abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203055817
twitter

[info]Let op: we zijn allemaal bekend met de hete hangijzers omtrent het onderwerp ''corona'', discussies zijn pittig en lopen soms ook lichtelijk uit de hand. Dat is tot daar aan toe; persoonlijke vetes tolereren we absoluut niet en daar is dan ook een zero tolerance beleid op van toepassing.

Dit betekent dat we veel sneller zullen overgaan op een forumspecifieke ban voor COR. COR is een relatief druk forum en natuurlijk een actueel onderwerp. Het is voor newbies en oldies alike geen uitnodiging om mee te posten als er louter gekissebis tussen een klein groepje users te lezen is. Als je de neiging voelt om op de persoon te spelen of een sneer uit te delen, is het ook een heel goede optie om iemand te negeren.[/info]

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

SPOILER: Helpen?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
~:) ~:) ~:)
SPOILER: Hont
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Linkjes voor informatie
SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER: Informatie over dagcijfers
SPOILER: Varianten waaronder Omicron
SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatus
SPOILER: Gedragsregels in dit topic:
.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 5 januari 2022 @ 22:40:03 #2
408813 crew  trein2000
pi_203055828
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 22:35 schreef chratnox het volgende:

[..]
Waarom maar goed ook? Dit is toch (gedeeltelijk) gecovered als onderdeel van het verdrag van Lissabon? Gelijkheidsbeginsel e.d.
Omdat de EU alleen gaat over zaken waar de EU over gaat. Als je dat beginsel zou loslaten (wat niet kan, ingewikkeld verhaal over de Duitse grondwet) dan is de EU feitelijk een federale staat geworden. En daar zit ik niet op te wachten
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 22:38 schreef chratnox het volgende:
Ik denk dat de solidariteit tussen mensen wel voorbij zijn houdbaarheidsdatum is.
Dat weet ik wel zeker. Ik heb dat hier aangekondigd. Maar dan wordt je voor gek versleten.
zie email 27 oktober
pi_203055851
Bijna 2500 genot
pi_203055879
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 22:40 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Omdat de EU alleen gaat over zaken waar de EU over gaat. Als je dat beginsel zou loslaten (wat niet kan, ingewikkeld verhaal over de Duitse grondwet) dan is de EU feitelijk een federale staat geworden. En daar zit ik niet op te wachten
Duidelijk. Er zijn toch wel vaker landen teruggefloten door het Europese hof e.d.?

quote:
Dat weet ik wel zeker. Ik heb dat hier aangekondigd. Maar dan wordt je voor gek versleten.
Ik zie 't in mijn omgeving in elk geval steeds meer. Steeds meer mensen die zeggen: "Ik heb mn prikjes toch gehaald? Het is genoeg ondertussen"
pi_203055883
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 22:40 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Voor gek nog wel.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_203055885
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 22:38 schreef chratnox het volgende:

[..]
Inmiddels is er gewoonweg geen solidariteit meer, ongeacht of 't tussen leeftijdsgroepen is of niet. Ouderen wilden afgelopen zomer en masse met de caravan weg toen ze hun tweede vaccinatie hadden, 30ers wilden pas geleden 'ZSM' hun booster om op skivakantie naar Oostenrijk te gaan, ga zo maar door.

Ik denk dat de solidariteit tussen mensen wel voorbij zijn houdbaarheidsdatum is.
Daar was Nederland natuurlijk al enkele decennia een schertsfiguur in... met als culminatie de invoering van de Participatiewet.

Als deze crisis iets heeft aangetoond is dat het alle heilige principes van oneindige economische groei, maakbaarheid, hyper-individualisme en rendementsdenken naar de vuilstortplaats der politieke ideologieën heeft verwezen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 5 januari 2022 @ 22:44:04 #7
408813 crew  trein2000
pi_203055900
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 22:42 schreef chratnox het volgende:
Duidelijk. Er zijn toch wel vaker landen teruggefloten door het Europese hof e.d.?

Ja. Op terreinen waar de EU over gaat. Volksgezondheid is er daar niet een van. Daar mag de EU dus niets van vinden. Of nou ja ze mogen er iets van vinden maar juridisch kunnen ze niets.
zie email 27 oktober
pi_203055901
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 22:43 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Daar was Nederland natuurlijk al enkele decennia een schertsfiguur in... met als culminatie de invoering van de Participatiewet.

Als deze crisis iets heeft aangetoond is dat het alle heilige principes van oneindige economische groei, maakbaarheid, hyper-individualisme en rendementsdenken naar de vuilstortplaats der politieke ideologieën heeft verwezen.
Corona is naar mijn idee ook vooral contrastvloeistof voor de samenleving. Het maakt heel duidelijk welke delen van de samenleving niet goed werken en beter moeten.
pi_203055908
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 22:42 schreef chratnox het volgende:

[..]
[..]
Ik zie 't in mijn omgeving in elk geval steeds meer. Steeds meer mensen die zeggen: "Ik heb mn prikjes toch gehaald? Het is genoeg ondertussen"
En ik dan weer niet, eigenlijk. Het is voor iedereen genoeg hoor, maar dat solidariteitsverhaal lees ik alleen hier.
In Southern Sun
  woensdag 5 januari 2022 @ 22:44:47 #10
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_203055918
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 22:44 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
En ik dan weer niet, eigenlijk. Het is voor iedereen genoeg hoor, maar dat solidariteitsverhaal lees ik alleen hier.
Idem, heel gek.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_203055929
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 22:44 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Als ik me goed herinner had jij in je omgeving bovengemiddeld veel mensen die zich niet lieten vaccineren. Oneerbiedig gezegd, is die solidariteit er dan echt geweest bij die groep?
pi_203055958
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 22:44 schreef chratnox het volgende:
Corona is naar mijn idee ook vooral contrastvloeistof voor de samenleving. Het maakt heel duidelijk welke delen van de samenleving niet goed werken en beter moeten.
Helemaal eens. Maar mijn vertrouwen in de politiek is naar zo'n extreem dieptepunt gezakt dat ik niet geloof dat er ook maar één les uit getrokken gaat worden. We gaan gewoon lekker op hetzelfde pad verder.
  woensdag 5 januari 2022 @ 22:47:36 #13
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_203055962
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 22:45 schreef chratnox het volgende:

[..]
Als ik me goed herinner had jij in je omgeving bovengemiddeld veel mensen die zich niet lieten vaccineren. Oneerbiedig gezegd, is die solidariteit er dan echt geweest bij die groep?
Ik ken zelf bar weinig niet gevaccineerden, laat staan oudere ongevaccineerden.

https://www.nu.nl/coronav(...)ls-zijn-ingeent.html
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_203055965
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 22:45 schreef chratnox het volgende:

[..]
Correct. Waarvan er dus een paar overstag zijn gegaan. Maar ook bij de rest zie/hoor ik verder weinig verhalen over solidariteit, dat zijn echte wappies die complotten bespreken.
In Southern Sun
  woensdag 5 januari 2022 @ 22:48:38 #15
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203055976
twitter
pi_203055987
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 22:47 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Correct. Waarvan er dus een paar overstag zijn gegaan. Maar ook bij de rest zie/hoor ik verder weinig verhalen over solidariteit, dat zijn echte wappies die complotten bespreken.
Interessant, waardoor zijn er een paar uiteindelijk overstag gegaan? Weet je dat?

In mijn geval merk ik in mijn omgeving vooral dat mensen het helemaal zat zijn en (voor mijn gevoel in elk geval) steeds meer de randen van de regels/adviezen opzoeken. Zo van: Ach, ik heb toch mn prikjes gehaald? Lekker boeiend dat er dan 6 mensen komen met kerst ipv 4.
pi_203056014
Djokovic heeft toch gewoon corona gehad en dus een herstelbeleid? Ik meende dat een tijd geleden gelezen te hebben.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_203056019
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 22:44 schreef chratnox het volgende:

[..]
Dus toch een natuurlijke selectie?
pi_203056021
quote:
10s.gif Op woensdag 5 januari 2022 22:48 schreef Zwansen het volgende:
[ twitter ]
Toch is deze situatie wel raar. Djokovic wil toch niet vertellen of hij wel of niet gevaccineerd is?

Ik vind de situatie van die Russische tennissers gekker, zijn gevaccineerd (met Sputnik), maar dat vaccin wordt niet erkend dus ze mogen ook niet deelnemen aan Australian Open. Ben benieuwd wat de tennisbond ervan gaat zeggen.
  woensdag 5 januari 2022 @ 22:52:39 #20
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203056045
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 22:50 schreef Discombobulate het volgende:
Djokovic heeft toch gewoon corona gehad en dus een herstelbeleid? Ik meende dat een tijd geleden gelezen te hebben.
Die Australische wappies moet je lekker laten gaan.
  woensdag 5 januari 2022 @ 22:53:26 #21
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_203056054
Ah, de coronawappies zijn even met een fakkel bij Kaag langs geweest...

https://www.nu.nl/binnenl(...)d66-leider-kaag.html
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_203056060
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 22:49 schreef chratnox het volgende:

[..]
Interessant, waardoor zijn er een paar uiteindelijk overstag gegaan? Weet je dat?

In mijn geval merk ik in mijn omgeving vooral dat mensen het helemaal zat zijn en (voor mijn gevoel in elk geval) steeds meer de randen van de regels/adviezen opzoeken. Zo van: Ach, ik heb toch mn prikjes gehaald? Lekker boeiend dat er dan 6 mensen komen met kerst ipv 4.
De dwarsheid had bij sommigen grenzen, en de mate waarin anderen doorsloegen hielp denk ik ook niet mee.

Dat merk ik ook, maar dat is niet iets van nu. Ik vind dat verder weinig met solidariteit te maken hebben, althans, ik hoor daar dus buiten Fok! helemaal nooit iemand over.
In Southern Sun
pi_203056061
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 22:49 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dit. Niemand in mijn omgeving denkt er meer om. Het is gewoon weer normaal. Ook op werk. Sommige maar niet iedereen neemt de booster. En als ze 'm nemen zijn ze er daarna helemaal klaar mee. Niemand zit te wachten op vier of vijf of zes.
pi_203056072
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 22:53 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ah, de coronawappies zijn even met een fakkel bij Kaag langs geweest...
Dat is diezelfde malloot die ook bij de Jonge voor de deur stond toch?
pi_203056083
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 22:52 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Die Australische wappies moet je lekker laten gaan.
De angst regeert. Letterlijk. Ik hoef dus echt nooit meer naar dat repressieve autoritaire kutland. _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')