:Op donderdag 6 januari 2022 10:28 schreef chratnox het volgende:
[..]
Niets ten nadele van Marion, maar dit is een duidelijk gevalletje 'schoenmaker blijf bij je leest'. Van virussen heeft ze heel veel verstand, maar hier zegt ze eigenlijk weinig zinnigs
Ja, "we hebben meer data nodig". Wat mij betreft (gedeeltelijk) onzin. Het CBS heeft een totaal-overzicht, dan kijk je dus naar de door CBS gemelde sterfte en haal je de Covid-sterfte van de GGD er vanaf. Als dat een groot getal is ga je kijken naar de gegevens ingevuld door de arts. Dat is naar mijn idee dan ook wat er gedaan moet worden.
Overigens zegt het CBS zelf dat het gewoon vele maanden kan duren voor alle doodsoorzaken bij hen bekend zijn:
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)en-zijn-er-per-week-
Dus is het helemaal niet zo raar dat het nog niet allemaal in kaart is gebracht.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Natuurlijk helpen vaccinaties en boosters, maar je moet ze wel inzetten waar ze het meeste nut hebben.quote:Op donderdag 6 januari 2022 10:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat is ook wat te makkelijk, er zit ook een verschil in gezondheid en volksgezondheid, die booster helpt wel in de bestrijding van de pandemie![]()
We zitten nog niet op de 5quote:Op donderdag 6 januari 2022 10:29 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Daar lijkt bij dit vaccin tot nu toe geen sprake van. Na de booster neemt de bescherming tegen besmetting na 5 weken alweer af.![]()
![]()
Het geeft ook niet dat het nog niet allemaal in kaart is, het gaat erom dat het onderzocht wordt. Die hele tweet van Marion leest vooral als: "We willen meer data want ons Pandemic & Disaster Preparedness Center (ook van het Erasmus, niet geheel toevallig) heeft heel veel data en geld nodig".quote:Op donderdag 6 januari 2022 10:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik heb helemaal geen kaas gegeten van statistieken en ik vond haar algemene uitleg erboven wel erg goed.
Overigens zegt het CBS zelf dat het gewoon vele maanden kan duren voor alle doodsoorzaken bij hen bekend zijn:
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)en-zijn-er-per-week-
Dus is het helemaal niet zo raar dat het nog niet allemaal in kaart is gebracht.![]()
het gaat toch juist om de bescherming tegen ziekenhuisopname....besmetting boeit niet zoveel ?!quote:Op donderdag 6 januari 2022 10:29 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Daar lijkt bij dit vaccin tot nu toe geen sprake van. Na de booster neemt de bescherming tegen besmetting na 5 weken alweer af.woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
we worden dus speldenkussens.....fijnquote:Op donderdag 6 januari 2022 10:29 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
De tijd ertussen is verkort naar 3 maanden, Hugo heeft een berg ingekocht, meerdere vaccinatierondes voor dit jaar en andere landen riepen ook al 4 maanden.
Dan krijg je voor de zomer, erna en begin van het jaar.
Bv okt, feb, jun.woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Het wordt onderzocht. Dat wordt het ook altijd. Het heeft alleen tijd nodig.quote:Op donderdag 6 januari 2022 10:33 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het geeft ook niet dat het nog niet allemaal in kaart is, het gaat erom dat het onderzocht wordt. Die hele tweet van Marion leest vooral als: "We willen meer data want ons Pandemic & Disaster Preparedness Center (ook van het Erasmus, niet geheel toevallig) heeft heel veel data en geld nodig".And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Dat is te kort door de bocht lijkt me, ook een besmetting kan voor vervelende (lange) gevolgen zorgen voor de persoon in kwestie.quote:Op donderdag 6 januari 2022 10:33 schreef Predator40 het volgende:
[..]
het gaat toch juist om de bescherming tegen ziekenhuisopname....besmetting boeit niet zoveel ?!“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Het is afwachten hoe het hier gaat de komende weken.quote:Op donderdag 6 januari 2022 10:33 schreef Predator40 het volgende:
[..]
het gaat toch juist om de bescherming tegen ziekenhuisopname....besmetting boeit niet zoveel ?!
Maar ik zie talkshows al weer vol zitten als de besmettingen oplopen.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Dat is nog lastig, Omicron wordt niet altijd opgepikt in een test, zeker niet de antigeen-test in de neus.quote:Op donderdag 6 januari 2022 10:26 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het draait alleen nog maar om het scoren van vinkjes. Dit heeft niets meer met het bestrijden van een pandemie te maken.
Ik heb zeker Omicron gehad, maar geen negatieve test, te laat getest namelijk, had al een week wat klachtjes. Mijn vrouw wel een negatieve antigeen-test, maar dat telt niet hier in Zwitserland, het moet een PCR zijn.
Dus ondanks dat we 2 weken geleden Covid hebben gehad, moeten we alsnog de booster halen om mee te doen in de QR-maatschappij.![]()
![]()
In dit geval denk ik dat het belangrijk is dat ze er enige haast mee maken. Als er meer oversterfte is doordat mensen overlijden door zorg die afgeschaald is moet je wellicht andere maatregelen nemen. Het bepaalt dan voor een deel de keuzes die gemaakt moeten worden qua maatregelen.quote:Op donderdag 6 januari 2022 10:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het wordt onderzocht. Dat wordt het ook altijd. Het heeft alleen tijd nodig.![]()
Ik heb nu de booster genomen vandaag maar heb al besloten dat ik voor een eventuele vierde prik niet meer vooraan in de rij ga staan. Het is wel even mooi geweest. Tegen die tijd eerst maar eens kijken in hoeverre er om QR-systemen en dergelijke heen te werken valt in het dagelijks leven.quote:Op donderdag 6 januari 2022 10:33 schreef Predator40 het volgende:
[..]
we worden dus speldenkussens.....fijn![]()
Dit.quote:Op donderdag 6 januari 2022 10:29 schreef Emmerdeur het volgende:
[..]
Het WEF is redelijk transparant en open over hun visie. Alles staat gewoon op hun site. Dat is geen complot dan lijkt me. Dat het niet positief is ben ik met je eensEn mocht het echt zo zijn dat vertegenwoordigers van ons land hier aan mee werken is dat best kwalijk lijkt me.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Eergisteren zat de bestuurder van het Amsterdam UMC bij Op1, gisteren Osterhaus bij Goedemorgen Nederland en gisteren kwam dat bericht in het AD met "Het is begonnen"quote:Op donderdag 6 januari 2022 10:35 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het is afwachten hoe het hier gaat de komende weken.
Maar ik zie talkshows al weer vol zitten als de besmettingen oplopen.
Ik zou het geen inmasseren willen noemen, maar de hoeveelheid berichten over een (verwachtte) stijging zijn al toegenomen.![]()
Sterker nog, Rutte en Kaag zijn trotse vertegenwoordigers.quote:Op donderdag 6 januari 2022 10:29 schreef Emmerdeur het volgende:
[..]
Het WEF is redelijk transparant en open over hun visie. Alles staat gewoon op hun site. Dat is geen complot dan lijkt me. Dat het niet positief is ben ik met je eensEn mocht het echt zo zijn dat vertegenwoordigers van ons land hier aan mee werken is dat best kwalijk lijkt me.
Dat gepush met die QR code/2g is natuurlijk koren op de molen van diegenen die het zien als een agenda die uitgerold wordt.![]()
We zeggen het hier wel vaker, maar ik begin de rol van de media steeds meer storend te vinden.quote:Op donderdag 6 januari 2022 10:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
Eergisteren zat de bestuurder van het Amsterdam UMC bij Op1, gisteren Osterhaus bij Goedemorgen Nederland en gisteren kwam dat bericht in het AD met "Het is begonnen"
Ik zou het geen inmasseren willen noemen, maar de hoeveelheid berichten over een (verwachtte) stijging zijn al toegenomen.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Tip: kijk geen TV meer, en dan vooral die talkshows. Veel beter voor je gemoedstoestand. Hier ook wat minder meelezen en het leven ziet er een stuk leuker uit.![]()
Het is alleen lastig om van de zorg die al op het tandvlees loopt nu ook nog te verwachten dat ze veel sneller dan anders hun gegevens doorgeven. Want de zorg heeft het op alle niveaus zwaar, ook huisartsen die doodsoorzaken moeten doorgeven.quote:Op donderdag 6 januari 2022 10:36 schreef chratnox het volgende:
[..]
In dit geval denk ik dat het belangrijk is dat ze er enige haast mee maken. Als er meer oversterfte is doordat mensen overlijden door zorg die afgeschaald is moet je wellicht andere maatregelen nemen. Het bepaalt dan voor een deel de keuzes die gemaakt moeten worden qua maatregelen.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Talkshows kijk ik eigenlijk sinds begin Corona al niet meer en hier zit ik vooral voor af en toe vermaak.quote:Op donderdag 6 januari 2022 10:39 schreef Scrummie het volgende:
Tip: kijk geen TV meer, en dan vooral die talkshows. Veel beter voor je gemoedstoestand. Hier ook wat minder meelezen en het leven ziet er een stuk leuker uit.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Je kunt het maar op 1 manier echt goed ontwijken, en dat is een paar weken (ik kan het je aanraden) niet in dit land te zijn.quote:Op donderdag 6 januari 2022 10:39 schreef Scrummie het volgende:
Tip: kijk geen TV meer, en dan vooral die talkshows. Veel beter voor je gemoedstoestand. Hier ook wat minder meelezen en het leven ziet er een stuk leuker uit.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
De cijfers zijn momenteel op recordhoogte, lijkt me niet heel vreemd dat deze mensen nu worden uitgenodigd en niet als de cijfers laag zijn.quote:Op donderdag 6 januari 2022 10:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
Eergisteren zat de bestuurder van het Amsterdam UMC bij Op1, gisteren Osterhaus bij Goedemorgen Nederland en gisteren kwam dat bericht in het AD met "Het is begonnen"
Ik zou het geen inmasseren willen noemen, maar de hoeveelheid berichten over een (verwachtte) stijging zijn al toegenomen.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
En ook dat ze het hebben over de verwachte stijging van de besmettingen, want dat is ook een zekerheid, toch?quote:Op donderdag 6 januari 2022 10:40 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
De cijfers zijn momenteel op recordhoogte, lijkt me niet heel vreemd dat deze mensen nu worden uitgenodigd en niet als de cijfers laag zijn.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Maar daar zijn oplossingen voor te vinden. Als CBS samenwerkt met één van de universiteiten en onderzoek doet kunnen de studenten die onderzoek doen desnoods bij de huisartsen in de praktijk gaan zitten om de overlijdensaktes door te nemen.quote:Op donderdag 6 januari 2022 10:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is alleen lastig om van de zorg die al op het tandvlees loopt nu ook nog te verwachten dat ze veel sneller dan anders hun gegevens doorgeven. Want de zorg heeft het op alle niveaus zwaar, ook huisartsen die doodsoorzaken moeten doorgeven.
Dit is een beetje eenzelfde soort discussie als de discussie dat de zorg geen capaciteit heeft om studenten op te leiden, dat stageplekken niet gevuld kunnen worden omdat medewerkers geen tijd hebben voor ze. Op het moment dat je die tijd niet maakt wordt het probleem nooit opgelost, want dan studeren die studenten niet af en kunnen ze je niet helpen.![]()
Wat valt en staat met de bereidwilligheid van het participeren aan het QR systeem imo.quote:Op donderdag 6 januari 2022 10:33 schreef Predator40 het volgende:
[..]
we worden dus speldenkussens.....fijn![]()
Ook ja, de wereld is best anders buiten NL. Maar goed, dat is niet voor iedereen een optie natuurlijk (ook voor mij niet).quote:Op donderdag 6 januari 2022 10:40 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Je kunt het maar op 1 manier echt goed ontwijken, en dat is een paar weken (ik kan het je aanraden) niet in dit land te zijn.![]()
Vandaag 30k+quote:Op donderdag 6 januari 2022 10:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En ook dat ze het hebben over de verwachte stijging van de besmettingen, want dat is ook een zekerheid, toch?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Het was dan ook geen waardeoordeel van me, maar meer een constatering.quote:Op donderdag 6 januari 2022 10:40 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
De cijfers zijn momenteel op recordhoogte, lijkt me niet heel vreemd dat deze mensen nu worden uitgenodigd en niet als de cijfers laag zijn.![]()
Ja, het lijkt me allemaal echt zo bijzonder niet.quote:Op donderdag 6 januari 2022 10:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En ook dat ze het hebben over de verwachte stijging van de besmettingen, want dat is ook een zekerheid, toch?'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
'Ik zou het geen inmasseren willen noemen, maar...' hangt vrij dicht tegen een waardeoordeel aan natuurlijkquote:Op donderdag 6 januari 2022 10:42 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het was dan ook geen waardeoordeel van me, maar meer een constatering..
'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Ik verdeel mijn dag altijd in vier fictieve zones en daar zijn talkshows geen onderdeel vanquote:Op donderdag 6 januari 2022 10:39 schreef Scrummie het volgende:
Tip: kijk geen TV meer, en dan vooral die talkshows. Veel beter voor je gemoedstoestand. Hier ook wat minder meelezen en het leven ziet er een stuk leuker uit.![]()
De hoeveelheid dagen (gemiddeld) tussen besmetting, symptomen en ziekenhuisopname zijn met Omikron toch ook afgenomen? Dan zou je nu al stijgingen moeten gaan zien in de ziekenhuizen op basis van cijfers afgelopen week e.d.quote:
Forum Opties Forumhop: Hop naar: