abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 januari 2022 @ 19:07:04 #251
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_203051703
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 19:05 schreef Anton91 het volgende:
Hoelang duurt het voordat je de booster in de coronacheck app kunt toevoegen?
Ik na een uurtje of 8.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_203051714
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 19:01 schreef THEFXR het volgende:

[..]
heh?
Ja, creatief met grafieken en cijfers.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  woensdag 5 januari 2022 @ 19:07:55 #253
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_203051721
Ik heb vandaag Booster gehaald na het lezen van dit Artikel CdC

https://www.cdc.gov/media/releases/2022/s0104-Pfizer-Booster.html

Ik wilde eigenlijk booster pas halen na 6 maanden, hier zeggen ze dat het beste is na 5 maanden.
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 5 januari 2022 @ 19:08:15 #254
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_203051726
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 19:05 schreef Anton91 het volgende:
Hoelang duurt het voordat je de booster in de coronacheck app kunt toevoegen?
's Ochtends prikken, 's avonds toevoegen :Y
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_203051728
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 19:00 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Ik doe het eigenlijk ook vooral voor een vinkje.
Een mep in het gezicht van Lenny.

Oh nee, je haalt hem wel. Foutje.
  woensdag 5 januari 2022 @ 19:08:44 #256
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203051734
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 19:06 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Ik heb eerder het idee dat dit komt vanwege de kerst + oud en nieuw :9
Mijn ouders hebben pas deze week hun prik gehad en zijn midden vijftig. Even gekeken hun konden 22 december hun afspraak maken. Terwijl een neef die daar ook woont ook meteen deze week geprikt kon worden binnen 3 dagen, terwijl mijn ouders 2 weken moesten wachten dus.
  woensdag 5 januari 2022 @ 19:10:38 #257
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_203051757
quote:
Ruim 10 procent gevaccineerden neemt geen booster
Nederland hobbelt geboortejaar voor geboortejaar richting de boosterprik, maar dat gaat niet hard genoeg. Volgens het Outbreak Management Team (OMT) haalt van de mensen die twee keer gevaccineerd zijn, meer dan 10 procent geen booster en daar zijn meerdere vaccinologen niet blij mee. Ze leggen uit waarom.

"We zitten in een lockdown om tijd te winnen voor de boosterprikken. Als we nu niet gaan vaccineren, benutten we die tijd niet goed, zegt vaccinoloog Anke Huckriede van de Rijksuniversiteit Groningen. "Dat kan weer problemen geven in het ziekenhuis."
'Voel me een speldenkussen'

En ook Ben van der Zeijst, vaccinoloog aan het LUMC is niet onder de indruk van de boostercampagne, al kun je er op dit moment volgens hem ook nog niet alles over zeggen. Dat komt omdat nog niet iedereen de kans heeft gehad om te gaan prikken. "Maar het is eigenlijk nooit genoeg. Hoe meer prikken hoe beter."

Van der Zeijst heeft wel een idee waarom het boosteren niet in het hoogste tempo gaat. Volgens hem kan vooral de voorlichting een stuk beter. "Mensen moeten weten wat het voordeel is van een derde prik. Er is nu veel ruis op de lijn en je hoort geluiden als: 'wanneer houdt het op', en: 'ik voel me net een speldenkussen'."
Hoog aantal antilichamen belangrijk tegen omikron

Maar, wat is het voordeel dan? Het OMT beschrijft in het advies dat de ziekenhuisopnames en de opnames op de intensive care nu dalen, maar vanaf half januari weer gaan stijgen. Dat komt door de omikronvariant. Die is minder ziekmakend dan de deltavariant, maar omdat hij zó besmettelijk is en er dus heel veel mensen ziek worden, komen er tóch veel mensen in het ziekenhuis terecht.

Je voelt hem al aankomen: mét een booster ben je weer veel beter beschermd tegen corona, óók tegen omikron. Vaccinoloog Huckriede legt uit: "Door de booster wordt het aantal antilichamen tegen corona in je lijf flink opgekrikt. En we weten dat je tegen omikron veel grotere hoeveelheden antilichamen nodig hebt om het virus te neutraliseren. En meer antilichamen in je lijf krijg je alleen door een booster, of door een besmetting."
Moet vaccin worden aangepast?

Ook Van der Zeijst is duidelijk: "Door de booster stijgt de bescherming weer tot rond de 90 procent. Zeker voor kwetsbare groepen is het heel belangrijk die derde prik te halen. Tegen ernstige ziekte, tegen ziekenhuisopname. Maar door die kakafonie aan meningen komt de voorlichting niet goed over het voetlicht."

Waar Van der Zeijst minder optimistisch over is, is de beschermingsduur van de booster. Na een week of 10 zou de bescherming terugvallen naar een procent of 50. Je prikt dus vooral om de huidige omikrongolf het hoofd te bieden. "Dat ziet er niet zo geweldig uit. Uiteindelijk zullen we misschien toe moeten naar een specifieke omikronprik."

Zo'n aangepaste vaccinatie is al in de maak bij producenten Moderna en Pfizer, en zal er misschien wel gaan komen ook. Wachten dan maar, en nog even niet boosteren? Slecht idee, zegt Huckriede. "Dat kan nog maanden duren. Dan is deze golf hopelijk al lang weer achter de rug."
Best beschermd met infectie en vaccinatie

Even terug naar de huidige situatie. Want zoals gezegd, zo'n besmetting is natuurlijk onwenselijk als het de kwetsbaren (bijvoorbeeld ouderen, mensen met afweerstoornissen) van de samenleving treft. Zij hebben de grootste kans om in het ziekenhuis te belanden. Aan de andere kant geeft een milde besmetting op dit moment waarschijnlijk een betere bescherming dan een boosterprik.

Dat ziet ook Rogier Willem Sanders, hoogleraar vaccinologie aan Amsterdam UMC. "In het algemeen zien we dat mensen die gevaccineerd zijn en daarna geïnfecteerd of andersom, het best beschermd zijn."
Stapje voor stapje versoepelen

Ook niet zo vreemd misschien. We vaccineren mensen nu tegen de eerste vorm van het virus, de Wuhanvariant. Maar inmiddels zijn we al meerdere varianten verder. Niet nutteloos, want ook de omikronvariant lijkt nog best flink op de Wuhanvariant, maar is niet meer hetzelfde. In onderstaande video leer je er meer over:
Krijg je met de booster corona de wereld uit?

Elkaar allemaal besmetten dan maar? Natuurlijk niet, veel te gevaarlijk. "Je moet geen overdreven risico nemen. Je moet stapje voor stapje versoepelen", zegt Van der Zeijst. "Maar wel zo vroeg mogelijk, want dan krijg je eerder groepsimmuniteit. In de landen om ons heen zie je ook dat ze lossere regels hebben zonder dat het uit de hand loopt."
Prikken na besmetting

En wat nou als je de afgelopen drie maanden besmet bent geraakt met het virus? Dan moet je nog even geduld hebben met het halen van een booster, maar ook dan is het raadzaam om een derde prik te gaan halen, zeggen de vaccinologen. Huckriede: "Binnen de drie maanden zit je nog hoog in je antilichamen, dus dat heeft geen zin. Maar daarna moet je zeker zo snel mogelijk de afspraak maken." Na die drie maanden is je bescherming weer verlaagd, is de theorie.

Het RIVM blijft ondertussen optimistisch. Woordvoerder Susan van den Hof: "Op dit moment is een derde van de volwassen bevolking geboosterd, dat zal de komende weken heel erg snel oplopen. Het is erg belangrijk dat de vaccinatiecampagne heel snel doorloopt."

Op dit moment worden alleen 18-plussers geboosterd. De groep van 12 tot 18 kan wel twee reguliere vaccinaties krijgen. Of dat gaat veranderen? Van den Hof: "Waarschijnlijk het wel helpen om die leeftijdsgroep uit te nodigen voor een booster, net zoals bij de oudere leeftijdsgroepen. De Gezondheidsraad zal zich hierover zeker buigen."

pi_203051775
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 19:06 schreef Discombobulate het volgende:
Stel je voor dat we niemand zouden testen en gewoon kijken naar hoe veel mensen er worden opgenomen in het ziekenhuis en IC. Zou er dan nu zo'n groot probleem zijn gegeven de vaccinatiedata? Vergeleken met vorig jaar? Heck, we weten nog niet eens of omikron leidt tot meer ziekenhuisopnames.

Ik denk dat het testen, dat getalletje van 30k, wel degelijk onbewust een soort angstprikkel induceert.
Ach, ik loop al maanden te roepen dat er een testverslaving is.

Zelf ken ik niemand in mijn familie die test. Dus er zijn gewoon heel wat mensen die een aantal keer in de week langs de teststraat gaan.
  woensdag 5 januari 2022 @ 19:13:21 #259
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_203051797
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 19:11 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Zelf ken ik niemand in mijn familie die test. Dus er zijn gewoon heel wat mensen die een aantal keer in de week langs de teststraat gaan.
Deze gevolgtrekking volg ik niet helemaal :P
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 5 januari 2022 @ 19:13:28 #260
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203051801
quote:

[..]

Waarom betekend die ervaring in je omgeving dat er dus een significante groep moet zijn die elke week een paar keer test? Denk eerder dat het een grote groep is die hooguit een paar keer per jaar zouden gaan, als ze echt klachten hebben.
pi_203051805
quote:

[..]

Dat is een beetje kort door de bocht Sherlock
  woensdag 5 januari 2022 @ 19:15:10 #262
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_203051828
quote:

[..]

Zal tegenwoordig aanzienlijk minder zijn met massatester en multicovidder @Evenstar niet meer in Nederland wonende
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_203051836
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 19:08 schreef Momo het volgende:

[..]
Mijn ouders hebben pas deze week hun prik gehad en zijn midden vijftig. Even gekeken hun konden 22 december hun afspraak maken. Terwijl een neef die daar ook woont ook meteen deze week geprikt kon worden binnen 3 dagen, terwijl mijn ouders 2 weken moesten wachten dus.
Denk dan dat het misschien regio afhankelijk is, maar ik ken een aantal in die leeftijdgroep die vanwege de kerst + oud en nieuw een paar dagen later zijn geprikt.
  woensdag 5 januari 2022 @ 19:17:42 #264
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203051867
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 19:16 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Denk dan dat het misschien regio afhankelijk is, maar ik ken een aantal in die leeftijdgroep die vanwege de kerst + oud en nieuw een paar dagen later zijn geprikt.
In Friesland kunnen mensen nu meteen binnen een dag geprikt worden. Maar toen hier in de regio keek (Den Haag/Rotterdam) een aantal dagen gelden, kon je bij de meeste locaties pas na 20 januari geprikt worden.
  Moderator woensdag 5 januari 2022 @ 19:17:55 #265
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_203051869
Ah well, ik zou dr niet eens gek van opkijken, een “test fetish”.

Bedoel, ik kan me een docu herinneren over mensen met gekke fetisjen en daar zat een gast tussen die seksueel opgewonden raakte van scooters :D
  woensdag 5 januari 2022 @ 19:19:18 #266
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203051895
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 18:24 schreef Confetti het volgende:

[..]
Dit is echt een volstrekt lachwekkende de opmerking vanuit een land een Nederland dat allang acute zorg heeft geschrapt, ouderen amper opneemt, ook met mega wachtlijsten zit en op dit moment een oversterfte van bijbelse proporties heeft vergeleken met de rest van de EU.

Nederland zelf is de hel.
Misschien even een beetje nuance, maar Nederland had tussen 2010 en 2019 elk jaar het beste zorgsysteem van Europa. *O*

2020 stonden we op 2 trouwens. :P
pi_203051899
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2022 19:17 schreef dick_laurent het volgende:

Bedoel, ik kan me een docu herinneren over mensen met gekke fetisjen en daar zat een gast tussen die seksueel opgewonden raakte van scooters :D
Doet me denken aan Sex voor de Buch _O_
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
  Moderator woensdag 5 januari 2022 @ 19:20:37 #268
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_203051921
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 19:19 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]
Doet me denken aan Sex voor de Buch _O_
Volgens mij was dat ook serieus de docu of aflevering waar ik naar refereerde ja :D
pi_203051932
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 19:17 schreef Momo het volgende:

[..]
In Friesland kunnen mensen nu meteen binnen een dag geprikt worden. Maar toen hier in de regio keek (Den Haag/Rotterdam) een aantal dagen gelden, kon je bij de meeste locaties pas na 20 januari geprikt worden.
Hier in de regio Amsterdam/Almere en ook in Drenthe kon het wel een stuk sneller... Heb mijn afspraak ook pas 1 december gemaakt en kon vandaag al terecht dus dat ging erg snel.
  woensdag 5 januari 2022 @ 19:22:13 #270
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_203051951
quote:

Reportage (met Pepijn Bierenbroodspot) had daar altijd prachtige afleveringen over. Mensen die geil werden van zichzelf voordoen als paard, mensen die een hotelkamer huurden waar dan een grote ballon lag om sex mee te hebben. Gekkenwerk.
pi_203051964
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 19:13 schreef byah het volgende:

[..]
Dat is een beetje kort door de bocht Sherlock
Een maandje terug zaten we op ruim 90.000 testen per dag. En we zitten nu nog steeds op 70.000 testen per dag.

Dat zou in 2 maanden dus 5 miljoen mensen zijn die een test hebben gedaan. Dat lijkt me een beetje stug.
pi_203051991
quote:

Doet mij denken aan deze gast _O- _O-

https://www.dumpert.nl/item/1965851_989e71fa
pi_203052008
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 19:22 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Een maandje terug zaten we op ruim 90.000 testen per dag. En we zitten nu nog steeds op 70.000 testen per dag.

Dat zou in 2 maanden dus 5 miljoen mensen zijn die een test hebben gedaan. Dat lijkt me een beetje stug.
Ik heb mezelf in al die tijd maar één keer laten testen. Maar ik ken mensen die al over de 20 keer zitten. Eentje had zelfs een keer acht keer in drie weken.

N=1 ja.
pi_203052059
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 19:25 schreef XSbig het volgende:

[..]
Ik heb mezelf in al die tijd maar één keer laten testen. Maar ik ken mensen die al over de 20 keer zitten. Eentje had zelfs een keer acht keer in drie weken.

N=1 ja.
:') mensen niks beters te doen
pi_203052106
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 19:25 schreef XSbig het volgende:

[..]

N=1 ja.
Ik 2x in 2 jaar, omdat de kinderen besmet waren 2 maanden geleden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')