SPOILER: Helpen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatusOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam![]()
Omdat de EU alleen gaat over zaken waar de EU over gaat. Als je dat beginsel zou loslaten (wat niet kan, ingewikkeld verhaal over de Duitse grondwet) dan is de EU feitelijk een federale staat geworden. En daar zit ik niet op te wachtenquote:Op woensdag 5 januari 2022 22:35 schreef chratnox het volgende:
[..]
Waarom maar goed ook? Dit is toch (gedeeltelijk) gecovered als onderdeel van het verdrag van Lissabon? Gelijkheidsbeginsel e.d.Dat weet ik wel zeker. Ik heb dat hier aangekondigd. Maar dan wordt je voor gek versleten.quote:Op woensdag 5 januari 2022 22:38 schreef chratnox het volgende:
Ik denk dat de solidariteit tussen mensen wel voorbij zijn houdbaarheidsdatum is.zie email 27 oktober![]()
Duidelijk. Er zijn toch wel vaker landen teruggefloten door het Europese hof e.d.?quote:Op woensdag 5 januari 2022 22:40 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Omdat de EU alleen gaat over zaken waar de EU over gaat. Als je dat beginsel zou loslaten (wat niet kan, ingewikkeld verhaal over de Duitse grondwet) dan is de EU feitelijk een federale staat geworden. En daar zit ik niet op te wachtenIk zie 't in mijn omgeving in elk geval steeds meer. Steeds meer mensen die zeggen: "Ik heb mn prikjes toch gehaald? Het is genoeg ondertussen"quote:Dat weet ik wel zeker. Ik heb dat hier aangekondigd. Maar dan wordt je voor gek versleten.![]()
Voor gek nog wel.quote:Op woensdag 5 januari 2022 22:40 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat weet ik wel zeker. Ik heb dat hier aangekondigd. Maar dan wordt je voor gek versleten.'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around![]()
Daar was Nederland natuurlijk al enkele decennia een schertsfiguur in... met als culminatie de invoering van de Participatiewet.quote:Op woensdag 5 januari 2022 22:38 schreef chratnox het volgende:
[..]
Inmiddels is er gewoonweg geen solidariteit meer, ongeacht of 't tussen leeftijdsgroepen is of niet. Ouderen wilden afgelopen zomer en masse met de caravan weg toen ze hun tweede vaccinatie hadden, 30ers wilden pas geleden 'ZSM' hun booster om op skivakantie naar Oostenrijk te gaan, ga zo maar door.
Ik denk dat de solidariteit tussen mensen wel voorbij zijn houdbaarheidsdatum is.
Als deze crisis iets heeft aangetoond is dat het alle heilige principes van oneindige economische groei, maakbaarheid, hyper-individualisme en rendementsdenken naar de vuilstortplaats der politieke ideologien heeft verwezen.Omnibus in omnibus.
Ja. Op terreinen waar de EU over gaat. Volksgezondheid is er daar niet een van. Daar mag de EU dus niets van vinden. Of nou ja ze mogen er iets van vinden maar juridisch kunnen ze niets.quote:Op woensdag 5 januari 2022 22:42 schreef chratnox het volgende:
Duidelijk. Er zijn toch wel vaker landen teruggefloten door het Europese hof e.d.?zie email 27 oktober![]()
Corona is naar mijn idee ook vooral contrastvloeistof voor de samenleving. Het maakt heel duidelijk welke delen van de samenleving niet goed werken en beter moeten.quote:Op woensdag 5 januari 2022 22:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Daar was Nederland natuurlijk al enkele decennia een schertsfiguur in... met als culminatie de invoering van de Participatiewet.
Als deze crisis iets heeft aangetoond is dat het alle heilige principes van oneindige economische groei, maakbaarheid, hyper-individualisme en rendementsdenken naar de vuilstortplaats der politieke ideologien heeft verwezen.![]()
En ik dan weer niet, eigenlijk. Het is voor iedereen genoeg hoor, maar dat solidariteitsverhaal lees ik alleen hier.quote:Op woensdag 5 januari 2022 22:42 schreef chratnox het volgende:
[..]
Duidelijk. Er zijn toch wel vaker landen teruggefloten door het Europese hof e.d.?
[..]
Ik zie 't in mijn omgeving in elk geval steeds meer. Steeds meer mensen die zeggen: "Ik heb mn prikjes toch gehaald? Het is genoeg ondertussen"'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Idem, heel gek.quote:Op woensdag 5 januari 2022 22:44 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
En ik dan weer niet, eigenlijk. Het is voor iedereen genoeg hoor, maar dat solidariteitsverhaal lees ik alleen hier.Omnibus in omnibus.
Als ik me goed herinner had jij in je omgeving bovengemiddeld veel mensen die zich niet lieten vaccineren. Oneerbiedig gezegd, is die solidariteit er dan echt geweest bij die groep?quote:Op woensdag 5 januari 2022 22:44 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
En ik dan weer niet, eigenlijk. Het is voor iedereen genoeg hoor, maar dat solidariteitsverhaal lees ik alleen hier.![]()
Helemaal eens. Maar mijn vertrouwen in de politiek is naar zo'n extreem dieptepunt gezakt dat ik niet geloof dat er ook maar n les uit getrokken gaat worden. We gaan gewoon lekker op hetzelfde pad verder.quote:Op woensdag 5 januari 2022 22:44 schreef chratnox het volgende:
Corona is naar mijn idee ook vooral contrastvloeistof voor de samenleving. Het maakt heel duidelijk welke delen van de samenleving niet goed werken en beter moeten.![]()
Ik ken zelf bar weinig niet gevaccineerden, laat staan oudere ongevaccineerden.quote:Op woensdag 5 januari 2022 22:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als ik me goed herinner had jij in je omgeving bovengemiddeld veel mensen die zich niet lieten vaccineren. Oneerbiedig gezegd, is die solidariteit er dan echt geweest bij die groep?
https://www.nu.nl/coronav(...)ls-zijn-ingeent.htmlOmnibus in omnibus.
Correct. Waarvan er dus een paar overstag zijn gegaan. Maar ook bij de rest zie/hoor ik verder weinig verhalen over solidariteit, dat zijn echte wappies die complotten bespreken.quote:Op woensdag 5 januari 2022 22:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als ik me goed herinner had jij in je omgeving bovengemiddeld veel mensen die zich niet lieten vaccineren. Oneerbiedig gezegd, is die solidariteit er dan echt geweest bij die groep?'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Interessant, waardoor zijn er een paar uiteindelijk overstag gegaan? Weet je dat?quote:Op woensdag 5 januari 2022 22:47 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Correct. Waarvan er dus een paar overstag zijn gegaan. Maar ook bij de rest zie/hoor ik verder weinig verhalen over solidariteit, dat zijn echte wappies die complotten bespreken.
In mijn geval merk ik in mijn omgeving vooral dat mensen het helemaal zat zijn en (voor mijn gevoel in elk geval) steeds meer de randen van de regels/adviezen opzoeken. Zo van: Ach, ik heb toch mn prikjes gehaald? Lekker boeiend dat er dan 6 mensen komen met kerst ipv 4.![]()
Djokovic heeft toch gewoon corona gehad en dus een herstelbeleid? Ik meende dat een tijd geleden gelezen te hebben.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Dus toch een natuurlijke selectie?quote:Op woensdag 5 januari 2022 22:44 schreef chratnox het volgende:
[..]
Corona is naar mijn idee ook vooral contrastvloeistof voor de samenleving. Het maakt heel duidelijk welke delen van de samenleving niet goed werken en beter moeten.![]()
Toch is deze situatie wel raar. Djokovic wil toch niet vertellen of hij wel of niet gevaccineerd is?quote:
Ik vind de situatie van die Russische tennissers gekker, zijn gevaccineerd (met Sputnik), maar dat vaccin wordt niet erkend dus ze mogen ook niet deelnemen aan Australian Open. Ben benieuwd wat de tennisbond ervan gaat zeggen.![]()
Die Australische wappies moet je lekker laten gaan.quote:Op woensdag 5 januari 2022 22:50 schreef Discombobulate het volgende:
Djokovic heeft toch gewoon corona gehad en dus een herstelbeleid? Ik meende dat een tijd geleden gelezen te hebben.![]()
Ah, de coronawappies zijn even met een fakkel bij Kaag langs geweest...
https://www.nu.nl/binnenl(...)d66-leider-kaag.htmlOmnibus in omnibus.
De dwarsheid had bij sommigen grenzen, en de mate waarin anderen doorsloegen hielp denk ik ook niet mee.quote:Op woensdag 5 januari 2022 22:49 schreef chratnox het volgende:
[..]
Interessant, waardoor zijn er een paar uiteindelijk overstag gegaan? Weet je dat?
In mijn geval merk ik in mijn omgeving vooral dat mensen het helemaal zat zijn en (voor mijn gevoel in elk geval) steeds meer de randen van de regels/adviezen opzoeken. Zo van: Ach, ik heb toch mn prikjes gehaald? Lekker boeiend dat er dan 6 mensen komen met kerst ipv 4.
Dat merk ik ook, maar dat is niet iets van nu. Ik vind dat verder weinig met solidariteit te maken hebben, althans, ik hoor daar dus buiten Fok! helemaal nooit iemand over.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Dit. Niemand in mijn omgeving denkt er meer om. Het is gewoon weer normaal. Ook op werk. Sommige maar niet iedereen neemt de booster. En als ze 'm nemen zijn ze er daarna helemaal klaar mee. Niemand zit te wachten op vier of vijf of zes.quote:Op woensdag 5 januari 2022 22:49 schreef chratnox het volgende:
[..]
In mijn geval merk ik in mijn omgeving vooral dat mensen het helemaal zat zijn en (voor mijn gevoel in elk geval) steeds meer de randen van de regels/adviezen opzoeken. Zo van: Ach, ik heb toch mn prikjes gehaald? Lekker boeiend dat er dan 6 mensen komen met kerst ipv 4.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Dat is diezelfde malloot die ook bij de Jonge voor de deur stond toch?quote:Op woensdag 5 januari 2022 22:53 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ah, de coronawappies zijn even met een fakkel bij Kaag langs geweest...![]()
De angst regeert. Letterlijk. Ik hoef dus echt nooit meer naar dat repressieve autoritaire kutland.quote:Op woensdag 5 januari 2022 22:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Die Australische wappies moet je lekker laten gaan.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Yep.quote:Op woensdag 5 januari 2022 22:54 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is diezelfde malloot die ook bij de Jonge voor de deur stond toch?![]()
quote:Op woensdag 5 januari 2022 22:53 schreef EttovanBelgie het volgende:
https://www.nu.nl/binnenl(...)d66-leider-kaag.html![]()
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten![]()
Ik zou het normaal gesproken ook niet onder solidariteit scharen, maar eerder in de pandemie hoorde je (in elk geval ik in mijn omgeving) veel meer dat iemand iets niet ging doen om rekening met anderen te houden. Dat hoor ik echt vrijwel nergens meer.quote:Op woensdag 5 januari 2022 22:53 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
De dwarsheid had bij sommigen grenzen, en de mate waarin anderen doorsloegen hielp denk ik ook niet mee.
Dat merk ik ook, maar dat is niet iets van nu. Ik vind dat verder weinig met solidariteit te maken hebben, althans, ik hoor daar dus buiten Fok! helemaal nooit iemand over.![]()
Yup.quote:Op woensdag 5 januari 2022 22:54 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is diezelfde malloot die ook bij de Jonge voor de deur stond toch?
Dat krijg je wanneer je volk ophitst tegen 'de overheid'.Omnibus in omnibus.
Ja in 't begin inderdaad, en later met die oproep aan de jongeren. Dat is er wel helemaal af. Nu hoor je gewoon nog mensen die zich aan de regels willen houden waar mogelijk, niet per se uit solidariteit: we zitten er immers allemaal in en willen er allemaal uit. Als je dit topic volgt zou je denken dat dit een hele kleine groep is maar denk dat die groep mensen nog altijd gewoon de meerderheid is.quote:Op woensdag 5 januari 2022 22:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik zou het normaal gesproken ook niet onder solidariteit scharen, maar eerder in de pandemie hoorde je (in elk geval ik in mijn omgeving) veel meer dat iemand iets niet ging doen om rekening met anderen te houden. Dat hoor ik echt vrijwel nergens meer.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Die IC voorspelling van het RIVM wijkt trouwens wel heel erg af van het model wat ze gebruiken.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Het gros van de mensen in dit topic houdt zich (naar mijn idee) dan ook nog steeds aan de maatregelen, maar is wat vocaler in het aangeven dat ze het niet eens zijn met de maatregelen die er zijn. Wat dat betreft herken ik dat wel, mensen in mijn omgeving die tot nu toe aangaven dat ze het wel begrepen zeggen inmiddels ook: Ja jeetje, ik ben er wel echt klaar mee, ik breng mn kinderen gewoon naar de BSO want ik kan niet meer thuiswerken, etc.quote:Op woensdag 5 januari 2022 22:59 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja in 't begin inderdaad, en later met die oproep aan de jongeren. Dat is er wel helemaal af. Nu hoor je gewoon nog mensen die zich aan de regels willen houden waar mogelijk, niet per se uit solidariteit: we zitten er immers allemaal in en willen er allemaal uit. Als je dit topic volgt zou je denken dat dit een hele kleine groep is maar denk dat die groep mensen nog altijd gewoon de meerderheid is.![]()
Die 100-1500? Hoezo?quote:Op woensdag 5 januari 2022 23:01 schreef Discombobulate het volgende:
Die IC voorspelling van het RIVM wijkt trouwens wel heel erg af van het model wat ze gebruiken.![]()
Ik heb liever persoonlijk liever dat ze boosters zetten ipv testen.quote:Op woensdag 5 januari 2022 22:25 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Volgens mij 200k.
https://www.limburger.nl/cnt/dmf20211221_93980281
Met een natte neus en positieve zelftest blijf je maar gewoon thuis, bevestigen is echt niet nodig.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Hier het filmpje. Echt ongekend.quote:Op woensdag 5 januari 2022 22:53 schreef EttovanBelgie het volgende:
https://www.nu.nl/binnenl(...)d66-leider-kaag.html"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Daarom frons ik ook de wenkbrauwen wanneer hier weer tekeer wordt gegaan tegen 'de overheid' en 'de politici'.quote:Op woensdag 5 januari 2022 23:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Hier het filmpje. Echt ongekend.
[ twitter ]Omnibus in omnibus.
Helemaal mee eens, ook vaak genoeg gezegd in december toen het boosteren nog niet echt vlotjes liep. Pure onzin om iedereen + zijn moeder te testen.quote:Op woensdag 5 januari 2022 23:03 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik heb liever persoonlijk liever dat ze boosters zetten ipv testen.
Met een natte neus en positieve zelftest blijf je maar gewoon thuis, bevestigen is echt niet nodig.![]()
Smerig, ronduit smerigquote:Op woensdag 5 januari 2022 23:05 schreef capricia het volgende:
[..]
[ twitter ]
Zonder wrijving geen glans![]()
Ik vind dat wel van een compleet andere orde. Er wordt in dit topic geklaagd over de overheid en politici, maar oproepen tot bedreiging, intimidatie en dat soort zaken worden hier echt niet getolereerd, ik zie ze ook vrijwel niet voorbij komen. Wel 's misplaatste opmerkingen als "Ik hoop dat hij zelf corona krijgt" enzo, maar ik vind dit wel heel wat verder gaan.quote:Op woensdag 5 januari 2022 23:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Daarom frons ik ook de wenkbrauwen wanneer hier weer tekeer wordt gegaan tegen 'de overheid' en 'de politici'.![]()
Mooi dat-ie is ingerekend. In het gevang met dat tuig.quote:Op woensdag 5 januari 2022 23:05 schreef capricia het volgende:
[..]
[ twitter ]![]()
Hmm.. ik lees wel meer opmerkingen... in de trant van 'geen enkele politicus deugt' en 'de overheid die het goede met je voorheeft moet je wantrouwen'. Dat impliceert namelijk dat politici per definitie kwaadaardig zijn. Is genoeg reden voor een of andere satan-obsessed BNW'er om leip te gaan.quote:Op woensdag 5 januari 2022 23:09 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik vind dat wel van een compleet andere orde. Er wordt in dit topic geklaagd over de overheid en politici, maar oproepen tot bedreiging, intimidatie en dat soort zaken worden hier echt niet getolereerd, ik zie ze ook vrijwel niet voorbij komen. Wel 's misplaatste opmerkingen als "Ik hoop dat hij zelf corona krijgt" enzo, maar ik vind dit wel heel wat verder gaan.Omnibus in omnibus.
Nu de ophitsers met hun tribunalen en burgerlijke ongehoorzaamheid etc nog.quote:Op woensdag 5 januari 2022 23:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Mooi dat-ie is ingerekend. In het gevang met dat tuig."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Als ik zie wat er afgelopen maanden werd gegeven voor die rellen, is een jaartje zitten hier wel op zijn plaats imo.quote:Op woensdag 5 januari 2022 23:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Mooi dat-ie is ingerekend. In het gevang met dat tuig.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten![]()
Vind ik net iets te makkelijk. Social media en fora spelen in dit soort excessen best een grote rol. Niemand bedreigt hier, maar politici bashen en zelfs uitschelden is gewoon gemeengoed. Zelfde geldt voor de houding richting 'de' media, een tandje minder mag allemaal best.quote:Op woensdag 5 januari 2022 23:09 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik vind dat wel van een compleet andere orde. Er wordt in dit topic geklaagd over de overheid en politici, maar oproepen tot bedreiging, intimidatie en dat soort zaken worden hier echt niet getolereerd, ik zie ze ook vrijwel niet voorbij komen. Wel 's misplaatste opmerkingen als "Ik hoop dat hij zelf corona krijgt" enzo, maar ik vind dit wel heel wat verder gaan.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Dat politici regelrecht kwaadaardig zijn denk ik niet. Dat ze rcksichtslos oportunistisch, egostisch, carrieregericht en weinig empathisch zijn en geen flauw benul hebben van wat in de samenleving en onder normale burgers speelt echter wel. Ik heb geen al te hoge pet op van politici in ieder geval.quote:Op woensdag 5 januari 2022 23:13 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hmm.. ik lees wel meer opmerkingen... in de trant van 'geen enkele politicus deugt' en 'de overheid die het goede met je voorheeft moet je wantrouwen'. Dat impliceert namelijk dat politici per definitie kwaadaardig zijn. Is genoeg reden voor een of andere satan-obsessed BNW'er om leip te gaan.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
quote:Op woensdag 5 januari 2022 23:13 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hmm.. ik lees wel meer opmerkingen... in de trant van 'geen enkele politicus deugt' en 'de overheid die het goede met je voorheeft moet je wantrouwen'. Dat impliceert namelijk dat politici per definitie kwaadaardig zijn. Is genoeg reden voor een of andere satan-obsessed BNW'er om leip te gaan.Valt gelukkig op het fok forum best wel mee vind ik persoonlijk. Af en toe op het randje van BNW maar een verademing vergeleken met alle social media momenteel.quote:Op woensdag 5 januari 2022 23:19 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Vind ik net iets te makkelijk. Social media en fora spelen in dit soort excessen best een grote rol. Niemand bedreigt hier, maar politici bashen en zelfs uitschelden is gewoon gemeengoed. Zelfde geldt voor de houding richting 'de' media, een tandje minder mag allemaal best.![]()
Op het moment dat het naar mijn mening over de schreef gaat modereer ik er in elk geval op. Gisteren was die discussie over bedreigingen van journalisten e.d., de toon van die discussie was in bijna alle gevallen dat dat niet goedgevonden werd.quote:Op woensdag 5 januari 2022 23:19 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Vind ik net iets te makkelijk. Social media en fora spelen in dit soort excessen best een grote rol. Niemand bedreigt hier, maar politici bashen en zelfs uitschelden is gewoon gemeengoed. Zelfde geldt voor de houding richting 'de' media, een tandje minder mag allemaal best.
Maargoed, bedreigingen zijn absoluut niet de bedoeling, dat is iets waar we echt tegen op willen treden.![]()
Er is alweer een nieuwe variant van het coronavirus ontdekt in Frankrijk, waar dan ook vele mensen zijn teruggekeerd uit Kameroen.
Citaat uit HLN.be:
Er is in Frankrijk een variant van het coronavirus ontdekt die mogelijk zijn oorsprong in Kameroen heeft. De mutatie krijgt de naam B.1.640.2. De Wereldgezondheidsorganisatie heeft de variant geclassificeerd als “een variant onder toezicht”. Volgens viroloog Steven Van Gucht moeten we ons geen zorgen maken. “Het is normaal dat het virus muteert. Dat doet het continu”, verduidelijkt Van Gucht aan onze redactie.
Een persoon die terugvloog naar Zuid-Frankrijk vanuit Kameroen zou minstens twaalf mensen besmet hebben met de variant van het coronavirus. Uit een pre-printartikel in medRxiv - een versie van een wetenschappelijk artikel dat nog niet door vakgenoten is beoordeeld - blijkt dat de genfecteerde personen “atypische mutatiecombinaties” vertonen. Experts van de Franse overheid melden dat er 46 mutaties zijn gedentificeerd. Ter vergelijking: de omikronvariant, die momenteel in steeds meer landen de dominante variant wordt, telt 37 mutaties.
Dat virussen muteren is heel normaal. Mutaties zijn niet per definitie gevaarlijk. Virussen dringen binnen in cellen, om daar vervolgens zichzelf te kopiren. Bij dat kopiren worden soms kleine kopieerfoutjes gemaakt. Die foutjes worden “mutaties” genoemd.
“We moeten ons geen zorgen maken”, vertelt viroloog Steven Van Gucht. “Dat er hier en daar varianten ontstaan, is heel normaal. Zolang een mutatie het niet wint van omikron of delta, is er weinig aan de hand. Ook in Belgi hebben we nog andere varianten. Soms gaat het om vreemde varianten die we slechts n keer zien. Dat is heel normaal. Dat betekent op zich helemaal niets. Het virus blijft continu muteren. Wekelijks of maandelijks duiken hier en daar nieuwe varianten op. Dat is de natuur van het virus, maar in dit geval hoeven we ons geen zorgen te maken.”
“Variant onder toezicht”
Volgens de eerste bevindingen van de studie, die werd opgesteld door wetenschappers van de IHU Mditerrane Infection in Marseille, bevat de variant de al bekende mutaties N501Y en E484K. N501Y is ook opgenomen in de alfavariant en staat erom bekend dat het zich sterker bindt aan de cellen en zich dus makkelijker verspreidt.
B.1.640 werd al in november door de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) geclassificeerd als “een variant onder toezicht”. “De epidemiologische impact van de variant is onduidelijk”, zo staat te lezen op de website van de WHO. Meer informatie is er momenteel niet bekend over de in Frankrijk ontdekte variant. “Deze variant wordt verder opgevolgd en onderzocht”, aldus de WHO.
Bron: www.hln.be(Belgisch/Nederlands)
Link:https://www.hln.be/buiten(...)F%2Fwww.google.nl%2F
Zeker blijft het ook lang muteren met het virussen, zowel dit volgens de virologen heel normaal van de zaak is. Echter is onze toekomst nog lang onzeker, waar ook vele soorten gemuteerde virussen blijven komen.
Er wordt ook nadrukkelijk gezegd dat we in komende jaren nog paar boosterprikken moeten krijgen om langer beschermd te worden tegen de gemuteerde virussenvarianten.
De beoogde minister Ernst Kuipers, nadat hij komende maandag wordt bedigd door koning Willem Alexander, werkt dan aan langere termijnvisie leven met covid en gaat men ook heel anders aanpakken om zorg continueren en centraler te maken, wordt ook gedacht aan mogelijke opschaling van ic-bedden en aantal reguliere bedden op verpleegafdelingen in verschillende ziekenhuizen. We zullen ook veel van hem horen bij komende persconferenties met premier Rutte.Humor, serieus en vrolijk!![]()
Dat vind ik niet eigenlijk. Over het algemeen moet je (naar mijn mening) je eigen boontjes doppen, de overheid zal dat niet voor je doen. Een gezonde dosis wantrouwen in de richting van de overheid hoort er wat mij betreft gewoon bij. Dat houdt niet direct in dat politici kwaadaardig zijn oid, dat houdt in dat je je moet afvragen of de wet die voorgesteld wordt het beste is voor jou in jouw situatie of dat het vooral voor anderen is.quote:Op woensdag 5 januari 2022 23:13 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hmm.. ik lees wel meer opmerkingen... in de trant van 'geen enkele politicus deugt' en 'de overheid die het goede met je voorheeft moet je wantrouwen'. Dat impliceert namelijk dat politici per definitie kwaadaardig zijn. Is genoeg reden voor een of andere satan-obsessed BNW'er om leip te gaan.
Ik ben het met je eens dat er een aantal mensen zijn met een vrij zwakke geestelijke gezondheid die makkelijk te manipuleren zijn om dit soort dingen te doen. De vraag is dan wel, hoe ga je daar mee om, want elke opmerking kan diegene over de schreef trekken.![]()
Daarom zei ik ook, bedreigingen zullen hier niet zo snel geuit worden, maar uitschelden van politici was ooit ook niet toegestaan. Het helpt gewoon allemaal niet, dat bashen en schelden, en dat mag van mij echt een tand minder.quote:Op woensdag 5 januari 2022 23:22 schreef chratnox het volgende:
[..]
Op het moment dat het naar mijn mening over de schreef gaat modereer ik er in elk geval op. Gisteren was die discussie over bedreigingen van journalisten e.d., de toon van die discussie was in bijna alle gevallen dat dat niet goedgevonden werd.
Maargoed, bedreigingen zijn absoluut niet de bedoeling, dat is iets waar we echt tegen op willen treden.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Ja, regelmatig hier gelezen dus.quote:Op woensdag 5 januari 2022 23:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat vind ik niet eigenlijk. Over het algemeen moet je (naar mijn mening) je eigen boontjes doppen, de overheid zal dat niet voor je doen. Een gezonde dosis wantrouwen in de richting van de overheid hoort er wat mij betreft gewoon bij. Dat houdt niet direct in dat politici kwaadaardig zijn oid, dat houdt in dat je je moet afvragen of de wet die voorgesteld wordt het beste is voor jou in jouw situatie of dat het vooral voor anderen is.
Ik ben het met je eens dat er een aantal mensen zijn met een vrij zwakke geestelijke gezondheid die makkelijk te manipuleren zijn om dit soort dingen te doen. De vraag is dan wel, hoe ga je daar mee om, want elke opmerking kan diegene over de schreef trekken.Omnibus in omnibus.
Uitschelden is nog steeds niet toegestaan, ook niet van politici. Namen (zoals Hugoshenko) haal ik dan ook weg als ik ze voorbij zie komen, ik weet dat de anderen dat ook doen.quote:Op woensdag 5 januari 2022 23:25 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Daarom zei ik ook, bedreigingen zullen hier niet zo snel geuit worden, maar uitschelden van politici was ooit ook niet toegestaan. Het helpt gewoon allemaal niet, dat bashen en schelden, en dat mag van mij echt een tand minder.
Maargoed, ik ben het met je eens dat het wel een tandje minder mag, ik vind het fijn dat er vanavond in elk geval een aantal normale discussies te zien zijn, dus ik denk dat we op het goede pad zijn![]()
![]()
doen we niks meequote:Op woensdag 5 januari 2022 23:22 schreef Ven1972 het volgende:
Er is alweer een nieuwe variant van het coronavirus ontdekt in Frankrijk, waar dan ook vele mensen zijn teruggekeerd uit Kameroen.
Citaat uit HLN.be:
Er is in Frankrijk een variant van het coronavirus ontdekt die mogelijk zijn oorsprong in Kameroen heeft. De mutatie krijgt de naam B.1.640.2. De Wereldgezondheidsorganisatie heeft de variant geclassificeerd als “een variant onder toezicht”. Volgens viroloog Steven Van Gucht moeten we ons geen zorgen maken. “Het is normaal dat het virus muteert. Dat doet het continu”, verduidelijkt Van Gucht aan onze redactie.
Een persoon die terugvloog naar Zuid-Frankrijk vanuit Kameroen zou minstens twaalf mensen besmet hebben met de variant van het coronavirus. Uit een pre-printartikel in medRxiv - een versie van een wetenschappelijk artikel dat nog niet door vakgenoten is beoordeeld - blijkt dat de genfecteerde personen “atypische mutatiecombinaties” vertonen. Experts van de Franse overheid melden dat er 46 mutaties zijn gedentificeerd. Ter vergelijking: de omikronvariant, die momenteel in steeds meer landen de dominante variant wordt, telt 37 mutaties.
Dat virussen muteren is heel normaal. Mutaties zijn niet per definitie gevaarlijk. Virussen dringen binnen in cellen, om daar vervolgens zichzelf te kopiren. Bij dat kopiren worden soms kleine kopieerfoutjes gemaakt. Die foutjes worden “mutaties” genoemd.
“We moeten ons geen zorgen maken”, vertelt viroloog Steven Van Gucht. “Dat er hier en daar varianten ontstaan, is heel normaal. Zolang een mutatie het niet wint van omikron of delta, is er weinig aan de hand. Ook in Belgi hebben we nog andere varianten. Soms gaat het om vreemde varianten die we slechts n keer zien. Dat is heel normaal. Dat betekent op zich helemaal niets. Het virus blijft continu muteren. Wekelijks of maandelijks duiken hier en daar nieuwe varianten op. Dat is de natuur van het virus, maar in dit geval hoeven we ons geen zorgen te maken.”
“Variant onder toezicht”
Volgens de eerste bevindingen van de studie, die werd opgesteld door wetenschappers van de IHU Mditerrane Infection in Marseille, bevat de variant de al bekende mutaties N501Y en E484K. N501Y is ook opgenomen in de alfavariant en staat erom bekend dat het zich sterker bindt aan de cellen en zich dus makkelijker verspreidt.
B.1.640 werd al in november door de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) geclassificeerd als “een variant onder toezicht”. “De epidemiologische impact van de variant is onduidelijk”, zo staat te lezen op de website van de WHO. Meer informatie is er momenteel niet bekend over de in Frankrijk ontdekte variant. “Deze variant wordt verder opgevolgd en onderzocht”, aldus de WHO.
Bron: www.hln.be(Belgisch/Nederlands)
Link:https://www.hln.be/buiten(...)F%2Fwww.google.nl%2F
Zeker blijft het ook lang muteren met het virussen, zowel dit volgens de virologen heel normaal van de zaak is. Echter is onze toekomst nog lang onzeker, waar ook vele soorten gemuteerde virussen blijven komen.
Er wordt ook nadrukkelijk gezegd dat we in komende jaren nog paar boosterprikken moeten krijgen om langer beschermd te worden tegen de gemuteerde virussenvarianten.
De beoogde minister Ernst Kuipers, nadat hij komende maandag wordt bedigd door koning Willem Alexander, werkt dan aan langere termijnvisie leven met covid en gaat men ook heel anders aanpakken om zorg continueren en centraler te maken, wordt ook gedacht aan mogelijke opschaling van ic-bedden en aantal reguliere bedden op verpleegafdelingen in verschillende ziekenhuizen. We zullen ook veel van hem horen bij komende persconferenties met premier Rutte.
gr, Fok-OMT![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
quote:Op woensdag 5 januari 2022 19:15 schreef Molo het volgende:
[..]
Zal tegenwoordig aanzienlijk minder zijn met massatester_O en multicovidder @:evenstar niet meer in Nederland wonende
Hier lijkt COVID bijna niet te bestaan. Hier en daar een bordje, beetje afstand houden, maar alles is open, geen mondkapjesplicht in de winkels etc![]()
![]()
En zo worden de zogenaamde ''wappies'' ook helemaal belachelijk gemaakt hier; of andere users als we het niet met ze eens zijn. Gaat twee kanten op.quote:Op woensdag 5 januari 2022 23:19 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Vind ik net iets te makkelijk. Social media en fora spelen in dit soort excessen best een grote rol. Niemand bedreigt hier, maar politici bashen en zelfs uitschelden is gewoon gemeengoed. Zelfde geldt voor de houding richting 'de' media, een tandje minder mag allemaal best.
Er zijn altijd mensen die veel te ver gaan, maar dat zie ik toch echt los van de frustratie die ik hier in het topic lees.![]()
Over het algemeen egostische opportunisten die er voor zichzelf zitten en niet uit belang van het volk handelen maar voor faam/ego/macht.quote:Op woensdag 5 januari 2022 23:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, regelmatig hier gelezen dus.
Dat geldt net zo goed voor Kaag en staat los van dat het slecht is als er zo'n malloot voor de deur staat met een fakkel.
Wij mij heel erg tegen staat is dat wanneer je bv zegt dat je begrijpt waarom hij daar staat er gelijk gedaan wordt of je het bagatelliseert of het zelfs met hem eens bent.
Blijkbaar kunnen mensen zelf dat onderscheid niet maken.![]()
Ik begrijp inderdaad niet dat iemand kan begrijpen dat iemand met een brandende fakkel even persoonlijke bezoekjes gaat brengen aan politici... of mensen, in het algemeen. Zal wel aan mij liggen.quote:Op woensdag 5 januari 2022 23:45 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Egostische opportunisten die er voor zichzelf zitten en niet uit belang van het volk handelen maar voor faam/ego/macht.
Dat geldt net zo goed voor Kaag en staat los van dat het slecht is als er zo'n malloot voor de deur staat met een fakkel.
Wij mij heel erg tegen staat is dat wanneer je bv zegt dat je begrijpt waarom hij daar staat er gelijk gedaan wordt of je het bagatelliseert of het zelfs met hem eens bent.
Blijkbaar kunnen mensen zelf dat onderscheid niet maken.Omnibus in omnibus.
Ik kan best snappen dat iemand vol zit met frustratie en uit wanhoop niet meer weet waar hij/zij het zoeken moet en daardoor dus zoiets doms doet. Ik keur het alleen niet goed. Intimidatie en geweld zijn nooit het antwoord. Maar het zijn wel twee verschillende dingen imo. Het begrip & wel of niet goedkeuren van intimidatie/geweld.quote:Op woensdag 5 januari 2022 23:46 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik begrijp inderdaad niet dat iemand kan begrijpen dat iemand met een brandende fakkel even persoonlijke bezoekjes gaat brengen aan politici... of mensen, in het algemeen. Zal wel aan mij liggen.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-01-2022 23:49:36 ]![]()
Frustratie en wanhoop? Pure vergiftiging door vage websites en complot-blogjes; meneer stond daar over WEF en Schwab te blaten.quote:Op woensdag 5 januari 2022 23:48 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik kan best snappen dat iemand vol zit met frustratie en uit wanhoop niet meer weet waar hij/zij het zoeken moet en daardoor dus zoiets doms doet. Ik keur het alleen niet goed. Intimidatie en geweld zijn nooit het antwoord. Maar het zijn wel twee verschillende dingen imo. Het begrip & wel of niet goedkeuren van intimidatie/geweld.
Verder wel toepasselijk, morgen 6 januari, jubileum.Omnibus in omnibus.
Herstelbewijsquote:Op woensdag 5 januari 2022 22:50 schreef Discombobulate het volgende:
Djokovic heeft toch gewoon corona gehad en dus een herstelbeleid? Ik meende dat een tijd geleden gelezen te hebben.
2 vaccins + booster en negatief pcr, + elke dag negatief antigen anders geen potje tennis voor Djoko.![]()
Ik had het niet specifiek over dit voorval.quote:Op woensdag 5 januari 2022 23:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Frustratie en wanhoop? Pure vergiftiging door vage websites en complot-blogjes; meneer stond daar over WEF en Schwab te blaten.
Verder wel toepasselijk, morgen 6 januari, jubileum.![]()
laat me raden: je zit in Engeland?quote:Op woensdag 5 januari 2022 23:42 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Hier lijkt COVID bijna niet te bestaan. Hier en daar een bordje, beetje afstand houden, maar alles is open, geen mondkapjesplicht in de winkels etcCheck my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR![]()
De westerse wereld verslaafd aan de spuit, vaccins die bedoeld zijn voor Afrika verdwijnen spoorloos maar niemand geeft een shit.quote:Op woensdag 5 januari 2022 23:22 schreef Ven1972 het volgende:
En ondertussen komt er een leger Afrikaanse mutanten binnen, prachtig.![]()
![]()
Engeland dragen ze wel mondkapjes in winkels.quote:Op woensdag 5 januari 2022 23:53 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
laat me raden: je zit in Engeland?Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).![]()
Waarom niet? Je kan toch ook begrijpen waarom iemand een terroristische aanslag pleegt bv?quote:Op woensdag 5 januari 2022 23:46 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik begrijp inderdaad niet dat iemand kan begrijpen dat iemand met een brandende fakkel even persoonlijke bezoekjes gaat brengen aan politici... of mensen, in het algemeen. Zal wel aan mij liggen.
Hij kijkt heel anders naar de wereld en de waarheid is subjectief.
Sinds de zorg geprivatiseerd is (bedankt Hans!) Worden mensen al helemaal niet meer adequaat en goed geholpen. Hoop mensen die al wantrouwig ingesteld waren zijn er mentaal niet gezonder op geworden de afgelopen 2 jaar.
Dat is ook geaccepteerde nevenschade toch?
Mensen die moeite hebben met een veranderende wereld, gebrek aan controle, problemen hadden of simpel zijn kunnen ver van het padje af raken.
Of ze nou opgehitst worden door social media, in de fabeltjesfuik zitten of door opportunisten van FVD. Het kan er voor zorgen dat iemand voor eigen rechter denkt te moeten spelen tegen al het onrecht in de wereld en de agenda die uitgerold wordt in hun hoofd.
Je moet voorbij kijken hoe erg je iets vindt. Dat is niet relevant om te begrijpen wat de beweegreden is waarom iemand iets doet toch?![]()
Zweden volgens mij.quote:Op woensdag 5 januari 2022 23:53 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
laat me raden: je zit in Engeland?![]()
Evenstar
![]()
Zwedenquote:Op woensdag 5 januari 2022 23:53 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
laat me raden: je zit in Engeland?![]()
![]()
Oh ja geen mondkapjes, kan alleen nog Zweden zijn.quote:Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR![]()
Evenstar
![]()
Als ik het goed begrijp zijn mondkapjes alleen verplicht in OV. Je ziet ze soms wel in supermarkten, maar dan zijn het meestal wel de ouderen die ze dragen.![]()
Toch apart dat de infecties daar ook nog achter lopen, je hebt daar nu soweiso een leuker leven dan in NL.quote:
Heeft Anders Tegnell toch ergens wel gelijk gehad, 'we moeten er maar mee leven'.Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR![]()
Ja, en ik geloof ook nog eens alleen in de spitsuren toch?quote:Op donderdag 6 januari 2022 00:05 schreef Evenstar het volgende:
Als ik het goed begrijp zijn mondkapjes alleen verplicht in OV. Je ziet ze soms wel in supermarkten, maar dan zijn het meestal wel de ouderen die ze dragen.Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR![]()
Na die aflevering van droomhuis gezocht bij omroep Max, zit ik ook wel te denken of ik daar niet eens naar toe moet verhuizen.quote:
Vrijstaand huis voor een ton, daar krijg je in Nederland niet eens een tuinhuisje voor.![]()
Dure huizenprijzen hier en een bemoeizuchtige overheid, dat is daar kennelijk in Zweden veel minder aan de orde.quote:Op donderdag 6 januari 2022 00:07 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Na die aflevering van droomhuis gezocht bij omroep Max, zit ik ook wel te denken of ik daar niet eens naar toe moet verhuizen.
Vrijstaand huis voor een ton, daar krijg je in Nederland niet eens een tuinhuisje voor.Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR![]()
Denk niet dat ze zitten te wachten op gelukzoekersquote:Op donderdag 6 januari 2022 00:07 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Na die aflevering van droomhuis gezocht bij omroep Max, zit ik ook wel te denken of ik daar niet eens naar toe moet verhuizen.
Vrijstaand huis voor een ton, daar krijg je in Nederland niet eens een tuinhuisje voor."Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"![]()
so, echt wel, alleen de inkomstenbelasting is hoog, maar die andere vijfentwintig belastingen hebben ze daar niet.quote:Op donderdag 6 januari 2022 00:10 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Dure huizenprijzen hier en een bemoeizuchtige overheid, dat is daar kennelijk in Zweden veel minder aan de orde.![]()
van het geld wat over is kan je altijd met gehuurde privjet naar NL vliegen.quote:Op donderdag 6 januari 2022 00:07 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Vrijstaand huis voor een ton, daar krijg je in Nederland niet eens een tuinhuisje voor.![]()
Daar heb je ook weer gelijk inquote:Op donderdag 6 januari 2022 00:11 schreef gniffie het volgende:
[..]
Denk niet dat ze zitten te wachten op gelukzoekers![]()
![]()
Evenstar
![]()
Hangt wel een beetje af van waar je gaat wonen natuurlijk, maar dan nog zijn de prijzen flink lager.quote:Op donderdag 6 januari 2022 00:07 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Vrijstaand huis voor een ton, daar krijg je in Nederland niet eens een tuinhuisje voor.
Huizen voor een ton zijn er zeker wel, maar dan wel in gebieden waar weinig werkgelegenheid is. Als je in de buurt van de grotere steden (en dus werkgelegenheid) gaat zitten schiet je al snel naar 2 of 3 ton. Nog steeds niet verkeerd natuurlijk, want je krijgt veel meer huis/grond voor die 2 of 3 ton dan dat je in Nederland zou kunnen krijgen.![]()
Op Corona gebied misschien. Voor de rest zijn de Scandinavische landen wel een stuk bemoeizuchtiger dan in Nederland bijvoorbeeld. Zoek voor de gein maar is het alcoholbeleid in de meeste Scandinavische landen op.quote:Op donderdag 6 januari 2022 00:10 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Dure huizenprijzen hier en een bemoeizuchtige overheid, dat is daar kennelijk in Zweden veel minder aan de orde.![]()
Dat strikte alcoholbeleid is bekend daar, en normaal gesproken dacht ik altijd dat 'Vadertje Staat' in Zweden hoog in het vandaal staat en dat onder socialistische invloed naar een perfecte maatschappij wordt gestreefd. Dat milde corona beleid in Zweden heeft mij altijd al verbaasd,quote:Op donderdag 6 januari 2022 00:13 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Op Corona gebied misschien. Voor de rest zijn de Scandinavische landen wel een stuk bemoeizuchtiger dan in Nederland bijvoorbeeld. Zoek voor de gein maar is het alcoholbeleid in de meeste Scandinavische landen op.Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR![]()
Evenstar
![]()
Je kan hier je kont niet keren zonder een persoonsnummer bijvoorbeeld en al je gegevens zijn openbaar ....
Het is echt niet allemaal koek en ei natuurlijk. Vandaag aardig wat moeite moeten doen om een internetverbinding te regelen zonder dat wij een persoonsnummer hadden (te vergelijken met BSN-nummer). Echter heb je die hier al nodig als je als het ware een AH-bonus kaart wil aanvragen![]()
![]()
daarom een familielid 1x per mnd een kado laten sturenquote:Op donderdag 6 januari 2022 00:13 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Op Corona gebied misschien. Voor de rest zijn de Scandinavische landen wel een stuk bemoeizuchtiger dan in Nederland bijvoorbeeld. Zoek voor de gein maar is het alcoholbeleid in de meeste Scandinavische landen op.![]()
![]()
Vandaag op tv de explosieve stijging van de corona komt weer door de feestdagen.
Altijd weer dat vingertje. Gatverdamme.![]()
Het is toch altijd die frame richting de burgers. Zo klaar mee.quote:Op donderdag 6 januari 2022 00:20 schreef quirina het volgende:
Vandaag op tv de explosieve stijging van de corona komt weer door de feestdagen.
Altijd weer dat vingertje. Gatverdamme.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Door de horeca, winkels, kappers, sportscholen, sportverenigingen, attractieparken, musea, bioscopen, theaters, meisjes van plezier, festivals, etc. komt het in ieder geval niet.quote:Op donderdag 6 januari 2022 00:20 schreef quirina het volgende:
Altijd weer dat vingertje. Gatverdamme.![]()
![]()
Volgende week de wintersporters en de week daarna zijn de scholieren weer aan de beurt. Kan Kuipers ons op de persconferentie weer mooi voorhouden dat we geen versoepelingen verdiend hebben door ons eigen gedrag.quote:Op donderdag 6 januari 2022 00:21 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het is toch altijd die frame richting de burgers. Zo klaar mee.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Elka land heeft zijn voor en nadelen. Mijn tante die al 30 jaar in het VK woont moest ineens aantonen dat ze daar al 30 jaar woonde, werkte en belasting betaalde vanwege de brexit. Anders kreeg ze geen verblijfsvergunning ofzo. Ga dat ook maar is aantonen in een land wat amper een basisadministratie heeft.quote:Op donderdag 6 januari 2022 00:18 schreef Evenstar het volgende:
Je kan hier je kont niet keren zonder een persoonsnummer bijvoorbeeld en al je gegevens zijn openbaar ....
Het is echt niet allemaal koek en ei natuurlijk. Vandaag aardig wat moeite moeten doen om een internetverbinding te regelen zonder dat wij een persoonsnummer hadden (te vergelijken met BSN-nummer). Echter heb je die hier al nodig als je als het ware een AH-bonus kaart wil aanvragen![]()
Ja dan zijn het weer de opa's en oma's die besmet raken door kinderen waar ze op passen.quote:Op donderdag 6 januari 2022 00:23 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Volgende week de wintersporters en de week daarna zijn de scholieren weer aan de beurt. Kan Kuipers ons op de persconferentie weer mooi voorhouden dat we geen versoepelingen verdiend hebben door ons eigen gedrag.
En zo wordt de lockdown weer stilletjes met 2 maanden verlengd.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Het leuke ervan is dat de beschuldigen altijd komen vanuit de politiek of mensen die amper tot niet met infectieziekte werken (zeker op het vlak van epidemiologie). 1 van de grootste lessen uit de hiv pandemie was dat je mensen/groepen juist niet moest beschuldigen dat ze besmet raken. Dat heeft bijvoorbeeld een behoorlijke vertraging gegeven in het accepteren dat mensen homo/lesbi/bi kunnen zijn. Omdat hiv/aids lang werd gezien als een homo ziekte.quote:Op donderdag 6 januari 2022 00:21 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het is toch altijd die frame richting de burgers. Zo klaar mee.![]()
Met burgerlijke ongehoorzaamheid is niks mis mee. Is dit land groot mee geworden. Of bedoel je een speciale groep ofso?quote:Op woensdag 5 januari 2022 23:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Nu de ophitsers met hun tribunalen en burgerlijke ongehoorzaamheid etc nog.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Dit soort ophitsers.quote:Op donderdag 6 januari 2022 00:33 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Met burgerlijke ongehoorzaamheid is niks mis mee. Is dit land groot mee geworden. Of bedoel je een speciale groep ofso?
Woorden hebben gevolgen."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ach, Geert Wilders wordt al 17 jaar bedreigd en daar horen we niks meer over.quote:Op donderdag 6 januari 2022 00:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit soort ophitsers.
[ twitter ]
Woorden hebben gevolgen.![]()
'woorden hebben gevolgen' kan je ook loslaten op politici zelf. Alleen al in de afgelopen 2 jaar met diverse keren paniek veroorzaken in de samenleving.quote:Op donderdag 6 januari 2022 00:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit soort ophitsers.
[ twitter ]
Woorden hebben gevolgen.
Kaag heeft ook de keuze zich af te houden van het wef. Als je een land leidt, dan dien je je in te zetten voor dat land en geen nevenactiviteit er bij te houden van een twijfelachtige organisatie. Tegengestelde belangen tegen gaan ed. Vind dat je daar best je vraagtekens bij mag zetten, mits onderbouwt natuurlijk.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Acties ook. Hij mag daar gerust navraag naar doen of dat uitgezocht willen hebben met oog op eventuele invloeden van buitenaf.quote:Op donderdag 6 januari 2022 00:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit soort ophitsers.
[ twitter ]
Woorden hebben gevolgen.
Die tribunalen opmerking was heel fout van hem maar vind niet dat omdat hij sceptisch is over de WEF/kaag connectie je hem verantwoordelijk kan houden dat er een malloot voor de deur staat.
Even los hiervan durf ik er wel op te wedden dat Baudet de vergelijking gaat maken met Marinus van der Lubbe mocht dit gevolgeb hebben voor FVD.![]()
U heeft zich al vuistdiep in de fabeltjesfuik genesteld, merk ik.quote:Op donderdag 6 januari 2022 00:49 schreef Red_85 het volgende:
[..]
'woorden hebben gevolgen' kan je ook loslaten op politici zelf. Alleen al in de afgelopen 2 jaar met diverse keren paniek veroorzaken in de samenleving.
Kaag heeft ook de keuze zich af te houden van het wef. Als je een land leidt, dan dien je je in te zetten voor dat land en geen nevenactiviteit er bij te houden van een twijfelachtige organisatie. Tegengestelde belangen tegen gaan ed. Vind dat je daar best je vraagtekens bij mag zetten, mits onderbouwt natuurlijk.
Daarbij ga je er kennelijk nog steeds van uit dat er sprake is van zuiver kwaadaardige intenties. Het is precies dat giftige denken waar de oorzaak voor dit soort excessen ligt.Omnibus in omnibus.
dat WEF was vroeger Bilderberg?quote:Op donderdag 6 januari 2022 00:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit soort ophitsers.
[ twitter ]
Woorden hebben gevolgen.![]()
Niet altijd hoor. Dit soort BNW-gezwam leidt meer tot herhalingen van de Gebroeders de Witt dan een glorieuze opstand tegen een tirannieke koning.quote:Op donderdag 6 januari 2022 00:33 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Met burgerlijke ongehoorzaamheid is niks mis mee. Is dit land groot mee geworden. Of bedoel je een speciale groep ofso?
Hoewel, het woord 'tirannie' wordt ook steeds vaker gebezigd in de fuik-kring.Omnibus in omnibus.
Hoezo horen we daar niks meer over?quote:Op donderdag 6 januari 2022 00:48 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ach, Geert Wilders wordt al 17 jaar bedreigd en daar horen we niks meer over.Omnibus in omnibus.
Ik ben bang dat het WEF met hun great reset niet het beste met ons voort heeft.quote:Op donderdag 6 januari 2022 00:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
U heeft zich al vuistdiep in de fabeltjesfuik genesteld, merk ik.
Daarbij ga je er kennelijk nog steeds van uit dat er sprake is van zuiver kwaadaardige intenties. Het is precies dat giftige denken waar de oorzaak voor dit soort excessen ligt.
Lees dat boek maar.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: